Zijn die met echte kaas of analoogkaas?quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:50 schreef Ticootje het volgende:
Dr oetker pizza's zijn opzich prima voer.
Ik vind ze best lekker, de normale en de casa di mama...quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn die met echte kaas of analoogkaas?
Ik wil sowieso geen diepvriespizza. Mijn vriendin moet die altijd volledig vers maken, met volledig verse groenten. Perceptie of niet, ik vind dat lekkerder.
Veel. Ik heb wel eens zo'n goedkope pizza op, van 2 euro of zoiets. Was echt vies, vond ik. Niet te vergelijken wanneer je een turks brood bij de bakker haalt, het plat doorsnijdt, besmeerd met sugo, bijpassende groenten er op doet, salami, besprenkeld met goede, geraspte kaas en het in de oven doet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind ze best lekker, de normale en de casa di mama...
Vers maken vind ik ook erg lekker. Sowieso, hoeveel kun je verpesten aan pizza?
quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil sowieso geen diepvriespizza. Mijn vriendin moet die altijd volledig vers maken, met volledig verse groenten. Perceptie of niet, ik vind dat lekkerder.
Je moet hem dan ook uit de doos halen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:56 schreef Godtje het volgende:
Dr oetker pizza's zijn karton. Niet te doen die dingen.
En ik weet wat ik vanavond ga eten. Thanksquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel. Ik heb wel eens zo'n goedkope pizza op, van 2 euro of zoiets. Was echt vies, vond ik. Niet te vergelijken wanneer je een turks brood bij de bakker haalt, het plat doorsnijdt, besmeerd met sugo, bijpassende groenten er op doet, salami, besprenkeld met goede, geraspte kaas en het in de oven doet.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik neem dit bericht wel met een korreltje zout.
quote:Oetker moet doctorstitel inleveren
Geen gevolgen voor dr Pepper
Oetker raakt per direct zijn doctorstitel kwijt. Dat vonnis kreeg gisteren zijn beslag toen het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg (RTG) Amsterdam een klacht van de Vereniging tegen Kwarkzalverij gegrond verklaarde.
Oetker werd ernstig verwijtbaar handelen ten laste gelegd nadat bleek dat hij in de periode 1995-2012 duizenden diabetespatiënten behandelde door recepten uit te schrijven met veel hogere concentraties suiker dan goed voor hen is. Ook de alternatieve recepten en serveersuggesties bevatten suikergehaltes die voor deze groep patiënten ernstige gevaren opleverden.
Volgens de gewezen dokter moet het tuchtcollege de klacht van de Vereniging tegen Kwarkzalverij niet voor zoete koek slikken: “Ik heb altijd transparant gehandeld. Op elke verpakking staat duidelijk aangegeven welke werkzame stoffen de voorgeschreven medicijnen bevatten, en in welke hoeveelheid.”
Tevergeefs, zo bleek uit de uitspraak: niet alleen mag Oetker zijn beroep niet meer uitoefenen; ook dient hij volledige openheid van zaken te geven over de rol van naaste collega dr Pepper, die mogelijk verantwoordelijk is voor de verergering van artherosclerose in obese patiënten. Pepper heeft echter light-versie op de markt gebracht en ziet de resultaten van nieuw onderzoek met vertrouwen tegemoet.
Lekkerder en gezonder gaat haast niet voor zo'n euro of 8!quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:59 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
En ik weet wat ik vanavond ga eten. Thanks
Veel gezonder in elk geval. Witbrood is verre van gezond natuurlijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekkerder en gezonder gaat haast niet voor zo'n euro of 8!
ik keek vroeger meer duitse TV dan NL (in ons dorp hadden we nog geen kabel en duitse TV was beter)quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:03 schreef eleusis het volgende:
. Alleen jammer dat ze ons tegenwoordig brainwashen met dat we het als "Ötker" moeten uitspreken. Daar kan je niet opeens na 10 jaar nog aan wennen.
Dat vind ik juist niet. krokante bodem, prima pizza. Als hij als karton smaakt, dan bak je hem niet goed.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:56 schreef Godtje het volgende:
Dr oetker pizza's zijn karton. Niet te doen die dingen.
Ik eet helemaal geen diepvries pizza. Allemaal troep wat mij betreft.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat vind ik juist niet. krokante bodem, prima pizza. Als hij als karton smaakt, dan bak je hem niet goed.
Pizza's met zo'n dikke bodem die ze als 'American' pizza verkopen zijn wel slecht.
Een 'foodie' is dan ook gewoon een zelfaangestelde titel van iemand die zegt van eten te houden. Die proeven óngetwijfeld anders dan recensenten die met het proeven van eten hun brood verdienen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:49 schreef LXIV het volgende:
Zie je hoe zeer perceptie een rol speelt bij proeven. Als die uitgenodigde fijnproevers meteen verteld was dat ze een goedkope diepvriespizza voor hun neus hadden staan, dan waren ze niet eens opgegeten.
Op dat principe is eigenlijk heel de marketing gebaseerd. Iphone's, Coca-cola, Smith-chips, merkkleding. Er zijn maar een paar producten, zoals bijvoorbeeld brood, die ik echt beter vind als ze duurder zijn.
Serieus? Domino's vind ik echt onwijs lekker, vooral de bodem...quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat zijn ook gewoon goede pizza's. Beter dan wat je bij domino's krijgt. Natuurlijk zijn er wel pizzaria's die betere maken.
Heb zo'n beetje alle diepvries pizza's wel eens geproefd. Maar ze zijn zoveel minder lekker als dat ik er eentje bij een goede italiaan haal. Dus dat laatste tijd bestel ik alles bij de Italiaan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat zijn ook gewoon goede pizza's. Beter dan wat je bij domino's krijgt. Natuurlijk zijn er wel pizzaria's die betere maken.
Maar die koop je niet voor 2.69 euro. Oid.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik eet helemaal geen diepvries pizza. Allemaal troep wat mij betreft.
Er gaat niks boven een goede verse pizza.
Dat zijn echt de smerigste pizza's op aarde. Die vieze zoete saus en vooral die korrelige bodem met die troeprand.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieus? Domino's vind ik echt onwijs lekker, vooral de bodem...
Hater!quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zijn echt de smerigste pizza's op aarde. Die vieze zoete saus en vooral die korrelige bodem met die troeprand.
Gelukkig ben ik in de positie dat prijs mijn eetpatroon niet hoeft te bepalen. Zo goedkoop mogelijk is niet het doel.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar die koop je niet voor 2.69 euro. Oid.
Ik haal mijn pizza's het liefst bij Pulcinella. 2 kleine oude italiaans mannetjes die heerlijke verse pizza's bereiden. Ondanks dat het 100% afhaal is (geen bezorgen, geen restaurant) is het altijd druk daar.
Maar ik heb er niet altijd zin in om er naartoe te rijden, of om 12 euro te betalen.
Het probleem is dat de smaken van zoete ketchup en andere fastfood-aroma's zich langzaam in de hoofden van de mensen nestelen als het hoogste genot.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zijn echt de smerigste pizza's op aarde. Die vieze zoete saus en vooral die korrelige bodem met die troeprand.
Of het zijn mensen die nog nooit in een klein Italiaans dorpje hebben genoten van een échte lunch met een heerlijke simpele pizza met parmaham. Dat kan ook. Dan weet je het verschil gewoon niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat de smaken van zoete ketchup en andere fastfood-aroma's zich langzaam in de hoofden van de mensen nestelen als het hoogste genot.
Over 30 jaar vind praktisch iedereen de smaak van fructose en diverse E-nrs het lekkerste. Dit zie je ook al bij sommige mensen die yoghurt met (echte, verse, zelf-geplukte) bosbessen minder lekker vinden (smaakt toch anders), dan die van bosvruchtenyoghurt uit de winkel. Met 0,4% vruchten.
Het gaat niet specifiek om pizza, maar eerder algemeen. Dat de smaak van mensen zich aanpast aan de goedkope surrogaatproducten die ze in supermarkten en fastfoodzaken kopen en dat ze de originele smaak zelfs niet meer waarderen kunnen en als vies beschouwen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Of het zijn mensen die nog nooit in een klein Italiaans dorpje hebben genoten van een échte lunch met een heerlijke simpele pizza met parmaham. Dat kan ook. Dan weet je het verschil gewoon niet.
Misschien heeft die Engelsman de Dr Oetker ook wel in een 400 graden steenoven gebakken en waren ze daarom zo lekker?quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
Een diepvriespizza uit een consumentenoven kan nooit zo van smaak zijn als een pizza gemaakt in een steenoven van 400 graden.
Denk dat dit beeld komt omdat jij in NL weet waar je wezen moet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
In Duitsland moet je al goed zoeken voor een pizzeria met een steenoven en verse ingrediënten, meestal bakken ze in een bakblik en gebruiken ze champignons uit blik enzo.Dat is in Nederland toch nog net wat beter.
En ze gooien altijd kilo's zout erover. Ik heb eens in Dortmund bij een betere pizzeria gevraagd wat toch hun geheim is. Veel zout erover, was het antwoord.
Wat vind jij een goede Italiaan, Piet?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben niet verbaasd, in de UK zal het niet veel anders zijn dan in NL of D, het is verdomde lastig een tent te vinden die een goede pizza weten te bakken. Zo lastig dat waarschijnlijk de meesten een echte italiaanse pizza geeneens lekker vinden.
Had een van mijn teams eens meegenomen pizza eten bij een geweldige italiaan, de helft van hun vond het niet geweldig, die wilden Domino's met een analoogkaasrandvulling
Je bedoeld, noem eens een paar goede italiaanse restaurants, of waar ik dat op beoordeel?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:30 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wat vind jij een goede Italiaan, Piet?
Klopt, goede Italiaan is altijd beter. Maar wel veel duurder natuurlijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Heb zo'n beetje alle diepvries pizza's wel eens geproefd. Maar ze zijn zoveel minder lekker als dat ik er eentje bij een goede italiaan haal. Dus dat laatste tijd bestel ik alles bij de Italiaan.
Domino'squote:Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Serieus? Domino's vind ik echt onwijs lekker, vooral de bodem...
Sorry, bedoelde het eerste inderdaad. Merk bij mezelf dat ik amper nog naar Italiaanse restaurants ga, omdat ze vaak tegenvallen. Ben verder sowieso niet zo heel erg thuis in de culinaire wereld.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld, noem eens een paar goede italiaanse restaurants, of waar ik dat op beoordeel?
De echt goede italiaanse restaurants die ik ken zitten in Duitsland, en hebben geen Pizza.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:38 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde het eerste inderdaad. Merk bij mezelf dat ik amper nog naar Italiaanse restaurants ga, omdat ze vaak tegenvallen. Ben verder sowieso niet zo heel erg thuis in de culinaire wereld.
Jammer dat ik bijna nooit in Duitsland kom, anders had ik zeker eens een van deze zaken bezocht.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De echt goede italiaanse restaurants die ik ken zitten in Duitsland, en hebben geen Pizza.
Maar net over de grens zit in Elten een goede traitoria, met uitstekende pizza's, Sugo heten ze
Goede restaurants, bv A Tavola in Duesseldorf, traditionele noord italiaanse keuken en alles zelfgemaakt, geen Pizza's
Top/wereldklasse, Mario Gamba in Muenchen
Elten ligt een paar honderd meter van de grens, eerste uitrit van de A12 als je de grens over bentquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:06 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Jammer dat ik bijna nooit in Duitsland kom, anders had ik zeker eens een van deze zaken bezocht.
http://www.ilcampanile.nl/quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:38 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde het eerste inderdaad. Merk bij mezelf dat ik amper nog naar Italiaanse restaurants ga, omdat ze vaak tegenvallen. Ben verder sowieso niet zo heel erg thuis in de culinaire wereld.
Dan proef je alleen maar deeg. Vreselijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat vind ik juist niet. krokante bodem, prima pizza. Als hij als karton smaakt, dan bak je hem niet goed.
Pizza's met zo'n dikke bodem die ze als 'American' pizza verkopen zijn wel slecht.
Hmmm laat ik nou net volgende week daar in de buurt gaan werken...quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar die koop je niet voor 2.69 euro. Oid.
Ik haal mijn pizza's het liefst bij Pulcinella. 2 kleine oude italiaans mannetjes die heerlijke verse pizza's bereiden. Ondanks dat het 100% afhaal is (geen bezorgen, geen restaurant) is het altijd druk daar.
Maar ik heb er niet altijd zin in om er naartoe te rijden, of om 12 euro te betalen.
In Süd-Tirol wonen dan ook Duiters/Oostenrijkers.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:48 schreef NutKees het volgende:
... Sterker nog, ben vorig jaar ruim een week in sud tirol geweest en zelfs daar vond ik de paar pizza's die ik at nogal tegenvallen. ...
Pizza's uit het koelvak van de jumbo zijn ook lekker, maar wel 5-6 euroquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die verse steenoven pizza's (niet diepgevroren maar gewoon in het koelvak) van de Appie die vorige week in de aanbieding waren zijn echt een stuk beter te pruimen dan de Dr. Oetker of de Domino's..
Die van de Appie waren tussen de ¤3,75 en ¤4,15 vorige week. Goeie deal om het een keer te proberen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:29 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Pizza's uit het koelvak van de jumbo zijn ook lekker, maar wel 5-6 euro
Daarbij is diepvriespizza poep
Ik heb ze vorige week geprobeerd en vond ze zwaar tegenvallen voor de prijs die je er normaal gesproken voor betaald! Karig belegd en de bodem was ook niet echt een positieve uitschieter ofzo. De diepvriespizza's zijn beter & goedkoper dan deze!quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die van de Appie waren tussen de ¤3,75 en ¤4,15 vorige week. Goeie deal om het een keer te proberen.
Ik heb ooit de lekkerste pizza op een camping Zuid Duistland (aan de Bodensee) gegeten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:48 schreef NutKees het volgende:
Ik ken hier in de buurt daadwerkelijk maar 1 italiaans restaurant dat redelijk goede pizza's bakt, en geloof me ik heb er behoorlijk wat geprobeert. Sterker nog, ben vorig jaar ruim een week in sud tirol geweest en zelfs daar vond ik de paar pizza's die ik at nogal tegenvallen. Dus eigenlijk vind ik mijn eigen verse Bestron pizza'tjes nog het lekkerst!
Het zegt iets over sommige Britten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:41 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik heb ooit de lekkerste pizza op een camping Zuid Duistland (aan de Bodensee) gegeten.
En zegt het iets over de Britten dat ze het verschil niet gelijk proeven tussen een diepvries of vers gemaakte pizza?
Ik snap er ook niks van.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:25 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Ik heb gister nog pizza besteld en snap echt niet hoe je het verschil niet kan zien/proeven
Vreemd dat er zoveel TV-koks uit groot brittanie komen. Alsof die zo'n geweldige keuken hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zegt iets over sommige Britten.
Sinds die twee dikke wijven zijn er nog een heleboel meer bekende koks gekomen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vreemd dat er zoveel TV-koks uit groot brittanie komen. Alsof die zo'n geweldige keuken hebben.
Hoe heetten die twee dikke wijven ook alweer ?
Die gebruikten meer vet om te bakken en braden dan er in de reet van Erica Terpstra zit.
Wat ik er heb gegeten was niet te vreten. Heb ik het slecht getroffen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sinds die twee dikke wijven zijn er nog een heleboel meer bekende koks gekomen.
Het idee dat ze in Engeland niet kunnen koken is een tamelijk hardnekkig misverstand.
Geen misverstand, sommige mensen daar kunnen wel kokenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sinds die twee dikke wijven zijn er nog een heleboel meer bekende koks gekomen.
Het idee dat ze in Engeland niet kunnen koken is een tamelijk hardnekkig misverstand.
Als je in de UK bij de grote supermarkten komt, lijken grote AH daarmee vergeleken op een buurt-spar. Een zeer groot aanbod van geweldige ingredienten, en dan heb ik het nog niet over de farmers markets.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:05 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Geen misverstand, sommige mensen daar kunnen wel koken
ik heb de zogenaamde goede status van de Franse keuken dan ook nooit begrepenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
het eten in Frankrijk lang niet zo goed als de reputatie.
Ik heb ook wel eens vies gegeten in Engeland. Maar ja, dat zegt toch vrij weinig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ik er heb gegeten was niet te vreten. Heb ik het slecht getroffen.
Hebben ze zoveel sterren restaurants vanwege de grootte van het land of vanwege chauvinisme ?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Samenvattend, Het eten in de UK is beter dan zijn reputatie, het eten in Frankrijk lang niet zo goed als de reputatie.
Klopt. Het wil alleen maar zeggen dat je ooit in Engeland vies hebt gegeten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens vies gegeten in Engeland. Maar ja, dat zegt toch vrij weinig.
De Franse keuken is wat anders dan hoe het eten is wat een doorsnee restaurant in Frankrijk is. Dat is altijd nog veel hoger dan in NL btw.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik heb de zogenaamde goede status van de Franse keuken dan ook nooit begrepen
Weet je nog wat je had?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Het wil alleen maar zeggen dat je ooit in Engeland vies hebt gegeten.
Lekker. Als je het vaker eet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je nog wat je had?
Ik had eens lamsvlees met mint. Ze zweren bij die combinatie. Ik vond het yuk.
Misschien was het slecht klaargemaakt, kan ook nog.quote:
QFT.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit. Echt schaamteloos hoe deze reclamestunt als nieuws wordt overgenomen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:10 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Ik mag hopen dat die pizza's wel in een steenoven gebakken zijn?
Anders moet je toch echt wel een teringmongool zijn om niet door te hebben
Dr.oetker heeft zeker de beste diepvriespizza's maar zijn niks bij verse pizza's van de italiaan, dus niet van de kebabzaak of de chinees.
Verder is dit gewoon overduidelijk en reclamestunt van dr.oetker
Tijd geleden, iets van draadjesvlees. Lagen erwten bij die naar adem snakten in de jus. De jus zorgde er ook voor dat je van de overgebleven aardappelen achteraf nooit gebakken aardappeltjes kon maken. Het schip met zout was er ook niet langsgevaren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je nog wat je had?
Ik had eens lamsvlees met mint. Ze zweren bij die combinatie. Ik vond het yuk.
Dan hoef je ook niet meer naar de kookprogramma's bij de commerciele omroepen te kijken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit. Echt schaamteloos hoe deze reclamestunt als nieuws wordt overgenomen.
Daarnaast is het onmogelijk om het verschil tussen een verse pizza en ovenpizza niet te proeven.
Oh ja. Genoeg om je eetlust te bederven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tijd geleden, iets van draadjesvlees. Lagen erwten bij die naar adem snakten in de jus. De jus zorgde er ook voor dat je van de overgebleven aardappelen achteraf nooit gebakken aardappeltjes kon maken. Het schip met zout was er ook niet langsgevaren.
En een keer bij de Chinees, ik weet geen Engels restaurant, een soort Babi Pangang dat er uit zag als spaghetti en smaakte naar de inlegzolen van Terror Jaap.
Nah, je proeft het verschil direct. De bodem is compleet anders (maar niet persé minder lekker)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:25 schreef manny het volgende:
Dr Oetker is ook mijn favoriete dieprvies pizza bij de appie. Nothing beats the inferno van de Lidl uiteraard, maar die zit tegenwoordig in tijdelijke assortiment, en is dus niet altijd verkrijgbaar.
Ik denk trouwens ook dat ik de pizza's van de pizzaboer op de hoek veel lekkerder vindt, maar de vraag is uiteraard in hoeverre dit objectief is, blinddoek test zou ik eigenlijk moeten doen en misschien trap ik er dan net zo hard in zoals de recensenten in de uk
Tot zover.
Idd die vieze diepvries spul is nep en zompigquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan noem je ook wat zeg.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:48 schreef habitue het volgende:
Ik vind dr Oetker pizza's ook lekkerder dan 90% van de pizza's die je bij de turk op de hoek koopt.
Nou ik vind het nogal wat. Bedroevende pizza's in NL dus over het algemeen. Mocht ik een pizzeria hebben zou ik er iig voor zorgen dat ze beduidend lekkerder zijn dan de diepvriespizza's die je voor een euro of 2 bij de supermarkt kunt kopen.quote:
Dan moet je een paar straten verderop naar de Italiaan gaan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:48 schreef habitue het volgende:
Ik vind dr Oetker pizza's ook lekkerder dan 90% van de pizza's die je bij de turk op de hoek koopt.
Dat is een waar woord, maar de meeste pizzabakkers zijn Turken. Aardige jongens, maar eet daar geen pizza. Die bakken ze altijd in een vorm namelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan moet je een paar straten verderop naar de Italiaan gaan.
Ik kan hier kiezen tussen een Egyptisch restaurant en een Italiaans restaurant. Je begrijpt mijn keuze wel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een waar woord, maar de meeste pizzabakkers zijn Turken. Aardige jongens, maar eet daar geen pizza. Die bakken ze altijd in een vorm namelijk.
Leuk toch? Zo'n cirkel verveelt wel na een tijdje.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..] Turken. Aardige jongens, maar eet daar geen pizza. Die bakken ze altijd in een vorm namelijk.
De smerigste pizza die ik ooit heb gehad was in Italiëquote:Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Kreator het volgende:
Of het zijn mensen die nog nooit in een klein Italiaans dorpje hebben genoten van een échte lunch met een heerlijke simpele pizza met parmaham. Dat kan ook. Dan weet je het verschil gewoon niet.
Dan kom je echt bij de verkeerde zaken. Domino's en NY Pizza zeker?quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:53 schreef Zapata het volgende:
ik vind dr oetker pizza's (zeker de case di mama reeks) beter dan een pizza bij een pizzaboer. Ik heb heel veel verschillende pizzaboeren geprobeerd en de bodem is altijd van karton.
Wel moet je die dr oetker pizza's nog een beetje op leuken want er zit niet heel veel spul op.
Nee joh, ik doe niet aan vreet ketens.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dan kom je echt bij de verkeerde zaken. Domino's en NY Pizza zeker?
Babi pangang bij een Chinees halen is natuurlijk ook wel een beetje dom, vraag dan om char siu.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef tong80 het volgende:
En een keer bij de Chinees, ik weet geen Engels restaurant, een soort Babi Pangang dat er uit zag als spaghetti en smaakte naar de inlegzolen van Terror Jaap.
Als je van Amerikaanse pizza's houdt dan vind je die lekker, neem ik aan. Pizza Hut weet ik zo even niet hoe dat smaakt, maar die van NY pizza vind ik bijv echt geen van allen lekker (niet dat ik ze allemaal geprobeerd heb, maar ze zijn gewoon niet zo lekkerquote:
Het was in 1979. Bestond dat toen al ?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 04:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Babi pangang bij een Chinees halen is natuurlijk ook wel een beetje dom, vraag dan om char siu.
NY Pizza, Domino's, Pizza Hut... één pot nat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je van Amerikaanse pizza's houdt dan vind je die lekker, neem ik aan. Pizza Hut weet ik zo even niet hoe dat smaakt, maar die van NY pizza vind ik bijv echt geen van allen lekker (niet dat ik ze allemaal geprobeerd heb, maar ze zijn gewoon niet zo lekker)
Er zat vroeger altijd een Pizza Hut op Amsterdam Amstel Station. Vaak als ik er langs kwam pikte ik altijd een puntje meequote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
NY Pizza, Domino's, Pizza Hut... één pot nat.
Hou kan je dat weten als je het nooit gegeten hebt?quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik eet helemaal geen diepvries pizza. Allemaal troep wat mij betreft.
Er gaat niks boven een goede verse pizza.
Dat zijn ook meer pizzabroodjes dan eckte pizza. Maar die zooi ligt vaak al vanaf dag en dauw in de vitrine, en dan hebben daar al genoeg vliegen op gescheten en vernederlandste Italianen overheen gehoest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua smerige stukken pizza kan Mario aan de Oudegracht er ook wat van, brrrrrr. Ik heb ooit een paar maanden lang in Italië bijna iedere avond pizza gegeten, gemaakt door Napolitanen, ik kan er nog naar terugverlangen.
Komt nog redelijk overeen!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pizza the Hutt
[ afbeelding ]
Pizzeria Da Michele in Napelsquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua smerige stukken pizza kan Mario aan de Oudegracht er ook wat van, brrrrrr. Ik heb ooit een paar maanden lang in Italië bijna iedere avond pizza gegeten, gemaakt door Napolitanen, ik kan er nog naar terugverlangen.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pizza the Hutt
[ afbeelding ]
Schmug.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een betere pizzasmaak dan jij. Geeft niet verder.
De beste pizza in Amsterdam is ook te krijgen bij een Perla: La Perla in de Jordaan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:08 schreef tong80 het volgende:
Uit mijn culinaire recensies horeca Zaltbommel-topic :
Ristorante/Pizzeria Perla di Cairo
Het moest er een keer van komen. Bij de buren van Perla di Cairo aan tafel schuiven.
Had er al vaak een pizzaatje gehaald, maar nog nooit in de pizzeria zelf gegeten. Als ik uit het raam van m'n flatje kijk zie ik de dampende walmen uit de rookpijp van het restaurant opstijgen. Bij aflandse wind uit het midden-oosten snuif ik de geur op van gebraden gehakt, geroosterd varkensvlees en gesnipperde uien. Heel wat anders dan de aangebrande kiplucht van een mislukte barbeque die mijn reukorganen iedere zomer teistert. De veroorzakers daarvan zitten de hele zomer op de stoep in trainingspak bier te drinken. Ik ken inmiddels alle nummers van Fransje Bauer uit m'n hoofd. Het zijn natuurlijk wel de originele, oer-Hollandsche, politiek bewuste, shoarma etende, RTL-kijkers.
Ze hebben ook zo'n mooi bordje aan de muur. 'Krek Wak Wou.' 'Dit is precies hetgeen ik wilde' paste er niet op denk ik. Als ik ze beleefd groet groeten ze altijd in dialect terug : 'Hek wa van oe an ?' 'Eensgelijks' zeg ik dan. Waar vind je dat nog tegenwoordig ?
Ik zag door het raam Yazied al bezig met zijn one-man show. Ik noem hem altijd Ari, klinkt ammicaal, zeg maar goeie kennisen onder elkaar. Ari goochelt al 20 jaar met deegrollers en pannen. 'Jij gaat altijd tot de bodem hè Ari ?' Zei ik in de geest van de Olympische Spelen. Ari worstelt nog steeds een beetje met de Nederlandse taal en hij begreep de dubbele bodem van mijn opmerking dan ook niet helemaal. Met cijfers heeft ie minder moeite. Hij wilde al beginnen aan nummertje 28, toen ik hem vertelde dat ik aan een tafel wilde plaatsnemen. Het was alsof ik in m'n eigen huis op visite ging.
De bediening liet niet lang op zich wachten. Op advies van een mede-recensent bestelde ik de Nazaka. Nummer 81 zou Ari zeggen. Een pizza met alles erop en eran. Voorgerecht een Zuppa di Pomodoro, klinkt toch aantrekkelijker dan het saaie tomatensoep. Net zoals artisjokken lekkerder klinkt dan dierentuinliegen. Na tien minuutjes werd de Pomodoro geserveerd. De soepballetjes dreven met hun billetjes aan de oppervlakte, klaar om opgevist te worden. De eerste indruk had me niet voorgelogen. De balletjes waren lekker heet en de zoet/zure soep was innig verstrengeld met de stukjes tomaat.
Wachtend op mijn Pizza nam ik de omgeving in me op. Het was rustiek en knus. Italiaans en Egyptisch vloeiden mooi samen met Hollandse degelijkheid. Hier zou het bordje 'Krek Wak Wou' niet misstaan. Samen met Ari Salami zorgde het voor een gemoedelijke, huiselijke sfeer.
Vanaf mijn tafel zag ik Ari met de pizzabodem gooien alsof ie aan het discuswerpen was. Ari was goud waard voor deze zaak en ging helemaal in zijn werk op. Hij had duidelijk plezier in wat ie deed.
Mijn grootste plezier zou nog komen.
De Pizza was niet te groot en niet te klein. Precies zoals het hoort. Alles lag mooi gerangschikt.
Niets overlapte elkaar en niets lag er verloren bij. Waar te beginnen is dan de vraag. Ik prikte eerst een champignonnetje aan de vork. Stukje deeg erachteraan. 'We are the champignons' wilde ik zingen. Maar hield me met moeite in. De bodem was niet te dik en heerlijk knisperig. De stukjes tomaat waren niet te slap en de paprika niet te hard. Je zou er bijna een stijve van krijgen, ware het niet dat er net een engeltje op m'n tong pieste. De kaas fietste overal tussendoor, was als een glijmiddel voor de ham, salami en uitjes. Dit was als een thuiswedstrijd voor de ananas, alleen het applaus ontbrak.
Het was duidelijk, hier had Ari jarenlang voor geoefend.
Dit was de perfecte pizza. Hans van Zetten zou zeggen : 'Hij staat, hij staat en ik sta ook.'
Een 9. Zonder aftrek van punten
Coolquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:19 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
De beste pizza in Amsterdam is ook te krijgen bij een Perla: La Perla in de Jordaan.
Waarom moet ik hier aan de grobbebollen denken....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pizza the Hutt
[ afbeelding ]
Mij aan de Freggelsquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:15 schreef soapie het volgende:
[..]
Waarom moet ik hier aan de grobbebollen denken....
Dat is geen pizza dan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel. Ik heb wel eens zo'n goedkope pizza op, van 2 euro of zoiets. Was echt vies, vond ik. Niet te vergelijken wanneer je een turks brood bij de bakker haalt, het plat doorsnijdt, besmeerd met sugo, bijpassende groenten er op doet, salami, besprenkeld met goede, geraspte kaas en het in de oven doet.
Had ik ook. 'Dan doe ik dit.......en alles staat stil'quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:15 schreef soapie het volgende:
[..]
Waarom moet ik hier aan de grobbebollen denken....
Amen. Overigens slechte foodies dat ze hier intrappen, want fabriekspizzas herken je echt wel makkelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:49 schreef LXIV het volgende:
Zie je hoe zeer perceptie een rol speelt bij proeven. Als die uitgenodigde fijnproevers meteen verteld was dat ze een goedkope diepvriespizza voor hun neus hadden staan, dan waren ze niet eens opgegeten.
Op dat principe is eigenlijk heel de marketing gebaseerd. Iphone's, Coca-cola, Smith-chips, merkkleding. Er zijn maar een paar producten, zoals bijvoorbeeld brood, die ik echt beter vind als ze duurder zijn.
Iedereen heeft toch wel een fatsoenlijke pizzeria om de hoek zitten, die van een particulier is en niet van de Domino's of een andere keten..?quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:24 schreef Chewie het volgende:
Vind het bericht niet eens zo bijzonder.
Hier in NL komen de meeste pizza's ook weg van " Amerikaanse" fastfood ketens of van de kebab boer.
Beide gebruiken kant en klare pizzabodems en tomatensaus, waarvan het met niet eens zou verbazen dat dit uit dezelfde fabriek komt als Dr oetker.
Gelukkig zijn er nog een paar goede Italiaanse pizzeria's hier in de buurt.
Domino's/NY smaakt beter dan die kleine Turkententen hier, die hebben er echt niks van begrepen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:45 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch wel een fatsoenlijke pizzeria om de hoek zitten, die van een particulier is en niet van de Domino's of een andere keten..?
De turk bij mij om de hoek maakt de beste Italiaanse pizza's, van eigen deeg en eigen tomatensaus. Ze bakken er ook shoarma, maar dat zegt niks over de pizzabakkunsten. Daar kan menig Italiaan of Amerikaanse keten nog een puntje aan zuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |