abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129799001
Ohja helpen, doet ze wel een beetje! met stofzuigen ruim ik wel op, ze probeert beetje de slang van de stofzuiger mee met mij te duwen! erg lief <3

En verder ja de afwas doet papa meestal, met koken heb ik haar wel naast me op haar stoel. Kan ze kijken wat ik aan het doen ben, vind ze zooo leuk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:15:18 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129801043
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klinkt als ie wat M ook heerlijk vindt. Hoe maak je dat?
Eigenlijk zoals ik risotto maak maar dan ipv bouillon en wijn water (of natriumarme bouillon). Eerst courgette, champignons en kastanjechampignons aanbakken, die weer uit de pan, opnieuw olie/bakboter, rijst en dan een klein beetje water/bouillon erbij tot het onderstaat, veel roeren en als het te droog wordt water/bouillon toevoegen. Als de rijst gaar is, groenten er weer bij en geraspte jonge kaas erdoorheen. Ze heeft hier echt van zitten smullen! Ik had een portie voor 2x gemaakt maar dat gaat m niet meer worden...

Sorry bitterend :@ ;), ik kan de baby's nog niet helemaal loslaten :+

Oh en mijn dreumes helpt poetsen sinds vandaag :D
pi_129801228
Even egopost.. J net gevallen met zn tand op de hoek van de tafel, stukje eraf :'( en nu maar hopen het niet gaat verkleuren... Na een raketje heeft ie al weer flinke praatjes, maar het blijft vreselijk vallende kindjes :X
pi_129801547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Jipster het volgende:
Even egopost.. J net gevallen met zn tand op de hoek van de tafel, stukje eraf :'( en nu maar hopen het niet gaat verkleuren... Na een raketje heeft ie al weer flinke praatjes, maar het blijft vreselijk vallende kindjes :X
Och wat sneu! ;( Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:28:37 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129801598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:20 schreef Jipster het volgende:
Oh gets Jipster ;(. Dat is ook een van mijn angsten, die tandjes :X. Hopelijk verkleurt het niet :*
pi_129801768
Ja, echt he, tandjes zijn ook echt mijn angst.. en voorkomen kun je het meestal niet :{
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:45:28 #132
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129802348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:32 schreef Jipster het volgende:
Ja, echt he, tandjes zijn ook echt mijn angst.. en voorkomen kun je het meestal niet :{
Nope, helaas niet. Soms zou ik haar wel in bubbeltjesplastic willen verpakken :+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:50:01 #133
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129802529
Ah Jipster, wat zielig! En zonde van het tandje -O- . Hoop ook dat het niet gaat verkleuren.

Ohja, ik zei net dat ze hier niet meehelpen... maar opruimen kunnen ze allebei als de beste! Dat is wel heel leuk :).
pi_129803918
SE welkom hier en gefeliciteerd *O*

Soesa, schattig van het stappen. Ik zal kijken of ik L's loopfilmpje kan posten.

Soempie, klinkt erg fijn zoals je dat met M doet.

Phaidra wij hebben bij Bartsmit eens een mini set stoffer, blik en bezem gehaald voor J toen die een dreumes was. Dus jouw verhaal klinkt erg bekend.

Kyara, ik denk ook dat M dan goed staat en zo wegloopt.

Jipster, sterkte en beterschap! Ik hoop dat de tand niet verkleurd.

Hier ook een open keuken, maar vaak is manlief alleen thuis en kookt voordat ik en de kinderen komen of we zijn er allebei. Box staat er nog, maar wordt zelden gebruikt. Hier is er trouwens naast het gevaar van de keuken ook nog gevaar van niet fijn samen of uit elkaar spelen, dan kook je ook niet zo relaxt.

Vaatwasser inruimen en aanzetten doen we s'avonds als de kinderen naar bed zijn. Uitruimen s'avonds of s'ochtends. Als de vaatwasser open staat probeert L er ook in te kruipen of hem op te ruimen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129805019
Oh Jipster wat naar!

M begint nu een beetje interesse voor klimmen te krijgen maar het lukt nog niet echt :D

In een stoeipartijtje heb ik hem flink in de rondte gedraaid (en daarna op zijn benen gezet, was best grappig) maar dat noemt hij dan ook meteen "molen". Vind ik toch best knap.

Praten jullie dreumessen trouwens verstaanbaar? M praat een heleboel en een groot gedeelte is ook wel duidelijk maar sommige dingen verstaan wij volgens mij alleen (of in de context). Ook 2 medeklinkers achter elkaar lukt nog niet zo goed.

Hij spreekt "toetje" uit als "tietuh" en dan ook nog "mmmm" want lekker er achteraan :')
En dat terwijl hij "toet" (=auto) wel gewoon als toet uitspreekt...
pi_129805178
J praat ook wel redelijk verstaanbaar, maar ook nog wel veel ombekende brabbelwoorden er tussendoor als ie hele verhalen houdt. Hij spreekt veel op het einde uit als 'ties'. Hanties, haarties, voeties, toetie etc. Dat is dus, handen, haren, voeten, toetje :D

Kunnen jullie dreumessen ook puzzelen? J deed het eigenlijk nooit, en vanmorgen met hem eens een puzzel gemaakt, en nu kan ie het helemaal zelf al, een boerderijpuzzel met iets van 9 plaatjes die natuurlijk in de passende lege gaatjes moeten. *O* Ik vind het knap en hij benoemd dan ook alles, ook wijst hij bv. het lege gaatje aan waar het paard in moet, en zegt dan 'paartie' en gaat dan het stukje van het paard zoeken.
pi_129805254
Wat knap Jipster!
Hier is nu de vormenstoof favoriet. Zal hem binnenkort ook zijn houten puzzels eens geven.
pi_129805303
Houten puzzel ja! met dieren geluiden vindt ze erg leuk!

die vormen dinges kan ze helemaal niks mee!

Jip zielig zo! hopelijk wordt het niet zwart

Ze zegt een heleboel..de hele dag...maar niet alles is verstaanbaar!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:48:56 #139
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129805306
Kyara, dat is zeker knap, 'molen'!

S praat ook veel, maar heeft ook heel veel eigen woordjes voor iets, hoor. Volgens mij is dat wel normaal en worden die eigen woordjes door de meeste kinderen stukje bij beetje vervangen door woordjes met goede uitspraak.

S kan nog geen puzzels maken. Ik bied t hem wel af en toe aan, maar hij snapt 'm nog niet.
pi_129805596
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Oh Jipster wat naar!

M begint nu een beetje interesse voor klimmen te krijgen maar het lukt nog niet echt :D

In een stoeipartijtje heb ik hem flink in de rondte gedraaid (en daarna op zijn benen gezet, was best grappig) maar dat noemt hij dan ook meteen "molen". Vind ik toch best knap.

Praten jullie dreumessen trouwens verstaanbaar? M praat een heleboel en een groot gedeelte is ook wel duidelijk maar sommige dingen verstaan wij volgens mij alleen (of in de context). Ook 2 medeklinkers achter elkaar lukt nog niet zo goed.

Hij spreekt "toetje" uit als "tietuh" en dan ook nog "mmmm" want lekker er achteraan :')
En dat terwijl hij "toet" (=auto) wel gewoon als toet uitspreekt...
Dat lijkt me wel normaal hoor.
Als ik het vergelijk met Floris tenminste :P
Hij heeft nog steeds letters die moeilijk zijn, maar het meeste is nu wel verstaanbaar voor vreemden. En andere dingen moet je voor weten welke letters hij vervangt bijvoorbeeld (hij kan de K niet zeggen, dus zegt de t daarvoor). Ik zoek ook af en toe op internet wat "normaal" is en dan komt het altijd goed overeen. Zie quote ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elise praat sowieso nog niet zoveel.
Ze zegt nu papa, mama, Floris, opa. Nijntje, dat? (dan wijst ze en wil ze weten wat het is), pip en fles.
Vandaag ben ik met haar en zo'n ringentoren gaan zitten en ze kan nu die ringen erop doen (nou ja soms en natuurlijk niet op volgorde). Ik vind het zo leuk die ontwikkeling :D
Lastige is dan grote broer die wil "samen spelen, samen delen" en uiteindelijk trekt hij die ringen steeds uit haar handen :')
pi_129805864
Jipster wat naar ! :(

En wat kunnen jullie dreumessen al veel _O_
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129806109
Oh en wat ik steeds vergeet:
Fee, lekker kort weer :) Ben benieuwd hoe het gaat groeien! Vond ie het leuk bij de kapper?

SE, gefeliciteerd met je meisje! Weer een dreumes erbij :D

Jipster, wat naar ;(
pi_129806247
Idd Fee, heel leuk en fris. ^O^
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:13:14 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129806596
Lijkt mij heel normaal Kyara. Ik versta een hoop dingen van Anouk wel, maar ze had vanavond ook nog een heel gesprek waar ik geen wijs uit werd! :D
Oene = schoenen
Nijntje = konijn
Ond = hond
Appelopen = afgelopen
Abeitje = aardbeitje
Been = speen
Nana = banaan
Appel = appel
Moes = appelmoes
Maar appelmoes zegt ze dan weer niet! :D
Verder zegt ze en wijst aan : ogen, neus, mondje, oren, wangen en haartjes O+

Zijn nog wel meer woorden, maar hier kom ik nu even op.
Edit; en "Beh" is een schaap! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:13:44 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129806627
Nou, Son, dat vind ik al best veel hoor :Y! E. zegt: papa, die, da(t), ja en soms mama. Floris en Nijntje vind ik knap! Hier weet ze wel dondersgoed wie Nijntje is maar dat zegt ze echt nog niet.
pi_129806717
Hier zegt ze nog niks :)
pi_129806735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Son, dat vind ik al best veel hoor :Y! E. zegt: papa, die, da(t), ja en soms mama. Floris en Nijntje vind ik knap! Hier weet ze wel dondersgoed wie Nijntje is maar dat zegt ze echt nog niet.
Floris is natuurlijk niet helemaal Floris he (ze zegt iets dat lijkt op Isis, maar het is wel voor Floris bedoeld :))
En Nijntje ook niet zoals ik het zeg, maar het is heeeeel duidelijk wie ze bedoeld. Zodra ze een Nijntje ziet zegt ze iets dat lijkt op Nijntje (op de manier van: Nijntje, lief klein konijntje)

Maar ze loopt niet :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:16:10 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129806736
En Fee, wat is het toch een heerlijk ventje die S van jou! O+

En die filmpjes vond ik ook leuk! Weet alleen ff niet meer van wie die waren en te lui om terug te kijken :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_129806841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:16 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Floris is natuurlijk niet helemaal Floris he (ze zegt iets dat lijkt op Isis, maar het is wel voor Floris bedoeld :))
En Nijntje ook niet zoals ik het zeg, maar het is heeeeel duidelijk wie ze bedoeld. Zodra ze een Nijntje ziet zegt ze iets dat lijkt op Nijntje (op de manier van: Nijntje, lief klein konijntje)

Maar ze loopt niet :P
In dat filmpje klonk het echt wel als nijntje :Y
pi_129807065
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:18 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

In dat filmpje klonk het echt wel als nijntje :Y
Duidelijk wel he :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties