abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130523342
Afgelopen vrijdag hebben ze beslag gelegd op mijn bankrekening. Ik had een rekening bij een deurwaarder open staan van 379euro. Eigenlijk al minder want had de afgelopen 2 weken de helft afbetaald en de andere helft zou ik voor 20 september betalen. Wegens problemen met een uitkeringsaanvraag was ik niet in staat eerder te betalen. Heb meerdere keren brieven gestuurd dat ik maximaal 6 weken de tijd nodig had om af te lossen.

De eerste helft had ik dus (ook al had ik geen regeling met ze, dat wilden ze niet) wel overgemaakt naar de deurwaarder zodat ze in elk geval konden zien dat ik wel wilde betalen.

Nu kreeg ik vorige week een brief van de deurwaarder dat ze de zaak niet meer behandelden en dat het weer terug was gegaan naar de schuldeiser. Deze hebben meteen beslag laten leggen op mijn rekening en de 379euro meteen van mijn bankrekening gehaald.

Waar het geld is gebleven wat ik naar de deurwaarder heb overgemaakt is een raadsel. Heb al met de bank gebeld maar deze kunnen me telefonisch niets zeggen. Naar de bank toe gaan lukt niet nu want ben op vakantie en hier zit geen abn amro kantoor in de buurt. Deurwaarder ook al gebeld maar die zeggen alleen maar dat de schuldeiser alles zelf weer regelt maar over wat ze met mijn geld hebben gedaan zeggen ze helemaal niks.

Wat kan ik het beste nu doen? Als ik terug ben van vakantie aangifte doen bij de politie? Geld wat ik heb overgemaakt terugstorten kan niet omdat ik het zelf heb overgeboekt.
pi_130523506
Er ontbreken stukken in je verhaal waardoor ik of andere FOK!-ers je niet kunnen helpen.

Een reguliere schuldeiser of een incassobureau kunnen geen bankbeslag leggen, alleen een deurwaarder met een vonnis (uitgezonderd belasting, duo) kunnen dat.

Je zegt het is terug gegaan naar de oorspronkelijke eiser? Wat waarschijnlijk een incassobureau is? Lijkt me namelijk sterk dat schulden worden overgedragen van deurwaarder na deurwaarder.
pi_130523628
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:33 schreef Superheks het volgende:
Als ik terug ben van vakantie aangifte doen bij de politie?
Aangifte van het feit dat je zelf je rekeningen niet betaald ofzo?
pi_130523645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Er ontbreken stukken in je verhaal waardoor ik of andere FOK!-ers je niet kunnen helpen.

Een reguliere schuldeiser of een incassobureau kunnen geen bankbeslag leggen, alleen een deurwaarder met een vonnis (uitgezonderd belasting, duo) kunnen dat.

Je zegt het is terug gegaan naar de oorspronkelijke eiser? Wat waarschijnlijk een incassobureau is? Lijkt me namelijk sterk dat schulden worden overgedragen van deurwaarder na deurwaarder.
Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars, dat stond er in de brief van de deurwaarder. Heb verder ook helemaal geen melding gekregen over dat er een beslag gelegd zou worden.
pi_130523671
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:39 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Aangifte van het feit dat je zelf je rekeningen niet betaald ofzo?
Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.
pi_130523678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Superheks het volgende:

[..]

Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars, dat stond er in de brief van de deurwaarder. Heb verder ook helemaal geen melding gekregen over dat er een beslag gelegd zou worden.
Heeft het bankbeslag geholpen dan? Stond er genoeg geld op om de vordering te voldoen?
pi_130523725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heeft het bankbeslag geholpen dan? Stond er genoeg geld op om de vordering te voldoen?
Stond door hun in de min, wel vreemd aangezien ik niet eens in de min mag staan, heb ik nooit aangevraagd omdat ik dat niet wil. Vandaag gelukkig mijn loon ontvangen (heb gelukkig weer werk) en moet nu een week rondkomen van 100eu wat heel lastig gaat doordat ik heen en terug ruim 50km moet reizen naar mijn werk.
pi_130523728
Eerst bij je bank het schrift opvragen waarin ze jou geld hebben ingehouden. Daar staat ook op wie het heeft laten uitvoeren en vervolgens kan je daar je geld halen.

Vreemd dat je wel op vakantie kan gaan, maar geen 380 euro kan betalen aan openstaande vorderingen (waarbij het bedrag eerst veel lager was).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_130523760
Deurwaarders en een uitkering en toch op vakantie?
Wat doe ik toch fout :?
pi_130523762
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:42 schreef Chinless het volgende:
Eerst bij je bank het schrift opvragen waarin ze jou geld hebben ingehouden. Daar staat ook op wie het heeft laten uitvoeren en vervolgens kan je daar je geld halen.

Vreemd dat je wel op vakantie kan gaan, maar geen 380 euro kan betalen aan openstaande vorderingen (waarbij het bedrag eerst veel lager was).
Vakantie was al geboekt en betaald door mijn vriend.
pi_130523769
quote:

[..]

Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.
Die aangifte moet je uit je hoofd zetten...

Is het totaalbedrag 375 euro? Want hier komen nog kosten van de rechtszaak bij toch?
pi_130523778
quote:
Ik gok dat dit weinig met strafrecht te maken heeft en dus er geen aangifte opgenomen kan worden.

Maar: je zal dat bedrag uiteindelijk vast wel terug krijgen. Als uit een systeempje links of rechts blijkt dat je al een deel betaald had. Over een week of 6-8 ofzo (gok ik).
pi_130523782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:42 schreef Superheks het volgende:

[..]

Stond door hun in de min, wel vreemd aangezien ik niet eens in de min mag staan, heb ik nooit aangevraagd omdat ik dat niet wil. Vandaag gelukkig mijn loon ontvangen (heb gelukkig weer werk) en moet nu een week rondkomen van 100eu wat heel lastig gaat doordat ik heen en terug ruim 50km moet reizen naar mijn werk.
Dat is vreemd, als er niet genoeg saldo op staat kunnen ze het beslag niet leggen. De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
pi_130523820
quote:

[..]

En waar wou je dan aangifte van doen?

Anyway, nu is er teveel voldaan (50% overgemaakt en 100% geïncasseerd). Ik ga er hierbij vanuit dat er inderdaad beslag op je rekening is gelegd. Je zult die 50% ergens terug moeten zien te krijgen; ofwel 100% van het bedrag wat je naar de deurwaarder hebt overgemaakt, ofwel 50% van wat (via bankbeslag) van je rekening is gehaald.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_130523821
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Superheks het volgende:

[..]

Vakantie was al geboekt en betaald door mijn vriend.
Dan moet je daar nog steeds eten, winkelen, leuke dingen doen. Alles wat geld kost.
pi_130523830
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Die aangifte moet je uit je hoofd zetten...

Is het totaalbedrag 375 euro? Want hier komen nog kosten van de rechtszaak bij toch?
Kwam 105euro overheen. Maar als ik via internet bankieren naar die afboeking kijk staat er niet bij naar welke rekening het gegaan is. Ook niet wie het beslag heeft gedaan, dus geen idee of het een incassobureau was of het college voor zorgverzekeringen zelf. Heb net in de brievenbus gekeken en ook geen post gehad.
pi_130523842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef nicknicknickname het volgende:
Deurwaarders en een uitkering en toch op vakantie?
Wat doe ik toch fout :?
Je maakt geen schulden, hebt werkt en betaald netjes je rekeningen en belastingen?
Dat doe je dan dus fout :Y)
pi_130523862
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat is vreemd, als er niet genoeg saldo op staat kunnen ze het beslag niet leggen. De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
Is dus wel gebeurd. Kan normaal 10e rood staan, is standaard bij ABN Amro.
pi_130523894
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Chinless het volgende:
De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.
pi_130523903
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:44 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dan moet je daar nog steeds eten, winkelen, leuke dingen doen. Alles wat geld kost.
Mijn vriend heeft betaald, omdat ik niks meer had. Ik had het precies zo uitgerekend dat ik volgende week het resterende bedrag over kon maken. Had daardoor dus nog genoeg geld voor eten/drinken. Ik wist ook niks over dat ze beslag gingen leggen.
pi_130523940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.
Dit. Je kunt zelf wellicht geen betalingen uitvoeren en/of opnames doen, maar er kan wel degelijk geïncasseerd worden. De bank schrijft bankkosten en creditcardbetalingen toch ook écht af, of je nu vrijwillig in 't rood kan of niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_130523962
quote:

[..]

Verschild misschien per bank? Kennis van mij had ook bankbeslag en bij hem hebben ze alleen ingenomen wat er op de rekening stond, schuld was toen nog niet afbetaald. De rest moest die zelf nog overmaken. Maar die kreeg een brief.
pi_130523982
quote:

[..]

Onwaar. Het bankbeslag betreft bij wet alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen. Ook al mag je roodstaan - alleen een positief saldo kan in beslag genomen worden.
pi_130524015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:48 schreef Grouch het volgende:

[..]

Onwaar. Het bankbeslag betreft alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen.
Bij mij hebben ze dus wel meer ingenomen, stond iets meer dan 100euro in de min :(
pi_130524020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:48 schreef Grouch het volgende:
Onwaar. Het bankbeslag betreft alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen.
Bron + TS zegt iets anders.
pi_130524060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Bron + TS zegt iets anders.
De bank handelt dan dus onwettig.
Of TS is zo slecht in administratie bijhouden dat er dingen door haar over het hoofd worden gezien.

EDIT: Of ABN brengt kosten voor het beslag in rekening. Dat is eigenlijk het meest waarschijnlijk.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:51:12 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524105
Persoonlijk denk ik dat je beter had kunnen gaan aardbeien plukken ipv een uitkering aan te vragen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130524124
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:50 schreef Grouch het volgende:

[..]

Of TS is zo slecht in administratie bijhouden dat er dingen door haar over het hoofd worden gezien.
Ik weet heel goed wat er op mijn rekening stond voordat ik naar mijn vakantieadres vertrok. En een dag later opeens meer dan 100 in de min. Toen de bank gebeld en bleek dus vanwege een beslag te zijn, maar per telefoon mochten ze me niet meer info geven.
pi_130524130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Maanvis het volgende:
Persoonlijk denk ik dat je beter had kunnen gaan aardbeien plukken ipv een uitkering aan te vragen...
Ik heb weer een baan zoals ik al zei.
pi_130524137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat er op mijn rekening stond voordat ik naar mijn vakantieadres vertrok. En een dag later opeens meer dan 100 in de min. Toen de bank gebeld en bleek dus vanwege een beslag te zijn, maar per telefoon mochten ze me niet meer info geven.
Ik gok dan dus dat de bank ongeveer E 100 aan kosten in rekening ivm beslaglegging heeft gebracht. Maar dat zouden ze je moeten vertellen.
pi_130524161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:52 schreef Grouch het volgende:

[..]

Ik gok dan dus dat de bank ongeveer E 100 aan kosten in rekening ivm beslaglegging heeft gebracht. Maar dat zouden ze je moeten vertellen.
Mochten ze niks over zeggen aan de telefoon. Ik moet dus wachten tot ik weer thuis ben.
pi_130524195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:52 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dit dus, grote kans dat je positieve saldo is afgeschreven en de bank 100 euro administratie kosten in rekening heeft gebracht.

Voor de rest vind ik het een on samenhangend verhaal om eerlijk te zijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:54:40 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ik heb weer een baan zoals ik al zei.
die had je toen moeten hebben, toen je niet kon betalen. ook een mooie vriend heb jij die z'n geld aan de vakantie uitgeeft ipv jou even bijspringt zodat er geen beslag op je rekening gelegd wordt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130524233
Ik heb geen idee wat die kosten zijn, zal zo ook mijn spaarrekening eens checken om te kijken of daar niks vanaf is gehaald. Daarvan wilde ik de rekening ook wel betalen in 1 keer maar kon niet omdat ik dat vast heb gezet tot december.
pi_130524268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die had je toen moeten hebben, toen je niet kon betalen. ook een mooie vriend heb jij die z'n geld aan de vakantie uitgeeft ipv jou even bijspringt zodat er geen beslag op je rekening gelegd wordt.
Die heeft me vaak genoeg geholpen met eten/drinken e.d. Ik wil zelf niet dat hij voor schulden van mij op gaat draaien.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:56:25 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:55 schreef Superheks het volgende:

[..]

Die heeft me vaak genoeg geholpen met eten/drinken e.d. Ik wil zelf niet dat hij voor schulden van mij op gaat draaien.
dan moet je ze niet maken he....
Een gedicht over Maanvis
pi_130524311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:50 schreef Grouch het volgende:
Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend. Maar als de TS 4 weken op vakantie was...

Bron: http://schuldinfo.nl/?id=53 en dan onderaan.
pi_130524402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend.

Dan moeten ze ook een dwangbevel per post toesturen lijkt me, maar ik heb niks ontvangen. Alleen een brief waarin staat dat ze beslag dreigden te leggen op de inboedel maar omdat ik niet zelfstandig woon was dat dus niet mogelijk omdat de woning (en dus alles aan inboedel) niet van mij is. Denk dat ze daarom dat bankbeslag hebben gedaan.
pi_130524460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend. Maar als de TS 4 weken op vakantie was...

Ik ben net terug naar huis gegaan vanaf mijn vakantieadres, ben officieel nog op vakantie t/m vrijdag. Maar een weekje in totaal. Ben urenlang onderweg geweest om de post te checken maar er is niks gekomen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:07:23 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524815
oke, wat je moet doen is een brief sturen naar de deurwaarder dat de overmaking van het geld een onverschuldigde betaling betreft. aangifte haalt niets uit aangezien er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
Een gedicht over Maanvis
pi_130524870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef Maanvis het volgende:
oke, wat je moet doen is een brief sturen naar de deurwaarder dat de overmaking van het geld een onverschuldigde betaling betreft. aangifte haalt niets uit aangezien er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
En als zij het niet terugboeken?
pi_130524900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:54 schreef Superheks het volgende:
Ik heb geen idee wat die kosten zijn, zal zo ook mijn spaarrekening eens checken om te kijken of daar niks vanaf is gehaald. Daarvan wilde ik de rekening ook wel betalen in 1 keer maar kon niet omdat ik dat vast heb gezet tot december.
Nauwelijks geld te besteden hebben (want geen 400 kunnen betalen), maar dan wel al je spaargeld vastzetten voor een of twee tienden extra rente. Dat zal zoden aan de dijk zetten...
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:09:17 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524907
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:08 schreef Superheks het volgende:

[..]

ze in gebreke stellen en daarna kun je een civiele rechtszaak tegen ze aanspannen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_130524916
Lees op allerlei sites dat ze verplicht zijn het te melden als ze beslag willen gaan leggen. Is bij mij dus niet gebeurd. Lijkt me ook onwettig.
pi_130524926
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:08 schreef Superheks het volgende:

[..]

De bank informeren over de onverschuldigde betaling. De bank stuurt dan wat standaardbrieven. Verder een civiele zaak.
pi_130524997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Nauwelijks geld te besteden hebben (want geen 400 kunnen betalen), maar dan wel al je spaargeld vastzetten voor een of twee tienden extra rente. Dat zal zoden aan de dijk zetten...
Dit dus, vind het maar een ongeloofwaardig verhaal allemaal. Net zoals uren onderweg zijn voor de post maar niet even naar de bank te kunnen. Volgens mij heeft TS een beetje rijke fantasie. :P
pi_130525001
quote:

[..]

Dat heb ik gedaan zodat ik begin volgend jaar een andere auto kan kopen omdat ze mijne aan vervanging toe is.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:12:40 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef Superheks het volgende:
Lees op allerlei sites dat ze verplicht zijn het te melden als ze beslag willen gaan leggen. Is bij mij dus niet gebeurd. Lijkt me ook onwettig.
ze hebben aangekondigd beslag te leggen op de inboedel, in die brief zal het staan.
Een gedicht over Maanvis
pi_130525037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef Superheks het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan zodat ik begin volgend jaar een andere auto kan kopen omdat ze mijne aan vervanging toe is.
En hoeveel rentevoordeel haal je door dat vastzetten? Is het dat waard geweest, met deze gevolgen?
pi_130525057
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Dit dus, vind het maar een ongeloofwaardig verhaal allemaal. Net zoals uren onderweg zijn voor de post maar niet even naar de bank te kunnen. Volgens mij heeft TS een beetje rijke fantasie. :P
Heeft niks met fantasie te maken. Ik wil gewoon weten waar mijn geld precies naartoe is. Vandaar dat ik vannacht ook thuis blijf zodat ik morgenochtend naar de bank kan.
pi_130525081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ze hebben aangekondigd beslag te leggen op de inboedel, in die brief zal het staan.
Staat inboedel in, geen bank of loonbeslag.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:14:07 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525121
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:13 schreef Superheks het volgende:

[..]

Staat inboedel in, geen bank of loonbeslag.
Wat is de letterlijke tekst?
Een gedicht over Maanvis
pi_130525219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is de letterlijke tekst?
Dat ik nog 4 dagen de tijd had om te betalen en dat er anders beslag gelegd op mijn inboedel.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:16:35 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:16 schreef Superheks het volgende:

[..]

Dat ik nog 4 dagen de tijd had om te betalen en dat er anders beslag gelegd op mijn inboedel.
Dat klinkt niet als de tekst die normaal in een brief van een deurwaarder staat, maargoed.
Een gedicht over Maanvis
pi_130525525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als de tekst die normaal in een brief van een deurwaarder staat, maargoed.
Staat verder in dat als ik niet thuis ben ze met politie binnen kunnen komen. Daarop heb ik dus een mail gestuurd en duidelijk gemaakt dat het niet mijn woning is.

En nu dus zonder aankondiging dat bankbeslag.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:27:16 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:22 schreef Superheks het volgende:

[..]

Staat verder in dat als ik niet thuis ben ze met politie binnen kunnen komen. Daarop heb ik dus een mail gestuurd en duidelijk gemaakt dat het niet mijn woning is.

En nu dus zonder aankondiging dat bankbeslag.
http://www.judex.nl/recht(...)nbeslag-gelegd_-.htm

Volgens dit artikel hoeft het pas gemeld te worden NADAT het beslag al is gelegd.
quote:
Op dat moment weet de schuldenaar zelf dus nog van niets. De schuldenaar krijgt pas later een kopie van het proces verbaal dat de deurwaarder bij de derde partij heeft achtergelaten. Volgens de wet moet dus binnen 8 dagen gebeuren.
Dus je zult binnen 8 dagen bericht krijgen :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:28:20 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130525813
Ja, anders trek je van tevoren je rekening leeg.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:31:14 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525943
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:28 schreef Lienekien het volgende:
Klopt dat zal de reden zijn dat ze het niet aan hoeven kondigen.
Kortom, het hoeft wettelijk gezien niet vantevoren aangekondigd te worden en nu er beslag is gelegd zal er binnen 8 dagen bericht komen dat dit beslag is gelegd.

De overmaking naar de deurwaarder betreft achteraf waarschijnlijk een onverschuldigde betaling dus dat kan je dan terugvragen.
Een gedicht over Maanvis
pi_130526345
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:28 schreef Lienekien het volgende:
Dit dus.
pi_130526383
Vind het zelf belachelijk dat voor zo'n relatief laag bedrag geen betalingsregeling mogelijk is.
pi_130526802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:39 schreef Superheks het volgende:
Vind het zelf belachelijk dat voor zo'n relatief laag bedrag geen betalingsregeling mogelijk is.
Eigenlijk is het belachelijker dat je zo'n relatief laag bedrag niet op tijd betaald hebt..
En waarschijnlijk was het wel mogelijk als je eerder had gereageerd. In het begin is er vaak nog wel wat mogelijk.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:54:25 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130527219
quote:
jawel, maar die heb je denk ik vergeten.
http://www.rijksoverheid.(...)ing-niet-betaal.html
daar spreken ze over een betalingsregeling die je met je zorgverzekeraar kunt treffen als je niet kunt betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_130527722
quote:
Je vordering komt niet zomaar bij het CVZ terecht, he...
pi_130527950
Wat ik uit dit verhaal begrijp, is dat CVZ nu 130% premie incasseert, dmv beslaglegging voor je huidige verzekering. Dit is dus premie voor de huidige maand. Je hoeft dus voor deze maand ook geen premie meer aan de zorgverzekeraar te betalen.

De schuld bij de zorgverzekeraar staat nog steeds open en dient betaald te worden aan de zorgverzekeraar. Pas als de schuld betaald is, zal je weer normaal premie kunnen betalen aan de zorgverzekeraar.

Maar dat is wat ik er uit opmaak, wellicht heb ik het verkeerd.
.
pi_130529324
quote:
Na 6 maanden niet betalen meldt de zorgverzekeraar u als wanbetaler aan bij het College voor Zorgverzekeringen (CVZ).
Zoals met elk topic zit er altijd wat meer achter dan de TS initieel verteld...

Dus TS, vertel eens het hele verhaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door _Arthur op 27-08-2013 21:53:47 ]
pi_130531580
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:31 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Zoals met elk topic zit er altijd wat meer achter dan de TS initieel verteld...

Dus TS, vertel eens het hele verhaal.
Dat dus, als je gewoon je rekeningen betaald is er niks aan de hand maar ja, het is áltijd de schuld van een ander en heel "toevallig "heeft de post gewoon die herinneringen en brandbrieven natuurlijk niet bezorgd... wat gek zeg....... jaja, het zijn altijd weer dezelfde verhaaltjes van mensen die hun eigen verantwoording niet willen nemen en hun rekeningen niet betalen (maar wel op vakantie gaan :') )
Wat raar dat ik altijd alle post braaf binnenkrijg en wanbetalers heel toevallig net nooit (behalve post die ze wel bevalt) :{w
Waar het stinkt is het warm.
pi_130542023
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Dat dus, als je gewoon je rekeningen betaald is er niks aan de hand maar ja, het is áltijd de schuld van een ander en heel "toevallig "heeft de post gewoon die herinneringen en brandbrieven natuurlijk niet bezorgd... wat gek zeg....... jaja, het zijn altijd weer dezelfde verhaaltjes van mensen die hun eigen verantwoording niet willen nemen en hun rekeningen niet betalen (maar wel op vakantie gaan :') )
Wat raar dat ik altijd alle post braaf binnenkrijg en wanbetalers heel toevallig net nooit (behalve post die ze wel bevalt) :{w
Ik krijg heel vaak post niet net als veel anderen hier in de straat, kaarten voor verjaardagen/feestdagen etc. komen hier vaak ook niet aan.
pi_130542030
CJIB en TS had nog geld op de bankrekening staan.
Helaas vette pech in de aap gelogeerd heet dat.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 05:33:28 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130542050
Fijn dat iemand hier nog logisch nadenkt (Lienekien)
Een hoop :') waardige reacties hier

Als je zo'n brief krijgt, moet je er dus voor zorgen dat je of betaalt, of dat je genoeg contant geld hebt omdat je kan verwachten dat ze beslag gaan leggen op je rekening als je niet betaalt. Gewoon je rekening leegtrekken voor zij de kans krijgen dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:07 schreef Fer het volgende:
Wat ik uit dit verhaal begrijp, is dat CVZ nu 130% premie incasseert
Die 130% is ook zo mooi ja. Alsof ¤160,12 130% is van een 'normale' basisverzekering

[ Bericht 41% gewijzigd door hugecooll op 28-08-2013 05:45:05 ]
pi_130542056
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:13 schreef Superheks het volgende:

[..]

Heeft niks met fantasie te maken. Ik wil gewoon weten waar mijn geld precies naartoe is. Vandaar dat ik vannacht ook thuis blijf zodat ik morgenochtend naar de bank kan.
Dat geld is naar instantie die beslag kon leggen en dat is weg.
Wanneer niet alles is betaald daarmee dan heb je nog steeds een probleem.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:06:07 #71
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_130544700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Nee hoor, iedereen kan dat: je advocaat dient een gemotiveerd en afgewogen verzoek in en klaar is kees.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:16:38 #72
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130544929
Volgens mij krijgt de bank een opdracht om een bedrag te 'reserveren' omdat een beslag drijgt te volgen, daarom ook geen rekening nummer en omschrijving.
Raar is het wel dat je hiervan geen bericht hebt ontvangen. Ook niet in je FinBox bij internet bankieren?
zo goed..?
pi_130544982
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:06 schreef MetalMessiah het volgende:

[..]

