Waarom moeten ze dan naar links gaan? Omdat jij naar het midden wil?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
trolololol.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
Ben jij de nieuwe PTA-mod?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
trolololol.
Jij krijgt een note, zie de topicwaarschuwing.
Ja, gewogen en te licht bevonden, dus kan nog effe gaan duren.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja klopt, waar blijft mijn blauwe username? Is deze überhaupt al aangevraagd?
quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
En wat nou als er op de linkerstrook iemand rijdt die 130 rijdt? Moet die dan maar gewoon de vangrail in?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Nee, maar gelukkig bestaan ze wel om het rijden wat gemakkelijker te maken op de weg.
Maar vrachtwagens die 100 rijden?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:53 schreef stephano1990 het volgende:
Waar ik me goed aan kan irriteren zijn caravans die met 105 een hele reeks vrachtwagens gaan inhalen die 100 rijden! Heb laatst een half uur lang achter een oude camper gezeten die dit deed! En gewoon weigeren als hij de gelegenheid had, om aan de kant te gaan, ondanks lichtsignalen en claxonneren!
Op de teller van de gemiddelde auto, denk ik. En ja; er zijn aardig wat vrachtwagens die dat gewoon halen.quote:
Een camper is geen caravan. En een vrachtwagen rijdt niet zo hard.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:53 schreef stephano1990 het volgende:
Waar ik me goed aan kan irriteren zijn caravans die met 105 een hele reeks vrachtwagens gaan inhalen die 100 rijden! Heb laatst een half uur lang achter een oude camper gezeten die dit deed! En gewoon weigeren als hij de gelegenheid had, om aan de kant te gaan, ondanks lichtsignalen en claxonneren!
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op de teller van de gemiddelde auto, denk ik. En ja; er zijn aardig wat vrachtwagens die dat gewoon halen.
Is dat niet het eerste wat eruit gaat bij een gemiddelde chauffeur? Die begrenzer? Want er zijn toch een hoop vrachtwagens die harder rijden dan 90 km/h op de GPS.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.
Begrenzer op een vrachtauto is nauwkeurig genoeg om er voor te zorgen dat hij niet harder gaat dan 89 échte km/h
Klopt, vandaar ook dat ik het heb over de teller van de gemiddelde auto. Die wijken meestal tussen de 5 en de 10 KM/u (naar boven) af namelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de teller van de gemiddelde auto.
Begrenzer op een vrachtauto is nauwkeurig genoeg om er voor te zorgen dat hij niet harder gaat dan 89 échte km/h
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
Was het maar zo'n feestzit toch regelmatig achter vrachtwagens op autowegen en die gaan echt niet harder dan 90 op de gps.
Dat strookt toch gewoon met wat Viezze typt?quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef blup het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.
Dan zal het wel 80 of 90 zijn geweest, kan goed. Het punt is dat de camper niet veel harder reed dan die vrachtwagens en zodoende lange tijd het verkeer op de linker baan ophield.quote:
euhm oeps ja, ik moest bigsmurf quoten.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat strookt toch gewoon met wat Viezze typt?
Tja als zijn snelheid hoger ligt dan die van de vrachtwagen, zal hij er toch een keer voorbij moeten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:33 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dan zal het wel 80 of 90 zijn geweest, kan goed. Het punt is dat de camper niet veel harder reed dan die vrachtwagens en zodoende lange tijd het verkeer op de linker baan ophield.
Ik bedoelde niet harder dan 90. Je hebt de idd ook die niet harder dan 80 gaan.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:17 schreef blup het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. 90 is de max. Benzine boeren rijden plankgas stipt 80km/u. De rest heeft 85, 89 of 90.
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen... We rijden altijd +100km/h, rommelen altijd met de tacho(schijven), als er al een werkende tachograaf in zit, rijden altijd 60 uur achter elkaar, zijn horken in het verkeer....quote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Is dat niet het eerste wat eruit gaat bij een gemiddelde chauffeur? Die begrenzer? Want er zijn toch een hoop vrachtwagens die harder rijden dan 90 km/h op de GPS.
Het was een serieuze vraag. Ik betwijfel namelijk of dat technisch kan tegenwoordig. Misschien bedriegt m'n gevoel me dan teveel, maar bij 100 km/h (op de GPS, 103 - 104 op de teller cruisecontrol) duurt het met regelmaat behoorlijk lang voordat ik voorbij een vrachtwagen ben, langer dan je zou denken bij dus 10 km/h snelheidsverschil.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen...
Ga eens op de weg letten.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
Ik zit as we speak in zo'n max. 3,5t. bakwagentje. Geen idee of'ie überhaupt begrensd is, ik rij er eigenlijk nooit harder dan 110 mee uit oogpunt van lawaai, veiligheid, verbruik. Af en toe even 120 als ik een inhaalmanoeuvre snel wil afronden. 130 lijkt me ronduit kut, maar ja, als je gehaast bent of moet zijn...
Zit er een plaat uit de vrachtwagenseries op, dan gelden alle regels gewoon. Dus tacho, begrenzer, inhaalverboden, etc.
Ja, dat is begrijpelijk, maar hij bleef gewoon een goed half uur links rijden met een hele stoet auto's achter hem. Hij had voldoende mogelijkheden om naar rechts te gaan en om het overige verkeer er even langs te laten.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Tja als zijn snelheid hoger ligt dan die van de vrachtwagen, zal hij er toch een keer voorbij moeten.
Een goed half uurquote:Op maandag 29 juli 2013 19:55 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk, maar hij bleef gewoon een goed half uur links rijden met een hele stoet auto's achter hem. Hij had voldoende mogelijkheden om naar rechts te gaan en om het overige verkeer er even langs te laten.
Maar dat is ook gewoon waar... Als je zelf een gehaast ventje bent dat nooit verder is gekomen dan een Toyota Yaris of een VW Golf... Dan is zo'n vrachtwagen inderdaad een hork die niet doorrijdt, alleen maar ongelukken maakt (dat jij hem daarvoor even afsneed, laten we ter zijde), 60 uur doorrijdt (omdat jij onderweg naar vakantie telkens dezelfde trucks blijft tegenkomen, van 1 firma, als je in 16 uur naar Milaan trapt) en een tachograaf, wat is dat?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Typische borrelpraat dat ik ook op elk feestje aan moet horen... We rijden altijd +100km/h, rommelen altijd met de tachto(schijven), als er al een werkende tachograaf in zit, rijden altijd 60 uur achter elkaar, zijn horken in het verkeer....
Maar toch, veel van die camperhokken worden gereden door generatie babyboom zonder haast onderweg met precies 100 km/h die vinden dat de hele wereld zich maar aan hun moet aanpassen.quote:
Dit dus, weliswaar maak ik mij er niet druk omdat ze er toch van genieten..quote:Op maandag 29 juli 2013 20:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar toch, veel van die camperhokken worden gereden door generatie babyboom zonder haast onderweg met precies 100 km/h die vinden dat de hele wereld zich maar aan hun moet aanpassen.
Lossen op de rijbaan mag niet en eEen voertuig mag sowieso niet op het voetgangersgedeelte komen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui, ik ben het even kwijt:
Hoe zit het formeel/juridisch als een bestelwagen zijn wagen op de weg stilzet in een woonwijk/gewone straat (of voor een deel op de straat met wielen ook op de stoep) en daarmee het hele verkeer stremt wat er langs moet. Kan men in alle rust lekker gaan laden of lossen of moet men maar gewoon een plek opzoeken( ook al is dat een straat verder) om de boel te lossen en de rest lopend doen.
Met 2 wielen op de stoep mag niet en als je met op de rijbaan lossen het overige verkeer hindert, dan mag dat ook niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui, ik ben het even kwijt:
Hoe zit het formeel/juridisch als een bestelwagen zijn wagen op de weg stilzet in een woonwijk/gewone straat (of voor een deel op de straat met wielen ook op de stoep) en daarmee het hele verkeer stremt wat er langs moet. Kan men in alle rust lekker gaan laden of lossen of moet men maar gewoon een plek opzoeken( ook al is dat een straat verder) om de boel te lossen en de rest lopend doen.
Op de rijbaan:quote:Feitcode R315 B: Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken (bijv. laten stilstaan op een trottoir/voetpad etc.)
quote:Feitcode R395: Een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt/kan worden gehinderd
Mensen die meeremmen...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Meer in de auto een ergernis dan echt een ergernis aan andere automobilisten, maar past hier ook wel: Mensen die "Met je mee rijden." Voorbeelden: "Ga hier maar links." "Pas je op, ze controleren hier vaak" (terwijl je even vlot op trekt, maar nog maar 30 rijdt, om in te voegen op een 50 weg).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |