Snap ook niet dat overal library word gevraagd, dat heb ik ook nergens staan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Half Life 2 heeft ook maar alleen maar beta-optie. Dus daar werkt het blijkbaar wel, vreemd.
Library is gewoon de pagina waar al je steam games staan. Stuur eens screenshot van dat beta-scherm bij ETS?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:23 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Snap ook niet dat overal library word gevraagd, dat heb ik ook nergens staan.
Ook de bèta's zijn nergens te downloaden.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Library is gewoon de pagina waar al je steam games staan. Stuur eens screenshot van dat beta-scherm bij ETS?
Misschien moet je de volledige versie kopenquote:
Hoeft niet, mensen die de demo gebruiken werkt het ook bij.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien moet je de volledige versie kopen
Dat geldt alleen voor Endless Space, dat is als je een geheime code nodig hebt om de beta te unlocken (een niet vrije beta die wel via steam gedeeld wordt).quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:51 schreef 0108daniel het volgende:
Hier heeft iemand de oplossing gevonden en precies hetzelfde wat ik heb:
http://forums.amplitude-s(...)tch-in-my-beta-s-tab...
Echter snap ik niet hoe het hem nou gelukt is (toch met een code?)
Ja, maar nadat ik op ok heb geklikt en nogmaals kijk staat het weer op de oude instelling.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:33 schreef Tain het volgende:
Bij je Steam Settings de Beta Update geselecteerd?
[ afbeelding ]
Je ClientRegistry.blob al verwijderd en opnieuw geprobeerd?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:38 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja, maar nadat ik op ok heb geklikt en nogmaals kijk staat het weer op de oude instelling.
Ook als ik op ok heb geklikt en steam opnieuw opstart staat hè weer op de oude instelling.
Ja, is ook gebeurd + aangepast en dat hielp niet dus verwijderd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:42 schreef Tain het volgende:
[..]
Je ClientRegistry.blob al verwijderd en opnieuw geprobeerd?
En ik in Den Haag.quote:
Goed gesprek dit, nuttige dingen.quote:
Linkje naar bron?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:04 schreef 0108daniel het volgende:
Dk2 komt niet, de rift is uitgesteld tot eind 2015 (consumenten versie)
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:04 schreef 0108daniel het volgende:
Dk2 komt niet, de rift is uitgesteld tot eind 2015 (consumenten versie)
Ja, maar dat is geen concumenten versie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:25 schreef Tain het volgende:
[..]
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat?
BOOM!quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:25 schreef Tain het volgende:
[..]
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat?
quote:- Cristal Cove model with polished external look
- 1920*1080p AMOLED
- external camera
- tracking LEDs are hidden into the headset surface
- consumer version unlikely in 2014
- preorders will be available on OculusVR website today, first shipments July of 2014 [first come, first serve]
- supported refresh rates 75Hz, 72Hz, and 60Hz
- 440g without its cable
- $350 !
960 x 1080 per eyequote:Op woensdag 19 maart 2014 16:58 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
BOOM!
http://www.oculusvr.com/b(...)velopment-kit-2-dk2/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Het is ée'n scherm van 1920x1080 wat erin zit, waardoor je een uiteindelijke resolutie van 960x1080 per oog krijgt. Zelfde met de huidige devkit, die is 1280x800 waardoor je uiteindelijk 640x800 overhoudt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:03 schreef JDx het volgende:
[..]
960 x 1080 per eye
Is toch wat anders dan 1920x1080?
Wilde hem net bestellen, totdat ik zag: shipping in July
Grappig, paar maanden terug sprak ik dit al uit maar werd ik nog net niet gelynched voor die opmerking...quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:45 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Het is ée'n scherm van 1920x1080 wat erin zit, waardoor je een uiteindelijke resolutie van 960x1080 per oog krijgt. Zelfde met de huidige devkit, die is 1280x800 waardoor je uiteindelijk 640x800 overhoudt.
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feitquote:Op woensdag 19 maart 2014 17:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grappig, paar maanden terug sprak ik dit al uit maar werd ik nog net niet gelynched voor die opmerking...
??quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feit
Nouja, met de kanttekening dat de resolutie iets hoger is dan de helft, omdat de schermen niet volledig overlappen.
Waarschijnlijk komen er ook nog douane/inklaring en verzendkosten bij.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:58 schreef BurnaBoy het volgende:
Het geeft je per oog inderdaad maar 300 pixels meer in de breedte en 200 in de hoogte.
Ik heb zelf geen dev kit 1 besteld dus ik zit er wel over te denken om deze te bestellen. $350 is niet te duur, of naja niet zo schreewend duur dat het echt een probleem is.
Maar ik wil sowieso eerst een UHD scherm kopen deze zomer, als ik daarnaast nog een rift ga kopen zie ik dan wel.
Ook omdat die consumer kit ook maar niet op wil schieten
Waar woon je?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Scrummie het volgende:
Geweldig product hoor, echt geweldig. WIl het zo graag eens testen maar niemand in de buurt heeft zo'n ding en puur om te testen ga ik er niet 1 aanschaffen voor 350 euro's. Dus ff wachten maar.
Ben wel bang voor Oculus Rift zelf dat, juist omdat ze zo open zijn in hun ontwikkeling, straks voorbij gestreefd word door een grote speler, die net wat sneller een goed product op de markt brengt.
Vroomshoop, Twenterand. Vast een eindje vandaan van een ajaciedquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waar woon je?
En concurrentie is nooit erg natuurlijk, alleen de insteek van het team achter de OR is natuurlijk compleet anders dan die van Microsoft en Sony. Die van Sony wordt sowieso PS-only, dan valt het voor mij al af. We will see!
Had je met de DK1 ook dus dat maakt niet zo heel veel verschil natuurlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:07 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komen er ook nog douane/inklaring en verzendkosten bij.
Omgeving Den Haag, mocht je ooit in de buurt zijn stuur je maar een PMquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vroomshoop, Twenterand. Vast een eindje vandaan van een ajacied
Klopt wel wat je zegt, voordeel van de OR is toch wel dat het nu al veel word gebruikt buiten games om. Archivision, Nederlands bedrijf, doet er al vrij veel mee voor nieuwbouw projecten en dergelijke, dus dat voordeel hebben ze wel bij OR.
High fives all aroundquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:26 schreef Scrummie het volgende:
Kennen jullie de filmpjes van Jack Septiceye? Doet heel wat OR filmpjes op YouTube. Zat eerst van; wat een vervelend ventje, maar nu ik aantal van z'n filmpjes heb gezien vind ik 'm briljant.
http://www.youtube.com/user/jacksepticeye
Ehm dan worden ze verstuurd...quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:38 schreef PPLDude het volgende:
Ik heb em zojuist gepreorderd. Vanaf juli lekker knallen met dit speeltje.
Waarom doet een postbode er een maand over dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:04 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ehm dan worden ze verstuurd...
Verwachting in huis is eind augustus begin september.
De post valt wel mee, maar de douane laat hem zo 2 weken stil liggen voordat ze er een keer naar kijken voor de inklaring.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom doet een postbode er een maand over dan?
quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feit
Nouja, met de kanttekening dat de resolutie iets hoger is dan de helft, omdat de schermen niet volledig overlappen.
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 05:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ah, cool! Op zich klinkt dat ook een stuk logischer, nu ik erover nadenk
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.
Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]
1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.
Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
[..]
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
En daarna nog een heel gezeik of 2 viewports nu een zwaardere belasting is dan 1 viewport op hogere resolutiequote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
Ja die viewports, maar het feit dat elk oog een halve resolutie ziet staat gewoon.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En daarna nog een heel gezeik of 2 viewports nu een zwaardere belasting is dan 1 viewport op hogere resolutie
En toch mis ik de cijfers hierbij. In BF4 heb ik ook een andere viewport in mijn spawnscreen zonder dat dat performanceproblemen oplevert...quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja die viewports, maar het feit dat elk oog een halve resolutie ziet staat gewoon.
Laten we niet deze discussie opnieuw oprakelen, maar op de OR-fora zijn een paar threads te vinden van mensen die benchmarks draaien. Soms maakt het veel uit, soms nagenoeg niks.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En toch mis ik de cijfers hierbij. In BF4 heb ik ook een andere viewport in mijn spawnscreen zonder dat dat performanceproblemen oplevert...
Geef dan cijfers. Ik kan het niet terugvinden iig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Laten we niet deze discussie opnieuw oprakelen, maar op de OR-fora zijn een paar threads te vinden van mensen die benchmarks draaien. Soms maakt het veel uit, soms nagenoeg niks.
Het zou in principe efficiënt te doen moeten zijn.
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=5568quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Geef dan cijfers. Ik kan het niet terugvinden iig.
Niet de meest handige titels om dit mee te testen (GTA notoir om zijn slechte port, ARMA notoir om te zwaar te zijn voor wat het biedt), en zelfs dan is de performance niet beroerd te noemen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=5568
Nee, maar het heeft wel impact, vooral op de CPU. GTA laat denk ik vooral zo een drop zien omdat door de slechte port vooral de CPU belast wordt en de bottleneck is (dat was het idee van die benchmark overigens ook).quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet de meest handige titels om dit mee te testen (GTA notoir om zijn slechte port, ARMA notoir om te zwaar te zijn voor wat het biedt), en zelfs dan is de performance niet beroerd te noemen.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:25 schreef Leonos het volgende:
[..]Zit een beetje rond te bladeren op die site, staat echt alles op!
Thanks!
Waaaaaaaaaaaaat is dezequote:Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift
Wow staat ja vet veel opquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waaaaaaaaaaaaat is deze
Nooit van gehoord die site. Vette shizzle
Much infoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |