abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130523342
Afgelopen vrijdag hebben ze beslag gelegd op mijn bankrekening. Ik had een rekening bij een deurwaarder open staan van 379euro. Eigenlijk al minder want had de afgelopen 2 weken de helft afbetaald en de andere helft zou ik voor 20 september betalen. Wegens problemen met een uitkeringsaanvraag was ik niet in staat eerder te betalen. Heb meerdere keren brieven gestuurd dat ik maximaal 6 weken de tijd nodig had om af te lossen.

De eerste helft had ik dus (ook al had ik geen regeling met ze, dat wilden ze niet) wel overgemaakt naar de deurwaarder zodat ze in elk geval konden zien dat ik wel wilde betalen.

Nu kreeg ik vorige week een brief van de deurwaarder dat ze de zaak niet meer behandelden en dat het weer terug was gegaan naar de schuldeiser. Deze hebben meteen beslag laten leggen op mijn rekening en de 379euro meteen van mijn bankrekening gehaald.

Waar het geld is gebleven wat ik naar de deurwaarder heb overgemaakt is een raadsel. Heb al met de bank gebeld maar deze kunnen me telefonisch niets zeggen. Naar de bank toe gaan lukt niet nu want ben op vakantie en hier zit geen abn amro kantoor in de buurt. Deurwaarder ook al gebeld maar die zeggen alleen maar dat de schuldeiser alles zelf weer regelt maar over wat ze met mijn geld hebben gedaan zeggen ze helemaal niks.

Wat kan ik het beste nu doen? Als ik terug ben van vakantie aangifte doen bij de politie? Geld wat ik heb overgemaakt terugstorten kan niet omdat ik het zelf heb overgeboekt.
pi_130523506
Er ontbreken stukken in je verhaal waardoor ik of andere FOK!-ers je niet kunnen helpen.

Een reguliere schuldeiser of een incassobureau kunnen geen bankbeslag leggen, alleen een deurwaarder met een vonnis (uitgezonderd belasting, duo) kunnen dat.

Je zegt het is terug gegaan naar de oorspronkelijke eiser? Wat waarschijnlijk een incassobureau is? Lijkt me namelijk sterk dat schulden worden overgedragen van deurwaarder na deurwaarder.
pi_130523628
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:33 schreef Superheks het volgende:
Als ik terug ben van vakantie aangifte doen bij de politie?
Aangifte van het feit dat je zelf je rekeningen niet betaald ofzo?
pi_130523645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Er ontbreken stukken in je verhaal waardoor ik of andere FOK!-ers je niet kunnen helpen.

Een reguliere schuldeiser of een incassobureau kunnen geen bankbeslag leggen, alleen een deurwaarder met een vonnis (uitgezonderd belasting, duo) kunnen dat.

Je zegt het is terug gegaan naar de oorspronkelijke eiser? Wat waarschijnlijk een incassobureau is? Lijkt me namelijk sterk dat schulden worden overgedragen van deurwaarder na deurwaarder.
Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars, dat stond er in de brief van de deurwaarder. Heb verder ook helemaal geen melding gekregen over dat er een beslag gelegd zou worden.
pi_130523671
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:39 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Aangifte van het feit dat je zelf je rekeningen niet betaald ofzo?
Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.
pi_130523678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Superheks het volgende:

[..]

Is terug gegaan naar het college voor zorgverzekeraars, dat stond er in de brief van de deurwaarder. Heb verder ook helemaal geen melding gekregen over dat er een beslag gelegd zou worden.
Heeft het bankbeslag geholpen dan? Stond er genoeg geld op om de vordering te voldoen?
pi_130523725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heeft het bankbeslag geholpen dan? Stond er genoeg geld op om de vordering te voldoen?
Stond door hun in de min, wel vreemd aangezien ik niet eens in de min mag staan, heb ik nooit aangevraagd omdat ik dat niet wil. Vandaag gelukkig mijn loon ontvangen (heb gelukkig weer werk) en moet nu een week rondkomen van 100eu wat heel lastig gaat doordat ik heen en terug ruim 50km moet reizen naar mijn werk.
pi_130523728
Eerst bij je bank het schrift opvragen waarin ze jou geld hebben ingehouden. Daar staat ook op wie het heeft laten uitvoeren en vervolgens kan je daar je geld halen.

Vreemd dat je wel op vakantie kan gaan, maar geen 380 euro kan betalen aan openstaande vorderingen (waarbij het bedrag eerst veel lager was).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_130523760
Deurwaarders en een uitkering en toch op vakantie?
Wat doe ik toch fout :?
pi_130523762
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:42 schreef Chinless het volgende:
Eerst bij je bank het schrift opvragen waarin ze jou geld hebben ingehouden. Daar staat ook op wie het heeft laten uitvoeren en vervolgens kan je daar je geld halen.

Vreemd dat je wel op vakantie kan gaan, maar geen 380 euro kan betalen aan openstaande vorderingen (waarbij het bedrag eerst veel lager was).
Vakantie was al geboekt en betaald door mijn vriend.
pi_130523769
quote:

[..]

Aangifte van het feit dat ik de helft al had betaald en ze zomaar het volledige bedrag innen en ik het geld dat ik al over had gemaakt niet terug krijg.
Die aangifte moet je uit je hoofd zetten...

Is het totaalbedrag 375 euro? Want hier komen nog kosten van de rechtszaak bij toch?
pi_130523778
quote:
Ik gok dat dit weinig met strafrecht te maken heeft en dus er geen aangifte opgenomen kan worden.

Maar: je zal dat bedrag uiteindelijk vast wel terug krijgen. Als uit een systeempje links of rechts blijkt dat je al een deel betaald had. Over een week of 6-8 ofzo (gok ik).
pi_130523782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:42 schreef Superheks het volgende:

[..]

Stond door hun in de min, wel vreemd aangezien ik niet eens in de min mag staan, heb ik nooit aangevraagd omdat ik dat niet wil. Vandaag gelukkig mijn loon ontvangen (heb gelukkig weer werk) en moet nu een week rondkomen van 100eu wat heel lastig gaat doordat ik heen en terug ruim 50km moet reizen naar mijn werk.
Dat is vreemd, als er niet genoeg saldo op staat kunnen ze het beslag niet leggen. De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
pi_130523820
quote:

[..]

En waar wou je dan aangifte van doen?

Anyway, nu is er teveel voldaan (50% overgemaakt en 100% geïncasseerd). Ik ga er hierbij vanuit dat er inderdaad beslag op je rekening is gelegd. Je zult die 50% ergens terug moeten zien te krijgen; ofwel 100% van het bedrag wat je naar de deurwaarder hebt overgemaakt, ofwel 50% van wat (via bankbeslag) van je rekening is gehaald.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_130523821
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Superheks het volgende:

[..]

Vakantie was al geboekt en betaald door mijn vriend.
Dan moet je daar nog steeds eten, winkelen, leuke dingen doen. Alles wat geld kost.
pi_130523830
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Die aangifte moet je uit je hoofd zetten...

Is het totaalbedrag 375 euro? Want hier komen nog kosten van de rechtszaak bij toch?
Kwam 105euro overheen. Maar als ik via internet bankieren naar die afboeking kijk staat er niet bij naar welke rekening het gegaan is. Ook niet wie het beslag heeft gedaan, dus geen idee of het een incassobureau was of het college voor zorgverzekeringen zelf. Heb net in de brievenbus gekeken en ook geen post gehad.
pi_130523842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef nicknicknickname het volgende:
Deurwaarders en een uitkering en toch op vakantie?
Wat doe ik toch fout :?
Je maakt geen schulden, hebt werkt en betaald netjes je rekeningen en belastingen?
Dat doe je dan dus fout :Y)
pi_130523862
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat is vreemd, als er niet genoeg saldo op staat kunnen ze het beslag niet leggen. De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
Is dus wel gebeurd. Kan normaal 10e rood staan, is standaard bij ABN Amro.
pi_130523894
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:43 schreef Chinless het volgende:
De bank gaat je niet moedwillig in het rood zetten.
Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.
pi_130523903
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:44 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dan moet je daar nog steeds eten, winkelen, leuke dingen doen. Alles wat geld kost.
Mijn vriend heeft betaald, omdat ik niks meer had. Ik had het precies zo uitgerekend dat ik volgende week het resterende bedrag over kon maken. Had daardoor dus nog genoeg geld voor eten/drinken. Ik wist ook niks over dat ze beslag gingen leggen.
pi_130523940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Met dit soort dingen ga je zo diep het rood in als maar nodig is. Dat je zelf niet rood kan staan maakt hier in niet uit.
Dit. Je kunt zelf wellicht geen betalingen uitvoeren en/of opnames doen, maar er kan wel degelijk geïncasseerd worden. De bank schrijft bankkosten en creditcardbetalingen toch ook écht af, of je nu vrijwillig in 't rood kan of niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_130523962
quote:

[..]

Verschild misschien per bank? Kennis van mij had ook bankbeslag en bij hem hebben ze alleen ingenomen wat er op de rekening stond, schuld was toen nog niet afbetaald. De rest moest die zelf nog overmaken. Maar die kreeg een brief.
pi_130523982
quote:

[..]

Onwaar. Het bankbeslag betreft bij wet alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen. Ook al mag je roodstaan - alleen een positief saldo kan in beslag genomen worden.
pi_130524015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:48 schreef Grouch het volgende:

[..]

Onwaar. Het bankbeslag betreft alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen.
Bij mij hebben ze dus wel meer ingenomen, stond iets meer dan 100euro in de min :(
pi_130524020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:48 schreef Grouch het volgende:
Onwaar. Het bankbeslag betreft alleen het positieve saldo wat op het moment van het beslag op de rekening staat & meer mogen ze er niet afhalen.
Bron + TS zegt iets anders.
pi_130524060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Bron + TS zegt iets anders.
De bank handelt dan dus onwettig.
Of TS is zo slecht in administratie bijhouden dat er dingen door haar over het hoofd worden gezien.

EDIT: Of ABN brengt kosten voor het beslag in rekening. Dat is eigenlijk het meest waarschijnlijk.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:51:12 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524105
Persoonlijk denk ik dat je beter had kunnen gaan aardbeien plukken ipv een uitkering aan te vragen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130524124
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:50 schreef Grouch het volgende:

[..]

Of TS is zo slecht in administratie bijhouden dat er dingen door haar over het hoofd worden gezien.
Ik weet heel goed wat er op mijn rekening stond voordat ik naar mijn vakantieadres vertrok. En een dag later opeens meer dan 100 in de min. Toen de bank gebeld en bleek dus vanwege een beslag te zijn, maar per telefoon mochten ze me niet meer info geven.
pi_130524130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Maanvis het volgende:
Persoonlijk denk ik dat je beter had kunnen gaan aardbeien plukken ipv een uitkering aan te vragen...
Ik heb weer een baan zoals ik al zei.
pi_130524137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat er op mijn rekening stond voordat ik naar mijn vakantieadres vertrok. En een dag later opeens meer dan 100 in de min. Toen de bank gebeld en bleek dus vanwege een beslag te zijn, maar per telefoon mochten ze me niet meer info geven.
Ik gok dan dus dat de bank ongeveer E 100 aan kosten in rekening ivm beslaglegging heeft gebracht. Maar dat zouden ze je moeten vertellen.
pi_130524161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:52 schreef Grouch het volgende:

[..]

Ik gok dan dus dat de bank ongeveer E 100 aan kosten in rekening ivm beslaglegging heeft gebracht. Maar dat zouden ze je moeten vertellen.
Mochten ze niks over zeggen aan de telefoon. Ik moet dus wachten tot ik weer thuis ben.
pi_130524195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:52 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dit dus, grote kans dat je positieve saldo is afgeschreven en de bank 100 euro administratie kosten in rekening heeft gebracht.

Voor de rest vind ik het een on samenhangend verhaal om eerlijk te zijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:54:40 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ik heb weer een baan zoals ik al zei.
die had je toen moeten hebben, toen je niet kon betalen. ook een mooie vriend heb jij die z'n geld aan de vakantie uitgeeft ipv jou even bijspringt zodat er geen beslag op je rekening gelegd wordt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130524233
Ik heb geen idee wat die kosten zijn, zal zo ook mijn spaarrekening eens checken om te kijken of daar niks vanaf is gehaald. Daarvan wilde ik de rekening ook wel betalen in 1 keer maar kon niet omdat ik dat vast heb gezet tot december.
pi_130524268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die had je toen moeten hebben, toen je niet kon betalen. ook een mooie vriend heb jij die z'n geld aan de vakantie uitgeeft ipv jou even bijspringt zodat er geen beslag op je rekening gelegd wordt.
Die heeft me vaak genoeg geholpen met eten/drinken e.d. Ik wil zelf niet dat hij voor schulden van mij op gaat draaien.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:56:25 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:55 schreef Superheks het volgende:

[..]

Die heeft me vaak genoeg geholpen met eten/drinken e.d. Ik wil zelf niet dat hij voor schulden van mij op gaat draaien.
dan moet je ze niet maken he....
Een gedicht over Maanvis
pi_130524311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:50 schreef Grouch het volgende:
Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend. Maar als de TS 4 weken op vakantie was...

Bron: http://schuldinfo.nl/?id=53 en dan onderaan.
pi_130524402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend.

Dan moeten ze ook een dwangbevel per post toesturen lijkt me, maar ik heb niks ontvangen. Alleen een brief waarin staat dat ze beslag dreigden te leggen op de inboedel maar omdat ik niet zelfstandig woon was dat dus niet mogelijk omdat de woning (en dus alles aan inboedel) niet van mij is. Denk dat ze daarom dat bankbeslag hebben gedaan.
pi_130524460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend. Maar als de TS 4 weken op vakantie was...

Ik ben net terug naar huis gegaan vanaf mijn vakantieadres, ben officieel nog op vakantie t/m vrijdag. Maar een weekje in totaal. Ben urenlang onderweg geweest om de post te checken maar er is niks gekomen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:07:23 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524815
oke, wat je moet doen is een brief sturen naar de deurwaarder dat de overmaking van het geld een onverschuldigde betaling betreft. aangifte haalt niets uit aangezien er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
Een gedicht over Maanvis
pi_130524870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef Maanvis het volgende:
oke, wat je moet doen is een brief sturen naar de deurwaarder dat de overmaking van het geld een onverschuldigde betaling betreft. aangifte haalt niets uit aangezien er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
En als zij het niet terugboeken?
pi_130524900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:54 schreef Superheks het volgende:
Ik heb geen idee wat die kosten zijn, zal zo ook mijn spaarrekening eens checken om te kijken of daar niks vanaf is gehaald. Daarvan wilde ik de rekening ook wel betalen in 1 keer maar kon niet omdat ik dat vast heb gezet tot december.
Nauwelijks geld te besteden hebben (want geen 400 kunnen betalen), maar dan wel al je spaargeld vastzetten voor een of twee tienden extra rente. Dat zal zoden aan de dijk zetten...
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:09:17 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524907
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:08 schreef Superheks het volgende:

[..]

ze in gebreke stellen en daarna kun je een civiele rechtszaak tegen ze aanspannen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_130524916
Lees op allerlei sites dat ze verplicht zijn het te melden als ze beslag willen gaan leggen. Is bij mij dus niet gebeurd. Lijkt me ook onwettig.
pi_130524926
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:08 schreef Superheks het volgende:

[..]

De bank informeren over de onverschuldigde betaling. De bank stuurt dan wat standaardbrieven. Verder een civiele zaak.
pi_130524997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Nauwelijks geld te besteden hebben (want geen 400 kunnen betalen), maar dan wel al je spaargeld vastzetten voor een of twee tienden extra rente. Dat zal zoden aan de dijk zetten...
Dit dus, vind het maar een ongeloofwaardig verhaal allemaal. Net zoals uren onderweg zijn voor de post maar niet even naar de bank te kunnen. Volgens mij heeft TS een beetje rijke fantasie. :P
pi_130525001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan zodat ik begin volgend jaar een andere auto kan kopen omdat ze mijne aan vervanging toe is.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:12:40 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef Superheks het volgende:
Lees op allerlei sites dat ze verplicht zijn het te melden als ze beslag willen gaan leggen. Is bij mij dus niet gebeurd. Lijkt me ook onwettig.
ze hebben aangekondigd beslag te leggen op de inboedel, in die brief zal het staan.
Een gedicht over Maanvis
pi_130525037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef Superheks het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan zodat ik begin volgend jaar een andere auto kan kopen omdat ze mijne aan vervanging toe is.
En hoeveel rentevoordeel haal je door dat vastzetten? Is het dat waard geweest, met deze gevolgen?
pi_130525057
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Dit dus, vind het maar een ongeloofwaardig verhaal allemaal. Net zoals uren onderweg zijn voor de post maar niet even naar de bank te kunnen. Volgens mij heeft TS een beetje rijke fantasie. :P
Heeft niks met fantasie te maken. Ik wil gewoon weten waar mijn geld precies naartoe is. Vandaar dat ik vannacht ook thuis blijf zodat ik morgenochtend naar de bank kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')