Waarom moeten ze dan naar links gaan? Omdat jij naar het midden wil?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
trolololol.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
Ben jij de nieuwe PTA-mod?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
trolololol.
Jij krijgt een note, zie de topicwaarschuwing.
Ja, gewogen en te licht bevonden, dus kan nog effe gaan duren.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja klopt, waar blijft mijn blauwe username? Is deze überhaupt al aangevraagd?
quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
En wat nou als er op de linkerstrook iemand rijdt die 130 rijdt? Moet die dan maar gewoon de vangrail in?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Nee, maar gelukkig bestaan ze wel om het rijden wat gemakkelijker te maken op de weg.
Maar vrachtwagens die 100 rijden?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:53 schreef stephano1990 het volgende:
Waar ik me goed aan kan irriteren zijn caravans die met 105 een hele reeks vrachtwagens gaan inhalen die 100 rijden! Heb laatst een half uur lang achter een oude camper gezeten die dit deed! En gewoon weigeren als hij de gelegenheid had, om aan de kant te gaan, ondanks lichtsignalen en claxonneren!
Op de teller van de gemiddelde auto, denk ik. En ja; er zijn aardig wat vrachtwagens die dat gewoon halen.quote:
Een camper is geen caravan. En een vrachtwagen rijdt niet zo hard.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:53 schreef stephano1990 het volgende:
Waar ik me goed aan kan irriteren zijn caravans die met 105 een hele reeks vrachtwagens gaan inhalen die 100 rijden! Heb laatst een half uur lang achter een oude camper gezeten die dit deed! En gewoon weigeren als hij de gelegenheid had, om aan de kant te gaan, ondanks lichtsignalen en claxonneren!
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op de teller van de gemiddelde auto, denk ik. En ja; er zijn aardig wat vrachtwagens die dat gewoon halen.
Is dat niet het eerste wat eruit gaat bij een gemiddelde chauffeur? Die begrenzer? Want er zijn toch een hoop vrachtwagens die harder rijden dan 90 km/h op de GPS.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.
Begrenzer op een vrachtauto is nauwkeurig genoeg om er voor te zorgen dat hij niet harder gaat dan 89 échte km/h
Klopt, vandaar ook dat ik het heb over de teller van de gemiddelde auto. Die wijken meestal tussen de 5 en de 10 KM/u (naar boven) af namelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.
Begrenzer op een vrachtauto is nauwkeurig genoeg om er voor te zorgen dat hij niet harder gaat dan 89 échte km/h
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
Was het maar zo'n feestzit toch regelmatig achter vrachtwagens op autowegen en die gaan echt niet harder dan 90 op de gps.
Dat strookt toch gewoon met wat Viezze typt?quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef blup het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.
Dan zal het wel 80 of 90 zijn geweest, kan goed. Het punt is dat de camper niet veel harder reed dan die vrachtwagens en zodoende lange tijd het verkeer op de linker baan ophield.quote:
euhm oeps ja, ik moest bigsmurf quoten.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat strookt toch gewoon met wat Viezze typt?
Tja als zijn snelheid hoger ligt dan die van de vrachtwagen, zal hij er toch een keer voorbij moeten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:33 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dan zal het wel 80 of 90 zijn geweest, kan goed. Het punt is dat de camper niet veel harder reed dan die vrachtwagens en zodoende lange tijd het verkeer op de linker baan ophield.
Ik bedoelde niet harder dan 90. Je hebt de idd ook die niet harder dan 80 gaan.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef blup het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen... We rijden altijd +100km/h, rommelen altijd met de tacho(schijven), als er al een werkende tachograaf in zit, rijden altijd 60 uur achter elkaar, zijn horken in het verkeer....quote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Is dat niet het eerste wat eruit gaat bij een gemiddelde chauffeur? Die begrenzer? Want er zijn toch een hoop vrachtwagens die harder rijden dan 90 km/h op de GPS.
Het was een serieuze vraag. Ik betwijfel namelijk of dat technisch kan tegenwoordig. Misschien bedriegt m'n gevoel me dan teveel, maar bij 100 km/h (op de GPS, 103 - 104 op de teller cruisecontrol) duurt het met regelmaat behoorlijk lang voordat ik voorbij een vrachtwagen ben, langer dan je zou denken bij dus 10 km/h snelheidsverschil.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen...
Ga eens op de weg letten.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
Ik zit as we speak in zo'n max. 3,5t. bakwagentje. Geen idee of'ie überhaupt begrensd is, ik rij er eigenlijk nooit harder dan 110 mee uit oogpunt van lawaai, veiligheid, verbruik. Af en toe even 120 als ik een inhaalmanoeuvre snel wil afronden. 130 lijkt me ronduit kut, maar ja, als je gehaast bent of moet zijn...
Zit er een plaat uit de vrachtwagenseries op, dan gelden alle regels gewoon. Dus tacho, begrenzer, inhaalverboden, etc.
Ja, dat is begrijpelijk, maar hij bleef gewoon een goed half uur links rijden met een hele stoet auto's achter hem. Hij had voldoende mogelijkheden om naar rechts te gaan en om het overige verkeer er even langs te laten.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tja als zijn snelheid hoger ligt dan die van de vrachtwagen, zal hij er toch een keer voorbij moeten.
Een goed half uurquote:Op maandag 29 juli 2013 19:55 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk, maar hij bleef gewoon een goed half uur links rijden met een hele stoet auto's achter hem. Hij had voldoende mogelijkheden om naar rechts te gaan en om het overige verkeer er even langs te laten.
Maar dat is ook gewoon waar... Als je zelf een gehaast ventje bent dat nooit verder is gekomen dan een Toyota Yaris of een VW Golf... Dan is zo'n vrachtwagen inderdaad een hork die niet doorrijdt, alleen maar ongelukken maakt (dat jij hem daarvoor even afsneed, laten we ter zijde), 60 uur doorrijdt (omdat jij onderweg naar vakantie telkens dezelfde trucks blijft tegenkomen, van 1 firma, als je in 16 uur naar Milaan trapt) en een tachograaf, wat is dat?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen... We rijden altijd +100km/h, rommelen altijd met de tachto(schijven), als er al een werkende tachograaf in zit, rijden altijd 60 uur achter elkaar, zijn horken in het verkeer....
Maar toch, veel van die camperhokken worden gereden door generatie babyboom zonder haast onderweg met precies 100 km/h die vinden dat de hele wereld zich maar aan hun moet aanpassen.quote:
Dit dus, weliswaar maak ik mij er niet druk omdat ze er toch van genieten..quote:Op maandag 29 juli 2013 20:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar toch, veel van die camperhokken worden gereden door generatie babyboom zonder haast onderweg met precies 100 km/h die vinden dat de hele wereld zich maar aan hun moet aanpassen.
Lossen op de rijbaan mag niet en eEen voertuig mag sowieso niet op het voetgangersgedeelte komen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui, ik ben het even kwijt:
Hoe zit het formeel/juridisch als een bestelwagen zijn wagen op de weg stilzet in een woonwijk/gewone straat (of voor een deel op de straat met wielen ook op de stoep) en daarmee het hele verkeer stremt wat er langs moet. Kan men in alle rust lekker gaan laden of lossen of moet men maar gewoon een plek opzoeken( ook al is dat een straat verder) om de boel te lossen en de rest lopend doen.
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui, ik ben het even kwijt:
Hoe zit het formeel/juridisch als een bestelwagen zijn wagen op de weg stilzet in een woonwijk/gewone straat (of voor een deel op de straat met wielen ook op de stoep) en daarmee het hele verkeer stremt wat er langs moet. Kan men in alle rust lekker gaan laden of lossen of moet men maar gewoon een plek opzoeken( ook al is dat een straat verder) om de boel te lossen en de rest lopend doen.
Op de rijbaan:quote:Feitcode R315 B: Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken (bijv. laten stilstaan op een trottoir/voetpad etc.)
quote:Feitcode R395: Een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt/kan worden gehinderd
Mensen die meeremmen...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Meer in de auto een ergernis dan echt een ergernis aan andere automobilisten, maar past hier ook wel: Mensen die "Met je mee rijden." Voorbeelden: "Ga hier maar links." "Pas je op, ze controleren hier vaak" (terwijl je even vlot op trekt, maar nog maar 30 rijdt, om in te voegen op een 50 weg).
Of constant slikken/slissen/puffen...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die meeremmen...of dat ze zich schrap gaan zetten terwijl er niks aan de hand is...
maar het aller irritantst.... Pas op he? Kind/fietser whatever daar.... etc....
Wat serieus goed helpt: schuurpapier keer of 10 met de gordel mee naar binnen. Loste het probleem bij mij perfect op. Er zit gewoon heel veel stof tussen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of constant slikken/slissen/puffen...
Oja, nog een irritatie: Ik heb nu een wat oudere auto, dus hang a.u.b. je gordel binnen. Ik heb het al tig keer gezegd, maar gewoon stug dat ding lang laten hangen, uitstappen, dus dichtsmijten (ook een irritatie) en plok, gordel er weer eens tussen.![]()
![]()
Ah, dan ben ik dus eigenlijk altijd in overtreding met mijn taxi als ik ergens moet laden/lossen en hier in de uitgaansstraat sowieso(net ruimte voor 1 auto.)quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:22 schreef swollywood het volgende:
[..]
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.
Met 2 wielen op de stoep:
[..]
Op de rijbaan:
[..]
Gebeurt in taxi's ook zeer regelmatig.. Sommigen zitten al vol met deuken en krassen in het portier daardoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of constant slikken/slissen/puffen...
Oja, nog een irritatie: Ik heb nu een wat oudere auto, dus hang a.u.b. je gordel binnen. Ik heb het al tig keer gezegd, maar gewoon stug dat ding lang laten hangen, uitstappen, dus dichtsmijten (ook een irritatie) en plok, gordel er weer eens tussen.![]()
![]()
Snap ik ook niet. Ik doe altijd m'n gordel aan, en als ik 'm afdoe zorg ik altijd dat 'ie netjes opgerold zit. Ik laat 'm niet eens schieten, dikke kans dat de sluitplaat (of hoe dat met plastic omsloten metalen ding ook heet) anders tegen de zijruit komt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of constant slikken/slissen/puffen...
Oja, nog een irritatie: Ik heb nu een wat oudere auto, dus hang a.u.b. je gordel binnen. Ik heb het al tig keer gezegd, maar gewoon stug dat ding lang laten hangen, uitstappen, dus dichtsmijten (ook een irritatie) en plok, gordel er weer eens tussen.![]()
![]()
Ik doe meestal even seinen met mistlichten, dat is sowieso iets wat iemand nooit doet, dus waarschijnlijk gaat diegene dan wel denken, hey er zal wel iets met mijn lichten zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:29 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen zat er achter me een auto op leeftijd met 1 heel zwak brandende koplamp en om die reden 1 koplamp die zowat door je hoofd heen straalt.
Daarnaast had 'ie geen kentekenplaat voor.
Hoe maak ik ze zoiets nou eigenlijk duidelijk? Seinen met achterlichten ofzo levert alleen maar vragende blikken op.
hmm komt me bekend voorquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef Balsam het volgende:
Gisteren in almere een motor die via de rechterstrook waar duidelijk op staat dat hij bedoeld is voor Lijnbaan bussen en hem daarna gelijk vlak voor mijn auto knalt weer.
Vlak daarna op de weg bij de zeeburger tunnel in amsterdam een auto die vanaf links zo zijn auto tussen die van mij en een voorgangen prakt waar hij bijna geen ruimte voor had en hij geen richting voor aangaf.
Flink op de toeter gedrukt en gas los gelaten, al had ik een dashcam aan staan.
Betreffende chauffeur moest de afrit nog halen.
Heb later maar het bedrijf opgebeld waar de betreffende leiding gevende ontkende dat zijn chauffeurs zulk weg gedrag vertonen.
Daarna maar vermeld dat ik wat dat betreft mijn dashcam filmpje wel wil uploaden naar youtube en de link naar hem wil toesturen, gaf hij toch maar snel aan dat hij de betreffende chauffeur zou aanspreken op zijn weg gedrag aangezien dit hun goede naam kan kosten.
Dank voor het uitgebreide antwoord. Als laatste of het überhaupt zin heeft om dit digitaal (foto's)te melden aan de instanties die hiermee te maken hebben. Dus doen zij hiermee iets als bewijs voor een boete?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:22 schreef swollywood het volgende:
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.
Met 2 wielen op de stoep:
Op de rijbaan:
Je bedoelt dat jij de politie inlicht en foto's meestuurt? Dat was ooit de werkwijze van een luie agent. Heeft nog een rel opgeleverd.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dank voor het uitgebreide antwoord. Als laatste of het überhaupt zin heeft om dit digitaal (foto's)te melden aan de instanties die hiermee te maken hebben. Dus doen zij hiermee iets als bewijs voor een boete?
Van mij mag het, maar het staat nogal NSB-achtig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:43 schreef Iwanius het volgende:
Oh, dus dit soort actieve oplossingen worden niet op prijs gesteld begrijp ik?
Link?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij de politie inlicht en foto's meestuurt? Dat was ooit de werkwijze van een luie agent. Heeft nog een rel opgeleverd.
Het is wel gruwelijk irritant dat soort gedrag in woonwijken. Maar om dan melding te maken is gewoon triest, zeg er dan zelf wat vanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:43 schreef Iwanius het volgende:
Oh, dus dit soort actieve oplossingen worden niet op prijs gesteld begrijp ik?
Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik de dooie hoek meekijk. Maar lever verder nooit commentaar, of hij/zij moet echt niet kunnen rijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die meeremmen...of dat ze zich schrap gaan zetten terwijl er niks aan de hand is...
maar het aller irritantst.... Pas op he? Kind/fietser whatever daar.... etc....
Lever wel eens commentaar, bijv als iemand even niet oplet o.i.d. Maand of 2 terug nog, onderweg naar Eindhoven met een maat, op de A2 bij Geldermalsen 130 op de teller, hij even zijn tomtom iets op aantikken en er kwam er een wel heel hard dichterbij, toen maar even gevraagd of hij hem gezien had. En bij iemand die een afstandsbediening pakte toen er eentje voor hem vol op de remmen ging ook even gezegd dat ze stil stonden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik de dooie hoek meekijk. Maar lever verder nooit commentaar, of hij/zij moet echt niet kunnen rijden.
Weet je soms heb je gewoon geen zin opnieuw woorden aan een veelvoorkomend iets als dit vuil te maken en neem je dit soort oplossingen ter hand als compensatie. Je hoeft niks te zeggen dan alleen de persoon gewoon digitaal vast te leggen en de informatie door te spelen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is wel gruwelijk irritant dat soort gedrag in woonwijken. Maar om dan melding te maken is gewoon triest, zeg er dan zelf wat van
Ik heb ook wel eens commentaar op de rijstijl van m'n vriendin, maar dan altijd achteraf.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die meeremmen...of dat ze zich schrap gaan zetten terwijl er niks aan de hand is...
maar het aller irritantst.... Pas op he? Kind/fietser whatever daar.... etc....
Ja dan is er niks mis mee toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lever wel eens commentaar, bijv als iemand even niet oplet o.i.d. Maand of 2 terug nog, onderweg naar Eindhoven met een maat, op de A2 bij Geldermalsen 130 op de teller, hij even zijn tomtom iets op aantikken en er kwam er een wel heel hard dichterbij, toen maar even gevraagd of hij hem gezien had. En bij iemand die een afstandsbediening pakte toen er eentje voor hem vol op de remmen ging ook even gezegd dat ze stil stonden.
Ik geloof niet dat er sprake was van dreigend gevaar...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:03 schreef Iwanius het volgende:
De bestuurder achter je kan niet altijd zien wat jij ziet...
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijdenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Sinds gisteren: Politieagenten. Altijd ouwehoeren in de auto, niet bewust van het verkeer om hen heen. Ik zie linksrijders, bumperklevers, sms-ers, drugsrunners en drugstoeristen... en er wordt gewoon niet ingegrepen.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijden
Je bent beveiliger?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijden
fyi geen politie uniform en op de a15/n15 rijden alle agenten lekker door. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze onder de 120 reden. Tenzij ze zagen dat ik even hard reed op een redelijke afstandquote:
beveiligers zou ik als ik een agent was juist aan de kant zetten. De meeste denken dat ze god zijn en alles wel mogen. Reden genoeg voor een prentquote:
Lekker duidelijk. Kun je iets specifieker zijn?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:36 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
ik houd me bezig met gevaarlijke stoffen
Bij calamiteiten met gevaarlijke stoffen geef ik advies aan de overheidsinstanties. Daarnaast beoordeel ik vooral plannen om bepaalde dingen met gevaarlijk stoffen te gaan doen. Ook geef ik advies over de wetgeving m.b.t. gevaarlijke stoffen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Kun je iets specifieker zijn?
Jij bent toch niet zoeentje die kijkt of ik m'n schriftelijke instructie wel binnen handbereik op het dashboard heb liggen, en of de kommaatjes op de vrachtbrief wel op de juiste plaats staan?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:41 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Bij calamiteiten met gevaarlijke stoffen geef ik advies aan de overheidsinstanties. Daarnaast beoordeel ik vooral plannen om bepaalde dingen met gevaarlijk stoffen te gaan doen. Ook geef ik advies over de wetgeving m.b.t. gevaarlijke stoffen.
Waarschijnlijk krijg je een heel vaag antwoord, maar ik denk niet dat deze meneer een ambtenaar is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij bent toch niet zoeentje die kijkt of ik m'n schriftelijke instructie wel binnen handbereik op het dashboard heb liggen, en of de kommaatjes op de vrachtbrief wel op de juiste plaats staan?
Ik kijk wel regelmatig de papieren na ja en of iemand beschikt over de juiste papieren beschikt om met gevaarlijke stoffen de weg op te mogen. Maar ik ben zeker geen komma neuker. Als er iets niet klopt haal ik wel verhaal bij de verzender.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij bent toch niet zoeentje die kijkt of ik m'n schriftelijke instructie wel binnen handbereik op het dashboard heb liggen, en of de kommaatjes op de vrachtbrief wel op de juiste plaats staan?
klopt. Ik ben geen ambtenaarquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je een heel vaag antwoord, maar ik denk niet dat deze meneer een ambtenaar is.
Ja.quote:
Waarom zou je ooit op je dashboard kijken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:03 schreef hazmat88 het volgende:
Ah nog een ergenis. Mensen die met hun mistachterlicht aan rijden. Kan je geen hand voor ogen zien snap ik het maar als je gewoon goed zicht heb vind ik het behoorlijk irritant. Dat mensen ze vergeten uit te zetten kan ik ook niet begrijpen want volgens mij gaat er bij 99% van de auto's een lampje branden op je dashboard als je ze aanzet.
omdat de meeste mensen geen snelheid kunnen houden en ongemerkt steeds langzamer gaan rijden en ondertussen maar klagen over de auto's die zo hard voorbij komen. Daarnaast moet een (vreemd) brandend lampje op je dashboard opvallen lijkt mij. Maar je hebt ook mensen (voornamelijk vrouwen) die zo dicht mogelijk op het stuur willen zitten en dan kan ik me wel voorstellen dat ze het niet zien. Dat zijn overigens dezelfde mensen die lichtsignalen niet begrijpenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom zou je ooit op je dashboard kijken?
yup en geen idee hebben dat het degene die achter ze rijden behoorlijk verblind wordenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:40 schreef Erasmo het volgende:
Er zijn hoopjes mensen die geen flauw idee hebben waar dit voor staat:
[ afbeelding ]
Behoorlijk verblind is wel wat overdreven imho, de dimlichten van je tegenliggers zijn feller.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:45 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
yup en geen idee hebben dat het degene die achter ze rijden behoorlijk verblind worden
behoorlijk verblind is inderdaad subjectief, persoonlijk haal ik zo iemand zo snel mogelijk in. Daarnaast irriteer ik me eerder aan die behoorlijk felle rode lampen als aan de dimlichten van mn tegenstander.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Behoorlijk verblind is wel wat overdreven imho, de dimlichten van je tegenliggers zijn feller.
Ik vind het wel een handige indicatie van wat voor persoon er in de auto rijdt.
Ga er serieus op in idd, was ook niet sarcastisch ofzo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:16 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
omdat de meeste mensen geen snelheid kunnen houden en ongemerkt steeds langzamer gaan rijden en ondertussen maar klagen over de auto's die zo hard voorbij komen. Daarnaast moet een (vreemd) brandend lampje op je dashboard opvallen lijkt mij. Maar je hebt ook mensen (voornamelijk vrouwen) die zo dicht mogelijk op het stuur willen zitten en dan kan ik me wel voorstellen dat ze het niet zien. Dat zijn overigens dezelfde mensen die lichtsignalen niet begrijpen
België... daar slaag je pas voor je rij examen als je minstens drie mensen hebt gesneden heb ik het idee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:56 schreef JDude het volgende:
Heel leuk ook in België... daar schijnt het normaal te zijn om bij een beetje regen al je mistachterlicht aan te zetten.
Ik denk dat het door de irritatie gewoon 10x ze erg lijkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:54 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
behoorlijk verblind is inderdaad subjectief, persoonlijk haal ik zo iemand zo snel mogelijk in. Daarnaast irriteer ik me eerder aan die behoorlijk felle rode lampen als aan de dimlichten van mn tegenstander.
Qua Belgische wegen en weggebruikers is dat wel het minst erge.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:56 schreef JDude het volgende:
Heel leuk ook in België... daar schijnt het normaal te zijn om bij een beetje regen al je mistachterlicht aan te zetten.
Klopt, dat ze denken dat de rechterstrook op een driestrookssnelweg er uitsluitend voor de sier ligt is vervelender.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Qua Belgische wegen en weggebruikers is dat wel het minst erge.
Dan is dat duidelijkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ga er serieus op in idd, was ook niet sarcastisch ofzo.
Dat knipperlicht is in Frankrijk echt een must hoor, alleen als ze die zien schuiven ze een baantje terug, anders blijven ze gerust kilometers links rijden. En vrijwel iedereen doet het ook consequent, dus je weet wel waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:19 schreef JaimyLee het volgende:
In Frankrijk blijkt het normaal te zijn om tijdens het inhalen je linker knipperlicht aan te laten staan. Compleet nutteloos natuurlijk, maar als ze het heel graag willen doen vind ik het goed. Het irritante is alleen dat ze het ook doen als ze op een 3(of meer)-baansweg het ook doen als ze niet helemaal links rijden. Dan rijden ze eerst rechts, gaan ze naar het midden met knipperlicht, en houden ze hem aan op de middelste baan. Als je dan op de linkerbaan aan komt rijden weet je nou niet of ze nou naar de linkerbaan komen..
Zou je puur als autorijder dus liever daar op de weg vertoeven dan hier in Nederland of zeg je alles afwegende dat het toch niet zo heel slecht hier in Nederland (EU) is i.v.g. met daar.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef Descendent het volgende:
Heb drie weken in de VS gereden; en t valt me op dat:
- Amerikanen vergeleken met Hollanders veel socialer zijn (ruimte geven bij invoegen, afstand houden, voorrang geven bij kruispunten etc..... MAarrrrr.... een aantal van het het verkeersinzicht heeft van een doperwt; wat ook het grote aantal deuken in een gemiddelde Amerikaanse auto verklaart.![]()
Toch is het wel relaxed rijden daar; behalve in de grote steden bij drukte.(maar ja, da's altijd zo).
Heeft alles te maken met de ruimte. Overal waar je veel ruimte hebt, merk je dat mensen makkelijker en minder opgefokt zijn, omdat ze niet continu met anderen opgescheept zitten. Iets dat hier in Nederland (Hollandquote:Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef Descendent het volgende:
Heb drie weken in de VS gereden; en t valt me op dat:
- Amerikanen vergeleken met Hollanders veel socialer zijn (ruimte geven bij invoegen, afstand houden, voorrang geven bij kruispunten etc..... MAarrrrr.... een aantal van het het verkeersinzicht heeft van een doperwt; wat ook het grote aantal deuken in een gemiddelde Amerikaanse auto verklaart.![]()
Toch is het wel relaxed rijden daar; behalve in de grote steden bij drukte.(maar ja, da's altijd zo).
klopt je lampen afstellen blijft moeilijk... Net als je lampen lager zetten als je een caravan achter je auto hangtquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Volgens mij zijn er ook heel veel auto's met normaal licht die je verblinden omdat de stand van de koplampen gewoon veels te hoog staat.
Of ze moeten met stadslichten rijden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk op een snelweg.
Het valt me op dat bij veel bedrijfswagens de koplampen op zo'n hoogte zitten dat ze af fabriek al verblindend zijn. Ik snap dat niet waarom die lampen zo hoog op de auto moeten. Dat is bij vrachtwagens ook niet zo en bij personenauto's ook niet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:03 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
klopt je lampen afstellen blijft moeilijk... Net als je lampen lager zetten als je een caravan achter je auto hangt
Of ze daadwerkelijk verblinden, hangt af van de hoogte-afstelling (dus de bestuurder). Dat is met de meeste personenauto's niet anders.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:11 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Het valt me op dat bij veel bedrijfswagens de koplampen op zo'n hoogte zitten dat ze af fabriek al verblindend zijn. Ik snap dat niet waarom die lampen zo hoog op de auto moeten. Dat is bij vrachtwagens ook niet zo en bij personenauto's ook niet.
Het lijkt een bewuste ontwerpkeuze te zijn, maar ik vind het alleen maar irritant en verblindend.
Toevallig heeft tie met holland helemaal gelijk. In oosten van land word heel anders dan in zuid en noord holland, naja ok, utrecht zit er ook bij.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heeft alles te maken met de ruimte. Overal waar je veel ruimte hebt, merk je dat mensen makkelijker en minder opgefokt zijn, omdat ze niet continu met anderen opgescheept zitten. Iets dat hier in Nederland (Holland) -op reguliere tijden- vrij zelden het geval is.
In Nieuw-Zeeland zijn de mensen, net als in de VS en Canada, ook merkbaar makkelijker en socialer.
Ook als ze dat op middenstrook doen? Dan weet iedereen ook waar ze aan toe zijn? Wat doen ze dan als ze rijstrook wisselen, knipperlicht uit? Of gevaren licht aan?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat knipperlicht is in Frankrijk echt een must hoor, alleen als ze die zien schuiven ze een baantje terug, anders blijven ze gerust kilometers links rijden. En vrijwel iedereen doet het ook consequent, dus je weet wel waar je aan toe bent.
Dat is niet rechts inhalen. Dat is op je rijstrook blijven. Anders moet je 2 stroken opzij, dat is on overzichtelijk en kan dus gevaarlijk zijnquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef The6thgate het volgende:
Vrijdagavond even op en neer naar Brabant, maar ik heb echt 5 keer last gehad van een auto die op een 3-baans snelweg stug op de middelste baan blijft plakken. Hoe moeilijk is het om gewoon zoveel mogelijk rechts aan te houdenEn dan boos worden als ze rechts worden ingehaald.
Vertel dat maar aan de rechter nadat je een boete gekregen hebt voor rechts inhalen. Waarschijnlijk kom je gewoon aan het betalen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:10 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dat is niet rechts inhalen. Dat is op je rijstrook blijven. Anders moet je 2 stroken opzij, dat is on overzichtelijk en kan dus gevaarlijk zijn
Zodra die linkshanger niet gepakt word is het selectief bekeuren. Dan is het dus een gevolg aanpakken en niet de oorzaak. Maar ja rechts inhalen is hogere boete dan linkshangen, dus weet je gelijk waar prio ligt van diender.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de rechter nadat je een boete gekregen hebt voor rechts inhalen. Waarschijnlijk kom je gewoon aan het betalen.
Dat je op je rijstrook blijft staat helemaal los van het rechts inhalen. Zodra je met je neus 1mm langs een ander voertuig bent, heb je ingehaald.
True.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:53 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Zodra die linkshanger niet gepakt word is het selectief bekeuren. Dan is het dus een gevolg aanpakken en niet de oorzaak. Maar ja rechts inhalen is hogere boete dan linkshangen, dus weet je gelijk waar prio ligt van diender.
Ik haal op die manier ook vaak genoeg rechts in, maar het is gewoon nog steeds niet toegestaan. Maar ik wil wel eens weten hoe het werkt als iemand op de 2e rijstrook rijdt, en je hem op de 5e rijstrook, en dus rechts, inhaalt (rijstroken tel je van links naar rechts). Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht gebeurd dat nogal regelmatig zeg maar...quote:Zal dan ook mn beweegredenen vertellen, dat ik heus niet zomaar rechts inhaal, maar dat ik niet 2 of zelfs meer (a2) stroken opzij ga (met alle onoverzichtelijke gevaren van dien als er aardig wat auto's rijden) omdat er een klapjosti is die zich niet aan de verkeersregels houd.
Ik heb paar keer gehad, dat ondanks goed opletten, meerdere banen opschuiven niet altijd even makkelijk gaat. En dat alleen omdat iemand 2 of 3 rijstroken te ver naar links rijd, ow en dan nog regelmatig onder maximum snelheid ook nog eens...
Met rode letters? Of zwarte?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Marco001 het volgende:
Kreeg zelfs een keer een middelvinger van iemand die al c.a. 4km links plakte terwijl rechts helemaal vrij was toen ik hem inhaalde..Om nog maar te zwijgen over die mensen die het niet kunnen hebben als je hun inhaalt en dus links blijven rijden (met zo'n 110km/u)maar zodra je er rechts voorbij wilt wel opeens het gaspedaal weten te vinden.
Laatst op de N33 vol op de remmen moeten staan om een ongeluk te voorkomen: De weg achter mij was volledig vrij maar toch besloot een Astra (met wit kenteken...) om de caravan + auto voor hem in te gaan halen op c.a. 100 meter voor mij..
