De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waarden in die tabel kloppen niet. Quintana trapt echt niet hetzelfde vermogen als froome. Hij is minimaal 10 kg lichter, dus met dezelfde tijd moet froome meer watts trappen. Bij gelijke klinsnelheid heb je wel dezelfde w /kg.
Ah ok. Duidelijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.
Ook nietquote:Op maandag 22 juli 2013 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.
Wat loop je nu te ijlen dan? Quintana trapt dus echt niet evenveel watts als froome.quote:
Zou betekenen dat het wattage dat Quintana trapte een virtueel wattage wasquote:Op maandag 22 juli 2013 10:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wat loop je nu te ijlen dan? Quintana trapt dus echt niet evenveel watts als froome.
De maat om klimsnelheid te meten is w / kg. Als je factor X zwaarder bent, neemt ook vermogen met factor X toe.
Dat klopt toch niet helemaal? Je moet het gewicht van de fiets ook nog meenemen, die is voor beide wielrenners gelijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waarden in die tabel kloppen niet. Quintana trapt echt niet hetzelfde vermogen als froome. Hij is minimaal 10 kg lichter, dus met dezelfde tijd moet froome meer watts trappen. Bij gelijke klinsnelheid heb je wel dezelfde w /kg.
En dan weer een correctie factor voor de lichaamslengte toepassen zeker? Dan zijn we weer op het uitgangspunt. Nee, die 6,8 kg is een heel redelijk uitgangspunt en voorkomt spontaan "ontploffende" frames midden in een peleton met alle gevolgen van dien. Laat die superlichte frames maar aan triatleten die uitsluitend over super strak asfalt zoeven en niet in een peleton rijden.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ah ok. Duidelijk.
Wat ik me laatst bedacht. Er is een minimum gewicht voor de fiets. En eigenlijk is dat in het nadeel van kleine/lichte renners zoals quintana. Het zou eerlijker zijn als je fiets bijvoorbeeld 10% van je lichaamgewicht moet zijn.
Was dat ook niet enigszins heuvelop? Dan kan de Sagan trein natuurlijk wat hoger tempo rijden dan een Terpstra of Sieberg die normaal bij een vlucht heuvel al achterin lopen te spartelen.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik bedoelde enkel de rit naar Albi, waar helden als De Marchi, Bodnar en Koren met zijn vijven 3 volledige sprinterstreinen, vol met "erkende hardrijders", probleemloos afhielden. Zelfs op vlakke stukken werden Martin, Terpstra, Sieberg en nog een 15-tal andere figuren die alleen maar meereden om dat soort werk te doen, kansloos weggeblazen door de Marangoni's van deze wereld. Werd trouwens door die mannen van Argos, Lotto en OPQS ook als bizar en ongezien sterk omschreven.
Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Froome weegt 67 + 6,5 (?) voor de fiets. Quintana weegt iets van 55kg, dus in totaal zeker 10 kg lichter.
Als froome 400 W trapt, dan trapt quintana 10/73,5 (~14%) minder watts bij gelijke klimsnelheid. Zonder rekening te houden met luchtweerstand, maar dat is toch niet zo belangrijk tijdens een klim. Daarom zette ik mijn vraagtekens bij die gegeven wattages. Het.moet op een bepaalde maniet gestandasrdiseerd zijn om te kunnen vergelijken.
Wat dus betekent dat een lichtere renner dan meer W/kg moet trappen, omdat de fiets een groter deel van zijn gewicht is.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet helemaal? Je moet het gewicht van de fiets ook nog meenemen, die is voor beide wielrenners gelijk.
quote:
Zelf zie ik ook liever W/kg maar dit is nu eenmaal de werkwijze van Vayer.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.
Begrijp ik nu goed dat hij Quintana even zwaar taxeert als Froome? Dat maakt de methode nogal onnauwkeurigquote:Op maandag 22 juli 2013 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Zelf zie ik ook liever W/kg maar dit is nu eenmaal de werkwijze van Vayer.
Standaardiseren is iets anders als taxeren.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat hij Quintana even zwaar taxeert als Froome? Dat maakt de methode nogal onnauwkeurig
Oke, dus die wattages zijn dus inderdaad virtueel en niet daadwerkelijk getrapt en ligt dus voor Quintana in werkelijkheid lager.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Standaardiseren is iets anders als taxeren.
Costa was hoe dan ook buitencategorie, had op zeker top 10 gereden als hij niet op Valverde had moeten wachten. Was dan alleen minder opgevallen, die ritzeges vrij kort achter elkaar laten een onfrisse geur achter.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:34 schreef Ereinion het volgende:
Ook een interessant is Rui Costa. Er waren nogal wat mensen in het Belkin topic dit zeiden dat wat Costa deed toch ook wel door Mollema of Ten Dam geleverd zou moeten kunnen worden (en dat ze zich dus beter op een ritzege dan een klassement konden richten). Rui Costa leverde 429 Watt op de Croix Fry, een prestatie echt van buitencategorie, en een van de allerbeste in deze Tour. Zelfs in hun beste vorm hadden Mollema en Ten Dam hem nooit kunnen volgen.
Denk dat de prestatie van Riblon niet van mutantenniveau was toch?quote:Op maandag 22 juli 2013 11:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Costa was hoe dan ook buitencategorie, had op zeker top 10 gereden als hij niet op Valverde had moeten wachten. Was dan alleen minder opgevallen, die ritzeges vrij kort achter elkaar laten een onfrisse geur achter.
Geeft ook wel aan dat het bijzonder moeilijk is om een bergrit te winnen als dit soort bijna mutanten samen met de klassementsrenners (die ook op de grens van mutant balanceren) uitmaken wie een rit pakt.
Waardes zijn berekend los van het gewicht dat ze hebben. Froome is zwaarder dus heeft meer watts nodig om even hard te klimmen. Dus je krijgt watts per kg.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Of het nu Vayer is of een andere er wordt geen rekening mee gehouden dat de etappes in een Grand tour zijn gereden.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Froome weegt 67 + 6,5 (?) voor de fiets. Quintana weegt iets van 55kg, dus in totaal zeker 10 kg lichter.
Als froome 400 W trapt, dan trapt quintana 10/73,5 (~14%) minder watts bij gelijke klimsnelheid. Zonder rekening te houden met luchtweerstand, maar dat is toch niet zo belangrijk tijdens een klim. Daarom zette ik mijn vraagtekens bij die gegeven wattages. Het.moet op een bepaalde maniet gestandasrdiseerd zijn om te kunnen vergelijken.
Bizar was in die etappe dat hij de hele dag (grotendeels) in zijn eentje op kop reed en toch in de slotfase amper verloor op het peloton.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:39 schreef Pandarus het volgende:
In welke categorie Vayer de prestaties plaatst heeft wel degelijk te maken met in welke context ze gepresteerd worden. Maar dit is natuurlijk wel erg subjectief. Hij noemde Landis ontsnapping naar zijn hongerklop 'mutant' terwijl dit niet de bizar hoge wattages waren die je af en toe zag.
Riblon niet nee, Moser dan weer wel op de eerste beklimming.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Denk dat de prestatie van Riblon niet van mutantenniveau was toch?
Dat standaardgewicht is dus redelijk misleidend. Volgens Vayer, die ik verder erg waardeer, zal Quintana dus meer dan 10% meer energie leveren dan hij in werkelijkheid doet...quote:Op maandag 22 juli 2013 10:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.
Je kan dus de wattages die hij geeft niet direct vergelijken met die uit bv een SRM, omdat daar het daadwerkelijk geleverde vermogen in terug komt. Het W/Kg zal wel ongeveer gelijk zijn met de data van een SRM (hij kreeg vorig jaar de data van VDB na afloop, en zijn berekeningen zaten binnen 1% afwijking). Die Vayer-wattages kan je dus alleen vergelijken met eerdere berekeningen die hij heeft gedaan over renners (bv. Armstrong die in 1999 op Sestrieres 420 watt leverde). Ook interessant, Contador: 2007 423 Watt, 2009 439 Watt, 2010 417 Watt, dit jaar niet meer dan 399. Menselijk!
Ook een interessant is Rui Costa. Er waren nogal wat mensen in het Belkin topic dit zeiden dat wat Costa deed toch ook wel door Mollema of Ten Dam geleverd zou moeten kunnen worden (en dat ze zich dus beter op een ritzege dan een klassement konden richten). Rui Costa leverde 429 Watt op de Croix Fry, een prestatie echt van buitencategorie, en een van de allerbeste in deze Tour. Zelfs in hun beste vorm hadden Mollema en Ten Dam hem nooit kunnen volgen.
Meerdere malen down gegaan als Froome weer eens los ging op een col. Forum kon het aantal reacties niet aan op zo'n moment. Tegen het einde van de TDF hebben ze het forum offline gehaald en tot nu toe is het forum nog steeds onbereikbaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:44 schreef Zwoerd het volgende:
Heeft Sky het cyclingnews forum gehackt ofzo?
Is Contador dat ooit gelukt? Geloof het niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Meerdere malen down gegaan als Froome weer eens los ging op een col. Forum kon het aantal reacties niet aan op zo'n moment. Tegen het einde van de TDF hebben ze het forum offline gehaald en tot nu toe is het forum nog steeds onbereikbaar.
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:25 schreef Pandarus het volgende:
Ferrari over de TdF en ook de dunheid van sommige athleten (Farah, Froome):
http://www.53x12.com/do/show?page=indepth.view&id=139
quote:Chris compensates such higher cost by minimizing the weight of his rotating limbs.
quote:I estimate an average power of about 700W for those 20", which correspond to an ideal cadence of 125 RPM.
Ik vond vooral dit opvallend:quote:
quote:So the choice of Chris is the best, if you want to drop rivals off your wheel.
Of course such violent and repeated accelerations are possible only if the athlete is not already in "oxygen debt", displaying clear fitness superiority over the rivals who were sapped by the previous pace.
Ben ik altijd voorstander van geweest. Ook bij de Sky-poppetjes zou je het lijden moeten kunnen zien. Die zijn nu zwaar in overtreding.quote:
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ben ik altijd voorstander van geweest. Ook bij de Sky-poppetjes zou je het lijden moeten kunnen zien. Die zijn nu zwaar in overtreding.
Nou ja, die eerste van Quintana is natuurlijk zo laag omdat hij toen al kilometer lang alleen in de aanval was geweest.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Overzicht van de opmerkelijke prestatiecurve van Quintana en Purito deze Tour.
Netjes!
Op de Mont Ventoux hield ie opzichtig in.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Die stijgende lijn bij hun twee is wel erg bizar, een rechte lijn zou al bijzonder knap zijn tijdens een drie wekende durende uitputtingslag...
Wat dat betreft is er bij Froome nog een licht neergaande 'menselijke maat' te zien, al is dat vooral omdat hij ook al zo'n voorsprong had en niet overal vol is gegaan in de laatste week...
Froome hoefde niet volle kracht meer natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Die stijgende lijn bij hun twee is wel erg bizar, een rechte lijn zou al bijzonder knap zijn tijdens een drie wekende durende uitputtingslag...
Wat dat betreft is er bij Froome nog een licht neergaande 'menselijke maat' te zien, al is dat vooral omdat hij ook al zo'n voorsprong had en niet overal vol is gegaan in de laatste week...
Die versnelling op de Alpequote:Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Denk dat de prestatie van Riblon niet van mutantenniveau was toch?
Ja, doe maar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Godshand het volgende:
Blijlevens ("Zeg mij na!"), Pantani, Ullrich, Julich en Jalabert hebben in de Tour van 1998 aan de epo gezeten. Evenals O'Grady die als een haas zijn loopbaan afsloot, omdat hij de stront al aan zag komen vliegen..
Dit forum sluit binnenkort, dus waarschijnlijk moeten we hierover verder in SPT?
Ik denk eerder dat hij voor die problemen geconstateerd werden aan de middelen zat en even verplicht van een blessure moest herstellen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:49 schreef the85mc het volgende:
Over andere sporten: de geruchten zijn ook nogal hardnekkig over Nadal met zijn 'knieprobleem'. Ze zeggen dat ie tijdens afwezigheid door knieproblemen ook aan de middelen zit.
er is al een topic in sportquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Godshand het volgende:
Blijlevens ("Zeg mij na!"), Pantani, Ullrich, Julich en Jalabert hebben in de Tour van 1998 aan de epo gezeten. Evenals O'Grady die als een haas zijn loopbaan afsloot, omdat hij de stront al aan zag komen vliegen..
Dit forum sluit binnenkort, dus waarschijnlijk moeten we hierover verder in SPT?
dat zou goed kunnen, maar ik vind het gewoon de hele affaire amstrong nogal sneu worden voor de sport. en dan weet je ook nog dat de ''nieuwe amstrong'' misschien net zo hard aan de dope zit maakt de sport enorm ongeloofwaardig. maar toch blijf ik kijken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voetballers gebruiken meer met hun schematische 1996 pis testen.
Gaat dit jaar niet gebeuren. Over een paar jaar misschien weer.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:05 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vraag me af wie de eerste grote naam zal zijn die gepakt wordt
Denk je dat ze al wel positief testen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gaat dit jaar niet gebeuren. Over een paar jaar misschien weer.
Je bedoelt Aicar.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:22 schreef Sloggi het volgende:
Ze schijnen nu / binnenkort wel cera te kunnen opsporen...
Jawel hoor. Dan heb jij Jimmy '63%' Briceño en Patrick Facchini gemist.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
In heel 2014 is er nog niemand gepakt trouwens, of wel?
Dank je, die heb ik dan inderdaad gemist. Ze staan ook niet op de wiki pagina.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dan heb jij Jimmy '63%' Briceño en Patrick Facchini gemist.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou net voorstellen om dit gewoon het Team Sky topic te noemen met die opgespoten Froome en Porte
heel Sky en alle personeelsledenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:08 schreef Syntix het volgende:
Iedereen die vanaf hier (in dit topic) of in elk ander topic over doping, Sky noemt, of 1 van de rijders van Sky, is een KNEUS.
zo, dus niet erna? gewaagde voorspelling, wie doet de testen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef superniger het volgende:
Ik voorspel 3 rijders die betrapt gaan worden tijdens de tour.
heb je het zelf weleens geprobeerd?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:39 schreef polderturk het volgende:
Alle tour fietsen zitten aan het Xenongas. Dat kan nog niet gedetecteerd worden (of is dit alweer achterhaald?)
Zijn vraag ook , dat is op dit moment wel degelijk een probleem in veel sporten.quote:
Denk niet dat hij zijn Giro etappe overwinningen mag houden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ulissi, op zijn Petacchi's. Een pufje teveel. Beetje dom, maar omdat het geen tourwinnaar is zullen ze hem wel geen 2 jaar schorsing geven of resultaten afnemen.
Ik vind het altijd zo lelijk als die overwinningen dan met terugwerkende kracht aan de nummer 2 worden gegevenquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Denk niet dat hij zijn Giro etappe overwinningen mag houden.
Mee eens..quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo lelijk als die overwinningen dan met terugwerkende kracht aan de nummer 2 worden gegevenMaar ja, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
Wat ik mij dus afvraag of het echt waar is van dat Xenongas doping, hoe feitelijk is dit?quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:23 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Zijn vraag ook , dat is op dit moment wel degelijk een probleem in veel sporten.
Lekker interview (jan 2014) met Di Luca![]()
![]()
http://www.cyclingnews.co(...)-ditalia-were-doping
Het ziet er naar uit dat het wel degelijk werkt.quote:
Dat ijzeren gorijn is toch niet helemaal verdwenen...quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat het wel degelijk werkt.
Xenon and sports performance enhancement
Research suggests that breathing xenon boosts the body’s production of a protein known as HIF1 Alpha (HIF1A). If you’d like to learn more about HIF1A and how it works you can read these articles we published last year, but the simplified version is that HIF1A seems to act by stimulating the production of other compounds in the body, including EPO.
As a quick reminder, EPO is a hormone that regulates the body’s production of red blood cells. Stimulate the production of EPO and you get more red blood cells; get more red blood cells and you increase the blood’s ability to transport oxygen around the body. An increased ability to transport oxygen may theoretically lead to an increase in athletic performance, particularly when we’re talking about high endurance sports such as competitive cycling. (Click here to read more about how EPO works).
While much research has been done on xenon gas and its use as an anaesthetic, little has been done on its ability to improve athletic performance. But in Russia there are those that swear by xenon and its benefits for endurance athletes.
Xenon use in Russia
On March 20, 2006, the president of the Russian Olympic Committee sent a letter to the director of the ZAO Atom-Med Center thanking the researcher and his team for helping to “prepare” the Russian national team for the 2006 Turin Winter Olympics (see image below). Of the 22 Russian athletes that won medals at those Games, 15 had used a xenon-based mixture of gases as part of their preparation — [b][i]a preparation program that had been officially approved by the Russian government[[/i]/b].
http://cyclingtips.com.au(...)ing-or-just-hot-air/
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
In heel 2014 is er nog niemand gepakt trouwens, of wel?
http://www.dopeology.org/incidents/list/by:defaultquote:Savoldelli ban Temporary suspension 30/05/2014
Facchini positive Positive test 30/05/2014
Celaya suspension Temporary suspension 22/04/2014
Marti suspension Temporary suspension 22/04/2014
Bruyneel suspension Temporary suspension 22/04/2014
Henao investigation Investigation 19/03/2014
Sinkewitz appeal 2 Appeal against sanction 24/02/2014
Sveshnikov positive Positive test 23/01/2014
Largo Quintero adverse analytical finding Violation 22/01/2014
Bonazzi suspension Temporary suspension 17/01/2014
Nigrelli permanent ban Permanent ban 17/01/2014
Ballan suspension Temporary suspension 17/01/2014
Bedankt! Vooral ook voor de link.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
http://www.dopeology.org/incidents/list/by:default
Als je dat vergelijkt met de pagina's van 2013 is het wel weinig ja.
Ik zou Chaves brengen, maar die moet naar de Vueltaquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef DeeBee het volgende:
Impey gaat niet mee voor Orica, positief op probenecid tijdens de Zuid-Afrikaanse tijdritkampioenschappen.
http://asia.eurosport.com(...)o4310877/story.shtml
Porte heeft de kuil van Voigt gevonden.quote:Richie Porte (Team Sky) heads into this year’s Tour de France well aware of the size of the challenge facing him and his teammates as they search for a third straight win. The Australian, who makes the trip from his home in Monaco to Leeds on Wednesday, has endured a mixed season on the road but has told Cyclingnews that he has finally found his form and that his team leader Chris Froome is ready to defend his Tour title.
Waarom zou Froome geschorst worden? Kijk liever naar Bertje of die italiaan.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:16 schreef Pandarus het volgende:
Misschien is Froome inmiddels geschorst. We zullen het misschien nooit weten.
Ik had hoge verwachtingen van Valverde en Rui Costa. Valt tegen tot nu toequote:Op zondag 20 juli 2014 21:16 schreef THEFXR het volgende:
eens kijken wie er in de laatste week ineens gaat knallen
Bloedpaspoort. Punt was dat we pas weten dat een renner niet geschorst is is als hij aan de start mag verschijnen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:23 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom zou Froome geschorst worden? Kijk liever naar Bertje of die italiaan.
Zubeldia die iets wint. De laatste keer dat dat gebeurde reed Fignon nog vrolijk rond in het peloton denk ikquote:Op zondag 20 juli 2014 22:55 schreef Falco het volgende:
Dinsdag begint de Spaanse week. Ik verwacht Valverde opeens toch nog te schitteren en wat tijd terugpakken op Nibali, al zal het niet voldoende zijn, want Nibali is natuurlijk ook goed geprepareerd door onze vrienden van Astana. Wie weet dat Rodriguez toch zijn begeerde bolletjestrui kan pakken in de Pyreneeën. Etappezegetje Zubeldia moet er ook inzitten.
Zubeldia heeft - helaas - twee overwinning op zijn palmares staan. De proloog en het eindklassement van de Tour de l'Ain in 2010. Zou echt fantastisch zijn geweest als hij z'n hele carrière lang helemaal niets had gewonnen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zubeldia die iets wint. De laatste keer dat dat gebeurde reed Fignon nog vrolijk rond in het peloton denk ik
Wie is eigenlijk de bekendste renner zonder overwinning?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zubeldia heeft - helaas - twee overwinning op zijn palmares staan. De proloog en het eindklassement van de Tour de l'Ain in 2010. Zou echt fantastisch zijn geweest als hij z'n hele carrière lang helemaal niets had gewonnen.
Chris Horner is er ook nog.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:32 schreef Pandarus het volgende:
Movistar was vorig jaar best goed in de derde week na de bloedzak op de tweede rustdag. Benieuwt of de dat nu weer lukt.
Een baas als Laiseka won ook nooit wat, behalve een paar mooie etappes in de grote rondesquote:Op zondag 20 juli 2014 23:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ho wacht, Haimar heeft zelfs nog meer overwinningen. In 2000 ook nog de tijdrit en eindklassement van de Euskal Bizikleta gewonnen.
Nog nooit een rit in lijn gewonnen, dat dan weer wel.
Lance Armstrong.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie is eigenlijk de bekendste renner zonder overwinning?
3 etappes in Spanje en één in Frankrijk. Kunnen niet veel renners zeggen lijkt me.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Een baas als Laiseka won ook nooit wat, behalve een paar mooie etappes in de grote rondes
Nein. Die heeft er nog aardig wat. Deze zag ik aankomen ookquote:
Hij was ook wel erg flauw.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nein. Die heeft er nog aardig wat. Deze zag ik aankomen ookWilde het nog in een spoiler zetten.
Jurgen van Goolen heeft er ook eentjequote:Op maandag 21 juli 2014 00:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hij was ook wel erg flauw.![]()
vd Broeck met z'n ene overwinning komt dichtbij, maar een echt bekende renner met nul overwinningen kan ik me zo ook niet voor de geest halen.
Charles Wegelius won ook nooit een individuele koers, maar wel een paar keer een ploegentijdrit. Bingen Fernandez kwam nooit ergens winnend over de streep, maar pakte wel een keer het bergklassement in een kleinere ronde. Nog best lastig om iemand te vinden die écht nooit won.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Addy Engels heeft geen enkele profkoers gewonnen
Bron: Sporzaquote:Alle renners krijgen dopingcontrole tijdens de rustdag Alle renners in de Tour krijgen op de tweede rustdag dopingcontroleurs van de Internationale Wielerunie (UCI) over de vloer voor een bloedcontrole. Onder andere Astana, het team van gele trui Vincenzo Nibali, Omega Pharma-Quick Step en Lotto-Belisol kregen al bezoek van de controleurs. "Het gebeurt niet vaak dat iedereen wordt gecontroleerd", zegt Jan Mathieu, teamarts van Lotto-Belisol. "Maar nu verzekerde de UCI me dat ze controles zullen afnemen bij alle renners. Ze hebben zelfs speciaal extra teams opgeroepen om de controles uit te voeren." Voorlopig is nog geen enkele dopingzondaar betrapt in deze Ronde van Frankrijk.
UCI controles vind ik niet betrouwbaar, je kan niet jezelf controleren, de AFLD zorgt normaal voor de WADA dopingcontroles.quote:
UCI en AFLD werken toch samen deze Tour?quote:Op maandag 21 juli 2014 20:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
UCI controles vind ik niet betrouwbaar, je kan niet jezelf controleren, de AFLD zorgt normaal voor de WADA dopingcontroles.
dat is nieuws voor mijquote:Op maandag 21 juli 2014 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
UCI en AFLD werken toch samen deze Tour?
In de week voor de Tour zal er nog wel een schandaal(tje) naar buiten komen. Zonder dat geen Tour.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
De dopeurs anno 2015.
Zeg het maar.
Over Carretero: http://www.nu.nl/sport-column/4046816/ramon-abandon.htmlquote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef DecoAoreste het volgende:
De eerste namen zijn gevallen. Ramon Carretero en Petr Ignatenko. Geen kandidaten om de Tour te rijden, maar toch.
Ja hij reed echt geen deuk in een pakje boter. Die EPO zal wel bedorven zijn geweest ofzo.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Over Carretero: http://www.nu.nl/sport-column/4046816/ramon-abandon.html
quote:Froome mist dopingtest door overijverig hotelpersoneel
Niet storen was de opdracht voor het hotelpersoneel, maar daardoor miste Chris Froome, op vakantie in Italië, wel een dopingtest. Dat laat de Tour-winnaar van 2013 weten in The Guardian.
"Ik had een paar dagen rust en nam mijn vrouw mee naar een exclusief hotel in Italië. Op de eerste ochtend arriveerden de controleurs om zeven uur bij het hotel, maar de staf weigerde ze toe te laten en om mij te bellen."
"Toen ik bij het ontbijt kwam, vertelden ze me dat volgens de regels van het hotel niemand gestoord kon worden. Het was een bijzonder frustrerende situatie voor me."
Dopingregels
Volgens de antidopingregels zijn sporters verplicht altijd beschikbaar te zijn voor dopingtests, waar ze ook ter wereld zijn. Froome neemt zijn verantwoordelijkheid en zegt dat hij het personeel niet goed heeft geïnstrueerd. "Ik heb mijn les geleerd.''
Als sporters drie keer binnen een jaar een controle missen, kunnen zij maximaal twee jaar worden geschorst.
nos
Zo'n controleur krijgt niet het mobiele nummer van de renner, of eventueel nummer van een contactpersoon bij de ploeg die op zijn beurt weer de renner kan bellen?quote:
Ok.quote:
twitter:Sander_Slager twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 16:48:53'In de Tour zal achter elke Astana-zege een vraagteken staan'. Was getekend: Tony Martin reageer retweet
Is die aanklacht van Aru richting Henderson er ook nog gekomen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Brief van Vino, aanklacht van Nibali of een ouderwetse paardenkop in het bed van Martin?
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:13 schreef DeeBee het volgende:
Aldus de Oost-Duits getrainde, voor Gerolsteiner, High-Road en Quick-Step rijdende Panzerwagen.
Aldus de Oost-Duits getrainde, voor Gerolsteiner, High-Road en Quick-Step rijdende Panzerwagen die Jose Ibarguren Taus als dokter heeftquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:13 schreef DeeBee het volgende:
Aldus de Oost-Duits getrainde, voor Gerolsteiner, High-Road en Quick-Step rijdende Panzerwagen.
twitter:jice_peraud twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 01:30:511:29 : fin du contrôle. #pffff (ma femme est ravie de notre soirée) reageer retweet
Dat hebben ze in de Giro al een paar keer gedaan dus ik neem aan dat ze dat nu ook gaan doen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:04 schreef Godshand het volgende:
Gaat er ook gecontroleerd worden op mechanische doping? Er gaan geruchten dat Froome gewoon een motortje in zijn fietsen heeft. Misschien Poels ook wel?
Ja veel erger. Ik ga er gewoon vanuit dat ze allemaal wat gebruiken dus gelijke monniken gelijke kappen. Maar een motortje in je fiets, nee, dat deugt niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:57 schreef DecoAoreste het volgende:
Een paar jaar terug waren die geruchten er ook bij Cancellara. Maar er is nog nooit daadwerkelijk mechanische 'doping' gevonden.
Als dat wel gevonden zou worden zou ik dat persoonlijk een stuk erger valsspelen vinden dan EPO ofzo.
vroeger gingen ze met de trein in de Tour, dat was pas valsspelen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja veel erger. Ik ga er gewoon vanuit dat ze allemaal wat gebruiken dus gelijke monniken gelijke kappen. Maar een motortje in je fiets, nee, dat deugt niet.
Een treintje kan wel handig zijnquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vroeger gingen ze met de trein in de Tour, dat was pas valsspelen.
Als ze allemaal een motortje hebben, dan is dat veel eerlijker dan allemaal doping gebruiken. De motortjes zullen allemaal vrijwel identiek zijn, de doping niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja veel erger. Ik ga er gewoon vanuit dat ze allemaal wat gebruiken dus gelijke monniken gelijke kappen. Maar een motortje in je fiets, nee, dat deugt niet.
en geen negatief effect op je lichaam.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ze allemaal een motortje hebben, dan is dat veel eerlijker dan allemaal doping gebruiken. De motortjes zullen allemaal vrijwel identiek zijn, de doping niet.
True, maar dan zit je naar een solex-tour te kijken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ze allemaal een motortje hebben, dan is dat veel eerlijker dan allemaal doping gebruiken. De motortjes zullen allemaal vrijwel identiek zijn, de doping niet.
Ook weer waar, maar waar je nu naar zit te kijken is ook niet echt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
True, maar dan zit je naar een solex-tour te kijken.
nah, die accu's heb maar beperkte duurquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
True, maar dan zit je naar een solex-tour te kijken.
Nou ja, dat weten we niet zeker.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook weer waar, maar waar je nu naar zit te kijken is ook niet echt.
Och, dat gaat op voor de meeste sporten. En dat is ook prima.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook weer waar, maar waar je nu naar zit te kijken is ook niet echt.
Froome kijkt gewoon hoe snel die accu leeg loopt, al dat gelul over houding en beter ademen, hahaquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Och, dat gaat op voor de meeste sporten. En dat is ook prima.
Andere mensen kijken films en dat is ook niet echt.
Zou wel aardig zijn trouwens, dat elke renner een 5 minuten turbo in kan schakelen.
zelfde gezeur als destijds met Theo Bos en onlangs nog met George Bennett bij de Lotto Jumbo NL ploegquote:
heeft wel met doping te makenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zelfde gezeur als destijds met Theo Bos en onlangs nog met George Bennett bij de Lotto Jumbo NL ploeg
Wil dat zeggen dat het niets met doping te maken heeft?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:59 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zelfde gezeur als destijds met Theo Bos en onlangs nog met George Bennett bij de Lotto Jumbo NL ploeg
Misschien wel, misschien niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 22:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wil dat zeggen dat het niets met doping te maken heeft?
Die cortisonenregel zit in ieder geval vol met gaten.quote:
Je weet als lid van de MPCC toch dat die regel er is. Als je je daar niet in kunt vinden moet je er gewoon meteen uitstappen en niet als het toevallig zo uitkomt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die cortisonenregel zit in ieder geval vol met gaten.
Ja maar, je wil zo lang mogelijk de schijn ophouden dat je als ploeg staat voor het schone wielrennen, en als dan de nood aan de man is kan je er altijd nog gewoon vrolijk uitstappen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je weet als lid van de MPCC toch dat die regel er is. Als je je daar niet in kunt vinden moet je er gewoon meteen uitstappen en niet als het toevallig zo uitkomt.
ditquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar, je wil zo lang mogelijk de schijn ophouden dat je als ploeg staat voor het schone wielrennen, en als dan de nood aan de man is kan je er altijd nog gewoon vrolijk uitstappen.
Dopingrazzia'squote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:32 schreef Pino112 het volgende:
Overigens gaan ze nu ook midden in de nacht testen als ze inlichtingen hebben gekregen over evt gebruik.
ik zal ze even bellenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:32 schreef Pino112 het volgende:
Overigens gaan ze nu ook midden in de nacht testen als ze inlichtingen hebben gekregen over evt gebruik.
hij was er toch al uit, zodat Boom kan starten?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Pino112 het volgende:
Vinokoerov deed zijn uitspraak omdat bij zijn renner Lars Boom te hoge cortisolwaarden zijn geconstateerd. De waarden in het bloed van Boom voldoen niet aan de eisen van de MPCC, de vereniging van professionele wielerteams voor een geloofwaardige wielersport. En daarmee staat een Tourstart van Boom op losse schroeven.
Te hoog? #werkenbijdenos
http://nos.nl/artikel/204(...)our-te-wijzigen.html
Kun je ook lekker het klassement mee beïnvloeden. Fransman staat op nr.2, de nr. 1 een paar nachten uit het bed lichten voor een dopingtest.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:32 schreef Pino112 het volgende:
Toen Lotto Djumbo eruit stapte was het voor de andere ploegen ook het ideale moment om of eruit te stappen of de regels aan de kaak te stellen. Hebben ze niet gedaan dus nu vrij hypocriet om er dan uit te gaan stappenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar, je wil zo lang mogelijk de schijn ophouden dat je als ploeg staat voor het schone wielrennen, en als dan de nood aan de man is kan je er altijd nog gewoon vrolijk uitstappen.
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
Moet je ff op Twitter zoeken. Kom je wel een paar hele onhandige foto's tegen. Die Boom heeft waarschijnlijk gewoon liggen krikken in die zuurstof tent van 'm. Schijnt slecht voor je Cortisol waarde te zijn.
Geen idee hoe je hier een copy tweet plaatst maar......
[ afbeelding ]
twitter:Niketimmermans twitterde op donderdag 25-06-2015 om 23:10:05Zo beleven wij oa onze hoogtepunten 😜!!@lars_boom #altitude @blmaltitude http://t.co/NHbKZFdtUj reageer retweet
twitter:TheRaceRadio twitterde op zondag 05-07-2015 om 09:30:40.........Dutch GC contender with a Biopassport profile that looks like stage 12 reageer retweet
Wie twittert hem het profiel van het NK vorig jaar?quote:Op zondag 5 juli 2015 09:34 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:TheRaceRadio twitterde op zondag 05-07-2015 om 09:30:40.........Dutch GC contender with a Biopassport profile that looks like stage 12 reageer retweet
god, hij bestaat nog, dacht die is van de brug afgesprongenquote:Op zondag 5 juli 2015 09:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Dit gaat over wie?quote:Op zondag 5 juli 2015 09:34 schreef Ajacied422 het volgende:
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:53 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.lequipe.fr/Cyc(...)-a-la-cocaine/573363
Wat heeft Luca Paolini met cocaïne?
Test in de Tour.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:03 schreef Marcoss het volgende:
Is niet strafbaar, geloof ik, tenzij het in de Tour zelf gebeurd is
Of gewoon een soort Pot Belge.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:14 schreef Ereinion het volgende:
Hoe lang blijft dat in je systeem dat je nog positief test? Lijkt me bizar om net voor of tijdens de Tour coke te gebruiken.
Eenmalig gebruik is na 4-5 dagen niet meer te traceren. Meervoudig gebruik 10-20 dagen, afhankelijk van hoe vaak je gebruikt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:14 schreef Ereinion het volgende:
Hoe lang blijft dat in je systeem dat je nog positief test? Lijkt me bizar om net voor of tijdens de Tour coke te gebruiken.
Niet waarquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Hij testte positief op de dag van de kasseienrit.
Lijkt mij ook zoiets ...quote:
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 20:44:47Er is nog een ander scenario. Hij heeft gebruikt in de winter en het zit vlak voor de Tour weer in zijn bloed. Rara hoe kan dat? reageer retweet
Epoquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:51 schreef Pino112 het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 20:44:47Er is nog een ander scenario. Hij heeft gebruikt in de winter en het zit vlak voor de Tour weer in zijn bloed. Rara hoe kan dat? reageer retweet
3 dagenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:14 schreef Ereinion het volgende:
een Tom Boonen noem ik datquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:51 schreef Pino112 het volgende:
Zie echt niet in wat er sneu aan is. Hij heeft er zelf voor gekozen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lijkt mij ook zoiets ...
Wel sneu om op je 38ste met zoiets je carrière te zullen moeten beëindigen ...
echt hequote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:55 schreef Nober het volgende:
Opvallend, normaal is iedereen dopingvrij bij wielrennen. Kennelijk toch iets aan de hand daar. Nou ja, Froome wint toch wel, het natuurtalent die op zijn 25ste ineens uit het niets met de beste mee omhoog kon.
De Gasquet verdediging. Die kwam er ook mee weg.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:59 schreef OProg het volgende:
Zijn verklaring is nu dat het komt door contact met mensen die coke hebben gebruikt.
We hebben weer een echte wielerkenner in ons midden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Wauw triest weer, je bent fucking slecht en dan nog doping gebruiken
Paolini is niet fucking slecht.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Wauw triest weer, je bent fucking slecht en dan nog doping gebruiken
Andy Schleck moet tegenwoordig al lossen bij het naderen van een drempel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:59 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
echt hetrieste sport is het eigenlijk ook
ach wat maakt het uit, iedereen gebruikt het tochquote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
We hebben weer een echte wielerkenner in ons midden.
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Andy Schleck moet tegenwoordig al lossen bij het naderen van een drempel.
Dat is tennis. Als ze al een keer getest worden en alle meters slaan uit boeit het nog niemand ene fuck.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De Gasquet verdediging. Die kwam er ook mee weg.
Iedereen gebruikt Cocaine?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:02 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
ach wat maakt het uit, iedereen gebruikt het toch
Thijs weet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:51 schreef Pino112 het volgende:
Of gezoend met een vrouw die gebruikt had, zoals Gasquetquote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:29 schreef Ferdii het volgende:
Hij heeft gewoon even gelikt aan een bankbiljet net zoals Contador ooit een biefstukje at
Waarom zou Paolini in de tour met bloed gaan rommelen hij komt er alleen om te knechten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:51 schreef Pino112 het volgende:
Knechten krijgen ook doping.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:30 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waarom zou Paolini in de tour met bloed gaan rommelen hij komt er alleen om te knechten.
Omdat Katusha, 1 van de smerigste ploegen in het peloton.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:30 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waarom zou Paolini in de tour met bloed gaan rommelen hij komt er alleen om te knechten.
En als je harder kunt rijden kun je beter knechten natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat Katusha, 1 van de smerigste ploegen in het peloton.
Froomequote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:55 schreef Nober het volgende:
Opvallend, normaal is iedereen dopingvrij bij wielrennen. Kennelijk toch iets aan de hand daar. Nou ja, Froome wint toch wel, het natuurtalent die op zijn 25ste ineens uit het niets met de beste mee omhoog kon.
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 20:51 schreef Pino112 het volgende:
twitter:olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 09:02:55Cocaine kills. And damage your brain. It is shame to see people after 30 still use it. Stupid.RIP Luca. #TDF2015 reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:08 schreef Pino112 het volgende:
twitter:olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 09:02:55Cocaine kills. And damage your brain. It is shame to see people after 30 still use it. Stupid.RIP Luca. #TDF2015 reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:08 schreef Pino112 het volgende:
twitter:olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 13:26:22@Albumciclismo a bottle of wine for dinner a must! Or glass of vodka during -20C winter just ideal reageer retweet
staat gewoon op de blacklist icquote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:16 schreef Blik het volgende:
Eigenlijk hoort het niet in dit topic, cocaïne is geen doping
omdat het harddrugs is, niet omdat je er beter van zou presteren. Dus mijn inziens is dat heen doping als in prestatiebevorderend middelquote:
mail WADAquote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:31 schreef Blik het volgende:
[..]
omdat het harddrugs is, niet omdat je er beter van zou presteren. Dus mijn inziens is dat heen doping als in prestatiebevorderend middel
Ik zie het een beetje als die schorsing van Bramati. Die wordt ook geschorst vanwege het niet dragen van een gordel. Harddrugs is zwaar illegaal, dus de schorsing heeft meer te maken daarmee dan dat het doping zou zijnquote:
coke valt onder de Stimulanten, alles wat je verder denkt is verkeerd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie het een beetje als die schorsing van Bramati. Die wordt ook geschorst vanwege het niet dragen van een gordel. Harddrugs is zwaar illegaal, dus de schorsing heeft meer te maken daarmee dan dat het doping zou zijn
Maar bij een duursport zoals wielrennen heeft het toch geen zin?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
coke valt onder de Stimulanten, alles wat je verder denkt is verkeerd.
mooi, met die laatste zin zijn we er meteen uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar bij een duursport zoals wielrennen heeft het toch geen zin?
Al bevat Pot Belge natuurlijk ook coke.
Maar of van Pot Belge nou bewezen is dat het echt prestatiebevorderend is weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mooi, met die laatste zin zijn we er meteen uit.
geen idee hoe betrouwbaar, maar over coke en prestatiebevordering: http://sport.infonu.nl/di(...)kan-beinvloeden.htmlquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar of van Pot Belge nou bewezen is dat het echt prestatiebevorderend is weet ik ook niet.
Kan zijn, maar je neemt toch geen coke tijdens de tour? Laat staan bewust om er harder van te gaan fietsen...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:21 schreef Harunobu het volgende:
Tuurlijk is een stimulant prestatieverhogend. Caffeine en pijnstillers zijn dat ook.
twitter:TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:55:012015 UCI Anti-Doping Rules, Nighttime tests only done when UCI has "serious and specific suspicion that the rider may be engaged in doping" reageer retweet
twitter:TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:01Nighttime tests are only done when UCI has serious concerns. Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito tested Thurs after 11pm. reageer retweet
De rit waarin hij betrapt is, is natuurlijk wel dé rit waar hij op kon gegokt hebben ... Alleen was het weer dit jaar te goed in de kasseienrit om veel verschil te maken ...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:30 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Zou dit de reden zijn waarom Pinot ietwat tegenvalt?quote:Op zondag 12 juli 2015 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor wat het waard is.twitter:TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:55:012015 UCI Anti-Doping Rules, Nighttime tests only done when UCI has "serious and specific suspicion that the rider may be engaged in doping" reageer retweet
twitter:TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:01Nighttime tests are only done when UCI has serious concerns. Thibaut Pinot, Alexandre Geniez and Steve Morabito tested Thurs after 11pm. reageer retweet
twitter:olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:12@OttobianoMS @s_martinello @cyclingpro @Ilgerva77 you also like to sniff cock like Luca? )) reageer retweet
Oleg maakt er wel een vunzige boel van hoorquote:Op zondag 12 juli 2015 00:08 schreef showtimer het volgende:
twitter:olegtinkov twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:48:12@OttobianoMS @s_martinello @cyclingpro @Ilgerva77 you also like to sniff cock like Luca? )) reageer retweet
De broer van Pinot is er ook al los over gegaan.quote:Op zondag 12 juli 2015 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor wat het waard is.twitter:TheRaceRadio twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:55:012015 UCI Anti-Doping Rules, Nighttime tests only done when UCI has "serious and specific suspicion that the rider may be engaged in doping" reageer retweet
Overigens is ook Peraud ook al eens 's nachts getest, vlak voor de Tour.quote:According to Julien Pinot, the FDJ coach, cycling has to be treated the same as other sports. He took as an example the French tennis player Richard Gasquet who used injections of corticoids. Interviewed by L'Equipe, the tennisman said: "Fortunately, injections exist." A phrase that has upset the coach.
Indeed, the use of corticoids are banned by the World Anti-Doping Agency (WADA). An athlete can use it only if he has a Therapeutic Use Exemption.
“Random test at 11pm while Gasquet qualifies for the semis with an injection. Not the same treatment by the authorities and the media,” Pinot said on Twitter before to explain his reflection. "The media do not care that Gasquet has an injection. When (2013 Tour champion Chris) Froome had (corticoids) treatment for his bronchitis last year it caused a stir," he told reporters before Thursday's sixth stage of the Tour de France, according to Reuters. "Thibaut has had bronchitis for four days, he's being treated with plants."
Met alle respect, maar ook als je clean was moet je een laatste bus wel hebben kunnen volgen. Die Peter de Clercq hoor ik zeggen dat hij op de voorlaatste col 28 minuten achter lag op Zülle en hij komt (44 kilometer, een afdaling en een beklimming, later) dan op 51 minuten binnen.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:07 schreef Mani89 het volgende:
Zag deze bizarre beelden nog op de Sporza site, 4 Lotto renners komen in de Tour van 1995 buiten tijd binnen op La Plagne in erbarmelijke omstandigheden. Mario de Clercq had onderweg al opgegeven. Toch treurig om te zien hoe verrot die generatie was, zeker voor renners die clean rondreden.
http://sporza.be/cm/sporz(...)Tour_Retro/1.2388742
twitter:oufeh twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:16:58Now online, Froome SRM datas on Ventoux 2013, courtesy @festinaboy http://t.co/CCVdhh8Ruj reageer retweet
twitter:Scienceofsport twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:42:53Jump to 27:50 in video for the attack. 400W to 650W, stays > 550 for 30s, and HR barely shifts: https://t.co/I7Jyed8aKH I've no explanation reageer retweet
twitter:Digger_forum twitterde op maandag 13-07-2015 om 21:50:43Heart rate of 157 at 373 watts. Heart rate of 156 at 1023 watts. reageer retweet
Denk dat in 95 niemand clean was, maar meer de een gebruikt 1 a 2 producten waar de top, 10 of meer gebruikt. Indurain reed in die tijd iedereen op 3 min in een TTquote:Op zondag 12 juli 2015 02:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ook als je clean was moet je een laatste bus wel hebben kunnen volgen. Die Peter de Clercq hoor ik zeggen dat hij op de voorlaatste col 28 minuten achter lag op Zülle en hij komt (44 kilometer, een afdaling en een beklimming, later) dan op 51 minuten binnen.
Tegenwoordig zie je ook amper meer renners die moeite hebben om op tijd binnen te komen. Laat staan renners die zonder verdere reden daadwerkelijk buiten tijd binnenkomen, laat staan hele groepen. Ik denk dat het in die tijd dan ook een combinatie van clean zijn plus ook nog eens maar wat aanmodderen qua training/voorbereiding e.d. was. Wielrennen heeft wat dat laatste betreft sowieso enorme stappen gemaakt.
Wel mooi dat zo'n Mario de Clercq en Herman Frison dus gewoon letterlijk de stap van 'clean' rijden naar overstappen op doping hebben meegemaakt en nu keurig die ervaringen kunnen overbrengen als ploegleider.
Vooral omdat deze vent gewoon 2 jaar eerder nog gediskwalificeerd werd voor het hangen aan motoren op beklimmingen. Wielrennen.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:47 schreef OProg het volgende:
Dit blijft echt 1 van de meest belachelijke dingen die ik ooit heb gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |