abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129228593
Rechtsstaatjihadisten verschuilen zich achter de status quo en gebruiken dat als argument.

Normale mensen denken na en normale mensen met een persoonlijke tragedie slaan door. Zo is de echte wereld, ivorentorenrechtertjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129228619
Roekeloosheid is overigens geen vereiste bij dood door schuld, mensen.
pi_129228622
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:20 schreef starla het volgende:

Enlighten me.
Ok, welk beeld volgt voor jou uit de delicten van deze jongen (20)? Dan praten we verder.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_129228629
quote:
12s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:
Rechtsstaatjihadisten verschuilen zich achter de status quo en gebruiken dat als argument.

Normale mensen denken na en normale mensen met een persoonlijke tragedie slaan door. Zo is de echte wereld, ivorentorenrechtertjes.
Wat zijn dit nu weer voor holle frasen?
I feel kinda Locrian today
  maandag 22 juli 2013 @ 19:23:36 #80
395200 deadprez
One more rail
pi_129228642
wat een achterlijke tokkies :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_129228650
quote:
12s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:

Dit mantra blijf je maar herhalen, maar niemand zegt dat deze mensen geen leed hebben of dat ze niet het recht hebben om kwaad te zijn.
Wat echter niet mag gebeuren in een rechtstaat is dat een man tot een zware straf veroordeeld wordt ter genoegdoening van de familie, ook al kan niet worden bewezen dat hij wat verkeerd deed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129228676
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, welk beeld volgt voor jou uit de delicten van deze jongen (20)? Dan praten we verder.
Je bedoelt welk beeld ik van hem krijg?

Als iemand die van snel rijden houdt. Dat maakt hem nog geen moordenaar.
pi_129228698
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is hier niet sprake van een lage straf, dat is het 'probleem'. Als hij bewezen roekeloos had gereden en kwam er dán af met een taakstraf postte ik hier niet.
Lage strafeis dan. Die jongen hoeft voor mij ook niet jarenlang de bak in maar ik kan me de boosheid heel goed voorstellen. Zo'n gast zou op z'n minst doorverwezen moeten worden naar het Riagg gezien het aantal overtredingen die hij gemaakt heeft.
Hier in Nederland zijn ze een beetje doorgeschoten in het verdedigen van daders.

Het is niet voor niets dat Nederland een reputatie heeft opgebouwd als zachte heelmeesters met hun poeslieve straffen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_129228703
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden, kijken of zij koeltjes in de rechtszaal deze eis aanhoren en misschien vriendelijk blijven glimlachen naar de dader
  maandag 22 juli 2013 @ 19:25:33 #85
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129228706
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef Fides het volgende:
Roekeloosheid is overigens geen vereiste bij dood door schuld, mensen.
nee maar vaak wel oorzaak van dood door schuld ..
maar dat het vereist wordt dat lijkt me ook niet

dader bij de rechter , nee meneer de rechter ik was niet roekeloos , maar deed het met opzet , ben ik nu vrij man :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129228709
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:20 schreef Monolith het volgende:

Er bestaat nou eenmaal zoiets als onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
De manier waarop je dat doorvoert (hij is bewezen schuldig aan een roekeloze rijstijl, hoe dat zich uit is minder relevant), is echter op vele manieren te interpreteren.

En een intelligent mens dat zich niet vastklampt aan het Wetboek van Strafrecht als een imam aan zijn koran, een gekke gristen aan zijn Bijbel en een bankier aan de bonusvoorwaarden, kan dat onderscheid maken.

Rechtsstaatjihadisten kunnen niet meer pragmatisch, moreel en wat goed is voor de maatschappij denken. Ze verschuilen zich in hun torentjes en achter hun boekjes.

pi_129228722
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden, kijken of zij koeltjes in de rechtszaal deze eis aanhoren en misschien vriendelijk blijven glimlachen naar de dader
Wauw, doodsverwensing van een mod omdat hij het niet met een mening eens is. Dat is wel heel bijzonder.
pi_129228732
Het is maar goed dat die man is doorgereden want die mensen hadden de man gelyncht als hij bij het ongeluk was gebleven.
pi_129228740
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wauw, doodsverwensing van een mod omdat hij het niet met een mening eens is. Dat is wel heel bijzonder.
gast, leer eens lezen ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_129228744
quote:
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden
Sorry, maar dan ben je ziek in je hoofd als je dat graag wilt :r
pi_129228757
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef eight het volgende:

[..]

gast, leer eens lezen ;(
Eh, enlighten me? Wat mis ik?
pi_129228760
quote:

[..]

Het zou de zaken wat werkelijker maken.

Misschien dat je dan eens uit je camembertsalon kan komen.

pi_129228761
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit mantra blijf je maar herhalen, maar niemand zegt dat deze mensen geen leed hebben of dat ze niet het recht hebben om kwaad te zijn.
Wat echter niet mag gebeuren in een rechtstaat is dat een man tot een zware straf veroordeeld wordt ter genoegdoening van de familie, ook al kan niet worden bewezen dat hij wat verkeerd deed.
Ik denk dat het heel kwalijk is als de rechtspraak zou zwichten voor de publieke opinie. Dan is het geen zuivere rechtsgang meer. Hoe begrijpelijk de reachtie van het publiek wellicht ook is.
Overigens wordt er al flink zwaarder gestraft in NL door de druk van de publieke opinie. Ik denk niet dat dat op zich een goede reden is.
pi_129228766
quote:

[..]

Treurig dat je nog steeds niet kan lezen ;(
pi_129228768
quote:
Het probleem is dus dat (volgens het OM! De aanklagers! ) niet eens duidelijk is of hij wel de "dader" is.
pi_129228770
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zou de zaken wat werkelijker maken.

Misschien dat je dan eens uit je camembertsalon kan komen.
_O- Ik moet zo om jouw lachen. Ghihi.
pi_129228771
Groot gelijk die gasten. Als de rechtbank niet straft, zelf er op los rammen.

Zouden ze veel vaker moeten doen.
pi_129228778
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Treurig dat je nog steeds niet kan lezen ;(
quote:

[..]

Eh, enlighten me? Wat mis ik?
pi_129228813
quote:
Er is een naaste van mij doodgereden op nog jongere leeftijd als het slachtoffer waar het hier om gaat. Heb ik daarom dan gelijk als ik zeg dat het tokkies zijn?
pi_129228817
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

_O- Ik moet zo om jouw lachen. Ghihi.
En dat maakt mij uit voor "tokkie". _O-

Lachen is gezond. Leren ook.

Groetjes, een succesvol internationaal zakenman met jaren studie en wereldbeeld. Dat je ooit nog eens van je zolderkamertje mag komen. :*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')