Als er toevallig een keer een digi monteur in de winkel loopt, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is om dat uit te schakelen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:12 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar bij ons staat er dus dan op het scherm "bonpapier op, zoek een medewerker" toets pincode...![]()
Die ouwe was 100x beter
Knopje om bon uit te printen eruit slopen, probleem opgelost.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:20 schreef mujentas het volgende:
Als er toevallig een keer een digi monteur in de winkel loopt, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is om dat uit te schakelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:24 schreef exelletor het volgende:
[..]
Knopje om bon uit te printen eruit slopen, probleem opgelost.Het is een touchscreen weegschaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het is een touchscreen weegschaal
Heel vaak staat het er toch niet bij. Vond ik ook altijd zo raar.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:23 schreef exelletor het volgende:
Over vragen gesproken - kan ik dit ook combineren? Nee, "alle combinaties mogelijk" staat er voor niks.
Ik gok in ahcross... Terminal trace...quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?
Wij gaan 's avonds niet naar huis voordat alle handterminals in de oplader staan. Als er eentje mist, dan gaan wij deze direct zoeken.
Nope, al had ik die eerst gebruikt. Helaas gaat de terminal tracer niet verder terug dan dezelfde week (of 3 dagen i.i.g. maar tot maandag). En gaat de Terminal Tracer van Crosss ook niet per terminal ID het aan maar alleen per merk. Daardoor wist ik dat er woensdag 3 gebruikt waren een MC70, een MC3190 en IE-terminal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:56 schreef joey_k het volgende:
[..]
Ik gok in ahcross... Terminal trace...
Gebeld met 2929. Dan word de vraag doorgezet naar NCR. Die vervolgens precies kunnen nagaan welke terminals op welk moment zijn ingelogged (op terminal-ID nummer en daarnaast datum, tijd en gebruiker).quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?
Wij gaan 's avonds niet naar huis voordat alle handterminals in de oplader staan. Als er eentje mist, dan gaan wij deze direct zoeken.
Ik zit serieus te overwegen om een pasjessysteem in te voeren in ons filiaal. Het komt te vaak voor dat terminals in vuldolly's blijven liggen of dat ze een terminal bij de broodafdeling "verstoppen" omdat zij vinden dat ze de hele dag een terminal moeten kunnen gebruiken en dan kom ik er 's avonds bij het sluiten weer een tekort en kan ik gaan zoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:04 schreef einschtein het volgende:
Ik werd laatst nog gebeld: "Ja, heb jij nog terminal gebruikt vandaag? We missen één."
Mijn reactie: "Ja, maar terug gezet. Kijk anders eens op locatie-x, want persoon-x heeft hem gebruikt. En de kans dat die hem daar in heeft gelegd is groot."
Drie keer raden waar die lag.
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nope, al had ik die eerst gebruikt. Helaas gaat de terminal tracer niet verder terug dan dezelfde week (of 3 dagen i.i.g. maar tot maandag). En gaat de Terminal Tracer van Crosss ook niet per terminal ID het aan maar alleen per merk. Daardoor wist ik dat er woensdag 3 gebruikt waren een MC70, een MC3190 en IE-terminal.
[..]
Gebeld met 2929. Dan word de vraag doorgezet naar NCR. Die vervolgens precies kunnen nagaan welke terminals op welk moment zijn ingelogged (op terminal-ID nummer en daarnaast datum, tijd en gebruiker).
Ging nog bijna fout op de vraag "hoeveel terminals heb je" zei ik 3. Toen was ik volgens hem een terminal van de ochtend kwijt (dit was de InternetExplored-terminal). Hij snapte die uitleg niet helemaal maar toen wist hij me te vertellen dat ik hem dan al even kwijt was (dat klopte 4 dagen).
Bij ons is dat ook de afspraak. Duidelijk dat deze dus 3 dagen niet is nageleefd. Teamleiders van de avonden even goed toegesproken. Me woensdags nog rot gezocht niet gevonden. Teamleider die er de ochtend weer was vond hem uiteindelijk in een vuldolly.
Nee, je twijfelde of je die wilde delenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
Ja, sinds Plaza worden gebruikersaccounts niet meer automatisch opgeschoond in de nachtverwerking.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zit serieus te overwegen om een pasjessysteem in te voeren in ons filiaal. Het komt te vaak voor dat terminals in vuldolly's blijven liggen of dat ze een terminal bij de broodafdeling "verstoppen" omdat zij vinden dat ze de hele dag een terminal moeten kunnen gebruiken en dan kom ik er 's avonds bij het sluiten weer een tekort en kan ik gaan zoeken.
Laatst was ik bij een filiaal en die hebben voor elke medewerker die een handterminal kan gebruiken een pasje gemaakt (gewoon papiertje dat geplastificeerd is. Medewerker mag alleen een handterminal gebruiken als hij het pasje in de cradle heeft staan. Nadeel is dat het maken van een pasje tijdrovend is als je dat voor iedere medewerker wilt doen.
Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.
Ben er nog niet helemaal uit of en hoe ik het zou invoeren. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.
Helaas gaan collega's ontzettend onzorgvuldig om met de apparatuur van een ander, maar ik heb er weinig zin in om bijna wekelijks op zaterdag of zondagavond weer naar een terminal op zoek te gaan.
Overigens gister ook maar een FMAS account van een medewerker die 6 maanden geleden is overgeplaatst inactief gemaakt. Account werd nog door diverse medewerkers gebruikt. Was een aantal afboekingen aan het analyseren in FVOS stond er bij medewerker de naam van iemand die al 6 maanden weg was
Dat is inderdaad waar ik mee zit. Een systeem heeft z'n voordelen maar ook z'n nadelen. Even gauw iets voor een klant opzoeken moet je eerst briefje invullen. Maar als vervolgens die handterminal in een vuldolly verdwijnt dan mag ik 's avonds weer alles gaan afzoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, sinds Plaza worden gebruikersaccounts niet meer automatisch opgeschoond in de nachtverwerking.
Een pasjessysteem of een blaadje waar je je naam moet invullen is waarschijnlijk niet echt werkbaar. Als je een paar minuten een terminal nodig hebt, ga je niet helemaal zo'n blaadje invullen. Mensen moeten gewoon zorgvuldiger met dat ding omgaan. Kunnen ze dat niet, dan zouden ze hem niet meer mogen gebruiken.
Daar zat wel een bestand in om in te loggen via de computer. Mijn counter medewerkers zijn daar erg blij mee. Geen wise_login_historie volgens mij.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef mujentas het volgende:
[..]
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
Wij werkte met de achterkant van bonuskaartjes waar je dan je naam op schreef. Verwaterde inderdaad. Nu dit is gebeurt uiteraard weer aangescherpt. Je moet het blijven controleren.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.
Opzich gaan mensen er zorgvuldiger mee om als ze weten dat het te herleiden is naar hun. Nu ik het via 2929 heb gedaan weten ze denk ik dat het sowieso te herleiden is. hopelijk helpt dat dus extra.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef einschtein het volgende:
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
Controle is dan het sleutelwoord. Wanneer een medewerker dus een HT zou pakken zonder zijn naam op een kaartje te schrijven dan zou je daar tegen moeten optreden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef einschtein het volgende:
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Daar zat wel een bestand in om in te loggen via de computer. Mijn counter medewerkers zijn daar erg blij mee. Geen wise_login_historie volgens mij.
Zou je hem ook naar mij willen mailen? Heb je mijn emailadres nog? Anders DM ik hem even.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Dat is dan met ID-nummer van de terminal en de gebruiker?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Same here. Heb je mijn e-mailadres nog?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |