abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129719393
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_129719524
Soasa, fijn dat je meisje er niet zoveel last van heeft.

Ik werd vanochtend door het kdv gebeld: M at en dronk niet zo goed en hij zag wat pips. Geen verhoging. Ze hadden hem sap en melk gegeven dus ik heb maar gezegd dat ze hem water moesten geven en dat ik na een uurtje terug zou bellen. Toen ik weer belde had meneer zijn beker water leeg en een boterham op en was hij met de stoelen aan het spelen. Loos alarm dus.

Hoewel hij de laatste paar dagen zich wel steeds verstopt met zijn handen voor zijn ogen. Is niet echt meer een kiekeboe spelletje maar meer alsof hij er dan niet is. Herkent iemand dit? Soempie, Clubsoda, input vanuit jullie vakgebied?
pi_129721564
Niet toevallig aan het peopen op die momenten? of scheetjes aan het laten?
pi_129724413
quote:
17s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
Soasa, fijn dat je meisje er niet zoveel last van heeft.

Ik werd vanochtend door het kdv gebeld: M at en dronk niet zo goed en hij zag wat pips. Geen verhoging. Ze hadden hem sap en melk gegeven dus ik heb maar gezegd dat ze hem water moesten geven en dat ik na een uurtje terug zou bellen. Toen ik weer belde had meneer zijn beker water leeg en een boterham op en was hij met de stoelen aan het spelen. Loos alarm dus.

Hoewel hij de laatste paar dagen zich wel steeds verstopt met zijn handen voor zijn ogen. Is niet echt meer een kiekeboe spelletje maar meer alsof hij er dan niet is. Herkent iemand dit? Soempie, Clubsoda, input vanuit jullie vakgebied?
Misschien gewoon in zichzelf terug trekken omdat het nu wat drukker in huis is met zijn zusjes en hij ook zijn aandacht moet delen? Herken het niet van kindjes in de omgeving. Lisa is wel vaak "weg" dat je haar niet terug krijgt bij de dingen die we doen en zit te staren/dromen maar verstoppen doet ze niet.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_129727576
Mex deed het bij het poepen iig.

Mijn dreumes is keihard van de bank gevallen, weer een paar grijze haren er bij...
pi_129727725
Wat sneu, gaat het wel goed met haar?

Nee, volgens mij is ie niet aan het poepen dan :D
Het is meer een soort verlegenheid.
pi_129729422
Troeta gefeliciteerd met je meisje!!

Hier ook af en toe een verlegen meisje..dan kleeft ze aan mama O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129729857
Ja, ff huilen en gelijk weer praatjes, maar die dreun klinkt altijd zo hard. Bij Mex kon ik veel hebben, maar vind haar zo'n klein meisje wat niet moet vallen.

Bedankt bitterend!
En Tinuviel ook nog las ik net. Hoe is het met jouw jongste jongen? Heb weinig meegelezen in het dreumestopic helaas.
pi_129729891
Troeta: Wat sneu ! Soms echt eng he dat vallen :{
Soesa: Wat heeft ze een pech. Gelukkig gaat het redelijk dus. :* Maak je je zorgen ?
Kyara: Geen ervaring nog ;)
bitterend: Och jeetje wat schattig klinkt dat O+ Hier ook een beetje.

Vandaag een echte plak dag. In tegenstelling tot de kleine van Sam is die van mij enorm knuffelig en zoenerig O+ O+ Daar ben ik zoooooooooo blij mee :@ Vandaag moest ik haar de hele dag optillen en knuffelen. Handjes de lucht in, beetje jammeren en hup op mn arm was het weer in orde. Ik houdervan *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129729981
Troeta: gelukkig weer praatjes. ^O^
pi_129730019
Ohhh KZ ik ben ook gek op geplak O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:11:06 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129730042
:W Benne we weer! Heb het vorige topic even vluchtig doorgelezen, die daarvoor niet, 3 weken bij lezen, dat gaat niet. En overal op reageren dus ook niet :P

Verse dreumesen hier? Gefeliciteerd nog!

Wij hebben het fijn gehad ^O^ Anouk is in 3 weken tijd met grote stappen vooruit gegaan qua woordjes, nu moeten we echt echt echt opletten wat we zeggen :X Wel kan ze erg driftig zijn en nee gewoon echt niet accepteren, vind dat wel erg vervelend worden eigenlijk. Maar verder was het super! Morgen probeer ik wel even een foto te plaatsen.

@Kyara; Anouk speelt dan verstoppertje. Wanneer wij dan roepen "Waar ben je?" Dan doet ze haar handen weg en begint te lachen. Als je An net doet of je haar niet ziet, dan zegt ze hiero O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_129730089
Ach Troeta ;( Gelukkig was ze snel over de schrik heen (nu jij nog ;)).

Schattig idd, verlegen en knuffelige kindjes O+. I. heeft meestal geen rust in de kont ervoor, maar ik geniet des te meer als hij wel eens in een knuffelbui is!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129730163
:W WB Susie!! Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad! Al is het jammer van de driftbuien...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129730333
Susie welkom terug!
Wat lief dat ze dan zegt 'hiero' O+

Ai Troeta :X gelukkig heeft ze weer praatjes

Kleinzusje
Knuffelen is echt het fijnste wat er is. S hoorde vanavond een hond blaffen en daar werd ze bang van. Kwam ze snel bij me en kroop ze me aan + kusjes.
Heerlijk :)
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:18:12 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129730374
Ik ga hier thuis de time out maar invoeren in de vorm van de gang, weet het anders ook niet. Het is een ontzettende boef...... waarbij ik soms ook mijn lach moet inhouden hoor! :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:19:54 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129730460
Ja, dat hier is ontzettend leuk! Als ik haar aan het kietelen ben zegt ze "ophouwen" (met een d uiteraard, maar zij zegt het zo)
pi_129730632
Susie!! :W *; fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad!

Zoe dat klinkt enorm schattig O+
pi_129730753
Susie, welkom terug, ook al zo'n vakantiesprong.. leuk!!

Troeta, dat is even schrikken. Gelukkig klinkt het harder dan het pijn doet.

kyara, Daan doet het ook, maar gaat dan lopen. Werkt ook met een emmer/doek over je hoofd.. En af en toe even spieken.
Maar afwachten op kiekeboe spelen kan ook nog..
pi_129731395
Hoe oud is ze susie? Goed al hoor dat praten!

Ik voelde vandaag ook 4 bobbels bij de boventanden en ze bijt ook veel, maar verder niet heel veel last geloof ik.
Ben benieuwd, zien er dan gelijk zo anders uit met tandjes
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:05:39 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129732765
Kyara ik herken het niet. M'n oudste doet wel z'n vingers in zijn oren als hij het te druk om zich heen vindt. Zou dat het kunnen zijn? Afsluiten van drukte?

Welkom terug Susie! Fijne vakantie gehad? Hoe vond ze de pop? En een heel erg eigen willetje krijgen: check :P.

KZ knuffelig is ook lief! Zodra S hier ziet dat iemand een kusje aan een ander geeft, zegt hij 'ook!' O+ Heerlijk, mijn kinderen zijn zoenerds :P.

Ah Troeta zielig van die val. Gelukkig ging het al snel weer.

Uhmm.... kan iemand me nog ff vertellen waar we nou precies gaan meeten? Bij het Twiske weet ik, maar er waren twee zijdes ofzo? Ik wil aankomend weekend even een proefritje maken met m'n man erbij. Kijken of ik het kan vinden enzo. :@
pi_129735543
Susie, er is een dreumesmeet topic. Zit op de iPad en kan het zo snel niet vinden....

Welkom terug! Vakantiefoto's?
pi_129739303
OUD / Dreumesmeet

En nu ga ik maar kijken of peuter slaapt (leuk onweer :') trillende peuter waarvan het licht op de gang niet uitmocht en zelfs zn deur staat open). Volgens mij was ie erg geschrokken van de harde klap. Voor het eerst :D
Dreumes sliep er gewoon doorheen.

en ik was om 10 over 11 klaar om naar bed te gaan, het mag gewoon niet!
Morgen, nou ja vandaag, gaan we met de trein naar Schiphol, ben benieuwd :D Gezellig met opa en oma
pi_129743298
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:07 schreef Troeta het volgende:
Ja, ff huilen en gelijk weer praatjes, maar die dreun klinkt altijd zo hard. Bij Mex kon ik veel hebben, maar vind haar zo'n klein meisje wat niet moet vallen.

Bedankt bitterend!
En Tinuviel ook nog las ik net. Hoe is het met jouw jongste jongen? Heb weinig meegelezen in het dreumestopic helaas.
Dank Troeta, welkom terug.

Hier gaat het goed, op een verkoudheid en weer loopoor na. As maandag controle bij kno arts voor de buisjes.

Susie welkom terug van vakantie. Fijn, dat het leuk was. Hiero, wat lef.

Kz, leuk zo een knuffelmeisje.

Fee, knus met van die zoenerds.

L is net zoals jouw I Phaidra, de laatste tijd weinigtijd voor knuffels. Ik geniet er ook des te meer van. Alsik thuis komwil hij wel altijd knuffelen en soms is hij ook nog hangerig. Hij geeft ook kusjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129743344
goedemorgen *gaaaaaaaap*
Half 7 is te vroeg (helemaal omdat ik rond 1 uur sliep :'))
Ik heb een nadeel ontdekt van de deur van je peuter open laten staan :P
Elise was rond 6.20 aan het kletsen, vaak valt.ze.weer in slaap of houdt t iig even vol in de bed tot 7 uur.
Hoor ik om half 7 haar deur open gaan en een 'ben je wakker Elise? Kom, dan pak ik je hand. Mama komt.je zo uit bed halen' smelmoment O+ (alleen die tijd hé :'))
Vanavond eens proberen op tijd te gaan slapen...

Knuffeldreumesen O+

Susie, klinkt als een fijne vakantie! Ook leuk altijd om te zien hoe ze groeien in de vakantie!

Soesa, jeetje ook nog.een ontstoken oog, ze heeft t wel goed te pakken zeg!

Sneu is dat als ze vallen Troeta! herken t wel wat je zegt over het verschil tussen mex en Nena. Hier heb ik dat ook wel, maar ook doordat ze nog niet loopt trouwens. Op de bank kan ze.gelukkig niet, maar.buiten zit.ze steeds op de tafel en zandbak :')
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:15:09 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129743817
Ach, wat ontzettend lief Son O+. Ik zou hier heul blij zijn met half 7 trouwens :').

Mijn meisje is ook heel knuffelig, zo fijn :). Ze geeft ook vaak kusjes O+

Klinkt fijn Susie! Typisch toch, ik hoor zooovaak (en heb het zelf ook gemerkt) dat kleintjes zo hard gaan tijdens de vakantie.

Troeta, wat een schrik! E. klimt ook óveral op maar weet een beetje hoe ze er af moet. Ze gaat zitten en schuift dan op haar billen naar voren totdat ze met haar voeten de grond raakt/denkt dat ze er wel af kan. Knap vind ik :Y

E. heeft het zeker goed te pakken! De uitslag wordt nu wel echt stukken minder dus dat is fijn. Ze zit nog wel steeds aan haar oortjes te trekken dus ik vrees dat die ontstekingen nog niet helemaal over zijn. Morgen even naar onze eigen huisarts, kijken wat zij zegt. E. had gister op het KDV geslapen van half 11 tot 3 ( :o ) dus ze was duidelijk nog niet lekker. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat :).
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:59:35 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129746615
aan de pop moest ze even wennen Fee! :D

vakantie foto SPAM:
zat te twijfelen, hier of foto topic... toch maar lekker hier :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:04:31 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129746746
Tjonge, wat was mijn laptop traag zeg! Terug op mijn tablet nu!

Troeta, Anouk is 21 maanden nu.

Sonnetje wat ontzettend schattig klinkt dat! En ik sluit mij aan bij Soesa! Half 7, prachtige tijd! (Hier was het weer 5 uur.... :( nog weten uit te stellen tot 6, maar toch!)

Beterschap voor E Soesa!
pi_129747206
Susie, wat een leuke foto's!! O+ Ziet er uit als een heerlijke vakantie!

Soesa, vervelend dat E nog steeds niet lekker is. Ze heeft echt pech he? Ik weet nog dat ze tegelijk met I ziek was in februari/maart, dat was ook al zo zielig. Beterschap! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129747334
Wat een leuke foto's Susie!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:10:21 #31
250838 Fee-nix
pi_129748686
Sonnetje dank voor de link naar het dreumesmeet topic :). En onweer? Hier niks! Hebben de kids nog lekker geslapen?

Soesa, ik hoop dat E snel weer de oude is! Arm meiske.

Ah Susie wat een heerlijke spam! En een heerlijk meisje O+ . Volgens mij hadden we onze bollies aan elkaar beloofd, toch? O+ Hihi.
pi_129749241
Suus, wat een heerlijke foto's. Het wordt ook echt een meisje!

Soesa, nog een portie beterschap jou kant op!!

Son, dat is lief O+

Hier nog vakantieritme. Lekker ge-BBQ-t gisteren. Daan goed gesnoept van de frikandel en courgette! Zo lagen de jongens pas rond 9 uur erin (Daan net ervoor, Chris net erna). En vanochtend was het net 8 uur toen ik wakker werd van chris die wilde lego-en. En Daan hoorde ik pas na het douchen. Dus heerlijk nachtje..
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:40:04 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_129749740
Wat een leuke foto's susie, het wordt al een echte meid zeg O+
Rayen 2½ jaar!
pi_129750688
Wat een mooie meid Susie. Leuke vakantiefoto's!
Mooie lang haar heeft ze

DF
Lekker zo'n avond en nacht

Hier een mindere nacht pff. Zo rond 1uur wilde ze niet meer slapen en rond 5uur wakker -O- kunnen rekken tot 6u en toen ging vriend met dr naar beneden.

Vandaag gingen we naar de v&d en toen kregen we een gratis fotoshoot. Was leuk om te doen. 1grote foto krijgen we gratis en anderen kun je eventueel bijkopen. We zijn van plan (traditie bij schoonfam) om een fotoshoot te laten doen met anderhalf jr. dus we nemen alleen de gratis afdruk.. Wat ik wel jammer vind want ze waren erg leuk O+
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:46:27 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129752052
Het wordt inderdaad al echt een meisje (met bijbehorende hysterische buien :P )

Naar is dat, dat vroege wakker worden, word er letterlijk moe van :D
pi_129753236
Susie, een echt stoer meisje met twee staartjes! O+ Erg leuke foto's en zo te zien ook een fijne vakantieplek.

Ik hoop ook op zo een in december. O+ :+ :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129753438
Wat een ontzettend leuke foto's Susie O+
Ze is echt wel groot geworden!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:40:34 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129753724
Als ze geen staartjes in heeft, dan kan ze echt op zo'n grappige manier haar haren uit haar ogen zwiepen, maar dan geen staartjes in willen hè? :)

Ik lees eigenlijk niet meer mee in Z&G, maar gaat het goed Soempie? En ik zag in de update dat er weer een kleine mus aan kom vliegen? Van harte Mevr-Mus!
pi_129753970
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook amper meelees in Z&G. :@ Het is nu toch een beetje een 'been there, done that' gevoel. Nu hebben we ook verhuisplannen waar veel voor moet worden uitgezocht en met M. heb ik er ook gewoon niet zo heel veel tijd voor (Kyara, hoe doe je al dat bijhouden toch?! :o :D ). Maar het gaat goed met het meisje in m'n buik. O+

En met M. gaat het ook goed. Ik ben zo ontzettend gek op hem en z'n rare, lieve fratsen. :D Ons kietelen enzo.
Vanmorgen waren we aan het fietsen in het bos en toen riep hij: 'boom!' en daarna wees hij lange tijd zo ongeveer elke andere boom aan 'ook', 'ook', 'OOK', enz. :') 8)7
En gister tekende hij cirkels en daarna bracht hij het blaadje naar mij: 'bal!'. :D Erg knap vond ik dat.

Zo even met een kop thee hier verder bijlezen. c_/
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:22:10 #40
250838 Fee-nix
pi_129762787
Heerlijk, dat vakantieritme, DF!

Ah bah Zoë, die nacht klinkt niet fijn. Fotoshoot dan weer wel leuk! En natuurlijk zijn de foto's leuk, dat kan toch niet anders met zo'n knapperd ;). Leuk, zo'n familietraditie! Logisch dat je dan van deze shoot alleen de gratis afdruk houdt :).

Soempie, mijn S heeft 'ook' ook heel erg ontdekt :D. Zo grappig! 'Ook' een kusje, 'ook' een hapje, 'poes!' en dan even later bij een andere kat: 'ook!' Maar cirkels tekenen :o jemig wat knap!!

En hoe Kyara dat doet met reageren (en ook nog in zoveel topics :D )... ik heb ook geen idee!! :+
pi_129763893
Soesa is je meisje ook zo vroeg wakker? hier ook elke ochtend om half 6!

Zoe wat een nacht :*

Susie mooie spam O+ wat is ze groot geworden.

Soemp leuk is dat he O+ we hebben hier ook zulke gekke momenten..als ik op de bank zit gaat ze op mij staan en dan zich zo laten vallen :D en ligt helemaal in een deuk!
pi_129764449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:48 schreef Soempie het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook amper meelees in Z&G. :@ Het is nu toch een beetje een 'been there, done that' gevoel. Nu hebben we ook verhuisplannen waar veel voor moet worden uitgezocht en met M. heb ik er ook gewoon niet zo heel veel tijd voor (Kyara, hoe doe je al dat bijhouden toch?! :o :D ). Maar het gaat goed met het meisje in m'n buik. O+

En met M. gaat het ook goed. Ik ben zo ontzettend gek op hem en z'n rare, lieve fratsen. :D Ons kietelen enzo.
Vanmorgen waren we aan het fietsen in het bos en toen riep hij: 'boom!' en daarna wees hij lange tijd zo ongeveer elke andere boom aan 'ook', 'ook', 'OOK', enz. :') 8)7
En gister tekende hij cirkels en daarna bracht hij het blaadje naar mij: 'bal!'. :D Erg knap vond ik dat.

Zo even met een kop thee hier verder bijlezen. c_/
Gaan jullie Breda verlaten?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_129764473
Sonnetje O+

Troeta wat een schrik

Susie, leuke foto's! En het ziet er uit als een heerlijke vakantie.

Soempie, wat knap van M. Hoe voel je je bij de verhuisplannen, zwanger enzo en dan heel ergens anders opnieuw beginnen. Dapper vind ik het.

DF nog lekker in vakantieritme.

Hier goede dag alleen weinig geslapen, dat haalt hij nu in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129765459
Suus: Welkom terug ! Hiero . Wat een lieve mooie spam ! Favo is die met de pannenkoeken. *O*

Zoe: wat lief ! Kan ze al wat zeggen ?

Bittrend: kan jouw meisje al praten ?

DF: Lopen met een emmer over zn hoofd.

Son: Trillende peuter, hoe sneu. En wat super schattig met E in de ochtend.

Zoe: Naar van de nacht ! En slim van V&D

Soempie, wat tinu zegt: dapper ! En knap van je dreumes. Een bal tekenen en dan benoemen.

Soesa: Sterkte met E :*

Rest :* :* :*

Hier een pechdag. UPC en GSM kapot, maar weer gerepareerd gelukkig. En een roodwangige, snipverkouden steeds meer stappende dreumes *; *; *;
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:41:07 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129766081
Fijn dat het goed gaat Soempie!

Die beginnende stapjes zijn leuk hè? Totdat ze gewoon de schoenen aan doen, van de veranda afstappen, handje opsteken en "doeg" zeggen :X O+ We hebben menig keer in een deuk gelegen op vakantie daarom!
pi_129766272
KZ hopelijk is je meisje snel beter!
Ze brabbelt veel O+ en ze zegt een paar dingen ja..mama, papa, nana(banaan), poe(poes), tetie(borst), errut (eruit), toto(auto) enzovoort :9

Son wat schattig dat F zo zijn zusje ging halen zeg!!
pi_129766491
Wat knap Soempie!

Beterschap voor je meisje KZ!

En ik kan alles inderdaad wel goed bijhouden aangezien M nog 2x per dag slaapt en zich bovendien ook heel goed zelf kan vermaken. En als iedereen slaapt probeer ik zo snel mogelijk mijn klusjes te doen om daarna met de laptop op de bank te ploffen. Fok is voor mij even ontspanning als alles en iedereen slaapt. Maar ben inmiddels ook weer in een boek begonnen dus ik ga zo met boek op de bank.

Maar eerst M voor de 3e keer vanavond naar bed brengen....
pi_129766766
Is M stout vanavond Kyara?
pi_129766901
Nee hoor, hij is heel gezellig aan het kletsen en aan het spelen.

Maar hij wil/kan dus niet slapen. Eigenlijk wilde hij schommelen maar daar hebben we een stokje voor gestoken.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:14:55 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129767742
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:
Soesa is je meisje ook zo vroeg wakker? hier ook elke ochtend om half 6!

Zoe wat een nacht :*

Susie mooie spam O+ wat is ze groot geworden.

Soemp leuk is dat he O+ we hebben hier ook zulke gekke momenten..als ik op de bank zit gaat ze op mij staan en dan zich zo laten vallen :D en ligt helemaal in een deuk!
Hier is het 's ochtends ergens tussen kwart voor 6 en half 7. Maar vaker rond 6 dan een half uurtje later ;). Ik snap t wel, de wekker gaat eigenlijk altijd om 6:15, ze is niet anders gewend!

Leuke foto's Susie!

Zoë, hopelijk vannacht meer slaap ;)

Soempie, je kan altijd zo leuk vertellen over je dreumes O+. Hij klinkt heel lief!

Kyara, hopelijk gaat M toch wel snel slapen nu...

Hier ook een steeds meer stappende baby kz! Ze zet nu 6 stapjes achter elkaar :). Beterschap voor je meisje!
pi_129767807
Vroege vogel! hier is de wekker om kwart voor 7 dus waarom ze om half 6 wakker is :?
Ik zei tegen mijn man..misschien moet ze naar dr eigen kamer dan zal ze hopelijk ietsje langer slapen maar ik ben weer van gedachte veranderd. Ik wil helemaal niet dat ze ergens anders slaapt :@
pi_129767830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:22 schreef Fee-nix het volgende:

Soempie, mijn S heeft 'ook' ook heel erg ontdekt :D. Zo grappig! 'Ook' een kusje, 'ook' een hapje, 'poes!' en dan even later bij een andere kat: 'ook!' Maar cirkels tekenen :o jemig wat knap!!

En hoe Kyara dat doet met reageren (en ook nog in zoveel topics :D )... ik heb ook geen idee!! :+
Leuk he, die verbanden die ze leggen. :D En bij jou wordt het woordje 'ook' dus net zo op verschillende manieren correct gebruikt ('ook' een kus. En dat is 'ook' een poes.). Ik verbaas me daar elke keer toch over. En ik vind het zo knap allemaal van die kleintjes. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:

Datzelfde spelletje wordt hier ook gespeeld. :D En inderdaad: keihard lachen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het goed gaat Soempie!

Die beginnende stapjes zijn leuk hè? Totdat ze gewoon de schoenen aan doen, van de veranda afstappen, handje opsteken en "doeg" zeggen :X O+ We hebben menig keer in een deuk gelegen op vakantie daarom!
O+ _O-

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Nee hoor, hij is heel gezellig aan het kletsen en aan het spelen.

Maar hij wil/kan dus niet slapen. Eigenlijk wilde hij schommelen maar daar hebben we een stokje voor gestoken.
Flauwe papa en mama. :+
Ik ga je morgen een pm terug sturen. Ben nu zo half half achter Fok! en aan het puinruimen..

KZ, beterschap. :*

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Gaan jullie Breda verlaten?
Misschien en hopelijk. :) We zijn op zoek naar werk in Zweden, tenminste m'n man dan. Als dat lukt, dan gaan we emigreren. :o *O* We gaan binnenkort een paar weken die kant op, zodat we wat meer kunnen regelen daar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:05 schreef Tinuviel het volgende:

Soempie, wat knap van M. Hoe voel je je bij de verhuisplannen, zwanger enzo en dan heel ergens anders opnieuw beginnen. Dapper vind ik het.
Dat is lief. O+ Ik vind het fijn om wat te doen te hebben: cursus Zweeds volgen, gemeenten aanschrijven, bedenken waar te solliciteren, contacten opdoen daar, enz. Ik werk verder niet, dus het komt daar niet bovenop. Het is voor mij nu een groot avontuur en ik ben vooral heel benieuwd hoe het gaat lopen. Of het gaat lukken. De zwangerschap gaat nog steeds een beetje langs me heen, dus daar maak ik me niet zo druk om nog. 8)7

Ik laat m'n diploma daar trouwens ook erkennen, maar nu met de zwangerschap wordt het werken toch voorlopig nog niks. M'n diploma is daar wel meer 'waard' dan hier. Er is daar meer vraag naar mensen met mijn diploma.
pi_129767915
Soemp in Zweden heb je 1 jaar zwangerschapsverlof he!! ;)
pi_129767974
soempie, wil je dan wel weer aan het werk? Of na dat jaar zwangerschapsverlof pas?
pi_129768176
Oh trouwens dames ben gewoon benieuwd..zijn jullie kinders ook zo van wat de boer niet kent eet ie niet?
Mijn kind eet alleen pasta, brood, brinta, yoghurt, komkommer, banaan/apple, rijst, avocado, mais.

Alle andere dingen wil ze niet, ze kijkt er naar, als het niet herkenbaar is (zoals vanavond, Mexicaanse salade + tortilla's) dan schuift ze haar bord en wil ze niks eten!

Ze gaat natuurlijk niet verhongeren want genoeg borst zoals altijd :+ maar was gewoon nieuwsgierig hoe het bij jullie was!
pi_129768390
M eet alles. Ook als het op de vloer ligt, in de tuin etc...
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:31:51 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129768515
Hier alleen aardappel, aardappel en oh ja, aardappel (tuurlijk ook wel meer, maar qua avondeten? :X )..... tot ze vanavond een bord Chili concarne voor haar neus kreeg en zo maar een hap ervan nam! Wat ik wil zeggen denk ik, komt vanzelf?
pi_129768522
Bodemloze put Kyara? :D

Ik dacht vroeger...mijn kind krijgt zo veel smaken door de bv binnen, die zal wel goed eten :') dat valt me tegen _O-
Ze krijgt ook multivitaminen en ik heb niet het idee dat ze iets te kort komt dus ik maak me verder geen zorgen, alleen ik vind het te eenzijdig wat ze eet.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:32:17 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129768540
E eet alles maar de laatste dagen met mate :+ . Ze proeft tot nu toe alles en lust ook alles wel. Favoriet is pasta, rijst of couscous (en dan lekker de krentjes eruit vissen O+ ) en vis/vlees.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:33:31 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129768597
Zweden soempie? Jemig, wat onwijs gaaf en toch ook weer erg eng in mijn ogen dan. Emigreren dus, welk land doet er niet toe.
pi_129768659
Ik had eergisteren spinazi quiche gemaakt...ze heeft van de bladerdeeg wel lekker gesmuld :')

Susie :Y)

Ook vlees en vis Soesa? cool! R vindt af en toe een surimi stick wel lekker...de helft dan. De andere helft kauwt ze erop en spuugt ze uit zo midden in de woonkamer :P
pi_129768665
Ik heb een afvalvat, serieus die eet ALLES (nou ja zo goed als ;))
En ze eet liever groente dan vlees of aardappels :D
Geef dr wortels/boontjes/mais en tis niet normaal wat erin gaat :')
pi_129768741
Ik ben maar deels bekend met de verlofregeling daar (wel dat het een mooie regeling is voor de vrouw én de man), maar voor mij is het denk ik niet mogelijk om in de zwangerschap daar aan het werk te komen. :+ In elk geval is het wel iets waar ik me de komende tijd in ga verdiepen. Ik weet ook nog niet wanneer ik wil gaan werken (als ik die luxe heb).

Bitterend, hier hebben we een soort vuilnisbakje sinds een paar maanden. Het eten is een tijdje wat minder gegaan, maar nu eet hij gewoon op wat je hem voor zet. :Y)

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
:D

Hier gelukkig niet. Dan komt hij het brengen: 'bah!'. ^O^ Tenzij hagelslag.
pi_129768748
Zodra M wakker wordt begint hij al over eten: eeeetuh, kaaassssh, booooooooooterrrrr en melk.....
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:37:44 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129768817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
Ik had eergisteren spinazi quiche gemaakt...ze heeft van de bladerdeeg wel lekker gesmuld :')

Susie :Y)

Ook vlees en vis Soesa? cool! R vindt af en toe een surimi stick wel lekker...de helft dan. De andere helft kauwt ze erop en spuugt ze uit zo midden in de woonkamer :P
:Y juist vis en vlees! Vooral zalm vind ze echt heeeerlijk :Y) . Quiche trouwens ook, dan eet ze zo 2 taartpunten op! Kleine smulpaap is ze als ze niet ziek is/tanden krijgt !
pi_129768878
Hier gaat het eten barslecht, dr poep is weer bijna net zo dun als bv poep. Ze krijgt genoeg aangeboden maar ze hoeft het echt niet. Ik vind het vermoeiend en vreselijk frustrerend. :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:41:08 #67
250838 Fee-nix
pi_129768955
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Dit. Die van mij was in z'n vorige leven een geit :Y) .

Soempie, misschien emigreren!! Wow! Wat tof en eng tegelijk!

Susie, herkenbaar, S doet ook vaak 'doeiiiii'. En als ik hem terug roep, doet hij net of hij me niet hoort en gaat een stapje harder lopen. Aapie.

KZ pechdag :{ .

Kyara, M die wil schommelen :D. En t bijhouden van Fok! doe ik op dezelfde manier :Y . (Het was ook maar een grapje he, over hoe je dat toch doet :). Juist goed dat je die tijd voor jezelf pakt en niet alleen bezig bent met zorgen en huishouden) Tijdens de slaapjes van de kids vooral. En 's avonds. Soms ook vlak na het ontbijt even. Dan moeten ze zichzelf vermaken. Ging vandaag supergoed! Maar vaak ook sleurt J me het liefst bij tafel vandaan dan... Alleen als ik huishoudelijke klusjes doe, gaan ze zelf spelen. Iets voor mezelf doen mag niet }:| .

Sowieso ging vandaag het samenspelen heel goed :o . Was helemaal verbaasd en blij. Ze hebben 's avonds ook samen stoute streken uit gehaald (onder andere een plant in de tuin gekortwiekt en grind tussen de planken van de veranda van het tuinhuisje geduwd). Ze waren echt bezig als broertjes, zo lief.
pi_129769101
Ziek: hoop dat ze snel weer "ok" is, maar echt ziek is het niet. Geen koorts, slechts verkouden en pieperig. Ze is in 1 jaar tijd 2 x ziek geweest. We hebben hier dus niks te klagen. :@ :)

Eten: Ze is gek op hartig ! :) Gebakken champignons, pizza, pasta, noedels, paprika, kip, kaas. Brood en aardappels moet ze weinig van hebben. Yoghurt blijft favo nummer 1 :D
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:47:15 #69
250838 Fee-nix
pi_129769241
Ha KZ, hier ook een yoghurt-fan! Twee eigenlijk, broerlief ook. En zonder iets erin he! Heeeerlijk vinden ze het. (En het heet Hotlie, trouwens :P. )
pi_129769354
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:41 schreef Fee-nix het volgende:

Susie, herkenbaar, S doet ook vaak 'doeiiiii'. En als ik hem terug roep, doet hij net of hij me niet hoort en gaat een stapje harder lopen. Aapie.

Alleen als ik huishoudelijke klusjes doe, gaan ze zelf spelen. Iets voor mezelf doen mag niet }:| .
Een en al herkenning. :Y
Sinds kort kan ik wel wat langer iets voor mezelf doen, maar zodra M. iets tegenkomt wat niet lukt (bepaald puzzelstukje krijgt hij niet goed in de puzzel ofzo), dan komt hij naar me toe: 'mama helpen.' en dan pakt hij m'n hand om me mee te nemen. O+ :D

quote:
Sowieso ging vandaag het samenspelen heel goed :o . Was helemaal verbaasd en blij. Ze hebben 's avonds ook samen stoute streken uit gehaald (onder andere een plant in de tuin gekortwiekt en grind tussen de planken van de veranda van het tuinhuisje geduwd). Ze waren echt bezig als broertjes, zo lief.
Samen streken uithalen. *;
pi_129769409
Fee: Hotlie ? :? Is dat Zweeds ;) . Ja echt he. Hier ook niks er in. Pure yoghurt. Als ze het pak ziet gaat het mondje open :D
Soempie ! Spannend *O* Kleertjes *O*
bitterend: het lijkt hier juist andersom. Alles wat nieuw is wordt geprobeerd ;) Snel verveeld.
pi_129769457
Ik maak me soms zorgen of ik wel genoeg samen met haar doe. Vandaar ook laatst mijn vraag over spelen. Ze kan zichzelf zo goed vermaken. Niet te geloven.

bitterend: voed je haar 2 talig op ?
pi_129769511
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Hier gaat het eten barslecht, dr poep is weer bijna net zo dun als bv poep. Ze krijgt genoeg aangeboden maar ze hoeft het echt niet. Ik vind het vermoeiend en vreselijk frustrerend. :(
He wat naar. -O- Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is. Je kunt haar niet dwingen en je maakt je waarschijnlijk tegelijk zorgen over wat ze binnen krijgt. Denkt het CB een beetje met je mee?
pi_129769750
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:52 schreef kleinzusje het volgende:
Ik maak me soms zorgen of ik wel genoeg samen met haar doe. Vandaar ook laatst mijn vraag over spelen. Ze kan zichzelf zo goed vermaken. Niet te geloven.

bitterend: voed je haar 2 talig op ?
Dat heb ik ook wel hoor. Helemaal als ik dan lees over mensen die amper tijd voor Fok hebben bijvoorbeeld :@
Daar heb ik nooit zo'n last van...
pi_129769762
ohhh Soempie hier ook!! Als ze iets wil dan pakt ze mijn hand, neemt ze mij mee wijst naar wat ze wilt en zegt die!
O+

Fee wat fijn dat ze zo lief samen kunnen spelen en dat je toch tijd voor je zelf hebt!!

KZ komt goed, als ze groter is kan je echt heeel veel met dr ondernemen! speeltuin enzo! van glijbaan af, op de schommel! erg gezellig!

Ik voed haar niet bewust tweetalig op, we skypen wel regelmatig met mijn ouders in het Frans en bijna alles op dr ipad is in het Engels :D Dus misschien dat ze daar iets van mee krijgt?

Lekker hoor al die lekkerbekken!

Marjolijntje, rond 13-14 maanden at ze ook niks, helemaal niks zelfs (alleen borst) we zijn toen bij de dietist geweest van het CB en die vertelde dat het meest belangrijk was dat ze kon experimenteren met het eten en dat ik niks moest forceren :Y
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:59:43 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129769779
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Sinds kort kan ik wel wat langer iets voor mezelf doen, maar zodra M. iets tegenkomt wat niet lukt (bepaald puzzelstukje krijgt hij niet goed in de puzzel ofzo), dan komt hij naar me toe: 'mama helpen.' en dan pakt hij m'n hand om me mee te nemen. O+ :D

[..]

Samen streken uithalen. *;
die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegil :D :(

Marjolijntje, kunnen er misschien tanden of kiezen op springen staan? Hier wordt dan ook niets gegeten namelijk. Maar frustrerend is het wel, dat ze dingen niet willen eten.
pi_129769808
CB heb ik hier niets aan, die zeggen wat ze 'moet' en het is aan mij om dat op te lossen. Ik hoop dat het nu ligt aan de warmte oid, als ze met een paar weken niet beter gaat eten toch maar eens naar de huisarts hiervoor.. Ze drinkt wel goed gelukkig, haalt daar ook een hoop van haar voedingsstoffen uit.
Dwingen lukt echt niet, ze slaat naar de lepel of gooit het eten op de grond als ze niet wil.
Vandaag ging er wel wat brood in, maar ze heeft afgelopen week dagen gehad waarin ze echt niks at.

Nieuwe tanden en kiezen zijn niet zichtbaar, dus denk niet dat dat het is. En ze mag ook regelmatig vieziken met het eten. Dan staat het badje klaar voor erna ;)
pi_129769847
Op warme dagen eet R ook geen brood :P dan wil ze alleen komkommer en yoghurt! rijstpap/havermout pap gaat ook wel goed in :Y)
pi_129769870
Brood en fruit gaan er prima in altijd (op het KDV heeft hij z'n fruit als eerste op :D), yoghurt ook idd. Verder is hij dol op augurken, gek kind :P.

Avondeten gaat wisselend. Geprakt at hij alles (combi aardappelen groenten) maar van de een op andere dag wilde hij dat niet meer. Nu krijgt hij dus gewoon stukjes, maar dan is hij veel kieskeuriger. Wortel, bietjes, pompoen: lekker! Dan eet hij weinig tot geen aardappel. Courgette, broccoli, boontjes: belanden zonder pardon op de grond :'). Meestal probeert hij wel 1 hapje, maar de structuur vindt hij dan niet prettig denk ik. De smaak vond hij geprakt altijd prima. Maar als hij de groente niet lekker vindt, eet hij vaak wel beter zijn aardappels. En vlees is ook lekker, maar dan wel gehaktbal, worstjes, kip. Vis dan weer niet.

Ik heb zelf ook een periode alleen aardappels gegeten bij het avondeten Susie! Heb er niets aan overgehouden en ik lust nu bijna alles ;)

Marjolijntje, dat is ook rot. Gelukkig wel bv, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is.

Soemp, emigreren :o!! Dat is zeker spannend! En dan ook nog met kind en zwanger... Ik geloof dat ik bij voorbaat al zoveel beren op de weg zou zien dat ik al afgehaakt was. Succes!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129769887
Ook dat soort dingen wil ze niet. Watermeloen 2 hapjes, daarna was het ook klaar. Komkommer kan je goed mee gooien en met yoghurt kan je heel mooi op tafel tekenen ;)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:05:06 #81
250838 Fee-nix
pi_129770052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef kleinzusje het volgende:
Fee: Hotlie ? :?
Ja :P. Oudere broer met taalachterstand en eigen taaltje en S heeft het gewoon overgenomen. Zit je met twee kinders aan tafel, die om 'Hotlie' zeuren :P.

Oeh Marjolijntje dat klinkt niet leuk. Hoop dat ze het snel weer oppikt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Susie het volgende:

[..]

die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegil :D :(

:D.

O en t idee van 'doe ik wel genoeg leuke dingen met ze', heeeeeeel herkenbaar. Heb me er vooral bij J erg schuldig over gevoeld. Die kon toen hij wat kleiner was echt heel goed en lang alleen spelen. En ik weet eigenlijk nog steeds niet zo goed of ik meer zou moeten doen. Meer stimulerende dingen ofzo... Ja we gaan heel vaak wandelen (zijn ze allebei dol op). Ik lees hier en daar wel eens een boekje (echt niet vaak), bouw een toren of zing een liedje (maar dat mag ik tegenwoordig niet meer. 'Neeeeee mama klaaaaar' }:| ). Maar verder spelen ze eigenlijk zelf. Maar met de ontwikkeling van S gaat het naar mijn idee hartstikke goed. Dus dan doe ik vast iets goed ;).
pi_129770115
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat was hier ook! _O-

Ik vond dat zo naar voor hem (en mij, en het speelgoed. :+) en toen ben ik het maar gaan benoemen. Eerst vaak verteld dat ik zou helpen en dat we het samen zouden doen. Na een aantal dagen M. laten zien dat hij ook om hulp kan vragen (doe ik andersom bij hem ook, als ik iets moet doen waarbij hij kan helpen). En, tot m'n grote verbazing vraagt hij het nu gewoon. :o De stukjes vliegen nu alleen nog rond als ik zelf even geen tijd heb om hem te helpen. Volgende uitdaging. :+

Deze wilde ik hier ook nog laten zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129770196
Fee dat herken ik ook!! ik vroeg laatst aan mijn man of ik genoeg stimulerende dingen deed met dr..of ik vaker ergens naartoe moest. Ik was bang dat ze zich thuis aan het vervelen was met me :@ maar we hebben best veel lol hier..samen afwassen, samen met bal spelen, puzzelen, stoeien op de bank O+

Soempie die is leuk _O-
pi_129770317
Ik post de verkeerde! Ik bedoelde deze, vanwege de gezichtsuitdrukkingen van M. :')

SPOILER
pi_129770416
Soemp, wat een leuke filmpjes! O+
pi_129770444
De mijne drinkt ook nog meer dan ze eet hoor ! Geen bv maar water en melk. Zolang ze het "goed doet" en op gewicht blijft lijkt het me prima. Ze volgt in alles haar eigen tempo, zit al sinds de geboorte elke keer op het middelste lijntje en plast/poept goed. Nooit/zelden ziek, vrolijk, allert......... ok dan toch ? Laatst at ze opeens een kwart banaan in het bos :? Een nieuwe ontwikkeling, hahaha.

Ik wil dat slapen en eten geen strijd zijn/worden. Dat is mijn doel. Eten is "gezellig" omdat we dat samen doen, in de tripp trapp en haar laten klooien. Slapen is bij ons in bed. Knuffelend in mn armen en dan de hele nacht tussen ons in :@

Tsja. Het zal door anderen of door het cb raar gevonden worden. Misschien ? En zelf maak ik me ook soms zorgen, van wat nou als dit nooit veranderd ?

Maar: Tis nog zo'n kleintje *; En het is ok hier ? Dus wat is er mis mee ? :@

Son: fijn die herkenning ! Ik ben soms onzeker omdat de mijne niet naar het KDV gaat.
pi_129770480
Soempie, dat filmpje *; *O*
pi_129770566
Soempie, klinkt echt spannend.

Bitterend, hier ook een kieskeurigerd. Maar dan weer anders. Hij is niet zo van het Nederlandse eten, houdt niet van aardappel, wel van kaas.

Fee klinkt fijn. Hier kunnen ze ook weleens een hecht stel zijn.

Marjo, lastig. Hier is het trouwens erg wisselvallig. Soms eet hij haast niks en andere keren dan weer als een bouwvakker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129770834
Wel grappig trouwens. Toen ik je filmpje zag Soemp: van de "2 beren" ben ik dat ook gaan zingen. En maar wachten op het "hahaha" na mijn "Hihihi". Er gebeurde niks. Toen las ik op FOK dat ze al met 9 maanden bekers konden stapelen: Je raad het al: bekers gekocht en stapelen maar, Niks :D
Toen las ik dat boodschappen doen en blaadjes aaien ook "speelactiviteiten" waren *O* en ben ik meteen naar het balkon en de AH gegaan ! Dat werd een hit *O* . De foto van M (Kyara) met die vingerverf ! zit me ook nog in het geheugen geprend/t ? Nu wil ik dat dus met haar gaan doen :D
pi_129770924
Soempie, geweldig leuke gifjes :D O+

Kyara, slaapt M inmiddels?

KZ, zolang jullie met z'n drieën er geen probleem mee hebben, is het toch goed? Aan niemand anders hoef je verantwoording af te leggen...

Ik ben het trouwens heel erg met je eens. Eten en slapen graag zonder strijd en huilen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:26:33 #91
250838 Fee-nix
pi_129770997
Soemp ze zijn allebei super!! O+

Bitterend, ja ik denk dat veel moeders toch wel dat soort twijfels hebben. Maar volgens mij... als je je kindje een liefdevolle, veilige omgeving kan bieden, gaat dat ontwikkelen toch wel zo'n beetje 'vanzelf'. Instinctmatig reageer je al op de juiste manier op ze. Dat heb ik nu heel erg gemerkt doordat de ontwikkeling van J juist niet vanzelfsprekend was. Bij hem wist ik echt niet wat ik moest doen, hoe ik hem moest bereiken/stimuleren. Heel frustrerend. Maar daardoor merk ik nu bij S extra dat het bij een 'normale' ontwikkeling zo vanzelfsprekend gaat. Bij hem heb ik geen twijfels en zit ik me niet suf te piekeren over 'de volgende stap', want die volgt vanzelf is nu mijn ervaring :).
Neem de taalontwikkeling. Dat is echt een samenspel tussen ouders en kind. Wat normaal gesproken heel natuurlijk verloopt. Je kindje zegt 's ochtends bijvoorbeeld 'pap' en dan zeg jij 'ja, pap eten'. Je bevestigd en voegt taal toe. Bij J was die interactie er helemaal niet en werd ik dus onzeker en dacht dat ik hem niet op de juiste manier dingen aangeleerd had. Maar nu blijkt dus, dat normaal gesproken het kind het tempo van de ontwikkeling aangeeft. Wij als ouders volgen en stimuleren automatisch precies datgene waar het kind aan toe is. Het is niet andersom: dat jij als ouders van alles moet aanreiken en als je dat niet doet, dat er dan ook niks gebeurd. Gelukkig maar :).
En toch he, dit is voor mij een vrij nieuwe ontdekking... en soms word ik er nog wel eens onzeker van.

KZ niks mis mee! Doen waar je je goed bij voelt :).
En van eten willen wij ook geen strijd maken. Is voor niemand leuk en je 'wint' t toch nooit.
pi_129771159
Wat een leuke filmpjes Soempie! Kan je die ergens online zo maken?

Als iets niet lukt dan gaat M meestal ies anders doen...de gemakkelijkste weg... ;)

Fee, ik herken het helemaal wat je zegt. M speelt ook prima alleen en hij geeft het ook goed aan als hij aandacht wil. "Kijken" en dan Nijn, Toto of Bouwe als hij een filmpje wil kijken of "boek" of "lezen" als ie voorgelezen wil worden (hoewel hij dan meer 'voorleest' dan ik).
pi_129771600
Mooi omschreven Fee ! *;
Kyara: Ik was als kind het tegenovergestelde: doorgaan tot " het gaatje" . Das niet altijd fijn ! De m etjes zijn de managers in deze maatschappij ! Het is een kwaliteit, wil ik daarmee zeggen O+
pi_129780473
KZ fijn dat je leuke activiteiten hebt gevonden voor mini kz.

Kyara klinkt als een goede balans van zelf spelen en aandacht en dat laatste geeft hij ook zelf aan.

Fee klinkt heel logisch.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129780535
Kz
Samen slapen is ook fijn, hebben we ook vaak met S gedaan en nu slaapt ze beter in haar eigen bed (ze werd wakker van ons)
Maar als ze weer een nachtje bij ons wil slapen is dat ook goed *;

S wilde niet echt alleen spelen oid maar nu begrijp ik waarom (ze voelde zich niet lekker & had pijn) ben blij dat ik mijn gevoel hierin gevolgd heb. Omgeving was er niet mee eens (eenkennig, verwend blabla) maar nu ze medicatie krijgt zien ze een heel verschil in S haar gedrag en ze kan juist erg goed delen, samen spelen enz. Dus dat is dan wel weer fijn.

Fee-nix
Herkenbaar, S speelt superleuk alleen als ik aan het opruimen enz ben :9

Marjolijntje
Lastig van het eten. Bij ons was er een medische reden dat S niet at dus kan ook niet echt tips geven :(
Maar als S momenten heeft dat ze geen warm eten wil krijgt ze brood met wat ze lekker vind en vla bijv. Ze eet ook het liefst zelf.

Soempie
Leuke filmpjes!
pi_129780721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, dit precies! Mama helpe! En je meenemen inderdaad! Zo herkenbaar. Ook als ie iets wil, wordt je bv naar het aanrecht geleid ;)

Met huishoudelijke klusjes juist geen zelf spelende dreumes, maar een die "wil helpe!!"

Hier ook echt niet hele dag bezig met actief stimuleren etc en continue iets met hem doen hoor. Nu zwanger gaat het allemaal wat lastiger qua bekken ook :N en daar voel ik me ook schuldig over.. We hebben dan ook welens een pyjamadag en gaan er niet actief op uit, met mooi weer wel buiten in de tuin spelen, dat voelt ook altijd rot }:| Maar ti's niet anders, ik heb die dagen soms echt even nodig om bij te komen (31wk zwanger, bekkenklachten, 4u reistijd per werkdag, en dan thuis actief willen zijn met je dreumes is niet de meest ideale combi, maar goed dat is denk ik vooral een stuk acceptatie aan mijn kant :X )

Ik merk wel dat ie snel om hulp komt vragen als bv iets niet lukt. Ik probeer hem wel te stimuleren eerst zelf te proberen, anders heeft ie volgens mij het liefst dat ik alles bouw :D
pi_129780729
Leuke gifjes Soempie! En spannend emigratieverhaal!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:46:50 #99
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_129782167
Pffff, weer een weekend niet thuis geweest (en het internet was om te janken daaro), maar tis me echt wat teveel bijlezen.

Maar ik ving iets op over Soempie goes Smørebröd? Leuk joh!

En de leeftijd van kleinzusje. Je bent zo oud als je je voelt meis haha!

Nieuwe dreumessen, welkom!

En over het helpen van dreumessen, das hier ook wel aan de orde. Vooral met schoonmaken moet er geholpen worden. Gelukkig hebben we sinds een tijdje een mini poetskar met alles erop en eraan dus het vechten om de vaatdoek is niet meer nodig ;).
pi_129783395
SE gefeliciteerd met je dreumes, welkom hier *O* *O*
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:56:37 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129784094
Wat kz zegt *O*

Even tussendoor hoor :o mijn meisje loopt ineens super goed *O* :o! Van een paar aarzelende stapjes naar zich zelfs al staande 180 gr omdraaien in 12 uur :7 . Echt knap! Ik ga nog proberen een filmpje te uploaden :)
pi_129784122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:46 schreef NotTheSame het volgende:
Pffff, weer een weekend niet thuis geweest (en het internet was om te janken daaro), maar tis me echt wat teveel bijlezen.

Maar ik ving iets op over Soempie goes Smørebröd? Leuk joh!

En de leeftijd van kleinzusje. Je bent zo oud als je je voelt meis haha!

Nieuwe dreumessen, welkom!

En over het helpen van dreumessen, das hier ook wel aan de orde. Vooral met schoonmaken moet er geholpen worden. Gelukkig hebben we sinds een tijdje een mini poetskar met alles erop en eraan dus het vechten om de vaatdoek is niet meer nodig ;).
Ik moet ook echt een minibezempje kopen voor mijn dreumes. Hij is helemaal idolaat van dat ding _O-.

Verder doe ik vooral veel huishoudelijke dingen als hij op bed ligt. Vaatwasser open: hij kruipt erin. Hem even wegzetten geeft me 3 seconden speelruimte. Of hij gaat de vieze borden eruit halen. Stofzuigen: heeft weinig zin met al dat speelgoed. Ramen lappen oid: ik zie het al voor me. De nieuwe vlekken zullen sneller verschijnen dan de oude verdwijnen... :+ En om hem nou in de box te zetten steeds, vind ik ook niet prettig. Doe dat alleen als ik aan het koken ben (en ik alleen ben). Laatst had hij opeens de oven opengemaakt toen hij aanstond :X.

Hoe doen jullie dat dan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129784151
SE, gefeliciteerd met je dreumes! *O* En welkom :W

Soesa, wat goed!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129784750
Soesa wat geweldig knap ! *O*
Phaidra: Hier doen man en ik het huishouden samen. Nah ja, hij doet veel meer :@ . Ik doe alles met haar erbij en geef haar dan ook een doekje, bezempje, bakje.... zoiets ? Stofzuigen vindt ze echt leuk, daar kruipt ze achteraan. En ben zelf van het opruimerige. Dus speelgoed doe ik steeds in manden en dat samen met haar :D
pi_129784808
SE, welkom! w/
pi_129784868
SE *O*. Welkom met je kleine dame.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:49:54 #107
30252 Soempie
Procreating
pi_129785443
SE, gefeliciteerd en welkom hier! *O*
pi_129788432
*O* tante soesa
Wat knap!l

SE gefeliciteerd *O*

Phaidra
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Zoë23 op 07-08-2013 13:30:04 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:36:14 #109
30252 Soempie
Procreating
pi_129788821
Hier helpt M. met veel dingen mee. Toen hij nog kroop ging hij regelmatig aan of boven de stofzuiger hangen, z'n haren overeind en heel hard lachen. Of ik hield er een ballon boven (die gaat vanzelf mee in de luchtstroom), zodat hij daar naar kon grijpen. Nu helpt hij echt met stofzuigen door de stang vast te pakken. Als ik de stang niet nodig heb krijgt hij deze om zelf verder te spelen. Als we klaar zijn mag hij het snoer weer in de stofzuiger doen, dat is ook een groot succes.

Met het uitruimen van de vaatwasser mocht hij al snel helpen. Eerder deed ik z'n plastic bordjes, bakjes en bijvoorbeeld plastic kommen onderin. Dan kon er niks stuk. Allereerst haal ik het mandje met messen eruit, trouwens en dan direct de breekbare borden. Met inruimen staat hij er wel bij, maar doet hij verder niks. Ik heb hem verteld dat de afwas vies is en dat het moet blijven staan. Dat pikte hij vrij snel op. En dan zet ik het mandje met bestek en messen er juist als laatst in (ruim ik in op het aanrecht).

Verder loopt hij regelmatig met doekjes om te stoffen en met de lege gieter om plantjes water te geven. :P

Rond het eten is m'n man er altijd (hij kookt ook) en dan speel ik met M. in de woonkamer. Als ik zelf moet koken laat ik hem tijdens voorbereidingen op een stoel staan aan het aanrecht, zodat hij mee kan kijken en proeven. :Y) Hij geeft dan ook wel dingen aan als ik het vraag. Als ik echt ga koken geef ik hem bijvoorbeeld een kom, een garde en uien en dan gaat hij ook 'koken'. :D

Als hij er zin in heeft betrek ik hem er zoveel mogelijk bij en dan zorg ik dat het tempo lager ligt (of eigenlijk zorgt M. daar dan weer voor). Erg leuk vind ik het. O+
pi_129788907
M helpt niet. Ik krijg hem hooguit zo ver dat hij meehelpt met het weer inpakken van de kasten die hij heeft uitgepakt.

Koken doe ik als ik alleen ben (kinderen slapen) of als er iemand in de buurt is om M in de gaten te houden. Ik vind dat toch erg link de combinatie van pannen, vuur en kokend water en zo.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:57:29 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_129789546
Ja, dat is natuurlijk ook link. Hier mag M. dan ook echt niet in de buurt komen. :N Als hij dan zichzelf niet vermaakt -op afstand- met wat potten en pannen of speelgoed in de kamer, gaat hij in z'n kinderstoel aan tafel. Geef ik hem daar een puzzel of kleurpotloden en papier ofzo. Laat ik hem ondertussen zo meekijken met wat ik doe.
pi_129789757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:36 schreef Soempie het volgende:
Hier helpt M. met veel dingen mee. Toen hij nog kroop ging hij regelmatig aan of boven de stofzuiger hangen, z'n haren overeind en heel hard lachen. Of ik hield er een ballon boven (die gaat vanzelf mee in de luchtstroom), zodat hij daar naar kon grijpen. Nu helpt hij echt met stofzuigen door de stang vast te pakken. Als ik de stang niet nodig heb krijgt hij deze om zelf verder te spelen. Als we klaar zijn mag hij het snoer weer in de stofzuiger doen, dat is ook een groot succes.

Met het uitruimen van de vaatwasser mocht hij al snel helpen. Eerder deed ik z'n plastic bordjes, bakjes en bijvoorbeeld plastic kommen onderin. Dan kon er niks stuk. Allereerst haal ik het mandje met messen eruit, trouwens en dan direct de breekbare borden. Met inruimen staat hij er wel bij, maar doet hij verder niks. Ik heb hem verteld dat de afwas vies is en dat het moet blijven staan. Dat pikte hij vrij snel op. En dan zet ik het mandje met bestek en messen er juist als laatst in (ruim ik in op het aanrecht).

Verder loopt hij regelmatig met doekjes om te stoffen en met de lege gieter om plantjes water te geven. :P

Rond het eten is m'n man er altijd (hij kookt ook) en dan speel ik met M. in de woonkamer. Als ik zelf moet koken laat ik hem tijdens voorbereidingen op een stoel staan aan het aanrecht, zodat hij mee kan kijken en proeven. :Y) Hij geeft dan ook wel dingen aan als ik het vraag. Als ik echt ga koken geef ik hem bijvoorbeeld een kom, een garde en uien en dan gaat hij ook 'koken'. :D

Als hij er zin in heeft betrek ik hem er zoveel mogelijk bij en dan zorg ik dat het tempo lager ligt (of eigenlijk zorgt M. daar dan weer voor). Erg leuk vind ik het. O+
Hier gaat het ook zo. Hij mag met koken alleen bij de wasbak, niet in de buurt van kookplaat. Met z'n plastic mesje gaat hij ook champignons "nijde" en vindt het fantastisch om overal bij betrokken te worden.

Vaatwasser idem dito, ik haal eerst mandje met bestek eruit en hij ruimt z'n eigen plastic bordjes en bestek op. Dat rek ik door ze een voor een aan te geven en eer hij klaar is heb ik de rest meestal ook eruit en heeft hij goed geholpen.
pi_129789773
Ja, ligt er natuurlijk ook aan hoe je keuken ingedeeld is. Wij hebben een open keuken en M kan daar eigenlijk alleen maar in de weg lopen als ik aan het koken ben.

Als het per se moet dan zet ik hem voor de tv om hem in de kamer te houden.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:04:43 #114
250838 Fee-nix
pi_129789814
quote:
Ik las 'zuigelingen' :')

SE gefeliciteerd en welkom! *O*

Soesa wat knap!! Ben benieuwd naar t filmpje :D.

Meehelpen... mijn kinderen doen het amper. (Ik ben ook wel een controlfreak, moet ik zeggen :@ ). Bij het koken zitten ze alvast aan tafel met een puzzel ofzo. Ze zijn dan vaak moe en jengelig. Wij hebben ook een hekje waardoor de keuken gescheiden wordt van de woonkamer, juist zodat ze niet bij gevaarlijke activiteiten zoals vaatwasser uitruimen of koken kunnen zijn. Er staat ook altijd een krat bier in de bijkeuken, waar ze dan flesjes uit gingen halen enzo. Dat kan nu gelukkig niet meer. En m'n oudste heeft een keer (toen we het hekje nog niet hadden) de inhoud van de vaatwasser over zichzelf heen getrokken (hij ging aan het bovenste rek hangen en toen kiepte het hele ding). Ben erg blij met deze oplossing. Hoewel ik de manier van Soempie wel weer erg gezellig vind klinken :). (En niet gevaarlijk)

Sander is naar de kapper geweest. Er zat echt totaal geen model meer in zijn haar. Nu weer wel, maar ik moet wel even wennen, hoor. Ik vond dat lange 'piekige' wel heel lief en boevig bij hem staan. Laat het nu ook weer wat groeien :). Maar dan vanuit een kapsel dat wel goed geknipt is, dus ;).

Collage! (Bovenste vier zijn de 'voor' en de rest is 'na' ;) ).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:25:26 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129790602
Ohja :@, filmpje wel bij de baby's gepost maar niet hier

SPOILER
pi_129790736
Leuk dat het wel wat langer is gebleven Fee, staat hem goed!

Soesa *O*
pi_129790746
Wat gaaf Soesa!
Wat knap van dr zeg!

zit nu filmpjes van Floris terug te kijken van het net lopen...echt te schattig is dat!

[ Bericht 57% gewijzigd door Sonnetje85 op 07-08-2013 14:42:29 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:51:18 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129791557
Ja, het is ook zo leuk om naar te kijken :Y

Leuk idd dat het wat langer gebleven is Fee!
pi_129791734
Soesa, wat een leuk filmpje! Ik O+ wiebelbeentjes!

Dat meehelpen wil hier nog niet zo. Daar is hij echt nog een beetje te klein voor, denk ik. Hij luistert ook totaal nog niet. Ik kan hem alleen ergens vandaan krijgen door hem er fysiek weg te halen. Verbaal komt het gewoon niet aan. Hij snapt het wel, want hij kijkt eerst heel ondeugend achterom als hij iets doet wat niet mag. Maar ernaar handelen lukt nog niet. Daarom is het laten-helpen-principe ook zo lastig. Om het mezelf niet te moeilijk te maken, doe ik dus liever dingen als hij er niet bij is (of een poosje lekker zelf aan het spelen is). Maar eigenlijk vind ik ook dat hij dat soort huishoudelijke dingen wel mee moet krijgen. Misschien komt het vanzelf over een paar maanden :).

Fee, wat een fris koppie zo! En leuk idd, een beetje langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:26:45 #120
250838 Fee-nix
pi_129792882
Soesa, lief filmpje! Ik vind t altijd zo knap: van die hele kleine kindjes die het gewoon maar doen en durven. Die van mij zijn allebei niet van die waaghalzen en gingen pas lopen als ze al echt heel stevig stonden. Dus nooit van die wiebelstapjes gehad :D.

Dank voor de complimentjes over S z'n haar!
pi_129794602
Ik denk ook dat als M gaat lopen, hij ook meteen wegloopt. Hij stond vandaag ook al per ongeluk een seconde of 10 los, heel stabiel maar zodra hij dat in de gaten kreeg liet hij zich weer snel zakken. Hij durft nog niet echt te proberen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:54:35 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129796251
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
Ik denk ook dat als M gaat lopen, hij ook meteen wegloopt. Hij stond vandaag ook al per ongeluk een seconde of 10 los, heel stabiel maar zodra hij dat in de gaten kreeg liet hij zich weer snel zakken. Hij durft nog niet echt te proberen.
Dat denk ik ook ja :Y. Hij moet even het vertrouwen krijgen en dan loopt ie zo weg!

We hadden t hier van de week over eten he, ik denk dat er hier een groeispurtje gaande is :o! Vandaag:

Ontbijt: 1,5 boterham
Tussendoor: 2 rijstwafeltjes
Lunch: 2 boterhammen en een beschuitje
Nu: een hele banaan

En dan komt het avondeten nog (een van haar favoriete, rijst met courgette, champignons en kaas (babyrisotto))

:Y)
pi_129796776
SE welkom en gefeliciteerd!

Soesa wat leuk om te zien, knap! Hier deed ze maandag ineens een paar stappen los. Dat hoofd erbij :D

Leuk Fee, hij kijkt er wel blij bij!

O en ik heb weer wat moeite om het hier bij te houden... :@
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_129797691
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
En dan komt het avondeten nog (een van haar favoriete, rijst met courgette, champignons en kaas (babyrisotto))
Klinkt als ie wat M ook heerlijk vindt. Hoe maak je dat?
pi_129798950
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja :@, filmpje wel bij de baby's gepost maar niet hier

SPOILER
o|O jij hoort bij ons he!

Filmpje werkt niet bij mij dus je moet naar de meet komen om het in het echie te laten zien!

Fee wat een leuke collage!!
pi_129799001
Ohja helpen, doet ze wel een beetje! met stofzuigen ruim ik wel op, ze probeert beetje de slang van de stofzuiger mee met mij te duwen! erg lief <3

En verder ja de afwas doet papa meestal, met koken heb ik haar wel naast me op haar stoel. Kan ze kijken wat ik aan het doen ben, vind ze zooo leuk!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:15:18 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129801043
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klinkt als ie wat M ook heerlijk vindt. Hoe maak je dat?
Eigenlijk zoals ik risotto maak maar dan ipv bouillon en wijn water (of natriumarme bouillon). Eerst courgette, champignons en kastanjechampignons aanbakken, die weer uit de pan, opnieuw olie/bakboter, rijst en dan een klein beetje water/bouillon erbij tot het onderstaat, veel roeren en als het te droog wordt water/bouillon toevoegen. Als de rijst gaar is, groenten er weer bij en geraspte jonge kaas erdoorheen. Ze heeft hier echt van zitten smullen! Ik had een portie voor 2x gemaakt maar dat gaat m niet meer worden...

Sorry bitterend :@ ;), ik kan de baby's nog niet helemaal loslaten :+

Oh en mijn dreumes helpt poetsen sinds vandaag :D
pi_129801228
Even egopost.. J net gevallen met zn tand op de hoek van de tafel, stukje eraf :'( en nu maar hopen het niet gaat verkleuren... Na een raketje heeft ie al weer flinke praatjes, maar het blijft vreselijk vallende kindjes :X
pi_129801547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Jipster het volgende:
Even egopost.. J net gevallen met zn tand op de hoek van de tafel, stukje eraf :'( en nu maar hopen het niet gaat verkleuren... Na een raketje heeft ie al weer flinke praatjes, maar het blijft vreselijk vallende kindjes :X
Och wat sneu! ;( Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:28:37 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129801598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Jipster het volgende:
Oh gets Jipster ;(. Dat is ook een van mijn angsten, die tandjes :X. Hopelijk verkleurt het niet :*
pi_129801768
Ja, echt he, tandjes zijn ook echt mijn angst.. en voorkomen kun je het meestal niet :{
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:45:28 #132
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129802348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:32 schreef Jipster het volgende:
Ja, echt he, tandjes zijn ook echt mijn angst.. en voorkomen kun je het meestal niet :{
Nope, helaas niet. Soms zou ik haar wel in bubbeltjesplastic willen verpakken :+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:50:01 #133
250838 Fee-nix
pi_129802529
Ah Jipster, wat zielig! En zonde van het tandje -O- . Hoop ook dat het niet gaat verkleuren.

Ohja, ik zei net dat ze hier niet meehelpen... maar opruimen kunnen ze allebei als de beste! Dat is wel heel leuk :).
pi_129803918
SE welkom hier en gefeliciteerd *O*

Soesa, schattig van het stappen. Ik zal kijken of ik L's loopfilmpje kan posten.

Soempie, klinkt erg fijn zoals je dat met M doet.

Phaidra wij hebben bij Bartsmit eens een mini set stoffer, blik en bezem gehaald voor J toen die een dreumes was. Dus jouw verhaal klinkt erg bekend.

Kyara, ik denk ook dat M dan goed staat en zo wegloopt.

Jipster, sterkte en beterschap! Ik hoop dat de tand niet verkleurd.

Hier ook een open keuken, maar vaak is manlief alleen thuis en kookt voordat ik en de kinderen komen of we zijn er allebei. Box staat er nog, maar wordt zelden gebruikt. Hier is er trouwens naast het gevaar van de keuken ook nog gevaar van niet fijn samen of uit elkaar spelen, dan kook je ook niet zo relaxt.

Vaatwasser inruimen en aanzetten doen we s'avonds als de kinderen naar bed zijn. Uitruimen s'avonds of s'ochtends. Als de vaatwasser open staat probeert L er ook in te kruipen of hem op te ruimen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129805019
Oh Jipster wat naar!

M begint nu een beetje interesse voor klimmen te krijgen maar het lukt nog niet echt :D

In een stoeipartijtje heb ik hem flink in de rondte gedraaid (en daarna op zijn benen gezet, was best grappig) maar dat noemt hij dan ook meteen "molen". Vind ik toch best knap.

Praten jullie dreumessen trouwens verstaanbaar? M praat een heleboel en een groot gedeelte is ook wel duidelijk maar sommige dingen verstaan wij volgens mij alleen (of in de context). Ook 2 medeklinkers achter elkaar lukt nog niet zo goed.

Hij spreekt "toetje" uit als "tietuh" en dan ook nog "mmmm" want lekker er achteraan :')
En dat terwijl hij "toet" (=auto) wel gewoon als toet uitspreekt...
pi_129805178
J praat ook wel redelijk verstaanbaar, maar ook nog wel veel ombekende brabbelwoorden er tussendoor als ie hele verhalen houdt. Hij spreekt veel op het einde uit als 'ties'. Hanties, haarties, voeties, toetie etc. Dat is dus, handen, haren, voeten, toetje :D

Kunnen jullie dreumessen ook puzzelen? J deed het eigenlijk nooit, en vanmorgen met hem eens een puzzel gemaakt, en nu kan ie het helemaal zelf al, een boerderijpuzzel met iets van 9 plaatjes die natuurlijk in de passende lege gaatjes moeten. *O* Ik vind het knap en hij benoemd dan ook alles, ook wijst hij bv. het lege gaatje aan waar het paard in moet, en zegt dan 'paartie' en gaat dan het stukje van het paard zoeken.
pi_129805254
Wat knap Jipster!
Hier is nu de vormenstoof favoriet. Zal hem binnenkort ook zijn houten puzzels eens geven.
pi_129805303
Houten puzzel ja! met dieren geluiden vindt ze erg leuk!

die vormen dinges kan ze helemaal niks mee!

Jip zielig zo! hopelijk wordt het niet zwart

Ze zegt een heleboel..de hele dag...maar niet alles is verstaanbaar!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:48:56 #139
250838 Fee-nix
pi_129805306
Kyara, dat is zeker knap, 'molen'!

S praat ook veel, maar heeft ook heel veel eigen woordjes voor iets, hoor. Volgens mij is dat wel normaal en worden die eigen woordjes door de meeste kinderen stukje bij beetje vervangen door woordjes met goede uitspraak.

S kan nog geen puzzels maken. Ik bied t hem wel af en toe aan, maar hij snapt 'm nog niet.
pi_129805596
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Oh Jipster wat naar!

M begint nu een beetje interesse voor klimmen te krijgen maar het lukt nog niet echt :D

In een stoeipartijtje heb ik hem flink in de rondte gedraaid (en daarna op zijn benen gezet, was best grappig) maar dat noemt hij dan ook meteen "molen". Vind ik toch best knap.

Praten jullie dreumessen trouwens verstaanbaar? M praat een heleboel en een groot gedeelte is ook wel duidelijk maar sommige dingen verstaan wij volgens mij alleen (of in de context). Ook 2 medeklinkers achter elkaar lukt nog niet zo goed.

Hij spreekt "toetje" uit als "tietuh" en dan ook nog "mmmm" want lekker er achteraan :')
En dat terwijl hij "toet" (=auto) wel gewoon als toet uitspreekt...
Dat lijkt me wel normaal hoor.
Als ik het vergelijk met Floris tenminste :P
Hij heeft nog steeds letters die moeilijk zijn, maar het meeste is nu wel verstaanbaar voor vreemden. En andere dingen moet je voor weten welke letters hij vervangt bijvoorbeeld (hij kan de K niet zeggen, dus zegt de t daarvoor). Ik zoek ook af en toe op internet wat "normaal" is en dan komt het altijd goed overeen. Zie quote ;)
SPOILER
Elise praat sowieso nog niet zoveel.
Ze zegt nu papa, mama, Floris, opa. Nijntje, dat? (dan wijst ze en wil ze weten wat het is), pip en fles.
Vandaag ben ik met haar en zo'n ringentoren gaan zitten en ze kan nu die ringen erop doen (nou ja soms en natuurlijk niet op volgorde). Ik vind het zo leuk die ontwikkeling :D
Lastige is dan grote broer die wil "samen spelen, samen delen" en uiteindelijk trekt hij die ringen steeds uit haar handen :')
pi_129805864
Jipster wat naar ! :(

En wat kunnen jullie dreumessen al veel _O_
pi_129806109
Oh en wat ik steeds vergeet:
Fee, lekker kort weer :) Ben benieuwd hoe het gaat groeien! Vond ie het leuk bij de kapper?

SE, gefeliciteerd met je meisje! Weer een dreumes erbij :D

Jipster, wat naar ;(
pi_129806247
Idd Fee, heel leuk en fris. ^O^
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:13:14 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129806596
Lijkt mij heel normaal Kyara. Ik versta een hoop dingen van Anouk wel, maar ze had vanavond ook nog een heel gesprek waar ik geen wijs uit werd! :D
Oene = schoenen
Nijntje = konijn
Ond = hond
Appelopen = afgelopen
Abeitje = aardbeitje
Been = speen
Nana = banaan
Appel = appel
Moes = appelmoes
Maar appelmoes zegt ze dan weer niet! :D
Verder zegt ze en wijst aan : ogen, neus, mondje, oren, wangen en haartjes O+

Zijn nog wel meer woorden, maar hier kom ik nu even op.
Edit; en "Beh" is een schaap! :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:13:44 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129806627
Nou, Son, dat vind ik al best veel hoor :Y! E. zegt: papa, die, da(t), ja en soms mama. Floris en Nijntje vind ik knap! Hier weet ze wel dondersgoed wie Nijntje is maar dat zegt ze echt nog niet.
pi_129806717
Hier zegt ze nog niks :)
pi_129806735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Son, dat vind ik al best veel hoor :Y! E. zegt: papa, die, da(t), ja en soms mama. Floris en Nijntje vind ik knap! Hier weet ze wel dondersgoed wie Nijntje is maar dat zegt ze echt nog niet.
Floris is natuurlijk niet helemaal Floris he (ze zegt iets dat lijkt op Isis, maar het is wel voor Floris bedoeld :))
En Nijntje ook niet zoals ik het zeg, maar het is heeeeel duidelijk wie ze bedoeld. Zodra ze een Nijntje ziet zegt ze iets dat lijkt op Nijntje (op de manier van: Nijntje, lief klein konijntje)

Maar ze loopt niet :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:16:10 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129806736
En Fee, wat is het toch een heerlijk ventje die S van jou! O+

En die filmpjes vond ik ook leuk! Weet alleen ff niet meer van wie die waren en te lui om terug te kijken :P
pi_129806841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:16 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Floris is natuurlijk niet helemaal Floris he (ze zegt iets dat lijkt op Isis, maar het is wel voor Floris bedoeld :))
En Nijntje ook niet zoals ik het zeg, maar het is heeeeel duidelijk wie ze bedoeld. Zodra ze een Nijntje ziet zegt ze iets dat lijkt op Nijntje (op de manier van: Nijntje, lief klein konijntje)

Maar ze loopt niet :P
In dat filmpje klonk het echt wel als nijntje :Y
pi_129807065
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:18 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

In dat filmpje klonk het echt wel als nijntje :Y
Duidelijk wel he :D
pi_129807147
R kan ook wijzen als ik vraag "waar zit je oor?" "waar zit je neus"
O+
pi_129807183
Dat is ook zo leuk :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:25:07 #153
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129807224
Jaaa O+. E kan dat ook, maar dan alleen bij mij :D. Ze kan mijn neus en mond aanwijzen O+
pi_129807527
Mijnes begint nu interesse te tonen in zijn inlegpuzzels. Er zit een zon in, die is rond en kan hij in het vakje krijgen, de rest is nog te moeilijk (tot zijn grote frustratie). Vormenstoof gaat met wat hulp redelijk, alleen had hij razendsnel door dat het deksel eraf kan (ligt los) en dan gaat alles er veel makkelijker in :D. Ook best knap eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129807722
Hoi :W Terug van vakantie. Het was fijn! O+ Eerst Zuid Tirol met mijn moeder en zusje, dat was super. Ik kom daar al jaren en het is zo leuk om dat nu ook met mijn kind te doen. Ging supergoed, hij was enorm lief en heeft lekker met zijn oma en tante gespeeld. Daarna samen met mijn lief naar Zuid Duitsland, dat was heerlijk. Er was zo ontzettend veel te doen voor kleine kindjes daar, heel veel speeltuinen, met allerlei trapauto's, schommels en zandbakken, een meertje om te spelen, een fijn buitenzwembad. We hebben lekker gewandeld en gewinkeld en vooral enorm genoten.

Was ook goed voor mijn lief en M om eens wat meer tijd door te brengen. Ze is er normaal alleen af en toe een weekend en M vindt dat best moeilijk, omdat hij merkt dat zij ook mijn aandacht vraagt. Hij is dan snel jaloers. Nu kon ze ook eens een meer verzorgende rol op zich nemen en haar aanwezigheid was al snel veel vanzelfsprekender voor hem. Ik smolt toen ik op een gegeven moment vast met hem naar buiten liep en zij de boel afsloot. M draaide zich om en riep "Esse mee!" O+ omdat hij vond dat ze niet achter mocht blijven.

Hij is enorm vooruitgegaan ook, hij praat in tweewoordszinnen nu en sporadisch ook drie. Heel veel nieuwe woorden en ook wat moeilijkere concepten zoals 'heet' bij zijn eten en 'nat' als het geregend heeft. Hij gebruikt ook heel veel 'ook' nu. En hij kan feilloos vrachtwagens, bussen, motoren, tractors, auto's en fietsen benoemen. En hij is duidelijk in een soort genitale fase beland. Als ik zijn luier omdoe, roept hij steevast 'doei piemol!' :')

Ik ben niet helemaal bijgelezen, maar ik las een kapot tandje bij Jipsters kleine :{ En welkom SE, gefeliciteerd! Oh, en er kwam een leuk filmpje van Soempie voorbij O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129807932
Klinkt heerlijk Clubsoda ! O+ En wat een ontwikkelingen ^O^
Phaidra: zeker knap van hem ! Waarom alles door die gleufjes mieteren als het deksel er af kan toch :D
pi_129807970
Goed ga ik ook even patsen :D
Die van mij had iets onder de bank geschoven en kon er niet bij. Pakte ze een USB kabel ( jajaja :@ ) en daarmee haalde ze het voorwerp naar zich toe. 8-)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:41:31 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129808257
Dat is ook echt heel erg knap KZ! Daar mag mee gepatst worden :7
pi_129808374
Klinkt als een goede vakantie CS! En wat leuk dat M en E (gokje) elkaar beter hebben leren kennen O+

Knap KZ! Heel inventief!
pi_129808879
Wat gaan jullie snel! :D

Wat sneu jipster :(

Leuk om de ontwikkelingen van jullie kindjes te lezen
Ik leer S nu de trap op klimmen en af glijden (zoals ze ook van de bank gaat, liggend op de buik zegmaar) en dat gaat goed. Scheelt mij weer tillen en vind het wel zo veilig dat ze weet wat ze moet doen.
Oefenen met t potje gaat nogsteeds goed. Ze poept eigenlijk niet meer in dr luier en een aantal plasjes gaan ook op t potje.
pi_129808970
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:37 schreef kleinzusje het volgende:
Goed ga ik ook even patsen :D
Die van mij had iets onder de bank geschoven en kon er niet bij. Pakte ze een USB kabel ( jajaja :@ ) en daarmee haalde ze het voorwerp naar zich toe. 8-)
Knap! Slimme meid
pi_129809688
Zoë, knap hoor al op het potje :) Die van ons moet er nog niets van hebben helaas..
En als die van ons "neus", "mond", "oren" en "ogen" zegt wijst hij ze ook aan.. Bij mij.. En dan moet ik opletten dat ik mijn ogen op tijd dicht doe voordat hij ze spiest.. :')

Traplopen gaat trouwens gewoon vooruit, ook naar beneden.. Want achteruit is kennelijk niet spannend genoeg. Maar wij hebben een "open trap" met spijlen, dus hij kan zich goed vasthouden.
pi_129809929
Leuk he, dat die voor ons " gewone" dingen nu met een dreumes opeens zo knap zijn. Niet vanzelfsprekend meer.
Jeuh Zoe, wat knap !
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:34:41 #164
250838 Fee-nix
pi_129811482
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en wat ik steeds vergeet:
Fee, lekker kort weer :) Ben benieuwd hoe het gaat groeien! Vond ie het leuk bij de kapper?

Lief! Nou leuk... hij vond t vooral indrukwekkend volgens mij. Hij mocht in een autootje zitten, dat vond hij heel leuk, maar ook gek. En hij heeft de hele tijd met grote ogen heel stilletjes gezeten. Geen kik gegeven! En dat terwijl hij altijd moord en brand schreeuwde als ik het zelf thuis met de tondeuse deed! (Maarja, da's ook een herrie apparaat, natuurlijk).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:16 schreef Susie het volgende:
En Fee, wat is het toch een heerlijk ventje die S van jou! O+

O+ Dank je!

Knap al die kindjes die al oren, ogen, neus enzo kunnen aanwijzen. S is er ook wel mee bezig, maar hij noemt alles nog 'oog' :D.

Clubsoda, klinkt als een heerlijke vakantie! Wat is M vooruit gegaan! 2 en 3 woordszinnen! En ook super knap dat hij auto's, bussen, vrachtauto's etc. kan benoemen. S zegt bij alles wat groter is dan een normale auto (op een toontje vol ontzag): 'wow!' O+ .
Erg leuk ook dat hij en E elkaar beter hebben leren kennen!
Ik moest lachen om dat 'doei piemol' _O- . S is er ook enorm mee bezig, zodra z'n luier open gaat, prikt hij zijn vinger erin en zegt 'pinda' (of iets wat er op lijkt :P) en dan zo heel serieus :Y 'jahaaaaa' :Y erachteraan O+ .

KZ slim zeg!

Zoë wat knap dat het op t potje gaan nog steeds zo goed gaat!
pi_129811915
Nirak: kom je ook ?
pi_129812030
*;
SPOILER
*; niet quoten asjeblieft :*

[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 08-08-2013 00:59:33 ]
pi_129812990
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:41 schreef kleinzusje het volgende:
Nirak: kom je ook ?
Regelmatig :X maar dat bedoel je denk ik niet ;)
Maar uhh, ik heb denk ik plannen voor een meet gemist? Maar ik ben niet zo van het meeten. Dit is wel lekker anoniem. Natuurlijk vind ik jullie wel hartstikke O+
pi_129813045
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:44 schreef kleinzusje het volgende:
*; niet quoten asjeblieft :*
Lekker toch gedaan :P

En O+
pi_129813113
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:03 schreef Nirak het volgende:

[..]

Regelmatig :X maar dat bedoel je denk ik niet ;)
Maar uhh, ik heb denk ik plannen voor een meet gemist? Maar ik ben niet zo van het meeten. Dit is wel lekker anoniem. Natuurlijk vind ik jullie wel hartstikke O+
Dit is ook mijn ontmaagding O+ Samen doen? ( of is dit voor een ander topic :+ )
pi_129813145
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:04 schreef Nirak het volgende:

[..]

Lekker toch gedaan :P

En O+
:6 :*
pi_129814964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Dit is ook mijn ontmaagding O+ Samen doen? ( of is dit voor een ander topic :+ )
In het echt ben ik een vreselijk mens, dat bespaar ik jullie graag ;)
SPOILER
Ik zit te surfen voor cadeau als meneer 2 jaar wordt en kom hierbij uit:
http://www.hetkinderfiets(...)-inch-wit/blauw.html
Oud model (lekker belangrijk, maar wel uit zijn bouwjaar ;)), en daarom best betaalbaar. Kei leuk fietske, en lekker klein ook de framemaat.
Zou dat wat zijn?
pi_129815280
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:39 schreef Nirak het volgende:

[..]

In het echt ben ik een vreselijk mens, dat bespaar ik jullie graag ;)
SPOILER
Ik zit te surfen voor cadeau als meneer 2 jaar wordt en kom hierbij uit:
http://www.hetkinderfiets(...)-inch-wit/blauw.html
Oud model (lekker belangrijk, maar wel uit zijn bouwjaar ;)), en daarom best betaalbaar. Kei leuk fietske, en lekker klein ook de framemaat.
Zou dat wat zijn?
Amber kon niks met haar fiets tot ze 2 jaar en een maand of 8 was. Nu een jaar later past ze niet meer op de 12 inch fiets... voor lisa zou ik t niet meer doen denk.
pi_129815562
Ik kijk naar fietsjes omdat meneer helemaal gek is van fietsen. En dan bedoel ik niet het zitten in het fietsstoeltje (dat ook natuurlijk), maar hij wil altijd op de fietsjes van andere kinderen gaan zitten :) Dus ik vind het geen ramp als hij er maar kort plezier van heeft. Dan bewaren we de fiets gewoon voor een eventuele tweede :)
pi_129820723
Leuk fietsje hoor :) Gewoon doen!

Ik doe ook niet aan meeten :P

Vanmiddag cb, de 14 (?) maanden prik.
pi_129820843
Ik heb Mex een loopfiets gegeven voor zijn tweede verjaardag,2 wielen, kleine versie van Puky. En daar kan hij nog wel een jaartje mee hoor, dus was een goede aankoop.

Succes Xanteh!

Lijkt mij wel leuk meeten, maar ik krijg mijn vriend echt niet mee en met het OV is het niet te doen met 2 kinderen.

Nena is de hele dag aan het bellen, met sokken,tamdenborstels, harklemmen en echte telefoons.
pi_129820847
Meeten vond ik ook doodeng, maar een keer toch gegaan en ik heb er echt superleuke contacten aan overgehouden. Ik heb niet zo'n grote groep 'irl' vrienden, dus ik ben er heel blij mee :). Maar ik kan me ook voorstellen dat je online en real life gescheiden wil houden.

Xanteh, succes! Wij mogen dinsdag, ik zie er best tegenop. Niet het zetten zelf, maar of hij er erg last van gaat krijgen. En nadat ik die links laatst heb gelezen over bezwaren tegen vaccineren, vind ik het allemaal toch wat rot. Maar ik wil de vaccinaties niet overslaan. Het blijft kiezen tussen twee kwaden en je moet maar hopen dat je het goed doet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129821003
Heb ik ook Phaidra, altijd weer afwachten hoe ze erop reageren. Hoop dat het mee valt, en voor jullie ook!
Denk dat haar voor de zekerheid maar veel aan de borst doe :)
pi_129821161
Xanteh
Succes :(

Schattig Troeta

Leuk fietsje Nirak!

Ik heb een vlechtje in S haar haar gemaakt O+
pi_129821926
CS het klinkt echt als een heerlijk vakantie!! en zo fijn dat je 2 grote liefdes zo naar elkaar zijn gegroeid *;

Phaidra hier niet zo veel last van de prikken! 2 dagen koorts (1 week later) maar thats it

Troeta :D

Zien Zoe!!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:34:33 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129821975
Succes Xanteh! Ik kijk ook een beetje op tegen de 14-maanden prik. Hoor daar altijd wel wat narigheid over en E'tje is al zo snel/vaak ziek... Eind september zijn wij aan de beurt.

Klinkt als een heerlijke vakantie, Clubsoda! M. klinkt altijd als een heerlijk mannetje O+.

Zoë, dat vraagt om een foto idd! Hier kan ik echt nog niks met die pluishaartjes :')

Wat schattig Troeta! Ik vind N. altijd al zo 'groot' klinken met wat ze allemaal doet. Echt een snelle hoor! waar woon je?
pi_129822136
Hoi! Wat een warm welkom. Had me nog niet eens officieel gemeld in dit topic, maar het is heus echt waar, mijn mini is 1! Zondag vieren we het echt, vandaar dat we gisteren eigenlijk niks er aan hebben gedaan. Had wel gezongen toen ik dr 's ochtends uit bed haalde, zat ze te dansen in bed (lees van voor naar achter wiegen) O+

Ligt nu al drie kwartier in bed, maar geloof dat ik dr zo weer uit kan vissen want ze klinkt nogal wakker :+ Verkeerd op bedtijd gegokt, kan gebeuren

Ps. Ik ben bar slecht in het reageren op iedereen, forgive me
pi_129822306
SPOILER
1e poging om een vlechtje te maken :D

SE
Schattig het dansen O+

[ Bericht 21% gewijzigd door Zoë23 op 08-08-2013 20:00:42 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:01:07 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129822473
Wat schattig Zoë O+ Dat ze dat ook maar gewoon toestaat, lief!

Jaaa, SE met haar dansende dreumes :D. Hier wordt er nu sinds een paar dagen ook gedanst, op elke flard van muziek O+.

We hadden vanochtend ineens weer een huilbui op het KDV toen ik wegging ;(. Het was een tijdje geleden een paar dagen het geval en toen weer heel lang niet. Vanochtend dikke tranen. Dan loop ik toch met een klein beetje buikpijn weg hoor :@. en dan ben ik direct in staat m'n baan op te zeggen :')
pi_129823408
Wat schattig Zoe! O+

Xanteh succes!

Niet leuk Soesa. Bij M gaat het wegbrengen ook wisselend. De ene keer is hij druk aan het spelen en de volgende keer is het drama.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:09:19 #185
250838 Fee-nix
pi_129824170
Nirak, leuk fietsje. Denk dat t echt per kind verschilt of ze er al wat mee kunnen :).

Xanteh succes met de prikjes.

Troeta :D schattig!

SE, dansen in bed O+ .

Zoë dat vlechtje! Wat lief!

Ah Soesa, dat is ook echt niet leuk weggaan. Kleine troost is misschien, dat het vaak binnen een minuut nadat mama weg is, weer over is. (Heb zelf op een KDV gewerkt). :*

Wij gaan straks lekker naar de stadsspeeltuin! Hoop dat het niet gaat regenen alleen, ik zie alweer dikke wolken.
pi_129825600
Wat een mooi grietjes Zoe O+

En ik was vergeten te reageren op S' nieuwe kapsel, staat hem goed Fee!

Soesa, dankjewel :@ Ik vind het ook een heerlijk menneke! En naar is zo'n afscheid. M heeft het ook wel eens. Maar de leidsters reageren er heel lief op, hem altijd even oppakken en knuffelen en vaak spiek ik nog even om een hoekje en dan is hij alweer gekalmeerd.

Bitterend, wat zeg je dat lief O+ Het is een beetje cheesy, maar zo voelt het voor mij wel. Het is zo fijn als mijn twee belangrijkste mensen het goed hebben samen. Oh ja, ik ging nog reageren op slecht eten en niets willen proberen. M eet op zich goed, maar is behoorlijk beperkt in zijn keuzes. Hij eet graag brood en pasta en couscous en rijst, maar is niet dol op fruit of groente. Hij wil het ook niet proberen. Jonge kinderen hebben van nature een angst voor nieuw voedsel, wat heel begrijpelijk is vanuit evolutionair oogpunt. Wat ik soms doe met M bij nieuw eten is heel duidelijk laten zien dat ik het met smaak eet. Ik laat hem zien hoe ik het in mijn mond stop, hij mag mij dan ook voeren en meestal wil hij het daarna zelf proberen. Soms vindt hij het dan alsnog niet lekker, maar vaak ook wel. Zo heb ik hem al aan de frambozen en rode bessen en kaas gekregen afgelopen vakantie.

En Kyara vroeg nog wat over M die zich achter zijn handjes verstopt. Ik herken het niet vanuit ontwikkelingspsychologie, maar ik moest ook denken aan terugtrekken. Mijn M stuitert echt rond, en neemt zelden rust, maar in de auto keert hij vaak helemaal in zichzelf. Dan zit hij echt te spacen, doet soms ook wel zijn handjes voor zijn ogen of zijn vingers in zijn oren. Kan het zoiets zijn?
pi_129826687
Vind dat zo'n vervelende prik, Mex was er echt heel ziek van, met kerst }:|

ik vind haar ook erg bijdehand met dat soort dingen Soesa, ze zwaaide al snel en gedag zeggen en handkusjes en aan die telefoon is het echt, JA, LO! Ja! Dag!
Maar met andere dingen is het gewoon nog lekker een baby O+
Lopen is ook niet verder gegaan dan af en toe een paar pasjes met overstappen.
En nu heeft ze verhoging, ik gok dat het die 4 tanden zijn die op springen staan.
Wij wonen in Den Haag/Scheveningen trouwens!

Naar dat huilen bij weg gaan, maar als ze nooit huilen is ook niet leuk denk ik!haha

Schattig vlechtje zeg! Ik ben lid geworden van een vlechtjesfacebook om alvast te oefenen...ik ben daar zo slecht in he!

SE welkom!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:18:55 #188
250838 Fee-nix
pi_129828051
Dank je, CS :). Heb jij nog steeds een kaal stuiterballetje trouwens, of is er al iets aan t groeien? :)

Troeta een vlechtjesfacebook? :D Ik begin net een beetje te ontdekken dat je met facebook nog veeeeel meer kan (heb er onlangs m'n drager verkocht). Handig!
pi_129828247
Er komt wel heel langzaam haar. Hij heeft een krul in zijn nek en bovenop groeit het ook langzaam steeds meer.
pi_129828327
Oh Zoë O+ te schattig dat vlechtje! En dan lijkt ze nog ouder!

Soesa, wat rot om zo te moeten weggaan :*.

CS, wat een fijne vakantie en heel fijn dat E. en M. nu wat beter overweg kunnen met elkaar! Hopelijk blijft dat zo, ook als hij haar weer minder vaak ziet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:34:13 #191
250838 Fee-nix
pi_129828557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:24 schreef Clubsoda het volgende:
Er komt wel heel langzaam haar. Hij heeft een krul in zijn nek en bovenop groeit het ook langzaam steeds meer.
Ah leuk! Die krul heb ik ook nog niet gezien! Tijd voor een vakantiespam? O-) ;)
pi_129828602
You read my mind :D Was net bezig dit te typen :D

Ik gooi er wel even fotobewijs tegenaan om dit statement te ondersteunen 8-) Tevens vakantiespam ;)

SPOILER
pi_129828963
:D vlechtjesfacebook? Haha wist niet dat dat er ook was.
Ik heb gespiekt op pinterest voor inspiratie.

Clubsoda
Leuke spam! Mooi mannetje en die moterfoto is erg leuk

Aww tante soesa dat is niet leuk. Nichtje (1jr) was gister voor het eerst weer een hele dag bij mijn ouders en ze huilde veel. Ze zei ook vaak 'papa' en toen ik vroeg of ze papa misste gaf ze me een knuffel en was het huilen over *; . Zo na de vakantie is het echt wennen voor ze, zelfs als ze bij bekenden zijn.
pi_129829344
Soesa hier ook tot 15 maanden niks aan de hand en ineens moest ze huilen toen ik weg ging! nu hangt het vanaf hoe moe ze is..als ze heel moe is hangt ze heel erg aan mij en wil ze niet weg. Wat ik doe is altijd even blijven kletsen met de leidster, even andere kindjes gedag zeggen (kijk R hier is .... die je toch wel? ga je met haar/hem spelen?) of ik pak een speeltje voor haar (een strandbal, pop, lego) dat lijkt goed te werken hier. Sommige dagen is ze wel erg moe en dan helpt niks en ga ik weg terwijl ze verdrietig is...vind ik ook niet leuk :{

CS mooie spam!! ik dacht dat M iets heel zuur had gegeten op dat auto :D
Je ziet er ook leuk uit oO<

Zoe wat lieeeef! en ze lijkt echt op je vriend!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:23:08 #195
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129830346
ik had vanmorgen een huilende Anouk toen ik haar aan de leidster gaf ;( Niet eerder meegemaakt, normaal kijkt ze alleen maar niet blij....
pi_129831445
Wat gaan jullie hard zeg!!!

Soesa, hier gaat het ook op en af. Nu even een rustiger periode weer. Sowieso helemaal meer ontspannen met alles nu het praten wat begint te komen. Maar een paar weken terug kon ik niet eens naar de wc zonder gebrul..

Nirak, Chris kreeg met zijn 2e verjaardag een driewieler, maar het heeft nog tot zeker 2,5 geduurd voordat hij kon trappen. Met 3 jaar zo'n type fiets, en voor zijn 4e verjaardag fietste hij los daarmee. Ik denk dat we Daan met 2 jaar een loopfiets geven, en dan met 3 weer een fiets (tweedehands ergens, of de oude als zijn 2 neefjes hem heel laten, duur cadeau van mijn ouders dus afgesproken om met mijn zus te delen).
Daan is wel veel vlotter qua motoriek. Dus ik ga tegen die tijd eens proberen in de speelgoedwinkel hier. Die heeft allerlei voertuigen staan om te proberen.

CS, mooie spam!
Zoe, mooie vlecht hoor. Lekker tutten met je meisje!

Ik verklaar vandaag de "ik heb een echt jochie" dag.. Vanochtend al een mooie driftbui toen ik met water terug kwam uit de keuken, terwijl hij me met "sap"en een vingertje naar de keuken gestuurd had. Hij begint zijn broertje te bespelen door sip te kijken, en broerlief is iets te empathisch aangelegd geloof ik. Bij het vaatwasser uitruimen geeft hij de borden aan, ipv te klieren. Etc..
Hij wordt echt snel groot de laatste dagen..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:38:25 #197
250838 Fee-nix
pi_129833120
Ha CS, ook toevallig! Wat een leuke foto's!! En hij is echt niet meer kaal joh! Lieve blonde haartjes, ook bovenop! De Krul is wel briljant :D. En die foto op die auto :D. Die eerste foto trouwens... had hij zomaar even tijd voor een knuffel, tussen al t stuiteren door :o ;) O+ .

Ah Susie, stom zeg :(.

DF een snel groter wordende dreumes. Zo leuk! Wat lief dat z'n grote broer gevoelig is voor z'n sippe blikken :D.
pi_129834533
Wat een leuke foto's CS!
pi_129836380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:55 schreef bitterend het volgende:
Zoe wat lieeeef! en ze lijkt echt op je vriend!
Want hij heeft ook zo'n vlechtje? :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129836534
CS, superleuke foto's!! Die laatste is geweldig idd :D

DF, die driftbui om z'n niet-geserveerde sap :'). Zou mijnes ook kunnen doen geloof ik (zodra hij sap kan zeggen). De mijnes kan ook goed driftig worden, laatst nog omdat ik zijn lekkende tuitbeker afpakte (hij zat echt al te kliederen in een grote plas sap op de grond). Flauw hè? :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:45:03 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129840681
Ouders zijn ook stom, je mag ook helemaal niks van ze ;)
pi_129840739
quote:
12s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Want hij heeft ook zo'n vlechtje? :D
_O-
pi_129840754
DF die sap! ik moest lachen :D
pi_129841055
Hoi dreumesmamas ik lees vaak even mee, maar eigenlijk altijd mobiel en meeposten krijg ik daarmee (bijna) niet voor elkaar. Hoop dat jullie toch even willen reageren op mijn vraag.

Mijn dreumes M, 18 maanden, is zo ongelooflijk op mij gericht, het is mama voor en mama na. Heel lief hoor maar hij moet regelmatig echt niks van z'n vader weten, wegduwen etc. Als mijn (8> hem troost hangt M ondertussen met zij. Hele lijf naar mij toe zodat ik hem wel moet overnemen. Ik vind dat zo sneu voor mijn man en eerlijk gezegd benauwd dat claimerige mij af en toe ook wel.

Als ik niet thuis ben is er overigens niets aan de hand, dan is papa weer de bovenstebeste.

Hebben jullie tips oid hoe dit te keren? Of is het een faaaaaase die vanzelf over gaat?
pi_129841210
Klavertje, hier elke avond hetzelfde, ook als ze valt. Dan hangt ze half zo met armen gestrekt naar mij toe :Y
Papa vindt het helemaal geen probleem. Hij brengt haar dan naar mij en vindt het erg fijn om te zien hoe ze me knuffelt, ik vind het geen probleem want ik ben ook een plakmama :@ en samen plakken we gewoon aan mekaar. Ze heeft het trouwens wel erg leuk met papa als ik op werk ben!
Ik heb geen tips omdat het voor ons dus prima is zo...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:02:16 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129841270
Faaaaaaasssseeeee ;) Ja echt. Ik had zojuist het omgekeerde met naar bed brengen, papa moest ook mee en papa mocht vooral niet weg. Deed hij uiteindelijk wel. Maar toen ik met haar in haar slaapkamer, ging ze wijzen en wiebelen dat ze naar papa wilde. Ja, pech dus, papa is er niet.
Heb echt geen tips voor je eigenlijk.....
pi_129841350
Ja dat is bij ons gelukkig ook wel zo, als ik er niet ben is alles prima. Fijn dat het wel herkenbaar is. Mijn (8> vindt t wel lief om ons te zien knuffelen maar voelt zich af en toe wel echt afgewezen.
pi_129841386
Thnx susie ik hoop dat het bij ons ook nog eens bijdraait!
pi_129841388
DF
:+ hij weet wat hij wil

Phaidra
:D haha
Ze gaat wel steeds meer op hem lijken, vooral op schoonzus. Ze hebben allemaal een portretfoto van toen ze 1,5jr waren en ze lijkt echt op haar.

Klavertje
Ik las het toevallig net in ouders van nu.
Tussen de 1 en 2 is dat op z'n sterkst, het is een fase en je moet er doorheen zoals ik het in het artikel lees.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:06:12 #210
250838 Fee-nix
pi_129841410
Hey Klavertje :D :W .
Hm ik snap wel dat dat lastig en niet leuk is voor papa. Kan me zo voorstellen dat het inderdaad een fase is, maarja daar schiet je nu niks mee op ;). Uhmmm, als je niet thuis bent is papa wel prima zeg je. En wat gebeurt er als jij bijvoorbeeld even naar boven/naar de keuken loopt als papa aan het troosten is? Misschien vindt hij het dan wel ok?
En verder zou ik denk ik zoveel mogelijk de taken verdelen, zodat papa ook veel met hem doet (voor zover jullie dat niet al doen). Om en om naar bed brengen bijvoorbeeld.
Maargoed, dat verzin ik nu ter plekke he :).
pi_129841445
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:04 schreef klavertje-4 het volgende:
Ja dat is bij ons gelukkig ook wel zo, als ik er niet ben is alles prima. Fijn dat het wel herkenbaar is. Mijn (8> vindt t wel lief om ons te zien knuffelen maar voelt zich af en toe wel echt afgewezen.
Ow dat is niet fijn dat hij zich afgewezen voelt -O-

Heb net aan mijn man gevraagd en hij ervaart het gelukkig niet zo. Maar wie weet is het een fase die snel over gaat bij jullie :*
pi_129841456
Klaver, je leest het al, het is een fase. Over een jaar mis je het!
En je man ook!
pi_129841571
Wat lief al jullie reacties terwijl ik maar zo sporadisch post! Heel erg fijn al die herkenning, blijkbaar toch echt een fase dus! Dat geeft wel hoop moet ik zeggen :)

Thnx voor je tips fee! Helaas is M echt niet te houden als hij mij ziet en zal dan ook niet stoppen met krijsen voordat ik er ben. Je kent m, het is nogal een vasthoudend typje :+
pi_129841605
Hihi Troeta, als ik over een jaar met weemoed aan deze fase terugdenk zal ik m'n eerste post hierboven weer even teruglezen!
pi_129841638
Ja afgewezen voelen is -O-

S is er wat wisselend in. Het liefst hangt ze aan m'n been als ik in de keuken sta om drinken te pakken ofzo maar als ik het negeer dan rent ze snel naar papa en pakt zijn been vast :9.
Met troosten wil ze het liefst bij mij zijn maar papa troost haar gewoon en loopt door de kamer en ik ga even naar de keuken ofzo. Kort erna ga ik weer naar de kamer en neem het over als ze dan nogsteeds naar me toe wil. Ze moet ook meekrijgen dat ze ook door hem getroost kan worden. Eerder was ik geneigd het gelijk over te nemen maar dat is niet leuk voor (8>
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:14:10 #216
250838 Fee-nix
pi_129841644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:11 schreef klavertje-4 het volgende:
Wat lief al jullie reacties terwijl ik maar zo sporadisch post! Heel erg fijn al die herkenning, blijkbaar toch echt een fase dus! Dat geeft wel hoop moet ik zeggen :)

Thnx voor je tips fee! Helaas is M echt niet te houden als hij mij ziet en zal dan ook niet stoppen met krijsen voordat ik er ben. Je kent m, het is nogal een vasthoudend typje :+
Hehehe, ja ik weet het ;). Gelukkig is er dus herkenning en gaat het ook weer over! :)
En we moeten gauw weer eens afspreken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:15:55 #217
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_129841699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef klavertje-4 het volgende:
Hoi dreumesmamas ik lees vaak even mee, maar eigenlijk altijd mobiel en meeposten krijg ik daarmee (bijna) niet voor elkaar. Hoop dat jullie toch even willen reageren op mijn vraag.

Mijn dreumes M, 18 maanden, is zo ongelooflijk op mij gericht, het is mama voor en mama na. Heel lief hoor maar hij moet regelmatig echt niks van z'n vader weten, wegduwen etc. Als mijn (8> hem troost hangt M ondertussen met zij. Hele lijf naar mij toe zodat ik hem wel moet overnemen. Ik vind dat zo sneu voor mijn man en eerlijk gezegd benauwd dat claimerige mij af en toe ook wel.

Als ik niet thuis ben is er overigens niets aan de hand, dan is papa weer de bovenstebeste.

Hebben jullie tips oid hoe dit te keren? Of is het een faaaaaase die vanzelf over gaat?
Ohw heel herkenbaar, het lijkt wel of ik een bericht van mezelf lees.
Hier dus precies hetzelfde, tot en met wegduwen toe. Vind het heel vervelend voor mijn vriend.
Maar ik heb het nog voor geen millimeter kunnen keren.
Ik neem maar aan dat naarmate hij ouder wordt dit gaat veranderen. Anders zou het toch niet gezond zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_129841982
Ah fijn TJ, niet voor jullie maar wel voor mijn herkenbaarheid!

Wat fijn dat S zich ook door papa laat troosten Zoé, hier wil dat alleen als hij mij nog niet gezien heeft. Als hij savonds wakker wordt bijvoorbeeld wel maar dan moet ik ook echt beneden blijven.
pi_129842119
Als R wakker wordt snachts of savonds dan hoeft ze papa echt echt niet...Is al maanden zo en we zijn het inmiddels gewend. Ik geef haar gewoon de borst dan.
pi_129842204
Ah ja dat wordt lastig voor papa ;)
Wel een ideaal troostmiddel, maar hier geen bv meer.
pi_129842294
Ik had er wel moeite mee toen ze nog klein was..en mijn man vond het ook vervelend voor mij dat hij haar niet kon troosten maar inmiddels zijn we het gewoon echt gewend en vinden we het fijn zo. Ze kan met papa echt heel leuk spelen bijvoorbeeld! met mij is dat minder ;)
pi_129843068
Klavertje, hier is het andersom. Daan trekt, in fases, echt duidelijker naar papa toe. En buiten de fases is het redelijk gelijk op.. Nu ben ik 3 of 4 dagen alleen met hem thuis, en dan is er ook niks aan de hand. Tenminste, tot papa thuis komt..
Met Chris hadden we hetzelfde geval. Ook tot een jaar of 3 van die periodes, maar daarna was het goed en nu kan Chris beter met mij, omdat ik hem beter snap (context omdat ik meer thuis ben, heel gevoelig aangelegd).
In het begin voelde ik me wel afgewezen, maar je er tegen verzetten heeft ook geen zin. En nu doe ik er niet moeilijk over. Het gaat wel over.
We hebben ze allebei niet echt hun zin gegeven als ze een voorkeur aangeven bij dagelijkse dingen (bijv. naar bed brengen). Troosten probeer ik ook zo lang mogelijk. Mijn man loopt ook wel weg dan soms. En dat lukt ook wel..

Hihi. Mijn kleuter komt uit bed, nadat papa hem erin had gelegd en hij 20 minuten gelegen heeft : "mama, ik kan niet zo goed slapen met papa, kom jij?".
Zie, komt wel goed ;)
pi_129843974
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:13 schreef Zoë23 het volgende:
Ja afgewezen voelen is -O-

S is er wat wisselend in. Het liefst hangt ze aan m'n been als ik in de keuken sta om drinken te pakken ofzo maar als ik het negeer dan rent ze snel naar papa en pakt zijn been vast :9.
Met troosten wil ze het liefst bij mij zijn maar papa troost haar gewoon en loopt door de kamer en ik ga even naar de keuken ofzo. Kort erna ga ik weer naar de kamer en neem het over als ze dan nogsteeds naar me toe wil. Ze moet ook meekrijgen dat ze ook door hem getroost kan worden. Eerder was ik geneigd het gelijk over te nemen maar dat is niet leuk voor (8>
Ja daar ben ik het mee eens. Wij wisselen troosten ook af. Eerst lukte het mijn vriend niet goed en moest ik het vaak nog overnemen, maar tegenwoordig gaat het stukken beter! Voor mij ook een fijn idee als ik eens een keer niet thuis ben.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129848075
Hier wil Lisa niet getroost worden door papa ook niet als ik niet thuis ben. Dan gaat ze alleen uithuilen in een hoekje of stampend door de woonkamer. Terwijl ze het wel leuk vind om met hem te stoeien en te spelen. Ik mag haar ook niet echt troosten. verder dan haar optillen kom ik niet want knuffelen is ze blijkbaar al te groot voor.

We kregen zowaar vandaag allebei een kusje toen we erom vroegen en vanavond weer. Ook heeft mijn vriend een heuze knuffel gehad. zou het misschien toch nog komen?? *O*

Heb weer een keer fotos in het foto topic. o.a

<3
pi_129849907
Dankjulliewel voor de lieve reacties op de foto's! O+ Ik ben blij dat je vindt dat hij haar krijgt Fee 8-) En ik dacht, ik gooi er maar een foto van mezelf bij, dan schrikken jullie niet de 24e :P

Hier natuurlijk geen problemen met aan papa of mama hangen, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen, maar het lijkt me erg lastig.

Wat een mopje Sam! Het kan nog komen met knuffelen, M heeft pas sinds een maand ofzo, dat hij ons opzoekt en even een knuffel haalt. Daarvoor zocht hij wel contact maar dat was meer in de vorm van op je schoot springen en kopstoten uitdelen ;) Nu kruipt hij soms in mijn armen en legt zijn hoofdje op mijn schouder. Vanmiddag werd hij niet zo lekker wakker, dat heeft hij soms. Hij bleef huilen tijdens het aankleden en liedjes zingen, troosten e.d. hielpen niet. Ik liet hem dus maar een beetje begaan, tot hij op een gegeven moment zijn armen naar me uitstrekte en in mijn armen dook. Na een stevige knuffel was het over. Ik vond dat zo knap van hem, dat hij zo duidelijk aangaf wat hij nodig heeft en bewust contact zoekt.
pi_129850196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:28 schreef Clubsoda het volgende:
Dankjulliewel voor de lieve reacties op de foto's! O+ Ik ben blij dat je vindt dat hij haar krijgt Fee 8-) En ik dacht, ik gooi er maar een foto van mezelf bij, dan schrikken jullie niet de 24e :P

Hier natuurlijk geen problemen met aan papa of mama hangen, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen, maar het lijkt me erg lastig.

Wat een mopje Sam! Het kan nog komen met knuffelen, M heeft pas sinds een maand ofzo, dat hij ons opzoekt en even een knuffel haalt. Daarvoor zocht hij wel contact maar dat was meer in de vorm van op je schoot springen en kopstoten uitdelen ;) Nu kruipt hij soms in mijn armen en legt zijn hoofdje op mijn schouder. Vanmiddag werd hij niet zo lekker wakker, dat heeft hij soms. Hij bleef huilen tijdens het aankleden en liedjes zingen, troosten e.d. hielpen niet. Ik liet hem dus maar een beetje begaan, tot hij op een gegeven moment zijn armen naar me uitstrekte en in mijn armen dook. Na een stevige knuffel was het over. Ik vond dat zo knap van hem, dat hij zo duidelijk aangaf wat hij nodig heeft en bewust contact zoekt.
Laten we het hopen. Hoe oud is M? Hier word ze ook veel huilend wakker en blijft dan ook zeker een hakf uur door huilen alles wat je aanreikt word terug gesmeten. Ze is zo lief maar soms...
pi_129850429
18 maanden is hij nu. En echt een knuffelaar en schootzitter is het niet, maar van die korte momentje even mama-liefde tanken zijn er nu wel echt.

Herkenbaar, dat wegsmijten ook. Ik ben er achter dat M in zulke buien per definitie ALLES wat ik doe of voorstel stom vindt. Ik bied hem dus ook niets meer aan, maar leg wat leuk speelgoed in de buurt. Vaak genoeg stuit hij er dan zelf op en dat helpt. Het beste is met rust laten. Ik probeer hem te troosten en als dat niet lukt dan blijf ik beschikbaar maar een beetje op de achtergrond in de buurt.
Meestal stopt het vanzelf weer. Ik laat hem dus maar een beetje begaan, ik heb tenslotte zelf ook wel eens een pesthumeur wat niet per se op te lossen is door een ander. Het is een moeilijke leeftijd hoor, vind ik :Y

Maar ook o zo leuk! O+ Vandaag een heuse zin: "mama ook ijsje" O+
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:32:42 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129854924
Herkenbaar CS, M smijt ook met alles wat binnen zijn handbereik ligt en wil dan ook echt helemaal niks. En ook niet echt een knuffelmannetje.

Wat knap, een hele zin!
pi_129855398
Cs, wat een leuke vakantiefotospam!
Leuk mannetje!

Oh en dat rot wakker worden is herkenbaar van F. Die had dat ook regelmatig. Hij wilde dan juist alleen maar op de bank zitten of op schoot. Vaak eventjes tv kijken en dan werd hij weer zichzelf.

Mijn dreumes is nog te klein voor hier :D herken veel wat F ook had.
Maar nog niet bij haar :D
Ze is wel lekker bezig met ontwikkelen. Blokjes proberen te stapelen, kusjes geven enz, 'dansen'.
Ik moet echt ander speelgoed van boven gaan halen, volgens mij is ze wel toe aan meer uitdaging.
Ze scharrelt lekker rond iig.

Oh en ik las over mama plakkers....mijne is 3 en nog.steeds moet ik het meeste doen met m.
Naar bed brengen mag ik eigenlijk alleen maar.doen. Vaak doen we het wel samen of doe ik E en hij F. Als ik niet in beeld ben gaat het wel goed, maar wil ik beneden blijven niet. Voorlezen moet ik ook altijd doen, tenzij ik dus bij E ben.
Er is een (hele korte volgens mij) periode geweest dat ik niet mee mocht.
Zal ook wel schelen hier dat ik er gewoon het meeste ben.
Overdag maakt het gelukkig niet zo uit. Hij vindt het wel leuk met papa boodschappen te doen bv. Troosten mag papa ook, maar het liefste ik.
Hij kiest ons s avonds ook wel uit op voorlezen trouwens :D hij wil altijd liever dan oma of ik voorlees dan opa of papa :D

[ Bericht 37% gewijzigd door Sonnetje85 op 09-08-2013 09:15:46 ]
pi_129856461
Vlechtjes, CS spam en Lisa *; Prachtig *;
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:53:49 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857596
M trekt denk ik wat meer naar papa toe. Komt ook omdat als we splitsen ik meestal de meisjes doe (want bv) en papa M entertaint. Probeer wel 1x per maand een M dagje te doen. Dan ga ik samen met hem iets leuks doen.
pi_129857935
CS wat fijn van de goede vakantie. Leuke fotospam, wat een lieverd en leuke krul heeft hij.

Zoe dat vlechtje is superschattig!

Lisa, mooie grote meid.

Voor 2 jaar zou ik liever een loopfiets of driewieler (evtl met duwstang) doen.

Klavertje, alle tips zijn al gegeven. Ik denk ook dat afwisselend dingen doen wel het beste zou gaan werken op termijn. Kan best dat je er dan een paar keer doorheen moet dat het niet leuk voor dr is of het toch niet lukt.

Mijn grote is 4 en geeft duidelijk verbaal zijn voorkeuren voor mama of papa aan. Soms gaan we daarin mee en soms kan het niet. Dat moet hij dan ook leren. Voor een dreumes is dat hetzelfde ook al maakt die dat nog niet met woorden kenbaar.

Gisteravond was ik nog even fietsen met hem. Zo leuk: elke vogel die we zagen was kra, gra (kwak kwak, dus een eend) en bij elke paal wilde hij aanraken/ op het knopje drukken. Hij mocht wel de knopjes bij de lichten drukken waar we de straat overstaken en het rood was.

Slapen jullie dreumessen altijd in slaapzak?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:10:27 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129858004
Toen het de afgelopen weken zo warm was heeft M zonder slaapzak geslapen. Sinds vannacht wel weer en hij slaapt weer een stuk beter moet ik zeggen. In elk geval minder gespook 's avonds.
pi_129858243
Kyara dat gevoel heb ik hier namelijk ook. Mijn lief vind hem te groot voor een slaapzak omdat hij al staat en loopt, maar ik heb toch het idee, dat hij dat misschien fijner vind of hij was net heel moe, dat kan ook :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129858614
Hier slaaapt ze zonder slaapzak. Maar ze slaapt tussen ons in onder een lakentje. Gaat prima.
Ze is op dr gemak bij ons alle 2. We hebben alle 2 rituelen met haar. Wel breng ik haar bijna altijd naar bed.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:51:53 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129859173
Naar bed brengen doen we eigenlijk altijd samen. Eerst deed ik dat alleen maar op een gegeven moment werd dat te zwaar (icm zwangerschap) en ging man altijd mee.

Ik vind een kind niet te groot voor een slaapzakje omdat hij staat en loopt. Heeft er wmb meer mee te maken of hij netjes onder een dekbedje/dekentje blijft liggen. M gaat zijn hele bed door en zou niet onder een dekbed blijven liggen dus dat vind ik geen optie.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:55:26 #237
250838 Fee-nix
pi_129859303
Wat een moppie is Lisa, Sam.

Humeurtje na het middagslaapje: check. Even bijkomen met wat sap en een koekje en dan is hij er weer.

Knuffelig is S zeker. Heerlijk :). Gisteravond was hij wel voor het eerst echt boos op me. Ik wilde m helpen met z'n avondeten (het duurde zooooo lang), maar dat mocht absoluut niet natuurlijk. Toen gaf me een woest blik en sloeg me heel bewust op m'n arm. Die kop erbij! Maar toen ik zei dat dat niet mocht en 'au', gaf hij me snel een kusje op de arm en legde daarna z'n hoofdje erop. O+

Voorkeur voor mama of papa zie ik niet echt bij S. Hoewel hij voor troosten wel eerder naar mij zal komen (maar manlief is ook goed) en voor stoeien eerder naar papa :P.

S slaapt ook nog steeds in een slaapzakje. Vooral omdat hij dan tenminste warm blijft. Dekens heeft hij in no time van zich af. Dus precies wat Kyara zegt.

Tinu fietsen is zo leuk als ze lekker alles aan t bekijken en benoemen zijn he :).

Sonnetje, speelgoed pakken... ik vergeet altijd dat ik ook nog genoeg speelgoed boven heb liggen!
pi_129859743
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:51 schreef Kyara het volgende:
.

Ik vind een kind niet te groot voor een slaapzakje omdat hij staat en loopt. Heeft er wmb meer mee te maken of hij netjes onder een dekbedje/dekentje blijft liggen. M gaat zijn hele bed door en zou niet onder een dekbed blijven liggen dus dat vind ik geen optie.
^^ dekbedje komt wel als ik hem uit kan leggen hoe het werkt, en hij niet meer het bed door walst. Zolang de slaapzak nog past is dat geen probleem.

Oh Fee, dat doet M ook, slaan en knijpen als hij boos op me is. Ik vind het niet leuk natuurlijk, maar ik zie er vooral ook heel veel frustratie in, vooral bij knijpen. Zijn handjes zijn dan heel onrustig en hij knijpt dan ook in zijn eigen kleren of zijn lip. Ik krijg alleen geen kusjes na afloop ;)
pi_129859876
Hier ook altijd een slaapzakje (s nachts) behalve de afgelopen weken toen het zo warm was, nu hij weer in z'n slaapzak slaapt, slaapt ie weer wat langer s ochtends :)
Onder een lakentje blijft hij toch niet liggen (die gebruikt hij het liefst om mee te tutten ;))

Hier trekt J misschien iets meer naar papa toe maar zit niet heel veel verschil in, en dan is het vooral om mee te stoeien. Troosten mogen we allebei wel al wil hij sowieso niet heel uitgebreid getroost worden.. Een knuffel en een kus en meneer winkelt zich weer los en droogt z'n tranen (meestal dan)

Naar bed brengen doen we allebei even vaak (of samen) omdat ik ook regelmatig avonddiensten werk, dus dan moet hij wel.
Wel kan papa beter z'n tandenpoetsen en heeft hij liever dat ik voorlees bijvoorbeeld..
Maar sowieso is het naar bed brengen op dit moment een aardig geworstel omdat meneer heel erg tijd wil rekken en bij alles moppert.. Maar dat is hopelijk ook gewoon een faaaase...
pi_129859942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Tinuviel het volgende:
Slapen jullie dreumessen altijd in slaapzak?
Met de warmte was het 29 graden op zijn kamertje, toen heeft hij alleen in romper (en soms zelfs alleen luier) geslapen. Net heb ik voor het eerst eigenlijk weer een slaapzak aangedaan. Ik merk weinig verschil in goed / slecht slapen, hij rolt alleen zijn hele bed door, waardoor een slaapzak gewoon wat praktischer is dan een dekentje :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129860354
Hier na het middagslaapje ook wel een ongezellige dreumes als ik hem wakker heb moeten maken (langslaper slaapt soms een gat in de (mid)dag dus om 17.00 maak ik hem wakker als hij dan nog niet wakker is) en dat is standaard mopperen.. Als hij zelf wakker wordt valt het meestal wel mee.

Momenteel is J heel gevoelig voor verdriet. Als iemand net doet alsof hij verdrietig is krijg je alles voor elkaar (probeer dat niet te vaak te doen).
Hier ook regelmatig slaan of haren trekken bij frustratie of boosheid. Dan laat ik wel altijd merken dat ik pijn heb (of verdriet heb omdat hij dat doet) en dan krijg ik wel altijd een aai of een kus

Ohja en had ik een mooi middeltje gevonden om hem "te straffen" als hij iets doet wat niet mag en ook blijft doen bij waarschuwen en uitleggen, hem in de hoek zetten voor 20 seconden.. Vond ie in het begin heeel erg, maar hij geeft er nu al helemaal niets meer om. Als ik aangeef dat ie anders in de hoek mag als hij iets nog een keer doet, zegt ie 'ja' en loopt soms al aan richting de hoek en gaat daar dan ook staan.. (Om daarna dus vrolijk verder te gaan met waar hij mee bezig was ;) )

[ Bericht 31% gewijzigd door hilliebillie op 09-08-2013 12:43:57 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:03:51 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129861639
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Hier na het middagslaapje ook wel een ongezellige dreumes als ik hem wakker heb moeten maken (langslaper slaapt soms een gat in de (mid)dag dus om 17.00 maak ik hem wakker als hij dan nog niet wakker is) en dat is standaard mopperen.. Als hij zelf wakker wordt valt het meestal wel mee.
Hier ook inderdaad. Dan is echt niks goed.

Trouwens ook als hij 's ochtends te vroeg wakker is geworden. Dan moet ie eigenlijk na een uur al weer naar bed.
pi_129863746
Mag ik hier nog even een intens genietende Faye laten zien? O+

SPOILER
Ze heeft het heerlijk gehad op Castlefest.

En is het raar dat mijn bijna 14 maanden meisje ook al aan driftbuien doet? Ook met slaan/gooien/haren trekken erbij. Dat belooft nog wat :P
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:03:11 #244
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_129863813
Heerlijke foto's marjolijntje!
pi_129863821
Wat een heerlijke foto's Marjolijn!
Die laatste O+ en _O-
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:04:44 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129863877
Oooh wat een leuke foto's Marjolijntje! En wat lijkt ze op jou!

En die driftbuien is heel normaal hoor, M heeft ze ook al een hele tijd.

Hoe gaat het bij jullie inmiddels met slapen? Gaat dat beter of nog steeds hetzelfde?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:05:35 #247
250838 Fee-nix
pi_129863904
Marjolijntje wat lief! Die in die kruiwagen, wat een stralende lach! En die slapende is ook briljant :D.
pi_129864026
Lief dat je het vraagt Kyara, over het algemeen gaat het nu een stuk beter, alleen de laatste 2 nachten waren dikke bagger. Ik zit met flinke wallen alleen op de afdeling vandaag en probeer mezelf wakker te houden :') Ze sliep enorm onrustig en wilde alleen maar drinken, terwijl ze voorheen rustig 6-7 uur aan een stuk sliep. Ik hoop dat ze dat snel weer oppakt.
Het gaat de goede kant op hoor, maar 2 stappen vooruit en 1,5 terug :)

Oh, en bij die slapen in het gras: het was 30+ graden en slapen in de doek of in een tent was veeeeeel te warm, daarom lekker in de schaduw in het gras :) Ze heeft zo 2,5 uur gelegen dus volgens mij ging het wel prima :D
En mijn kind was uiteraard weer de enige die aan het einde van de dag te vies was om op te pakken :') maar daarnaast ook degene die zich het allerbest vermaakt heeft!
pi_129864152
Leuke foto's Marjolijntje! En nee hoor, M driftbuide ook al voor hij 14 maanden was. Ik dacht ook "wat moet dat worden" maar ik vind het eigenlijk niet erger geworden sinds die tijd. Het is minder random nu, ik snap beter hoe dingen bij hem werken en hoe ik daar op moet anticiperen en bovendien begrijpt hij beter wat ik zeg (en kan hij duidelijker zeggen wat hij wil) dus dat scheelt een boel frustratie.

Grootste bron van frustratie is hier als iets leuks stopt. Stoppen met schommelen, weg uit de zandbak of, en dat is het allermoeilijkst, als Bumba is afgelopen. Hem voorbereiden en actief gedacht zeggen (dan loop je daar door de speeltuin "doei ommel, doei ommel :') ) helpt wel iets, maar het blijft moeilijk. Ik vind dat wel jammer, soms heb ik al bijna geen zin om Bumba aan te zetten omdat ik weet dat we daarna drama hebben.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:12:38 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129864168
Fijn dat het overall beter gaat. Kleine stapjes maar nog steeds vooruit. Hoop dat ze het inderdaad snel weer oppakt. Hopelijk kom jij op een paar koppen koffie de dag door c_/

Lekker toch, buiten slapen! O+
En lekker vies = goede dag!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:15:15 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129864267
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Grootste bron van frustratie is hier als iets leuks stopt. Stoppen met schommelen, weg uit de zandbak of, en dat is het allermoeilijkst, als Bumba is afgelopen. Hem voorbereiden en actief gedacht zeggen (dan loop je daar door de speeltuin "doei ommel, doei ommel ) helpt wel iets, maar het blijft moeilijk. Ik vind dat wel jammer, soms heb ik al bijna geen zin om Bumba aan te zetten omdat ik weet dat we daarna drama hebben.
Wat hier wel helpt is om al tijdens het schommelen te vertellen wat we daarna gaan doen (eten, tv kijken oid). En dat hij dus zo "af" moet. En dan nog even doorschommelen en hem heel rustig uit laten schommelen (niet meer duwen) tot hij eigenlijk stil hangt. M vraagt dan zelf of hij er af mag en of we gaan "eten" of "toto kijke".

(nou hebben wij wel een babyschommel dus ik kan hem ook even alleen laten hangen)
pi_129864343
Zo doe ik het inderdaad ook :Y als ik stop met duwen, dan zegt hij inderdaad ook na een tijdje 'uit' en dan is het prima. Inderdaad zo'n truukje wat ik nu door heb en wat het een stuk makkelijker maakt. Het werkt met Bumba helaas niet ;)
pi_129864585
Ooooh Marjolijntje wat is ze toch leuk!!

Driftbuien hier ook al even hoor :Y. Gister nog een leuke: tegenwoordig moet hij alles zelf doen. Dus zo ook yoghurt eten. Prima, met lepeltje gaat het ook al aardig. Maar na een tijdje wil hij liever met zijn handen eten. Toen alles zo ongeveer ondergesmeerd zat, vonden we het wel mooi geweest. Maar dát was niet de bedoeling!! Als een stervende zwaan al gillend door het huis lopen en kruipen, zich om de 2 meter ter aarde stortend, alle speeltjes die hij tegenkwam aan de kant mieteren... Na een paar minuten werd hij rustiger en ging hij af en toe weer spelen met iets, zich even later weer beseffend dat hij Heel Erg Boos was.

En hij slaapt al sinds 11.15 :o Terwijl ik de mini eigenlijk een speeldate had om 14 uur. Zal je altijd zien :').

Edit: even iets aangepast. Staat anders ook een beetje.. uhm... gek :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:26:49 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129864630
Nee, dat is hier ook brullen inderdaad.

Maar meestal kijkt hij ook vlak voor slaaptijd en neem ik gewoon een krijsende en spartelende dreumes mee naar boven. Speen er in, knuffel erbij en dan is het zo stil.....

En sommige dingen is maar eenmaal zo. Huilen omdat hij niet in de ogen van zijn zusjes mag prikken. En gister waren we even heel erg geschrokken omdat hij zo een stuk speelgoed in de box smijt waar dus 2 baby's lagen :X Mijn man kon nog net het autootje weg slaan.
pi_129864893
Is ook zo Kyara, dat sommige dingen nou eenmaal zo zijn. Ik streef soms ook te vaak naar harmonie denk ik. Ik merk ook dat het beter gaat als ik dat los kan laten, lukt alleen niet altijd :@

Phaidra, hoe herkenbaar! Dat smeren met yoghurt ook :Y M mag het niet, maar hij probeert het lekker toch. Soms voer ik hem, en dan valt er zo'n speldenknopje yoghurt op tafel, en dan gaat hij natuurlijk direct met zijn vingertje erin, mij onderwijl aankijkend :+ M is ook vaak boos omdat hij twee minuten geleden boos was en volgens mij kan hij zich dan allang niet meer herinneren wat precies het probleem was. Tegenwoordig spreek ik hem dan 'streng' toe, als hij zo blijft hangen in een bui, en dat werkt wonderbaarlijk goed.
pi_129865553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:33 schreef Clubsoda het volgende:
Is ook zo Kyara, dat sommige dingen nou eenmaal zo zijn. Ik streef soms ook te vaak naar harmonie denk ik. Ik merk ook dat het beter gaat als ik dat los kan laten, lukt alleen niet altijd :@

Phaidra, hoe herkenbaar! Dat smeren met yoghurt ook :Y M mag het niet, maar hij probeert het lekker toch. Soms voer ik hem, en dan valt er zo'n speldenknopje yoghurt op tafel, en dan gaat hij natuurlijk direct met zijn vingertje erin, mij onderwijl aankijkend :+ M is ook vaak boos omdat hij twee minuten geleden boos was en volgens mij kan hij zich dan allang niet meer herinneren wat precies het probleem was. Tegenwoordig spreek ik hem dan 'streng' toe, als hij zo blijft hangen in een bui, en dat werkt wonderbaarlijk goed.
Ja! Sowieso is er niets mis met zijn fijne motoriek. Brood spiest hij aan zijn wijsvinger bijvoorbeeld :'). En als hij klaar is met zijn avondeten, gaat hij alle overgebleven stukjes 1 voor 1 pletten met zijn vinger. Ik noem het maar 'onderzoeken'. Pompoen valt uit elkaar, een boontje niet. Dat is me toch een ontdekking! :P

Hij helpt trouwens wel met schoonmaken daarna. Met het doekje waarmee ik zijn handen en gezicht afneem, gaat hij vervolgens de tafel boenen. Is die ook weer schoon :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129865660
Zo, nu gaan we op weg! :W
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:03:32 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129870405
Ik vind het eigenlijk best wel knap (crappy foto's maar moest even snel want ik wilde hem niet teveel storen). Er konden nog 2 blokjes bovenop voordat hij omging. en ja, toen was het huilen maar inmiddels is ie weer opnieuw begonnen _O_

vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:24:31 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129870944
oooh en net kwam hij ook met zijn duplo bij me: "huis bouwe helpe" O+
Dus begin van een huis gebouwd en nu is hij er verder mee aan het bouwen. De giraf gaat nu op het dak geloof ik. En in opperste concentratie en af en toe wat onverstaanbaar gewauwel tussendoor.

I O+ mijn kind
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:41:23 #260
250838 Fee-nix
pi_129871362
Wow, hoge toren!! Knap hoor, van M!
En ook nog een 'huis' bouwen. S moet maar even bij hem in de leer, op de meet ;).
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:53:56 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129871686
Even een snelle vraag tussendoor; Miep heeft koorts, vanmiddag om 3 uur was dat 40 graden, nu weet ik dat je ze niet te warm moet kleden, maar wat is niet te warm? En dan bedoel ik voor de nacht. Ik heb een dunne slaapzak, vergelijkbaar met 2 lakentjes ongeveer. Alleen een romper zonder mouwen aan? Of toch ook pyama broekje? Vannacht had ze ook haar shirtje erbij aan, maar vanmorgen werd ze dus al flink warm wakker (39.2)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 18:06:20 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129872016
M slaapt nu in alleen een mouwloze romper met dunne slaapzak.

Ik zou haar alleen een romper aantrekken in haar slaapzak.

Beterschap!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 18:10:48 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129872134
Thanks, zat ik ook aan te denken, maar aan de andere kant lijkt mij dat zelf koud, mja, ik heb natuurlijk geen koorts :P
pi_129872402
Effe snel :@ :W

Net thuis van onze mini meet *; Erg leuk !
Wat een super kindjes O+ O+ O+
Mooie foto's van F en M ( en knap zeg)
Ga straks weer bijlezen, eerst eten en moeie hongerige dreumes regelen O+
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:19:02 #265
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129873925
Anouk ligt al te slapen, in romper met alleen een slaapzak. Arm ding, toch de hele tijd of bij papa of mama zitten/liggen, maar evengoed ook nog in de zandbak gespeeld en boekje gelezen. Niet veel gegeten, wel goed gedronken. Dus we zullen zien wat de nacht brengt.

Sam, wat een heerlijk meisje heb je daar! O+

En Marjolijntje ook al! Die laatste foto is inderdaad fantastisch! O+ En ja, driftbuien bij 14 maanden, tuurlijk, waarom niet :P
pi_129875810
Wat een leuke foto's en verhaaltjes <3

Beterschap voor je moppie Susie!

Worden jullie ukkies ook zo opgevreten door muggen? -O- heb van alles geprobeerd maar die beesten vinden haar bijzonder smakelijk, en ze jeukt zo erg. Nu ligt ze dus met een lange mouwen shirt in bed (heel dun) en het raam is open dus het waait wel lekker.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:15:57 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129875876
Nee, geen last van muggen hier en op vakantie werd zij niet gestoken? Wij des te meer.

As we speak zit ze met een nat hoofd hier bij mij op schoot..... ff wat drinken maar?
pi_129875921
Jeetje..heeft ze ergens pijn? arme kleintje -O-
Fijn dat ze niet wordt gestoken!!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:21:09 #269
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_129876021
Ah sneu susie, ik zou idd wat drinken geven, ze verbruiken ook veel vocht met dat koortszweten!

Heb je een klamboe bitterend? Dat is hier het enige dat écht helpt
pi_129876086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:13 schreef bitterend het volgende:
Wat een leuke foto's en verhaaltjes <3

Beterschap voor je moppie Susie!

Worden jullie ukkies ook zo opgevreten door muggen? -O- heb van alles geprobeerd maar die beesten vinden haar bijzonder smakelijk, en ze jeukt zo erg. Nu ligt ze dus met een lange mouwen shirt in bed (heel dun) en het raam is open dus het waait wel lekker.
Hier ook ja. En ook nog muggenallergie. Dus nu pikdonker citroenplant op haar kamer een muggenlamp een of ander bakje onder het bed spray op de pyama en anti biotica blaren van wel 4 a 5 cm op dr hele lijf. Rot beesten

Klamboe durf ik niet want ze blijft er niet vanaf helaas
pi_129876089
Nee, ik denk dat ze eraan gaat trekken als ze in bed gaat staan :{
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:47:33 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129877160
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:17 schreef bitterend het volgende:
Jeetje..heeft ze ergens pijn? arme kleintje -O-
Fijn dat ze niet wordt gestoken!!
Nee, geen pijn, voor zover ik weet natuurlijk. Had haar er weer in, maar zie haar alweer zitten in haar bed... en nu staan....
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:55:47 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129877506
Ach, wat sneu Susie ;(. Beterschap voor A! ken jij trouwens de dierentuin in B :D?

Ik heb nog geen mug gezien hier :o :?. Klamboe zou ik ook niet durven idd.

Oh en wat ontzettend knap van M! Jeetje!

Leuke foto's van F, Marjo. Wat een pret! En wat lief dat ze zo in het gras in slaap valt O+

Dat vlechtje Zoë, te schattig!

E'tje is vandaag bij mijn schoonmoeder geweest. Vanaf volgende week gaat ze een dag in de week oppassen en dit was de oefendag :). Het was super goed gegaan, ze was zo lief geweest O+. Ze zit echt weer lekker in haar vel, zo fijn! Ze danst, kletst, loopt, kruipt, klimt en speelt de hele dag. Komt af en toe een kus geven of een knuffel halen en gaat dan weer verder. Eet als een bootwerker (vanavond 3 (!!) bordjes pasta :D ) dus misschien gaan we eindelijk in maat 80 passen O+ en ik was vandaag dus vrij, zonder E. Dat was heul gek en stiekem ook niet echt heel leuk :@
pi_129877557
Sterkte en beterschap Susie!

Bitterend, wij hebben horren voor het raam. Ik ben zo blij dat we daarin geïnvesteerd hebben! Dit jaar nog geen mug in onze slaapkamers gezien *O*. Ik ben er best allergisch voor, dus echt een verademing dat ik nu niet meer elke avond hoef te smeren (ik had 50% deet, het enige dat bij mij werkte, dat is echt van dat spul voor in de tropen :X).

Kyara, wauw wat kan M. al goed bouwen! _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:03:27 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129877893
Even op ons bed gelegen, ze is aan het vechten tegen haar slaap volgens mij.... nu weer in eigen bed. We zullen zien.

Nee Soesa, ben ik nog nooit geweest. Ik ben wel eens in die in Heemskerk geweest. Is die leuk?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:04:53 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129877964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:03 schreef Susie het volgende:
Even op ons bed gelegen, ze is aan het vechten tegen haar slaap volgens mij.... nu weer in eigen bed. We zullen zien.

Nee Soesa, ben ik nog nooit geweest. Ik ben wel eens in die in Heemskerk geweest. Is die leuk?
Ik heb geen idee! Had er tot vorige week nooit van gehoord en kwam het toevallig op internet tegen. Misschien gaan wij er morgen eens een kijkje nemen :). Is die in H'kerk leuk?
pi_129878075
Wat waar?? :P

Weten jullie wat erg leuk is! die speeltuin in Purmerend! echt fantastisch!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:08:37 #278
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_129878148
Ik moet een beetje verduidelijken denk ik :) M wordt op de een of andere manier vooral op vakantie gestoken, dan ligt hij in een campingbedje dus dan zijn de zijkanten al dicht met gaas. We hebben dan een klamboe die je over de bovenkant van het campingbedje trekt, zit elastiek rondom zeg maar.

Ik doe hem erom als M al slaapt en hij vindt het alleen 's ochtends vervelend als hij wil gaan staan en dat niet lukt. Maar horren klinkt idd als een betere langetermijn oplossing :)

En idd Kyara wat knap van M dat bouwen! Mijn M heeft al moeite om twee stukjes duplo op elkaar te klikken :') als die niet in 1 poging in elkaar zitten worden de stukjes door de kamer gesmeten. Temperamentvol much? ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:09:01 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129878162
Even iets anders:

ik ga morgen naar Duitsland en wil dan ook (goedkopere) luiers en billendoekjes kopen om te proberen. Gebruik nu Etos huismerk en dan ook nog in de aanbieding. En billendoekjes Zwitsal maar dat verkopen ze niet in DE geloof ik.

Iemand nog een goede tip?
pi_129878241
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders:

ik ga morgen naar Duitsland en wil dan ook (goedkopere) luiers en billendoekjes kopen om te proberen. Gebruik nu Etos huismerk en dan ook nog in de aanbieding. En billendoekjes Zwitsal maar dat verkopen ze niet in DE geloof ik.

Coco neemt altijd die van de dm mee voor me vind ze erg fijn! Vallen wel iets kleiner dan etos maar geen hele maat.

Hier wil lisa NIET slapen. Geen idee wat ze heeft maar jankt al de hele dag en nu akweer 1,5 uur in bed krijsen. Ben haar gaan troosten nog een boekje gelezen uitgekegd dat ze moet slapen drinken aangeboden streng toegesproken niks helpt heb het gehad na vandaag...
pi_129878275
Hmm hoe werken die horren? kan dat overal op? even tegen mijn man zeggen!

Idd ik vind het ook super knap van M kyara!! ze bouwt hier niks op wat ze wel kan is memory op de ipad! en dieren puzzels! ze sleept ze echt goed naar het juiste plek!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:12:05 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129878290
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:10 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Coc neemt altijd die van de dm mee voor me vind ze erg fijn! Vallen wel iets kleiner dan etos maar geen hele maat.
DM is een winkel? En dan het huismerk?
pi_129878298
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders:

Ik wil ook naar Duitsland! leuk!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:12:39 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129878316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb geen idee! Had er tot vorige week nooit van gehoord en kwam het toevallig op internet tegen. Misschien gaan wij er morgen eens een kijkje nemen :). Is die in H'kerk leuk?
Is ok voor een keer? Je kan leuk tussen de diertjes lopen, niet heel groot, maar je gaat er toch niet voor een dag naartoe lijkt mij. Voor een dreumes is het natuurlijk gewoon leuk, maar zal denk ik niet vel anders zijn danin Beverwijk?
Een leuke plek is Heemstede. Ben ff de naam kwijt, maar daar heb je ook nog een speeltuin bij en uiteraard bos etc. Wij zijn toen niet naar de speeltuin geweest, ivm slaapje en zo, maar ga daar wellicht nog wel eens naartoe als ze 's middags niet meer slaapt.
pi_129878330
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

DM is een winkel? En dan het huismerk?
Dm is de winkel ja en dan huismerk zitten met twee zakken in een doos.
pi_129878342
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:16:39 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129878475
Thanx, ga eens kijken of we een DM zien.

We gaan eerst naar Tiergarten Kleve en daarna naar Kranenburg.
pi_129878526
De hele familie? O+ leuk!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:18:19 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129878543
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:10 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Coco neemt altijd die van de dm mee voor me vind ze erg fijn! Vallen wel iets kleiner dan etos maar geen hele maat.

Hier wil lisa NIET slapen. Geen idee wat ze heeft maar jankt al de hele dag en nu akweer 1,5 uur in bed krijsen. Ben haar gaan troosten nog een boekje gelezen uitgekegd dat ze moet slapen drinken aangeboden streng toegesproken niks helpt heb het gehad na vandaag...
Hier helpt wiegen op de arm nog wel eens en daarbij het sussende geluid (en dan best nog hard ook).... mja, ook niet altijd hoor ;)
:*
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:20:49 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129878636
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:17 schreef bitterend het volgende:
De hele familie? O+ leuk!
Nee, ik ga met mijn moeder M en ik denk D. J blijft bij papa thuis. En naar de dreumesmeet mag J dan mee.
pi_129878701
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:16 schreef Kyara het volgende:

Kleve heeft een aantal dm's.
Eentje bij de macdonalds (zitten ook nog.allemaal andere winkels).
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:24:19 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129878759
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:22 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Kleve heeft een aantal dm's.
Eentje bij de macdonalds (zitten ook nog.allemaal andere winkels).
Geloof dat we gaan winkelen in Kranenburg.
pi_129878856
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:16 schreef Kyara het volgende:

Als je naar de DM gaat: ze hebben een fijn en goedkoop assortiment aan kinderkoekjes, iets meer dan een euro per zakje. Allemaal suikervrij. Ik heb billendoekjes van babylove, die zijn prima. En sla vooral ook voor jezelf in, bijna álles is daar veel goedkoper, deo, douchegel en vooral ook zonnebrandcreme!
pi_129878864
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:18 schreef Susie het volgende:

[..]

Hier helpt wiegen op de arm nog wel eens en daarbij het sussende geluid (en dan best nog hard ook).... mja, ook niet altijd hoor ;)
:*
Madam wil niks, ook boekjes voorgelezen dan word ze rustig maar wil ze gaan lopen als ik haar terugleg begint ze weer .. naja hopelijk morgen een betere dag.
pi_129878933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:11 schreef bitterend het volgende:
Hmm hoe werken die horren? kan dat overal op? even tegen mijn man zeggen!

Idd ik vind het ook super knap van M kyara!! ze bouwt hier niks op wat ze wel kan is memory op de ipad! en dieren puzzels! ze sleept ze echt goed naar het juiste plek!
Wij hebben zoiets, van de gamma:

De hor kan je dus naar boven en naar beneden doen, zodat je raam nog wel gewoon open kan.

En op I's kamer zat een inzethor bij de dakkapel, dat werkt gewoon met een kliksysteem aan de buitenkant (omdat dat kunststof kozijnen zijn en je er niet in kan boren).

Het ligt verder heel erg aan wat voor soort raam je hebt (gaat het naar binnen open of naar buiten, dakraam of gewoon recht, enz.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129879009
Beterschap Susie :*
Naar Sam. Overprikkeld ?
Kyara: Wat onderneem je toch veel leuke dingen ^O^
Muggen: Hier geen last van gelukkig.
Driftbuien ook niet. Zal nog wel komen.
Net als Son vind ik haar nog zo klein als ik hier lees, maar ze is geen baby meer. *;
pi_129879039
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Kranenburg is niet zo groot, maar wel een lief stadje. Dit is een fijn bakkertje

/gratiesch tips :@
pi_129879162
Denk het niet susie we zijn gister en vandaag thuis geweest. Ze is vandaag wel "anders" ook twee keer flink gevallen dus als ze morgen niet bijdraaid denk toch even bellen met de hap
pi_129879165
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik idd al :D
Maar dacht.gooi m er toch even in :)
pi_129879908
Ah Phaidra dankje!! lijkt me super! heb het aan mijn man laten zien, hij beloofde het voor volgend jaar!
pi_129879978
Dicht :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')