abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130243727
120901_183944_ffrealmborn1.jpg

De bèta-periode is voorbij. Aansluitend op de Early Acces hebben Denzo en ondergetekende al characters voorbereid om een toffe free company (Guild) aan te maken met voornamelijk Nederlandse strijders. Vanuit hier kunnen we gigantische raids uitvoeren op de verschillende duty's en kunnen we elkaar financieel, met kleding of met wapens ondersteunen.

Wij zitten in de server Odin en het lijkt ons tof om daarvoor een free company op te richten die Einherjar, Zantetsuken of Sleipnir heet. De Linkshell 'The Einherjar' is al geregistreerd door ons en kan als hulpchat dienen voor nieuwe leden in de lage levels.

Wat is een Free Company?
Als je de main quest volgt vanaf het begin (de vlammende questmarkers) dan kom je uit bij Vesper Bay, waar je uiteindelijk een gevecht tegen de eindbaas Ifrit moet doen. Wanneer je deze quest, beschikbaar vanaf level 20, hebt gedaan moet je jouw character laten aansluiten bij een van de drie Grand Companies. Elk van de drie beginsteden hebben een eigen Grand Company. Welke je kiest is aan jezelf.

Vanaf level 25 zul je jouw character aan kunnen sluiten bij een Free Company. Dit is Square Enix' idee van een guild, waarbij je schijnbaar zelfs een stukje eigen forum op The Lodestone krijgt. Dit kan alleen als je daarvoor uitgenodigd bent, dus laat het hier weten als je ons legendarische team komt versterken.

Welke servers kan ik kiezen?
Uiteraard raden we Odin aan om je bij de leukste Free Company aan te sluiten. Naast Odin zijn er echter nog wat andere servers beschikbaar.

Een complete lijst van de beschikbaar server zijn hier te vinden:
http://xivstatus.com/

Waar zitten jullie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door D-vide op 20-08-2013 15:39:34 ]
Kitase: "You're a good gamer!"
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:54:56 #2
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130243792
^O^ Sowieso naar Odin gaan!
pi_130253126
Ik zit op Moogle :)

Grote FC van mezelf en ook nog in een NL/BE LS.
pi_130257928
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:44 schreef Theoden het volgende:

Nice! Geef je stats even door, gooi ik je in de OP.
pi_130259940
Ik zit zelf ook op Odin, echter wel met een eigen FC.

Character naam is Divyan Dawnborne, lvl 20 GLD. De andere 'hoge' levels zijn Mining op 15 en Blacksmithing op 10, maar die zijn allemaal zo simpel te levelen dat het niet echt waard is om het neer te zetten :P
pi_130267657
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:44 schreef Theoden het volgende:

Forumnaam: Theoden
Ingame naam: Evenstar Wanderlust
Type: Tank
Stats: GLD 20, CNJ 15, MNR 20

en indien nodig:
LS/FC Phantas Magoria
pi_130276494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

en indien nodig:
LS/FC Phantas Magoria
Een tank die kan healen? Wat voor race heb je gekozen?
pi_130277584
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:40 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij (net als ik) voor Paladin gaat, dan moet je Conjurer op level 15 hebben :P

Ik heb zelf een Hyur aangemaakt, ben nooit zo'n fan van aparte rassen. Dus lekker simpel :P
pi_130295943
heb zelf de beta niet gespeeld, maar ik ga wel voor de early acces en probeer dan wel iedereen in te halen met een 24 uur sessie :D
pi_130303904
Och, daar ga ik niet aan beginnen. Voor het eerst sinds de WoW release heb ik hetzelfde gevoel als toen; er is een hele wereld te ontdekken en ik ga m'n tijd ervoor nemen. Ik heb ook geen plannen om hardcore endgame te gaan spelen. Die fase heb ik gehad, en nu is het puur voor fun. Wel gaan we proberen met de FC om uiteindelijk Bahamut neer te krijgen, maar daar zijn maar 8 man voor nodig (ong. evenveel als dat we in de FC hebben :P). Maar ook dit heeft geen haast.

Ik ben bang dat ik straks met name met crafting en gathering aan het kutten ben, om een of andere reden trekt het fishing systeem me wel (beetje rustgevend), maar ook mining en botany vond ik nog wel grappig, zeker zodra je HQ items kan krijgen. Maar goed, ik zie het allemaal wel, maar ik weet wel dat ik er van ga genieten :)
pi_130309794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:40 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ik ga voor Paladin en dan heb je CNJ nodig om het te unlocken :)

Ik ben Female Miqo'te.
pi_130312192
Ik heb het originele spel gespeeld en ook fase 3 van de beta. Als je het originele spel hebt, wat zijn dan de eisen om te spelen? Ik neem aan dat ik het niet opnieuw hoef te kopen, maar dat er wel weer een geldbedrag aan vastzit per maand? Weet iemand ook of ik met de pc-versie van het origineel ook op de ps3 kan spelen?

Als dat meevalt kom ik er misschien wel bij. De beta was een grote verbetering.
pi_130312615
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:20 schreef Helgen het volgende:
Ik heb het originele spel gespeeld en ook fase 3 van de beta. Als je het originele spel hebt, wat zijn dan de eisen om te spelen? Ik neem aan dat ik het niet opnieuw hoef te kopen, maar dat er wel weer een geldbedrag aan vastzit per maand? Weet iemand ook of ik met de pc-versie van het origineel ook op de ps3 kan spelen?

Als dat meevalt kom ik er misschien wel bij. De beta was een grote verbetering.
Als je het origineel hebt, krijg je ARR iirc gratis. Als je ook nog 90 dagen toendertijd betaald had kreeg je nog wat extra's, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden (volgens mij was het wat speeltijd).

Als je het op de PS3 wilt spelen, is het wel wat lastiger, volgens mij moet je daarvoor de PS3 versie wel halen. Voor de rest zit je idd aan het geldbedrag per maand
pi_130313138
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:34 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Als je het origineel hebt, krijg je ARR iirc gratis. Als je ook nog 90 dagen toendertijd betaald had kreeg je nog wat extra's, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden (volgens mij was het wat speeltijd).

Als je het op de PS3 wilt spelen, is het wel wat lastiger, volgens mij moet je daarvoor de PS3 versie wel halen. Voor de rest zit je idd aan het geldbedrag per maand
Ah, bedankt. 13 euro per maand is nog wel te doen, maar ik ga eens rondkijken of het lukt met mijn oude account te heropstarten.
pi_130313732
Ik heb hem gelijk maar gepre-ordered voor de ps3, als het me dan nog lukt de pc versie gratis te krijgen ben ik helemaal blij, maar ik doe dus wel mee met de linkshell :) Ik ben geen held met de ps3, maar in de beta heb ik het een beetje geprobeerd en het lukte in ieder geval om door de eerste dungeon te komen.
pi_130346631
Nou, ik ben ook om :o En ik heb er zin in! Nieuwe dingen ontdekken *O* Ik vind het erg tof dat je alle gathering en crafting classes gewoon op één character kunt leren want dat vond ik bij WoW altijd één van de leukere dingen om te doen :D
pi_130370334
Ik ben heel benieuwd of mijn account straks geldig is. Was een guest account tijdens de originele release, maar die is in de verwarring ooit omgezet tot een permanent account. Nu vraag ik me af of ze dat gaan herstellen of dat ik straks gewoon kan subben. ;)

En ik ben benieuwd of het spel nu beter in elkaar zit. Niet dat ik nou enorm ver gekomen was, maar die rare caps die ze op het levellen hadden en het enigzins overdreven complexe crafting systeem waren een beetje bijzonder. :P
pi_130376207
Ook ik doe mee :) Vroeger FFIX, X en X-2 gespeeld, daarna FF een beetje vergeten en jarenlang vrij serieus WoW gespeeld, ook wat PoE en D3, en toen kwam pas FF weer in beeld met de beta. Het voelde meteen vrij vertrouwd met moogles en zulks O+ Wil dit keer proberen om wat meer casual spelen, niet overal in verdiepen en rustig alles ontdekken, dus ook niet gek veel in de beta gespeeld (alleen p3 wat meer). Alleen kom ik er nu dus achter dat ik gerust meer had kunnen spelen in p4 omdat die chars meegaan naar live? Da's dan wel weer het nadeel van je niet in dingen verdiepen :') Ach tsja, ben er toch nog niet helemaal uit waar ik mee begin, Conjurer of Arcanist, healer in ieder geval! :)
pi_130381319
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:51 schreef Holyme het volgende:
ben er toch nog niet helemaal uit waar ik mee begin, Conjurer of Arcanist, healer in ieder geval! :)
pi_130385788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:16 schreef D-vide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, true that, maar zal toch een allereerste keuze moeten maken :P
pi_130386039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:30 schreef Holyme het volgende:

[..]

Haha, true that, maar zal toch een allereerste keuze moeten maken :P
Neuh, dat is de grap aan die game, je kan redelijk gemakkelijk allerlei paden tegelijkertijd bewandelen.

Ik had elke combat skill tot level 10 getrained op archery na, in de eerste maand, om zo een idee te krijgen wat er te doen viel. Leverde ook een leuke greep aan skills op die je kon gebruiken. :)
pi_130386315
Zodra je jouw eerste klasse op lvl 10 hebt en je doorloopt de quest ervan, kun je jezelf bij elke genootschap aansluiten. Vanaf de main quest rond lvl 15 kun je ook nog eens naar alle grote steden gaan, dus je hoeft alleen een klasse tot lvl 15 te doen alvorens je een nieuwe klasse pakt. Ik zou om te beginnen ARC aanbevelen omdat daar iets meer actie in zit, maar dat is verder je eigen keuze.
pi_130386385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:16 schreef D-vide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb trouwens een vraagje. Ik hoorde dat er op Odin voornamelijk Duits gesproken wordt, ook in general chat. Wat is jouw ervaring daarmee?
pi_130386535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Heb trouwens een vraagje. Ik hoorde dat er op Odin voornamelijk Duits gesproken wordt, ook in general chat. Wat is jouw ervaring daarmee?
Ik heb inderdaad duitsers gezien. Naar mijn idee was het echter 20% Duits en 80% Engels.
pi_130386747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:56 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad duitsers gezien. Naar mijn idee was het echter 20% Duits en 80% Engels.
Ah okay, thanks! :)
pi_130387411
Ik heb 3 keer Duits in de chat gezien, waarbij 2 van de keren gevraagd werd of het in het Engels gezegd kon worden (en daarbij het ook gedaan werd). Valt dus zeker mee zoals D-vide al zegt :).

Grootste voordeel, er zijn geen grote communities die naar Odin gaan, zoals Reddit of 4chan. Zorgt voor stukken minder gespam en geflame.
pi_130387737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:38 schreef Timmie85 het volgende:

[..]

Neuh, dat is de grap aan die game, je kan redelijk gemakkelijk allerlei paden tegelijkertijd bewandelen.

Ik had elke combat skill tot level 10 getrained op archery na, in de eerste maand, om zo een idee te krijgen wat er te doen viel. Leverde ook een leuke greep aan skills op die je kon gebruiken. :)
Mm, weet ik, maar dacht dat het verstandig was gewoon eest 2 classes te doen zodat je een job hebt, maar wat jij hebt gedaan klinkt ook wel goed eigenlijk :)
pi_130387779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:49 schreef D-vide het volgende:
Zodra je jouw eerste klasse op lvl 10 hebt en je doorloopt de quest ervan, kun je jezelf bij elke genootschap aansluiten. Vanaf de main quest rond lvl 15 kun je ook nog eens naar alle grote steden gaan, dus je hoeft alleen een klasse tot lvl 15 te doen alvorens je een nieuwe klasse pakt. Ik zou om te beginnen ARC aanbevelen omdat daar iets meer actie in zit, maar dat is verder je eigen keuze.
Had in p3 een CNJ tot mid 20 ofzo, ARC even getest in p4, die leek me wel wat boeiender om mee te beginnen idd. Thanks voor de tip :)
pi_130388838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mm, weet ik, maar dacht dat het verstandig was gewoon eest 2 classes te doen zodat je een job hebt, maar wat jij hebt gedaan klinkt ook wel goed eigenlijk :)
Grootste nadeel is wel dat je 8x hetzelfde gebiedje afwerkt of zo. ;) Al word je naar verhouding wel steeds sterker en gaat het steeds iets sneller. Dus toen ik op de laatste 2 classes zat ben ik maar gewoon het avontuur op gaan zoeken. :P Tot ik ergens dood ging in een grot vol met kikkers. :')
pi_130399915
Ik wil beginnen met een arcanist en opwerken naar scholar. Ik speelde in phase 3 met conjurer en daardoor ken ik nu de beginquestline al een beetje. Dus nu wil ik een ander begin zien en ga ik arcanist proberen. Je kan toch ook meerdere jobs hebben? Mijn idee is:

lvl 15 arcanist, lvl 10 conjurer en lvl 5 archer en thaumaturge
lvl 25 arcanist, lvl 15 conjurer, lvl 10 archer/thaumaturge
lvl 30 arcanist, lvl 20 conjurer, lvl 15 archer/thaumaturge

als ik dat doe heb ik op lvl 30 dus een scholar unlocked én de summoner. En als ik even doortrain kan ik misschien nog bard en white mage worden. Dan ben ik voornamelijk een hulpclass. Ik vond healen in phase 3 trouwens wel leuk en dit lijkt me al genoeg om mee te beginnen :)

Ik heb trouwens na 2,5 dag nog geen reactie gehad op mijn vraag die ik aan square stelde ivm mijn account. Ziet er naar uit dat ik jullie pas woensdagochtend zal komen versterken.
pi_130409635
Edit, nevermind, al gevonden :')
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:21:38 #32
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130415199
Kan nog steeds geen early access spelen omdat Square Enix geen bevestiging of keys heeft gemailed :') De support zal ook wel niet beschikbaar zijn in het weekend. Dat wordt pas dinsdag spelen dus :')
pi_130417821
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:21 schreef Denzo het volgende:
Kan nog steeds geen early access spelen omdat Square Enix geen bevestiging of keys heeft gemailed :') De support zal ook wel niet beschikbaar zijn in het weekend. Dat wordt pas dinsdag spelen dus :')
Da's ook minder dan -O- if it helps any, alle EU/NA realms zijn down op het moment :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:13:42 #34
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130417868
Dat scheelt dan weer. Hopelijk krijgen de mensen niet een al te grote voorsprong op mij :P Al scheelt het dat ik op level 20 mag beginnen :P
pi_130418271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:11 schreef Holyme het volgende:

[..]

Da's ook minder dan -O- if it helps any, alle EU/NA realms zijn down op het moment :P
Het bericht zegt dat het 3 uur gaat duren...

Nu nog 2,5 uur dus. Ik hoop niet dat mijn Char. data van de afgelopen zes uur wordt verwijderd.

Wat is jouw accountnaam btw?
pi_130418350
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:32 schreef D-vide het volgende:

[..]

Het bericht zegt dat het 3 uur gaat duren...

Nu nog 2,5 uur dus. Ik hoop niet dat mijn Char. data van de afgelopen zes uur wordt verwijderd.

Wat is jouw accountnaam btw?
Waarom zou je data verwijderd worden?
pi_130429175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:35 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Waarom zou je data verwijderd worden?
Ze zeiden dat de character data niet verloren zou gaan TENZIJ er een gamebreaking bug was gevonden. Aangezien de server er 2 uur uit lagen, had het misschien kunnen gebeuren.

Ik had het gelukkig mis.

Ze zijn wel erg aan het klooien met de server zeg.
pi_130431412
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:04 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ze zeiden dat de character data niet verloren zou gaan TENZIJ er een gamebreaking bug was gevonden. Aangezien de server er 2 uur uit lagen, had het misschien kunnen gebeuren.

Ik had het gelukkig mis.

Ze zijn wel erg aan het klooien met de server zeg.
Aha, op die fiets! Hebben ze dat specifiek benoemd bij de aankondiging van deze maintenance dan? Ik wist niet eens dat zoiets zou kunnen gebeuren, vraag me ook af hoe groot die kans is? Voor zover ik weet is het bij WoW bijvoorbeeld nog nooit gebeurd, niet toen ik speelde iig.

En die maintenance, tsja. Ik vind het natuurlijk ook jammer, en vanmiddag ook best wel een beetje vervelend, maar ik had niet anders verwacht. Sommige WoW-patches waren erger dan dit, ze doen het nog best netjes imho :)

Morgen weer verder, nu al zin in :D Ik vind het tot nu toe echt awesome O+
pi_130432033
Kan iemand mij meer vertellen over PvE in deze game?

Dat is het enige wat mij trekt aan een MMO.
pi_130435060
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:41 schreef Santello het volgende:
Kan iemand mij meer vertellen over PvE in deze game?

Dat is het enige wat mij trekt aan een MMO.
Er is bijna alleen maar PvE :p

Verschillende manieren om te levelen (quests, fates, dungeons, guildleve's, grand company leve's, etc). Hoe het endgame is weet ik niet, ik ben nog steeds level 20 omdat ik gisteren laat terug kwam en maar even met Blacksmithing verder ben gegaan :P
pi_130436237
Bah, kan niet inloggen omdat de server vol is. Wordt niet eens in een queue geplaatst, maar krijg de melding dat ik het later nog eens moet proberen :(
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:39:09 #42
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130445631
Vandaag een automatisch mailtje gehad van de Square Enix support, hopelijk morgen antwoord. Die early access loop ik nu nogal flink mis. Hopelijk krijg ik wel mijn pre-order bonussen nog. Zo te lezen loop ik gelukkig niet heel veel mis met die early access.
pi_130446352
Het is geen vlekkeloze start, maar niet de slechtste in MMORPG geschiedenis. Over een weekje loopt alles wel stabiel.
pi_130450160
Ik zou een moogle cap moeten hebben en nog wawt, maar ik heb niets in mijn inventory? Nou ja, tussen de server maintenance door level 10 geworden. Ik heb nu nog een aardig grind gevoel, maar misschien gaat dat nog beter worden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130450427
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:58 schreef Pheno het volgende:
Ik zou een moogle cap moeten hebben en nog wawt, maar ik heb niets in mijn inventory? Nou ja, tussen de server maintenance door level 10 geworden. Ik heb nu nog een aardig grind gevoel, maar misschien gaat dat nog beter worden.
Komt pas de 27ste in je mail, heb ik begrepen. Servers nu weer down, was net een paar laatste quests aan het doen om een chocobo op te halen zodat gathering vlugger gaat
pi_130450473
Ja, ze liggen weer plat, handig zo'n early access en dan niet 's nachts de boel onderhouden :P
pi_130450576
Mijn Conjurer was bijna lvl 26 toen de duty finder server weer kuren begon te krijgen. :P
Nu de maintenance maar weer afwachten en kijken of we met 1,5 uur weer kunnen inloggen.

Buiten de maintenance om heb ik eigenlijk nog weinig te klagen gehad.
pi_130451708
Servers zijn weer up.
pi_130453586
Als ik zomenteen thuis ben ga ik het aanschaffen. Zitten jullie op de server Odin?

Hij is dus ook uit op de consoles. Is de game dan wel getuned voor de PC ?

[ Bericht 34% gewijzigd door Santello op 25-08-2013 19:57:45 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 20:07:17 #50
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130454344
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:43 schreef Santello het volgende:
Als ik zomenteen thuis ben ga ik het aanschaffen. Zitten jullie op de server Odin?

Hij is dus ook uit op de consoles. Is de game dan wel getuned voor de PC ?
De game is gewoon in de eerste plaats voor de pc ontwikkeld, dus ja :) En wij zitten inderdaad op Odin :)
pi_130454425
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:07 schreef Denzo het volgende:

[..]

De game is gewoon in de eerste plaats voor de pc ontwikkeld, dus ja :) En wij zitten inderdaad op Odin :)
Cool. Zit nu op de website. Dacht dat ik m voor 30 dollar mee kon pikken. Kost ie gewoon 40 euro hier :P Kut overheid.

Duitse EU store. Kan dat kloppen? Zelfs als ik op UK druk wordt ik gelinked naar een duitse store.

[ Bericht 5% gewijzigd door Santello op 25-08-2013 21:06:09 ]
pi_130457548
Bij Bol issie 30,-, misschien even verder kijken dan? :)
Ik zit nu op Phoenix (of nou ja, als de servers 't doen tenminste :P), toen ik begon was Odin vol helaas.
pi_130458089
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:18 schreef Holyme het volgende:
Bij Bol issie 30,-, misschien even verder kijken dan? :)
Ik zit nu op Phoenix (of nou ja, als de servers 't doen tenminste :P), toen ik begon was Odin vol helaas.
Bedankt voor de tip :o
pi_130458436
Net even gekeken, Odin accepteert nog steeds geen nieuwe chars, anders had ik wel overwogen om te switchen.

En graag gedaan Santello :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:29:14 #55
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130461239
Op de site van Square-Enix zelf kost hij ¤25, daar heb ik hem ge-preordered. Alleen heb ik dus geen codes binnen gekregen :{
pi_130462020
Waarschijnlijk compleet overbodig om te vragen, maar je hebt ook je spamfolder bekeken?
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:25:06 #57
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130463755
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:45 schreef Holyme het volgende:
Waarschijnlijk compleet overbodig om te vragen, maar je hebt ook je spamfolder bekeken?
Uiteraard. Niet dat het echt nodig is, ik heb namelijk helemaal geen spamfilter aanstaan :P
pi_130464046
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:29 schreef Denzo het volgende:
Op de site van Square-Enix zelf kost hij ¤25, daar heb ik hem ge-preordered. Alleen heb ik dus geen codes binnen gekregen :{
Dan heb je de North-America versie gekocht toch?
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:52:29 #59
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130464712
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef Santello het volgende:

[..]

Dan heb je de North-America versie gekocht toch?
Nee, er is ook gewoon een europese Square-Enix winkel hoor: https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/
pi_130465183
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:52 schreef Denzo het volgende:

[..]

Nee, er is ook gewoon een europese Square-Enix winkel hoor: https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/
Ik las inderdaad verkeerd. ¤40 euro was de collectors edition. Heb de normale nu gekocht.

[ Bericht 6% gewijzigd door Santello op 26-08-2013 00:28:39 ]
pi_130465914
Pff, die errors rijzen echt de pan uit.
pi_130466027
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:32 schreef D-vide het volgende:
Pff, die errors rijzen echt de pan uit.

Geen code ontvangen : \. In al mijn games die ik digitaal gekocht heb, nog nooit zoveel verwarring en rompslomp meegemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Santello op 26-08-2013 01:22:41 ]
pi_130482149
White mage! En ik heb een eenhoorn. EEN FUCKING EENHOORN.
pi_130484171
Krijg al 2 dagen niks dan this world is currently full, SE zuigt ballen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:48:58 #65
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130487136
Game is onwijs tof, aftersales wat minder. Hopelijk kan ik morgen spelen :')
pi_130489792
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef MrDrako het volgende:
Krijg al 2 dagen niks dan this world is currently full, SE zuigt ballen.
Had dat van 't weekend ook 'n paar keer, leek bij mij wel alsof de hele game opnieuw opstarten hielp, als ik vanaf char selection screen bleef proberen, bleef ie dat aangeven.

Moogle muts :D met xp boost voor onder lvl10 :D
pi_130489822
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:06 schreef D-vide het volgende:
White mage! En ik heb een eenhoorn. EEN FUCKING EENHOORN.
Noh! Dat wist ik heul niet, misschien toch maar white mage gaan ipv scholar dan :P
pi_130493695
Heuy, ik mag patchen. Tijd om die server populatie nog wat hoger te zetten. 8-)
pi_130498600
Op de maintenance na geen problemen met inloggen. Ik heb nog geen bijzaken gedaan, alleen puur arcanist. Geen idee wat of waar de rest is, en waarom ik zou gaan vissen. :+
pi_130501471
Als het goed is kan ik over een half uurtje beginnen. Ik zal, als dat kan, een char aanmaken op Odin. Wie mag ik in de loop van de dagen bereiken om de ls te joinen? :)
pi_130505710
Ik ben dom.

Gisteravond m'n CE code ingevoerd bij Mog Station, en net als een hele rits andere mensen heb ik nu een 2de service account met m'n CE... Sindsdien hebben ze de knop voor 'nieuwe service account' weggedaan, zodat er niet meer mensen in trappen, maar ik hoop toch wel dat dit vlug opgelost wordt. Dus nu kan ik nog 3 dagen op m'n Early Access spelen, en daarna is het hopen dat de CE al overgezet is naar datzelfde account, want m'n karakter is anders niet bruikbaar.

Een voorbeeldje (even de paint wegdenken);

Ik had dus op Add New Service Account gedrukt... Net daarna kwamen er posts dat je dat niet moest doen. En nu is de button dus verdwenen van de site
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:21:00 #72
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130507607
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')...
pi_130516636
Snap er even weinig meer van, ben ARC als eerste gaan lvlen, tussendoor CNJ opgepakt. Ben ik lvl12 CNJ in Gridania, en er zijn gewoon geen quests meer? Alleen levequests, terwijl ik CNJ op beta heb gespeeld en weet gewoon wat ik mis, alleen kan nergens q's krijgen :{ * Holyme nog maar een rondje gaat rennen op zoek naar quests
pi_130516892
Nog steeds geen extra ce-items. Ik zie er iedereen mee lopen. Meh
pi_130518213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:12 schreef Holyme het volgende:
Snap er even weinig meer van, ben ARC als eerste gaan lvlen, tussendoor CNJ opgepakt. Ben ik lvl12 CNJ in Gridania, en er zijn gewoon geen quests meer? Alleen levequests, terwijl ik CNJ op beta heb gespeeld en weet gewoon wat ik mis, alleen kan nergens q's krijgen :{ * Holyme nog maar een rondje gaat rennen op zoek naar quests
Ik denk dat het verschil is dat je als CNJ in beta de main story missies gedaan hebt en die nu denkt te missen, terwijl je die deze keer op je ARC gedaan hebt :P
pi_130519173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:54 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil is dat je als CNJ in beta de main story missies gedaan hebt en die nu denkt te missen, terwijl je die deze keer op je ARC gedaan hebt :P
Ja dat had ik inderdaad ook al bedacht, maar volgens sommigen ingame zou ik makkelijk nog 'n paar lvls met quests moeten kunnen halen. En stond er best wel van te kijken hoeveel quests ik niet kreeg nu. Maar het zal dat wel zijn dan idd, thanks :) En zo niet, kom ik daar vanzelf wel achter als ik THM ga lvlen, weer een nieuw gebied :P Zal die laatste paar lvls nu wel gewoon grinden dan en dan weer verder als ARC!
En net als ARC even een run gedaan, chest geloot die er wel echt tof uitziet al, ben benieuwd hoe 't er later allemaal uit gaat zien O+

@Pheno, ik kreeg alles in de mail na een relog, dus gelukkig geen problemen hier, hopelijk heb je ook snel je spul!
pi_130520624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:54 schreef Helgen het volgende:
Als het goed is kan ik over een half uurtje beginnen. Ik zal, als dat kan, een char aanmaken op Odin. Wie mag ik in de loop van de dagen bereiken om de ls te joinen? :)
Mij, Lana Thryven is de naam.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:27:55 #78
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_130521270
Ik heb nog nooit FF gespeeld, eigenlijk altijd wel willen proberen maar nooit aan toegekomen. Is het te laat om nog mee te beginnen of zou ik bij FF14 in kunnen stappen?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_130522288
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:27 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb nog nooit FF gespeeld, eigenlijk altijd wel willen proberen maar nooit aan toegekomen. Is het te laat om nog mee te beginnen of zou ik bij FF14 in kunnen stappen?
Ja hoor, heb zelf alleen FF op de PS2 gespeeld, dus da's ook alweer lang geleden ondertussen en heb 't nu ook weer opgepakt :) Ze staan los van elkaar, tis dus niet een hele lange serie waar je dan ineens in valt, al zijn er wel wat dingetjes die in elke FF terug komen (zoals moogles, kupo!).
pi_130544437
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:07 schreef D-vide het volgende:

[..]

Mij, Lana Thryven is de naam.
Ik ben Caela Asur, dan weet je dat als ik je binnenkort whisper.

Ik ben nu lvl 12 ARC, ik heb alleen moeite met targeting. Ik ben nog niet echt gewend aan de ps3 controller. Vaak als ik probeer te targeten heb ik mijn r2 per ongeluk ingedrukt en gebruik ik een spell :') Als ik eindelijk straks de mainquest heb gedaan zodat ik naar de andere steden kan ga ik me omscholen tot CONJ. Volgens mij lag me dat toch wat beter.

Maar nu eerst: maintenance!
pi_130549795
*O*

Mogsy Gilsworth op de Odin server. Voorlopig in ieder geval elke avond op de server wanneer ik mag inloggen van SE >:O

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/2255520/

lv23 Arcanist :)

Mochten er nog andere hier op Odin zitten, stuur maar een friend request dan wel een /tell ofzo :7
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:56:01 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130549856
iemand hier die een PS3 versie heeft, wil zelf deze game er voor aanschaffen maar weet niet of het beetje soepeltjes werkt op de PS3 ... was net te laat voor aanmelden voor de beta,
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130549902
Ik speel met PS3, alleen in grote chaos is het duidelijk een nadeel tov pc, al moet ik zeggen dat ze sinds de laatste keer nog een selectiefiltertje extra hebben toegevoegd (dus alleen vijanden selecteren in het scherm).
pi_130549914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef theguyver het volgende:
iemand hier die een PS3 versie heeft, wil zelf deze game er voor aanschaffen maar weet niet of het beetje soepeltjes werkt op de PS3 ... was net te laat voor aanmelden voor de beta,
Ik heb hem wel gekocht, maar nog niks mee gedaan aangezien ik al de FFXIV 1.0 CE heb en dus gewoon op de PC kan spelen.

Ik ben zelf ook wel benieuwd of het een beetje werkt op de PS3 8-)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:59:28 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130549964
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef mogsy het volgende:

[..]

Ik heb hem wel gekocht, maar nog niks mee gedaan aangezien ik al de FFXIV 1.0 CE heb en dus gewoon op de PC kan spelen.

Ik ben zelf ook wel benieuwd of het een beetje werkt op de PS3 8-)
ik heb niet zo'n super pc maar wel ps3 dus vandaar
pi_130550088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

ik heb niet zo'n super pc maar wel ps3 dus vandaar
Wat wil je voor de rest weten, specifiek over de ps3 versie?
pi_130550480
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik wil nog wel wat weten of het een beetje soepel loopt. Last van framedrops e.d. bij drukte?

Ik heb de CE 1.0 voor de PC, maar twijfel over het aanschaffen van de PS3 versie. Ook met het oog op een PS4 versie... keuzes, keuzes...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:17:39 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130550569
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

of het een beetje soepel werkt qua besturing en zo.
controller is heel wat anders als een toetsenbord en muis.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:24:29 #89
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_130550819
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:00 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja hoor, heb zelf alleen FF op de PS2 gespeeld, dus da's ook alweer lang geleden ondertussen en heb 't nu ook weer opgepakt :) Ze staan los van elkaar, tis dus niet een hele lange serie waar je dan ineens in valt, al zijn er wel wat dingetjes die in elke FF terug komen (zoals moogles, kupo!).
Wat zou dan de beste manier zijn om te beginnen? Ik vind het nogal vaag icm met die oude versie allemaal
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_130551075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

of het een beetje soepel werkt qua besturing en zo.
controller is heel wat anders als een toetsenbord en muis.
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:57 schreef Pheno het volgende:
Ik speel met PS3, alleen in grote chaos is het duidelijk een nadeel tov pc, al moet ik zeggen dat ze sinds de laatste keer nog een selectiefiltertje extra hebben toegevoegd (dus alleen vijanden selecteren in het scherm).
pi_130551136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:15 schreef Cid het volgende:

[..]

Ik wil nog wel wat weten of het een beetje soepel loopt. Last van framedrops e.d. bij drukte?

Ik heb de CE 1.0 voor de PC, maar twijfel over het aanschaffen van de PS3 versie. Ook met het oog op een PS4 versie... keuzes, keuzes...
Ik heb nog geen framedrops meegemaakt, alleen ik heb geen vergelijkingsmateriaal , ik heb namelijk geen pc :+

Mocht ik langer dan dertig dagen spelen dan ga ik ook voor een ps4 versie, als die daadwerkelijk ook verbeteringen heeft :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:33:48 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130551225
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

[..]

^O^ morgen avond maar ff naar de winkel aanschaffen dan maar.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 13:42:05 #93
159966 lifeblind
pi_130551548
Gisteren ook maar eens even aangeschaft, zo'n beetje heel onze oude WoW-guild heeft 't nu, alleen kunnen we niet echt op de server komen waar we op afgesproken hebben :') (Cerberus)

Heb gisteren wel even op een JP server gespeeld voor een uurtje ofzo, tot nu toe bevalt 't prima.
pi_130551637
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:54 schreef mogsy het volgende:
*O*

Mogsy Gilsworth op de Odin server. Voorlopig in ieder geval elke avond op de server wanneer ik mag inloggen van SE >:O

[ afbeelding ]

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/2255520/

lv23 Arcanist :)

Mochten er nog andere hier op Odin zitten, stuur maar een friend request dan wel een /tell ofzo :7
Zie je vanavond dan! Sluit je aan bij de Einherjar zou ik zeggen. Leukste FC ooit.

OT: Ik ga best aardig. Net lvl 39 geworden. Vanavond lvl 40 dan maar gok ik. Overigens, die lvl 38 dungeon tussen de mieren is echt keihard. Vechten tegen die chimera heeft me nog nooit zover op het puntje van mijn stoel gekregen.

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1681476/
pi_130551870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:44 schreef D-vide het volgende:

[..]

Zie je vanavond dan! Sluit je aan bij de Einherjar zou ik zeggen. Leukste FC ooit.

OT: Ik ga best aardig. Net lvl 39 geworden. Vanavond lvl 40 dan maar gok ik. Overigens, die lvl 38 dungeon tussen de mieren is echt keihard. Vechten tegen die chimera heeft me nog nooit zover op het puntje van mijn stoel gekregen.

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1681476/
:% lv40 bijna al. Ik ben vergelijking lekker traag :Y). Helaas heb ik door een nieuwe baan geen vakantie dagen (Game releases e.d. is doorgaans iets waar ik vakantie dagen voor gebruik :') ). En als ik dan thuis kom na werk loop ik tegen een niet werkende queue -O-

Ik zit op dit moment bij de FC Chocobo Knights, die hebben nu 148 actieve mensen, al ben ik meer benieuwd naar hoeveel daar van over zijn na de eerste 30 dagen :+

Volgens mij heb ik via de FC nu een constante 5% exp bonus. *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door mogsy op 28-08-2013 14:08:18 ]
pi_130554927
Gisteren eindelijk maar eens even gespeeld.

Damn wat is dat targetten met de controller brak gedaan zeg. Ben uit pure ellende maar weer teruggegaan naar muis en toetsenbord. Leuk experimentje, en rondlopen gaat wel aardig, maar ik geef toch de voorkeur maar aan muis en toetsenbord, want in een beetje drukke battle iets targetten werkt echt verschrikkelijk slecht met de gamepad.

Waar kan ik bone chips vinden tegenwoordig? Vroeger werd je doodgegooit met die dingen, gisteren kon ik er gewoon geen vinden. :(
pi_130556231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:00 schreef Timmie85 het volgende:
Gisteren eindelijk maar eens even gespeeld.

Damn wat is dat targetten met de controller brak gedaan zeg. Ben uit pure ellende maar weer teruggegaan naar muis en toetsenbord. Leuk experimentje, en rondlopen gaat wel aardig, maar ik geef toch de voorkeur maar aan muis en toetsenbord, want in een beetje drukke battle iets targetten werkt echt verschrikkelijk slecht met de gamepad.

Waar kan ik bone chips vinden tegenwoordig? Vroeger werd je doodgegooit met die dingen, gisteren kon ik er gewoon geen vinden. :(
Goldsmithing guild? Lijkt me dat je skeletten moet gaan in elkaar beuken als je het wilt farmen.

Ik vind de controller persoonlijk wel fijn werken :), ik gebruik zelf een xbox controller voor de pc versie.
pi_130556429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:33 schreef mogsy het volgende:

[..]

Goldsmithing guild? Lijkt me dat je skeletten moet gaan in elkaar beuken als je het wilt farmen.

Ik vind de controller persoonlijk wel fijn werken :), ik gebruik zelf een xbox controller voor de pc versie.
Nee, maat van me had hem nodig om animal fat te maken of zoiets, zodat hij uiteindelijk een sledgehammer kon maken, waarmee hij kon minen of zo, zodat hij uiteindelijk een armor voor me kon craften. :')

Ik gebruik ook de xbox controller, het probleem zit hem ook niet in de controller zelf, maar in het feit dat de targetting raar werkt. Hij cycled raar door de targets heen en zo.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:39:05 #99
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130556475
Nog steeds drie keer niks van de SE support. Straks maar ff op het officiële forum proberen. -O-
pi_130556562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:00 schreef Timmie85 het volgende:
Bonechips kun je volgens mij vinden in Tanalan.
Lvl 5-10 miner voor nodig dacht ik. Ben ze namelijk tijdens het lvlen van de miner job wel tegen gekomen.
Anders kun je ze ook gewoon bij de npc's op de marketplace kopen.
Die verkopen veel van de beginnende starter materialen.
pi_130556737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:37 schreef Timmie85 het volgende:

[..]

Nee, maat van me had hem nodig om animal fat te maken of zoiets, zodat hij uiteindelijk een sledgehammer kon maken, waarmee hij kon minen of zo, zodat hij uiteindelijk een armor voor me kon craften. :')

Ik gebruik ook de xbox controller, het probleem zit hem ook niet in de controller zelf, maar in het feit dat de targetting raar werkt. Hij cycled raar door de targets heen en zo.
Ik vind het zelf wel meevallen, maar het kan inderdaad wel verbeterd worden :). Zit zelf te twijfelen of ik misschien gewoon m'n muis en G-13 gameboard weer moet gebruiken omdat chatten zo onhandig is als je met een xbox controller speeld lekker achterover leunend in je stoel.

Ik herinner me enkel dat bone chips nodig waren in 1.0 voor bone rings en dat was goldsmithing, kon het toen dus kopen bij de goldsmithing guild.
pi_130562271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:24 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat zou dan de beste manier zijn om te beginnen? Ik vind het nogal vaag icm met die oude versie allemaal
Gewoon het spel installeren en gaan :P Ik heb die vorige versie ook niet, werkt prima zo, ik merk niet echt dat ik van alles heb gemist ofzo :) In de laatste Letter from the Producer staat ook:
"If someone proposed taking an existing MMORPG and continuing to operate and improve it, while at the same time planning to destroy the world and create an entirely new game from scratch to be released with the same title, anyone in their right mind would say it couldn't be done."
Ik heb ook echt het gevoel ingame dat iedereen net als ikzelf in een nieuwe wereld loopt, sommige oude quests zijn er wel volgens mij maar ze zijn nu weer anders, en iedereen begint opnieuw (al dan niet met een oude char) geloof ik? Maar misschien kan iemand hier die XIV wel heeft gespeeld, daar meer over zeggen :)
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 09:58:34 #103
159966 lifeblind
pi_130586941
Dit is mijn allereerste Final Fantasy spel ooit wat ik speel, maar ik merk er vrij weinig van dat ik niks 'herken' verder. Het is sowieso niet m'n eerste mmorpg, heb er ondertussen ook al zo'n 7 jaar WoW opzitten.

Ik zie het gewoon als een compleet nieuw spel wat ik ga spelen, zonder dat ik ook maar iets van de lore ken. Enige vervelende is wel dat ik nog niet alles dus (her)ken. Toen iemand in onze company (die min of meer bestaat uit onze volledige WoW guild :P ) gisteren heel enthousiast riep dat ze d'r Chocobo had, had ik nog iets van 'Eh.. wat?', maar goed, dat komt allemaal vanzelf wel :P

GIsteren was 't overigens meteen gelukt om op de juiste realm een character aan te maken waar we dus met z'n allen zitten, en eigenlijk de hele avond geen problemen gehad. Moet zeggen dat ik ook niet meer uitgelogd ben nadat ik er eenmaal op zat :P Tot nu toe bevalt 't spel prima moet ik zeggen, zit nu rond de lvl 12 dus 't begint nu pas enigzins fatsoenlijk te worden, maar goed, da's bij iedere mmorpg. Beter dan verwacht in ieder geval.
pi_130616426
Free company begint zich te vormen. Waar blijft iedereen? /tell Lana Thryven is genoeg :D
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:53:28 #105
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130619887
Belachelijk dit, nog steeds geen registratiecode van Square Enix. Ik ga een refund aanvragen en het spel ergens anders bestellen.
pi_130624272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:53 schreef Denzo het volgende:
Belachelijk dit, nog steeds geen registratiecode van Square Enix. Ik ga een refund aanvragen en het spel ergens anders bestellen.
Dat is wel erg slecht, en ze zijn ook tijdelijk gestopt met de digitale distributie (vanwege de drukte). Mogelijk dat het daar aan ligt.

Ik kan vanaf vandaag niet meer spelen totdat Square Enix m'n account probleem oplost, terwijl de gametime van de CE gewoon lekker wegtikt op mijn andere service account... Ook fijn, nog niks over gehoord.
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:52:38 #107
159966 lifeblind
pi_130624834
Hm, gisteren m'n eerste instance getanked d.m.v. de duty finder. Threat is nog een... probleem :') Ik heb als gladiator tot nu toe alleen een soort van AoE taunt en 1 ability waar ik wat meer threat mee opbouw... m'n taunt komt pas op lvl 22 -O-
pi_130625385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:52 schreef lifeblind het volgende:
Hm, gisteren m'n eerste instance getanked d.m.v. de duty finder. Threat is nog een... probleem :') Ik heb als gladiator tot nu toe alleen een soort van AoE taunt en 1 ability waar ik wat meer threat mee opbouw... m'n taunt komt pas op lvl 22 -O-
Vind je? Ik had er niet zo heel veel moeite mee. Spelers moeten alleen weer opnieuw leren wat de game mechanics zijn of zo. :P
pi_130625718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:49 schreef D-vide het volgende:
Free company begint zich te vormen. Waar blijft iedereen? /tell Lana Thryven is genoeg :D
Ik doe elke keer dat ik online ben een search, maar ik kan je steeds maar niet vinden :P Misschien omdat ik nog niet 's avonds heb gespeeld... Na het weekend probeer ik het weer :)

Ik ben nu een 15 Arcanist en een 11 conjurer. Arcanist vond ik toch een stuk minder leuk dan ik dacht, conjurer is leuker, vind ik. Nog even 4 levels halen en dan kan ik naar de eerste dungeon.

Jammergenoeg kan ik dit weekend niet spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:44:05 #110
159966 lifeblind
pi_130625727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:25 schreef Timmie85 het volgende:

[..]

Vind je? Ik had er niet zo heel veel moeite mee. Spelers moeten alleen weer opnieuw leren wat de game mechanics zijn of zo. :P
Nouja, 't is vooral lastig als een dps al vooruit rent om een group mobs aan begint te vallen, als je dan probeert om die hele group toch nog op jou te krijgen is 't lastig soms. Maar goed, bij iedere mmorpg denken dps sowieso dat ze juist vooruit moeten rennen en alles maar moeten aanvallen wat beweegt zonder dat de tank in de buurt is op low level :-/ Laten we 't er op houden dat in driekwart van de gevallen alles goed ging, in die overige 25% was 't kut :P

Maar goed, met WoW zijn we als tanks ontzettend verwend met een dikke 500% aggro buff de laatste paar jaar 8)7
pi_130633143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:52 schreef lifeblind het volgende:
Gladiator heeft het inderdaad redelijk lastig de eerste levels :P. M'n Topaz carbuncle behoud de attentie van een monster zelfs beter dan de gladiators die ik ben tegen gekomen na 20x de eerste 3 dungeons te hebben gedaan. Marauder doet dat een stuk beter de eerste 20 levels.

Maargoed die eerste paar levels zijn verder niet zo interessant, ik ben vooral benieuwd hoe Gladiator/Paladin het gaat doen boven de 30.

Uiteindelijk heb je als damage dealer ook de verantwoordelijkheid niet altijd vol uit te gaan als de "hate" niet op de tank blijft. Dat lijkt ook niemand te snappen alsdus mijn spel ervaring :Y) .
pi_130633279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:49 schreef D-vide het volgende:
Ik heb helaas al een leuke FC :)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:44:26 #113
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130640217
-O-
pi_130644150
Eerste keer in de chat queue, na 1.5 uur, 'Er is geen agent beschikbaar, probeer het later nog eens'. Wat? Je wilt zeggen dat ik 1.5 uur heb moeten wachten en die 150 mensen voor me daar ook zo lang over duurde? Bullshit.

Maar ik wil spelen, dus probeer ik het nu nog maar eens.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:29:51 #115
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130660686
Eindelijk mijn codes omg omg omg. Ze hebben nu een pagina gemaakt waar je je codes voortaan kunt vinden, want hun email systeem werkt niet.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:32:50 #116
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130660805
Het werkt _O_

http://eu.square-enix.com/en/ffxivcodes Daar inloggen, en dan krijg je je codes.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:20:03 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130672592
lol europese servers liggen er uit en de anderen zitten vol... gvdr ik wil gamen
pi_130673230
M'n CE was gisteren gefixt dus ik kan gewoon spelen nu. Ben wat weaving aan het levelen, en om een of andere reden heb ik nu dit in m'n kop;

I'm gonna craft some pants,
'cause I want 20 gil in my pocket.
I, I, I'm weaving.
Looking for a HQ.
This is fucking awesome!

:')
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:13:41 #119
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130677189
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:43 schreef DjNivek het volgende:
M'n CE was gisteren gefixt dus ik kan gewoon spelen nu. Ben wat weaving aan het levelen, en om een of andere reden heb ik nu dit in m'n kop;

I'm gonna craft some pants,
'cause I want 20 gil in my pocket.
I, I, I'm weaving.
Looking for a HQ.
This is fucking awesome!

:')
Ik had je als het goed is ff toegevoegd btw :P
pi_130677344
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:13 schreef Denzo het volgende:

[..]

Ik had je als het goed is ff toegevoegd btw :P
Zag het, heb em geaccepteerd
pi_130702548
Weet iemand of de servers al weer "open" zijn?

Als ik nu de PS3 versie haal (ik heb nog een oude FF XIV 1.0 Collectors Edition (PC)) kan ik dan dan vandaag gewoon nog spelen of moet ik wachten tot de boel weer open is?
pi_130702747
Is het wat? Deze game? Kan het ook 'cross-platform' gespeeld worden online? Zo nee; Spelen jullie het op de PS3 / PC? Kan bar weinig goede info vinden over de game. Is het een concept als WoW, waar je een maandabonnement moet nemen?

[ Bericht 47% gewijzigd door KolonelKhedaffi op 01-09-2013 14:37:44 ]
pi_130704602
1. Servers zijn open. Ze gaan woensdag dicht voor groot onderhoud
2. De game ondersteunt Cross-platform. Je koopt een maandabbonement voor 10,-. De game schijnt vloeiender te spelen dan WoW, maar dat heb ik zelf niet gespeeld. Heb ik meer van horen zeggen.
  zondag 1 september 2013 @ 15:58:05 #124
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_130706820
Ik ben ook heel benieuwd naar deze game, maar dan voor op de pc.
Het enige wat mij stoort is dat je moet betalen en of dat het waard is.
Ik weet dat het niet veel geld is, maar toch... Is meer een principekwestie...
Beetje dom, maar toch... Ik kan er niks aan doen :o
  zondag 1 september 2013 @ 20:27:27 #125
407219 Timmie85
Herp? Derp!
pi_130717614
De servers zijn weer lekker stabiel en speelbaar. :7
pi_130741556
Level 15 geworden op mijn Conj. Kan ik eindelijk die eerste dungeon doen. Ik was al 15 op mijn Arcanist, maar die vond ik niet leuk. Ik ga wel wachten op de eerste dungeon tot ik in een goede linkshell zit, het liefst die van Fok!. Dus ik hoop dat ik vanavond eindelijk kan komen joinen :)
pi_130748429
Er lijkt een schrijnend tekort aan tanks. Met de duty finder heb ik meestal direct een hit op marauder.
pi_130749167
Servers nog steeds kaduuk? :') Straks krijgen we weer allemaal een gratis maand aan speeltijd cadeau! :D *O*
pi_130757045
Iets van anderhalf uur af en aan geprobeerd erin te komen, maar ik krijg steeds de volgende errors:

This world is full, please try again later... (zet me dan in een queue ofzo)
Unable to load NA/EU worlds.
The server lobby encountered an error.

Dus ik wacht wel weer tot morgen...
pi_130759008
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:10 schreef Helgen het volgende:
Iets van anderhalf uur af en aan geprobeerd erin te komen, maar ik krijg steeds de volgende errors:

This world is full, please try again later... (zet me dan in een queue ofzo)
Unable to load NA/EU worlds.
The server lobby encountered an error.

Dus ik wacht wel weer tot morgen...
Ik krijg ook enkel de bovenstaande meldingen. Ik heb het voorals nog maar opgegeven voor vandaag. -O-
pi_130761909
Kan ik ergens mijn geld terug krijgen? Ik heb de game nog niet kunnen spelen omdat het vol is :')
pi_130762247
Iedereen krijgt een gratis week bovenop de tijd die ze nu over hebben. Vanaf woensdag 12.00 moet het opgelost zijn.
pi_130762398
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:40 schreef D-vide het volgende:
Iedereen krijgt een gratis week bovenop de tijd die ze nu over hebben. Vanaf woensdag 12.00 moet het opgelost zijn.
\Nice.

Heb een level 1 Arcanist. Toch maar een tank? Ik lees een tekort :s)
  † In Memoriam † maandag 2 september 2013 @ 22:44:26 #134
159966 lifeblind
pi_130762438
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef mogsy het volgende:
Er lijkt een schrijnend tekort aan tanks. Met de duty finder heb ik meestal direct een hit op marauder.
Met mijn gladiator heb ik gelukkig ook nergens last van :7
pi_130762566
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:40 schreef D-vide het volgende:
Jammer, heb er niets aan, ga over 2 dagen voor 15 dagen op vakantie. :'(
Anti-klacht: Vakantie! *O*

Ik heb inmiddels elke class op level 10, met gladiator bijna op 20 en conjurer op 15. Nog eventjes door en dan kan ik een paladin worden. :D Helaas zal dat wel subben worden. :P Ik ben benieuwd of ze het vanaf woensdag goed hebben, misschien kunnen we straks weer maanden gratis spelen. :')
pi_130768067
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:43 schreef Santello het volgende:

[..]

\Nice.

Heb een level 1 Arcanist. Toch maar een tank? Ik lees een tekort :s)
Doen! Het voorkomt veel stress van de instances inkomen
pi_130768105
Plaatjes!

SPOILER
Er zijn echt prachtige locaties bij!
pi_130768300
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:44 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Met mijn gladiator heb ik gelukkig ook nergens last van :7
:7
pi_130779549
Hoe groot is de Fok FC op het moment?

Ik zoek eigenlijk gewoon een grote FC waar veel gepraat word etc. omdat ik dit toch casual speel..Geen hardcore speelstijl met server firsts meer voor mij :P

Oh en kan ik met mijn pc account ook gewoon op de ps3 spelen?
pi_130795911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:07 schreef Pixell het volgende:
Hoe groot is de Fok FC op het moment?

Ik zoek eigenlijk gewoon een grote FC waar veel gepraat word etc. omdat ik dit toch casual speel..Geen hardcore speelstijl met server firsts meer voor mij :P

Oh en kan ik met mijn pc account ook gewoon op de ps3 spelen?
Niet heel groot omdat ik niemands namen ken. Hoe meer hoe beter!

PS3-versie moet je kopen volgens mij, maar je kan daar wel je PC-character op spelen. Dat is volledig cross-platform.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:37:18 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130799570
ben nu lvl 14 mja hopelijk is morgen alles opgelost

We would like to thank all our customers for their continued support of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.

Since the beginning of official service on August 27, 2013, the number of users attempting to access the game has significantly exceeded our initial estimates. While we are pleased to see support for the game reach far beyond our expectations, the servers were not prepared to handle this influx of players. As a result, our servers have been pushed beyond maximum capacity. In order to allow access to as many users as possible, we have implemented login and character creation restrictions. We understand, however, that these restrictions have greatly inconvenienced our players.

To resolve this issue, we will be performing maintenance from September 3, 2013, at 5:00 p.m. to September 4, 2013, at 3:00 a.m (PDT), for the purpose of increasing the number of available Worlds, reducing stress on the Duty Finder servers, and increasing the number of concurrent logins allowed for each server.

Because login and character creation restrictions have hindered our ability to provide quality service, all FINAL FANTASY XIV service accounts will receive an additional seven days of free play time. Furthermore, users who have yet to enter their registration codes will receive an additional seven-day trial should they register before 11:59 p.m. (PDT) on September 9, 2013. Moving forward, we will continue monitoring the servers to ensure that quality service and support are provided in a timely manner.

The additional seven days will be reflected on service accounts after maintenance has concluded on September 4, 2013, which can be confirmed by accessing the FINAL FANTASY XIV: Mog Station.(http://sqex.to/Msp)

We thank you again for your patience and understanding as we continue to address these issues, and look forward to your continued support of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.
  † In Memoriam † woensdag 4 september 2013 @ 09:43:51 #142
159966 lifeblind
pi_130804615
En uiteraard kon ik gisteren pas toen ik eigenlijk besloten had om naar bed te gaan inloggen :') Even 5 minuten rondgehobbeld, toch maar naar bed gegaan uiteindelijk. Ik zie 't vanavond allemaal wel, hopelijk werkt alles gewoon wel goed dan.
pi_130810596
Vandaag maar een timecard gekocht, die 14 dagen die ik van 1.0 kreeg waren er al te veel omdat ze niet wouden vernieuwen voordat die dagen afgelopen waren en nu met die 7 dagen erbij :|W

Ik wil namelijk die Fantasia van 30 dagen sub, zodat ik het character opnieuw door de character creator kan halen :7 . Lalafell is niks voor mij, deels omdat ik moeite heb met grote monsters targetten :@ in drukke battles.

[ Bericht 1% gewijzigd door mogsy op 04-09-2013 13:38:19 ]
pi_130837090
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef D-vide het volgende:

[..]

Niet heel groot omdat ik niemands namen ken. Hoe meer hoe beter!

PS3-versie moet je kopen volgens mij, maar je kan daar wel je PC-character op spelen. Dat is volledig cross-platform.
Mjah, misschien toch maar iets anders zoeken dan, zo weinig gelul in chat als er maar 5-10 lui in zitten :P
pi_130837382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 01:35 schreef Pixell het volgende:

[..]

Mjah, misschien toch maar iets anders zoeken dan, zo weinig gelul in chat als er maar 5-10 lui in zitten :P
Dat blijft natuurlijk niet zo weinig
pi_130837942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 02:08 schreef D-vide het volgende:

[..]

Dat blijft natuurlijk niet zo weinig
Ach misschien join ik ook wel, ign: Pix Majere

Al denk ik sowieso niet dat er veel mensen online zijn rond dit tijdstip :P
pi_130873966
Gekocht bij de launch. Nog niet kunnen spelen :')

Ik hoop morgen mijn eerste minuten te kunnen maken!! :%
pi_130890128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:12 schreef Santello het volgende:
Gekocht bij de launch. Nog niet kunnen spelen :')

Ik hoop morgen mijn eerste minuten te kunnen maken!! :%
lol hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb geen enkel probleem gehad tot nu toe, zelfs niet op Odin, terwijl die server toch best vol zit!
pi_130903502
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:17 schreef Pixell het volgende:

[..]

lol hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb geen enkel probleem gehad tot nu toe, zelfs niet op Odin, terwijl die server toch best vol zit!
Kwam niet door de server. Had andere dingen te doen helaas ;) ;(
pi_130941669
Ding! Level 40

Meteen maar een complete set gekocht, kan er niet tegen wanneer het een mix is van allerlei armor soorten :@

En Fantasia gebruikt om mezelf om te toveren in een mi'qote.
pi_130952881
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:35 schreef mogsy het volgende:
Ding! Level 40

[ afbeelding ]

Meteen maar een complete set gekocht, kan er niet tegen wanneer het een mix is van allerlei armor soorten :@

En Fantasia gebruikt om mezelf om te toveren in een mi'qote.
Nice :)

Ik was op m'n vriendin aan het wachten om door te levelen, dus ben nog 26 op m'n Gladiator. Wel Conjurer naar 15 gebracht. Nu bezig met professions, Weaver op 31, Botany nu aan het levelen om Flax te kunnen farmen om Weaver verder te werken (zit op 25 met Botany). Zat te doen iig :P
  zondag 8 september 2013 @ 17:48:45 #152
262133 Laviathan
...Sworn to the Dark...
pi_130954665
Ondanks dat ik meet tijd op de T.net website zit voor het bespreken en bepraten van deze game, toch even het delen van mijn character gegevens e.d.

Forum Name: Laviathan
Character: Dawn Solaria
Job: Black Mage
Server: Phoenix (EU)
Free Company: [AC] Aetherized Crystal
Rig: Intel Core i7 8700k & EVGA Nvidia GeForce GTX1080FTW2 powered || Accessorized by the cult of Razer
pi_130987055
quote:
Dat klinkt als badpakken questen :7
pi_130988034
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:07 schreef mogsy het volgende:

[..]

Dat klinkt als badpakken questen :7
Bikini's voor de dames en SM-achtige pakjes voor male characters :o
pi_130988244
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:39 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Bikini's voor de dames en SM-achtige pakjes voor male characters :o
Die japanners weten wel raad met dat soort dingen :') , enige wat er dan nog ontbreekt is een Ochu *O*
pi_130992243
Zojuist na een week er tegenop zien eindelijk Sastasha gedaan. Viel eigenlijk reuze mee. Ik hield nooit van dungeons bij WoW omdat, als je iets fout deed, mensen meteen begonnen te schelden eigenlijk. Maar nu ging het goed, ik was healer, er is niemand dood gegaan en we hebben de dungeon goed afgerond. Alleen die laatste baas was best moeilijk. Er bleven maar vismannetjes komen en die gingen mij aanvallen. Maar uiteindelijk hebben we het allemaal overleefd enzo. 4 items gewonnen dus mijn gear is ook weer wat sterker :) Misschien vanavond, anders woensdag doe ik Tam tara.
pi_131000646
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 17:54 schreef Helgen het volgende:
Zojuist na een week er tegenop zien eindelijk Sastasha gedaan. Viel eigenlijk reuze mee. Ik hield nooit van dungeons bij WoW omdat, als je iets fout deed, mensen meteen begonnen te schelden eigenlijk. Maar nu ging het goed, ik was healer, er is niemand dood gegaan en we hebben de dungeon goed afgerond. Alleen die laatste baas was best moeilijk. Er bleven maar vismannetjes komen en die gingen mij aanvallen. Maar uiteindelijk hebben we het allemaal overleefd enzo. 4 items gewonnen dus mijn gear is ook weer wat sterker :) Misschien vanavond, anders woensdag doe ik Tam tara.
Dungeons kunnen echt vervelend zijn. Mensen die schelden hebben vaak ook zelf de problemen veroorzaakt. Als je hulp nodig hebt bij een dungeon moet je het maar zeggen, ik vind het gezellig om mee te lopen :)
pi_131050827
Libra Eorzea app *O*

http://na.finalfantasyxiv.com/pr/special/libraeorzea/

Heb 'm al gedownload en er even snel doorheen gebladerd, lijkt me erg handig! Voorlopig alleen in de iOS AppStore, maar hij komt ook naar Android :)
pi_131050925
App gedownload :7 (meteen weer een update :') ).

Ik moet me nog melden bij de guild, maar verwacht pas na 1 oktober meer te doen. gewoonweg te druk om te gamen op het moment :')
pi_131066585
Wil k het nu doen, moet ik mijn account weer koppelen en alles. Maar servers dus plat :')

Nu doen ze het weer maar zegt ie dat ik geen valid account heb. Mooi, hele progressie kwijt of zo :?

Mag alleen restarten. Blegh
pi_131098421
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:30 schreef Pheno het volgende:
Wil k het nu doen, moet ik mijn account weer koppelen en alles. Maar servers dus plat :')

Nu doen ze het weer maar zegt ie dat ik geen valid account heb. Mooi, hele progressie kwijt of zo :?

Mag alleen restarten. Blegh
Doen ze het al weer goed? Ga misschien toch ook maar een PS3 versie kopen... moet toch tenminste een keer gezien hebben...
pi_131125247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:46 schreef Cid het volgende:

[..]

Doen ze het al weer goed? Ga misschien toch ook maar een PS3 versie kopen... moet toch tenminste een keer gezien hebben...
Ging allemaal prima ^O^, tijdens de installatie koppelen ze je PSN account aan je SE account als je die al hebt.

Mijn oude FFXIV characters kon ik meteen spelen _O_

Integratie met de Lodestone website is echt geweldig, al loopt de informatie wel wat achter. Vanmiddag de iOS app eens proberen :)

Ik ben op weg naar de Paladin class *O*

Character name: Cidolfas Windu
Servert: Coeurl
pi_131126210
D-vide, hoe was je eigenlijk van plan de OP bij te gaan houden? Deze kan nu niet meer door jou aangepast worden toch? In het Animal Crossing-topic maakt degene die zijn/haar gegevens post een TR aan zodat iemand die de OP wel aan kan passen de gegevens er in kan zetten, idee voor dit topic?
pi_131139076

Tijdje niet gepost, maar zit nu op Phoenix, niet op Moogle.

50 PLD, 37BSM, 31MNR nu :)
pi_131178243
Ik wacht al een eeuw tot er een groep bij elkaar is om sastasha te doen. :')
pi_131181714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:48 schreef Pheno het volgende:
Ik wacht al een eeuw tot er een groep bij elkaar is om sastasha te doen. :')
Hoe heet je?
pi_131188731
Lady Arcania

Maar na 50 minuten wachten ( :') !!! ) een groep compleet. Een of andere zeikerige healer die begint te mekkeren tegen een tank, die zijn best doet, maar toch opeens de boel verlaat :')

Dus zonder healer uitgespeeld, ik had gelukkig nog een physics-spell. Echt, in elke MMO heb je van die randmongolen. Maar ik had gehoord dat deze dungeon nog al lastig moest zijn, is dat soms de reden dat mensen het niet spelen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pheno op 15-09-2013 07:21:31 ]
pi_131189043
Satasha is juist enorm simpel, ik heb juist begrepen dat dungeons boven de level 30 een leuke difficulty boost krijgen (de laatste baas van Brayflox was dat wel een beetje te merken, al was het deels ook de latency naar de server).

Ik neem aan dat je als Arcanist speelt, dan kan je goed dungeons healen. Zeker als je Conjurer ook even naar lvl 8 werkt. M'n vriendin heeft ook alle dungeons tot Haukke Manor als Arcanist geheald, daarna is ze verder gegaan met Scholar.
pi_131189842
Ik wil summoner worden, dus conjurer ga ik niet doen (THM dus).

Voor de rest doe ik maar wat, op een afstandje matten, maar de controls van PS3 zijn soms irritant (blijft dan toch opeens pinnen op de baas van het stel bv, terwijl ik de summons van hem wil verslaan). En nee, ik heb dan geen fixed target aangezet, maar ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar een ander aan te vallen voor meer dan een keer. Daarna swingt de target weer terug naar de baas. Moet nog eens uitzoeken waar dat aan ligt.
pi_131190604
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 07:15 schreef Pheno het volgende:

Maar na 50 minuten wachten ( :') !!! ) een groep compleet. Een of andere zeikerige healer die begint te mekkeren tegen een tank, die zijn best doet, maar toch opeens de boel verlaat :')

Dus zonder healer uitgespeeld, ik had gelukkig nog een physics-spell. Echt, in elke MMO heb je van die randmongolen. Maar ik had gehoord dat deze dungeon nog al lastig moest zijn, is dat soms de reden dat mensen het niet spelen?
Satasha is de eerste dungeon, dus het is even wennen voor nieuwe mensen zoals waarschijnlijk die tank. Als je daar als healer op gaat zeiken en ragequitten ben je echt een kneus :') . Mensen die gaan flamen zijn wel een beetje degenen die het verpesten in de dungeons. Rond level 50 ga je met 80 mensen de dungeon in. Ik deed daar een dungeon waar ineens een flamewar ontstond omdat de off-tank aan het vervelen was ofzo. Echt van die stoere mensen in de comments die dan zeggen dat ze meerdere accounts op 50 hebben met elke klasse etc. Achja.
pi_131206997
Treurig ja. Nou ja, lullen doe ik toch niet, want ps3 :') Typen is zo goed als onmogelijk tijdens het vechten :D
pi_131220279
Zojuist als tank Satasha gedaan op de PS3....was even wennen maar uiteindelijk ging het best aardig. 1 whipe omdat de healer disconnecte :)
pi_131319746
Odin
Forumnaam: Rquiem
Ingame naam: Sollstice Rquiem
Type: Purgler
Stats: PUR 3

Echt verse van de pers net begonnen. Zag dat jullie op Odin zaten dus dacht join de server.
pi_131356317
Ben net begonnen ken nog niemand in het spel dus een paar vrienden zijn welkom :)

Server : Odin
Forumnaam: Dtje02
Ingame naam: Dyre Dtje

Ben een Lancer van nu net level 11
  zondag 22 september 2013 @ 17:49:33 #176
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_131448740
Server: Lich
Ingame naam: Moiraine Damodred
Arcanist level 16

Het is weer genieten dit :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_131455549
Al een paar dagen niet meer ingelogd :@ , maarja, GTA5 :9~
  maandag 23 september 2013 @ 11:38:12 #178
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_131473429
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 19:25 schreef Pheno het volgende:
Treurig ja. Nou ja, lullen doe ik toch niet, want ps3 :') Typen is zo goed als onmogelijk tijdens het vechten :D
Eens :) Komt me wel goed uit want ik doe liever wat ik goed in ben zonder chatten ;)

Ik vind selecteren van een monster tijdens een FATE wel wat lastig trouwens.
pi_131770327
Aangezien ik op GoT het balletje ook al heb opgegegooid, straks komen er (als het goed is) 5 dagen aan waarin je gratis van je server mag switchen.
Het zou volgens mij wel leuk zijn om zoveel mogelijk NLers op 1 server te krijgen.
Onze FC zit op Moogle (15~ actieve NL spelers) maar gezien wij ook 75~! INactive uers hebben, is dat wat treurig om te zien.
24 mans raiden gaat zo ook niet lukken natuurlijk ook al kan je altijd hulp inroepen van andere FCs of andere FCs joinen.
Liever blijf ik echter NL only , waar mogelijk :)
Iemand een lijst met Nederlandse FCs en de hoeveelheid echte actieve mensen op dit moment?
pi_131772861
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Eens :) Komt me wel goed uit want ik doe liever wat ik goed in ben zonder chatten ;)

Ik vind selecteren van een monster tijdens een FATE wel wat lastig trouwens.
R2 vast houden, targetten met L1/R1 :)
pi_131788347
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:43 schreef GekkeR het volgende:
Aangezien ik op GoT het balletje ook al heb opgegegooid, straks komen er (als het goed is) 5 dagen aan waarin je gratis van je server mag switchen.
Het zou volgens mij wel leuk zijn om zoveel mogelijk NLers op 1 server te krijgen.
Onze FC zit op Moogle (15~ actieve NL spelers) maar gezien wij ook 75~! INactive uers hebben, is dat wat treurig om te zien.
24 mans raiden gaat zo ook niet lukken natuurlijk ook al kan je altijd hulp inroepen van andere FCs of andere FCs joinen.
Iemand een lijst met Nederlandse FCs en de hoeveelheid echte actieve mensen op dit moment?
Op Phoenix heb ik Dutch Crusaders voorbij zien komen, volgens The Lodestone 277 members, geen idee hoeveel er daar ook echt actief van zijn. Ik snap nooit zo goed waarom mensen per se in een Nederlandse guild willen eerlijk gezegd. Ik vind het nogal beperkend, heb geen goede ervaringen met de combinatie Nederlandse guild en endgame. Het was altijd heel gezellig hoor, maar nee, niet mijn ding.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:31:04 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_131882877
Zitten er hier op Odin?

http://ffxivrealm.com/threads/hi-odin-server.7842/

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:43 schreef GekkeR het volgende:
Ik hou me aanbevolen :)
Lvl 28 arcanist op Lich op dit moment.
pi_131892669
Is er eigenlijk een trial mode of iets dergelijks beschikbaar?
Built for Speed
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:07:39 #184
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_132019025
quote:
Greetings, everyone.

I’m happy to announce that the World Transfer Service will become available on October 15.

We are currently performing our final testing on the service in preparation for its launch, and as long as no major issues are discovered between now and tomorrow night, we will be launching the service according to schedule. In the event that an issue is discovered, there is a possibility we push it back a couple of days, so we appreciate your understanding if this were to happen.

We'll be announcing more details on the Lodestone very soon, but I wanted to give you all a heads up!
Welke FC op welke server wil mij hebben? :+
pi_132246095
Cadeautjes van de TGS: Cactuar en Bomb Earrings :)
En we krijgen ook een Halloween-event *O* Ben heel benieuwd!
pi_132332772
All Saints' Wake is begonnen, straks maar even kijken wat er te doen is.

Spelen jullie trouwens nog wel? Het is hier zo stil :P
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:26:37 #187
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_132362575
Erg stil idd, ben vorige week ook begonnen met arr.
Het is even wennen maar toch een erg leuk spel. *)

Bijna level 15 *O*
pi_132864262
Oke, wie heeft de gratis periode overleefd en speelt nog steeds?
pi_134112657
Ik heb dit spel afgelopen dinsdag gekocht en ben er redelijk enthousiast over, had ook wel verwacht dat het hier wat populairder was. Na een week spelen ben ik nu bijna level 40 op mijn White Mage. Ik vind tot nu toe dat het de FF-feel goed weet te behouden ook al is het redelijk anders. Weinig behoefte cutscenes en gesprekken door te klikken en je raakt toch een beetje betrokken bij het verhaal.

Anyways ik probeer het spel te spelen zonder outside resources, omdat ik het toch leuker vind om alles zelf te ontdekken in plaats van met een guide op mijn tweede scherm en Google en Youtube onder de alt-tab er doorheen te rushen, maar dit zorgt er belachelijk veel onderdelen zijn waar ik nog geen fuck van begrijp. Hopelijk komt dat in de komende tijd :)
pi_138857658
PS4 -versie in da house.
pi_138863754
Yay, leven in het topic :P

Heb mijn PS3-versie ook maar geüpgraded naar PS4, al speel ik liever gewoon op m'n pc. Maar het lijkt me wel handig om lekker een beetje te gatheren of craften op de bank voor de tv met de Vita terwijl ik een serie of film kijk O+
pi_139101580
Ik zit er weer helemaal in. Het is nu ook minder lang wachten bij dungeons, dat scheelt. Al blijft het rot om een kwartier als gemiddelde te zien in je verhaallijnquests

Ben nu eens bezig met een pugilist, toveren doe ik later wel een keer. Leuke klasse, want positie is belangrijk (critsverhogens zelfs), dus je bent steeds bezig zonder het idee te hebben alleen maar je skills te casten. Dat vond ik bij mijn arcanist wel anders: cast minion en ga maar roteren met je skills op een afstand. Ik werd er wat saai van.

Ifrit alweer verslagen, dus eindelijk een mount gehaald. Dat scheelt zoveel O+
pi_140232642
Weet iemand nog een goeie fc op Lich?
Liefst nl of uk. Maar vooral gezelligheid en elkaar helpen en uitleggen enzo.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:51:29 #194
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_140236326
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:18 schreef Griebus het volgende:
Weet iemand nog een goeie fc op Lich?
Liefst nl of uk. Maar vooral gezelligheid en elkaar helpen en uitleggen enzo.
Zal straks voor je kijken. Heb een alt op die server omdat ik een aantal toffe mensen tegenkwam in een dungeon. Die hebben mij leren tanken O+ Is echt een gave FC _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_140236627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zal straks voor je kijken. Heb een alt op die server omdat ik een aantal toffe mensen tegenkwam in een dungeon. Die hebben mij leren tanken O+ Is echt een gave FC _O_
Ow dat zou tof zijn! Eventueel ben ik ook wel bereid om te transferen naar een andere server. Heb een lvl50blm.
  zondag 1 juni 2014 @ 06:57:36 #196
234189 Griebus
eindbaas
pi_140590347
Heb server transfer gedaan, zit nu op Ultros. Wat gek om ineens veel meer spelers in de steden rond zien te hangen en hoe totaal anders de economie is. :)
  zondag 1 juni 2014 @ 08:58:04 #197
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_140590836
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:01 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ow dat zou tof zijn! Eventueel ben ik ook wel bereid om te transferen naar een andere server. Heb een lvl50blm.
Het is Healing Serenity in Linch. Kleine FC (20 man) dus hoog "ons kent ons" gehalte (wat ik zelf heel fijn vind). Denk dat het tijd gaat worden dat ik ook de overstap maak met mijn main O+

Edit: oh wacht, je zit inmiddels op een andere server :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_143728881
Vanwege de one year anniversary is het vanaf nu tot 1 september gratis spelen voor mensen zonder actieve subscription. Eens kijken of ik er nog iets van begrijp :P

http://www.finalfantasyxiv.com/anniversary/na/index.html
pi_144039420
Edit: Oeps. Dit is niet het algemene FF-topic. :@

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2014 21:25:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')