abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130524060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Bron + TS zegt iets anders.
De bank handelt dan dus onwettig.
Of TS is zo slecht in administratie bijhouden dat er dingen door haar over het hoofd worden gezien.

EDIT: Of ABN brengt kosten voor het beslag in rekening. Dat is eigenlijk het meest waarschijnlijk.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:51:12 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524105
Persoonlijk denk ik dat je beter had kunnen gaan aardbeien plukken ipv een uitkering aan te vragen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130524124
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:50 schreef Grouch het volgende:

[..]

Of TS is zo slecht in administratie bijhouden dat er dingen door haar over het hoofd worden gezien.
Ik weet heel goed wat er op mijn rekening stond voordat ik naar mijn vakantieadres vertrok. En een dag later opeens meer dan 100 in de min. Toen de bank gebeld en bleek dus vanwege een beslag te zijn, maar per telefoon mochten ze me niet meer info geven.
pi_130524130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Maanvis het volgende:
Persoonlijk denk ik dat je beter had kunnen gaan aardbeien plukken ipv een uitkering aan te vragen...
Ik heb weer een baan zoals ik al zei.
pi_130524137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat er op mijn rekening stond voordat ik naar mijn vakantieadres vertrok. En een dag later opeens meer dan 100 in de min. Toen de bank gebeld en bleek dus vanwege een beslag te zijn, maar per telefoon mochten ze me niet meer info geven.
Ik gok dan dus dat de bank ongeveer E 100 aan kosten in rekening ivm beslaglegging heeft gebracht. Maar dat zouden ze je moeten vertellen.
pi_130524161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:52 schreef Grouch het volgende:

[..]

Ik gok dan dus dat de bank ongeveer E 100 aan kosten in rekening ivm beslaglegging heeft gebracht. Maar dat zouden ze je moeten vertellen.
Mochten ze niks over zeggen aan de telefoon. Ik moet dus wachten tot ik weer thuis ben.
pi_130524195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:52 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dit dus, grote kans dat je positieve saldo is afgeschreven en de bank 100 euro administratie kosten in rekening heeft gebracht.

Voor de rest vind ik het een on samenhangend verhaal om eerlijk te zijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:54:40 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ik heb weer een baan zoals ik al zei.
die had je toen moeten hebben, toen je niet kon betalen. ook een mooie vriend heb jij die z'n geld aan de vakantie uitgeeft ipv jou even bijspringt zodat er geen beslag op je rekening gelegd wordt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130524233
Ik heb geen idee wat die kosten zijn, zal zo ook mijn spaarrekening eens checken om te kijken of daar niks vanaf is gehaald. Daarvan wilde ik de rekening ook wel betalen in 1 keer maar kon niet omdat ik dat vast heb gezet tot december.
pi_130524268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die had je toen moeten hebben, toen je niet kon betalen. ook een mooie vriend heb jij die z'n geld aan de vakantie uitgeeft ipv jou even bijspringt zodat er geen beslag op je rekening gelegd wordt.
Die heeft me vaak genoeg geholpen met eten/drinken e.d. Ik wil zelf niet dat hij voor schulden van mij op gaat draaien.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:56:25 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:55 schreef Superheks het volgende:

[..]

Die heeft me vaak genoeg geholpen met eten/drinken e.d. Ik wil zelf niet dat hij voor schulden van mij op gaat draaien.
dan moet je ze niet maken he....
Een gedicht over Maanvis
pi_130524311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:50 schreef Grouch het volgende:
Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend. Maar als de TS 4 weken op vakantie was...

Bron: http://schuldinfo.nl/?id=53 en dan onderaan.
pi_130524402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend.

Dan moeten ze ook een dwangbevel per post toesturen lijkt me, maar ik heb niks ontvangen. Alleen een brief waarin staat dat ze beslag dreigden te leggen op de inboedel maar omdat ik niet zelfstandig woon was dat dus niet mogelijk omdat de woning (en dus alles aan inboedel) niet van mij is. Denk dat ze daarom dat bankbeslag hebben gedaan.
pi_130524460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het College voor Zorgverzekeraars is een overheidsorgaan. Dus men zal een Overheidsvordering hebben uitgevoerd. Hiermee kan het dus wel voor komen dat de rekening 'het rood in gaat'. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Waaronder dat er een dwangbevel moet zijn betekend. Maar als de TS 4 weken op vakantie was...

Ik ben net terug naar huis gegaan vanaf mijn vakantieadres, ben officieel nog op vakantie t/m vrijdag. Maar een weekje in totaal. Ben urenlang onderweg geweest om de post te checken maar er is niks gekomen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:07:23 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524815
oke, wat je moet doen is een brief sturen naar de deurwaarder dat de overmaking van het geld een onverschuldigde betaling betreft. aangifte haalt niets uit aangezien er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
Een gedicht over Maanvis
pi_130524870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef Maanvis het volgende:
oke, wat je moet doen is een brief sturen naar de deurwaarder dat de overmaking van het geld een onverschuldigde betaling betreft. aangifte haalt niets uit aangezien er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
En als zij het niet terugboeken?
pi_130524900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:54 schreef Superheks het volgende:
Ik heb geen idee wat die kosten zijn, zal zo ook mijn spaarrekening eens checken om te kijken of daar niks vanaf is gehaald. Daarvan wilde ik de rekening ook wel betalen in 1 keer maar kon niet omdat ik dat vast heb gezet tot december.
Nauwelijks geld te besteden hebben (want geen 400 kunnen betalen), maar dan wel al je spaargeld vastzetten voor een of twee tienden extra rente. Dat zal zoden aan de dijk zetten...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:09:17 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130524907
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:08 schreef Superheks het volgende:

[..]

ze in gebreke stellen en daarna kun je een civiele rechtszaak tegen ze aanspannen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_130524916
Lees op allerlei sites dat ze verplicht zijn het te melden als ze beslag willen gaan leggen. Is bij mij dus niet gebeurd. Lijkt me ook onwettig.
pi_130524926
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:08 schreef Superheks het volgende:

[..]

De bank informeren over de onverschuldigde betaling. De bank stuurt dan wat standaardbrieven. Verder een civiele zaak.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_130524997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Nauwelijks geld te besteden hebben (want geen 400 kunnen betalen), maar dan wel al je spaargeld vastzetten voor een of twee tienden extra rente. Dat zal zoden aan de dijk zetten...
Dit dus, vind het maar een ongeloofwaardig verhaal allemaal. Net zoals uren onderweg zijn voor de post maar niet even naar de bank te kunnen. Volgens mij heeft TS een beetje rijke fantasie. :P
pi_130525001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan zodat ik begin volgend jaar een andere auto kan kopen omdat ze mijne aan vervanging toe is.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:12:40 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130525036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:09 schreef Superheks het volgende:
Lees op allerlei sites dat ze verplicht zijn het te melden als ze beslag willen gaan leggen. Is bij mij dus niet gebeurd. Lijkt me ook onwettig.
ze hebben aangekondigd beslag te leggen op de inboedel, in die brief zal het staan.
Een gedicht over Maanvis
pi_130525037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef Superheks het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan zodat ik begin volgend jaar een andere auto kan kopen omdat ze mijne aan vervanging toe is.
En hoeveel rentevoordeel haal je door dat vastzetten? Is het dat waard geweest, met deze gevolgen?
pi_130525057
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:11 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Dit dus, vind het maar een ongeloofwaardig verhaal allemaal. Net zoals uren onderweg zijn voor de post maar niet even naar de bank te kunnen. Volgens mij heeft TS een beetje rijke fantasie. :P
Heeft niks met fantasie te maken. Ik wil gewoon weten waar mijn geld precies naartoe is. Vandaar dat ik vannacht ook thuis blijf zodat ik morgenochtend naar de bank kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')