Aangifte van het feit dat je zelf je rekeningen niet betaald ofzo?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:33 schreef Superheks het volgende:
Als ik terug ben van vakantie aangifte doen bij de politie?
Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars, dat stond er in de brief van de deurwaarder. Heb verder ook helemaal geen melding gekregen over dat er een beslag gelegd zou worden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Er ontbreken stukken in je verhaal waardoor ik of andere FOK!-ers je niet kunnen helpen.
Een reguliere schuldeiser of een incassobureau kunnen geen bankbeslag leggen, alleen een deurwaarder met een vonnis (uitgezonderd belasting, duo) kunnen dat.
Je zegt het is terug gegaan naar de oorspronkelijke eiser? Wat waarschijnlijk een incassobureau is? Lijkt me namelijk sterk dat schulden worden overgedragen van deurwaarder na deurwaarder.
Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:39 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Aangifte van het feit dat je zelf je rekeningen niet betaald ofzo?
Heeft het bankbeslag geholpen dan? Stond er genoeg geld op om de vordering te voldoen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Superheks het volgende:
[..]
Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars, dat stond er in de brief van de deurwaarder. Heb verder ook helemaal geen melding gekregen over dat er een beslag gelegd zou worden.
Stond door hun in de min, wel vreemd aangezien ik niet eens in de min mag staan, heb ik nooit aangevraagd omdat ik dat niet wil. Vandaag gelukkig mijn loon ontvangen (heb gelukkig weer werk) en moet nu een week rondkomen van 100eu wat heel lastig gaat doordat ik heen en terug ruim 50km moet reizen naar mijn werk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heeft het bankbeslag geholpen dan? Stond er genoeg geld op om de vordering te voldoen?
Vakantie was al geboekt en betaald door mijn vriend.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:42 schreef Chinless het volgende:
Eerst bij je bank het schrift opvragen waarin ze jou geld hebben ingehouden. Daar staat ook op wie het heeft laten uitvoeren en vervolgens kan je daar je geld halen.
Vreemd dat je wel op vakantie kan gaan, maar geen 380 euro kan betalen aan openstaande vorderingen (waarbij het bedrag eerst veel lager was).
Die aangifte moet je uit je hoofd zetten...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Superheks het volgende:
[..]
Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.
Ik gok dat dit weinig met strafrecht te maken heeft en dus er geen aangifte opgenomen kan worden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Superheks het volgende:
Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.
Dat is vreemd, als er niet genoeg saldo op staat kunnen ze het beslag niet leggen. De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:42 schreef Superheks het volgende:
[..]
Stond door hun in de min, wel vreemd aangezien ik niet eens in de min mag staan, heb ik nooit aangevraagd omdat ik dat niet wil. Vandaag gelukkig mijn loon ontvangen (heb gelukkig weer werk) en moet nu een week rondkomen van 100eu wat heel lastig gaat doordat ik heen en terug ruim 50km moet reizen naar mijn werk.
En waar wou je dan aangifte van doen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Superheks het volgende:
[..]
Dan moet je daar nog steeds eten, winkelen, leuke dingen doen. Alles wat geld kost.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Superheks het volgende:
[..]
Vakantie was al geboekt en betaald door mijn vriend.
Kwam 105euro overheen. Maar als ik via internet bankieren naar die afboeking kijk staat er niet bij naar welke rekening het gegaan is. Ook niet wie het beslag heeft gedaan, dus geen idee of het een incassobureau was of het college voor zorgverzekeringen zelf. Heb net in de brievenbus gekeken en ook geen post gehad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Die aangifte moet je uit je hoofd zetten...
Is het totaalbedrag 375 euro? Want hier komen nog kosten van de rechtszaak bij toch?
Je maakt geen schulden, hebt werkt en betaald netjes je rekeningen en belastingen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef nicknicknickname het volgende:
Deurwaarders en een uitkering en toch op vakantie?
Wat doe ik toch fout
Is dus wel gebeurd. Kan normaal 10e rood staan, is standaard bij ABN Amro.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat is vreemd, als er niet genoeg saldo op staat kunnen ze het beslag niet leggen. De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Chinless het volgende:
De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
Mijn vriend heeft betaald, omdat ik niks meer had. Ik had het precies zo uitgerekend dat ik volgende week het resterende bedrag over kon maken. Had daardoor dus nog genoeg geld voor eten/drinken. Ik wist ook niks over dat ze beslag gingen leggen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:44 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dan moet je daar nog steeds eten, winkelen, leuke dingen doen. Alles wat geld kost.
Dit. Je kunt zelf wellicht geen betalingen uitvoeren en/of opnames doen, maar er kan wel degelijk geïncasseerd worden. De bank schrijft bankkosten en creditcardbetalingen toch ook écht af, of je nu vrijwillig in 't rood kan of niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.
Verschild misschien per bank? Kennis van mij had ook bankbeslag en bij hem hebben ze alleen ingenomen wat er op de rekening stond, schuld was toen nog niet afbetaald. De rest moest die zelf nog overmaken. Maar die kreeg een brief.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.
Onwaar. Het bankbeslag betreft bij wet alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen. Ook al mag je roodstaan - alleen een positief saldo kan in beslag genomen worden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze dus wel meer ingenomen, stond iets meer dan 100euro in de minquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:48 schreef Grouch het volgende:
[..]
Onwaar. Het bankbeslag betreft alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen.
Bron + TS zegt iets anders.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:48 schreef Grouch het volgende:
Onwaar. Het bankbeslag betreft alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |