abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:27:43 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134752357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).
het opunt is juist dat het kei onrealistisch is :(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134752360
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:45 schreef SosuaCafe het volgende:
Hier komt zeker een OR zodra de hd versies uit zijn en ze een stuk goedkoper zijn.
Echt heel tof lijkt me dat, zo'n OR... onwijs benieuwd naar!
Tails tell tales
pi_134752375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het opunt is juist dat het kei onrealistisch is :(
Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bij :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:28:52 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134752386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bij :P
ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoor
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134752439
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).

Mensen die dit niet waarderen:


;(
Welke mods als ik vragen mag? :)
Tails tell tales
pi_134752440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoor
Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:33:56 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134752580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz).
geen mensen die rondlopen zoals in GTA5.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134752593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:30 schreef Forbry het volgende:

[..]

Welke mods als ik vragen mag? :)
Deze is het allerbelangrijkst:
http://ets2-mods.com/euro(...)od-v8-0-1-7-0-1-8-0/

Verder heb ik nog mods die bedrijven/ladingen/auto's echte merken geven (ook alle trucks), verlichting van de trucks & AI veranderd, limiter eraf, meer weersomstandigheden, meer skins (voornamelijk interieurs), HDR mods etc etc etc, allemaal hier te vinden:

http://ets2-mods.com/
http://ets2.lt/
http://ets2mods.org/
http://www.ets2-mod.com/

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

geen mensen die rondlopen zoals in GTA5.
Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134752824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Deze is het allerbelangrijkst:
http://ets2-mods.com/euro(...)od-v8-0-1-7-0-1-8-0/

Verder heb ik nog mods die bedrijven/ladingen/auto's echte merken geven (ook alle trucks), verlichting van de trucks & AI veranderd, limiter eraf, meer weersomstandigheden, meer skins (voornamelijk interieurs), HDR mods etc etc etc, allemaal hier te vinden:

http://ets2-mods.com/
http://ets2.lt/
http://ets2mods.org/
http://www.ets2-mod.com/

[..]

Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen).
Ga het nog eens goed bekijken allemaal, thnx ^O^
Tails tell tales
pi_134778596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks.
Daarnaast heeft Carmack sinds Quake III (1999!!!!!!) geen fatsoenlijk spel meer uitgebracht
Dus namen zeggen niet zoveel denk ik :).
Carmack heeft ook geen spel gemaakt, hij bouwt grafische engines. Gezien Nvidia, Intel, AMD en weet ik wie meer bij hem langs gaan om zijn mening over hun nieuwste producten (GPU's, extensies op instructiesets en API's) lijkt me het heel wat zeggen ;)

Geen idee waarom je Virtualboy erbij haalt. Alles in het rood/zwart, onhandig omdat het ding op een tafel moest staan, etc. Niet heel gek dat het geen succes werd :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_134785271
Ik heb de Oculus Rift van kantoor nu thuis liggen, heb ook Razer Hydras gekocht. Ben al dikke anderhalve week lekker aan het spelen met die dingen, met behulp van Unity3D heb ik al best een toffe tech demo game gebouwd.

Je merkt pas wat een outdated controls muis en toetsenbord zijn wanneer je 3D input hebt ervaren. :) Die Razer Hydras zijn echt zo strak in combinatie met de Rift, het geeft echt een extra dimensie aan het spelen.

Je merkt wel dat de resolutie van de Rift wat laag is, maar goed, dat fixen ze nog wel. :P

Ik was er eerst skeptisch over, maar ik ben er in inmiddels van overtuigd dat dit de toekomst van gaming gaat worden. Ook al zijn we er nog niet helemaal, dit is echt een goede stap de volgende richting in. Game werelden zijn zoveel immersiever, combat voelt zoveel leuker aan, etc. :)
pi_134787840
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:25 schreef Maanvis het volgende:
wat maakt de oculus rift de killer app die zoveel beter is dan al die 1293812903812903812093812 VR brillen die al op de markt zijn?
Afgezien van de prijs, wat de Rift ook bied is dat ie je hoofd orientatie meet. Dit is cruciaal omdat dit je daadwerkelijk het gevoel van "in de wereld te zitten" geeft. Als je dit uitzet dan is dat effect bijna helemaal weg, en worden bewegingen zelfs veel misselijkmakender.

Daarnaast is de latency van de Rift hier heel laag voor gemaakt zodat dit goed aan blijft voelen. De gebruiken als eerste een HMD met een orientatie meting die 1000 keer per seconde meet. Andere HMDs bleven vaak bij 60x per seconde hangen, wat volgens de ontwikkelaars genoeg zou moeten zijn voor games aangezien die op 60 FPS draaien. Echter, je hersens draaien niet op 60 FPS en die raken echt confused als hoofdbewegingen niet snel genoeg geupdate worden. Omdat de Rift op 1000 hz meet kan je ook beter inter- en extrapoleren waar je hoofd naar toe beweegt. Het resultaat is dat het een veel stabieler (en belangrijker nog, veel overtuigender) resultaat geeft.

Je merkt nu echter nog wel dat het echt een eerste prototype is. De scherm resolutie is erg laag, en de latency moet nog steeds minder worden. Ze zitten nu rond de 30 ms, ze willen het naar onder de 20 brengen.

Verder heeft Carmack een brilliante methode bedacht die latency kan wegfaken door de Rift op het laatste moment nog een paar render aanpassingen te laten doen, maar daarrvoor moeten AMD en NVIDIA eerst iets extras op hun GPU implementeren. Dus dat zal nog wel even duren.
  woensdag 8 januari 2014 @ 01:13:59 #113
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135219454
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135219688
Ik heb die achtbaan demo een keer gezien met de rift maar werd er een beetje misselijk van. Het schijnt dat de nieuwe proto die op de CES getoond gaat worden dit probleem opgelost heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 01:31:59 ]
pi_135220817
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:24:02 #117
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135224347
quote:
Ik heb geen haast maar zie het wel goedkomen :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135224724
Moet dat ding NU hebben! :P
pi_135305101
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com

Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen :')
pi_135305134
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com

Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen :')
Ik zat er nog over na te denken, alleen ik heb hier niet echt de ruimte :P.
Sowieso ben ik nog steeds het meest onder de indruk van cockpitgames (Lunar Flight, iRacing, Euro Truck Simulator, etc).

Maar een oplossing als de Omni zou de immersie bij FPS games een stuk kunnen vergroten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135307181
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com

Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen :')
Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen?

Ik ga het sowieso allemaal aanschaffen, heb de ruimte, tijd en ben gewoon een nerd ;)
pi_135308213
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen?

Ik ga het sowieso allemaal aanschaffen, heb de ruimte, tijd en ben gewoon een nerd ;)
Ding zelf is statisch (geen treadmill dus), werkt met gladde schoenen .
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:21:26 #123
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135313552
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com

Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen :')
Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditie :P Meeste wel though.

Wat ik zelf van dat ding vind is dat het waarschijnlijk het beste gaat werken in games die er rekening mee houden en waar de input van dat ding ook echt rekening houdt met hoe snel je loopt.

Want wat ze willen is dat je met die interface gewoon de wasd toetsen vervangt om met elke game te spelen. Dus als je sprint drukt het ook de shift knop voor je in. En die disconnect gaat voor te veel disorientatie zorgen denk ik.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_135316908
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditie :P Meeste wel though.

Wat ik zelf van dat ding vind is dat het waarschijnlijk het beste gaat werken in games die er rekening mee houden en waar de input van dat ding ook echt rekening houdt met hoe snel je loopt.

Want wat ze willen is dat je met die interface gewoon de wasd toetsen vervangt om met elke game te spelen. Dus als je sprint drukt het ook de shift knop voor je in. En die disconnect gaat voor te veel disorientatie zorgen denk ik.
Steeds meer spellen kunnen ook met een gamepad goed gespeeld worden, wat betekend dat veel spellen al de optie hebben voor (gedeeltelijk) analoge input voor het rondlopen.
pi_135316955
Ekte nerds downloaden p90x3 en trainen in de oculus bioscoop haha
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135331083
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 03:57 schreef I.C.O.N. het volgende:
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com

Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen :')
Ja _O- en met gemak waarschijnlijk ook nog dan :P

Geld en ruimte even daargelaten, lijkt dit mij echt fantastisch icm die OR :Y

Ik ben dol op gamen, maar het heeft me ergens toch altijd al wel geïrriteerd dat het -naast plezier opleveren ;)- in wezen een tijdrovende en tegelijkertijd toch "nutteloze", zittende bezigheid is. :Y Sporten en gamen tegelijk kunnen doen (beide op een niveau de Wii (ver) ontstijgt ;) ) lijkt me ideaal en is überhaupt al geweldig voor de immersie van het gamen zelf natuurlijk :)
Tails tell tales
pi_135373855

Meest informatieve interview als je het mij vraagt met betrekking tot de OR op de CES.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:41:06 #128
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135504697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:51 schreef I.C.O.N. het volgende:

Meest informatieve interview als je het mij vraagt met betrekking tot de OR op de CES.
ze hebben een filosofie. En een die erg goed is.


Ik kan niet wachten. Voor 300 eu een instabuy
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 15 januari 2014 @ 03:34:06 #129
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135508555
Ohja, Al is het alleen voor die Eve online game / star citizen / elite: dangerous. Zolang het sub 500 euro blijft vind ik het prima en sta ik wel vooraan.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:47:25 #130
407219 Timmie85
Herp? Derp!
pi_135612079
Onder de 500 euro blijft het wel. Ik verwacht dat die rift zo'n 300 gaat kosten. Ik hoop dat de motion controllers voor je handen (en eventueel bovenlichaam, zie PrioVR) ook onder de 300 blijft, liever nog goedkoper. Razer Hydras zijn 99 euro, mooi prijsje, en 3D motion controls voegen zoveel toe aan het geheel. :)
  zondag 19 januari 2014 @ 16:43:10 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135681673
Nu nog een haptische wetsuit en je bent helemaal online :P
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 19 januari 2014 @ 16:51:48 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135682037
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:43 schreef jogy het volgende:
Nu nog een haptische wetsuit en je bent helemaal online :P
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 19 januari 2014 @ 18:00:57 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135684805
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit.
Haptische full 3d porno :9.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135859175
http://www.usatoday.com/s(...)lmer-luckey/4740631/

'If we don't release by the end of next year something has gone wrong'.

Jammer dat hij dat niet een maandje geleden heeft gezegd :D
pi_135871714
Release eind 2015?
pi_135871817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:07 schreef JDx het volgende:
Release eind 2015?
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopen :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135871835
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopen :P
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.

Dacht dat release van Full HD versie jan 2014 was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:36:37 #138
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135873292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen.

Dacht dat release van Full HD versie jan 2014 was.
Ik meen te lezen na een google zoektocht dat het vlak voor de consumer release gaat worden. Zodat devs hun spul naar de standaard van de consumer versie kunnen brengen.

Dus januari 2014 lijkt me sterk. November 2014 lijkt me meer, vooral ook omdat ze zeggen dat ze 2014 toch niet gaan redden met consumer versie
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:32:06 #139
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135884564
Oculus Rift krijgt concurrentie, binnen twee dagen dubbele gevraagde inleg bereikt zonder enige moeite.

Lijkt vooral om het scherm te gaan en is uitgerust met ingebouwde koptelefoon, valt mede daarom voor mij al af. Bovendien moet dat apparaat werkelijk 2 verschillende beelden renderen, maar is dus ook goed in staat om vooral een enorm scherm voor je ogen te toveren.

De innovatie achter de oculus is vooral de gebruikte rendertechniek waarbij in 1 render links en rechts verwerkt zitten en deze door de kast en lenzen als twee losse schermen op je oog komen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135885337
Resultie valt wel wat tegen en verder is het volgens mij gewoon een scherm en geluid, geen echt VR materiaal.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:08:15 #141
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135885668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef JDx het volgende:
Resultie valt wel wat tegen en verder is het volgens mij gewoon een scherm en geluid, geen echt VR materiaal.
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135886215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken.
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:28:31 #143
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135886354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen.
Oculus is ook op Kickstarter doorgebroken ;)

Magoed, kickstarter is kickstarter, geen winkel voor pre-orders van een uitontwikkeld product. Ik heb nu redelijk wat producten gesteund, tot nu toe slechts met 1 product echt slechte ervaringen omdat die knul zich helemaal vergalloppeerd heeft in de hoeveelheid werk. Trage leveringen dus, maar ook beroerde afwerking en materiaalkeuze in zijn geval, en met mij meerdere backers die erover klagen.
Goed voor zijn ervaring, minder voor de mijne. Maar nog steeds kijk ik er af en toe om te zien of er leuke dingen tussen zitten, soms op verwijzing door andere site.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135887277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Oculus is ook op Kickstarter doorgebroken ;)

Magoed, kickstarter is kickstarter, geen winkel voor pre-orders van een uitontwikkeld product. Ik heb nu redelijk wat producten gesteund, tot nu toe slechts met 1 product echt slechte ervaringen omdat die knul zich helemaal vergalloppeerd heeft in de hoeveelheid werk. Trage leveringen dus, maar ook beroerde afwerking en materiaalkeuze in zijn geval, en met mij meerdere backers die erover klagen.
Goed voor zijn ervaring, minder voor de mijne. Maar nog steeds kijk ik er af en toe om te zien of er leuke dingen tussen zitten, soms op verwijzing door andere site.
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:05:21 #145
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135887676
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn.
Nederlandse wetgeving zou van kickstarter een bank maken, en daar heb je (dure) licenties voor nodig. Zijn vast wel omwegen voor te verzinnen waardoor het wel mogelijk zou zijn, maar vooralsnog is het lastig grote projecten te financieren
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:03:44 #146
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135892029
Dit ding doet hetzelfde(maar dan met een andere techniek) als de sony hmd met een FOV van 45 graden. Vergeet dat niet. Oftewel een scherm voor je neus zoals je dat nu hebt.

Maar concurrentie is goed, laat maar komen ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door BurnaBoy op 24-01-2014 14:13:10 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:09:03 #147
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135892252
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Oculus Rift krijgt concurrentie, binnen twee dagen dubbele gevraagde inleg bereikt zonder enige moeite.

Lijkt vooral om het scherm te gaan en is uitgerust met ingebouwde koptelefoon, valt mede daarom voor mij al af. Bovendien moet dat apparaat werkelijk 2 verschillende beelden renderen, maar is dus ook goed in staat om vooral een enorm scherm voor je ogen te toveren.

De innovatie achter de oculus is vooral de gebruikte rendertechniek waarbij in 1 render links en rechts verwerkt zitten en deze door de kast en lenzen als twee losse schermen op je oog komen.
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.

Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_135893838
Ik hoop toch echt dat de Oculus Rift ergens dit jaar in de winkels ligt.... En dat de nieuwe generatie consoles (PS4, Xbox One) deze gaat ondersteunen.Can't wait.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:27:55 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135895233
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is.
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:


1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.

Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).
quote:
Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien.
BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135895588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:50 schreef Devz het volgende:
Ik hoop toch echt dat de Oculus Rift ergens dit jaar in de winkels ligt.... En dat de nieuwe generatie consoles (PS4, Xbox One) deze gaat ondersteunen.Can't wait.
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:

quote:
Mentioned this in my talk at Steam Dev Days, hopefully it gets posted online soon.

I want to note that the Rift will not be designed for experiences that allow you to walk around a room like the SDD tech demo, but the specifications and quality will be above the baseline level Michael Abrash outlined in his talk. Valve's prototype hardware and software are very well integrated and calibrated, more so than the Crystal Cove demos we got together for CES, but the actual components are not all that different. All the pieces are there.
en dan heeft hij het over:
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38:37 #151
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135897858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]

1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.

Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).

[..]

BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.

Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.

De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:37 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft:

[..]

en dan heeft hij het over:[ afbeelding ]
Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_135920505
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.

Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.

De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt

[..]

Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
Avagant is niet te vergelijken.. Dat is zover ik het heb begrepen 'alleen een scherm' wat nieteens zo groot is en geen positional tracking
pi_135920779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:38 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit.

Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt.

De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt

[..]

Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken.
Klopt, maar een halvering van de framerate is het niet. Zo is bijvoorbeeld de resolutie per viewport gehalveerd in de Rift.

Verder las ik op de OculusVR-fora nog een interessant stukje over het feit dat objecten/scenes die ver in de achtergrond liggen in principe niet merkbaar anders zijn voor links en rechts, dus na een bepaalde treshold zou alles in 1x gerenderd kunnen worden.

Dit is alleen lastig te implementeren, maar zeker voor cockpit games (Lunar Flight bijvoorbeeld), zou dit een enorme impact op de performance hebben.

EDIT:
Gevonden: https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=33&t=4155

[ Bericht 4% gewijzigd door Me_Wesley op 25-01-2014 07:12:48 ]
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135920825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig:
[ afbeelding ]

1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie.

Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde).

[..]

BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS.
De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist.

Renderen is juist het proces van het omzetten van een 3D-scene naar een 2D plaatje(even simpel gezegd). Dat moet twee keer gebeuren, aangezien je twee verschillende plaatjes wilt hebben.

Zo een beetje alle stages in de pipeline moeten opnieuw worden gedaan, zoals bijvoorbeeld clipping (want het ene oog kan delen van objecten zien dat het andere oog niet ziet), en het intensieve shading-proces.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 26 januari 2014 @ 07:57:00 #155
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135951687
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 07:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist.

Renderen is juist het proces van het omzetten van een 3D-scene naar een 2D plaatje(even simpel gezegd). Dat moet twee keer gebeuren, aangezien je twee verschillende plaatjes wilt hebben.

Zo een beetje alle stages in de pipeline moeten opnieuw worden gedaan, zoals bijvoorbeeld clipping (want het ene oog kan delen van objecten zien dat het andere oog niet ziet), en het intensieve shading-proces.
Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135951700
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 07:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig.
Dat gaf ik in een andere post al aan. Maar ook al is je resolutie gehalveerd, het merendeel van de stages is volledig redundant. Misschien dat je op de shading wat kan besparen. Het is geenverdubbeling van je framerate, maar het is minimaal 150%.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 26 januari 2014 @ 10:57:18 #157
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135953642
Eh, je rekent op dezelfde resolutie twee standpunten/perspectieven uit, dat wordt al langer in diverse games gedaan (screen in screen of splitscreen bijvoorbeeld) zonder dat dat problemen oplevert. Shaders en dat soort fratsen leveren een nettolast op die hetzelfde is als 1 fullscreen frame.

Ik ben geen dever, maar ik meende juist dat dat de Oculus samen met wat andere nieuwigheden een doorbraak liet zijn.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135960825
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Eh, je rekent op dezelfde resolutie twee standpunten/perspectieven uit, dat wordt al langer in diverse games gedaan (screen in screen of splitscreen bijvoorbeeld) zonder dat dat problemen oplevert. Shaders en dat soort fratsen leveren een nettolast op die hetzelfde is als 1 fullscreen frame.

Ik ben geen dever, maar ik meende juist dat dat de Oculus samen met wat andere nieuwigheden een doorbraak liet zijn.
Een hoop stages in de pipeline zijn onafhankelijk van je resolutie. Clipping, lightning, eigenlijk alles tot aan de shading.


Onthoud ook dat de beelden gecombineerd worden. Ergo, als je zoals in de devkit 1280x800 hebt, levert dat in totaal een resolutie op van 640x800 per oog en een gecombineerde resolutie van ongeveer 800x800 omdat het grootste deel van de twee beelden over elkaar heenvallen. Dus voor een zichtbare resolutie van 800x800 moet een totale resolutie van 1280x800 gerenderd worden, vanuit twee viewports.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 26 januari 2014 @ 16:30:17 #159
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135966744
Volgens mij zeggen we dan nagenoeg hetzelfde maar weten we elkaar niet duidelijk te maken wat we bedoelen. Ik zal er eens naar kijken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135967293
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Volgens mij zeggen we dan nagenoeg hetzelfde maar weten we elkaar niet duidelijk te maken wat we bedoelen. Ik zal er eens naar kijken.
Zou kunnen ;) Maar het is dus een stuk pittiger om 800x800 3D te renderen dan 800x800 2D, want effectief render je 1280x800 (afgezien van 2 renderpipelines ipv 1).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 26 januari 2014 @ 17:08:27 #161
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135968248
En wat ik zeg is dat de truc nu net zit in het twee camerastandpunten in 2 frame renderen op een resolutie van 1280x720 ;)

Anyway, ik lees me eerst even in voordat ik weer verder hap :P
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135968452
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:08 schreef Skull-splitter het volgende:
En wat ik zeg is dat de truc nu net zit in het twee camerastandpunten in 2 frame renderen op een resolutie van 1280x720 ;)

Anyway, ik lees me eerst even in voordat ik weer verder hap :P
Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderen ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 27 januari 2014 @ 09:38:00 #163
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135996799
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderen ;)
Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135996987
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje...
Hij rendert 1280x800, 640x800 voor links en voor rechts.

Maar jij ziet met twee ogen geen 1280x800, maar 800x800, omdat de twee beelden elkaar overlappen.

Dus je neemt een veel lagere resolutie waar dan waarin gerenderd is. Dat is automatisch het gevolg van stereoscopisch 3D.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135997240
Buiten dat, blijft het zo dat je 2 viewports niet in 1x kúnt renderen.

Nogmaals, de clipping, vertexes, geometry, shading, moet voor elk viewport apart gedaan worden. Veel van die passes zijn onafhankelijkheid van de resolutie.

1 viewport in volle resolutie rendert sneller dan 2 viewports in halve resolutie.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 27 januari 2014 @ 10:24:57 #166
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135997962
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef Me_Wesley het volgende:
Buiten dat, blijft het zo dat je 2 viewports niet in 1x kúnt renderen.

Nogmaals, de clipping, vertexes, geometry, shading, moet voor elk viewport apart gedaan worden. Veel van die passes zijn onafhankelijkheid van de resolutie.

1 viewport in volle resolutie rendert sneller dan 2 viewports in halve resolutie.
Zoals eerder gezegd: dat gebeurt nu al in menig game bij cam-in-screen of bijvoorbeeld bij split-screen games zonder grote impact op de framerate. Waarom zou dat voor de Rift niet kunnen?

Edit, even snel zitten googlen maar kan niet 1-2-3 vinden hoe het renderingproces plaatsvindt momenteel, wel dat het scherm idd niet uit 1 stuk bestaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Skull-splitter op 27-01-2014 11:04:37 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_136052967
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
pi_136053149
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
Jep. Heb hem zelf op marktplaats gekocht. Bestellingen duurden toen 2 a 3 maanden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:20:39 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_136053247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef 0108daniel het volgende:
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is.
Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn.
Heeft er iemand al 1 in huis?
Ik heb er een, wat bied je? :).

Ding is vrijwel ongebruikt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_136053517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb er een, wat bied je? :).

Ding is vrijwel ongebruikt.
Ik stuur je even een PBtje :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:19:55 #171
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136060595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb er een, wat bied je? :).

Ding is vrijwel ongebruikt.
die je hier op fok kocht?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136081497
Pas ook de mijne verkocht aan een oogchirurg :P
Gaf me er evenveel voor als het kostte hem hierheen te halen, dus mijn geld weer terug :)
pi_136123116
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
pi_136123980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef 0108daniel het volgende:
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
Dat kan iedere ontwikkelaar van ieder spel zelf beslissen. Op het moment gebruik je over het algemeen een xbox controller, heb je wat meer bewegingsruimte dan met een muis+tobo en je hoeft niet je bril op te tillen om te kijken of je wel op de juiste knoppen drukt.

Maar je hebt ergens gelijk: er is nog geen ideale manier van rondlopen/bewegen gevonden voor VR, daar zijn ook veel knappe koppen over aan het nadenken. Alternatieven zijn er inmiddels genoeg: Razer Hydra, die loopbandunit waarin je rond kan lopen en wat vertaald wordt naar ingame dingen, die soort Kinect achtige shit die veel nauwkeuriger is (ben ff niet zo handig met namen vanavond)
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_136124798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:24 schreef 0108daniel het volgende:
Ik vraag me nog iets af.
Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen.
Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt?
Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken.
In TF kun je een hoop modussen uitproberen..

Overigens vind ik de immersie een stuk groter bij cockpitgames, omdat het veel beter overeenkomt met je referentiekader (zittend op een stoel). Misschien dat dingen als de omni daar verandering in brengen, moet je alleen maar net de ruimte voor hebben ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_136125999
Ahhhh vandaar dat die Xbox controller erbij zit, want met de muis gaat het inderdaad (bijna) niet.
Het is inderdaad moeilijk om een goeie 2e hands ergens te vinden of teminste iemand die em wilt verkopen.
pi_136126740
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 06:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In TF kun je een hoop modussen uitproberen..

Overigens vind ik de immersie een stuk groter bij cockpitgames, omdat het veel beter overeenkomt met je referentiekader (zittend op een stoel). Misschien dat dingen als de omni daar verandering in brengen, moet je alleen maar net de ruimte voor hebben ;)
Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enz
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136127086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enz
Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord?
De toetsen zie je namelijk niet.
pi_136128084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:08 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord?
De toetsen zie je namelijk niet.
Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136128237
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz.
Dat heb ik ook beide.
Dacht dat als de muis beweegt ook het scherm bewoog, maar denk dat ik in de war ben met een andere Flight Simulator.
De Oculus zal het beste werken waarbij je de muis niet nodig heb zoals race games, flight simulators en Rollercoaster Tycoon in je eigen gemaakte achtbanen :P
Staan op internet honderden downloads voor de rift :D
pi_136130008
Skyrim ga ik er mee spelen :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136130222
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:01 schreef delano.888 het volgende:
Skyrim ga ik er mee spelen :D
Dat werkt toch met de muis?
pi_136130734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:08 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dat werkt toch met de muis?
360 controller werkt op 99% van de pc games he
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136130755
En voor tobo only red ik het ook wel ik heb geribbelde keycaps voor wasd en 12345
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:23:37 #185
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_136153451
Waar heb je die gehaald?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_136153976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar heb je die gehaald?
http://www.wasdkeyboards.com/

Overigens alleen voor mechanische keyboards.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136154382
Ik heb inmiddels ook een Rift aangeschaft :D
Verwacht em volgende week in huis te hebben en zal dan ook de uitslagen plaatsen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 08:02:40 #188
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_136161051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:36 schreef delano.888 het volgende:

[..]

http://www.wasdkeyboards.com/

Overigens alleen voor mechanische keyboards.
Heb ik, geen moment spijt van ondanks hoge aanschafprijs.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_136165473
Ik ga er ZEKER Cinema 3D op bekijken met de Rift.
Heb er filmpjes van gezien en iedereen is er erg tevreden over, vooral het beeld in de bioscoop wat enorm schijnt te zijn.
Ik heb een aantal 3D films en dat schijnt ook net echt te zijn net als 4D wat het nog echter maakt.
(waarom een LCD 3D tv kopen als je in je eigen bioscoop kan zitten :P )
pi_136328008
Topic is zeker dood of er is niks meer over te vertellen?
De rift is binnen en het is zeker een aanrader!
Jammer genoeg is er nergens te vinden hoe je Half-Life, en vooral Euro truck simulator 2 met de rift speel, dus ik kan nog geen revieuw geven.
Iemand die weet hoe het werkt in een spel?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:23:47 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136328215
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=58686

is je google stuk?

Jij bent echt overduidelijk NIET de doelgroep van een developersdevice.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136328313
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:23 schreef Catch22- het volgende:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=58686

is je google stuk?

Jij bent echt overduidelijk NIET de doelgroep van een developersdevice.
Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:27:39 #193
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136328366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:26 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet.
Lijkt me erg stug
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136328404
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:27 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Lijkt me erg stug
I have Exactly the same Problem.

- Got an Profile set up in the Oculus Rift configuration Utility
- newest version Oculus Rift SDK
- updated to newest firmware of the OR
- went to: Euro Truck Simulator 2 -> right click -> Properties -> Betas
and selected "oculus - Experimental support for Oculus Rift"
-downloaded the addition files through Steam
- went to: Properties -> Set Launch Options..."

and typed "-oculus" (Without the " " )

Tevens heb ik steam niet om in de library oid te komen en een beta te downloaden.
pi_136328867
Ah, balen, bij de spellen Half-Life en truck simulator is steam verplicht met een gekochte versie...
Helaas, te koop maar weer die Rift :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:57:44 #196
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136329470
Ja je zou eens software kopen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136355071
Gisteren uitbundig alle roller coasters gespeeld die er zijn en nog een aantal mooie spellen.
De head tracking is perfect, lekker snel.
Veel mensen zeuren over de pixels, maar daar kan goed doorheen kijken als je alle grafische opties hoog heb staan.
Vandaag word de volgende serie spellen getest.
pi_136356130
Vergeet Lunar Flight niet, een van de beste. Daarnaast Alone, en VRcinema3D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_136357609
Lunar Flight en VRcinema3D heb ik al geprobeerd.
Lunar Flight was ik na 5 minuten al mee klaar omdat er totaal geen spanning en actie inzit behalve van punt A naar punt B vliegen.
VRcinema3D is leuk, alleen ben ik er nog niet achter hoe de 3D films werken die ik heb geinporteerd.
Alone schijnt horror te zijn, dus dat zal wel spannend worden.
pi_136358153
Ik heb Half-Life 2 gekocht op Steam.
Echter na de installatie moet ik de VR Beta installeren om met de Oculus Rift te spelen.
Als ik dat wil doen word er gevraagd om een Betatoegangscode.
Waar kan ik dit vinden? ik heb namelijk geen enkele code ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')