abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130243727
120901_183944_ffrealmborn1.jpg

De bèta-periode is voorbij. Aansluitend op de Early Acces hebben Denzo en ondergetekende al characters voorbereid om een toffe free company (Guild) aan te maken met voornamelijk Nederlandse strijders. Vanuit hier kunnen we gigantische raids uitvoeren op de verschillende duty's en kunnen we elkaar financieel, met kleding of met wapens ondersteunen.

Wij zitten in de server Odin en het lijkt ons tof om daarvoor een free company op te richten die Einherjar, Zantetsuken of Sleipnir heet. De Linkshell 'The Einherjar' is al geregistreerd door ons en kan als hulpchat dienen voor nieuwe leden in de lage levels.

Wat is een Free Company?
Als je de main quest volgt vanaf het begin (de vlammende questmarkers) dan kom je uit bij Vesper Bay, waar je uiteindelijk een gevecht tegen de eindbaas Ifrit moet doen. Wanneer je deze quest, beschikbaar vanaf level 20, hebt gedaan moet je jouw character laten aansluiten bij een van de drie Grand Companies. Elk van de drie beginsteden hebben een eigen Grand Company. Welke je kiest is aan jezelf.

Vanaf level 25 zul je jouw character aan kunnen sluiten bij een Free Company. Dit is Square Enix' idee van een guild, waarbij je schijnbaar zelfs een stukje eigen forum op The Lodestone krijgt. Dit kan alleen als je daarvoor uitgenodigd bent, dus laat het hier weten als je ons legendarische team komt versterken.

Welke servers kan ik kiezen?
Uiteraard raden we Odin aan om je bij de leukste Free Company aan te sluiten. Naast Odin zijn er echter nog wat andere servers beschikbaar.

Een complete lijst van de beschikbaar server zijn hier te vinden:
http://xivstatus.com/

Waar zitten jullie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door D-vide op 20-08-2013 15:39:34 ]
Kitase: "You're a good gamer!"
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:54:56 #2
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_130243792
^O^ Sowieso naar Odin gaan!
pi_130253126
Ik zit op Moogle :)

Grote FC van mezelf en ook nog in een NL/BE LS.
pi_130257928
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:44 schreef Theoden het volgende:

Nice! Geef je stats even door, gooi ik je in de OP.
pi_130259940
Ik zit zelf ook op Odin, echter wel met een eigen FC.

Character naam is Divyan Dawnborne, lvl 20 GLD. De andere 'hoge' levels zijn Mining op 15 en Blacksmithing op 10, maar die zijn allemaal zo simpel te levelen dat het niet echt waard is om het neer te zetten :P
pi_130267657
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:44 schreef Theoden het volgende:

Forumnaam: Theoden
Ingame naam: Evenstar Wanderlust
Type: Tank
Stats: GLD 20, CNJ 15, MNR 20

en indien nodig:
LS/FC Phantas Magoria
pi_130276494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

Forumnaam: Theoden
Ingame naam: Evenstar Wanderlust
Type: Tank
Stats: GLD 20, CNJ 15, MNR 20

en indien nodig:
LS/FC Phantas Magoria
Een tank die kan healen? Wat voor race heb je gekozen?
pi_130277584
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:40 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij (net als ik) voor Paladin gaat, dan moet je Conjurer op level 15 hebben :P

Ik heb zelf een Hyur aangemaakt, ben nooit zo'n fan van aparte rassen. Dus lekker simpel :P
pi_130295943
heb zelf de beta niet gespeeld, maar ik ga wel voor de early acces en probeer dan wel iedereen in te halen met een 24 uur sessie :D
pi_130303904
Och, daar ga ik niet aan beginnen. Voor het eerst sinds de WoW release heb ik hetzelfde gevoel als toen; er is een hele wereld te ontdekken en ik ga m'n tijd ervoor nemen. Ik heb ook geen plannen om hardcore endgame te gaan spelen. Die fase heb ik gehad, en nu is het puur voor fun. Wel gaan we proberen met de FC om uiteindelijk Bahamut neer te krijgen, maar daar zijn maar 8 man voor nodig (ong. evenveel als dat we in de FC hebben :P). Maar ook dit heeft geen haast.

Ik ben bang dat ik straks met name met crafting en gathering aan het kutten ben, om een of andere reden trekt het fishing systeem me wel (beetje rustgevend), maar ook mining en botany vond ik nog wel grappig, zeker zodra je HQ items kan krijgen. Maar goed, ik zie het allemaal wel, maar ik weet wel dat ik er van ga genieten :)
pi_130309794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:40 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ik ga voor Paladin en dan heb je CNJ nodig om het te unlocken :)

Ik ben Female Miqo'te.
pi_130312192
Ik heb het originele spel gespeeld en ook fase 3 van de beta. Als je het originele spel hebt, wat zijn dan de eisen om te spelen? Ik neem aan dat ik het niet opnieuw hoef te kopen, maar dat er wel weer een geldbedrag aan vastzit per maand? Weet iemand ook of ik met de pc-versie van het origineel ook op de ps3 kan spelen?

Als dat meevalt kom ik er misschien wel bij. De beta was een grote verbetering.
pi_130312615
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:20 schreef Helgen het volgende:
Ik heb het originele spel gespeeld en ook fase 3 van de beta. Als je het originele spel hebt, wat zijn dan de eisen om te spelen? Ik neem aan dat ik het niet opnieuw hoef te kopen, maar dat er wel weer een geldbedrag aan vastzit per maand? Weet iemand ook of ik met de pc-versie van het origineel ook op de ps3 kan spelen?

Als dat meevalt kom ik er misschien wel bij. De beta was een grote verbetering.
Als je het origineel hebt, krijg je ARR iirc gratis. Als je ook nog 90 dagen toendertijd betaald had kreeg je nog wat extra's, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden (volgens mij was het wat speeltijd).

Als je het op de PS3 wilt spelen, is het wel wat lastiger, volgens mij moet je daarvoor de PS3 versie wel halen. Voor de rest zit je idd aan het geldbedrag per maand
pi_130313138
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:34 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Als je het origineel hebt, krijg je ARR iirc gratis. Als je ook nog 90 dagen toendertijd betaald had kreeg je nog wat extra's, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden (volgens mij was het wat speeltijd).

Als je het op de PS3 wilt spelen, is het wel wat lastiger, volgens mij moet je daarvoor de PS3 versie wel halen. Voor de rest zit je idd aan het geldbedrag per maand
Ah, bedankt. 13 euro per maand is nog wel te doen, maar ik ga eens rondkijken of het lukt met mijn oude account te heropstarten.
pi_130313732
Ik heb hem gelijk maar gepre-ordered voor de ps3, als het me dan nog lukt de pc versie gratis te krijgen ben ik helemaal blij, maar ik doe dus wel mee met de linkshell :) Ik ben geen held met de ps3, maar in de beta heb ik het een beetje geprobeerd en het lukte in ieder geval om door de eerste dungeon te komen.
pi_130346631
Nou, ik ben ook om :o En ik heb er zin in! Nieuwe dingen ontdekken *O* Ik vind het erg tof dat je alle gathering en crafting classes gewoon op één character kunt leren want dat vond ik bij WoW altijd één van de leukere dingen om te doen :D
pi_130370334
Ik ben heel benieuwd of mijn account straks geldig is. Was een guest account tijdens de originele release, maar die is in de verwarring ooit omgezet tot een permanent account. Nu vraag ik me af of ze dat gaan herstellen of dat ik straks gewoon kan subben. ;)

En ik ben benieuwd of het spel nu beter in elkaar zit. Niet dat ik nou enorm ver gekomen was, maar die rare caps die ze op het levellen hadden en het enigzins overdreven complexe crafting systeem waren een beetje bijzonder. :P
pi_130376207
Ook ik doe mee :) Vroeger FFIX, X en X-2 gespeeld, daarna FF een beetje vergeten en jarenlang vrij serieus WoW gespeeld, ook wat PoE en D3, en toen kwam pas FF weer in beeld met de beta. Het voelde meteen vrij vertrouwd met moogles en zulks O+ Wil dit keer proberen om wat meer casual spelen, niet overal in verdiepen en rustig alles ontdekken, dus ook niet gek veel in de beta gespeeld (alleen p3 wat meer). Alleen kom ik er nu dus achter dat ik gerust meer had kunnen spelen in p4 omdat die chars meegaan naar live? Da's dan wel weer het nadeel van je niet in dingen verdiepen :') Ach tsja, ben er toch nog niet helemaal uit waar ik mee begin, Conjurer of Arcanist, healer in ieder geval! :)
pi_130381319
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:51 schreef Holyme het volgende:
ben er toch nog niet helemaal uit waar ik mee begin, Conjurer of Arcanist, healer in ieder geval! :)
pi_130385788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:16 schreef D-vide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, true that, maar zal toch een allereerste keuze moeten maken :P
pi_130386039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:30 schreef Holyme het volgende:

[..]

Haha, true that, maar zal toch een allereerste keuze moeten maken :P
Neuh, dat is de grap aan die game, je kan redelijk gemakkelijk allerlei paden tegelijkertijd bewandelen.

Ik had elke combat skill tot level 10 getrained op archery na, in de eerste maand, om zo een idee te krijgen wat er te doen viel. Leverde ook een leuke greep aan skills op die je kon gebruiken. :)
pi_130386315
Zodra je jouw eerste klasse op lvl 10 hebt en je doorloopt de quest ervan, kun je jezelf bij elke genootschap aansluiten. Vanaf de main quest rond lvl 15 kun je ook nog eens naar alle grote steden gaan, dus je hoeft alleen een klasse tot lvl 15 te doen alvorens je een nieuwe klasse pakt. Ik zou om te beginnen ARC aanbevelen omdat daar iets meer actie in zit, maar dat is verder je eigen keuze.
pi_130386385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:16 schreef D-vide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb trouwens een vraagje. Ik hoorde dat er op Odin voornamelijk Duits gesproken wordt, ook in general chat. Wat is jouw ervaring daarmee?
pi_130386535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:51 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Heb trouwens een vraagje. Ik hoorde dat er op Odin voornamelijk Duits gesproken wordt, ook in general chat. Wat is jouw ervaring daarmee?
Ik heb inderdaad duitsers gezien. Naar mijn idee was het echter 20% Duits en 80% Engels.
pi_130386747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:56 schreef D-vide het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad duitsers gezien. Naar mijn idee was het echter 20% Duits en 80% Engels.
Ah okay, thanks! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')