En reken maar niet dat hij remde hoor.Als ik ook gewoon was doorgereden had er een ambulance kunnen komen. (Ik reed 100, hij waarschijnlijk ook)
Klopt, zelfs op stukken waar je 120 mag....quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:37 schreef JDude het volgende:
Op de A2 Amsterdam >< Utrecht gewoon de cc op 110@teller en dan in rijstrook 1 of 2 iedereen voorbijtuffen. Bijna niemand lijkt daar nog harder dan 95 te durven.
Sowieso valt het me op dat er veel mensen niet weten hoe ze moeten inhalen of invoegen. Bij die laatste gaat het regelmatig bijna fout; 100 meter voor me vrij, 100 meter achter me vrij en dan toch presteren om precies naast mijn auto de snelweg op te willen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Marco001 het volgende:
Laatst op de N33 vol op de remmen moeten staan om een ongeluk te voorkomen: De weg achter mij was volledig vrij maar toch besloot een Astra (met wit kenteken...) om de caravan + auto voor hem in te gaan halen op c.a. 100 meter voor mij..
En reken maar niet dat hij remde hoor. Als ik ook gewoon was doorgereden had er een ambulance kunnen komen. (Ik reed 100, hij waarschijnlijk ook)
Belgen zijn hier zeldzaam.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:36 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Met rode letters? Of zwarte?
Want over belgen hebben we het niet, kan je apart forum voor beginnen...
Dat onnodig links rijden doen ze daar ook veel te veel ja.. 3 baans weg, en zelfs als hij leeg is stug in het midden blijven rijden..quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:08 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ook als ze dat op middenstrook doen? Dan weet iedereen ook waar ze aan toe zijn? Wat doen ze dan als ze rijstrook wisselen, knipperlicht uit? Of gevaren licht aan?
Word tijd dat franse overheid het gewoon verbied of aanpakt, net zoals onnodig links rijden. DAN weten mensen waar ze aan toe zijn.
Dat op de middelste strook doen heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en volgens mij leren ze dat ook alleen te gebruiken op de meest linker strook. Beetje zoals wij leren dat je een baantje moet opschuiven indien mogelijk wanneer een ander wil invoegen, soort ongeschreven regel. Gewoon lekker meedoen, denk dat je er wel vanuit kan gaan dat wanneer ze het op de middelste strook doen, en er is geen reden om naar de derde strook te gaan, dat je dan gewoon kan inhalen zonder zorgen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:08 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ook als ze dat op middenstrook doen? Dan weet iedereen ook waar ze aan toe zijn? Wat doen ze dan als ze rijstrook wisselen, knipperlicht uit? Of gevaren licht aan?
Word tijd dat franse overheid het gewoon verbied of aanpakt, net zoals onnodig links rijden. DAN weten mensen waar ze aan toe zijn.
Als het druk is en ze niet in 1 keer naar links door kunnen, ga ik voor ze kunnen naar links en blokkeer ze de mogelijkheid en rijden ze weer achter mequote:Op maandag 5 augustus 2013 11:15 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Sowieso valt het me op dat er veel mensen niet weten hoe ze moeten inhalen of invoegen. Bij die laatste gaat het regelmatig bijna fout; 100 meter voor me vrij, 100 meter achter me vrij en dan toch presteren om precies naast mijn auto de snelweg op te willen.
Wat me regelmatig met de luxere leasebakken overkomt is dat ze hem toch nog even snel in dat kleine gaatje voor me persen, terwijl er achter me een zee van ruimte is. En omdat ze met een bloedvaart aan komen rijden, moeten ze meteen in de ankers en ik dus ook....
Daar had jaimy het wel over.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat op de middelste strook doen heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en volgens mij leren ze dat ook alleen te gebruiken op de meest linker strook. Beetje zoals wij leren dat je een baantje moet opschuiven indien mogelijk wanneer een ander wil invoegen, soort ongeschreven regel. Gewoon lekker meedoen, denk dat je er wel vanuit kan gaan dat wanneer ze het op de middelste strook doen, en er is geen reden om naar de derde strook te gaan, dat je dan gewoon kan inhalen zonder zorgen.
Daarom zei ik het.quote:Het irritante is alleen dat ze het ook doen als ze op een 3(of meer)-baansweg het ook doen als ze niet helemaal links rijden. Dan rijden ze eerst rechts, gaan ze naar het midden met knipperlicht, en houden ze hem aan op de middelste baan.
Blokkeren vind ik dan ook weer te lullig. Ik hou rekening met anderen en verwacht dat zij dat ook met mij doen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:30 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Als het druk is en ze niet in 1 keer naar links door kunnen, ga ik voor ze kunnen naar links en blokkeer ze de mogelijkheid en rijden ze weer achter me
Doe dat niet met opzet, maar ik kan eerder rijstrook opschuiven als er een gaatje valt dan iemand voor mij? Dus moet die voor mij weer wachten op volgend gaatjequote:Op maandag 5 augustus 2013 13:36 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Blokkeren vind ik dan ook weer te lullig. Ik hou rekening met anderen en verwacht dat zij dat ook met mij doen.
Als iemand mij dwars zit en ik hem daarom weer dwars ga zitten, is het eind zoek...
Sterk verhaal.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijden
Weet je wat irritant is (Naast kwestie van goed opletten).. Als er dan een busje voor je rijdt, en die haalt "op het laatste moment" pas in (Gaat pas opzij) zodat jij opeens geconfronteerd bent met zo;n ding voor je neus..quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:06 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Bovenstaande gehandicaptenvoertuig die heerlijk tuffend op de snelweg voor ons rijdt alsof het een autoloze zondag is in de Polder.
Vond ik ook. Maar dat soort aandachttrekkers denken stoer te zijn door zo weinig mogelijk te vertellen om zo nieuwsgierigheid op te wekken. Mag best voor een post of wat, maar op een gegeven moment wordt het vervelend. Zelfs nu weet ik nog steeds niet wat meneer hazematachtentachtig voor de dagelijkse kost doet.quote:
Hij heeft geen werk, en kijkt nog bij zijn ouders op zolder naar porno.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar dat soort aandachttrekkers denken stoer te zijn door zo weinig mogelijk te vertellen om zo nieuwsgierigheid op te wekken. Mag best voor een post of wat, maar op een gegeven moment wordt het vervelend. Zelfs nu weet ik nog steeds niet wat meneer hazematachtentachtig voor de dagelijkse kost doet.
Dat komt omdat ik geen alledaagse baan hebt. Dus is het niet zo makkelijk uit te leggen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar dat soort aandachttrekkers denken stoer te zijn door zo weinig mogelijk te vertellen om zo nieuwsgierigheid op te wekken. Mag best voor een post of wat, maar op een gegeven moment wordt het vervelend. Zelfs nu weet ik nog steeds niet wat meneer hazematachtentachtig voor de dagelijkse kost doet.
nope. Ik heb een goed betaalde fulltime baan en heb mn eigen koopwoning dus ik hoef geen porno bij mn ouders op zolder te kijken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:59 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Hij heeft geen werk, en kijkt nog bij zijn ouders op zolder naar porno.
Je doet ook niet erg je best om het uit te leggen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:08 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik geen alledaagse baan hebt. Dus is het niet zo makkelijk uit te leggen.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:08 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik geen alledaagse baan hebt. Dus is het niet zo makkelijk uit te leggen.
De eerste twee zinnen van de eerste alinea en de eerste zin van de tweede alinea was voldoende geweest. Kort gezegd ben je verantwoordelijk voor de gevaarlijke stoffen op een bedrijf op het haventerrein.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:07 schreef hazmat88 het volgende:
Voor de mensen die graag willen weten wat ik doe voor werk:
Ik werk op een containerterminal in de Rotterdamse haven. Mijn werk daar is voornamelijk op kantoor plannen beoordelen op het gebied van gevaarlijke stoffen. Ook vragen andere afdelingen aan ons hoelang wij bepaalde gevaarlijke stoffen op het terrein mogen hebben zoals bijvoorbeeld vuurwerk of radio actieve stoffen. Daarnaast controleren we of alles juist weggezet is op het terrein zodat wij aan onze milieu vergunning blijven voldoen. Bij het werk hoort ook contact onderhouden met diverse overheden zoals ILenT en DCMR. Naast dit kantoorwerk doen we op het terrein controles op containers met gevaarlijke stoffen. We controleren bijvoorbeeld of alles correct gelabeld is (volgens ADR/ADN/RID/IMDG wetgeving). Ook kunnen wij op verzoek van een rederij gasmetingen verrichten op containers om te kijken of er een explosief lucht/gas mengsel of een giftig lucht/gas mengels is in een container. Als wij radio actieve stoffen binnen krijgen verrichten wij hier ook metingen op om te bepalen wat een veilige afstand is. Dit zijn onze normale dagelijkse werkzaamheden.
Naast onze normale werkzaamheden gaan wij bij calamiteiten met containers met gevaarlijke stoffen kijken of er daadwerkelijk gevaarlijke stoffen vrijkomen. Hiervoor hebben wij diverse meetapparatuur en chemie pakken en onafhankelijke adembescherming. Als er sprake is van een kleine lekkage kunnen wij dit zelf verhelpen. Bij een grote lekkage laten we de brandweer ter plaatse komen en geven we hun advies hoe ze te werk moeten gaan. Verder beheren wij ook de brandmeldinstallaties in de gebouwen op ons terrein en als er bepaalde werkzaamheden zijn schakelen we op verzoek en na beoordeling van de werkzaamheden de brandmelders uit.
Zo dat was even snel een omschrijving wat ik doe.
Dat verschilt volgens mij per situatie/agent. Op wegmisbruikers (of blik op de weg) heb ik weleens een situatie gezien waarbij er een linkshanger rechts ingehaald werd maar toch ook degene was die het stopteken kreeg.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
True.
[..]
Ik haal op die manier ook vaak genoeg rechts in, maar het is gewoon nog steeds niet toegestaan. Maar ik wil wel eens weten hoe het werkt als iemand op de 2e rijstrook rijdt, en je hem op de 5e rijstrook, en dus rechts, inhaalt (rijstroken tel je van links naar rechts). Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht gebeurd dat nogal regelmatig zeg maar...
Ik mag dan werken in uniform maar op de weg heb ik niks te zeggen. Maar ik wou het ook weer niet te kort maken zeg maar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De eerste twee zinnen van de eerste alinea en de eerste zin van de tweede alinea was voldoende geweest. Kort gezegd ben je verantwoordelijk voor de gevaarlijke stoffen op een bedrijf op het haventerrein.
Het leek erop dat je ook op de openbare weg verantwoordelijkheden hebt, vandaar de verwarring.
Maar wel interessant.
Moeilijk. Ik denk dat als je aan de Amerikanen gewend bent het daar leuker rijden is. Relaxter; minder oipgefokt; alleen dat je er rechts mag inhalen is wel ff wennen. (als ze dat bij jou doen vooral)quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zou je puur als autorijder dus liever daar op de weg vertoeven dan hier in Nederland of zeg je alles afwegende dat het toch niet zo heel slecht hier in Nederland (EU) is i.v.g. met daar.
Ondanks dat het een kutsituatie is dat vaker voorkomt (ook op de A16, ten zuiden van de drechttunnel) denk ik dat je te laat was met het bedenken van een oplossing. Je wilde voor de vrachtauto invoegen. Prima, maar dan moet je 1000% zeker weten dat er geen koekwaus meteen na de vrachtauto naar rechts gaat. De actie van lichtblauw vind ik zelfs artikel-5-waardig (gevaarlijke situatie creëren) omdat hij/zij 'm ongezien naar rechts gooit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:16 schreef Anne het volgende:
Ik kan de situatie niet meer terug vinden op Google Maps, dus ik heb weer even mijn paint-skills misbruikt:
[ afbeelding ]
Ik ben de gele auto en het gaat in deze om de blauwe auto en de verkeerssituatie in 't algemeen.
De auto in het blauw heeft zojuist een vrachtwagen ingehaald, achter hem rijdt niemand dus hij zou niet per se meteen naar rechts hoeven gaan (al is dat uiteraard altijd wel gewenst).
Nu moet ik gaan invoegen. Ik kan (en mag) niet naar rechts want daar rijden auto's met caravans, ik kan ook niet meer remmen en dan pas naar links gaan, want daar rijdt die vrachtwagen, dus ik moet wel per se naar links, invoegen voor die vrachtwagen, iets waar ik ook op had gerekend te kunnen doen.
De blauwe auto had dit eigenlijk wel moeten en kunnen zien, maar besluit om gewoon naar de rechterrijstrook te gaan en door te drukken, zelfs nadat onze neuzen elkaar bijna raken. En zelfs nadat ik eens toeter.
Uiteindelijk kan ik niet anders dan wat afremmen en rij ik op zowel de linker als rechterrijstrook en druk mezelf dan maar heel vlak achter de blauwe auto en hoop dat de vrachtwagen maar een beetje meewerkt.
Maar wat ik niet snap:
Waarom is er daar geen doorgestrokken streep voor het naar de rechterrijstrook gaan vanuit de linkerrijstrook?
Jepquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:01 schreef JDude het volgende:
Zal zoiets geweest zijn dan?
http://m.flickr.com/photos/chriszwolle/4824331415/lightbox/
Dat zijn de momenten waarop 200+ pk onder je rechtervoet wél nuttig is in Nederland. Dan kan je met even gassen een ongeluk voorkomen en voor de blauwe auto invoegen. Overigens belachelijk van die blauwe auto, dan mis je echt ergens een klepje in je hersenen waar "verkeersinzicht" op staat...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:16 schreef Anne het volgende:
Ik kan de situatie niet meer terug vinden op Google Maps, dus ik heb weer even mijn paint-skills misbruikt:
[ afbeelding ]
Eens. Snelheid heeft me al vaak uit een benarde/enge situatie gered.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:22 schreef BigSmurf het volgende:
Dat zijn de momenten waarop 200+ pk onder je rechtervoet wél nuttig is in Nederland. Dan kan je met even gassen een ongeluk voorkomen en voor de blauwe auto invoegen. Overigens belachelijk van die blauwe auto, dan mis je echt ergens een klepje in je hersenen waar "verkeersinzicht" op staat...
Eens, mits linksrijder naar rechts kan. Lukt dat niet, dan: boeie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:35 schreef Nairua het volgende:
Linksrijders die zich aan de snelheid houden. Verschrikkelijk irritant.
Ja, uiteraard. Ik ga niet zitten kleven als hij niet naar rechts kan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eens, mits linksrijder naar rechts kan. Lukt dat niet, dan: boeie.
Handiger dan je denkt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:05 schreef Ridocar het volgende:
'Dreigend gevaar' als excuus gebruiken om veel vermogen goed te praten.
Noodzakelijk niet, maar op sommige momenten inderdaad wel bijzonder handig. Net nog even tussen die twee vrachtwagens vandaan, net nog even voor die blauwe auto die terugvoegt zonder te kijken, geen samengeknepen billen op een (te) korte invoegstrook. Het scheelt je in dat soort gevallen een boel anticipeerwerk of onbedoeld hinderen van medeweggebruikers, en heel soms ook gewoon een ongeval.quote:
Nee; net als ABS en Traction Control.....quote:
Voor mij noodzakelijk om fatsoenlijk op te trekken als er hier weer mensen gaan invoegen met 50 waar je 100 mag. Dan kan ik er in 1 keer voorbij terwijl zij nog op de invoegstrook rijden.quote:
Of als je langs een slingerende vrachtwagen/auto wilt, achtervolgd wordt of naar de Nurenburgring wil.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:46 schreef totalvamp het volgende:
Voor mij noodzakelijk om fatsoenlijk op te trekken als er hier weer mensen gaan invoegen met 50 waar je 100 mag. Dan kan ik er in 1 keer voorbij terwijl zij nog op de invoegstrook rijden.
Of ff snel gas geven voordat die Golf,BMW,Audi ineens in je bumper zit. Daarnaast is het ook wel fijn als je 150 kan rijden en nog zuinig ook!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:50 schreef Nairua het volgende:
[..]
Of als je langs een slingerende vrachtwagen/auto wilt, achtervolgd wordt of naar de Nurenburgring wil.
Vooral leuk, soms handig.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:51 schreef BigSmurf het volgende:
Oftewel, we kunnen in theorie best zonder, maar op z'n tijd is het retehandig. En ook nog eens leuk.
Ik vind het tegenargument meer een verkapt 'ik heb geen verkeersinzicht dus compenseer ik het met de beschikbare techniek'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:51 schreef Nairua het volgende:
Verkapt ik heb geen snelle auto dus huilie -argument.
Hierin heb ik ook gezeten maar ik zag zelf niet dat mijn rijstrook eindigde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:01 schreef JDude het volgende:
Zal zoiets geweest zijn dan?
http://m.flickr.com/photos/chriszwolle/4824331415/lightbox/
Wow, wat een hoogst interessant verhaal! Vertel me alsjeblieft meer!quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:07 schreef hazmat88 het volgende:
Voor de mensen die graag willen weten wat ik doe voor werk:
Ik werk op een containerterminal in de Rotterdamse haven. Mijn werk daar is voornamelijk op kantoor plannen beoordelen op het gebied van gevaarlijke stoffen. Ook vragen andere afdelingen aan ons hoelang wij bepaalde gevaarlijke stoffen op het terrein mogen hebben zoals bijvoorbeeld vuurwerk of radio actieve stoffen. Daarnaast controleren we of alles juist weggezet is op het terrein zodat wij aan onze milieu vergunning blijven voldoen. Bij het werk hoort ook contact onderhouden met diverse overheden zoals ILenT en DCMR. Naast dit kantoorwerk doen we op het terrein controles op containers met gevaarlijke stoffen. We controleren bijvoorbeeld of alles correct gelabeld is (volgens ADR/ADN/RID/IMDG wetgeving). Ook kunnen wij op verzoek van een rederij gasmetingen verrichten op containers om te kijken of er een explosief lucht/gas mengsel of een giftig lucht/gas mengels is in een container. Als wij radio actieve stoffen binnen krijgen verrichten wij hier ook metingen op om te bepalen wat een veilige afstand is. Dit zijn onze normale dagelijkse werkzaamheden.
Naast onze normale werkzaamheden gaan wij bij calamiteiten met containers met gevaarlijke stoffen kijken of er daadwerkelijk gevaarlijke stoffen vrijkomen. Hiervoor hebben wij diverse meetapparatuur en chemie pakken en onafhankelijke adembescherming. Als er sprake is van een kleine lekkage kunnen wij dit zelf verhelpen. Bij een grote lekkage laten we de brandweer ter plaatse komen en geven we hun advies hoe ze te werk moeten gaan. Verder beheren wij ook de brandmeldinstallaties in de gebouwen op ons terrein en als er bepaalde werkzaamheden zijn schakelen we op verzoek en na beoordeling van de werkzaamheden de brandmelders uit.
Zo dat was even snel een omschrijving wat ik doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:07 schreef hazmat88 het volgende:
Voor de mensen die graag willen weten wat ik doe voor werk:
Ik werk op een containerterminal in de Rotterdamse haven. Mijn werk daar is voornamelijk op kantoor plannen beoordelen op het gebied van gevaarlijke stoffen. Ook vragen andere afdelingen aan ons hoelang wij bepaalde gevaarlijke stoffen op het terrein mogen hebben zoals bijvoorbeeld vuurwerk of radio actieve stoffen. Daarnaast controleren we of alles juist weggezet is op het terrein zodat wij aan onze milieu vergunning blijven voldoen. Bij het werk hoort ook contact onderhouden met diverse overheden zoals ILenT en DCMR. Naast dit kantoorwerk doen we op het terrein controles op containers met gevaarlijke stoffen. We controleren bijvoorbeeld of alles correct gelabeld is (volgens ADR/ADN/RID/IMDG wetgeving). Ook kunnen wij op verzoek van een rederij gasmetingen verrichten op containers om te kijken of er een explosief lucht/gas mengsel of een giftig lucht/gas mengels is in een container. Als wij radio actieve stoffen binnen krijgen verrichten wij hier ook metingen op om te bepalen wat een veilige afstand is. Dit zijn onze normale dagelijkse werkzaamheden.
Naast onze normale werkzaamheden gaan wij bij calamiteiten met containers met gevaarlijke stoffen kijken of er daadwerkelijk gevaarlijke stoffen vrijkomen. Hiervoor hebben wij diverse meetapparatuur en chemie pakken en onafhankelijke adembescherming. Als er sprake is van een kleine lekkage kunnen wij dit zelf verhelpen. Bij een grote lekkage laten we de brandweer ter plaatse komen en geven we hun advies hoe ze te werk moeten gaan. Verder beheren wij ook de brandmeldinstallaties in de gebouwen op ons terrein en als er bepaalde werkzaamheden zijn schakelen we op verzoek en na beoordeling van de werkzaamheden de brandmelders uit.
Zo dat was even snel een omschrijving wat ik doe.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:02 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Wow, wat een hoogst interessant verhaal! Vertel me alsjeblieft meer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
Tevens -purist.
Ze zijn wel afstelbaar, maar doordat ze hoger zitten dan bij een personenauto werkt het verblindend. Je zou ze eigenlijk recht naar beneden moeten richten om niet verblindend te zijn. Maar dat is geen optie, want dan zie je niks. Dus richt je ze naar voren zodat je ongeveer hetzelfde lichtbereik heeft als bij een personenauto. Maar dan krijg je dus die verblindende werking. Ze zitten gewoon te hoog.quote:Op maandag 5 augustus 2013 01:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of ze daadwerkelijk verblinden, hangt af van de hoogte-afstelling (dus de bestuurder). Dat is met de meeste personenauto's niet anders.
Als die dingen niet afstelbaar waren, maar wel verblindden, zou de fabrikant denk ik redelijk snel een probleem krijgen met de overheid.
Zulke praktijken bedoel je, vanaf 0:10? Van 130 naar 90. Gelukkig zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef Balsam het volgende:
Dan heeft hij je tenminste nog wel gezien, en besloten om achter je te gaan inplaats van in je zijkant of hem ervoor te knallen terwijl jij 135 op de teller rijd
Dit kan je verwachten, maar het is wel vrij extreem.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Zulke praktijken bedoel je, vanaf 0:10? Van 130 naar 90. Gelukkig zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.
Je mag daar ook maar 100 km/h, vrij lastig inschatten voor die Volvo als jij met bijna 140 km/h aan komt rijden. Maar het idee is duidelijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Zulke praktijken bedoel je, vanaf 0:10? Van 130 naar 90. Gelukkig zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.
Die vrachtwaggel mag ook wel eens naar rechts in plaats van in het midden blijven kachelen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Zulke praktijken bedoel je, vanaf 0:10? Van 130 naar 90. Gelukkig zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.
Dat laatste heb ik wel eens gehad(laatst nog, moest ik extra gas geven om een ongeluk te voorkomen. Als ik vol op de remmen was gegaan of gewoon door was blijven rijden was er een botsing geweest.).. Ook vaak genoeg meegemaakt dat ik gewoon het vermogen mistte om netjes in te kunnen voegen op de snelweg. Dat waren dan busjes die met veel plankgas net 70km/u halen op de invoegstrook.. Dan kan je soms erg lang wachten voor er ruimte is om in te voegen..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind het tegenargument meer een verkapt 'ik heb geen verkeersinzicht dus compenseer ik het met de beschikbare techniek'.
Ik heb idd een 90pk diesel, maar ook toen ik snellere auto's tot mijn beschikking had, heb ik mijzelf nooit in een situatie gebracht dat alleen opgelost kon worden door hard op het gas te stampen.
Liever dat dan mensen die al een km voor de afslag af gaan remmen op de provinciale weg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef KYC het volgende:
Waarom mensen in de uitvoegstrook nog een dot gas geven maybe vinden ze het lekker om ff op dat laatste stukje te knallen? ik weet het ook niet...
En die vrachtwagen op de rechter rijstrook moet dan maar op de vluchtstrook gaan rijden? Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:09 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Die vrachtwaggel mag ook wel eens naar rechts in plaats van in het midden blijven kachelen.
Hopelijk heb je op de weg een beter inzicht....quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:09 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Die vrachtwaggel mag ook wel eens naar rechts in plaats van in het midden blijven kachelen.
Heeft ook zoveel zin bij inhalen/slingerende vrachtwagens/achtervolgingen/invoegen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik vind het tegenargument meer een verkapt 'ik heb geen verkeersinzicht dus compenseer ik het met de beschikbare techniek'.
Dus als je een keer in een <100pk-hok zit ben je meteen een gevaar op de weg... goed bezig.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:13 schreef Nairua het volgende:
[..]
Heeft ook zoveel zin bij inhalen/slingerende vrachtwagens/achtervolgingen/invoegen.
Stoer, wmb mag je meteen je roze plasticje inleveren.quote:En ik heb een racelicentie. Verkeersinzicht, pff.
Vanwaar de aanname en waarom zou ik mijn plastiekje moeten inleveren?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 03:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus als je een keer in een <100pk-hok zit ben je meteen een gevaar op de weg... goed bezig.
[..]
Stoer, wmb mag je meteen je roze plasticje inleveren.
Racelicentie zegt niets, zijn genoeg F1 coureurs die meer brokken maken dan de gemiddelde automobilist.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:13 schreef Nairua het volgende:
[..]
Heeft ook zoveel zin bij inhalen/slingerende vrachtwagens/achtervolgingen/invoegen.
En ik heb een racelicentie. Verkeersinzicht, pff.
Je meent het. Enig idee hoe hard dat gaat?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:06 schreef Daeron het volgende:
Racelicentie zegt niets, zijn genoeg F1 coureurs die meer brokken maken dan de gemiddelde automobilist.
Ik heb het over brokken op de openbare weg, niet op de racebaanquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:09 schreef Nairua het volgende:
[..]
Je meent het. Enig idee hoe hard dat gaat?
In mijn geval heb ik veel geleerd over hoe je maximale controle houdt en een verbeterde anticipatie van situaties.
250.000km schadevrij. (auto+motor)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:09 schreef Daeron het volgende:
Ik heb het over brokken op de openbare weg, niet op de racebaan
Dat kan, maar ik wilde enkel aangeven dat het hebben van een racelicentie geen enkele garantie is dat je daarna ook op de openbare weg met minder brokken rondrijdt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:11 schreef Nairua het volgende:
[..]
250.000km schadevrij. (auto+motor)
Omdat je aangeeft dat verkeersinzicht iets is dat jij schijnbaar niet nodig vindt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 04:39 schreef Nairua het volgende:
[..]
Vanwaar de aanname en waarom zou ik mijn plastiekje moeten inleveren?
Ik heb geen racelicentie, en rijd al ruim 350.000km schadevrij. Ik moet toch echt een natuurtalent zijn dan...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:11 schreef Nairua het volgende:
[..]
250.000km schadevrij. (auto+motor)
Alleen jammer dat een gecontroleerde omgeving zoals een circuit totaal niks te maken heeft met de openbare weg.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:09 schreef Nairua het volgende:
een verbeterde anticipatie van situaties
Waar lees je dat?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:15 schreef Ridocar het volgende:
Omdat je aangeeft dat verkeersinzicht iets is dat jij schijnbaar niet nodig vindt.
Keep dreaming.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:23 schreef OEM het volgende:
Alleen jammer dat een gecontroleerde omgeving zoals een circuit totaal niks te maken heeft met de openbare weg.
Uiteraard. Dat insinueer ik ook niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:12 schreef Daeron het volgende:
Dat kan, maar ik wilde enkel aangeven dat het hebben van een racelicentie geen enkele garantie is dat je daarna ook op de openbare weg met minder brokken rondrijdt.
Je doet de reputatie van racertjes geen goed met zulke onelinersquote:
Hier:quote:
Maar eigenlijk straalt dat uit alle posts die je hebt geplaatst. 'Ik heb een racelicentie, dus ik rij beterder dan jullie allemaal bij elkaar.'quote:
Nee, zeggen dat het -niets- te maken heeft met de openbare weg, dat is sterk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:35 schreef OEM het volgende:
Maar goed, gelukkig ken ik ook mensen met racelicentie die er wel een volwassen kijk op hebben.
Ik bedoelde dat ik buiten de reguliere rijopleiding ik juist veel heb gehad aan de cursus mbt verkeersinzicht. Het is puur een extra waarvan ik vind dat het zeker nut heeft. Ik ga niet oordelen over anderen, dat is zeker niet mijn intentie.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:36 schreef Ridocar het volgende:
Maar eigenlijk straalt dat uit alle posts die je hebt geplaatst. 'Ik heb een racelicentie, dus ik rij beterder dan jullie allemaal bij elkaar.'
Ja, misschien rij je me op het circuit vierkant eruit (ik weet het wel zeker), maar ik weet net zo zeker dat je maar een fractie ziet van het verkeer om je heen op de openbare weg. Ook dat straal je in je posts uit.
Excuses zijn niet nodig. We dwaalden ook behoorlijk af...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:39 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik buiten de reguliere rijopleiding ik juist veel heb gehad aan de cursus mbt verkeersinzicht. Het is puur een extra waarvan ik vind dat het zeker nut heeft. Ik ga niet oordelen over anderen, dat is zeker niet mijn intentie.
Mijn excuses.
Zo'n cursus voor je racelicentie zorgt ervoor dat je een veel betere voertuigcontrole krijgt. Je weet wat de auto kan en wat hij doet als je hem flink de bocht door duwt e.d.. Verkeersinzicht is echter iets totaal anders en heeft echt (bijna) niets te maken met hetgeen wat je op t circuit leert. Er is immers niets zo onvoorspelbaar als de mede weggebruiker.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:39 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik buiten de reguliere rijopleiding ik juist veel heb gehad aan de cursus mbt verkeersinzicht. Het is puur een extra waarvan ik vind dat het zeker nut heeft. Ik ga niet oordelen over anderen, dat is zeker niet mijn intentie.
Mijn excuses.
Nee, echt?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Excuses zijn niet nodig. We dwaalden ook behoorlijk af...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heet in het ABN gewoon "omgeving". Weer wat geleerd!quote:
Tevens -purist.
Grote vraag hier is: reed er verkeer rechts? Zo nee: gewoon opzouten naar rechts. En dat geldt ook als je bijv. maar 30 seconde rechts had kunnen rijden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Mensen die 140-150 rijden waar je 120 mag of 130 waar je 100 mag en dan moeilijk gaan doen als je zelf links rijdt + de maximale snelheid
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zware bestelbussen die links gaan staan bij een VRI in een oprit+invoegsituatie (dus geen mogelijkheid om voor te sorteren) en dan dus niet op gang komen. Ga dan verdomme rechts staan. Zelfde irritatie voor mensen die links staan voor diezelfde VRI en hun gas niet kunnen vinden. Ik rijd echt niet het meest snelle hok, maar als ik rustig aan moet doen om niet op je trekhaak te belanden, doe je iets fout. En dan ook nog van die figuren die eerst 3 autos rechts laten passeren eer ze gaan rijden. Flikker op naar rechts.
[..]
Grote vraag hier is: reed er verkeer rechts? Zo nee: gewoon opzouten naar rechts. En dat geldt ook als je bijv. maar 30 seconde rechts had kunnen rijden.
Cracked me up deze postquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zware bestelbussen die links gaan staan bij een VRI in een oprit+invoegsituatie (dus geen mogelijkheid om voor te sorteren) en dan dus niet op gang komen. Ga dan verdomme rechts staan. Zelfde irritatie voor mensen die links staan voor diezelfde VRI en hun gas niet kunnen vinden. Ik rijd echt niet het meest snelle hok, maar als ik rustig aan moet doen om niet op je trekhaak te belanden, doe je iets fout. En dan ook nog van die figuren die eerst 3 autos rechts laten passeren eer ze gaan rijden. Flikker op naar rechts.
[..]
Grote vraag hier is: reed er verkeer rechts? Zo nee: gewoon opzouten naar rechts. En dat geldt ook als je bijv. maar 30 seconde rechts had kunnen rijden.
Moet eerlijk bekennen dat ik daar ook wel eens sta. Maar enkel als er serieus veel handicapable plaatsen over zijn, het niet direct voor de ingang is en er geen conventie van gehandicapten is aangekondigd.quote:
Dit, plus je andere posts over je superieure rijgedrag (denk jezelf) ben je inderdaad voor de meeste fokkers al demote tot racertjequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:47 schreef Nairua het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik daar ook wel eens sta. Maar enkel als er serieus veel handicapable plaatsen over zijn, het niet direct voor de ingang is en er geen conventie van gehandicapten is aangekondigd.
Eén woord: asociaal. Die plekken zijn er niet voor niets.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:47 schreef Nairua het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik daar ook wel eens sta. Maar enkel als er serieus veel handicapable plaatsen over zijn, het niet direct voor de ingang is en er geen conventie van gehandicapten is aangekondigd.
Benen breken dan is het legitiem.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:31 schreef shifto het volgende:
[..]
Dit, plus je andere posts over je superieure rijgedrag (denk jezelf) ben je inderdaad voor de meeste fokkers al demote tot racertje
Maar goed dat je er zoveel verstand van hebt. Op naar de 500.000 Km zonder brokken! Held.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:31 schreef shifto het volgende:
[..]
Dit, plus je andere posts over je superieure rijgedrag (denk jezelf) ben je inderdaad voor de meeste fokkers al demote tot racertje
Maar goed dat je er zoveel verstand van hebt. Op naar de 500.000 Km zonder brokken! Held.
Zal een keer een foto posten. Kijken of je dan nog steeds huilie doet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:45 schreef BigSmurf het volgende:
Eén woord: asociaal. Die plekken zijn er niet voor niets.
Een foto waarvan? Ongeacht de situatie is het gewoon "not done" om te parkeren op een invalideplek als je niet invalide bent.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:25 schreef Nairua het volgende:
[..]
Zal een keer een foto posten. Kijken of je dan nog steeds huilie doet.
Vraag 1: Heb jij last van iemand die te hard rijdt op de autoweg of autosnelweg? Gewoon even eerlijk antwoorden, ik weet het antwoord namelijk wel: geen last van. Als ik 's avonds en 's nachts de kans krijg, hobbel ik rustig hele stukken 140-160... Als ik geen zin heb in iets, kan ik ook rustig de hele rit 100 rijden en nee, dan heb ik ook geen last van iemand die harder wilt. Net als, wanneer ik harder rijd, ik in principe, zo lang iedereen keurig rechts houdt waar mogelijk, ik ook niet echt last kan hebben van iemand die "maar" 130 doet. Blijft deze daarna links hangen, dan wordt hij lastig. Daarbij is 130 geen overtreding, dat is de maximale snelheid op de Nederlandse wegen, dus zeggen dat iemand die op jouw teller 140 rijdt een klojo is, is een gevaarlijke uitspraak. Wie zegt dat jouw teller niet een afwijking van 10 km/h heeft (reed van de winter met een voertuig die 15 km/h afwijking had).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:56 schreef KYC het volgende:
klojo's die 130-140 rijden heb je altijd (meestal van die lease stationwagen bakken die denken dat ze in een Ferrari rijden...)
Totdat je in NL een boete krijgt: 340 euro.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:47 schreef Nairua het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik daar ook wel eens sta. Maar enkel als er serieus veel handicapable plaatsen over zijn, het niet direct voor de ingang is en er geen conventie van gehandicapten is aangekondigd.
Dat is dan ook een goede motivatie om het niet te doen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Totdat je in NL een boete krijgt: 340 euro.
Dan leer je t snel af :-)
En nee, die heb ik niet gehad.
Zelfs al 360 euro tegenwoordig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Totdat je in NL een boete krijgt: 340 euro.
Dan leer je t snel af :-)
En nee, die heb ik niet gehad.
Op wie/wat reageer je?quote:
Gehandicapten moeten niet zeiken... Ze hebben vaak een rolstoel, terwijl wij moeten lopen... Kunnen dus makkelijk achteraan parkeren...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:25 schreef JohnB52 het volgende:
Meer dan terecht, die boete.
Je zal zelf maar gehandicapt zijn, en niet naar de winkel kunnen, omdat iemand zn auto daar neerpleurt, kan je weer naar huis...
Gelukkig krijgen alleen mensen met een rolstoel zo'n kaart.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:11 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gehandicapten moeten niet zeiken... Ze hebben vaak een rolstoel, terwijl wij moeten lopen... Kunnen dus makkelijk achteraan parkeren...
Geen idee of je trollt maargoed...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:11 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gehandicapten moeten niet zeiken... Ze hebben vaak een rolstoel, terwijl wij moeten lopen... Kunnen dus makkelijk achteraan parkeren...
1. jij leest niet, want ik zeg "vaak" = dus "niet altijd"quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen alleen mensen met een rolstoel zo'n kaart.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee of je trollt maargoed...
Het zijn niet alleen rolstoelers die daar mogen parkeren. Het kunnen ook mensen zijn die niet goed kunnen lopen. Die mogen wat jou betreft een eindje strompelen. En hoe denk jij dat het uitstappen gaat, al dan niet met rolstoel? Die vakken zijn niet zomaar een stuk groter...
Ja, wat is het nou? Sarcasme of nuance? Ik zie in je post geen van beide.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
1. jij leest niet, want ik zeg "vaak" = dus "niet altijd"
2. kijk eens naar het smiley piccie
[..]
Sarcasme uiteraard...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou? Sarcasme of nuance? Ik zie in je post geen van beide.
Je zal maar niet gehandicapt zijn en niet naar de winkel kunnen omdat alle plekken bezet zijn, behalve de 10 invalide-plaatsen. Kan je weer naar huis.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:25 schreef JohnB52 het volgende:
Meer dan terecht, die boete.
Je zal zelf maar gehandicapt zijn, en niet naar de winkel kunnen, omdat iemand zn auto daar neerpleurt, kan je weer naar huis...
Nou, als er daadwerkelijk 10 gehandicaptenplaatsen vrij zijn en de rest staat stampvol (en ja, die situaties komen soms voor); hoe groot is de kans dat er in de tijd dat jij er bent ineens 10 gehandicapten komen? Als je enigszins gezond verstand hebt, weet je dat die kans zo goed als nihil is, tenzij er, zoals Nairua zegt, heel toevallig een invalidenconventie gaat plaatsvinden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:25 schreef JohnB52 het volgende:
Meer dan terecht, die boete.
Je zal zelf maar gehandicapt zijn, en niet naar de winkel kunnen, omdat iemand zn auto daar neerpleurt, kan je weer naar huis...
Er zijn inderdaad een paar kruispunten waar de verkeerslichten zo slecht staan afgesteld (op volstrekt verlaten kruispunten), dat ik 's avonds laat het rode licht nog wel eens negeer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:10 schreef JohnB52 het volgende:
Jaja, en als t verkeerslicht op rood staat en er komt niemand aan, dan rij je gewoon door?
"het mag niet" is geen discussie (want de wet is met dit soort dingen redelijk zwart/wit). Of het redelijkerwijs kan, is een heel andere discussie en zo gauw het enige argument van iemand nog is "het mag niet", weet ik genoegquote:Maakt niet uit of het vol of niet vol staat, het mag gewoon niet.
Hoe is de exacte situatie daar, en waarom kán het volgens jou niet?quote:Hier in vlissingen bij de ahxl zijn er ook genoeg van die mensen die denken, het kan wel even, nee dus, zelfde geld voor het ziekenhuis, ook niet.
Nee vrind, zo werkt dat niet; dan had je niet op mijn post in moeten gaan en alleen dat moeten typen. Ik moet natuurlijk nog wel kunnen reagerenquote:Back on topic dus maar weer!
Ik wacht tegenwoordig altijd wel keurig (ooit weggekomen met een waarschuwing op zo'n moment 's nachts, dure grap zo'n rood licht), maar eens dat veel verkeerslichten 's nachts gewoon op knipperend oranje kunnen, zeker die waarbij geen lussen in de weg aanwezig zijn en je dus de hele sessie moet wachten op groen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:57 schreef Nairua het volgende:
Men mag weer lekker gaan bashen, maar goed.
Rood licht midden in de nacht bij een overzichtelijk kruispunt staat voor mij gelijk aan een stop bord.
Dat hebben ze hier niet. (.be)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:07 schreef BigSmurf het volgende:
maar eens dat veel verkeerslichten 's nachts gewoon op knipperend oranje kunnen
Redelijkerwijs kan het heel vaak maar daar kopen agenten niks voorquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:54 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad een paar kruispunten waar de verkeerslichten zo slecht staan afgesteld (op volstrekt verlaten kruispunten), dat ik 's avonds laat het rode licht nog wel eens negeer.
[..]
"het mag niet" is geen discussie (want de wet is met dit soort dingen redelijk zwart/wit). Of het redelijkerwijs kan, is een heel andere discussie en zo gauw het enige argument van iemand nog is "het mag niet", weet ik genoeg
[..]
Hoe is de exacte situatie daar, en waarom kán het volgens jou niet?
[..]
Nee vrind, zo werkt dat niet; dan had je niet op mijn post in moeten gaan en alleen dat moeten typen. Ik moet natuurlijk nog wel kunnen reageren
Nee, want het mag niet, dus kunnen ze je ervoor bekeuren. Dat is dan ook het risico wat je loopt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Redelijkerwijs kan het heel vaak maar daar kopen agenten niks voor
Kijk maar op google earth, gildeweg 6 vlissingen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:54 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad een paar kruispunten waar de verkeerslichten zo slecht staan afgesteld (op volstrekt verlaten kruispunten), dat ik 's avonds laat het rode licht nog wel eens negeer.
[..]
"het mag niet" is geen discussie (want de wet is met dit soort dingen redelijk zwart/wit). Of het redelijkerwijs kan, is een heel andere discussie en zo gauw het enige argument van iemand nog is "het mag niet", weet ik genoeg
[..]
Hoe is de exacte situatie daar, en waarom kán het volgens jou niet?
[..]
Nee vrind, zo werkt dat niet; dan had je niet op mijn post in moeten gaan en alleen dat moeten typen. Ik moet natuurlijk nog wel kunnen reageren
Nee je mag alleen door oranje rijden als stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:59 schreef Iwanius het volgende:
Wat is er de laatste tijd met agenten die auto's aanhouden (nee, niet ik) als die door oranje rijden?
M.a.w nog net even snel optrekken om rood mis te lopen.![]()
Je mag toch gewoon door oranje rijden zolang het maar niet rood is...
Helemaal met je eens, daar is het niet nodig; "een stukje extra lopen" is ook geen geldige reden om er te gaan staan. Maar je begrijpt hopelijk, dat dit een andere situatie is dan die, die ik eerder schetste?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:03 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Kijk maar op google earth, gildeweg 6 vlissingen.
Mensen die te lui zijn om n stukje extra te lopen...
Waar moet die anders rijden?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zag tijdje geleden een scootmobiel die midden op het fietspad reed____!
Rechts natuurlijk. Er stonden van die witte scheidingslijnen en daar reed ze gewoon recht overheenquote:
Oh ik dacht dat je doelde op het feit dat die op het fietspad reedquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Rechts natuurlijk. Er stonden van die witte scheidingslijnen en daar reed ze gewoon recht overheen
Ah ik snap hetquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je doelde op het feit dat die op het fietspad reed
Inhalen, bedoel je. En als je wordt ingehaald heb je maar effe te wachten, zo werkt t nou eenmaal. Wil je niet remmen dan had je beter moeten anticiperen (oftewel eerder naar links achter die gele met 120, ofwel eerder gas iets lossen en dan met 110 achter die groene). Laatste optie is wel de sociaalste, trouwens.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:53 schreef RodeCordoba het volgende:
Mensen die andere mensen niet de linkerbaan op laten irriteren mij ook.
[ afbeelding ]
Groen zorgt ervoor dat Rood moet afremmen voor de vrachtwagen, waarna ik uiteindelijk met 90km/h moet gaan invoegen,
Is inderdaad strontvervelend, maar die ondervang ik door in te schatten waar hij me in de weg gaat rijden, dus als hij me niet rap genoeg inhaalt pleur ik hem er gewoon voor. Mensen rijden tegenwoordig vaak in een compleet hersendode toestand op de cc; anticiperen is er niet meer bij, en effe een tikkie op die hendel of het stuur erbij of eraf is om de één of andere manier vaak teveel moeite, en dus donder ik hem desnoods met een toefje gas bij, gewoon naar links.. de groeten voor zequote:Op zondag 11 augustus 2013 12:53 schreef RodeCordoba het volgende:
Mensen die andere mensen niet de linkerbaan op laten irriteren mij ook.
[ afbeelding ]
Groen zorgt ervoor dat Rood moet afremmen voor de vrachtwagen, waarna ik uiteindelijk met 90km/h moet gaan invoegen,
Helemaal mee eens, mensen 'lezen' het verkeer te weinig.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is inderdaad strontvervelend, maar die ondervang ik door in te schatten waar hij me in de weg gaat rijden, dus als hij me niet rap genoeg inhaalt pleur ik hem er gewoon voor. Mensen rijden tegenwoordig vaak in een compleet hersendode toestand op de cc; anticiperen is er niet meer bij, en effe een tikkie op die hendel of het stuur erbij of eraf is om de één of andere manier vaak teveel moeite, en dus donder ik hem desnoods met een toefje gas bij, gewoon naar links.. de groeten voor ze![]()
Als je regelmatig in die situatie zit, moet je je misschien wat eerder gaan 'voorbereiden' op die inhaalaktie door te kijken wat er achter ja allemaal gebeurt en aan komt hobbelen op die linkerbaan
Dat is normaal in duitsland. Zodra er een snelheidsbeperking is gaan ze op de rem staanquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:07 schreef knep het volgende:
Oh ja, irritaties van de Duitse Autobahn:
Middenbaan plakkers
Mensen die op de linkerbaan bij iedere aangegeven snelheidsbeperking remmen en niet naar rechts gaan
Weet ik maar blijf dan niet 20 km links rijdenquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:15 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Dat is normaal in duitsland. Zodra er een snelheidsbeperking is gaan ze op de rem staan
de rechterbaan is behoorlijk eng hoorquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:44 schreef knep het volgende:
[..]
Weet ik maar blijf dan niet 20 km links rijden.
Dit. Heel erg mee eens. Tijd dat de politie eens actief gaat controleren op onnodige decibellenquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Niet zozeer op de weg, als wel erlangs: Ik woon dichtbij een N weg, en hoewel ik daar over het algemeen weinig last van heb zijn er twee dingen die wel irriteren: Lawaaiige motorfietsen die elk stoplicht als een verplichte dragrace zien, en vrachtwagens die tegenwoordig ook sportuitlaten hebben die schijnbaar aan geen enkele eis hoeven te voldoen en klinken alsof er een zeetanker door je straat vaart op topsnelheid.
Dat is dus het probleem.. Zo'n test dient onder bepaalde omstandigheden uitgevoerd te moeten worden, en aangezien de politie geen geluidsdichte kamer met zich meezeult...quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:18 schreef NoBody122 het volgende:
Dit. Heel erg mee eens. Tijd dat de politie eens actief gaat controleren op onnodige decibellen
Een gekeurde uitlaat betekent uiteraard niet dat die uitlaat ook daadwerkelijk overal onder gemonteerd mag worden...quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem.. Zo'n test dient onder bepaalde omstandigheden uitgevoerd te moeten worden, en aangezien de politie geen geluidsdichte kamer met zich meezeult...
Maar moet zo'n uitlaat niet gekeurd zijn? Eigenlijk zou de politie bij twijfel zo'n rapport op moeten kunnen vragen bij de eigenaar van zo'n pijp.
Da's dan ook weer waar....quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een gekeurde uitlaat betekent uiteraard niet dat die uitlaat ook daadwerkelijk overal onder gemonteerd mag worden...
Heb je met scooter ook met de begrenzerquote:Op zondag 11 augustus 2013 17:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Da's dan ook weer waar....
Bovendien zitten er tegenwoordig kleppen met afstandsbediening in die dingen.. Klepje dicht, uitlaat legaal!
Ze testen toch wel, op rollerbank bv en dan gelijk geluid? Zo moeilijk is geluid uit buurt te filteren of iig te metenquote:Op zondag 11 augustus 2013 17:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem.. Zo'n test dient onder bepaalde omstandigheden uitgevoerd te moeten worden, en aangezien de politie geen geluidsdichte kamer met zich meezeult...
Maar moet zo'n uitlaat niet gekeurd zijn? Eigenlijk zou de politie bij twijfel zo'n rapport op moeten kunnen vragen bij de eigenaar van zo'n pijp.
Bedoel je niet de motorrem?quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:00 schreef Viezze het volgende:
Er zit in sommige (of misschien wel alle) vrachtwagens een klep ergens in de uitlaat die ze open kunnen zetten waardoor de vrachtwagen te veel lawaai maakt. Sommige chauffeurs vinden dat mooi. Is niet toegestaan overigens, maar veel wordt er niet gecontroleerd denk ik.
Nee. Weet niet precies hoe het heet (is wel eens voorbij gekomen bij Blik op de Weg), zorgt voor extra lawaai.quote:
Ach, gelukkig kan je er ook vaak rechts langs... Onder het mom van: "Alvast links voorgesorteerd, dus rechts inhalen mag."quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:44 schreef knep het volgende:
[..]
Weet ik maar blijf dan niet 20 km links rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |