abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129850196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:28 schreef Clubsoda het volgende:
Dankjulliewel voor de lieve reacties op de foto's! O+ Ik ben blij dat je vindt dat hij haar krijgt Fee 8-) En ik dacht, ik gooi er maar een foto van mezelf bij, dan schrikken jullie niet de 24e :P

Hier natuurlijk geen problemen met aan papa of mama hangen, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen, maar het lijkt me erg lastig.

Wat een mopje Sam! Het kan nog komen met knuffelen, M heeft pas sinds een maand ofzo, dat hij ons opzoekt en even een knuffel haalt. Daarvoor zocht hij wel contact maar dat was meer in de vorm van op je schoot springen en kopstoten uitdelen ;) Nu kruipt hij soms in mijn armen en legt zijn hoofdje op mijn schouder. Vanmiddag werd hij niet zo lekker wakker, dat heeft hij soms. Hij bleef huilen tijdens het aankleden en liedjes zingen, troosten e.d. hielpen niet. Ik liet hem dus maar een beetje begaan, tot hij op een gegeven moment zijn armen naar me uitstrekte en in mijn armen dook. Na een stevige knuffel was het over. Ik vond dat zo knap van hem, dat hij zo duidelijk aangaf wat hij nodig heeft en bewust contact zoekt.
Laten we het hopen. Hoe oud is M? Hier word ze ook veel huilend wakker en blijft dan ook zeker een hakf uur door huilen alles wat je aanreikt word terug gesmeten. Ze is zo lief maar soms...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_129850429
18 maanden is hij nu. En echt een knuffelaar en schootzitter is het niet, maar van die korte momentje even mama-liefde tanken zijn er nu wel echt.

Herkenbaar, dat wegsmijten ook. Ik ben er achter dat M in zulke buien per definitie ALLES wat ik doe of voorstel stom vindt. Ik bied hem dus ook niets meer aan, maar leg wat leuk speelgoed in de buurt. Vaak genoeg stuit hij er dan zelf op en dat helpt. Het beste is met rust laten. Ik probeer hem te troosten en als dat niet lukt dan blijf ik beschikbaar maar een beetje op de achtergrond in de buurt.
Meestal stopt het vanzelf weer. Ik laat hem dus maar een beetje begaan, ik heb tenslotte zelf ook wel eens een pesthumeur wat niet per se op te lossen is door een ander. Het is een moeilijke leeftijd hoor, vind ik :Y

Maar ook o zo leuk! O+ Vandaag een heuse zin: "mama ook ijsje" O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:32:42 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129854924
Herkenbaar CS, M smijt ook met alles wat binnen zijn handbereik ligt en wil dan ook echt helemaal niks. En ook niet echt een knuffelmannetje.

Wat knap, een hele zin!
pi_129855398
Cs, wat een leuke vakantiefotospam!
Leuk mannetje!

Oh en dat rot wakker worden is herkenbaar van F. Die had dat ook regelmatig. Hij wilde dan juist alleen maar op de bank zitten of op schoot. Vaak eventjes tv kijken en dan werd hij weer zichzelf.

Mijn dreumes is nog te klein voor hier :D herken veel wat F ook had.
Maar nog niet bij haar :D
Ze is wel lekker bezig met ontwikkelen. Blokjes proberen te stapelen, kusjes geven enz, 'dansen'.
Ik moet echt ander speelgoed van boven gaan halen, volgens mij is ze wel toe aan meer uitdaging.
Ze scharrelt lekker rond iig.

Oh en ik las over mama plakkers....mijne is 3 en nog.steeds moet ik het meeste doen met m.
Naar bed brengen mag ik eigenlijk alleen maar.doen. Vaak doen we het wel samen of doe ik E en hij F. Als ik niet in beeld ben gaat het wel goed, maar wil ik beneden blijven niet. Voorlezen moet ik ook altijd doen, tenzij ik dus bij E ben.
Er is een (hele korte volgens mij) periode geweest dat ik niet mee mocht.
Zal ook wel schelen hier dat ik er gewoon het meeste ben.
Overdag maakt het gelukkig niet zo uit. Hij vindt het wel leuk met papa boodschappen te doen bv. Troosten mag papa ook, maar het liefste ik.
Hij kiest ons s avonds ook wel uit op voorlezen trouwens :D hij wil altijd liever dan oma of ik voorlees dan opa of papa :D

[ Bericht 37% gewijzigd door Sonnetje85 op 09-08-2013 09:15:46 ]
pi_129856461
Vlechtjes, CS spam en Lisa *; Prachtig *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:53:49 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857596
M trekt denk ik wat meer naar papa toe. Komt ook omdat als we splitsen ik meestal de meisjes doe (want bv) en papa M entertaint. Probeer wel 1x per maand een M dagje te doen. Dan ga ik samen met hem iets leuks doen.
pi_129857935
CS wat fijn van de goede vakantie. Leuke fotospam, wat een lieverd en leuke krul heeft hij.

Zoe dat vlechtje is superschattig!

Lisa, mooie grote meid.

Voor 2 jaar zou ik liever een loopfiets of driewieler (evtl met duwstang) doen.

Klavertje, alle tips zijn al gegeven. Ik denk ook dat afwisselend dingen doen wel het beste zou gaan werken op termijn. Kan best dat je er dan een paar keer doorheen moet dat het niet leuk voor dr is of het toch niet lukt.

Mijn grote is 4 en geeft duidelijk verbaal zijn voorkeuren voor mama of papa aan. Soms gaan we daarin mee en soms kan het niet. Dat moet hij dan ook leren. Voor een dreumes is dat hetzelfde ook al maakt die dat nog niet met woorden kenbaar.

Gisteravond was ik nog even fietsen met hem. Zo leuk: elke vogel die we zagen was kra, gra (kwak kwak, dus een eend) en bij elke paal wilde hij aanraken/ op het knopje drukken. Hij mocht wel de knopjes bij de lichten drukken waar we de straat overstaken en het rood was.

Slapen jullie dreumessen altijd in slaapzak?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:10:27 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129858004
Toen het de afgelopen weken zo warm was heeft M zonder slaapzak geslapen. Sinds vannacht wel weer en hij slaapt weer een stuk beter moet ik zeggen. In elk geval minder gespook 's avonds.
pi_129858243
Kyara dat gevoel heb ik hier namelijk ook. Mijn lief vind hem te groot voor een slaapzak omdat hij al staat en loopt, maar ik heb toch het idee, dat hij dat misschien fijner vind of hij was net heel moe, dat kan ook :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129858614
Hier slaaapt ze zonder slaapzak. Maar ze slaapt tussen ons in onder een lakentje. Gaat prima.
Ze is op dr gemak bij ons alle 2. We hebben alle 2 rituelen met haar. Wel breng ik haar bijna altijd naar bed.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:51:53 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129859173
Naar bed brengen doen we eigenlijk altijd samen. Eerst deed ik dat alleen maar op een gegeven moment werd dat te zwaar (icm zwangerschap) en ging man altijd mee.

Ik vind een kind niet te groot voor een slaapzakje omdat hij staat en loopt. Heeft er wmb meer mee te maken of hij netjes onder een dekbedje/dekentje blijft liggen. M gaat zijn hele bed door en zou niet onder een dekbed blijven liggen dus dat vind ik geen optie.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:55:26 #237
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129859303
Wat een moppie is Lisa, Sam.

Humeurtje na het middagslaapje: check. Even bijkomen met wat sap en een koekje en dan is hij er weer.

Knuffelig is S zeker. Heerlijk :). Gisteravond was hij wel voor het eerst echt boos op me. Ik wilde m helpen met z'n avondeten (het duurde zooooo lang), maar dat mocht absoluut niet natuurlijk. Toen gaf me een woest blik en sloeg me heel bewust op m'n arm. Die kop erbij! Maar toen ik zei dat dat niet mocht en 'au', gaf hij me snel een kusje op de arm en legde daarna z'n hoofdje erop. O+

Voorkeur voor mama of papa zie ik niet echt bij S. Hoewel hij voor troosten wel eerder naar mij zal komen (maar manlief is ook goed) en voor stoeien eerder naar papa :P.

S slaapt ook nog steeds in een slaapzakje. Vooral omdat hij dan tenminste warm blijft. Dekens heeft hij in no time van zich af. Dus precies wat Kyara zegt.

Tinu fietsen is zo leuk als ze lekker alles aan t bekijken en benoemen zijn he :).

Sonnetje, speelgoed pakken... ik vergeet altijd dat ik ook nog genoeg speelgoed boven heb liggen!
pi_129859743
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:51 schreef Kyara het volgende:
.

Ik vind een kind niet te groot voor een slaapzakje omdat hij staat en loopt. Heeft er wmb meer mee te maken of hij netjes onder een dekbedje/dekentje blijft liggen. M gaat zijn hele bed door en zou niet onder een dekbed blijven liggen dus dat vind ik geen optie.
^^ dekbedje komt wel als ik hem uit kan leggen hoe het werkt, en hij niet meer het bed door walst. Zolang de slaapzak nog past is dat geen probleem.

Oh Fee, dat doet M ook, slaan en knijpen als hij boos op me is. Ik vind het niet leuk natuurlijk, maar ik zie er vooral ook heel veel frustratie in, vooral bij knijpen. Zijn handjes zijn dan heel onrustig en hij knijpt dan ook in zijn eigen kleren of zijn lip. Ik krijg alleen geen kusjes na afloop ;)
pi_129859876
Hier ook altijd een slaapzakje (s nachts) behalve de afgelopen weken toen het zo warm was, nu hij weer in z'n slaapzak slaapt, slaapt ie weer wat langer s ochtends :)
Onder een lakentje blijft hij toch niet liggen (die gebruikt hij het liefst om mee te tutten ;))

Hier trekt J misschien iets meer naar papa toe maar zit niet heel veel verschil in, en dan is het vooral om mee te stoeien. Troosten mogen we allebei wel al wil hij sowieso niet heel uitgebreid getroost worden.. Een knuffel en een kus en meneer winkelt zich weer los en droogt z'n tranen (meestal dan)

Naar bed brengen doen we allebei even vaak (of samen) omdat ik ook regelmatig avonddiensten werk, dus dan moet hij wel.
Wel kan papa beter z'n tandenpoetsen en heeft hij liever dat ik voorlees bijvoorbeeld..
Maar sowieso is het naar bed brengen op dit moment een aardig geworstel omdat meneer heel erg tijd wil rekken en bij alles moppert.. Maar dat is hopelijk ook gewoon een faaaase...
pi_129859942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Tinuviel het volgende:
Slapen jullie dreumessen altijd in slaapzak?
Met de warmte was het 29 graden op zijn kamertje, toen heeft hij alleen in romper (en soms zelfs alleen luier) geslapen. Net heb ik voor het eerst eigenlijk weer een slaapzak aangedaan. Ik merk weinig verschil in goed / slecht slapen, hij rolt alleen zijn hele bed door, waardoor een slaapzak gewoon wat praktischer is dan een dekentje :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129860354
Hier na het middagslaapje ook wel een ongezellige dreumes als ik hem wakker heb moeten maken (langslaper slaapt soms een gat in de (mid)dag dus om 17.00 maak ik hem wakker als hij dan nog niet wakker is) en dat is standaard mopperen.. Als hij zelf wakker wordt valt het meestal wel mee.

Momenteel is J heel gevoelig voor verdriet. Als iemand net doet alsof hij verdrietig is krijg je alles voor elkaar (probeer dat niet te vaak te doen).
Hier ook regelmatig slaan of haren trekken bij frustratie of boosheid. Dan laat ik wel altijd merken dat ik pijn heb (of verdriet heb omdat hij dat doet) en dan krijg ik wel altijd een aai of een kus

Ohja en had ik een mooi middeltje gevonden om hem "te straffen" als hij iets doet wat niet mag en ook blijft doen bij waarschuwen en uitleggen, hem in de hoek zetten voor 20 seconden.. Vond ie in het begin heeel erg, maar hij geeft er nu al helemaal niets meer om. Als ik aangeef dat ie anders in de hoek mag als hij iets nog een keer doet, zegt ie 'ja' en loopt soms al aan richting de hoek en gaat daar dan ook staan.. (Om daarna dus vrolijk verder te gaan met waar hij mee bezig was ;) )

[ Bericht 31% gewijzigd door hilliebillie op 09-08-2013 12:43:57 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:03:51 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129861639
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Hier na het middagslaapje ook wel een ongezellige dreumes als ik hem wakker heb moeten maken (langslaper slaapt soms een gat in de (mid)dag dus om 17.00 maak ik hem wakker als hij dan nog niet wakker is) en dat is standaard mopperen.. Als hij zelf wakker wordt valt het meestal wel mee.
Hier ook inderdaad. Dan is echt niks goed.

Trouwens ook als hij 's ochtends te vroeg wakker is geworden. Dan moet ie eigenlijk na een uur al weer naar bed.
pi_129863746
Mag ik hier nog even een intens genietende Faye laten zien? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft het heerlijk gehad op Castlefest.

En is het raar dat mijn bijna 14 maanden meisje ook al aan driftbuien doet? Ook met slaan/gooien/haren trekken erbij. Dat belooft nog wat :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:03:11 #244
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_129863813
Heerlijke foto's marjolijntje!
pi_129863821
Wat een heerlijke foto's Marjolijn!
Die laatste O+ en _O-
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:04:44 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129863877
Oooh wat een leuke foto's Marjolijntje! En wat lijkt ze op jou!

En die driftbuien is heel normaal hoor, M heeft ze ook al een hele tijd.

Hoe gaat het bij jullie inmiddels met slapen? Gaat dat beter of nog steeds hetzelfde?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:05:35 #247
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129863904
Marjolijntje wat lief! Die in die kruiwagen, wat een stralende lach! En die slapende is ook briljant :D.
pi_129864026
Lief dat je het vraagt Kyara, over het algemeen gaat het nu een stuk beter, alleen de laatste 2 nachten waren dikke bagger. Ik zit met flinke wallen alleen op de afdeling vandaag en probeer mezelf wakker te houden :') Ze sliep enorm onrustig en wilde alleen maar drinken, terwijl ze voorheen rustig 6-7 uur aan een stuk sliep. Ik hoop dat ze dat snel weer oppakt.
Het gaat de goede kant op hoor, maar 2 stappen vooruit en 1,5 terug :)

Oh, en bij die slapen in het gras: het was 30+ graden en slapen in de doek of in een tent was veeeeeel te warm, daarom lekker in de schaduw in het gras :) Ze heeft zo 2,5 uur gelegen dus volgens mij ging het wel prima :D
En mijn kind was uiteraard weer de enige die aan het einde van de dag te vies was om op te pakken :') maar daarnaast ook degene die zich het allerbest vermaakt heeft!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129864152
Leuke foto's Marjolijntje! En nee hoor, M driftbuide ook al voor hij 14 maanden was. Ik dacht ook "wat moet dat worden" maar ik vind het eigenlijk niet erger geworden sinds die tijd. Het is minder random nu, ik snap beter hoe dingen bij hem werken en hoe ik daar op moet anticiperen en bovendien begrijpt hij beter wat ik zeg (en kan hij duidelijker zeggen wat hij wil) dus dat scheelt een boel frustratie.

Grootste bron van frustratie is hier als iets leuks stopt. Stoppen met schommelen, weg uit de zandbak of, en dat is het allermoeilijkst, als Bumba is afgelopen. Hem voorbereiden en actief gedacht zeggen (dan loop je daar door de speeltuin "doei ommel, doei ommel :') ) helpt wel iets, maar het blijft moeilijk. Ik vind dat wel jammer, soms heb ik al bijna geen zin om Bumba aan te zetten omdat ik weet dat we daarna drama hebben.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:12:38 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129864168
Fijn dat het overall beter gaat. Kleine stapjes maar nog steeds vooruit. Hoop dat ze het inderdaad snel weer oppakt. Hopelijk kom jij op een paar koppen koffie de dag door c_/

Lekker toch, buiten slapen! O+
En lekker vies = goede dag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')