Nee hoor, iedereen kan dat: je advocaat dient een gemotiveerd en afgewogen verzoek in en klaar is kees.
Komt eerst nog wel even rechter bij kijken alleen bij CJIB en belastingdienst is die ineens niet nodig.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:31:09 #74
179075 hugecooll
pi_130545318
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Komt eerst nog wel even rechter bij kijken alleen bij CJIB en belastingdienst is die ineens niet nodig.
Dat is hier toch het geval?
pi_130545410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat is hier toch het geval?
Dat lijkt me wel ja anders was er eerst rechtszaak.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:34:37 #76
179075 hugecooll
pi_130545427
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja anders was er eerst rechtszaak.
quote:

[..]

Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars
:)
pi_130545458
En dat gaat naar CJIB bij niet betalen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:36:18 #78
179075 hugecooll
pi_130545480
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
En dat gaat naar CJIB bij niet betalen.
Ja, ik gaf het ook alleen aan omdat je zei 'dat lijkt me wel' :)
pi_130545527
Op zich zijn die prutsers ook wel lachen, ze zijn ruim 3 jaar bezig geweest om boete van 500 Euro te innen bij mij, het werd haast een wedstrijd. :+
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:38:44 #80
179075 hugecooll
pi_130545543
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Op zich zijn die prutsers ook wel lachen, ze zijn ruim 3 jaar bezig geweest om boete van 500 Euro te innen bij mij, het werd haast een wedstrijd. :+
CJIB? Wat voor boete was dat dan?
pi_130545683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

CJIB? Wat voor boete was dat dan?
Het was gelukkig een strafrechtelijke die je uit kan zitten en geen Mulder geval dat die klootzakken steeds kunnen gijzelen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:45:04 #82
179075 hugecooll
pi_130545699
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het was gelukkig een strafrechtelijke die je uit kan zitten en geen Mulder geval dat die klootzakken steeds kunnen gijzelen.
Och dat gijzelen is maar iets van 2 of 7 dagen
Even lekker tot jezelf komen :')
pi_130545741
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Och dat gijzelen is maar iets van 2 of 7 dagen
Even lekker tot jezelf komen :')
Toch is dat mooi kut, heb je gezeten, moet je alsnog dokken.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:46:54 #84
179075 hugecooll
pi_130545750
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toch is dat mooi kut, heb je gezeten, moet je alsnog dokken.
Gewoon stug volhouden toch. Volgens mij mogen ze drie keer gijzelen.
pi_130545796
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gewoon stug volhouden toch. Volgens mij mogen ze drie keer gijzelen.
Bij de echte hopeloze gevallen doen ze dat ook maar ja dan heeft het alleen geld gekost want bij zulke is niets te halen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:49:34 #86
179075 hugecooll
pi_130545811
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Bij de echte hopeloze gevallen doen ze dat ook maar ja dan heeft het alleen geld gekost want bij zulke is niets te halen.
Ach, kost geen drol. Maar naar eigen zeggen gijzelen ze vrijwel nooit meer dan één keer.
pi_130545852
Ik heb geen idee, ze zijn hier wel 3x voor Jan met de korte achternaam aan de deur geweest voor boete van 500 Euro. :+
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:54:16 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130545956
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb geen idee, ze zijn hier wel 3x voor Jan met de korte achternaam aan de deur geweest voor boete van 500 Euro. :+
tegenwoordig krijg je daar gewoon een 'wet mulder inzake verhaal' afschrift voor ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_130546094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tegenwoordig krijg je daar gewoon een 'wet mulder inzake verhaal' afschrift voor ;)
Het was geen wet Mulder maar goed als een kip zonder kop posten is standaard bij jou.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:59:49 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130546119
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het was geen wet Mulder maar goed als een kip zonder kop posten is standaard bij jou.
waarom moet je elke post als belediging schrijven?
Een gedicht over Maanvis
pi_130546176
Het CJIB en de belastingdienst kunnen gewoon zonder rechter bankbeslag leggen en alles wat erop staat dat is dan weg.
TS kan nu nog vragen hoeveel er nog open staat.
pi_130546192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waarom moet je elke post als belediging schrijven?
Je vraagt er gewoon om.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:03:16 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130546213
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je vraagt er gewoon om.
Alles wat je doet reflecteert op jezelf.
Een gedicht over Maanvis
pi_130546246
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Alles wat je doet reflecteert op jezelf.
Ik speel graag met een schepje in de zandbak.
pi_130548938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 05:01 schreef Superheks het volgende:
Ik krijg heel vaak post niet net als veel anderen hier in de straat, kaarten voor verjaardagen/feestdagen etc. komen hier vaak ook niet aan.
Zie, daar heb je het al. Het 'ik krijg de post niet' verhaal. Dan gok ik dat je een heleboel interessante post 'gemist' hebt.

Hier, een mooi topic voor je met zo'n zelfde struisvogel: WGR / Al 5 weken geen post
pi_130550256
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 05:33 schreef hugecooll het volgende:
Fijn dat iemand hier nog logisch nadenkt (Lienekien)
Een hoop :') waardige reacties hier

Als je zo'n brief krijgt, moet je er dus voor zorgen dat je of betaalt, of dat je genoeg contant geld hebt omdat je kan verwachten dat ze beslag gaan leggen op je rekening als je niet betaalt. Gewoon je rekening leegtrekken voor zij de kans krijgen dus.

[..]

Die 130% is ook zo mooi ja. Alsof ¤160,12 130% is van een 'normale' basisverzekering
Hoeft niet uitsluitend om een basisverzekering te gaan, natuurlijk. Een premie van ¤123 is niet absurd hoog (basis + aanvullend).
pi_130569579
Dan heb je het wel bont gemaakt. Langer dan 6 maanden niet betaald!
Je kan toch bellen met je verzekeraar voor een betalingsregeling?

Altijd miepen en te laat reageren..... en dan janken. :6
pi_130570066
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:06 schreef samara het volgende:
Dan heb je het wel bont gemaakt. Langer dan 6 maanden niet betaald!
Je kan toch bellen met je verzekeraar voor een betalingsregeling?

Te laat nu.
pi_130570508
ja weet ik . Ik bedoelde ook meer van dat ze dus in die voorgaande 6 maanden had moeten bellen voor een regeling. De verzekerden krijgen een 2maandsbrief, 4 maandsbrief en uiteindelijk de 6maandsbrief en dan is het allemaal te laat.Het staat er inderdaad niet duidelijk.

Dus Ts alles afbetalen dan volgt afmelding bij het CVZ. Mocht je dubbel betaald hebben dan krijg je dat na tig weken terug van het CVZ.

Wie is de verzekeraar trouwens?
pi_130570816
Volgens mij heeft TS al de grootste moeite om strafpremie te betalen en zit CJIB inmiddels achter de openstaande vordering aan.
Dan heb je feest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2013 21:27:26 ]
pi_130670831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:22 schreef samara het volgende:
ja weet ik . Ik bedoelde ook meer van dat ze dus in die voorgaande 6 maanden had moeten bellen voor een regeling. De verzekerden krijgen een 2maandsbrief, 4 maandsbrief en uiteindelijk de 6maandsbrief en dan is het allemaal te laat.Het staat er inderdaad niet duidelijk.

Dus Ts alles afbetalen dan volgt afmelding bij het CVZ. Mocht je dubbel betaald hebben dan krijg je dat na tig weken terug van het CVZ.

Wie is de verzekeraar trouwens?
CZ
pi_130670868
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Volgens mij heeft TS al de grootste moeite om strafpremie te betalen en zit CJIB inmiddels achter de openstaande vordering aan.
Dan heb je feest.
Als je wordt aangemeld bij college voor zorgverzekeraars dan is dat meteen via CJIB. Hun innen het maandbedrag. Bij mij is er meer mis gegaan, heb tijd geleden ook tijdelijk gewerkt en kreeg bericht dat het ingehouden zou worden van mijn loon maar bleef thuis rekeningen krijgen.
pi_130671151
TS gaat op vakantie terwijl ze schulden heeft.

Van dat soort mensen moet ik echt helemaal de pot op.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:20:30 #104
179075 hugecooll
pi_130671161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoeft niet uitsluitend om een basisverzekering te gaan, natuurlijk. Een premie van ¤123 is niet absurd hoog (basis + aanvullend).
Tuurlijk, als je dan ook aanvullend verzekerd bent :)
Ik heb de dekking voor wanbetalers niet gecheckt
pi_130696273
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je dan ook aanvullend verzekerd bent :)
Ik heb de dekking voor wanbetalers niet gecheckt
De aanvulling wordt geschrapt bij wanbetalen. Wanbetaler heeft dus alleen een basisverzekering.
pi_130696281
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:19 schreef hottentot het volgende:
TS gaat op vakantie terwijl ze schulden heeft.

Van dat soort mensen moet ik echt helemaal de pot op.
Dus ik mag niet op vakantie als een ander betaald? Mijn vriend wist niks van die schuld van mij toen hij de vakantie boekte en betaalde. En dan nog, mijn vriend heeft niks met mijn schulden te maken.
  zondag 1 september 2013 @ 11:24:32 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130697407
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:28 schreef Superheks het volgende:

[..]

Dus ik mag niet op vakantie als een ander betaald? Mijn vriend wist niks van die schuld van mij toen hij de vakantie boekte en betaalde. En dan nog, mijn vriend heeft niks met mijn schulden te maken.
Klopt, maar ik zou het niet accepteren als m'n vriendin problematische schulden had en het niet vertelde :).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 1 september 2013 @ 11:36:43 #108
179075 hugecooll
pi_130697680
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:27 schreef Superheks het volgende:

[..]

De aanvulling wordt geschrapt bij wanbetalen. Wanbetaler heeft dus alleen een basisverzekering.
Dan is het dus meer dan 130%
pi_130698612
quote:

[..]

Ik geloof dat ik je nu mijn verontschuldigingen aan hoor te bieden. Ging ervan uit dat je zelf betaalde.

:@ sorry...
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_130699005
quote:

[..]

Inderdaad, ongelooflijk.
pi_130702311
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dan is het dus meer dan 130%
30% meer dan het normale maandbedrag dus elke maand 130%
pi_130702358
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 12:28 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Inderdaad, ongelooflijk.
Dat stond al vast voordat ik een schuld had. Als ik er eerder bij gekund had dan had ik daarvan af kunnen lossen.
pi_130702721
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:04 schreef Superheks het volgende:

[..]

Dat stond al vast voordat ik een schuld had. Als ik er eerder bij gekund had dan had ik daarvan af kunnen lossen.
Hopelijk heb je er van geleerd dat je niet al je spaargeld vast moet zetten.
pi_130702822
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 14:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Hopelijk heb je er van geleerd dat je niet al je spaargeld vast moet zetten.
Doe ik ook niet weer, vanaf december kan ik erbij en dan wil ik regelen dat ik er ten alle tijden bij kan, dus gewoon online geld over kan boeken naar mijn betaalrekening. Ik werk via een uitzendbureau dus mocht ik mijn baan verliezen is het wel zo handig dat ik tijdens de aanvraag van WW eerst rond kan komen van mijn spaargeld.
  zondag 1 september 2013 @ 14:16:39 #115
179075 hugecooll
pi_130702915
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:04 schreef Superheks het volgende:

[..]

30% meer dan het normale maandbedrag dus elke maand 130%
Mwah, ik heb net op independer.nl 54 basiszorgverzekeringen vergeleken en die varieerden van ¤92,95 tot ¤118,75. De gemiddelde prijs is ¤103,16. Ik vind het dan ook niet erg redelijk om uit te gaan van een prijs van ¤123,17 voor een basisverzekering, waarover je ook nog eens 30% extra boete rekent. Zo kom je uit op ¤161,12 wat dus 74,66% meer is dan de goedkoopste, 56,18% duurder is dan de gemiddelde en 36% meer is dan de duurste verzekering.

Als je zegt het 'normale' maandbedrag, dan ga ik uit van het gemiddelde. Dan betaal je dus 87,27% meer boete dan er wordt gezegd.
pi_130704094
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:16 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind het dan ook niet erg redelijk om uit te gaan van een prijs van ¤123,17 voor een basisverzekering
Meer risico = meer premie.
  zondag 1 september 2013 @ 14:49:02 #117
179075 hugecooll
pi_130704210
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:45 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Meer risico = meer premie.
En er is nu een verhoogd risico, omdat...?
pi_130704572
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 14:49 schreef hugecooll het volgende:
Zie het CVZ maar als de tegenhanger van Rialto (bij autoverzekeringen).
  zondag 1 september 2013 @ 15:03:48 #119
179075 hugecooll
pi_130704688
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:00 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Zie het CVZ maar als de tegenhanger van Rialto (bij autoverzekeringen).
Je kan moeilijk zeggen van goh, de gemiddelde basiszorgverzekering kost ¤103,16, maar omdat jij een wanbetaler bent rekenen wij ¤123,17. En omdat je een wanbetaler bent, betaal je ook nog eens een boete van ¤37,95.

Van verhoogd risico is overigens geen sprake
pi_130705496
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 14:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Verhoogd risico op wan betaling en oninbare vorderingen.
  zondag 1 september 2013 @ 15:28:55 #121
179075 hugecooll
pi_130705688
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Verhoogd risico op wan betaling en oninbare vorderingen.
Want het CJIB heeft daar problemen mee? Ze rekenen toch ook geen boete + 30% omdat je misschien je verkeersboete niet gaat betalen? :')
pi_130705824
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 15:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Want het CJIB heeft daar problemen mee? Ze rekenen toch ook geen boete + 30% omdat je misschien je verkeersboete niet gaat betalen? :')
Er zijn gewoon extra kosten mee gemoeid zo heel moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
  zondag 1 september 2013 @ 15:34:09 #123
179075 hugecooll
pi_130705864
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:32 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Er zijn gewoon extra kosten mee gemoeid zo heel moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Voor het innen van verkeersboetes rekenen ze 6 of 7 euro
pi_130705926
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:03 schreef hugecooll het volgende:
Je kan moeilijk zeggen van goh, de gemiddelde basiszorgverzekering kost ¤103,16, maar omdat jij een wanbetaler bent rekenen wij ¤123,17. En omdat je een wanbetaler bent, betaal je ook nog eens een boete van ¤37,95.
Nou, dat doen ze dus wel :')
  zondag 1 september 2013 @ 15:36:17 #125
179075 hugecooll
pi_130705938
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:35 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nou, dat doen ze dus wel :')
Ja, blijkbaar wel :+
pi_130706154
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 15:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Kromme vergelijking. Wanneer je je verkeersboete niet betaalt, wordt de boete verhoogd met 50% tot 100%. Structurele wanbetalers zijn een risicogroep voor zorgverzekeraars. Het CVZ neemt deze groep over, gevolg is dat de verzekerden meer premie dienen af te dragen. Vergelijk het met je autoverzekering. Risicogroepen (veel claimen), betalen meer premie.
  zondag 1 september 2013 @ 15:45:41 #127
179075 hugecooll
pi_130706341
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:40 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Kromme vergelijking. Wanneer je je verkeersboete niet betaalt, wordt de boete verhoogd met 50% tot 100%. Structurele wanbetalers zijn een risicogroep voor zorgverzekeraars. Het CVZ neemt deze groep over, gevolg is dat de verzekerden meer premie dienen af te dragen. Vergelijk het met je autoverzekering. Risicogroepen (veel claimen), betalen meer premie.
Ja, en mijn vraag is dus waarom je zowel meer premie als een boete moet betalen. Maar als ik het goed begrijp gaat de boete niet omhoog als je niet op tijd betaalt?
pi_130706568
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, en mijn vraag is dus waarom je zowel meer premie als een boete moet betalen. Maar als ik het goed begrijp gaat de boete niet omhoog als je niet op tijd betaalt?
Het is in principe geen boete. Je betaalt je zorgpremie +37,50 (uit mijn hoofd). Als je aan CVZ niet-nakomt, geeft deze de vordering uit handen. Gebruikelijk is om hiervoor een gerechtsdeurwaarder in te schakelen met bijkomende incasso- en/of proceskosten.
  zondag 1 september 2013 @ 15:59:29 #129
179075 hugecooll
pi_130706871
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:51 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Het is in principe geen boete. Je betaalt je zorgpremie +37,50 (uit mijn hoofd). Als je aan CVZ niet-nakomt, geeft deze de vordering uit handen. Gebruikelijk is om hiervoor een gerechtsdeurwaarder in te schakelen met bijkomende incasso- en/of proceskosten.
Mja goed, die incassokosten heb je dan al niet. Maar dan is eigenlijk de standaardpremie waarop de bestuursrechtelijke premie is gebaseerd gewoon 'hoog'
pi_130707955
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja goed, die incassokosten heb je dan al niet. Maar dan is eigenlijk de standaardpremie waarop de bestuursrechtelijke premie is gebaseerd gewoon 'hoog'
Basisverzekering zit rond de 90euro en ze willen ongeveer 160eu per maand van me hebben. Dat klopt volgens mij niet. Heb er nu voor in de avonden een bijbaan bijgenomen vanuit huis.
  zondag 1 september 2013 @ 16:32:33 #131
179075 hugecooll
pi_130708196
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:25 schreef Superheks het volgende:

[..]

Basisverzekering zit rond de 90euro en ze willen ongeveer 160eu per maand van me hebben. Dat klopt volgens mij niet. Heb er nu voor in de avonden een bijbaan bijgenomen vanuit huis.
Je hoeft toch geen 160/maand te betalen? Ze houden toch je zorgtoeslag al in?
pi_130711411
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen 160/maand te betalen? Ze houden toch je zorgtoeslag al in?
Ja die houden ze ook in, maar krijg toch rekeningen van rond de 160eu elke maand.
pi_130717148
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:02 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ja die houden ze ook in, maar krijg toch rekeningen van rond de 160eu elke maand.
Op jouw zorgtoeslag ligt waarschijnlijk beslag. Gelegd door de gerechtsdeurwaarder, in opdracht van de zorgverzekeraar. Vandaar dat er geen bronheffing plaatsvindt en je de volledige premie moet afdragen.
  zondag 1 september 2013 @ 20:22:00 #134
179075 hugecooll
pi_130717338
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:18 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Op jouw zorgtoeslag ligt waarschijnlijk beslag. Gelegd door de gerechtsdeurwaarder, in opdracht van de zorgverzekeraar. Vandaar dat er geen bronheffing plaatsvindt en je de volledige premie moet afdragen.
Mja, als je ook geen betalingsregeling met je zorgverzekeraar dan wel het incassobureau hebt, dan wordt het flink dokken ja :P
pi_130717651
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:25 schreef Superheks het volgende:

[..]

Standaard rekenmodel en tot de tijd dat schuld is betaald ga je dat dokken, alles wat ernaast nog afgeschreven wordt door zorgverzekering komt weer terug.
pi_130718259
quote:
11s.gif Op zondag 1 september 2013 20:22 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja, als je ook geen betalingsregeling met je zorgverzekeraar dan wel het incassobureau hebt, dan wordt het flink dokken ja :P
Het hele CVZ-systeem rammelt aan alle kanten. Het is een onlogische aanpak van wanbetalers. Vaak zijn het mensen met een problematische financiële huishouding, dan kan het wel jaren duren alvorens men weer wordt afgemeld bij het CVZ.
pi_130718941
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:37 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Het hele CVZ-systeem rammelt aan alle kanten. Het is een onlogische aanpak van wanbetalers. Vaak zijn het mensen met een problematische financiële huishouding, dan kan het wel jaren duren alvorens men weer wordt afgemeld bij het CVZ.
Klopt, ze kunnen de normale premie al niet opbrengen door wat voor reden dan ook en krijgen dan vervolgens flinke verhoging, die kunnen ze dan ook niet betalen en komt CJIB in actie.
  zondag 1 september 2013 @ 20:50:46 #138
179075 hugecooll
pi_130719234
quote:
9s.gif Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Klopt, ze kunnen de normale premie al niet opbrengen door wat voor reden dan ook en krijgen dan vervolgens flinke verhoging, die kunnen ze dan ook niet betalen en komt CJIB in actie.
Was dat niet om mensen te 'stimuleren' om toch hun verantwoordelijkheid te nemen of iets in die geest? :D
pi_130719426
quote:
10s.gif Op zondag 1 september 2013 20:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Was dat niet om mensen te 'stimuleren' om toch hun verantwoordelijkheid te nemen of iets in die geest? :D
Het CJIB heeft nogal wat macht en scheelt dure rechtszaken.
  zondag 1 september 2013 @ 20:54:24 #140
179075 hugecooll
pi_130719492
quote:
3s.gif Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Huhu, maar je gaat van 1 rekening niet 'kunnen' betalen naar 2 'moeten' betalen. Dan eet je toch niet joh, is in ieder geval je ziekenhuisopname wel alvast geregeld :)
pi_130719624
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2013 20:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Huhu, maar je gaat van 1 rekening niet 'kunnen' betalen naar 2 'moeten' betalen. Dan eet je toch niet joh, is in ieder geval je ziekenhuisopname wel alvast geregeld :)
Wanneer je in die situatie zit, kun je veilig met de kop tegen de muur lopen, dat is verzekerd.
pi_130720170
quote:
3s.gif Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Praktijk is eerder dat een reguliere incasso-intermediair, per niet-betaalde CVZ-termijnvordering, incassomaatregelen treft met alle additionele kosten van dien.
pi_130720275
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:03 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Praktijk is eerder dat een reguliere incasso-intermediair, per niet-betaalde CVZ-termijnvordering, incassomaatregelen treft met alle additionele kosten van dien.
Dat is het eerste traject, de truc is dat CJIB geen gerechtelijk bevel nodig heeft.
pi_130736882
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Voor het innen van verkeersboetes rekenen ze 6 of 7 euro
Innen van een verkeersboete is wat anders dan schulden innen van een wanbetaler.
pi_130738844
quote:

[..]

Weet je vriend het momenteel wel. Echte vertrouwensband hebben jullie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 2 september 2013 @ 14:13:06 #146
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130741025
quote:
3s.gif Op zondag 1 september 2013 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is het eerste traject, de truc is dat CJIB geen gerechtelijk bevel nodig heeft.
Naar mijn weten neemt het CJIB de vordering van de ziektekostenverzekeraar pas over na een betalingsachterstand van zes maanden, en wordt er vanaf dat moment inderdaad het bedrag van 160,= euro per maand gevorderd. Er moet dus sprake zijn van een betalingsachterstand van zeker zes maanden, en dat is bepaald een periode die een wanbetaler m.i. niet zomaar eventjes "vergeet".

Natuurlijk zit er een element van dwang/boete aan deze zogenaamde bronheffing, het gaat immers om een wettelijk verplichte verzekering, en het kan niet zo zijn dat sommigen om wat voor reden dan ook niet betalen en hun medische kosten maar afwentelen op de rest van de brave Nederlandse burgers die wel netjes iedere maand die ongeveer 100,= euro ophoesten.
Het CJIB maakt geen onderscheid tussen niet willen en niet kunnen betalen, en dat komt wellicht hard over, maar in geval van niet kunnen betalen dient de wanbetaler dan ook zsm contact op te nemen met de schuldhulpverlening, aangezien het CJIB alleen in zeer uitzonderlijke gevallen bereid is om een betalingsregeling aan te gaan en je dat beter kunt overlaten aan professionals.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 2 september 2013 @ 14:25:16 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130741368
in het eerdere traject (de aanmaningen van je zorgverzekeraar) kun je gewoon een betalingsregeling krijgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_130743720
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ach, kost geen drol. Maar naar eigen zeggen gijzelen ze vrijwel nooit meer dan één keer.
gijzelen?
  maandag 2 september 2013 @ 16:26:23 #149
179075 hugecooll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')