Ok, welk beeld volgt voor jou uit de delicten van deze jongen (20)? Dan praten we verder.quote:
Wat zijn dit nu weer voor holle frasen?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:
Rechtsstaatjihadisten verschuilen zich achter de status quo en gebruiken dat als argument.
Normale mensen denken na en normale mensen met een persoonlijke tragedie slaan door. Zo is de echte wereld, ivorentorenrechtertjes.
Dit mantra blijf je maar herhalen, maar niemand zegt dat deze mensen geen leed hebben of dat ze niet het recht hebben om kwaad te zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:
Rechtsstaatjihadisten verschuilen zich achter de status quo en gebruiken dat als argument.
Normale mensen denken na en normale mensen met een persoonlijke tragedie slaan door. Zo is de echte wereld, ivorentorenrechtertjes.
Je bedoelt welk beeld ik van hem krijg?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, welk beeld volgt voor jou uit de delicten van deze jongen (20)? Dan praten we verder.
Lage strafeis dan. Die jongen hoeft voor mij ook niet jarenlang de bak in maar ik kan me de boosheid heel goed voorstellen. Zo'n gast zou op z'n minst doorverwezen moeten worden naar het Riagg gezien het aantal overtredingen die hij gemaakt heeft.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is hier niet sprake van een lage straf, dat is het 'probleem'. Als hij bewezen roekeloos had gereden en kwam er dán af met een taakstraf postte ik hier niet.
nee maar vaak wel oorzaak van dood door schuld ..quote:Op maandag 22 juli 2013 19:22 schreef Fides het volgende:
Roekeloosheid is overigens geen vereiste bij dood door schuld, mensen.
De manier waarop je dat doorvoert (hij is bewezen schuldig aan een roekeloze rijstijl, hoe dat zich uit is minder relevant), is echter op vele manieren te interpreteren.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:20 schreef Monolith het volgende:
Er bestaat nou eenmaal zoiets als onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Wauw, doodsverwensing van een mod omdat hij het niet met een mening eens is. Dat is wel heel bijzonder.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden, kijken of zij koeltjes in de rechtszaal deze eis aanhoren en misschien vriendelijk blijven glimlachen naar de dader
gast, leer eens lezenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw, doodsverwensing van een mod omdat hij het niet met een mening eens is. Dat is wel heel bijzonder.
Sorry, maar dan ben je ziek in je hoofd als je dat graag wiltquote:Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden
Het zou de zaken wat werkelijker maken.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw, doodsverwensing van een mod omdat hij het niet met een mening eens is. Dat is wel heel bijzonder.
Ik denk dat het heel kwalijk is als de rechtspraak zou zwichten voor de publieke opinie. Dan is het geen zuivere rechtsgang meer. Hoe begrijpelijk de reachtie van het publiek wellicht ook is.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit mantra blijf je maar herhalen, maar niemand zegt dat deze mensen geen leed hebben of dat ze niet het recht hebben om kwaad te zijn.
Wat echter niet mag gebeuren in een rechtstaat is dat een man tot een zware straf veroordeeld wordt ter genoegdoening van de familie, ook al kan niet worden bewezen dat hij wat verkeerd deed.
Treurig dat je nog steeds niet kan lezenquote:Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat (volgens het OM! De aanklagers! ) niet eens duidelijk is of hij wel de "dader" is.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van sommige users zou ik graag willen dat een naaste van hen doodgereden zou worden, kijken of zij koeltjes in de rechtszaal deze eis aanhoren en misschien vriendelijk blijven glimlachen naar de dader
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zou de zaken wat werkelijker maken.
Misschien dat je dan eens uit je camembertsalon kan komen.
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Treurig dat je nog steeds niet kan lezen
quote:
Er is een naaste van mij doodgereden op nog jongere leeftijd als het slachtoffer waar het hier om gaat. Heb ik daarom dan gelijk als ik zeg dat het tokkies zijn?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
En dat maakt mij uit voor "tokkie".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |