marcel.nl | maandag 26 augustus 2013 @ 12:26 |
Welkom in alweer het 45e Bussentopic Vorige topics: PTA / Bussentopic #44 - Waar sommigen van O408's houden PTA / Bussentopic #42 PTA / Bussentopic #39 - B(l)ussen in de zomer PTA / Bussentopic #38 - Gaat die Bus PTA / Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36 Wordt... Bussentopic #35... B... ![]() ![]() ![]() | |
marcel.nl | maandag 26 augustus 2013 @ 12:28 |
Met mercedesfilmpje ontdekt dat het Capa - City is zoals ze de bus noemen (ik ging uit van het engelse kèpèsutie): | |
marcel.nl | maandag 26 augustus 2013 @ 12:34 |
Dit filmpje vond ik ook mooi. Mix van citaro 1 en 2 geleed met koplampen van de Intouro, genaamd Mercedes Connecto: | |
NoBody122 | maandag 26 augustus 2013 @ 15:24 |
Ik zag eergistermiddag op de A9 tussen A'dam Zuid - Badhoevedorp een gelede Cxx Duvedec rijden.. Waarschijnlijk voor pendelvervoer van/naar Mysteryland. Wel mooi dat ze die dingen nog hebben ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 26 augustus 2013 @ 20:53 |
Arriva Touring heeft ze ook nog in Groningen staan. ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:08 |
![]() | |
Mr.Jorn. | dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:10 |
Er rijden er ook nog twee op de Walibi-express tussen Harderwijk en Walibi World | |
marcel.nl | dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:55 |
We love Duct-tape | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:40 |
De hele vloot van de Walibi express bestaat uit die 2 bussen? | |
springer1980 | dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:05 |
Cxx Tours Apeldoorn heeft er zowiezo ook nog 1 voor het leerlingen vervoer naast een aantal MAN Lion's Regio's (Ex Qliners) Zaterdag ga ik naar Ground Zero en ik vermoed dat ze daar ook wel de nodige gelede Duvedecs in zullen zetten voor het pendelvervoer. Was vorig jaar iig wel het geval. Die dingen zijn btw van binnen al behoorlijk uitgeleefd... ![]() Weet iemand hier eigenlijk of je aan het interieur kan zien of het een ex Midnet of een ex NZH wagen is??? | |
Peterselieman | dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:15 |
volgens mij niet. Je moet het wel aan de nummering kunnen zien | |
_JdM_ | dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:23 |
Apeldoorn heeft nog de 7800, 7807, 7813, Zwolle heeft de 7810, 9056, 9063, 9078, Emmeloord heeft nog de 9073, 9077. Alhoewel die indeling nogal eens afwisseld. Ex-Midnet heeft afwisselend groen/blauw stoffen stoelen, Ex-NZH heeft grijze leren stoelen. Dagelijkse inzet op de scholierenlijnen van/naar Jacobus Fruytierschool 6XX. (niet de ritten die zijn opgenomen in lijn 104 en 108, die rijden met ex-CXX MAN's.) lijn 163 Lelystad-Dronten-Kampen (1 rit meende ik) en lijn 70 Zwolle-Zwartsluis (In ieder geval de rit van Zwolle V 16.45) | |
springer1980 | woensdag 28 augustus 2013 @ 19:38 |
Die MAN's kom ik regelmatig tegen, af en toe ook een Ex interliner Integro... | |
Kentekenplaat | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:11 |
Ik ben wel benieuwd welke dit zijn. Als ze van lijn 315 afkomen hebben ze al behoorlijk wat kilometers onder de wielen doorgehad. | |
springer1980 | woensdag 28 augustus 2013 @ 21:55 |
Het zijn idd de ex-qliners uit friesland, waaronder de 5787 (volgens google) Overigens rijden 2(?) ex Qbuzz Qliners ook leerlingenvervoer in het wit van Betuwe Tours. Weet even de kentekens / busnummers niet meer... | |
Kentekenplaat | woensdag 28 augustus 2013 @ 22:28 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 augustus 2013 @ 22:34 |
je bedoelt die Friese MAN's waarvan het leasecontract eind vorig jaar afliep? | |
Peter | woensdag 28 augustus 2013 @ 22:45 |
Een beetje touringcar rijdt wel 2-3M km toch? | |
springer1980 | donderdag 29 augustus 2013 @ 20:01 |
Ja, die bedoel ik, als ik me niet vergis de ex 2043 en 2045. Smit uit Harderwijk heeft er ook 2, nog in de oude kleuren volgens busfoto.nl en volgens mij heeft Gebo ook eentje rond rijden in het wit maar dat weet ik niet helemaal zeker. | |
Peterselieman | zondag 1 september 2013 @ 12:21 |
VDL komt met een eigen variant van de Optare: http://www.vdlbuscoach.co(...)-Bus.aspx?lang=nl-NL ![]() betekent wel dat de 10,6 meter variant van de Amba er definitief uit lijkt te gaan | |
marcel.nl | maandag 2 september 2013 @ 19:36 |
Deze:![]() rijdt tegenwoordig hier over de grens. Exact zelfde type bus dat ik aan zuidgrens bij Oostenrijk zag. Kennelijk populaire bus bij deelgenoten van DB. Heeft hoge vloer wat opvallend is. | |
springer1980 | maandag 2 september 2013 @ 21:30 |
Ik heb het hier nog niet zien staan maar het is bekend waarmee Qbuzz in Utrecht gaat rijden: 12 meter Citaro ![]() Gelede Citaro ![]() En GEEN Capa-Cities maar de van Hool AGG300 ![]() Bron: Modelbus.nl | |
Alexxxxx | woensdag 4 september 2013 @ 12:00 |
Een blog voor de liefhebbers van grensoverschrijdend OV en bussen in een stad die eigenlijk een tram nodig heeft. http://alexmiedema.nl/2013/09/04/bussen-in-aken/ ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 september 2013 @ 12:06 |
Is er iemand die voor mij kan nakijken of het spoor van Marles en Brie, naar Coulommiers enkel of dubbel is? Ik sta namenlijk weer eens gestrand in die contreien. Bij voorbaat dank. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 12:19 |
zie andere topic, Darkwing ![]() | |
Gnittoo | woensdag 4 september 2013 @ 12:44 |
wat is nou eigenlijk de opvolger van openbaarvervoerinboskoop geworden? | |
marcel.nl | woensdag 4 september 2013 @ 18:59 |
dat vraag ik me ook af, mis het nog steeds erg en ontdekte tot dusver geen soortgelijke site | |
Tha_T | woensdag 4 september 2013 @ 20:27 |
Hmm, die lijn 50 zou ik wel eens kunnen zijn ![]() | |
J.James | woensdag 4 september 2013 @ 22:25 |
De Den Oudsten B95 Alliance (?) van Hielkema Verkeersschool te Heerenveen (bestickerd als Hielkema Reizen) is ook nog steeds in gebruik zag ik vanmiddag:![]() ![]() | |
Mr.Jorn. | woensdag 4 september 2013 @ 23:15 |
Heeft een van jullie meer informatie over de nieuwe bussen die gaan rijden in Groningen-Drenthe? Onder andere capacities. Maar ik heb (oa door het verdwijnen van casfiles/ovib) nog een foto gezien! | |
Peterselieman | woensdag 4 september 2013 @ 23:26 |
wat ik begrepen heb zouden de bussen wat oranje worden. Zie een draadje hierover op OV in Nederland | |
marcel.nl | donderdag 5 september 2013 @ 06:44 |
Ik was daar vrijdag, maar er reden nog geen nieuwe bussen. Wel veel gelede streekbussen op stadsdienst en stadsbussen op de streek. | |
Mr.Jorn. | donderdag 5 september 2013 @ 08:20 |
Ik woon er, dus dat is geen probleem ![]() | |
bork | donderdag 5 september 2013 @ 09:58 |
Kaartje van busstation Oost (het oude busstation Zuid ![]() ![]() ![]() http://www.vooru.nl/lib/k(...)%20Oost_02092013.pdf Fijn zo'n legenda, ik zal ff helpen. Op de url klikken voor de originele pdf ![]() 3Z gaat naar Zuilen 9O naar Overvecht (oude route lijn 7) 9L Lunetten (oude lijn 8 van CS naar Lunetten) 1H Hoograven (reed vroeger naar Lunetten) 1O Overvecht (lijn 1 zoals vroeger maar nu een stuk over de route van de oude lijn 5) 3F gaat naar Fockemalaan (Diaconesse ziekenhuis) 26O Overvecht Noord via Zuilen 5V Voordorp (via Griftpark) 26V Dat is een "ritje" naar Vleuterweide via station Terwijde 5C Cartesiusweg via Oog in Al 12S Sneldienst naar de Uithof ![]() ![]() 77N Nieuwegein 74V Vianen 74Z Zeist (via Zeist West) 77B Bilthoven Fijn he dat die V's niet hetzelfde betekenen. ![]() ![]() Hoe kan Connexxion met zo'n flutplattegrond wegkomen? Omdat ze zich geen moer van de reizigers aantrekken dat is duidelijk. Wat wel goed is de perronclustering van bijv. 5V, 8 en 138 die rijden allemaal via het Griftpark en dan waaieren ze uit. Een ritje met lijn 26 van beginpunt naar eindpunt duurt: 58 minuten! ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door bork op 05-09-2013 10:41:53 ] | |
Alexxxxx | donderdag 5 september 2013 @ 13:19 |
16 juni begin van de middag ![]() | |
Tha_T | vrijdag 6 september 2013 @ 11:25 |
Haha! Nice! ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 6 september 2013 @ 12:10 |
wat ben ik dan blij dat we nog de 10m amba hebben. | |
Alexxxxx | zaterdag 7 september 2013 @ 22:56 |
![]() Raad waar die staat. En welke twee verschillende modellen bus op deze foto staan ![]() | |
GlenSpey | zondag 8 september 2013 @ 00:30 |
Betreft locatie: het googelen van het op de achtergrond zichtbare 'Hansa hotel' bracht mij op Dusseldorf uit, wat strookt met de letter 'D' op het kenteken van de bus. Wat betreft modellen: geen idee ![]() | |
Alexxxxx | zondag 8 september 2013 @ 00:33 |
de locatie is al fout | |
Bitlord | zondag 8 september 2013 @ 00:49 |
Krefelderstraat in Neuss. | |
Alexxxxx | zondag 8 september 2013 @ 00:51 |
en nu de beide types bus nog | |
Bitlord | zondag 8 september 2013 @ 00:57 |
Op het oog zeg ik dat ze allebei gelijk zijn, een VDL Ambassador met een Citea-front (of heten die dingen tegenwoordig allemaal Citea. Interwebs zegt Citea LLE120. | |
Alexxxxx | zondag 8 september 2013 @ 01:02 |
dat is het eerste type bus, waarvan er twee op de foto staan, klopt! Ambassador tot Citea gefacelift inderdaad. nu alleen het andere type nog ![]() | |
Alexxxxx | zondag 8 september 2013 @ 01:03 |
| |
Pino112 | zondag 8 september 2013 @ 01:04 |
![]() | |
Alexxxxx | zondag 8 september 2013 @ 01:14 |
kleine tip
![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 september 2013 @ 15:29 |
Ik heb een vraag over die spelersbussen van bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord die tegenwoordig helemaal beplakt zijn in 1 kleur waardoor je de ramen niet meer ziet. ![]() Is dat speciaal getint glas dat zo is aangepast dat je dus deze eenzijdige kleur krijgt want ik kan mij voorstellen dat het raar staat dat men het wel dus voor het voetbal zoiets doet maar als jij of ik als gewone autorijder zijn auto zo zou bedekken, je gelijk een prent zou krijgen. | |
JDude | zondag 15 september 2013 @ 16:03 |
De zijruiten achter de bestuurder hoeven waarschijnlijk helemaal niet lichtdoorlatend te zijn, net als bij een bestelbusje. Meestal wordt overigens een materiaal gebruikt met talloze kleine gaatjes. Van afstand lijkt het dan een egale print maar als je net achter de ruit zit heb je nog wel zicht naar buiten. | |
springer1980 | zondag 15 september 2013 @ 22:31 |
Dit mag gewoon zolang het zicht van de bestuurder maar niet beperkt wordt. Vergelijk het maar met een vrachtwagen, SRV wagen of bestelbus. | |
NoBody122 | maandag 16 september 2013 @ 02:24 |
Dit, plus dat je van binnenuit nog een best hoog percentage lichtdoorlatendheid hebt ![]() | |
Jofunu-kun | maandag 16 september 2013 @ 02:49 |
Dit is hoogstwaarschijnlijk van die one way vision folie.. Je kunt dus wel gewoon van binnen naar buiten kijken (wel verduisterend).. Ik heb dit soort folie op de achterruit van m'n vorige auto gehad en er is nooit wat over gezegd.. Achter(zij)ruiten mogen gewoon dichtgeplakt worden ermee.. Alleen de voorste zijruiten en de voorruit niet. | |
Peterselieman | maandag 16 september 2013 @ 15:31 |
In Groningen hebben ze stadsgelede 3050 omgebouwd en voorzien van een nieuwe livery en waarschijnlijk ook nieuw interieur:![]() Een en ander loopt vooruit op de nieuwe vervoersplannen voor de stad waarbij er voor lijn 15/115 negen Capacity's komen en waarbij er met het stads en streeknet geschoven zal gaan worden. Zo worden de lijnen 316/317 Leek/Roden-Kardinge verder geïntegreerd met de huidige stadslijnen 3 en 6 en zal er met geledes gereden gaan worden ipv standaardbussen. De Qliner naar Annen zal verdwijnen en geïntegreerd worden in P-Citybus 22 die nu nog tussen Haren en Euroborg P3 pendelt. Ook dit wordt een lijn die volledig met geledes gereden zal gaan worden. Voor deze operatie worden een aantal stadsgeledes omgebouwd en komen er enkele nieuwe geledes bij. | |
bork | woensdag 18 september 2013 @ 13:51 |
Oude BBA-bus rijdt voor Incubate door Tilburgs textielverleden![]() | |
Kentekenplaat | zaterdag 21 september 2013 @ 09:59 |
![]() Voordeel is wel dat we dan weer rechtstreeks naar de Grote Markt kunnen. ![]() | |
LtnGeorge | zaterdag 21 september 2013 @ 14:10 |
Behalve een andere kleurstelling, met een reclame op de ramen die de bussen best donker maakt van binnen, lijkt er nog niks veranderd aan de bussen. Het interieur is nog altijd gelijk als dat van elke andere bus in de stad. Dus nog gewoon de lage kuipstoeltjes in plaats van de stoelen met hoge rugleuning die in de streekbussen staan. | |
Peterselieman | zaterdag 21 september 2013 @ 20:10 |
dan moet dat nog komen. Ik geloof dat de bussen deels een stadsinterieur krijgen en deels streek. | |
#ANONIEM | woensdag 25 september 2013 @ 06:55 |
bork Dat waren nog eens bussen waar je graag in vervoert werd. Heerlijk die benzine dampen in de ochtend als het druk op de weg was in de vroege ochtend en een laagje mist op de weg hing en deze niet weg kon door het drukkende weer. | |
dennistd | woensdag 25 september 2013 @ 15:16 |
De OAD is faiiliet: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=171756&cat=1 | |
Bitlord | woensdag 25 september 2013 @ 18:44 |
Ja, knap waardeloos voor de regio bij jullie! Een mannetje of 1500 die op straat komen te staan, die zelf ook allemaal gezinnen hebben die er ook van mee profiteren. Ik hoop op een soort van doorstart voor OAD, maar verwacht dit niet, aangezien het faillissement al is uitgesproken. | |
marcel.nl | woensdag 25 september 2013 @ 20:22 |
Zijn er nog streeklijnen van OAD? | |
dennistd | woensdag 25 september 2013 @ 20:29 |
Ergens in Brabant nog volgens mij, en hier in Twente zie ik wel eens OAD-Citaro's op lijn 97 | |
springer1980 | woensdag 25 september 2013 @ 21:35 |
Voor zover ik weet alleen scholieren lijn(en) in Twente met ex BBA / Veolia Citaro's... | |
#ANONIEM | donderdag 26 september 2013 @ 10:04 |
Je zal maar al je voetbalreizen i.c.m. tickets voor de Champions league wedstrijden van Ajax hebben geregeld via hun. ![]() Ik vind toch dat er een wet moet komen die bedrijven verplicht indien een naderend faillissement is potentiële klanten hiervan weken van te voren op de hoogte te brengen, want nu is het weer " mostert na de maaltijd" en zitten de klanten met de gebakken peren inzake hun betalingen en boekingen. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 10:06:20 ] | |
Gnittoo | donderdag 26 september 2013 @ 11:23 |
wie gaat er nog iets bestellen bij een bedrijf dat een naderd faillisement afkondigd? lekker onzinnig. | |
_JdM_ | donderdag 26 september 2013 @ 13:32 |
OAD rijdt met 1 citaro op lijn 91 (Holten-Rijssen-Goor-Almelo) en 1 citaro op lijn 92 (Almelo-Neede). Lijn 97 (in Goor gekoppeld aan lijn 95) rijdt als het goed is met een optare, 2 mercedes sprinters en een 18 persoonsbusje van TGVia. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:25 |
Wat is onzinniger: Een bedrijf dat willens en wetens failliet gaat en dit niet tijdig meldt aan zijn clientèle waardoor zij die dus al geboekt en betaalt hebben als het faillissement daar is, met de gebakken peren blijven zitten of een bedrijf dat tijdig aangeeft dat men weleens failliet zou kunnen gaan en de ellende beperkt blijft tot hen zelf i.p.v. dat zij klanten meesleuren in hun faillissement. | |
Peterselieman | zondag 6 oktober 2013 @ 13:47 |
Interessant. Ze hebben een Amba omgebouwd om te rijden op waterstof. Binnenkort zal er ergens eentje op dienst te zien zijn. Ik denk zelf Zwolle of Apeldoorn http://autobussen.blogspo(...)dor-8197-is-een.html Niet dat het de eerste is, maar toch ![]() | |
springer1980 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:44 |
Ik vermoed Apeldoorn, foto´s zijn genomen bij de Syntus stalling in Apd en volgens mij heb ik hem daar ook een keer zien staan... | |
Pino112 | donderdag 10 oktober 2013 @ 01:23 |
Voor busfoto's? Weet niet precies wat op Boskoop allemaal stond, keek er alleen voor de foto's. Kwam deze tegen: http://busfoto.net/start_nl.html | |
Mr.Jorn. | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:28 |
Arriva Friesland heeft zaterdag een open dag. Gaan er nog mensen heen? http://www.arriva.nl/nieu(...)rriva-in-leeuwarden/ | |
Alexxxxx | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:30 |
ik wist er neit van maar nu denk ik t wel ja ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:55 |
zaterdag werken, dus hooguit even langsrijden, meer niet | |
Bitlord | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:01 |
Een echte opvolger is er niet meer gekomen, hetgeen natuurlijk erg jammer is. Het forum van OVinNederland houdt nog wel enigszins de ontwikkeling in bussenland bij. Qua grote fotosite heb je busfoto.net en busfoto.nl (die is van mij) | |
Ou-Tannu | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:53 |
http://www.marrennijs.nl/Nieuws/auto-botst-op-bus-arriva wat klopt daar niet dat artikel? :p | |
Peterselieman | donderdag 10 oktober 2013 @ 22:16 |
een Arriva-bus die rijdt? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:54 |
nee.. Hints: Interliner? Citea? | |
LtnGeorge | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:15 |
De reporters van marrennijs gaan wel vaker de mist in. Al is het ergens te verklaren: - Schrijver is in de 30, was jong in de tijd dat er interliners door Joure reden. - Bus rijdt over de snelweg, is dus interliner. Hierbij wordt dan wel even vergeten dat: - Interliner hier inmiddels Q-liner heet en van arriva is. - Ook de normale streekbussen daar over de snelweg rijden. Het grootste deel van de lezers zal het verschil overigens niet opmerken. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:41 |
je kunt het hem niet helemaal verwijten, want de sporen van de Interliner zijn na al die jaren nog steeds terug te vinden. Tot voor kort op station Leeuwarden, maar daar zijn de sporen verdwenen. Leeuwarden Klanderij heeft nog de zwaar verwaarloosde overblijfselen staan | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:46 |
volgens mij staan hier ook nog overblijfselen van een echter Interliner paal ![]() dat die nog niet door gerot is... en dat er nog steeds een bord van connexxion staat waar in het verleden de vertrektijden op stonden... echter die nu continu de zelfde tekst toont, buiten gebruik zie halte vertrekstaat.. lekkere verkwisting.. sluit dan de stroom af.. of verkoop dat ding aan Arriva en laat er weer nuttige informatie op gooien!! | |
LtnGeorge | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:57 |
Dat is wel waar. Reis elke dag via Joure naar Groningen en tref daar inderdaad elke ochtend het nog de oude interliner zuil met vertrektijden (welke gigantisch rot is), het interliner bushokje (2 maal!) en het connexxion vertrekbord. Op de ongebruikte zijde staat inderdaad ook nog een interliner zuil met beeldscherm! De connexxion borden staan inmiddels wel uit geloof ik. Die op station Heerenveen is vorig jaar weggehaald maar de 2 in joure zijn beide blijven staan. | |
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:00 |
dat bord in Leeuwarden is inmiddels ook weg. In Veenwouden stond het xx-bord er begin deze zomer volgens mij nog | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:37 |
het bord voor de gewone streekdiensten (tegen over de BP) is nog wel regelmatig aan.. echter met informatie waar je geen niks aan hebt.. de ongebruikte interliner halte was vroeger voor de Q/Interliner 310 naar bolsward, echter nu wordt die halte volgens mij nog maar 3x per dag gebruikt door lijn 198.. en dat zuiltje met beeldscherm is een Route-o-matic en bevat geen apparatuur meer zo ver ik weet.. waarom het nog nooit is weggehaald net als die enorm roestige interliner paal is mij niet duidelijk.. maar goed in 2016 is dat spul wel opgeruimt ![]() | |
springer1980 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:49 |
Zijn er hier nog mensen die foto's hebben van de OUDE VAD stalling in Apeldoorn die vroeger aan het Kanaal heeft gestaan? Ben bezig om die stalling na te bouwen in de schaal 1:87, maar op internet is vrij weinig beeldmateriaal te vinden. Wel van de oude stalling in Ermelo maar dus niet van Apeldoorn. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:34 |
was vanochtend redelijk druk volgens mij. Zag twee pendelbussen rijden en bij de achterzijde van de stallen waren twee gasploffers neergezet. Op het voormalig Brada-terrein, waar xx haar stalling had stond ook nog een bus en kon geparkeerd worden. Voor de rest heb ik er niets van meegekregen ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:39 |
Ik kom er net vandaan, niemand van hier gezien voor zover ik weet. | |
Alexxxxx | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:19 |
![]() ![]() ![]() http://alexmiedema.nl/2013/10/12/open-dag-arriva-leeuwarden/ | |
Mr.Jorn. | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:40 |
Mooie foto's Alex! Heeft iemand al foto's (gespot/gemaakt) van een in aanbouw zijnde Capacity of nieuwe Citaro voor Groningen? | |
Zug-Chef | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:44 |
Jou ook niet gezien maar was er zelf wel tussen pakweg 12 en 13 uur. Veel collega's gesproken dus meer gepraat dan gezien ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:00 |
ze hebben er zo te zien werk van gemaakt om er iets moois van te maken ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:49 |
damn heb ik die byd gemist, die stond er voor aanvang van mijn dienst nog niet. | |
Alexxxxx | zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:03 |
ik was er rond half twee geloof ik. en die BYD schijnt nog niet eens op Schier gewest te zijn, deuren zitten er net in? | |
marcel.nl | zondag 13 oktober 2013 @ 08:03 |
Hij was gelukkig al wel voorzien van die oerlelijke ¤3 sticker ![]() ![]() | |
springer1980 | zondag 13 oktober 2013 @ 10:37 |
En zo te zien zijn ze een stuk donker blauw op bumper "vergeten"... | |
bork | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:35 |
![]() ![]() ![]() http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)n+vast+onder+viaduct | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:18 |
Ze hebben in Utrecht vanaf december weer iets nieuws. Kubus neemt het vervoer over van xx en introduceert voor de stadsdienst bestemmingskleuren, niet zoals ze in Groningen al op de stadsdienst hebben. Daarnaast krijgt ieder bestemmingsgebied een symbool, dus dan heb je bijvoorbeeld Lijn 12 (geel) ☼ (zonnetje) Uithof bron: http://qbuzz-utrechtcentraal.nl/index.php?id=204 | |
Peter | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:21 |
Beetje kopie van het Amsterdamse systeem voor de tramlijnen? | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25 |
beetje. Ze doen het voor de kleurenblinden onder ons | |
bork | donderdag 31 oktober 2013 @ 09:46 |
Ik ben niet van de bussen maar ik kwam dit vandaag tegen: Dit zijn de nieuwe bussen die in de regio Utrecht komen te rijden: - 66 standaardbussen Mercedes Citaro C2 Euro VI, 12 meter lengte - 72 gelede bussen Mercedes Citaro G C2 Euro VI, 18 meter - 3 elektrische bussen Optare Solo EV, 10 meter - 10 achtpersoons minibussen Sprinter EEV (gaan rijden tussen 8 en 20 december 2013) - 17 dubbelgelede bussen Van Hool AGG Euro VI, 24 meter (gaan rijden week 7 tot en met week 23). | |
marcel.nl | donderdag 31 oktober 2013 @ 16:47 |
Dinsdag reed er een SNELLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!! bus op de 140 door Appingedam | |
bork | donderdag 31 oktober 2013 @ 21:05 |
Nog wat info Qbuzz Utrecht Materieel Wat voor bussen komen er? De huidige streekbussen blijven rijden en zullen wij omstickeren. Voor de stad komen nieuwe Mercedes Citaro bussen. Daarnaast komen er nieuwe dubbelgelede AGG300 Van Hool bussen en 3 nieuwe elektrische Optare bussen. Voor het kleinschalig vervoer komen nieuwe Sprinter taxibusjes van Mercedes. Komt er een training voor nieuw materieel? Alle stadschauffeurs zullen gaan rijden met nieuw materieel en nieuwe telematica. In november zullen er instructietrainingen worden georganiseerd om bekend te worden met dit materieel. Meer informatie volgt zo snel mogelijk via de website. Zit er een draaibare stoel in de chauffeurscabine? Ja, er zit een draaibare stoel in de chauffeurscabine. Echter is er een beperkte ruimte voor chauffeurs met lange benen. Dit is gedeeltelijk op te lossen met een zitinstructie die meegenomen zal worden in de materiaaltraining voor de stadschauffeurs. Is alle materieel op 8 december gereed? De dubbelgelede bussen zullen niet op 8 december gereed zijn. Vanaf week 7 in 2014 komt er iedere week 1 bus. Voor de tussenliggende periode hebben wij 20 dubbelgelede bussen van Connexxion/GVU overgenomen. Is de rolstoelplaat op afstand te bedienen? De rolstoelplaat is niet op afstand te bedienen. De rolstoelplaat zit in de vloer van de bus en is geen losse plank. Wel is een handmatige bediening noodzakelijk. Dienstregeling Blijft de streek en stad gescheiden? In principe blijft de streek en stad gescheiden. Er zijn een paar lijnen waarbij het beter uitkomt als de lijn van de streek naar de stad gaat en andersom. De streekdienst zal ook rijden op lijn 10 en lijn 30. Deze lijnen rij je van Lunetten via Leidsche Rijn naar de Uithof. Voor de vestiging Nieuwegein zitten er bovendien enkele ritten op lijn 39, van Maarssen naar Utrecht CS en ’s ochtends 1 rit van lijn 127 van Kockengen naar Vleuten in het pakket. De stadsdienst gaat ook rijden op lijn 55 naar Maartensdijk. Dit is de lijn die nu nog 138 is. In het gebroken dienstenrooster van de stadsdienst zitten bovendien enkele ritten van lijn 287 naar Vianen en 252 naar Amersfoort. Informatie over lijninstructie volgt later. Blijven de nachtbussen? De nachtbussen uit de BRU concessie blijven (lijn 412, 441, 447, 452, 474, 477 en 495). In Zeist is er nu een vaste groep die deze diensten rijden. Wij zullen dit in principe voortzetten. | |
Tha_T | vrijdag 1 november 2013 @ 14:26 |
Waardeloos. Waar is de bond? | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2013 @ 18:43 |
Vandaag voor het eerst met de Zuidtangent gereden. Ik had iets als de Phileas verwacht maar het is juist veel beter dan de Phileas qua infrastructuur! Wat zien die bushaltes en de viaducen er mooi uit (met name Spaarnwoude Ziekenhuis). Je zou haast denken dat je in een sneltram/trein zit. [ Bericht 15% gewijzigd door Erasmus op 01-11-2013 18:44:20 ] | |
springer1980 | maandag 11 november 2013 @ 04:06 |
Maar die groene Connexxion bussen en de witte Integro's die in Utrecht rijden, horen die ook bij de consessie die Qbuzz heeft gewonnen of alleen de huidige gele bussen? | |
springer1980 | maandag 11 november 2013 @ 04:07 |
O ja, Connexxion Tours introduceert ook een nieuwe waterbus:![]() | |
Peterselieman | maandag 11 november 2013 @ 11:10 |
alleen de gele rakkers horen erbij | |
bork | maandag 11 november 2013 @ 13:04 |
yups van de qbuzz wesite: Daarnaast bestaande gele bussen uit 2009 De 142 bestaande gele bussen in het streekvervoer worden door ons overgenomen. Deze bussen werden in 2009 in de regio geïntroduceerd en voldoen ruimschoots aan de bestaande Euro V-normen. Vanaf 8 december rijden deze bussen op de zeer schone brandstof GTL (gas-to-liquid). GTL is een nieuwe vloeibare brandstof van Shell die afgeleid is van aardgas. De brandstof wordt in plaats van diesel getankt in deze bestaande bussen, wat direct een substantiële bijdrage levert aan het verder verminderen van de uitstoot. Voor de volledigheid, rijden wij in de regio Utrecht natuurlijk ook met 26 geheel gereviseerde trams op groene stroom. | |
Pino112 | dinsdag 12 november 2013 @ 15:04 |
Iemand enig idee waarom er in Zwolle en omgeving een aantal donkerrode Syntusbussen rijden (met wit/blauw dak) ipv de gewone blauwe? | |
_JdM_ | dinsdag 12 november 2013 @ 15:25 |
Die rode bussen gaan per december naar de concessie Twente. (4 ambassadors) | |
Pino112 | dinsdag 12 november 2013 @ 15:53 |
Maar ze rijden nu op bestaande lijnen zoals 29 enzo. Zijn bestaande Syntus Overijssel-bussen die omgespoten zijn oid? | |
Bitlord | dinsdag 12 november 2013 @ 20:06 |
Vandaag diverse foto's en een filmpje kunnen maken van drie van de nieuwe Qbuzz-bussen voor Utrecht. Zie hier: http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door Bitlord op 13-11-2013 14:25:15 ] | |
springer1980 | dinsdag 12 november 2013 @ 20:48 |
In Apeldoorn rijdt nu een amba in de orginele Syntus kleuren maar zonder Syntus stickers. Geen idee of het wagenpark nummer er nog wel op staat. Zal waarschijnlijk wel uit de consessie ZHO gekomen zijn... | |
_JdM_ | dinsdag 12 november 2013 @ 21:25 |
Jup waren bestaande Midden-Overijssel bussen. Gaan in december naar Twente. Zowel de 3060 als 3057 (waren de ex 1460, ex2160 respectievelijk ex 1457, ex 2157) rijden tot 8 december bij Syntus Veluwe. Na december moeten deze bussen ook in Twente rijdn. In december gaan nog 3 (ze hadden er al 4) optares naar Twente. Toekomstig wagenpark van Twente: 3001-3011: Mercedes Sprinter 3047-3048: Citea Hybride (ex Connexxion 3327-3328) 3049-3060: Ambassador, (ex Syntus 2149-2160, exclusief 3055 en 3059) 3061-3072: Ambassador, voor inhuurbedrijven (ex huidige Syntus 3160-3172) 3101-3203: Citea LLE, 3101-3110 rijden al 3247-3250: Ambassador, ex Midden Overijssel 4147-4150. (rijden nu nog in MO). 3255-3256: Ambassador, ex Midden Overijssel 4155-4156, rijden nu al in Twente 3306-3309: Optare, rijden nu al in Twente 3312-3314: Optare, rijden nu op de Veluwe. 3401-3403: Duvedec geleed, voor het spitsvervoer en de pendels Drienerlo-UT bij wedstrijden in de Grolsch Veste. Bron wagenpark: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Regio_Twente_(2014-2023) | |
marcel.nl | woensdag 13 november 2013 @ 06:37 |
dank voor deze bijdrage. Zonder OViB mis ik veel van wat er in den lande gebeurt. | |
#ANONIEM | woensdag 13 november 2013 @ 12:50 |
Onder de nieuwe slogan: "niet alleen ter land,maar ook nu te water." ![]() | |
OverRated | donderdag 14 november 2013 @ 12:32 |
Net bij het inchecken scande dat apparaat voorin de bus per ongeluk de keycard van m'n auto, ipv mijn ov-chipkaart. Daarna deed die scanner het niet meer, en er was tot ik uitstapte een luide brom te horen ![]() Iemand wel eens zoiets gehad? | |
bork | donderdag 14 november 2013 @ 13:14 |
Nee, wel iets anders mijn sns-pasje is door slijtage niet meer rechthoekig maar werkt nog wel, behalve bij geldautomaten van de Postbank die buiten staan die worden na invoer van mijn pasje buiten gebruik gesteld ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 november 2013 @ 14:12 |
Even een vraag tussendoor. Is de blinde hoek van een buschauffeur zo klein dat hij een fietser/motorrijder niet ziet die bij een halte op een normale weg langs de passagierszijde wil passeren en bijna door de wegdraaiende bus (afslaan ) wordt platgedrukt? Is zag het dus gebeuren vanmorgen en het vloeken van de bijna geplette rijder was wel duidelijk te horen. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 14:13:56 ] | |
Kentekenplaat | donderdag 14 november 2013 @ 21:14 |
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk. Bedoel je de rechterkant van de bus? Zo ja, dan is die motor/fietser dom om aan de rechterzijde in te halen terwijl de bus weg rijdt. Nog even los van het feit dat de fietser en brommer in de bebouwde kom gewoon moeten wachten. | |
Fiorano | vrijdag 15 november 2013 @ 11:15 |
![]() Syntus Gelderland heeft voorlopig een busje minder.... Gisteren tussen Barneveld en Nijkerk heeft een busje geprobeerd om lijn 87 te koppen. 3 reizigers + buschauffeur licht gewond. Bestuurder van de Bestelbus is met onbekende verwondingen richting het ziekenhuis vervoert. | |
springer1980 | vrijdag 15 november 2013 @ 12:57 |
Geen bus van Syntus maar de Setra van Noot... | |
Fiorano | vrijdag 15 november 2013 @ 13:02 |
Anyway, lijn wordt uitgevoerd door Syntus en is ook voorzien van Syntus bestikkering. | |
NoBody122 | vrijdag 15 november 2013 @ 21:58 |
Dinsdag stond Connexxion Integro 2722 geparkeerd naast het Diakonessenhuis (ziekenhuis) in Utrecht. Volgens mij heb ik daar zelf nog in gereden ten tijde van de laatste open dagen v/de luchtmacht in Liwwadden ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 november 2013 @ 13:42 |
Yup.(passagierskant noem ik dat altijd. En toch zie je het (tenminste ik) best wel met vaak gebeuren met alle gevolgen van dien. Heeft allemaal schijnbaar te maken met haast-haast-haast. | |
Bitlord | zaterdag 16 november 2013 @ 14:55 |
Die wagen rijdt vast bij GVU, wordt volgens mij gebruikt om basisschoolkinderen naar musea te brengen. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-28562 | |
Kentekenplaat | zondag 17 november 2013 @ 12:36 |
Dan is er een dikke kans dat de chauffeur hem niet gezien heeft. Ondanks dat een bus een iets kleinere dode hoek heeft dan de gemiddelde vrachtwagen. | |
springer1980 | dinsdag 19 november 2013 @ 21:07 |
Opmerkelijk dat Syntus redelijke oude bussen (tijdelijk) in gaat zetten in Twente. In Apeldoorn kwam ik vandaag de 2153 tegen, nog geheel in oude / orginele kleurstelling. Jammer dat er binnenkort geen bussen meer rondrijden in die kleuren. Blijf het 1 van de mooiste kleurstellingen vinden... | |
NoBody122 | dinsdag 19 november 2013 @ 21:28 |
Daar lijkt het inderdaad op (en waarschijnlijk wel naar meer plekken dan alleen musea) ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2013 @ 11:58 |
Zoals ik eerder zei blijkt dat wel gezien de vloekpartij die de bijna geplette rijder uitte. Maar apart dat de dode hoek bij een bus kleiner is dan die van een vrachtwagen. | |
Bitlord | donderdag 21 november 2013 @ 18:16 |
Ook van de nieuwe geledes voor Utrecht zijn inmiddels plaatjes: http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=47 | |
Gnittoo | donderdag 21 november 2013 @ 20:38 |
Straks op TV Metropolis 21.00, ned3 Of je nu over de Pakistaans-Afghaanse grens rijdt of op lijn 119 richting het Noord-Brabantse Klundert zit, iedere chauffeur komt wel eens hobbels op de weg tegen. Busbewaker John uit Breda moet op vrijdagavond de beschonken plaatselijke plattelandsjeugd koest houden, maar dat lijkt mee te vallen als je het vergelijkt met de dodenrit die chauffeur Arif in Pakistan iedere dag maakt. Als je van Peshawar in Pakistan naar Afghanistan wilt, moet je in de bus stappen bij Arif. Hij brengt je door de woeste, door stammen beheerste bergen naar Landi Kotal. Veel passagiers bidden voor een veilige rit als de remmen het weer eens dreigen te begeven of als Arif bij pech eigenhandig zijn bus moet repareren in de berm terwijl de stoffige weg op zijn luchtwegen slaat. Ondertussen is Arif al blij als zijn bus niet vanuit de bergen door de Taliban beschoten wordt. Een stressvolle rit dus, en om de druk van de ketel te halen mag Arif halverwege de rit graag een jointje opsteken achter het stuur. Het mag dan een ruig ritje zijn, maar Arif hééft tenminste een bus. Dat is meer dan chauffeur Moussa uit het Burkinese stadje Tougan kan zeggen. De aftandse bussen waar ze daar op rijden gaan vaak niet langer dan een jaartje mee. Daarom zet hij tegenwoordig een vrachtwagen in voor personenvervoer. Als voertuig nét wat robuuster, maar wel een stuk minder comfortabel voor de reizigers: 'We vrezen altijd dat de vrachtwagen zal omkieperen, komen altijd te laat aan en soms moeten we onderweg overnachten, midden in de bush. Maar het is de enige manier om van A naar B te komen', aldus een passagier aan boord van de vrachtwagen. Egyptische passagiers in Caïro hebben vaak wat meer keus, maar uiteindelijk ben je daar ook vaak overgeleverd aan de grillen van de bestuurder. Buschauffeurs in Egypte zijn berucht vanwege hun krankzinnige rijstijl, maar dat geldt niet voor chauffeur Ied. Hij blijft te allen tijde kalm, stopt netjes aan de kant van de weg om passagiers uit te laten stappen en heeft zelfs zijn rijbewijs. 'Ik ben niet zomaar een buschauffeur', zegt Ied trots als hij zijn geldige papieren laat zien. Toch blijft ook Ied niet altijd gespaard van de verkeerschaos in Caïro. 'Een keer heb ik een fietser doodgereden die zijn slipper van de weg wilde oprapen. Toen was ik was heel erg van streek.'. | |
Kentekenplaat | donderdag 21 november 2013 @ 20:47 |
Met name aan de rechterkant. Dat komt omdat de deurruit van de bus helemaal naar beneden doorloopt. | |
marcel.nl | donderdag 21 november 2013 @ 21:29 |
Weer bedankt. Zo'n standaard bus is toch net zo'n Setra als die bij Juyn rijdt, bijna zelfde koplampen, zelfde ronding boven voorwiel enzovoort. | |
Bitlord | donderdag 21 november 2013 @ 22:23 |
Is het een bus, is het een tram? Geen idee. Maar ik vond het er wel apart uitzien afgelopen zomer bij Walt Disney World: | |
marcel.nl | vrijdag 22 november 2013 @ 06:18 |
We call it: Monorail | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 10:22 |
En als ik mij goed herinner hebben ze die dingen al jaren. Ook in de 20st eeuw! Je ziet ze bijvoorbeeld ook bij Universal Studios. Ik weet niet of het nog zo is,maar toen ik er ooit was hadden alle parkeerplekken Disney namen met bijbehorende afbeeldingen zodat het altijd erg makkelijk was je opstap/parkeerplek te onthouden. Ik heb het in deze dan over Disney World in Florida natuurlijk. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 10:23:21 ] | |
marcel.nl | vrijdag 22 november 2013 @ 10:25 |
Ik heb in 1987 al in dat ding gezeten in Disneyworld Orlando | |
Kentekenplaat | vrijdag 22 november 2013 @ 11:32 |
Gisteren kregen we hier de verkeerskrant Drenthe binnen en dat ging over de nieuwe buslijnen in Groningen: Q-link. Er klopte geen fuck van het verhaal. Het is HOV-vervoer. ( ![]() Nou, ik zie alleen bussen die opnieuw bestickerd zijn, maar die hebben toch echt een stadsinterieur en geen luxe stoelen. | |
bork | vrijdag 22 november 2013 @ 14:06 |
In Rust (Duitsland) heb je er ook 1 (monorail) | |
Bitlord | vrijdag 22 november 2013 @ 18:09 |
Ik heb het uiteraard over de "treintjes" beneden. | |
marcel.nl | vrijdag 22 november 2013 @ 18:41 |
In bijna ieder strandplaats rijden soortgelijke treintjes, toch? | |
bork | vrijdag 22 november 2013 @ 19:53 |
Volgens mij volgen ze die blauwe lijn, zijn ze automatisch dat bedoelt hij denk ik. Kan je ook gewoon uitleggen/zeggen hoor Bitlord ![]() Als het dat is dan noemt Wikipedia het een People Mover. | |
NoBody122 | vrijdag 22 november 2013 @ 22:56 |
Ook gewoon hier in Nederland hebben we ze, en wel bij Slagharen: ![]() | |
bork | vrijdag 22 november 2013 @ 23:11 |
yups maar daar gaat het dus klaarblijkelijk niet over ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 23 november 2013 @ 12:15 |
zelfrijdende bussen hebben we in NL ook, oa op een parking van Schiphol | |
marcel.nl | zaterdag 23 november 2013 @ 20:22 |
En de People movers van Connexxion van Rotterdam Kralingsezoom naar bedrijvenpark Rivium (Capelle aan den IJssel) | |
springer1980 | zondag 24 november 2013 @ 01:46 |
Minder ov-bussen op Nederlandse wegen: http://www.nu.nl/binnenla(...)derlandse-wegen.html "... terwijl het aantal passagiers stabiel blijft. De resterende lijnbussen rijden dan ook meer kilometers." Volgens mij blijven de prijzen stijgen, waardoor het aantal passagiers daalt ipv gelijk blijft! "... Bovendien worden er langere bussen ingezet, waardoor er minder nodig zijn, vult ING aan... Ik weet niet waar ze dit op basseren maar ikzelf heb het idee dat vervoersbedrijven juist vanwege minder passagiers kleinere bussen inzetten zoals de "Fryseker" en de Optare. Raar artikel dus en totaal anders zoals ik het zie. Maar goed, ik ben ook geen geleerde in dienst van een overbetaald onderzoek clubje... | |
#ANONIEM | zondag 24 november 2013 @ 09:48 |
Kijk, ook iemand die een early bird is inzake het bezoek aan Disneyworld. (ik= begin '80 ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2013 09:49:12 ] | |
Gnittoo | zondag 24 november 2013 @ 10:05 |
die fryskers waren er 113 en dan nog 6 jaar geleden. van de optares rijden er ook maar 40 rond. stelt niks voor t.o.v. de 600 nieuwe bussen per jaar. | |
marcel.nl | zondag 24 november 2013 @ 11:11 |
Bestond toen 15jaar (was een coca cola blikjes serie met Disney figuren erop tbv 15th anniversary) | |
marcel.nl | zondag 24 november 2013 @ 11:12 |
Welk type bus rijdt er op de Friese lijn naar Lauwersoog? Ik meen in het voorbijrazen over de snelweg een Qbuzz Citaro te zien voor Groningen en iets wat op een MAN leek in Friese kleuren. MAN baseer ik op de achterlampen, maar ik kan het mis hebben gehad. | |
Gnittoo | zondag 24 november 2013 @ 11:37 |
lijn 50 zal meestal een 12m citea zijn, misschien een 10m amba. qbuzz standaard een 18m citaro richting groningen. | |
bork | dinsdag 26 november 2013 @ 14:31 |
Lijn 12 (utrecht) rijdt vanaf 8 december tijdens de spits zonder dienstregeling, wat betekent dat de bus vertrekt wanneer hij vol zit. Buiten de spits vertrekt er iedere vijf minuten een bus. De stationschef is in het leven geroepen om er op toe te zien dat de bussen niet overvol raken, en er voor te zorgen dat er een nieuwe bus klaarstaat zodra er een is vertrokken. Er staat ook een ‘versterkingsbus’ klaar bij het Morreelsepark, compleet met buschauffeur en ieder moment inzetbaar. Is dat al ergens anders geraliseerd? Zonder dienstregeling? bron: http://www.duic.nl/nieuws(...)-bus-naar-de-uithof/ [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 26-11-2013 14:40:34 ] | |
ACT-F | woensdag 27 november 2013 @ 14:08 |
Ik zag vanmorgen Syntus VDL Citea's vanaf de A1 naar de Oad garage in Goor rijden met groene handelaarskentekens. Dit zijn splinternieuwe modellen neem ik aan? Waar worden ze gemaakt eigenlijk?![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 27 november 2013 @ 14:09 |
Die zullen wel gewoon in Heerenveen gemaakt worden lijkt me | |
Zug-Chef | woensdag 27 november 2013 @ 18:52 |
Lijn 50 rijdt per 15-12-2013 planmatig alleen nog met een 12 meter Citea. Geen 10 meter omloop meer naar Lauwersoog. | |
marcel.nl | woensdag 27 november 2013 @ 21:11 |
Ik begrijp wat je bedoelt, de bus die ik er ook verwachtte. Maar ik weet toch bijna zeker een andere grote rode achterlamp/remlicht gezien te hebben van de zijkant, zoiets als bij Man of BYD bussen. Apart he. | |
Kentekenplaat | zondag 1 december 2013 @ 10:47 |
Ik ken het verder niet, maar het zou ook wel wat zijn voor lijn 15 in Groningen. | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 10:55 |
nah, eerst de capaciteit van de bussen maar eens vergroten, wat al gaat gebeuren met nog wat ochtendspitsverdichting erbij. Meer heeft Groningen niet nodig. De aantallen van Utrecht worden niet gehaald. Wel interessant om te vermelden is dat drie ritten van lijn 309 (Assen - Groningen/Zernike) gereden gaan worden met een Capacity die daarna op lijn 15 verder zal gaan. | |
LtnGeorge | zondag 1 december 2013 @ 11:23 |
Heeft iemand al iets van die capacities gezien in nederland? | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 11:28 |
nope. Denk tussen halverwege deze maand en de kerst dat de eerste plaatjes wel op gaan duiken | |
marcel.nl | zondag 1 december 2013 @ 11:44 |
Ben daanet speciaal van VBG aan de Friesestraatweg door de stad naar de noordoostkant bij Sontweg gereden om te zien of ik al speciale dingen tegen kwam. Maar tot dusver alleen zwart gemaakte citaros die snel en direct zijn. | |
NoBody122 | dinsdag 3 december 2013 @ 22:54 |
Kwam vanochtend op de A12 3 nieuwe Utrecht-gele QBuzz 12m-Citaro's tegen, die richting Utrecht reden. Laat de intocht aanvangen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 december 2013 @ 23:25 |
die intocht is al stevig bezig. Bij Evobus in Nijkerk staat een heleboel meuk. Mogelijk ook beschadigd spul, want in Duitsland is een van de nieuwe bussen op zijn voorligger geklapt ![]() | |
bork | woensdag 4 december 2013 @ 14:13 |
Met het slopen zijn ze al begonnen ![]() ![]() http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-door-de-bocht.html | |
NoBody122 | woensdag 4 december 2013 @ 21:21 |
Hoe krijgt 'ie het voor elkaar... | |
marcel.nl | donderdag 5 december 2013 @ 15:29 |
Arriva Treinen Delfzijl - Groningen rijden niet maar Qbuzz laat op lijn 140 diverse toeringcars rijden van verschillende touringcarbedrijven. Qbuzz zelf vermeldde op de leds "BUS VOL" | |
LtnGeorge | donderdag 5 december 2013 @ 17:03 |
De bussen vanaf het Zernike zaten ook daadwerkelijk stampvol. Het blijft alleen wel jammer dat er zelfs met dit weer nog moraalridders zijn die alleen het voorste deurtje van een bus open doen terwijl er 300 man staan te wachten... voor een gelede bus! | |
Tha_T | donderdag 5 december 2013 @ 17:31 |
En terecht. Als buschauffeur zie ik veel te vaak mensen niet inchecken als men achter in kan stappen. Die vrijheid kan men schijnbaar niet aan dus ja dan alleen de voordeuren open. Heeft niks met moraalridderen te maken maar wel een boterham behouden aan het einde van de maand. Nu ken ik de situatie ter plekke niet maar zo gebeurt het helaas wel bij de hogeschool hier in de buurt. En nu niet zeggen "Maar met een OV-studentenkaart betaal ik toch niets" want zonder registratie van een ingecheckte OV studentenkaart krijgt de vervoerder alsnog geen geld | |
NoBody122 | donderdag 5 december 2013 @ 20:24 |
Welke Fryske ex-collega was er aan het begin van de avond in de uitzending op Radio 10? ![]() Dit inderdaad. | |
bork | donderdag 5 december 2013 @ 22:42 |
Het slopen van de GVU-bussen gaat gewoon door: STATIONSPLEIN Aan het begin van de donderdagavond waaiden van het NS-gebouw aan het Stationsplein drie grote platen naar beneden. Een van de platen kwam op een gelede bus terecht, die net voorbijreed. ![]() ![]() http://www.rtvutrecht.nl/(...)door-harde-wind.html | |
CitroenFrance | vrijdag 6 december 2013 @ 15:28 |
Sinds wanneer mag Connexxion op lijn 19 Hulst - Breda rijden? Is niet de eerste keer! Vandaag zo gelede gas Man bus gezien. [ Bericht 1% gewijzigd door CitroenFrance op 06-12-2013 15:28:28 (..) ] | |
dennistd | vrijdag 6 december 2013 @ 18:59 |
Komt denk ik omdat in Zeeland wat lijnen samen worden gereden, waarbij ook CXX-personeel op Veolia-bussen rijdt en andersom | |
Peter | vrijdag 6 december 2013 @ 19:04 |
En CXX en veolia zijn van dezelfde eigenaar.. niet geheel verwonderlijk dus. | |
CitroenFrance | vrijdag 6 december 2013 @ 19:14 |
Oké duidelijk, maar TCR rijdt ook op deze lijn ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 7 december 2013 @ 17:16 |
Daarnet A12 - A27 ring Utrecht gereden. Te hoogte van afslag Houten rechts stonden op een groot grasveld heel veel GVU en connexxion bussen. En toen ik even later richting noorden de ring opdraaide kwam ik een hele stoet gelede en standaard nieuwe citaro's lijn 12 tegen (waarschijnlijk komende vanaf Nijkerk en nu ook richting Houten of Nieuwegein). | |
Drommelsch85 | zaterdag 7 december 2013 @ 18:20 |
En de nieuwe U-bus lichting.. copy paste![]() | |
marcel.nl | zaterdag 7 december 2013 @ 19:54 |
stoere airco-units. Bedankt voor de foto trouwens. Zal in stad wel wennen zijn dat er geen twee achterdeuren meer zijn (al was dat al wel het geval bij de 3 GVU citaro's die omgestickerd waren van connexxion Krimpen aan den IJssel) | |
springer1980 | zondag 8 december 2013 @ 13:07 |
Heeft iemand al een ex-GVU dubbel gelede bus gezien? Las op een ander forum dat een soort van excuus sticker krijgen... | |
bork | zondag 8 december 2013 @ 19:14 |
Nope wel een gloednieuwe gelede bus die niet meer weg kon op de Neude. ![]() | |
marcel.nl | zondag 8 december 2013 @ 20:04 |
welk forum? | |
Bitlord | maandag 9 december 2013 @ 02:50 |
Kijk ff in de Qbuzz map op busfoto.nl. De 20 dubbelgeledes zijn tevens vernummerd naar de 4251-serie | |
bork | maandag 9 december 2013 @ 08:58 |
Zijn er gisteren al 2 nieuwe bussen betrokken geweest bij een botsing bij U-bus? (bron op FB) | |
bork | maandag 9 december 2013 @ 13:28 |
Sterkte daar in de regio IJsselmond. Een deel van het wagenpark van de GVU gaat naar OV Regio IJsselmond. | |
Woods | maandag 9 december 2013 @ 14:43 |
Kijk ik even in dit topic leer ik gelijk dat Mercedes ook 4-assers heeft lopen. Nooit geweten dat je gelede bussen met dubbele assen hebt, maar welke wordt er dan daadwerkelijk aangedreven? | |
Gnittoo | maandag 9 december 2013 @ 16:09 |
![]() | |
ReisT | maandag 9 december 2013 @ 16:49 |
De laatste serie originele GVU-bussen (bouwjaar 2007) kan best nog wel een tijdje mee hoor. | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 17:25 |
zou kunnen. Weet wel dat er in Duitsland op weg naar Nederland al een aanrijdinkje plaats heeft gevonden tussen twee bussen. | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 17:26 |
Vanaf begin januari in Groningen te bewonderen ![]() | |
Mr.Jorn. | maandag 9 december 2013 @ 18:31 |
Al foto's PSM? Of van de nieuwe citaro's? | |
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 19:37 |
neuh en die gaan er van mijn hand ook niet komen. Ben meer van de treinen ![]() | |
springer1980 | maandag 9 december 2013 @ 22:13 |
![]() ![]() Bron: www.ovinnederland.nl | |
Bitlord | maandag 9 december 2013 @ 23:37 |
Inderdaad. Van de 27 dubbelgeledes die er waren zijn er 20 overgenomen door Qbuzz. 4908-4927 > 4251-4270. Er zouden minder bussen nodig zijn, aangezien lijn 11 voortaan niet alleen vernummerd is naar lijn 28, maar ook met enkelgeleed is gaan rijden. Vandaag reden er ook dubbelgeledes op lijn 28 en zelfs 31. Het ging allemaal nog niet zoals verwacht. ![]() ![]() ![]() | |
eti | vrijdag 13 december 2013 @ 10:29 |
Ik ben tot nog toe niet dolenthousiast over U-ov. Het zijn kleinigheidjes, maar het lijkt niet lekker te lopen. Ik reis regelmatig met lijn 52 van Soesterberg naar Amersfoort. Deze reed in de ochtend meestal met enige vertraging, maar in de officiële dienstregeling was (en is) de eindtijd zo absurd laat gezet (iets van 7 minuten na de voorlaatste halte) dat ie toch wel op tijd aankomt. Alleen deze week is ie zo laat dat je de trein alsnog mist. De QR-codes op de haltes zijn allemaal vervangen - naar codes die het niet doen. De schermpjes in de bus hebben kakelbonte kleuren, de laatste letters van elke regel vallen weg en achter in de bus zijn ze onleesbaar. O ja, en als ik mijn gezin meeneem, kan ik geen Buzzer meer kopen. En als het wel kon, dan zit ik in mijn dorp nu met 2 busmaatschappijen die elkaars kaartjes natuurlijk niet lusten. Laten we hopen dat het opstartproblemen zijn, maar ik zie de grote verbetering nog niet zo 1,2,3. | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 14:15 |
Het is een gigantische concessie, waardoor er altijd aanloopproblemen zijn. Op een aantal lijnen zijn er wat zaken die niet lekker lopen, zo ook lijn 12 die nu extra drukte te verwerken krijgt, omdat lijn 11/28 minder druk moet worden en lijnen 12s en 13 verdwenen zijn. | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 15:58 |
Vind het knap dat je hier een halte kunt missen: http://www.lc.nl/frieslan(...)nt-vast-boven-sloot- waarschijnlijk heeft de chauffeur de wel naar links genomen ipv mee te gaan naar rechts. En keren was ook niet zijn sterkste punt, want met het fietspad erbij genomen is er genoeg ruimte op dat stuk, al heb je wel te maken met zachte bermen. http://www.112fryslan.nl/news/9553 | |
ReisT | vrijdag 13 december 2013 @ 16:20 |
Lijn 12s is eigenlijk niet verdwenen maar is alleen die 's' kwijtgeraakt. Die paar extra tussenstops veroorzaken natuurlijk wel weer extra drukte. | |
NoBody122 | vrijdag 13 december 2013 @ 19:37 |
Hoe krijgt 'ie het voor elkaar.. Ik heb hier (ventweg) wel eens gekeerd met een 12m Ambassador ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 19:40 |
grapjas. Ik wist van mij afrijden meer dan 10 jaar geleden nog wel dat er daar een keerlusje zit ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 13 december 2013 @ 19:43 |
Nee, die lag toen helemaal open (als in; afgesloten voor verkeer)... Vandaar dat ik het toen anders moest zien op te lossen. | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 19:46 |
lekker ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 13 december 2013 @ 19:47 |
Als een eindbaas ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 20:13 |
Als het goed is moet vandaag de eerste Capacity voor de stad Groningen Nederland binnengekomen zijn | |
marcel.nl | vrijdag 13 december 2013 @ 20:23 |
![]() http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=128034 | |
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 22:05 |
daar issie dan:![]()
| |
dennistd | vrijdag 13 december 2013 @ 23:12 |
Tja, je kunt rijden of je kunt het niet. Ik heb hier wel eens gekeerd (rondje was achterin geblokkeerd, dus dan maar achteruit naar de halte steken) En hier (weg geblokkeerd door werkzaamheden een dag te vroeg, dus maar weer achteruit een straatje in) | |
Kentekenplaat | zaterdag 14 december 2013 @ 12:49 |
Mooi dat de kleuren ook zijn door getrokken over de harmonica. | |
Peterselieman | dinsdag 17 december 2013 @ 16:51 |
nog meer plaatjes: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=281119#p281119 | |
Woods | dinsdag 17 december 2013 @ 16:54 |
Ik zag net in Amsterdam een Twents gelede bus lijn 197. Best vreemd om helemaal vanuit het oosten een bus te halen. | |
Peterselieman | dinsdag 17 december 2013 @ 16:56 |
Is het niet. xx heeft de concessie in Twente verloren aan Syntus en zet de bus nu elders in het land in. Nog Brabants nieuws: Veolia blijft actief in het westen van Noord-Brabant, terwijl Arriva ook haar concessie behoudt. Enige verschuiving is er wel, want een deel van het midden van Noord-Brabant gaat naar de concessie van Arriva. | |
CitroenFrance | dinsdag 17 december 2013 @ 17:49 |
Hier een artikel van Omroep Brabant. http://www.omroepbrabant.(...)te+deel+Brabant.aspx Echter vind ik het best spijtig dat Veolia uit Tilburg en Waalwijk verdwijnt ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 17 december 2013 @ 19:39 |
Niks spijtig aan toch, meer werk voor ons. En zeg nou zelf: beter een gezond bedrijf als vervoerder in je regio dan een vervoerder die eerder vroeg dan laat verkocht gaat worden aan een derde partij en waarmee het financieel toch al niet lekker gaat in Nederland. | |
CitroenFrance | dinsdag 17 december 2013 @ 21:07 |
Alright, daar heb je een punt! Maar niemand staat te springen op Veolia NL. Nja, spreek veel met chauffeurs dat alles maar weer terug naar de overheid moet. Toen was alles beter, kan iemand dat bevestigen?? | |
Gnittoo | dinsdag 17 december 2013 @ 21:34 |
vroeger, toen je nog moest staan achter het stuur om een bocht in te draaien en je nog met z'n 4en reserve was zodat je kon klaverjasssen? | |
CitroenFrance | dinsdag 17 december 2013 @ 22:34 |
En waar je moest klauteren om in de bus te komen.. Maar schijnbaar hebben ze het over de tijd bij BBA. | |
NoBody122 | dinsdag 17 december 2013 @ 23:27 |
Of het toen beter is geweest, kan ik niet over oordelen, maar in de kern vind ik het wel een aangelegenheid die bij de overheid hoort te liggen. Dat geldt wat mij betreft trouwens voor alle diensten, die voor de bevolking in het algemeen onmisbaar zijn in een maatschappij. | |
bork | woensdag 18 december 2013 @ 02:41 |
Is te merken in Utrecht rijdt nu spul uit het noorden van Qbuzz in de stadslijnen (zilver met lelijk rood) ![]() | |
marcel.nl | woensdag 18 december 2013 @ 06:38 |
Ik vind ze wel mooi, zilver met oud-stadsbus-Hainje-rood. Als jullie er daar zo over denken, dan moeten we ze maar snel weer terughalen voor onze mooie bussen gesloopt worden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 december 2013 @ 16:19 |
heeft niets met elkaar te maken, maar met nog niet geleverde bussen voor Utrecht ![]() | |
springer1980 | woensdag 18 december 2013 @ 21:00 |
Kwam gisteren op de A27 richting het zuiden een aantal LPG bussen tegen van GVU. Afvoer richting VDL Valkenswaard??? Tevens 2 amba's van Maxx Almere. Vandaag op de A1 richting Amersfoort een groene ex Schiphol sternet Citaro tegen gekomen. Wat mij direct opviel is dat de airco unit alleen aan de zijkanten groen is gespoten, het midden is nog rood (geen gezicht!) en ze hebben (nog de oude?) rode bekleding. Tevens zag ik op de parkeerplaats van pretpark Koningin Juliana Toren in Apeldoorn 2 gelede GVU van Hools staan, nog met GVU stickers. Pretpark is gesloten, nieuwe tijdelijke opslagplaats??? Zal morgen wel even kijken of ze er nog steeds staan en / of er meer bij zijn gekomen | |
#ANONIEM | donderdag 19 december 2013 @ 08:58 |
Zo dan. Komt er eentje binnen! Sjiek en stijlvol heur... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2013 08:58:59 ] | |
Darkwing_Duck | vrijdag 20 december 2013 @ 17:15 |
Weet iemand waar ik gewoon een lijnfolder kan vinden van Veolia Oosterhout. Dus lijn 10 126 en 127. Iets in pdf ofzo.... De website geeft alleen maar half werk.... ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 20 december 2013 @ 23:04 |
Ik zit eens even naar die dienstregeling van Q-link lijn 5 te kijken, maar hij is wel heel snel. Van Westlaren/N34 naar P+R Haren in 2 minuten!! En vervolgens in 10 minuten van de Van Ketwich Verschuurbrug naar het Hoofdstation. ![]() Ergens klopt er iets niet. ![]() | |
CitroenFrance | zaterdag 21 december 2013 @ 19:10 |
http://www.veolia-transpo(...)013-wmb_2013_web.pdf Maar dan heb je wel alle streeklijnen + staddienst Roosendaal en Bergen op Zoom! Bus 10, 126 en 127 staan hier dus ook in. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 21 december 2013 @ 22:42 |
Whow, hoe ben je daar op gekomen! Dankjewel ![]() | |
bork | zondag 22 december 2013 @ 11:53 |
Hoe weet jij dat van 11/28 dat deze minder druk moet worden? Ze zijn er wel goed bezig om deze lijn de nek om te draaien. Niemand stapt meer op bij (Oorsprongpark) 's ochtendsvroeg richting de Uithof, of: er komt geen bus ![]() ![]() | |
CitroenFrance | zondag 22 december 2013 @ 16:03 |
Reisinformatie - Regionale reisinformatie- dan busboekjes! Je moet het maar net weten, site is inderdaad niet zo overzichtelijk. | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 16:16 |
de capaciteit is fors minder dan bij het GVU en ook de opstaphalte ligt verder weg dan die van lijn 12 | |
bork | zondag 22 december 2013 @ 17:06 |
Maar waarom doe je zoiets?? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 19:32 |
ik denk dat ze die bus echt voor de stedelingen willen hebben en dat de mensen die vanaf het station naar de Uithof moeten allemaal met lijn 12 moeten reizen | |
ReisT | zondag 22 december 2013 @ 20:56 |
Klopt. Ze hebben ook express gekozen voor lijnnr 28, met het idee dat mensen dan niet "uit gewoonte" in lijn 11 zouden stappen. Raar idee natuurlijk. En eigenlijk te vroeg ingevoerd, als lijn 12 straks wordt vervangen door een tram met meer capaciteit is het een ander verhaal. | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 21:02 |
In Groningen hebben ze min of meer hetzelfde gedaan door de frequentie van lijn 15 (de snelste bus naar Zernike) te verhogen en tegelijkertijd die van lijn 11 die over de Grote Markt gaat te verlagen. Met wat versterkingsbussen erbij gaat dit behoorlijk. In de nieuwe dienstregeling die in januari ingaat gaan ze nog een stap verder door lijn 11 op het station wat te 'verstoppen' en lijn 15 met Mercedes Capacity's te laten rijden. | |
Kentekenplaat | zondag 22 december 2013 @ 22:18 |
Gaat lijn 15 met Capacities rijden? Ik dacht 115. | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 22:22 |
Lijn 115 verdwijnt weer en wordt gewoon lijn 15 die in zijn geheel via de ring gaat rijden. Het gat wordt opgevuld door lijn 9 (nu lijn 5) tussen het station en Paddepoel 4x per uur te laten rijden over het traject van de huidige lijn 15. Daarna gaat lijn 9 via een lusje door Paddepoel 2x per uur door naar Zernike, terwijl de andere 2 bussen dat lusje niet maken, maar afbuigen naar Selwerd/Station Noord. | |
bork | maandag 23 december 2013 @ 00:00 |
reactie op lijn 11/28, ok maar dus iedereen die op de haltes opstapte op de 11 na het station is nu de sjaak en dat is echt te merken bijvoorbeeld bij het aantal fietsen op de Biltstraat, ik vind het gewoonweg belachelijk. Bedankt voor de reacties btw. | |
ReisT | maandag 23 december 2013 @ 00:37 |
Ter illustratie, een paar zinsnedes uit het Qbuzz-vervoersplan:Eigenlijk zegt de eerste zin al genoeg, het is gewoon een verkapte bezuiniging. | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 12:57 |
Zojuist in Möckmühl![]() ![]() ![]() | |
Gnittoo | maandag 23 december 2013 @ 16:42 |
Zojuist de ret 375 gespot in Leeuwarden | |
marcel.nl | maandag 23 december 2013 @ 17:41 |
wat deed die doar den? | |
dennistd | dinsdag 24 december 2013 @ 14:29 |
Er is in Twente nu ook een Duvedec gelede rood gestickerd, en vernummerd naar 3401 (ongetwijfeld zullen de 3402 en 3403 ook nog wel volgen):![]() ![]() Ook zag ik er al Syntus-cico's in zitten, dus mogelijk dat ze ook op de gewone dienst gebruikt gaan worden en niet alleen meer voor voetbal? | |
CitroenFrance | dinsdag 24 december 2013 @ 21:35 |
Duvedec ![]() | |
marcel.nl | woensdag 25 december 2013 @ 07:16 |
er is leven op: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ hoop echt dat het aldanniet in beperktere vorm, weer wordt opgepakt. fijne kerst ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 27 december 2013 @ 11:29 |
Er rijden hier in Appingedam deze morgen Qbuzz citaro LE's rond met op de LED 'instructierit" | |
NoBody122 | maandag 30 december 2013 @ 23:19 |
Je kon een paar weken geleden blijkbaar rondritjes maken door/rond Haarlem, met een paar oude bussen van het NZH Vervoer Museum. Wat filmmateriaal incl. rondrit (vanaf 20:25): | |
marcel.nl | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:41 |
Beetje jammer dat de omgebouwde Qlinkbussen een citaro2 neus hebben, de capacities ook een citaro2 neus maar de nieuwe Qlinks een nieuwe citaro3 front ![]() | |
AeroxV8 | zaterdag 4 januari 2014 @ 10:50 |
Het gaat goed met EBS in Waterland... http://www.groot-waterlan(...)ij-ebs-achter-stuur/ http://www.groot-waterlan(...)r-vervoer-waterland/ http://www.groot-waterlan(...)ooi-om-waar-te-zijn/ http://www.groot-waterlan(...)cienter-vervoerplan/ Ben benieuwd of ze het einde van het jaar nog halen, laatste geruchten die ik heb gehoord is dat verkeersleiding die nu nog bij EBS zelf zit, overgaat naar het GVB en dat ook de Support medewerkers overgaan naar het GVB, of terug mogen op de bus. | |
boriq | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:11 |
Worden die duvedecs al gebruikt? Vanmiddag reed er nl. één over de kuipersdijk richting Enschede Centraal. Was helaas te ver weg om het nummertje/kenteken te zien. | |
klaaskippegaas | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:49 |
Uitzendkrachten zijn vogelvrij. Het is al te gek voor woorden dat een contract teruggebracht kan worden naar 24 uur maar dat krijg je als bonden en politiek elkaars vriendje zijn. Bananenrepubliek Nederland met z'n Haagse maffia. | |
springer1980 | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:27 |
Geweldig systeem die hoor met die aanbestedingen, eerst al Syntus en nu EBS. Ik vermoed dat moedermaatschappij Egged geld bij moet leggen of anders is het over en uit! | |
Gnittoo | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30 |
je ziet ov-bedrijven sowieso al geen nieuwe chauffeurs meer aannemen. enkel wat 0-uren contracters of 65+ers | |
Kentekenplaat | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:54 |
Wel jammer, het had mij wel leuk werk geleken. | |
marcel.nl | maandag 6 januari 2014 @ 15:50 |
Deze morgen met de auto door Groningen gereden. Veel bussen op de nieuwe lijn 15, enkele met Capacity maar de meeste gewoon een gelede citaro2 stadsbus die niet zwart was maar gewoon de oude standaard Qbuzz kleur rood/zilver. 1x paarse omgebouwde gelede citaro2 gezien, 1x een blauwe nieuwe gelede zwart blauwe op lijn 4. Verder reden er op lijn 4 en 5 net als op de 15 veel gewone, rood/zilvere gelede bussen, niet zwart/omgebouwd dus. Wat verder opviel was dat lijn2 nu geleed reed OF met een citaro LE (en dus geen stadsbus) Zoveel van het nieuws was er dus niet te zien, al moet ik zeggen dat ik die lijn15 om de haverklap tegenkwam, die rijdt dus zeer regelmatig. Ik had verwacht dat lijn nr 15 nu ook oranje zou zijn en 4 blaauw enzovoort, maar dat is dus niet zo. Alleen de strepen op de bus hebben een kleur en dat correspondeert niet met de gekleurde led in ledbak. | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 17:35 |
Volgens mij is er met het aanpassen van die ledbak iets misgegaan, maar zal het zsm rechtgezet worden. Lijn 17 (Zernike-Hoogkerk(-Roden)) rijdt met een allegaartje aan bussen: gelede stadsbus, standaard stadsbus en standaard streek. Op lijn 39 (Groningen - Surhuisterveen) rijden nu ook geledes, terwijl dit eerder alleen maar standaardbussen waren. | |
Ou-Tannu | maandag 6 januari 2014 @ 18:38 |
en... zou die qbuzz die een boom ging tikken nog weer opgelap worden? | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 18:49 |
denk ik niet. Genoeg standaardbussen over in Groningen om dat ding te vervangen | |
LtnGeorge | maandag 6 januari 2014 @ 19:26 |
Ondanks dat de oorzaak niet fijn is scheelt het wel dat er weer één Lion's city minder op de weg rond rijdt. Wat een verschrikkelijke bussen in vergelijking tot de citaro's | |
marcel.nl | maandag 6 januari 2014 @ 21:07 |
Stom ook dat Qbuzz nu rond Groningen dezelfde lijnnummers gebruikt als 30kilometer verderop rond Winschoten... | |
Ou-Tannu | maandag 6 januari 2014 @ 23:57 |
ach past wel bij die andere vreemde eenden in de bijt ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 7 januari 2014 @ 01:19 |
Que? Lijn 39 Surhuisterveen-Groningen is ouder dan ik ben.. Net als lijn 33 die inmiddels bijna kapot is.. Ze stammen nog van GADO en misschien wel eerder.. Ik gok dat je lijn 17 bedoelt. Maar ook lijn 39 bestaat elders bij Qbuzz Groningen-Drenthe.. | |
dennistd | dinsdag 7 januari 2014 @ 01:23 |
Zolang twee lijnen met hetzelfde nummer maar niet in één plaats komen moet dat toch goed gaan lijkt me | |
Peterselieman | dinsdag 7 januari 2014 @ 10:02 |
het is op zich niet verwarrend. Intern hebben de lijnen wel andere nummers, zoals de stadslijn 15 die in de systemen lijn 515 heet | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 januari 2014 @ 13:39 |
mn OV-app vind t wel verwarrend ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:33 |
Vandaag in Appingedam alles voorbij zien komen op de lijn 40/140. Stadsbussen standaard, stadsbussen geleed waarvan eentje in het zwart zonder verdere tekst, gelede streek en standaard streek. Nog net geen Integro of Capacity, dat dan weer niet. | |
Peterselieman | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:09 |
die gelede stadsbussen kunnen ze beter inzetten op stadslijn 11. Daar rijden regelmatig gelede streekbussen op | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:43 |
Ik heb een wellicht stomme vraag ![]() Ik wil graag aanstaande vrijdag een beetje touren op het veolia netwerk (zegmaar tussen rozendaal en woudrichem). Heeft veolia daar toevallig een leuk kaartje voor of een chipprodukt? ![]() | |
dennistd | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:27 |
Alle dagkaarten (als het goed is): http://www.rover.nl/reize(...)ovinciale-dagkaarten | |
Pino112 | woensdag 8 januari 2014 @ 19:21 |
![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 8 januari 2014 @ 20:02 |
Goed opgetreden door de omstanders (reizigers) ![]() Is helaas nogal eens anders... | |
marcel.nl | woensdag 8 januari 2014 @ 21:34 |
Vandaag maar één vreemde eend in de bijt op lijn 140; een gelede stadsbus in standaard kleuren, direct herkenbaar aan de lichtbak en ander motorgeluid. Dus geen zwarte stadsbussen of standaard stadsbussen op de 140 of 40 vandaag. | |
springer1980 | vrijdag 10 januari 2014 @ 15:39 |
Je zou zeggen dat een chauffeur wel weet hoe hij naar de stalling moet rijden... http://www.destentor.nl/r(...)rug-zwolle-1.4170482 | |
Kentekenplaat | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:51 |
Knikbeveiliging ![]() | |
dennistd | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:08 |
Ik zou denk ik toch een stukje doorgereden zijn en via het busstation draaien, of bij de rotonde ![]() https://maps.google.nl/ma(...)73,0.002064&t=h&z=20 [ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 11-01-2014 01:58:22 ] | |
CitroenFrance | zaterdag 11 januari 2014 @ 00:41 |
Ik zag vanmiddag (10 januari) een MAN bus (gok een lion tu) met Veolia uiterlijk, echter had deze groene Connexxion stoelen. Zag hem ter hoogte van Barendrecht rijden (a16 snelweg). Iemand bekend om welke bus dit gaat? | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 16:19 |
niet precies, maar het moet er eentje van TCR zijn geweest. Bussen hebben eerst in Amstelland-Meerlanden gereden, waar TCR na verloop van tijd een deel van de diensten overgenomen heeft. Later zijn er daar nieuwe Mercedessen ingestroomd, waarna de MAN's naar elders in het land verkast zijn. TCR rijdt in Noord-Brabant en/of Zeeland ook diensten voor Veolia, waardoor je zo'n bus zou kunnen treffen. | |
marcel.nl | zaterdag 11 januari 2014 @ 17:05 |
Wellicht TCR die een bus omgestickerd heeft om straks op de lijnen in Zeeuws Vlaanderen te rijden? Was het een lage vloersbus met bult op het dak (gas) of gewoon standaard bus? | |
CitroenFrance | zaterdag 11 januari 2014 @ 18:00 |
TCR zie ik hier veel versterkingsritten rijden in Noord-Brabant. In Roosendaal extra dienst naar het ziekenhuis en terug naar het station. Echter heb ik deze nog nooit gezien! Wel de Den Ouden en zo oude Mercedes bus van Arriva. Volgens mij zonder gastank boven op het dak! Meer Man Lion Tú die je op het eiland Tholen ziet rijden. Of zo zelfde bus rijden of reden in Hilversum. | |
Darkwing_Duck | maandag 13 januari 2014 @ 19:23 |
Toverland woedend om verdwijnen buslijn http://www.looopings.nl/w(...)dwijnen-buslijn.html ![]() | |
Zug-Chef | maandag 13 januari 2014 @ 19:40 |
Tuurlijk joh, die drie en halve reiziger per dag die daar in zit. Hou toch op. Grosso modo gaat bijna iedereen met de auto naar een pretpark. | |
Kentekenplaat | maandag 13 januari 2014 @ 20:26 |
Sevenum heeft toch een station?? | |
Darkwing_Duck | maandag 13 januari 2014 @ 22:11 |
Ja maar dat loop je niet ff ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 13 januari 2014 @ 22:12 |
Andere vraag, weet iemand waarom lijn 10 Breda - Oosterhout alleen op zaterdag met Brabantliner bussen kart? | |
marcel.nl | dinsdag 14 januari 2014 @ 06:36 |
Omdat ze dan "over" zijn? | |
Pino112 | dinsdag 14 januari 2014 @ 07:05 |
![]() | |
CitroenFrance | dinsdag 14 januari 2014 @ 13:19 |
Volgens mij voordat die geleden bussen teveel voor het goede is? En ik heb ook gehoord dat die brabantliners te weinig kilometers maken en daarom duurder zijn :"). Daarom zie k ze soms in vakanties op de streek in BOZ en rsd.
| |
Tha_T | dinsdag 14 januari 2014 @ 13:50 |
Da's raar want ik heb toch echt afgelopen december nog een onbepaalde tijd contract gekregen | |
Kentekenplaat | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:07 |
In welke regio zit jij dan? | |
NoBody122 | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:03 |
Een maat van me, die in Leeuwarden woont, vertelde me laatst, dat hij recentelijk een chauffeur uit Utrecht aantrof op zijn lijn (stadsdienst). De beste man kende de route ook niet, dus heeft hij hem maar de weg gewezen tijdens de rit ![]() Ineens weer een chauffeurstekort in Fryslân? | |
Gnittoo | woensdag 15 januari 2014 @ 00:32 |
Nope. ![]() | |
Pino112 | donderdag 16 januari 2014 @ 08:34 |
http://www.flickr.com/photos/remygvb813/8357927241/ Kom hem net tegen als lijn 70 naar Zwolle, maar dan omgetoverd in het blauwe Syntuskleurtje zoals alle andere bussen hier. Mooi ![]() | |
Tha_T | donderdag 16 januari 2014 @ 12:54 |
Limburg ![]() | |
Gnittoo | donderdag 16 januari 2014 @ 14:08 |
lijkt me een leuke regio om rond te touren ![]() | |
Tha_T | donderdag 16 januari 2014 @ 14:10 |
Ik mag niet klagen nee ![]() | |
GlenSpey | donderdag 16 januari 2014 @ 14:16 |
Sounds good ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 16 januari 2014 @ 20:25 |
Dan is het daar beter dan in Groningen/Drenthe. | |
NoBody122 | maandag 20 januari 2014 @ 01:30 |
Jammer ![]() | |
CitroenFrance | maandag 20 januari 2014 @ 15:15 |
Sinds wanneer heeft Veolia een nieuwe Volvo streekbus? Bus nummer is 5884 kleine versie waar Arriva mee rijdt als q-liner | |
ACT-F | maandag 20 januari 2014 @ 18:52 |
Waar en wanneer was dit?![]() | |
marcel.nl | maandag 20 januari 2014 @ 19:51 |
het moet lijn 104 zijn, dus ergens op lijn Renesse-Ouddorp-Hellevoetsluis | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 19:53 |
jup en het is eentje van TCR dat in opdracht van Arriva diensten uitvoert in dag gebied | |
dennistd | maandag 20 januari 2014 @ 20:09 |
Aan de hand van het kenteken kom ik op de TCR 419, maar verder kan ik niks vinden. | |
NoBody122 | maandag 20 januari 2014 @ 23:01 |
Lijkt me deze te zijn.. |