abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2013 @ 09:54:26 #1
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129212473
Hier verder.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_129212598
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarden in die tabel kloppen niet. Quintana trapt echt niet hetzelfde vermogen als froome. Hij is minimaal 10 kg lichter, dus met dezelfde tijd moet froome meer watts trappen. Bij gelijke klinsnelheid heb je wel dezelfde w /kg.
De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129212751
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De waarden uit die tabel zijn allemaal gestandaardiseerd naar hetzelfde aantal kilo's.
Ah ok. Duidelijk.
Wat ik me laatst bedacht. Er is een minimum gewicht voor de fiets. En eigenlijk is dat in het nadeel van kleine/lichte renners zoals quintana. Het zou eerlijker zijn als je fiets bijvoorbeeld 10% van je lichaamgewicht moet zijn.
pi_129212759
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ook niet :')
pi_129212825
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat loop je nu te ijlen dan? Quintana trapt dus echt niet evenveel watts als froome.
De maat om klimsnelheid te meten is w / kg. Als je factor X zwaarder bent, neemt ook vermogen met factor X toe.
pi_129212870
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:10 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat loop je nu te ijlen dan? Quintana trapt dus echt niet evenveel watts als froome.
De maat om klimsnelheid te meten is w / kg. Als je factor X zwaarder bent, neemt ook vermogen met factor X toe.
Zou betekenen dat het wattage dat Quintana trapte een virtueel wattage was :D Hij heeft dan immers dat wattage niet daadwerkelijk getrapt. Waarom presenteren ze data dan niet in W/kg?
pi_129212966
quote:

[..]

Waarden in die tabel kloppen niet. Quintana trapt echt niet hetzelfde vermogen als froome. Hij is minimaal 10 kg lichter, dus met dezelfde tijd moet froome meer watts trappen. Bij gelijke klinsnelheid heb je wel dezelfde w /kg.
Dat klopt toch niet helemaal? Je moet het gewicht van de fiets ook nog meenemen, die is voor beide wielrenners gelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 22 juli 2013 @ 10:17:39 #8
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129213021
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah ok. Duidelijk.
Wat ik me laatst bedacht. Er is een minimum gewicht voor de fiets. En eigenlijk is dat in het nadeel van kleine/lichte renners zoals quintana. Het zou eerlijker zijn als je fiets bijvoorbeeld 10% van je lichaamgewicht moet zijn.
En dan weer een correctie factor voor de lichaamslengte toepassen zeker? Dan zijn we weer op het uitgangspunt. Nee, die 6,8 kg is een heel redelijk uitgangspunt en voorkomt spontaan "ontploffende" frames midden in een peleton met alle gevolgen van dien. Laat die superlichte frames maar aan triatleten die uitsluitend over super strak asfalt zoeven en niet in een peleton rijden.

De ondertoon is natuurlijk dat wanneer er nog meer aan frames en onderdelen geschaafd gaat worden deze voor de gewone sterveling als ik, alleen maar duurder worden zonder dat het enig voordeel op zaql leveren, hooguit een beetje meer moraal, maar dat is ook erg vluchtig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_129213121
Froome weegt 67 + 6,5 (?) voor de fiets. Quintana weegt iets van 55kg, dus in totaal zeker 10 kg lichter.
Als froome 400 W trapt, dan trapt quintana 10/73,5 (~14%) minder watts bij gelijke klimsnelheid. Zonder rekening te houden met luchtweerstand, maar dat is toch niet zo belangrijk tijdens een klim. Daarom zette ik mijn vraagtekens bij die gegeven wattages. Het.moet op een bepaalde maniet gestandasrdiseerd zijn om te kunnen vergelijken.
  maandag 22 juli 2013 @ 10:26:00 #10
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129213207
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik bedoelde enkel de rit naar Albi, waar helden als De Marchi, Bodnar en Koren met zijn vijven 3 volledige sprinterstreinen, vol met "erkende hardrijders", probleemloos afhielden. Zelfs op vlakke stukken werden Martin, Terpstra, Sieberg en nog een 15-tal andere figuren die alleen maar meereden om dat soort werk te doen, kansloos weggeblazen door de Marangoni's van deze wereld. Werd trouwens door die mannen van Argos, Lotto en OPQS ook als bizar en ongezien sterk omschreven.
Was dat ook niet enigszins heuvelop? Dan kan de Sagan trein natuurlijk wat hoger tempo rijden dan een Terpstra of Sieberg die normaal bij een vlucht heuvel al achterin lopen te spartelen.

Edit: Niet geheel duidelijk, die "vlakke" stukken liepen ook enigszins omhoog dacht ik?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_129213369
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Froome weegt 67 + 6,5 (?) voor de fiets. Quintana weegt iets van 55kg, dus in totaal zeker 10 kg lichter.
Als froome 400 W trapt, dan trapt quintana 10/73,5 (~14%) minder watts bij gelijke klimsnelheid. Zonder rekening te houden met luchtweerstand, maar dat is toch niet zo belangrijk tijdens een klim. Daarom zette ik mijn vraagtekens bij die gegeven wattages. Het.moet op een bepaalde maniet gestandasrdiseerd zijn om te kunnen vergelijken.
Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.

Je kan dus de wattages die hij geeft niet direct vergelijken met die uit bv een SRM, omdat daar het daadwerkelijk geleverde vermogen in terug komt. Het W/Kg zal wel ongeveer gelijk zijn met de data van een SRM (hij kreeg vorig jaar de data van VDB na afloop, en zijn berekeningen zaten binnen 1% afwijking). Die Vayer-wattages kan je dus alleen vergelijken met eerdere berekeningen die hij heeft gedaan over renners (bv. Armstrong die in 1999 op Sestrieres 420 watt leverde). Ook interessant, Contador: 2007 423 Watt, 2009 439 Watt, 2010 417 Watt, dit jaar niet meer dan 399. Menselijk!

Ook een interessant is Rui Costa. Er waren nogal wat mensen in het Belkin topic dit zeiden dat wat Costa deed toch ook wel door Mollema of Ten Dam geleverd zou moeten kunnen worden (en dat ze zich dus beter op een ritzege dan een klassement konden richten). Rui Costa leverde 429 Watt op de Croix Fry, een prestatie echt van buitencategorie, en een van de allerbeste in deze Tour. Zelfs in hun beste vorm hadden Mollema en Ten Dam hem nooit kunnen volgen.
pi_129213379
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klopt toch niet helemaal? Je moet het gewicht van de fiets ook nog meenemen, die is voor beide wielrenners gelijk.
Wat dus betekent dat een lichtere renner dan meer W/kg moet trappen, omdat de fiets een groter deel van zijn gewicht is.
pi_129213870
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Jawel.
pi_129214204
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jawel.
Naar hoeveel kg dan?
pi_129214267
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Naar hoeveel kg dan?
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:34 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vayer berekent alles met een standaardwaarde van 70kg voor de renner plus 8 kilo voor de fiets. Door alles te standaardiseren hoef je niet van elke renner het precieze gewicht te weten. Je kan het natuurlijk ook (zoals tegenwoordig gebruikelijker is), uitdrukken in W/Kg, maar hij doet het nu al lange tijd op deze manier.
Zelf zie ik ook liever W/kg maar dit is nu eenmaal de werkwijze van Vayer.
pi_129214290
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Zelf zie ik ook liever W/kg maar dit is nu eenmaal de werkwijze van Vayer.
Begrijp ik nu goed dat hij Quintana even zwaar taxeert als Froome? Dat maakt de methode nogal onnauwkeurig :D
pi_129214360
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:11 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat hij Quintana even zwaar taxeert als Froome? Dat maakt de methode nogal onnauwkeurig :D
Standaardiseren is iets anders als taxeren.
pi_129214471
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Standaardiseren is iets anders als taxeren.
Oke, dus die wattages zijn dus inderdaad virtueel en niet daadwerkelijk getrapt en ligt dus voor Quintana in werkelijkheid lager.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:46:51 #19
40566 Ericr
Livewrong
pi_129215241
quote:

Ook een interessant is Rui Costa. Er waren nogal wat mensen in het Belkin topic dit zeiden dat wat Costa deed toch ook wel door Mollema of Ten Dam geleverd zou moeten kunnen worden (en dat ze zich dus beter op een ritzege dan een klassement konden richten). Rui Costa leverde 429 Watt op de Croix Fry, een prestatie echt van buitencategorie, en een van de allerbeste in deze Tour. Zelfs in hun beste vorm hadden Mollema en Ten Dam hem nooit kunnen volgen.
Costa was hoe dan ook buitencategorie, had op zeker top 10 gereden als hij niet op Valverde had moeten wachten. Was dan alleen minder opgevallen, die ritzeges vrij kort achter elkaar laten een onfrisse geur achter.

Geeft ook wel aan dat het bijzonder moeilijk is om een bergrit te winnen als dit soort bijna mutanten samen met de klassementsrenners (die ook op de grens van mutant balanceren) uitmaken wie een rit pakt.
pi_129215866
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

Costa was hoe dan ook buitencategorie, had op zeker top 10 gereden als hij niet op Valverde had moeten wachten. Was dan alleen minder opgevallen, die ritzeges vrij kort achter elkaar laten een onfrisse geur achter.

Geeft ook wel aan dat het bijzonder moeilijk is om een bergrit te winnen als dit soort bijna mutanten samen met de klassementsrenners (die ook op de grens van mutant balanceren) uitmaken wie een rit pakt.
Denk dat de prestatie van Riblon niet van mutantenniveau was toch?
pi_129216268
Kan helaas geen data vinden van Riblon, jammer dat ze hem niet hebben geanalyseerd :P.
pi_129216860
quote:

[..]

Waardes zijn berekend los van het gewicht dat ze hebben. Froome is zwaarder dus heeft meer watts nodig om even hard te klimmen. Dus je krijgt watts per kg.
Daarna gebruikt Vayer een standardrijder om het totale aantal watts te geven, zodat ze vergelijkbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandarus op 22-07-2013 12:40:17 ]
  maandag 22 juli 2013 @ 12:35:49 #23
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129216894
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef the85mc het volgende:
Of het nu Vayer is of een andere er wordt geen rekening mee gehouden dat de etappes in een Grand tour zijn gereden.
Het lijkt wel of ze het benaderen als een 1 dags race.
pi_129217034
In welke categorie Vayer de prestaties plaatst heeft wel degelijk te maken met in welke context ze gepresteerd worden. Maar dit is natuurlijk wel erg subjectief. Hij noemde Landis ontsnapping naar zijn hongerklop 'mutant' terwijl dit niet de bizar hoge wattages waren die je af en toe zag.
pi_129217140
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:39 schreef Pandarus het volgende:
In welke categorie Vayer de prestaties plaatst heeft wel degelijk te maken met in welke context ze gepresteerd worden. Maar dit is natuurlijk wel erg subjectief. Hij noemde Landis ontsnapping naar zijn hongerklop 'mutant' terwijl dit niet de bizar hoge wattages waren die je af en toe zag.
Bizar was in die etappe dat hij de hele dag (grotendeels) in zijn eentje op kop reed en toch in de slotfase amper verloor op het peloton.
  maandag 22 juli 2013 @ 12:45:49 #26
40566 Ericr
Livewrong
pi_129217242
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Riblon niet nee, Moser dan weer wel op de eerste beklimming.
pi_129225618
Ferrari over de TdF en ook de dunheid van sommige athleten (Farah, Froome):
http://www.53x12.com/do/show?page=indepth.view&id=139
pi_129226533
quote:

[..]

Je kan dus de wattages die hij geeft niet direct vergelijken met die uit bv een SRM, omdat daar het daadwerkelijk geleverde vermogen in terug komt. Het W/Kg zal wel ongeveer gelijk zijn met de data van een SRM (hij kreeg vorig jaar de data van VDB na afloop, en zijn berekeningen zaten binnen 1% afwijking). Die Vayer-wattages kan je dus alleen vergelijken met eerdere berekeningen die hij heeft gedaan over renners (bv. Armstrong die in 1999 op Sestrieres 420 watt leverde). Ook interessant, Contador: 2007 423 Watt, 2009 439 Watt, 2010 417 Watt, dit jaar niet meer dan 399. Menselijk!

Dat standaardgewicht is dus redelijk misleidend. Volgens Vayer, die ik verder erg waardeer, zal Quintana dus meer dan 10% meer energie leveren dan hij in werkelijkheid doet...

Contador trapt wellicht ongeveer zelfde aantal watts omdat hij waarschijnlijk zwaarder is dan vorige jaren, althans zo ziet het eruit bij fotovergelijk.
pi_129227190
Uitgaan van een fiets van 8 kg is ook nogal ridicuul. Fietsen zijn tegenwoordig 6,8 kg. In de tijd van Lemond en zelfs nog Indurain, was een lichte fiets nét onder de 10 kg. Dat scheelt dus 3,2 kilo aan fiets.
Toen het minimum gezicht werd ingevoerd, was dat eerst nog 7,2 kg.
pi_129227303
8 kilo is niet alleen voor de fiets, maar voor alles dat niet de renner zelf is. Dus ook een bidon, kleding, schoenen, helm etc.
pi_129227409
OK. Maar dan nog is het verschil met de tijd van Lemond en Indurain ongeveer 3 kilo. Dat kun je niet wegpoetsen door te standariseren, dat kun je alleen doen door werkelijk geleverd vermogen te vergelijken. Of je moet natuurlijk voor die periode met die fietsen gaan rekenen.

En wat Panthera hierboven zegt: Quintana levert in werkelijkheid veel minder vermogen. Misschien evengoed nog teveel om menselijk te zijn, maar Vayers' manier van vergelijken levert wel een vreemd beeld op.
pi_129242523
Heeft Sky het cyclingnews forum gehackt ofzo?
Цой жив
pi_129244946
Site van Michele doet het ook niet meer! Murdoch strikes again!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:33:17 #34
40566 Ericr
Livewrong
pi_129245279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 02:44 schreef Zwoerd het volgende:
Heeft Sky het cyclingnews forum gehackt ofzo?
Meerdere malen down gegaan als Froome weer eens los ging op een col. Forum kon het aantal reacties niet aan op zo'n moment. Tegen het einde van de TDF hebben ze het forum offline gehaald en tot nu toe is het forum nog steeds onbereikbaar.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:42:36 #35
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129245467
Nee hun forum provider heeft de knop uitgezet voor security maintenance, maar dat wil niet echt opschieten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129245525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Meerdere malen down gegaan als Froome weer eens los ging op een col. Forum kon het aantal reacties niet aan op zo'n moment. Tegen het einde van de TDF hebben ze het forum offline gehaald en tot nu toe is het forum nog steeds onbereikbaar.
Is Contador dat ooit gelukt? Geloof het niet.
Froome moet wel aan de doping zitten!
pi_129248303
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:25 schreef Pandarus het volgende:
Ferrari over de TdF en ook de dunheid van sommige athleten (Farah, Froome):
http://www.53x12.com/do/show?page=indepth.view&id=139
quote:
Chris compensates such higher cost by minimizing the weight of his rotating limbs.
:D
pi_129249654
quote:
I estimate an average power of about 700W for those 20", which correspond to an ideal cadence of 125 RPM.
_O_
pi_129250156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

_O_
Ik vond vooral dit opvallend:
quote:
So the choice of Chris is the best, if you want to drop rivals off your wheel.
Of course such violent and repeated accelerations are possible only if the athlete is not already in "oxygen debt", displaying clear fitness superiority over the rivals who were sapped by the previous pace.
pi_129251994
Opvallend? Froome is een supermens, dat bewijst Ferrari maar weer eens...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:12:04 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129254067
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:26 schreef Wombcat het volgende:
Toen het minimum gezicht werd ingevoerd
Ben ik altijd voorstander van geweest. Ook bij de Sky-poppetjes zou je het lijden moeten kunnen zien. Die zijn nu zwaar in overtreding.
pi_129254130
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ben ik altijd voorstander van geweest. Ook bij de Sky-poppetjes zou je het lijden moeten kunnen zien. Die zijn nu zwaar in overtreding.
_O- Solly Typefaut
pi_129254642
Wel grappig, vroeger moest je acteren om er zo fris mogelijk uit te zien. Je moest je tegenstander laten zien dat je nog goede adem had, psychologische spelletjes.
Soms lijkt het alsof je tegenwoordig juist een pijnlijk gezicht moet trekken anders ben je verdacht op CyclingNews forum :P
pi_129258272

Overzicht van de opmerkelijke prestatiecurve van Quintana en Purito deze Tour.
Netjes!
pi_129258347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Overzicht van de opmerkelijke prestatiecurve van Quintana en Purito deze Tour.
Netjes!
Nou ja, die eerste van Quintana is natuurlijk zo laag omdat hij toen al kilometer lang alleen in de aanval was geweest.
pi_129259678
Die stijgende lijn bij hun twee is wel erg bizar, een rechte lijn zou al bijzonder knap zijn tijdens een drie wekende durende uitputtingslag... :D

Wat dat betreft is er bij Froome nog een licht neergaande 'menselijke maat' te zien, al is dat vooral omdat hij ook al zo'n voorsprong had en niet overal vol is gegaan in de laatste week...
Jack does it in real time...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:28:50 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_129260037
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Die stijgende lijn bij hun twee is wel erg bizar, een rechte lijn zou al bijzonder knap zijn tijdens een drie wekende durende uitputtingslag... :D

Wat dat betreft is er bij Froome nog een licht neergaande 'menselijke maat' te zien, al is dat vooral omdat hij ook al zo'n voorsprong had en niet overal vol is gegaan in de laatste week...
Op de Mont Ventoux hield ie opzichtig in.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 16:08:32 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_129294553
'Jeroen Blijlevens staat op dopinglijst'

(Novum) - Jeroen Blijlevens behoort tot de renners die in de Tour de France van 1998 doping hebben gebruikt. Dat blijkt woensdag uit een rapport van de Franse senaatscommissie, meldt de Franse krant Le Monde. De oud-sprinter en huidig ploegleider van Belkin won destijds de vierde etappe.

De commissie onderzocht, met behulp van moderne technieken, bloedstalen uit 1998 en 1999. Epo was eind jaren negentig nog niet op te sporen. Renners uit de twee rondes hoeven niet te vrezen dat ze alsnog bestraft worden voor dopinggebruik, omdat het antidopingprotocol niet is gevolgd.

Blijlevens maakte in 1998 deel uit van de TVM-ploeg. De ploeg stapte na een inval in het hotel en de arrestatie van ploegleider Cees Priem uit de Tour.

Le Monde meldde dinsdag al dat onder meer de voltallige top drie van de Tour van 1998, Marco Pantani, Jan Ullrich en Bobby Julich, tegen de lamp was gelopen. Verder prijken onder meer Laurens Jalabert, Mario Cipollini, Erik Zabel, Andrea Tafi and Fabio Sacchi op de lijst, zo blijkt woensdag.

UCI-voorzitter Pat McQuaid liet eerder al weten dat Pantani zijn tourzege hoe dan ook mag houden. De Ier schreef een brief aan de ouders van de in 2004 overleden Italiaan.

Tijdens de presentatie van het rapport wees de commissie erop dat in alle sporten sprake is van dopinggebruik. Er zijn zestig aanbevelingen gedaan om dopinggebruik in de Franse sport te bestrijden. "Praten over doping schaadt de sport niet, maar levert een bijdrage voor de lange termijn", zei voorzitter Jean-François Humbert.

Het rapport zou aanvankelijk op 18 juli worden gepresenteerd, maar op verzoek van renners van de huidige generatie werd de publicatie uitgesteld. Zij vreesden dat de sportieve prestaties in de honderdste Tour onder zouden sneeuwen.

http://www.transport-onli(...)taat-op-dopinglijst/
pi_129295530
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:

Froome hoefde niet volle kracht meer natuurlijk.
pi_129310370
_O- wielrennen
Groot fan van User Wotte
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:05:26 #51
39333 Zelva
pi_129310882
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Die versnelling op de Alpe :{ Kweenie.
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 23:08:56 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:02:38 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129313775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:55 schreef Tjacka het volgende:
_O- wielrennen
voetballers gebruiken meer met hun schematische 1996 pis testen.
pi_129331822
Blijlevens ("Zeg mij na!" ;) ), Pantani, Ullrich, Julich en Jalabert hebben in de Tour van 1998 aan de epo gezeten. Evenals O'Grady die als een haas zijn loopbaan afsloot, omdat hij de stront al aan zag komen vliegen..

Dit forum sluit binnenkort, dus waarschijnlijk moeten we hierover verder in SPT?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_129339261
Over andere sporten: de geruchten zijn ook nogal hardnekkig over Nadal met zijn 'knieprobleem'. Ze zeggen dat ie tijdens afwezigheid door knieproblemen ook aan de middelen zit.
Hij zat ook bij die spaanse dopingarts, net als spaanse voetbalelftal.
  Moderator donderdag 25 juli 2013 @ 18:50:48 #56
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129339292
Dat meen je niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:51:26 #57
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129339305
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat meen je niet.
ik ben echt geschokt, tennis is toch een nette sport enzo
  Moderator donderdag 25 juli 2013 @ 18:52:01 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_129339329
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Godshand het volgende:
Blijlevens ("Zeg mij na!" ;) ), Pantani, Ullrich, Julich en Jalabert hebben in de Tour van 1998 aan de epo gezeten. Evenals O'Grady die als een haas zijn loopbaan afsloot, omdat hij de stront al aan zag komen vliegen..

Dit forum sluit binnenkort, dus waarschijnlijk moeten we hierover verder in SPT?
Ja, doe maar.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:57:59 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_129339497
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:49 schreef the85mc het volgende:

Over andere sporten: de geruchten zijn ook nogal hardnekkig over Nadal met zijn 'knieprobleem'. Ze zeggen dat ie tijdens afwezigheid door knieproblemen ook aan de middelen zit.
Ik denk eerder dat hij voor die problemen geconstateerd werden aan de middelen zat en even verplicht van een blessure moest herstellen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_129343724
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef Godshand het volgende:

er is al een topic in sport
Groot fan van User Wotte
pi_129343814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voetballers gebruiken meer met hun schematische 1996 pis testen.
dat zou goed kunnen, maar ik vind het gewoon de hele affaire amstrong nogal sneu worden voor de sport. en dan weet je ook nog dat de ''nieuwe amstrong'' misschien net zo hard aan de dope zit maakt de sport enorm ongeloofwaardig. maar toch blijf ik kijken.
Groot fan van User Wotte
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 juni 2014 @ 13:01:29 #62
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_141486172
Ook dit jaar vast wel weer.
pi_141486214
Froome.
pi_141486307
Ik vraag me af wie de eerste grote naam zal zijn die gepakt wordt
Цой жив
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 13:11:38 #65
pi_141486546
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:05 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vraag me af wie de eerste grote naam zal zijn die gepakt wordt
Gaat dit jaar niet gebeuren. Over een paar jaar misschien weer.
pi_141487301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Gaat dit jaar niet gebeuren. Over een paar jaar misschien weer.
Denk je dat ze al wel positief testen?
Цой жив
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:19:16 #67
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_141488864
In heel 2014 is er nog niemand gepakt trouwens, of wel?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_141488987
Ze schijnen nu / binnenkort wel cera te kunnen opsporen...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:23:37 #69
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_141489009
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:22 schreef Sloggi het volgende:
Ze schijnen nu / binnenkort wel cera te kunnen opsporen...
Je bedoelt Aicar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_141489043
Ja.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 17:41:54 #71
pi_141496019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
Jawel hoor. Dan heb jij Jimmy '63%' Briceño en Patrick Facchini gemist.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:26:48 #72
186587 Byzantynixschii
pi_141497594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dan heb jij Jimmy '63%' Briceño en Patrick Facchini gemist.
Dank je, die heb ik dan inderdaad gemist. Ze staan ook niet op de wiki pagina.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:29:22 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141497705
del

[ Bericht 99% gewijzigd door THEFXR op 24-06-2014 18:37:22 ]
pi_141503039
Iedereen die vanaf hier (in dit topic) of in elk ander topic over doping, Sky noemt, of 1 van de rijders van Sky, is een KNEUS.
pi_141504457
Ik zou net voorstellen om dit gewoon het Team Sky topic te noemen met die opgespoten Froome en Porte :D
pi_141504710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou net voorstellen om dit gewoon het Team Sky topic te noemen met die opgespoten Froome en Porte :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:17:18 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141511041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:08 schreef Syntix het volgende:
Iedereen die vanaf hier (in dit topic) of in elk ander topic over doping, Sky noemt, of 1 van de rijders van Sky, is een KNEUS.
heel Sky en alle personeelsleden
pi_141512468
Ik voorspel 3 rijders die betrapt gaan worden tijdens de tour.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:58:13 #79
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141517188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef superniger het volgende:
Ik voorspel 3 rijders die betrapt gaan worden tijdens de tour.
zo, dus niet erna? gewaagde voorspelling, wie doet de testen?
pi_141523444
Als alle stalen uit het verleden op aicar worden getest kunnen we waarschijnlijk de top 20 van de tour schrappen :')
hardcoholic
pi_141525394
Alle tour fietsen zitten aan het Xenongas. Dat kan nog niet gedetecteerd worden (of is dit alweer achterhaald?)
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:14 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141528898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:39 schreef polderturk het volgende:
Alle tour fietsen zitten aan het Xenongas. Dat kan nog niet gedetecteerd worden (of is dit alweer achterhaald?)
heb je het zelf weleens geprobeerd?
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 12:57:07 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_141529149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je het zelf weleens geprobeerd?
nounounou
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:57:54 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141529169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

nounounou
hoezo, is gewoon een normale vraag
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 13:11:55 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_141529585
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je bedoelt vast deze tubes niet

pi_141538361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zijn vraag ook , dat is op dit moment wel degelijk een probleem in veel sporten.

Lekker interview (jan 2014) met Di Luca :{ :{

http://www.cyclingnews.co(...)-ditalia-were-doping
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:48:29 #87
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141539191
Ulissi, op zijn Petacchi's. Een pufje teveel. Beetje dom, maar omdat het geen tourwinnaar is zullen ze hem wel geen 2 jaar schorsing geven of resultaten afnemen.
pi_141539642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Ulissi, op zijn Petacchi's. Een pufje teveel. Beetje dom, maar omdat het geen tourwinnaar is zullen ze hem wel geen 2 jaar schorsing geven of resultaten afnemen.
Denk niet dat hij zijn Giro etappe overwinningen mag houden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:12:10 #89
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141540243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Denk niet dat hij zijn Giro etappe overwinningen mag houden.
Ik vind het altijd zo lelijk als die overwinningen dan met terugwerkende kracht aan de nummer 2 worden gegeven :') Maar ja, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
pi_141540344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo lelijk als die overwinningen dan met terugwerkende kracht aan de nummer 2 worden gegeven :') Maar ja, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
Mee eens..

De nummer 2 tja , kijk wat er gebeurde na de afgenomen overwinningen van Armstrong ..

Niks...

Daar begon het pas een beetje "schoon" te worden rond plek 30 :D

Hoever moet/kan je terug met de "met terugwerkende kracht"

Kunnen we de hele wielerhistorie herschrijven. _O-
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:19:38 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141540596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:23 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Zijn vraag ook , dat is op dit moment wel degelijk een probleem in veel sporten.

Lekker interview (jan 2014) met Di Luca :{ :{

http://www.cyclingnews.co(...)-ditalia-were-doping
Wat ik mij dus afvraag of het echt waar is van dat Xenongas doping, hoe feitelijk is dit?
of is dit gewoon een rookgordijn voor peptides?
pi_141541207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:19 schreef THEFXR het volgende:
Xenongas doping,
Het ziet er naar uit dat het wel degelijk werkt.

Xenon and sports performance enhancement

Research suggests that breathing xenon boosts the body’s production of a protein known as HIF1 Alpha (HIF1A). If you’d like to learn more about HIF1A and how it works you can read these articles we published last year, but the simplified version is that HIF1A seems to act by stimulating the production of other compounds in the body, including EPO.

As a quick reminder, EPO is a hormone that regulates the body’s production of red blood cells. Stimulate the production of EPO and you get more red blood cells; get more red blood cells and you increase the blood’s ability to transport oxygen around the body. An increased ability to transport oxygen may theoretically lead to an increase in athletic performance, particularly when we’re talking about high endurance sports such as competitive cycling. (Click here to read more about how EPO works).

While much research has been done on xenon gas and its use as an anaesthetic, little has been done on its ability to improve athletic performance. But in Russia there are those that swear by xenon and its benefits for endurance athletes.
Xenon use in Russia

On March 20, 2006, the president of the Russian Olympic Committee sent a letter to the director of the ZAO Atom-Med Center thanking the researcher and his team for helping to “prepare” the Russian national team for the 2006 Turin Winter Olympics (see image below). Of the 22 Russian athletes that won medals at those Games, 15 had used a xenon-based mixture of gases as part of their preparation — a preparation program that had been officially approved by the Russian government
.

http://cyclingtips.com.au(...)ing-or-just-hot-air/
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:48:37 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141548039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat het wel degelijk werkt.

Xenon and sports performance enhancement

Research suggests that breathing xenon boosts the body’s production of a protein known as HIF1 Alpha (HIF1A). If you’d like to learn more about HIF1A and how it works you can read these articles we published last year, but the simplified version is that HIF1A seems to act by stimulating the production of other compounds in the body, including EPO.

As a quick reminder, EPO is a hormone that regulates the body’s production of red blood cells. Stimulate the production of EPO and you get more red blood cells; get more red blood cells and you increase the blood’s ability to transport oxygen around the body. An increased ability to transport oxygen may theoretically lead to an increase in athletic performance, particularly when we’re talking about high endurance sports such as competitive cycling. (Click here to read more about how EPO works).

While much research has been done on xenon gas and its use as an anaesthetic, little has been done on its ability to improve athletic performance. But in Russia there are those that swear by xenon and its benefits for endurance athletes.
Xenon use in Russia

On March 20, 2006, the president of the Russian Olympic Committee sent a letter to the director of the ZAO Atom-Med Center thanking the researcher and his team for helping to “prepare” the Russian national team for the 2006 Turin Winter Olympics (see image below). Of the 22 Russian athletes that won medals at those Games, 15 had used a xenon-based mixture of gases as part of their preparation — [b][i]a preparation program that had been officially approved by the Russian government[[/i]/b]
.

http://cyclingtips.com.au(...)ing-or-just-hot-air/
Dat ijzeren gorijn is toch niet helemaal verdwenen...
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:27:13 #94
39333 Zelva
pi_141558417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
quote:
Savoldelli ban Temporary suspension 30/05/2014
Facchini positive Positive test 30/05/2014
Celaya suspension Temporary suspension 22/04/2014
Marti suspension Temporary suspension 22/04/2014
Bruyneel suspension Temporary suspension 22/04/2014
Henao investigation Investigation 19/03/2014
Sinkewitz appeal 2 Appeal against sanction 24/02/2014
Sveshnikov positive Positive test 23/01/2014
Largo Quintero adverse analytical finding Violation 22/01/2014
Bonazzi suspension Temporary suspension 17/01/2014
Nigrelli permanent ban Permanent ban 17/01/2014
Ballan suspension Temporary suspension 17/01/2014
http://www.dopeology.org/incidents/list/by:default

Als je dat vergelijkt met de pagina's van 2013 is het wel weinig ja.
pi_141567889

[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 26-06-2014 11:02:46 ]
pi_141568636
Je mist er nog een er is er nog een gepakt in de Giro van dit jaar.
Haters gonna hate.
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:36:32 #97
186587 Byzantynixschii
pi_141581915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

http://www.dopeology.org/incidents/list/by:default

Als je dat vergelijkt met de pagina's van 2013 is het wel weinig ja.
Bedankt! Vooral ook voor de link. :)

De meeste incidenten omtrent grote namen gaan om straffen die zijn uitgedeeld nav dingen die al in eerdere jaren waren vastgesteld.

De echte nieuwe incidenten zijn tot dusverre zeer beperkt, maar er worden toch nog renners gepakt.
pi_141759768
Kreuziger start niet vanwege verdachte bloedwaardes, al besproken?
pi_141809819
Impey gaat niet mee voor Orica, positief op probenecid tijdens de Zuid-Afrikaanse tijdritkampioenschappen.

http://asia.eurosport.com(...)o4310877/story.shtml
Jack does it in real time...
pi_141809865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef DeeBee het volgende:
Impey gaat niet mee voor Orica, positief op probenecid tijdens de Zuid-Afrikaanse tijdritkampioenschappen.

http://asia.eurosport.com(...)o4310877/story.shtml
Ik zou Chaves brengen, maar die moet naar de Vuelta :( :( Vond het al gek dat ze hem niet selecteerden voor de TDF :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Columbiafan op 02-07-2014 11:54:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')