quote:Op maandag 9 september 2013 18:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
WOW, check deze commercial voor de Oculus Rift! Unreal
http://www.flabber.nl/lin(...)ulus-rift-nsfw-16370
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:06 schreef stbabylon het volgende:
Gisteren even kort uitgeprobeerd (had ook training). Maar dat is wel een potje gaaf zegKwaliteit is niet super, en nog behoorlijk veel ghosting, maar het effect komt wel over.
Vanavond HL2 eens goed proberen in te stellen
als je je ogen relaxed tot je dubbel ziet, dan moet je links en rechts overlappen, je linker oog ziet dan het linker gedeelte en vice versa, dan zie je het ook in 3Dquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Vandaag even kort opgehad, wat een geweldige ervaring. En dat was de devkit(lowres dus), op een PC zonder fatsoenlijke grafische kaart (volgens mij zelf alleen onboard graphics, lekkere demo :/ )
Maargoed, er ontspringen vette concepten en demo's overal, waardoor ik bijna niet kan wachten op de consumer versie. Voorlopige voorspellingen zijn ergens in 2014, waarbij de prijs rond de $300 gaat liggen. Wat importkosten en de prijs zal ongeveer ¤350 worden in Nederland.. laten we het hopen!)
Kijk dit bijvoorbeeld, hoe simpel, maar toch enorm vet:
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:10 schreef Manke het volgende:
hoe werkt het eigenlijk dat het scherm aan de muur 2 verschillende beeldstreams kan laten zien, afzonderlijk te zien met de rift?
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d.
Maarja
Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken.
Of ik moet de verkeerde definitie van ghosting hebben, natuurlijk
Voor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios.
Het leuke hiervan is dat je 'samen' met andere mensen een 3d film kunt kijken en je je niet hoeft te storen aan slechte 3d effect door passive/active brilletjes.
[..]
Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen.
Wat jij bedoelt is crosstalk. Dus dat beelden van links op rechts binnenkomen.
Ja, dat is de hele gimmick, je kan om je heen kijken en rondlopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:44 schreef Manke het volgende:
virtueel theater? dacht dat het in een echt theater was
Ik heb die T1 al dusquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:03 schreef Me_Wesley het volgende:
oor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift.
De developers richten op 2014, maargoed, dat soort beloftes heb ik vaak genoeg gehoord ondertussenquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb die T1 al dusHighres consumer versie van rift is nog lang wachten
Maar ik geef je wel gelijk, niet waard om nu nog te investeren in dat ding.
Wacht op de consumerversie,quote:Op zondag 8 december 2013 11:14 schreef JDx het volgende:
Ding al binnen? Ik wil hem ook bestellen eigenlijk.
Maak zelf ook 3D interieuren e.d. dus zie er wel mogelijkheden voor.
En ik wil er natuurlijk mee gamen.
Niet eens een beetje door je eigen 3D creaties lopen ofzo?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb de non-HD versie, nog maar weinig mee gedaan eigenlijk.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb hem al een tijdje en is erg leuk om mensen erin te zetten
Vooral oudere mensen is erg grappig om te zien xD Een moeder van een vriend ging gillend de achtbaan in. Een vriend sloeg om zich heen toen er ineens een haai aan kwam zwemmen.
Een ander wilde tegen de muur in het spel leunen en viel bijna om.
Er zijn ook zat leuke spellen mee te spelen al merk je wel dat de resolutie te slecht eigenlijk is voor echt goede virtual reality. Kan niet wachten op de 1080p of zelfs 4k versie.
Ik denk nog wel hoger, het scherm wordt uitgesmeerd over een groot deel van je gezichtsveld.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
1080p per oog is een leuk doel. Eigenlijk slaan 16/9 resoluties in de rift nergens op. Je wil er een 32/9 paneel in hebben zodat je 16/9 per oog hebt.
In de rift niet. In andere HMDs wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |