Lief dagboekquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:17 schreef MehMeeeh het volgende:
Tijd om maar eens naar bed te gaan, morgen weer een dag.
2-5 hier.. Alleen vraag ik me af wat ik wakker doe.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 06:20 schreef mujentas het volgende:
Zo maar weer eens wat gaan doen. 7-17 vandaag
Filiaal Hulpverlening. EHBO, brandveiligheid, ontruiming.quote:
Succes! Alhoewel je de eerste zou zijn als je niet slaagt:P toen ik FHV cursus had zat ik bij allerlei dames van de etos, best gezellig!quote:
Is dat niet ergens in het Noorden, Groningen/Drenthe? Kan mij een filiaal herinneren dat ook zo is ingedeeld..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, oud zoekplaatje (want nog niet opgelost, maar wel in omg Utrecht:)
[ afbeelding ]
Maar zullen we dan toch maar een nieuwe doen (misschien nu een iets makkelijkere)
[ afbeelding ]
Ja, je kunt 'm gewoon laten scannen (al zullen de meeste caissières wel wat verbaasd kijken, of zeggen dat het niet hoeft, maar dat moeten ze maar gewoon doen). Het werkt hetzelfde als in alle andere franchisers, al is het alleen maar omdat je in de meeste gevallen het verschil niet kan zien. En hoe zou je ooit moeten weten dat AH To Go Schiphol van Ahold is, maar AH To Go Eindhoven Airport van Servex?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:06 schreef d4v1d het volgende:
In de brief over het medewerker voordeel plan stond dat je de kaart niet kreeg als je werkte in een AH to go (van NS foodstores) Heeft het wel nut om deze daar te laten scannen? of wordt er ook geen korting verrekend in de to go?
Leeuwarden?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Deze heeft nóg meer omzet
Ah, bedanktquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, je kunt 'm gewoon laten scannen (al zullen de meeste caissières wel wat verbaasd kijken, of zeggen dat het niet hoeft, maar dat moeten ze maar gewoon doen). Het werkt hetzelfde als in alle andere franchisers, al is het alleen maar omdat je in de meeste gevallen het verschil niet kan zien. En hoe zou je ooit moeten weten dat AH To Go Schiphol van Ahold is, maar AH To Go Eindhoven Airport van Servex?
Kunnen er niet veel zijn dan!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Deze heeft nóg meer omzet
Interessant.. de naam Security Ahold Europa klinkt altijd wel heel erg spannend.. Alsof daar een heel SWAT team klaar zit om in geblindeerde busjes Albert Heijns te beschermen.quote:Actie van Dirk van den Broek
Zaterdagochtend 24 augustus is een van onze winkels in Amsterdam bezocht door een ‘promotieteam’ in een vrachtwagen van supermarktketen Dirk van den Broek. Voor de winkel werden tassen van de keten uitgedeeld aan voorbijgangers en klanten van Albert Heijn. Mogelijk bezoekt het team...... (zie rest plaza)
Afzender: Security Ahold Europe
Gelderlandplein ben ik nog niet geweest, Arnhem ooit toen het net een XL was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
Groot Gelderlandplein en Arnhem zitten allebei nogal indoor. Maar goed gevondenZit die ouwe Maxis in Muiden trouwens niet meer boven jullie?
Ook echt een spoed bericht op Plaza. Spannond.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:17 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Interessant.. de naam Security Ahold Europa klinkt altijd wel heel erg spannend.. Alsof daar een heel SWAT team klaar zit om in geblindeerde busjes Albert Heijns te beschermen.
Denk dat Dirk een beetje wanhopig is geworden..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ook echt een spoed bericht op Plaza. Spannond.
Wel naaierig, als ze dat doen met klanten die juist nét uit de Albert Heijn komen.
Zo spannend is het allemaal niet hoor. De enige wapens die zij hebben om AH te beschermen zijn pen en papier.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:17 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Interessant.. de naam Security Ahold Europa klinkt altijd wel heel erg spannend.. Alsof daar een heel SWAT team klaar zit om in geblindeerde busjes Albert Heijns te beschermen.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:17 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Alsof daar een heel SWAT team klaar zit om in geblindeerde busjes Albert Heijns te beschermen.
Van die Albert Heijn-blauwe VW Transporters, geblindeerd en dat er van die gastjes in zitten met zwarte kleding aan, maar met een klein AH-logo op de borst en op de mouw.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:17 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Wat draait jouw XL gemiddeld per week dan?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gelderlandplein ben ik nog niet geweest, Arnhem ooit toen het net een XL was.
Muiden is qua omzet helaas ver afgezakt sinds het een AH is. Volgens mij doen wij het van alle oude Maxis vestigingen nu het beste.
Denk niet dat mijn baas er blij van wordt als ik dat zomaar hier online gooi waar jan en alleman het kan lezen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:44 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Wat draait jouw XL gemiddeld per week dan?
wij hebben nog een halve actiecontainer staanquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:20 schreef Questionmarks het volgende:
TL shift er op zitten van 0900-1300, vanavond nog 1 van 1730-2200. Zonet 3 vrachtwagens staan lossen, met een extreem vol parkeerterrein. HB maar even buiten laten staan, magazijn propje vol....
Middag levering hb bij de avond levering hb gedaan, plan is om de actierestanten er doorheen te beuken met de middagploeg hb (want 8 containers vol)! Mooi opgelost dus.
Wij gaan vanaf deze week acties op maandagochtend doen, vanaf 0630 met de nieuwe BBL'rs. Zal mij benieuwen!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:32 schreef MehMeeeh het volgende:
[..]
wij hebben nog een halve actiecontainer staanDie ga ik straks ff afvullen tussen 4 en half 5, daarna actiekoppen etc. op vak afvullen en dan ons helden actieploeg laten gassen! Verder alles prima hier in een filiaal met een kleine 1500m2 winkeloppervlakte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha succes! Ik zeg lekker ajuus om half 9, er is een andere TL aanwezig die nog de houdbaarploeg doet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Hallyu het volgende:
Bij ons vloog de wicky en fruitshoot erdoor heen. Zal me verbazen als er veel restanten van zijn.
Ben me vast mentaal aan het voorbereiden op alweer een lange avond...
Hier ook, zal wel weer minstens een half uur overwerken worden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Hallyu het volgende:
Bij ons vloog de wicky en fruitshoot erdoor heen. Zal me verbazen als er veel restanten van zijn.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:09 schreef Ferry_76 het volgende:
Geen idee hoe het bij ons gaat, lekker weekend van vrijdag 13:00 uur tot maandag 13:00 uur!
Dank je. Het is bijna standaard, aangezien we op zaterdag meer dan genoeg hulpkrachten hebben, en ik een van de weinigen ben die de maandagavond de vulploeg kan doen. Op vrijdag openen van 5-13 is ook bijna standaard, anders vaak 7-15. Prima geregeld, maar af en toe mis ik de drukte en gezelligheid van de zaterdag wel.quote:
Niet de enige fout op de achterkant. Wat dacht je van 'colega's' bij de onderste kleine foto.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik zie nu trouwens dat er een foutje op de achterkant van de Ahà staat; no way dat die kleine foto in 2000 is genomen, want toen duurde het nog acht jaar voordat AH in het pand zat..
Het kan mij eerlijk gezegd niet verrotten welk product iemand het allerlekkerste vindt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:50 schreef einschtein het volgende:
Vind dat boekje sowieso niet heel veel aan. Vooral die sectie waarbij je collega's hun eigen zooi promoten. "JA, DEZE KIPSATEEJ BAMEHHH IS LEKKAH. VOORAL NA EEN VULSHIFT."
Serieus, wie geeft daar om?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:25 schreef exelletor het volgende:
Wel nieuwe stoelen en fatsoenlijke glazen in de kantine, maar nog steeds van die oude terminals gebruiken...Het blijft geen feest:PSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:25 schreef exelletor het volgende:
Wel nieuwe stoelen en fatsoenlijke glazen in de kantine, maar nog steeds van die oude terminals gebruiken...Dit is geen oude. De PPT2800 was de oude. De MC70 is een prima terminal, veel beter dan de nieuwste, wat een onding is dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus. Als ik daar interesse in heb, vraag ik het wel aan diegene. Maar het zal mij een worst weten wat iemand het liefst eet in zijn pauze.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het kan mij eerlijk gezegd niet verrotten welk product iemand het allerlekkerste vindt.
Gisterochtend hadden wij 2 pallets vol met Wicky staan, aan het eind van de dag waren deze compleet leeg getrokkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Hallyu het volgende:
Jullie krijgen ze op pallets..?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:43 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gisterochtend hadden wij 2 pallets vol met Wicky staan, aan het eind van de dag waren deze compleet leeg getrokken
Nee, op pallets gezetquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Jullie krijgen ze op pallets..?
Die gebruikten wij vroeger voor de exportquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die houden/bewaren jullie ofzo?
Aha, oke.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:08 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die gebruikten wij vroeger voor de export
Laatst brak mij de klomp.quote:
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laatst brak mij de klomp.
