quote:
quote:TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.
Tarieven voor normaal transport:
0 - 50kg > transport 29.- | etagekosten 10.-
50 - 100kg > transport 39.- | etagekosten 20.-
100 - 300kg > transport 59.- | etagekosten 30.-
300 - 500kg > transport 79.- | etagekosten 40.-
En elke volgende staffel van 200 kilo is +20.-
De voorwaarden bij IKEA Delft kunnen afwijken.
Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.
Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag:
Koopzondagen
IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur.
IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur.
IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.
Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
De nieuwe Stockholmcollectiequote:Vragen?
Anna staat iedere dag voor je klaar!
En als Anna het niet weet, vraag je het hier aan één van de medewerkers!
Ik ookquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:24 schreef Troel het volgende:
Ben benieuwd wanneer hij in de bus ligt.
+1quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:24 schreef Troel het volgende:
Ben benieuwd wanneer hij in de bus ligt.
meen je dat? ik vind de koffie niet te hachelen. al is die gratisquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:57 schreef DJMO het volgende:
Het is druk in Haarlemmaar de
smaakt prima
Ik stel geen hoge eisen aan koffie als er maar cafeïne inzit :pquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
meen je dat? ik vind de koffie niet te hachelen. al is die gratis
Artikelen ook.. soms wordt er gekozen voor de traditionele producten, soms de moderne.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:28 schreef Bartjebart het volgende:
Iemand hier al benieuwd naar Kerst 2013?
http://www.ikea-download.(...)-Weihnachten2013.pdf
(prijzen zijn voor IKEA Duitsland en kunnen verschillen t.o.v. die in Nederland)
Die omgekeerde kerstboom op p21 is wel leuk!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:28 schreef Bartjebart het volgende:
Iemand hier al benieuwd naar Kerst 2013?
http://www.ikea-download.(...)-Weihnachten2013.pdf
(prijzen zijn voor IKEA Duitsland en kunnen verschillen t.o.v. die in Nederland)
Huh? Ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat het basiskerstassortiment anders is dan in Duitsland. Wel dat Duitsland vaker extra artikelen verkoopt maar die staan dan niet in dat persboekje.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:08 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Artikelen ook.. soms wordt er gekozen voor de traditionele producten, soms de moderne.
Dan heb ik het verkeerd begrepen van mijn collega's denk ikquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Huh? Ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat het basiskerstassortiment anders is dan in Duitsland. Wel dat Duitsland vaker extra artikelen verkoopt maar die staan dan niet in dat persboekje.
Lekker optijdquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:40 schreef DJMO het volgende:
bezorgtijd tussen 20 en 23 vanavond afgesproken. krijg ik een sms: uw levering wordt verwacht tussen 22:37 en 23:32 uur:')
[ afbeelding ]
Nog even wacten op de volgende hittegolfquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef Troel het volgende:
Wat een ontzettend leuke uitsteekvormpjes en dergelijke! Wanneer is het in de winkel te krijgen
'k ben gewoon echt als laatste aan de beurt, ze zijn er nog steeds nietquote:
whehe. En nu?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
'k ben gewoon echt als laatste aan de beurt, ze zijn er nog steeds niet![]()
bezorgers rijden net wet, ik was de eennalaatste klantquote:
Onbeperkt ikea balletjes?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:33 schreef DJMO het volgende:
ik zag een aanbieding liggen van drie zakken zweedse balletjes halen, twee betalen ligggen![]()
één keer raden wat ik op dit moment zit te eten![]()
zoiets, maar nu protesteert mijn maag welquote:
een stuk of 20?quote:
Oktoberquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef Troel het volgende:
Wat een ontzettend leuke uitsteekvormpjes en dergelijke! Wanneer is het in de winkel te krijgen
Dit dus. Mijn oudste heeft een notenallergie en chocolade is dus echt een no-go als ik het in de winkel haal.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:18 schreef Tink89 het volgende:
Sommige dingen van kerst zijn er al hoor, heb dat appelprintje al duizend keer voorbij zien komen gisteren.
Ik vind vooral dat oldskool cadeaupapier met de naamkaartjes echt heel tof btw, lekker nostalgisch.
Die uitstekers ga ik zeker scoren. En de chocoladevormpjes! Hoe supertof! Heel handig als je geen winkel-chocolade mag![]()
Vind de omkeerkerstboom voor aan het plafond van pagina 21 ook wel echt heel leukAlleen kan ik daar nergens een prijs van vinden...
Ik mag geen lactose, dus alleen extra puur uit de winkel. Met amandel- of hazelnootmelk kan ik thuis heerlijke pralinévulling makenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn oudste heeft een notenallergie en chocolade is dus echt een no-go als ik het in de winkel haal.
Ha, dat is juist wat hier dus niet magquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik mag geen lactose, dus alleen extra puur uit de winkel. Met amandel- of hazelnootmelk kan ik thuis heerlijke pralinévulling makenJum!
Lijkt me ook onhandig. Melk is ook niet handig, lactose stoppen ze overal in als vulmiddel...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ha, dat is juist wat hier dus niet magNoten
Ik heb even getest, als ik op de link mijn winkelwagen klik rechtsboven kom ik er zonder problemen in ieder gevalquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Doet bij jullie de webwinkel het wel? Ik kan niet naar mijn winkelwagen.
Binnenkort kan ik echt gaan bestellen, heb de opleverdatum van mijn nieuwe huis gekregen en ik ga heel veel Paxkasten bestellen.
peerdeklöten?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:33 schreef DJMO het volgende:
ik zag een aanbieding liggen van drie zakken zweedse balletjes halen, twee betalen ligggen![]()
één keer raden wat ik op dit moment zit te eten![]()
Hehehehquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:22 schreef lady-wrb het volgende:
zitten hier ook mensen die bij ikea amsterdam of haarlem werken????
please please sneak ff 2 sets van al die koekjes uitstekers/chocoladegietvormen voor me opzij
dan bak ik voor diegene een pond koekjes in vorm naar keuze (en ik heb er veeeeeeeeel)
je hebt m aangestoken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:16 schreef DJMO het volgende:
ik had het net koud .. nu houdt IKEA me heerlijk warm
ik heb een badjas van IKEA aanquote:
was het maar dat ik in de winkel was .. ik zou me in de hemel wanenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je thuis bent, en niet in de winkel
Toch maar even wachten met een boekenkast dan als ik dit zo ziequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:42 schreef Bartjebart het volgende:
Als ik dit zo zie wil ik ook een METOD keuken
[ afbeelding ]
(Al geloof ik niet dat er zulke kleine deurtjes zijn)
Denk je dat je jarenlang tegen die kieren aan kan kijken zonder je daaraan te ergeren?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:50 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Toch maar even wachten met een boekenkast dan als ik dit zo zie
ik had niet echt tijd om eerder te bellen. Ben de hele dag onderweg geweest voor m'n dochterquote:
morgen zijn ze weer open hoor!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:12 schreef DJMO het volgende:
ik wilde alleen maar info over de nalevering van m'n deelpakket, en ja, dat was iets minder belangrijk dan mijn bezoek aan m'n dochter ;-))
quote:
Het callcenter niet geloof ik...quote:
Die waren me inderdaad opgevallen, maar als je de kastjes onderling verbind zullen die kieren er niet meer zijn.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:47 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Denk je dat je jarenlang tegen die kieren aan kan kijken zonder je daaraan te ergeren?
