het opunt is juist dat het kei onrealistisch isquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).
Echt heel tof lijkt me dat, zo'n OR... onwijs benieuwd naar!quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:45 schreef SosuaCafe het volgende:
Hier komt zeker een OR zodra de hd versies uit zijn en ze een stuk goedkoper zijn.
Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bijquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het opunt is juist dat het kei onrealistisch is
ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoorquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bij
Welke mods als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).
Mensen die dit niet waarderen:
![]()
Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoor
geen mensen die rondlopen zoals in GTA5.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz).
Deze is het allerbelangrijkst:quote:
Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
geen mensen die rondlopen zoals in GTA5.
Ga het nog eens goed bekijken allemaal, thnxquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Deze is het allerbelangrijkst:
http://ets2-mods.com/euro(...)od-v8-0-1-7-0-1-8-0/
Verder heb ik nog mods die bedrijven/ladingen/auto's echte merken geven (ook alle trucks), verlichting van de trucks & AI veranderd, limiter eraf, meer weersomstandigheden, meer skins (voornamelijk interieurs), HDR mods etc etc etc, allemaal hier te vinden:
http://ets2-mods.com/
http://ets2.lt/
http://ets2mods.org/
http://www.ets2-mod.com/
[..]
Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen).
Carmack heeft ook geen spel gemaakt, hij bouwt grafische engines. Gezien Nvidia, Intel, AMD en weet ik wie meer bij hem langs gaan om zijn mening over hun nieuwste producten (GPU's, extensies op instructiesets en API's) lijkt me het heel wat zeggenquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks.
Daarnaast heeft Carmack sinds Quake III (1999!!!!!!) geen fatsoenlijk spel meer uitgebracht
Dus namen zeggen niet zoveel denk ik.
Afgezien van de prijs, wat de Rift ook bied is dat ie je hoofd orientatie meet. Dit is cruciaal omdat dit je daadwerkelijk het gevoel van "in de wereld te zitten" geeft. Als je dit uitzet dan is dat effect bijna helemaal weg, en worden bewegingen zelfs veel misselijkmakender.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:25 schreef Maanvis het volgende:
wat maakt de oculus rift de killer app die zoveel beter is dan al die 1293812903812903812093812 VR brillen die al op de markt zijn?
Coolquote:Op woensdag 8 januari 2014 01:13 schreef Skull-splitter het volgende:
http://www.ign.com/articl(...)on-tracking-hands-on
Ik heb geen haast maar zie het wel goedkomenquote:Op woensdag 8 januari 2014 01:58 schreef I.C.O.N. het volgende:
http://gizmodo.com/i-wore(...)o-look-at-1496569598
Omg. Ik moet dat ding!!!
Ik zat er nog over na te denken, alleen ik heb hier niet echt de ruimtequote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
Ding zelf is statisch (geen treadmill dus), werkt met gladde schoenen .quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:54 schreef JDx het volgende:
[..]
Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen?
Ik ga het sowieso allemaal aanschaffen, heb de ruimte, tijd en ben gewoon een nerd
Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditiequote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
Steeds meer spellen kunnen ook met een gamepad goed gespeeld worden, wat betekend dat veel spellen al de optie hebben voor (gedeeltelijk) analoge input voor het rondlopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditieMeeste wel though.
Wat ik zelf van dat ding vind is dat het waarschijnlijk het beste gaat werken in games die er rekening mee houden en waar de input van dat ding ook echt rekening houdt met hoe snel je loopt.
Want wat ze willen is dat je met die interface gewoon de wasd toetsen vervangt om met elke game te spelen. Dus als je sprint drukt het ook de shift knop voor je in. En die disconnect gaat voor te veel disorientatie zorgen denk ik.
Jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com
Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen
ze hebben een filosofie. En een die erg goed is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef I.C.O.N. het volgende:
Meest informatieve interview als je het mij vraagt met betrekking tot de OR op de CES.
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef jogy het volgende:
Nu nog een haptische wetsuit en je bent helemaal online
Haptische full 3d pornoquote:Op zondag 19 januari 2014 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopenquote:
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopen
Ik meen te lezen na een google zoektocht dat het vlak voor de consumer release gaat worden. Zodat devs hun spul naar de standaard van de consumer versie kunnen brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.
Dacht dat release van Full HD versie jan 2014 was.
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef JDx het volgende:
Resultie valt wel wat tegen en verder is het volgens mij gewoon een scherm en geluid, geen echt VR materiaal.
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.
Oculus is ook op Kickstarter doorgebrokenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Oculus is ook op Kickstarter doorgebroken
Magoed, kickstarter is kickstarter, geen winkel voor pre-orders van een uitontwikkeld product. Ik heb nu redelijk wat producten gesteund, tot nu toe slechts met 1 product echt slechte ervaringen omdat die knul zich helemaal vergalloppeerd heeft in de hoeveelheid werk. Trage leveringen dus, maar ook beroerde afwerking en materiaalkeuze in zijn geval, en met mij meerdere backers die erover klagen.
Goed voor zijn ervaring, minder voor de mijne. Maar nog steeds kijk ik er af en toe om te zien of er leuke dingen tussen zitten, soms op verwijzing door andere site.
Nederlandse wetgeving zou van kickstarter een bank maken, en daar heb je (dure) licenties voor nodig. Zijn vast wel omwegen voor te verzinnen waardoor het wel mogelijk zou zijn, maar vooralsnog is het lastig grote projecten te financierenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Oculus Rift krijgt concurrentie, binnen twee dagen dubbele gevraagde inleg bereikt zonder enige moeite.
Lijkt vooral om het scherm te gaan en is uitgerust met ingebouwde koptelefoon, valt mede daarom voor mij al af. Bovendien moet dat apparaat werkelijk 2 verschillende beelden renderen, maar is dus ook goed in staat om vooral een enorm scherm voor je ogen te toveren.
De innovatie achter de oculus is vooral de gebruikte rendertechniek waarbij in 1 render links en rechts verwerkt zitten en deze door de kast en lenzen als twee losse schermen op je oog komen.
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.quote:Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:50 schreef Devz het volgende:
Ik hoop toch echt dat de Oculus Rift ergens dit jaar in de winkels ligt.... En dat de nieuwe generatie consoles (PS4, Xbox One) deze gaat ondersteunen.Can't wait.
en dan heeft hij het over:quote:Mentioned this in my talk at Steam Dev Days, hopefully it gets posted online soon.
I want to note that the Rift will not be designed for experiences that allow you to walk around a room like the SDD tech demo, but the specifications and quality will be above the baseline level Michael Abrash outlined in his talk. Valve's prototype hardware and software are very well integrated and calibrated, more so than the Crystal Cove demos we got together for CES, but the actual components are not all that different. All the pieces are there.
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]
1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.
Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
[..]
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:37 schreef I.C.O.N. het volgende:
[..]
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:
[..]
en dan heeft hij het over:[ afbeelding ]
Avagant is niet te vergelijken.. Dat is zover ik het heb begrepen 'alleen een scherm' wat nieteens zo groot is en geen positional trackingquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
Klopt, maar een halvering van de framerate is het niet. Zo is bijvoorbeeld de resolutie per viewport gehalveerd in de Rift.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.
Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.
De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt
[..]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]
1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.
Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
[..]
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist.
Renderen is juist het proces van het omzetten van een 3D-scene naar een 2D plaatje(even simpel gezegd). Dat moet twee keer gebeuren, aangezien je twee verschillende plaatjes wilt hebben.
Zo een beetje alle stages in de pipeline moeten opnieuw worden gedaan, zoals bijvoorbeeld clipping (want het ene oog kan delen van objecten zien dat het andere oog niet ziet), en het intensieve shading-proces.
Dat gaf ik in een andere post al aan. Maar ook al is je resolutie gehalveerd, het merendeel van de stages is volledig redundant. Misschien dat je op de shading wat kan besparen. Het is geenverdubbeling van je framerate, maar het is minimaal 150%.quote:Op zondag 26 januari 2014 07:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig.
Een hoop stages in de pipeline zijn onafhankelijk van je resolutie. Clipping, lightning, eigenlijk alles tot aan de shading.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Eh, je rekent op dezelfde resolutie twee standpunten/perspectieven uit, dat wordt al langer in diverse games gedaan (screen in screen of splitscreen bijvoorbeeld) zonder dat dat problemen oplevert. Shaders en dat soort fratsen leveren een nettolast op die hetzelfde is als 1 fullscreen frame.
Ik ben geen dever, maar ik meende juist dat dat de Oculus samen met wat andere nieuwigheden een doorbraak liet zijn.
Zou kunnenquote:Op zondag 26 januari 2014 16:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Volgens mij zeggen we dan nagenoeg hetzelfde maar weten we elkaar niet duidelijk te maken wat we bedoelen. Ik zal er eens naar kijken.
Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:08 schreef Skull-splitter het volgende:
En wat ik zeg is dat de truc nu net zit in het twee camerastandpunten in 2 frame renderen op een resolutie van 1280x720
Anyway, ik lees me eerst even in voordat ik weer verder hap
Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje...quote:Op zondag 26 januari 2014 17:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderen
Hij rendert 1280x800, 640x800 voor links en voor rechts.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje...
Zoals eerder gezegd: dat gebeurt nu al in menig game bij cam-in-screen of bijvoorbeeld bij split-screen games zonder grote impact op de framerate. Waarom zou dat voor de Rift niet kunnen?quote:Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef Me_Wesley het volgende:
Buiten dat, blijft het zo dat je 2 viewports niet in 1x kúnt renderen.
Nogmaals, de clipping, vertexes, geometry, shading, moet voor elk viewport apart gedaan worden. Veel van die passes zijn onafhankelijkheid van de resolutie.
1 viewport in volle resolutie rendert sneller dan 2 viewports in halve resolutie.
Jep. Heb hem zelf op marktplaats gekocht. Bestellingen duurden toen 2 a 3 maanden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
Ik heb er een, wat bied je?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
Ik stuur je even een PBtjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb er een, wat bied je?.
Ding is vrijwel ongebruikt.
die je hier op fok kocht?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb er een, wat bied je?.
Ding is vrijwel ongebruikt.
Dat kan iedere ontwikkelaar van ieder spel zelf beslissen. Op het moment gebruik je over het algemeen een xbox controller, heb je wat meer bewegingsruimte dan met een muis+tobo en je hoeft niet je bril op te tillen om te kijken of je wel op de juiste knoppen drukt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef 0108daniel het volgende:
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
In TF kun je een hoop modussen uitproberen..quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef 0108daniel het volgende:
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enzquote:Op donderdag 30 januari 2014 06:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In TF kun je een hoop modussen uitproberen..
Overigens vind ik de immersie een stuk groter bij cockpitgames, omdat het veel beter overeenkomt met je referentiekader (zittend op een stoel). Misschien dat dingen als de omni daar verandering in brengen, moet je alleen maar net de ruimte voor hebben
Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord?quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enz
Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:08 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord?
De toetsen zie je namelijk niet.
Dat heb ik ook beide.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz.
360 controller werkt op 99% van de pc games hequote:
Heb ik, geen moment spijt van ondanks hoge aanschafprijs.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
http://www.wasdkeyboards.com/
Overigens alleen voor mechanische keyboards.
Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:23 schreef Catch22- het volgende:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=58686
is je google stuk?
Jij bent echt overduidelijk NIET de doelgroep van een developersdevice.
Lijkt me erg stugquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:26 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet.
I have Exactly the same Problem.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |