abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2013 @ 09:54:26 #1
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129212473
Hier verder.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_129212598
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarden in die tabel kloppen niet. Quintana trapt echt niet hetzelfde vermogen als froome. Hij is minimaal 10 kg lichter, dus met dezelfde tijd moet froome meer watts trappen. Bij gelijke klinsnelheid heb je wel dezelfde w /kg.
De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129212751
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.
Ah ok. Duidelijk.
Wat ik me laatst bedacht. Er is een minimum gewicht voor de fiets. En eigenlijk is dat in het nadeel van kleine/lichte renners zoals quintana. Het zou eerlijker zijn als je fiets bijvoorbeeld 10% van je lichaamgewicht moet zijn.
pi_129212759
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ook niet :')
pi_129212825
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat loop je nu te ijlen dan? Quintana trapt dus echt niet evenveel watts als froome.
De maat om klimsnelheid te meten is w / kg. Als je factor X zwaarder bent, neemt ook vermogen met factor X toe.
pi_129212870
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:10 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat loop je nu te ijlen dan? Quintana trapt dus echt niet evenveel watts als froome.
De maat om klimsnelheid te meten is w / kg. Als je factor X zwaarder bent, neemt ook vermogen met factor X toe.
Zou betekenen dat het wattage dat Quintana trapte een virtueel wattage was :D Hij heeft dan immers dat wattage niet daadwerkelijk getrapt. Waarom presenteren ze data dan niet in W/kg?
pi_129212966
quote:

[..]

Waarden in die tabel kloppen niet. Quintana trapt echt niet hetzelfde vermogen als froome. Hij is minimaal 10 kg lichter, dus met dezelfde tijd moet froome meer watts trappen. Bij gelijke klinsnelheid heb je wel dezelfde w /kg.
Dat klopt toch niet helemaal? Je moet het gewicht van de fiets ook nog meenemen, die is voor beide wielrenners gelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 22 juli 2013 @ 10:17:39 #8
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129213021
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah ok. Duidelijk.
Wat ik me laatst bedacht. Er is een minimum gewicht voor de fiets. En eigenlijk is dat in het nadeel van kleine/lichte renners zoals quintana. Het zou eerlijker zijn als je fiets bijvoorbeeld 10% van je lichaamgewicht moet zijn.
En dan weer een correctie factor voor de lichaamslengte toepassen zeker? Dan zijn we weer op het uitgangspunt. Nee, die 6,8 kg is een heel redelijk uitgangspunt en voorkomt spontaan "ontploffende" frames midden in een peleton met alle gevolgen van dien. Laat die superlichte frames maar aan triatleten die uitsluitend over super strak asfalt zoeven en niet in een peleton rijden.

De ondertoon is natuurlijk dat wanneer er nog meer aan frames en onderdelen geschaafd gaat worden deze voor de gewone sterveling als ik, alleen maar duurder worden zonder dat het enig voordeel op zaql leveren, hooguit een beetje meer moraal, maar dat is ook erg vluchtig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_129213121
Froome weegt 67 + 6,5 (?) voor de fiets. Quintana weegt iets van 55kg, dus in totaal zeker 10 kg lichter.
Als froome 400 W trapt, dan trapt quintana 10/73,5 (~14%) minder watts bij gelijke klimsnelheid. Zonder rekening te houden met luchtweerstand, maar dat is toch niet zo belangrijk tijdens een klim. Daarom zette ik mijn vraagtekens bij die gegeven wattages. Het.moet op een bepaalde maniet gestandasrdiseerd zijn om te kunnen vergelijken.
  maandag 22 juli 2013 @ 10:26:00 #10
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129213207
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik bedoelde enkel de rit naar Albi, waar helden als De Marchi, Bodnar en Koren met zijn vijven 3 volledige sprinterstreinen, vol met "erkende hardrijders", probleemloos afhielden. Zelfs op vlakke stukken werden Martin, Terpstra, Sieberg en nog een 15-tal andere figuren die alleen maar meereden om dat soort werk te doen, kansloos weggeblazen door de Marangoni's van deze wereld. Werd trouwens door die mannen van Argos, Lotto en OPQS ook als bizar en ongezien sterk omschreven.
Was dat ook niet enigszins heuvelop? Dan kan de Sagan trein natuurlijk wat hoger tempo rijden dan een Terpstra of Sieberg die normaal bij een vlucht heuvel al achterin lopen te spartelen.

Edit: Niet geheel duidelijk, die "vlakke" stukken liepen ook enigszins omhoog dacht ik?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_129213369
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Froome weegt 67 + 6,5 (?) voor de fiets. Quintana weegt iets van 55kg, dus in totaal zeker 10 kg lichter.
Als froome 400 W trapt, dan trapt quintana 10/73,5 (~14%) minder watts bij gelijke klimsnelheid. Zonder rekening te houden met luchtweerstand, maar dat is toch niet zo belangrijk tijdens een klim. Daarom zette ik mijn vraagtekens bij die gegeven wattages. Het.moet op een bepaalde maniet gestandasrdiseerd zijn om te kunnen vergelijken.
Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.

Je kan dus de wattages die hij geeft niet direct vergelijken met die uit bv een SRM, omdat daar het daadwerkelijk geleverde vermogen in terug komt. Het W/Kg zal wel ongeveer gelijk zijn met de data van een SRM (hij kreeg vorig jaar de data van VDB na afloop, en zijn berekeningen zaten binnen 1% afwijking). Die Vayer-wattages kan je dus alleen vergelijken met eerdere berekeningen die hij heeft gedaan over renners (bv. Armstrong die in 1999 op Sestrieres 420 watt leverde). Ook interessant, Contador: 2007 423 Watt, 2009 439 Watt, 2010 417 Watt, dit jaar niet meer dan 399. Menselijk!

Ook een interessant is Rui Costa. Er waren nogal wat mensen in het Belkin topic dit zeiden dat wat Costa deed toch ook wel door Mollema of Ten Dam geleverd zou moeten kunnen worden (en dat ze zich dus beter op een ritzege dan een klassement konden richten). Rui Costa leverde 429 Watt op de Croix Fry, een prestatie echt van buitencategorie, en een van de allerbeste in deze Tour. Zelfs in hun beste vorm hadden Mollema en Ten Dam hem nooit kunnen volgen.
pi_129213379
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klopt toch niet helemaal? Je moet het gewicht van de fiets ook nog meenemen, die is voor beide wielrenners gelijk.
Wat dus betekent dat een lichtere renner dan meer W/kg moet trappen, omdat de fiets een groter deel van zijn gewicht is.
pi_129213870
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Jawel.
pi_129214204
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jawel.
Naar hoeveel kg dan?
pi_129214267
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Naar hoeveel kg dan?
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:34 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.
Zelf zie ik ook liever W/kg maar dit is nu eenmaal de werkwijze van Vayer.
pi_129214290
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Zelf zie ik ook liever W/kg maar dit is nu eenmaal de werkwijze van Vayer.
Begrijp ik nu goed dat hij Quintana even zwaar taxeert als Froome? Dat maakt de methode nogal onnauwkeurig :D
pi_129214360
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat hij Quintana even zwaar taxeert als Froome? Dat maakt de methode nogal onnauwkeurig :D
Standaardiseren is iets anders als taxeren.
pi_129214471
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Standaardiseren is iets anders als taxeren.
Oke, dus die wattages zijn dus inderdaad virtueel en niet daadwerkelijk getrapt en ligt dus voor Quintana in werkelijkheid lager.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:46:51 #19
40566 Ericr
Livewrong
pi_129215241
quote:

Ook een interessant is Rui Costa. Er waren nogal wat mensen in het Belkin topic dit zeiden dat wat Costa deed toch ook wel door Mollema of Ten Dam geleverd zou moeten kunnen worden (en dat ze zich dus beter op een ritzege dan een klassement konden richten). Rui Costa leverde 429 Watt op de Croix Fry, een prestatie echt van buitencategorie, en een van de allerbeste in deze Tour. Zelfs in hun beste vorm hadden Mollema en Ten Dam hem nooit kunnen volgen.
Costa was hoe dan ook buitencategorie, had op zeker top 10 gereden als hij niet op Valverde had moeten wachten. Was dan alleen minder opgevallen, die ritzeges vrij kort achter elkaar laten een onfrisse geur achter.

Geeft ook wel aan dat het bijzonder moeilijk is om een bergrit te winnen als dit soort bijna mutanten samen met de klassementsrenners (die ook op de grens van mutant balanceren) uitmaken wie een rit pakt.
pi_129215866
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

Costa was hoe dan ook buitencategorie, had op zeker top 10 gereden als hij niet op Valverde had moeten wachten. Was dan alleen minder opgevallen, die ritzeges vrij kort achter elkaar laten een onfrisse geur achter.

Geeft ook wel aan dat het bijzonder moeilijk is om een bergrit te winnen als dit soort bijna mutanten samen met de klassementsrenners (die ook op de grens van mutant balanceren) uitmaken wie een rit pakt.
Denk dat de prestatie van Riblon niet van mutantenniveau was toch?
pi_129216268
Kan helaas geen data vinden van Riblon, jammer dat ze hem niet hebben geanalyseerd :P.
pi_129216860
quote:

[..]

Waardes zijn berekend los van het gewicht dat ze hebben. Froome is zwaarder dus heeft meer watts nodig om even hard te klimmen. Dus je krijgt watts per kg.
Daarna gebruikt Vayer een standardrijder om het totale aantal watts te geven, zodat ze vergelijkbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandarus op 22-07-2013 12:40:17 ]
  maandag 22 juli 2013 @ 12:35:49 #23
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129216894
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Of het nu Vayer is of een andere er wordt geen rekening mee gehouden dat de etappes in een Grand tour zijn gereden.
Het lijkt wel of ze het benaderen als een 1 dags race.
pi_129217034
In welke categorie Vayer de prestaties plaatst heeft wel degelijk te maken met in welke context ze gepresteerd worden. Maar dit is natuurlijk wel erg subjectief. Hij noemde Landis ontsnapping naar zijn hongerklop 'mutant' terwijl dit niet de bizar hoge wattages waren die je af en toe zag.
pi_129217140
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:39 schreef Pandarus het volgende:
In welke categorie Vayer de prestaties plaatst heeft wel degelijk te maken met in welke context ze gepresteerd worden. Maar dit is natuurlijk wel erg subjectief. Hij noemde Landis ontsnapping naar zijn hongerklop 'mutant' terwijl dit niet de bizar hoge wattages waren die je af en toe zag.
Bizar was in die etappe dat hij de hele dag (grotendeels) in zijn eentje op kop reed en toch in de slotfase amper verloor op het peloton.
  maandag 22 juli 2013 @ 12:45:49 #26
40566 Ericr
Livewrong
pi_129217242
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Riblon niet nee, Moser dan weer wel op de eerste beklimming.
pi_129225618
Ferrari over de TdF en ook de dunheid van sommige athleten (Farah, Froome):
http://www.53x12.com/do/show?page=indepth.view&id=139
pi_129226533
quote:

[..]

Je kan dus de wattages die hij geeft niet direct vergelijken met die uit bv een SRM, omdat daar het daadwerkelijk geleverde vermogen in terug komt. Het W/Kg zal wel ongeveer gelijk zijn met de data van een SRM (hij kreeg vorig jaar de data van VDB na afloop, en zijn berekeningen zaten binnen 1% afwijking). Die Vayer-wattages kan je dus alleen vergelijken met eerdere berekeningen die hij heeft gedaan over renners (bv. Armstrong die in 1999 op Sestrieres 420 watt leverde). Ook interessant, Contador: 2007 423 Watt, 2009 439 Watt, 2010 417 Watt, dit jaar niet meer dan 399. Menselijk!

Dat standaardgewicht is dus redelijk misleidend. Volgens Vayer, die ik verder erg waardeer, zal Quintana dus meer dan 10% meer energie leveren dan hij in werkelijkheid doet...

Contador trapt wellicht ongeveer zelfde aantal watts omdat hij waarschijnlijk zwaarder is dan vorige jaren, althans zo ziet het eruit bij fotovergelijk.
pi_129227190
Uitgaan van een fiets van 8 kg is ook nogal ridicuul. Fietsen zijn tegenwoordig 6,8 kg. In de tijd van Lemond en zelfs nog Indurain, was een lichte fiets nét onder de 10 kg. Dat scheelt dus 3,2 kilo aan fiets.
Toen het minimum gezicht werd ingevoerd, was dat eerst nog 7,2 kg.
pi_129227303
8 kilo is niet alleen voor de fiets, maar voor alles dat niet de renner zelf is. Dus ook een bidon, kleding, schoenen, helm etc.
pi_129227409
OK. Maar dan nog is het verschil met de tijd van Lemond en Indurain ongeveer 3 kilo. Dat kun je niet wegpoetsen door te standariseren, dat kun je alleen doen door werkelijk geleverd vermogen te vergelijken. Of je moet natuurlijk voor die periode met die fietsen gaan rekenen.

En wat Panthera hierboven zegt: Quintana levert in werkelijkheid veel minder vermogen. Misschien evengoed nog teveel om menselijk te zijn, maar Vayers' manier van vergelijken levert wel een vreemd beeld op.
pi_129242523
Heeft Sky het cyclingnews forum gehackt ofzo?
Цой жив
pi_129244946
Site van Michele doet het ook niet meer! Murdoch strikes again!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:33:17 #34
40566 Ericr
Livewrong
pi_129245279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 02:44 schreef Zwoerd het volgende:
Heeft Sky het cyclingnews forum gehackt ofzo?
Meerdere malen down gegaan als Froome weer eens los ging op een col. Forum kon het aantal reacties niet aan op zo'n moment. Tegen het einde van de TDF hebben ze het forum offline gehaald en tot nu toe is het forum nog steeds onbereikbaar.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:42:36 #35
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129245467
Nee hun forum provider heeft de knop uitgezet voor security maintenance, maar dat wil niet echt opschieten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129245525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Meerdere malen down gegaan als Froome weer eens los ging op een col. Forum kon het aantal reacties niet aan op zo'n moment. Tegen het einde van de TDF hebben ze het forum offline gehaald en tot nu toe is het forum nog steeds onbereikbaar.
Is Contador dat ooit gelukt? Geloof het niet.
Froome moet wel aan de doping zitten!
pi_129248303
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:25 schreef Pandarus het volgende:
Ferrari over de TdF en ook de dunheid van sommige athleten (Farah, Froome):
http://www.53x12.com/do/show?page=indepth.view&id=139
quote:
Chris compensates such higher cost by minimizing the weight of his rotating limbs.
:D
pi_129249654
quote:
I estimate an average power of about 700W for those 20", which correspond to an ideal cadence of 125 RPM.
_O_
pi_129250156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

_O_
Ik vond vooral dit opvallend:
quote:
So the choice of Chris is the best, if you want to drop rivals off your wheel.
Of course such violent and repeated accelerations are possible only if the athlete is not already in "oxygen debt", displaying clear fitness superiority over the rivals who were sapped by the previous pace.
pi_129251994
Opvallend? Froome is een supermens, dat bewijst Ferrari maar weer eens...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:12:04 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129254067
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:26 schreef Wombcat het volgende:
Toen het minimum gezicht werd ingevoerd
Ben ik altijd voorstander van geweest. Ook bij de Sky-poppetjes zou je het lijden moeten kunnen zien. Die zijn nu zwaar in overtreding.
pi_129254130
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ben ik altijd voorstander van geweest. Ook bij de Sky-poppetjes zou je het lijden moeten kunnen zien. Die zijn nu zwaar in overtreding.
_O- Solly Typefaut
pi_129254642
Wel grappig, vroeger moest je acteren om er zo fris mogelijk uit te zien. Je moest je tegenstander laten zien dat je nog goede adem had, psychologische spelletjes.
Soms lijkt het alsof je tegenwoordig juist een pijnlijk gezicht moet trekken anders ben je verdacht op CyclingNews forum :P
pi_129258272

Overzicht van de opmerkelijke prestatiecurve van Quintana en Purito deze Tour.
Netjes!
pi_129258347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Overzicht van de opmerkelijke prestatiecurve van Quintana en Purito deze Tour.
Netjes!
Nou ja, die eerste van Quintana is natuurlijk zo laag omdat hij toen al kilometer lang alleen in de aanval was geweest.
pi_129259678
Die stijgende lijn bij hun twee is wel erg bizar, een rechte lijn zou al bijzonder knap zijn tijdens een drie wekende durende uitputtingslag... :D

Wat dat betreft is er bij Froome nog een licht neergaande 'menselijke maat' te zien, al is dat vooral omdat hij ook al zo'n voorsprong had en niet overal vol is gegaan in de laatste week...
Jack does it in real time...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:28:50 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_129260037
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Die stijgende lijn bij hun twee is wel erg bizar, een rechte lijn zou al bijzonder knap zijn tijdens een drie wekende durende uitputtingslag... :D

Wat dat betreft is er bij Froome nog een licht neergaande 'menselijke maat' te zien, al is dat vooral omdat hij ook al zo'n voorsprong had en niet overal vol is gegaan in de laatste week...
Op de Mont Ventoux hield ie opzichtig in.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 16:08:32 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_129294553
'Jeroen Blijlevens staat op dopinglijst'

(Novum) - Jeroen Blijlevens behoort tot de renners die in de Tour de France van 1998 doping hebben gebruikt. Dat blijkt woensdag uit een rapport van de Franse senaatscommissie, meldt de Franse krant Le Monde. De oud-sprinter en huidig ploegleider van Belkin won destijds de vierde etappe.

De commissie onderzocht, met behulp van moderne technieken, bloedstalen uit 1998 en 1999. Epo was eind jaren negentig nog niet op te sporen. Renners uit de twee rondes hoeven niet te vrezen dat ze alsnog bestraft worden voor dopinggebruik, omdat het antidopingprotocol niet is gevolgd.

Blijlevens maakte in 1998 deel uit van de TVM-ploeg. De ploeg stapte na een inval in het hotel en de arrestatie van ploegleider Cees Priem uit de Tour.

Le Monde meldde dinsdag al dat onder meer de voltallige top drie van de Tour van 1998, Marco Pantani, Jan Ullrich en Bobby Julich, tegen de lamp was gelopen. Verder prijken onder meer Laurens Jalabert, Mario Cipollini, Erik Zabel, Andrea Tafi and Fabio Sacchi op de lijst, zo blijkt woensdag.

UCI-voorzitter Pat McQuaid liet eerder al weten dat Pantani zijn tourzege hoe dan ook mag houden. De Ier schreef een brief aan de ouders van de in 2004 overleden Italiaan.

Tijdens de presentatie van het rapport wees de commissie erop dat in alle sporten sprake is van dopinggebruik. Er zijn zestig aanbevelingen gedaan om dopinggebruik in de Franse sport te bestrijden. "Praten over doping schaadt de sport niet, maar levert een bijdrage voor de lange termijn", zei voorzitter Jean-François Humbert.

Het rapport zou aanvankelijk op 18 juli worden gepresenteerd, maar op verzoek van renners van de huidige generatie werd de publicatie uitgesteld. Zij vreesden dat de sportieve prestaties in de honderdste Tour onder zouden sneeuwen.

http://www.transport-onli(...)taat-op-dopinglijst/
pi_129295530
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:

Froome hoefde niet volle kracht meer natuurlijk.
pi_129310370
_O- wielrennen
Groot fan van User Wotte
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:05:26 #51
39333 Zelva
pi_129310882
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Die versnelling op de Alpe :{ Kweenie.
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 23:08:56 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:02:38 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129313775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:55 schreef Tjacka het volgende:
_O- wielrennen
voetballers gebruiken meer met hun schematische 1996 pis testen.
pi_129331822
Blijlevens ("Zeg mij na!" ;) ), Pantani, Ullrich, Julich en Jalabert hebben in de Tour van 1998 aan de epo gezeten. Evenals O'Grady die als een haas zijn loopbaan afsloot, omdat hij de stront al aan zag komen vliegen..

Dit forum sluit binnenkort, dus waarschijnlijk moeten we hierover verder in SPT?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_129339261
Over andere sporten: de geruchten zijn ook nogal hardnekkig over Nadal met zijn 'knieprobleem'. Ze zeggen dat ie tijdens afwezigheid door knieproblemen ook aan de middelen zit.
Hij zat ook bij die spaanse dopingarts, net als spaanse voetbalelftal.
  Moderator donderdag 25 juli 2013 @ 18:50:48 #56
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129339292
Dat meen je niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:51:26 #57
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129339305
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat meen je niet.
ik ben echt geschokt, tennis is toch een nette sport enzo
  Moderator donderdag 25 juli 2013 @ 18:52:01 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_129339329
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Godshand het volgende:
Blijlevens ("Zeg mij na!" ;) ), Pantani, Ullrich, Julich en Jalabert hebben in de Tour van 1998 aan de epo gezeten. Evenals O'Grady die als een haas zijn loopbaan afsloot, omdat hij de stront al aan zag komen vliegen..

Dit forum sluit binnenkort, dus waarschijnlijk moeten we hierover verder in SPT?
Ja, doe maar.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:57:59 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_129339497
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:49 schreef the85mc het volgende:

Over andere sporten: de geruchten zijn ook nogal hardnekkig over Nadal met zijn 'knieprobleem'. Ze zeggen dat ie tijdens afwezigheid door knieproblemen ook aan de middelen zit.
Ik denk eerder dat hij voor die problemen geconstateerd werden aan de middelen zat en even verplicht van een blessure moest herstellen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_129343724
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Godshand het volgende:

er is al een topic in sport
Groot fan van User Wotte
pi_129343814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voetballers gebruiken meer met hun schematische 1996 pis testen.
dat zou goed kunnen, maar ik vind het gewoon de hele affaire amstrong nogal sneu worden voor de sport. en dan weet je ook nog dat de ''nieuwe amstrong'' misschien net zo hard aan de dope zit maakt de sport enorm ongeloofwaardig. maar toch blijf ik kijken.
Groot fan van User Wotte
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 juni 2014 @ 13:01:29 #62
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_141486172
Ook dit jaar vast wel weer.
pi_141486214
Froome.
pi_141486307
Ik vraag me af wie de eerste grote naam zal zijn die gepakt wordt
Цой жив
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 13:11:38 #65
pi_141486546
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:05 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vraag me af wie de eerste grote naam zal zijn die gepakt wordt
Gaat dit jaar niet gebeuren. Over een paar jaar misschien weer.
pi_141487301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Gaat dit jaar niet gebeuren. Over een paar jaar misschien weer.
Denk je dat ze al wel positief testen?
Цой жив
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:19:16 #67
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_141488864
In heel 2014 is er nog niemand gepakt trouwens, of wel?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_141488987
Ze schijnen nu / binnenkort wel cera te kunnen opsporen...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:23:37 #69
168304 Mani89
pi_141489009
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:22 schreef Sloggi het volgende:
Ze schijnen nu / binnenkort wel cera te kunnen opsporen...
Je bedoelt Aicar.
pi_141489043
Ja.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 17:41:54 #71
pi_141496019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
Jawel hoor. Dan heb jij Jimmy '63%' Briceño en Patrick Facchini gemist.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:26:48 #72
186587 Byzantynixschii
pi_141497594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dan heb jij Jimmy '63%' Briceño en Patrick Facchini gemist.
Dank je, die heb ik dan inderdaad gemist. Ze staan ook niet op de wiki pagina.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:29:22 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141497705
del

[ Bericht 99% gewijzigd door THEFXR op 24-06-2014 18:37:22 ]
pi_141503039
Iedereen die vanaf hier (in dit topic) of in elk ander topic over doping, Sky noemt, of 1 van de rijders van Sky, is een KNEUS.
pi_141504457
Ik zou net voorstellen om dit gewoon het Team Sky topic te noemen met die opgespoten Froome en Porte :D
pi_141504710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou net voorstellen om dit gewoon het Team Sky topic te noemen met die opgespoten Froome en Porte :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:17:18 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141511041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:08 schreef Syntix het volgende:
Iedereen die vanaf hier (in dit topic) of in elk ander topic over doping, Sky noemt, of 1 van de rijders van Sky, is een KNEUS.
heel Sky en alle personeelsleden
pi_141512468
Ik voorspel 3 rijders die betrapt gaan worden tijdens de tour.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:58:13 #79
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141517188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef superniger het volgende:
Ik voorspel 3 rijders die betrapt gaan worden tijdens de tour.
zo, dus niet erna? gewaagde voorspelling, wie doet de testen?
pi_141523444
Als alle stalen uit het verleden op aicar worden getest kunnen we waarschijnlijk de top 20 van de tour schrappen :')
hardcoholic
pi_141525394
Alle tour fietsen zitten aan het Xenongas. Dat kan nog niet gedetecteerd worden (of is dit alweer achterhaald?)
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:14 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141528898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:39 schreef polderturk het volgende:
Alle tour fietsen zitten aan het Xenongas. Dat kan nog niet gedetecteerd worden (of is dit alweer achterhaald?)
heb je het zelf weleens geprobeerd?
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 12:57:07 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_141529149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je het zelf weleens geprobeerd?
nounounou
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:57:54 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141529169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

nounounou
hoezo, is gewoon een normale vraag
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 13:11:55 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_141529585
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je bedoelt vast deze tubes niet

pi_141538361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zijn vraag ook , dat is op dit moment wel degelijk een probleem in veel sporten.

Lekker interview (jan 2014) met Di Luca :{ :{

http://www.cyclingnews.co(...)-ditalia-were-doping
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:48:29 #87
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141539191
Ulissi, op zijn Petacchi's. Een pufje teveel. Beetje dom, maar omdat het geen tourwinnaar is zullen ze hem wel geen 2 jaar schorsing geven of resultaten afnemen.
pi_141539642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ulissi, op zijn Petacchi's. Een pufje teveel. Beetje dom, maar omdat het geen tourwinnaar is zullen ze hem wel geen 2 jaar schorsing geven of resultaten afnemen.
Denk niet dat hij zijn Giro etappe overwinningen mag houden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:12:10 #89
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141540243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Denk niet dat hij zijn Giro etappe overwinningen mag houden.
Ik vind het altijd zo lelijk als die overwinningen dan met terugwerkende kracht aan de nummer 2 worden gegeven :') Maar ja, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
pi_141540344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo lelijk als die overwinningen dan met terugwerkende kracht aan de nummer 2 worden gegeven :') Maar ja, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
Mee eens..

De nummer 2 tja , kijk wat er gebeurde na de afgenomen overwinningen van Armstrong ..

Niks...

Daar begon het pas een beetje "schoon" te worden rond plek 30 :D

Hoever moet/kan je terug met de "met terugwerkende kracht"

Kunnen we de hele wielerhistorie herschrijven. _O-
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:19:38 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141540596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:23 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Zijn vraag ook , dat is op dit moment wel degelijk een probleem in veel sporten.

Lekker interview (jan 2014) met Di Luca :{ :{

http://www.cyclingnews.co(...)-ditalia-were-doping
Wat ik mij dus afvraag of het echt waar is van dat Xenongas doping, hoe feitelijk is dit?
of is dit gewoon een rookgordijn voor peptides?
pi_141541207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:19 schreef THEFXR het volgende:
Xenongas doping,
Het ziet er naar uit dat het wel degelijk werkt.

Xenon and sports performance enhancement

Research suggests that breathing xenon boosts the body’s production of a protein known as HIF1 Alpha (HIF1A). If you’d like to learn more about HIF1A and how it works you can read these articles we published last year, but the simplified version is that HIF1A seems to act by stimulating the production of other compounds in the body, including EPO.

As a quick reminder, EPO is a hormone that regulates the body’s production of red blood cells. Stimulate the production of EPO and you get more red blood cells; get more red blood cells and you increase the blood’s ability to transport oxygen around the body. An increased ability to transport oxygen may theoretically lead to an increase in athletic performance, particularly when we’re talking about high endurance sports such as competitive cycling. (Click here to read more about how EPO works).

While much research has been done on xenon gas and its use as an anaesthetic, little has been done on its ability to improve athletic performance. But in Russia there are those that swear by xenon and its benefits for endurance athletes.
Xenon use in Russia

On March 20, 2006, the president of the Russian Olympic Committee sent a letter to the director of the ZAO Atom-Med Center thanking the researcher and his team for helping to “prepare” the Russian national team for the 2006 Turin Winter Olympics (see image below). Of the 22 Russian athletes that won medals at those Games, 15 had used a xenon-based mixture of gases as part of their preparation — a preparation program that had been officially approved by the Russian government
.

http://cyclingtips.com.au(...)ing-or-just-hot-air/
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:48:37 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141548039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat het wel degelijk werkt.

Xenon and sports performance enhancement

Research suggests that breathing xenon boosts the body’s production of a protein known as HIF1 Alpha (HIF1A). If you’d like to learn more about HIF1A and how it works you can read these articles we published last year, but the simplified version is that HIF1A seems to act by stimulating the production of other compounds in the body, including EPO.

As a quick reminder, EPO is a hormone that regulates the body’s production of red blood cells. Stimulate the production of EPO and you get more red blood cells; get more red blood cells and you increase the blood’s ability to transport oxygen around the body. An increased ability to transport oxygen may theoretically lead to an increase in athletic performance, particularly when we’re talking about high endurance sports such as competitive cycling. (Click here to read more about how EPO works).

While much research has been done on xenon gas and its use as an anaesthetic, little has been done on its ability to improve athletic performance. But in Russia there are those that swear by xenon and its benefits for endurance athletes.
Xenon use in Russia

On March 20, 2006, the president of the Russian Olympic Committee sent a letter to the director of the ZAO Atom-Med Center thanking the researcher and his team for helping to “prepare” the Russian national team for the 2006 Turin Winter Olympics (see image below). Of the 22 Russian athletes that won medals at those Games, 15 had used a xenon-based mixture of gases as part of their preparation — [b][i]a preparation program that had been officially approved by the Russian government[[/i]/b]
.

http://cyclingtips.com.au(...)ing-or-just-hot-air/
Dat ijzeren gorijn is toch niet helemaal verdwenen...
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:27:13 #94
39333 Zelva
pi_141558417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
quote:
Savoldelli ban Temporary suspension 30/05/2014
Facchini positive Positive test 30/05/2014
Celaya suspension Temporary suspension 22/04/2014
Marti suspension Temporary suspension 22/04/2014
Bruyneel suspension Temporary suspension 22/04/2014
Henao investigation Investigation 19/03/2014
Sinkewitz appeal 2 Appeal against sanction 24/02/2014
Sveshnikov positive Positive test 23/01/2014
Largo Quintero adverse analytical finding Violation 22/01/2014
Bonazzi suspension Temporary suspension 17/01/2014
Nigrelli permanent ban Permanent ban 17/01/2014
Ballan suspension Temporary suspension 17/01/2014
http://www.dopeology.org/incidents/list/by:default

Als je dat vergelijkt met de pagina's van 2013 is het wel weinig ja.
pi_141567889

[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 26-06-2014 11:02:46 ]
pi_141568636
Je mist er nog een er is er nog een gepakt in de Giro van dit jaar.
Haters gonna hate.
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:36:32 #97
186587 Byzantynixschii
pi_141581915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

http://www.dopeology.org/incidents/list/by:default

Als je dat vergelijkt met de pagina's van 2013 is het wel weinig ja.
Bedankt! Vooral ook voor de link. :)

De meeste incidenten omtrent grote namen gaan om straffen die zijn uitgedeeld nav dingen die al in eerdere jaren waren vastgesteld.

De echte nieuwe incidenten zijn tot dusverre zeer beperkt, maar er worden toch nog renners gepakt.
pi_141759768
Kreuziger start niet vanwege verdachte bloedwaardes, al besproken?
pi_141809819
Impey gaat niet mee voor Orica, positief op probenecid tijdens de Zuid-Afrikaanse tijdritkampioenschappen.

http://asia.eurosport.com(...)o4310877/story.shtml
pi_141809865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef DeeBee het volgende:
Impey gaat niet mee voor Orica, positief op probenecid tijdens de Zuid-Afrikaanse tijdritkampioenschappen.

http://asia.eurosport.com(...)o4310877/story.shtml
Ik zou Chaves brengen, maar die moet naar de Vuelta :( :( Vond het al gek dat ze hem niet selecteerden voor de TDF :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Columbiafan op 02-07-2014 11:54:24 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:11:38 #101
40566 Ericr
Livewrong
pi_141817357
quote:
Richie Porte (Team Sky) heads into this year’s Tour de France well aware of the size of the challenge facing him and his teammates as they search for a third straight win. The Australian, who makes the trip from his home in Monaco to Leeds on Wednesday, has endured a mixed season on the road but has told Cyclingnews that he has finally found his form and that his team leader Chris Froome is ready to defend his Tour title.
Porte heeft de kuil van Voigt gevonden.
pi_142101579
Nu Froome uit de Tour is verwacht ik dat er een favoriet (voor Tourwinst) positief zal testen.
pi_142253568
Misschien is Froome inmiddels geschorst. We zullen het misschien nooit weten.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:16:56 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_142528665
eens kijken wie er in de laatste week ineens gaat knallen
pi_142529064
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:16 schreef Pandarus het volgende:
Misschien is Froome inmiddels geschorst. We zullen het misschien nooit weten.
Waarom zou Froome geschorst worden? Kijk liever naar Bertje of die italiaan.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:26:29 #106
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142529164
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:16 schreef THEFXR het volgende:
eens kijken wie er in de laatste week ineens gaat knallen
Ik had hoge verwachtingen van Valverde en Rui Costa. Valt tegen tot nu toe :D
pi_142529497
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:23 schreef Syntix het volgende:

[..]

Waarom zou Froome geschorst worden? Kijk liever naar Bertje of die italiaan.
Bloedpaspoort. Punt was dat we pas weten dat een renner niet geschorst is is als hij aan de start mag verschijnen.
  zondag 20 juli 2014 @ 22:55:10 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142533685
Dinsdag begint de Spaanse week. Ik verwacht Valverde opeens toch nog te schitteren en wat tijd terugpakken op Nibali, al zal het niet voldoende zijn, want Nibali is natuurlijk ook goed geprepareerd door onze vrienden van Astana. Wie weet dat Rodriguez toch zijn begeerde bolletjestrui kan pakken in de Pyreneeën. Etappezegetje Zubeldia moet er ook inzitten :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 20 juli 2014 @ 22:56:48 #109
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142533794
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef Falco het volgende:
Dinsdag begint de Spaanse week. Ik verwacht Valverde opeens toch nog te schitteren en wat tijd terugpakken op Nibali, al zal het niet voldoende zijn, want Nibali is natuurlijk ook goed geprepareerd door onze vrienden van Astana. Wie weet dat Rodriguez toch zijn begeerde bolletjestrui kan pakken in de Pyreneeën. Etappezegetje Zubeldia moet er ook inzitten :Y.
Zubeldia die iets wint. De laatste keer dat dat gebeurde reed Fignon nog vrolijk rond in het peloton denk ik :D
pi_142535580
Movistar was vorig jaar best goed in de derde week na de bloedzak op de tweede rustdag. Benieuwt of de dat nu weer lukt.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:39:08 #111
pi_142535892
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Zubeldia die iets wint. De laatste keer dat dat gebeurde reed Fignon nog vrolijk rond in het peloton denk ik :D
Zubeldia heeft - helaas - twee overwinning op zijn palmares staan. De proloog en het eindklassement van de Tour de l'Ain in 2010. Zou echt fantastisch zijn geweest als hij z'n hele carrière lang helemaal niets had gewonnen.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:40:14 #112
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142535945
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Zubeldia heeft - helaas - twee overwinning op zijn palmares staan. De proloog en het eindklassement van de Tour de l'Ain in 2010. Zou echt fantastisch zijn geweest als hij z'n hele carrière lang helemaal niets had gewonnen.
Wie is eigenlijk de bekendste renner zonder overwinning?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juli 2014 @ 23:41:44 #113
426493 crew  PippenScottie
pi_142536021
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:32 schreef Pandarus het volgende:
Movistar was vorig jaar best goed in de derde week na de bloedzak op de tweede rustdag. Benieuwt of de dat nu weer lukt.
Chris Horner is er ook nog.
Was vorig jaar in de Vuelta in de derde week sterker dan in de eerste weken. :Y
My friends all drive horses
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:41:46 #114
pi_142536026
Ho wacht, Haimar heeft zelfs nog meer overwinningen. In 2000 ook nog de tijdrit en eindklassement van de Euskal Bizikleta gewonnen.

Nog nooit een rit in lijn gewonnen, dat dan weer wel. :D
  maandag 21 juli 2014 @ 00:40:39 #115
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142538760
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ho wacht, Haimar heeft zelfs nog meer overwinningen. In 2000 ook nog de tijdrit en eindklassement van de Euskal Bizikleta gewonnen.

Nog nooit een rit in lijn gewonnen, dat dan weer wel. :D
Een baas als Laiseka won ook nooit wat, behalve een paar mooie etappes in de grote rondes :D
pi_142538854
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wie is eigenlijk de bekendste renner zonder overwinning?
Lance Armstrong.
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 00:42:55 #117
pi_142538859
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Een baas als Laiseka won ook nooit wat, behalve een paar mooie etappes in de grote rondes :D
3 etappes in Spanje en één in Frankrijk. Kunnen niet veel renners zeggen lijkt me.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:43:54 #118
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142538899
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lance Armstrong.
Nein. Die heeft er nog aardig wat. Deze zag ik aankomen ook :') Wilde het nog in een spoiler zetten.
pi_142538937
Morgen tweede rustdag, ik verwacht een positieve middag
Alleen wie?
pi_142538960
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:43 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Nein. Die heeft er nog aardig wat. Deze zag ik aankomen ook :') Wilde het nog in een spoiler zetten.
Hij was ook wel erg flauw. :o
vd Broeck met z'n ene overwinning komt dichtbij, maar een echt bekende renner met nul overwinningen kan ik me zo ook niet voor de geest halen.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:49:58 #121
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142539147
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij was ook wel erg flauw. :o
vd Broeck met z'n ene overwinning komt dichtbij, maar een echt bekende renner met nul overwinningen kan ik me zo ook niet voor de geest halen.
Jurgen van Goolen heeft er ook eentje ;( Kevin de Weert volgens wiki ook 2 :D
  maandag 21 juli 2014 @ 00:54:47 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142539294
Addy Engels heeft geen enkele profkoers gewonnen _O_
  maandag 21 juli 2014 @ 01:20:28 #123
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142540070
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Addy Engels heeft geen enkele profkoers gewonnen _O_
Charles Wegelius won ook nooit een individuele koers, maar wel een paar keer een ploegentijdrit. Bingen Fernandez kwam nooit ergens winnend over de streep, maar pakte wel een keer het bergklassement in een kleinere ronde. Nog best lastig om iemand te vinden die écht nooit won. :D
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 01:25:27 #124
pi_142540209
Bij Euskaltel hebben wel een paar van die helden gefietst die nooit wat hebben gewonnen.

Gorka Verdugo bijvoorbeeld. Goede klimmer, jarenlang een fantastische knecht geweest. Nog een aantal keer een goed klassement gereden, maar nooit iets gewonnen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:34:13 #125
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_142540467
Hebben mannen als Maarten Wynants, Albert Timmer of Grischa Niermann ooit iets gewonnen?
pi_142564497
quote:
Alle renners krijgen dopingcontrole tijdens de rustdag Alle renners in de Tour krijgen op de tweede rustdag dopingcontroleurs van de Internationale Wielerunie (UCI) over de vloer voor een bloedcontrole. Onder andere Astana, het team van gele trui Vincenzo Nibali, Omega Pharma-Quick Step en Lotto-Belisol kregen al bezoek van de controleurs. "Het gebeurt niet vaak dat iedereen wordt gecontroleerd", zegt Jan Mathieu, teamarts van Lotto-Belisol. "Maar nu verzekerde de UCI me dat ze controles zullen afnemen bij alle renners. Ze hebben zelfs speciaal extra teams opgeroepen om de controles uit te voeren." Voorlopig is nog geen enkele dopingzondaar betrapt in deze Ronde van Frankrijk.
Bron: Sporza
  maandag 21 juli 2014 @ 20:23:47 #127
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_142569271
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bron: Sporza
UCI controles vind ik niet betrouwbaar, je kan niet jezelf controleren, de AFLD zorgt normaal voor de WADA dopingcontroles.
pi_142569946
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

UCI controles vind ik niet betrouwbaar, je kan niet jezelf controleren, de AFLD zorgt normaal voor de WADA dopingcontroles.
UCI en AFLD werken toch samen deze Tour?
  maandag 21 juli 2014 @ 20:39:15 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_142570040
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

UCI en AFLD werken toch samen deze Tour?
dat is nieuws voor mij
pi_142994558
Kreuziger tijdelijk geschorst door UCI

De UCI heeft wielrenner Roman Kreuziger tijdelijk geschorst. Vlak voor de Tour de France werd bekend dat er onregelmatigheden in het bloedpaspoort van Kreuziger voorkwamen. Zijn ploeg Tinkoff-Saxo besloot hem daarop niet mee te nemen naar de Tour.

Verdere stappen bleven tot dusver uit van de UCI, waarna Tinkoff besloot hem op te stellen in de Ronde van Polen, die morgen van start gaat. De UCI heeft daar met deze schorsing een stokje voor gestoken. Kreuziger zelf houdt vol tijdens de bewuste periode (2011-2012) geen doping te hebben gebruikt.
Kreuziger tijdelijk geschorst door UCI

Rafal Majka zal in stilte Kreuziger dankbaar zijn geweest. Tinkoff-Saxo trouwens ook, maar dat zal je al helemaal nooit gaan horen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153337059
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
De dopeurs anno 2015.

Zeg het maar.
In de week voor de Tour zal er nog wel een schandaal(tje) naar buiten komen. Zonder dat geen Tour.
  zondag 7 juni 2015 @ 21:48:20 #133
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_153337401
Astana
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 7 juni 2015 @ 21:56:25 #134
168304 Mani89
pi_153337665
George Bennett.
  zondag 7 juni 2015 @ 22:00:46 #135
378489 Zhero
Koekoek!
pi_153337821
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Astana
pi_153339538
Aru.
pi_153341685
Of hij meedoet of niet.

Ik nomineer Lollerphilippe alias Julian Alaphilippe.

Vroeger was hij anoniemer dan Stef Blok in het huidige kabinet, maar in het voorjaar was hij er opeens. Soms waren er leuke uitslagen en bewees hij wel eens wat, maar ja. We hebben ze beter gezien. Opeens, Opeens. In de Waalse klassiekers vloog hij met de besten mee omhoog. Beetje door de uitslagen scrollen: ''Alaphilippe? Die ken ik niet''.

Halverwege mei was er de Tour of California. Op zichzelf niets geks aan, maar ook daar reed Alaphilippe mee. De apotheose was op Mount Baldy. Reusachtige berg waar je u tegen zegt. Er was een bescheiden groepje klimmers die meereed, maar we rekenden vooral op Sergio Luis Henao (Colombiaantjes dus dan moet hij wel goed zijn). Tot onze verbazing was daar wéér Alaphilippe.

Hij scheurde de bergen op en demarreerde als een mutant bij Henao en had voor u het wist tientallen meters voorsprong. Hij zag, kwam en overwon. Het moest wel een zware inspanning zijn geweest. Peter Sagan kwam bekaf binnen. Hij zat erbij alsof zijn longen aan het afsterven waren. Niet vlak daarna kwam er een vrolijk shot van Alaphilippe, hij vertrok geen krimp en leek niet onder de indruk te zijn van Mount Baldy.

Hier de laatste 7km inclusief een op sterven na dode Sagan en een vrolijke alaphilippe

Het verhaal van een tot voor 2015 teruggetrokken kampsjaak die nu het pronkstukje van Lefevre is.
pi_153347690
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:47 schreef kikoooooo het volgende:
Aru.
Die doet toch niet mee?
pi_153348079
Ik nomineer Zakarin, Kung, Trofimof, Pourseyedi en Landa, maar dan natuurlijk bekendgemaakt in de week voor de Tour.

[ Bericht 10% gewijzigd door Coppi op 08-06-2015 11:26:47 ]
pi_153349928
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:03 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die doet toch niet mee?
Twijfel zover als ik weet
pi_153350259
De voltallige ploeg van Astana.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:36:54 #142
39333 Zelva
pi_153367782
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:03 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die doet toch niet mee?
"Vijftig procent kans dat ik de tour rijd"
  maandag 8 juni 2015 @ 23:53:56 #143
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153370699
Froome.
pi_153380445
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:07:03 #145
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_153385924
De eerste namen zijn gevallen. Ramon Carretero en Petr Ignatenko. Geen kandidaten om de Tour te rijden, maar toch.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:31:49 #146
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153386555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef DecoAoreste het volgende:
De eerste namen zijn gevallen. Ramon Carretero en Petr Ignatenko. Geen kandidaten om de Tour te rijden, maar toch.
Over Carretero: http://www.nu.nl/sport-column/4046816/ramon-abandon.html

_O-
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:37:01 #147
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_153386685
quote:
Ja hij reed echt geen deuk in een pakje boter. Die EPO zal wel bedorven zijn geweest ofzo. :P
pi_153825084
quote:
Froome mist dopingtest door overijverig hotelpersoneel

Niet storen was de opdracht voor het hotelpersoneel, maar daardoor miste Chris Froome, op vakantie in Italië, wel een dopingtest. Dat laat de Tour-winnaar van 2013 weten in The Guardian.

"Ik had een paar dagen rust en nam mijn vrouw mee naar een exclusief hotel in Italië. Op de eerste ochtend arriveerden de controleurs om zeven uur bij het hotel, maar de staf weigerde ze toe te laten en om mij te bellen."

"Toen ik bij het ontbijt kwam, vertelden ze me dat volgens de regels van het hotel niemand gestoord kon worden. Het was een bijzonder frustrerende situatie voor me."

Dopingregels

Volgens de antidopingregels zijn sporters verplicht altijd beschikbaar te zijn voor dopingtests, waar ze ook ter wereld zijn. Froome neemt zijn verantwoordelijkheid en zegt dat hij het personeel niet goed heeft geïnstrueerd. "Ik heb mijn les geleerd.''

Als sporters drie keer binnen een jaar een controle missen, kunnen zij maximaal twee jaar worden geschorst.

nos
pi_153825184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:04 schreef silverhill het volgende:

[..]

Zo'n controleur krijgt niet het mobiele nummer van de renner, of eventueel nummer van een contactpersoon bij de ploeg die op zijn beurt weer de renner kan bellen?
pi_153825558
Hij lag vast net als Hamilton verschrikt onder de tafel in z'n kamer.
pi_153829447
Dankzij het Waar is Gesink? topic zal Robert in elk geval geen problemen krijgen omtrent zijn whereabouts.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:49:06 #152
108913 Godshand
guide4you
pi_153859051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:04 schreef silverhill het volgende:

[..]

Ok.

Maar laat zo'n man op vakantie! Je kan dan wel dagelijks langs komen :')

Gewoon tijdens de Tourweken willekeurig urine vangen en bloedmonsters nemen :)
pi_153863185
Sander_Slager twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 16:48:53 'In de Tour zal achter elke Astana-zege een vraagteken staan'. Was getekend: Tony Martin reageer retweet
pi_153863855
Aldus de Oost-Duits getrainde, voor Gerolsteiner, High-Road en Quick-Step rijdende Panzerwagen.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:36:05 #155
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153866016
Brief van Vino, aanklacht van Nibali of een ouderwetse paardenkop in het bed van Martin?
pi_153866277
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Brief van Vino, aanklacht van Nibali of een ouderwetse paardenkop in het bed van Martin?
Is die aanklacht van Aru richting Henderson er ook nog gekomen?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:53:56 #157
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_153866384
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:13 schreef DeeBee het volgende:
Aldus de Oost-Duits getrainde, voor Gerolsteiner, High-Road en Quick-Step rijdende Panzerwagen.
_O_ _O-
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_153882236
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:13 schreef DeeBee het volgende:
Aldus de Oost-Duits getrainde, voor Gerolsteiner, High-Road en Quick-Step rijdende Panzerwagen die Jose Ibarguren Taus als dokter heeft
pi_153957688
Ik las ergens dat er vanaf nu 24 uur per dag getest kan worden, maar kan er verder nog niks over vinden.

Wel bijvoorbeeld een Peraud die om half 2 vannacht getest is:

jice_peraud twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:30:51 1:29 : fin du contrôle. #pffff (ma femme est ravie de notre soirée) reageer retweet
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:56:03 #160
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_153964897
Davide Appolonio is de volgende. Nog geen renners die in de Tour starten voorlopig.

http://www.wielerupdate.n(...)t-na-positieve-test/
pi_153974133
Ik zeg Uran lol.
Haters gonna hate.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:04:17 #162
108913 Godshand
guide4you
pi_153974951
Gaat er ook gecontroleerd worden op mechanische doping? Er gaan geruchten dat Froome gewoon een motortje in zijn fietsen heeft. Misschien Poels ook wel?
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:05:16 #163
168304 Mani89
pi_153974965
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:04 schreef Godshand het volgende:
Gaat er ook gecontroleerd worden op mechanische doping? Er gaan geruchten dat Froome gewoon een motortje in zijn fietsen heeft. Misschien Poels ook wel?
Dat hebben ze in de Giro al een paar keer gedaan dus ik neem aan dat ze dat nu ook gaan doen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:57:11 #164
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_153976078
Een paar jaar terug waren die geruchten er ook bij Cancellara. Maar er is nog nooit daadwerkelijk mechanische 'doping' gevonden.

Als dat wel gevonden zou worden zou ik dat persoonlijk een stuk erger valsspelen vinden dan EPO ofzo.
pi_153977890
Цой жив
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 14:20:49 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_153978471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:57 schreef DecoAoreste het volgende:
Een paar jaar terug waren die geruchten er ook bij Cancellara. Maar er is nog nooit daadwerkelijk mechanische 'doping' gevonden.

Als dat wel gevonden zou worden zou ik dat persoonlijk een stuk erger valsspelen vinden dan EPO ofzo.
Ja veel erger. Ik ga er gewoon vanuit dat ze allemaal wat gebruiken dus gelijke monniken gelijke kappen. Maar een motortje in je fiets, nee, dat deugt niet.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:27:19 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153978647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja veel erger. Ik ga er gewoon vanuit dat ze allemaal wat gebruiken dus gelijke monniken gelijke kappen. Maar een motortje in je fiets, nee, dat deugt niet.
vroeger gingen ze met de trein in de Tour, dat was pas valsspelen.
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 14:40:05 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_153978898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vroeger gingen ze met de trein in de Tour, dat was pas valsspelen.
Een treintje kan wel handig zijn :D
pi_153982657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ze allemaal een motortje hebben, dan is dat veel eerlijker dan allemaal doping gebruiken. De motortjes zullen allemaal vrijwel identiek zijn, de doping niet.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:19:57 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153982739
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ze allemaal een motortje hebben, dan is dat veel eerlijker dan allemaal doping gebruiken. De motortjes zullen allemaal vrijwel identiek zijn, de doping niet.
en geen negatief effect op je lichaam.
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 17:26:05 #171
249559 crew  Lavenderr
pi_153982856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

True, maar dan zit je naar een solex-tour te kijken.
pi_153982871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook weer waar, maar waar je nu naar zit te kijken is ook niet echt.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:27:09 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153982874
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

nah, die accu's heb maar beperkte duur
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:06:04 #174
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_153990950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou ja, dat weten we niet zeker.
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:41:11 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_154006368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Och, dat gaat op voor de meeste sporten. En dat is ook prima.
Andere mensen kijken films en dat is ook niet echt.

Zou wel aardig zijn trouwens, dat elke renner een 5 minuten turbo in kan schakelen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:25:03 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154009111
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:41 schreef OProg het volgende:

[..]

Och, dat gaat op voor de meeste sporten. En dat is ook prima.
Andere mensen kijken films en dat is ook niet echt.

Zou wel aardig zijn trouwens, dat elke renner een 5 minuten turbo in kan schakelen.
Froome kijkt gewoon hoe snel die accu leeg loopt, al dat gelul over houding en beter ademen, haha
Als ie al kasseien ziet flikkert ie al van zijn fiets af.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 3 juli 2015 @ 22:32:12 #177
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:37:46 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154043680
we zijn nog niet begonnen of het gaat al los
pi_154044280
Gallopin
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_154044297
quote:
heeft niks met doping te maken
pi_154044470
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:52 schreef Evertjan het volgende:

[..]

:')
pi_154044562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

zelfde gezeur als destijds met Theo Bos en onlangs nog met George Bennett bij de Lotto Jumbo NL ploeg
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:59:34 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154044584
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:59 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zelfde gezeur als destijds met Theo Bos en onlangs nog met George Bennett bij de Lotto Jumbo NL ploeg
heeft wel met doping te maken
pi_154044602
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:59 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Wil dat zeggen dat het niets met doping te maken heeft?
  Redactie Sport vrijdag 3 juli 2015 @ 23:05:55 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_154044816
Flink tegen de Boom gelopen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:06:04 #186
168304 Mani89
pi_154044822
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wil dat zeggen dat het niets met doping te maken heeft?
Misschien wel, misschien niet.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:06:39 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154044842
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flink tegen de Boom gelopen
pi_154044863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:06 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet.
Een wiel is rond
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:07:55 #189
168304 Mani89
pi_154044897
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een wiel is rond
Die cortisonenregel zit in ieder geval vol met gaten.
pi_154045069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die cortisonenregel zit in ieder geval vol met gaten.
Je weet als lid van de MPCC toch dat die regel er is. Als je je daar niet in kunt vinden moet je er gewoon meteen uitstappen en niet als het toevallig zo uitkomt.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:13:14 #191
168304 Mani89
pi_154045099
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:12 schreef wimderon het volgende:

[..]

Je weet als lid van de MPCC toch dat die regel er is. Als je je daar niet in kunt vinden moet je er gewoon meteen uitstappen en niet als het toevallig zo uitkomt.
Ja maar, je wil zo lang mogelijk de schijn ophouden dat je als ploeg staat voor het schone wielrennen, en als dan de nood aan de man is kan je er altijd nog gewoon vrolijk uitstappen.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:13:40 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154045118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja maar, je wil zo lang mogelijk de schijn ophouden dat je als ploeg staat voor het schone wielrennen, en als dan de nood aan de man is kan je er altijd nog gewoon vrolijk uitstappen.
dit
pi_154045212
nu alweer mijn favoriete topic :D
hardcoholic
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 3 juli 2015 @ 23:18:20 #194
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154045315
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:52 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Redactie Sport / Supervogel vrijdag 3 juli 2015 @ 23:32:46 #195
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154045869
Overigens gaan ze nu ook midden in de nacht testen als ze inlichtingen hebben gekregen over evt gebruik.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:34:38 #196
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154045948
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:32 schreef Pino112 het volgende:
Overigens gaan ze nu ook midden in de nacht testen als ze inlichtingen hebben gekregen over evt gebruik.
Dopingrazzia's O+
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:36:21 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154046006
quote:
ik zal ze even bellen ~O>
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 3 juli 2015 @ 23:59:39 #198
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154046734
Vinokoerov deed zijn uitspraak omdat bij zijn renner Lars Boom te hoge cortisolwaarden zijn geconstateerd. De waarden in het bloed van Boom voldoen niet aan de eisen van de MPCC, de vereniging van professionele wielerteams voor een geloofwaardige wielersport. En daarmee staat een Tourstart van Boom op losse schroeven.

Te hoog? #werkenbijdenos
http://nos.nl/artikel/204(...)our-te-wijzigen.html
  zaterdag 4 juli 2015 @ 00:07:54 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154046997
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Pino112 het volgende:
Vinokoerov deed zijn uitspraak omdat bij zijn renner Lars Boom te hoge cortisolwaarden zijn geconstateerd. De waarden in het bloed van Boom voldoen niet aan de eisen van de MPCC, de vereniging van professionele wielerteams voor een geloofwaardige wielersport. En daarmee staat een Tourstart van Boom op losse schroeven.

Te hoog? #werkenbijdenos
http://nos.nl/artikel/204(...)our-te-wijzigen.html
hij was er toch al uit, zodat Boom kan starten?
pi_154052704
quote:
Kun je ook lekker het klassement mee beïnvloeden. Fransman staat op nr.2, de nr. 1 een paar nachten uit het bed lichten voor een dopingtest.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:48:31 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154052927
Moet je ff op Twitter zoeken. Kom je wel een paar hele onhandige foto's tegen. Die Boom heeft waarschijnlijk gewoon liggen krikken in die zuurstof tent van 'm. Schijnt slecht voor je Cortisol waarde te zijn. w/

Geen idee hoe je hier een copy tweet plaatst maar......

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_154053157
Rtv Utrecht heeft een verslaggever bij hotel Astana staan en die zegt dat Lars boom 100% zeker start
hardcoholic
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:13:44 #203
194695 franklop
Fran knock
pi_154053193
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Toen Lotto Djumbo eruit stapte was het voor de andere ploegen ook het ideale moment om of eruit te stappen of de regels aan de kaak te stellen. Hebben ze niet gedaan dus nu vrij hypocriet om er dan uit te gaan stappen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:24:43 #204
168304 Mani89
pi_154053299
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
Moet je ff op Twitter zoeken. Kom je wel een paar hele onhandige foto's tegen. Die Boom heeft waarschijnlijk gewoon liggen krikken in die zuurstof tent van 'm. Schijnt slecht voor je Cortisol waarde te zijn. w/

Geen idee hoe je hier een copy tweet plaatst maar......

[ afbeelding ]
Niketimmermans twitterde op donderdag 25-06-2015 om 23:10:05 Zo beleven wij oa onze hoogtepunten 😜!!@lars_boom #altitude @blmaltitude http://t.co/NHbKZFdtUj reageer retweet
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:26:00 #205
168304 Mani89
pi_154053320
Beetje gênant dat soort tweets.
pi_154053356
Dat zou ik haar wel vergeven hoor.

Maar wel gelijk. Die Cindy Clement is nog erger, manman. Al kan niemand aan Michelle Cound tippen natuurlijk!
pi_154054448
Het is wat meneer Boom maakt weleens een wipje met zijn vrouw
pi_154078079
TheRaceRadio twitterde op zondag 05-07-2015 om 09:30:40 .........Dutch GC contender with a Biopassport profile that looks like stage 12 reageer retweet
pi_154078312
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:34 schreef Ajacied422 het volgende:
TheRaceRadio twitterde op zondag 05-07-2015 om 09:30:40 .........Dutch GC contender with a Biopassport profile that looks like stage 12 reageer retweet
Wie twittert hem het profiel van het NK vorig jaar?
  zondag 5 juli 2015 @ 10:12:05 #210
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154078479
quote:
god, hij bestaat nog, dacht die is van de brug afgesprongen
pi_154111217
quote:
Dit gaat over wie?
  woensdag 8 juli 2015 @ 00:21:50 #212
186587 Byzantynixschii
pi_154159604
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit gaat over wie?
Breukink. Sindsdien hebben we geen klassementsmannen meer gehad.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juli 2015 @ 20:00:31 #213
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154229970
En dat is 1.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:53 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.lequipe.fr/Cyc(...)-a-la-cocaine/573363

Wat heeft Luca Paolini met cocaïne?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154230061
Is niet strafbaar, geloof ik, tenzij het in de Tour zelf gebeurd is
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 20:06:49 #215
pi_154230169
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:03 schreef Marcoss het volgende:
Is niet strafbaar, geloof ik, tenzij het in de Tour zelf gebeurd is
Test in de Tour.

:W
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:09:21 #216
39333 Zelva
pi_154230237
DNS Paolini
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:11:31 #217
14505 OProg
A Life in Music
pi_154230305
In een jaar van een heroïsche overwinning in GW naar gepakt worden op de snoepjes van de tante van Simoni. Het kan verkeren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_154230334
Hij testte positief op de dag van de kasseienrit.
pi_154230395
Hoe lang blijft dat in je systeem dat je nog positief test? Lijkt me bizar om net voor of tijdens de Tour coke te gebruiken.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:19:42 #220
14505 OProg
A Life in Music
pi_154230548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:14 schreef Ereinion het volgende:
Hoe lang blijft dat in je systeem dat je nog positief test? Lijkt me bizar om net voor of tijdens de Tour coke te gebruiken.
Of gewoon een soort Pot Belge.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:27:19 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_154230786
Waarom zou je cocaïne nemen tijdens de wedstrijd? Ik vind Paolini wel een toffe renner dus vind dit jammer.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 10 juli 2015 @ 20:28:06 #222
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154230811
_O- Wat een kneus
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:29:12 #223
40566 Ericr
Livewrong
pi_154230840
quote:
Eenmalig gebruik is na 4-5 dagen niet meer te traceren. Meervoudig gebruik 10-20 dagen, afhankelijk van hoe vaak je gebruikt.

Hij moet dus hoe dan ook rond of tijdens de TDF aan de coke hebben gezeten.
pi_154230868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Hij testte positief op de dag van de kasseienrit.
Niet waar :'(

Hij heeft gewoon even gelikt aan een bankbiljet net zoals Contador ooit een biefstukje at :(
hardcoholic
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:42:26 #225
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_154231233
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Of gewoon een soort Pot Belge.
Lijkt mij ook zoiets ...

Wel sneu om op je 38ste met zoiets je carrière te zullen moeten beëindigen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:47:00 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_154231355
Zou hij voor de proloog even gesnoven hebben in Amsterdam?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 10 juli 2015 @ 20:51:02 #227
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154231481
thijszonneveld twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 20:44:47 Er is nog een ander scenario. Hij heeft gebruikt in de winter en het zit vlak voor de Tour weer in zijn bloed. Rara hoe kan dat? reageer retweet
  Moderator vrijdag 10 juli 2015 @ 20:52:07 #228
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_154231512
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:51 schreef Pino112 het volgende:
thijszonneveld twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 20:44:47 Er is nog een ander scenario. Hij heeft gebruikt in de winter en het zit vlak voor de Tour weer in zijn bloed. Rara hoe kan dat? reageer retweet
Epo :D Geniale theorie.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:52:12 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154231515
quote:
3 dagen
pi_154231603
Opvallend, normaal is iedereen dopingvrij bij wielrennen. Kennelijk toch iets aan de hand daar. Nou ja, Froome wint toch wel, het natuurtalent die op zijn 25ste ineens uit het niets met de beste mee omhoog kon. :')
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:56:35 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154231635
quote:
een Tom Boonen noem ik dat
pi_154231662
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:58:41 #233
39333 Zelva
pi_154231686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Lijkt mij ook zoiets ...

Wel sneu om op je 38ste met zoiets je carrière te zullen moeten beëindigen ...
Zie echt niet in wat er sneu aan is. Hij heeft er zelf voor gekozen.
pi_154231692
Wauw triest weer, je bent fucking slecht en dan nog doping gebruiken
pi_154231705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:55 schreef Nober het volgende:
Opvallend, normaal is iedereen dopingvrij bij wielrennen. Kennelijk toch iets aan de hand daar. Nou ja, Froome wint toch wel, het natuurtalent die op zijn 25ste ineens uit het niets met de beste mee omhoog kon. :')
echt he :') trieste sport is het eigenlijk ook
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:59:38 #236
14505 OProg
A Life in Music
pi_154231710
Zijn verklaring is nu dat het komt door contact met mensen die coke hebben gebruikt. _O_
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:59:46 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154231742
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:59 schreef OProg het volgende:
Zijn verklaring is nu dat het komt door contact met mensen die coke hebben gebruikt. _O_
De Gasquet verdediging. Die kwam er ook mee weg.
pi_154231746
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:58 schreef Rickertman96 het volgende:
We hebben weer een echte wielerkenner in ons midden.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:01:43 #240
14505 OProg
A Life in Music
pi_154231758
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Paolini is niet fucking slecht.
pi_154231762
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:59 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

echt he :') trieste sport is het eigenlijk ook
Andy Schleck moet tegenwoordig al lossen bij het naderen van een drempel.
pi_154231774
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

We hebben weer een echte wielerkenner in ons midden.
ach wat maakt het uit, iedereen gebruikt het toch
pi_154231791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Andy Schleck moet tegenwoordig al lossen bij het naderen van een drempel.
_O-
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:02:52 #244
14505 OProg
A Life in Music
pi_154231802
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:01 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De Gasquet verdediging. Die kwam er ook mee weg.
Dat is tennis. Als ze al een keer getest worden en alle meters slaan uit boeit het nog niemand ene fuck.
pi_154231804
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:02 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

ach wat maakt het uit, iedereen gebruikt het toch
Iedereen gebruikt Cocaine?
pi_154231864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Iedereen gebruikt Cocaine?
Doping
pi_154231892
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:04 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Doping
Ik niet hoor.
pi_154231919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik niet hoor.
jij bent te slecht
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juli 2015 @ 21:06:55 #249
pi_154231939
quote:
Thijs weet.
In dat boek van Hamilton was daar een term voor, afterglow? Echo positive?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:12:32 #250
6941 APK
Factual, I think.
pi_154232084
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:29 schreef Ferdii het volgende:

Hij heeft gewoon even gelikt aan een bankbiljet net zoals Contador ooit een biefstukje at :(
Of gezoend met een vrouw die gebruikt had, zoals Gasquet :Y

Edit: Oh, jullie gingen opeens wel erg snel :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_154232335
Zal wel een beetje doorgeslagen zijn in de afterparty na de ritoverwinning van Purito op de Muur.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:30:59 #252
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_154232673
quote:
Waarom zou Paolini in de tour met bloed gaan rommelen hij komt er alleen om te knechten.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_154232708
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:30 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Waarom zou Paolini in de tour met bloed gaan rommelen hij komt er alleen om te knechten.
Knechten krijgen ook doping.
pi_154232757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Knechten krijgen ook doping.
Van Rini Paolini zeker?
pi_154232789
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Van Rini Paolini zeker?
Of van Tyler Hamiltons tweelingbroer.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 21:38:44 #256
40566 Ericr
Livewrong
pi_154232976
quote:

[..]

Omdat Katusha, 1 van de smerigste ploegen in het peloton.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juli 2015 @ 21:44:09 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154233191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Omdat Katusha, 1 van de smerigste ploegen in het peloton.
En als je harder kunt rijden kun je beter knechten natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 10 juli 2015 @ 22:06:51 #258
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_154233990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 20:55 schreef Nober het volgende:
Froome :')
pi_154235306
Pipo de coke clown
pi_154235458
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Pipo de coke clown
[ afbeelding ]
Die clownsneus is zeker om z'n eigen doorgesnoven neus te verbergen?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:06:08 #261
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154236107
Alles wits onder de rits.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:26:24 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154236945
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Pipo de coke clown
[ afbeelding ]
haha _O-
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:33:51 #263
186587 Byzantynixschii
pi_154237202
quote:
_O-
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:41:37 #264
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154237494
Thijs popt af en toe zelf een pilletje. _O-
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:52:33 #265
108913 Godshand
guide4you
pi_154237886
Blijf je wel opletten, door die coke :P
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 juli 2015 @ 10:08:55 #266
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_154242963
olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 09:02:55 Cocaine kills. And damage your brain. It is shame to see people after 30 still use it. Stupid.RIP Luca. #TDF2015 reageer retweet
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:34:40 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_154243265
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:08 schreef Pino112 het volgende:
olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 09:02:55 Cocaine kills. And damage your brain. It is shame to see people after 30 still use it. Stupid.RIP Luca. #TDF2015 reageer retweet
pi_154243289
Oleg. _O_
pi_154243319
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:15:15 #270
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154243724
Jammer, verder is Paolini best een held.
pi_154246083
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:08 schreef Pino112 het volgende:
:D _O_
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:42:36 #272
168304 Mani89
pi_154246130
RIP Luca _O-
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:43:21 #273
168304 Mani89
pi_154246141
Maar een hele fles wijn voor het eten moet kunnen.

olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 13:26:22 @Albumciclismo a bottle of wine for dinner a must! Or glass of vodka during -20C winter just ideal reageer retweet
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:16:51 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_154246817
Eigenlijk hoort het niet in dit topic, cocaïne is geen doping
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:03:48 #275
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154247661
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:16 schreef Blik het volgende:
Eigenlijk hoort het niet in dit topic, cocaïne is geen doping
staat gewoon op de blacklist ic
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:31:58 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_154248079
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

staat gewoon op de blacklist ic
omdat het harddrugs is, niet omdat je er beter van zou presteren. Dus mijn inziens is dat heen doping als in prestatiebevorderend middel
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:32:52 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154248090
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:31 schreef Blik het volgende:

[..]

omdat het harddrugs is, niet omdat je er beter van zou presteren. Dus mijn inziens is dat heen doping als in prestatiebevorderend middel
mail WADA
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:37:23 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_154248161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mail WADA
Ik zie het een beetje als die schorsing van Bramati. Die wordt ook geschorst vanwege het niet dragen van een gordel. Harddrugs is zwaar illegaal, dus de schorsing heeft meer te maken daarmee dan dat het doping zou zijn
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:40:10 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154248189
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie het een beetje als die schorsing van Bramati. Die wordt ook geschorst vanwege het niet dragen van een gordel. Harddrugs is zwaar illegaal, dus de schorsing heeft meer te maken daarmee dan dat het doping zou zijn
coke valt onder de Stimulanten, alles wat je verder denkt is verkeerd.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:55:31 #280
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_154248439
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_154253159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

coke valt onder de Stimulanten, alles wat je verder denkt is verkeerd.
Maar bij een duursport zoals wielrennen heeft het toch geen zin?
Al bevat Pot Belge natuurlijk ook coke.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 11 juli 2015 @ 19:53:11 #282
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154253325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar bij een duursport zoals wielrennen heeft het toch geen zin?
Al bevat Pot Belge natuurlijk ook coke.
mooi, met die laatste zin zijn we er meteen uit.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154253364
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mooi, met die laatste zin zijn we er meteen uit.
Maar of van Pot Belge nou bewezen is dat het echt prestatiebevorderend is weet ik ook niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 11 juli 2015 @ 20:02:41 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154253511
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar of van Pot Belge nou bewezen is dat het echt prestatiebevorderend is weet ik ook niet.
geen idee hoe betrouwbaar, maar over coke en prestatiebevordering: http://sport.infonu.nl/di(...)kan-beinvloeden.html
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154256895
Tuurlijk is een stimulant prestatieverhogend. Caffeine en pijnstillers zijn dat ook.
pi_154257364
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:21 schreef Harunobu het volgende:
Tuurlijk is een stimulant prestatieverhogend. Caffeine en pijnstillers zijn dat ook.
Kan zijn, maar je neemt toch geen coke tijdens de tour? Laat staan bewust om er harder van te gaan fietsen...

Ik vind die theorie van Sunfield niet eens zo vergezocht.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_154258216
Tuurlijk is het geen goed idee om coke te gebruiken tijdens de tour. Maar ja, van dopinggebruik komt drugsverslaving. Dat hebben we al vaker gezien.

Weet niet wat voor complottheorie je erbij wilt halen. Het zou inderdaad logischer zijn dat hij, als gekende dopeur, voor epo zou testen. Maar ja, voor epo test je tegenwoordig niet meer positief.

Ooh, je bedoelt net als met Contador. Dat het uit de bloedzak komt. Tja, dat kan. Maar dat is juist wat ik bedoel.

Dat ze al aan het begin een bloedzak pakken ipv de eerste rustdag, dat is dan wel nieuw.

In de winter gebruik je ook geen cocaine.

[ Bericht 10% gewijzigd door Harunobu op 11-07-2015 23:12:11 ]
  zondag 12 juli 2015 @ 00:00:27 #288
168304 Mani89
pi_154259672
Voor wat het waard is.
TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:55:01 2015 UCI Anti-Doping Rules, Nighttime tests only done when UCI has "serious and specific suspicion that the rider may be engaged in doping" reageer retweet
TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:01 Nighttime tests are only done when UCI has serious concerns. Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito tested Thurs after 11pm. reageer retweet
  zondag 12 juli 2015 @ 00:05:26 #289
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_154259815
quote:

[..]

De rit waarin hij betrapt is, is natuurlijk wel dé rit waar hij op kon gegokt hebben ... Alleen was het weer dit jaar te goed in de kasseienrit om veel verschil te maken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 12 juli 2015 @ 00:06:56 #290
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154259861
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor wat het waard is.
TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:55:01 2015 UCI Anti-Doping Rules, Nighttime tests only done when UCI has "serious and specific suspicion that the rider may be engaged in doping" reageer retweet
TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:01 Nighttime tests are only done when UCI has serious concerns. Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito tested Thurs after 11pm. reageer retweet
Zou dit de reden zijn waarom Pinot ietwat tegenvalt? :@
pi_154259915
olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:12 @OttobianoMS @s_martinello @cyclingpro @Ilgerva77 you also like to sniff cock like Luca? )) reageer retweet
_O-
  zondag 12 juli 2015 @ 00:11:03 #292
436595 Sked
Zonnestraal
pi_154259992
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:08 schreef showtimer het volgende:
olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:12 @OttobianoMS @s_martinello @cyclingpro @Ilgerva77 you also like to sniff cock like Luca? )) reageer retweet
_O-
Oleg maakt er wel een vunzige boel van hoor
pi_154260897
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor wat het waard is.
De broer van Pinot is er ook al los over gegaan.

quote:
According to Julien Pinot, the FDJ coach, cycling has to be treated the same as other sports. He took as an example the French tennis player Richard Gasquet who used injections of corticoids. Interviewed by L'Equipe, the tennisman said: "Fortunately, injections exist." A phrase that has upset the coach.

Indeed, the use of corticoids are banned by the World Anti-Doping Agency (WADA). An athlete can use it only if he has a Therapeutic Use Exemption.

“Random test at 11pm while Gasquet qualifies for the semis with an injection. Not the same treatment by the authorities and the media,” Pinot said on Twitter before to explain his reflection. "The media do not care that Gasquet has an injection. When (2013 Tour champion Chris) Froome had (corticoids) treatment for his bronchitis last year it caused a stir," he told reporters before Thursday's sixth stage of the Tour de France, according to Reuters. "Thibaut has had bronchitis for four days, he's being treated with plants."
Overigens is ook Peraud ook al eens 's nachts getest, vlak voor de Tour.
pi_154261329
Raceradio is niet meer teruggekomen op die Nederlandse klassementrenner waar het bloefprofiel overeenkwam met het profiel van rit 12?
  zondag 12 juli 2015 @ 01:07:32 #295
168304 Mani89
pi_154261392
Zag deze bizarre beelden nog op de Sporza site, 4 Lotto renners komen in de Tour van 1995 buiten tijd binnen op La Plagne in erbarmelijke omstandigheden. Mario de Clercq had onderweg al opgegeven. Toch treurig om te zien hoe verrot die generatie was, zeker voor renners die clean rondreden.

http://sporza.be/cm/sporz(...)Tour_Retro/1.2388742
pi_154262572
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 01:07 schreef Mani89 het volgende:
Zag deze bizarre beelden nog op de Sporza site, 4 Lotto renners komen in de Tour van 1995 buiten tijd binnen op La Plagne in erbarmelijke omstandigheden. Mario de Clercq had onderweg al opgegeven. Toch treurig om te zien hoe verrot die generatie was, zeker voor renners die clean rondreden.

http://sporza.be/cm/sporz(...)Tour_Retro/1.2388742
Met alle respect, maar ook als je clean was moet je een laatste bus wel hebben kunnen volgen. Die Peter de Clercq hoor ik zeggen dat hij op de voorlaatste col 28 minuten achter lag op Zülle en hij komt (44 kilometer, een afdaling en een beklimming, later) dan op 51 minuten binnen.

Tegenwoordig zie je ook amper meer renners die moeite hebben om op tijd binnen te komen. Laat staan renners die zonder verdere reden daadwerkelijk buiten tijd binnenkomen, laat staan hele groepen. Ik denk dat het in die tijd dan ook een combinatie van clean zijn plus ook nog eens maar wat aanmodderen qua training/voorbereiding e.d. was. Wielrennen heeft wat dat laatste betreft sowieso enorme stappen gemaakt.

Wel mooi dat zo'n Mario de Clercq en Herman Frison dus gewoon letterlijk de stap van 'clean' rijden naar overstappen op doping hebben meegemaakt en nu keurig die ervaringen kunnen overbrengen als ploegleider.
  Moderator maandag 13 juli 2015 @ 22:17:05 #297
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_154313544
In het kader van mechanische doping. Beelden van Froome online van beklimming Mont Ventoux 2013 met wattages en hartslag.
oufeh twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:16:58 Now online, Froome SRM datas on Ventoux 2013, courtesy @festinaboy http://t.co/CCVdhh8Ruj reageer retweet
Scienceofsport twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:42:53 Jump to 27:50 in video for the attack. 400W to 650W, stays > 550 for 30s, and HR barely shifts: https://t.co/I7Jyed8aKH I've no explanation reageer retweet
Digger_forum twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:50:43 Heart rate of 157 at 373 watts. Heart rate of 156 at 1023 watts. reageer retweet
  maandag 13 juli 2015 @ 22:18:50 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154313614
Aah de Mont Ventoux-beklimming van Froome. Legendarisch omdat ie af en toe in de bochten in de remmen moest knijpen :').
  maandag 13 juli 2015 @ 22:47:26 #299
14505 OProg
A Life in Music
pi_154314545
Dit blijft echt 1 van de meest belachelijke dingen die ik ooit heb gezien. :')
  maandag 13 juli 2015 @ 22:48:40 #300
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154314585
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 02:14 schreef wimderon het volgende:

[..]

Met alle respect, maar ook als je clean was moet je een laatste bus wel hebben kunnen volgen. Die Peter de Clercq hoor ik zeggen dat hij op de voorlaatste col 28 minuten achter lag op Zülle en hij komt (44 kilometer, een afdaling en een beklimming, later) dan op 51 minuten binnen.

Tegenwoordig zie je ook amper meer renners die moeite hebben om op tijd binnen te komen. Laat staan renners die zonder verdere reden daadwerkelijk buiten tijd binnenkomen, laat staan hele groepen. Ik denk dat het in die tijd dan ook een combinatie van clean zijn plus ook nog eens maar wat aanmodderen qua training/voorbereiding e.d. was. Wielrennen heeft wat dat laatste betreft sowieso enorme stappen gemaakt.

Wel mooi dat zo'n Mario de Clercq en Herman Frison dus gewoon letterlijk de stap van 'clean' rijden naar overstappen op doping hebben meegemaakt en nu keurig die ervaringen kunnen overbrengen als ploegleider.
Denk dat in 95 niemand clean was, maar meer de een gebruikt 1 a 2 producten waar de top, 10 of meer gebruikt. Indurain reed in die tijd iedereen op 3 min in een TT
pi_154314819
quote:
15s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:47 schreef OProg het volgende:
Dit blijft echt 1 van de meest belachelijke dingen die ik ooit heb gezien. :')
Vooral omdat deze vent gewoon 2 jaar eerder nog gediskwalificeerd werd voor het hangen aan motoren op beklimmingen. Wielrennen. O+

Overigens lijkt mij die data gewoonweg niet te kloppen, want zo'n kleine jump in hartslag is onmogelijk bij zo'n versnelling. Of hij moet die dag echt mechanische doping hebben gebruikt, dan zou het kunnen. Die dag was z'n fiets niet gechecked geloof ik, al is dat die Tour op andere momenten wel gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')