mention de smileyquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nog nooit een schroefje overgehouden en mijn hele huis staat vol IKEA
Wel bakken vol inbussleuteltjesquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:53 schreef Doedezemaar het volgende:
als ze die dingen nou eens niet meer standaard bijleverden maar los gingen verkopen voor een euro per stuk oid, dan scheelt dat een hoop rotzooi in je huisquote:
Ik had er laatst een waar ze een soort plastic handvat omheen gedaan hadden. Wel handig, maar brak toch af bij stevig aandraaienquote:Op zondag 11 augustus 2013 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
Ik gebruik die sleuteltjes niet meer om ze in elkaar te zetten, krijg je last van je vingers van als je veel in elkaar moet zetten.
shit, daar had ik moeten denken toen ik donderdag in de ikea liep :/ moet drie kasten in elkaar zetten ...quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:13 schreef Dragonberry het volgende:
Wij hebben gewoon die elektrische schroeftol gekocht bij Ikea. Scheelt veel tijd
Dat is een gewone boormachine ?quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:13 schreef Dragonberry het volgende:
Wij hebben gewoon die elektrische schroeftol gekocht bij Ikea. Scheelt veel tijd
Kwestie van met beleid mee omgaan. Met een accuboor gewoon niet op zn hardst, maar standje 3-4 en dan rustig indraaien en bij twijfel stoppen. Gaat primaquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:00 schreef loecje het volgende:
draai je met zo'n schroeftol niet gemakkelijk de schroeven te ver door?
dat had ik met de accuboormachine wel *oeps*
Nee, deze is speciaal voor schroeven e.d. en is minder krachtig. Lekker klein ookquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat is een gewone boormachine ?
volgende weekquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die koop ik de volgende x dat ze bij de Lidl een grote koffer in de aanbieding hebben
ik bedoel eigenlijk deze:quote:
ah thnxquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:38 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Nee, deze is speciaal voor schroeven e.d. en is minder krachtig. Lekker klein ook
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20214199/
ik zou zeggen onderaan beginnen want anders kan je de kastjes niet meer op de rail klikken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Leandra het volgende:
Vraagje:
Ik heb een paarBesta-kastjes gekocht, compleet met het wandrailsysteem omdat ik er van uitga dat dat makkelijker werkt, maar wat is nou wijsheid?
Bovenaan beginnen en dan naar beneden werken, of juist onderaan beginnen zodat je iedere volgende rij kastjes er al zo bovenop kunt zetten om het uit te meten?
Oh, goed punt, ik had niet eens nagedacht over de wijze van bevestigen op de railquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:56 schreef loecje het volgende:
[..]
ik zou zeggen onderaan beginnen want anders kan je de kastjes niet meer op de rail klikken.
Zucht. Net al een antwoord getypt, maar een tab teveel gedrukt waardoor ik in de AV terecht kwamquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Leandra het volgende:
Vraagje:
Ik heb een paarBesta-kastjes gekocht, compleet met het wandrailsysteem omdat ik er van uitga dat dat makkelijker werkt, maar wat is nou wijsheid?
Bovenaan beginnen en dan naar beneden werken, of juist onderaan beginnen zodat je iedere volgende rij kastjes er al zo bovenop kunt zetten om het uit te meten?
Het is net alsof IKEA opeens allemaal van dat soort opstellingen gebruikt. Hier in Hengelo na de verbouwing ook een stuk of 5 van dat soort combinaties...quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:54 schreef Leandra het volgende:
Ik was van plan iets vergelijkbaars met dit te maken:
[ afbeelding ]
Maar dan dat de kastjes links ook zweven, want ik heb geen zin de plinten van m'n nagelnieuwe parketvloer te gaan mollen. Ook de gewone plint wil ik graag houden zoals hij is.
En de rails heb ik meegenomen zodat het voor mij makkelijker werkt, of ze nodig zijn of niet maakt daarbij niet zoveel uit, als het voor mij eenvoudiger wordt de kastjes op te hangen hebben ze hun doel bereikt... ik heb wat fysieke probleempjes en maak zaken daarom graag zo makkelijk mogelijk.
Nooit besta of faktum elementen gekocht zeker en dan lades gebruiken ipv planken?quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Dan heb je nog steeds geen schroefjes over, maar plankdragersquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:33 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nooit besta of faktum elementen gekocht zeker en dan lades gebruiken ipv planken?
Nou ja als het is zoals je het zelf graag wilt hebben dan is het mooi meegenomen natuurlijkquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:27 schreef Leandra het volgende:
Ja, het viel mij ook op, zowel in Amersfoort, Delft als Utrecht.... nou kwam het mij toevallig wel heel goed uit, want het komt tegen een muur die net naast een hoger deel van de kamer ligt, en dan ook nog eens de muur die ik nodig heb om het licht in de rest van de kamer te weerkaatsen, dus zelfs de opstelling qua links/rechts is precies zoals ik het zou willen hebben.
Ja, ik kan me voorstellen als je telkens dezelfde opstelling ziet, maar hij moet tegen deze muur:quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:37 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nou ja als het is zoals je het zelf graag wilt hebben dan is het mooi meegenomen natuurlijkmaar ik vond het een beetje een overkill...
Oh sorry ik zie dit nu pas. Ik heb werkelijk geen ideequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:22 schreef SamAxe het volgende:
@ Bartjebart:
Misschien dat jij dit weet. Wat is de afstand tussen de vloer en onderkant van zijkant van het NORDLI badframe? Of is dat ongeveer gelijk aan VARDÓ dekenlades? Dus 18 cm?
b.v.d.
Klopt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
Even checken bij de kenners: de IKEA bezorgservice kosten gaat om gewicht, ongeacht hoeveelheid paketten, correct?
http://www.ikea.com/ms/nl(...)ransportservice.html
Danke.quote:
Komt er een deel boven het verhoogde stuk?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen als je telkens dezelfde opstelling ziet, maar hij moet tegen deze muur:
[ afbeelding ]
klikbaar
Dus dan komt zo'n opstelling wel heel leuk uit.
De muur is inmiddels geschilderd en ontdaan van overbodige aansluitpunten en op de vloer ligt een prachtig visgraat parket![]()
Nee, het komt alleen in het lage gedeelte, dat is de woonkamer, het hoge deel is de eetkamer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Komt er een deel boven het verhoogde stuk?
maar... Als ze echt identiek zouden zijn zou je ze zonder probleem om kunnen wisselen lijkt me?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:29 schreef DJMO het volgende:
lichtelijk onhandigbij de dombas kast zijn de onderplank en de bovenplank identiek aan elkaar, waardoor je ze met in elkaar zetten vrij makkelijk door elkaar kunt halen
![]()
mijn kast werd vandaag voor me in elkaar gezet; kreeg een whats'app : kast klopt niet, gaatjes zitten verkeerd... ik kom thuis, kijk één keer en zeg: draai boven en onder eens om?? en verdomd, ik had gelijk. maar vervelend blijft het wel
de kast past prima in elkaar als je ze verwisselt, alleen heb je dan in eens een smal hanggedeelte en een breed leggedeelte. en dan kom je dus niet uit met de stang en planken. maar dat werd pas opgemerkt toen hij in elkaar zatquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar... Als ze echt identiek zouden zijn zou je ze zonder probleem om kunnen wisselen lijkt me?
Dus ik vrees dat t puur aan de in elkaarzetter lag
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 03:17 schreef Amarantha het volgende:
Ik wou een catalogus bestellen.. Kan niet. Is dat altijd zo? Kun je alleen rond een bepaalde tijd die dingen bestellen?
quote:5. Wat kan ik doen als ik geen catalogus heb ontvangen?
Vanaf maandag 26 augustus kan je een exemplaar ophalen bij de klantenservice van een IKEA vestiging bij jou in de buurt. Vanaf dinsdag 27 augustus kan je ook online een exemplaar bestellen via onderstaande link:
Dan is de handleiding niet zorgvuldig genoeg bekeken. Los daarvan is de Dombas echt een hel om in elkaar te zetten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
de kast past prima in elkaar als je ze verwisselt, alleen heb je dan in eens een smal hanggedeelte en een breed leggedeelte. en dan kom je dus niet uit met de stang en planken. maar dat werd pas opgemerkt toen hij in elkaar zat
Volgens mij mag het geen problemen opleveren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:35 schreef secondant het volgende:
Twee vraagjes hier aan de ikea kenners:
Wij hebben boven de tafel een lamp hangen de Ikea Horby lamp: https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1366&bih=643. Nu vroegen wij ons af of het mogelijk was hier een dimmer op te zetten. Het is een halogeen lamp dus dat zou moeten kunnen? De medewerker van Ikea gaf aan dat dit mogelijk was maar de dimmer van Ikea vonden wij niet passen. Nu kan ik op internet enkel wat negatieve verhalen vinden. Iemand die mij kan helpen en uitsluitsel kan geven?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)_AA-500609-9_pub.pdfquote:Daarnaast vroeg ik mij af of het aan te raden is om een Pax kast te bouwen en de schuifdeuren er later in te hangen. We willen Hasvik deuren in het wit (200*201 meter) en deze hebben door heel NL leveringsproblemen. Het zou ons wel heel goed uitkomen om dit weekend als gepland de kast te bouwen maar ik weet niet of het aan te raden is (c.q. handig is) wanneer we pas over een maand of zo de schuifdeuren ervoor hangen? Kan dat bijvoorbeeld in de constructie?
Top Tnx!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij mag het geen problemen opleveren.
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl(...)_AA-500609-9_pub.pdf
In de montagehandleiding staan de kasten ook reeds gemonteerd.
Ik heb hier de schuifduren pas 4 jaar na het monteren van de kasten gemonteerd.
Ik gok:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:48 schreef Mirjam het volgende:
heeft 1 van jullie enig idee waar de productiesticker te vinden is van de Manstadt bank?
thanks, ik ga straks ff op zoek! Scheelt als ik enigszins weet waar ik moet kijkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik gok:
geplakt onder de 'klep' of op het gedeelte dat uitschuifbaar is.
onderop wellicht?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:48 schreef Mirjam het volgende:
heeft 1 van jullie enig idee waar de productiesticker te vinden is van de Manstadt bank?
ja daar was ik al bang voorquote:
Ik ben nog nooit een product tegengekomen zonder productiesticker/opdruk/etc.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:42 schreef Mirjam het volgende:
ik heb vast weer de enige bank ter wereld zonder productiesticker
Volgens mij komen IKEA matrassen uit Polen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:33 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk zou ik het wel doen.
Wij waren afgelopen voorjaar in een vakantiehuisje waar de bedden en matrassen net gewisseld werden (het huisje had helemaal niet verhuurd moeten zijn), en we hebben behoorlijk last gehad van de matrassen, onze zoon van 2½ die in een campingbedje sliep, maar op een kamer waar 2 nieuwe bedden stonden was ook behoorlijk beroerd.
Ze stoppen allerlei bestrijdingsmiddelen in de containers waarin matrassen vervoerd worden, zeker als het spul uit China komt.
Ik weet niet of de Ikea matrassen ook zo'n containertocht per boot achter de rug hebben, maar afgezien van het feit dat een matras rustig moet uitliggen zou ik het er qua geur ook een paar nachten niet op wagen.
Als je in dit topic leest wat er in de containers wordt gespoten, dan word je daar niet vrolijk van
We hebben inderdaad wel eens gehad dat we een zeecontainer vol met 1 product kregen (geweldige actie van Ingvarquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:19 schreef Leandra het volgende:
Als een matras uit een EU-land komt zou het idd geen probleem moeten zijn.
De tussenwand in een brede kast is net zo dik als 2 zijwandjes volgens mij. Dus daar van uitgaande moet het wel te doen zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:16 schreef Leandra het volgende:
Weet iemand zo of ik die wandrail voor de Besta ook door kan koppelen achter verschillende kastjes?
In de gebruiksaanwijzing staat alleen maar een voorbeeld van gekoppelde rails achter een dubbel kastje, maar als ik 2 kastjes van 60 naast elkaar heb, kan ik dan ook die rails koppelen?
Dus dat ik eerst een hele rij rails aan de muur heb en dan zo achter elkaar de kastjes er op kan hangen, en dat ik niet per rail met een kastje hoef uit te meten waar hij precies moet komen?
Nja ik kan me niet voorstellen dat het om die 2 a 3 mm niet zou gaan passen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:33 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat had ik ook gezien, die paar mm verschil... vandaar m'n vraag, want als ik ga boren en het past net niet dan heb ik een probleem
Maar ik zou het er dus op kunnen wagen? Rails aan de muur maken en dan pas de kasten doen?
Dat had ik aan de ene kant ook verwacht, maar ik zie dus nergens dat ze ook gebruikt kunnen worden om kastjes dmv de rail aan elkaar te koppelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nja ik kan me niet voorstellen dat het om die 2 a 3 mm niet zou gaan passen eerlijk gezegd.
Het voordeel met die rail is juist dat de kasten dan zeker strak tegen elkaar aan gemonteerd zijn en niet zoals hier met een kleine naad.
Dit ja, de zoveelste binnen een paar weken, maar ik klaag niet hoor, zo na de verhuizing komt het mij alleen maar goed uitquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef Bartjebart het volgende:
Krijgen jullie de laatste tijd ook zoveel kortingsvouchers?
Ik heb net alweer een mail gehad met dit keer 5.- korting bij min. 50.-.
Ik heb nog even zitten denken maar het lijkt me erg raar dat het niet zou kunnen. De deuren, planken etc zijn allemaal hetzelfde. Of het nou voor de 60 of de 120 brede kasten is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had ik aan de ene kant ook verwacht, maar ik zie dus nergens dat ze ook gebruikt kunnen worden om kastjes dmv de rail aan elkaar te koppelen.
Dat hebben ze mij slechts 5x in 2 jaar tijd toegezegdquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb tijdje geleden van de klantenservice te horen gekregen dat ze nu hebben geregeld dat ik e-mails ga ontvangen, maar ik zie nog steeds niks verschijnen. Ik wil ook kortingsvouchers.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:47 schreef MaLo het volgende:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30110832/
Deze bakken he, kun je er ook eentje op de grond zetten (en de rest erop) en zou het blijven zitten als je ze niet aan de muur schroeft, maar met dubbelzijdig tape aan de muur maakt? Zou deze bakken graag in de bijkeuken hebben, alleen is deze betegeld en lopen er veel lastig te lokaliseren leidingen in de muur :|
En daarna in elkaar schroevenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dinsdag voor 400 kilo aan meubelen ophalen bij de ikea
Ophalen?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dinsdag voor 400 kilo aan meubelen ophalen bij de ikea
Zal morgen als ik de laptop aan heb wel een lijstje plaatsenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ophalen?Hoef je die niet te kopen?
Wat ben je allemaal van plan te halen?
Assortiment lijkt me, misschien is de Morvik nieuw?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:36 schreef JohnB52 het volgende:
Uit assortiment of nieuwe collectie?
Dat kan gebeuren toch? Je hebt wellicht ook net pech dat je 4 artikelen gelijktijdig hebt die er niet zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:34 schreef Stereotomy het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn veel spullen nergens op voorraad?
160cm Tupplur verduisteringsgordijn zwart, Nils eetstoel met gewone grijze bekleding, Mysa Vete donsdekbed, Morvik garderobekast... niet de meest exotische items, maar gewoon niet aanwezig
Je krijgt ze alleen via de mail. Ze zijn gepersonaliseerd; je familynummer staat erop en je krijgt volgens mij ook niet alle kortingsbonnen, maar bepaalde alleen naar aanleiding van een online enquetequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:52 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren toch? Je hebt wellicht ook net pech dat je 4 artikelen gelijktijdig hebt die er niet zijn.
TUPPLUR; ik gok dat productietechnisch gezien de prioriteit uit gaat naar de witte. Is er dus op een bepaald gebied een leverprobleem dan zullen eerst de witte doorgeproduceerd blijven. Bij NILS geldt dit voor de SIVIK bekleding. Die wordt gebruikt voor KARLSTAD banken die wellicht meer verkopen dan NILS (die helemaal niet zoveel verkochten jaren geleden).
Heb je een Nederlandse IKEA Familykaart?quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:08 schreef Grijsbaard het volgende:
Heb dan weer eens pech.. Ik krijg alleen Duitse..
Ik heb een Nederlandsche en een Duitse. Zal zo even naar de klantenservice lopen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heb je een Nederlandse IKEA Familykaart?
Dan zou je contact met IKEA kunnen opnemen om te zorgen dat je mails ontvangt.
Ik krijg dinsdag de sleutel van mn huisje.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ophalen?Hoef je die niet te kopen?
Wat ben je allemaal van plan te halen?
quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:43 schreef MacorgaZ het volgende:
De Trysil-kast staat hier een paar meter achter me, een flink werk om in elkaar te zetten.
Hou voor die kast maar een best aantal uurtjes op de planning.
Leuk!quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik krijg dinsdag de sleutel van mn huisje.
Wat ga ik halen/kopen:
• NYVOLL Bedframe, middenbruin
• SULTAN LÖDINGEN Lattenbodem x2
• TRYSIL Garderobekast schuifdeuren/4 lades, donkerbruin, zwart
• NYVOLL Ladekast 2 lades, middenbruin, wit x2
• HEMNES Vitrinekast met 3 lades, grijsbruin
• EKTORP 2-zitsbank en chaise longue, Svanby grijs
En dan moet ook nog alles in elkaar worden gezet, dat gaat hoop frustratie opleveren met m'n vriendin
Dinsdagavond halen we alles op in Hengelo
Leuk..nu nog welquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Leuk!
Is dat allemaal voor de slaapkamer?
die ja! Echt goedkoop!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:39 schreef JohnB52 het volgende:
Welke aanbiedingen?
http://www.ikea.com/nl/nl/store/breda/offers
Die zijn er al een tijdje
zou kunnen, geen idee..quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:56 schreef JohnB52 het volgende:
Dat komt nog uit de restanten van Plundra denk ik.
Ja, echt een erg mooie kast, voor de prijs en functionaliteit (de lades danquote:
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:25 schreef Leandra het volgende:
Weet iemand of de ondiepe planken (35 cm) voor de Pax ook in een diepe (58 cm) Pax-kast passen?
zodat je dingen VOOR de planken kan hangen? En de planken voor zaken zoals hoeden kan gebruiken? Denk ik.quote:
Dan kan ik daar ook wat opleggen en hoef ik niet altijd helemaal diep achterin de kast te graaien waar je het bijna niet ziet.quote:
omdat het makkelijker is om een gordijn korter te maken dan langer te maken?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:30 schreef KillerBee4ever het volgende:
Misschien heb ik dit verkeerd gezien hoor, maar ik zocht afgelopen weekend op de site naar gordijnen en kwam tot de constatering dat alle gordijnen 3m lang zijn. Leuk voor een huis met hoge plafonds, maar deze lengte is in de meeste huizen totaal niet praktisch. Zelfs de zoom die je dan nog moet maken is gigantisch. Waarom is dit?
Omdat strijkzoomband?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:30 schreef KillerBee4ever het volgende:
Misschien heb ik dit verkeerd gezien hoor, maar ik zocht afgelopen weekend op de site naar gordijnen en kwam tot de constatering dat alle gordijnen 3m lang zijn. Leuk voor een huis met hoge plafonds, maar deze lengte is in de meeste huizen totaal niet praktisch. Zelfs de zoom die je dan nog moet maken is gigantisch. Waarom is dit?
Ik weet niet hoe jij zoomt, maar ik meet het gordijn af. Dan strijk ik hem zodat je de naad ziet, dan knip ik een gedeelte van die lap er af, dan strijkzoomband er in, dan strijken en dan het restant er af knippen. Werkt prima. Zelfs als je een extra dikke zoom doet ivm een gewichtje er in zodat de gordijnen omlaag hangen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:51 schreef KillerBee4ever het volgende:
@computergirl: hier ben ik niet handig in, zeg maar gerust: helemaal niet handig![]()
@Puala: maar de zoom wordt dan dus enorm. Dan moet je het gordijn eigenlijk wel inkorten.
Het zou toch handiger zijn als Ikea wat meer lengtemaat opties zou hebben (net als Hema, Kwantum e.d.)
Ik heb nog nooit gezoomt (of zelfs ook maar naald en draad gezien)quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij zoomt, maar ik meet het gordijn af. Dan strijk ik hem zodat je de naad ziet, dan knip ik een gedeelte van die lap er af, dan strijkzoomband er in, dan strijken en dan het restant er af knippen. Werkt prima. Zelfs als je een extra dikke zoom doet ivm een gewichtje er in zodat de gordijnen omlaag hangen.
Voordeel hier is dat je geen naald en draad zietquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezoomt (of zelfs ook maar naald en draad gezien)![]()
![]()
Dank je voor je uitleg, zodra ik tijd heb om langs de Ikea te gaan, zal ik toch eens kijken
Hahahaha ik zie je tweet voorbij komen!quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:51 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, koffie en limonade is duurder geworden, limonade zelfs 39% duurder.
En ze hebben alleen nog maar Cola, Cola Light en Vosbessenlimonade.
Bij Ikea Breda.
[ afbeelding ]
Balletjes dus ook...
twitter:johnandcorrinna twitterde op maandag 19-08-2013 om 13:06:27@IKEANederland jammer dat limonade (39%) en de balletjes (20%) duurder is geworden! Nu is t niet meer zo goedkoop met t hele gezin! reageer retweet
Al schoongemaakt?quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:49 schreef Adnap het volgende:
Vraagje : iemand enig idee hoe ik mijn vonkontsteking weer de praat krijg ? Gisteren nog vrolijk tik tik en nu niets meer.
Gebruikelijk schoongemaakt dus lapje er over zoals elke dag. Kan ik nog wat speciaal schoonmaken ?quote:
Okee.. als alle 4 het niet doet, dan heeft het denk ik niet met de ontsteker zelf te maken.. Hangt er misschien ergens een draadje los, aangezien het elektrisch is?quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:51 schreef Adnap het volgende:
[..]
Gebruikelijk schoongemaakt dus lapje er over zoals elke dag. Kan ik nog wat speciaal schoonmaken ?
Alle 4 doen ze het trouwens niet.
ehh inbouw dus ik kan het zo niet zien door de glasplaat heen helaas en ik zou ook niet weten waar te moeten zoekenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:52 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Okee.. als alle 4 het niet doet, dan heeft het denk ik niet met de ontsteker zelf te maken.. Hangt er misschien ergens een draadje los, aangezien het elektrisch is?
Hmm.. dan weet ik het ook niet.. Zou dan even met IKEA zelf contact opnemen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:52 schreef Adnap het volgende:
[..]
ehh inbouw dus ik kan het zo niet zien door de glasplaat heen helaas
Oke,thxquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:53 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Hmm.. dan weet ik het ook niet.. Zou dan even met IKEA zelf contact opnemen.
Heb je je kookplaat gisteren schoon gemaakt? Wellicht dat er wat water/vocht bij gekomen is? Hier een keer gehad en toen hielp het om 2 dagen te wachtenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:51 schreef Adnap het volgende:
[..]
Gebruikelijk schoongemaakt dus lapje er over zoals elke dag. Kan ik nog wat speciaal schoonmaken ?
Alle 4 doen ze het trouwens niet.
Yup, niets aan de hand, op dezelfde zit ook de oven, werkt primaquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:07 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je de meterkast al aan de binnenkant bekeken?
Elke dag maar niet anders dan normaal, hij tikt ook helmaal niet. Lees wel over problemen met een trafo ?? Geen idee of die erin zitquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heb je je kookplaat gisteren schoon gemaakt? Wellicht dat er wat water/vocht bij gekomen is? Hier een keer gehad en toen hielp het om 2 dagen te wachten
De fabrikant van je kookplaat (Whirlpool volgens mij) doet de serviceafhandeling van het apparaat. Dus ik weet zo niet of je IKEA of Whirlpool moet bellen. Kun je het beste even nakijken in je serviceboekje (of navragen op de chat/twitter etc)
Ik denk dat een heleboel mensen dat niet weten. Die verwachten vast dat het allemaal automatisch gaatquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:51 schreef Adnap het volgende:
Gebeld, morgen komen ze repareren, schijnt veel voor te komen.
Overigens tip voor ikea, zet mensen aan de lijn die NEDERLANDS spreken, mijn hemel.
Nu een of andere muts aan de lijn die niet begreep wat vonkontsteking was...
Maar van een servicemedewerker mag je toch wel verwachten dat als je kiest voor de afdeling keuken dat ze het weten ? Maar erger was eigenlijk het zeer gebrekkig Nederlands.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat een heleboel mensen dat niet weten. Die verwachten vast dat het allemaal automatisch gaatOf ze zijn keramisch koken of halogeen ofzo gewend.
Ik heb nog nauwelijks een klantenservice gehad waar ze daadwerkelijk verstand hebben van de dingen die je zou verwachten bij een bepaalde afdelingquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:04 schreef Adnap het volgende:
[..]
Maar van een servicemedewerker mag je toch wel verwachten dat als je kiest voor de afdeling keuken dat ze het weten ? Maar erger was eigenlijk het zeer gebrekkig Nederlands.
Das ook ergerlijk, bel normaal gesproken niet zo snel eigenlijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb nog nauwelijks een klantenservice gehad waar ze daadwerkelijk verstand hebben van de dingen die je zou verwachten bij een bepaalde afdeling
Had je wel klein grut mee?quote:
Kindermenu is ¤ 2,19 geworden... 10% prijsstijging.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:51 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, koffie en limonade is duurder geworden, limonade zelfs 39% duurder.
En ze hebben alleen nog maar Cola, Cola Light en Vosbessenlimonade.
Bij Ikea Breda.
[ afbeelding ]
Balletjes dus ook...
Geen Fanta en Sprite meer (of was het nou wat anders, ik kom er te weinigquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:59 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, de family hotdog aanbiedingen zijn ook weg bij de bistro. Nu 1 hotdog + frisdrank voor 1,50...
[ afbeelding ]
En cola, cola, cola Light, of Vosbessenlimonade
Jaja,quote:
Ja hè, om nog maar te zwijgen over de snelheid waarmee ik even 3 meter Pax in elkaar zetquote:
huh? vorige week hebben we nog dat familiegedoe gekocht met 4 hotdogs en 2 fris (waaronder ook sprite) in amsterdamquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:59 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, de family hotdog aanbiedingen zijn ook weg bij de bistro. Nu 1 hotdog + frisdrank voor 1,50...
[ afbeelding ]
En cola, cola, cola Light, of Vosbessenlimonade
wat voor deuren heb je erbij?quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:34 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, de Pax staat, nou de dozen met kleding nog uitpakken
Vooralsnog geen deuren, maar ik denk dat ik 2 sets schuifdeuren koop en dan van beiden alleen de onderste maar gebruik.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat voor deuren heb je erbij?
en wat zijn schoenenplanken?
Laatst waren de pax schuifdeuren bij IKEA Groningen maar 99 euro p.s.!quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooralsnog geen deuren, maar ik denk dat ik 2 sets schuifdeuren koop en dan van beiden alleen de onderste maar gebruik.
Al was het alleen al omdat de kamer net niet hoog genoeg is om de voorste (bovenste) schuifdeur ook op te hangen![]()
Ik denk dat ik een combinatie Auli/Sekken neem (en nog een setje Sekken, waarvan ik de elementen dus niet gebruik, alleen de rail en de ophanging voor de achterste schuifdeur), en dan doe ik bij beide deuren die ik gebruik onder en boven een Sekken paneel en in het midden 2 Auli spiegelpanelen.
Dit is de schoenenplank, Ikea noemt het een schoenenrek, en ik heb ze dus als ondiepe plank gebruikt.
Op de foto in het meest rechtse kastdeel.
Goed dat je het zegt, de kamer waar de kast staat is alleen maar kleedkamer (en mijn bureau komt er te staan), dus op zich maakt het niet veel uit of en wanneer er schuifdeuren voor komen, ik kan dus prima een aanbieding afwachten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:17 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Laatst waren de pax schuifdeuren bij IKEA Groningen maar 99 euro p.s.!
Ik zou in dit geval ALLE IKEA'S in de gaten houden, aangezien de prijzen sterk kunnen verschillenquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, de kamer waar de kast staat is alleen maar kleedkamer (en mijn bureau komt er te staan), dus op zich maakt het niet veel uit of en wanneer er schuifdeuren voor komen, ik kan dus prima een aanbieding afwachten.
Ik heb sowieso al een stuk of 3 (of 4 zelfs) Ikea's die ik qua afstand in de gaten kan houden.
Ja das waar, maar met een auto die de 1 op 12 niet eens haalt is het maar de vraag of een tripje Groningen de moeite is, zeker omdat ik sowieso al een van de goedkoopste deurensets wil hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:36 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval ALLE IKEA'S in de gaten houden, aangezien de prijzen sterk kunnen verschillen
waarom nou daar? amsterdammers zijn niet allemaal rijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:17 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Laatst waren de pax schuifdeuren bij IKEA Groningen maar 99 euro p.s.!
weet je ook wanneer die chocoladevormpjes/bakvormpjes komen? die MOET ik echt in mijn collectie hebbenquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:44 schreef Bartjebart het volgende:
De eerste delen van het kerstassortiment zijn al in de winkel verkrijgbaar (IKEA Family assortiment):
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=VINTRIG
Geen idee, ik gok begin oktober.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet je ook wanneer die chocoladevormpjes/bakvormpjes komen? die MOET ik echt in mijn collectie hebben
Tja... geen idee.. ik vond het ook apart.. Die mevrouw van Groningen kon de prijs zelf niet eens gelovenquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom nou daar? amsterdammers zijn niet allemaal rijk
Het INREDA rek kan ook vastgeschroefd worden aan een houten plank; dat zal niet gaan bij een glasplaat. Misschien dat de INREDA instabiel hangt aan een glasplaat?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:28 schreef Leandra het volgende:
Aan de montagehandleiding te zien zie ik zo geen reden waarom het niet aan een glasplaat zou kunnen, maar misschien dat de Besta-experts redenen hebben om het niet te doen.
Het schroeven is volgens de handleiding voor als je het rek tegen de bovenste plank wilt hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het INREDA rek kan ook vastgeschroefd worden aan een houten plank; dat zal niet gaan bij een glasplaat. Misschien dat de INREDA instabiel hangt aan een glasplaat?
Hm, ik zie het.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het schroeven is volgens de handleiding voor als je het rek tegen de bovenste plank wilt hebben.
Een losse plank in de kast lijkt in combinatie met het glazenrek geen schroeven nodig te hebben.
Bedankt voor de infoquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:26 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ja, echt een erg mooie kast, voor de prijs en functionaliteit (de lades dan) echt een topper.
Het enige wat een beetje irritant is, is dat je maar 2 van die legplanken krijgt en die planken niet apart te bestellen zijn; op zich kan je zelf gewoon zo'n plank maken of gewoon veel ophangen, maar bij zo'n Ikea-kast zou je toch wel iets verwachten qua losse planken bestellen.
Voor de rest zou ik wel de stappen uit de handleiding precies zo volgen, bij deze kast moet je even wachten met (volgensmij) de tweede zijkant vastmaken omdat je anders zo'n andere plank er niet in krijgt o.i.d., maar mijn vader ziet altijd snel hoe het gemonteerd moet en had beide zijkanten dus al vast voordat het moest...![]()
En de schroeven van de lades-rails aan de kast goed vastmaken voordat je de lades erin doet, bij mij kwam 1 lade vast te zitten omdat een schroef te los zat en de lade blokkeerde, al was dat ook wel snel gefixt natuurlijk.
Mijn vader heeft de vorige versie van de 299.- inductiekookplaat en is daar erg tevreden over. (Hij was oorspronkelijk zelfs 599.-)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:09 schreef Tink89 het volgende:
Iemand ervaring met de goedkoopste inductieplaten van Ikea? Zijn die de moeite waard of kunnen we beter even doorsparen voor een duurdere?
Vroegah niet. Volgens mij nu nog steeds niet omdat er bij de productinformatie niet staat dat je ANSLUTA bij moet kopen zoals dat wel bij de GRUNDTAL montagebalk bijvoorbeeld staat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:27 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft een DIODER LED-strip pakket een extra ANSLUTA nodig om het in het stopcontact te kunnen pluggen, of zit er een stekker vast aan de DIODER?
In de montagehandleidingen houdt de draad richting stopcontact steeds halverwege op in het plaatje, waardoor ik dat niet kan zien.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)_AA-241747-4_pub.pdf
Txs! Er zit nu een keramische plaat in, maar dat wordt hem echt niet. Het is al een ikea-keuken btw, past een nieuwe kookplaat dan sowieso of moet ik nog ergens op letten? Een tweefaseaansluiting zit er iig wel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Mijn vader heeft de vorige versie van de 299.- inductiekookplaat en is daar erg tevreden over. (Hij was oorspronkelijk zelfs 599.-)
Uit mijn hoofd zijn de meeste uitsparingen voor keramische en inductiekookplaten 560x490. Maar daar kan verschil in zitten. In het slechtste geval moet je de uitsparing wat groter maken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs! Er zit nu een keramische plaat in, maar dat wordt hem echt niet. Het is al een ikea-keuken btw, past een nieuwe kookplaat dan sowieso of moet ik nog ergens op letten? Een tweefaseaansluiting zit er iig wel.
Hmmz, dat ga ik dus echt niet zelf doen...Maar komt goedquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:52 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd zijn de meeste uitsparingen voor keramische en inductiekookplaten 560x490. Maar daar kan verschil in zitten. In het slechtste geval moet je de uitsparing wat groter maken.
Is die verzamel service dan geen optie voor je?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:00 schreef Stereotomy het volgende:
Nog een vraag
Mag ik meer dan 1 keer met een vol karretje langsgaan bij de Transportservice balie, en wordt alles dan als 1 vervoersmogelijkheid meegeteld?
Ik wil tientallen items gaan kopen, inclusief een BESTA en een PAX combi, en dat krijg ik nooit in 1x door de kassa heen. Moet dus een paar keer heen en weer lopen.
Zat ik naar te kijken (is kosten Transportservice + 25 EUR), maar deze service geldt alleen voor meubels. Vloerkleden, verduisteringsgordijnen en ander groot zut mag niet met de verzamelservice.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is die verzamel service dan geen optie voor je?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is zou het best mogelijk moeten zijn om zelf een kar met spullen af te geven en te laten combineren met artikelen die dmv de verzamelservice bij elkaar worden gepakt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zat ik naar te kijken (is kosten Transportservice + 25 EUR), maar deze service geldt alleen voor meubels. Vloerkleden, verduisteringsgordijnen en ander groot zut mag niet met de verzamelservice.
Standaard ovens in principe wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hmmz, dat ga ik dus echt niet zelf doen...Maar komt goed
Ovens passen wel altijd, toch?
voordat je gaat shoppen ff navragen bij de transportservice balie. als je het vooraf netjes vraagt zijn de ikea medewerkers wel bereid om te helpen is mijn ervaring.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:00 schreef Stereotomy het volgende:
Nog een vraag
Mag ik meer dan 1 keer met een vol karretje langsgaan bij de Transportservice balie, en wordt alles dan als 1 vervoersmogelijkheid meegeteld?
Ik wil tientallen items gaan kopen, inclusief een BESTA en een PAX combi, en dat krijg ik nooit in 1x door de kassa heen. Moet dus een paar keer heen en weer lopen.
Hij ligt nog niet in de winkel. Dat duurt altijd even.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:18 schreef St3fan het volgende:
Helaas, ik heb de nieuwe catalogus nog niet... dat wordt binnenkort naar IKEA...
De buren hebben 'm namelijk al wel.
Ik heb bijna alles online besteld. Geen gehannes en in mijn geval zelfs goedkoper dan de verzamel- en transportservice omdat je bij online bestellen geen etagetoeslag betaalt. Zo handig ook dat ik zelf een bezorgdatum kon kiezen. De paar dingen die ik niet online kon bestellen (rolgordijnen, hyllis opbergrekken en nog wat klein spul) neem ik zelf wel met de auto mee.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zat ik naar te kijken (is kosten Transportservice + 25 EUR), maar deze service geldt alleen voor meubels. Vloerkleden, verduisteringsgordijnen en ander groot zut mag niet met de verzamelservice.
Oh, bedankt voor de tip! Dan wacht ik nog even.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:22 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hij ligt nog niet in de winkel. Dat duurt altijd even.
Ik wil de sluitbare Frakta-tas. Of de boodschappenschappentas van Frakta. Is niet te koop in Utrecht en ook niet online. Ik wil het desnoods online bestellen en in Utrecht afhalen, maar dat doen ze natuurlijk nog veel minder.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb bijna alles online besteld. Geen gehannes en in mijn geval zelfs goedkoper dan de verzamel- en transportservice omdat je bij online bestellen geen etagetoeslag betaalt. Zo handig ook dat ik zelf een bezorgdatum kon kiezen. De paar dingen die ik niet online kon bestellen (rolgordijnen, hyllis opbergrekken en nog wat klein spul) neem ik zelf wel met de auto mee.
Hm, thanks voor de tip.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb bijna alles online besteld. Geen gehannes en in mijn geval zelfs goedkoper dan de verzamel- en transportservice omdat je bij online bestellen geen etagetoeslag betaalt. Zo handig ook dat ik zelf een bezorgdatum kon kiezen. De paar dingen die ik niet online kon bestellen (rolgordijnen, hyllis opbergrekken en nog wat klein spul) neem ik zelf wel met de auto mee.
Ik las ergens dat je vanaf 27 augustus dat ding online kunt bestellen. Je krijgt em dan gratis thuis gestuurd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:50 schreef St3fan het volgende:
[..]
Oh, bedankt voor de tip! Dan wacht ik nog even.
Misschien wil iemand hier wel zo'n tas voor je kopen en naar je opsturen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik wil de sluitbare Frakta-tas. Of de boodschappenschappentas van Frakta. Is niet te koop in Utrecht en ook niet online. Ik wil het desnoods online bestellen en in Utrecht afhalen, maar dat doen ze natuurlijk nog veel minder.
Er zijn verschillende modellen van FRAKTAquote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Huh, die Frakta tassen zijn toch gewoon op voorraad in Utrecht?
Maak je gebruik van de boodschappenlijstjes op de internetsite? Dan kun je namelijk ook heel snel zien wat je wel en wat je niet online kunt bestellen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, thanks voor de tip.
Ik ga ff opsplitsen en uitrekenen wat dat kost... moet voor bijna 2000 EUR aan spullen halen, dus dat wordt een groot logistieke operatieen een lege portemonnee
/eerste huisje
Je zou kunnen proberen met je bon en de kortingsbon naar de klantenservice te gaan en te vragen of je alsnog die 20.- terug kunt krijgenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:20 schreef baniekje het volgende:
Ik baal....
Eindelijk gingen we onze ektorp bank kopen. (ik zit er nu heerlijk op!) En wat was ik vergeten? De kortingsbon van 20 euro die ik kon inwisselen als ik voor meer dan 150 euro kocht...
Jep... mooi overzichtje.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:20 schreef Bartjebart het volgende:
Maak je gebruik van de boodschappenlijstjes op de internetsite? Dan kun je namelijk ook heel snel zien wat je wel en wat je niet online kunt bestellen.
Je kunt ook gewoon om even te kijken alle online te bestellen producten in je winkelwagen plaatsen. Dan krijg je een overzicht met verzendkosten en zo.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jep... mooi overzichtje.
Best een klus, huis inrichten. Eigenlijk ben je nooit klaar.![]()
En nouja, ik bedoede de TUPPLUR verduisteringsgordijn van 2 meter. Die kan ik wel met de auto mee terug nemen, en dat geldt ook voor de dekbedovertrekken etc. De echt lompe zware spullen (BESTA, PAX, MALM bureau) zullen dan met de transportservice gaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon om even te kijken alle online te bestellen producten in je winkelwagen plaatsen. Dan krijg je een overzicht met verzendkosten en zo.
Overigens wat ik me nog afvroeg; wil je ook pakken met gordijnen laten transporteren?
Ik weet niet zeker of ze dat wel doen eigenlijk?
Die rolgordijnen kun je rustig meegeven. Maar kleiner spul wordt over het algemeen niet gedaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En nouja, ik bedoede de TUPPLUR verduisteringsgordijn van 2 meter. Die kan ik wel met de auto mee terug nemen, en dat geldt ook voor de dekbedovertrekken etc. De echt lompe zware spullen (BESTA, PAX, MALM bureau) zullen dan met de transportservice gaan.
Maarja, dat vroeg ik me dus af: bij de verzamelservice zeggen ze letterlijk dat ze alleen meubels doen. Bij de transportservice zeggen ze dat niet er letterlijk bij. Betekent dit dat ik ook het kleine grut met de transportservice mee kan nemen
quote:Hoe bezorgen we je bestelling en wat kost het?
We gebruiken twee bezorgservices om je bestelling te bezorgen.
Pakketbezorging
Met deze service worden kleine artikelen bezorgd die maximaal 30 kg wegen en niet groter zijn dan 170 x 73 x 53 cm. Een pakketbezorging kan uit meerdere kleine pakketten bestaan die samen niet meer dan 30 kg wegen.
Sommige van onze producten zijn niet geschikt voor pakketbezorging, bijvoorbeeld producten die spiegels of glas bevatten. Deze gaan automatisch over naar bezorging per vrachtwagen, zodat we er beter op kunnen letten.
PostNL doet de eerste bezorgpoging op de dag die je overeengekomen bent met IKEA toen je de bestelling hebt geplaatst. Als je niet thuis bent, laat PostNL een kaartje achter om je te laten weten dat de volgende bezorging plaatsvindt op een voor jou geschikt moment, óf dat PostNL het de volgende dag opnieuw probeert, óf dat je de goederen kan ophalen bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt.
De kosten zijn:
¤ 7.99 voor bestellingen met een totaal gewicht tot 10 kg.
¤ 14.95 voor bestellingen met een totaal gewicht tussen 10,001 en 30 kg.
Bezorging per vrachtwagen
Het IKEA bezorgservice team bezorgt alle bestellingen die we classificeren als grote leveringen, en alle producten die we niet geschikt achten voor pakketbezorging.
Bezorging per vrachtwagen kost minimaal ¤ 45.00.
Ik denk dat je het zo moet zien:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:37 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wat onduidelijk allemaal
Zo kan ik ook nergens een tabel vinden met verzendkosten voor online winkelen. De tabel is er wel voor de Transportservice en de Verzamelservice.
't Is raar met Utrecht. Ooit heb ik er een gekocht. Maar toen ik vorig jaar wou bijkopen, waren ze er niet. De laatste keer dat ik op de site keek (dit jaar nog, zal in juni geweest zijn), waren die dichtritsbare er niet. De gewone tassen van ¤ 0,40 zijn er nooit geweest. Vorige week heb ik het niet gezien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=Frakta
Dit is de afsluitbare, en die is op voorraad in Utrecht.
De boodschappentas van ¤ 0,40 is dat niet.
Ja eens, al was het fijn een indicatie te hebben van de online verzendkosten van de grote spullen die met vrachtwagen vervoerd moeten worden, bijvoorbeeld per gewichtsklasse.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:42 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zo moet zien:
De verzamelservice verzamelt alleen meubelen die vanuit de magazijnen wordt verkocht. Dit om te voorkomen dat een medewerker moet gaan shoppen in de winkel. Wanneer je zelf dingen wilt toevoegen aan het transport (zoals die rolgordijnen) moet dat naar mijn idee geen probleem zijn, die verzamel je dan zelf, betaal je met de rest van je producten en geef je af bij de klantenservice wanneer je je transport gaat regelen.
De verzamelservice geeft inderdaad tegenwoordig aan alleen meubelen te verzamelen.
Online verzendkosten staan waarschijnlijk niet in een overzicht omdat de webshop redelijk eenvoudig de kosten voor je kan uitrekenen.
In de winkel, in een stellinkjequote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:44 schreef Teslynd het volgende:
[..]
't Is raar met Utrecht. Ooit heb ik er een gekocht. Maar toen ik vorig jaar wou bijkopen, waren ze er niet. De laatste keer dat ik op de site keek (dit jaar nog, zal in juni geweest zijn), waren die dichtritsbare er niet. De gewone tassen van ¤ 0,40 zijn er nooit geweest. Vorige week heb ik het niet gezien.
Ik zie dat ze nu de singla-tas ook op voorraad hebben. Vraag me af waar dan.
Konden ze dus niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:52 schreef naamdergebruiker het volgende:
[..]
In de winkel, in een stellinkje
En er is vast een medewerker in de winkel die je precies kan vertellen waar je die kunt vinden. Je herkent ze aan hun overwegend gele kleding.![]()
Waarschijnlijk op dezelfde afdeling als in iedere andere Ikea; daar waar de wasmanden, wasrekken, opbergdozen enz. ook zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:44 schreef Teslynd het volgende:
[..]
't Is raar met Utrecht. Ooit heb ik er een gekocht. Maar toen ik vorig jaar wou bijkopen, waren ze er niet. De laatste keer dat ik op de site keek (dit jaar nog, zal in juni geweest zijn), waren die dichtritsbare er niet. De gewone tassen van ¤ 0,40 zijn er nooit geweest. Vorige week heb ik het niet gezien.
Ik zie dat ze nu de singla-tas ook op voorraad hebben. Vraag me af waar dan.
Bron: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/availability/10243866/quote:Dit product vind je op de afdeling Woonaccessoires of Showroom. Vraag een medewerker om meer informatie.
Dat ze nieuwe kleding hebben heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:54 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Konden ze dus niet.
Wat betekenen shirtjes die gestreept zijn?
Vroeger lagen ze bij de kassa's, waar ook de trolleys zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op dezelfde afdeling als in iedere andere Ikea; daar waar de wasmanden, wasrekken, opbergdozen enz. ook zijn.
Het ging om de locatie van de Singla boodschappentas.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Vroeger lagen ze bij de kassa's, waar ook de trolleys zijn.
Alleen de blauwe die er ook in het geel zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging om de locatie van de Singla boodschappentas.
De blauwe Frakta zonder rits ligt ook gewoon bij de kassa's.
twitter:IKEANederland twitterde op donderdag 22-08-2013 om 17:29:39Pssst, niet doorvertellen! Op onze Facebookpagina wordt snoep uitgedeeld! #LÖRDAGSGODIS https://t.co/Gef5b6Ochr reageer retweet
Je mocht het niet doorvertellen joh!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:56 schreef Adelante het volgende:
twitter:IKEANederland twitterde op donderdag 22-08-2013 om 17:29:39Pssst, niet doorvertellen! Op onze Facebookpagina wordt snoep uitgedeeld! #LÖRDAGSGODIS https://t.co/Gef5b6Ochr reageer retweet
Die reacties op dat bericht. Zo geniaal om te lezenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:56 schreef Adelante het volgende:
Er zijn ook vaak zakken snoep op voorraad die dan ter plekke opengemaakt kunnen worden..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:06 schreef Troel het volgende:
Ik zag een reactie van iemand over glutenvrij snoep. Maar zeker in Hengelo, waar alle schepjes in alle snoepbakjes kunnen, zou ik dat niet durven te halen.
Leuke actie, maar niets voor ons (maar dan vanwege notenallergie).
Gewoon de standaard Nederlandse maat!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:25 schreef zwartegolfbal het volgende:
Wat zijn de Ikea kussenslopen opeens gigantisch geworden zeg
Ja ik heb nog oude ikea kussens die geen 60x70 zijnquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:06 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Gewoon de standaard Nederlandse maat!
Wat ik veel vervelender vind is dat ik al jaren gewone kussens in die kleine slopen probeer te duwen en dat ik nu geen losse kussenslopen bij mijn sets kan kopen in de nieuwe maatquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:25 schreef zwartegolfbal het volgende:
Oké.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:27 schreef Teslynd het volgende:
Er werd stom gekeken toen ik vroeg naar het glutenvrije snoep.
Ja vind ik ook heel vervelend. Net als dat de 1-persoons dekbedovertrekken 10cm smaller zijn geworden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:25 schreef zwartegolfbal het volgende:
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:21 schreef Troel het volgende:
[..]Huh? Die snap ik niet![]()
Wat ik veel vervelender vind is dat ik al jaren gewone kussens in die kleine slopen probeer te duwen en dat ik nu geen losse kussenslopen bij mijn sets kan kopen in de nieuwe maat
Doen ze dat ja?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:41 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Er zijn ook vaak zakken snoep op voorraad die dan ter plekke opengemaakt kunnen worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |