Misschien gewoon in zichzelf terug trekken omdat het nu wat drukker in huis is met zijn zusjes en hij ook zijn aandacht moet delen? Herken het niet van kindjes in de omgeving. Lisa is wel vaak "weg" dat je haar niet terug krijgt bij de dingen die we doen en zit te staren/dromen maar verstoppen doet ze niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
Soasa, fijn dat je meisje er niet zoveel last van heeft.
Ik werd vanochtend door het kdv gebeld: M at en dronk niet zo goed en hij zag wat pips. Geen verhoging. Ze hadden hem sap en melk gegeven dus ik heb maar gezegd dat ze hem water moesten geven en dat ik na een uurtje terug zou bellen. Toen ik weer belde had meneer zijn beker water leeg en een boterham op en was hij met de stoelen aan het spelen. Loos alarm dus.
Hoewel hij de laatste paar dagen zich wel steeds verstopt met zijn handen voor zijn ogen. Is niet echt meer een kiekeboe spelletje maar meer alsof hij er dan niet is. Herkent iemand dit? Soempie, Clubsoda, input vanuit jullie vakgebied?
Dank Troeta, welkom terug.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:07 schreef Troeta het volgende:
Ja, ff huilen en gelijk weer praatjes, maar die dreun klinkt altijd zo hard. Bij Mex kon ik veel hebben, maar vind haar zo'n klein meisje wat niet moet vallen.
Bedankt bitterend!
En Tinuviel ook nog las ik net. Hoe is het met jouw jongste jongen? Heb weinig meegelezen in het dreumestopic helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Gaan jullie Breda verlaten?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:48 schreef Soempie het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook amper meelees in Z&G.Het is nu toch een beetje een 'been there, done that' gevoel. Nu hebben we ook verhuisplannen waar veel voor moet worden uitgezocht en met M. heb ik er ook gewoon niet zo heel veel tijd voor (Kyara, hoe doe je al dat bijhouden toch?!
![]()
). Maar het gaat goed met het meisje in m'n buik.
![]()
En met M. gaat het ook goed. Ik ben zo ontzettend gek op hem en z'n rare, lieve fratsen.Ons kietelen enzo.
Vanmorgen waren we aan het fietsen in het bos en toen riep hij: 'boom!' en daarna wees hij lange tijd zo ongeveer elke andere boom aan 'ook', 'ook', 'OOK', enz.![]()
![]()
En gister tekende hij cirkels en daarna bracht hij het blaadje naar mij: 'bal!'.Erg knap vond ik dat.
Zo even met een kop thee hier verder bijlezen.
Hier is het 's ochtends ergens tussen kwart voor 6 en half 7. Maar vaker rond 6 dan een half uurtje laterquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:
Soesa is je meisje ook zo vroeg wakker? hier ook elke ochtend om half 6!
Zoe wat een nacht![]()
Susie mooie spamwat is ze groot geworden.
Soemp leuk is dat hewe hebben hier ook zulke gekke momenten..als ik op de bank zit gaat ze op mij staan en dan zich zo laten vallen
en ligt helemaal in een deuk!
Leuk he, die verbanden die ze leggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:22 schreef Fee-nix het volgende:
Soempie, mijn S heeft 'ook' ook heel erg ontdekt. Zo grappig! 'Ook' een kusje, 'ook' een hapje, 'poes!' en dan even later bij een andere kat: 'ook!' Maar cirkels tekenen
jemig wat knap!!
En hoe Kyara dat doet met reageren (en ook nog in zoveel topics)... ik heb ook geen idee!!
Datzelfde spelletje wordt hier ook gespeeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:
Soemp leuk is dat hewe hebben hier ook zulke gekke momenten..als ik op de bank zit gaat ze op mij staan en dan zich zo laten vallen
en ligt helemaal in een deuk!
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het goed gaat Soempie!
Die beginnende stapjes zijn leuk hè? Totdat ze gewoon de schoenen aan doen, van de veranda afstappen, handje opsteken en "doeg" zeggen![]()
We hebben menig keer in een deuk gelegen op vakantie daarom!
Flauwe papa en mama.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Nee hoor, hij is heel gezellig aan het kletsen en aan het spelen.
Maar hij wil/kan dus niet slapen. Eigenlijk wilde hij schommelen maar daar hebben we een stokje voor gestoken.
Misschien en hopelijk.quote:
Dat is lief.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie, wat knap van M. Hoe voel je je bij de verhuisplannen, zwanger enzo en dan heel ergens anders opnieuw beginnen. Dapper vind ik het.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
M eet alles. Ook als het op de vloer ligt, in de tuin etc...
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
Ik had eergisteren spinazi quiche gemaakt...ze heeft van de bladerdeeg wel lekker gesmuld![]()
Susie![]()
Ook vlees en vis Soesa? cool! R vindt af en toe een surimi stick wel lekker...de helft dan. De andere helft kauwt ze erop en spuugt ze uit zo midden in de woonkamer
Dit. Die van mij was in z'n vorige leven een geitquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
M eet alles. Ook als het op de vloer ligt, in de tuin etc...
Een en al herkenning.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:41 schreef Fee-nix het volgende:
Susie, herkenbaar, S doet ook vaak 'doeiiiii'. En als ik hem terug roep, doet hij net of hij me niet hoort en gaat een stapje harder lopen. Aapie.
Alleen als ik huishoudelijke klusjes doe, gaan ze zelf spelen. Iets voor mezelf doen mag niet.
Samen streken uithalen.quote:Sowieso ging vandaag het samenspelen heel goed. Was helemaal verbaasd en blij. Ze hebben 's avonds ook samen stoute streken uit gehaald (onder andere een plant in de tuin gekortwiekt en grind tussen de planken van de veranda van het tuinhuisje geduwd). Ze waren echt bezig als broertjes, zo lief.
He wat naar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Hier gaat het eten barslecht, dr poep is weer bijna net zo dun als bv poep. Ze krijgt genoeg aangeboden maar ze hoeft het echt niet. Ik vind het vermoeiend en vreselijk frustrerend.
Dat heb ik ook wel hoor. Helemaal als ik dan lees over mensen die amper tijd voor Fok hebben bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:52 schreef kleinzusje het volgende:
Ik maak me soms zorgen of ik wel genoeg samen met haar doe. Vandaar ook laatst mijn vraag over spelen. Ze kan zichzelf zo goed vermaken. Niet te geloven.
bitterend: voed je haar 2 talig op ?
die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegilquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Een en al herkenning.![]()
Sinds kort kan ik wel wat langer iets voor mezelf doen, maar zodra M. iets tegenkomt wat niet lukt (bepaald puzzelstukje krijgt hij niet goed in de puzzel ofzo), dan komt hij naar me toe: 'mama helpen.' en dan pakt hij m'n hand om me mee te nemen.![]()
[..]
Samen streken uithalen.
Jaquote:
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Susie het volgende:
[..]
die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegil![]()
![]()
Dat was hier ook!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Susie het volgende:
[..]
die van jou komt tenminste naar je toe en vraagt of je wilt helpen, hier vliegt zo'n stukje door de kamer met een hoop gegrom cq gegil![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Ja, dit precies! Mama helpe! En je meenemen inderdaad! Zo herkenbaar. Ook als ie iets wil, wordt je bv naar het aanrecht geleidquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Een en al herkenning.![]()
Sinds kort kan ik wel wat langer iets voor mezelf doen, maar zodra M. iets tegenkomt wat niet lukt (bepaald puzzelstukje krijgt hij niet goed in de puzzel ofzo), dan komt hij naar me toe: 'mama helpen.' en dan pakt hij m'n hand om me mee te nemen.![]()
Ik moet ook echt een minibezempje kopen voor mijn dreumes. Hij is helemaal idolaat van dat dingquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:46 schreef NotTheSame het volgende:
Pffff, weer een weekend niet thuis geweest (en het internet was om te janken daaro), maar tis me echt wat teveel bijlezen.
Maar ik ving iets op over Soempie goes Smørebröd? Leuk joh!
En de leeftijd van kleinzusje. Je bent zo oud als je je voelt meis haha!
Nieuwe dreumessen, welkom!
En over het helpen van dreumessen, das hier ook wel aan de orde. Vooral met schoonmaken moet er geholpen worden. Gelukkig hebben we sinds een tijdje een mini poetskar met alles erop en eraan dus het vechten om de vaatdoek is niet meer nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Zoë23 op 07-08-2013 13:30:04 ]
Hier gaat het ook zo. Hij mag met koken alleen bij de wasbak, niet in de buurt van kookplaat. Met z'n plastic mesje gaat hij ook champignons "nijde" en vindt het fantastisch om overal bij betrokken te worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:36 schreef Soempie het volgende:
Hier helpt M. met veel dingen mee. Toen hij nog kroop ging hij regelmatig aan of boven de stofzuiger hangen, z'n haren overeind en heel hard lachen. Of ik hield er een ballon boven (die gaat vanzelf mee in de luchtstroom), zodat hij daar naar kon grijpen. Nu helpt hij echt met stofzuigen door de stang vast te pakken. Als ik de stang niet nodig heb krijgt hij deze om zelf verder te spelen. Als we klaar zijn mag hij het snoer weer in de stofzuiger doen, dat is ook een groot succes.
Met het uitruimen van de vaatwasser mocht hij al snel helpen. Eerder deed ik z'n plastic bordjes, bakjes en bijvoorbeeld plastic kommen onderin. Dan kon er niks stuk. Allereerst haal ik het mandje met messen eruit, trouwens en dan direct de breekbare borden. Met inruimen staat hij er wel bij, maar doet hij verder niks. Ik heb hem verteld dat de afwas vies is en dat het moet blijven staan. Dat pikte hij vrij snel op. En dan zet ik het mandje met bestek en messen er juist als laatst in (ruim ik in op het aanrecht).
Verder loopt hij regelmatig met doekjes om te stoffen en met de lege gieter om plantjes water te geven.
Rond het eten is m'n man er altijd (hij kookt ook) en dan speel ik met M. in de woonkamer. Als ik zelf moet koken laat ik hem tijdens voorbereidingen op een stoel staan aan het aanrecht, zodat hij mee kan kijken en proeven.Hij geeft dan ook wel dingen aan als ik het vraag. Als ik echt ga koken geef ik hem bijvoorbeeld een kom, een garde en uien en dan gaat hij ook 'koken'.
![]()
Als hij er zin in heeft betrek ik hem er zoveel mogelijk bij en dan zorg ik dat het tempo lager ligt (of eigenlijk zorgt M. daar dan weer voor). Erg leuk vind ik het.
Ik las 'zuigelingen'quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik ook jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
Ik denk ook dat als M gaat lopen, hij ook meteen wegloopt. Hij stond vandaag ook al per ongeluk een seconde of 10 los, heel stabiel maar zodra hij dat in de gaten kreeg liet hij zich weer snel zakken. Hij durft nog niet echt te proberen.
Klinkt als ie wat M ook heerlijk vindt. Hoe maak je dat?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
En dan komt het avondeten nog (een van haar favoriete, rijst met courgette, champignons en kaas (babyrisotto))
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja, filmpje wel bij de baby's gepost maar niet hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jij hoort bij ons he!
Filmpje werkt niet bij mij dus je moet naar de meet komen om het in het echie te laten zien!
Fee wat een leuke collage!!**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Eigenlijk zoals ik risotto maak maar dan ipv bouillon en wijn water (of natriumarme bouillon). Eerst courgette, champignons en kastanjechampignons aanbakken, die weer uit de pan, opnieuw olie/bakboter, rijst en dan een klein beetje water/bouillon erbij tot het onderstaat, veel roeren en als het te droog wordt water/bouillon toevoegen. Als de rijst gaar is, groenten er weer bij en geraspte jonge kaas erdoorheen. Ze heeft hier echt van zitten smullen! Ik had een portie voor 2x gemaakt maar dat gaat m niet meer worden...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
Klinkt als ie wat M ook heerlijk vindt. Hoe maak je dat?
Och wat sneu!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Jipster het volgende:
Even egopost.. J net gevallen met zn tand op de hoek van de tafel, stukje erafen nu maar hopen het niet gaat verkleuren... Na een raketje heeft ie al weer flinke praatjes, maar het blijft vreselijk vallende kindjes
Oh gets Jipsterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Jipster het volgende:
Even egopost.. J net gevallen met zn tand op de hoek van de tafel, stukje erafen nu maar hopen het niet gaat verkleuren... Na een raketje heeft ie al weer flinke praatjes, maar het blijft vreselijk vallende kindjes
Nope, helaas niet. Soms zou ik haar wel in bubbeltjesplastic willen verpakkenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:32 schreef Jipster het volgende:
Ja, echt he, tandjes zijn ook echt mijn angst.. en voorkomen kun je het meestal niet
Dat lijkt me wel normaal hoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Oh Jipster wat naar!
M begint nu een beetje interesse voor klimmen te krijgen maar het lukt nog niet echt
In een stoeipartijtje heb ik hem flink in de rondte gedraaid (en daarna op zijn benen gezet, was best grappig) maar dat noemt hij dan ook meteen "molen". Vind ik toch best knap.
Praten jullie dreumessen trouwens verstaanbaar? M praat een heleboel en een groot gedeelte is ook wel duidelijk maar sommige dingen verstaan wij volgens mij alleen (of in de context). Ook 2 medeklinkers achter elkaar lukt nog niet zo goed.
Hij spreekt "toetje" uit als "tietuh" en dan ook nog "mmmm" want lekker er achteraan
En dat terwijl hij "toet" (=auto) wel gewoon als toet uitspreekt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elise praat sowieso nog niet zoveel.
Ze zegt nu papa, mama, Floris, opa. Nijntje, dat? (dan wijst ze en wil ze weten wat het is), pip en fles.
Vandaag ben ik met haar en zo'n ringentoren gaan zitten en ze kan nu die ringen erop doen (nou ja soms en natuurlijk niet op volgorde). Ik vind het zo leuk die ontwikkeling
Lastige is dan grote broer die wil "samen spelen, samen delen" en uiteindelijk trekt hij die ringen steeds uit haar handen![]()
Floris is natuurlijk niet helemaal Floris he (ze zegt iets dat lijkt op Isis, maar het is wel voor Floris bedoeldquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Son, dat vind ik al best veel hoor! E. zegt: papa, die, da(t), ja en soms mama. Floris en Nijntje vind ik knap! Hier weet ze wel dondersgoed wie Nijntje is maar dat zegt ze echt nog niet.
In dat filmpje klonk het echt wel als nijntjequote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Floris is natuurlijk niet helemaal Floris he (ze zegt iets dat lijkt op Isis, maar het is wel voor Floris bedoeld)
En Nijntje ook niet zoals ik het zeg, maar het is heeeeel duidelijk wie ze bedoeld. Zodra ze een Nijntje ziet zegt ze iets dat lijkt op Nijntje (op de manier van: Nijntje, lief klein konijntje)
Maar ze loopt niet
Duidelijk wel hequote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:18 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
In dat filmpje klonk het echt wel als nijntje
Knap! Slimme meidquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:37 schreef kleinzusje het volgende:
Goed ga ik ook even patsen![]()
Die van mij had iets onder de bank geschoven en kon er niet bij. Pakte ze een USB kabel ( jajaja) en daarmee haalde ze het voorwerp naar zich toe.
Lief! Nou leuk... hij vond t vooral indrukwekkend volgens mij. Hij mocht in een autootje zitten, dat vond hij heel leuk, maar ook gek. En hij heeft de hele tijd met grote ogen heel stilletjes gezeten. Geen kik gegeven! En dat terwijl hij altijd moord en brand schreeuwde als ik het zelf thuis met de tondeuse deed! (Maarja, da's ook een herrie apparaat, natuurlijk).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en wat ik steeds vergeet:
Fee, lekker kort weerBen benieuwd hoe het gaat groeien! Vond ie het leuk bij de kapper?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:16 schreef Susie het volgende:
En Fee, wat is het toch een heerlijk ventje die S van jou!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft
![]()
[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 08-08-2013 00:59:33 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Regelmatigquote:
Dit is ook mijn ontmaagdingquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:03 schreef Nirak het volgende:
[..]
Regelmatigmaar dat bedoel je denk ik niet
Maar uhh, ik heb denk ik plannen voor een meet gemist? Maar ik ben niet zo van het meeten. Dit is wel lekker anoniem. Natuurlijk vind ik jullie wel hartstikke
In het echt ben ik een vreselijk mens, dat bespaar ik jullie graagquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Dit is ook mijn ontmaagdingSamen doen? ( of is dit voor een ander topic
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit te surfen voor cadeau als meneer 2 jaar wordt en kom hierbij uit:
http://www.hetkinderfiets(...)-inch-wit/blauw.html
Oud model (lekker belangrijk, maar wel uit zijn bouwjaar), en daarom best betaalbaar. Kei leuk fietske, en lekker klein ook de framemaat.
Zou dat wat zijn?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:39 schreef Nirak het volgende:
[..]
In het echt ben ik een vreselijk mens, dat bespaar ik jullie graagAmber kon niks met haar fiets tot ze 2 jaar en een maand of 8 was. Nu een jaar later past ze niet meer op de 12 inch fiets... voor lisa zou ik t niet meer doen denk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit te surfen voor cadeau als meneer 2 jaar wordt en kom hierbij uit:
http://www.hetkinderfiets(...)-inch-wit/blauw.html
Oud model (lekker belangrijk, maar wel uit zijn bouwjaar), en daarom best betaalbaar. Kei leuk fietske, en lekker klein ook de framemaat.
Zou dat wat zijn?2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1e poging om een vlechtje te maken
SE
Schattig het dansen
[ Bericht 21% gewijzigd door Zoë23 op 08-08-2013 20:00:42 ]
Ah leuk! Die krul heb ik ook nog niet gezien! Tijd voor een vakantiespam?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:24 schreef Clubsoda het volgende:
Er komt wel heel langzaam haar. Hij heeft een krul in zijn nek en bovenop groeit het ook langzaam steeds meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Want hij heeft ook zo'n vlechtje?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:55 schreef bitterend het volgende:
Zoe wat lieeeef! en ze lijkt echt op je vriend!
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Want hij heeft ook zo'n vlechtje?
Ow dat is niet fijn dat hij zich afgewezen voeltquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:04 schreef klavertje-4 het volgende:
Ja dat is bij ons gelukkig ook wel zo, als ik er niet ben is alles prima. Fijn dat het wel herkenbaar is. Mijnvindt t wel lief om ons te zien knuffelen maar voelt zich af en toe wel echt afgewezen.
Hehehe, ja ik weet hetquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:11 schreef klavertje-4 het volgende:
Wat lief al jullie reacties terwijl ik maar zo sporadisch post! Heel erg fijn al die herkenning, blijkbaar toch echt een fase dus! Dat geeft wel hoop moet ik zeggen
Thnx voor je tips fee! Helaas is M echt niet te houden als hij mij ziet en zal dan ook niet stoppen met krijsen voordat ik er ben. Je kent m, het is nogal een vasthoudend typje
Ohw heel herkenbaar, het lijkt wel of ik een bericht van mezelf lees.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef klavertje-4 het volgende:
Hoi dreumesmamas ik lees vaak even mee, maar eigenlijk altijd mobiel en meeposten krijg ik daarmee (bijna) niet voor elkaar. Hoop dat jullie toch even willen reageren op mijn vraag.
Mijn dreumes M, 18 maanden, is zo ongelooflijk op mij gericht, het is mama voor en mama na. Heel lief hoor maar hij moet regelmatig echt niks van z'n vader weten, wegduwen etc. Als mijnhem troost hangt M ondertussen met zij. Hele lijf naar mij toe zodat ik hem wel moet overnemen. Ik vind dat zo sneu voor mijn man en eerlijk gezegd benauwd dat claimerige mij af en toe ook wel.
Als ik niet thuis ben is er overigens niets aan de hand, dan is papa weer de bovenstebeste.
Hebben jullie tips oid hoe dit te keren? Of is het een faaaaaase die vanzelf over gaat?
Ja daar ben ik het mee eens. Wij wisselen troosten ook af. Eerst lukte het mijn vriend niet goed en moest ik het vaak nog overnemen, maar tegenwoordig gaat het stukken beter! Voor mij ook een fijn idee als ik eens een keer niet thuis ben.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:13 schreef Zoë23 het volgende:
Ja afgewezen voelen is
S is er wat wisselend in. Het liefst hangt ze aan m'n been als ik in de keuken sta om drinken te pakken ofzo maar als ik het negeer dan rent ze snel naar papa en pakt zijn been vast.
Met troosten wil ze het liefst bij mij zijn maar papa troost haar gewoon en loopt door de kamer en ik ga even naar de keuken ofzo. Kort erna ga ik weer naar de kamer en neem het over als ze dan nogsteeds naar me toe wil. Ze moet ook meekrijgen dat ze ook door hem getroost kan worden. Eerder was ik geneigd het gelijk over te nemen maar dat is niet leuk voor
Laten we het hopen. Hoe oud is M? Hier word ze ook veel huilend wakker en blijft dan ook zeker een hakf uur door huilen alles wat je aanreikt word terug gesmeten. Ze is zo lief maar soms...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:28 schreef Clubsoda het volgende:
Dankjulliewel voor de lieve reacties op de foto's!Ik ben blij dat je vindt dat hij haar krijgt Fee
En ik dacht, ik gooi er maar een foto van mezelf bij, dan schrikken jullie niet de 24e
![]()
Hier natuurlijk geen problemen met aan papa of mama hangen, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen, maar het lijkt me erg lastig.
Wat een mopje Sam! Het kan nog komen met knuffelen, M heeft pas sinds een maand ofzo, dat hij ons opzoekt en even een knuffel haalt. Daarvoor zocht hij wel contact maar dat was meer in de vorm van op je schoot springen en kopstoten uitdelenNu kruipt hij soms in mijn armen en legt zijn hoofdje op mijn schouder. Vanmiddag werd hij niet zo lekker wakker, dat heeft hij soms. Hij bleef huilen tijdens het aankleden en liedjes zingen, troosten e.d. hielpen niet. Ik liet hem dus maar een beetje begaan, tot hij op een gegeven moment zijn armen naar me uitstrekte en in mijn armen dook. Na een stevige knuffel was het over. Ik vond dat zo knap van hem, dat hij zo duidelijk aangaf wat hij nodig heeft en bewust contact zoekt.
^^ dekbedje komt wel als ik hem uit kan leggen hoe het werkt, en hij niet meer het bed door walst. Zolang de slaapzak nog past is dat geen probleem.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:51 schreef Kyara het volgende:
.
Ik vind een kind niet te groot voor een slaapzakje omdat hij staat en loopt. Heeft er wmb meer mee te maken of hij netjes onder een dekbedje/dekentje blijft liggen. M gaat zijn hele bed door en zou niet onder een dekbed blijven liggen dus dat vind ik geen optie.
Met de warmte was het 29 graden op zijn kamertje, toen heeft hij alleen in romper (en soms zelfs alleen luier) geslapen. Net heb ik voor het eerst eigenlijk weer een slaapzak aangedaan. Ik merk weinig verschil in goed / slecht slapen, hij rolt alleen zijn hele bed door, waardoor een slaapzak gewoon wat praktischer is dan een dekentjequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Tinuviel het volgende:
Slapen jullie dreumessen altijd in slaapzak?
Hier ook inderdaad. Dan is echt niks goed.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
Hier na het middagslaapje ook wel een ongezellige dreumes als ik hem wakker heb moeten maken (langslaper slaapt soms een gat in de (mid)dag dus om 17.00 maak ik hem wakker als hij dan nog niet wakker is) en dat is standaard mopperen.. Als hij zelf wakker wordt valt het meestal wel mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft het heerlijk gehad op Castlefest.
En is het raar dat mijn bijna 14 maanden meisje ook al aan driftbuien doet? Ook met slaan/gooien/haren trekken erbij. Dat belooft nog wat
Mama van F. (2012) en M. (2016)
Wat hier wel helpt is om al tijdens het schommelen te vertellen wat we daarna gaan doen (eten, tv kijken oid). En dat hij dus zo "af" moet. En dan nog even doorschommelen en hem heel rustig uit laten schommelen (niet meer duwen) tot hij eigenlijk stil hangt. M vraagt dan zelf of hij er af mag en of we gaan "eten" of "toto kijke".quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Grootste bron van frustratie is hier als iets leuks stopt. Stoppen met schommelen, weg uit de zandbak of, en dat is het allermoeilijkst, als Bumba is afgelopen. Hem voorbereiden en actief gedacht zeggen (dan loop je daar door de speeltuin "doei ommel, doei ommel ) helpt wel iets, maar het blijft moeilijk. Ik vind dat wel jammer, soms heb ik al bijna geen zin om Bumba aan te zetten omdat ik weet dat we daarna drama hebben.
Ja! Sowieso is er niets mis met zijn fijne motoriek. Brood spiest hij aan zijn wijsvinger bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:33 schreef Clubsoda het volgende:
Is ook zo Kyara, dat sommige dingen nou eenmaal zo zijn. Ik streef soms ook te vaak naar harmonie denk ik. Ik merk ook dat het beter gaat als ik dat los kan laten, lukt alleen niet altijd![]()
Phaidra, hoe herkenbaar! Dat smeren met yoghurt ookM mag het niet, maar hij probeert het lekker toch. Soms voer ik hem, en dan valt er zo'n speldenknopje yoghurt op tafel, en dan gaat hij natuurlijk direct met zijn vingertje erin, mij onderwijl aankijkend
M is ook vaak boos omdat hij twee minuten geleden boos was en volgens mij kan hij zich dan allang niet meer herinneren wat precies het probleem was. Tegenwoordig spreek ik hem dan 'streng' toe, als hij zo blijft hangen in een bui, en dat werkt wonderbaarlijk goed.
Hier ook ja. En ook nog muggenallergie. Dus nu pikdonker citroenplant op haar kamer een muggenlamp een of ander bakje onder het bed spray op de pyama en anti biotica blaren van wel 4 a 5 cm op dr hele lijf. Rot beestenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:13 schreef bitterend het volgende:
Wat een leuke foto's en verhaaltjes <3
Beterschap voor je moppie Susie!
Worden jullie ukkies ook zo opgevreten door muggen?heb van alles geprobeerd maar die beesten vinden haar bijzonder smakelijk, en ze jeukt zo erg. Nu ligt ze dus met een lange mouwen shirt in bed (heel dun) en het raam is open dus het waait wel lekker.
Nee, geen pijn, voor zover ik weet natuurlijk. Had haar er weer in, maar zie haar alweer zitten in haar bed... en nu staan....quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:17 schreef bitterend het volgende:
Jeetje..heeft ze ergens pijn? arme kleintje![]()
Fijn dat ze niet wordt gestoken!!
Ik heb geen idee! Had er tot vorige week nooit van gehoord en kwam het toevallig op internet tegen. Misschien gaan wij er morgen eens een kijkje nemenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:03 schreef Susie het volgende:
Even op ons bed gelegen, ze is aan het vechten tegen haar slaap volgens mij.... nu weer in eigen bed. We zullen zien.
Nee Soesa, ben ik nog nooit geweest. Ik ben wel eens in die in Heemskerk geweest. Is die leuk?
Coco neemt altijd die van de dm mee voor me vind ze erg fijn! Vallen wel iets kleiner dan etos maar geen hele maat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders:
ik ga morgen naar Duitsland en wil dan ook (goedkopere) luiers en billendoekjes kopen om te proberen. Gebruik nu Etos huismerk en dan ook nog in de aanbieding. En billendoekjes Zwitsal maar dat verkopen ze niet in DE geloof ik.
Iemand nog een goede tip?
DM is een winkel? En dan het huismerk?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:10 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Coc neemt altijd die van de dm mee voor me vind ze erg fijn! Vallen wel iets kleiner dan etos maar geen hele maat.
Ik wil ook naar Duitsland! leuk!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders:
ik ga morgen naar Duitsland en wil dan ook (goedkopere) luiers en billendoekjes kopen om te proberen. Gebruik nu Etos huismerk en dan ook nog in de aanbieding. En billendoekjes Zwitsal maar dat verkopen ze niet in DE geloof ik.
Iemand nog een goede tip?
Is ok voor een keer? Je kan leuk tussen de diertjes lopen, niet heel groot, maar je gaat er toch niet voor een dag naartoe lijkt mij. Voor een dreumes is het natuurlijk gewoon leuk, maar zal denk ik niet vel anders zijn danin Beverwijk?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik heb geen idee! Had er tot vorige week nooit van gehoord en kwam het toevallig op internet tegen. Misschien gaan wij er morgen eens een kijkje nemen. Is die in H'kerk leuk?
Dm is de winkel ja en dan huismerk zitten met twee zakken in een doos.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
DM is een winkel? En dan het huismerk?
Hier helpt wiegen op de arm nog wel eens en daarbij het sussende geluid (en dan best nog hard ook).... mja, ook niet altijd hoorquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:10 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Coco neemt altijd die van de dm mee voor me vind ze erg fijn! Vallen wel iets kleiner dan etos maar geen hele maat.
Hier wil lisa NIET slapen. Geen idee wat ze heeft maar jankt al de hele dag en nu akweer 1,5 uur in bed krijsen. Ben haar gaan troosten nog een boekje gelezen uitgekegd dat ze moet slapen drinken aangeboden streng toegesproken niks helpt heb het gehad na vandaag...
Nee, ik ga met mijn moeder M en ik denk D. J blijft bij papa thuis. En naar de dreumesmeet mag J dan mee.quote:
Kleve heeft een aantal dm's.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:16 schreef Kyara het volgende:
Thanx, ga eens kijken of we een DM zien.
We gaan eerst naar Tiergarten Kleve en daarna naar Kranenburg.
Geloof dat we gaan winkelen in Kranenburg.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Kleve heeft een aantal dm's.
Eentje bij de macdonalds (zitten ook nog.allemaal andere winkels).
Als je naar de DM gaat: ze hebben een fijn en goedkoop assortiment aan kinderkoekjes, iets meer dan een euro per zakje. Allemaal suikervrij. Ik heb billendoekjes van babylove, die zijn prima. En sla vooral ook voor jezelf in, bijna álles is daar veel goedkoper, deo, douchegel en vooral ook zonnebrandcreme!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:16 schreef Kyara het volgende:
Thanx, ga eens kijken of we een DM zien.
We gaan eerst naar Tiergarten Kleve en daarna naar Kranenburg.
Madam wil niks, ook boekjes voorgelezen dan word ze rustig maar wil ze gaan lopen als ik haar terugleg begint ze weer .. naja hopelijk morgen een betere dag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:18 schreef Susie het volgende:
[..]
Hier helpt wiegen op de arm nog wel eens en daarbij het sussende geluid (en dan best nog hard ook).... mja, ook niet altijd hoor![]()
Wij hebben zoiets, van de gamma:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:11 schreef bitterend het volgende:
Hmm hoe werken die horren? kan dat overal op? even tegen mijn man zeggen!
Idd ik vind het ook super knap van M kyara!! ze bouwt hier niks op wat ze wel kan is memory op de ipad! en dieren puzzels! ze sleept ze echt goed naar het juiste plek!
Kranenburg is niet zo groot, maar wel een lief stadje. Dit is een fijn bakkertjequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geloof dat we gaan winkelen in Kranenburg.
Dat vermoeden had ik idd alquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geloof dat we gaan winkelen in Kranenburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |