abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129767807
Vroege vogel! hier is de wekker om kwart voor 7 dus waarom ze om half 6 wakker is :?
Ik zei tegen mijn man..misschien moet ze naar dr eigen kamer dan zal ze hopelijk ietsje langer slapen maar ik ben weer van gedachte veranderd. Ik wil helemaal niet dat ze ergens anders slaapt :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129767830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:22 schreef Fee-nix het volgende:

Soempie, mijn S heeft 'ook' ook heel erg ontdekt :D. Zo grappig! 'Ook' een kusje, 'ook' een hapje, 'poes!' en dan even later bij een andere kat: 'ook!' Maar cirkels tekenen :o jemig wat knap!!

En hoe Kyara dat doet met reageren (en ook nog in zoveel topics :D )... ik heb ook geen idee!! :+
Leuk he, die verbanden die ze leggen. :D En bij jou wordt het woordje 'ook' dus net zo op verschillende manieren correct gebruikt ('ook' een kus. En dat is 'ook' een poes.). Ik verbaas me daar elke keer toch over. En ik vind het zo knap allemaal van die kleintjes. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:

Soemp leuk is dat he O+ we hebben hier ook zulke gekke momenten..als ik op de bank zit gaat ze op mij staan en dan zich zo laten vallen :D en ligt helemaal in een deuk!
Datzelfde spelletje wordt hier ook gespeeld. :D En inderdaad: keihard lachen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het goed gaat Soempie!

Die beginnende stapjes zijn leuk hè? Totdat ze gewoon de schoenen aan doen, van de veranda afstappen, handje opsteken en "doeg" zeggen :X O+ We hebben menig keer in een deuk gelegen op vakantie daarom!
O+ _O-

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Nee hoor, hij is heel gezellig aan het kletsen en aan het spelen.

Maar hij wil/kan dus niet slapen. Eigenlijk wilde hij schommelen maar daar hebben we een stokje voor gestoken.
Flauwe papa en mama. :+
Ik ga je morgen een pm terug sturen. Ben nu zo half half achter Fok! en aan het puinruimen..

KZ, beterschap. :*

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Gaan jullie Breda verlaten?
Misschien en hopelijk. :) We zijn op zoek naar werk in Zweden, tenminste m'n man dan. Als dat lukt, dan gaan we emigreren. :o *O* We gaan binnenkort een paar weken die kant op, zodat we wat meer kunnen regelen daar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:05 schreef Tinuviel het volgende:

Soempie, wat knap van M. Hoe voel je je bij de verhuisplannen, zwanger enzo en dan heel ergens anders opnieuw beginnen. Dapper vind ik het.
Dat is lief. O+ Ik vind het fijn om wat te doen te hebben: cursus Zweeds volgen, gemeenten aanschrijven, bedenken waar te solliciteren, contacten opdoen daar, enz. Ik werk verder niet, dus het komt daar niet bovenop. Het is voor mij nu een groot avontuur en ik ben vooral heel benieuwd hoe het gaat lopen. Of het gaat lukken. De zwangerschap gaat nog steeds een beetje langs me heen, dus daar maak ik me niet zo druk om nog. 8)7

Ik laat m'n diploma daar trouwens ook erkennen, maar nu met de zwangerschap wordt het werken toch voorlopig nog niks. M'n diploma is daar wel meer 'waard' dan hier. Er is daar meer vraag naar mensen met mijn diploma.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129767915
Soemp in Zweden heb je 1 jaar zwangerschapsverlof he!! ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129767974
soempie, wil je dan wel weer aan het werk? Of na dat jaar zwangerschapsverlof pas?
pi_129768176
Oh trouwens dames ben gewoon benieuwd..zijn jullie kinders ook zo van wat de boer niet kent eet ie niet?
Mijn kind eet alleen pasta, brood, brinta, yoghurt, komkommer, banaan/apple, rijst, avocado, mais.

Alle andere dingen wil ze niet, ze kijkt er naar, als het niet herkenbaar is (zoals vanavond, Mexicaanse salade + tortilla's) dan schuift ze haar bord en wil ze niks eten!

Ze gaat natuurlijk niet verhongeren want genoeg borst zoals altijd :+ maar was gewoon nieuwsgierig hoe het bij jullie was!
pi_129768390
M eet alles. Ook als het op de vloer ligt, in de tuin etc...
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:31:51 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129768515
Hier alleen aardappel, aardappel en oh ja, aardappel (tuurlijk ook wel meer, maar qua avondeten? :X )..... tot ze vanavond een bord Chili concarne voor haar neus kreeg en zo maar een hap ervan nam! Wat ik wil zeggen denk ik, komt vanzelf?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_129768522
Bodemloze put Kyara? :D

Ik dacht vroeger...mijn kind krijgt zo veel smaken door de bv binnen, die zal wel goed eten :') dat valt me tegen _O-
Ze krijgt ook multivitaminen en ik heb niet het idee dat ze iets te kort komt dus ik maak me verder geen zorgen, alleen ik vind het te eenzijdig wat ze eet.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:32:17 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129768540
E eet alles maar de laatste dagen met mate :+ . Ze proeft tot nu toe alles en lust ook alles wel. Favoriet is pasta, rijst of couscous (en dan lekker de krentjes eruit vissen O+ ) en vis/vlees.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:33:31 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129768597
Zweden soempie? Jemig, wat onwijs gaaf en toch ook weer erg eng in mijn ogen dan. Emigreren dus, welk land doet er niet toe.
pi_129768659
Ik had eergisteren spinazi quiche gemaakt...ze heeft van de bladerdeeg wel lekker gesmuld :')

Susie :Y)

Ook vlees en vis Soesa? cool! R vindt af en toe een surimi stick wel lekker...de helft dan. De andere helft kauwt ze erop en spuugt ze uit zo midden in de woonkamer :P
pi_129768665
Ik heb een afvalvat, serieus die eet ALLES (nou ja zo goed als ;))
En ze eet liever groente dan vlees of aardappels :D
Geef dr wortels/boontjes/mais en tis niet normaal wat erin gaat :')
pi_129768741
Ik ben maar deels bekend met de verlofregeling daar (wel dat het een mooie regeling is voor de vrouw én de man), maar voor mij is het denk ik niet mogelijk om in de zwangerschap daar aan het werk te komen. :+ In elk geval is het wel iets waar ik me de komende tijd in ga verdiepen. Ik weet ook nog niet wanneer ik wil gaan werken (als ik die luxe heb).

Bitterend, hier hebben we een soort vuilnisbakje sinds een paar maanden. Het eten is een tijdje wat minder gegaan, maar nu eet hij gewoon op wat je hem voor zet. :Y)

quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
:D

Hier gelukkig niet. Dan komt hij het brengen: 'bah!'. ^O^ Tenzij hagelslag.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129768748
Zodra M wakker wordt begint hij al over eten: eeeetuh, kaaassssh, booooooooooterrrrr en melk.....
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:37:44 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129768817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
Ik had eergisteren spinazi quiche gemaakt...ze heeft van de bladerdeeg wel lekker gesmuld :')

Susie :Y)

Ook vlees en vis Soesa? cool! R vindt af en toe een surimi stick wel lekker...de helft dan. De andere helft kauwt ze erop en spuugt ze uit zo midden in de woonkamer :P
:Y juist vis en vlees! Vooral zalm vind ze echt heeeerlijk :Y) . Quiche trouwens ook, dan eet ze zo 2 taartpunten op! Kleine smulpaap is ze als ze niet ziek is/tanden krijgt !
pi_129768878
Hier gaat het eten barslecht, dr poep is weer bijna net zo dun als bv poep. Ze krijgt genoeg aangeboden maar ze hoeft het echt niet. Ik vind het vermoeiend en vreselijk frustrerend. :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:41:08 #67
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129768955
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Dit. Die van mij was in z'n vorige leven een geit :Y) .

Soempie, misschien emigreren!! Wow! Wat tof en eng tegelijk!

Susie, herkenbaar, S doet ook vaak 'doeiiiii'. En als ik hem terug roep, doet hij net of hij me niet hoort en gaat een stapje harder lopen. Aapie.

KZ pechdag :{ .

Kyara, M die wil schommelen :D. En t bijhouden van Fok! doe ik op dezelfde manier :Y . (Het was ook maar een grapje he, over hoe je dat toch doet :). Juist goed dat je die tijd voor jezelf pakt en niet alleen bezig bent met zorgen en huishouden) Tijdens de slaapjes van de kids vooral. En 's avonds. Soms ook vlak na het ontbijt even. Dan moeten ze zichzelf vermaken. Ging vandaag supergoed! Maar vaak ook sleurt J me het liefst bij tafel vandaan dan... Alleen als ik huishoudelijke klusjes doe, gaan ze zelf spelen. Iets voor mezelf doen mag niet }:| .

Sowieso ging vandaag het samenspelen heel goed :o . Was helemaal verbaasd en blij. Ze hebben 's avonds ook samen stoute streken uit gehaald (onder andere een plant in de tuin gekortwiekt en grind tussen de planken van de veranda van het tuinhuisje geduwd). Ze waren echt bezig als broertjes, zo lief.
pi_129769101
Ziek: hoop dat ze snel weer "ok" is, maar echt ziek is het niet. Geen koorts, slechts verkouden en pieperig. Ze is in 1 jaar tijd 2 x ziek geweest. We hebben hier dus niks te klagen. :@ :)

Eten: Ze is gek op hartig ! :) Gebakken champignons, pizza, pasta, noedels, paprika, kip, kaas. Brood en aardappels moet ze weinig van hebben. Yoghurt blijft favo nummer 1 :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:47:15 #69
250838 Fee-nix
pi_129769241
Ha KZ, hier ook een yoghurt-fan! Twee eigenlijk, broerlief ook. En zonder iets erin he! Heeeerlijk vinden ze het. (En het heet Hotlie, trouwens :P. )
pi_129769354
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:41 schreef Fee-nix het volgende:

Susie, herkenbaar, S doet ook vaak 'doeiiiii'. En als ik hem terug roep, doet hij net of hij me niet hoort en gaat een stapje harder lopen. Aapie.

Alleen als ik huishoudelijke klusjes doe, gaan ze zelf spelen. Iets voor mezelf doen mag niet }:| .
Een en al herkenning. :Y
Sinds kort kan ik wel wat langer iets voor mezelf doen, maar zodra M. iets tegenkomt wat niet lukt (bepaald puzzelstukje krijgt hij niet goed in de puzzel ofzo), dan komt hij naar me toe: 'mama helpen.' en dan pakt hij m'n hand om me mee te nemen. O+ :D

quote:
Sowieso ging vandaag het samenspelen heel goed :o . Was helemaal verbaasd en blij. Ze hebben 's avonds ook samen stoute streken uit gehaald (onder andere een plant in de tuin gekortwiekt en grind tussen de planken van de veranda van het tuinhuisje geduwd). Ze waren echt bezig als broertjes, zo lief.
Samen streken uithalen. *;
pi_129769409
Fee: Hotlie ? :? Is dat Zweeds ;) . Ja echt he. Hier ook niks er in. Pure yoghurt. Als ze het pak ziet gaat het mondje open :D
Soempie ! Spannend *O* Kleertjes *O*
bitterend: het lijkt hier juist andersom. Alles wat nieuw is wordt geprobeerd ;) Snel verveeld.
pi_129769457
Ik maak me soms zorgen of ik wel genoeg samen met haar doe. Vandaar ook laatst mijn vraag over spelen. Ze kan zichzelf zo goed vermaken. Niet te geloven.

bitterend: voed je haar 2 talig op ?
pi_129769511
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Hier gaat het eten barslecht, dr poep is weer bijna net zo dun als bv poep. Ze krijgt genoeg aangeboden maar ze hoeft het echt niet. Ik vind het vermoeiend en vreselijk frustrerend. :(
He wat naar. -O- Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is. Je kunt haar niet dwingen en je maakt je waarschijnlijk tegelijk zorgen over wat ze binnen krijgt. Denkt het CB een beetje met je mee?
pi_129769750
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:52 schreef kleinzusje het volgende:
Ik maak me soms zorgen of ik wel genoeg samen met haar doe. Vandaar ook laatst mijn vraag over spelen. Ze kan zichzelf zo goed vermaken. Niet te geloven.

bitterend: voed je haar 2 talig op ?
Dat heb ik ook wel hoor. Helemaal als ik dan lees over mensen die amper tijd voor Fok hebben bijvoorbeeld :@
Daar heb ik nooit zo'n last van...
pi_129769762
ohhh Soempie hier ook!! Als ze iets wil dan pakt ze mijn hand, neemt ze mij mee wijst naar wat ze wilt en zegt die!
O+

Fee wat fijn dat ze zo lief samen kunnen spelen en dat je toch tijd voor je zelf hebt!!

KZ komt goed, als ze groter is kan je echt heeel veel met dr ondernemen! speeltuin enzo! van glijbaan af, op de schommel! erg gezellig!

Ik voed haar niet bewust tweetalig op, we skypen wel regelmatig met mijn ouders in het Frans en bijna alles op dr ipad is in het Engels :D Dus misschien dat ze daar iets van mee krijgt?

Lekker hoor al die lekkerbekken!

Marjolijntje, rond 13-14 maanden at ze ook niks, helemaal niks zelfs (alleen borst) we zijn toen bij de dietist geweest van het CB en die vertelde dat het meest belangrijk was dat ze kon experimenteren met het eten en dat ik niks moest forceren :Y
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:59:43 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129769779
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Sinds kort kan ik wel wat langer iets voor mezelf doen, maar zodra M. iets tegenkomt wat niet lukt (bepaald puzzelstukje krijgt hij niet goed in de puzzel ofzo), dan komt hij naar me toe: 'mama helpen.' en dan pakt hij m'n hand om me mee te nemen. O+ :D

[..]

Samen streken uithalen. *;
die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegil :D :(

Marjolijntje, kunnen er misschien tanden of kiezen op springen staan? Hier wordt dan ook niets gegeten namelijk. Maar frustrerend is het wel, dat ze dingen niet willen eten.
pi_129769808
CB heb ik hier niets aan, die zeggen wat ze 'moet' en het is aan mij om dat op te lossen. Ik hoop dat het nu ligt aan de warmte oid, als ze met een paar weken niet beter gaat eten toch maar eens naar de huisarts hiervoor.. Ze drinkt wel goed gelukkig, haalt daar ook een hoop van haar voedingsstoffen uit.
Dwingen lukt echt niet, ze slaat naar de lepel of gooit het eten op de grond als ze niet wil.
Vandaag ging er wel wat brood in, maar ze heeft afgelopen week dagen gehad waarin ze echt niks at.

Nieuwe tanden en kiezen zijn niet zichtbaar, dus denk niet dat dat het is. En ze mag ook regelmatig vieziken met het eten. Dan staat het badje klaar voor erna ;)
pi_129769847
Op warme dagen eet R ook geen brood :P dan wil ze alleen komkommer en yoghurt! rijstpap/havermout pap gaat ook wel goed in :Y)
pi_129769870
Brood en fruit gaan er prima in altijd (op het KDV heeft hij z'n fruit als eerste op :D), yoghurt ook idd. Verder is hij dol op augurken, gek kind :P.

Avondeten gaat wisselend. Geprakt at hij alles (combi aardappelen groenten) maar van de een op andere dag wilde hij dat niet meer. Nu krijgt hij dus gewoon stukjes, maar dan is hij veel kieskeuriger. Wortel, bietjes, pompoen: lekker! Dan eet hij weinig tot geen aardappel. Courgette, broccoli, boontjes: belanden zonder pardon op de grond :'). Meestal probeert hij wel 1 hapje, maar de structuur vindt hij dan niet prettig denk ik. De smaak vond hij geprakt altijd prima. Maar als hij de groente niet lekker vindt, eet hij vaak wel beter zijn aardappels. En vlees is ook lekker, maar dan wel gehaktbal, worstjes, kip. Vis dan weer niet.

Ik heb zelf ook een periode alleen aardappels gegeten bij het avondeten Susie! Heb er niets aan overgehouden en ik lust nu bijna alles ;)

Marjolijntje, dat is ook rot. Gelukkig wel bv, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is.

Soemp, emigreren :o!! Dat is zeker spannend! En dan ook nog met kind en zwanger... Ik geloof dat ik bij voorbaat al zoveel beren op de weg zou zien dat ik al afgehaakt was. Succes!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129769887
Ook dat soort dingen wil ze niet. Watermeloen 2 hapjes, daarna was het ook klaar. Komkommer kan je goed mee gooien en met yoghurt kan je heel mooi op tafel tekenen ;)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:05:06 #81
250838 Fee-nix
pi_129770052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef kleinzusje het volgende:
Fee: Hotlie ? :?
Ja :P. Oudere broer met taalachterstand en eigen taaltje en S heeft het gewoon overgenomen. Zit je met twee kinders aan tafel, die om 'Hotlie' zeuren :P.

Oeh Marjolijntje dat klinkt niet leuk. Hoop dat ze het snel weer oppikt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Susie het volgende:

[..]

die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegil :D :(

:D.

O en t idee van 'doe ik wel genoeg leuke dingen met ze', heeeeeeel herkenbaar. Heb me er vooral bij J erg schuldig over gevoeld. Die kon toen hij wat kleiner was echt heel goed en lang alleen spelen. En ik weet eigenlijk nog steeds niet zo goed of ik meer zou moeten doen. Meer stimulerende dingen ofzo... Ja we gaan heel vaak wandelen (zijn ze allebei dol op). Ik lees hier en daar wel eens een boekje (echt niet vaak), bouw een toren of zing een liedje (maar dat mag ik tegenwoordig niet meer. 'Neeeeee mama klaaaaar' }:| ). Maar verder spelen ze eigenlijk zelf. Maar met de ontwikkeling van S gaat het naar mijn idee hartstikke goed. Dus dan doe ik vast iets goed ;).
pi_129770115
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat was hier ook! _O-

Ik vond dat zo naar voor hem (en mij, en het speelgoed. :+) en toen ben ik het maar gaan benoemen. Eerst vaak verteld dat ik zou helpen en dat we het samen zouden doen. Na een aantal dagen M. laten zien dat hij ook om hulp kan vragen (doe ik andersom bij hem ook, als ik iets moet doen waarbij hij kan helpen). En, tot m'n grote verbazing vraagt hij het nu gewoon. :o De stukjes vliegen nu alleen nog rond als ik zelf even geen tijd heb om hem te helpen. Volgende uitdaging. :+

Deze wilde ik hier ook nog laten zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129770196
Fee dat herken ik ook!! ik vroeg laatst aan mijn man of ik genoeg stimulerende dingen deed met dr..of ik vaker ergens naartoe moest. Ik was bang dat ze zich thuis aan het vervelen was met me :@ maar we hebben best veel lol hier..samen afwassen, samen met bal spelen, puzzelen, stoeien op de bank O+

Soempie die is leuk _O-
pi_129770317
Ik post de verkeerde! Ik bedoelde deze, vanwege de gezichtsuitdrukkingen van M. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129770416
Soemp, wat een leuke filmpjes! O+
pi_129770444
De mijne drinkt ook nog meer dan ze eet hoor ! Geen bv maar water en melk. Zolang ze het "goed doet" en op gewicht blijft lijkt het me prima. Ze volgt in alles haar eigen tempo, zit al sinds de geboorte elke keer op het middelste lijntje en plast/poept goed. Nooit/zelden ziek, vrolijk, allert......... ok dan toch ? Laatst at ze opeens een kwart banaan in het bos :? Een nieuwe ontwikkeling, hahaha.

Ik wil dat slapen en eten geen strijd zijn/worden. Dat is mijn doel. Eten is "gezellig" omdat we dat samen doen, in de tripp trapp en haar laten klooien. Slapen is bij ons in bed. Knuffelend in mn armen en dan de hele nacht tussen ons in :@

Tsja. Het zal door anderen of door het cb raar gevonden worden. Misschien ? En zelf maak ik me ook soms zorgen, van wat nou als dit nooit veranderd ?

Maar: Tis nog zo'n kleintje *; En het is ok hier ? Dus wat is er mis mee ? :@

Son: fijn die herkenning ! Ik ben soms onzeker omdat de mijne niet naar het KDV gaat.
pi_129770480
Soempie, dat filmpje *; *O*
pi_129770566
Soempie, klinkt echt spannend.

Bitterend, hier ook een kieskeurigerd. Maar dan weer anders. Hij is niet zo van het Nederlandse eten, houdt niet van aardappel, wel van kaas.

Fee klinkt fijn. Hier kunnen ze ook weleens een hecht stel zijn.

Marjo, lastig. Hier is het trouwens erg wisselvallig. Soms eet hij haast niks en andere keren dan weer als een bouwvakker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129770834
Wel grappig trouwens. Toen ik je filmpje zag Soemp: van de "2 beren" ben ik dat ook gaan zingen. En maar wachten op het "hahaha" na mijn "Hihihi". Er gebeurde niks. Toen las ik op FOK dat ze al met 9 maanden bekers konden stapelen: Je raad het al: bekers gekocht en stapelen maar, Niks :D
Toen las ik dat boodschappen doen en blaadjes aaien ook "speelactiviteiten" waren *O* en ben ik meteen naar het balkon en de AH gegaan ! Dat werd een hit *O* . De foto van M (Kyara) met die vingerverf ! zit me ook nog in het geheugen geprend/t ? Nu wil ik dat dus met haar gaan doen :D
pi_129770924
Soempie, geweldig leuke gifjes :D O+

Kyara, slaapt M inmiddels?

KZ, zolang jullie met z'n drieën er geen probleem mee hebben, is het toch goed? Aan niemand anders hoef je verantwoording af te leggen...

Ik ben het trouwens heel erg met je eens. Eten en slapen graag zonder strijd en huilen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:26:33 #91
250838 Fee-nix
pi_129770997
Soemp ze zijn allebei super!! O+

Bitterend, ja ik denk dat veel moeders toch wel dat soort twijfels hebben. Maar volgens mij... als je je kindje een liefdevolle, veilige omgeving kan bieden, gaat dat ontwikkelen toch wel zo'n beetje 'vanzelf'. Instinctmatig reageer je al op de juiste manier op ze. Dat heb ik nu heel erg gemerkt doordat de ontwikkeling van J juist niet vanzelfsprekend was. Bij hem wist ik echt niet wat ik moest doen, hoe ik hem moest bereiken/stimuleren. Heel frustrerend. Maar daardoor merk ik nu bij S extra dat het bij een 'normale' ontwikkeling zo vanzelfsprekend gaat. Bij hem heb ik geen twijfels en zit ik me niet suf te piekeren over 'de volgende stap', want die volgt vanzelf is nu mijn ervaring :).
Neem de taalontwikkeling. Dat is echt een samenspel tussen ouders en kind. Wat normaal gesproken heel natuurlijk verloopt. Je kindje zegt 's ochtends bijvoorbeeld 'pap' en dan zeg jij 'ja, pap eten'. Je bevestigd en voegt taal toe. Bij J was die interactie er helemaal niet en werd ik dus onzeker en dacht dat ik hem niet op de juiste manier dingen aangeleerd had. Maar nu blijkt dus, dat normaal gesproken het kind het tempo van de ontwikkeling aangeeft. Wij als ouders volgen en stimuleren automatisch precies datgene waar het kind aan toe is. Het is niet andersom: dat jij als ouders van alles moet aanreiken en als je dat niet doet, dat er dan ook niks gebeurd. Gelukkig maar :).
En toch he, dit is voor mij een vrij nieuwe ontdekking... en soms word ik er nog wel eens onzeker van.

KZ niks mis mee! Doen waar je je goed bij voelt :).
En van eten willen wij ook geen strijd maken. Is voor niemand leuk en je 'wint' t toch nooit.
pi_129771159
Wat een leuke filmpjes Soempie! Kan je die ergens online zo maken?

Als iets niet lukt dan gaat M meestal ies anders doen...de gemakkelijkste weg... ;)

Fee, ik herken het helemaal wat je zegt. M speelt ook prima alleen en hij geeft het ook goed aan als hij aandacht wil. "Kijken" en dan Nijn, Toto of Bouwe als hij een filmpje wil kijken of "boek" of "lezen" als ie voorgelezen wil worden (hoewel hij dan meer 'voorleest' dan ik).
pi_129771600
Mooi omschreven Fee ! *;
Kyara: Ik was als kind het tegenovergestelde: doorgaan tot " het gaatje" . Das niet altijd fijn ! De m etjes zijn de managers in deze maatschappij ! Het is een kwaliteit, wil ik daarmee zeggen O+
pi_129780473
KZ fijn dat je leuke activiteiten hebt gevonden voor mini kz.

Kyara klinkt als een goede balans van zelf spelen en aandacht en dat laatste geeft hij ook zelf aan.

Fee klinkt heel logisch.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129780535
Kz
Samen slapen is ook fijn, hebben we ook vaak met S gedaan en nu slaapt ze beter in haar eigen bed (ze werd wakker van ons)
Maar als ze weer een nachtje bij ons wil slapen is dat ook goed *;

S wilde niet echt alleen spelen oid maar nu begrijp ik waarom (ze voelde zich niet lekker & had pijn) ben blij dat ik mijn gevoel hierin gevolgd heb. Omgeving was er niet mee eens (eenkennig, verwend blabla) maar nu ze medicatie krijgt zien ze een heel verschil in S haar gedrag en ze kan juist erg goed delen, samen spelen enz. Dus dat is dan wel weer fijn.

Fee-nix
Herkenbaar, S speelt superleuk alleen als ik aan het opruimen enz ben :9

Marjolijntje
Lastig van het eten. Bij ons was er een medische reden dat S niet at dus kan ook niet echt tips geven :(
Maar als S momenten heeft dat ze geen warm eten wil krijgt ze brood met wat ze lekker vind en vla bijv. Ze eet ook het liefst zelf.

Soempie
Leuke filmpjes!
pi_129780721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, dit precies! Mama helpe! En je meenemen inderdaad! Zo herkenbaar. Ook als ie iets wil, wordt je bv naar het aanrecht geleid ;)

Met huishoudelijke klusjes juist geen zelf spelende dreumes, maar een die "wil helpe!!"

Hier ook echt niet hele dag bezig met actief stimuleren etc en continue iets met hem doen hoor. Nu zwanger gaat het allemaal wat lastiger qua bekken ook :N en daar voel ik me ook schuldig over.. We hebben dan ook welens een pyjamadag en gaan er niet actief op uit, met mooi weer wel buiten in de tuin spelen, dat voelt ook altijd rot }:| Maar ti's niet anders, ik heb die dagen soms echt even nodig om bij te komen (31wk zwanger, bekkenklachten, 4u reistijd per werkdag, en dan thuis actief willen zijn met je dreumes is niet de meest ideale combi, maar goed dat is denk ik vooral een stuk acceptatie aan mijn kant :X )

Ik merk wel dat ie snel om hulp komt vragen als bv iets niet lukt. Ik probeer hem wel te stimuleren eerst zelf te proberen, anders heeft ie volgens mij het liefst dat ik alles bouw :D
pi_129780729
Leuke gifjes Soempie! En spannend emigratieverhaal!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:46:50 #99
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_129782167
Pffff, weer een weekend niet thuis geweest (en het internet was om te janken daaro), maar tis me echt wat teveel bijlezen.

Maar ik ving iets op over Soempie goes Smørebröd? Leuk joh!

En de leeftijd van kleinzusje. Je bent zo oud als je je voelt meis haha!

Nieuwe dreumessen, welkom!

En over het helpen van dreumessen, das hier ook wel aan de orde. Vooral met schoonmaken moet er geholpen worden. Gelukkig hebben we sinds een tijdje een mini poetskar met alles erop en eraan dus het vechten om de vaatdoek is niet meer nodig ;).
pi_129783395
SE gefeliciteerd met je dreumes, welkom hier *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')