Ik zou de diverse radars in de gaten blijven houden en er rekening mee houden dat een uur eerder of later vertrekken misschien handiger kan zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:57 schreef Greys het volgende:
Tussen 14 en 16 uur rijd ik van Rotterdam naar Friesland.
Dat moet wel gewoon prima kunnen zonder noodweer onderweg, toch?
Dat was de shelfcloud waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:06 schreef cynicus het volgende:
Mooie wallcloud en dreigende luchten. Zodra de wallcloud over kwam ging het los: harde wind en een bak regen. Heerlijk
Waar?quote:
Ohquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat was de shelfcloud waar je het over hebt.
Er zit toch een dak en ruitenwissers op een auto.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:05 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik zou de diverse radars in de gaten blijven houden en er rekening mee houden dat een uur eerder of later vertrekken misschien handiger kan zijn.
Ruitenwissers doen niet erg veel meer danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:07 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Er zit toch een dak en ruitenwissers op een auto.
Met die windstoten is het niet fijn in een Smartquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:07 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Er zit toch een dak en ruitenwissers op een auto.
Ff gegoogled en idd een shelfcloud. thanks!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat was de shelfcloud waar je het over hebt.
no problemquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:08 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ff gegoogled en idd een shelfcloud. thanks!
Ruitenwissers zijn sowieso overratedquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:08 schreef Milkmannetje het volgende:
[..]
Ruitenwissers doen niet erg veel meer dan
RainXquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:09 schreef practics het volgende:
[..]
Ruitenwissers zijn sowieso overrated
Denk dat het komt omdat ik motorrijder ben, en hierdoor superieure ogen heb ontwikkeld door het rijden met regen/mist/half beslaan visier.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:08 schreef Milkmannetje het volgende:
[..]
Ruitenwissers doen niet erg veel meer dan
Stoom is goed!... kan een trigger worden voor nieuwe buien.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:09 schreef raptorix het volgende:
Overigens doen wij heb webbeheer voor weeronline, gister 23.000 users online, zal nu nog wat meer stoom uit de servers komen
Ja regenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef Koelkastje het volgende:
Iemand een goede voorspelling voor Oost-Twente?
Laat maar komen. Net even de ramen opgezet zodat de kat lekker mee kan genieten van het onweerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:07 schreef raptorix het volgende:
Amsterdam nog droog, ENORM drukkend, ik hoor nu eerste gerommel
Ik heb paar jaar terug meegemaakt dat bliksem insloeg in de oude schoorsteenpijp van Tetterode, was onwerkelijk, ik woon op een kilometer afstand en ben uit mijn bed gevallen, collega van mij woonde er 150 vanaf, die stond helemaal recht opquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Oké. Dat was een leuk goedmakertje. Blikseminslag zeer dichtbij, zo hard en schel dat je een BADEM..PTSIEJJJ hoorde.kick-ass!
Klopt. Het trekt ook heel snel over het land. Die naderende shelf was wel leuk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:10 schreef whosvegas het volgende:
KNMI heeft code oranje afgegeven
Vind het onweer nu een beetje tegenvallen, wel harde wind en veel regen
Hier ook, woon op 4 hoog onder platdak, ik schat dat het hier ongeveer 40 graden binnen is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Laat maar komen. Net even de ramen opgezet zodat de kat lekker mee kan genieten van het onweer
![]()
Ik ken het, heb zelf ook 250 meter van een inslag gestaan. Je weet niet wat je meemaakt. Alles is gewoon helderwit en direct is het PATSBOEM GRGRRHGR. Natoerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb paar jaar terug meegemaakt dat bliksem insloeg in de oude schoorsteenpijp van Tetterode, was onwerkelijk, ik woon op een kilometer afstand en ben uit mijn bed gevallen, collega van mij woonde er 150 vanaf, die stond helemaal recht op
Enkele dagen geleden knalde het hier op 2KM verder in. Maar dat was een hele zware dreun.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb paar jaar terug meegemaakt dat bliksem insloeg in de oude schoorsteenpijp van Tetterode, was onwerkelijk, ik woon op een kilometer afstand en ben uit mijn bed gevallen, collega van mij woonde er 150 vanaf, die stond helemaal recht op
Zit zelf nog lekker in de tuin in Losser. Ik geloof niet eens dat het hier gaat regenen. Misschien een beetje motregen ofzo.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef Koelkastje het volgende:
Iemand een goede voorspelling voor Oost-Twente?
Er zit nog staartje achter wat activeert op dit moment, maar wat er precies mee gebeurd weet ik niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:13 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Zit zelf nog lekker in de tuin in Losser. Ik geloof niet eens dat het hier gaat regenen. Misschien een beetje motregen ofzo.
Hier vorig jaar achter in de tuin gehad, zon 70 meter van mijn slaapkamer af. Jezus wat een knal. Meest rare was nog dat ik ongeveer een seconde voor die tijd wakker werd, alsof ik het aan voelde komen in m'n slaap.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken het, heb zelf ook 250 meter van een inslag gestaan. Je weet niet wat je meemaakt. Alles is gewoon helderwit en direct is het PATSBOEM GRGRRHGR. Natoer
Deze was 2 jaar geleden..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken het, heb zelf ook 250 meter van een inslag gestaan. Je weet niet wat je meemaakt. Alles is gewoon helderwit en direct is het PATSBOEM GRGRRHGR. Natoer
Mijn vriend heeft in zijn jeugd het zeldzame recht gehad een bolbliksem te zien, ik ben jaloursquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:14 schreef zlotka het volgende:
[..]
Hier vorig jaar achter in de tuin gehad, zon 70 meter van mijn slaapkamer af. Jezus wat een knal. Meest rare was nog dat ik ongeveer een seconde voor die tijd wakker werd, alsof ik het aan voelde komen in m'n slaap.
Denk inderdaad dat het mee gaat vallen. Kom zelf uit Oldenzaal en zit ook nog heerlijk in de tuinquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:13 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Zit zelf nog lekker in de tuin in Losser. Ik geloof niet eens dat het hier gaat regenen. Misschien een beetje motregen ofzo.
5 minuutjes wachten, hier op 8 kilometer zuidelijk van de zaanstreekquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:17 schreef Puala het volgende:
1 harde donder, daarna een 10 min stil en nu rommelt het wat. Maar qua wolken valt het tegen![]()
Ohja, locatie: zaanstreek.
Gelukkig moet het hier nog komen![]()
ja..quote:
* seasushi rolt de tuinslang weer op voor hij door de lucht vliegtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:10 schreef seasushi het volgende:
Aalten zit ernaast.Zo te zien moet ik zelfs sproeien vanavond. Wel fijn voor de zwarte cross
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:20 schreef seasushi het volgende:
[..]
* seasushi rolt de tuinslang weer op voor hij door de lucht vliegt
Ik zit ook te wachten hier.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef Vogeltje88 het volgende:
Buienalarm (de app) geeft een melding dat het in Zwolle over een kwartier flink zou moeten gaan plensen. Ben benieuwd.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef Tism het volgende:
[ afbeelding ]
Roermond 11:05 uur 27-07-2013
Ik in Enschede al heb ik er weinig geloof in dat het lekker buiten zitten wordquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
Hopelijk is het vanmiddag droog in Nijmegen. Ik heb daar een BBQ gepland staan
Ja ietsje verkloeldquote:
Uitgaande van de buienradar kaarten (ook Europa), zou het vanaf 13.30u over zijn en verderop in Europa s er ook niks meer te zien.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:29 schreef practics het volgende:
[..]
Ik in Enschede al heb ik er weinig geloof in dat het lekker buiten zitten word
Ja, zou mooi zijn, vooral 's avonds.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ietsje verkloeld
Ik had graag even gehad dat het los ging.
presentquote:
Zijn wel grote verschillen. Hier in de buurt zijn toch flink wat bomen omgegaan hoor ik.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:35 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Extreem weer
Gewoon een lekker fris zomerbuitje. Waarom wordt het telkens zo overdreven?
We kunne nnatuurlijk ook gewoon samen lekker rose drinkenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:34 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ja, zou mooi zijn, vooral 's avonds.
Maar dat het wat afgekoeld is vind ik al winst, al zal dat wel niet lang duren.
Omdat het plaatselijk wel goed gespookt heeft. De potentie was er in ieder geval zeer zeker.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:35 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Extreem weer
Gewoon een lekker fris zomerbuitje. Waarom wordt het telkens zo overdreven?
Hier zit ik ook in de buurt!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef mefke79 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel regen, een paar hardere klappen en wat leuke plaatjesRegio Helmond trouwens.
Als over een uur de bui over is, dan vliegt de temperatuur omhoogquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef roislecxe het volgende:
Voor Breda staat dat het vandaag tussen de 29 en 31 graden zou worden. Lijkt me niet meer haalbaar aangezien het nu half 1 smiddags is en de temp onder de 20 is gezakt?
Het is inmiddels zo goed als droog, maar als ik de radar kijk duurt het nog wel even voor de zon doorbreekt. Temp is trouwens wel gestegen van 18.3 naar 19 alweer. Maar richting de 30 zou me toch verbazenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als over een uur de bui over is, dan vliegt de temperatuur omhoog
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:44 schreef E.T. het volgende:
voorthuizen, 3 kwartier geleden
[ afbeelding ]
Goor weer .quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef ACT-F het volgende:
Het trekt nu helemaal dicht in Goor. Het waait stevig
Nijverdal begint het ook rustig aan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef ACT-F het volgende:
Maar de rolwolk was belabberd je kon de lijn zien maar voor de rest was er echt niks meer mooi aan. Kracht was er uit.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef ACT-F het volgende:
Stuur maar doorquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef ACT-F het volgende:
Klopt ja. Maar ik ben al blij met de verkoelingquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:46 schreef practics het volgende:
[..]
Maar de rolwolk was belabberd je kon de lijn zien maar voor de rest was er echt niks meer mooi aan. Kracht was er uit.
Keek net weer, toch nog paar leuke fotos kunnen schieten van het frontquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt ja. Maar ik ben al blij met de verkoeling
Ik wil ook zulke wolken, maar die missen Zandvoort allemaalquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:49 schreef Kekaa het volgende:
[ afbeelding ]
5 tot 10 minuten geleden. Nu is het gewoon helemaal grijs.
Regen, wind... heeeeeel klein beetje gerommel...
Het was hier echt knudde. Paar slagen, wat regen en that was it.quote:
Bummer ey? Oh nee, juist nietquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:51 schreef beantherio het volgende:
Nou dat stelde ook niet veel voor. Heb ik daarvoor m'n best gedaan om op tijd thuis te zijn.
Daar lijkt het wel op uit te draaien. Veel wind en regen, maar onweer is matigquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het was hier echt knudde. Paar slagen, wat regen en that was it.
En daarnet dacht ik dat het weer opnieuw begon maar dat was een buurman met een rolemmer
Hoho!! naar sneeuw ipv regenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:36 schreef Arcee het volgende:
Heel Nederland zit vol met mensen die na 3 dagen zomer al weer naar regen snakken.
Luxemburg.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:58 schreef Arcee het volgende:
Brandweer Belgie ruimt hagelstenen met bulldozers
Fijne nabewerking zeker op de auto'squote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:59 schreef Yvesss het volgende:
Ook nog maar eentje indoen:
[ afbeelding ]
Dat filmpjequote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:58 schreef Arcee het volgende:
Wattt... kwam dit hier over? Ik werd te laat wakker gvd toen was de boel al bezigquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:59 schreef Yvesss het volgende:
Ook nog maar eentje indoen:
[ afbeelding ]
Dit is ongezienquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:58 schreef Arcee het volgende:
Dat is straks 19°C en lekker doorwaaien.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:04 schreef Cassius het volgende:
Groningen: 28 graden, lichtbewolkt, zweet in de naad
Rosé is voor mietjes, doe dan maar bier.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
We kunne nnatuurlijk ook gewoon samen lekker rose drinken
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:05 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Rosé is voor mietjes, doe dan maar bier.
Het is een gewoon een zomers regenbuitje.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:06 schreef Pagan het volgende:
Midden Groningen:
Droog. Benauwd. Klam.
De kwalificatie van de Formule 1 begint om 14:00 en valt ongeveer samen met de aankomst van het noodweer. Lastig als je een schotelantenne hebt.
Ook goedquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:05 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Rosé is voor mietjes, doe dan maar bier.
^^quote:
Ja hier net ook zo'n lekkere zware.quote:
Het is allemaal de schuld van Nederland.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die kom echt elke keer weer terug he
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van Nederland.
Dank voor het omweer.quote:
Gave foto!quote:
Goed punt. Hier is Brussel, en de bewolking lijkt toch wel redelijk op te lossen ondertussen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:38 schreef hondenfokker het volgende:
waar is hier? Altijd wel handig om ongeveer aan te geven waar hier is.
Gelukkig heb ik vanmorgen een ventilator gekocht danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:41 schreef Djeez het volgende:
Nou, de 'Bui des Doods' is Assen inmiddels gepasseerd. Welgeteld drie druppels en een beetje gerommel. Resultaat: 29 graden buiten en extreem plakkerig
Stelde echt geen r*k voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:40 schreef Sirolf het volgende:
Valt me toch tegen hier (Haarlemmermeer), alleen een redelijk regenbuitje. Niks extreems aan...
Oh. Was van plan nog ff in de auto te stappen voor een paar plaatjes, maar als dat alles is.. echt spectaculair ziet het er hier (Groningen) nog niet uitquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:41 schreef Djeez het volgende:
Nou, de 'Bui des Doods' is Assen inmiddels gepasseerd. Welgeteld drie druppels en een beetje gerommel. Resultaat: 29 graden buiten en extreem plakkerig
Vreemd, hier in Assen regent en waait het nu flink....quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:41 schreef Djeez het volgende:
Ik kijk even in mijn glazen bol....quote:
Mooi om te weten dat die eraan komt (ong. steenbergen)) hier word het ook lichter ging goed los hier veel takken op de weg en veel straten stonden blank shelf was door de mist/heiige weer bijna niet te zienquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Goed punt. Hier is Brussel, en de bewolking lijkt toch wel redelijk op te lossen ondertussen.
maar als, dan ...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kijk even in mijn glazen bol....
Even serieus. Als als als het nog genoeg opwarmt komen de meer gevaarlijke onweersbuien later op de avond pas. Maar dat is allemaal als. Als de omstandigheden gunstiger worden (we hebben meer zon nodig), dan komen er mogelijk supercellen, ergens in west Europa.
quote:
Zuid Frankrijk heeft nu ook een level 3 gekregen.quote:Confidence has grown that the storms which initiate during the evening across the confluence zone/cold front will produce extremely severe weather in particular damaging wind gusts. Latest NWP guidance suggests somewhat stronger synoptic scale support across the area. Given that very strong 30-35 m/s deep-layer (0-6 km) shear should overlap with abundant low-level humidity and steep lapse rates, supercell storms are forecast to develop. A threat of large or very large hail will exist with these storms. Tornadoes are also possible as the boundary layer cools. The highest threat appear to be the damaging winds that will evolve when cells transform into one or multiple bow echoes. These should move quickly to the north-northeast producing swaths of extreme winds (> 32 m/s). Overnight, the intensity of the bow echo(es) will gradually diminish.
quote:
Bring it on!quote:Confidence has grown that the storms which initiate during the evening across the confluence zone/cold front will produce extremely severe weather in particular damaging wind gusts. Latest NWP guidance suggests somewhat stronger synoptic scale support across the area. Given that very strong 30-35 m/s deep-layer (0-6 km) shear should overlap with abundant low-level humidity and steep lapse rates, supercell storms are forecast to develop. A threat of large or very large hail will exist with these storms. Tornadoes are also possible as the boundary layer cools. The highest threat appear to be the damaging winds that will evolve when cells transform into one or multiple bow echoes. These should move quickly to the north-northeast producing swaths of extreme winds (> 32 m/s). Overnight, the intensity of the bow echo(es) will gradually diminish.
Zo'n vinkje of je je locatie (door middel van ip adres) mee wil posten zou echt verdomd handig zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:38 schreef hondenfokker het volgende:
waar is hier? Altijd wel handig om ongeveer aan te geven waar hier is.
Ochtend onweer is meestal niet zo zwaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:56 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat een tegenvaller dit, zit ik me daar nu al de hele ochtend op te verheugen?
Of je zet het in je ondertekst of handtekeningquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo'n vinkje of je je locatie (door middel van ip adres) mee wil posten zou echt verdomd handig zijn.
Danny, lees je even mee
Sowieso is dat google-weer echt belachelijk. Zitten altijd zeker 5 graden boven de temperatuur.quote:
Hier juist meestal vijf er onderquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Sowieso is dat google-weer echt belachelijk. Zitten altijd zeker 5 graden boven de temperatuur.
Dit maal zou het wel eens waar kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Sowieso is dat google-weer echt belachelijk. Zitten altijd zeker 5 graden boven de temperatuur.
Wordt een record zo te zien.quote:
die lvl 3 is voor vanmiddag?? of pas vanavond? voor jullie misschien heel duidelijk, zo'n plaatje. Ik heb er niet zo'n verstand vanquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe update, opniew lvl ''3''
Kan niet anders dan een (typ)fout, ik zie nl niet meteen 38 graden krijgenquote:
Ik eigenlijk ook niet, maar ik denk dat lvl best hevig kan zijn. wellicht is dat voor vannachtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
die lvl 3 is voor vanmiddag?? of pas vanavond? voor jullie misschien heel duidelijk, zo'n plaatje. Ik heb er niet zo'n verstand van![]()
![]()
wilde vanmiddag even op bezoek in Mierlo, maar ook thuis zijn, voor de hond, als het slecht weer wordt
Het zou geen unicum zijn. Buiten dat wordt de komende week in Duitsland bijzonder veel hitte verwacht dus als het meezit..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Kan niet anders dan een (typ)fout, ik zie nl niet meteen 38 graden krijgen!
Er is geen tijd aan verbondenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
die lvl 3 is voor vanmiddag?? of pas vanavond? voor jullie misschien heel duidelijk, zo'n plaatje. Ik heb er niet zo'n verstand van![]()
![]()
wilde vanmiddag even op bezoek in Mierlo, maar ook thuis zijn, voor de hond, als het slecht weer wordt
Ik help het je hopen, want als het echt 38 graden gaat worden weet ik niet meer waar ik het zoeken moet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Mobiel heb je daar geen klap aan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Of je zet het in je ondertekst of handtekening![]()
Ik zie het nog wel gebeuren met een beetje geluk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Voor de hele dag tot morgenvroeg 6:00.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
![]()
dank je, dan kan ik nu gerust een paar uurtjes wegquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, maar ik denk dat lvl best hevig kan zijn. wellicht is dat voor vannacht
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er is geen tijd aan verbonden
Is een 24 uurs waarshuwing
Danny verzoeken om een updatequote:
Ik help het jullie allemaal hopenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren met een beetje geluk.
[ afbeelding ]
Het onweer dat vanochtend gepasseerd is vormt juist een belangrijke voedingsbodem voor de zware buien die onder andere door ESTOFEX verwacht worden. Je sipt dus te vroeg.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:56 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat een tegenvaller dit, zit ik me daar nu al de hele ochtend op te verheugen?
geluk?? Maar serieus, wie wil hier dan graag 38 graden? Waarom?!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren met een beetje geluk.
[ afbeelding ]
Dan kan het warmterecord van Warnsveld uit de boeken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:12 schreef Guanabana het volgende:
geluk?? Maar serieus, wie wil hier dan graag 38 graden? Waarom?!
MOOI...quote:
Nicequote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:13 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
MOOI...![]()
Heb ook een Time Lapse gemaakt
Dit is niet het onweer waar een level 3 voor is afgegeven door ESTOFEX. Dat gaat pas nu en vanavond ontstaan. En dan nog is het niet zeker dat je een bui krijgt, want dat is nu eenmaal het kenmerk van een bui.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:16 schreef AchJa het volgende:
8.7mm Regen, een max windstoot van 13.2 m/s en een verdwaalde onweersklap hier in Drachten...
Precies, het is ook maar een 15% kans op extreem weer in een 40 kilometer omgeving, dus in 5 van de 6/7 gevallen gebeurt er in jouw omgeving niets.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dit is niet het onweer waar een level 3 voor is afgegeven door ESTOFEX. Dat gaat pas nu en vanavond ontstaan. En dan nog is het niet zeker dat je een bui krijgt, want dat is nu eenmaal het kenmerk van een bui.
Gaan we dit nu bij elke 30+ temp krijgen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan kan het warmterecord van Warnsveld uit de boeken.
Inderdaad. Maar als zich dan ook echt een goed georganiseerd bui ontwikkeld, dan kan het ook echt goed los gaan. 10 seconden kan genoeg zijn om aanzienlijke schade aan te richten. Daarom geeft het KNMI ook geen Weeralarm af omdat de grootschaligheid vooralsnog lijkt te ontbreken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Precies, het is ook maar een 15% kans op extreem weer in een 40 kilometer omgeving, dus in 5 van de 6/7 gevallen gebeurt er in jouw omgeving niets.
Alsof ik het over de huidige Estofex heb.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dit is niet het onweer waar een level 3 voor is afgegeven door ESTOFEX. Dat gaat pas nu en vanavond ontstaan. En dan nog is het niet zeker dat je een bui krijgt, want dat is nu eenmaal het kenmerk van een bui.
Nee, iemand vroeg waarom je 38+ graden zou willen hebben.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:22 schreef roislecxe het volgende:
Gaan we dit nu bij elke 30+ temp krijgen?
Met het opwarmende klimaat mag het er naar mijn mening toch wel eens van komen na bijna 60 jaar.quote:Waarom denk je dat het record al sinds 1944 staat? Omdat Nederland zulke temperaturen zo goed als nooit meemaakt. En dit gaat ook echt niet snel gebroken worden, met alleen een warme aanvoer uit Duitsland of Frankrijk kom je er gewoon niet. Er zijn veel meer factoren die een rol spelen bij het halen van zulke temperaturen in ons land.
Ik kreeg even de indruk dat je de waarschuwingen overdreven vond vanwege dequote:
Nee, ging over de huidige/ net overgetrokken bui die in het zuiden nogal tekeer is gegaan en wat er van over gebleven is hier in Friesland.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:25 schreef Kowloon het volgende:
Ik kreeg even de indruk dat je de waarschuwingen overdreven vond vanwege desmiley.
Ik las *trekt bikini vast uit*quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]*trekt bikini vast uit de kast*
Pfff.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:26 schreef Felagund het volgende:
GFS voorspelt voorlopig "maar" maximaal 34 graden in Nederland, we moeten eerst maar zien of dat gehaald gaat worden.
Maar daaraan vooraf worden we eerst nog 25x met mogelijkheden rond de oren geslagen. Ook echt iets van deze zomer. Voorgaande jaren is er nog nooit over gerept, tenzij de verwachting was dat het wel eens 35 graden zou kunnen worden. En zelfs dan kan ik me niet herinneren dat er over een all-time warmterecord begonnen werd.quote:[..]
Met het opwarmende klimaat mag het er naar mijn mening toch wel eens van komen na bijna 60 jaar.
Hij heeft het over komende vrijdag.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Pfff.Op zich kan de temperatuur nog tot 17-18 uur door stijgen, maar 34 graden lijkt mij wel erg hoog ingeschat van GFS.
Oh, oeps.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Hij heeft het over komende vrijdag.
Komen die gasten buiten dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Op Campzone is het voor de verandering droog, zo te zien op de stream.
Vandaag wordt het in Nederland niet heel warm idd. Hier (Bonn) kan het nog wel 33/34 graden worden (al hoop ik van niet).quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:27 schreef knep het volgende:
[..]
Ik las *trekt bikini vast uit* [ afbeelding ]
Toch nog 27 graden geweest hier (Stadskanaal). Maar dat gaat voor vandaag niet meer verbroken worden hierquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:34 schreef Felagund het volgende:
Vandaag wordt het in Nederland niet heel warm idd. Hier (Bonn) kan het nog wel 33/34 graden worden (al hoop ik van niet).
Komende vrijdag is nog vrij ver weg, dus ik moet ook nog maar zien of het dan zo warm wordt.
Als het weer wat opklaart kan de temperatuur weer snel steigen tot het einde van de middag.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toch nog 27 graden geweest hier (Stadskanaal). Maar dat gaat voor vandaag niet meer verbroken worden hier
Beste is om nu nog even snel een rubberbootje te halen als je niet op een verdieping woont want heel NL loopt vanavond onder.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:38 schreef RemcoW23 het volgende:
Na een klap lag UPC er uit. Nu werkt alles weer. Temps waren nog 18 graden, nu alweer 23.. Staat er nog iets op de planning voor vanaaf? Het is echt weer benauwd aan het worden.
Ik heb hier een opblaasbare kano liggen. Die is vanavond goud waard zo te horenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:40 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Beste is om nu nog even snel een rubberbootje te halen als je niet op een verdieping woont want heel NL loopt vanavond onder.
Klopt. Maar ja het blijft hier nog tot half 4 ongeveer wat sputteren. Echt regen is er niet geweest en komt ook niet, maar kwik daalt wel. En of na die tijd direct zon weer komt is nog de vraag.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:37 schreef Felagund het volgende:
Als het weer wat opklaart kan de temperatuur weer snel steigen tot het einde van de middag.
Het is na de bui + bak water hier ook heel prettig inderdaad. Klamheid is volledig weg en lekker fris windje erbij. Alle deuren + ramen open en warmte trekt weg.quote:
Komt nog iets aan, vooral voor zuid en west Nederland. Tegen de avond ongquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:38 schreef RemcoW23 het volgende:
Na een klap lag UPC er uit. Nu werkt alles weer. Temps waren nog 18 graden, nu alweer 23.. Staat er nog iets op de planning voor vanaaf? Het is echt weer benauwd aan het worden.
Geloof je het zelfquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:40 schreef roislecxe het volgende:
Beste is om nu nog even snel een rubberbootje te halen als je niet op een verdieping woont want heel NL loopt vanavond onder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |