Waarom moeten ze dan naar links gaan? Omdat jij naar het midden wil?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
trolololol.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
Ben jij de nieuwe PTA-mod?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
trolololol.
Jij krijgt een note, zie de topicwaarschuwing.
Ja, gewogen en te licht bevonden, dus kan nog effe gaan duren.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja klopt, waar blijft mijn blauwe username? Is deze überhaupt al aangevraagd?
quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
En wat nou als er op de linkerstrook iemand rijdt die 130 rijdt? Moet die dan maar gewoon de vangrail in?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Nee, maar gelukkig bestaan ze wel om het rijden wat gemakkelijker te maken op de weg.
Maar vrachtwagens die 100 rijden?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:53 schreef stephano1990 het volgende:
Waar ik me goed aan kan irriteren zijn caravans die met 105 een hele reeks vrachtwagens gaan inhalen die 100 rijden! Heb laatst een half uur lang achter een oude camper gezeten die dit deed! En gewoon weigeren als hij de gelegenheid had, om aan de kant te gaan, ondanks lichtsignalen en claxonneren!
Op de teller van de gemiddelde auto, denk ik. En ja; er zijn aardig wat vrachtwagens die dat gewoon halen.quote:
Een camper is geen caravan. En een vrachtwagen rijdt niet zo hard.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:53 schreef stephano1990 het volgende:
Waar ik me goed aan kan irriteren zijn caravans die met 105 een hele reeks vrachtwagens gaan inhalen die 100 rijden! Heb laatst een half uur lang achter een oude camper gezeten die dit deed! En gewoon weigeren als hij de gelegenheid had, om aan de kant te gaan, ondanks lichtsignalen en claxonneren!
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op de teller van de gemiddelde auto, denk ik. En ja; er zijn aardig wat vrachtwagens die dat gewoon halen.
Is dat niet het eerste wat eruit gaat bij een gemiddelde chauffeur? Die begrenzer? Want er zijn toch een hoop vrachtwagens die harder rijden dan 90 km/h op de GPS.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.
Begrenzer op een vrachtauto is nauwkeurig genoeg om er voor te zorgen dat hij niet harder gaat dan 89 échte km/h
Klopt, vandaar ook dat ik het heb over de teller van de gemiddelde auto. Die wijken meestal tussen de 5 en de 10 KM/u (naar boven) af namelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.
Begrenzer op een vrachtauto is nauwkeurig genoeg om er voor te zorgen dat hij niet harder gaat dan 89 échte km/h
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
Was het maar zo'n feestzit toch regelmatig achter vrachtwagens op autowegen en die gaan echt niet harder dan 90 op de gps.
Dat strookt toch gewoon met wat Viezze typt?quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef blup het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.
Dan zal het wel 80 of 90 zijn geweest, kan goed. Het punt is dat de camper niet veel harder reed dan die vrachtwagens en zodoende lange tijd het verkeer op de linker baan ophield.quote:
euhm oeps ja, ik moest bigsmurf quoten.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat strookt toch gewoon met wat Viezze typt?
Tja als zijn snelheid hoger ligt dan die van de vrachtwagen, zal hij er toch een keer voorbij moeten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:33 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dan zal het wel 80 of 90 zijn geweest, kan goed. Het punt is dat de camper niet veel harder reed dan die vrachtwagens en zodoende lange tijd het verkeer op de linker baan ophield.
Ik bedoelde niet harder dan 90. Je hebt de idd ook die niet harder dan 80 gaan.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef blup het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen... We rijden altijd +100km/h, rommelen altijd met de tacho(schijven), als er al een werkende tachograaf in zit, rijden altijd 60 uur achter elkaar, zijn horken in het verkeer....quote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Is dat niet het eerste wat eruit gaat bij een gemiddelde chauffeur? Die begrenzer? Want er zijn toch een hoop vrachtwagens die harder rijden dan 90 km/h op de GPS.
Het was een serieuze vraag. Ik betwijfel namelijk of dat technisch kan tegenwoordig. Misschien bedriegt m'n gevoel me dan teveel, maar bij 100 km/h (op de GPS, 103 - 104 op de teller cruisecontrol) duurt het met regelmaat behoorlijk lang voordat ik voorbij een vrachtwagen ben, langer dan je zou denken bij dus 10 km/h snelheidsverschil.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen...
Ga eens op de weg letten.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
Ik zit as we speak in zo'n max. 3,5t. bakwagentje. Geen idee of'ie überhaupt begrensd is, ik rij er eigenlijk nooit harder dan 110 mee uit oogpunt van lawaai, veiligheid, verbruik. Af en toe even 120 als ik een inhaalmanoeuvre snel wil afronden. 130 lijkt me ronduit kut, maar ja, als je gehaast bent of moet zijn...
Zit er een plaat uit de vrachtwagenseries op, dan gelden alle regels gewoon. Dus tacho, begrenzer, inhaalverboden, etc.
Ja, dat is begrijpelijk, maar hij bleef gewoon een goed half uur links rijden met een hele stoet auto's achter hem. Hij had voldoende mogelijkheden om naar rechts te gaan en om het overige verkeer er even langs te laten.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tja als zijn snelheid hoger ligt dan die van de vrachtwagen, zal hij er toch een keer voorbij moeten.
Een goed half uurquote:Op maandag 29 juli 2013 19:55 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk, maar hij bleef gewoon een goed half uur links rijden met een hele stoet auto's achter hem. Hij had voldoende mogelijkheden om naar rechts te gaan en om het overige verkeer er even langs te laten.
Maar dat is ook gewoon waar... Als je zelf een gehaast ventje bent dat nooit verder is gekomen dan een Toyota Yaris of een VW Golf... Dan is zo'n vrachtwagen inderdaad een hork die niet doorrijdt, alleen maar ongelukken maakt (dat jij hem daarvoor even afsneed, laten we ter zijde), 60 uur doorrijdt (omdat jij onderweg naar vakantie telkens dezelfde trucks blijft tegenkomen, van 1 firma, als je in 16 uur naar Milaan trapt) en een tachograaf, wat is dat?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen... We rijden altijd +100km/h, rommelen altijd met de tachto(schijven), als er al een werkende tachograaf in zit, rijden altijd 60 uur achter elkaar, zijn horken in het verkeer....
Maar toch, veel van die camperhokken worden gereden door generatie babyboom zonder haast onderweg met precies 100 km/h die vinden dat de hele wereld zich maar aan hun moet aanpassen.quote:
Dit dus, weliswaar maak ik mij er niet druk omdat ze er toch van genieten..quote:Op maandag 29 juli 2013 20:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar toch, veel van die camperhokken worden gereden door generatie babyboom zonder haast onderweg met precies 100 km/h die vinden dat de hele wereld zich maar aan hun moet aanpassen.
Lossen op de rijbaan mag niet en eEen voertuig mag sowieso niet op het voetgangersgedeelte komen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui, ik ben het even kwijt:
Hoe zit het formeel/juridisch als een bestelwagen zijn wagen op de weg stilzet in een woonwijk/gewone straat (of voor een deel op de straat met wielen ook op de stoep) en daarmee het hele verkeer stremt wat er langs moet. Kan men in alle rust lekker gaan laden of lossen of moet men maar gewoon een plek opzoeken( ook al is dat een straat verder) om de boel te lossen en de rest lopend doen.
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui, ik ben het even kwijt:
Hoe zit het formeel/juridisch als een bestelwagen zijn wagen op de weg stilzet in een woonwijk/gewone straat (of voor een deel op de straat met wielen ook op de stoep) en daarmee het hele verkeer stremt wat er langs moet. Kan men in alle rust lekker gaan laden of lossen of moet men maar gewoon een plek opzoeken( ook al is dat een straat verder) om de boel te lossen en de rest lopend doen.
Op de rijbaan:quote:Feitcode R315 B: Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken (bijv. laten stilstaan op een trottoir/voetpad etc.)
quote:Feitcode R395: Een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt/kan worden gehinderd
Mensen die meeremmen...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Meer in de auto een ergernis dan echt een ergernis aan andere automobilisten, maar past hier ook wel: Mensen die "Met je mee rijden." Voorbeelden: "Ga hier maar links." "Pas je op, ze controleren hier vaak" (terwijl je even vlot op trekt, maar nog maar 30 rijdt, om in te voegen op een 50 weg).
Of constant slikken/slissen/puffen...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die meeremmen...of dat ze zich schrap gaan zetten terwijl er niks aan de hand is...
maar het aller irritantst.... Pas op he? Kind/fietser whatever daar.... etc....
Wat serieus goed helpt: schuurpapier keer of 10 met de gordel mee naar binnen. Loste het probleem bij mij perfect op. Er zit gewoon heel veel stof tussen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of constant slikken/slissen/puffen...
Oja, nog een irritatie: Ik heb nu een wat oudere auto, dus hang a.u.b. je gordel binnen. Ik heb het al tig keer gezegd, maar gewoon stug dat ding lang laten hangen, uitstappen, dus dichtsmijten (ook een irritatie) en plok, gordel er weer eens tussen.![]()
![]()
Ah, dan ben ik dus eigenlijk altijd in overtreding met mijn taxi als ik ergens moet laden/lossen en hier in de uitgaansstraat sowieso(net ruimte voor 1 auto.)quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:22 schreef swollywood het volgende:
[..]
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.
Met 2 wielen op de stoep:
[..]
Op de rijbaan:
[..]
Gebeurt in taxi's ook zeer regelmatig.. Sommigen zitten al vol met deuken en krassen in het portier daardoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of constant slikken/slissen/puffen...
Oja, nog een irritatie: Ik heb nu een wat oudere auto, dus hang a.u.b. je gordel binnen. Ik heb het al tig keer gezegd, maar gewoon stug dat ding lang laten hangen, uitstappen, dus dichtsmijten (ook een irritatie) en plok, gordel er weer eens tussen.![]()
![]()
Snap ik ook niet. Ik doe altijd m'n gordel aan, en als ik 'm afdoe zorg ik altijd dat 'ie netjes opgerold zit. Ik laat 'm niet eens schieten, dikke kans dat de sluitplaat (of hoe dat met plastic omsloten metalen ding ook heet) anders tegen de zijruit komt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of constant slikken/slissen/puffen...
Oja, nog een irritatie: Ik heb nu een wat oudere auto, dus hang a.u.b. je gordel binnen. Ik heb het al tig keer gezegd, maar gewoon stug dat ding lang laten hangen, uitstappen, dus dichtsmijten (ook een irritatie) en plok, gordel er weer eens tussen.![]()
![]()
Ik doe meestal even seinen met mistlichten, dat is sowieso iets wat iemand nooit doet, dus waarschijnlijk gaat diegene dan wel denken, hey er zal wel iets met mijn lichten zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:29 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen zat er achter me een auto op leeftijd met 1 heel zwak brandende koplamp en om die reden 1 koplamp die zowat door je hoofd heen straalt.
Daarnaast had 'ie geen kentekenplaat voor.
Hoe maak ik ze zoiets nou eigenlijk duidelijk? Seinen met achterlichten ofzo levert alleen maar vragende blikken op.
hmm komt me bekend voorquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef Balsam het volgende:
Gisteren in almere een motor die via de rechterstrook waar duidelijk op staat dat hij bedoeld is voor Lijnbaan bussen en hem daarna gelijk vlak voor mijn auto knalt weer.
Vlak daarna op de weg bij de zeeburger tunnel in amsterdam een auto die vanaf links zo zijn auto tussen die van mij en een voorgangen prakt waar hij bijna geen ruimte voor had en hij geen richting voor aangaf.
Flink op de toeter gedrukt en gas los gelaten, al had ik een dashcam aan staan.
Betreffende chauffeur moest de afrit nog halen.
Heb later maar het bedrijf opgebeld waar de betreffende leiding gevende ontkende dat zijn chauffeurs zulk weg gedrag vertonen.
Daarna maar vermeld dat ik wat dat betreft mijn dashcam filmpje wel wil uploaden naar youtube en de link naar hem wil toesturen, gaf hij toch maar snel aan dat hij de betreffende chauffeur zou aanspreken op zijn weg gedrag aangezien dit hun goede naam kan kosten.
Dank voor het uitgebreide antwoord. Als laatste of het überhaupt zin heeft om dit digitaal (foto's)te melden aan de instanties die hiermee te maken hebben. Dus doen zij hiermee iets als bewijs voor een boete?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:22 schreef swollywood het volgende:
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.
Met 2 wielen op de stoep:
Op de rijbaan:
Je bedoelt dat jij de politie inlicht en foto's meestuurt? Dat was ooit de werkwijze van een luie agent. Heeft nog een rel opgeleverd.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dank voor het uitgebreide antwoord. Als laatste of het überhaupt zin heeft om dit digitaal (foto's)te melden aan de instanties die hiermee te maken hebben. Dus doen zij hiermee iets als bewijs voor een boete?
Van mij mag het, maar het staat nogal NSB-achtig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:43 schreef Iwanius het volgende:
Oh, dus dit soort actieve oplossingen worden niet op prijs gesteld begrijp ik?
Link?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij de politie inlicht en foto's meestuurt? Dat was ooit de werkwijze van een luie agent. Heeft nog een rel opgeleverd.
Het is wel gruwelijk irritant dat soort gedrag in woonwijken. Maar om dan melding te maken is gewoon triest, zeg er dan zelf wat vanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:43 schreef Iwanius het volgende:
Oh, dus dit soort actieve oplossingen worden niet op prijs gesteld begrijp ik?
Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik de dooie hoek meekijk. Maar lever verder nooit commentaar, of hij/zij moet echt niet kunnen rijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die meeremmen...of dat ze zich schrap gaan zetten terwijl er niks aan de hand is...
maar het aller irritantst.... Pas op he? Kind/fietser whatever daar.... etc....
Lever wel eens commentaar, bijv als iemand even niet oplet o.i.d. Maand of 2 terug nog, onderweg naar Eindhoven met een maat, op de A2 bij Geldermalsen 130 op de teller, hij even zijn tomtom iets op aantikken en er kwam er een wel heel hard dichterbij, toen maar even gevraagd of hij hem gezien had. En bij iemand die een afstandsbediening pakte toen er eentje voor hem vol op de remmen ging ook even gezegd dat ze stil stonden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik de dooie hoek meekijk. Maar lever verder nooit commentaar, of hij/zij moet echt niet kunnen rijden.
Weet je soms heb je gewoon geen zin opnieuw woorden aan een veelvoorkomend iets als dit vuil te maken en neem je dit soort oplossingen ter hand als compensatie. Je hoeft niks te zeggen dan alleen de persoon gewoon digitaal vast te leggen en de informatie door te spelen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is wel gruwelijk irritant dat soort gedrag in woonwijken. Maar om dan melding te maken is gewoon triest, zeg er dan zelf wat van
Ik heb ook wel eens commentaar op de rijstijl van m'n vriendin, maar dan altijd achteraf.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die meeremmen...of dat ze zich schrap gaan zetten terwijl er niks aan de hand is...
maar het aller irritantst.... Pas op he? Kind/fietser whatever daar.... etc....
Ja dan is er niks mis mee toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lever wel eens commentaar, bijv als iemand even niet oplet o.i.d. Maand of 2 terug nog, onderweg naar Eindhoven met een maat, op de A2 bij Geldermalsen 130 op de teller, hij even zijn tomtom iets op aantikken en er kwam er een wel heel hard dichterbij, toen maar even gevraagd of hij hem gezien had. En bij iemand die een afstandsbediening pakte toen er eentje voor hem vol op de remmen ging ook even gezegd dat ze stil stonden.
Ik geloof niet dat er sprake was van dreigend gevaar...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:03 schreef Iwanius het volgende:
De bestuurder achter je kan niet altijd zien wat jij ziet...
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijdenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:26 schreef Ridocar het volgende:
Sinds gisteren: Politieagenten. Altijd ouwehoeren in de auto, niet bewust van het verkeer om hen heen. Ik zie linksrijders, bumperklevers, sms-ers, drugsrunners en drugstoeristen... en er wordt gewoon niet ingegrepen.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijden
Je bent beveiliger?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijden
fyi geen politie uniform en op de a15/n15 rijden alle agenten lekker door. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze onder de 120 reden. Tenzij ze zagen dat ik even hard reed op een redelijke afstandquote:
beveiligers zou ik als ik een agent was juist aan de kant zetten. De meeste denken dat ze god zijn en alles wel mogen. Reden genoeg voor een prentquote:
Lekker duidelijk. Kun je iets specifieker zijn?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:36 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
ik houd me bezig met gevaarlijke stoffen
Bij calamiteiten met gevaarlijke stoffen geef ik advies aan de overheidsinstanties. Daarnaast beoordeel ik vooral plannen om bepaalde dingen met gevaarlijk stoffen te gaan doen. Ook geef ik advies over de wetgeving m.b.t. gevaarlijke stoffen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Kun je iets specifieker zijn?
Jij bent toch niet zoeentje die kijkt of ik m'n schriftelijke instructie wel binnen handbereik op het dashboard heb liggen, en of de kommaatjes op de vrachtbrief wel op de juiste plaats staan?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:41 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Bij calamiteiten met gevaarlijke stoffen geef ik advies aan de overheidsinstanties. Daarnaast beoordeel ik vooral plannen om bepaalde dingen met gevaarlijk stoffen te gaan doen. Ook geef ik advies over de wetgeving m.b.t. gevaarlijke stoffen.
Waarschijnlijk krijg je een heel vaag antwoord, maar ik denk niet dat deze meneer een ambtenaar is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij bent toch niet zoeentje die kijkt of ik m'n schriftelijke instructie wel binnen handbereik op het dashboard heb liggen, en of de kommaatjes op de vrachtbrief wel op de juiste plaats staan?
Ik kijk wel regelmatig de papieren na ja en of iemand beschikt over de juiste papieren beschikt om met gevaarlijke stoffen de weg op te mogen. Maar ik ben zeker geen komma neuker. Als er iets niet klopt haal ik wel verhaal bij de verzender.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij bent toch niet zoeentje die kijkt of ik m'n schriftelijke instructie wel binnen handbereik op het dashboard heb liggen, en of de kommaatjes op de vrachtbrief wel op de juiste plaats staan?
klopt. Ik ben geen ambtenaarquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je een heel vaag antwoord, maar ik denk niet dat deze meneer een ambtenaar is.
Ja.quote:
Waarom zou je ooit op je dashboard kijken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:03 schreef hazmat88 het volgende:
Ah nog een ergenis. Mensen die met hun mistachterlicht aan rijden. Kan je geen hand voor ogen zien snap ik het maar als je gewoon goed zicht heb vind ik het behoorlijk irritant. Dat mensen ze vergeten uit te zetten kan ik ook niet begrijpen want volgens mij gaat er bij 99% van de auto's een lampje branden op je dashboard als je ze aanzet.
omdat de meeste mensen geen snelheid kunnen houden en ongemerkt steeds langzamer gaan rijden en ondertussen maar klagen over de auto's die zo hard voorbij komen. Daarnaast moet een (vreemd) brandend lampje op je dashboard opvallen lijkt mij. Maar je hebt ook mensen (voornamelijk vrouwen) die zo dicht mogelijk op het stuur willen zitten en dan kan ik me wel voorstellen dat ze het niet zien. Dat zijn overigens dezelfde mensen die lichtsignalen niet begrijpenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom zou je ooit op je dashboard kijken?
yup en geen idee hebben dat het degene die achter ze rijden behoorlijk verblind wordenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:40 schreef Erasmo het volgende:
Er zijn hoopjes mensen die geen flauw idee hebben waar dit voor staat:
[ afbeelding ]
Behoorlijk verblind is wel wat overdreven imho, de dimlichten van je tegenliggers zijn feller.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:45 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
yup en geen idee hebben dat het degene die achter ze rijden behoorlijk verblind worden
behoorlijk verblind is inderdaad subjectief, persoonlijk haal ik zo iemand zo snel mogelijk in. Daarnaast irriteer ik me eerder aan die behoorlijk felle rode lampen als aan de dimlichten van mn tegenstander.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Behoorlijk verblind is wel wat overdreven imho, de dimlichten van je tegenliggers zijn feller.
Ik vind het wel een handige indicatie van wat voor persoon er in de auto rijdt.
Ga er serieus op in idd, was ook niet sarcastisch ofzo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:16 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
omdat de meeste mensen geen snelheid kunnen houden en ongemerkt steeds langzamer gaan rijden en ondertussen maar klagen over de auto's die zo hard voorbij komen. Daarnaast moet een (vreemd) brandend lampje op je dashboard opvallen lijkt mij. Maar je hebt ook mensen (voornamelijk vrouwen) die zo dicht mogelijk op het stuur willen zitten en dan kan ik me wel voorstellen dat ze het niet zien. Dat zijn overigens dezelfde mensen die lichtsignalen niet begrijpen
België... daar slaag je pas voor je rij examen als je minstens drie mensen hebt gesneden heb ik het idee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:56 schreef JDude het volgende:
Heel leuk ook in België... daar schijnt het normaal te zijn om bij een beetje regen al je mistachterlicht aan te zetten.
Ik denk dat het door de irritatie gewoon 10x ze erg lijkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:54 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
behoorlijk verblind is inderdaad subjectief, persoonlijk haal ik zo iemand zo snel mogelijk in. Daarnaast irriteer ik me eerder aan die behoorlijk felle rode lampen als aan de dimlichten van mn tegenstander.
Qua Belgische wegen en weggebruikers is dat wel het minst erge.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:56 schreef JDude het volgende:
Heel leuk ook in België... daar schijnt het normaal te zijn om bij een beetje regen al je mistachterlicht aan te zetten.
Klopt, dat ze denken dat de rechterstrook op een driestrookssnelweg er uitsluitend voor de sier ligt is vervelender.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Qua Belgische wegen en weggebruikers is dat wel het minst erge.
Dan is dat duidelijkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ga er serieus op in idd, was ook niet sarcastisch ofzo.
Dat knipperlicht is in Frankrijk echt een must hoor, alleen als ze die zien schuiven ze een baantje terug, anders blijven ze gerust kilometers links rijden. En vrijwel iedereen doet het ook consequent, dus je weet wel waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:19 schreef JaimyLee het volgende:
In Frankrijk blijkt het normaal te zijn om tijdens het inhalen je linker knipperlicht aan te laten staan. Compleet nutteloos natuurlijk, maar als ze het heel graag willen doen vind ik het goed. Het irritante is alleen dat ze het ook doen als ze op een 3(of meer)-baansweg het ook doen als ze niet helemaal links rijden. Dan rijden ze eerst rechts, gaan ze naar het midden met knipperlicht, en houden ze hem aan op de middelste baan. Als je dan op de linkerbaan aan komt rijden weet je nou niet of ze nou naar de linkerbaan komen..
Zou je puur als autorijder dus liever daar op de weg vertoeven dan hier in Nederland of zeg je alles afwegende dat het toch niet zo heel slecht hier in Nederland (EU) is i.v.g. met daar.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef Descendent het volgende:
Heb drie weken in de VS gereden; en t valt me op dat:
- Amerikanen vergeleken met Hollanders veel socialer zijn (ruimte geven bij invoegen, afstand houden, voorrang geven bij kruispunten etc..... MAarrrrr.... een aantal van het het verkeersinzicht heeft van een doperwt; wat ook het grote aantal deuken in een gemiddelde Amerikaanse auto verklaart.![]()
Toch is het wel relaxed rijden daar; behalve in de grote steden bij drukte.(maar ja, da's altijd zo).
Heeft alles te maken met de ruimte. Overal waar je veel ruimte hebt, merk je dat mensen makkelijker en minder opgefokt zijn, omdat ze niet continu met anderen opgescheept zitten. Iets dat hier in Nederland (Hollandquote:Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef Descendent het volgende:
Heb drie weken in de VS gereden; en t valt me op dat:
- Amerikanen vergeleken met Hollanders veel socialer zijn (ruimte geven bij invoegen, afstand houden, voorrang geven bij kruispunten etc..... MAarrrrr.... een aantal van het het verkeersinzicht heeft van een doperwt; wat ook het grote aantal deuken in een gemiddelde Amerikaanse auto verklaart.![]()
Toch is het wel relaxed rijden daar; behalve in de grote steden bij drukte.(maar ja, da's altijd zo).
klopt je lampen afstellen blijft moeilijk... Net als je lampen lager zetten als je een caravan achter je auto hangtquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Volgens mij zijn er ook heel veel auto's met normaal licht die je verblinden omdat de stand van de koplampen gewoon veels te hoog staat.
Of ze moeten met stadslichten rijden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk op een snelweg.
Het valt me op dat bij veel bedrijfswagens de koplampen op zo'n hoogte zitten dat ze af fabriek al verblindend zijn. Ik snap dat niet waarom die lampen zo hoog op de auto moeten. Dat is bij vrachtwagens ook niet zo en bij personenauto's ook niet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:03 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
klopt je lampen afstellen blijft moeilijk... Net als je lampen lager zetten als je een caravan achter je auto hangt
Of ze daadwerkelijk verblinden, hangt af van de hoogte-afstelling (dus de bestuurder). Dat is met de meeste personenauto's niet anders.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:11 schreef Lonely-girl het volgende:
[..]
Het valt me op dat bij veel bedrijfswagens de koplampen op zo'n hoogte zitten dat ze af fabriek al verblindend zijn. Ik snap dat niet waarom die lampen zo hoog op de auto moeten. Dat is bij vrachtwagens ook niet zo en bij personenauto's ook niet.
Het lijkt een bewuste ontwerpkeuze te zijn, maar ik vind het alleen maar irritant en verblindend.
Toevallig heeft tie met holland helemaal gelijk. In oosten van land word heel anders dan in zuid en noord holland, naja ok, utrecht zit er ook bij.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heeft alles te maken met de ruimte. Overal waar je veel ruimte hebt, merk je dat mensen makkelijker en minder opgefokt zijn, omdat ze niet continu met anderen opgescheept zitten. Iets dat hier in Nederland (Holland) -op reguliere tijden- vrij zelden het geval is.
In Nieuw-Zeeland zijn de mensen, net als in de VS en Canada, ook merkbaar makkelijker en socialer.
Ook als ze dat op middenstrook doen? Dan weet iedereen ook waar ze aan toe zijn? Wat doen ze dan als ze rijstrook wisselen, knipperlicht uit? Of gevaren licht aan?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat knipperlicht is in Frankrijk echt een must hoor, alleen als ze die zien schuiven ze een baantje terug, anders blijven ze gerust kilometers links rijden. En vrijwel iedereen doet het ook consequent, dus je weet wel waar je aan toe bent.
Dat is niet rechts inhalen. Dat is op je rijstrook blijven. Anders moet je 2 stroken opzij, dat is on overzichtelijk en kan dus gevaarlijk zijnquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef The6thgate het volgende:
Vrijdagavond even op en neer naar Brabant, maar ik heb echt 5 keer last gehad van een auto die op een 3-baans snelweg stug op de middelste baan blijft plakken. Hoe moeilijk is het om gewoon zoveel mogelijk rechts aan te houdenEn dan boos worden als ze rechts worden ingehaald.
Vertel dat maar aan de rechter nadat je een boete gekregen hebt voor rechts inhalen. Waarschijnlijk kom je gewoon aan het betalen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:10 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dat is niet rechts inhalen. Dat is op je rijstrook blijven. Anders moet je 2 stroken opzij, dat is on overzichtelijk en kan dus gevaarlijk zijn
Zodra die linkshanger niet gepakt word is het selectief bekeuren. Dan is het dus een gevolg aanpakken en niet de oorzaak. Maar ja rechts inhalen is hogere boete dan linkshangen, dus weet je gelijk waar prio ligt van diender.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de rechter nadat je een boete gekregen hebt voor rechts inhalen. Waarschijnlijk kom je gewoon aan het betalen.
Dat je op je rijstrook blijft staat helemaal los van het rechts inhalen. Zodra je met je neus 1mm langs een ander voertuig bent, heb je ingehaald.
True.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:53 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Zodra die linkshanger niet gepakt word is het selectief bekeuren. Dan is het dus een gevolg aanpakken en niet de oorzaak. Maar ja rechts inhalen is hogere boete dan linkshangen, dus weet je gelijk waar prio ligt van diender.
Ik haal op die manier ook vaak genoeg rechts in, maar het is gewoon nog steeds niet toegestaan. Maar ik wil wel eens weten hoe het werkt als iemand op de 2e rijstrook rijdt, en je hem op de 5e rijstrook, en dus rechts, inhaalt (rijstroken tel je van links naar rechts). Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht gebeurd dat nogal regelmatig zeg maar...quote:Zal dan ook mn beweegredenen vertellen, dat ik heus niet zomaar rechts inhaal, maar dat ik niet 2 of zelfs meer (a2) stroken opzij ga (met alle onoverzichtelijke gevaren van dien als er aardig wat auto's rijden) omdat er een klapjosti is die zich niet aan de verkeersregels houd.
Ik heb paar keer gehad, dat ondanks goed opletten, meerdere banen opschuiven niet altijd even makkelijk gaat. En dat alleen omdat iemand 2 of 3 rijstroken te ver naar links rijd, ow en dan nog regelmatig onder maximum snelheid ook nog eens...
Met rode letters? Of zwarte?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Marco001 het volgende:
Kreeg zelfs een keer een middelvinger van iemand die al c.a. 4km links plakte terwijl rechts helemaal vrij was toen ik hem inhaalde..Om nog maar te zwijgen over die mensen die het niet kunnen hebben als je hun inhaalt en dus links blijven rijden (met zo'n 110km/u)maar zodra je er rechts voorbij wilt wel opeens het gaspedaal weten te vinden.
Laatst op de N33 vol op de remmen moeten staan om een ongeluk te voorkomen: De weg achter mij was volledig vrij maar toch besloot een Astra (met wit kenteken...) om de caravan + auto voor hem in te gaan halen op c.a. 100 meter voor mij..
En reken maar niet dat hij remde hoor.Als ik ook gewoon was doorgereden had er een ambulance kunnen komen. (Ik reed 100, hij waarschijnlijk ook)
Klopt, zelfs op stukken waar je 120 mag....quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:37 schreef JDude het volgende:
Op de A2 Amsterdam >< Utrecht gewoon de cc op 110@teller en dan in rijstrook 1 of 2 iedereen voorbijtuffen. Bijna niemand lijkt daar nog harder dan 95 te durven.
Sowieso valt het me op dat er veel mensen niet weten hoe ze moeten inhalen of invoegen. Bij die laatste gaat het regelmatig bijna fout; 100 meter voor me vrij, 100 meter achter me vrij en dan toch presteren om precies naast mijn auto de snelweg op te willen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Marco001 het volgende:
Laatst op de N33 vol op de remmen moeten staan om een ongeluk te voorkomen: De weg achter mij was volledig vrij maar toch besloot een Astra (met wit kenteken...) om de caravan + auto voor hem in te gaan halen op c.a. 100 meter voor mij..
En reken maar niet dat hij remde hoor. Als ik ook gewoon was doorgereden had er een ambulance kunnen komen. (Ik reed 100, hij waarschijnlijk ook)
Belgen zijn hier zeldzaam.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:36 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Met rode letters? Of zwarte?
Want over belgen hebben we het niet, kan je apart forum voor beginnen...
Dat onnodig links rijden doen ze daar ook veel te veel ja.. 3 baans weg, en zelfs als hij leeg is stug in het midden blijven rijden..quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:08 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ook als ze dat op middenstrook doen? Dan weet iedereen ook waar ze aan toe zijn? Wat doen ze dan als ze rijstrook wisselen, knipperlicht uit? Of gevaren licht aan?
Word tijd dat franse overheid het gewoon verbied of aanpakt, net zoals onnodig links rijden. DAN weten mensen waar ze aan toe zijn.
Dat op de middelste strook doen heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en volgens mij leren ze dat ook alleen te gebruiken op de meest linker strook. Beetje zoals wij leren dat je een baantje moet opschuiven indien mogelijk wanneer een ander wil invoegen, soort ongeschreven regel. Gewoon lekker meedoen, denk dat je er wel vanuit kan gaan dat wanneer ze het op de middelste strook doen, en er is geen reden om naar de derde strook te gaan, dat je dan gewoon kan inhalen zonder zorgen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:08 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ook als ze dat op middenstrook doen? Dan weet iedereen ook waar ze aan toe zijn? Wat doen ze dan als ze rijstrook wisselen, knipperlicht uit? Of gevaren licht aan?
Word tijd dat franse overheid het gewoon verbied of aanpakt, net zoals onnodig links rijden. DAN weten mensen waar ze aan toe zijn.
Als het druk is en ze niet in 1 keer naar links door kunnen, ga ik voor ze kunnen naar links en blokkeer ze de mogelijkheid en rijden ze weer achter mequote:Op maandag 5 augustus 2013 11:15 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Sowieso valt het me op dat er veel mensen niet weten hoe ze moeten inhalen of invoegen. Bij die laatste gaat het regelmatig bijna fout; 100 meter voor me vrij, 100 meter achter me vrij en dan toch presteren om precies naast mijn auto de snelweg op te willen.
Wat me regelmatig met de luxere leasebakken overkomt is dat ze hem toch nog even snel in dat kleine gaatje voor me persen, terwijl er achter me een zee van ruimte is. En omdat ze met een bloedvaart aan komen rijden, moeten ze meteen in de ankers en ik dus ook....
Daar had jaimy het wel over.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat op de middelste strook doen heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en volgens mij leren ze dat ook alleen te gebruiken op de meest linker strook. Beetje zoals wij leren dat je een baantje moet opschuiven indien mogelijk wanneer een ander wil invoegen, soort ongeschreven regel. Gewoon lekker meedoen, denk dat je er wel vanuit kan gaan dat wanneer ze het op de middelste strook doen, en er is geen reden om naar de derde strook te gaan, dat je dan gewoon kan inhalen zonder zorgen.
Daarom zei ik het.quote:Het irritante is alleen dat ze het ook doen als ze op een 3(of meer)-baansweg het ook doen als ze niet helemaal links rijden. Dan rijden ze eerst rechts, gaan ze naar het midden met knipperlicht, en houden ze hem aan op de middelste baan.
Blokkeren vind ik dan ook weer te lullig. Ik hou rekening met anderen en verwacht dat zij dat ook met mij doen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:30 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Als het druk is en ze niet in 1 keer naar links door kunnen, ga ik voor ze kunnen naar links en blokkeer ze de mogelijkheid en rijden ze weer achter me
Doe dat niet met opzet, maar ik kan eerder rijstrook opschuiven als er een gaatje valt dan iemand voor mij? Dus moet die voor mij weer wachten op volgend gaatjequote:Op maandag 5 augustus 2013 13:36 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Blokkeren vind ik dan ook weer te lullig. Ik hou rekening met anderen en verwacht dat zij dat ook met mij doen.
Als iemand mij dwars zit en ik hem daarom weer dwars ga zitten, is het eind zoek...
Sterk verhaal.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
politieagenten heb ik dan weer geen last van,scheelt dat ik in uniform rijd en als ik te hard rij (130 waar 100 mag) ze alleen hun vinger opsteken om te groeten en vervolgens gas bij te geven en lekker door te rijden
Weet je wat irritant is (Naast kwestie van goed opletten).. Als er dan een busje voor je rijdt, en die haalt "op het laatste moment" pas in (Gaat pas opzij) zodat jij opeens geconfronteerd bent met zo;n ding voor je neus..quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:06 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Bovenstaande gehandicaptenvoertuig die heerlijk tuffend op de snelweg voor ons rijdt alsof het een autoloze zondag is in de Polder.
Vond ik ook. Maar dat soort aandachttrekkers denken stoer te zijn door zo weinig mogelijk te vertellen om zo nieuwsgierigheid op te wekken. Mag best voor een post of wat, maar op een gegeven moment wordt het vervelend. Zelfs nu weet ik nog steeds niet wat meneer hazematachtentachtig voor de dagelijkse kost doet.quote:
Hij heeft geen werk, en kijkt nog bij zijn ouders op zolder naar porno.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar dat soort aandachttrekkers denken stoer te zijn door zo weinig mogelijk te vertellen om zo nieuwsgierigheid op te wekken. Mag best voor een post of wat, maar op een gegeven moment wordt het vervelend. Zelfs nu weet ik nog steeds niet wat meneer hazematachtentachtig voor de dagelijkse kost doet.
Dat komt omdat ik geen alledaagse baan hebt. Dus is het niet zo makkelijk uit te leggen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar dat soort aandachttrekkers denken stoer te zijn door zo weinig mogelijk te vertellen om zo nieuwsgierigheid op te wekken. Mag best voor een post of wat, maar op een gegeven moment wordt het vervelend. Zelfs nu weet ik nog steeds niet wat meneer hazematachtentachtig voor de dagelijkse kost doet.
nope. Ik heb een goed betaalde fulltime baan en heb mn eigen koopwoning dus ik hoef geen porno bij mn ouders op zolder te kijken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:59 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Hij heeft geen werk, en kijkt nog bij zijn ouders op zolder naar porno.
Je doet ook niet erg je best om het uit te leggen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:08 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik geen alledaagse baan hebt. Dus is het niet zo makkelijk uit te leggen.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:08 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik geen alledaagse baan hebt. Dus is het niet zo makkelijk uit te leggen.
De eerste twee zinnen van de eerste alinea en de eerste zin van de tweede alinea was voldoende geweest. Kort gezegd ben je verantwoordelijk voor de gevaarlijke stoffen op een bedrijf op het haventerrein.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:07 schreef hazmat88 het volgende:
Voor de mensen die graag willen weten wat ik doe voor werk:
Ik werk op een containerterminal in de Rotterdamse haven. Mijn werk daar is voornamelijk op kantoor plannen beoordelen op het gebied van gevaarlijke stoffen. Ook vragen andere afdelingen aan ons hoelang wij bepaalde gevaarlijke stoffen op het terrein mogen hebben zoals bijvoorbeeld vuurwerk of radio actieve stoffen. Daarnaast controleren we of alles juist weggezet is op het terrein zodat wij aan onze milieu vergunning blijven voldoen. Bij het werk hoort ook contact onderhouden met diverse overheden zoals ILenT en DCMR. Naast dit kantoorwerk doen we op het terrein controles op containers met gevaarlijke stoffen. We controleren bijvoorbeeld of alles correct gelabeld is (volgens ADR/ADN/RID/IMDG wetgeving). Ook kunnen wij op verzoek van een rederij gasmetingen verrichten op containers om te kijken of er een explosief lucht/gas mengsel of een giftig lucht/gas mengels is in een container. Als wij radio actieve stoffen binnen krijgen verrichten wij hier ook metingen op om te bepalen wat een veilige afstand is. Dit zijn onze normale dagelijkse werkzaamheden.
Naast onze normale werkzaamheden gaan wij bij calamiteiten met containers met gevaarlijke stoffen kijken of er daadwerkelijk gevaarlijke stoffen vrijkomen. Hiervoor hebben wij diverse meetapparatuur en chemie pakken en onafhankelijke adembescherming. Als er sprake is van een kleine lekkage kunnen wij dit zelf verhelpen. Bij een grote lekkage laten we de brandweer ter plaatse komen en geven we hun advies hoe ze te werk moeten gaan. Verder beheren wij ook de brandmeldinstallaties in de gebouwen op ons terrein en als er bepaalde werkzaamheden zijn schakelen we op verzoek en na beoordeling van de werkzaamheden de brandmelders uit.
Zo dat was even snel een omschrijving wat ik doe.
Dat verschilt volgens mij per situatie/agent. Op wegmisbruikers (of blik op de weg) heb ik weleens een situatie gezien waarbij er een linkshanger rechts ingehaald werd maar toch ook degene was die het stopteken kreeg.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
True.
[..]
Ik haal op die manier ook vaak genoeg rechts in, maar het is gewoon nog steeds niet toegestaan. Maar ik wil wel eens weten hoe het werkt als iemand op de 2e rijstrook rijdt, en je hem op de 5e rijstrook, en dus rechts, inhaalt (rijstroken tel je van links naar rechts). Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht gebeurd dat nogal regelmatig zeg maar...
Ik mag dan werken in uniform maar op de weg heb ik niks te zeggen. Maar ik wou het ook weer niet te kort maken zeg maar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De eerste twee zinnen van de eerste alinea en de eerste zin van de tweede alinea was voldoende geweest. Kort gezegd ben je verantwoordelijk voor de gevaarlijke stoffen op een bedrijf op het haventerrein.
Het leek erop dat je ook op de openbare weg verantwoordelijkheden hebt, vandaar de verwarring.
Maar wel interessant.
Moeilijk. Ik denk dat als je aan de Amerikanen gewend bent het daar leuker rijden is. Relaxter; minder oipgefokt; alleen dat je er rechts mag inhalen is wel ff wennen. (als ze dat bij jou doen vooral)quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zou je puur als autorijder dus liever daar op de weg vertoeven dan hier in Nederland of zeg je alles afwegende dat het toch niet zo heel slecht hier in Nederland (EU) is i.v.g. met daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |