SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 augustus
Nelleke Noordervliet (Rotterdam 1945) schrijft romans en publiceert verhalen, essays, lezingen en columns in weekbladen en tijdschriften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 augustus
Beatrice de Graaf (Putten 1976) is als hoogleraar Conflict en veiligheid verbonden aan het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18 augustus
Johan Simons (Heerjansdam 1946) is intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25 augustus
Wouter Bos (Vlaardingen 1963) is de kersverse baas van het VU Medisch Centrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 september
Daan Roosegaarde (Nieuwkoop 1979) is kunstenaar, entrepreneur en ontwerper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
En vergeet niet ook te kijken naar z'n tirades tegen Christendom, Jodendom, Scientologie en studenten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Ik moet het nog terugzien, wilde het net even teruglezen maar zie dat er 6 topics zijn volgepost met een gemiddelde lengte van een half uur.
Doe ik wel als ik tijd heb.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Ik kijk alleen nog uit naar Beatrice de Graaf . Dat kan weleens interessant worden.
De verdere zomergasten spreken me niet echt aan.![]()
Ik word altijd blij verrast door gasten die ik nog niet kende. Dat is dan ook de essentie. Ik lees graag biografiën en kijk graag naar dit soort programma's. Leer je bekende mensen beter kennen en onbekende mensen leer je kennen.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
Ik kijk alleen nog uit naar Beatrice de Graaf . Dat kan weleens interessant worden.
De verdere zomergasten spreken me niet echt aan.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Vind het ook fijn als je eens wat nieuwe mensen op televisie ziet ipv de obligate BN'er. Mits interessant.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik word altijd blij verrast door gasten die ik nog niet kende. Dat is dan ook de essentie. Ik lees graag biografiën en kijk graag naar dit soort programma's. Leer je bekende mensen beter kennen en onbekende mensen leer je kennen.![]()
Jij schakelt die laatste optie al uit door niet te kijken.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind het ook fijn als je eens wat nieuwe mensen op televisie ziet ipv de obligate BN'er. Mits interessant.
Nelleke Noordervliet ken ik alleen maar van haar columns bij OvT. Moet daar altijd wel vaak om lachen.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ik kijk wel hoor.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij schakelt die laatste optie al uit door niet te kijken.![]()
'Ik kijk alleen nog uit naar Beatrice de Graaf'quote:
Precies zoals ik het zeg: ik kijk er naar úit.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
'Ik kijk alleen nog uit naar Beatrice de Graaf'![]()
Wel vreemd dat je niet uitkijkt naar onbekende BNers terwijl je dat juist vaak het leukste vindt.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg: ik kijk er naar úit.
Of ken je alle gasten al ? Ik ken de helft niet.
Nelleke Noordervliet ken ik en Wouter Bos komt me ook bekend voorquote:Op maandag 29 juli 2013 16:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat je niet uitkijkt naar onbekende BNers terwijl je dat juist vaak het leukste vindt.
Of ken je alle gasten al ? Ik ken de helft niet..
Johan Simons en Daan Roosegaarde had ik nog niet eerder van gehoord.![]()
Ik ook niet. Dus laat me graag verrassen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
Johan Simons en Daan Roosegaarde had ik nog niet eerder van gehoord.
Nelleke Noordervliet ken ik wel. Althans ik weet wie het is, maar ken haar boeken en collumns niet.
Het zit qua argumentatie nou niet echt bijster sterk in elkaar.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:04 schreef golfer het volgende:
En vergeet niet ook te kijken naar z'n tirades tegen Christendom, Jodendom, Scientologie en studenten.![]()
Een constatering kan je moeilijk beargumenteren. Je kan wel de interpretatie van de constatering beargumenteren en dat doet die dan wel ( beperkt ). Maar ik stoor me wel een de 'wij' vorm.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Het zit qua argumentatie nou niet echt bijster sterk in elkaar.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
Laat ik me ook eens wagen aan een duiding, omdat ik de rest zo zwak vind.
Wilfried de Jong is in elk opzicht niet opgewassen tegen Hans Teeuwen. Zijn nederige houding die zowel uit ontzag als uit angst voortkomt; het feit dat hij elke confrontatie uit de weg gaat omdat hij geen gezichtsverlies wil leiden; op elke wedervraag een politiek correct antwoord. Hij hoopte met zijn hele wezen niet in een hoek gedreven te worden, Hans voelde dit uitstekend aan en zat de hele tijd op subtiele manieren met hem te dollen. Wilfried was aan het overleven.
Hans Beerekamp van NRC Handelsblad schreef: “Ironie en cynisme zijn niet De Jongs sterkste kanten, terwijl Teeuwen weer niets begrijpt van de behoefte om naar diepere lagen te graven.” Het is duidelijk dat Hans Beerekamp net zoals Wilfried de Jong geen idee hebben van Hans Teeuwen, die de lachende derde is.
Daarom is het ook zo jammer dat Hans een youtube-filmpje liet zien van een racist. Dat geëmmer over religie is op zichzelf al behoorlijk infantiel en biedt nooit nieuwe inzichten, maar dit ging alle perken te buiten. Ik verwachtte dat Hans na het filmpje zou zeggen: “Kijk, dit is dus een voorbeeld van iemand die het niet begrepen heeft.” In plaats daarvan zei Hans dat hij wou dat hij het zelf zo had durven zeggen. Het zegt wat over iemand als je zo veel haat in je hebt.
Ongeacht hoe overduidelijk fout dit was, en hoe makkelijk hij het juiste had kunnen zeggen, durfde Wilfried de Jong ook hier geen kleur te bekennen en zei die niet meer dan: “Ik ben het er deels mee eens, deels mee oneens.” Het is inmiddels een afgezaagde opmerking die alle kracht verloren heeft, maar vervang het woord moslim in het youtube-filmpje eens door jood en wordt geconfronteerd met je eigen selectieve verontwaardiging.Graag op anoniem![]()
Vervang het woord moslim door kuthoer. Of het woord islam door dronkenlap.
Of rode doek voor de negatieve hoeren.
Daar hoop je niet van dat ze positief waren.
Hans Teeuwen.Grotere Nederlander dan Pim Fortuyn.
Kijk dan ook eens naar de andere youtubes van deze manquote:Op maandag 29 juli 2013 17:58 schreef Mainport het volgende:
Wilfried de Jong is in elk opzicht niet opgewassen tegen Hans Teeuwen. Zijn nederige houding die zowel uit ontzag als uit angst voortkomt; het feit dat hij elke confrontatie uit de weg gaat omdat hij geen gezichtsverlies wil leiden; op elke wedervraag een politiek correct antwoord. Hij hoopte met zijn hele wezen niet in een hoek gedreven te worden, Hans voelde dit uitstekend aan en zat de hele tijd op subtiele manieren met hem te dollen. Wilfried was aan het overleven.
Hans Beerekamp van NRC Handelsblad schreef: “Ironie en cynisme zijn niet De Jongs sterkste kanten, terwijl Teeuwen weer niets begrijpt van de behoefte om naar diepere lagen te graven.” Het is duidelijk dat Hans Beerekamp net zoals Wilfried de Jong geen idee hebben van Hans Teeuwen, die de lachende derde is.
Daarom is het ook zo jammer dat Hans een youtube-filmpje liet zien van een racist. Dat geëmmer over religie is op zichzelf al behoorlijk infantiel en biedt nooit nieuwe inzichten, maar dit ging alle perken te buiten. Ik verwachtte dat Hans na het filmpje zou zeggen: “Kijk, dit is dus een voorbeeld van iemand die het niet begrepen heeft.” In plaats daarvan zei Hans dat hij wou dat hij het zelf zo had durven zeggen. Het zegt wat over iemand als je zo veel haat in je hebt.
Ongeacht hoe overduidelijk fout dit was, en hoe makkelijk hij het juiste had kunnen zeggen, durfde Wilfried de Jong ook hier geen kleur te bekennen en zei die niet meer dan: “Ik ben het er deels mee eens, deels mee oneens.” Het is inmiddels een afgezaagde opmerking die alle kracht verloren heeft, maar vervang het woord moslim in het youtube-filmpje eens door jood en wordt geconfronteerd met je eigen selectieve verontwaardiging.![]()
![]()
Vervang het woord moslim door jood, en de hele "rant" zou nergens meer op slaan. Aangezien joden geen vlaggen verbranden, massaal de straat opgaan om te rellen naar aanleiding van een filmpje en niet zo'n haat voelen jegens "het westen".quote:Op maandag 29 juli 2013 17:58 schreef Mainport het volgende:
Ongeacht hoe overduidelijk fout dit was, en hoe makkelijk hij het juiste had kunnen zeggen, durfde Wilfried de Jong ook hier geen kleur te bekennen en zei die niet meer dan: “Ik ben het er deels mee eens, deels mee oneens.” Het is inmiddels een afgezaagde opmerking die alle kracht verloren heeft, maar vervang het woord moslim in het youtube-filmpje eens door jood en wordt geconfronteerd met je eigen selectieve verontwaardiging.![]()
En dat doen de 1,2 miljard moslims op de wereld zeker wel? Of zouden dat extremisten zijn die dat in naam van hun geloof doen, wat weinig meer met hun geloof te maken heeft.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:16 schreef Latert het volgende:
[..]
Vervang het woord moslim door jood, en de hele "rant" zou nergens meer op slaan. Aangezien joden geen vlaggen verbranden, massaal de straat opgaan om te rellen naar aanleiding van een filmpje en niet zo'n haat voelen jegens "het westen".Graag op anoniem![]()
Heb je de rest van die man zijn tirades tegen andere geloven en groepen ook bekeken?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:23 schreef Mainport het volgende:
En dat doen de 1,2 miljard moslims op de wereld zeker wel? Of zouden dat extremisten zijn die dat in naam van hun geloof doen, wat weinig meer met hun geloof te maken heeft.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Zodra het spannend werd ging Hans op zijn stoel wippen of met dat stuk over Herman gewoon over Wilfried heen schreeuwen.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:58 schreef Mainport het volgende:
Ongeacht hoe overduidelijk fout dit was, en hoe makkelijk hij het juiste had kunnen zeggen, durfde Wilfried de Jong ook hier geen kleur te bekennen en zei die niet meer dan: “Ik ben het er deels mee eens, deels mee oneens.” Het is inmiddels een afgezaagde opmerking die alle kracht verloren heeft, maar vervang het woord moslim in het youtube-filmpje eens door jood en wordt geconfronteerd met je eigen selectieve verontwaardiging.
Het ging over regels van toneel niet waarom hans toneel doet. Daar werd later heel kort even aangeraakt, maar toen stelde Wilfried de verkeerde vraag en was het weer mis.
Er waren wel kansen, maar Wilfried wist ze niet te benutten."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Gelukkig is jouw superioriteit zo groot dat je Hans Beerekamp (ongeveer de meest slimme, belezen en intellectuele TV-recensent) even op z'n plek kan zetten en ons kan duiden dat hij, Wilfried en vele anderen, waaronder ik zelf, het volkomen verkeerd begrepen hebben en dat Teeuwen met z'n enorme erudiete intellectuele en superieure humor ons allen in de maling heeft genomen en dat vooropgezet deed en aldus de lachende derde is.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:58 schreef Mainport het volgende:
Hans Beerekamp van NRC Handelsblad schreef: “Ironie en cynisme zijn niet De Jongs sterkste kanten, terwijl Teeuwen weer niets begrijpt van de behoefte om naar diepere lagen te graven.” Het is duidelijk dat Hans Beerekamp net zoals Wilfried de Jong geen idee hebben van Hans Teeuwen, die de lachende derde is..
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:Boete dreigt voor VPRO wegens rokende Hans Teeuwen
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft een onderzoek ingesteld naar het programma Zomergasten, waar zondagavond een rokende cabaterier Hans Teeuwen te gast was.
Foto: ANP Bekijk video
Dat heeft een woordvoerder van de NVWA maandag gezegd.
De set van Zomergasten is een werkplek en dus mag daar niet worden gerookt. De VPRO, die Zomergasten uitzendt, kan een waarschuwing of een boete krijgen.
"Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar een overtreding van het rookverbod weegt zwaar", zegt de woordvoerder. De VPRO was niet direct bereikbaar voor commentaar.
Teeuwen was zondag de eerste zomergast van dit seizoen. Zijn aflevering trok 812 duizend kijkers, ruim tweehonderdduizend meer dan eerste aflevering van Zomergasten vorig jaar.![]()
![]()
Tja, dat viel te verwachten natuurlijk.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
"Ik ben niet racistisch, maar alles is de schuld van moslims."quote:"Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar een overtreding van het rookverbod weegt zwaar"![]()
Dat is vanavond schatquote:Op maandag 29 juli 2013 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zevende topic na één uitzending? Er was geen VI zeker gisteravond?![]()
![]()
Inderdaad zeg. Ik word echt een beetje moe van alle pseudo intellectuele duidingen hier.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw superioriteit zo groot dat je Hans Beerekamp (ongeveer de meest slimme, belezen en intellectuele TV-recensent) even op z'n plek kan zetten en ons kan duiden dat hij, Wilfried en vele anderen, waaronder ik zelf, het volkomen verkeerd begrepen hebben en dat Teeuwen met z'n enorme erudiete intellectuele en superieure humor ons allen in de maling heeft genomen en dat vooropgezet deed en aldus de lachende derde is."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”![]()
Dan klopt zijn retorische vraag nog steeds.quote:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan klopt zijn retorische vraag nog steeds.![]()
nee wel Studio Voetbal dus het hadden er 10 meer kunnen zijnquote:Op maandag 29 juli 2013 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zevende topic na één uitzending? Er was geen VI zeker gisteravond?![]()
Ik heb de uitzending ook gezien. Ben tevreden over de presentator. Wilfried de Jong probeerde door te dringen in de leefwereld van Hans Teeuwen. Dit lukte niet altijd, maar De Jong bleef overeind en het interview was af en toe erg interessant.
Hans Teeuwen sneed een aantal goede punten aan.
Ik ben het ermee eens dat mensen met ontwikkelingshulp vooral hun eigen gevoel willen bevredigen, hun schuld willen afkopen. Want echt effectief is het allemaal niet. Dat moeder Theresa niet zo heilig is als vaak beweerd, wist ik al, maar nu zag ik er eens beeld bij.
Pat Condell kende ik ook al. Ik zie hem wel eens in de top 5 bij dumpert.nl. Ik had het echter nog nooit uitgekeken. Terecht, als ik het zo terugzie. Het zit niet goed in elkaar.
Condell zegt dingen als: 'de moslimmannen stoppen even met het mishandelen van hun vrouwen om te protesteren tegen het westen'. En maakt van zijn mening een brede mening door in de wij-vorm te praten. Ik zie veel problemen met de Islam en immigratie, maar vaak is er wel een reden voor waarom moslims doen zoals ze doen. Ookal komt het op ons vaak belachelijk over.
Teeuwen is intelligent, maar ik mis wel de diepere laag die Wilfried zocht. Wat is bijvoorbeeld zijn visie op theater maken? Op welke punten is hij het met Condell eens, op welke punten niet?![]()
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:10 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb de uitzending ook gezien. Ben tevreden over de presentator. Wilfried de Jong probeerde door te dringen in de leefwereld van Hans Teeuwen. Dit lukte niet altijd, maar De Jong bleef overeind en het interview was af en toe erg interessant.
Ik ben het ermee eens dat mensen met ontwikkelingshulp vooral hun eigen gevoel willen bevredigen, hun schuld willen afkopen. Want echt effectief is het allemaal niet. Dat moeder Theresa niet zo heilig is als vaak beweerd, wist ik al, maar nu zag ik er eens beeld bij.
Pat Condell kende ik ook al. Ik zie hem wel eens in de top 5 bij dumpert.nl. Ik had het echter nog nooit uitgekeken. Terecht, als ik het zo terugzie. Het zit niet goed in elkaar.
Condell zegt dingen als: 'de moslimmannen stoppen even met het mishandelen van hun vrouwen om te protesteren tegen het westen'. En maakt van zijn mening een brede mening door in de wij-vorm te praten. Ik zie veel problemen met de Islam en immigratie, maar vaak is er wel een reden voor waarom moslims doen zoals ze doen. Ookal komt het op ons vaak belachelijk over.
Teeuwen is intelligent, maar ik mis wel de diepere laag die Wilfried zocht. Wat is bijvoorbeeld zijn visie op theater maken? Op welke punten is hij het met Condell eens, op welke punten niet?
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam![]()
Wat een mongolen zeg bij de NVWA. Wat is er toch gebeurd met Nederland dat dit soort dingen een issue zijn.......
Ik lach me dood als er geen werknemers in de ruimte waren, alleen freelancers (Wilfried de Jong zal dat wel zijn en cameramannen vaak ook).![]()
Ik weet niet wat ik erger vind, al die mensen die juigend op de banken stonden vanwege iemand die een sigaret rookt of dit.quote:Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Op basis waarvan is Teeuwen een intellectueel?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:10 schreef luxerobots het volgende:
Teeuwen is intelligent, maar ik mis wel de diepere laag die Wilfried zocht. Wat is bijvoorbeeld zijn visie op theater maken? Op welke punten is hij het met Condell eens, op welke punten niet?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Er zal wel een stagiair hebben rondgelopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een mongolen zeg bij de NVWA. Wat is er toch gebeurd met Nederland dat dit soort dingen een issue zijn.......
Ik lach me dood als er geen werknemers in de ruimte waren, alleen freelancers (Wilfried de Jong zal dat wel zijn en cameramannen vaak ook).Kein gewalt! Wir sind das volk!
Op basis van de definitie/kenmerken van een 'intellectueel'?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op basis waarvan is Teeuwen een intellectueel?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_(persoon)
debatable, of courseIt says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.![]()
verdiep je nog eens even goed in de effecten van roken op anderen. De norm is (terecht) verschoven, naleving lijkt me niet meer dan terecht voor situaties waarbij 800000 mensen meekijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lach me dood als er geen werknemers in de ruimte waren, alleen freelancers (Wilfried de Jong zal dat wel zijn en cameramannen vaak ook).![]()
Wat een onzin, het is televisie. Heb je al eens goed gekeken wat er allemaal te zien is de hele dag? En dan zitten zeiken om een paar sigaretjes. Ongelooflijk, wat is dit een raar land geworden.....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
verdiep je nog eens even goed in de effecten van roken op anderen. De norm is (terecht) verschoven, naleving lijkt me niet meer dan terecht voor situaties waarbij 800000 mensen meekijken.![]()
Het was een interessant interview, Hans weet zijn meningen vaak goed te onderbouwen.
Dat hij een fan is van Andy Kaufman viel ergens wel te verwachten, ook het idee van heilige huisjes omtrappen en spelen met het publiek.
Had overigens niet verwacht dat hij een fan was van Sinatra, goeie muziek natuurlijk maar had het niet achter Hans gezocht.
Wat ik zelf overigens graag had willen weten is wat Hans vind van de klassieke komieken. Charly Chaplin, Marx Brothers, Buster Keaton, Laurell & Hardy, etc.
Komieken zoals de Marx Brothers hebben nu eenmaal de weg vrij gemaakt voor meer gewaagde humor.Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
Dan heb je best wat gemist, want hij heeft een paar jaar geleden zelfs een theatertour gehad waarin hij liedjes van Sinatra zong.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:52 schreef Rhalius het volgende:
Had overigens niet verwacht dat hij een fan was van Sinatra, goeie muziek natuurlijk maar had het niet achter Hans gezocht.
![]()
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat een onzin, het is televisie. Heb je al eens goed gekeken wat er allemaal te zien is de hele dag? En dan zitten zeiken om een paar sigaretjes. Ongelooflijk, wat is dit een raar land geworden.....![]()
Leuk trouwens om die 147 weer eens terug te zien.
Zomergasten is fijne televisie.![]()
Het enige wat Wilfried daar kon bedenken was; keek je dat alleen of met je ouders?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:52 schreef Rhalius het volgende:
Wat ik zelf overigens graag had willen weten is wat Hans vind van de klassieke komieken. Charly Chaplin, Marx Brothers, Buster Keaton, Laurell & Hardy, etc.
Komieken zoals de Marx Brothers hebben nu eenmaal de weg vrij gemaakt voor meer gewaagde humor."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Wat zou ie van Lenny Bruce vinden ?
Dit programma leent zich altijd wel goed voor 'gezeur' he? Ik vond het een reuze interessant gesprek, juist door de twee personen (de Jong en Teeuwen). De inhoud vond ik niet zo boeiend, maar ik vond het knap hoe de Jong met hem omging waardoor het merendeel van het gesprek toch vloeiend liep. Teeuwen leek zich niet te vervelen, op twee momenten na, maar ging echt in het gesprek op, terwijl ik dit het begin nogal spannend vond (vanwege het ongrijpbare karakter van Teeuwen).
Ik vond zéker niet dat één van de twee de ander overrulede, dat is dan gewoon wat je wil zien. De Jong behandelde hem helemaal niet met ontzag of iets dergelijks, hij ging op dezelfde wijze met hem om als met andere gasten bij '24 uur met', bijvoorbeeld.
Goed begin!En ook wel een vuurproef, met zo'n onberekenbaar figuur. Denk wel dat dit wat spanning betreft de spannendste was, dat is jammer. De volgenden zullen alleen om inhoud interessant zijn denk ik.
![]()
Ik zag de hele tijd parallellen tussen degene in het fragment en Teeuwen zelf. Vooral bij Kaufman, in die zin dat het een ontregelend figuur is, ook buiten de shows, dien vaak humor of gekkigheid als 'schild' gebruikt in een interview of gesprek. Ik had graag gezien dat de Jong daar, al dan niet indirect, wat meer naar doorvroeg.
Ook bij Sullivan en zelfs een beetje bij Manson had ik dat idee, dat er heel goed een stukje Teeuwen in die mensen zit.![]()
Kaufman is toch wel zeker een grote inspiratie geweest wat betreft het gespeelde autisme wat Teeuwen vaak laat zien tijdens zijn shows. Hans heeft ook vaak genoeg publiek voor zich die zijn abstractere vorm van humor totaal niet begrijpt en deelt. Vooral duidelijk bij zijn show 'Industry of Love'.![]()
And the plot thickens...
Hans Teeuwen stak sigaret 'gewoon maar op' in Zomergasten
Al die heisa vanwege een fucking sigaret!![]()
![]()
Ja, en dus buiten zijn shows. Dat zag je ook in zomergasten een paar keer, hij reageert op heel veel dingen met een 'grap'. Vooral als het een moeilijke of juist suffe vraag is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kaufman is toch wel zeker een grote inspiratie geweest wat betreft het gespeelde autisme wat Teeuwen vaak laat zien tijdens zijn shows. Hans heeft ook vaak genoeg publiek voor zich die zijn abstractere vorm van humor totaal niet begrijpt en deelt. Vooral duidelijk bij zijn show 'Industry of Love'.![]()
De cabaretier had zondag de hoofdrol in Zomergasten bij Wilfried de Jong en stak spontaan een sigaret op. En nog één.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
And the plot thickens...
Hans Teeuwen stak sigaret 'gewoon maar op' in Zomergasten
Al die heisa vanwege een fucking sigaret!
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) kondigde gisteren aan een onderzoek in te stellen. De set van het programma is een werkplek en dus mag daar niet worden gerookt. De VPRO riskeert een boete of waarschuwing.
Mocht die boete er komen, dan is Hans niet bereid die te betalen, zegt hij desgevraagd in het NRC. "Nee. Ik heb drie uur gratis voor ze opgetreden zondag, dat lijkt me meer dan zat. Maar een dergelijk verzoek is er ook nog niet gekomen hoor, en dat verwacht ik ook niet."
Even een gek stemmetje opzetten, heen en weer kijken, achterover zitten en hij kwam er mee weg. Toch maar Koen Verbraak inzetten volgend jaar danquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef thettes het volgende:
[..]
Ja, en dus buiten zijn shows. Dat zag je ook in zomergasten een paar keer, hij reageert op heel veel dingen met een 'grap'. Vooral als het een moeilijke of juist suffe vraag is.
I'm not the girl in the picture..![]()
Wel goed om eens een keer een daadwerkelijke talkshow te zien met inhoud, waar echt in gesproken wordt in plaats van een of ander dom oppervlakkig praatje om iets te verkopen en met een presentator die zichzelf vooral erg grappig vind.
Wat dat betreft doet het me wat denken aan de Dick Cavett show, laatste tijd zoek ik dat nogal eens op op youtube. Interessant om grootheden zoals Groucho Marx, Marlon Brando, Jimi Hendrix, Janis Joplin, John Lennon, George Harrison en vele anderen in een echt gesprek te zien.Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
Mohammed Ali kreeg ruzie met hem.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:16 schreef Rhalius het volgende:
Wel goed om eens een keer een daadwerkelijke talkshow te zien met inhoud, waar echt in gesproken wordt in plaats van een of ander dom oppervlakkig praatje om iets te verkopen en met een presentator die zichzelf vooral erg grappig vind.
Wat dat betreft doet het me wat denken aan de Dick Cavett show, laatste tijd zoek ik dat nogal eens op op youtube. Interessant om grootheden zoals Groucho Marx, Marlon Brando, Jimi Hendrix, Janis Joplin, John Lennon, George Harrison en vele anderen in een echt gesprek te zien.
Was dit de eerste keer dat je zomergasten zag?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:16 schreef Rhalius het volgende:
Wel goed om eens een keer een daadwerkelijke talkshow te zien met inhoud, waar echt in gesproken wordt in plaats van een of ander dom oppervlakkig praatje om iets te verkopen en met een presentator die zichzelf vooral erg grappig vind.![]()
Column van Nico Dijkshoorn:quote:'Teeuwen kon Zomergasten laten zinken. Maar hij durfde niet'
Hans Teeuwen zou de boel gaan ontregelen in Zomergasten en daar verheugde het volk zich op, schrijft Nico Dijkshoorn in de televisierecensie van vandaag. Het liep anders. 'Steeds sluimerde de gekte achter Hans zijn ogen. Hij wilde wel, maar deed het niet.'
Toen enkele weken geleden bekend werd gemaakt dat Hans Teeuwen de eerste gast zou zijn in het VPRO-programma Zomergasten, ontplofte internet. Zelden las ik een zo groot verheugen. Alles was nu mogelijk. Hans zou misschien, midden in een vraag van nieuwkomer Wilfried de Jong, opstaan en zingend over tafel pissen. Misschien schoof Hans aan tafel met een geslacht schaap over zijn rechterschouder.
Het volk, of liever, de onderdanen van Teeuwen verheugden zich op ontregelende televisie. Zoals dat vroeger nog weleens voorkwam, maar dan veel gemoedelijker. Dertig jaar geleden werd er dagen lang nagepraat over een boze man die tijdens een programma van Sonja Barend een pot rode verf leeg schudde. Je was blij met niets.
Dat enorme verheugen op Hans Teeuwen verraste mij. Die bijna anarchistische behoefte aan ontregeling. Aan verwarring. Die hunkering naar onaangepastheid. Veel mensen wreven zich in de handen bij het idee alleen al: Hans Teeuwen die tijdens de uitzending achteloos een scheerapparaat uit zijn zak haalt en tijdens het beantwoorden van een vraag over de islam met lange halen zijn hoofd kaal scheert.
Leedvermaak
Ik herkende ook het leedvermaak in dit verheugen. Uitgerekend Wilfried de Jong, een nieuwe presentator, zou het zwaar krijgen. Er werd naar de eerste uitzending toegeleefd zoals mijn vader vroeger naar een bokswedstrijd van Mohammed Ali toeleefde. Hij stond er 's nachts speciaal voor op, maakte mij wakker en samen keken wij hoe zijn tegenstander een ongenadig pak op zijn flikker kreeg. Zo een lynchsfeertje hing er in lucht, de weken vlak voor de uitzending.
Een belangrijk signaal. Zo heb ik het begrepen. Er bestaat bij een grote groep televisiekijkers een sterke behoefte aan totale ontregeling. En Hans Teeuwen werd in staat geacht om Zomergasten te laten zinken. Ik las weinig over de fragmenten die Hans Teeuwen ging laten zien. Dat deed er verder ook niet zoveel toe. We gingen met zijn allen langs de snelweg zitten en dan maar hopen op een ongeluk.
Het liep zondagavond heel anders. Hans Teeuwen was een beetje plagerig. Veel verder dan wat wippen op een stoel kwam hij niet. Hij sprak bijna de hele avond zorgvuldig over religie, humor, sport, theater en over Andy Kaufman. Over de briljante komiek die een leven lang durfde wat niemand hier in Nederland durft. Onbemind zijn. Genieten als een zaal vol mensen je haat. Het ongemak opzoeken.
Andy Kaufman
Hans Teeuwen legde uit dat hij Andy Kaufman juist daarom zo bewonderde. Dat hij dat zelf niet op die manier zou durven. Omdat Hans - en dat zei hij niet - uiteindelijk ook wil behagen. Zo een avond was het zondag. Ik zag een Hans Teeuwen die ons iets wilde leren. Hij liet ons handige fragmenten zien van mensen die verstandige dingen vertelden over religie. En steeds sluimerde de gekte achter Hans zijn ogen. Hij wilde wel, maar deed het niet. Of durfde het niet.
Andy Kaufman zou het wel hebben gedurfd. Andy zou tijdens een vraag zijn rechterschoen hebben uitgedaan. En daarna zou hij zijn vaste schoenmakertje in de studio hebben geroepen. Andy Kaufman zelf zou zijn vertrokken. Wij in Nederland zouden drie uur hebben moeten luisteren naar een schoenmaker, die aan Wilfried uitlegde hoe je nu eigenlijk een goede schoenzool herkent.
Andy Kaufman zou daar, inmiddels thuis, naar hebben gekeken. Gierend van het lachen. Hans Teeuwen durfde dat niet. Doodzonde.
Nico Dijkshoorn is columnist voor de Volkskrant en vervangt Jean-Pierre Geelen als tv-recensent.
Bron: VolkskrantNever in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:16 schreef Rhalius het volgende:
Wel goed om eens een keer een daadwerkelijke talkshow te zien met inhoud, waar echt in gesproken wordt in plaats van een of ander dom oppervlakkig praatje om iets te verkopen en met een presentator die zichzelf vooral erg grappig vind.![]()
weinig inhoud saai geleuter, maar De Jong was geen te zwak om er iets van te maken.,,,
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:58 schreef Taurus het volgende:
Dit programma leent zich altijd wel goed voor 'gezeur' he? Ik vond het een reuze interessant gesprek, juist door de twee personen (de Jong en Teeuwen). De inhoud vond ik niet zo boeiend, maar ik vond het knap hoe de Jong met hem omging waardoor het merendeel van het gesprek toch vloeiend liep. Teeuwen leek zich niet te vervelen, op twee momenten na, maar ging echt in het gesprek op, terwijl ik dit het begin nogal spannend vond (vanwege het ongrijpbare karakter van Teeuwen).
Ik vond zéker niet dat één van de twee de ander overrulede, dat is dan gewoon wat je wil zien. De Jong behandelde hem helemaal niet met ontzag of iets dergelijks, hij ging op dezelfde wijze met hem om als met andere gasten bij '24 uur met', bijvoorbeeld.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ja, ik kijk zowiezo weinig tv. En dit is ook een programma wat niet vaak op tv komt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je zomergasten zag?Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
Nee, alleen in de zomer (je zou het niet verwachten met zo'n naam), maar toch wel alweer een jaar of 25.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:34 schreef Rhalius het volgende:
[..]
Ja, ik kijk zowiezo weinig tv. En dit is ook een programma wat niet vaak op tv komt.![]()
Tja, met mijn ouders op de bank is het nooit mogelijk geweest om een Nederlandstalig programma te kijken aangezien ze hun klep nooit houden, is ook een reden waarom ik nooit echt veel tv heb gekeken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, alleen in de zomer (je zou het niet verwachten met zo'n naam), maar toch wel alweer een jaar of 25.
De andere redenen zijn gruwelijk veel reclame en een groot gebrek aan programma's die mij interesseren. Meestal kijk ik alleen maar tv tijdens het eten, en dan vaak nog een DVD als er niets interessants op is.Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
Wat een slechte column van Dijkshoornquote:![]()
Blijkbaar ziet hij Hans Teeuwen als een dorpsidioot, een clown zonder enige rullevante inhoud die men gekke dingen kan laten doen. En het publiek ziet hij als een stel kinderachtige pubers die ook zo over Teeuwen denken en daar dan hard om moeten lachen.
Pure minachting van het publiek en van Teeuwen.
Ik. en ik denk de meeste kijkers waren gewoon geïnteresseerd in de fragmenten die Teeuwen zou kiezen, en zijn eigen uitleg en interpretatie daarvan. Natuurlijk hoopte ik ook op wat ongemakkelijkheid, grappen en meningen... Maar ik was zeker niet gaan kijken omdat ik hoopte dat Teeuwen zijn haar zou gaan afscheren na een vraag over de islam oid.![]()
Nee, vind ik niet. Teeuwen is inderdaad een van de heel weinigen die het aan zou durven om een zorgvuldig geregisseerde televisieavond volledig naar zijn hand te zetten, te ontregelen, compleet te laten ontsporen. Althans, dat is waar velen op hoopten. Maar niemand kreeg het te zien, want Teeuwen is braver of ouder of braver en ouder dan zijn reputatie van Wilde Gek deed vermoeden. Hij gedroeg zich keurig, als een gewoon mensch, gaf eerlijk antwoord op serieuze vragen en liet maar heel soms héél even zijn tanden zien. De lollige oom in het verkeerde gezelschap, wiens dodelijke lach bij gebrek aan mede-enthousiasme verwordt tot een trage oudemannengrijns.quote:
Nu ja, ik lul maar wat. In elk geval begreep ik Dijkshoorn volkomen. Uiteindelijk bleef er van Teeuwens anti-maatschappelijke geschmier niet meer over dan één illegaal opgerookte sigaret, maar zelfs daar durfde hij zich lafjes voor te verontschuldigen, alsof hij zich er gdvrdmm voor schaamde.
We leven in armoedige tijden.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Het is geen voorstelling, en ik denk ook niet dat Hans Teeuwen dat er nou zo snel van zou maken, zeker niet zonder een publiek in de zaal.
Het was nu eenmaal een kans om zijn mening te geven over wat hij maar ter sprake wilde brengen, en hij heeft meer dan genoeg te melden. Er zijn ook genoeg mensen die zijn motivaties niet begrijpen en een programma zoals dit geeft de kans om het allemaal wat meer toe te lichten.Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
![]()
Dat gezever ook altijd over dit programma en wat mensen er van verwachten. Het is gewoon wat het is .
![]()
Platgebombardeerd.quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat gezever ook altijd over dit programma en wat mensen er van verwachten. Het is gewoon wat het is .
Door commersjeele illusies.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ik miste in alle eerlijkheid wel een moment waarop hij kon uitleggen waarom hij de mening van Pat Condell deelde.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:37 schreef Rhalius het volgende:
een programma zoals dit geeft de kans om het allemaal wat meer toe te lichten.
Dat was goed aan bv Luyendijk tegenover Leon de Winter ooit, die gaf flink tegengas.![]()
Dat was idd tenenkrommende tv....quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:22 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik miste in alle eerlijkheid wel een moment waarop hij kon uitleggen waarom hij de mening van Pat Condell deelde.
Dat was goed aan bv Luyendijk tegenover Leon de Winter ooit, die gaf flink tegengas.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Wat is het dan ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat me nog het meeste stoort aan zomergasten is dat je
1. Het gezien moet hebben
2. Je het geweldig moet vinden
3. Je er geen kritiek op mag hebben (want vpro dus goed)
Toen Peter van Ingen het nog presenteerde was het memorabele televisie, maar het ging sneller naar de bodem dan de titannic toen Freek de Jonge het stokje overnam, het ging toen niet om de gast, maar om de presentator. Sinds 1996 staat Freek voorgoed met zijn kop in de pisbak bij mij. Het leefde nog kort op met Hanneke Groenbak en vooral Adriaan van Dis, maar daarna is het aan het vegeteren.
Het programma is als een knorrige oude hond, hij stinkt, hij gromt als je bij zijn voerbak komt en kan zelden nog kwispelen en de enige reden dat je hem niet afmaakt is omdat hij erbij hoort. Maar zo leuk als pup en jonge hond is hij al lang niet meer.
Ik kijk het dus ook nog maar zelden, en zap meestal snel weer weg.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Hij heeft vele televieoptredens gehad bij Meiden van Halal, Pauw en Witteman, etc. Wanneer heeft hij ooit zo'n programma laten ontsporen? Juist: nooit.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Teeuwen is inderdaad een van de heel weinigen die het aan zou durven om een zorgvuldig geregisseerde televisieavond volledig naar zijn hand te zetten, te ontregelen, compleet te laten ontsporen.
Wilfried de Jong was trouwens erg zwak. Vroeg ook helemaal niet door op sommige antwoorden. Alleen maar van: 'ja... ja...' en dan snel op zijn papiertje kijken. Vond het ook goed dat Teeuwen er op een gegeven moment iets over zei.![]()
Van wie moet dat allemaal?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat me nog het meeste stoort aan zomergasten is dat je
1. Het gezien moet hebben
2. Je het geweldig moet vinden
3. Je er geen kritiek op mag hebben (want vpro dus goed)
Ik kijk het dus ook nog maar zelden, en zap meestal snel weer weg.![]()
Lees deze reeks nog eens door zou ik zeggen, dan krijg je een ideequote:In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Het is zo ongeveer het meest afgezeken programma op de Nederlandse televisie.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
3. Je er geen kritiek op mag hebben (want vpro dus goed)![]()
Ik heb het topic gelezen, en lees voornamelijk veel kritiek. Nergens stond: "Pietverdriet kijk en vind het goed."![]()
Lekker ergeren is ook heerlijk. Had je vorig jaar moeten meelezen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:51 schreef fliert het volgende:
Ik heb het topic gelezen, en lees voornamelijk veel kritiek. Nergens stond: "Pietverdriet kijk en vind het goed."
Tja, maar ook jij gaat niet op mijn kritiek inquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:51 schreef fliert het volgende:
Ik heb het topic gelezen, en lees voornamelijk veel kritiek. Nergens stond: "Pietverdriet kijk en vind het goed."In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
ik mag ook nauwelijks nog kookprogrammas op de vaderlandse tv kijken van mijn huisarts, wind ik me teveel opquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lekker ergeren is ook heerlijk. Had je vorig jaar moeten meelezen.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik stelde je een vraag naar aanleiding van je post toch?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, maar ook jij gaat niet op mijn kritiek in
[ Bericht 4% gewijzigd door fliert op 01-08-2013 12:39:17 ]![]()
Vanuit het oogpunt van de Meiden van Halal heeft hij dat programma vermoedelijk wel degelijk laten ontsporen. Die zouden met zijn drieën die grappenmakert wel even op zijn plaats zetten, maar dat bleek toch net even anders uit te pakken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hij heeft vele televieoptredens gehad bij Meiden van Halal, Pauw en Witteman, etc. Wanneer heeft hij ooit zo'n programma laten ontsporen? Juist: nooit.![]()
Hoe is dit buiten Nederland te kijken op uitzending gemist?"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Geen idee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is dit buiten Nederland te kijken op uitzending gemist?
Wat vind jij er van?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Natuurlijk niet. Die meiden waren zelf provocerend bezig met hun achterlijke vragen en bij het eerste weerwoord van Teeuwen wisten ze al niks zinnigs meer uit te brengen. Kun je moeilijk Teeuwen de schuld van geven. Die meiden hadden zich beter voor moeten bereiden. Dat het ontspoort zou zijn is hun eigen schuld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de Meiden van Halal heeft hij dat programma vermoedelijk wel degelijk laten ontsporen. Die zouden met zijn drieën die grappenmakert wel even op zijn plaats zetten, maar dat bleek toch net even anders uit te pakken.![]()
Wat is het nut van deze posting!!!!quote:"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Lachen joh.quote:
Hij wil grappig zijn. Maar schiet in z'n eigen voet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is het nut van deze posting!!!!
Wat vond jij trouwens van de Zomergasten j.l. zondag?quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Van de FB-pagina van Zomergasten:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is dit buiten Nederland te kijken op uitzending gemist?quote:We krijgen veel mailtjes met de vraag waarom Zomergasten niet in het buitenland te zien is via Uitzending Gemist. Om hier opheldering over te geven: voor elk fragment dat Zomergasten uitzendt moeten auteursrechten worden betaald en er is helaas geen geld om de fragmenten ook in het buitenland aan te bieden. Daarom kun je de Zomergasten alleen in Nederland terugkijken via Uitzending Gemist en slechts voor een beperkte periode (10 dagen).
Ook is er geen geld om de fragmenten uit Zomergasten te zenden via een livestream. Daarom is Zomergasten niet te zien via de livestream van Nederland 2 op NPO.nl.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: