abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130589596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze dan ook eens onderzoeken wie het produceert en levert.
Kopen en verkopen mag gewoon, wij moeten toch ook centen verdienen. We worden alleen boos als je het gebruikt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:52:17 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130589730
Ik heb trouwens nog Syrische tanks zien oefenen in de woestijn ten zuiden van Damascus. Dat was nog tijdens de oude Assad (1999).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130589731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Kan er iemand voor ons westerlingen even verduidelijken wie nu wie dood wil op deze kaart ?
Ik kan een poging doen.

Arabische Soennieten. Niemand wilt hun dood eigenlijk maar een klein deel van hen wilt de niet-Soennieten dood. Zie De_Ilias types... De meeste van hen zijn ook tegen deze Salafistische opstand.

De Koerden denken vooral aan zichzelf en hun eigen veiligheid. Zij moeten niets hebben van bovenstaande groep extremisten maar anderzijds moeten zij ook niks (maar nog altijd meer) hebben van de Ba'ath partij omdat dat een Arabisch nationalistische partij is en zij geen Arabieren zijn. Probleem voor de Koerden is vooral de onderdrukking van hun taal en cultuur onder het mom van een soort Arabisering. Ook zijn ze lang statenloos gehouden door Assad.
Een Koerd in Damascus vertelde mij dat zowel Soennieten en Alawieten hen zien als 'duivelsaanbidders', iets wat onjuist is omdat ze bijna allemaal gematigde Soennieten zijn. Wel zijn er in Syrië zo'n 15000 Koerdische Yezidi's die de duivel als een goed wezen zien en blijkbaar geven die de Koerden als geheel dit imago.
(De_Ilias, als je Alawieten gek vind moet je hun religie eens googlen.)

Een andere etnische minderheid zijn Assyriërs (aka Chaldeeërs of Arameeërs). Zij zien zichzelf als nakomelingen van de pre-Arabische bevolking. Dit zijn allemaal Christenen. Zelfde verhaal als bovenstaand eigenlijk, vaak (maar lang niet altijd) niet echt fan van Assad maar zij begrijpen dat als ze niet willen eindigen in Europa of Amerika als hun broeders in Turkije en Irak dat ze hem nodig hebben. Ook hebben zij, net als in Irak, goede banden met de Koerden.

De Ismailieten (Nizari's) woonden oorspronkelijk in het kustgebergte. Iedereen kent de Hashashin wel toch? Masyaf is hun bekendste stadje. Zij hadden een lange rivaliteit met de Alawi's en waren in de 19e eeuw eigenlijk aan de verliezende hand toen dat gebergte een verpauperd no-mans land was. Een of andere Sultan gaf hun toen land en zuiden van Al-Salamiya waar nu de grootste gemeenschap leeft. Wat hun rol is in het conflict weet ik niet. Dit is nogal een kleine groep.
Maar ik verwacht niet dat de Salafisten het eens zullen zijn met hun neo-platonische koran interpretatie, hun 49e imam en hun progressieve levensstijl.

De Druzen. De Druzen zijn een sekte die is ontstaan in Egypte als een afsplitsing van de Ismailieten. Oorspronkelijk bedoeld om moslims en christenen te verenigen in een nieuwe religie maar toen de Fatamidische (Ismaili) kalief die hen steunde dood ging (of zoals zij denken in occulatie) begon er een zeer sterke vervolging. Als gevolg hiervan hebben zij in het jaar 1043 hun religie afgesloten voor nieuwe bekeerlingen en zijn zij verworden tot wat ze nu zijn; een in zichzelf gekeerd bergvolk. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die oproepen tot dood en verderf van de Alawieten niet hetzelfde denken over de Druzen. De Druzen zelf hebben volgens mij niet echt een hekel aan anderen. Hun 'thuisland' ligt op de Jordaanse grens maar is nog niet echt verzeild geraakt in het conflict. Vergis je niet, die Druzen weten wat vechten is en zullen hun huid duur verkopen.

Twaalvers, wonen in Syrië in kleine aantallen. Iets buiten Aleppo heb je twee dorpjes genaamd Nubol en Zahra. Deze worden belegerd door de Salafisten en dienen per helikopter bevoorraad te worden. Dit word steeds moeilijker omdat de rebellen MANPAD's krijgen van rattenland Saoedi-Arabië. Onlangs schoten ze nog een heli neer met toetsresultaten van de kinderen in het dorp. Ook laten ze geen voedsel toe, net als in delen van Aleppo-stad. De Salafisten willen hen dus dood/weg hebben, dit is duidelijk.

De Alawieten vinden hun oorsprong in Irak. Daar waren zij een hele kleine kring van intellectuelen die volgeling waren van Ibn Nusayr. Zijn opvolgers brachten het geloof naar de Syrië waar ze redelijk wat mensen wisten te bekeren. Pogingen om het geloof te verspreiden naar Egypte, Iran en dergelijk faalden en dat samen met intense vervolging leidde tot een zelfde soort situatie als de Druzen. Wanneer zij precies ophielden mensen te bekeren of überhaupt bekeerlingen toe te laten is onduidelijk. In ieder geval probeerde Selim I hen tot het Soennisme te brengen (net als vele voor hen zoals Baibars) door Turkse kolonies te stichten. Een deel van hen werd opgenomen in de Alawitische gemeenschap en vormt tot op de dag van vandaag een van de Alawitische stammen. Dus voor hen was het een geweldig iets doen Hafez de macht greep en eigenlijk voor het eerst in duizend jaar waren zij in een machtspositie. Dat zij dus loyaal zijn aan dit regime is dus niet iets raars. Dat zij oververtegenwoordigd zijn in het leger komt daardoor en doordat hun thuisland van oudsher verpauperd is (en dat nog steeds is). Dat hun angsten dat als Assad valt het weer zoals vanouds gaat worden of erger terecht zijn blijkt wel uit de woorden van rebellenleiders en geestelijken en ook de feitelijke handelingen (doden van burgers). Ondanks hun opvattingen hebben zij altijd geprobeerd andere sektes te vriend te houden, als is het maar uit zelfbehoud. Wel hebben zij redelijk goede banden met de Christenen. Dit is al zo sinds de 19e eeuw. Evenals de Druzen een krijgshaftig bergvolk die geen Salafistische overheersing gaan tolereren.

De Arabische Christenen ten slotte zijn ook te zwak om vijanden te zoeken. Salafisten hebben ook weinig goeds op met hen en ook zij hebben altijd baat gehad bij het seculiere regime. Zij hebben dus redelijke banden met andere minderheden en hebben een afkeer tegen militante Soennieten.

Turkomanen zijn Soennieten die in grote aantallen de rebellen steunen. Ik durf ze er zelfs van te beschuldigen een vijfde colonne te zijn, loyaal aan Sultan Tayyip.

Nog meer nodig?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:52:24 #254
132191 -jos-
Money=Power
pi_130589734
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kopen en verkopen mag gewoon, wij moeten toch ook centen verdienen. We worden alleen boos als je het gebruikt.
Nee hoor:

https://en.wikipedia.org/(...)s_control_agreements

Vooral deze is van belang:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chemical_Weapons_Convention

Opmerkelijk is dat deze niet door Syrie getekend is.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130589771
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Qua toestellen hebben ze dit nog (laatste update mei 2013):

[ afbeelding ]
Is niet zeker. Er is echt maar vrij weinig bekend over de Syrische luchtmacht. Dit is vooral giswerk.
pi_130589792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:39 schreef Killaht het volgende:

[..]

Tenzij je direct het schip aanvalt, een vliegdekschip is sitting duck.
Jij gelooft echt dat een ongeidentificeerd vliegtuig een kans maakt een Amerikaans vliegdekschip zo dicht te naderen? :D
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:55:08 #257
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_130589809

Dit liedje gaat over die vuile oorlogzuchtige hond Obama.
pi_130589854
Die VN inspecteurs zijn pas zaterdag weg daar.
Voor zaterdag hoef je dus geen actie te verwachten..
Zonder wrijving geen glans
pi_130589867
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij gelooft echt dat een ongeidentificeerd vliegtuig een kans maakt een Amerikaans vliegdekschip zo dicht te naderen? :D
Sommige mensen zitten qua denkwerk nog ergens rond 1900. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130589876
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:52 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik kan een poging doen.

[....]

Nog meer nodig?
tl;dr

Het kan simpeler.
HEt Midden-Oosten voor Dummies:

(bron: http://www.washingtonpost(...)of-terrifying-chart/)

donderdag 29 augustus 2013 @ 11:58:28 #261
241662 Jian
Well, well, well
pi_130589900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:53 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Is niet zeker. Er is echt maar vrij weinig bekend over de Syrische luchtmacht. Dit is vooral giswerk.
Geloof me, de Israëli en ook de VS weten precies ende exact wat Syrië aan luchtmacht van enige betekenis heeft .......... en daar zijn ze echt niet van onder de indruk.
pi_130589907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:57 schreef 1-0-8 het volgende:
tl;dr

Het kan simpeler.
Maar het gaat om Syrië... ;(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:59:12 #263
241662 Jian
Well, well, well
pi_130589917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Daarna hopelijk ook niet .......
pi_130589921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar het gaat om Syrië... ;(
Syrië los zien van het Midden-Oosten... :')

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Geloof me, de Israëli en ook de VS weten precies ende exact wat Syrië aan luchtmacht van enige betekenis heeft .......... en daar zijn ze echt niet van onder de indruk.
Uhu, Maar die info vind jij niet even zo op het web ;)
pi_130589979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lees net, maar niet betrouwbaar gok ik, dat de VN inspecteurs in een convoy onderweg naar het vliegveld zijn.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:01:36 #266
241662 Jian
Well, well, well
pi_130589984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:57 schreef waht het volgende:

[..]

Sommige mensen zitten qua denkwerk nog ergens rond 1900. :')
Ze varen met een schip onder Amerikaanse vlag op dat vliegdekschip af en op het laatste moment strijken ze die vlag en hijsen ze de Syrische en rollen onder luid gejuich de kanonnen naar buiten en knallen maar. (piratenmuziekje er zelf bij denken)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:02:49 #267
241662 Jian
Well, well, well
pi_130590023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:59 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Syrië los zien van het Midden-Oosten... :')

[..]

Uhu, Maar die info vind jij niet even zo op het web ;)
Daar zou je gelijk in kunnen hebben.
pi_130590094
quote:

[..]

Ik kan een poging doen.

Arabische Soennieten. Niemand wilt hun dood eigenlijk maar een klein deel van hen wilt de niet-Soennieten dood. Zie De_Ilias types... De meeste van hen zijn ook tegen deze Salafistische opstand.

De Koerden denken vooral aan zichzelf en hun eigen veiligheid. Zij moeten niets hebben van bovenstaande groep extremisten maar anderzijds moeten zij ook niks (maar nog altijd meer) hebben van de Ba'ath partij omdat dat een Arabisch nationalistische partij is en zij geen Arabieren zijn. Probleem voor de Koerden is vooral de onderdrukking van hun taal en cultuur onder het mom van een soort Arabisering. Ook zijn ze lang statenloos gehouden door Assad.
Een Koerd in Damascus vertelde mij dat zowel Soennieten en Alawieten hen zien als 'duivelsaanbidders', iets wat onjuist is omdat ze bijna allemaal gematigde Soennieten zijn. Wel zijn er in Syrië zo'n 15000 Koerdische Yezidi's die de duivel als een goed wezen zien en blijkbaar geven die de Koerden als geheel dit imago.
(De_Ilias, als je Alawieten gek vind moet je hun religie eens googlen.)

Een andere etnische minderheid zijn Assyriërs (aka Chaldeeërs of Arameeërs). Zij zien zichzelf als nakomelingen van de pre-Arabische bevolking. Dit zijn allemaal Christenen. Zelfde verhaal als bovenstaand eigenlijk, vaak (maar lang niet altijd) niet echt fan van Assad maar zij begrijpen dat als ze niet willen eindigen in Europa of Amerika als hun broeders in Turkije en Irak dat ze hem nodig hebben. Ook hebben zij, net als in Irak, goede banden met de Koerden.

De Ismailieten (Nizari's) woonden oorspronkelijk in het kustgebergte. Iedereen kent de Hashashin wel toch? Masyaf is hun bekendste stadje. Zij hadden een lange rivaliteit met de Alawi's en waren in de 19e eeuw eigenlijk aan de verliezende hand toen dat gebergte een verpauperd no-mans land was. Een of andere Sultan gaf hun toen land en zuiden van Al-Salamiya waar nu de grootste gemeenschap leeft. Wat hun rol is in het conflict weet ik niet. Dit is nogal een kleine groep.
Maar ik verwacht niet dat de Salafisten het eens zullen zijn met hun neo-platonische koran interpretatie, hun 49e imam en hun progressieve levensstijl.

De Druzen. De Druzen zijn een sekte die is ontstaan in Egypte als een afsplitsing van de Ismailieten. Oorspronkelijk bedoeld om moslims en christenen te verenigen in een nieuwe religie maar toen de Fatamidische (Ismaili) kalief die hen steunde dood ging (of zoals zij denken in occulatie) begon er een zeer sterke vervolging. Als gevolg hiervan hebben zij in het jaar 1043 hun religie afgesloten voor nieuwe bekeerlingen en zijn zij verworden tot wat ze nu zijn; een in zichzelf gekeerd bergvolk. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die oproepen tot dood en verderf van de Alawieten niet hetzelfde denken over de Druzen. De Druzen zelf hebben volgens mij niet echt een hekel aan anderen. Hun 'thuisland' ligt op de Jordaanse grens maar is nog niet echt verzeild geraakt in het conflict. Vergis je niet, die Druzen weten wat vechten is en zullen hun huid duur verkopen.

Twaalvers, wonen in Syrië in kleine aantallen. Iets buiten Aleppo heb je twee dorpjes genaamd Nubol en Zahra. Deze worden belegerd door de Salafisten en dienen per helikopter bevoorraad te worden. Dit word steeds moeilijker omdat de rebellen MANPAD's krijgen van rattenland Saoedi-Arabië. Onlangs schoten ze nog een heli neer met toetsresultaten van de kinderen in het dorp. Ook laten ze geen voedsel toe, net als in delen van Aleppo-stad. De Salafisten willen hen dus dood/weg hebben, dit is duidelijk.

De Alawieten vinden hun oorsprong in Irak. Daar waren zij een hele kleine kring van intellectuelen die volgeling waren van Ibn Nusayr. Zijn opvolgers brachten het geloof naar de Syrië waar ze redelijk wat mensen wisten te bekeren. Pogingen om het geloof te verspreiden naar Egypte, Iran en dergelijk faalden en dat samen met intense vervolging leidde tot een zelfde soort situatie als de Druzen. Wanneer zij precies ophielden mensen te bekeren of überhaupt bekeerlingen toe te laten is onduidelijk. In ieder geval probeerde Selim I hen tot het Soennisme te brengen (net als vele voor hen zoals Baibars) door Turkse kolonies te stichten. Een deel van hen werd opgenomen in de Alawitische gemeenschap en vormt tot op de dag van vandaag een van de Alawitische stammen. Dus voor hen was het een geweldig iets doen Hafez de macht greep en eigenlijk voor het eerst in duizend jaar waren zij in een machtspositie. Dat zij dus loyaal zijn aan dit regime is dus niet iets raars. Dat zij oververtegenwoordigd zijn in het leger komt daardoor en doordat hun thuisland van oudsher verpauperd is (en dat nog steeds is). Dat hun angsten dat als Assad valt het weer zoals vanouds gaat worden of erger terecht zijn blijkt wel uit de woorden van rebellenleiders en geestelijken en ook de feitelijke handelingen (doden van burgers). Ondanks hun opvattingen hebben zij altijd geprobeerd andere sektes te vriend te houden, als is het maar uit zelfbehoud. Wel hebben zij redelijk goede banden met de Christenen. Dit is al zo sinds de 19e eeuw. Evenals de Druzen een krijgshaftig bergvolk die geen Salafistische overheersing gaan tolereren.

De Arabische Christenen ten slotte zijn ook te zwak om vijanden te zoeken. Salafisten hebben ook weinig goeds op met hen en ook zij hebben altijd baat gehad bij het seculiere regime. Zij hebben dus redelijke banden met andere minderheden en hebben een afkeer tegen militante Soennieten.

Turkomanen zijn Soennieten die in grote aantallen de rebellen steunen. Ik durf ze er zelfs van te beschuldigen een vijfde colonne te zijn, loyaal aan Sultan Tayyip.

Nog meer nodig?
Wat een puinzooi :') , we hebben er niets te zoeken.
pi_130590095
quote:
Ik kan een poging doen.
...
Nog meer nodig?
Alvast bedankt voor je moeite om dit te verduidelijken.
Ook al heb ik iets tegen het gewelddadige karakter van de islam, ik probeer het niet te veroordelen zonder mij er toch iets in te verdiepen ;)
Ik ga het alleszins nog enkele keren moeten herlezen om het enigzins te kunnen begrijpen.
In hoeverre ben jij eigenlijk objectief als je het woord "rattenland" gebruikt ? :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130590134
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:05 schreef UncleScorp het volgende:

In hoeverre ben jij eigenlijk objectief als je het woord "rattenland" gebruikt ? :)
Niemand is objectief, zeker niet hier.
pi_130590172
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:05 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Wat een puinzooi :') , we hebben er niets te zoeken.
Schieten op al wat beweegt ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130590268
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:05 schreef UncleScorp het volgende:

Saoedi-Arabië is een rattenland. Dit is een feit van algemene bekendheid.
pi_130590288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Lees net, maar niet betrouwbaar gok ik, dat de VN inspecteurs in een convoy onderweg naar het vliegveld zijn.
Net zoals de families van de elite:

05:50 GMT: Syrian government forces have retreated from the airport zone in Damascus amid reports that the families of Syrian military elite are evacuating to Lebanon.

En Hollande trekt zijn drol ook weer in:

09:27 GMT: French President François Hollande said that everything should be done to seek a political solution to the Syrian crisis, Reuters reported.

Hmm, vanwaar deze berichtgeving? Misschien het verstrekken van desinformatie via de media?

Maar waarom. misschien dat ze nu zeggen dat ze het niet meer gaan doen en dan opeens onverwachts toeslaan of hebben ze misschien iets ontdekt waardoor ze niet meer durven?
pi_130590381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:11 schreef IPA35 het volgende:
Saoedi-Arabië is een rattenland. Dit is een feit van algemene bekendheid.
Net zoals wij westerlingen voor moslims allemaal maar heidense honden zijn ?
pi_130590417
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik zie mijzelf als Nederlander. Associeer mij svp niet met Amerikanen en zo :'( .

Hoewel ik altijd opensta van zelfkritiek wil ik Nederland niet 1, 2, 3 vergelijken met extremisme-exporteur Nr.1.
pi_130590422
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En dat Nederlanders de hele dag op klompen lopen, kaas eten en het land elke jaar onder wat loopt.
Ik weet niks van de traditionele (Zeeuwse) klederdracht
pi_130590427
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:02 schreef Jian het volgende:

[..]

Daar zou je gelijk in kunnen hebben.
Is er niks te vinden van de "bewijs" dat er zou zijn, aangezien dat vandaag bekend zou worden?
  Moderator donderdag 29 augustus 2013 @ 12:17:08 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130590438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat Nederlanders de hele dag op klompen lopen, kaas eten en het land elke jaar onder wat loopt.
Ik weet niks van de traditionele (Zeeuwse) klederdracht
ik eet iedere dag kaas en anders voel ik me niet lekker -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:19:00 #279
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130590483
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:46 schreef Straatklinker het volgende:
De bedoeling is toch nog altijd dat ze een paar raketten gaan afvoeren om Assad wat gehandicapter te maken?

Met als resultaat dat de burgeroorlog met wat extra jaren wordt gerekt lijkt me...

Het is beter niks doen of 1 in keer goed. Assad gaat zich toch niet ineens overgeven volgens mij, dat hebben ze ook gezegd.
Ja, maar men moet nu eens eerst gaan nadenken wat het opleverd. Een land in puin schieten is niet zo moeilijk.

Ik ben van mening dat Syrië niet klaar is voor een gedwongen open Westerse democratie. Dit moet groeien en zich ontwikkelen intern, iets wat het land zelf moet oplossen. Assad is naar mijn weten de enige oplossing om stabiliteit te garanderen op de lange termijn en uiteindelijk ook voor de bevolking t.o.v. een interventie.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_130590503
quote:

[..]

Nog meer nodig?
Ik wil nog even een kleine toevoeging doen aan deze post betreffende de Turkomanen. Dit zijn van oudsher gewoon Turken (Turkmen) die na de val van het Ottomaanse Rijk in Syrië zijn blijven wonen, ook zij hebben last van de opgelegde arabisering door de Baath-partij. En ze zijn dan ook actief binnen in de FSA. Ze zitten ook in Irak (Kirkuk).

Ik ben bv ook een Turkmen, alleen het verschil is dat ik/mijn dorp in Turkije is blijven zitten en niet in een ander land.

Ze hebben Turkije ook wel om hulp gevraagd geloof ik.
pi_130590504
Ik krijg net dit allemaal gespammed op m'n Facebook. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Iemand hier bekend mee?

http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html

http://syriathetruth.wordpress.com/

pi_130590512
Kan het nog gekker ? :')

Extremisten maken wapens Syrische rebellen buit

Extremistische aanhangers van al-Qaida hebben in Syrië andere rebellen overvallen en wapens buitgemaakt. Dat melden waarnemers van het Syrische Observatorium voor Mensenrechten, een organisatie van de Syrische oppositie.

Een wapentransport van rebellen in de oostelijke provincie Deir al-Zor werd begin deze week in de aangrenzende noordelijke provincie Raqqah overvallen door de aan al-Qaida verwante groep Islamitische Staat in Irak en Syrië. Twee voormalige legerofficieren die zich bij de opstand hadden aangesloten en die het transport begeleidden, zijn gevangen genomen door de jihadisten.

In 2011 begonnen massale betogingen tegen het dictatoriale regime van president Bashar al-Assad. Die mondden eind dat jaar uit in een bloedige burgeroorlog. Onder de gewapende tegenstanders van Assad nemen soennitische extremisten een prominente rol in als gevolg van hun ervaring met wapengeweld en de steun die landen in de Arabische Golf aan radicale soennieten geven.

Naar schatting 77 procent van de Syriërs is soenniet. Assad behoort tot een religieuze minderheid, de alawieten, die uit bergen langs de kust komen. Het geloof van alawieten heeft wortels in de sjiitische islam.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-rebellen-buit.dhtml
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:21:34 #283
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_130590535
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, ik zeg alleen dat een vliegdekschip een groot en log schip is.

Ik weet dat een dergelijk schip beschermd wordt door diverse fregatten.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:23:17 #284
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130590579
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat Nederlanders de hele dag op klompen lopen, kaas eten
:W :W
En dat voor iemand van Hongaarse afkomst :P :P
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:24:21 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130590610
Obama, Cameron en Hollande zullen nu wel als de dood zijn dat straks misschien uit dat VN onderzoek blijkt dat het toch niet Assad was....
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:24:28 #286
132191 -jos-
Money=Power
pi_130590615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:20 schreef Thomas B. het volgende:
Ik krijg net dit allemaal gespammed op m'n Facebook. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Iemand hier bekend mee?

http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html

http://syriathetruth.wordpress.com/

Waarschijnlijk gaat dit over de Britam files, zogenaamd een 'leak' maar in feite een verzameling van artikelen die zouden 'bewijzen' dat de VS zelf achter de aanvallen zou zitten.
pi_130590622
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:20 schreef expans het volgende:

[..]

Ik wil nog even een kleine toevoeging doen aan deze post betreffende de Turkomanen. Dit zijn van oudsher gewoon Turken (Turkmen) die na de val van het Ottomaanse Rijk in Syrië zijn blijven wonen, ook zij hebben last van de opgelegde arabisering door de Baath-partij. En ze zijn dan ook actief binnen in de FSA. Ze zitten ook in Irak (Kirkuk).

Ik ben bv ook een Turkmen, alleen het verschil is dat ik/mijn dorp in Turkije is blijven zitten en niet in een ander land.
Weet ik, zelfde als de Balkan-Turken.

quote:
Ze hebben Turkije ook wel om hulp gevraagd geloof ik.
Turken buiten Turkije, al is het één generatie of twintig, laten zich maar al te graag gebruiken door de Turkse overheid. Althans dat is mijn beeld.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:24:45 #288
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130590626
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:24 schreef SeLang het volgende:
Obama, Cameron en Hollande zullen nu wel als de dood zijn dat straks misschien uit dat VN onderzoek blijkt dat het toch niet Assad was....
Dan kunnen we echt lachen. _O_
pi_130590684
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:24 schreef -jos- het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat dit over de Britam files, zogenaamd een 'leak' maar in feite een verzameling van artikelen die zouden 'bewijzen' dat de VS zelf achter de aanvallen zou zitten.
Ja maar het gaat hier dus over een complottheorie op basis van die documenten en meer recente bewijzen van na de aanval. Weet jij toevallig of dit ergens weerlegd wordt?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:27:32 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130590690
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:24 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dan kunnen we echt lachen. _O_
Dat is trouwens nog een andere reden waarom ik tegen ingrijpen ben. Je wordt dan gewoon een partij in het conflict en informatie komt dan onder militaire censuur. Vanaf dat moment kom je de waarheid helemaal niet meer te weten.
Mijn reisverslagen
pi_130590691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:24 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik heb gisteren op het nieuws gehoord dat ze een Amerikaan hebben gepakt in Syrië. Op Almayadeen TV. Helemaal vergeten.
pi_130590729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:24 schreef SeLang het volgende:
Zelfde als 2003 toch? VN vond niets, Amerika was het er niet mee eens.
pi_130590750
Assad: "Syrië zal het halen van de VS"

De Syrische president Bashar al-Assad heeft gezegd dat zijn land als overwinnaar uit de bus zal komen bij een confrontatie met de Verenigde Staten. Dat schrijft de Libanese krant al-Akhbar.

Verschillende Westerse landen, met de Verenigde Staten op kop, dreigen met een militaire aanval op het Syrische regime, dat ze ervan beschuldigen op 21 augustus in de buurt van Damascus chemische wapens te hebben ingezet tegen burgers.

"Sinds het begin van de crisis wachten we op het moment dat onze echte vijand zich kenbaar zal maken", zo zou Assad aan Syrische verantwoordelijken hebben verklaard. "Ik weet dat het goed zit met jullie moreel en dat jullie er klaar voor zijn om het hoofd te bieden aan elke vorm van agressie en om het vaderland te beschermen", ging het verder. "Het gaat om een historische confrontatie waar wij als overwinnaars zullen uitkomen", aldus nog Assad.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)alen-van-de-VS.dhtml
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:29:48 #294
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130590752
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is trouwens nog een andere reden waarom ik tegen ingrijpen ben. Je wordt dan gewoon een partij in het conflict en informatie komt dan onder militaire censuur. Vanaf dat moment kom je de waarheid helemaal niet meer te weten.
Zou het kunnen zijn dat de onderzoeken van de VN worden gemanipuleerd om geen gezichtsverlies te lijden?
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 12:31:06 #295
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130590784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:29 schreef UncleScorp het volgende:

De Syrische president Bashar al-Assad heeft gezegd dat zijn land als overwinnaar uit de bus zal komen bij een confrontatie met de Verenigde Staten. Dat schrijft de Libanese krant al-Akhbar.

Verschillende Westerse landen, met de Verenigde Staten op kop, dreigen met een militaire aanval op het Syrische regime, dat ze ervan beschuldigen op 21 augustus in de buurt van Damascus chemische wapens te hebben ingezet tegen burgers.

"Sinds het begin van de crisis wachten we op het moment dat onze echte vijand zich kenbaar zal maken", zo zou Assad aan Syrische verantwoordelijken hebben verklaard. "Ik weet dat het goed zit met jullie moreel en dat jullie er klaar voor zijn om het hoofd te bieden aan elke vorm van agressie en om het vaderland te beschermen", ging het verder. "Het gaat om een historische confrontatie waar wij als overwinnaars zullen uitkomen", aldus nog Assad.

Tenenkrommend niveau weer van die Assad.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:31:20 #296
132191 -jos-
Money=Power
pi_130590791
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:27 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja maar het gaat hier dus over een complottheorie op basis van die documenten en meer recente bewijzen van na de aanval. Weet jij toevallig of dit ergens weerlegd wordt?
Complottheorieën kun je moeilijk bewijzen of weerleggen. In de laatste 10 delen van deze reeks zijn veel van deze bronnen langsgekomen. Er is veel desinformatie. Als er geen bron bekend is betekent dat meestal dat het valse info is. Als de bron anoniem is of 'iemand van de Syrische oppositie' is is het vaak ook niet betrouwbaar.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:31:45 #297
241662 Jian
Well, well, well
pi_130590802
Morgen afronding onderzoek VN Inspecteurs! (net op nieuws)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:33:36 #298
241662 Jian
Well, well, well
pi_130590848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:29 schreef UncleScorp het volgende:

Tsja, moet ie anders zeggen ...
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:34:47 #299
132191 -jos-
Money=Power
pi_130590890
Nederland heeft geen verzoek ontvangen om deel te nemen aan militaire actie tegen Syrië.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ire-actie-syrie.html

BERLIN: Chancellor Angela Merkel Thursday called on Germans to welcome thousands of Syrian refugees due to begin arriving next month, as a new political refugee centre in Berlin stokes anti-foreigner sentiment.
http://m.dailystar.com.lb(...)syrian-refugees.ashx
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 12:34:49 #300
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130590893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
Morgen afronding onderzoek VN Inspecteurs! (net op nieuws)
Die hebben niets gevonden.
Alsof Assad of wie ook de rommel laat liggen terwijl die inspecteurs in het vliegtuig onderweg zijn.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')