Yepquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:01 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Jij hebt vanmiddag naar radio 1 geluisterd :-)
Dat is Haags voor overhead projector. Serieusquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:11 schreef maily het volgende:
Ik dacht dat wij vroeger op school een "overheidsprojector" hadden .....
En wat hoor je hier?quote:
Maar dit was in Roosendaal ....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:16 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Dat is Haags voor overhead projector. SerieusSpreek maar eens uit op z'n Haags, dan zal je het zien. En dan ook nog eens toevallig dat onze overheid in Den Haag zit
![]()
Nee!! Ik geef de schuld veelvuldige oorontsteking ...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:37 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Misschien ben je stiekem Hagenees
Meh. Alleen de locals daar zeggen Woerkum.quote:
True. Iedereen in die omgeving noemt Gorinchem Gorcum maar alleen de lokale boeren noemen Woudrichem Woerkom.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Meh. Alleen de locals daar zeggen Woerkum.
Dat weet ik eigenlijk niet want ik kom uit die omgevingquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:02 schreef CasB het volgende:
Gorkum heet het ongeveer in heel Nederland volgens mij.
Klopt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:02 schreef CasB het volgende:
Gorkum heet het ongeveer in heel Nederland volgens mij.
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:09 schreef HeyMarlous het volgende:
Dat bomen niet naar het licht groeien maar tegen de zwaartekracht in..
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:41 schreef Jula123 het volgende:
Ik dacht altijd dat het onderste 'eilandje' van Zeeland van België was, maar
a. het is geen eilandje en
b. het hoort bij Nederland en
c. het heet Zeeuws-Vlaanderen![]()
Dit is sinds gisteren allemaal nieuw voor mij, ik heb echt ergens iets gemist.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond Basil Holmuis altijd zo'n willekeurige naam, tot het kwartje viel: Hol-muis - SherlockHol-mes.
En trouwens ook waarom Martine Bijl reclame maakt voor Hak.
De eerste is vrij duidelijk als je een beetje hebt opgelet bij de film.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond Basil Holmuis altijd zo'n willekeurige naam, tot het kwartje viel: Hol-muis - SherlockHol-mes.
bij ons had de leraar dat nog specifiek uitgelegd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:56 schreef Spiegelei het volgende:
In het rijtje koppelwerkwoorden:
Zijn, worden, blijven, lijken, heten, schijnen, dunken, voorkomen, ik bij 'dunken' altijd aan de basketbalterm moest denken. Vond het altijd maar raar dat dat woord er tussen stond.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:19 schreef Thijz het volgende:
Net zoals de locals hier Doetinchem Durkum noemen.
Dus chem = kom/kum? Kan je dan voluit Gorinchem/Doetinchem/Redinchem nog we als ...gem uitspreken?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:24 schreef thabit het volgende:
En Redinchem wordt overal Renkum genoemd.
Fantastisch programmaatje is datquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:08 schreef BrainOverfloW het volgende:
Dat je met 'Knipprogramma' stukjes van je scherm kunt kopiëren naar je klembord.
Ik maakte tot voor kort nog altijd een schermafdruk om er vervolgens alles wat ik niet nodig had er weer af te knippen.
De stem van de HEMA reclames is die van Rick de Leeuw....zanger van de Tröckener Kecksquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:23 schreef Geralt het volgende:
Dat die stem van de reclames van C1000 dezelfde is van vroeger van In de Vlaamsche Pot en van die knackebreudreclame.
Command shift 4quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:08 schreef BrainOverfloW het volgende:
Dat je met 'Knipprogramma' stukjes van je scherm kunt kopiëren naar je klembord.
Ik maakte tot voor kort nog altijd een schermafdruk om er vervolgens alles wat ik niet nodig had er weer af te knippen.
Hier wordt het wel goed uitgelegdquote:
Met het freeware programma Greenshot kan het nog mooier. Er zit een editor bij waarmee je nog dingen kunt omcirkelen, pijlen kunt zetten etc., je kunt er mee printen, uploaden naar imgur of dropbox etc.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:08 schreef BrainOverfloW het volgende:
Serieus?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:17 schreef Geerd het volgende:
Dat het NieuweRkerk aan den IJssel is, en ik werk nog wel bij de Ns
Als ik dat soort bewerkingen wil doen gooi ik Photoshop wel aan. Het knipprogramma is vooral handig om even snel een schermpje uit te kunnen knippen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 02:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Met het freeware programma Greenshot kan het nog mooier. Er zit een editor bij waarmee je nog dingen kunt omcirkelen, pijlen kunt zetten etc., je kunt er mee printen, uploaden naar imgur of dropbox etc.
Hier in Almelo wordt het daarom ook gewoon pluskut genoemdquote:Op maandag 26 augustus 2013 07:34 schreef najazeg het volgende:
Waarom het Enschedé is en niet Enschéde(als klein jochie die net fatsoenlijk kon lezen ooit eens verkeerd gezegd, een oud vrouwtje werd er heel boos om en ik snapte maar niet waarom
)
quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hier in Almelo wordt het daarom ook gewoon pluskut genoemd
Vroeger verstond ik altijd "EA Sports, het is een game"quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:04 schreef Latert het volgende:
Dat het "EA sports, It's in the game" is, en niet "EA sports, tinnet game".
EA Sports, thundergame.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:39 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Vroeger verstond ik altijd "EA Sports, het is een game"
In nijverdal zijn we iets netter en noemen we het Eanskequote:Op maandag 26 augustus 2013 07:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Niet alleen daar hoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 07:44 schreef Sylvana het volgende:
dat realiseerde ik me dus ook laatst ineens toen dat nummer op de radio was.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat californication niet alleen californicatie of californiceren is maar ook een woordgrap met het woord fornication...
Is ook pas 3 keer gebeurdquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef Lovechild het volgende:
Dat PinkPop en Pinksteren met elkaar te maken hebben werd me vrij laat duidelijk, hier eens over gepost, maar dat PinkPop ook weleens buiten Pinksteren valt, ontdekte ik dit jaar pas.
quote:In 2008 werd het evenement voor het eerst niet tijdens Pinksteren gehouden, in 2010 en 2013 was dit opnieuw het geval.
quote:
Hehe,quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Niet alleen in Almelo.quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:39 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Vroeger verstond ik altijd "EA Sports, het is een game"
wat trouwens ook typisch is, is dat ik altijd gezegd heb dat het geel licht was en dan werd ik verbeterd dat het oranje licht is. Maar nu werk ik met verkeerskundigen en die hebben me gezegd dat de officiële term juist wel geel is. Dus als kind had ik het wel goedquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:14 schreef aarontje112 het volgende:
Dat het lichtje in een stoplicht een pijltje voorstelt
quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:41 schreef najazeg het volgende:
oh en daardoor viel het me laatst pas op dat de nummers die je op verkeerslichten ziet staan richtingen en rijstroken binnen die richting is (2, 5, 8 en 11 is rechtdoor, 1, 4, 7 en 10 is rechtsaf, 3, 6, 9 en 12 is linksaf). 5.1 is dus de eerste rijstrook voor rechtdoor (bijv vanuit oost als 2 vanuit noordelijke richting is)
Ik heb me vaak afgevraagd hoe dat allemaal zit maar heb ik echt een plaatje bij nodigquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:41 schreef najazeg het volgende:
oh en daardoor viel het me laatst pas op dat de nummers die je op verkeerslichten ziet staan richtingen en rijstroken binnen die richting is (2, 5, 8 en 11 is rechtdoor, 1, 4, 7 en 10 is rechtsaf, 3, 6, 9 en 12 is linksaf). 5.1 is dus de eerste rijstrook voor rechtdoor (bijv vanuit oost als 2 vanuit noordelijke richting is)
Dacht dat het gewoon een nummer was dat aangaf welk stoplicht werd bedoeld. Dit om mankementen ed door te gevenquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:41 schreef najazeg het volgende:
daar zal het vast ook wel voor gebruikt wordenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dacht dat het gewoon een nummer was dat aangaf welk stoplicht werd bedoeld. Dit om mankementen ed door te geven
..en haar vriendjes...en haar vriendjesquote:spaar nu bij de plus voor Maya de bij en haar vriendjes
Maya didn't ring a bell?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:35 schreef exile79 het volgende:
[..]
..en haar vriendjes...en haar vriendjes
Kwam ik dus gisteren achter in een bushalte.
quote:
Ik heb het even opgezocht en het betekent sowieso niets dus er had net zo goed wel plane kunnen staanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:02 schreef tombolafan het volgende:
Ik dacht altijd dat ze 'the rain in Spain falls mainly on the plane' zeiden... Nooit over nagedacht tot ik t laatst weer eens hoorde en begreep dat t niet om een vliegtuig ging
Google is not my friend...quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb me vaak afgevraagd hoe dat allemaal zit maar heb ik echt een plaatje bij nodig
mwah, niet echt overtuigend vind ik. Volgens mij is het 'the rain in Spain falls mainly on the plain' als in 'als het regent worden vooral de "gewone" mensen nat, de adel niet' of zoietsquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en het betekent sowieso niets dus er had net zo goed wel plane kunnen staan
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080801055200AACfe6W
Oh ja, zo kan je plain ook opvattenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mwah, niet echt overtuigend vind ik. Volgens mij is het 'the rain in Spain falls mainly on the plain' als in 'als het regent worden vooral de "gewone" mensen nat, de adel niet' of zoiets
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, zo kan je plain ook opvatten
dan weet je ook dat het geen verkeerslicht is, maar een verkeersregelinstallatie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:37 schreef najazeg het volgende:
[..]
wat trouwens ook typisch is, is dat ik altijd gezegd heb dat het geel licht was en dan werd ik verbeterd dat het oranje licht is. Maar nu werk ik met verkeerskundigen en die hebben me gezegd dat de officiële term juist wel geel is. Dus als kind had ik het wel goed
Falls klinkt logischer, zeker gezien jouw interpretatie van plain.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hoewel ik er ook niet wijs uit word of t "stays mainly in" of "falls mainly on" the plain is
http://en.wikipedia.org/wiki/Plainquote:In geography, a plain (pleyn) is a fertile region. They are vast and flat and are very conducive to habitation. For these reasons, the plains of the world have the highest density of population. Some of them have been cradles of famous civilizations. Large rivers and their tributaries that provide enough water for human and animal consumption usually drain plains.
Plains occur as lowlands and at the bottoms of valleys but also on plateaus or uplands at high elevations. In a valley, a plain is enclosed on two sides but in other cases a plain may be delineated by a complete or partial ring of hills, by mountains or cliffs. Where a geological region contains more than one plain, they may be connected by a pass (sometime termed a gap). Plains may have been formed from flowing lava, deposited by water, ice or wind, or formed by erosion by these agents from hills and mountains.
Plains in many areas are important for agriculture because where the soils were deposited as sediments they may be deep and fertile, and the flatness facilitates mechanization of crop production; or because they support grasslands which provide good grazing for livestock.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hoewel ik er ook niet wijs uit word of t "stays mainly in" of "falls mainly on" the plain is
quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:35 schreef kvd het volgende:
Plain heeft met de grond te maken:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Plain
Afhankelijk van welk nummer jullie het hebben, is het 'falls mainly on the plain' in 'Lion in the morning sun' en in My fair lady hebben ze het zowel over 'falls mainly' als 'stays mainly'
Nee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:51 schreef Burdie het volgende:
[..]zingen ze niet: "Lying in the morning sun'?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zie mijn edit, dus tochAfgewisseld lion en lying.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |