abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130556737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:37 schreef Timmie85 het volgende:

[..]

Nee, maat van me had hem nodig om animal fat te maken of zoiets, zodat hij uiteindelijk een sledgehammer kon maken, waarmee hij kon minen of zo, zodat hij uiteindelijk een armor voor me kon craften. :')

Ik gebruik ook de xbox controller, het probleem zit hem ook niet in de controller zelf, maar in het feit dat de targetting raar werkt. Hij cycled raar door de targets heen en zo.
Ik vind het zelf wel meevallen, maar het kan inderdaad wel verbeterd worden :). Zit zelf te twijfelen of ik misschien gewoon m'n muis en G-13 gameboard weer moet gebruiken omdat chatten zo onhandig is als je met een xbox controller speeld lekker achterover leunend in je stoel.

Ik herinner me enkel dat bone chips nodig waren in 1.0 voor bone rings en dat was goldsmithing, kon het toen dus kopen bij de goldsmithing guild.
pi_130562271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:24 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat zou dan de beste manier zijn om te beginnen? Ik vind het nogal vaag icm met die oude versie allemaal
Gewoon het spel installeren en gaan :P Ik heb die vorige versie ook niet, werkt prima zo, ik merk niet echt dat ik van alles heb gemist ofzo :) In de laatste Letter from the Producer staat ook:
"If someone proposed taking an existing MMORPG and continuing to operate and improve it, while at the same time planning to destroy the world and create an entirely new game from scratch to be released with the same title, anyone in their right mind would say it couldn't be done."
Ik heb ook echt het gevoel ingame dat iedereen net als ikzelf in een nieuwe wereld loopt, sommige oude quests zijn er wel volgens mij maar ze zijn nu weer anders, en iedereen begint opnieuw (al dan niet met een oude char) geloof ik? Maar misschien kan iemand hier die XIV wel heeft gespeeld, daar meer over zeggen :)
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 09:58:34 #103
159966 lifeblind
pi_130586941
Dit is mijn allereerste Final Fantasy spel ooit wat ik speel, maar ik merk er vrij weinig van dat ik niks 'herken' verder. Het is sowieso niet m'n eerste mmorpg, heb er ondertussen ook al zo'n 7 jaar WoW opzitten.

Ik zie het gewoon als een compleet nieuw spel wat ik ga spelen, zonder dat ik ook maar iets van de lore ken. Enige vervelende is wel dat ik nog niet alles dus (her)ken. Toen iemand in onze company (die min of meer bestaat uit onze volledige WoW guild :P ) gisteren heel enthousiast riep dat ze d'r Chocobo had, had ik nog iets van 'Eh.. wat?', maar goed, dat komt allemaal vanzelf wel :P

GIsteren was 't overigens meteen gelukt om op de juiste realm een character aan te maken waar we dus met z'n allen zitten, en eigenlijk de hele avond geen problemen gehad. Moet zeggen dat ik ook niet meer uitgelogd ben nadat ik er eenmaal op zat :P Tot nu toe bevalt 't spel prima moet ik zeggen, zit nu rond de lvl 12 dus 't begint nu pas enigzins fatsoenlijk te worden, maar goed, da's bij iedere mmorpg. Beter dan verwacht in ieder geval.
pi_130616426
Free company begint zich te vormen. Waar blijft iedereen? /tell Lana Thryven is genoeg :D
Kitase: "You're a good gamer!"
  donderdag 29 augustus 2013 @ 23:53:28 #105
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130619887
Belachelijk dit, nog steeds geen registratiecode van Square Enix. Ik ga een refund aanvragen en het spel ergens anders bestellen.
pi_130624272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 23:53 schreef Denzo het volgende:
Belachelijk dit, nog steeds geen registratiecode van Square Enix. Ik ga een refund aanvragen en het spel ergens anders bestellen.
Dat is wel erg slecht, en ze zijn ook tijdelijk gestopt met de digitale distributie (vanwege de drukte). Mogelijk dat het daar aan ligt.

Ik kan vanaf vandaag niet meer spelen totdat Square Enix m'n account probleem oplost, terwijl de gametime van de CE gewoon lekker wegtikt op mijn andere service account... Ook fijn, nog niks over gehoord.
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:52:38 #107
159966 lifeblind
pi_130624834
Hm, gisteren m'n eerste instance getanked d.m.v. de duty finder. Threat is nog een... probleem :') Ik heb als gladiator tot nu toe alleen een soort van AoE taunt en 1 ability waar ik wat meer threat mee opbouw... m'n taunt komt pas op lvl 22 -O-
pi_130625385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:52 schreef lifeblind het volgende:
Hm, gisteren m'n eerste instance getanked d.m.v. de duty finder. Threat is nog een... probleem :') Ik heb als gladiator tot nu toe alleen een soort van AoE taunt en 1 ability waar ik wat meer threat mee opbouw... m'n taunt komt pas op lvl 22 -O-
Vind je? Ik had er niet zo heel veel moeite mee. Spelers moeten alleen weer opnieuw leren wat de game mechanics zijn of zo. :P
pi_130625718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:49 schreef D-vide het volgende:
Free company begint zich te vormen. Waar blijft iedereen? /tell Lana Thryven is genoeg :D
Ik doe elke keer dat ik online ben een search, maar ik kan je steeds maar niet vinden :P Misschien omdat ik nog niet 's avonds heb gespeeld... Na het weekend probeer ik het weer :)

Ik ben nu een 15 Arcanist en een 11 conjurer. Arcanist vond ik toch een stuk minder leuk dan ik dacht, conjurer is leuker, vind ik. Nog even 4 levels halen en dan kan ik naar de eerste dungeon.

Jammergenoeg kan ik dit weekend niet spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:44:05 #110
159966 lifeblind
pi_130625727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:25 schreef Timmie85 het volgende:

[..]

Vind je? Ik had er niet zo heel veel moeite mee. Spelers moeten alleen weer opnieuw leren wat de game mechanics zijn of zo. :P
Nouja, 't is vooral lastig als een dps al vooruit rent om een group mobs aan begint te vallen, als je dan probeert om die hele group toch nog op jou te krijgen is 't lastig soms. Maar goed, bij iedere mmorpg denken dps sowieso dat ze juist vooruit moeten rennen en alles maar moeten aanvallen wat beweegt zonder dat de tank in de buurt is op low level :-/ Laten we 't er op houden dat in driekwart van de gevallen alles goed ging, in die overige 25% was 't kut :P

Maar goed, met WoW zijn we als tanks ontzettend verwend met een dikke 500% aggro buff de laatste paar jaar 8)7
pi_130633143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:52 schreef lifeblind het volgende:
Gladiator heeft het inderdaad redelijk lastig de eerste levels :P. M'n Topaz carbuncle behoud de attentie van een monster zelfs beter dan de gladiators die ik ben tegen gekomen na 20x de eerste 3 dungeons te hebben gedaan. Marauder doet dat een stuk beter de eerste 20 levels.

Maargoed die eerste paar levels zijn verder niet zo interessant, ik ben vooral benieuwd hoe Gladiator/Paladin het gaat doen boven de 30.

Uiteindelijk heb je als damage dealer ook de verantwoordelijkheid niet altijd vol uit te gaan als de "hate" niet op de tank blijft. Dat lijkt ook niemand te snappen alsdus mijn spel ervaring :Y) .
pi_130633279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:49 schreef D-vide het volgende:
Ik heb helaas al een leuke FC :)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:44:26 #113
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130640217
-O-
pi_130644150
Eerste keer in de chat queue, na 1.5 uur, 'Er is geen agent beschikbaar, probeer het later nog eens'. Wat? Je wilt zeggen dat ik 1.5 uur heb moeten wachten en die 150 mensen voor me daar ook zo lang over duurde? Bullshit.

Maar ik wil spelen, dus probeer ik het nu nog maar eens.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:29:51 #115
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130660686
Eindelijk mijn codes omg omg omg. Ze hebben nu een pagina gemaakt waar je je codes voortaan kunt vinden, want hun email systeem werkt niet.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:32:50 #116
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130660805
Het werkt _O_

http://eu.square-enix.com/en/ffxivcodes Daar inloggen, en dan krijg je je codes.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:20:03 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130672592
lol europese servers liggen er uit en de anderen zitten vol... gvdr ik wil gamen
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130673230
M'n CE was gisteren gefixt dus ik kan gewoon spelen nu. Ben wat weaving aan het levelen, en om een of andere reden heb ik nu dit in m'n kop;

I'm gonna craft some pants,
'cause I want 20 gil in my pocket.
I, I, I'm weaving.
Looking for a HQ.
This is fucking awesome!

:')
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:13:41 #119
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130677189
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:43 schreef DjNivek het volgende:
M'n CE was gisteren gefixt dus ik kan gewoon spelen nu. Ben wat weaving aan het levelen, en om een of andere reden heb ik nu dit in m'n kop;

I'm gonna craft some pants,
'cause I want 20 gil in my pocket.
I, I, I'm weaving.
Looking for a HQ.
This is fucking awesome!

:')
Ik had je als het goed is ff toegevoegd btw :P
pi_130677344
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:13 schreef Denzo het volgende:

[..]

Ik had je als het goed is ff toegevoegd btw :P
Zag het, heb em geaccepteerd
pi_130702548
Weet iemand of de servers al weer "open" zijn?

Als ik nu de PS3 versie haal (ik heb nog een oude FF XIV 1.0 Collectors Edition (PC)) kan ik dan dan vandaag gewoon nog spelen of moet ik wachten tot de boel weer open is?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_130702747
Is het wat? Deze game? Kan het ook 'cross-platform' gespeeld worden online? Zo nee; Spelen jullie het op de PS3 / PC? Kan bar weinig goede info vinden over de game. Is het een concept als WoW, waar je een maandabonnement moet nemen?

[ Bericht 47% gewijzigd door KolonelKhedaffi op 01-09-2013 14:37:44 ]
pi_130704602
1. Servers zijn open. Ze gaan woensdag dicht voor groot onderhoud
2. De game ondersteunt Cross-platform. Je koopt een maandabbonement voor 10,-. De game schijnt vloeiender te spelen dan WoW, maar dat heb ik zelf niet gespeeld. Heb ik meer van horen zeggen.
  zondag 1 september 2013 @ 15:58:05 #124
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_130706820
Ik ben ook heel benieuwd naar deze game, maar dan voor op de pc.
Het enige wat mij stoort is dat je moet betalen en of dat het waard is.
Ik weet dat het niet veel geld is, maar toch... Is meer een principekwestie...
Beetje dom, maar toch... Ik kan er niks aan doen :o
  zondag 1 september 2013 @ 20:27:27 #125
407219 Timmie85
Herp? Derp!
pi_130717614
De servers zijn weer lekker stabiel en speelbaar. :7
pi_130741556
Level 15 geworden op mijn Conj. Kan ik eindelijk die eerste dungeon doen. Ik was al 15 op mijn Arcanist, maar die vond ik niet leuk. Ik ga wel wachten op de eerste dungeon tot ik in een goede linkshell zit, het liefst die van Fok!. Dus ik hoop dat ik vanavond eindelijk kan komen joinen :)
pi_130748429
Er lijkt een schrijnend tekort aan tanks. Met de duty finder heb ik meestal direct een hit op marauder.
pi_130749167
Servers nog steeds kaduuk? :') Straks krijgen we weer allemaal een gratis maand aan speeltijd cadeau! :D *O*
pi_130757045
Iets van anderhalf uur af en aan geprobeerd erin te komen, maar ik krijg steeds de volgende errors:

This world is full, please try again later... (zet me dan in een queue ofzo)
Unable to load NA/EU worlds.
The server lobby encountered an error.

Dus ik wacht wel weer tot morgen...
pi_130759008
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:10 schreef Helgen het volgende:
Iets van anderhalf uur af en aan geprobeerd erin te komen, maar ik krijg steeds de volgende errors:

This world is full, please try again later... (zet me dan in een queue ofzo)
Unable to load NA/EU worlds.
The server lobby encountered an error.

Dus ik wacht wel weer tot morgen...
Ik krijg ook enkel de bovenstaande meldingen. Ik heb het voorals nog maar opgegeven voor vandaag. -O-
pi_130761909
Kan ik ergens mijn geld terug krijgen? Ik heb de game nog niet kunnen spelen omdat het vol is :')
pi_130762247
Iedereen krijgt een gratis week bovenop de tijd die ze nu over hebben. Vanaf woensdag 12.00 moet het opgelost zijn.
pi_130762398
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:40 schreef D-vide het volgende:
Iedereen krijgt een gratis week bovenop de tijd die ze nu over hebben. Vanaf woensdag 12.00 moet het opgelost zijn.
\Nice.

Heb een level 1 Arcanist. Toch maar een tank? Ik lees een tekort :s)
  † In Memoriam † maandag 2 september 2013 @ 22:44:26 #134
159966 lifeblind
pi_130762438
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef mogsy het volgende:
Er lijkt een schrijnend tekort aan tanks. Met de duty finder heb ik meestal direct een hit op marauder.
Met mijn gladiator heb ik gelukkig ook nergens last van :7
pi_130762566
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:40 schreef D-vide het volgende:
Jammer, heb er niets aan, ga over 2 dagen voor 15 dagen op vakantie. :'(
Anti-klacht: Vakantie! *O*

Ik heb inmiddels elke class op level 10, met gladiator bijna op 20 en conjurer op 15. Nog eventjes door en dan kan ik een paladin worden. :D Helaas zal dat wel subben worden. :P Ik ben benieuwd of ze het vanaf woensdag goed hebben, misschien kunnen we straks weer maanden gratis spelen. :')
pi_130768067
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:43 schreef Santello het volgende:

[..]

\Nice.

Heb een level 1 Arcanist. Toch maar een tank? Ik lees een tekort :s)
Doen! Het voorkomt veel stress van de instances inkomen
pi_130768105
Plaatjes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn echt prachtige locaties bij!
pi_130768300
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:44 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Met mijn gladiator heb ik gelukkig ook nergens last van :7
:7
pi_130779549
Hoe groot is de Fok FC op het moment?

Ik zoek eigenlijk gewoon een grote FC waar veel gepraat word etc. omdat ik dit toch casual speel..Geen hardcore speelstijl met server firsts meer voor mij :P

Oh en kan ik met mijn pc account ook gewoon op de ps3 spelen?
pi_130795911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:07 schreef Pixell het volgende:
Hoe groot is de Fok FC op het moment?

Ik zoek eigenlijk gewoon een grote FC waar veel gepraat word etc. omdat ik dit toch casual speel..Geen hardcore speelstijl met server firsts meer voor mij :P

Oh en kan ik met mijn pc account ook gewoon op de ps3 spelen?
Niet heel groot omdat ik niemands namen ken. Hoe meer hoe beter!

PS3-versie moet je kopen volgens mij, maar je kan daar wel je PC-character op spelen. Dat is volledig cross-platform.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:37:18 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130799570
ben nu lvl 14 mja hopelijk is morgen alles opgelost

We would like to thank all our customers for their continued support of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.

Since the beginning of official service on August 27, 2013, the number of users attempting to access the game has significantly exceeded our initial estimates. While we are pleased to see support for the game reach far beyond our expectations, the servers were not prepared to handle this influx of players. As a result, our servers have been pushed beyond maximum capacity. In order to allow access to as many users as possible, we have implemented login and character creation restrictions. We understand, however, that these restrictions have greatly inconvenienced our players.

To resolve this issue, we will be performing maintenance from September 3, 2013, at 5:00 p.m. to September 4, 2013, at 3:00 a.m (PDT), for the purpose of increasing the number of available Worlds, reducing stress on the Duty Finder servers, and increasing the number of concurrent logins allowed for each server.

Because login and character creation restrictions have hindered our ability to provide quality service, all FINAL FANTASY XIV service accounts will receive an additional seven days of free play time. Furthermore, users who have yet to enter their registration codes will receive an additional seven-day trial should they register before 11:59 p.m. (PDT) on September 9, 2013. Moving forward, we will continue monitoring the servers to ensure that quality service and support are provided in a timely manner.

The additional seven days will be reflected on service accounts after maintenance has concluded on September 4, 2013, which can be confirmed by accessing the FINAL FANTASY XIV: Mog Station.(http://sqex.to/Msp)

We thank you again for your patience and understanding as we continue to address these issues, and look forward to your continued support of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † woensdag 4 september 2013 @ 09:43:51 #142
159966 lifeblind
pi_130804615
En uiteraard kon ik gisteren pas toen ik eigenlijk besloten had om naar bed te gaan inloggen :') Even 5 minuten rondgehobbeld, toch maar naar bed gegaan uiteindelijk. Ik zie 't vanavond allemaal wel, hopelijk werkt alles gewoon wel goed dan.
pi_130810596
Vandaag maar een timecard gekocht, die 14 dagen die ik van 1.0 kreeg waren er al te veel omdat ze niet wouden vernieuwen voordat die dagen afgelopen waren en nu met die 7 dagen erbij :|W

Ik wil namelijk die Fantasia van 30 dagen sub, zodat ik het character opnieuw door de character creator kan halen :7 . Lalafell is niks voor mij, deels omdat ik moeite heb met grote monsters targetten :@ in drukke battles.

[ Bericht 1% gewijzigd door mogsy op 04-09-2013 13:38:19 ]
pi_130837090
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef D-vide het volgende:

[..]

Niet heel groot omdat ik niemands namen ken. Hoe meer hoe beter!

PS3-versie moet je kopen volgens mij, maar je kan daar wel je PC-character op spelen. Dat is volledig cross-platform.
Mjah, misschien toch maar iets anders zoeken dan, zo weinig gelul in chat als er maar 5-10 lui in zitten :P
pi_130837382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 01:35 schreef Pixell het volgende:

[..]

Mjah, misschien toch maar iets anders zoeken dan, zo weinig gelul in chat als er maar 5-10 lui in zitten :P
Dat blijft natuurlijk niet zo weinig
pi_130837942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 02:08 schreef D-vide het volgende:

[..]

Dat blijft natuurlijk niet zo weinig
Ach misschien join ik ook wel, ign: Pix Majere

Al denk ik sowieso niet dat er veel mensen online zijn rond dit tijdstip :P
pi_130873966
Gekocht bij de launch. Nog niet kunnen spelen :')

Ik hoop morgen mijn eerste minuten te kunnen maken!! :%
pi_130890128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:12 schreef Santello het volgende:
Gekocht bij de launch. Nog niet kunnen spelen :')

Ik hoop morgen mijn eerste minuten te kunnen maken!! :%
lol hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb geen enkel probleem gehad tot nu toe, zelfs niet op Odin, terwijl die server toch best vol zit!
pi_130903502
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:17 schreef Pixell het volgende:

[..]

lol hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb geen enkel probleem gehad tot nu toe, zelfs niet op Odin, terwijl die server toch best vol zit!
Kwam niet door de server. Had andere dingen te doen helaas ;) ;(
pi_130941669
Ding! Level 40

Meteen maar een complete set gekocht, kan er niet tegen wanneer het een mix is van allerlei armor soorten :@

En Fantasia gebruikt om mezelf om te toveren in een mi'qote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')