Ik kwam die studie inderdaad tegen maar is niet wat ik zoek. Ik wil echt puur voor minimaal 80% bezig zijn met UFO's.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:49 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Opleidingen voor UFO's () zijn er niet, misschien is Natuur- en sterrenkunde wat voor je
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:52 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik kwam die studie inderdaad tegen maar is niet wat ik zoek. Ik wil echt puur voor minimaal 80% bezig zijn met UFO's.
Nee. Je kan je nog inschrijven, je hebt dan echter geen toelatingsrecht meer dus ze mogen dan zelf kiezen of ze je aannemen of niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:51 schreef _NZT_ het volgende:
Deadline voor inschrijving van studies is toch al lang gesloten?
Wil niet je ballon lek prikken, maar zoiets bestaat niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:52 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik kwam die studie inderdaad tegen maar is niet wat ik zoek. Ik wil echt puur voor minimaal 80% bezig zijn met UFO's.
Er is een Amerikaans bedrijf (Third Fase Of Moon) die totaal geörienteerd zijn op UFO's en ook regelmatig documentaires maken. Ik heb met hun contact gehad en zou graag voor hun willen werken vanuit Nederland. Om me te richten op UFO sightings binnen Europa.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:54 schreef dotKoen het volgende:
Bij wie denk je als ufologist te worden ingehuurd?
Nu is dit natuurlijk troll, maar goed.
Figuren als jij noemen wij 'ignorant'.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:56 schreef starla het volgende:
[..]
Wil niet je ballon lek prikken, maar zoiets bestaat niet.
Ufologen zijn paranoide mensen die op een zolderkamertje zitten. De gemiddelde Fokker zeg maar. Dus bij dezen ben je ufoloog! Proficiat!
Ga nu een baan zoeken aub of een echte studie doen.
Die bestaat niet. Kijk, in principe houdt de wetenschap zit bezig met observaties, hypothesen en verklaringen op basis van theorie. Er zijn natuurlijk boekenkasten volgeschreven over UFO's maar die zijn per definitie niet wetenschappelijk, omdat een "UFO theorie" niet getoetst kan worden op basis van wetenschappelijke criteria.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:52 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Wie is 'wij'? De zelfbenoemde ufologen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Figuren als jij noemen wij 'ignorant'.
Juist die uitdaging wil ik aangaan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Die bestaat niet. Kijk, in principe houdt de wetenschap zit bezig met observaties, hypothesen en verklaringen op basis van theorie. Er zijn natuurlijk boekenkasten volgeschreven over UFO's maar die zijn per definitie niet wetenschappelijk, omdat een "UFO theorie" niet getoetst kan worden op basis van wetenschappelijke criteria.
Wat er het dichts in de buurt komt is denk ik nog Astronomie waarbij waarbij ze bijvoorbeeld zoeken naar de mogelijkheid van leven op exoplaneten.
Dit moet een grap zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:59 schreef Plantagehouder het volgende:
Wellicht dat jeje loopbaan kan beginnen met hbo Paranormaal therapeut of wellicht informeren bij de academie voor Energetische Fysiologie:
http://www.hjbc.nl/opleidingen/paranormaal-therapeut
http://www.wereldengelendag.nl/algemeen.php?alg=9
Gast, je hebt teveel X-files gekeken. Wordt wakker en welkom tot de wereld van grote mensen;quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:00 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Juist die uitdaging wil ik aangaan.
Ik ben van plan om bepaalde UFO hotspots te bezoeken over heel Europa en proberen dit fenomeen op beeld te krijgen. Verder ook archelogisch onderzoek. En daarnaast een eventuele reis naar Antartica, waar de mensheid eigenlijk maar weinig van af weet. En al helemaal de geheimen.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ufologen zijn paranoide mensen die op een zolderkamertje zitten. De gemiddelde Fokker zeg maar. Dus bij dezen ben je ufoloog! Proficiat!
pastafarianismequote:
Ik vind je motivatie en naïviteit aandoenlijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:00 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Juist die uitdaging wil ik aangaan.
Ik ben van plan om bepaalde UFO hotspots te bezoeken over heel Europa en proberen dit fenomeen op beeld te krijgen. Verder ook archelogisch onderzoek. En daarnaast een eventuele reis naar Antartica, waar de mensheid eigenlijk maar weinig van af weet. En al helemaal de geheimen.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:04 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vind je motivatie en naïviteit aandoenlijk best triest voor iemand met vwo.
Het is geen pure hobby, het is meer een schaars iets, iets dat nog ontdekt moet worden en waar mensen nog over moeten leren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:04 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vind je motivatie en naïviteit aandoenlijk.
Maar er is geen enkele tak van wetenschap die zich richt op wat jij noemt. Laat staan een studierichting. Het is pure hobby zo gezegd.
Heb ze allemaal gezien. Ben ook met je eens dat het een erg interessant fenomeen is. Er zijn overtuigende aanwijzingen dat er veel is wat wij niet weten. Maar zoals je zegt, Friedman is een wetenschapper uit een geheel andere discipline die het fenomeen aan het bestuderen is. Dat maakt het nog niet wetenschappelijk. Hij heeft zijn eigen onderzoeksprojecten, maar er is geen universiteit op die wereld die 'ufologie' op het curriculum heeft.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:09 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Het is geen pure hobby, het is meer een schaars iets, iets dat nog ontdekt moet worden en waar mensen nog over moeten leren.
Er zijn een aantal succesvolle ufologists:
(Die o.a ook in programma's als ''Ancient Aliens'' en ''UFO I know what I saw'' zijn voorgekomen)
1. Stanton Friedman ( mijn favoriet, briljante man, studeerde eerst rocket science voor 10 jaar en is
de afgelopen 35 jaar bezig als ufologist, zeer erkend)
2. Jamie Fox ( Maakt zelf documentaires en is aantal keren in de show geweest van Larry King en schijnbaar ook een miljonair alhoewel dit mij niet zo zeer interesseert)
Ik houd het kort. Jullie kunnen zelf de Google ook gebruiken.
Wanneer heb ik het woord wetenschappelijk gebruikt dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Heb ze allemaal gezien. Ben ook met je eens dat het een erg interessant fenomeen is. Er zijn overtuigende aanwijzingen dat er veel is wat wij niet weten. Maar zoals je zegt, Friedman is een wetenschapper die het fenomeen aan het bestuderen is. Dat maakt het nog niet wetenschappelijk.
Nu we hier toch zijn, wat is jouw kijk op het incident van Roswell terug in 1947?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Heb ze allemaal gezien. Ben ook met je eens dat het een erg interessant fenomeen is. Er zijn overtuigende aanwijzingen dat er veel is wat wij niet weten. Maar zoals je zegt, Friedman is een wetenschapper uit een geheel andere discipline die het fenomeen aan het bestuderen is. Dat maakt het nog niet wetenschappelijk. Hij heeft zijn eigen onderzoeksprojecten, maar er is geen universiteit op die wereld die 'ufologie' op het curriculum heeft.
Nep.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:16 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Nu we hier toch zijn, wat is jouw kijk op het incident van Roswell terug in 1947?
Je gebruikte het woord 'wetenschappelijk' impliciet toen je het woord Studie zei. En in het dikgedrukte hierboven doe je het weer. Ergens heel erg van overtuigd zijn betekent nog niet dat het zo is. Christenen zijn ook overtuigd van het bestaan van god, maar een theoloog doet geen onderzoek naar het bestaan ervan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:15 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Wanneer heb ik het woord wetenschappelijk gebruikt dan?
Het gaat om het bestuderen van UFO's en dat doet hij als de beste, zeer erkend in zijn vak en heeft daarnaast zeer veel ervaring opgedaan. o.a de duizenden rapporten, duizenden mensen geïnterviewd, gesprekken gehad met zeer belangrijke mensen die een taak hadden in de White House en daarnaast gesprekken met Astronauts.
Maar wat mij vooral aangrijpt, is dat hij na het bestuderen van UFO's voor meer dan 35 jaar nog steeds zonder twijfel ervan overtuigd is, dat ze bestaan en dat ze hier zijn.
Ik heb in mijn leven slechts twee afleveringen van X-files gekeken. Ik noemde het puur om jullie een indicatie te geven over wat ik ongeveer bedoelde.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:02 schreef starla het volgende:
[..]
Gast, je hebt teveel X-files gekeken. Wordt wakker en welkom tot de wereld van grote mensen;
waar 99% niet gelooft in Aliens en al helemaal dit soort taferelen niet wil financieren dmv studies.
Geloof me, je bent beter af achter de kassa van de lokale super met je VWO-diploma dan als ufoloog.
Alleen de gediplomeerden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef starla het volgende:
[..]
Wie is 'wij'? De zelfbenoemde ufologen?
Ik geloof ook in UFO's in engere zin. Ik had het over aliens, en dan bedoelde ik intelligente buitenaardse wezens die ons ontvoeren en vol planten met nanochips.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:24 schreef Koopzondag het volgende:
99% is inaccuraat. Althans in Amerika gelooft 78% van de mensen in UFO's. En dit was terug twee jaar geleden.
Nou, dan maak je toch een documentaire. Ik zie het resultaat graag. Wanneer verwacht je klaar te zijn?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:24 schreef Koopzondag het volgende:
Beter af achter de kassa? Nou niet bepaald. Ik kan makkelijk een documentaire starten in Europe in verband met UFO's en tegelijkertijd onderzoek voor mijzelf beginnen. James Fox (bekende ufoloog) heeft met zijn documentaire ( I know what I saw ) naar vermoeden ruim $2 miljoen verdiend. Er zijn erg veel mensen geïnteresseerd.
Ik heb zwemdiploma A, mag ik iedereen nu ignorant noemen? Pleeeease.quote:
Waarom denk je dat ik ufoloog wil worden? Niet om te praten over UFO's. Maar juist onderzoek doen naar UFO's. Bestaan ze, zo ja waar zijn ze vaak gespot? En waarom hier? Is het misschien een geheime operatie van het leger? Zo niet, wat zijn de redenen dat het ook echt buitenaardse wezens zijn? Waarom zijn ze hier? Zijn ze verantwoordelijk voor de tempels en piramides?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Je gebruikte het woord 'wetenschappelijk' impliciet toen je het woord Studie zei. En in het dikgedrukte hierboven doe je het weer. Ergens heel erg van overtuigd zijn betekent nog niet dat het zo is. Christenen zijn ook overtuigd van het bestaan van god, maar een theoloog doet geen onderzoek naar het bestaan ervan.
Wat ik van Rosswell denk? Geen zin om daar nu diep op in te gaan, maar ik geloof (let op, ik zeg hier niet, ik weet zeker) dat er veel is wat wij niet weten en ik geloof ook dat er belangen spelen die niet willen dat er meer bekend over wordt. Maar nu komen we dus bij de complottheorieën en daarvoor is dit niet het juiste forum.
Dus je doet het voor het geld? En wat bedoel je, "makkelijk" een documentaire en een onderzoek starten? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Ga gewoon een leuke studie doen met je vwo diploma en in je vrije tijd lekker documentaires kijken of met een verrekijker en een camera de hemel afturen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:24 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven slechts twee afleveringen van X-files gekeken. Ik noemde het puur om jullie een indicatie te geven over wat ik ongeveer bedoelde.
99% is inaccuraat. Althans in Amerika gelooft 78% van de mensen in UFO's. En dit was twee jaar terug.
Beter af achter de kassa? Nou niet bepaald. Ik kan makkelijk een documentaire starten in Europa in verband met UFO's en tegelijkertijd een onderzoek voor mijzelf starten. James Fox (bekende ufoloog) heeft met zijn documentaire ( I know what I saw ) naar vermoeden ruim $2 miljoen verdiend. Er zijn erg veel mensen geïnteresseerd.
Je bent ignorant omdat je grappen maakt over het fenomeen en niet de moeite doet om erover te leren en te begrijpen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:30 schreef starla het volgende:
[..]
Ik heb zwemdiploma A, mag ik iedereen nu ignorant noemen? Pleeeease.
Hij ontkende het voor het geld te doen, maar het is al 2 keer aan bod gekomenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dus je doet het voor het geld? En wat bedoel je, "makkelijk" een documentaire en een onderzoek starten? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Ga gewoon een leuke studie doen met je vwo diploma en in je vrije tijd lekker documentaires kijken of met een verrekijker en een camera de hemel afturen.
Toen ik 16 was en jij waarschijnlijk 5, toen was dat ook heel 'in' en had je elke avond op discovery channel docu's, dus doe niet alsof het van deze tijd is. Dat noem ik nu ignorant. Ik heb in de afgelopen 14 jaar een mening gevormd, en die mening is dat intelligent buitenaards leven dat ons komt opzoeken nonsens is. Hoef je het ook helemaal niet mee eens te zijn, maar ik ben de fase van leren en begrijpen voorbij.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:32 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Je bent ignorant omdat je grappen maakt over het fenomeen en niet de moeite doet om erover te leren en te begrijpen.
Ik doe het absoluut niet voor geld. Maar ik kreeg het gevoel dat de community hier niet gelooft in ufologie en daarom ook denkt dat niemand geïnteresseerd in je is. Oftewel je een baan aanbiedt wanneer je ''ufoloog'' op je CV hebt staan. Wat weer leidt tot geen inkomen en geen toekomst. Juist met het voorbeeld van de documentaire bewijs ik het tegendeel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dus je doet het voor het geld? En wat bedoel je, "makkelijk" een documentaire en een onderzoek starten? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Ga gewoon een leuke studie doen met je vwo diploma en in je vrije tijd lekker documentaires kijken of met een verrekijker en een camera de hemel afturen.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:37 schreef Koopzondag het volgende:
ik heb er vorig jaar een oude man ontmoet die in zijn jeugd een UFO langzaam voorbij zag gaan over de Alpen tijdens een zware mist.
Toen jij 16 was, had jij een droom over wie je later wilt zijn. Let op, niet wat je wilt worden maar wie je wilt zijn. Je hebt ook een tijd geloofd in die droom en achteraf heb je het opgegeven.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:35 schreef starla het volgende:
[..]
Toen ik 16 was en jij waarschijnlijk 5, toen was dat ook heel 'in' en had je elke avond op discovery channel docu's, dus doe niet alsof het van deze tijd is. Dat noem ik nu ignorant. Ik heb in de afgelopen 14 jaar een mening gevormd, en die mening is dat intelligent buitenaards leven dat ons komt opzoeken nonsens is. Hoef je het ook helemaal niet mee eens te zijn, maar ik ben de fase van leren en begrijpen voorbij.
Je hebt gelijk, ik ben een complete faler.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:40 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Toen jij 16 was, had jij een droom over wie je later wilt zijn. Let op, niet wat je wilt worden maar wie je wilt zijn. Je hebt ook een tijd geloofd in die droom en achteraf heb je het opgegeven.
En nu 14 jaar later loop je op je dertigste op fok forum te rondneuzen. Je hebt het niet ver geschopt.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:42 schreef starla het volgende:
Ik ben arts, ga volgende maand trouwen en ben in verwachting van m'n eerste kind.
Maar je zegt net nog dat het makkelijk is! Dan moet je naar de filmacademie of zoiets. Wat heeft Jamie Fox dan gestudeerd dat ie er zo veel over weet? Ik snap wel dat je het niet voor het geld doet, maar uit interesse. Maar je moet het idee van een studie die zich volledig richt op een per definitie onverklaard verschijnsel uit je hoofd zetten. Ga lekker in je vrije tijd zoveel mogelijk boeken over het fenomeen lezen en met mensen praten die er kennis van hebben. Dan kan je over een paar jaar met je camera de wijde wereld intrekken en je eigen "onderzoek" gaan doen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:37 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik doe het absoluut niet voor geld. Maar ik kreeg het gevoel dat de community hier niet gelooft in ufologie en daarom ook denkt dat niemand geïnteresseerd in je is. Oftewel je een baan aanbiedt wanneer je ''ufoloog'' op je CV hebt staan. Wat weer leidt tot geen inkomen en geen toekomst. Juist met het voorbeeld van de documentaire bewijs ik het tegendeel.
Een documentaire maken is natuurlijk niet makkelijk. Waarom denk je dat ik een studie zoek. Om bepaalde dingen grondig te leren en te begrijpen. Maar het is wel iets waar ik al een tijdje mee rond loop, ik weet al mijn eerste land dat ik zou bezoeken. Zwitserland, ik heb er vorig jaar een oude man ontmoet die in zijn jeugd een UFO langzaam voorbij zag gaan over de Alpen tijdens een zware mist.
''''''Nou dat gebeurde. Vrienden van nabij en nauwe familieleden van Neil Armstrong en van Buzz Aldrin hebben me beiden verteld dat er inderdaad talloze UFO’s waren rond de krater toen de Lunar Module er landde en dat die door Armstrong en Aldrin werden gezien. Ik heb ook met militaire officiers gesproken die de stukken film gezien hebben van dit gebeuren – maar dit is nooit openbaar gemaakt. Een familielid van Buzz Aldrin vertelde me: “Het is niet mijn plaats om Buzz hiertoe te brengen – maar op een dag als hij er over kan spreken, dan zal hij dat doen….”''''quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:40 schreef starla het volgende:
[..]![]()
1) Herinneringen vervormen door de jaren heen.
2) Knap om een UFO te zien in zware mist.
3) n=1
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:42 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben arts, ga volgende maand trouwen en ben in verwachting van m'n eerste kind.
Dát geloof ik dan weer wél, dat we niet op de maan zijn geweestquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:44 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
''''''Nou dat gebeurde. Vrienden van nabij en nauwe familieleden van Neil Armstrong en van Buzz Aldrin hebben me beiden verteld dat er inderdaad talloze UFO’s waren rond de krater toen de Lunar Module er landde en dat die door Armstrong en Aldrin werden gezien. Ik heb ook met militaire officiers gesproken die de stukken film gezien hebben van dit gebeuren – maar dit is nooit openbaar gemaakt. Een familielid van Buzz Aldrin vertelde me: “Het is niet mijn plaats om Buzz hiertoe te brengen – maar op een dag als hij er over kan spreken, dan zal hij dat doen….”''''
Neil Armstrong is een oude man. Zijn herinneringen vervagen natuurlijk? Dus hem hoeven we in ieder geval niet serieus te nemen toen hij in 2007 vertelde dat hij een aantal UFO's zag tijdens zijn eerste reis op weg naar de Maan.
Is al dood man.quote:
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Is al dood man.
Lekker bij met je info.
Misschien moet je gewoon binnenrollen bij urologie en ze vertellen dat je dyslectisch bent, misschien kunnen ze wat voor je regelen.
Leer begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Is al dood man.
Lekker bij met je info.
Misschien moet je gewoon binnenrollen bij urologie en ze vertellen dat je dyslectisch bent, misschien kunnen ze wat voor je regelen.
Ga dan iets studeren waar je ook films mee kan maken!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:24 schreef Koopzondag het volgende:
Beter af achter de kassa? Nou niet bepaald. Ik kan makkelijk een documentaire starten in Europa in verband met UFO's en tegelijkertijd een onderzoek voor mijzelf starten. James Fox (bekende ufoloog) heeft met zijn documentaire ( I know what I saw ) naar vermoeden ruim $2 miljoen verdiend. Er zijn erg veel mensen geïnteresseerd.
The broscience is very strong here.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:37 schreef Koopzondag het volgende:
Een documentaire maken is natuurlijk niet makkelijk. Waarom denk je dat ik een studie zoek. Om bepaalde dingen grondig te leren en te begrijpen. Maar het is wel iets waar ik al een tijdje mee rond loop, ik weet al mijn eerste land dat ik zou bezoeken. Zwitserland, ik heb er vorig jaar een oude man ontmoet die in zijn jeugd een UFO langzaam voorbij zag gaan over de Alpen tijdens een zware mist.
Dat is weer te geörienteerd op filmacademie. Ik hoef niet te leren hoe ik films moet maken maar simpelweg een documentaire. Ik heb zelf al een aantal persoonlijke interviews gedaan met getuigen met een simpel cameraatje.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ga dan iets studeren waar je ook films mee kan maken!
Nee, maar je leert daar wel hoe je special effects moet gebruiken en hoe je video's edit(dus hoe je die neppe aliens in films kan zetten). Zo kan je zelf ook een documentaire maken met valse dingen erin en wie weet overtuig jij genoeg mensen om er $ uit te halen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:17 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Dat is weer te geörienteerd op filmacademie. Ik hoef niet te leren hoe ik films moet maken maar simpelweg een documentaire. Ik heb zelf al een aantal persoonlijke interviews gedaan met getuigen met een simpel cameraatje.
Maar daar gaat het ook allemaal niet om. Het gaat erom dat mijn hart bij UFO's ligt en dus graag van alles wil leren op dit gebied en een studie als filmacademie niet mijn ding is.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:17 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Dat is weer te geörienteerd op filmacademie. Ik hoef niet te leren hoe ik films moet maken maar simpelweg een documentaire. Ik heb zelf al een aantal persoonlijke interviews gedaan met getuigen met een simpel cameraatje.
Maar daar gaat het ook allemaal niet om. Het gaat erom dat mijn hart bij UFO's ligt en dus graag van alles wil leren op dit gebied en een studie als filmacademie niet mijn ding is.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:43 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar je zegt net nog dat het makkelijk is! Dan moet je naar de filmacademie of zoiets. Wat heeft Jamie Fox dan gestudeerd dat ie er zo veel over weet? Ik snap wel dat je het niet voor het geld doet, maar uit interesse. Maar je moet het idee van een studie die zich volledig richt op een per definitie onverklaard verschijnsel uit je hoofd zetten. Ga lekker in je vrije tijd zoveel mogelijk boeken over het fenomeen lezen en met mensen praten die er kennis van hebben. Dan kan je over een paar jaar met je camera de wijde wereld intrekken en je eigen "onderzoek" gaan doen.
Zoals ik al zei, theologie bestudeert religies en het geloof. Een theoloog probeert niet het bestaan van god aan te tonen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:46 schreef Travel. het volgende:
Ergens heeft TS wel een punt. Waarom zou je wel theologie kunnen studeren maar dit niet?
Jij begrijpt mij. Het is idd vreemd en al helemaal wnr je nagaat dat er veel meer mensen meer geïnteresseerd zijn en daarnaast ook meer geloven in UFO's dan griekse goden etc.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:46 schreef Travel. het volgende:
Ergens heeft TS wel een punt. Waarom zou je wel theologie kunnen studeren maar dit niet?
Ach de regering zal er wel achter zitten. Ik bedoel, ze houden het Roswell incident van 1947 al ruim 66 jaar geheim. Daarnaast hadden ze in Amerika bijv. eerst een dienst waarin getuigen naar een bureau konden komen om hun belevingen vertellen. Echter is dit bureau weer afgelast ( ik weet niet meer precies het jaar).quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:46 schreef Travel. het volgende:
Zo'n studie is er niet, maar kijk gewoon naar wat voor studies bepaalde mensen hebben gedaan binnen de UFO gemeenschap, zoals Stanton Friedman die je al noemde, of Jacques Vallee.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:45 schreef Koopzondag het volgende:
Dag mede fok leden.
Ik heb zojuist mijn VWO 6 afgerond en mijn diploma behaald. Ik ben 19 jaar en ik zou eigenlijk al een studie moeten hebben gevonden maar ik kom er maar niet uit.
Al sinds mijn tienerjaren toon ik grote interesse in UFO's en het universum in het algemeen. Ik kijk dagelijks documentaires omrent UFO's, zoals natuurlijk het Roswell incident terug in 1947 maar ook meerdere alledagelijkse incidenten met 'normale' mensen.
Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in andere planeten en andere levensvormen. Dit is altijd al een grote fascinatie van mij geweest.
Ik ben nog nooit eerder op deze forum geweest, ik kreeg vanmiddag van een vriend van mij een tip om hier mijn ''oproep'' te doen.
Ik heb het bovenstaande verhaal maar kort gehouden, maar waar het op neer komt is dat ik zeer geïnteresseerd ben in een baan als ufoloog, in het engels ufologist.
Een baan, waarin je rapporten onderzoekt van UFO sightings en andere vreemde zaken, een soort X Files achtige baan.
Kortom, weten jullie een studie in Nederland die zich richt op deze functie? Ik kom wel studies tegen die zich bezig houden met de ruimte etc. maar ik wil toch in de UFO's duiken.
Veel dank,
Koopzondag
Ik heb zojuist je website bekeken. Leuk gedaan, interessant. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je in graancircels gelooft, kom op zeg. Toen ik die er tussen zag staan, kwam de site al 5 keer minder geloofwaardig uit.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zo'n studie is er niet, maar kijk gewoon naar wat voor studies bepaalde mensen hebben gedaan binnen de UFO gemeenschap, zoals Stanton Friedman die je al noemde, of Jacques Vallee.
Als ik het goed heb, zijn er veel mensen met verschillende achtergronden actief. Detective zijn, is ook een goed startpunt om te beginnen met UFO onderzoek bijv.
En ik maak ook nog even gebruik van de mogelijkheid om mijn site te spammen
Aliens en UFO's - hoe skeptisch moeten we zijn?
http://aliens-ufos.jouwweb.nl/
Nou nou, je hebt je onderzoek wel heel grondig gedaan!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:35 schreef starla het volgende:
[..]
Toen ik 16 was en jij waarschijnlijk 5, toen was dat ook heel 'in' en had je elke avond op discovery channel docu's, dus doe niet alsof het van deze tijd is. Dat noem ik nu ignorant. Ik heb in de afgelopen 14 jaar een mening gevormd, en die mening is dat intelligent buitenaards leven dat ons komt opzoeken nonsens is. Hoef je het ook helemaal niet mee eens te zijn, maar ik ben de fase van leren en begrijpen voorbij.
En je bedoelt hier aliens die de aarde bezoeken dat weet ik. Nou dat 99% van de mensen daar niet in gelooft is klinkklare onzinquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:02 schreef starla het volgende:
[..]
Gast, je hebt teveel X-files gekeken. Wordt wakker en welkom tot de wereld van grote mensen;
waar 99% niet gelooft in Aliens en al helemaal dit soort taferelen niet wil financieren dmv studies.
Misschien moet je eerst eens doorlezen wat er staat op de site, want ik zeg nergens dat graancirkels door aliens gemaakt worden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:38 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik heb zojuist je website bekeken. Leuk gedaan, interessant. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je in graancircels gelooft, kom op zeg. Toen ik die er tussen zag staan, kwam de site al 5 keer minder geloofwaardig uit.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:52 schreef Plantagehouder het volgende:
Afgekraakt worden door Koopzondag, dan moet je je echt schamen
Ahh UFO Tv Studios, ik vind hun materiaal zeker de afgelopen paar maanden bagger. Maar ik zal deze video bekijken, lijkt me wel de moeite waard.quote:
Dat is mss. een beetje een vooroordeel. Ik wil best aannemen dat er mensen zijn die prima toerekeningvatbaar zijn en serieus onderzoek doen naar de herkomst van onbekende verschijnselen in de lucht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij 't kán, maar als je wat space-credit op wilt bouwen moet je natuurlijk wel je sterren en telescopen kennen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:20 schreef Plantagehouder het volgende:
Deze kerel verpeste boekhouding 101 op het hbo, dan ga je hem toch geen sterrenkunde aanraden?
Ik denk idd. dat als je een expert op het gebied van ufo's wil worden, je idd je moet bekwanen in sterrenkunde, meteorologie, natuurkunde, en veel moet weten van de psychologie van getuigenverklaringen en mss nog meer vakken en vervolgens alle zaken bestudeerd zijn lezen en zelf onderzoek gaan doen.. Een hele kluif.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij 't kán, maar als je wat space-credit op wilt bouwen moet je natuurlijk wel je sterren en telescopen kennen.
Dan nog is de term "expert" relatief hoog gegrepen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk idd. dat als je een expert op het gebied van ufo's wil worden, je idd je moet bekwanen in sterrenkunde, meteorologie, natuurkunde, en veel moet weten van de psychologie van getuigenverklaringen en mss nog meer vakken en vervolgens alle zaken bestudeerd zijn lezen en zelf onderzoek gaan doen.. Een hele kluif.
Dat is een broodje aap: http://en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_Flat_Earthquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
'' A thousand years ago, men believed that the earth was flat.
Het is nog steeds niet ontegenzeggelijk bewezen (omdat we niet de vorm weten van ons universum), dat de aarde of ons zonnestelsel niet het centrum is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
500 years ago, men believed that the earth was the center of the universe.
Ook niet helemaal waar:quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
200 years ago, men believed that it was impossible for stones to fall from the sky,
because there are no stones in the sky, meteorites they argue are nearly stones
on earth that have been struck by lighting.
Beetje flauw natuurlijk, want als je nu aan ons zou vragen of er vroeger een varken bestond dat 600 keer zo groot was als het huidige varken, zou ook iedereen 'nee' zeggen. Bewijzen dat iets niet bestaat gaat lastig. Meer dan 1000 jaar geleden wisten we iig al van fossielen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
200 years ago, men believed that there were no ancient animals that weight over a 100 tons,
and are sometimes as tall as a 100 feet. Yet today, it is has been accepted that these creatures
existed and they are reffered as Dinosaurs.
De eerste bemande ballonvaart was in 1783. Meer dan 200 jaar geleden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
100 years ago, men believed that men could never fly. Bishop Wright said that flying was
reserved by the ancients. His two sons, Wilbur and Orville later proved their father wrong.
Ja dus? Dat is de mening van 1 persoon. Decca records zei in 1961 dat gitaarmuziek 'dood' was, en besloot daarom niet The Beatles te contracteren.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
60 years ago, Spencer Jones, the director of the planets observatory, predicted that men
would never set foot on the surface of the moon.
<Note 1: Artikel is wel al ruim 3 jaar oud ! (& die opleiding moet geloof ik nog steeds starten) >quote:"wij willen die geïnteresseerde jongeren opleiden tot echte ufologen, zoals we die in België eigenlijk nog nooit gekend hebben. Geen blinde believers, maar wetenschappelijk geschoolde onderzoekers. Aan bepaalde Amerikaanse universiteiten kan je al langer dan vandaag ufologie studeren. Dat gaat over de analyse en de herkenning van een ongeïdentificeerd voorwerp in de lucht. Een astronoom kan dat herkennen als een vallende ster of een satelliet. Weerkundigen en vliegtuigdeskundige kunnen andere fenomenen verklaren. Een fotograaf weet hoe beelden getrukeerd worden. Een opleiding tot ufoloog omvat al die disciplines. De bedoeling is dat onze studenten les krijgen van laatstejaarsstudenten in die vakken, dat ze dus het hele pakket meekrijgen. Er zijn al een paar jongeren die zich kandidaat gesteld hebben en we hopen volgend jaar met de opleiding te kunnen beginnen."
Aangezien het vooralsnog het niveau van een religie/geloof niet overstijgt, is theologie ook een optiequote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:48 schreef Thomas B. het volgende:
Zoals ik al zei, theologie bestudeert religies en het geloof. Een theoloog probeert niet het bestaan van god aan te tonen.
Toch jammer dat je nou juist die laatste 'alinea' niet behandeld.quote:
Je bedoelt dat stukje over UFO's. Korrelige video-opnames en foto's van kilometers ver geschoten?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:24 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Toch jammer dat je nou juist die laatste 'alinea' niet behandeld.![]()
Die van die 80 miljoen die bewezen hebben dat ze het zelf mis kunnen hebben.
Geloven of niet geloven, het is mij om het even. Er wordt namelijk geroepen dat inmiddels zou zijn bewezen/aangetoond dat aliens/ETO's (ExtraTerrestrial Object) bestaan & ons bezoeken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:36 schreef starla het volgende:
Je bedoelt dat stukje over UFO's. Korrelige video-opnames en foto's van kilometers ver geschoten?
En dat wordt bewijs genoemd?
Het is nog steeds zo dat velen dat niet geloven? Vandaar dat ik daar niet verder op in ging.
Ik ben het zeker eens met het feit dat miljoenen mensen claimen iets buitenaards gezien te hebben. Het merendeel daarvan (footage) is gedebunked (ook Roswell). Verzonnen verhalen vallen natuurlijk niet te debunken. Iedereen kan beweren dat ie ontvoerd is door een alien. Harde bewijzen zijn er dus niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Geloven of niet geloven, het is mij om het even. Er wordt namelijk geroepen dat inmiddels zou zijn bewezen/aangetoond dat aliens/ETO's (ExtraTerrestrial Object) bestaan & ons bezoeken.
Ik kijk liever naar de feiten, en feit is dat er niet één onomstotelijk stukje bewijs naar voren is gebracht door die 80 miljoen mensen met al hun vage foto's en filmpjes, die zo'n uitspraak zou rechtvaardigen. (Op dit moment)
Nu lijkt het net of je het met dat stukje eens bent / geen tegenargument hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:30 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben het zeker eens met het feit dat miljoenen mensen claimen iets buitenaards gezien te hebben. Het merendeel daarvan (footage) is gedebunked (ook Roswell). Verzonnen verhalen vallen natuurlijk niet te debunken. Iedereen kan beweren dat ie ontvoerd is door een alien. Harde bewijzen zijn er dus niet.
Ik ben trouwens de eerste die een gat in de lucht springt mocht er bewijs komen omdat ik me erg interesseer in astronomie, exoplaneten e.d, alleen stopt mijn ignorantie (om dat woord erin te houde) bij bewijs, niet bij het feit dat 80 miljoen mensen dat roepen. 3 miljard mensen roepen namelijk ook dat er een God bestaat.
Men lachte om Niels Bohr, men lachte om Einstein, men lachte om darwin.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Koopzondag het volgende:
'' A thousand years ago, men believed that the earth was flat.
500 years ago, men believed that the earth was the center of the universe.
200 years ago, men believed that it was impossible for stones to fall from the sky,
because there are no stones in the sky, meteorites they argue are nearly stones
on earth that have been struck by lighting.
200 years ago, men believed that there were no ancient animals that weight over a 100 tons,
and are sometimes as tall as a 100 feet. Yet today, it is has been accepted that these creatures
existed and they are reffered as Dinosaurs.
100 years ago, men believed that men could never fly. Bishop Wright said that flying was
reserved by the ancients. His two sons, Wilbur and Orville later proved their father wrong.
60 years ago, Spencer Jones, the director of the planets observatory, predicted that men
would never set foot on the surface of the moon.
''Neil Armstrong: That's one small step for man one giant leap for mankind''
50 years ago, stories about UFO's circling the globe and landing on this planet were considered
hoaxes or hallucinations. Yet more then 80 million witnesses, equipped with photograph, movies,
videos, physical records and scientific data have proven again that man can be wrong''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |