abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 12 augustus 2013 @ 13:40:20 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_129976016
In Manchester heeft restauranteigenaar Gary Newborough een aardige rel veroorzaakt. Voor de opening van zijn restaurant nodigde hij zo'n 100 recensenten uit om bij hem eens 'Italie te proeven', middels een 'pizza die verschil maakt'.

De recensenten waren laaiend enthousiast over de smaak van de pizza's. Maar na de maaltijde voelden ze zich een beetje bedot. Newborough liet toen een briefje rondgaan waarin hij bekende dat ze geen verse pizza's hadden gegeten, maar Dr. Oetker Ristorante pizza's uit de diepvries. Simpelweg gekocht bij de supermarkt op de hoek.

Wie nieuwsgierig wordt: Gary blijf tot september de Dr. oetker pizza's serveren, inclusief salade en drankje voor zo'n vijf euro.

Gary, 58, had promised a ‘taste of Italy’ and a ‘pizza with a real difference’ at the bash at La Pizzeria Ristorante in Manchester’s trendy Northern Quarter.
Around 100 local foodies turned up at the first floor eaterie and were waxing lyrical over the free tasters including 'special' Pizza Pollo and Pizza Spinaci.

But the penny dropped when a note was passed round later that night revealing the food was in fact Dr Oetker pizzas bought from the freezer from a nearby high street store for just £2.78 each.
Bizarrely the restaurant will be now serving the frozen pizzas until September 7 in the laid-back restaurant kitchen.

Two ‘chefs’ will prepare fresh salad and breadboards and then take the selected pizza out of its box and pop it in the oven. Punters can grab their restaurant-cooked supermarket pizzas with a soft drink and side salad for £4 as part of a lunch special.
Gary, who runs the venue as well as the Market Restaurant downstairs, said: 'We wanted to try and do something a bit different and we thought serving up supermarket pizzas would be a good idea to get people talking.'
People took to Twitter calling it the 'weirdest thing in the history of the Manchester food scene'.

Restaurant manager Chris Alexander, right, with customer Glen Keogh, at the pizza restaurant in Manchester's trendy Northern Quarter

Gary added: 'We wanted to see if they could tell the difference between freshly cooked pizzas and frozen ones from stores. Evidently people didn’t know the difference and were taken in because they loved it so much.
'Unfortunately some people at the launch were a little cross when they found out we were serving frozen supermarket pizzas.
'But they weren’t complaining when it was free and they were going through 36 bottles of sparkling wine that I laid on. It was just a bit of fun and it didn’t cost anybody anything to try it.
'I just liked the idea of doing something that nobody has ever done before.'
In Gary’s Market Restaurant downstairs, he prides himself on using the freshest Lancashire ingredients with dishes including the finest hung Lancashire beef and Bury black pudding.
But with 33 years in the business, he has no regrets about duping critics into tucking into the bargain grub, at last week's bash.

He said: 'I had no intention to deceive. The pizzas are called Ristorante and we had Dr Oetker signs on the walls - it’s just a bit of fun for a month and I think it’s bloody good value.
'Great value, great service and in great surroundings - with no horse meat in sight. What more could you want?
'These are the best frozen pizzas around and at least we know what’s in them. I see people carrying boxes of burgers into restaurants and in big letters they say "contains only 30% beef". Why does no-one ask what the rest is?'

No complaints: the blackboard at the restaurant advertises 'unique deep bakery crust pizza with a base that is crispy on the outside, soft and light on the inside'
Floor Manager Chris Alexander, 22, said: 'Cooking frozen pizza is harder than it looks. The bases need to be crispy and they need to be cooked right each time, so it can sometimes be a little tricky,' he said.

'In terms of service and value we can definitely compete with the restaurants around here. It doesn’t matter that the secret’s out, that would defeat the object. We want to show that you can’t tell the difference between the Dr Oetker Ristorante pizzas and proper restaurant meals.
'At the launch most people were complimentary about the taste but we had a few who were a little angry because they felt they had been victims of a prank.'

Twitter contained mixed reaction when news of the restaurant was revealed.

Emma Louise Madden said: 'This Dr Oetker La Pizzeria Ristorante stunt has to be the weirdest thing in the history of the Manchester food scene. Reading it all open-mouthed.'
While Leo’s Fish Bar, a popular Manchester takeaway and cafe tweeted: 'All this talk of Dr Oetker - why didn’t we just serve McCains?'

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129976096
Niet duur, voor 5 euro met een drankje.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:49:57 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129976368
Zie je hoe zeer perceptie een rol speelt bij proeven. Als die uitgenodigde fijnproevers meteen verteld was dat ze een goedkope diepvriespizza voor hun neus hadden staan, dan waren ze niet eens opgegeten.

Op dat principe is eigenlijk heel de marketing gebaseerd. Iphone's, Coca-cola, Smith-chips, merkkleding. Er zijn maar een paar producten, zoals bijvoorbeeld brood, die ik echt beter vind als ze duurder zijn.
The End Times are wild
pi_129976382
Dr oetker pizza's zijn opzich prima voer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:52:26 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129976452
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:50 schreef Ticootje het volgende:
Dr oetker pizza's zijn opzich prima voer.
Zijn die met echte kaas of analoogkaas?

Ik wil sowieso geen diepvriespizza. Mijn vriendin moet die altijd volledig vers maken, met volledig verse groenten. Perceptie of niet, ik vind dat lekkerder.
The End Times are wild
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:52:49 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_129976468
Ik neem dit bericht wel met een korreltje zout.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:53:03 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_129976474
ik vind dr oetker pizza's (zeker de case di mama reeks) beter dan een pizza bij een pizzaboer. Ik heb heel veel verschillende pizzaboeren geprobeerd en de bodem is altijd van karton.

Wel moet je die dr oetker pizza's nog een beetje op leuken want er zit niet heel veel spul op.
pi_129976480
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik wil sowieso geen diepvriespizza. Mijn vriendin moet die altijd volledig vers maken, met volledig verse groenten. Perceptie of niet, ik vind dat lekkerder.
Ik vind ze best lekker, de normale en de casa di mama...

Vers maken vind ik ook erg lekker. Sowieso, hoeveel kun je verpesten aan pizza?
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:53:43 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129976496
Foodies zijn geen recensenten. Ik mag toch hopen dat een recensent het verschil proeft tussen een diepvriespizza en een verse pizza.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129976534
Geweldig dit _O_
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:55:21 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129976550
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind ze best lekker, de normale en de casa di mama...

Vers maken vind ik ook erg lekker. Sowieso, hoeveel kun je verpesten aan pizza?
Veel. Ik heb wel eens zo'n goedkope pizza op, van 2 euro of zoiets. Was echt vies, vond ik. Niet te vergelijken wanneer je een turks brood bij de bakker haalt, het plat doorsnijdt, besmeerd met sugo, bijpassende groenten er op doet, salami, besprenkeld met goede, geraspte kaas en het in de oven doet.
The End Times are wild
pi_129976564
quote:

[..]

:')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129976599
Dr oetker pizza's zijn karton. Niet te doen die dingen.
  Trouwste user 2022 maandag 12 augustus 2013 @ 13:57:57 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_129976646
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:56 schreef Godtje het volgende:
Je moet hem dan ook uit de doos halen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129976709
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Veel. Ik heb wel eens zo'n goedkope pizza op, van 2 euro of zoiets. Was echt vies, vond ik. Niet te vergelijken wanneer je een turks brood bij de bakker haalt, het plat doorsnijdt, besmeerd met sugo, bijpassende groenten er op doet, salami, besprenkeld met goede, geraspte kaas en het in de oven doet.
En ik weet wat ik vanavond ga eten. Thanks ^O^
pi_129976726
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik neem dit bericht wel met een korreltje zout.
quote:
Oetker moet doctorstitel inleveren
Geen gevolgen voor dr Pepper

Oetker raakt per direct zijn doctorstitel kwijt. Dat vonnis kreeg gisteren zijn beslag toen het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg (RTG) Amsterdam een klacht van de Vereniging tegen Kwarkzalverij gegrond verklaarde.

Oetker werd ernstig verwijtbaar handelen ten laste gelegd nadat bleek dat hij in de periode 1995-2012 duizenden diabetespatiënten behandelde door recepten uit te schrijven met veel hogere concentraties suiker dan goed voor hen is. Ook de alternatieve recepten en serveersuggesties bevatten suikergehaltes die voor deze groep patiënten ernstige gevaren opleverden.

Volgens de gewezen dokter moet het tuchtcollege de klacht van de Vereniging tegen Kwarkzalverij niet voor zoete koek slikken: “Ik heb altijd transparant gehandeld. Op elke verpakking staat duidelijk aangegeven welke werkzame stoffen de voorgeschreven medicijnen bevatten, en in welke hoeveelheid.”

Tevergeefs, zo bleek uit de uitspraak: niet alleen mag Oetker zijn beroep niet meer uitoefenen; ook dient hij volledige openheid van zaken te geven over de rol van naaste collega dr Pepper, die mogelijk verantwoordelijk is voor de verergering van artherosclerose in obese patiënten. Pepper heeft echter light-versie op de markt gebracht en ziet de resultaten van nieuw onderzoek met vertrouwen tegemoet.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:00:18 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129976736
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En ik weet wat ik vanavond ga eten. Thanks ^O^
Lekkerder en gezonder gaat haast niet voor zo'n euro of 8!
The End Times are wild
pi_129976852
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lekkerder en gezonder gaat haast niet voor zo'n euro of 8!
Veel gezonder in elk geval. Witbrood is verre van gezond natuurlijk.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:03:20 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129976861
Dr Oetker is best oke. Alleen jammer dat ze ons tegenwoordig brainwashen met dat we het als "Ötker" moeten uitspreken. Daar kan je niet opeens na 10 jaar nog aan wennen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_129977593
Dat zijn ook gewoon goede pizza's. Beter dan wat je bij domino's krijgt. Natuurlijk zijn er wel pizzaria's die betere maken.
pi_129977693
Goeie trol _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129977819
Prachtige actie :D :D
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:32:09 #23
302122 Dunwich
The Horror...
pi_129977908
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:03 schreef eleusis het volgende:
. Alleen jammer dat ze ons tegenwoordig brainwashen met dat we het als "Ötker" moeten uitspreken. Daar kan je niet opeens na 10 jaar nog aan wennen.
ik keek vroeger meer duitse TV dan NL (in ons dorp hadden we nog geen kabel en duitse TV was beter)

daar kende ik de dokter van de reclame als Ötker, nu kijkt iedereen me raar aan als ik 't zo uitspreek }:|
  Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2013 @ 14:35:14 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129978023
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:56 schreef Godtje het volgende:
Dat vind ik juist niet. krokante bodem, prima pizza. Als hij als karton smaakt, dan bak je hem niet goed.
Pizza's met zo'n dikke bodem die ze als 'American' pizza verkopen zijn wel slecht.
pi_129978056
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat vind ik juist niet. krokante bodem, prima pizza. Als hij als karton smaakt, dan bak je hem niet goed.
Pizza's met zo'n dikke bodem die ze als 'American' pizza verkopen zijn wel slecht.
Ik eet helemaal geen diepvries pizza. Allemaal troep wat mij betreft.
Er gaat niks boven een goede verse pizza.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:30 #26
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129978067
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:49 schreef LXIV het volgende:
Zie je hoe zeer perceptie een rol speelt bij proeven. Als die uitgenodigde fijnproevers meteen verteld was dat ze een goedkope diepvriespizza voor hun neus hadden staan, dan waren ze niet eens opgegeten.

Op dat principe is eigenlijk heel de marketing gebaseerd. Iphone's, Coca-cola, Smith-chips, merkkleding. Er zijn maar een paar producten, zoals bijvoorbeeld brood, die ik echt beter vind als ze duurder zijn.
Een 'foodie' is dan ook gewoon een zelfaangestelde titel van iemand die zegt van eten te houden. Die proeven óngetwijfeld anders dan recensenten die met het proeven van eten hun brood verdienen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_129978071
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat zijn ook gewoon goede pizza's. Beter dan wat je bij domino's krijgt. Natuurlijk zijn er wel pizzaria's die betere maken.
Serieus? Domino's vind ik echt onwijs lekker, vooral de bodem... :D
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:39:13 #28
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129978140
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Heb zo'n beetje alle diepvries pizza's wel eens geproefd. Maar ze zijn zoveel minder lekker als dat ik er eentje bij een goede italiaan haal. Dus dat laatste tijd bestel ik alles bij de Italiaan.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:48:50 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_129978410
Een diepvriespizza uit een consumentenoven kan nooit zo van smaak zijn als een pizza gemaakt in een steenoven van 400 graden.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2013 @ 14:51:34 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129978504
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Godtje het volgende:

[..]

Maar die koop je niet voor 2.69 euro. Oid.

Ik haal mijn pizza's het liefst bij Pulcinella. 2 kleine oude italiaans mannetjes die heerlijke verse pizza's bereiden. Ondanks dat het 100% afhaal is (geen bezorgen, geen restaurant) is het altijd druk daar.
Maar ik heb er niet altijd zin in om er naartoe te rijden, of om 12 euro te betalen.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2013 @ 14:52:02 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129978521
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zijn echt de smerigste pizza's op aarde. Die vieze zoete saus en vooral die korrelige bodem met die troeprand.
pi_129978542
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zijn echt de smerigste pizza's op aarde. Die vieze zoete saus en vooral die korrelige bodem met die troeprand.
Hater!
  Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2013 @ 14:54:33 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129978606
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hater!
Ik heb gewoon een betere pizzasmaak dan jij. Geeft niet verder.
pi_129978639
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik haal mijn pizza's het liefst bij Pulcinella. 2 kleine oude italiaans mannetjes die heerlijke verse pizza's bereiden. Ondanks dat het 100% afhaal is (geen bezorgen, geen restaurant) is het altijd druk daar.
Maar ik heb er niet altijd zin in om er naartoe te rijden, of om 12 euro te betalen.
Gelukkig ben ik in de positie dat prijs mijn eetpatroon niet hoeft te bepalen. Zo goedkoop mogelijk is niet het doel.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:55:22 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129978641
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het probleem is dat de smaken van zoete ketchup en andere fastfood-aroma's zich langzaam in de hoofden van de mensen nestelen als het hoogste genot.
Over 30 jaar vind praktisch iedereen de smaak van fructose en diverse E-nrs het lekkerste. Dit zie je ook al bij sommige mensen die yoghurt met (echte, verse, zelf-geplukte) bosbessen minder lekker vinden (smaakt toch anders), dan die van bosvruchtenyoghurt uit de winkel. Met 0,4% vruchten.
The End Times are wild
  Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2013 @ 14:59:00 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129978803
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat de smaken van zoete ketchup en andere fastfood-aroma's zich langzaam in de hoofden van de mensen nestelen als het hoogste genot.
Over 30 jaar vind praktisch iedereen de smaak van fructose en diverse E-nrs het lekkerste. Dit zie je ook al bij sommige mensen die yoghurt met (echte, verse, zelf-geplukte) bosbessen minder lekker vinden (smaakt toch anders), dan die van bosvruchtenyoghurt uit de winkel. Met 0,4% vruchten.
Of het zijn mensen die nog nooit in een klein Italiaans dorpje hebben genoten van een échte lunch met een heerlijke simpele pizza met parmaham. Dat kan ook. Dan weet je het verschil gewoon niet.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:03:12 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129978932
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of het zijn mensen die nog nooit in een klein Italiaans dorpje hebben genoten van een échte lunch met een heerlijke simpele pizza met parmaham. Dat kan ook. Dan weet je het verschil gewoon niet.
Het gaat niet specifiek om pizza, maar eerder algemeen. Dat de smaak van mensen zich aanpast aan de goedkope surrogaatproducten die ze in supermarkten en fastfoodzaken kopen en dat ze de originele smaak zelfs niet meer waarderen kunnen en als vies beschouwen.

Dat ze het surrogaat als 'the real thing' gaan beschouwen, zeg maar.
The End Times are wild
pi_129978952
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
Een diepvriespizza uit een consumentenoven kan nooit zo van smaak zijn als een pizza gemaakt in een steenoven van 400 graden.
Misschien heeft die Engelsman de Dr Oetker ook wel in een 400 graden steenoven gebakken en waren ze daarom zo lekker?
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:07:38 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129979070
Ik ben niet verbaasd, in de UK zal het niet veel anders zijn dan in NL of D, het is verdomde lastig een tent te vinden die een goede pizza weten te bakken. Zo lastig dat waarschijnlijk de meesten een echte italiaanse pizza geeneens lekker vinden.
Had een van mijn teams eens meegenomen pizza eten bij een geweldige italiaan, de helft van hun vond het niet geweldig, die wilden Domino's met een analoogkaasrandvulling
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129979589
In Duitsland moet je al goed zoeken voor een pizzeria met een steenoven en verse ingrediënten, meestal bakken ze in een bakblik en gebruiken ze champignons uit blik enzo. :{ Dat is in Nederland toch nog net wat beter.

En ze gooien altijd kilo's zout erover. Ik heb eens in Dortmund bij een betere pizzeria gevraagd wat toch hun geheim is. Veel zout erover, was het antwoord. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 15:18:57 ]
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:22:14 #41
45206 Pietverdriet
pi_129979796
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
In Duitsland moet je al goed zoeken voor een pizzeria met een steenoven en verse ingrediënten, meestal bakken ze in een bakblik en gebruiken ze champignons uit blik enzo. :{ Dat is in Nederland toch nog net wat beter.

En ze gooien altijd kilo's zout erover. Ik heb eens in Dortmund bij een betere pizzeria gevraagd wat toch hun geheim is. Veel zout erover, was het antwoord. :D
Denk dat dit beeld komt omdat jij in NL weet waar je wezen moet.
pi_129980193
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben niet verbaasd, in de UK zal het niet veel anders zijn dan in NL of D, het is verdomde lastig een tent te vinden die een goede pizza weten te bakken. Zo lastig dat waarschijnlijk de meesten een echte italiaanse pizza geeneens lekker vinden.
Had een van mijn teams eens meegenomen pizza eten bij een geweldige italiaan, de helft van hun vond het niet geweldig, die wilden Domino's met een analoogkaasrandvulling
Wat vind jij een goede Italiaan, Piet?
pi_129980370

_O_
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:35:10 #44
45206 Pietverdriet
pi_129980426
quote:
5s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:30 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Wat vind jij een goede Italiaan, Piet?
Je bedoeld, noem eens een paar goede italiaanse restaurants, of waar ik dat op beoordeel?
pi_129980555
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:39 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Heb zo'n beetje alle diepvries pizza's wel eens geproefd. Maar ze zijn zoveel minder lekker als dat ik er eentje bij een goede italiaan haal. Dus dat laatste tijd bestel ik alles bij de Italiaan.
Klopt, goede Italiaan is altijd beter. Maar wel veel duurder natuurlijk.
pi_129980571
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Domino's :') Kan je net zo goed een euroshopper pizza eten.
pi_129980577
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoeld, noem eens een paar goede italiaanse restaurants, of waar ik dat op beoordeel?
Sorry, bedoelde het eerste inderdaad. Merk bij mezelf dat ik amper nog naar Italiaanse restaurants ga, omdat ze vaak tegenvallen. Ben verder sowieso niet zo heel erg thuis in de culinaire wereld.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:42:34 #48
45206 Pietverdriet
pi_129980733
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:38 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Sorry, bedoelde het eerste inderdaad. Merk bij mezelf dat ik amper nog naar Italiaanse restaurants ga, omdat ze vaak tegenvallen. Ben verder sowieso niet zo heel erg thuis in de culinaire wereld.
De echt goede italiaanse restaurants die ik ken zitten in Duitsland, en hebben geen Pizza.
Maar net over de grens zit in Elten een goede traitoria, met uitstekende pizza's, Sugo heten ze
Goede restaurants, bv A Tavola in Duesseldorf, traditionele noord italiaanse keuken en alles zelfgemaakt, geen Pizza's
Top/wereldklasse, Mario Gamba in Muenchen
pi_129981919
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De echt goede italiaanse restaurants die ik ken zitten in Duitsland, en hebben geen Pizza.
Maar net over de grens zit in Elten een goede traitoria, met uitstekende pizza's, Sugo heten ze
Goede restaurants, bv A Tavola in Duesseldorf, traditionele noord italiaanse keuken en alles zelfgemaakt, geen Pizza's
Top/wereldklasse, Mario Gamba in Muenchen
Jammer dat ik bijna nooit in Duitsland kom, anders had ik zeker eens een van deze zaken bezocht.
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:15:20 #50
45206 Pietverdriet
pi_129982325
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:06 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Jammer dat ik bijna nooit in Duitsland kom, anders had ik zeker eens een van deze zaken bezocht.
Elten ligt een paar honderd meter van de grens, eerste uitrit van de A12 als je de grens over bent
pi_129982712
Vind het bericht niet eens zo bijzonder.

Hier in NL komen de meeste pizza's ook weg van " Amerikaanse" fastfood ketens of van de kebab boer.
Beide gebruiken kant en klare pizzabodems en tomatensaus, waarvan het met niet eens zou verbazen dat dit uit dezelfde fabriek komt als Dr oetker.

Gelukkig zijn er nog een paar goede Italiaanse pizzeria's hier in de buurt.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2013 @ 16:25:14 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129982731
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:38 schreef Jorwol het volgende:

[..]

http://www.ilcampanile.nl/

Dat is een echt goed italiaans restaurant. Wel pizza, maar geen pizzeria.
pi_129982856
Ik heb trek in pizza.
  Trouwste user 2022 maandag 12 augustus 2013 @ 17:59:38 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_129986187
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan proef je alleen maar deeg. Vreselijk.

Trouwste user 2022 maandag 12 augustus 2013 @ 18:08:47 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_129986476
Uit mijn culinaire recensies horeca Zaltbommel-topic :

Ristorante/Pizzeria Perla di Cairo

Het moest er een keer van komen. Bij de buren van Perla di Cairo aan tafel schuiven.
Had er al vaak een pizzaatje gehaald, maar nog nooit in de pizzeria zelf gegeten. Als ik uit het raam van m'n flatje kijk zie ik de dampende walmen uit de rookpijp van het restaurant opstijgen. Bij aflandse wind uit het midden-oosten snuif ik de geur op van gebraden gehakt, geroosterd varkensvlees en gesnipperde uien. Heel wat anders dan de aangebrande kiplucht van een mislukte barbeque die mijn reukorganen iedere zomer teistert. De veroorzakers daarvan zitten de hele zomer op de stoep in trainingspak bier te drinken. Ik ken inmiddels alle nummers van Fransje Bauer uit m'n hoofd. Het zijn natuurlijk wel de originele, oer-Hollandsche, politiek bewuste, shoarma etende, RTL-kijkers.
Ze hebben ook zo'n mooi bordje aan de muur. 'Krek Wak Wou.' 'Dit is precies hetgeen ik wilde' paste er niet op denk ik. Als ik ze beleefd groet groeten ze altijd in dialect terug : 'Hek wa van oe an ?' 'Eensgelijks' zeg ik dan. Waar vind je dat nog tegenwoordig ?

Ik zag door het raam Yazied al bezig met zijn one-man show. Ik noem hem altijd Ari, klinkt ammicaal, zeg maar goeie kennisen onder elkaar. Ari goochelt al 20 jaar met deegrollers en pannen. 'Jij gaat altijd tot de bodem hè Ari ?' Zei ik in de geest van de Olympische Spelen. Ari worstelt nog steeds een beetje met de Nederlandse taal en hij begreep de dubbele bodem van mijn opmerking dan ook niet helemaal. Met cijfers heeft ie minder moeite. Hij wilde al beginnen aan nummertje 28, toen ik hem vertelde dat ik aan een tafel wilde plaatsnemen. Het was alsof ik in m'n eigen huis op visite ging.

De bediening liet niet lang op zich wachten. Op advies van een mede-recensent bestelde ik de Nazaka. Nummer 81 zou Ari zeggen. Een pizza met alles erop en eran. Voorgerecht een Zuppa di Pomodoro, klinkt toch aantrekkelijker dan het saaie tomatensoep. Net zoals artisjokken lekkerder klinkt dan dierentuinliegen. Na tien minuutjes werd de Pomodoro geserveerd. De soepballetjes dreven met hun billetjes aan de oppervlakte, klaar om opgevist te worden. De eerste indruk had me niet voorgelogen. De balletjes waren lekker heet en de zoet/zure soep was innig verstrengeld met de stukjes tomaat.

Wachtend op mijn Pizza nam ik de omgeving in me op. Het was rustiek en knus. Italiaans en Egyptisch vloeiden mooi samen met Hollandse degelijkheid. Hier zou het bordje 'Krek Wak Wou' niet misstaan. Samen met Ari Salami zorgde het voor een gemoedelijke, huiselijke sfeer.
Vanaf mijn tafel zag ik Ari met de pizzabodem gooien alsof ie aan het discuswerpen was. Ari was goud waard voor deze zaak en ging helemaal in zijn werk op. Hij had duidelijk plezier in wat ie deed.
Mijn grootste plezier zou nog komen.

De Pizza was niet te groot en niet te klein. Precies zoals het hoort. Alles lag mooi gerangschikt.
Niets overlapte elkaar en niets lag er verloren bij. Waar te beginnen is dan de vraag. Ik prikte eerst een champignonnetje aan de vork. Stukje deeg erachteraan. 'We are the champignons' wilde ik zingen. Maar hield me met moeite in. De bodem was niet te dik en heerlijk knisperig. De stukjes tomaat waren niet te slap en de paprika niet te hard. Je zou er bijna een stijve van krijgen, ware het niet dat er net een engeltje op m'n tong pieste. De kaas fietste overal tussendoor, was als een glijmiddel voor de ham, salami en uitjes. Dit was als een thuiswedstrijd voor de ananas, alleen het applaus ontbrak.
Het was duidelijk, hier had Ari jarenlang voor geoefend.
Dit was de perfecte pizza. Hans van Zetten zou zeggen : 'Hij staat, hij staat en ik sta ook.'

Een 9. Zonder aftrek van punten

pi_129986515
Ik mag hopen dat die pizza's wel in een steenoven gebakken zijn?
Anders moet je toch echt wel een teringmongool zijn om niet door te hebben :`)
Dr.oetker heeft zeker de beste diepvriespizza's maar zijn niks bij verse pizza's van de italiaan, dus niet van de kebabzaak of de chinees.

Verder is dit gewoon overduidelijk en reclamestunt van dr.oetker :`)
pi_129987576
pi_129994113
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hmmm laat ik nou net volgende week daar in de buurt gaan werken... }) thanks voor de tip.
pi_129995856
Ik ken hier in de buurt daadwerkelijk maar 1 italiaans restaurant dat redelijk goede pizza's bakt, en geloof me ik heb er behoorlijk wat geprobeert. Sterker nog, ben vorig jaar ruim een week in sud tirol geweest en zelfs daar vond ik de paar pizza's die ik at nogal tegenvallen. Dus eigenlijk vind ik mijn eigen verse Bestron pizza'tjes nog het lekkerst!
  Redactie Games maandag 12 augustus 2013 @ 22:01:16 #60
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_129996493
Die verse steenoven pizza's (niet diepgevroren maar gewoon in het koelvak) van de Appie die vorige week in de aanbieding waren zijn echt een stuk beter te pruimen dan de Dr. Oetker of de Domino's..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:08:11 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129996801
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:48 schreef NutKees het volgende:
... Sterker nog, ben vorig jaar ruim een week in sud tirol geweest en zelfs daar vond ik de paar pizza's die ik at nogal tegenvallen. ...
In Süd-Tirol wonen dan ook Duiters/Oostenrijkers.

Daar moet je Speck eten. :P

on-topic: goed reclamestuntje
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129997820
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die verse steenoven pizza's (niet diepgevroren maar gewoon in het koelvak) van de Appie die vorige week in de aanbieding waren zijn echt een stuk beter te pruimen dan de Dr. Oetker of de Domino's..
Pizza's uit het koelvak van de jumbo zijn ook lekker, maar wel 5-6 euro
Daarbij is diepvriespizza poep
  Redactie Games maandag 12 augustus 2013 @ 22:34:35 #63
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_129998067
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:29 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Pizza's uit het koelvak van de jumbo zijn ook lekker, maar wel 5-6 euro
Daarbij is diepvriespizza poep
Die van de Appie waren tussen de ¤3,75 en ¤4,15 vorige week. Goeie deal om het een keer te proberen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_129999488
Quattro Formaggi van Quizini in het koelvak is heerlijk! 4,99 per pizza, verpakt in zwarte doos.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130000299
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:34 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Die van de Appie waren tussen de ¤3,75 en ¤4,15 vorige week. Goeie deal om het een keer te proberen.
Ik heb ze vorige week geprobeerd en vond ze zwaar tegenvallen voor de prijs die je er normaal gesproken voor betaald! Karig belegd en de bodem was ook niet echt een positieve uitschieter ofzo. De diepvriespizza's zijn beter & goedkoper dan deze!
pi_130001714
Ik heb ook de ervaring dat de pizza die ik bestel vaak minder lekker is dan een Dr Oetker.
als je weinig te besteden hebt een prima pizza picobello

en je kan hem altijd ff versieren met rucola, extra kaas, olijfjes etc
pi_130005665
Ik vind die Ristorante pizza's een van de minste diepvriespizza's en sowieso de minste van Dr. Oetker. En dat ie net zo smaakt als een ambachtelijke pizza kan ik moeilijk geloven. Je ziet aan het uiterlijk al meteen dat het een diepvriespizza is...
pi_130015330
Er is maar een soort diepvriespizza die wel smaakt, die luxere van de Aldi in een witte doos, heeft 2 varianten: Caprese en Prosciutto
pi_130015453
Ik heb gister nog pizza besteld en snap echt niet hoe je het verschil niet kan zien/proeven :`)
pi_130020649
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:48 schreef NutKees het volgende:
Ik ken hier in de buurt daadwerkelijk maar 1 italiaans restaurant dat redelijk goede pizza's bakt, en geloof me ik heb er behoorlijk wat geprobeert. Sterker nog, ben vorig jaar ruim een week in sud tirol geweest en zelfs daar vond ik de paar pizza's die ik at nogal tegenvallen. Dus eigenlijk vind ik mijn eigen verse Bestron pizza'tjes nog het lekkerst!
Ik heb ooit de lekkerste pizza op een camping Zuid Duistland (aan de Bodensee) gegeten.

En zegt het iets over de Britten dat ze het verschil niet gelijk proeven tussen een diepvries of vers gemaakte pizza?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:53:00 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130021013
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:41 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik heb ooit de lekkerste pizza op een camping Zuid Duistland (aan de Bodensee) gegeten.

En zegt het iets over de Britten dat ze het verschil niet gelijk proeven tussen een diepvries of vers gemaakte pizza?
Het zegt iets over sommige Britten.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:56:46 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130021176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:25 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Ik heb gister nog pizza besteld en snap echt niet hoe je het verschil niet kan zien/proeven :`)
Ik snap er ook niks van.
2000 light years from home
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:40:30 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_130023152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het zegt iets over sommige Britten.
Vreemd dat er zoveel TV-koks uit groot brittanie komen. Alsof die zo'n geweldige keuken hebben.

Hoe heetten die twee dikke wijven ook alweer ?

Die gebruikten meer vet om te bakken en braden dan er in de reet van Erica Terpstra zit.

dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:43:33 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130023278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vreemd dat er zoveel TV-koks uit groot brittanie komen. Alsof die zo'n geweldige keuken hebben.

Hoe heetten die twee dikke wijven ook alweer ?

Die gebruikten meer vet om te bakken en braden dan er in de reet van Erica Terpstra zit.

Sinds die twee dikke wijven zijn er nog een heleboel meer bekende koks gekomen.

Het idee dat ze in Engeland niet kunnen koken is een tamelijk hardnekkig misverstand.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:53:12 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_130023663
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het idee dat ze in Engeland niet kunnen koken is een tamelijk hardnekkig misverstand.
Wat ik er heb gegeten was niet te vreten. Heb ik het slecht getroffen. :)

pi_130024018
quote:

[..]

Geen misverstand, sommige mensen daar kunnen wel koken
  woensdag 14 augustus 2013 @ 10:59:28 #77
45206 Pietverdriet
pi_130050468
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:05 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Geen misverstand, sommige mensen daar kunnen wel koken
Als je in de UK bij de grote supermarkten komt, lijken grote AH daarmee vergeleken op een buurt-spar. Een zeer groot aanbod van geweldige ingredienten, en dan heb ik het nog niet over de farmers markets.
Er is daar dus wel degelijk heel goed eten.
Maar nu het te vinden.

Samenvattend, Het eten in de UK is beter dan zijn reputatie, het eten in Frankrijk lang niet zo goed als de reputatie.
pi_130050609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
het eten in Frankrijk lang niet zo goed als de reputatie.
ik heb de zogenaamde goede status van de Franse keuken dan ook nooit begrepen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:05:59 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130050645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat ik er heb gegeten was niet te vreten. Heb ik het slecht getroffen. :)

Ik heb ook wel eens vies gegeten in Engeland. Maar ja, dat zegt toch vrij weinig.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 11:13:16 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_130050881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

Samenvattend, Het eten in de UK is beter dan zijn reputatie, het eten in Frankrijk lang niet zo goed als de reputatie.
Hebben ze zoveel sterren restaurants vanwege de grootte van het land of vanwege chauvinisme ?

Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 11:13:54 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_130050896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens vies gegeten in Engeland. Maar ja, dat zegt toch vrij weinig.
Klopt. Het wil alleen maar zeggen dat je ooit in Engeland vies hebt gegeten. :D

woensdag 14 augustus 2013 @ 11:25:10 #82
45206 Pietverdriet
pi_130051251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:04 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik heb de zogenaamde goede status van de Franse keuken dan ook nooit begrepen :')
De Franse keuken is wat anders dan hoe het eten is wat een doorsnee restaurant in Frankrijk is. Dat is altijd nog veel hoger dan in NL btw.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:53:58 #83
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_130052074
De suggestie laat iets al beter/ goed smaken.
Ik heb dagelijk te maken met smaakpanels en het is niet toegestaan om te praten in de daarvoor bestemde ruimte omdat je elkaar beinvloed.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:55:12 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130052107
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Klopt. Het wil alleen maar zeggen dat je ooit in Engeland vies hebt gegeten. :D

Weet je nog wat je had?

Ik had eens lamsvlees met mint. Ze zweren bij die combinatie. Ik vond het yuk.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:57:30 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130052165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet je nog wat je had?

Lekker. Als je het vaker eet.
The End Times are wild
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:58:17 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130052183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lekker. Als je het vaker eet.
Misschien was het slecht klaargemaakt, kan ook nog.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:03:23 #87
179002 GwaiLow
pi_130052299
Heb trek in pizza! Vandaag maar lekker een Pizza Funghi bestellen bij de echte Italiaan! Bestel ik er gelijk nog een heerlijke vegetarische lasagne met tomatensaus bij! Aan 1 pizza heb ik niet genoeg!
pi_130052339
quote:

[..]

QFT.
Ja doei.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:12:08 #89
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130052499
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:10 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Ik mag hopen dat die pizza's wel in een steenoven gebakken zijn?
Anders moet je toch echt wel een teringmongool zijn om niet door te hebben :`)
Dr.oetker heeft zeker de beste diepvriespizza's maar zijn niks bij verse pizza's van de italiaan, dus niet van de kebabzaak of de chinees.

Verder is dit gewoon overduidelijk en reclamestunt van dr.oetker :`)
Dit. Echt schaamteloos hoe deze reclamestunt als nieuws wordt overgenomen.

Daarnaast is het onmogelijk om het verschil tussen een verse pizza en ovenpizza niet te proeven.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 12:15:18 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_130052582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet je nog wat je had?

Tijd geleden, iets van draadjesvlees. Lagen erwten bij die naar adem snakten in de jus. De jus zorgde er ook voor dat je van de overgebleven aardappelen achteraf nooit gebakken aardappeltjes kon maken. Het schip met zout was er ook niet langsgevaren.

En een keer bij de Chinees, ik weet geen Engels restaurant, een soort Babi Pangang dat er uit zag als spaghetti en smaakte naar de inlegzolen van Terror Jaap.

Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 12:16:20 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_130052599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dit. Echt schaamteloos hoe deze reclamestunt als nieuws wordt overgenomen.

Daarnaast is het onmogelijk om het verschil tussen een verse pizza en ovenpizza niet te proeven.
Dan hoef je ook niet meer naar de kookprogramma's bij de commerciele omroepen te kijken.

woensdag 14 augustus 2013 @ 12:17:39 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130052641
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tijd geleden, iets van draadjesvlees. Lagen erwten bij die naar adem snakten in de jus. De jus zorgde er ook voor dat je van de overgebleven aardappelen achteraf nooit gebakken aardappeltjes kon maken. Het schip met zout was er ook niet langsgevaren.

En een keer bij de Chinees, ik weet geen Engels restaurant, een soort Babi Pangang dat er uit zag als spaghetti en smaakte naar de inlegzolen van Terror Jaap.

Oh ja. Genoeg om je eetlust te bederven.

Mushed peas kan ik ook niet zo waarderen.
pi_130052661
Mushy peas! O+
Ja doei.
pi_130052684
Vooral prima als de andere optie doodgekookte courgette is, overigens. Maargoed, het is net als met alles: een goed bereide portie mushy peas maken is stiekem ook een kunst :+
Ja doei.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:25:19 #95
80382 manny
30 is best veel
pi_130052872
Dr Oetker is ook mijn favoriete dieprvies pizza bij de appie. Nothing beats the inferno van de Lidl uiteraard, maar die zit tegenwoordig in tijdelijke assortiment, en is dus niet altijd verkrijgbaar.

Ik denk trouwens ook dat ik de pizza's van de pizzaboer op de hoek veel lekkerder vindt, maar de vraag is uiteraard in hoeverre dit objectief is, blinddoek test zou ik eigenlijk moeten doen en misschien trap ik er dan net zo hard in zoals de recensenten in de uk

Tot zover.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:13:21 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130054287
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
Mushy peas! O+
Oh ja, mushy.

Groene kledder.
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 augustus 2013 @ 13:28:12 #97
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_130054724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:25 schreef manny het volgende:
Dr Oetker is ook mijn favoriete dieprvies pizza bij de appie. Nothing beats the inferno van de Lidl uiteraard, maar die zit tegenwoordig in tijdelijke assortiment, en is dus niet altijd verkrijgbaar.

Ik denk trouwens ook dat ik de pizza's van de pizzaboer op de hoek veel lekkerder vindt, maar de vraag is uiteraard in hoeverre dit objectief is, blinddoek test zou ik eigenlijk moeten doen en misschien trap ik er dan net zo hard in zoals de recensenten in de uk

Tot zover.
Nah, je proeft het verschil direct. De bodem is compleet anders (maar niet persé minder lekker)
pi_130086621
quote:

[..]

Idd die vieze diepvries spul is nep en zompig
br@m
pi_130087591
Pizza Crossa Tonno was de allerlekkerste diepvriespizza!!
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_130087657
Marketing stunt van DrOetker?
pi_130089995
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
Mushy peas! O+
Bij fish and chips O+
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_130090275
Ik vind dr Oetker pizza's ook lekkerder dan 90% van de pizza's die je bij de turk op de hoek koopt.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:56:26 #103
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130090484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:48 schreef habitue het volgende:
Ik vind dr Oetker pizza's ook lekkerder dan 90% van de pizza's die je bij de turk op de hoek koopt.
Dan noem je ook wat zeg.
2000 light years from home
pi_130090874
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:56 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dan noem je ook wat zeg.
Nou ik vind het nogal wat. Bedroevende pizza's in NL dus over het algemeen. Mocht ik een pizzeria hebben zou ik er iig voor zorgen dat ze beduidend lekkerder zijn dan de diepvriespizza's die je voor een euro of 2 bij de supermarkt kunt kopen.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 augustus 2013 @ 14:52:59 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_130096401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:48 schreef habitue het volgende:
Dan moet je een paar straten verderop naar de Italiaan gaan. ;)

pi_130098856
Deze is ook goed te doen!!!

donderdag 15 augustus 2013 @ 17:33:17 #107
45206 Pietverdriet
pi_130101958
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan moet je een paar straten verderop naar de Italiaan gaan. ;)

Dat is een waar woord, maar de meeste pizzabakkers zijn Turken. Aardige jongens, maar eet daar geen pizza. Die bakken ze altijd in een vorm namelijk.
pi_130103738
Vorige week een pizza op, salami van casa di mama. En die was heel eerlijk gezegd, niet eens zo slecht.
Was heerlijk weer, biertje erbij, puntje pizza.. Prima :)
  Trouwste user 2022 donderdag 15 augustus 2013 @ 19:54:06 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_130106093
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een waar woord, maar de meeste pizzabakkers zijn Turken. Aardige jongens, maar eet daar geen pizza. Die bakken ze altijd in een vorm namelijk.
Ik kan hier kiezen tussen een Egyptisch restaurant en een Italiaans restaurant. Je begrijpt mijn keuze wel.

donderdag 15 augustus 2013 @ 21:10:39 #110
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_130109063
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..] Turken. Aardige jongens, maar eet daar geen pizza. Die bakken ze altijd in een vorm namelijk.
Leuk toch? Zo'n cirkel verveelt wel na een tijdje.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_130112250
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Kreator het volgende:

De smerigste pizza die ik ooit heb gehad was in Italië -O-
En in Nederland heb ik ook wel eens pizza's bij een pizzeria gehad waarvan ik achteraf vond dat de kok beter dr Oetker pizza's in de oven had kunnen schuiven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130113092

Als ik diepvriespizza koop is dat altijd deze (pepperoni), is prima te eten. Niet zo'n vieze dikke laag (fop)kaas zoals op veel andere diepvriespizza's. :r
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_130114765
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:53 schreef Zapata het volgende:
ik vind dr oetker pizza's (zeker de case di mama reeks) beter dan een pizza bij een pizzaboer. Ik heb heel veel verschillende pizzaboeren geprobeerd en de bodem is altijd van karton.

Wel moet je die dr oetker pizza's nog een beetje op leuken want er zit niet heel veel spul op.
Dan kom je echt bij de verkeerde zaken. Domino's en NY Pizza zeker?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:21:21 #114
381517 Zapata
held op sokken
pi_130114793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dan kom je echt bij de verkeerde zaken. Domino's en NY Pizza zeker?
Nee joh, ik doe niet aan vreet ketens.
Gewoon lokale pizza/shoarma bezorg turken en restaurantjes
pi_130114888
Pizza bij de Turk bestellen. :')
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:39:47 #116
381517 Zapata
held op sokken
pi_130115531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pizza bij de Turk bestellen. :')
Er zitten 50 turken hier maar 0 italianen.
pi_130116543
Turken kunnen alleen Turkse pizza maken. Italiaanse pizza moeten ze overlaten aan Italianen. Italian style pizza's van Turken zijn inderdaad niet te vreten. Te veel kaas en te weinig tomatensaus.

Maar goed, je vergelijkt de Dr Oetker pizza's dus met die van de Turk ipv de echte Italiaan.
pi_130120102
Ik geloof er niet zoveel van eigenlijk. In hoeverre waren de recensenten überhaupt in staat om een pizza goed te beoordelen? Dat wordt niet duidelijk gemaakt. Ik heb zelf wel eens een diepvriespizza goed laten ontdooien, en toen in een echte pizzaoven gestopt. Zeker dat smaakt al beter dan uit een gewone oven omdat de bodem krokant wordt maar niet hard. Maar het verschil tussen een diepvriespizza en een zelf gemaakte pizza met een echte goede bodem is gewoon groot te noemen. En dat is geen verwijt richting de diepvriespizza maar een logisch gevolg van het feit dat het een diepvriespizza is. En wat betreft de topping moet het verschil goed waarneembaar zijn. Diepvriespizza's zijn veel zoeter en zouter dan de pizza's die ik zelf maak.
pi_130120138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef tong80 het volgende:
Babi pangang bij een Chinees halen is natuurlijk ook wel een beetje dom, vraag dan om char siu.
pi_130120145
Pizza Hut blijft het lekkerst _O_
pi_130120403
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 04:05 schreef Trebo het volgende:
Pizza Hut blijft het lekkerst _O_
Doe effe normaal man.
pi_130120639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 06:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Doe effe normaal man.
Als je van Amerikaanse pizza's houdt dan vind je die lekker, neem ik aan. Pizza Hut weet ik zo even niet hoe dat smaakt, maar die van NY pizza vind ik bijv echt geen van allen lekker (niet dat ik ze allemaal geprobeerd heb, maar ze zijn gewoon niet zo lekker :D )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:37:31 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_130121094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 04:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Babi pangang bij een Chinees halen is natuurlijk ook wel een beetje dom, vraag dan om char siu.
Het was in 1979. Bestond dat toen al ?

pi_130122330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 07:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je van Amerikaanse pizza's houdt dan vind je die lekker, neem ik aan. Pizza Hut weet ik zo even niet hoe dat smaakt, maar die van NY pizza vind ik bijv echt geen van allen lekker (niet dat ik ze allemaal geprobeerd heb, maar ze zijn gewoon niet zo lekker :D )
NY Pizza, Domino's, Pizza Hut... één pot nat.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:51:38 #125
179002 GwaiLow
pi_130122386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:48 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

NY Pizza, Domino's, Pizza Hut... één pot nat.
Er zat vroeger altijd een Pizza Hut op Amsterdam Amstel Station. Vaak als ik er langs kwam pikte ik altijd een puntje mee :o. Was altijd heel erg lekker! Maar op een gegeven moment waren ze daar weg, en kwam NY pizza daar te zitten. Die punten waren ook erg lekker, zeker met Tandori en pepertjes!
pi_130122922
Zijn de mensen die thuis de beste pizza maken Italianen?
Oh, and that's a bad miss!
pi_130127813
Qua smerige stukken pizza kan Mario aan de Oudegracht er ook wat van, brrrrrr. Ik heb ooit een paar maanden lang in Italië bijna iedere avond pizza gegeten, gemaakt door Napolitanen, ik kan er nog naar terugverlangen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:11:08 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130127949
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hou kan je dat weten als je het nooit gegeten hebt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_130128966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua smerige stukken pizza kan Mario aan de Oudegracht er ook wat van, brrrrrr. Ik heb ooit een paar maanden lang in Italië bijna iedere avond pizza gegeten, gemaakt door Napolitanen, ik kan er nog naar terugverlangen.
Dat zijn ook meer pizzabroodjes dan eckte pizza. Maar die zooi ligt vaak al vanaf dag en dauw in de vitrine, en dan hebben daar al genoeg vliegen op gescheten en vernederlandste Italianen overheen gehoest.
pi_130129017
Pizza Hut :')
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:54:05 #131
45206 Pietverdriet
pi_130129509
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:40 schreef habitue het volgende:
Pizza Hut :')
Pizza the Hutt
pi_130132802
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pizza the Hutt
[ afbeelding ]
Komt nog redelijk overeen!
pi_130133023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Pizzeria Da Michele in Napels O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130134609
quote:

[..]

Pizza the Hutt
[ afbeelding ]
:r wat een ranzige plaat
pi_130140662
Spaceballs altijd +1
pi_130144190
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een betere pizzasmaak dan jij. Geeft niet verder.
Schmug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:23:03 #137
80382 manny
30 is best veel
pi_130145241
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Spaceballs altijd +1
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_130147644
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:08 schreef tong80 het volgende:
Uit mijn culinaire recensies horeca Zaltbommel-topic :

Ristorante/Pizzeria Perla di Cairo

Het moest er een keer van komen. Bij de buren van Perla di Cairo aan tafel schuiven.
Had er al vaak een pizzaatje gehaald, maar nog nooit in de pizzeria zelf gegeten. Als ik uit het raam van m'n flatje kijk zie ik de dampende walmen uit de rookpijp van het restaurant opstijgen. Bij aflandse wind uit het midden-oosten snuif ik de geur op van gebraden gehakt, geroosterd varkensvlees en gesnipperde uien. Heel wat anders dan de aangebrande kiplucht van een mislukte barbeque die mijn reukorganen iedere zomer teistert. De veroorzakers daarvan zitten de hele zomer op de stoep in trainingspak bier te drinken. Ik ken inmiddels alle nummers van Fransje Bauer uit m'n hoofd. Het zijn natuurlijk wel de originele, oer-Hollandsche, politiek bewuste, shoarma etende, RTL-kijkers.
Ze hebben ook zo'n mooi bordje aan de muur. 'Krek Wak Wou.' 'Dit is precies hetgeen ik wilde' paste er niet op denk ik. Als ik ze beleefd groet groeten ze altijd in dialect terug : 'Hek wa van oe an ?' 'Eensgelijks' zeg ik dan. Waar vind je dat nog tegenwoordig ?

Ik zag door het raam Yazied al bezig met zijn one-man show. Ik noem hem altijd Ari, klinkt ammicaal, zeg maar goeie kennisen onder elkaar. Ari goochelt al 20 jaar met deegrollers en pannen. 'Jij gaat altijd tot de bodem hè Ari ?' Zei ik in de geest van de Olympische Spelen. Ari worstelt nog steeds een beetje met de Nederlandse taal en hij begreep de dubbele bodem van mijn opmerking dan ook niet helemaal. Met cijfers heeft ie minder moeite. Hij wilde al beginnen aan nummertje 28, toen ik hem vertelde dat ik aan een tafel wilde plaatsnemen. Het was alsof ik in m'n eigen huis op visite ging.

De bediening liet niet lang op zich wachten. Op advies van een mede-recensent bestelde ik de Nazaka. Nummer 81 zou Ari zeggen. Een pizza met alles erop en eran. Voorgerecht een Zuppa di Pomodoro, klinkt toch aantrekkelijker dan het saaie tomatensoep. Net zoals artisjokken lekkerder klinkt dan dierentuinliegen. Na tien minuutjes werd de Pomodoro geserveerd. De soepballetjes dreven met hun billetjes aan de oppervlakte, klaar om opgevist te worden. De eerste indruk had me niet voorgelogen. De balletjes waren lekker heet en de zoet/zure soep was innig verstrengeld met de stukjes tomaat.

Wachtend op mijn Pizza nam ik de omgeving in me op. Het was rustiek en knus. Italiaans en Egyptisch vloeiden mooi samen met Hollandse degelijkheid. Hier zou het bordje 'Krek Wak Wou' niet misstaan. Samen met Ari Salami zorgde het voor een gemoedelijke, huiselijke sfeer.
Vanaf mijn tafel zag ik Ari met de pizzabodem gooien alsof ie aan het discuswerpen was. Ari was goud waard voor deze zaak en ging helemaal in zijn werk op. Hij had duidelijk plezier in wat ie deed.
Mijn grootste plezier zou nog komen.

De Pizza was niet te groot en niet te klein. Precies zoals het hoort. Alles lag mooi gerangschikt.
Niets overlapte elkaar en niets lag er verloren bij. Waar te beginnen is dan de vraag. Ik prikte eerst een champignonnetje aan de vork. Stukje deeg erachteraan. 'We are the champignons' wilde ik zingen. Maar hield me met moeite in. De bodem was niet te dik en heerlijk knisperig. De stukjes tomaat waren niet te slap en de paprika niet te hard. Je zou er bijna een stijve van krijgen, ware het niet dat er net een engeltje op m'n tong pieste. De kaas fietste overal tussendoor, was als een glijmiddel voor de ham, salami en uitjes. Dit was als een thuiswedstrijd voor de ananas, alleen het applaus ontbrak.
Het was duidelijk, hier had Ari jarenlang voor geoefend.
Dit was de perfecte pizza. Hans van Zetten zou zeggen : 'Hij staat, hij staat en ik sta ook.'

Een 9. Zonder aftrek van punten

De beste pizza in Amsterdam is ook te krijgen bij een Perla: La Perla in de Jordaan. _O_
pi_130175908
Strakke actie dit! :D
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:03:47 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_130178002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:19 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

De beste pizza in Amsterdam is ook te krijgen bij een Perla: La Perla in de Jordaan. _O_
Cool :)

pi_130220885
Verse zelfgemaakte pizza's :D
Diepvries pizza's, met een dunne bodem, zijn gewoon goed te doen.

Maar bijna elke "pizza" van wat voor pizza/shoarma tentje :')
Als je dan al een doos krijgt die nat/vet is :'( :'), betaal je ff 400-500% meer dan een diepvries pizza, voor een vet/smakeloos product waar je de rest van de week nog de wc van zult onderbaggeren.
pi_130244404
quote:

[..]

Pizza the Hutt
[ afbeelding ]
Waarom moet ik hier aan de grobbebollen denken....
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:19:45 #143
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130248722
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:15 schreef soapie het volgende:

[..]

Mij aan de Freggels
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:30:49 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_130267801
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is geen pizza dan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_130267934
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:19 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Mij aan de Freggels
Ik aan Spaceballs want daar is het van ;)

Trouwste user 2022 dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:10:01 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_130273433
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:15 schreef soapie het volgende:

[..]

Had ik ook. 'Dan doe ik dit.......en alles staat stil' _O_

pi_130295051
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:49 schreef LXIV het volgende:

Amen. Overigens slechte foodies dat ze hier intrappen, want fabriekspizzas herken je echt wel makkelijk.

Maar je hebt helemaal gelijk dat de verwachting en de directe omgeving de perceptie enorm beinvloedt,.
Whatever...
pi_130311109
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:24 schreef Chewie het volgende:
Vind het bericht niet eens zo bijzonder.

Hier in NL komen de meeste pizza's ook weg van " Amerikaanse" fastfood ketens of van de kebab boer.
Beide gebruiken kant en klare pizzabodems en tomatensaus, waarvan het met niet eens zou verbazen dat dit uit dezelfde fabriek komt als Dr oetker.

Gelukkig zijn er nog een paar goede Italiaanse pizzeria's hier in de buurt.
Iedereen heeft toch wel een fatsoenlijke pizzeria om de hoek zitten, die van een particulier is en niet van de Domino's of een andere keten..?

De turk bij mij om de hoek maakt de beste Italiaanse pizza's, van eigen deeg en eigen tomatensaus. Ze bakken er ook shoarma, maar dat zegt niks over de pizzabakkunsten. Daar kan menig Italiaan of Amerikaanse keten nog een puntje aan zuigen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:15:10 #149
179002 GwaiLow
pi_130312015
Wie gaat er vanavond ook pizza eten?
pi_130409909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:45 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch wel een fatsoenlijke pizzeria om de hoek zitten, die van een particulier is en niet van de Domino's of een andere keten..?

De turk bij mij om de hoek maakt de beste Italiaanse pizza's, van eigen deeg en eigen tomatensaus. Ze bakken er ook shoarma, maar dat zegt niks over de pizzabakkunsten. Daar kan menig Italiaan of Amerikaanse keten nog een puntje aan zuigen.
Domino's/NY smaakt beter dan die kleine Turkententen hier, die hebben er echt niks van begrepen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:22:57 #151
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_130420875
Mooie reclame
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')