abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:56:37 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129784094
Wat kz zegt *O*

Even tussendoor hoor :o mijn meisje loopt ineens super goed *O* :o! Van een paar aarzelende stapjes naar zich zelfs al staande 180 gr omdraaien in 12 uur :7 . Echt knap! Ik ga nog proberen een filmpje te uploaden :)
pi_129784122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:46 schreef NotTheSame het volgende:
Pffff, weer een weekend niet thuis geweest (en het internet was om te janken daaro), maar tis me echt wat teveel bijlezen.

Maar ik ving iets op over Soempie goes Smørebröd? Leuk joh!

En de leeftijd van kleinzusje. Je bent zo oud als je je voelt meis haha!

Nieuwe dreumessen, welkom!

En over het helpen van dreumessen, das hier ook wel aan de orde. Vooral met schoonmaken moet er geholpen worden. Gelukkig hebben we sinds een tijdje een mini poetskar met alles erop en eraan dus het vechten om de vaatdoek is niet meer nodig ;).
Ik moet ook echt een minibezempje kopen voor mijn dreumes. Hij is helemaal idolaat van dat ding _O-.

Verder doe ik vooral veel huishoudelijke dingen als hij op bed ligt. Vaatwasser open: hij kruipt erin. Hem even wegzetten geeft me 3 seconden speelruimte. Of hij gaat de vieze borden eruit halen. Stofzuigen: heeft weinig zin met al dat speelgoed. Ramen lappen oid: ik zie het al voor me. De nieuwe vlekken zullen sneller verschijnen dan de oude verdwijnen... :+ En om hem nou in de box te zetten steeds, vind ik ook niet prettig. Doe dat alleen als ik aan het koken ben (en ik alleen ben). Laatst had hij opeens de oven opengemaakt toen hij aanstond :X.

Hoe doen jullie dat dan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129784151
SE, gefeliciteerd met je dreumes! *O* En welkom :W

Soesa, wat goed!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129784750
Soesa wat geweldig knap ! *O*
Phaidra: Hier doen man en ik het huishouden samen. Nah ja, hij doet veel meer :@ . Ik doe alles met haar erbij en geef haar dan ook een doekje, bezempje, bakje.... zoiets ? Stofzuigen vindt ze echt leuk, daar kruipt ze achteraan. En ben zelf van het opruimerige. Dus speelgoed doe ik steeds in manden en dat samen met haar :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_129784808
SE, welkom! w/
pi_129784868
SE *O*. Welkom met je kleine dame.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:49:54 #107
30252 Soempie
Procreating
pi_129785443
SE, gefeliciteerd en welkom hier! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129788432
*O* tante soesa
Wat knap!l

SE gefeliciteerd *O*

Phaidra
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zoë23 op 07-08-2013 13:30:04 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:36:14 #109
30252 Soempie
Procreating
pi_129788821
Hier helpt M. met veel dingen mee. Toen hij nog kroop ging hij regelmatig aan of boven de stofzuiger hangen, z'n haren overeind en heel hard lachen. Of ik hield er een ballon boven (die gaat vanzelf mee in de luchtstroom), zodat hij daar naar kon grijpen. Nu helpt hij echt met stofzuigen door de stang vast te pakken. Als ik de stang niet nodig heb krijgt hij deze om zelf verder te spelen. Als we klaar zijn mag hij het snoer weer in de stofzuiger doen, dat is ook een groot succes.

Met het uitruimen van de vaatwasser mocht hij al snel helpen. Eerder deed ik z'n plastic bordjes, bakjes en bijvoorbeeld plastic kommen onderin. Dan kon er niks stuk. Allereerst haal ik het mandje met messen eruit, trouwens en dan direct de breekbare borden. Met inruimen staat hij er wel bij, maar doet hij verder niks. Ik heb hem verteld dat de afwas vies is en dat het moet blijven staan. Dat pikte hij vrij snel op. En dan zet ik het mandje met bestek en messen er juist als laatst in (ruim ik in op het aanrecht).

Verder loopt hij regelmatig met doekjes om te stoffen en met de lege gieter om plantjes water te geven. :P

Rond het eten is m'n man er altijd (hij kookt ook) en dan speel ik met M. in de woonkamer. Als ik zelf moet koken laat ik hem tijdens voorbereidingen op een stoel staan aan het aanrecht, zodat hij mee kan kijken en proeven. :Y) Hij geeft dan ook wel dingen aan als ik het vraag. Als ik echt ga koken geef ik hem bijvoorbeeld een kom, een garde en uien en dan gaat hij ook 'koken'. :D

Als hij er zin in heeft betrek ik hem er zoveel mogelijk bij en dan zorg ik dat het tempo lager ligt (of eigenlijk zorgt M. daar dan weer voor). Erg leuk vind ik het. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129788907
M helpt niet. Ik krijg hem hooguit zo ver dat hij meehelpt met het weer inpakken van de kasten die hij heeft uitgepakt.

Koken doe ik als ik alleen ben (kinderen slapen) of als er iemand in de buurt is om M in de gaten te houden. Ik vind dat toch erg link de combinatie van pannen, vuur en kokend water en zo.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:57:29 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_129789546
Ja, dat is natuurlijk ook link. Hier mag M. dan ook echt niet in de buurt komen. :N Als hij dan zichzelf niet vermaakt -op afstand- met wat potten en pannen of speelgoed in de kamer, gaat hij in z'n kinderstoel aan tafel. Geef ik hem daar een puzzel of kleurpotloden en papier ofzo. Laat ik hem ondertussen zo meekijken met wat ik doe.
pi_129789757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:36 schreef Soempie het volgende:
Hier helpt M. met veel dingen mee. Toen hij nog kroop ging hij regelmatig aan of boven de stofzuiger hangen, z'n haren overeind en heel hard lachen. Of ik hield er een ballon boven (die gaat vanzelf mee in de luchtstroom), zodat hij daar naar kon grijpen. Nu helpt hij echt met stofzuigen door de stang vast te pakken. Als ik de stang niet nodig heb krijgt hij deze om zelf verder te spelen. Als we klaar zijn mag hij het snoer weer in de stofzuiger doen, dat is ook een groot succes.

Met het uitruimen van de vaatwasser mocht hij al snel helpen. Eerder deed ik z'n plastic bordjes, bakjes en bijvoorbeeld plastic kommen onderin. Dan kon er niks stuk. Allereerst haal ik het mandje met messen eruit, trouwens en dan direct de breekbare borden. Met inruimen staat hij er wel bij, maar doet hij verder niks. Ik heb hem verteld dat de afwas vies is en dat het moet blijven staan. Dat pikte hij vrij snel op. En dan zet ik het mandje met bestek en messen er juist als laatst in (ruim ik in op het aanrecht).

Verder loopt hij regelmatig met doekjes om te stoffen en met de lege gieter om plantjes water te geven. :P

Rond het eten is m'n man er altijd (hij kookt ook) en dan speel ik met M. in de woonkamer. Als ik zelf moet koken laat ik hem tijdens voorbereidingen op een stoel staan aan het aanrecht, zodat hij mee kan kijken en proeven. :Y) Hij geeft dan ook wel dingen aan als ik het vraag. Als ik echt ga koken geef ik hem bijvoorbeeld een kom, een garde en uien en dan gaat hij ook 'koken'. :D

Als hij er zin in heeft betrek ik hem er zoveel mogelijk bij en dan zorg ik dat het tempo lager ligt (of eigenlijk zorgt M. daar dan weer voor). Erg leuk vind ik het. O+
Hier gaat het ook zo. Hij mag met koken alleen bij de wasbak, niet in de buurt van kookplaat. Met z'n plastic mesje gaat hij ook champignons "nijde" en vindt het fantastisch om overal bij betrokken te worden.

Vaatwasser idem dito, ik haal eerst mandje met bestek eruit en hij ruimt z'n eigen plastic bordjes en bestek op. Dat rek ik door ze een voor een aan te geven en eer hij klaar is heb ik de rest meestal ook eruit en heeft hij goed geholpen.
pi_129789773
Ja, ligt er natuurlijk ook aan hoe je keuken ingedeeld is. Wij hebben een open keuken en M kan daar eigenlijk alleen maar in de weg lopen als ik aan het koken ben.

Als het per se moet dan zet ik hem voor de tv om hem in de kamer te houden.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:04:43 #114
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129789814
quote:
Ik las 'zuigelingen' :')

SE gefeliciteerd en welkom! *O*

Soesa wat knap!! Ben benieuwd naar t filmpje :D.

Meehelpen... mijn kinderen doen het amper. (Ik ben ook wel een controlfreak, moet ik zeggen :@ ). Bij het koken zitten ze alvast aan tafel met een puzzel ofzo. Ze zijn dan vaak moe en jengelig. Wij hebben ook een hekje waardoor de keuken gescheiden wordt van de woonkamer, juist zodat ze niet bij gevaarlijke activiteiten zoals vaatwasser uitruimen of koken kunnen zijn. Er staat ook altijd een krat bier in de bijkeuken, waar ze dan flesjes uit gingen halen enzo. Dat kan nu gelukkig niet meer. En m'n oudste heeft een keer (toen we het hekje nog niet hadden) de inhoud van de vaatwasser over zichzelf heen getrokken (hij ging aan het bovenste rek hangen en toen kiepte het hele ding). Ben erg blij met deze oplossing. Hoewel ik de manier van Soempie wel weer erg gezellig vind klinken :). (En niet gevaarlijk)

Sander is naar de kapper geweest. Er zat echt totaal geen model meer in zijn haar. Nu weer wel, maar ik moet wel even wennen, hoor. Ik vond dat lange 'piekige' wel heel lief en boevig bij hem staan. Laat het nu ook weer wat groeien :). Maar dan vanuit een kapsel dat wel goed geknipt is, dus ;).

Collage! (Bovenste vier zijn de 'voor' en de rest is 'na' ;) ).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:25:26 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129790602
Ohja :@, filmpje wel bij de baby's gepost maar niet hier

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129790736
Leuk dat het wel wat langer is gebleven Fee, staat hem goed!

Soesa *O*
pi_129790746
Wat gaaf Soesa!
Wat knap van dr zeg!

zit nu filmpjes van Floris terug te kijken van het net lopen...echt te schattig is dat!

[ Bericht 57% gewijzigd door Sonnetje85 op 07-08-2013 14:42:29 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:51:18 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129791557
Ja, het is ook zo leuk om naar te kijken :Y

Leuk idd dat het wat langer gebleven is Fee!
pi_129791734
Soesa, wat een leuk filmpje! Ik O+ wiebelbeentjes!

Dat meehelpen wil hier nog niet zo. Daar is hij echt nog een beetje te klein voor, denk ik. Hij luistert ook totaal nog niet. Ik kan hem alleen ergens vandaan krijgen door hem er fysiek weg te halen. Verbaal komt het gewoon niet aan. Hij snapt het wel, want hij kijkt eerst heel ondeugend achterom als hij iets doet wat niet mag. Maar ernaar handelen lukt nog niet. Daarom is het laten-helpen-principe ook zo lastig. Om het mezelf niet te moeilijk te maken, doe ik dus liever dingen als hij er niet bij is (of een poosje lekker zelf aan het spelen is). Maar eigenlijk vind ik ook dat hij dat soort huishoudelijke dingen wel mee moet krijgen. Misschien komt het vanzelf over een paar maanden :).

Fee, wat een fris koppie zo! En leuk idd, een beetje langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:26:45 #120
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129792882
Soesa, lief filmpje! Ik vind t altijd zo knap: van die hele kleine kindjes die het gewoon maar doen en durven. Die van mij zijn allebei niet van die waaghalzen en gingen pas lopen als ze al echt heel stevig stonden. Dus nooit van die wiebelstapjes gehad :D.

Dank voor de complimentjes over S z'n haar!
pi_129794602
Ik denk ook dat als M gaat lopen, hij ook meteen wegloopt. Hij stond vandaag ook al per ongeluk een seconde of 10 los, heel stabiel maar zodra hij dat in de gaten kreeg liet hij zich weer snel zakken. Hij durft nog niet echt te proberen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:54:35 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129796251
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
Ik denk ook dat als M gaat lopen, hij ook meteen wegloopt. Hij stond vandaag ook al per ongeluk een seconde of 10 los, heel stabiel maar zodra hij dat in de gaten kreeg liet hij zich weer snel zakken. Hij durft nog niet echt te proberen.
Dat denk ik ook ja :Y. Hij moet even het vertrouwen krijgen en dan loopt ie zo weg!

We hadden t hier van de week over eten he, ik denk dat er hier een groeispurtje gaande is :o! Vandaag:

Ontbijt: 1,5 boterham
Tussendoor: 2 rijstwafeltjes
Lunch: 2 boterhammen en een beschuitje
Nu: een hele banaan

En dan komt het avondeten nog (een van haar favoriete, rijst met courgette, champignons en kaas (babyrisotto))

:Y)
pi_129796776
SE welkom en gefeliciteerd!

Soesa wat leuk om te zien, knap! Hier deed ze maandag ineens een paar stappen los. Dat hoofd erbij :D

Leuk Fee, hij kijkt er wel blij bij!

O en ik heb weer wat moeite om het hier bij te houden... :@
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_129797691
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
En dan komt het avondeten nog (een van haar favoriete, rijst met courgette, champignons en kaas (babyrisotto))
Klinkt als ie wat M ook heerlijk vindt. Hoe maak je dat?
pi_129798950
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja :@, filmpje wel bij de baby's gepost maar niet hier

SPOILER
o|O jij hoort bij ons he!

Filmpje werkt niet bij mij dus je moet naar de meet komen om het in het echie te laten zien!

Fee wat een leuke collage!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')