Wij hebben in de winkel boven elk pad staan wat er te vinden is. "Koffie en thee", "koekjes", "schoonmaakmiddelen" ennn "eieren". Laatst was er er echt een klant die dat gebruikte.
Omdat ik me aangesproken voel. Mijn kip-pesto stoommaaltijd staat in dr magnetron en ik heb een bakje frambozenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:39 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit dus. Als ik daar interesse in heb, vraag ik het wel aan diegene. Maar het zal mij een worst weten wat iemand het liefst eet in zijn pauze.
Behalve in dit topic, natuurlijk. Jullie zijn cool.
Prima combo, vooral die kip-pesto.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:21 schreef bigbass het volgende:
[..]
Omdat ik me aangesproken voel. Mijn kip-pesto stoommaaltijd staat in dr magnetron en ik heb een bakje frambozen
Frambozen zijn vies.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:21 schreef bigbass het volgende:
[..]
Omdat ik me aangesproken voel. Mijn kip-pesto stoommaaltijd staat in dr magnetron en ik heb een bakje frambozen
Zou ik wel doen, ja. Maar ja, sommige mensen zijn net 1 stap in de winkel en krijsen direct om hulp.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]bij ons hangen die niet.. Maar als je iets niet kan vinden loop je toch wel even (snel) alle paden langs? Dan lijkt het mij knap als je de eieren niet ziet
Ik liep zelf ook eerst het verkeerde pad inquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zou ik wel doen, ja. Maar ja, sommige mensen zijn net 1 stap in de winkel en krijsen direct om hulp.
Ze moeten bij ons eens een waterkoker aanschaffen voor noodle soepjesquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:24 schreef bigbass het volgende:
[..]
Je bent zelf vies
Tevens pakjes appelsap zonder naam in de koelkast, dus fair game. Lekker!
Ons koffieapparaat geeft ook gewoon heet water?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:26 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ze moeten bij ons eens een waterkoker aanschaffen voor noodle soepjes
Eh. Goed puntquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ons koffieapparaat geeft ook gewoon heet water?
Tot enkele jaren terug deden wij redelijk veel aan export, en dat ging dan op rolcontainers of pallets naar het buitenland. De rolcontainers komen dan na een tijdje weer terug, en dan staat er opeens een vrachtwagen vol met lege rolcontainers voor de deur, die je nergens kwijt kuntquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Aha, oke.
Als wij ze krijgen is het met kerst of voor een demonstratie. (Zoals met die Campina-melk van een maand of 3 geleden.)
En dan mikken we zo ook zo snel mogelijk weg.
Ik gebruik het koffieapparaat ook nooit. Ik drink geen koffie en thee is voor bejaarden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Eh. Goed punt
Heb nog nooit zo vroeg hoeven werken dat ik koffie nodig had. Nooit aangeraakt dat ding![]()
Nu je het over bejaarden hebt.. Hangt bij ons nu overal briefjes "blabla 25 jaar bij albert heijn" Je zou maar 25 jaar bij AH werkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik gebruik het koffieapparaat ook nooit. Ik drink geen koffie en thee is voor bejaarden.
Ik ken dr niet precies, maar ik dacht dat ze geen leidende functie had..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:41 schreef mujentas het volgende:
Tegenwoordig is dat niet meer wenselijk, maar vroeger was dat heel normaal.
Wat doet ze precies dan?
Je weet niet wat je collega's doen en je kent elkaar niet?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:43 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik ken dr niet precies, maar ik dacht dat ze geen leidende functie had..
Ik heb dr nog amper gezien.. Waarschijnlijk omdat we niet op dezelfde tijden werken..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je weet niet wat je collega's doen en je kent elkaar niet?
MC70 is de fijnste terminal die wij hebbenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:36 schreef einschtein het volgende:
Niets mis met de MC70, ik vind die nieuwe (langwerpige) maar niet. Die hebben wij alleen bij deli en de servicebalie. Houdbaar en (A)SM gebruiken nog gewoon de reguleire, de MC70.
Vandaag promotiemateriaal binnengekregen voor een Heineken 5-pack blikjesquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:10 schreef Hallyu het volgende:
De Ahá is niet het enige waar zoveel fouten in staat. Ook die boekjes voor de grote promo e.d. staat vol met fouten.
Nou, vooruit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:47 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik heb dr nog amper gezien.. Waarschijnlijk omdat we niet op dezelfde tijden werken..
Dat is inderdaad mogelijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:48 schreef d4v1d het volgende:
Kan het niet zijn dat de 25 jaar over meerdere filialen verspreid is? Of begint je teller dan weer op 0?
Uiteraard is dat over meerdere filialen verspreidquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:48 schreef d4v1d het volgende:
Kan het niet zijn dat de 25 jaar over meerdere filialen verspreid is? Of begint je teller dan weer op 0?
Ik werk er pas amper twee maanden.quote:
Wij hebben ook zo'n langwerpige, maar er is eigenlijk niemand die dat ding gebruikt dus zonde van het geld geweest. De reden dat we die hebben is dat de PPT2800 officieel niet meer ondersteunt wordt en de MC70 is nieuw niet meer bestelbaar. Zo lang de PPT2800 het nog doet, blijven we die gewoon gebruiken. We hebben daar nog 1 van, de rest is MC70.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
MC70 is de fijnste terminal die wij hebben. Die langwerpige is gewoon kut
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:54 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo'n langwerpige, maar er is eigenlijk niemand die dat ding gebruikt dus zonde van het geld geweest. De reden dat we die hebben is dat de PPT2800 officieel niet meer ondersteunt wordt en de MC70 is nieuw niet meer bestelbaar. Zo lang de PPT2800 het nog doet, blijven we die gewoon gebruiken. We hebben daar nog 1 van, de rest is MC70.
Die langwerpige ligt niet lekker in de hand, het scherm is net iets te klein en reageert niet helemaal lekker.
(A)SM dacht ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:56 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Onder wie vallen de commerciële medewerkers
eigenlijk in een XL?
Inderdaad. En het geluid dat uit dat ding komt, verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
MC70 is de fijnste terminal die wij hebben. Die langwerpige is gewoon kut
Hoeft niet per sé, de ondernemer kan de functiejaren overnemen. Maar in de praktijk zal dit zelden voorkomen, tenzij je een toegevoegde waarde bent. Voor een simpel vullertje of cassiëre zal dit niet gebeuren, maar voor een management functie of teamleider, waarom niet? Je kan zelf ook wel wat eisen stellen als je gaat solliciteren, hier kan je dan over onderhandelen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Uiteraard is dat over meerdere filialen verspreid
Hoewel je bij een overplaatsing van WWM naar Franchise of andersom je functiejaren wel kwijtraakt. Feitelijk is er ook geen sprake van overplaatsing maar van uitdiensttreding bij WWM en indiensttreding bij Franchise en andersom
Dit is wat ik begreep toen ik het er laatst met mijn SM over had. Een "gewone" medewerker - werkt nu zo'n 10 jaar voor AH - uit ons filiaal gaat de stap naar Franchise maken, want daar kunnen er wel meer uren gegeven worden dan bij WWM.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:57 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoeft niet per sé, de ondernemer kan de functiejaren overnemen. Maar in de praktijk zal dit zelden voorkomen, tenzij je een toegevoegde waarde bent. Voor een simpel vullertje of cassiëre zal dit niet gebeuren, maar voor een management functie of teamleider, waarom niet? Je kan zelf ook wel wat eisen stellen als je gaat solliciteren, hier kan je dan over onderhandelen.
Ligt het aan mij, of scant dat ding gewoon klote? Die rode strepen op de barcode krijgen kost wel enige moeite in tegenstelling tot de MC70.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:57 schreef einschtein het volgende:
[..]
Inderdaad. En het geluid dat uit dat ding komt, verschrikkelijk.
Hoe gaat het met de pillencocktail einschtein?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:57 schreef einschtein het volgende:
[..]
Inderdaad. En het geluid dat uit dat ding komt, verschrikkelijk.
Ligt ook aan de ondernemer hoor. De één zal er makkelijker in zijn dan de ander. Ligt er natuurlijk maar net aan hoe graag ze je willen hebben.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit is wat ik begreep toen ik het er laatst met mijn SM over had. Een "gewone" medewerker - werkt nu zo'n 10 jaar voor AH - uit ons filiaal gaat de stap naar Franchise maken, want daar kunnen er wel meer uren gegeven worden dan bij WWM.
Bij mij gaat het met die juist beter. Alleen hij ligt veel minder goed in de hand dan de MC70.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of scant dat ding gewoon klote? Die rode strepen op de barcode krijgen kost wel enige moeite in tegenstelling tot de MC70.
Mwah, wel okay. Heb ze vanochtend alle 16 in één keer ingenomen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de pillencocktail einschtein?
Misschien dat het makkelijker gaat als je hem vaak gebruikt. Ik gebruik dat ding eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:02 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bij mij gaat het met die juist beter. Alleen hij ligt veel minder goed in de hand dan de MC70.
[..]
Mwah, wel okay. Heb ze vanochtend alle 16 in één keer ingenomen.Word alleen knettergek van die scheefhangende bek. Echt.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:05 schreef mujentas het volgende:
[..]
Misschien dat het makkelijker gaat als je hem vaak gebruikt. Ik gebruik dat ding eigenlijk nooit.
Even voor de beeldvorming, heb je ook zo'n kwijl sliert uit je bek hangen?
Na een tijdje weet je wel waar de rode alligning ongeveer komt als je de knop in drukt, dus true. Maar ik gebruik hem bijna nooit, pik altijd de MC70. En als iemand een terminal nodig heeft: "Ja, pak die van kassa of deli maar even."quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:05 schreef mujentas het volgende:
[..]
Misschien dat het makkelijker gaat als je hem vaak gebruikt. Ik gebruik dat ding eigenlijk nooit.
Even voor de beeldvorming, heb je ook zo'n kwijl sliert uit je bek hangen?
Maar dat bedoelde ik ook helemaal niet. Als je zegt dat je een scheve bek hebt, dan lijkt mij dat het speeksel naar het laagste punt vloeit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:06 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik heb geen down-syndroom en ben ook geen autist, dus nee.En heet ook geen Stephen Hawking.
(pardon my french voor de mensen die iemand in de nabijheid een person met down-syndroom of een autistische afwijking hebben)
Nee, heb nog wel power genoeg om het binnen te houden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Maar dat bedoelde ik ook helemaal niet. Als je zegt dat je een scheve bek hebt, dan lijkt mij dat het speeksel naar het laagste punt vloeit.
Pic's or it didn't happenedquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, heb nog wel power genoeg om het binnen te houden.
Ben je wel gewoon aan het werk dan, of loop je in de ziektewet?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, heb nog wel power genoeg om het binnen te houden.
In de OP staat mijn exacte locatie al niet, dus denk je dat ik dan wel een foto ga plaatsen?quote:
Screw that, ik ga gewoon aan het werk. Heb geen pijn en kan alles prima doen, ga mij niet ziek melden voor zoiets onbenulligs hoor.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:11 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ben je wel gewoon aan het werk dan, of loop je in de ziektewet?
Maar kan je wel werken terwijl je aan de pillen zit en je gezicht half verlamd is? Nee toch? Of is ook weer niet zoo erg?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:02 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bij mij gaat het met die juist beter. Alleen hij ligt veel minder goed in de hand dan de MC70.
[..]
Mwah, wel okay. Heb ze vanochtend alle 16 in één keer ingenomen.Word alleen knettergek van die scheefhangende bek. Echt.
Zie reply boven je.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Maar kan je wel werken terwijl je aan de pillen zit en je gezicht half verlamd is? Nee toch? Of is ook weer niet zoo erg?
Baas hoorquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:12 schreef einschtein het volgende:
[..]
Screw that, ik ga gewoon aan het werk. Heb geen pijn en kan alles prima doen, ga mij niet ziek melden voor zoiets onbenulligs hoor.
Ik vind dat ook maar niets, ziek melden terwijl je in principe gewoon kan werken. Als je nou achter de kassa zat, oke.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
Baas hoor![]()
Ik zou overigens precies hetzelfde doen.
Geen exacte oorzaak voor te vinden. Maandag nog een gehoortest en dan op een andere dag nog een MRI-scan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Haha , ja ik zag het net.
En, de dokter weet nog steeds niet waar het aan ligt/hoe het kan?
Omdat mensen zich aanstellen. Het menselijk lichaam kan echt wel wat hebben, dus vaak is het meer mentaal. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik vind dat ook maar niets, ziek melden terwijl je in principe gewoon kan werken. Als je nou achter de kassa zat, oke.
Overigens ben ik in de zeven jaar maar 3 of 4 keer ziek geweest. 2 keer daarvan was vanwege acuut ziekenhuis opname. Dus dat zegt al wel hoe zo'n hekel ik heb aan ziek melden. Om een 'koutje' zou toch niemand zich ziek hoeven te melden? Terwijl je dat wel heel vaak hoort.
Ben ik met je eens. En sowieso vind ik dat als je je werk echt leuk vindt of in ieder geval wel zin in hebt, je je niet zo vaak ziek meldt. Als je je voor een koutje ziek gaat melden, vind je er ook geen ruk aan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omdat mensen zich aanstellen. Het menselijk lichaam kan echt wel wat hebben, dus vaak is het meer mentaal. Maar goed, dat is mijn mening.
Moet zeggen dat het ook veel voorkomt bij de oudjes, die janken ook zo snel. Niet normaal. Qua jongeren valt het op zich wel mee bij ons. Tuurlijk, er zitten een paar bij. Maar de gemiddelde heeft dan wel een goeie reden en dan zeg ik ook altijd oprecht beterschap. Als je je voor een koutje ziek meld óf "ja, heb last van mijn keel":quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:33 schreef mujentas het volgende:
De jeugd heeft gewoon een andere mentaliteit tegenwoordig. Ik verleg graag grenzen en geef gewoon niet zo snel op. Maar goed, dat is waarschijnlijk ook waarom ik me voor het korps commandotroepen had aangemeld
Babymelkpoeder?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:08 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die gebruikten wij vroeger voor de export
Shit, wat onnozel. Je zou dat er haast op reagerenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:41 schreef UncleSam het volgende:
Oh en dit filmpje:
https://www.facebook.com/photo.php?v=522488001157725
Waarom legt hij vernietigingen terug in het schap
Overigens zwaai dat linker mens achter de kassa beetje zoals:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:41 schreef UncleSam het volgende:
Oh en dit filmpje:
https://www.facebook.com/photo.php?v=522488001157725
Waarom legt hij vernietigingen terug in het schap
Nee, niet naar China, maar naar de Antillen.quote:
Ze staan met z'n tweeën de ananas te vullen. Mag wat kosten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Shit, wat onnozel. Je zou dat er haast op reageren
Maar dat krijg je vervolgens toch gewoon geleverd op RC? Dus dan moet je zelf het op een pallet overstapelen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:46 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nee, niet naar China, maar naar de Antillen.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik ooit geprobeerd heb om 6 pallets euroshopper bruine bonen te bestellen. Die extreme bestelling werd niet zonder slag of stoot goedgekeurd
De ananas die in een CBL-fust met plastic zat dus: afboekingen/vernietigingen. En dan de vraag "hoe kunnen wij onze producten met kwaliteit garanderen?" Oh de ironie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:49 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze staan met z'n tweeën de ananas te vullen. Mag wat kosten.
Jaquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:50 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Maar dat krijg je vervolgens toch gewoon geleverd op RC? Dus dan moet je zelf het op een pallet overstapelen?
AH franchiser op ABC eilanden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:56 schreef mujentas het volgende:
Wie is dat?
Onze ondernemer heeft ook een export bedrijfje.
Oh ja, maar nee. Ik ken verder ook geen namen. Wij moesten alleen de bestellingen in orde makenquote:
Dat is natuurlijk niet wat AH wilt. AH is niet bedoeld voor wederverkoop. Niet dat het mij wat kan schelen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:02 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oh ja, maar nee. Ik ken verder ook geen namen. Wij moesten alleen de bestellingen in orde maken
Omzet is toch omzet? Ze zullen er echt geen verlies op draaien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet wat AH wilt. AH is niet bedoeld voor wederverkoop. Niet dat het mij wat kan schelen.
Klopt. Maar als franchiser heb je bepaalde vrijhedenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet wat AH wilt. AH is niet bedoeld voor wederverkoop. Niet dat het mij wat kan schelen.
Dat zou je denken, ja. Maar AH is bedoeld als supermarkt, niet als groothandel natuurlijk. Wij doen het ook hoor, als Heineken in de aanbieding is e.d.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:05 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Omzet is toch omzet? Ze zullen er echt geen verlies op draaien.
Echt? Dan doet AH HK er niet zo moeilijk over?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
Klopt. Maar als franchiser heb je bepaalde vrijheden
Ze hebben het liever niet, maar kunnen het niet verbieden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat zou je denken, ja. Maar AH is bedoeld als supermarkt, niet als groothandel natuurlijk. Wij doen het ook hoor, als Heineken in de aanbieding is e.d.
[..]
Echt? Dan doet AH HK er niet zo moeilijk over?
Daar lopen ze dan wel weer verlies op.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat zou je denken, ja. Maar AH is bedoeld als supermarkt, niet als groothandel natuurlijk. Wij doen het ook hoor, als Heineken in de aanbieding is e.d.
Njah, ze kunnen nog altijd zeggen: "dat gaan we niet aan je uit leveren".quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze hebben het liever niet, maar kunnen het niet verbieden.
Maar tegenwoordig doen wij het bijna niet meer.
Jup, maar je moet je ook bedenken dat 2 pallets ES Bruine Bonen ook niet veel winst zal opleveren. Al helemaal niet als je de uren erbij berekent.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:12 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Daar lopen ze dan wel weer verlies op.
Tenzij een franchiser een WWM winkel overneemt of andersom dan gaan ze natuurlijk sowieso wel mee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Uiteraard is dat over meerdere filialen verspreid
Hoewel je bij een overplaatsing van WWM naar Franchise of andersom je functiejaren wel kwijtraakt. Feitelijk is er ook geen sprake van overplaatsing maar van uitdiensttreding bij WWM en indiensttreding bij Franchise en andersom
(A)SMquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:56 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Onder wie vallen de commerciële medewerkers
eigenlijk in een XL?
Ik wel meer dan 2 a 3 keer. Met de huidige heb ik dat veel minder (nog nooit gehad)quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb wel 2 of 3 keer het scherm van een PPT2800 gesloopt
Die PPT2800 heb ik 2 jaar meegemaakt ofzo. Dan is het toch best een mooie score, iedere 8 maanden een handterminal naar de klotequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:16 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik wel meer dan 2 a 3 keer. Met de huidige heb ik dat veel minder (nog nooit gehad)
Je zou haast reageren op het haar van Armandaquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Shit, wat onnozel. Je zou dat er haast op reageren
Wegens dyslexie moet ik soms aan anderen vragen om het voor me aan te wijzen. Eieren zie ik wel altijd direct. Dat is niet een groot vak met alles bijna hetzelfde, zoals bij de conserven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]bij ons hangen die niet.. Maar als je iets niet kan vinden loop je toch wel even (snel) alle paden langs? Dan lijkt het mij knap als je de eieren niet ziet
![]()
en voor allochtone kinderen, die er het ene zakje suiker na het andere in doen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik gebruik het koffieapparaat ook nooit. Ik drink geen koffie en thee is voor bejaarden.
Moet over de hele dag verdeeld, om de hele dag door alle kopopstekertjes te onderdrukken. Elk uur een moeten slikkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:02 schreef einschtein het volgende:
[..]
[..]
Hoe krijg je dat allemaal voor elkaar?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:50 schreef joey_k het volgende:
Zowiezo het geluidje dat de mc70 & mc 3090 maakt na het scannen van een artikel!
Ik heb mijn geluidje in de mc70 verandert in; http://www.freesfx.co.uk/rx2/mp3s/4/4527_1329823882.mp3
Volume iets aangepast zodat het niet te hard is...
En dan de reactie van meeste klanten als je iets scantnog nooit een klacht gehad, alleen toffe opmerkingen. (Leukste reactie was dat een klant zijn handen omhoog deed en vroeg of ik hem niet neer wilde schieten)...
En als mijn accu leeg is (wat tegenwoordig nooit meer gebeurt omdat ik een high capacity accu heb van 3800mAh) krijg je een vervormde versie van windows shutdown.
Zou trouwens wel willen dat het scherm van de mc70 een wat hogere pixeldichtheid had. Zou handiger zijn als je een worp opvraagt op de terminal, hoef je niet steeds heen en weer te scrollen.
Experimenteren, trial & error en veel geduld... Dat is het voordeel als je een eigen terminal hebt ... Of 3....quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat allemaal voor elkaar?
Hoe kom je aan een eigen handterminal? Gewoon via Ebay gekocht?quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:10 schreef joey_k het volgende:
[..]
Experimenteren, trial & error en veel geduld... Dat is het voordeel als je een eigen terminal hebt ... Of 3....
Ben nu nog bezig om te proberen de Ah software op een mc 7094 werkende te krijgen.... Voordeel? Dan kan mijn simkaart in de terminal, en kan ik mijn gsm thuislaten.
Puur omdat het kan!
Daar ging weer een bijna een glas cola over mijn computer heen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:59 schreef Hallyu het volgende:
Watdoeteenvulploegmedewerker - Binnenkort storemanager Jumbo Madurodam (Jumbo)
Ja, ik zag het gister ook opeens.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Zit ik de OP eens door te nemen, zie ik opeens dit staan:
[..]
Daar ging weer een bijna een glas cola over mijn computer heen.
![]()
quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:19 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ja, ik zag het gister ook opeens.![]()
![]()
![]()
Held wie dat zo heeft aangepast.
Serieus? Wat de neuk had ik voor arts.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Moet over de hele dag verdeeld, om de hele dag door alle kopopstekertjes te onderdrukken. Elk uur een moeten slikkendat is wel irritant.
Toen ik prednison moest slikken, vroeg de apothekersassistente of ik een schema had. Schema? Ze keek nog eens, werd niet wijs uit het voorschrift en belde de specialist. Daarna schreef ze op wanneer ik elke dag de pillen slikken moest. Dus eerste dag alles om de zoveel uur, de volgende dag een percentage minder slikken = berekenen, daarop volgende dag zelfde percentage minder = berekenen hoeveel, enz.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Serieus? Wat de neuk had ik voor arts.
Op het schema dat ik heb gekregen staat 'eenmaal daags x tabletten'.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Toen ik prednison moest slikken, vroeg de apothekersassistente of ik een schema had. Schema? Ze keek nog eens, werd niet wijs uit het voorschrift en belde de specialist. Daarna schreef ze op wanneer ik elke dag de pillen slikken moest. Dus eerste dag alles om de zoveel uur, de volgende dag een percentage minder slikken = berekenen, daarop volgende dag zelfde percentage minder = berekenen hoeveel, enz.
Ik stuur alle kinderen weg die bij de automaat staan te kutten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:44 schreef Teslynd het volgende:
[..]
en voor allochtone kinderen, die er het ene zakje suiker na het andere in doen.
Hoe heb jij verbinding kunnen maken met het RF netwerk? Dat is mij namelijk nog nooit gelukt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:10 schreef joey_k het volgende:
[..]
Experimenteren, trial & error en veel geduld... Dat is het voordeel als je een eigen terminal hebt ... Of 3....
Ben nu nog bezig om te proberen de Ah software op een mc 7094 werkende te krijgen.... Voordeel? Dan kan mijn simkaart in de terminal, en kan ik mijn gsm thuislaten.
Puur omdat het kan!
Omdat alleen hoofdletters geaccepteerd worden. Dat uitgebreide toetsenbord zijn kleine letters. Eventjes de handterminal resetten en het normale toetsenbord komt weer terug.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:19 schreef Hallyu het volgende:
Bijna een uur uitgelopen, alweer, alleen omdat op het einde van de avond het opruimen van alle rotzooi en het zetten van de puntjes op de i zo lang duurt. :l
Tijd terug hadden we onze eieren zo'n 3 meter verplaatst naar de andere kant van het gangpad. Heb die dag wel 30 klanten gehad die vroegen waar de eieren stonden.![]()
![]()
Ik vind die nieuwe terminals wel fijn afgezien van het kleine scherm. Hij scant barcodes als een tierelier! Plus vind het lange dunne gedeelte wel makkelijk bij het vasthouden. Vandaag weer eens zo'n MC70 gepakt, was hem helemaal ontwent. Alles op het scherm leek ineens zo groot, haha.
Die nog oudere was ik helemaal vergeten dat we die ook hebben gehad. Volgensmij hebben ze die weggedaan toen we die nieuwe binnenkregen.![]()
![]()
Trouwens. Ik wilde voor een meisje van de deli inloggen met mijn account op een MC70, omdat zij dat nog niet kon ofzo. (Bleek dat zelfs een van vulploegleiders nog niet eens op die dingen kon inloggen.) Op de meeste handterminals typ je bij ons alles in - je pnl en je wachtwoord - zonder aandacht te schenken aan hoofdletters en kleine letters en logt tie gewoon in. Maar de MC70 die dat meisje wilde gaan gebruiken had een veel uitgebreider toetsenbord op het schermpje en kreeg ik mezelf na 4 keer proberen gewoon niet ingelogd. Why?
Script dat draait op de HT stoppen en dan via explorer naar de juiste pagina surfenquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:40 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hoe vraag jij WORP'en op in de terminal?
Ach ja, had ik kunnen weten.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:25 schreef joey_k het volgende:
[..]
Script dat draait op de HT stoppen en dan via explorer naar de juiste pagina surfen
Hier ook.. Verder word er vaak gevraagd naar het zout, de augurken (Nee, die staan niet bij de blikgroenten..) en de emballage automaat. Vroegah (In de C1000 tijd, ruim vijf jaar geleden) stonden deze naast de ingang, maar nu bij AH bij het magazijn, zo'n beetje zo ver van de ingang al maar mogelijk is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 08:43 schreef mujentas het volgende:
De eieren zijn hier ook een veel gevraagd product. Dit terwijl de eieren al jarenlang op dezelfde plaats staan en op een logische plaats staan bij de zuivel.
Achterin de winkel is natuurlijk wel de beste plek. Daar is immers het magazijn. Bovendien trek je klanten op deze manier door de hele winkel en dat is precies waar het om draait in supermarkt psychologiequote:Op zondag 25 augustus 2013 11:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hier ook.. Verder word er vaak gevraagd naar het zout, de augurken (Nee, die staan niet bij de blikgroenten..) en de emballage automaat. Vroegah (In de C1000 tijd, ruim vijf jaar geleden) stonden deze naast de ingang, maar nu bij AH bij het magazijn, zo'n beetje zo ver van de ingang al maar mogelijk is.
Pas een oudere meneer die vroeg waar de kersen uit de folder waren.
Kersen?![]()
Ja, die stonden in jullie folder, die ik gisteren kreeg, alleen op maandag en dinsdag in de aanbieding, bij de C1000.
Meneer, dit is al vijf jaar een Albert Heijn.
Ja, maar vroeger zat hier een C1000 in, toch?
Eerst vragen, dan pas zelf nadenken lijkt het motto wel tegenwoordig..quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Achterin de winkel is natuurlijk wel de beste plek. Daar is immers het magazijn. Bovendien trek je klanten op deze manier door de hele winkel en dat is precies waar het om draait in supermarkt psychologie
Maar het is bij ons ook een veelgestelde vraag. Soms zijn ze nauwelijks door het klaphekje heen en ze staan al te schreeuwen van 'waar kan ik die flessen inleveren?!?!'.
Dus als ik gewoon met de shift toets alles in hoofdletters intoets moet ik wel gewoon kunnen inloggen op die HT?quote:Op zondag 25 augustus 2013 08:43 schreef mujentas het volgende:
[..]
Omdat alleen hoofdletters geaccepteerd worden. Dat uitgebreide toetsenbord zijn kleine letters. Eventjes de handterminal resetten en het normale toetsenbord komt weer terug.
De eieren zijn hier ook een veel gevraagd product. Dit terwijl de eieren al jarenlang op dezelfde plaats staan en op een logische plaats staan bij de zuivel.
Er is een verschil in oude gebruikersnamen en pnl gebruikersnamen. Met een oude gebruikersnaam maakt het in principe niet uit of je alleen in hoofdletters of alleen in kleine letters typt. Je wachtwoord staat in de database opgeslagen als lowercase en als uppercase.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:34 schreef Froop het volgende:
Dat van die hoofdletters moet in principe niets uitmaken, dat lukt altijd wel. Ik word soms wel chagrijnig van de oudere terminals als na meerdere malen resetten er nog steeds geen virtueel toetsenbord is. Dan maar inloggen via de cijferknoppen, en dan komt mijn lokale account (alleen letters) zeer van pas.
Correct.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Er is een verschil in oude gebruikersnamen en pnl gebruikersnamen. Met een oude gebruikersnaam maakt het in principe niet uit of je alleen in hoofdletters of alleen in kleine letters typt. Je wachtwoord staat in de database opgeslagen als lowercase en als uppercase.
Je pnl gebruikersnaam staat volgens mij alleen opgeslagen in uppercase.
Iemand die dit kan bevestigen, ik kan het me niet precies herinneren en kan het nu ook niet checken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Het gele (of oranje) knopje rechts op de terminal laat je wisselen tussen T9 en on screen keyboard he. Als die actief is kan je geen on screen keyboard krijgen. Ik verbaas me regelmatig over hoe weinig mensen dat weten in mijn filiaal. Drukt iemand per ongeluk die knop in, lopen ze gigantisch te kutten met die terminal....quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:34 schreef Froop het volgende:
Dat van die hoofdletters moet in principe niets uitmaken, dat lukt altijd wel. Ik word soms wel chagrijnig van de oudere terminals als na meerdere malen resetten er nog steeds geen virtueel toetsenbord is. Dan maar inloggen via de cijferknoppen, en dan komt mijn lokale account (alleen letters) zeer van pas.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:49 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb ook 3 jaar geleden een inlogcode gekregen die ik nu nog gebruik.Mijn achternaamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hebben een TIm in het systeem staan op die manier waar iedereen in de praktijk gebruik van maakt.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:49 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb ook 3 jaar geleden een inlogcode gekregen die ik nu nog gebruik.Samen here. Alleen dan niet mijn voornaam als wachtwoord, natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik wist dit ook niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:50 schreef bigbass het volgende:
[..]
Het gele (of oranje) knopje rechts op de terminal laat je wisselen tussen T9 en on screen keyboard he. Als die actief is kan je geen on screen keyboard krijgen. Ik verbaas me regelmatig over hoe weinig mensen dat weten in mijn filiaal. Drukt iemand per ongeluk die knop in, lopen ze gigantisch te kutten met die terminal....
Ik en een medewerker verkoopklaar hebben die dus gewijzigd. Vooral toen ik bij hem langs kwam om te vragen (niet op een hele lieve manier) waar hij zaterdag de terminal (ik kwam er woensdag achter at er 1 miste geen teamleider die hem gemist had....) die hij had ingelogd om 15:30 had gelaten. Uiteindelijk via de camera achterhaald wie onder zijn naam had ingelogd. Toen heeft die maar meteen zijn wachtwoord veranderdquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:50 schreef bigbass het volgende:
[..]
Mijn achternaam
Maar we hebben een TIm in het systeem staan op die manier waar iedereen in de praktijk gebruik van maakt.
Dat weet bijna niemand bij ons. Als dat zo gaat, start 99% de HT opnieuw op. Verschrikkelijk. En je kan het ze 1 keer vertellen, 2 keer, 10.000 keer, maar ze onthouden het niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:50 schreef bigbass het volgende:
[..]
Het gele (of oranje) knopje rechts op de terminal laat je wisselen tussen T9 en on screen keyboard he. Als die actief is kan je geen on screen keyboard krijgen. Ik verbaas me regelmatig over hoe weinig mensen dat weten in mijn filiaal. Drukt iemand per ongeluk die knop in, lopen ze gigantisch te kutten met die terminal....
Bij ons weet misschien de helft van de medewerkers hoe je de HT rebootquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat weet bijna niemand bij ons. Als dat zo gaat, start 99% de HT opnieuw op. Verschrikkelijk. En je kan het ze 1 keer vertellen, 2 keer, 10.000 keer, maar ze onthouden het niet.
Doe zelf bijna altijd de "soft reset", door 1,9 en uitknopje...quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:33 schreef bigbass het volgende:
Bij ons weet misschien de helft van de medewerkers hoe je de HT reboot(jep, gewoon het uitknopje ingedrukt houden), dus dat doen ze niet heel vaak...
Als de hele mep een gróte mep is, dan is in 1x slikken wel straf.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Op het schema dat ik heb gekregen staat 'eenmaal daags x tabletten'.
Nee, ze staan daar gewoon thee te drinken. De eerste keer dat ik het zag, was ik stomverbaasd dat een kind (was ook nog een jongen) vrijwillig thee dronk. Maar het ene zakje suiker na het andere ging erin en dan is het het anders. Bij Turkse koffie gaat er ook zoveel suiker door. Die allochtone kinderen drinken dus theesiroop.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:46 schreef Loll het volgende:
[..]
Ik stuur alle kinderen weg die bij de automaat staan te kutten.
Bij ons zijn de grote winnaars qua vragen de eieren (naast de bakproducten), de suiker (tegenover de eieren en bakproducten, naast de koffie en houdbare zuivel), croissantdeeg (ook bij de salades) en met stip op 1 de boter (want die staat niet bij de zuivel, maar bijna aan de andere kant van de winkel naast de vleeswaren. De salades staan dan wel weer naast zuivel. Ik snap nog steeds niet dat die twee niet worden omgewisseld. Ik wijs op een gemiddelde dag 5 klanten naar de boter. En dat zijn dus de mensen die er naar vragen, wil niet weten hoeveel er 5 rondjes door de winkel maken.)quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:25 schreef exelletor het volgende:
[..]
Doe zelf bijna altijd de "soft reset", door 1,9 en uitknopje...
Maar die vragen van klanten zijn dus overal hetzelfde... Een toplist van ons:
- Waar staan de eieren? (voor een deel logisch, want ze staan weliswaar bij de zuivel, maar wel helemaal achterin de winkel)
- Waar staat de suiker? (ook logisch, waar het in nieuwe ah's bij de bakproducten staat, staat het bij ons mooi bij de eieren)
- Waar staat het poedersuiker, want het staat echt niet bij de suiker. (staat dus wel bij de suiker, maar dan op een na de onderste plank, niemand die het ziet)
- Waar staat de kaas zb? (is bij ons 20 meter verwijderd van de vleeswaren zb en de delikaas afdeling)
Verder komt weleens voor dat mensen de croissantdeeg niet kunnen vinden(staat ook bij de salades), de schoonmaakmiddelen(nee, staat bij ons ook niet een pad naast de wasmiddelen) met toastjes te vinden hebben sommige klanten ook moeite mee.
Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:04 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik en een medewerker verkoopklaar hebben die dus gewijzigd. Vooral toen ik bij hem langs kwam om te vragen (niet op een hele lieve manier) waar hij zaterdag de terminal (ik kwam er woensdag achter at er 1 miste geen teamleider die hem gemist had....) die hij had ingelogd om 15:30 had gelaten. Uiteindelijk via de camera achterhaald wie onder zijn naam had ingelogd. Toen heeft die maar meteen zijn wachtwoord veranderd
Gebeurt hier ook redelijk vaak dat iemand de 'uw groente wordt bij de kassa gewogen' kaart op de weegschaal over het hoofd ziet en komt zeuren dat de stickers op zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef Kadooosh het volgende:
Meest gestelde vraag; Moet ik dit wegen.
Staat op een heel klein briefje dat ze bij de kassa wegen.
En sindskort hebben we een nieuwe touchscreen weegschaal waarbij je als je op bon drukt hij zichzelf vergrendelt(omdat bonpapier op) tot 1 van ons de code intoetst om hem te ontgrendelen. Handig hee..............
Maar bij ons staat er dus dan op het scherm "bonpapier op, zoek een medewerker" toets pincode...quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:05 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook redelijk vaak dat iemand de 'uw groente wordt bij de kassa gewogen' kaart op de weegschaal over het hoofd ziet en komt zeuren dat de stickers op zijn.
Als er toevallig een keer een digi monteur in de winkel loopt, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is om dat uit te schakelen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:12 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar bij ons staat er dus dan op het scherm "bonpapier op, zoek een medewerker" toets pincode...![]()
Die ouwe was 100x beter
Knopje om bon uit te printen eruit slopen, probleem opgelost.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:20 schreef mujentas het volgende:
Als er toevallig een keer een digi monteur in de winkel loopt, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is om dat uit te schakelen.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:24 schreef exelletor het volgende:
[..]
Knopje om bon uit te printen eruit slopen, probleem opgelost.Het is een touchscreen weegschaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het is een touchscreen weegschaal
Heel vaak staat het er toch niet bij. Vond ik ook altijd zo raar.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:23 schreef exelletor het volgende:
Over vragen gesproken - kan ik dit ook combineren? Nee, "alle combinaties mogelijk" staat er voor niks.
Ik gok in ahcross... Terminal trace...quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?
Wij gaan 's avonds niet naar huis voordat alle handterminals in de oplader staan. Als er eentje mist, dan gaan wij deze direct zoeken.
Nope, al had ik die eerst gebruikt. Helaas gaat de terminal tracer niet verder terug dan dezelfde week (of 3 dagen i.i.g. maar tot maandag). En gaat de Terminal Tracer van Crosss ook niet per terminal ID het aan maar alleen per merk. Daardoor wist ik dat er woensdag 3 gebruikt waren een MC70, een MC3190 en IE-terminal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:56 schreef joey_k het volgende:
[..]
Ik gok in ahcross... Terminal trace...
Gebeld met 2929. Dan word de vraag doorgezet naar NCR. Die vervolgens precies kunnen nagaan welke terminals op welk moment zijn ingelogged (op terminal-ID nummer en daarnaast datum, tijd en gebruiker).quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?
Wij gaan 's avonds niet naar huis voordat alle handterminals in de oplader staan. Als er eentje mist, dan gaan wij deze direct zoeken.
Ik zit serieus te overwegen om een pasjessysteem in te voeren in ons filiaal. Het komt te vaak voor dat terminals in vuldolly's blijven liggen of dat ze een terminal bij de broodafdeling "verstoppen" omdat zij vinden dat ze de hele dag een terminal moeten kunnen gebruiken en dan kom ik er 's avonds bij het sluiten weer een tekort en kan ik gaan zoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:04 schreef einschtein het volgende:
Ik werd laatst nog gebeld: "Ja, heb jij nog terminal gebruikt vandaag? We missen één."
Mijn reactie: "Ja, maar terug gezet. Kijk anders eens op locatie-x, want persoon-x heeft hem gebruikt. En de kans dat die hem daar in heeft gelegd is groot."
Drie keer raden waar die lag.
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nope, al had ik die eerst gebruikt. Helaas gaat de terminal tracer niet verder terug dan dezelfde week (of 3 dagen i.i.g. maar tot maandag). En gaat de Terminal Tracer van Crosss ook niet per terminal ID het aan maar alleen per merk. Daardoor wist ik dat er woensdag 3 gebruikt waren een MC70, een MC3190 en IE-terminal.
[..]
Gebeld met 2929. Dan word de vraag doorgezet naar NCR. Die vervolgens precies kunnen nagaan welke terminals op welk moment zijn ingelogged (op terminal-ID nummer en daarnaast datum, tijd en gebruiker).
Ging nog bijna fout op de vraag "hoeveel terminals heb je" zei ik 3. Toen was ik volgens hem een terminal van de ochtend kwijt (dit was de InternetExplored-terminal). Hij snapte die uitleg niet helemaal maar toen wist hij me te vertellen dat ik hem dan al even kwijt was (dat klopte 4 dagen).
Bij ons is dat ook de afspraak. Duidelijk dat deze dus 3 dagen niet is nageleefd. Teamleiders van de avonden even goed toegesproken. Me woensdags nog rot gezocht niet gevonden. Teamleider die er de ochtend weer was vond hem uiteindelijk in een vuldolly.
Nee, je twijfelde of je die wilde delenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
Ja, sinds Plaza worden gebruikersaccounts niet meer automatisch opgeschoond in de nachtverwerking.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zit serieus te overwegen om een pasjessysteem in te voeren in ons filiaal. Het komt te vaak voor dat terminals in vuldolly's blijven liggen of dat ze een terminal bij de broodafdeling "verstoppen" omdat zij vinden dat ze de hele dag een terminal moeten kunnen gebruiken en dan kom ik er 's avonds bij het sluiten weer een tekort en kan ik gaan zoeken.
Laatst was ik bij een filiaal en die hebben voor elke medewerker die een handterminal kan gebruiken een pasje gemaakt (gewoon papiertje dat geplastificeerd is. Medewerker mag alleen een handterminal gebruiken als hij het pasje in de cradle heeft staan. Nadeel is dat het maken van een pasje tijdrovend is als je dat voor iedere medewerker wilt doen.
Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.
Ben er nog niet helemaal uit of en hoe ik het zou invoeren. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.
Helaas gaan collega's ontzettend onzorgvuldig om met de apparatuur van een ander, maar ik heb er weinig zin in om bijna wekelijks op zaterdag of zondagavond weer naar een terminal op zoek te gaan.
Overigens gister ook maar een FMAS account van een medewerker die 6 maanden geleden is overgeplaatst inactief gemaakt. Account werd nog door diverse medewerkers gebruikt. Was een aantal afboekingen aan het analyseren in FVOS stond er bij medewerker de naam van iemand die al 6 maanden weg was
Dat is inderdaad waar ik mee zit. Een systeem heeft z'n voordelen maar ook z'n nadelen. Even gauw iets voor een klant opzoeken moet je eerst briefje invullen. Maar als vervolgens die handterminal in een vuldolly verdwijnt dan mag ik 's avonds weer alles gaan afzoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, sinds Plaza worden gebruikersaccounts niet meer automatisch opgeschoond in de nachtverwerking.
Een pasjessysteem of een blaadje waar je je naam moet invullen is waarschijnlijk niet echt werkbaar. Als je een paar minuten een terminal nodig hebt, ga je niet helemaal zo'n blaadje invullen. Mensen moeten gewoon zorgvuldiger met dat ding omgaan. Kunnen ze dat niet, dan zouden ze hem niet meer mogen gebruiken.
Daar zat wel een bestand in om in te loggen via de computer. Mijn counter medewerkers zijn daar erg blij mee. Geen wise_login_historie volgens mij.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
Wij werkte met de achterkant van bonuskaartjes waar je dan je naam op schreef. Verwaterde inderdaad. Nu dit is gebeurt uiteraard weer aangescherpt. Je moet het blijven controleren.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.
Opzich gaan mensen er zorgvuldiger mee om als ze weten dat het te herleiden is naar hun. Nu ik het via 2929 heb gedaan weten ze denk ik dat het sowieso te herleiden is. hopelijk helpt dat dus extra.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef einschtein het volgende:
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
Controle is dan het sleutelwoord. Wanneer een medewerker dus een HT zou pakken zonder zijn naam op een kaartje te schrijven dan zou je daar tegen moeten optreden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef einschtein het volgende:
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Daar zat wel een bestand in om in te loggen via de computer. Mijn counter medewerkers zijn daar erg blij mee. Geen wise_login_historie volgens mij.
Zou je hem ook naar mij willen mailen? Heb je mijn emailadres nog? Anders DM ik hem even.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Dat is dan met ID-nummer van de terminal en de gebruiker?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Same here. Heb je mijn e-mailadres nog?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, het ID is overigens gewoon het IP adres. In combinatie met het type/tijdstip kan je dan achterhalen wie er voor het laatst heeft ingelogd, net zoals NCR dat doet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:28 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat is dan met ID-nummer van de terminal en de gebruiker?
IP adres is toch op de HT te achterhalen door op het WISE of AH logo te drukken als je ingelogd bent?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, het ID is overigens gewoon het IP adres. In combinatie met het type/tijdstip kan je dan achterhalen wie er voor het laatst heeft ingelogd, net zoals NCR dat doet.
Ben benieuw zouden ze dan eigenlijk ook op die manier in cross moeten opnemen. Nu had ik eigenlijk aan de TT in cross niksquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, het ID is overigens gewoon het IP adres. In combinatie met het type/tijdstip kan je dan achterhalen wie er voor het laatst heeft ingelogd, net zoals NCR dat doet.
Zal maar dan moet het wel ergens terug te halen zijn wie waarop ingelogt heeft en dat is het bij de TT in cross dus niet. Die laat alleen het soort terminal zien die inlogtquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:33 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
IP adres is toch op de HT te achterhalen door op het WISE of AH logo te drukken als je ingelogd bent?
quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:35 schreef mujentas het volgende:
Anyway, gistermiddag weer 2 pallets gevuld met Wicky. Vandaag begin van de middag was alles weer op. Die Marokkanen kwamen er op af als een bij op honing. Je kon bijna niet eens meer normaal lopen. Ze liepen met winkelwagens vol de deur uit en ze bleven maar 'graties graties graties' roepen in gebrekkig Nederlands.
Jaquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:33 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
IP adres is toch op de HT te achterhalen door op het WISE of AH logo te drukken als je ingelogd bent?
Cross had net zo goed geen terminaltracer kunnen hebben, want de informatie heb je werkelijk geen bal aanquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ben benieuw zouden ze dan eigenlijk ook op die manier in cross moeten opnemen. Nu had ik eigenlijk aan de TT in cross niksBehalve dat ik al wel had geanalyseerd dat het voor mijn gevoel zaterdag was geweest.
Hier vandaag boodschappen gedaan in een zondagswinkel wat treurig stond die er bij. En dan is dat volgens de klanten de beste winkel van onze plaats. ...quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:35 schreef mujentas het volgende:
Anyway, gistermiddag weer 2 pallets gevuld met Wicky. Vandaag begin van de middag was alles weer op. Die Marokkanen kwamen er op af als een bij op honing. Je kon bijna niet eens meer normaal lopen. Ze liepen met winkelwagens vol de deur uit en ze bleven maar 'graties graties graties' roepen in gebrekkig Nederlands.
Die conclusie trok ik die dag dus ookquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:36 schreef mujentas het volgende:
Cross had net zo goed geen terminaltracer kunnen hebben, want de informatie heb je werkelijk geen bal aan
Klopt, maar ik doelde nu even op het bestand van Mujentas. Aan de TT in Cross heb je niet zo heel veel.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:35 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zal maar dan moet het wel ergens terug te halen zijn wie waarop ingelogt heeft en dat is het bij de TT in cross dus niet. Die laat alleen het soort terminal zien die inlogt
Die heb ik niet gelezen? Kan je deze even kopieren en pmen?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:37 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doelde nu even op het bestand van Mujentas. Aan de TT in Cross heb je niet zo heel veel.
Vond het trouwens wel opmerkelijk dat er afgelopen donderdag op Plaza een taak verscheen met betrekking tot systeemupdates waarin ook aan AH Cross werd gerefereerd. Maar vooral geen SSC's over Cross sturen, daar kunnen ze je niet bij helpen
Staat er bij ons ook niet. Waarschijnlijk voor een aantal specifieke winkels.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die heb ik niet gelezen? Kan je deze even kopieren en pmen?
Zeker alleen wwm?
Er staat in in ieder geval iets over Cross op de winkelkalender voor over een paar weken. Misschien dat ze het dan officieel gaan uitrollen ofzo. Mag ook wel nu ze het hebben aangekocht.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Staat er bij ons ook niet. Waarschijnlijk voor een aantal specifieke winkels.
PM verstuurd.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die heb ik niet gelezen? Kan je deze even kopieren en pmen?
Zeker alleen wwm?
Ik ben wel benieuwd wat ze ervoor betaald hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Er staat in in ieder geval iets over Cross op de winkelkalender voor over een paar weken. Misschien dat ze het dan officieel gaan uitrollen ofzo. Mag ook wel nu ze het hebben aangekocht.
Ik gebruik het eigenlijk nooit
Ik vind de gebruiksvriendelijkheid toch wat slecht en, ik weet dat ik het vaker heb gezegd, maar waarom lijken de schapstickers niet gewoon op de normale officiële schapstickersquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat ze ervoor betaald hebben.
Krijgen we straks taken vanuit het Hoofdkantoor "Foutieve promotie voor artikel XXX, maak via AH Cross nieuwe promotie aan"
Dat heb ik mij ook altijd afgevraagd. Als toch al zo'n programma maakt, waarom dan niet matchend maken met de reguliere schapstickers?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:47 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik vind de gebruiksvriendelijkheid toch wat slecht en, ik weet dat ik het vaker heb gezegd, maar waarom lijken de schapstickers niet gewoon op de normale officiële schapstickers
Ik zet altijd wat vraagtekens bij de uitslagen van het KTO. Volgens mij is dat helemaal niet representatief en het zijn volgens mij ook steeds dezelfde klanten die dat ding invullen. Ik zie in ieder geval steeds dezelfde opmerkingen voorbij komen van 'persoon x is een van de vriendelijkste en beste medewerkers' ingevuld door zijn oudersquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hier vandaag boodschappen gedaan in een zondagswinkel wat treurig stond die er bij. En dan is dat volgens de klanten de beste winkel van onze plaats. ...
Daar ben ik erg bang voor. En we worden tegenwoordig al dood gegooid met taken. Vroeger met winkelweb was er veel minder berichten die je moest doenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Krijgen we straks taken vanuit het Hoofdkantoor "Foutieve promotie voor artikel XXX, maak via AH Cross nieuwe promotie aan"
Ik word eigenlijk schijtziek van die prijswijzingen en andere promotietaken. Soms meerdere taken met prijswijzingen per dagquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:52 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Daar ben ik erg bang voor. En we worden tegenwoordig al dood gegooid met taken. Vroeger met winkelweb was er veel minder berichten die je moest doen
Juist ik word er serieus niet goed van kan ik je melden. Volgens mij zijn ze op het HK ook een stuk minder secuur gaan werken. Onder het mom van "als het fout gaat dan kunnen we het via plaza wel corrigeren.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik word eigenlijk schijtziek van die prijswijzingen en andere promotietaken. Soms meerdere taken met prijswijzingen per dag
Ik snap dat het noodzakelijk is, maar kan het echt niet tot de posttas van vrijdag wachten?
Zou je deze ook naar mij kunnen sturen? Kan je mijn ahold mail wel pm'en.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ze vooraf iets beter nadenken over prijswijzingen die doorgevoerd moeten worden dan is die stroom aan taken helemaal niet nodig. Het scheelt ook tijd en ergernis.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Juist ik word er serieus niet goed van kan ik je melden. Volgens mij zijn ze op het HK ook een stuk minder secuur gaan werken. Onder het mom van "als het fout gaat dan kunnen we het via plaza wel corrigeren.
Gelukkig bestaat de LaagsteActiePrijsGarantie (aka Piekemafail) niet meer, dan hadden we een tsunami aan taken gehad. Iedere dag.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Juist ik word er serieus niet goed van kan ik je melden. Volgens mij zijn ze op het HK ook een stuk minder secuur gaan werken. Onder het mom van "als het fout gaat dan kunnen we het via plaza wel corrigeren.
Misschien dat er nog een keer het onderwerp "uren" voorbij komt. Of is dat een te gevoelig onderwerp voor de organisatiequote:Op zondag 25 augustus 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ze vooraf iets beter nadenken over prijswijzingen die doorgevoerd moeten worden dan is die stroom aan taken helemaal niet nodig. Het scheelt ook tijd en ergernis.
Misschien een goed idee voor een vraag voor de filmpjes van Sander van der L. Oh wacht, je mag niet zelf het onderwerp bepalen
Inderdaad dat scheelt al een hele hoop aan taken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat de LaagsteActiePrijsGarantie (aka Piekemafail) niet meer, dan hadden we een tsunami aan taken gehad. Iedere dag.
Absoluut een veel te gevoelig onderwerp denk ik zoquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Misschien dat er nog een keer het onderwerp "uren" voorbij komt. Of is dat een te gevoelig onderwerp voor de organisatie
En terecht. Idee van de actie was goed, alleen de uitvoering was niet doordacht. Kan me voorstellen dat je daar als ondernemer echt niet goed van word, zeker als er mensen zijn die er alles aan doen om producten gratis te krijgen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:03 schreef mujentas het volgende:
Oh ja, de piekemafail![]()
Ik hoor onze ondernemer nog vloeken
Je zag ook constant dezelfde mensen die op maandagochtend bij openingstijd gelijk op de stoep stonden (voordat de prijzen werden aangepast). Best irritant. Ik zou het in ieder geval niet kunnen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En terecht. Idee van de actie was goed, alleen de uitvoering was niet doordacht. Kan me voorstellen dat je daar als ondernemer echt niet goed van word, zeker als er mensen zijn die er alles aan doen om producten gratis te krijgen.
Wij hadden laatst een handterminal van een naburig filiaal gevonden. De vrachtwagenchauffeur had per ongeluk onze verslevering bij hun gelost en bij de laatste klep kwamen ze er achter dat die containers helemaal niet voor hun waren, dus alles terug die wagen in en toen hebben ze een handterminal op een AGF container achtergelatenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef joey_k het volgende:
Voor wat betreft de registratie van de terminals:
Bij ons gebruiken we een logboek waarin de medewerker opschrijft welk nummer terminal hij/zij meeneemt met het tijdstip.
Bij terugzetten wordt er afgetekend.
Als bij controle blijkt dat er niets in het logboek is opgeschreven maar wel een terminal is meegenomen, volgt een waarschuwing. Bij een tweede keer volgt een schriftelijke waarschuwing.
Werkt uitstekend bij ons...
Het "kaartjessysteem" hebben wij ook gehad (was opgedrongen door de OM) maar faalde meteen met als gevolg dat er een terminal verloren is gegaan.
Een paar bladzijden terug zei je dat je een eigen terminal hebt, hoe heb je dat gedaan?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef joey_k het volgende:
Voor wat betreft de registratie van de terminals:
Bij ons gebruiken we een logboek waarin de medewerker opschrijft welk nummer terminal hij/zij meeneemt met het tijdstip.
Bij terugzetten wordt er afgetekend.
Als bij controle blijkt dat er niets in het logboek is opgeschreven maar wel een terminal is meegenomen, volgt een waarschuwing. Bij een tweede keer volgt een schriftelijke waarschuwing.
Werkt uitstekend bij ons...
Het "kaartjessysteem" hebben wij ook gehad (was opgedrongen door de OM) maar faalde meteen met als gevolg dat er een terminal verloren is gegaan.
Niet altijd, degenen die erom vragen wel.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:18 schreef Emm16 het volgende:
Ik heb een vraagje aan de caissières. Als een klant geen bonuskaart heeft gebruiken jullie dan automatisch een bonuskaart? In de meeste gevallen; 26104000012 of zo.
De C&P korting wordt gewoon vergoed hoor?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Niet altijd, degenen die erom vragen wel.
Is natuurlijk minder inkomsten.
En ze kunnen precies zien hoevaak je het intoetst.
(Dit is mij iig gezegd in mijn filiaal )
En het is 2610400000012
Ja daarom vond ik het ook al vreemd dat dat werd gezegd. In ieder geval moest je het gebruik van het algemene bonuskaartnummer tot een minimum beperken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
De C&P korting wordt gewoon vergoed hoor?
Welkom!quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:39 schreef 88Koentje88 het volgende:
Hallo hamster-fans en andere AH-medewerkers c.q. klanten,
Zal wel gezellig zijn als een medewerker verkoopklaar (hoe mooi kan je het beroep vakkenvullen vertellen) erbij komt, dus bij deze
welkomquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:39 schreef 88Koentje88 het volgende:
Zal wel gezellig zijn als een medewerker verkoopklaar (hoe mooi kan je het beroep vakkenvullen vertellen) erbij komt, dus bij deze
Het is ook niet de bedoeling dat de kaart bij iedere klant gebruikt wordt (althans dat wil Albert Heijn). De ervaring leert dat de kaart tegenwoordig bij elke klant zonder bonuskaart wordt gescand (beleid kan per filiaal verschillen). Hoor ook vaak klanten zeggen "gebruik die van jullie maar". Wij scannen hem eigenlijk altijd. Ligt ook bij iedere kassa een Master Bonuskaart (of een kopie daarvan), wat eigenlijk ook niet mag. Maar goed, klanten moet je te vriend houden in skere tijden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja daarom vond ik het ook al vreemd dat dat werd gezegd. In ieder geval moest je het gebruik van het algemene bonuskaartnummer tot een minimum beperken.
Dat is mij gezegd, waarom, I don't have a clue.
Welkom!quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:39 schreef 88Koentje88 het volgende:
t zal vast wel gezellig zijn (as usual op fok)quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
welkombenieuwd naar je ervaringen
Wij beperken helemaal niets. Indien een klant geen bonuskaart heeft, dan scannen wij altijd de master bonuskaart.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja daarom vond ik het ook al vreemd dat dat werd gezegd. In ieder geval moest je het gebruik van het algemene bonuskaartnummer tot een minimum beperken.
Dat is mij gezegd, waarom, I don't have a clue.
alleen op verzoek.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij beperken helemaal niets. Indien een klant geen bonuskaart heeft, dan scannen wij altijd de master bonuskaart.
Dit inderdaad. Heel veel klanten weten nu dat elk filiaal er eentje heeft en dan is van ' duurt zolang om die uit mijn tas te halen, scan jij even?' Of ' ik ben de kaart vergeten, jullie hebben er toch ook een, scan even dan '.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:42 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat de kaart bij iedere klant gebruikt wordt (althans dat wil Albert Heijn). De ervaring leert dat de kaart tegenwoordig bij elke klant zonder bonuskaart wordt gescand (beleid kan per filiaal verschillen). Hoor ook vaak klanten zeggen "gebruik die van jullie maar".
Oke, bedankt voor je reactie!quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Niet altijd, degenen die erom vragen wel.
Ze kunnen iig precies zien hoevaak je het intoetst.
(Dit is mij iig gezegd in mijn filiaal )
En het is 2610400000012
Dat vind AH niet leuk, want statistiekenquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:45 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Heel veel klanten weten nu dat elk filiaal er eentje heeft en dan is van ' duurt zolang om die uit mijn tas te halen, scan jij even?' Of ' ik ben de kaart vergeten, jullie hebben er toch ook een, scan even dan '.
Kennen ze dat nummer ook al bij de Jumbo?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:47 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Eerst deden ze bij ons altijd 26104......
Maar sinds een tijdje alleen op verzoek.
Oh ja de heilige statistieken van appie Heijnquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat vind AH niet leuk, want statistieken
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:48 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Kennen ze dat nummer ook al bij de Jumbo?
Netjes doorverwijzen naar de counter met een bonnetje van je kassa (liefst die van er gelijk na, is het lekker makkelijk opzoeken).quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:45 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor je reactie!
Ja want vaak komen er dan klanten terug die dan gaan zeuren dat hun bonus er niet af is. Terwijl ik hun wel heb gevraagd om hun bonuskaart. Maar ze geven zelf niet aan dat ik de bonuskaart moet aanslaan. Vooral op drukke dagen is dat vervelend haha
Haha, ik liep even langs memory lane naar de goede tijd bij de ahquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:48 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Kennen ze dat nummer ook al bij de Jumbo?
Wat is dezequote:Op zondag 25 augustus 2013 23:50 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Netjes doorverwijzen naar de counter met een bonnetje van je kassa (liefst die van er gelijk na, is het lekker makkelijk opzoeken).
Als daar een klant helemaal gek gaat doen of, die had ik vaker, van die mensen die gelijk erna regel voor regel het bonnetje afgaan stuur ik ze daar heen met hun eigen kassabon.quote:
Oooohhh, deel 2 alquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hij moet hier zijn: WGR / Jumbo-werknemers-topic [deel 2] Welkom C1000!
en het feit dat het zo'n populaire supermarkt isquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat heb je met al die vragen hè
Klant: "Hebben jullie toevallig product XXX?"quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:57 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
en het feit dat het zo'n populaire supermarkt is
Lijkt een beetje op de grap dat men met de verkeerde tas de winkel binnenloopt. Een jumbo of C1000 tasje is vloeken in de kerkquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Klant: "Hebben jullie toevallig product XXX?"
Ik "Nee, sorry meneer dit verkopen wij helaas niet"
Klant "Oh, jammer dan ga ik wel naar de Jumbo."
Ik: "Nou moet je niet gaan schelden hè"
Klant kijkt heel verbaast en begint dan pas de grap te snappen
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mijn SM wil nog wel eens plastic tassen of van die luxere AH boodschappen tassen (van 1,50 ofzo) aan klanten geven die met een tas van Jumbo of een andere keten de winkel inlopen. Uiteraard moeten ze dan wel de andere tas inruilenquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:00 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de grap dat men met de verkeerde tas de winkel binnenloopt. Een jumbo of C1000 tasje is vloeken in de kerk
Stiekem was het Watdoeteenvulploegleider.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:59 schreef Schuimpjes het volgende:
Leuke manager heb je, doen ze bij ons nou nooitquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mijn SM wil nog wel eens plastic tassen of van die luxere AH boodschappen tassen (van 1,50 ofzo) aan klanten geven die met een tas van Jumbo of een andere keten de winkel inlopen. Uiteraard moeten ze dan wel de andere tas inruilen
Mijn manager is zeker een goede gast. Maar dat hij een tas weggeeft gebeurt niet elke dag hoor. Alleen soms bij een vaste klant, maar hij doet het wel. Vinden die klanten ook leuk. Stukje klantenbinding en in de tas zit dan ook nog een kaartje voor het KTO, dat dan vervolgens niet wordt ingevuldquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:03 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Leuke manager heb je, doen ze bij ons nou nooit
Dat is wel origineel en grappig. Dat levert weer positieve mond op mond reclame op!quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mijn SM wil nog wel eens plastic tassen of van die luxere AH boodschappen tassen (van 1,50 ofzo) aan klanten geven die met een tas van Jumbo of een andere keten de winkel inlopen. Uiteraard moeten ze dan wel de andere tas inruilen
Mond tot mond. We zijn niet aan het FHV'en.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:06 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dat is wel origineel en grappig. Dat levert weer positieve mond op mond reclame op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |