abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130450958
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:12 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Maar bij ons staat er dus dan op het scherm "bonpapier op, zoek een medewerker" toets pincode... :')
Die ouwe was 100x beter
Als er toevallig een keer een digi monteur in de winkel loopt, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is om dat uit te schakelen.
pi_130451049
Over vragen gesproken - kan ik dit ook combineren? Nee, "alle combinaties mogelijk" staat er voor niks.
pi_130451103
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:20 schreef mujentas het volgende:
Als er toevallig een keer een digi monteur in de winkel loopt, dan zou je kunnen vragen of het mogelijk is om dat uit te schakelen.
Knopje om bon uit te printen eruit slopen, probleem opgelost.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130451295
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:24 schreef exelletor het volgende:

[..]

Knopje om bon uit te printen eruit slopen, probleem opgelost.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een touchscreen weegschaal ;)
pi_130451434
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:29 schreef mujentas het volgende:

[..]

Het is een touchscreen weegschaal ;)
Dit.
En het is simpelweg niet mogelijk. Hele gebruiksaanwijzing doorgespit en contact opgenomen :')
Misschien bij een systeem update... maar dat zullen ze wel niet doen.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:23 schreef exelletor het volgende:
Over vragen gesproken - kan ik dit ook combineren? Nee, "alle combinaties mogelijk" staat er voor niks.
Heel vaak staat het er toch niet bij. Vond ik ook altijd zo raar.
pi_130451920
Wij hebben nog zo'n oude weegschaal. Met een hippe blauwe sticker: "Uw artikelen worden bij de kassa gewogen." :7
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:56:23 #207
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_130452114
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef mujentas het volgende:

[..]

Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?

Wij gaan 's avonds niet naar huis voordat alle handterminals in de oplader staan. Als er eentje mist, dan gaan wij deze direct zoeken.
Ik gok in ahcross... Terminal trace...
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:44:01 #208
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_130455835
Bij ons was ook de meest gestelde vraag: 'moeten wij hier ook wegen?'

Dit terwijl er een A4 ophangt, wat bijna niet te missen is, met: uw producten worden afgewogen bij de kassa. :') :N
pi_130459061
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:56 schreef joey_k het volgende:

[..]

Ik gok in ahcross... Terminal trace...
Nope, al had ik die eerst gebruikt. Helaas gaat de terminal tracer niet verder terug dan dezelfde week (of 3 dagen i.i.g. maar tot maandag). En gaat de Terminal Tracer van Crosss ook niet per terminal ID het aan maar alleen per merk. Daardoor wist ik dat er woensdag 3 gebruikt waren een MC70, een MC3190 en IE-terminal.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef mujentas het volgende:

[..]

Hoe heb je gecheckt dat die persoon had ingelogd om 15.30?

Wij gaan 's avonds niet naar huis voordat alle handterminals in de oplader staan. Als er eentje mist, dan gaan wij deze direct zoeken.
Gebeld met 2929. Dan word de vraag doorgezet naar NCR. Die vervolgens precies kunnen nagaan welke terminals op welk moment zijn ingelogged (op terminal-ID nummer en daarnaast datum, tijd en gebruiker).

Ging nog bijna fout op de vraag "hoeveel terminals heb je" zei ik 3. Toen was ik volgens hem een terminal van de ochtend kwijt (dit was de InternetExplored-terminal). Hij snapte die uitleg niet helemaal maar toen wist hij me te vertellen dat ik hem dan al even kwijt was (dat klopte 4 dagen).

Bij ons is dat ook de afspraak. Duidelijk dat deze dus 3 dagen niet is nageleefd. Teamleiders van de avonden even goed toegesproken. Me woensdags nog rot gezocht niet gevonden. Teamleider die er de ochtend weer was vond hem uiteindelijk in een vuldolly.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130459905
Ik werd laatst nog gebeld: "Ja, heb jij nog terminal gebruikt vandaag? We missen één."

Mijn reactie: "Ja, maar terug gezet. Kijk anders eens op locatie-x, want persoon-x heeft hem gebruikt. En de kans dat die hem daar in heeft gelegd is groot."

Drie keer raden waar die lag. :Y
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:13:42 #211
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130460412
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:04 schreef einschtein het volgende:
Ik werd laatst nog gebeld: "Ja, heb jij nog terminal gebruikt vandaag? We missen één."

Mijn reactie: "Ja, maar terug gezet. Kijk anders eens op locatie-x, want persoon-x heeft hem gebruikt. En de kans dat die hem daar in heeft gelegd is groot."

Drie keer raden waar die lag. :Y
Ik zit serieus te overwegen om een pasjessysteem in te voeren in ons filiaal. Het komt te vaak voor dat terminals in vuldolly's blijven liggen of dat ze een terminal bij de broodafdeling "verstoppen" omdat zij vinden dat ze de hele dag een terminal moeten kunnen gebruiken en dan kom ik er 's avonds bij het sluiten weer een tekort en kan ik gaan zoeken.

Laatst was ik bij een filiaal en die hebben voor elke medewerker die een handterminal kan gebruiken een pasje gemaakt (gewoon papiertje dat geplastificeerd is. Medewerker mag alleen een handterminal gebruiken als hij het pasje in de cradle heeft staan. Nadeel is dat het maken van een pasje tijdrovend is als je dat voor iedere medewerker wilt doen.

Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.

Ben er nog niet helemaal uit of en hoe ik het zou invoeren. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.

Helaas gaan collega's ontzettend onzorgvuldig om met de apparatuur van een ander, maar ik heb er weinig zin in om bijna wekelijks op zaterdag of zondagavond weer naar een terminal op zoek te gaan.

Overigens gister ook maar een FMAS account van een medewerker die 6 maanden geleden is overgeplaatst inactief gemaakt. Account werd nog door diverse medewerkers gebruikt. Was een aantal afboekingen aan het analyseren in FVOS stond er bij medewerker de naam van iemand die al 6 maanden weg was :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130460479
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Nope, al had ik die eerst gebruikt. Helaas gaat de terminal tracer niet verder terug dan dezelfde week (of 3 dagen i.i.g. maar tot maandag). En gaat de Terminal Tracer van Crosss ook niet per terminal ID het aan maar alleen per merk. Daardoor wist ik dat er woensdag 3 gebruikt waren een MC70, een MC3190 en IE-terminal.

[..]

Gebeld met 2929. Dan word de vraag doorgezet naar NCR. Die vervolgens precies kunnen nagaan welke terminals op welk moment zijn ingelogged (op terminal-ID nummer en daarnaast datum, tijd en gebruiker).

Ging nog bijna fout op de vraag "hoeveel terminals heb je" zei ik 3. Toen was ik volgens hem een terminal van de ochtend kwijt (dit was de InternetExplored-terminal). Hij snapte die uitleg niet helemaal maar toen wist hij me te vertellen dat ik hem dan al even kwijt was (dat klopte 4 dagen).

Bij ons is dat ook de afspraak. Duidelijk dat deze dus 3 dagen niet is nageleefd. Teamleiders van de avonden even goed toegesproken. Me woensdags nog rot gezocht niet gevonden. Teamleider die er de ochtend weer was vond hem uiteindelijk in een vuldolly.
In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:15:42 #213
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130460519
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef mujentas het volgende:

[..]

In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
Nee, je twijfelde of je die wilde delen ;)

Edit: dacht dat je mij quote, maar je doelde op Ikbenschipper.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130460701
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik zit serieus te overwegen om een pasjessysteem in te voeren in ons filiaal. Het komt te vaak voor dat terminals in vuldolly's blijven liggen of dat ze een terminal bij de broodafdeling "verstoppen" omdat zij vinden dat ze de hele dag een terminal moeten kunnen gebruiken en dan kom ik er 's avonds bij het sluiten weer een tekort en kan ik gaan zoeken.

Laatst was ik bij een filiaal en die hebben voor elke medewerker die een handterminal kan gebruiken een pasje gemaakt (gewoon papiertje dat geplastificeerd is. Medewerker mag alleen een handterminal gebruiken als hij het pasje in de cradle heeft staan. Nadeel is dat het maken van een pasje tijdrovend is als je dat voor iedere medewerker wilt doen.

Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.

Ben er nog niet helemaal uit of en hoe ik het zou invoeren. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.

Helaas gaan collega's ontzettend onzorgvuldig om met de apparatuur van een ander, maar ik heb er weinig zin in om bijna wekelijks op zaterdag of zondagavond weer naar een terminal op zoek te gaan.

Overigens gister ook maar een FMAS account van een medewerker die 6 maanden geleden is overgeplaatst inactief gemaakt. Account werd nog door diverse medewerkers gebruikt. Was een aantal afboekingen aan het analyseren in FVOS stond er bij medewerker de naam van iemand die al 6 maanden weg was :')
Ja, sinds Plaza worden gebruikersaccounts niet meer automatisch opgeschoond in de nachtverwerking.

Een pasjessysteem of een blaadje waar je je naam moet invullen is waarschijnlijk niet echt werkbaar. Als je een paar minuten een terminal nodig hebt, ga je niet helemaal zo'n blaadje invullen. Mensen moeten gewoon zorgvuldiger met dat ding omgaan. Kunnen ze dat niet, dan zouden ze hem niet meer mogen gebruiken.
pi_130460766
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:21:12 #216
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130460790
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:19 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja, sinds Plaza worden gebruikersaccounts niet meer automatisch opgeschoond in de nachtverwerking.

Een pasjessysteem of een blaadje waar je je naam moet invullen is waarschijnlijk niet echt werkbaar. Als je een paar minuten een terminal nodig hebt, ga je niet helemaal zo'n blaadje invullen. Mensen moeten gewoon zorgvuldiger met dat ding omgaan. Kunnen ze dat niet, dan zouden ze hem niet meer mogen gebruiken.
Dat is inderdaad waar ik mee zit. Een systeem heeft z'n voordelen maar ook z'n nadelen. Even gauw iets voor een klant opzoeken moet je eerst briefje invullen. Maar als vervolgens die handterminal in een vuldolly verdwijnt dan mag ik 's avonds weer alles gaan afzoeken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130460844
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:14 schreef mujentas het volgende:

[..]

In dat zip bestandje dat ik een tijdje terug had gestuurd, zat daar geen bestand in met de naam wise_login_historie?
Daar zat wel een bestand in om in te loggen via de computer. Mijn counter medewerkers zijn daar erg blij mee. Geen wise_login_historie volgens mij.
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:13 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]
Ander filiaal dat ik ken laat mensen een klein strookje invullen met naam, datum en tijd en medewerkers moeten die briefjes dan vervolgens in de cradle plaatsen. Werkt makkelijker dan een pasje, maar ik vraag mij af hoelang zoiets goed gaat. Eerste weken zal het prima gaan en daarna zie ik het wel weer gebeuren dan mensen terminals "even" nodig hebben dus geen briefje gaan invullen.

Wij werkte met de achterkant van bonuskaartjes waar je dan je naam op schreef. Verwaterde inderdaad. Nu dit is gebeurt uiteraard weer aangescherpt. Je moet het blijven controleren.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130460927
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef einschtein het volgende:
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
Opzich gaan mensen er zorgvuldiger mee om als ze weten dat het te herleiden is naar hun. Nu ik het via 2929 heb gedaan weten ze denk ik dat het sowieso te herleiden is. hopelijk helpt dat dus extra.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:23:43 #219
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130460934
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:20 schreef einschtein het volgende:
Dat heeft toch geen zin, zo'n pasjes/kaartjes systeem? Want je kan de terminal gewoon zonder dat ding pakken.
Controle is dan het sleutelwoord. Wanneer een medewerker dus een HT zou pakken zonder zijn naam op een kaartje te schrijven dan zou je daar tegen moeten optreden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130461066
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:22 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Daar zat wel een bestand in om in te loggen via de computer. Mijn counter medewerkers zijn daar erg blij mee. Geen wise_login_historie volgens mij.

Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:27:34 #221
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130461139
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:

[..]

Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Zou je hem ook naar mij willen mailen? Heb je mijn emailadres nog? Anders DM ik hem even.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130461196
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:

[..]

Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Dat is dan met ID-nummer van de terminal en de gebruiker?
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130461197
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:26 schreef mujentas het volgende:

[..]

Als ik er morgen aan denk dan zal ik deze even doorsturen. Dan kan je zelf het handterminal logboek checken en hoef je 2929 niet meer te bellen.
Same here. Heb je mijn e-mailadres nog?
pi_130461220
nvm
pi_130461243
Gok dat Mujentas die nog wel heeft :)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')