abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129228838
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De manier waarop je dat doorvoert (hij is bewezen schuldig aan een roekeloze rijstijl, hoe dat zich uit is minder relevant), is echter op vele manieren te interpreteren.

Ja, en hoe strafbaar is een roekeloze rijstijl? Het OM kan niet genoeg causaliteit tussen de rijstijl en de dood van de jongen bewijzen. (Het is bijvoorbeeld niet duidelijk of de jongen zelf op de autorijbaan reed of uitweek zoals sommige getuigen melden.)
pi_129228855
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er is een naaste van mij doodgereden op nog jongere leeftijd als het slachtoffer waar het hier om gaat. Heb ik daarom dan gelijk als ik zeg dat het tokkies zijn?
Touché
I feel kinda Locrian today
pi_129228867
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Ja, en hoe strafbaar is een roekeloze rijstijl?
Wil je de morele variant, of die die in lettertjes in het verleden in een Wetboek zijn gegrift?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129228878
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Treurig dat je nog steeds niet kan lezen ;(
"Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden"

Dan wens je toch echt dat er iemand doodgaat.
pi_129228907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

"Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden"

Dat is ook wat ik dacht. Maar blijkbaar mis ik écht heel hard iets. :')
pi_129228909
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, dan wens je dat een bepaalde gebeurtenis plaatsvindt om het geheel werkelijkheid te geven.

Er wordt niemand direct en zeker niet bij naam doodgewenst. Denk eens wat breder.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_129228928
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wil je de morele variant, of die die in lettertjes in het verleden in een Wetboek zijn gegrift?
Roekeloos is wat voorbarig als je geen inzage hebt in het dossier. Of weet je nu ook al wáár hij precies te snel reed en hoe hard hij reed?
pi_129228942
Het wordt steeds erger op FOK!. Dat er trolletjes rondzwerven, ach, maar deze users schijnen echt zo star te denken. Bizar.

pi_129228947
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maakt me niet uit. Doe maar die van jou. Want ik ben benieuwd wat je alle hardrijders van Nederland (~15% denk ik zo) toewenst.
pi_129228994
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dan wens je dat een bepaalde gebeurtenis plaatsvindt om het geheel werkelijkheid te geven.

Er wordt niemand direct en zeker niet bij naam doodgewenst. Denk eens wat breder.
En in mijn breedste denken kan ik niet anders concluderen dat een moderator graag wil dat een dierbare van één van ons komt te overlijden. Met alle respect, maar dan ben je niet goed bij je hoofd en zeker niet waardig om moderator te zijn.
pi_129229012
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:31 schreef starla het volgende:

[..]

Roekeloos is wat voorbarig als je geen inzage hebt in het dossier. Of weet je nu ook al wáár hij precies te snel reed en hoe hard hij reed?
Het is een waardevolle kernfysicastudent te laat voor college aan de TU Delft. Net nu hij zo uitblinkt in zijn jaar.

Dat is het beeld dat we vast moeten houden?

Of toch meer wat voor kutBulgaar in een BMW316i is? Jij hebt werkelijk niet het voorstellingsvermogen om te bedenken wat voor eikel dit is? 15 keer bewezen in een half jaar. En door rood (!) Iedereen rijdt wel eens te hard, door rood toch niet? Dat is roekeloos. Misdadig en moorddadig, zoals gebleken is. Ookal is dat juridisch geen moord, dat maakt zijn rijstijl niet minder moorddadig.

Of vind jij dat normaal? Furious 7 in Den Haag opnemen om de realiteit te benaderen? Werkelijk?

pi_129229025
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel kwalijk is als de rechtspraak zou zwichten voor de publieke opinie. Dan is het geen zuivere rechtsgang meer. Hoe begrijpelijk de reachtie van het publiek wellicht ook is.
Overigens wordt er al flink zwaarder gestraft in NL door de druk van de publieke opinie. Ik denk niet dat dat op zich een goede reden is.
Nu ja, ergens dient de rechtspraak ook ter voorkoming van eigenrichting, dus een zeker vertrouwen van het publiek in de rechtspraak is vereist. Wanneer veroordelingen van rechters en de publieke opinie te ver uit elkaar gaan lopen, dan is dat ook niet wenselijk. Blijft natuurlijk wel staan dat het primaire doel van het strafrecht waarheidsvinding is. Een veroordeelde pedofiel moet niet hangen in een zaak, puur omdat hij in het verleden veroordeeld is, maar omdat hij in die specifiek zaak schuldig is.

Een jeugdvriend van me heeft in het verleden ook eens jochie doodgereden. Dat was volledig buiten zijn schuld om en hij is daar ook verder niet voor vervolgd. Ik weet dat hij die tijd zowat elke maandagochtend nog met te veel alcohol in de auto zat, dat hij wel regelmatig een agressieve rijstijl had enzovoort, maar de primaire vraag is natuurlijk of je op dat moment wat verkeerd doet waardoor jou nalatigheid of roekeloosheid kan worden verweten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129229033
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:32 schreef Fides het volgende:

[..]

Maakt me niet uit. Doe maar die van jou. Want ik ben benieuwd wat je alle hardrijders van Nederland (~15% denk ik zo) toewenst.
Ik had mijn 1e snelheidsboete toen ik mijn auto 5 uur in bezit had. Ik rij ook pittig. Maar niet door rood. Ik heb enig beeld van wat voor tuigtokkie die Bulgaar is ja.

pi_129229044
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De manier waarop je dat doorvoert (hij is bewezen schuldig aan een roekeloze rijstijl, hoe dat zich uit is minder relevant), is echter op vele manieren te interpreteren.
Nee, hij heeft eerder roekeloos gereden. Dat is NIET relevant voor deze zaak. Als ik heel vaak in mijn auto zit te sms'en en ik rijd later, terwijl ik níet sms, per ongeluk iemand aan, ga je die eerdere voorvallen toch ook niet er bij betrekken? :{ En dan verwijt je anderen trollen en tunnelvisie _O- Ik weet niet waar jij zo 'gestudeerd' in bent (en trouwens, dat is geen woord), maar je komt over als iemand die alle grip op de realiteit is verloren.
pi_129229067
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik had mijn 1e snelheidsboete toen ik mijn auto 5 uur in bezit had. Ik rij ook pittig. Maar niet door rood. Ik heb enig beeld van wat voor tuigtokkie die Bulgaar is ja.
En wat had je gezegd als toen plotseling iemand overstak en door jou werd aangereden?
pi_129229072
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:33 schreef starla het volgende:

[..]

En in mijn breedste denken kan ik niet anders concluderen dat een moderator graag wil dat een dierbare van één van ons komt te overlijden. Met alle respect, maar dan ben je niet goed bij je hoofd en zeker niet waardig om moderator te zijn.
Admiraal_anaal is een van de weinige goeie moderators hier. Hij noch ik kunnen jouw gebrek aan lezen (mijn argumenten en uitleg) en open visie (je veroordeling van a_a) op onze schouders nemen.

pi_129229116
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik had mijn 1e snelheidsboete toen ik mijn auto 5 uur in bezit had.
Dan kunnen we hier bij alvast concluderen dat dit zéker op jou van toepassing is:

quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:03 schreef El_Matador het volgende:
Dan ben je keihard medeplichtig aan de volgende gesneuvelde cabaretieres, bejaarden, kinderen, overstekende gehandicapten en andere zwakkeren in de samenleving.
Immers, je zit net de hele tijd te vloeken dat iemand wel schuldig móet zijn omdat hij eerder te hard reed.
pi_129229131
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En wat had je gezegd als toen plotseling iemand overstak en door jou werd aangereden?
1 boete (in 3 jaar waren het er misschien een stuk of 15, alleen snelheid) maakt mij geen wegpiraat. Maar ik zou schuld accepteren en me mijn hele leven schamen voor de tragedie en de familie zoveel mogelijk bijstaan in hun verdriet en verlies.

pi_129229146
Toch leuk, dat we hier onze eigen Roland Freisler hebben.
pi_129229149
Ik ben verbijsterd dat er nog steeds fokkers zijn die het gedrag van de familie van Donnie afkeuren
Nee je moet blij zijn met de 'straf'eis, het gaat verdomme niet om een klein vergrijp, die jongen is in de bloei van zijn leven doodgereden door zo'n idioot.

Wie zegt dat hij het niet weer doet wanneer ik dan lees dat dit uitschot hierna alweer diverse verkeersovertredingen heeft begaan. Dan is het een uitgemaakte zaak daarmee heeft hij aangetoond nooit meer geschikt te zijn om achter het stuur plaats te nemen. Ga voortaan maar met het OV na eerst 20 jaar vast te hebben gezeten.
Wat mij betreft wordt ie zelf kapotgereden, zodra hij na het schoffelen weer vrij rondloopt.

Dit toont voor de zoveelste keer aan, wat een ongelofelijk slap rechtssysteem we in Nederland hebben. Het lijkt wel of we nog jaren 50 rechters hebben, die geen enkel besef hebben dat de maatschappij totaal veranderd is.
Start de band maar
pi_129229157
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

1 boete (in 3 jaar waren het er misschien een stuk of 15, alleen snelheid) maakt mij geen wegpiraat. Maar ik zou schuld accepteren en me mijn hele leven schamen voor de tragedie en de familie zoveel mogelijk bijstaan in hun verdriet en verlies.
Wat dus wil zeggen dat je ook de familie het volste recht geeft jou te bedreigen en in het openbaar in elkaar te timmeren?
pi_129229167
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden, kijken of zij koeltjes in de rechtszaal deze eis aanhoren en misschien vriendelijk blijven glimlachen naar de dader
Deze post is een mod onwaardig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129229169
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:38 schreef Monolith het volgende:
Toch leuk, dat we hier onze eigen Roland Freisler hebben.
Tweede Godwin in één topic. _O_
pi_129229172
Kan me best inleven in deze mensen eigenlijk. Zou het zelf niet doen denk ik maar al weet je het nooit als je zon belachelijk lage straf hoort eisen. Hij heeft zelfs na de fatale aanrijding weer boetes gehad voor te hard rijden. Dan mag je wat mij betreft nooit meer autorijden en een paar jaar brommen
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_129229191
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:34 schreef El_Matador het volgende:
Jij hebt werkelijk niet het voorstellingsvermogen om te bedenken wat voor eikel dit is?
Jij hebt ogenschijnlijk niet het relativeringsvermogen om onder die gedachtekronkel uit te komen dat hard rijden niets met opzet heeft te maken. Laat staan zijn persoonlijkheid. Kan zomaar een gast zijn waar je een biertje mee drinkt op zaterdagavond. Wat het type auto hier mee van doen heeft snap ik ook niet. En dat het een Bulgaar is, is niet relevant.

quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:34 schreef El_Matador het volgende:
15 keer bewezen in een half jaar. En door rood (!) Iedereen rijdt wel eens te hard, door rood toch niet? Dat is roekeloos. Misdadig en moorddadig, zoals gebleken is. Ookal is dat juridisch geen moord, dat maakt zijn rijstijl niet minder moorddadig.

Of vind jij dat normaal? Furious 7 in Den Haag opnemen om de realiteit te benaderen? Werkelijk?
Misschien reed hij wel 15 keer op exact dezelfde plek 8 km te hard waar je 120 mag. Ben je dan een misdadiger? En ja, ik heb ook wel eens door rood gereden om 3:00 's nachts, omdat ik een kwartier stond te wachten voor rood en ik van mijlenver niemand zag aankomen.

Maar als het aan jou had geleden, had ik nu de doodstraf moeten krijgen. Hallo! We leven in 2013, niet meer in de 17de eeuw. Grow up.
pi_129229193
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan kunnen we hier bij alvast concluderen dat dit zéker op jou van toepassing is:

[..]

Immers, je zit net de hele tijd te vloeken dat iemand wel schuldig móet zijn omdat hij eerder te hard reed.
De nuance tussen:
- een dorpje in de Eifel waar je met 50 doorheen moet op een verlaten zaterdagavond (ben je er wel eens geweest) en ik te laat afremde van 90 (provinciale weg) naar een tergend langzame 50
en
- in 6 maanden 15 keer -bewezen- en hoevaak onbewezen? door rood en te hard rijden in een drukke stad (ben je er wel eens geweest?)

is je onbekend?

Sterkte in je leven.

pi_129229218
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:38 schreef cassettedeck het volgende:
Ik ben verbijsterd dat er nog steeds fokkers zijn die het gedrag van de familie van Donnie afkeuren
Nee je moet blij zijn met de 'straf'eis, het gaat verdomme niet om een klein vergrijp, die jongen is in de bloei van zijn leven doodgereden door zo'n idioot.

Wie zegt dat hij het niet weer doet wanneer ik dan lees dat dit uitschot hierna alweer diverse verkeersovertredingen heeft begaan. Dan is het een uitgemaakte zaak daarmee heeft hij aangetoond nooit meer geschikt te zijn om achter het stuur plaats te nemen. Ga voortaan maar met het OV na eerst 20 jaar vast te hebben gezeten.
Wat mij betreft wordt ie zelf kapotgereden, zodra hij na het schoffelen weer vrij rondloopt.

Dit toont voor de zoveelste keer aan, wat een ongelofelijk slap rechtssysteem we in Nederland hebben. Het lijkt wel of we nog jaren 50 rechters hebben, die geen enkel besef hebben dat de maatschappij totaal veranderd is.
Ik wil het nog wel een keer uitleggen.

Er is niet bewezen dat deze automobilist schuld heeft aan de dood van de jongen. Niet staat vast dat hij te hard reed, dat hij op het fietspad reed, dat hij roekeloos rijgedrag vertoonde. Hij deed niets fout. Waarom wil je iemand dan zo graag wegstoppen? Omdat hij in jouw hokje past van iemand die wel niet moet deugen? Dát noem ik bekrompen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129229262
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Admiraal_anaal is een van de weinige goeie moderators hier. Hij noch ik kunnen jouw gebrek aan lezen (mijn argumenten en uitleg) en open visie (je veroordeling van a_a) op onze schouders nemen.
Even los van de discussie, want nu maak je het een beetje te bont.

Omdat wij het niet eens zijn, mag een moderator mij een sterfgeval toewensen? Kun je dan ook helemaal NIETS zonder je onderbuik doen?
pi_129229269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is niet bewezen dat deze automobilist schuld heeft aan de dood van de jongen. Niet staat vast dat hij te hard reed, dat hij op het fietspad reed, dat hij roekeloos rijgedrag vertoonde. Hij deed niets fout. Waarom wil je iemand dan zo graag wegstoppen? Omdat hij in jouw hokje past van iemand die wel niet moet deugen? Dát noem ik bekrompen.
Feit is wel dat hij doorreed na een dodelijk ongeluk. Het slachtoffer had het mogelijkerwijs wel kunnen overleven als hij was gestopt en hulp had aangeboden. Alleen om dat feit al is dit een lachwekkend laag strafje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2013 19:42:21 ]
pi_129229300
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Feit is wel dat hij doorreed na een dodelijk ongeluk. Het slachtoffer had het mogelijkerwijs wel kunnen overleven als hij was gestopt en hulp had aangeboden. Alleen om dat al feit al is dit een lachwekkend laag strafje.
Vooropgesteld: lees nog even na wat het verschil is tussen een straf en een strafeis. Maar in het uiteindelijke vonnis wordt daar rekening mee gehouden, hoor.

Verder heb je natuurlijk gelijk; ik had al een spoiler in mijn post gezet met die inhoud. :)
pi_129229301
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Deze post is een mod onwaardig.
Bullshit, bovendien is hij geen mod hier.
pi_129229317
quote:

[..]

Feit is wel dat hij doorreed na een dodelijk ongeluk. Het slachtoffer had het mogelijkerwijs wel kunnen overleven als hij was gestopt en hulp had aangeboden. Alleen om dat feit al is dit een lachwekkend laag strafje.
Als...dan...

Rechters gaan niemand veroordelen omdat mogelijk iets voorkomen had kunnen worden, maar of dat zo is dat weten we eigenlijk helemaal niet.
pi_129229319
quote:

[..]

En dat. Bedankt voor dit sterke argument, helder uitgelicht.

Die arme theoretische natuurkundestudent en verrijker voor Nederland Millen toch... -O-

pi_129229344
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:43 schreef starla het volgende:

[..]

Als...dan...

Rechters gaan niemand veroordelen omdat mogelijk iets voorkomen had kunnen worden, maar of dat zo is dat weten we eigenlijk helemaal niet.
Nadenken en naar buiten kijken is inderdaad weinig rechters gegeven, helaas.

pi_129229359
quote:
18s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nadenken en naar buiten kijken is inderdaad weinig rechters gegeven, helaas.
Gelukkig maar dat rechters denken met hun hoofd en niet met hun buik.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:44:32 #136
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129229363
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef eight het volgende:
Het is niet voor niets dat Nederland een reputatie heeft opgebouwd als zachte heelmeesters met hun poeslieve straffen.
Vette onzin. Nederland is juist één van de strengst straffende landen in Europa.
Zowat het énige land waar levenslang ook daadwerkelijk levenslang is, om maar eens iets te noemen.

Ga niet roepen voordat je je hebt ingelezen in de feiten.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129229388
quote:

[..]

Als hij het slachtoffer hulpbehoevend had achtergelaten was de strafeis wel anders geweest want dan geldt niet dat men zich binnen 12 uur mag melden.
pi_129229390
Heftig filmpje, wat hangt er trouwens voor een behangetje aan de muur in die rechtszaal? Lijken wel van die jaarturfjes die je normaal in de cel ziet (in hollywoodfilms). :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_129229403
Linksliberale kutrechters. Doodziek word je ervan. :r
pi_129229404
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als hij het slachtoffer hulpbehoevend had achtergelaten was de strafeis wel anders geweest want dan geldt niet dat men zich binnen 12 uur mag melden.
Precies.
pi_129229431
quote:

[..]

Als dat hardgemaakt had kunnen worden, dan had het OM daar op basis van dood door schuld een jaar of 4 kunnen eisen. Blijkbaar is het OM niet van mening dat dit een optie is.
pi_129229494
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Vette onzin. Nederland is juist één van de strengst straffende landen in Europa.
Fabel, gebaseerd op valse statistieken en als een klimaathype in de media gebracht.

pi_129229513
quote:

[..]

Zowat het énige land waar levenslang ook daadwerkelijk levenslang is, om maar eens iets te noemen.

Leuk die cijfertjes. Maar niks anders dan linkse leugens, zoals we die al zo vaak voorbij hebben zien komen. Totaal niet geloofwaardig meer.
pi_129229543
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fabel, gebaseerd op valse statistieken en als een klimaathype in de media gebracht.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:48 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Leuk die cijfertjes. Maar niks anders dan linkse leugens, zoals we die al zo vaak voorbij hebben zien komen. Totaal niet geloofwaardig meer.
Dat is de druppel. Ik geef dit topic op. Succes en veel plezier.
pi_129229584
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:55 schreef Monolith het volgende:
Maar wat is nou de reden van de relatief milde strafeis van het OM? En dan bedoel ik serieuze redenen m.b.t. de inhoud van deze zaak en niet dat onderbuikgejank.
Niet alle gejank is meteen onderbuik. Ik sluit niet uit dat er rekening is gehouden met de schaamtecultuur van de dader. Hoe dan ook is daderbelang weer eens op #1 gezet. De balans is totaal zoek.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:50:56 #146
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129229618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:48 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Natuurlijk, jôh. Het Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatiecentrum van het Ministerie van Veiligheid en justitie bestaat alleen maar uit linkse liegbeesten!

:')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129229620
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat er rekening is gehouden met de schaamtecultuur van de dader.
Schaamtecultuur bij Bulgaren?
pi_129229659
quote:

[..]

Een lage eis in ieder geval. Alhoewel ik geweld afkeur is het misschien wel eens goed dat zo'n officier van justitie eens van dichtbij meemaakt wat voor gevolgen deze actie van dader heeft op de nabestaanden.
pi_129229688
quote:
15s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Dat is de druppel. Ik geef dit topic op. Succes en veel plezier.
Want jij gelooft alles nog braaf, wat de gevestigde orde je voorschotelt? Doe je ogen eens open.

Het is ontzettend moeilijk om in Nederland in de gevangenis terecht te komen. Daar moet je echt vreselijk je best voor doen. En als het je dan lukt, wacht je een waar paradijs. Onze gevangenissen staan overal ter wereld bij criminelen te boek als luxe viersterren staatshotels, waar alles kan en alles mag.
pi_129229689
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dat betreft ben ik redelijk zwart-wit. Er is geen enkele reden om door de bebouwde kom te scheuren, dan ben je voor mij een idioot.
Het staat wel vast dat deze hele aardige jongen (kots) wel te hard gereden heeft. In de openingspost staat dit na onderzoek is gebleken. Er waren toch ook diverse getuigen, die kunnen echt wel bepalen of iemand veel te hard rijdt plus de sporen op de weg.
Start de band maar
pi_129229711
quote:

[..]

Niet alle gejank is meteen onderbuik. Ik sluit niet uit dat er rekening is gehouden met de schaamtecultuur van de dader. Hoe dan ook is daderbelang weer eens op #1 gezet. De balans is totaal zoek.
Wat je hier stelt zijn zaken die normaliter D66 rechters worden verweten, niet het OM.
pi_129229727
quote:

[..]

Dat levenslang echt levenslang is, is niet zo gek relevant voor zaken als deze. Heb jij een verklaring voor de intentie van de wetgever om dit soort vergrijpen strenger te bestraffen (zie mijn post in deel 1) in relatie tot deze schandalig lage eis?
pi_129229745
quote:

Ga eens in op wat ik schreef over dit geval en waarom vrijspraak en ontslag van rechtsvervolging bepaald niet uitgesloten is...
  maandag 22 juli 2013 @ 19:54:17 #154
395200 deadprez
One more rail
pi_129229746
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Want jij gelooft alles nog braaf, wat de gevestigde orde je voorschotelt? Doe je ogen eens open.

Het is ontzettend moeilijk om in Nederland in de gevangenis terecht te komen. Daar moet je echt vreselijk je best voor doen. En als het je dan lukt, wacht je een waar paradijs. Onze gevangenissen staan overal ter wereld bij criminelen te boek als luxe viersterren staatshotels, waar alles kan en alles mag.
8)7
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_129229815
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat je hier stelt zijn zaken die normaliter D66 rechters worden verweten, niet het OM.
In dit geval gedraagt het OM zich als een wereldvreemde rechter. Terecht richt de kritiek zich dan ook op het OM, gezien de hilarische strafeis. Dit is NIET in het belang van onze samenleving, alleen de dader heeft hier baat bij.
pi_129229816
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Natuurlijk, jôh. Het Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatiecentrum van het Ministerie van Veiligheid en justitie bestaat alleen maar uit linkse liegbeesten!
Exact. Uit linksliberale, D66-stemmende, eurofiele, leugenachtige huichelaars. Zonder uitzondering.

Alle kritische geesten hebben dat WODC al lang geleden uit pure frustratie verlaten. Of zijn weggepest.
pi_129229847
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:53 schreef Elfletterig het volgende:

Heb jij een verklaring voor de intentie van de wetgever om dit soort vergrijpen strenger te bestraffen (zie mijn post in deel 1) in relatie tot deze schandalig lage eis?
Dat gaat over roekeloos rijden, wat hier iig niet bewezen lijkt te kunnen worden.
pi_129229881
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef cassettedeck het volgende:
Er waren toch ook diverse getuigen, die kunnen echt wel bepalen of iemand veel te hard rijdt
Er is niets zo onbetrouwbaars als ooggetuigen.

Ik zat ooit een keer in de auto toen er een aanrijding gebeurde. De chauffeur reed keurig 50. Toen kwam er een jongen die voorrang nam terwijl wij op de voorrangsweg reden. Boem.

Toen de politie kwam stonden omstanders te roepen hoor: 'Hij reed wel 80! ASO!'. Sporenonderzoek toonde inderdaad aan dat we slechts 50 reden.

Nee, ooggetuigen daar heb je niet zoveel aan in dit soort zaken.

pi_129229901
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:55 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Exact. Uit linksliberale, D66-stemmende, eurofiele, leugenachtige huichelaars. Zonder uitzondering.

Alle kritische geesten hebben dat WODC al lang geleden uit pure frustratie verlaten. Of zijn weggepest.
Everything you know is wrong...
pi_129230014
quote:

[..]

pi_129230226
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:54 schreef deadprez het volgende:

[..]

8)7
Als je als crimineel de keuze hebt tussen een hoog risico op gepakt worden en een vreselijk verblijf in een verrotte cel in Bulgarije en een laag risico en een luxe gevangenis in Nederland, is die snel gemaakt, niet?

De Roemeense schilderijenverbranders vergeten?

pi_129230277
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:57 schreef starla het volgende:

[..]

Er is niets zo onbetrouwbaars als ooggetuigen.

Ik zat ooit een keer in de auto toen er een aanrijding gebeurde. De chauffeur reed keurig 50. Toen kwam er een jongen die voorrang nam terwijl wij op de voorrangsweg reden. Boem.

Toen de politie kwam stonden omstanders te roepen hoor: 'Hij reed wel 80! ASO!'. Sporenonderzoek toonde inderdaad aan dat we slechts 50 reden.

Nee, ooggetuigen daar heb je niet zoveel aan in dit soort zaken.

- rijverleden (15 keer in 6 maanden!)
- ooggetuigen
- dit onderzoek; te hard gereden
- doorrijden na (bijna? als ie was gestopt) dodelijk ongeluk

Dat samen is niet onbetrouwbaar om een profiel van Millen te schetsen hoor.

maandag 22 juli 2013 @ 20:07:49 #163
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_129230320
kan de reactie eerlijk gezegd wel begrijpen
pi_129230332
quote:

[..]

Ik beschouw mezelf overwegend als linksliberaal. Helaas is D66 steeds meer een tweede GroenLinks en omgekeerd. Ze kunnen net zo goed fuseren. Wellicht kunnen we dan een échte sociaal-liberale partij krijgen. Eentje die sociaal vóór liberaal stelt en snapt dat absurd lage straffen asociaal zijn.
pi_129230376
quote:

[..]

Eh, nee, het slachtoffer was kansloos, volgens zowel de rechter als de vader van het slachtoffer.
pi_129230388
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik beschouw mezelf overwegend als linksliberaal. Helaas is D66 steeds meer een tweede GroenLinks en omgekeerd. Ze kunnen net zo goed fuseren. Wellicht kunnen we dan een échte sociaal-liberale partij krijgen. Eentje die sociaal vóór liberaal stelt en snapt dat absurd lage straffen asociaal zijn.
Een partij met 1/10e van de zetels in beide Kamers en geen regeringsverantwoordelijkheid is echt te weinig slagkracht in het aanpassen van wetten in een moderne snel veranderende maatschappij.

De oplossing ligt bij de juristen zelf; meer maatschappelijk belang meenemen in uitspraken en eisen.

pi_129230389
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- ooggetuigen

Verslag van een ooggetuige (van een post uit geenstijl):
"Ooggetuige vertelde vlak na het gebeuren: Wij zijn ook bijna geraakt. Achter een brandweerwagen met sirene die heel hard langs reed, kwam een man in een auto veel te hard aan, schepte eerst bijna twee meisjes, de auto was heel hard aan het slingeren.
Donnie fietste bij het zebrapad, daar werd hij geschept. Z'n fiets is bij een lantarenpaal terecht gekomen, Donnie vloog helemaal door de lucht en kwam met z'n hoofd keihard op de stoeprand terecht.

De meisjes fietsten naar hem toe, er werd meteen 112 gebeld. Die geloofden het eerst niet.

De automobilist is doorgereden. Donnie werd met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Nadat de beschadigde auto werd teruggevonden meldde hij zich op het politiebureau, na verhoor kon hij gaan."

Hoe duidelijk wil je het hebben.
Start de band maar
pi_129230499
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef cassettedeck het volgende:

[..]

Verslag van een ooggetuige (van een post uit geenstijl):
"Ooggetuige vertelde vlak na het gebeuren: Wij zijn ook bijna geraakt. Achter een brandweerwagen met sirene die heel hard langs reed, kwam een man in een auto veel te hard aan, schepte eerst bijna twee meisjes, de auto was heel hard aan het slingeren.
Donnie fietste bij het zebrapad, daar werd hij geschept. Z'n fiets is bij een lantarenpaal terecht gekomen, Donnie vloog helemaal door de lucht en kwam met z'n hoofd keihard op de stoeprand terecht.

De meisjes fietsten naar hem toe, er werd meteen 112 gebeld. Die geloofden het eerst niet.

De automobilist is doorgereden. Donnie werd met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Nadat de beschadigde auto werd teruggevonden meldde hij zich op het politiebureau, na verhoor kon hij gaan."

De typische rijstijl van een multi-inzetbaar talent in een land met een hoge werkloosheid waar werkgevers zitten te springen om betrouwbaar personeel.

Elke andere typering van die arme Millen, zo achtervolgd door het drama dat hij volkomen onbedoeld heeft veroorzaakt, is tokkie, onderbuik en afgaan op onbetrouwbare getuigenissen.

pi_129230501
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef cassettedeck het volgende:
Wat liet het sporenonderzoek zien? Want ooggetuigen zijn notoir niet betrouwbaar.
pi_129230509
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een partij met 1/10e van de zetels in beide Kamers en geen regeringsverantwoordelijkheid is echt te weinig slagkracht in het aanpassen van wetten in een moderne snel veranderende maatschappij.

De oplossing ligt bij de juristen zelf; meer maatschappelijk belang meenemen in uitspraken en eisen.
Dat laatste klopt sowieso. En het is uitdrukkelijk wat de politiek ook wil. Helaas vormen juristen een soort eigenstandig machtsblok dat schijt heeft aan de burgers.
pi_129230540
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef cassettedeck het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik redelijk zwart-wit. Er is geen enkele reden om door de bebouwde kom te scheuren, dan ben je voor mij een idioot.
Het staat wel vast dat deze hele aardige jongen (kots) wel te hard gereden heeft. In de openingspost staat dit na onderzoek is gebleken. Er waren toch ook diverse getuigen, die kunnen echt wel bepalen of iemand veel te hard rijdt plus de sporen op de weg.
Getuigen zijn notoir onbetrouwbaar bij het inschatten van snelheid. Dat is nl nagenoeg niet te doen en bij dit soort klappen schatten getuigen het nagenoeg standaard te hoog in.

Overigens lopen de verklaringen van de getuigen ook fors uiteen. En er is niemand die vast heeft kunnen stellen hoe hard deze man precies heeft gereden.
pi_129230549
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:13 schreef starla het volgende:

[..]

Wat liet het sporenonderzoek zien? Want ooggetuigen zijn notoir niet betrouwbaar.
Jij hebt een mindere ervaring en dus zijn ooggetuigen niet betrouwbaar. Volgens de OP is bewezen dat hij te hard reed.

Waar komt die drang toch vandaan om het geheel te bagatelliseren/wegnuanceren? Is Millen een vriend van je ofzo?

pi_129230585
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In dit geval gedraagt het OM zich als een wereldvreemde rechter. Terecht richt de kritiek zich dan ook op het OM, gezien de hilarische strafeis. Dit is NIET in het belang van onze samenleving, alleen de dader heeft hier baat bij.
Wat moet het OM dan doen? Vier jaar cel eisen voor iets wat ze niet kunnen bewijzen?
pi_129230590
quote:

[..]

De verknipte lezing van het OM wel zeker? :') Hoe wereldvreemd wil je het hebben?
pi_129230605
quote:
12s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je als crimineel de keuze hebt tussen een hoog risico op gepakt worden en een vreselijk verblijf in een verrotte cel in Bulgarije en een laag risico en een luxe gevangenis in Nederland, is die snel gemaakt, niet?

De Roemeense schilderijenverbranders vergeten?
Ik zie het zelf ook wel als goede backup, mocht ik onverhoopt door de crisis m'n baan en huis kwijtraken. Dan ga ik ook lekker een tijdje in het staatsvijfsterrenhotel genieten van alle luxe. Beetje klaverjassen met de mede"gevangenen" en de bewaarders, beetje studeren, af en toe een baantje trekken in het zwembad, rondje rennen om de binnenplaats, héérlijk. Verheug me er nu al op!

Maar helaas is dit doel voor een normale sterveling als ik nagenoeg onhaalbaar. Zonder toch minimaal een half dorp te hebben uitgemoord red je het niet. :'(
pi_129230613
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:42 schreef Specularium het volgende:

Bullshit, bovendien is hij geen mod hier.
Wel op fok, dus dan mag je de huisregels best respecteren. En dit is m.i. niet in de lijn van de huisregels.
pi_129230677
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- ooggetuigen

Rijverleden is geen bewijs dat hij in dit geval roekeloos heeft gereden. De ooggetuigen geven verklaren die nogal uiteen lopen (logisch, ooggetuigen kunnen niet betrouwbaar verklaren hoe hard iemand heeft gereden). Er is geen enkel betrouwbaar bewijs die aangeeft welke snelheid er precies is gereden.

Blijft over: doorrijden na een ongeval.
pi_129230694
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:15 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik zie het zelf ook wel als goede backup, mocht ik onverhoopt door de crisis m'n baan en huis kwijtraken. Dan ga ik ook lekker een tijdje in het staatsvijfsterrenhotel genieten van alle luxe. Beetje klaverjassen met de mede"gevangenen" en de bewaarders, beetje studeren, af en toe een baantje trekken in het zwembad, rondje rennen om de binnenplaats, héérlijk. Verheug me er nu al op!

Maar helaas is dit doel voor een normale sterveling als ik nagenoeg onhaalbaar. Zonder toch minimaal een half dorp te hebben uitgemoord red je het niet. :'(
Belastingfraude, daar word je jaren voor opgesloten. Als je de roverheid financieel raakt, dan treden ze ineens wel op.

pi_129230710
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:17 schreef justanick het volgende:

[..]

Rijverleden is geen bewijs dat hij in dit geval roekeloos heeft gereden. De ooggetuigen geven verklaren die nogal uiteen lopen (logisch, ooggetuigen kunnen niet betrouwbaar verklaren hoe hard iemand heeft gereden). Er is geen enkel betrouwbaar bewijs die aangeeft welke snelheid er precies is gereden.

Irrelevant dat rijverleden geen juridisch bewijs is. Het geeft duidelijk aan wat voor gast dit is. Van de weg ermee.

pi_129230730
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:15 schreef justanick het volgende:

[..]

Wat moet het OM dan doen? Vier jaar cel eisen voor iets wat ze niet kunnen bewijzen?
Wat valt niet te bewijzen? Dat de jongen is doodgereden? Alles staat vast: dader reed vlak achter brandweerauto aan, reed veel te hard, nam onnodige risico's. Het OM moet dan stevig inzetten, zeker ook gezien de verdere staat van dienst van deze wegpiraat. De rechter kan dan altijd nog lager straffen dan het OM eist. Bizar dat ik je dit moet uitleggen...
pi_129230751
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Belastingfraude, daar word je jaren voor opgesloten. Als je de roverheid financieel raakt, dan treden ze ineens wel op.
Bedankt voor de tip! Dit jaar alvast zoetjes aan eens mee beginnen dan.
pi_129230764
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Irrelevant dat rijverleden geen juridisch bewijs is. Het geeft duidelijk aan wat voor gast dit is. Van de weg ermee.
Jij hebt zelf ook ooit te hard gereden (heb je toegegeven). Dus ben je van mening dat, indien je betrokken bent bij een ongeval (waarbij niet aangetoond kan worden dat je het ook hebt veroorzaakt) meteen je rijbewijs in moet leveren. Want dat is exact wat je hier roept.

Goede manier om de files op te lossen, dat moet ik toegeven.
pi_129230769
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt een mindere ervaring en dus zijn ooggetuigen niet betrouwbaar.
Nee, ook volgens de forensisch neurofysioloog uit het youtube-filmpje. Het is algemeen bekend dat herinneringen gefragmenteerd zijn. Lees ook eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Reconstructive_memory

quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:14 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de OP is bewezen dat hij te hard reed.
Wat is te hard?
pi_129230807
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:15 schreef hpeopjes het volgende:

Wat een onzin zeg...

Ik word hier echt zo ontzettend moe van.

Nou heb ik toch weer mijn best gedaan om alles netjes uit te leggen, maar nee, juristen zijn een stel gekken en TS weet het altijd toch beter, net als de wolven die meehuilen in het bos.

Kennelijk TOTAAL niet geïnteresseerd in rechtvaardigheid, maar alleen maar in zeiken en zeuren. En TS dan in andere draadjes maar roepen dat Nederlanders niet zo moeten zeiken over de economie. Nee, dat mag hij even uitleggen aan ondernemers die het water aan de lippen staat, familiebedrijven van 100 jaar oud die over de kop gaan, enz. Dat zijn de echte zeikstralen aldus TS.

BAH!
pi_129230812
quote:

[..]

In het NOS artikel staat duidelijk dat na onderzoek gebleken dat dit stuk schorem te hard gereden heeft.
Ik mag toch aannemen dit hele (sporen)onderzoek door professionelen is gedaan en niet alleen op basis van ooggetuigen er conclusies zijn uitgekomen.
Start de band maar
pi_129230828
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat valt niet te bewijzen? Dat de jongen is doodgereden? Alles staat vast: dader reed vlak achter brandweerauto aan,
Nee, is niet bewezen. De getuigenverklaringen lopen uiteen.

quote:
reed veel te hard, nam onnodige risico's.
Is ook niet bewezen. Getuigenverklaringen lopen uiteen, technisch onderzoek kan geen snelheid vaststellen.

quote:
Het OM moet dan stevig inzetten, zeker ook gezien de verdere staat van dienst van deze wegpiraat. De rechter kan dan altijd nog lager straffen dan het OM eist. Bizar dat ik je dit moet uitleggen...
Tja, als je niet naar de zaak zelf kijkt en roept dat alles bewezen is...
pi_129230865
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:21 schreef cassettedeck het volgende:

[..]

In het NOS artikel staat duidelijk dat na onderzoek gebleken dat dit stuk schorem te hard gereden heeft.
Ik mag toch aannemen dit hele (sporen)onderzoek door professionelen is gedaan en niet alleen op basis van ooggetuigen er conclusies zijn uitgekomen.
Het sporenonderzoek heeft geen snelheid opgeleverd. Ze weten gewoon niet hoe hard hij heeft gereden. En als hij 55 heeft gereden is dat wel te hard, maar is het niet aannemelijk dat dat de oorzaak van het ongeval is geweest.
pi_129230868
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:17 schreef justanick het volgende:

[..]

De OP rept over onderzoek waaruit blijkt dat er te hard is gereden. En dat strookt met wat getuigen kennelijk ook hebben gezien. Maar laat me raden: voor jou geldt alleen wat het slachtoffer (voorheen dader) verklaart...
pi_129230887
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:19 schreef Elfletterig het volgende:

Wat valt niet te bewijzen? Dat de jongen is doodgereden? Alles staat vast: dader reed vlak achter brandweerauto aan, reed veel te hard, nam onnodige risico's. Het OM moet dan stevig inzetten, zeker ook gezien de verdere staat van dienst van deze wegpiraat. De rechter kan dan altijd nog lager straffen dan het OM eist. Bizar dat ik je dit moet uitleggen...
Snelheid staat niet vast, althans, dat heb ik niet gezien dat dat zo is. Slachtoffer zou kennelijk volgens ooggetuigen zonder te kijken ineens linksaf geslagen hebben.

Maar nee... JIJ bent 0,0 geïnteresseerd in de feiten. En dan ook nog zo verongelijkt doen!
pi_129230949
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De OP rept over onderzoek waaruit blijkt dat er te hard is gereden.
Ach natuurlijk, omdat de OP op het Fok-forum dat zegt moet hij veroordeeld worden voor dood door schuld. _O-
pi_129230955
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:02 schreef Prof_Hoax het volgende:
"je gaat dood, je gaat dood kankahlijer"

"als jullie het niet doen, doen we het gewoon zelluf hoor"

"ik maak hem dood"

aldus de debielen in het filmpje.
Ik hoop echt dat ze hem doodmaken. De volgende keer ben ik het, of jij, die de koplampen van deze roadkiller mag koppen.
pi_129230970
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De OP rept over onderzoek waaruit blijkt dat er te hard is gereden. En dat strookt met wat getuigen kennelijk ook hebben gezien. Maar laat me raden: voor jou geldt alleen wat het slachtoffer (voorheen dader) verklaart...
Als je je eens in de feiten van de zaak verdiept zou dat de discussie aanmerkelijk zuiverder maken.

De verklaringen van getuigen lopen uiteen. Er zijn ook getuigen die roepen dat ie gewoon 50 heeft gereden, bijvoorbeeld. En aangezien noch het NFI noch een extern bureau vast heeft kunnen stellen hoe snel hij precies reed...

Daarnaast wil 'te hard rijden' nog niet zeggen dat hij het ongeval daadwerkelijk heeft veroorzaakt. Er zit een fors verschil tussen 51 en 91 km/h, ook voor de schuldvraag. Te hard rijden staat niet gelijk aan het automatisch veroorzaakt hebben van het ongeval.
pi_129230977
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:21 schreef justanick het volgende:

[..]

Nee, is niet bewezen. De getuigenverklaringen lopen uiteen.

[..]

Is ook niet bewezen. Getuigenverklaringen lopen uiteen, technisch onderzoek kan geen snelheid vaststellen.

[..]

Tja, als je niet naar de zaak zelf kijkt en roept dat alles bewezen is...
Je wilt beweren dat de NOS onzin verkoopt? Graag even doorgeven aan hun journalist dan...
pi_129231010
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef starla het volgende:

Ach natuurlijk, omdat de OP op het Fok-forum dat zegt moet hij veroordeeld worden voor dood door schuld. _O-
De ouders van de overleden Donnie Rog zijn erg teleurgesteld in justitie. Ze hebben onlangs te horen gekregen dat de man die hun 13-jarige zoon doodreed waarschijnlijk niet vervolgd wordt. Dit hebben Miranda en Anton Rog aan onze redactie laten weten.

Donnie werd in juli geschept op de Boetzelaerlaan in Scheveningen. De 20-jarige automobilist reed door en meldde zich later op het politiebureau. Donnie werd in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis en overleed de volgende dag.

Doordat de automobilist is doorgereden waren er geen remsporen op de plek van de aanrijding. De politie kan nu niet onderzoeken of de man te hard heeft gereden. Dit wordt altijd bepaald aan de hand van de remsporen. Doordat deze ontbreken is er nu geen bewijs tegen de man.

Later is er een bijzondere reconstructie gedaan, waaruit kennelijk zou volgen dat hij te hard zou hebben gereden. Ik ken die reconstructie niet, maar vooralsnog ben ik niet zo overtuigd van dat er keihard bewijs is. Het kan, maar zou TS een beetje willen dimmen met zijn voorbarige conclusies?
pi_129231012
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef justanick het volgende:

[..]

Als je je eens in de feiten van de zaak verdiept zou dat de discussie aanmerkelijk zuiverder maken.

De verklaringen van getuigen lopen uiteen. Er zijn ook getuigen die roepen dat ie gewoon 50 heeft gereden, bijvoorbeeld. En aangezien noch het NFI noch een extern bureau vast heeft kunnen stellen hoe snel hij precies reed...

Daarnaast wil 'te hard rijden' nog niet zeggen dat hij het ongeval daadwerkelijk heeft veroorzaakt. Er zit een fors verschil tussen 51 en 91 km/h, ook voor de schuldvraag. Te hard rijden staat niet gelijk aan het automatisch veroorzaakt hebben van het ongeval.
Zuivere discussies zijn schaars op dit forum. Nochtans een goede post ^O^
  maandag 22 juli 2013 @ 20:27:22 #196
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129231019
Ook echt 2 topics :')
Als het OM dacht dat ze 10 jaar aan een rechter konden verkopen, hadden ze dat vast wel gedaan hoor :')
pi_129231025
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef justanick het volgende:

[..]

Hoe naïef ben je eigenlijk? Die vent heeft in een half jaar vijftien bekeuringen gehad. Gebruik in vredesnaam je verstand.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:27:31 #198
241662 Jian
Well, well, well
pi_129231027
Wat voor een gebrek aan emotionele intelligentie moet je wel niet hebben om de ouders/nabestaanden van het 13jarige slachtoffer, tokkies te noemen omdat ze in de rechtszaal hun gevoelens niet meer in bedwang konden houden bij het horen van het vonnis. 4 maanden voorwaardelijk en een taakstraf voor de doodrijder van hun kind!
De dader is in het half jaar voor het incident 15 x gepakt voor te hard en door rood licht rijden. Het vermoeden bestaat dat hij ook nu te hard reed al is dat niet te bewijzen. Voor de nabestaanden in al hun emotie om het verlies van hetgeen hun het waarschijnlijk het meest dierbaar was, hun zoontje, is de optelsom echter éénvoudig! Hun oncontroleerbare woede en verdriet bij het horen van het vonnis is voor iemand met enig empatisch vermogen dan ook wel verklaarbaar/te begrijpen.
Voor alle duidelijkheid, ik ageer niet tegen de juridische juistheid van het vonnis, maar tegen het gebrek aan (emotionele) intelligentie van sommige dommerikken hier.
pi_129231046
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe naïef ben je eigenlijk? Die vent heeft in een half jaar vijftien bekeuringen gehad. Gebruik in vredesnaam je verstand.
Nogmaals, niet relevant.
pi_129231048
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:27 schreef hugecooll het volgende:
Ook echt 2 topics :')
Als het OM dacht dat ze 10 jaar aan een rechter konden verkopen, hadden ze dat vast wel gedaan hoor :')
Dat geloof je zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')