m.a.w. je advies is gewoon proberen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Gewoon luisteren naar je lichaam, niet iedereen gaat even goed op hetzelfde schema en iedereen heeft verschillende groepen die hard gaan of achterblijven.
ja, de meeste BB-ers hebben veel geprobeerd qua's schema'squote:Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef no1uknow het volgende:
[..]
m.a.w. je advies is gewoon proberen.
Ziet er prima uit, gewoon een maand of twee mee werken en kijken hoe het gaat. ik ben het met je eens dat sommige oefeningen wat te dicht op elkaar zitten. BP en OHP na elkaar ben ik niet zo´n fan van. DL en BORS achter elkaar ook niet. Maar i8k zou gewoon kijken hoe het gaat. Als je bv het idee hebt dat je op de OHP in moet inleveren doordat je net van de BP af komt zou ik wat gaan schuiven.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:23 schreef no1uknow het volgende:
Tweede en laatste keer dat ik een potentieel schema ga droppen hierHet is niet m'n bedoeling hier een zooi schema's neer te plempen zonder er daadwerkelijk wat mee te doen
Maar dat vorige schema was eigenlijk wel dramatisch
Op basis van het commentaar van Snakey en de anderen (mijn dank is groot) ben ik verder gaan zoeken.
Deze ziet er qua verdeling wat beter uit, wat meer isolatie wat ik graag wil omdat SL wat saai werd en meer massa aanzetten. Heb dit van DBB geplukt, heel klein beetje aangepast nog.
Wat is ook jullie commentaar op dat sommige oefeningen van bepaalde spiergroepen meteen na elkaar komen, kan je dat niet beter afwisselend in je workout verwerken? Dus vrijdag bijvoorbeeld niet squats en daarna leg press maar squats, standing calf raises en daarna legpress. Zelfde geldt voor deadlifts en daarna BOR's.
Maandag:
Bench-Press 3x8
Overhead Press 3x8
Dumbbell Flyes 3x10
Incline Dumbbell 3x10
Barbell Upright Row 3x10
Dumbbell Lateral Raise 3x10 of Delts Machine
Parallel Bar Dips 3x10
Triceps Bench Dips 3x10
Woensdag:
Deadlift 3x5
Bent Over Rows 3x10
Lat Pull Down 3x10
Chin-Ups 3x8
Shrug 3x8
Dumbbell Curl 3x10
Hammer Curl 3x10
Behind The Back Wrist Curls 3x10
Vrijdag:
Squat 3x8
Horizontal leg press 3x10
Horizontal leg curl 3x10
Standing Calf Raises 3x12
Leg Raises 3x15
Dumbbell Side Bend 3x8
Ma: Borst, schouders, triceps
Wo: Rug en biceps
Vrij: Benen en buik
Ik hoor graag jullie mening
zou je jouw schema eens willen posten, zou na de vakantie ook zoiets willen doen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:45 schreef Sapstengel het volgende:
Die verdeling vind ik erg fijn, ik doe zelf ook push/pull/legs, maar dan met A en B dagen, zodat ik alle drie de trainingen 2x per week kan pakken.
Push: Borst, schouders, triceps.
Pull: Rug, rear delts, traps, biceps.
Legs: ja, benen.
Zoals Agentperry al zei, front en side delt pak je met borst, rear delt en traps met rug. Bevalt mij echt prima die manier van trainen, wil nooit iets anders meer tbh.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:28 schreef esv7 het volgende:
[..]
zou je jouw schema eens willen posten, zou na de vakantie ook zoiets willen doen.
Compounds doe ik altijd 5x5 met hetzelfde gewicht (bench press, squat variaties, deadlift, bent over row, overhead press). Andere oefeningen (incl stiff legged dl en deficit dl) gewoon 4 setjes van 10/10/8/8 of 10/10/8/6 ofzo.quote:Push
A:
benchpress max effort
incline db press
incline flies
cable low flies
overhead presses
side raises
dips
tricep rope
B:
overhead press (laatste paar reps vaak push press)
incline db press
cable flies
side raises
front raise
close grip benchpress
tricep kickback
tricep rope
Pull
A:
deadlift max effort
pullups
bent over row
cable rows
face pull
cable rear delt fly
shrugs
EZ bar curls
B:
deficit deadlift
pullups
bent over row
straight arm pulldown
dumbbell rows
cable rear delt fly
shrugs
DB hammer curls
Legs
A:
low bar squat max effort
lunges
pistolsquat variatie
leg extensions
ham oefening (glute ham raise/leg curl)
core werk
B:
frontsquat
goodmornings
stiff legged dl
glute ham raises
dumbell hamstring oefening
core werk
Bedankt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[..]
Compounds doe ik altijd 5x5 met hetzelfde gewicht (bench press, squat variaties, deadlift, bent over row, overhead press). Andere oefeningen (incl stiff legged dl en deficit dl) gewoon 4 setjes van 10/10/8/8 of 10/10/8/6 ofzo.
Ik zou het gewoon laten staan zo. Je doet die dag ook al BOR, waar je ook een beetje dezelfde spieren meeneemt. Er zit meer pull in die dag.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:59 schreef no1uknow het volgende:
Verder merkt een vriend van me op dat ik shrugs beter op maandag zou kunnen doen want dat is schouder, gedachten hierover?
Oke thanks voor het advies, ik ga 't aanpassen. Sowieso is het natuurlijk een beetje stoeien met nieuwe oefeningen en indeling, logisch als je aan een nieuw schema begint. Tel daar bij op dat ik eigenlijk alleen ervaring heb met compounds door Stronglifts, dumbbell fly's zijn o.a. nieuw voor me. Lekkere oefening trouwensquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:05 schreef Sapstengel het volgende:
Klopt ja, ik deed het eerst ook om en om toen ik split deed. Maar beter om per spiergroep te doen inderdaad, na 1 oefening voel je het vaak goed aan in je spieren. Dus kan je efficienter trainen. Na BP en incline kan ik bijv beter flies doen en erg letten op het samenknijpen.
Shrugs zijn wel meer schouder idd, maar vind het zelf meer een pull oefening. En je traps zijn eigenlijk ook meer deel van je rug imo.
Oke thanksquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:07 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon laten staan zo. Je doet die dag ook al BOR, waar je ook een beetje dezelfde spieren meeneemt. Er zit meer pull in die dag.
Soms wel. Als ik bijvoorbeeld een beetje in tijdnood kom, wil ik de laatste 2 oefeningen (biceps - triceps) wel eens supersetten. Maar niet standaard. Het is ook wel eens lekker als afwisseling, even goed afmatten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:19 schreef stinkie het volgende:
Supersetten jullie trouwens? Ik merk dat omdat steeds vaker doe. Efficiënter qua tijd en ben tenminste continue bezig. Zo krijg ik met een split toch nog een 2e trainingsmoment, hoe licht dan ook.
Geen idee of het wat helpt, maar ti's wel lekker
Je hebt verschillende soorten, die fijne zijn echt overal uitverkocht. Die anderen zitten echt kut en zien er niet uitquote:Op maandag 12 augustus 2013 12:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hier bij mij in de buurt nog in overvloed.
Ik heb een shirt waar ik genoeg ruimte rond mijn oksels heb en dergelijke.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:44 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten, die fijne zijn echt overal uitverkocht. Die anderen zitten echt kut en zien er niet uit
Staat in het neklabel alleen de maat of ook de stof waarvan het gemaakt is?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik heb een shirt waar ik genoeg ruimte rond mijn oksels heb en dergelijke.
Zitten perfect.
Hey ik post regelmatig ook me workoutsquote:Op maandag 12 augustus 2013 15:45 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je vergeet er nu wel een paar hoorStereo, Verbosity, Panzer, CarbonC, Yuri, enz enz. Overigens durf ik mezelf ook serieus te noemen; ik ben zeker wel hard bezig.
Stof en maat.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Staat in het neklabel alleen de maat of ook de stof waarvan het gemaakt is?
Okquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:34 schreef Poidertje het volgende:
Jup. Ben meer aan het meelurken. Gewoon hard liften! En af en toe ff een updatetje posten.
Ik vrat dat echt vaak. Kip, uitje, paprika. Alleen die wraks zijn een schietlood aan kcal. Prima bulkvoer, maar voor een cut niks. Zeker niet voor mijn lunchquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef Poidertje het volgende:
Heb sinds kort ook wraps in mijn voedingsschema gegooid.
Ideaal en makkelijk klaar te maken.
Gewoon simpel met kipfilet sla en paprika. En philadelhia light om de boel te laten plakken.
Je moet toch wat als je geen microwave op je werk hebt
Hoezo meer schouder? Schouders zorgen voor abductie van de armen, terwijl shrugs de bovenzijde van de trapezius aanspreekt en zorgt voor elevatie van de schouderbladen. Ik zou het eerder bij rug plaatsen waarbij ook adductie van de schouderbladen wordt uitgevoerd, en ook (weliswaar in mindere mate) de bovenzijde wordt aangesproken. En qua zicht, zoals je zelf ook aangeeft, vormt het de achterzijde van je lichaam.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:05 schreef Sapstengel het volgende:
Klopt ja, ik deed het eerst ook om en om toen ik split deed. Maar beter om per spiergroep te doen inderdaad, na 1 oefening voel je het vaak goed aan in je spieren. Dus kan je efficienter trainen. Na BP en incline kan ik bijv beter flies doen en erg letten op het samenknijpen.
Shrugs zijn wel meer schouder idd, maar vind het zelf meer een pull oefening. En je traps zijn eigenlijk ook meer deel van je rug imo.
u mirin brah? “u jelly?quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:36 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee gehad dat Zeta niet goed wijs was, meen ik echt. Hij post altijd heel vreemd, onvoorspelbaar. Uit frustraties vanuit het niets. Ik weet niet precies wat het is, maar er het is een aparte.
quote:
Drie keer per week trainen is niet serieus bezig zijn? Drie a vier keer per week is imo juist een prima frequentie om te trainen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:27 schreef Poidertje het volgende:
Ik post heel af en toe. Maar ben dan ook absoluut niet serieus bezig. Train ook maar 3 keer per week.
Want kinderen.
Geef me nog een aantal maanden, ik boek wel redelijk vooruitgangquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 06:25 schreef ZetaOS het volgende:
Weet je, ik mis gewoon de "success stories", in dit topic.
Gewoon foto`s van héy dit was ik en kijk na alle input die ik hier gelezen heb is dit het geworden.
Dat vind ik jammer...
Dit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 07:17 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Drie keer per week trainen is niet serieus bezig zijn? Drie a vier keer per week is imo juist een prima frequentie om te trainen.
True. Hij staat niet voor niets bovenaan in de OP.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef Fanta-stick het volgende:
Een hele toepasselijke quote.
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
Panzer is een redelijke successtory imo.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 06:25 schreef ZetaOS het volgende:
Gewoon foto`s van héy dit was ik en kijk na alle input die ik hier gelezen heb is dit het geworden.
Dat vind ik jammer...
En hoe vaak wil je dat zien? Af en toe een foto is prima, maar ik zit dan weer niet t wachten op een topic vol zelfverheerlijkingsfoto's die er hetzelfde uitzien als de week ervoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 06:25 schreef ZetaOS het volgende:
Dat vind ik jammer...
Er is sowieso een beperkt aantal mensen die foto´s plaatst. En degenen die dat doen doen dat niet elke maand, wat begrijpelijk is. Maar ze zijn er weldegelijk, voor en na foto´s, alleen niet veel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 06:25 schreef ZetaOS het volgende:
Dat vind ik jammer...
Omdat je alleen dan serieus met de sport bezig bentquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:51 schreef Ethanolic het volgende:
Vraag me af waarom mensen foto's persé moeten delen hier?
nee joh dat zie je verkeerd, alleen als je zwaar aan de juice zit neem je de sport pas echt serieus.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat je alleen dan serieus met de sport bezig bent
Of soortgelijke kromme logica.
ik heb er met 1 jaar liften meer verstand van dan jullie allemaalquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee joh dat zie je verkeerd, alleen als je zwaar aan de juice zit neem je de sport pas echt serieus.
![]()
![]()
Foto posten doe ik pas als ik meer %bf kwijt ben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 06:25 schreef ZetaOS het volgende:
Dat vind ik jammer...
Doe je dan wel je hoodie uit?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Foto posten doe ik pas als ik meer %bf kwijt ben.
Wel foto's maken nu zonder ze te posten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Foto posten doe ik pas als ik meer %bf kwijt ben.
prcies. laag niveau hierquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:43 schreef fathank het volgende:
[..]
ik heb er met 1 jaar liften meer verstand van dan jullie allemaal
Ik kan nergens vinden waar en wanneer Arnold die uitspraak heeft gedaan. Een Google-search geeft alleen maar citaten in signatures op Nederlandse fora, en via daar weer op wat andere sites.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef Fanta-stick het volgende:
Een hele toepasselijke quote.
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
Haha goddamn.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:00 schreef ssebass het volgende:
Hoorde trouwens laatst een pt over veel water drinken om droger te worden. Dat dit ervoor zorgt dat er genoeg vocht is en je lichaam minder vet gaat opslaan (want vloeibaar). Lijkt mij onzin. Al is veel water drinken natuurlijk wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |