quote:Boete dreigt voor VPRO wegens rokende Hans Teeuwen
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft een onderzoek ingesteld naar het programma Zomergasten, waar zondagavond een rokende cabaterier Hans Teeuwen te gast was.
Foto: ANP Bekijk video
Dat heeft een woordvoerder van de NVWA maandag gezegd.
De set van Zomergasten is een werkplek en dus mag daar niet worden gerookt. De VPRO, die Zomergasten uitzendt, kan een waarschuwing of een boete krijgen.
"Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar een overtreding van het rookverbod weegt zwaar", zegt de woordvoerder. De VPRO was niet direct bereikbaar voor commentaar.
Teeuwen was zondag de eerste zomergast van dit seizoen. Zijn aflevering trok 812 duizend kijkers, ruim tweehonderdduizend meer dan eerste aflevering van Zomergasten vorig jaar.
Tja, dat viel te verwachten natuurlijk.quote:
"Ik ben niet racistisch, maar alles is de schuld van moslims."quote:"Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar een overtreding van het rookverbod weegt zwaar"
Dat is vanavond schatquote:Op maandag 29 juli 2013 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zevende topic na één uitzending? Er was geen VI zeker gisteravond?
Inderdaad zeg. Ik word echt een beetje moe van alle pseudo intellectuele duidingen hier.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw superioriteit zo groot dat je Hans Beerekamp (ongeveer de meest slimme, belezen en intellectuele TV-recensent) even op z'n plek kan zetten en ons kan duiden dat hij, Wilfried en vele anderen, waaronder ik zelf, het volkomen verkeerd begrepen hebben en dat Teeuwen met z'n enorme erudiete intellectuele en superieure humor ons allen in de maling heeft genomen en dat vooropgezet deed en aldus de lachende derde is.
Dan klopt zijn retorische vraag nog steeds.quote:
Ja daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan klopt zijn retorische vraag nog steeds.
nee wel Studio Voetbal dus het hadden er 10 meer kunnen zijnquote:Op maandag 29 juli 2013 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zevende topic na één uitzending? Er was geen VI zeker gisteravond?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:10 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb de uitzending ook gezien. Ben tevreden over de presentator. Wilfried de Jong probeerde door te dringen in de leefwereld van Hans Teeuwen. Dit lukte niet altijd, maar De Jong bleef overeind en het interview was af en toe erg interessant.
Hans Teeuwen sneed een aantal goede punten aan.
Ik ben het ermee eens dat mensen met ontwikkelingshulp vooral hun eigen gevoel willen bevredigen, hun schuld willen afkopen. Want echt effectief is het allemaal niet. Dat moeder Theresa niet zo heilig is als vaak beweerd, wist ik al, maar nu zag ik er eens beeld bij.
Pat Condell kende ik ook al. Ik zie hem wel eens in de top 5 bij dumpert.nl. Ik had het echter nog nooit uitgekeken. Terecht, als ik het zo terugzie. Het zit niet goed in elkaar.
Condell zegt dingen als: 'de moslimmannen stoppen even met het mishandelen van hun vrouwen om te protesteren tegen het westen'. En maakt van zijn mening een brede mening door in de wij-vorm te praten. Ik zie veel problemen met de Islam en immigratie, maar vaak is er wel een reden voor waarom moslims doen zoals ze doen. Ookal komt het op ons vaak belachelijk over.
Teeuwen is intelligent, maar ik mis wel de diepere laag die Wilfried zocht. Wat is bijvoorbeeld zijn visie op theater maken? Op welke punten is hij het met Condell eens, op welke punten niet?
Ik weet niet wat ik erger vind, al die mensen die juigend op de banken stonden vanwege iemand die een sigaret rookt of dit.quote:
Op basis waarvan is Teeuwen een intellectueel?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:10 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb de uitzending ook gezien. Ben tevreden over de presentator. Wilfried de Jong probeerde door te dringen in de leefwereld van Hans Teeuwen. Dit lukte niet altijd, maar De Jong bleef overeind en het interview was af en toe erg interessant.
Hans Teeuwen sneed een aantal goede punten aan.
Ik ben het ermee eens dat mensen met ontwikkelingshulp vooral hun eigen gevoel willen bevredigen, hun schuld willen afkopen. Want echt effectief is het allemaal niet. Dat moeder Theresa niet zo heilig is als vaak beweerd, wist ik al, maar nu zag ik er eens beeld bij.
Pat Condell kende ik ook al. Ik zie hem wel eens in de top 5 bij dumpert.nl. Ik had het echter nog nooit uitgekeken. Terecht, als ik het zo terugzie. Het zit niet goed in elkaar.
Condell zegt dingen als: 'de moslimmannen stoppen even met het mishandelen van hun vrouwen om te protesteren tegen het westen'. En maakt van zijn mening een brede mening door in de wij-vorm te praten. Ik zie veel problemen met de Islam en immigratie, maar vaak is er wel een reden voor waarom moslims doen zoals ze doen. Ookal komt het op ons vaak belachelijk over.
Teeuwen is intelligent, maar ik mis wel de diepere laag die Wilfried zocht. Wat is bijvoorbeeld zijn visie op theater maken? Op welke punten is hij het met Condell eens, op welke punten niet?
Er zal wel een stagiair hebben rondgelopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een mongolen zeg bij de NVWA. Wat is er toch gebeurd met Nederland dat dit soort dingen een issue zijn.......
Ik lach me dood als er geen werknemers in de ruimte waren, alleen freelancers (Wilfried de Jong zal dat wel zijn en cameramannen vaak ook).
Op basis van de definitie/kenmerken van een 'intellectueel'?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op basis waarvan is Teeuwen een intellectueel?
verdiep je nog eens even goed in de effecten van roken op anderen. De norm is (terecht) verschoven, naleving lijkt me niet meer dan terecht voor situaties waarbij 800000 mensen meekijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een mongolen zeg bij de NVWA. Wat is er toch gebeurd met Nederland dat dit soort dingen een issue zijn.......
Ik lach me dood als er geen werknemers in de ruimte waren, alleen freelancers (Wilfried de Jong zal dat wel zijn en cameramannen vaak ook).
Wat een onzin, het is televisie. Heb je al eens goed gekeken wat er allemaal te zien is de hele dag? En dan zitten zeiken om een paar sigaretjes. Ongelooflijk, wat is dit een raar land geworden.....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
verdiep je nog eens even goed in de effecten van roken op anderen. De norm is (terecht) verschoven, naleving lijkt me niet meer dan terecht voor situaties waarbij 800000 mensen meekijken.
Dan heb je best wat gemist, want hij heeft een paar jaar geleden zelfs een theatertour gehad waarin hij liedjes van Sinatra zong.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:52 schreef Rhalius het volgende:
Had overigens niet verwacht dat hij een fan was van Sinatra, goeie muziek natuurlijk maar had het niet achter Hans gezocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |