Ja lijkt mij ook echt awesomequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:35 schreef Catch22- het volgende:
Dit ding lijkt me zo fucking bruutben echt heel benieuwd hoe dit is met vette shooters en racegames
quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:35 schreef Catch22- het volgende:
Dit ding lijkt me zo fucking bruutben echt heel benieuwd hoe dit is met vette shooters en racegames
zoietsquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook echt awesomeRacegames met een stuurtje enzo
En Star Citizen natuurlijk! [ afbeelding ]
Ik denk dat de volgende devkit rond november komt. Ik kon niet zo lang wachtenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:32 schreef bjorntju het volgende:
Ja zoiets idd. Volgens mij komt er binnenkort een 1080P devkit versie. Misschien dat ik die ga halen. Heb geen zin om 1+ jaar te gaan wachten op de consumer versie haha.
Er zijn al 4K beeldschermen in ontwikkeling voor smartphones dus wie weet wat er over een jaar in de devkit zitquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:32 schreef bjorntju het volgende:
Ja zoiets idd. Volgens mij komt er binnenkort een 1080P devkit versie. Misschien dat ik die ga halen. Heb geen zin om 1+ jaar te gaan wachten op de consumer versie haha.
Wilde hem ook heel graag hebben, maar vond het toch wel zonde van mijn geld om die te halen terwijl er betere versies uitkomen. Dan maar wachten haha. De 1080p versie lijkt mij wel wat. In de consumer versie blijft de resolutie ook gewoon 1080p dacht ik, dus ik denk dat je tussen die twee niet echt veel verschillen gaat zien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik denk dat de volgende devkit rond november komt. Ik kon niet zo lang wachten
Haha wie weetquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:33 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Er zijn al 4K beeldschermen in ontwikkeling voor smartphones dus wie weet wat er over een jaar in de devkit zit
Ik weet niet, de dev versie kan een trager scherm bevatten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:37 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Wilde hem ook heel graag hebben, maar vond het toch wel zonde van mijn geld om die te halen terwijl er betere versies uitkomen. Dan maar wachten haha. De 1080p versie lijkt mij wel wat. In de consumer versie blijft de resolutie ook gewoon 1080p dacht ik, dus ik denk dat je tussen die twee niet echt veel verschillen gaat zien.
Maar werkt het wel goed? Ook de headtracking enzo? Is de lag erg merkbaar?
[..]
Haha wie weetMoet je wel een beest van een PC hebben om die 4K resolutie aan te kunnen denk ik
Inderdaad, ik kon het geld wel missen. Ik ben ook een beetje aan het kloten in UDK voor zoverre dat gaatquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:22 schreef bjorntju het volgende:
Ja dat is wel altijd nog mogelijk ja, maar ik zie wel. Mocht de 1080P devkit niet te duur zijn dan haal ik die, anders wacht ik wel op de consumer versie.
juist omdat het een kleine afstand is. nu kun je elke pixel zien.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:17 schreef Catch22- het volgende:
Maakt t op zon kleine afstand uit of 720 of 1080p hebt?
Yep deze week nog thuis, kan nog steeds een demo geven. PM me maar even wanneer je kan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef surfdudeVinnie het volgende:
hi totalvamp, Heb jij die Oculus Rift nog thuis? Ik zou heel graag een demo hebben. Wilde dit ding al sinds hij op Kickstarter verscheen hebben. Ben erg benieuwd. Vincent
Ja zeker weten!quote:
Was hier nog niet echt op in gegaan maar lag het niet gewoon aan het ding wat je op had? die van mij was best scherp, idd bij release issie full hdquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:45 schreef maurisioo het volgende:
Vandaag geprobeerd, vond het er nog erg onscherp uitzien. Maar dacht dat het scherm bij release full hd is?
In ieder geval mooi ding.
Ik heb de Sony zelf niet geprobeerd, vond hem veel te duurquote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:48 schreef BurnaBoy het volgende:
Opzich wil ik wel eens proberen ja, Toen kickstarter uitkwam had ik er ook bijna een gekocht. Helaas moest ik toen ook boeken voor school kopen dus nooit van gekomen.
Zelf heb ik hier een sony HMZ-T1 liggen. Die was zo'n 500 euro duurderMaar dat was opzich ook al prima. Voor film kijken in 3d is die echt fijn. Qua gewicht en zittend spelen niet zo, Beetje topzwaar aan de voorkant enzo en lag is echt ziek groot. BF3 proberen te spelen met dat ding en je moet alles echt langzamer doen. Alles is zo snel blurry enzo.
Maar in Uncharted 3 heb ik uitgespeeld met die HMZ en dat is een veel rustigere game, dat was echt prima. Lekker de afgrond in kijken en je inderdaad het apenzuur schrikken enzo
Delft zei je? dat moet wel te doen zijn als het wat midden op de dag kan.
Onscherp ligt er aan dat het niet goed is afgesteld. Is het eerste wat ik vraag, kun je de letters scherp zien etc. Bij release MINIMAAL HD. Ik hoop met de nieuwe ontwikkelingen een 4k schermquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:45 schreef maurisioo het volgende:
Vandaag geprobeerd, vond het er nog erg onscherp uitzien. Maar dacht dat het scherm bij release full hd is?
In ieder geval mooi ding.
Waarschijnlijk wel, kom net terug van een vriend en bij hen was het gewoon scherp. Zijn ma ging nog gillen van de achtbaan. Ook even de onderwater demo aangezet en die vriend schrok behoorlijk van een haaiquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:21 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Was hier nog niet echt op in gegaan maar lag het niet gewoon aan het ding wat je op had? die van mij was best scherp, idd bij release issie full hd
Nee ik kon vandaag helaas niet, werd vanacht nogal laat dus flink uitgeslapen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:15 schreef surfdudeVinnie het volgende:
Hi, ik kan niet pmmen. Daarvoor zit ik hier te kort. Kan jij morgen zondag? Ik hoop het. Laat maar weten. Groet vincent
zou wel tof zijn. Als t goed werkt haal ik er sowieso 1.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:14 schreef SosuaCafe het volgende:
Op marktplaats kom je er wel een paar tegen. Bij de release blijft 'ie ook zo ongeveer $300,- ?
quote:Op maandag 9 september 2013 18:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
WOW, check deze commercial voor de Oculus Rift! Unreal
http://www.flabber.nl/lin(...)ulus-rift-nsfw-16370
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:06 schreef stbabylon het volgende:
Gisteren even kort uitgeprobeerd (had ook training). Maar dat is wel een potje gaaf zegKwaliteit is niet super, en nog behoorlijk veel ghosting, maar het effect komt wel over.
Vanavond HL2 eens goed proberen in te stellen
als je je ogen relaxed tot je dubbel ziet, dan moet je links en rechts overlappen, je linker oog ziet dan het linker gedeelte en vice versa, dan zie je het ook in 3Dquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Vandaag even kort opgehad, wat een geweldige ervaring. En dat was de devkit(lowres dus), op een PC zonder fatsoenlijke grafische kaart (volgens mij zelf alleen onboard graphics, lekkere demo :/ )
Maargoed, er ontspringen vette concepten en demo's overal, waardoor ik bijna niet kan wachten op de consumer versie. Voorlopige voorspellingen zijn ergens in 2014, waarbij de prijs rond de $300 gaat liggen. Wat importkosten en de prijs zal ongeveer ¤350 worden in Nederland.. laten we het hopen!)
Kijk dit bijvoorbeeld, hoe simpel, maar toch enorm vet:
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:10 schreef Manke het volgende:
hoe werkt het eigenlijk dat het scherm aan de muur 2 verschillende beeldstreams kan laten zien, afzonderlijk te zien met de rift?
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d.
Maarja
Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken.
Of ik moet de verkeerde definitie van ghosting hebben, natuurlijk
Voor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios.
Het leuke hiervan is dat je 'samen' met andere mensen een 3d film kunt kijken en je je niet hoeft te storen aan slechte 3d effect door passive/active brilletjes.
[..]
Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen.
Wat jij bedoelt is crosstalk. Dus dat beelden van links op rechts binnenkomen.
Ja, dat is de hele gimmick, je kan om je heen kijken en rondlopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:44 schreef Manke het volgende:
virtueel theater? dacht dat het in een echt theater was
Ik heb die T1 al dusquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:03 schreef Me_Wesley het volgende:
oor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift.
De developers richten op 2014, maargoed, dat soort beloftes heb ik vaak genoeg gehoord ondertussenquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb die T1 al dusHighres consumer versie van rift is nog lang wachten
Maar ik geef je wel gelijk, niet waard om nu nog te investeren in dat ding.
Wacht op de consumerversie,quote:Op zondag 8 december 2013 11:14 schreef JDx het volgende:
Ding al binnen? Ik wil hem ook bestellen eigenlijk.
Maak zelf ook 3D interieuren e.d. dus zie er wel mogelijkheden voor.
En ik wil er natuurlijk mee gamen.
Niet eens een beetje door je eigen 3D creaties lopen ofzo?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb de non-HD versie, nog maar weinig mee gedaan eigenlijk.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb hem al een tijdje en is erg leuk om mensen erin te zetten
Vooral oudere mensen is erg grappig om te zien xD Een moeder van een vriend ging gillend de achtbaan in. Een vriend sloeg om zich heen toen er ineens een haai aan kwam zwemmen.
Een ander wilde tegen de muur in het spel leunen en viel bijna om.
Er zijn ook zat leuke spellen mee te spelen al merk je wel dat de resolutie te slecht eigenlijk is voor echt goede virtual reality. Kan niet wachten op de 1080p of zelfs 4k versie.
Ik denk nog wel hoger, het scherm wordt uitgesmeerd over een groot deel van je gezichtsveld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
1080p per oog is een leuk doel. Eigenlijk slaan 16/9 resoluties in de rift nergens op. Je wil er een 32/9 paneel in hebben zodat je 16/9 per oog hebt.
In de rift niet. In andere HMDs wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:27 schreef JDx het volgende:
Oh ik zie het, ja een sherm zou op z'n minst dan 2560x1440 ofzo moeten zijn, wat is die extra high def widescreen nu? Maar inderdaad liever 4000x1500 ofzo.
Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
Die heb ik gelukkig wel. Sowieso moet je wel een goede pc hebben om goede 3D graphics te laden. Realtime dan en wil het een beetje echt lijken.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc.
Ah, cool! Op zich klinkt dat ook een stuk logischer, nu ik erover nadenkquote:Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.
Het gaat er komen:quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
De quake demo die ik speelde werkte vrij simpel. Gewoon waar je keek daar liep je ook naar toe. Als je de controller gebruikte om te lopen. Een snelle 180 wordt vrees ik een knop indrukkenquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Porno!quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Heb er verschillende games mee gespeeld, en inderdaad zijn cockpit games verreweg het meest geschikt imo. De beleving is gewoon veel beter. Maar ook bijvoorbeeld de bioscoopsimulator en Alone is goed geslaagd omdat je in het spel ook een zittende houding hebt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Ik heb een 3d porno gekeken in de virtuele bioscoopquote:
Fsx is toch de meest recente?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Kan flight simulator X (dus niet de nieuwste) gemod worden voor de oculus?
Nee 'flight' is de nieuwste maar veel meer arcade.quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Fsx is toch de meest recente?
In ieder geval, er zijn thirdparty drivers maar het schijnt nog erg houtje touwtje te zijn, headtracking die niet goed functioneert met misselijkheid tot gevolg, etc. Wachten is op een flightsim met native support.
Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie):quote:
Straks even kijkenquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie):
Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:33 schreef Tain het volgende:
Among the Sleep Alpha heeft nu ook Rift support
http://krillbite.com/blog(...)oculus-rift-support/
Ben wel erg benieuwd hoe dit spel met de Rift is.
Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf.quote:Op zondag 22 december 2013 15:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn.
Welk spel wel perfect werkt is Lunar Flight
Wel desorienterend, zeker aan het begin. Ik heb soms echt het gevoel je dat je gaat vallen xD ik zit op een draaistoel dus die draai ik mee :pquote:Op zondag 22 december 2013 18:00 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf.
ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kanquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou, waarschijnlijk allereerst dat het hardware is en geen app.
De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kan.
Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus.
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef Maanvis het volgende:
jamaar euro truck simulator is het slechtste spel ooit volgens velen
het opunt is juist dat het kei onrealistisch isquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).
Echt heel tof lijkt me dat, zo'n OR... onwijs benieuwd naar!quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:45 schreef SosuaCafe het volgende:
Hier komt zeker een OR zodra de hd versies uit zijn en ze een stuk goedkoper zijn.
Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bijquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het opunt is juist dat het kei onrealistisch is
ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoorquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bij
Welke mods als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).
Mensen die dit niet waarderen:
![]()
Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoor
geen mensen die rondlopen zoals in GTA5.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz).
Deze is het allerbelangrijkst:quote:
Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
geen mensen die rondlopen zoals in GTA5.
Ga het nog eens goed bekijken allemaal, thnxquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Deze is het allerbelangrijkst:
http://ets2-mods.com/euro(...)od-v8-0-1-7-0-1-8-0/
Verder heb ik nog mods die bedrijven/ladingen/auto's echte merken geven (ook alle trucks), verlichting van de trucks & AI veranderd, limiter eraf, meer weersomstandigheden, meer skins (voornamelijk interieurs), HDR mods etc etc etc, allemaal hier te vinden:
http://ets2-mods.com/
http://ets2.lt/
http://ets2mods.org/
http://www.ets2-mod.com/
[..]
Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen).
Carmack heeft ook geen spel gemaakt, hij bouwt grafische engines. Gezien Nvidia, Intel, AMD en weet ik wie meer bij hem langs gaan om zijn mening over hun nieuwste producten (GPU's, extensies op instructiesets en API's) lijkt me het heel wat zeggenquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks.
Daarnaast heeft Carmack sinds Quake III (1999!!!!!!) geen fatsoenlijk spel meer uitgebracht
Dus namen zeggen niet zoveel denk ik.
Afgezien van de prijs, wat de Rift ook bied is dat ie je hoofd orientatie meet. Dit is cruciaal omdat dit je daadwerkelijk het gevoel van "in de wereld te zitten" geeft. Als je dit uitzet dan is dat effect bijna helemaal weg, en worden bewegingen zelfs veel misselijkmakender.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:25 schreef Maanvis het volgende:
wat maakt de oculus rift de killer app die zoveel beter is dan al die 1293812903812903812093812 VR brillen die al op de markt zijn?
Coolquote:Op woensdag 8 januari 2014 01:13 schreef Skull-splitter het volgende:
http://www.ign.com/articl(...)on-tracking-hands-on
Ik heb geen haast maar zie het wel goedkomenquote:Op woensdag 8 januari 2014 01:58 schreef I.C.O.N. het volgende:
http://gizmodo.com/i-wore(...)o-look-at-1496569598
Omg. Ik moet dat ding!!!
Ik zat er nog over na te denken, alleen ik heb hier niet echt de ruimtequote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
Ding zelf is statisch (geen treadmill dus), werkt met gladde schoenen .quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:54 schreef JDx het volgende:
[..]
Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen?
Ik ga het sowieso allemaal aanschaffen, heb de ruimte, tijd en ben gewoon een nerd
Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditiequote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
Steeds meer spellen kunnen ook met een gamepad goed gespeeld worden, wat betekend dat veel spellen al de optie hebben voor (gedeeltelijk) analoge input voor het rondlopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditieMeeste wel though.
Wat ik zelf van dat ding vind is dat het waarschijnlijk het beste gaat werken in games die er rekening mee houden en waar de input van dat ding ook echt rekening houdt met hoe snel je loopt.
Want wat ze willen is dat je met die interface gewoon de wasd toetsen vervangt om met elke game te spelen. Dus als je sprint drukt het ook de shift knop voor je in. En die disconnect gaat voor te veel disorientatie zorgen denk ik.
Jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
ze hebben een filosofie. En een die erg goed is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef I.C.O.N. het volgende:
Meest informatieve interview als je het mij vraagt met betrekking tot de OR op de CES.
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef jogy het volgende:
Nu nog een haptische wetsuit en je bent helemaal online
Haptische full 3d pornoquote:Op zondag 19 januari 2014 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopenquote:
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopen
Ik meen te lezen na een google zoektocht dat het vlak voor de consumer release gaat worden. Zodat devs hun spul naar de standaard van de consumer versie kunnen brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.
Dacht dat release van Full HD versie jan 2014 was.
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef JDx het volgende:
Resultie valt wel wat tegen en verder is het volgens mij gewoon een scherm en geluid, geen echt VR materiaal.
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.
Oculus is ook op Kickstarter doorgebrokenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Oculus is ook op Kickstarter doorgebroken
Magoed, kickstarter is kickstarter, geen winkel voor pre-orders van een uitontwikkeld product. Ik heb nu redelijk wat producten gesteund, tot nu toe slechts met 1 product echt slechte ervaringen omdat die knul zich helemaal vergalloppeerd heeft in de hoeveelheid werk. Trage leveringen dus, maar ook beroerde afwerking en materiaalkeuze in zijn geval, en met mij meerdere backers die erover klagen.
Goed voor zijn ervaring, minder voor de mijne. Maar nog steeds kijk ik er af en toe om te zien of er leuke dingen tussen zitten, soms op verwijzing door andere site.
Nederlandse wetgeving zou van kickstarter een bank maken, en daar heb je (dure) licenties voor nodig. Zijn vast wel omwegen voor te verzinnen waardoor het wel mogelijk zou zijn, maar vooralsnog is het lastig grote projecten te financierenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Oculus Rift krijgt concurrentie, binnen twee dagen dubbele gevraagde inleg bereikt zonder enige moeite.
Lijkt vooral om het scherm te gaan en is uitgerust met ingebouwde koptelefoon, valt mede daarom voor mij al af. Bovendien moet dat apparaat werkelijk 2 verschillende beelden renderen, maar is dus ook goed in staat om vooral een enorm scherm voor je ogen te toveren.
De innovatie achter de oculus is vooral de gebruikte rendertechniek waarbij in 1 render links en rechts verwerkt zitten en deze door de kast en lenzen als twee losse schermen op je oog komen.
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.quote:Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:50 schreef Devz het volgende:
Ik hoop toch echt dat de Oculus Rift ergens dit jaar in de winkels ligt.... En dat de nieuwe generatie consoles (PS4, Xbox One) deze gaat ondersteunen.Can't wait.
en dan heeft hij het over:quote:Mentioned this in my talk at Steam Dev Days, hopefully it gets posted online soon.
I want to note that the Rift will not be designed for experiences that allow you to walk around a room like the SDD tech demo, but the specifications and quality will be above the baseline level Michael Abrash outlined in his talk. Valve's prototype hardware and software are very well integrated and calibrated, more so than the Crystal Cove demos we got together for CES, but the actual components are not all that different. All the pieces are there.
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]
1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.
Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
[..]
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:37 schreef I.C.O.N. het volgende:
[..]
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:
[..]
en dan heeft hij het over:[ afbeelding ]
Avagant is niet te vergelijken.. Dat is zover ik het heb begrepen 'alleen een scherm' wat nieteens zo groot is en geen positional trackingquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
Klopt, maar een halvering van de framerate is het niet. Zo is bijvoorbeeld de resolutie per viewport gehalveerd in de Rift.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]
1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.
Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
[..]
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist.
Renderen is juist het proces van het omzetten van een 3D-scene naar een 2D plaatje(even simpel gezegd). Dat moet twee keer gebeuren, aangezien je twee verschillende plaatjes wilt hebben.
Zo een beetje alle stages in de pipeline moeten opnieuw worden gedaan, zoals bijvoorbeeld clipping (want het ene oog kan delen van objecten zien dat het andere oog niet ziet), en het intensieve shading-proces.
Dat gaf ik in een andere post al aan. Maar ook al is je resolutie gehalveerd, het merendeel van de stages is volledig redundant. Misschien dat je op de shading wat kan besparen. Het is geenverdubbeling van je framerate, maar het is minimaal 150%.quote:Op zondag 26 januari 2014 07:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig.
Een hoop stages in de pipeline zijn onafhankelijk van je resolutie. Clipping, lightning, eigenlijk alles tot aan de shading.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Eh, je rekent op dezelfde resolutie twee standpunten/perspectieven uit, dat wordt al langer in diverse games gedaan (screen in screen of splitscreen bijvoorbeeld) zonder dat dat problemen oplevert. Shaders en dat soort fratsen leveren een nettolast op die hetzelfde is als 1 fullscreen frame.
Ik ben geen dever, maar ik meende juist dat dat de Oculus samen met wat andere nieuwigheden een doorbraak liet zijn.
Zou kunnenquote:Op zondag 26 januari 2014 16:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Volgens mij zeggen we dan nagenoeg hetzelfde maar weten we elkaar niet duidelijk te maken wat we bedoelen. Ik zal er eens naar kijken.
Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:08 schreef Skull-splitter het volgende:
En wat ik zeg is dat de truc nu net zit in het twee camerastandpunten in 2 frame renderen op een resolutie van 1280x720
Anyway, ik lees me eerst even in voordat ik weer verder hap
Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje...quote:Op zondag 26 januari 2014 17:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderen
Hij rendert 1280x800, 640x800 voor links en voor rechts.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje...
Zoals eerder gezegd: dat gebeurt nu al in menig game bij cam-in-screen of bijvoorbeeld bij split-screen games zonder grote impact op de framerate. Waarom zou dat voor de Rift niet kunnen?quote:Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef Me_Wesley het volgende:
Buiten dat, blijft het zo dat je 2 viewports niet in 1x kúnt renderen.
Nogmaals, de clipping, vertexes, geometry, shading, moet voor elk viewport apart gedaan worden. Veel van die passes zijn onafhankelijkheid van de resolutie.
1 viewport in volle resolutie rendert sneller dan 2 viewports in halve resolutie.
Jep. Heb hem zelf op marktplaats gekocht. Bestellingen duurden toen 2 a 3 maanden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
Ik heb er een, wat bied je?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
Ik stuur je even een PBtjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb er een, wat bied je?.
Ding is vrijwel ongebruikt.
die je hier op fok kocht?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb er een, wat bied je?.
Ding is vrijwel ongebruikt.
Dat kan iedere ontwikkelaar van ieder spel zelf beslissen. Op het moment gebruik je over het algemeen een xbox controller, heb je wat meer bewegingsruimte dan met een muis+tobo en je hoeft niet je bril op te tillen om te kijken of je wel op de juiste knoppen drukt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef 0108daniel het volgende:
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
In TF kun je een hoop modussen uitproberen..quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef 0108daniel het volgende:
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enzquote:Op donderdag 30 januari 2014 06:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In TF kun je een hoop modussen uitproberen..
Overigens vind ik de immersie een stuk groter bij cockpitgames, omdat het veel beter overeenkomt met je referentiekader (zittend op een stoel). Misschien dat dingen als de omni daar verandering in brengen, moet je alleen maar net de ruimte voor hebben
Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord?quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enz
Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:08 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord?
De toetsen zie je namelijk niet.
Dat heb ik ook beide.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz.
360 controller werkt op 99% van de pc games hequote:
Heb ik, geen moment spijt van ondanks hoge aanschafprijs.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
http://www.wasdkeyboards.com/
Overigens alleen voor mechanische keyboards.
Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:23 schreef Catch22- het volgende:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=58686
is je google stuk?
Jij bent echt overduidelijk NIET de doelgroep van een developersdevice.
Lijkt me erg stugquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:26 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet.
I have Exactly the same Problem.quote:
Je hebt al deze stappen doorlopen?quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:13 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb Half-Life 2 gekocht op Steam.
Echter na de installatie moet ik de VR Beta installeren om met de Oculus Rift te spelen.
Als ik dat wil doen word er gevraagd om een Betatoegangscode.
Waar kan ik dit vinden? ik heb namelijk geen enkele code ontvangen.
Die code hoef je niet in te vullen. Althans, ik niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:13 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb Half-Life 2 gekocht op Steam.
Echter na de installatie moet ik de VR Beta installeren om met de Oculus Rift te spelen.
Als ik dat wil doen word er gevraagd om een Betatoegangscode.
Waar kan ik dit vinden? ik heb namelijk geen enkele code ontvangen.
Je kan toch gewoon die beta selecteren en op OK klikken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:02 schreef 0108daniel het volgende:
@spank : Jazeker, ik kom bij stap 3 al niet verder
@wesley: ik wel om betas te downloaden voor de oculus rift
Nee, ik zie alleen dit.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon die beta selecteren en op OK klikken.
Of het zit er tegenwoordig standaard in, moet je even in het graphics menu etc kijken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:29 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, ik zie alleen dit.
Hier horen alle bèta's te staan.
[ afbeelding ]
Daar staat het helaas niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Of het zit er tegenwoordig standaard in, moet je even in het graphics menu etc kijken.
Allemaal links uit 2013 gok ik. Start eens met -vr, zonder bèta aan te klikken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:35 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Daar staat het helaas niet.
Op alle site's geven ze aan om met de rift te spelen dat via de beta tab de VR beta gedownload moet worden.
Heb het nagezocht, staat gewoon bij videosettings, ingame.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:35 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Daar staat het helaas niet.
Op alle site's geven ze aan om met de rift te spelen dat via de beta tab de VR beta gedownload moet worden.
Klopt, ik heb er -vr ingezet en nu staat er een optie bij videosettings of ik de oculus Rift wil gebruikenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb het nagezocht, staat gewoon bij videosettings, ingame.
Klopt, vooral bij bewegingen met je muis etc. Ik hou het daarom bij cockpitgames.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:01 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Klopt, ik heb er -vr ingezet en nu staat er een optie bij videosettings of ik de oculus Rift wil gebruiken
Heb even een aantal minuten gespeeld maar al vrij snel word je dizzy
Inderdaad.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt, vooral bij bewegingen met je muis etc. Ik hou het daarom bij cockpitgames.
Ja, op Steam, met de Rift. Alleen heb geen stuur, dus het speelt vrij kut.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:50 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daarom wou ik graag Euro Truck Simulator 2 spelen.
Maar daar zit geen optie bij in het spel, en er kunnen op steam ook geen bèta's gedownload worden
Heb jij dat spel al eens gespeeld?
Ik heb het ook op Steam, alleen met de -vr in het bestand te zetten krijg ik het niet aan de praat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, op Steam, met de Rift. Alleen heb geen stuur, dus het speelt vrij kut.
Ben rond half 4 thuis, zal dan even kijken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb het ook op Steam, alleen met de -vr in het bestand te zetten krijg ik het niet aan de praat.
In het spel bij opties staat ook geen keuze uit de Oculus Rift.
Hoe heb jij het werkend gekregen?![]()
Perfect, alvast bedankt!quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:00 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ben rond half 4 thuis, zal dan even kijken.
Ik heb een beta moeten selecteren.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb het ook op Steam, alleen met de -vr in het bestand te zetten krijg ik het niet aan de praat.
In het spel bij opties staat ook geen keuze uit de Oculus Rift.
Hoe heb jij het werkend gekregen?![]()
Dat is dus een probleem bij mij, want er staat niets in bèta, bij geen 1 spel.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb een beta moeten selecteren.
En als launch-option: -oculus
quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dat is dus een probleem bij mij, want er staat niets in bèta, bij geen 1 spel.
Nee, heb helemaal niets zoals op mijn screenshot hierboven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit heb je allemaal niet?
Sluit al je games eens af, en start Steam opnieuw op?quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:50 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee, heb helemaal niets zoals op mijn screenshot hierboven.
Gedaan maar heeft geen invloed.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sluit al je games eens af, en start Steam opnieuw op?
Overigens, bij HalfLife2 heb je wél de beta optie staan in je screenshot.
Half Life 2 heeft ook maar alleen maar beta-optie. Dus daar werkt het blijkbaar wel, vreemd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:04 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Gedaan maar heeft geen invloed.
Nee, bèta optie is de enige die ik kan kiezen.
Bij euro truck simulator staat er niets.
Snap ook niet dat overal library word gevraagd, dat heb ik ook nergens staan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Half Life 2 heeft ook maar alleen maar beta-optie. Dus daar werkt het blijkbaar wel, vreemd.
Library is gewoon de pagina waar al je steam games staan. Stuur eens screenshot van dat beta-scherm bij ETS?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:23 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Snap ook niet dat overal library word gevraagd, dat heb ik ook nergens staan.
Ook de bèta's zijn nergens te downloaden.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Library is gewoon de pagina waar al je steam games staan. Stuur eens screenshot van dat beta-scherm bij ETS?
Misschien moet je de volledige versie kopenquote:
Hoeft niet, mensen die de demo gebruiken werkt het ook bij.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien moet je de volledige versie kopen
Dat geldt alleen voor Endless Space, dat is als je een geheime code nodig hebt om de beta te unlocken (een niet vrije beta die wel via steam gedeeld wordt).quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:51 schreef 0108daniel het volgende:
Hier heeft iemand de oplossing gevonden en precies hetzelfde wat ik heb:
http://forums.amplitude-s(...)tch-in-my-beta-s-tab...
Echter snap ik niet hoe het hem nou gelukt is (toch met een code?)
Ja, maar nadat ik op ok heb geklikt en nogmaals kijk staat het weer op de oude instelling.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:33 schreef Tain het volgende:
Bij je Steam Settings de Beta Update geselecteerd?
[ afbeelding ]
Je ClientRegistry.blob al verwijderd en opnieuw geprobeerd?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:38 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja, maar nadat ik op ok heb geklikt en nogmaals kijk staat het weer op de oude instelling.
Ook als ik op ok heb geklikt en steam opnieuw opstart staat hè weer op de oude instelling.
Ja, is ook gebeurd + aangepast en dat hielp niet dus verwijderd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:42 schreef Tain het volgende:
[..]
Je ClientRegistry.blob al verwijderd en opnieuw geprobeerd?
En ik in Den Haag.quote:
Goed gesprek dit, nuttige dingen.quote:
Linkje naar bron?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:04 schreef 0108daniel het volgende:
Dk2 komt niet, de rift is uitgesteld tot eind 2015 (consumenten versie)
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:04 schreef 0108daniel het volgende:
Dk2 komt niet, de rift is uitgesteld tot eind 2015 (consumenten versie)
Ja, maar dat is geen concumenten versie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:25 schreef Tain het volgende:
[..]
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat?
BOOM!quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:25 schreef Tain het volgende:
[..]
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat?
quote:- Cristal Cove model with polished external look
- 1920*1080p AMOLED
- external camera
- tracking LEDs are hidden into the headset surface
- consumer version unlikely in 2014
- preorders will be available on OculusVR website today, first shipments July of 2014 [first come, first serve]
- supported refresh rates 75Hz, 72Hz, and 60Hz
- 440g without its cable
- $350 !
960 x 1080 per eyequote:Op woensdag 19 maart 2014 16:58 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
BOOM!
http://www.oculusvr.com/b(...)velopment-kit-2-dk2/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Het is ée'n scherm van 1920x1080 wat erin zit, waardoor je een uiteindelijke resolutie van 960x1080 per oog krijgt. Zelfde met de huidige devkit, die is 1280x800 waardoor je uiteindelijk 640x800 overhoudt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:03 schreef JDx het volgende:
[..]
960 x 1080 per eye
Is toch wat anders dan 1920x1080?
Wilde hem net bestellen, totdat ik zag: shipping in July
Grappig, paar maanden terug sprak ik dit al uit maar werd ik nog net niet gelynched voor die opmerking...quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:45 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Het is ée'n scherm van 1920x1080 wat erin zit, waardoor je een uiteindelijke resolutie van 960x1080 per oog krijgt. Zelfde met de huidige devkit, die is 1280x800 waardoor je uiteindelijk 640x800 overhoudt.
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feitquote:Op woensdag 19 maart 2014 17:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grappig, paar maanden terug sprak ik dit al uit maar werd ik nog net niet gelynched voor die opmerking...
??quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feit
Nouja, met de kanttekening dat de resolutie iets hoger is dan de helft, omdat de schermen niet volledig overlappen.
Waarschijnlijk komen er ook nog douane/inklaring en verzendkosten bij.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:58 schreef BurnaBoy het volgende:
Het geeft je per oog inderdaad maar 300 pixels meer in de breedte en 200 in de hoogte.
Ik heb zelf geen dev kit 1 besteld dus ik zit er wel over te denken om deze te bestellen. $350 is niet te duur, of naja niet zo schreewend duur dat het echt een probleem is.
Maar ik wil sowieso eerst een UHD scherm kopen deze zomer, als ik daarnaast nog een rift ga kopen zie ik dan wel.
Ook omdat die consumer kit ook maar niet op wil schieten
Waar woon je?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Scrummie het volgende:
Geweldig product hoor, echt geweldig. WIl het zo graag eens testen maar niemand in de buurt heeft zo'n ding en puur om te testen ga ik er niet 1 aanschaffen voor 350 euro's. Dus ff wachten maar.
Ben wel bang voor Oculus Rift zelf dat, juist omdat ze zo open zijn in hun ontwikkeling, straks voorbij gestreefd word door een grote speler, die net wat sneller een goed product op de markt brengt.
Vroomshoop, Twenterand. Vast een eindje vandaan van een ajaciedquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waar woon je?
En concurrentie is nooit erg natuurlijk, alleen de insteek van het team achter de OR is natuurlijk compleet anders dan die van Microsoft en Sony. Die van Sony wordt sowieso PS-only, dan valt het voor mij al af. We will see!
Had je met de DK1 ook dus dat maakt niet zo heel veel verschil natuurlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:07 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komen er ook nog douane/inklaring en verzendkosten bij.
Omgeving Den Haag, mocht je ooit in de buurt zijn stuur je maar een PMquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vroomshoop, Twenterand. Vast een eindje vandaan van een ajacied
Klopt wel wat je zegt, voordeel van de OR is toch wel dat het nu al veel word gebruikt buiten games om. Archivision, Nederlands bedrijf, doet er al vrij veel mee voor nieuwbouw projecten en dergelijke, dus dat voordeel hebben ze wel bij OR.
High fives all aroundquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:26 schreef Scrummie het volgende:
Kennen jullie de filmpjes van Jack Septiceye? Doet heel wat OR filmpjes op YouTube. Zat eerst van; wat een vervelend ventje, maar nu ik aantal van z'n filmpjes heb gezien vind ik 'm briljant.
http://www.youtube.com/user/jacksepticeye
Ehm dan worden ze verstuurd...quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:38 schreef PPLDude het volgende:
Ik heb em zojuist gepreorderd. Vanaf juli lekker knallen met dit speeltje.
Waarom doet een postbode er een maand over dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:04 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ehm dan worden ze verstuurd...
Verwachting in huis is eind augustus begin september.
De post valt wel mee, maar de douane laat hem zo 2 weken stil liggen voordat ze er een keer naar kijken voor de inklaring.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom doet een postbode er een maand over dan?
quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feit
Nouja, met de kanttekening dat de resolutie iets hoger is dan de helft, omdat de schermen niet volledig overlappen.
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 05:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ah, cool! Op zich klinkt dat ook een stuk logischer, nu ik erover nadenk
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.
Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]
1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.
Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
[..]
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
En daarna nog een heel gezeik of 2 viewports nu een zwaardere belasting is dan 1 viewport op hogere resolutiequote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
Ja die viewports, maar het feit dat elk oog een halve resolutie ziet staat gewoon.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En daarna nog een heel gezeik of 2 viewports nu een zwaardere belasting is dan 1 viewport op hogere resolutie
En toch mis ik de cijfers hierbij. In BF4 heb ik ook een andere viewport in mijn spawnscreen zonder dat dat performanceproblemen oplevert...quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja die viewports, maar het feit dat elk oog een halve resolutie ziet staat gewoon.
Laten we niet deze discussie opnieuw oprakelen, maar op de OR-fora zijn een paar threads te vinden van mensen die benchmarks draaien. Soms maakt het veel uit, soms nagenoeg niks.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En toch mis ik de cijfers hierbij. In BF4 heb ik ook een andere viewport in mijn spawnscreen zonder dat dat performanceproblemen oplevert...
Geef dan cijfers. Ik kan het niet terugvinden iig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Laten we niet deze discussie opnieuw oprakelen, maar op de OR-fora zijn een paar threads te vinden van mensen die benchmarks draaien. Soms maakt het veel uit, soms nagenoeg niks.
Het zou in principe efficiënt te doen moeten zijn.
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=5568quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Geef dan cijfers. Ik kan het niet terugvinden iig.
Niet de meest handige titels om dit mee te testen (GTA notoir om zijn slechte port, ARMA notoir om te zwaar te zijn voor wat het biedt), en zelfs dan is de performance niet beroerd te noemen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=5568
Nee, maar het heeft wel impact, vooral op de CPU. GTA laat denk ik vooral zo een drop zien omdat door de slechte port vooral de CPU belast wordt en de bottleneck is (dat was het idee van die benchmark overigens ook).quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet de meest handige titels om dit mee te testen (GTA notoir om zijn slechte port, ARMA notoir om te zwaar te zijn voor wat het biedt), en zelfs dan is de performance niet beroerd te noemen.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:25 schreef Leonos het volgende:
[..]Zit een beetje rond te bladeren op die site, staat echt alles op!
Thanks!
Waaaaaaaaaaaaat is dezequote:Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift
Wow staat ja vet veel opquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waaaaaaaaaaaaat is deze
Nooit van gehoord die site. Vette shizzle
Much infoquote:
Ja dat had eigenlijk het slotje moeten zijnquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Much info
Such learning
Very wow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |