abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:18:00 #1
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129007711
Vorig deel: OUD / Te vroeg, te klein, ziek: Soms gaat het allemaal iets anders deel 5

Een topic voor wanneer het allemaal anders gaat dan je verwacht had. Je kind wordt te vroeg geboren, te klein geboren, ziek geboren of wordt later ziek. Wat gebeurt er in het ziekenhuis? Hoe gaat het erna?

Het topic is niet bedoeld als medische vraagbaak. Het doel is om elkaar te ondersteunen door ervaringen door te geven, bijvoorbeeld over de praktische kant aan een ziekenhuisopname of de ontwikkeling van je kind of over jouw verwerkingsproces.

Linkjes:
Waar zijn de Ronald McDonald huizen
Vereniging Ouders van Couveusekinderen
Borstvoedingsprotocol prematuren
Heb je linkjes voor in de OP? Meld het even, dan wordt de link erbij gezet!

Als je kindje een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) heeft kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: (ouders van) jonge kinderen met autisme
Als je kindje overleden is kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: Ouders van Prachtige Engeltjes
pi_129007723
Valt een kind met rood haar ook onder dit topic ?
U MAD?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:19:47 #3
250838 Fee-nix
pi_129007773
Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:17 schreef Fee-nix het volgende:
Hoi allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik wil hier wel graag mijn verhaal doen. Ben bezig met wat dingetjes van me af te schrijven. Eerder al in 'Hoe gaat het met ons', maar volgens mij past dit verhaal beter hier. Het gaat over m'n zoontje van 3.

Ik denk dat ik alleen eerst even dit topic sluit... want ik zie dat er nog maar 2 posts over zijn.
En mijn verhaal, onder spoiler want weer lang :@ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129008964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:19 schreef Fee-nix het volgende:
Mijn laatste post:

[..]

En mijn verhaal, onder spoiler want weer lang :@ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indrukwekkend verhaal fee, ik kan niets zinnigs toevoegen, ik vind dat je het erg helder verwoordt. Het lijkt mij een moeilijke situatie, inderdaad vanwege dat telkens veranderende toekomstperspectief en het feit dat je voor je kindje het beste wilt. Maar volgens mij heeft J. het hartstikke goed bij jullie :Y
pi_129009616
Fee-nix, dat is ook niet niks, wat je dan zo op je bordje krijgt.
Gelukkig "relatief vroeg" (om het zo maar even te zeggen) erbij. En ik hoop dat J. een fijn plekje zal hebben op het dagverblijf waar hij met kleine stapjes steeds weer wat verder komt :*.
Fake it till you make it...
pi_129011401
oef, fee. da's allemaal niet niks zeg! het klinkt alsof jullie het allemaal op een geweldige manier oppakken! :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:42:10 #7
274310 agenda
altijd vol!
pi_129019329
Fee-nix, indrukwekkend verhaal, hopelijk gaat het voorspoedig op het kinderdagverblijf. :*
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:03:43 #8
250838 Fee-nix
pi_129023451
Dank jullie. Ik moet zeggen dat ik ook best wel uit kijk naar het moment dat J naar het dagverblijf gaat... Het is zo intensief om met hem om te gaan, vooral vanwege de beperking qua taal en het feit dat ik continu hem taal aan t leren ben en mijn zinnen aanpas aan zijn niveau.

Maar ook qua gedrag is hij 'bijzonder'. Ik hoop dat ze op het dagverblijf mij daar ook in kunnen steunen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 22:30:27 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129024969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:03 schreef Fee-nix het volgende:
Dank jullie. Ik moet zeggen dat ik ook best wel uit kijk naar het moment dat J naar het dagverblijf gaat... Het is zo intensief om met hem om te gaan, vooral vanwege de beperking qua taal en het feit dat ik continu hem taal aan t leren ben en mijn zinnen aanpas aan zijn niveau.

Maar ook qua gedrag is hij 'bijzonder'. Ik hoop dat ze op het dagverblijf mij daar ook in kunnen steunen.
het lijkt me heel zwaar en intensief om zo de hele dag met hem bezig te zijn.
je hebt nog een kind en jijzelf bent er ook nog.
ik hoop voor je dat het vanaf die dag allemaal wat lichter voor je wordt en dat je je gesteund voelt.
sterkte!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:00:55 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129026591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:03 schreef Fee-nix het volgende:

Wat een verhaal Fee, maar wat goed dat hij naar het kdv gaat. Je zult zien dat niet alleen hij, maar ook jij profijt van zal hebben. Wij zijn zo blij dat meisje naar de opvang gaat, het ontlast ons enorm.

Hier gaat het overigens wat minder. Sinds een week of twee is meisje aan het kwakkelen. Af en toe hoge koorts, slecht willen eten. Passief en veel slapen. Vanmiddag zijn we bij de KA geweest en er sluimert toch weer iets in d'r longetjes. Je raad het al, antibiotica... :(
Ik geloof dat ze net 6 weken er vanaf was.
Ligorthese net maar weer uit bed gehaald, kan ze tenminste op haar zij liggen en kan ze wat makkelijker hoesten.
Erg jammer, het leek even zo goed te gaan.
We kunnen dit gekwakkel nu ook even niet gebruiken, komend weekend zijn we namelijk van plan te gaan verhuizen.
Hopen dat de antibiotica snel gaat werken.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:06:18 #11
274310 agenda
altijd vol!
pi_129026904
@UD beterschap voor je meisje, ik hoop dat ze snel opknapt.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 23:20:04 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129027660
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:00 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wat een verhaal Fee, maar wat goed dat hij naar het kdv gaat. Je zult zien dat niet alleen hij, maar ook jij profijt van zal hebben. Wij zijn zo blij dat meisje naar de opvang gaat, het ontlast ons enorm.

Hier gaat het overigens wat minder. Sinds een week of twee is meisje aan het kwakkelen. Af en toe hoge koorts, slecht willen eten. Passief en veel slapen. Vanmiddag zijn we bij de KA geweest en er sluimert toch weer iets in d'r longetjes. Je raad het al, antibiotica... :(
Ik geloof dat ze net 6 weken er vanaf was.
Ligorthese net maar weer uit bed gehaald, kan ze tenminste op haar zij liggen en kan ze wat makkelijker hoesten.
Erg jammer, het leek even zo goed te gaan.
We kunnen dit gekwakkel nu ook even niet gebruiken, komend weekend zijn we namelijk van plan te gaan verhuizen.
Hopen dat de antibiotica snel gaat werken.
ach arm meisje. en het ging zo goed!
beterschap hoor
en jullie sterkte met de verhuizing!
je hebt er best weer bij!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:43:06 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129028851
Dank! We proberen eerst 1 kuurtje en kijken hoe het dan gaat. Misschien is het maar eenmalig.

We hebben er zeker mooi weer bij, we moeten alleen de grote spullen nog, veel klein en handzaam spul is al over. Vanavond heb ik sjakie's bed nog even afgeschilderd en wat lampen gemonteerd.
Lekker rustig verhuizen komend weekend en hopelijk zondag al genieten van het mooie weer en ons nieuwe thuis.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:47:11 #14
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_129029025
Kom je nog een beetje aan jezelf toe, UD?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 17 juli 2013 @ 07:09:49 #15
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129033871
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Kom je nog een beetje aan jezelf toe, UD?
uhhhh, nee nu even nog niet. Ik ben 's ochtends vaak om 6 uur er al uit, zodat ik vroeg op m'n werk ben. Op tijd naar huis, eten en dan klussen tot een uurtje of half tien.
Nog een paar dagen, dan heb ik vakantie en dan ga ik meer tijd voor mezelf nemen. Lekker veel zwemmen in het Freibad in Uelsen...
  woensdag 17 juli 2013 @ 07:12:34 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129033881
Fee-Nix :* , ik hoop dat je wat ontlast wordt straks als de dagbehandeling begint. Zal ook wel weer wennen zijn, maar probeer er optimaal gebruik van te maken!

UD, wat is het toch zwaar voor jullie. Wat Rockabella zegt, hou je het zelf nog wel een beetje vol?
Hopelijk slaat de antibiotica snel aan voor jullie en jullie meisje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:53:45 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129034564
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 07:12 schreef livelink het volgende:
UD, wat is het toch zwaar voor jullie. Wat Rockabella zegt, hou je het zelf nog wel een beetje vol?
Hopelijk slaat de antibiotica snel aan voor jullie en jullie meisje.
Ik merk wel dat ik geen 18 meer ben :P en dat het allemaal wel z'n tol begint te eisen. Ik ben kapot zeg maar...Nog even doorzetten en dan rust, vakantie en genieten. Al heb ik nog wel genoeg te doen, de druk is er dan af.

We hadden het gisteren er nog over dat ons nieuwe huis nu al meer "thuis" voelt dan waar we nu wonen.
Heel gek. Misschien komt het omdat we nooit "echt" hebben kunnen genieten van ons huis. Toen het huis klaar was en we verhuisd waren, is meisje 2 maanden later geboren en werd ons leven op z'n kop gegooid. Tuurlijk hebben we onze momenten gehad en het is een prachtig huis, ons droomhuis, maar een echt "thuis"-gevoel heb ik nooit gehad.

Ik heb altijd gezegd dat we ons oude fijne huis in Emlichheim, waar we woonden voor de nieuwbouw, nooit hadden moeten verkopen en het gekke is dat we beide nu steeds bij het huis in Uelsen aan dat huis moeten denken. Het lijkt er zoveel op dat we beide het gevoel hebben dat we opnieuw starten, maar in ons oude vertrouwde huis.

Meisje's kamer:
(lamp hangt nog in d'r oude kamertje en plinten ga ik zetten als we er wonen, dan kan ik kabels wegwerken)

Aanstaande maandag gaan ze haar bed verhuizen, dus in het weekend slaapt ze in een campingbedje.
pi_129034697
Mooi geworden zeg! Echte meidenkleuren! Super.
Succes met verhuizen en beterschap voor meisje, hopelijk knapt ze gauw op!
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:18:24 #19
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129034930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:03 schreef Nijna het volgende:
Mooi geworden zeg! Echte meidenkleuren! Super.
Succes met verhuizen en beterschap voor meisje, hopelijk knapt ze gauw op!
Dank je.
De kleuren zijn zoals ze het nu ook heeft, inderdaad echte meisjeskleuren.

Zo zag de kamer er in mei nog uit:
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2013 @ 09:51:50 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129035503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dank je.
De kleuren zijn zoals ze het nu ook heeft, inderdaad echte meisjeskleuren.

Zo zag de kamer er in mei nog uit:
[ afbeelding ]
:o zo dat is nog eens een verbetering! :o
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:15:38 #21
250838 Fee-nix
pi_129035953
Jemig, UD, het is de zoveelste keer antibiotica begrijp ik... wat ontzettend rot!
En ik ken je verhaal verder helemaal niet, maar ik vind dat je altijd zo sterk en optimistisch overkomt.

Veel succes met de verhuizing, de kamer is mooi geworden, zeg!

Ik ga er ook idd vanuit dat de dagbehandeling ons wat lucht zal geven. Daar ben ik wel aan toe...
Vandaag is hij in ieder geval een dagje met opa en oma mee naar t strand :). Heerlijk ff rustig aan voor mij, met alleen z'n broertje om me heen.
pi_129045071
Ud wat een gekwakkel met jullie meisje toch. dat de ab maar eenmalig nodig mag zijn. Succes met de verhuizing het ziet er allemaal erg mooi uit

Fee-nix dat is ook een heel heftig verhaal. Ik wist nooit wat je oudste precies mankeert. wat een schrik moet dat geweest zijn. Gaan ze jullie 3e die hopelijk snel komt al in je baarmoeder onderzoeken of kan dat niet? Ik hoop dat het dagverblijf jullie rust geeft en hij is stapje voor stapje op vooruit gaat.
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:04:00 #23
250838 Fee-nix
pi_129045256
Ferrari, dat was inderdaad heel erg schrikken ja...
Het kan niet in de baarmoeder al onderzocht worden. Bij S is er navelstrengbloed afgenomen om direct te testen op CHT. Ik neem aan dat we dat de volgende keer weer zullen doen. Maar omdat het (hoogstwaarschijnlijk) dus niet erfelijk is, is de kans zo'n 1 op 3000 geloof ik (zoals bij ieder ander).
pi_129045499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:04 schreef Fee-nix het volgende:
Ferrari, dat was inderdaad heel erg schrikken ja...
Het kan niet in de baarmoeder al onderzocht worden. Bij S is er navelstrengbloed afgenomen om direct te testen op CHT. Ik neem aan dat we dat de volgende keer weer zullen doen. Maar omdat het (hoogstwaarschijnlijk) dus niet erfelijk is, is de kans zo'n 1 op 3000 geloof ik (zoals bij ieder ander).
Oke wel fijn dat ze het meteen checken. En ookal is het waarschijnlijk niet erfelijk is zou er toch niet gerust op zijn.
pi_129072938
Fee, wat een verhaal. Ik wist wel iets maar nog niet het complete plaatje. Wat moeilijk zeg. Ik hoop dat hij op het dagverblijf de aandacht en zorg krijgt om hem weer een stapje verder te brengen. En dat het voor jou ook wat rust brengt.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:35:13 #26
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129073864
Succes vanmorgen Fee! Gaat J mee?
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:37:29 #27
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129073909
Statusupdate: de AB doet zijn werk weer, meisje voor 98% weer de oude.

:*
  Milf donderdag 18 juli 2013 @ 09:43:57 #28
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_129074035
Wat een dotje UB O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_129074126
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:37 schreef ueberduitser het volgende:
Statusupdate: de AB doet zijn werk weer, meisje voor 98% weer de oude.

[ afbeelding ]
*O*

en wat is ze toch een snoesje O+
pi_129074316
O+

Fee, wat een verhaal. Het is een scenario wat je niet van tevoren bedacht zou hebben... Fijn dag hij naar het dagverblijf kan, hopelijk heeft hij het er naar zijn zin en ontwikkelt hij lekker in zijn tempo verder.
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:05:56 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129074498
:X
SPOILER
:P
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:14:52 #32
274310 agenda
altijd vol!
pi_129074704
Fijn dat het beter gaat UD, leuke foto's echt broer en zus zo.
pi_129080316
UD, goed om te lezen dat de AB zn werk doet! En leuke foto's :D
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:14:47 #34
250838 Fee-nix
pi_129093721
Kyara en Cantare, dank voor de lieve reacties.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:35 schreef ueberduitser het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:35 schreef ueberduitser het volgende:
Dank je!
Nee, J was niet mee. Het was een gesprek tussen ons, iemand van Jeugdzorg en een medewerkster van het dagverblijf. Heel fijn gesprek gehad. Doelen van de behandeling zijn vastgesteld. Ennn J kan al heel snel terecht! *O* In principe kon hij volgende week al. Alleen hebben we (volgende week vrijdag) eerst nog een gesprek met z'n mentrice, om de dagen dat hij zal gaan af te stemmen (mogen zelf ook in meebeslissen had ik begrepen). En dan kan hij de week daarop denk ik al komen!
Het worden drie dagen in de week, maar omdat t nu vakantie is met een zomerrooster zullen we beginnen met twee dagen waarschijnlijk. Vind ik ook wel zo fijn, want dan kan hij rustig een beetje opbouwen en wennen :). We hebben nog steeds een ontzettend goed gevoel bij dit dagverblijf, dus wij zijn blij! Ik had niet verwacht dat hij al zo snel terecht kon, maar ik zie er echt naar uit. Eindelijk wat druk van mij af. (Toevallig heeft m'n moeder nu net ingezien dat het voor mij toch wel erg zwaar is, dus heeft ze aangeboden om J volgende week ook nog eens een dagje te halen).

En UD, wat een lieve foto's van je kids! Mooie mensjes :). Goed te horen dat het alweer stukken beter gaat met je meisje.
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:30:14 #35
190853 RockabeIIa
pi_129094158
Mooi grut, UD O+

Fee, ik had nog niet eerder gereageerd maar leef zeker mee.
Het mooiste nieuws is toch wel dat in je sub. Uiteindelijk heb je daar wellicht het meest steun aan qua stabiliteit en begrip, en dat is echt hartstikke fijn voor jullie.
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:32:21 #36
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129094220
Wat een verhaal Fenix... Als 'zus van' weet ik een beetje hoe het is als een kind zich niet vanzelfsprekend ontwikkeld. En ik weet daardoor ook hoe zwaar het kan zijn, ook al is een kind voor de buitenwereld geen 'lastig kind'. Fijn om te lezen dat jullie een beetje ontlast gaan worden en dat ook je moeder aanbied te helpen :Y
Oude (on)bekende.
  donderdag 18 juli 2013 @ 20:23:02 #37
250838 Fee-nix
pi_129097387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 18:30 schreef RockabeIIa het volgende:

Het mooiste nieuws is toch wel dat in je sub. Uiteindelijk heb je daar wellicht het meest steun aan qua stabiliteit en begrip, en dat is echt hartstikke fijn voor jullie.
Ja, daar ben ik ook heel blij mee!

Mevr_Mus idd, voor de buitenwereld is t ook geen 'lastig' kind. Iemand heeft zelfs een keer tegen me gezegd 'ja, t is zo'n makkelijk kind, die uren alleen in een hoekje kan spelen, maar dat is natuurlijk niet zo goed voor z'n ontwikkeling' :X . Dat was nog in de tijd dat J niemand toeliet in z'n spel (is nu geen sprake meer van). Dat was voor ons natuurlijk juist heel frustrerend, want er was amper contact daardoor. En dat zoiets dus juist intensief kan zijn, dat zien mensen niet.
pi_129101605
Fee-nix, dat klinkt goed!!! En wat fijn dat hij ook al zo gauw kan beginnen!
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:14:56 #39
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129111506
Goed nieuws Fee en wat fijn dat hij al zo snel terecht kan. Mooi dat het nu de vakantieperiode is en hij rustig kan wennen zoals je zegt. Jij krijgt straks wat meer rust en tijd voor jezelf en J in goede handen op de opvang. Prima toch ^O^

Ons meisje gaat na de vakantie 4 dagen per week naar de opvang. Dat was nu ma-woe-vrij, maar de donderdag komt er bij. Ze heeft het er zo naar d'r zin dat we een dagje extra gaan proberen. Dinsdag blijft haar therapie- en afsprakendag.
  maandag 29 juli 2013 @ 13:27:53 #40
250838 Fee-nix
pi_129467195
Nou, J is vandaag voor het eerst naar de opvang! Voelt heel gek, zo lang zonder hem. Maar ik heb nog steeds een heel goed gevoel erbij, gelukkig. Vandaag gingen ze naar de kinderboerderij, gelijk een leuk uitstapje dus! Ben heel benieuwd hoe hij het vindt en of het allemaal goed is gegaan. (Hij is ook net zindelijk, dus ik hoop maar dat hij het de juffen ook laat weten als hij moet plassen :P ). Om 15.00 uur mag ik hem weer ophalen!
  maandag 29 juli 2013 @ 15:51:21 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129471907
Spannend! Ben benieuwd hoe hij het heeft!
  maandag 29 juli 2013 @ 16:00:43 #42
250838 Fee-nix
pi_129472243
En we zijn weer thuis :). Volgens z'n juf heeft hij een lekker dagje gehad. Niet gehuild ofzo, gewoon lekker gespeeld. Kinderboerderij vond hij leuk, maar ze moesten oppassen dat hij de hokken niet ging open maken. Hij is op het moment nogal gefascineerd door sloten en open/dicht :+ . Bij het ophalen was hij wel wat stilletjes, maar eenmaal thuis weer snel zichzelf :). Dus wat mij betreft een geslaagd eerste dagje! Vrijdag mag hij weer.
  maandag 29 juli 2013 @ 16:09:05 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129472518
Klinkt goed!
En wat maakt die opvang anders dan een gewoon kdv? Gaan ze op een andere manier met hem om of gaan ze ook actief met hem aan de slag?
  maandag 29 juli 2013 @ 17:20:26 #44
250838 Fee-nix
pi_129474905
Er is in ieder geval veel meer persoonlijke aandacht. Er zijn max 8 kinderen op een groep, met twee begeleidsters (en vaak nog een stagiaire). Het zijn alleen maar kinderen die extra aandacht nodig hebben. Ze hebben bijv. ADHD, zijn autistisch of zijn lichamelijk gehandicapt. De begeleidsters zijn daar dus ook in gespecialiseerd.
Ze werken heel gestructureerd, met pictogrammen bijv. zodat de kinderen weten waar ze aan toe zijn.
Ze kunnen bepaalde onderzoeken (zoals bv een IQ test) uitvoeren.
Ze observeren de kinderen en maken aan de hand van de observaties een plan van aanpak. Als het nodig is kan daarbij ook de logopediste (die in t gebouw werkt) of de fysio (die in een gebouw ernaast zit) ingeschakeld worden. Alle hulp dus op een plek.
Ik denk dat het grootste verschil dus de individuele aandacht is. En alle mogelijkheden die ze hebben om de ontwikkeling te onderzoeken en ondersteunen :).
pi_129489044
Klinkt alsof hij het goed naar zijn zin heeft gehad Fee-nix, fijn :D!!!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:48:30 #46
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_129506051
Fijn feenix ! en dat er nog veel fijne dagen mogen komen. en dat jullie net zoveel vooruitgang blijven boeken, net zoals wij ervaren sinds dat Roy daar ook naar toe gaat, wij zijn er nog steeds enorm blij mee.

Wij hebben groenlicht voor het bed,sterker nog het is al verzonden alleen nog niet op de juiste plek aangekomen. Maar het kan elk moment geleverd worden,ofwel bij ons ofwel eerst naar het depot omdat zij het in elkaar komen zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Bar_ op 30-07-2013 15:11:07 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_129535986
Lekker vlot Bar :D.
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:45:32 #48
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_129564195
Ik ben tante geworden! O+ Mijn kleine broertje is papa! O+

Afgelopen maandagochtend heel vroeg is Dijaino (Zeg: Djeino) geboren na 27 weken zwangerschap. 1330 gram en 38 cm groot! Hij mag nu verder afgebakken worden in de couveuse! Hij doet het na verwachting buitengewoon goed! Hij ligt ter ondersteuning aan de beademing, maar hij lijkt vooralsnog zelf te ademen...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_129565142
Gefeliciteerd! Wat een klein groot wonder, geboren worden met 27 weken en het dan zo goed doen... Ik vind hem er ook best "stevig" uitzien voor zijn termijn. Fijn hoor, houden zo! Hoe komt het trouwens dat hij zo vroeg is?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:28:17 #50
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_129565706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:12 schreef Cantare het volgende:
Gefeliciteerd! Wat een klein groot wonder, geboren worden met 27 weken en het dan zo goed doen... Ik vind hem er ook best "stevig" uitzien voor zijn termijn. Fijn hoor, houden zo! Hoe komt het trouwens dat hij zo vroeg is?
Geen idee, daar is weinig duidelijk over. Vanaf vorige week dinsdag lag schoonzusje al met flinke weeën in het WKZ en zelfs de weeënremmers konden hem niet tegenhouden. Hij is ook idd best stevig, zit best wel wat spek op, maar het is gewoon een minibaby. Het is geen iel mager ventje, alleen heel erg klein.
pi_129569274
Fee fijn, dat je zoon het aar zijn zin heeft.

Ireth, gefeliciteerd! Dat je kleine neef maar goed mag groeien en gauw naar huis mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 augustus 2013 @ 06:54:57 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129569327
Ireth, gefeliciteerd! Mooi mannetje hoor, ik hoop dat ie snel groot en sterk genoeg is om mee naar huis te mogen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_129574558
Ireth, gefeliciteerd met jullie neefje!
Hij ziet er inderdaad niet zo ielig uit, maar met 27 weken had hij nog beter even bij mama kunnen blijven zitten. Hopen dat hij het zo goed blijft doen en gauw groot en sterk genoeg is zodat hij mee naar huis mag!
pi_129577241
gefeliciteerd ireth! dat hij maar lekker groeit
  donderdag 1 augustus 2013 @ 16:51:19 #55
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_129583597
Gefeliciteerd Ireth! Geniet maar van je kleine neefje, WKZ is een fijne plek nu hij nog wat verder moet gaan groeien! Zulke schatten op de Nicu!
Tip: de Ronald mcDonald huiskamer op de tweede verdieping, even uit het ziekenhuis in het ziekenhuis!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:29:19 #56
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_129613736
Gefeliciteerd met je neefje! Dat hij maar groot en sterk mag worden.

Wow vanmiddag komen ze roy zijn bed brengen! Nu moeten we nog even wat ruimte maken. De hulptroepen staan klaar. Affijn het gaat snel allemaal ineens.
Want sinds vandaag hebben we ook via de wmo toestemmimg om de speelhoek helemaal aan te kleden en veilig te maken.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:55:51 #57
37150 livelink
pi_129642043
Jeetje Bar, dat is nog eens goed nieuws! Er worden nu echt stappen gezet. Fijn zeg.
Heeft Roy vannacht al in zijn nieuwe bed geslapen? Ging het goed?

Ireth, wat ziet je neefje er goed uit voor een babietje dat zo vroeg geboren is. Hoe gaat het nu met hem?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:07:28 #58
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_129649991
Ja vooralsnog gaat het fantastisch! Hij heeft 2 dagen onder een speciale lamp gelegen omdat ie geel werd, maar er valt weinig over te zeggen verder. Hij ligt in de couveuse, hij krijgt nog licht zuurstof, hij krijgt sondevoeding (Schoonzusje kolft zich het lazerus :D ) en nu is het alleen een kwestie van groeien... dus.. er valt alleen over te jubelen!! :)

We kunnen nu thuis meekijken in de couveuse. Susanne lag gisteren helemaal in een deuk toen we zagen hoe hij een schone luier kreeg. Lag ie daar met zijn klokkenspel open en bloot in beeld :D
pi_129650058
Wat fijn dat het zo goed met hem gaat Ireth!

Bar, hoe bevalt het nieuwe bed van R?
pi_129745339
Daar ben ik weer eens voor de verandering! Ik moet nog even bijlezen want ben momenteel bar weinig op Fok! te vinden.

Het gaat goed met D.
Sinds 11/03 is ze zonder epilepsiemedicatie en dat gaat goed, ze heeft geen enkele aanval gehad!

Nu zijn we op het punt beland dat we kunnen gaan beginnen met revalideren, D heeft "cerebrale parese" type 3, de spastische versie (http://www.kinderneurolog(...)/cerebraleparese.php.)
Door de spastische spieren in haar rechterbeen loopt D niet goed, gevolg hiervan is dat haar kuitspier 2 cm verkort is & ze teveel op haar voorvoet loopt.
Door het verkeerd lopen belast ze haar rechterbeen fout/veel te weinig, gevolg daar weer van is dat ze slappere spieren heeft & daardoor een iets dunner been (t.o.v links).
Hier moeten we mee aan de slag gaan (oprekken van de spier etc), doen we er niets aan dan zal ze uiteindelijk een vergroeide rug krijgen, scheve heupen, verbrede voorvoet & beenlengte verschil.
Uiteraard willen we dat voorkomen!

Het traject waar we haar nu in storten is best een heftig en zeker langdurig gebeuren.
Morgen word er door middels van electroden op haar been een loopanalyse gedaan, hierbij word er gekeken welke spieren er exact spastisch reageren tijdens het lopen.
Nadat dit in kaart gebracht is worden deze spieren door middel van botox injecties verslapt.
Als dit niet gedaan word zal het oprekken van haar kuitspier bemoeilijkt worden & kunnen we haar ook niet aanleren op een andere manier te gaan lopen.
Info op: http://kinder.e-click.nl/(...)tree=679&varpag=7386. Doorklikken naar de voorlichtingsfolder.
Ze zal onder narcose 12 injecties krijgen.

Na de behandeling met Botox gaat ze in het (loop)gips voor 2 tot 3 weken, als de spier dan voldoende opgerekt is zal ze een spalk aangemeten krijgen welke ze gewoon in haar schoenen kan dragen.
Tijdens de werkzame periode van de Botox zal ze intensief fysio & ergo therapie krijgen om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen behalen.

D zal onder behandeling blijven totdat ze volgroeid is. Tijdens dit hele trajcet word zij begeleid door een psycholoog, we willen voorkomen dat ze extra trauma's opbouwd. Ze is nu al erg bang voor artsen, tandartsen etc dus het zou fijn zijn als dit niet verergerd word.

Tot zover de update in vogelvlucht ;)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:13:51 #61
250838 Fee-nix
pi_129745582
Ik vind t nog best lastig om in dit topic te reageren, moet ik zeggen... ik ken eigenlijk van niemand hier de voorgeschiedenis, dus weet vaak niet waar het over gaat.

Maarja, ik wil ook weer niet aso zijn en alleen m'n eigen verhaal steeds posten :P.

Dus:

Bar ik las dat je een nieuw bed hebt voor je zoontje. Fijn! Hoop dat het goed bevalt.

Ireth van harte met je neefje! Wat een poppetje. Hoop dat hij goed groeit en weinig last zal hebben van z'n te vroege komst.

Frups jemig dat klinkt heftig allemaal. Goed dat er nu een traject bekend is voor de revalidatie en dat ze daar ook psychologische hulp bij krijgt! Ik hoop dat alles voorspoedig gaat!
pi_129745828
Thanks Fee!

Onze voorgeschiedenis in het kort :)
D heeft bij haar geboorte een herseninfarct gehad, waarschijnlijk door de vacuumpomp.
Hierdoor heeft ze een hersenbeschadiging. Door die beschadiging heeft ze weer cerebrale parese.
Al met al is ze er heel goed vanaf gekomen en heeft ze alleen problemen met de motoriek van haar rechterbeen & rechterhand (minimaal)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:30:19 #63
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129745940
Jeetje Frups! Dat is me nogal een diagnose en traject. Sterkte!
Wisten jullie meteen na de geboorte dat er iets niet goed gegaan was? Ik heb toen D wat ouder was wel af en toe gelezen dat ze een epileptische aanval had maar ik heb nooit meegekregen dat er zoiets aan de hand was!
Je klinkt sterk. :*
A grand adventure has begun.
pi_129746158
De diagnose weten we inderdaad al lang, toen ze 2 dagen oud was is ze opgenomen in het ziekenhuis & toen ze 5 dagen oud was wisten we dat ze een infarct gehad had.
Er viel toen verder weinig over te zeggen, het was afwachten wat er voor schade door ontstaan was. De tijd zou dit uitwijzen.
Imiddels is ze 4 1/2 en kunnen we met zekerheid zeggen dat ze erg veel geluk gehad heeft en echt alleen maar een verstoorde motoriek heeft. Van alles wat er had kunnen gebeuren is dit alles, dus wij zijn eigenlijk erg blij.

De epilepsie kwam ook voort uit de hersenbeschadiging, erg was simpelweg kortsluiting in haar hoofdje. Ze lijkt hier nu overheen gegroeid te zijn.

Ben sterk, voor haar, maar ik vind het soms allemaal erg stom. Het worden pittige maanden maar ik weet waar we het voor doen!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:48:31 #65
250838 Fee-nix
pi_129746353
Frups dat is nogal een voorgeschiedenis! Wel 'fijn' (ja stom woord, maargoed...) dat dit alles is dan. Maar desalniettemin lijkt het me erg zwaar, wat jullie hebben meegemaakt en nog steeds meemaken. Je hebt dus ook heel lang in onzekerheid gezeten. En dat is gewoon slopend. Epilepsie lijkt me ook erg naar om te zien bij je kindje. Sterkte met het verdere traject!

Weten jullie al wat de vooruitzichten op lange termijn zijn? Als deze behandelingen goed gaan?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:23:39 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129747192
Ireth, gefeliciteerd met je neefje! Die eerste foto, dat handje O+

Bar eindelijk het bed! Dat hij maar lekker mag slapen en niet de boel verbouwd ;)

Wat een leuke kamer UD! Ik sla even je manier van de geverfde muren op, ziet er top uit ipv de hele muur in 1 kleur.

Jeetje Fee, wat een verhaal vertel je hier zo even. Ik had wel al eerder begrepen dat hij wat achter liep, maar nu dus ook de achtergrond. Fijn dat het goed is gegaan op het dagverblijf!

Heftig verhaal Frups! Laten we hopen dat de ingrepen gaan helpen!

Wij mogen vrijdag weer op controle (echo, gesprek arts en bloedprikken) Verwacht daar geen nieuwe dingen, maar heb al wat vragen opgeschreven voor de arts, niet vergeten mee te nemen natuurlijk ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:12:22 #67
250838 Fee-nix
pi_129748744
Susie, succes bij de arts! Ben nog steeds zo blij voor jullie dat het allemaal zo meeviel!
pi_129751876
Frups, er staat veel te gebeuren, heftig hoor! Goed om te lezen dat er ook psychologische hulp is voor D!
Heel veel succes en sterkte :*
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:45:38 #69
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_129753870
Frups wat een hoop weer waar jullie naar toe gaan werken, spannend, en pittig zowel voor haar als voor jullie.
en fijn ook dat er gelijk psylogische hulp word gegeven.
succes met dit hele nieuwe tracject ^O^

Fee nog steeds evenveel plezier ;) ?
Susie spannend weer!

Livelink ja het ging en gaat boven verwachting goed, al is het nu net bokito die hoor, grote brullen en rammelen aan de deuren van zijn bed (8>
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:17:33 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_130012997
Mooie box Bar! ^O^

Hier even een update:

We zijn verhuisd, direct zaterdag 20 juli,de zaterdag nadat ik vakantie kreeg. :)
Alles is voorspoedig gegaan, al ben ik wel een week aan het heen en weer rijden geweest met de "laatste" spullen. Met 32-34 graden rotzooi van zolder trekken en weer naar de nieuwe zolder slepen was niet leuk :X Ik zweette harder dan ik kon drinken, bah wat vies werk was dat zeg. Nooit meer!

Lekker 2 weken geen internet, tv en telefoon gehad, dus opperbest genoten van de vakantie.

Met meisje gaat het goed, AB kuurtje afgelopen en het lijkt voldoende geweest te zijn.
In de vakantie ben ik nog bij de KNO arts geweest met haar, ze had aan haar linker oor een beginnende ontsteking, dus daarvoor heeft ze ook weer een kuurtje gehad. Vanmiddag moet ze er weer voor controle heen, maar aan meisje te merken is het over.

Wat kiekjes....

meisje in het oude, lege huis...

en sjakie op z'n nieuwe trampo...

:W
pi_130013264
oooh ud, die foto's van je meisje zijn snoezig, maar die van sjakie is de bom!!!!!
pi_130013281
Mooie kiekjes UD! Fijn dat de verhuizing achter de rug is!

Bar, gaat het goed met Roy in zijn nieuwe bed?

Afgelopen woensdag hebben we D haar loopanalyse gehad. Zoals verwacht ging ze compleet uit haar dak. Ze is zo bang voor het onbekende, maar uiteindelijk vond ze het vertrouwen bij mij en heb ik haar erdoorheen kunnen loodsen. De analyse is gelukt dus ik ben blij!
Nu wachten op haar revalidatiearts, zij is op vakantie en pas na haar vakantie horen we meer!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:52:48 #73
250838 Fee-nix
pi_130016426
Bar mooi bed! Je bokito :D

UD fijn dat de verhuizing goed ging! Maar met dat hete weer lijkt het me inderdaad een heel vervelend klusje... Fijn dat het ook weer goed gaat met je meisje. En die foto's zijn leuk! Vooral die op die trampoline inderdaad!

Frups wat naar dat ze eerst uit haar dak ging, maar heel goed dat ze daarna bij jou t vertrouwen vond en dat het toch gelukt is! Nu afwachten maar...

Met J gaat het nog steeds erg goed op de opvang. We zien nu al (na 5 keer!) vooruitgang. Op de opvang zijn ze erg bezig met 'eerst dit en dan dat'. En nu doet hij dat thuis ook steeds. Dan zegt hij: 'eerst eten, dan spelen' bijvoorbeeld. Om dit nog extra te stimuleren en hem hierbij te ondersteunen, willen we thuis beginnen met het gebruik van picto's. Ik heb er heel wat van de juf mee naar huis gekregen gisteren. Super!
Wel een vraagje daarover: hebben jullie tips wat handig is daarvoor, qua ophangen? Ik wil ze allemaal lamineren in ieder geval. En dan op een magneetbord? Ofzo? Maar dan heb je wel veel magneetjes nodig... En ik wil in ieder geval de dagen van de week standaard onder elkaar op dat bord hebben hangen dan. Met naast elke dag het symbool voor 'huis' of 'school'. En dan de rest van de symbolen per dag wisselend.
pi_130016774
Bij de Hema hebben ze 'magneettape'. De ene kant plak je in jouw geval op de picto, en de andere kant in dan magnetisch. Misschien is dat een idee?

Op stage hadden ze voor de dagplanning ook de magneettape gebruikt, werkt erg goed op een magneetbord.

http://www.hema.nl/winkel(...)ssoires/magneettape-(14811005)
Live the life you love, love the life you live.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:08:20 #75
250838 Fee-nix
pi_130017001
Oh super!! Ik wist niet eens dat het bestond, wat goed! Dank je wel voor de tip :).
pi_130017849
Fee wat onwijs fijn dat jullie nu al verschil merken! Wat een geruststelling zal dat zijn!

Het was heel naar dat D zo moest huilen/gillen/etc maar goed we hebben dit weer gehad ;)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:39:58 #77
250838 Fee-nix
pi_130018098
Oja... kan me trouwens voorstellen dat t het naar is :@ . Ik zag gewoon helemaal zo'n kleine bokito voor me en toen moest ik lachen :@ . Gelukkig gaat het nu wel goed!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:10:43 #78
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130070546
"Bokito" had ik op fb voorbij zien komen, ik moest toen ook al hartelijk lachen! Fijn dat het goed gaat!

UD wat een heerlijk grietje zo! En een mooie foto van Sjakie! ^O^

Wat vervelend Frups, dat gillen/huilen, maar gelukkig is dit alvast achter de rug. :*

Fijn dat het goed gaat met J Fee! Geeft voor jou ook wel wat rust lijkt mij?

Hier waren de uitslagen prima! Het "ding" is niet gegroeid, zit gewoon nog te zitten waar het zit ;) Echo ging goed, ze mocht bij papa op schoot blijven zitten, tuurlijk beetje huilen, maar geen hysterisch gedoe. Bij de
arts ging ze gelijk huilen :? de beste man doet haast niets, maar toen ze hem zag moest ze al huilen, gek kind. Hij heeft ons in ieder geval verteld dat het geen leveraandoening is, haar lever functioneert goed er zit alleen wat in. Dus bijvoorbeeld sinaspril zouden we gewoon kunnen geven, hoeven er geen rekening mee te houden. In december pas weer terug komen.
pi_130070672
Fijn Susie dat het gelijk is gebleven
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:29:16 #80
250838 Fee-nix
pi_130071553
Susie ik had het in t dreumestopic ook al gezegd: maar wat een goed nieuws!! En ook dat je geen rekening hoeft te houden met medicijnen geven verder.
En arme Anoukje dat het blijkbaar zo'n indruk maakt...

Ja voor mij geeft het ook heel veel rust inderdaad! (Al is het wel even wennen, al dat heen en weer fietsen voor het halen en brengen :P. Maar goed voor de conditie!) Ik zit op het moment echt veel beter in mijn vel! Meer energie en veel minder prikkelbaar ^O^ .
pi_130778126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:52 schreef Fee-nix het volgende:

UD fijn dat de verhuizing goed ging! Maar met dat hete weer lijkt het me inderdaad een heel vervelend klusje... Fijn dat het ook weer goed gaat met je meisje. En die foto's zijn leuk! Vooral die op die trampoline inderdaad!

Frups wat naar dat ze eerst uit haar dak ging, maar heel goed dat ze daarna bij jou t vertrouwen vond en dat het toch gelukt is! Nu afwachten maar...

Met J gaat het nog steeds erg goed op de opvang. We zien nu al (na 5 keer!) vooruitgang. Op de opvang zijn ze erg bezig met 'eerst dit en dan dat'. En nu doet hij dat thuis ook steeds. Dan zegt hij: 'eerst eten, dan spelen' bijvoorbeeld. Om dit nog extra te stimuleren en hem hierbij te ondersteunen, willen we thuis beginnen met het gebruik van picto's. Ik heb er heel wat van de juf mee naar huis gekregen gisteren. Super!
Wel een vraagje daarover: hebben jullie tips wat handig is daarvoor, qua ophangen? Ik wil ze allemaal lamineren in ieder geval. En dan op een magneetbord? Ofzo? Maar dan heb je wel veel magneetjes nodig... En ik wil in ieder geval de dagen van de week standaard onder elkaar op dat bord hebben hangen dan. Met naast elke dag het symbool voor 'huis' of 'school'. En dan de rest van de symbolen per dag wisselend.
wij gebruiken thuis foto's als picto's daar heeft Roy meer mee dan met picto's. en op school zijn ze nu begonnen met pecs http://www.kennispleingeh(...)erking-dmv-PECS.html ze gaan daar eerst kijken hoe Roy het daar oppakt en dan word het hier thuis geintroduceerd als het allemaal goed gaat.

Wat een mooie foto's van je kinderen UD en fijn dat de verhuizing geslaagd is!
pi_130778504
en wat een fijn bericht susie :)
pi_130785387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:52 schreef Fee-nix het volgende:

Wat een fijn nieuws!
Tip.. Bij de bouwmarkt kun je een rol magneetstrip kopen (geloof dat het officieel een soort tochtstrip is? Moet je even navragen.)
Dit kun je knippen en achter de picto's plakken. Dan kun je ze dus makkelijk ophangen op een magneetbord of de koelkast bv
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_130789171
Hema: magneettape... Kost niets en erg handig :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:56:28 #85
250838 Fee-nix
pi_130790329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:20 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

wij gebruiken thuis foto's als picto's daar heeft Roy meer mee dan met picto's. en op school zijn ze nu begonnen met pecs http://www.kennispleingeh(...)erking-dmv-PECS.html ze gaan daar eerst kijken hoe Roy het daar oppakt en dan word het hier thuis geintroduceerd als het allemaal goed gaat.

Wat een mooie foto's van je kinderen UD en fijn dat de verhuizing geslaagd is!
Ja, wij gaan het eerst met picto's proberen (dezelfde die ze op de opvang gebruiken), maar als ik merk dat hij dat nog niet snapt, stap ik over op foto's :).
Dat PECS gebeuren klinkt ook wel interessant :).

En Lamb en Loj bedankt voor de tips, inmiddels heb ik inderdaad al die Hema-tape in m'n bezit. Behoorlijk wat picto's zijn al klaar. Nu nog het bord ophangen!
pi_130791776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:56 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja, wij gaan het eerst met picto's proberen (dezelfde die ze op de opvang gebruiken), maar als ik merk dat hij dat nog niet snapt, stap ik over op foto's :).
Dat PECS gebeuren klinkt ook wel interessant :).

En Lamb en Loj bedankt voor de tips, inmiddels heb ik inderdaad al die Hema-tape in m'n bezit. Behoorlijk wat picto's zijn al klaar. Nu nog het bord ophangen!
Wij gebruiken een touwtje met wasknijpers.

een vraag, is het normaal dat een kind van 4 al best zichtbaar haar op zijn benen heeft?
Of zou dat medicatie afhankelijk zijn....
Het viel me van de week ineens op dat Roy best veel lange donkere beenharen heeft
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2013 @ 21:42:19 #87
13151 crew  Rewimo
pi_130792771
Had Christan toen ook al Bar, volgens mij heeft dat meer met aanleg te maken dan met medicijnen. Papa is hier ook behoorlijk behaard, dat speelt ongetwijfeld mee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_130793289
ah okay het zou kunnen hoor papa heeft dat ook wel iets.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:54:45 #89
250838 Fee-nix
pi_130793508
Een touwtje met wasknijpers, dat kan natuurlijk ook! :D.

Beharing bij kinderen... geen idee wat normaal is. Ik heb twee hele blonde jochies, dus bij hen zie je het sowieso al minder.
pi_130794423
roy is blonder in de zomer, naar de winter toe wordt hij donkerder.
Morgen gaat hij naar plopsaland met school, tas,autostoel,buggy staan al klaar, en heel "grappig"hij ligt ook onrustig te slapen,alsof hij het in de gaten heeft :)
We gaan hem samen uitzwaaien, en halen hem sávonds samen weer op.
Kan hij weer gaan genieten van Kaatje en bumba O+

Gisteren zorgplan gesprek gehad, gekeken hoe we het aankomende jaar aan gaan pakken, hij is aangemeld voor extra spel begeleiding zodat hij goed leert spelen. verder zit hij weer terug in de begin groep, meer kinderen maar nu meer begeleiding. een kijken hoe Roy dat nu trekt. vorig jaar ging dat nog niet heel soepel. en nu zat hij al maanden in een groep met maar 4 kinderen en 2 begeleidsters en 1 stagaire.
Hij gaat nu terug naar 8 kinderen met 2 leidsters en 2 stagaires.

Ook kwam er ter sprake voor extra opvang voor Roy, in bv een zorgboerdrij of iemand die Roy meeneemt. Maar dit is nog voor ons wat spannend. hier moeten we echt nog eens goed over nadenken
pi_130798911
Hoe vinden jullie het zelf dat hij weer van groep wisselt? Snel zeg in zo'n korte tijd 2x wisselen..
En spelbegeleiding, wat goed! Dat hoor je niet veel meer omdat het overal wegbezuinigd wordt. Ik heb de opleiding gedaan maar helaas kan ik zelf geen begeleidingen meer geven (Op mijn oude werk gaf ik een halve dag per week spelbegeleiding)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_130854575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:22 schreef Lamb29 het volgende:
Hoe vinden jullie het zelf dat hij weer van groep wisselt? Snel zeg in zo'n korte tijd 2x wisselen..
En spelbegeleiding, wat goed! Dat hoor je niet veel meer omdat het overal wegbezuinigd wordt. Ik heb de opleiding gedaan maar helaas kan ik zelf geen begeleidingen meer geven (Op mijn oude werk gaf ik een halve dag per week spelbegeleiding)
we vinden het jammer maar we kunnen er weinig aan veranderen,dit is gekomen door de bezuinigingen.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:21:20 #93
37150 livelink
pi_130854690
Hoe vond hij het in Plopsaland, Bar?

En jammer inderdaad, al die bezuinigingen. Hopelijk is Roy er nu meer aan toe dan vorig jaar.
pi_130860472
Pf doodzonde weer zeg.. Hopelijk gaat het nu goed
We'll have love aplenty
You and Me
pi_130882525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:21 schreef livelink het volgende:
Hoe vond hij het in Plopsaland, Bar?

En jammer inderdaad, al die bezuinigingen. Hopelijk is Roy er nu meer aan toe dan vorig jaar.
plopsaland vond hij erg leuk,is in veel attracties geweest en ze hebben hem niet gehoord.
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:27:28 #96
386633 Adnap
I love Life !
pi_130884257
https://www.facebook.com/(...)60332&type=1&theater

Sturen jullie ook een kaartje naar Faber, hij wordt 4 morgen en hij heeft een neuroblastoom. Vul de code in bij Greetz (na aanmelden en hij is gratis !)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:38:36 #97
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130884591
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:27 schreef Adnap het volgende:
https://www.facebook.com/(...)60332&type=1&theater

Sturen jullie ook een kaartje naar Faber, hij wordt 4 morgen en hij heeft een neuroblastoom. Vul de code in bij Greetz (na aanmelden en hij is gratis !)
Oh, dat heb ik meteen even gedaan :). Leuke actie!

[ Bericht 10% gewijzigd door Tante_Soesa op 06-09-2013 15:47:06 ]
pi_131583750
Hoe is het hier met de kinderen en hun ouders?

wij merken goed dat Roy weer naar een grotere groep gaat,hij is weer gaan gooien met van alles,erg druk weer,veel huilen en gillen weer.

vrijdag worden we gebeld door de orthopedagoog voor een afspraak om hier mee om te gaan. Want wij weten het soms echt niet meer...

gisteren nog een moeilijk moment,Roy was naar Dirk scheele geweest met zijn klas. Zo jammer dat we van Roy zelf niks horen hoe het was. Toen moest ik ook weer even huilen.volgens de juf heeft hij genoten in elk geval.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:44:53 #99
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131611055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:10 schreef _Bar_ het volgende:

wij merken goed dat Roy weer naar een grotere groep gaat,hij is weer gaan gooien met van alles,erg druk weer,veel huilen en gillen weer.

vrijdag worden we gebeld door de orthopedagoog voor een afspraak om hier mee om te gaan. Want wij weten het soms echt niet meer...

gisteren nog een moeilijk moment,Roy was naar Dirk scheele geweest met zijn klas. Zo jammer dat we van Roy zelf niks horen hoe het was. Toen moest ik ook weer even huilen.volgens de juf heeft hij genoten in elk geval.
Dat lijkt me best vervelend Bar! Ik kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit.

Hier ging het even wat minder. Vanaf woensdagmiddag was meisje slecht te pas. Niet willen eten, drinken met pijn en moeite en dat werd steeds slechter. 's avonds was het helemaal mis, alles kwam eruit, meisje werd slap en passief. 's nachts niet in de ligorthese gelegd, maar lekker in d'r box. Drama-nacht van woensdag op donderdag, we zijn er elk uur wel uit geweest. Gistermorgen nar de Kinderarzt, die kon eigenlijk niet veel vinden. Misschien was maag gewoon van streek (ze had wel vis gegeten op de Kiga). Gistermiddag at ze weer wat fruit, heeft wat pap gehad en dronk flink water(voor haar doen). Vanochtend was weer redelijk de oude, afgezien van een verlept gezicht van al het kotsen.

Maandag gaan we naar Oldenburg naar de orthopeed. Haar sta-apparaat moet aangepast worden, ze moet nieuwe orthese hebben en ze moet speciale schoenen hebben. Ook heb ik het idee dat haar heupjes pijn doen, dus daar wil ik het ook nog even over hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2013 @ 12:22:04 #100
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131614788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:44 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat lijkt me best vervelend Bar! Ik kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit.

Hier ging het even wat minder. Vanaf woensdagmiddag was meisje slecht te pas. Niet willen eten, drinken met pijn en moeite en dat werd steeds slechter. 's avonds was het helemaal mis, alles kwam eruit, meisje werd slap en passief. 's nachts niet in de ligorthese gelegd, maar lekker in d'r box. Drama-nacht van woensdag op donderdag, we zijn er elk uur wel uit geweest. Gistermorgen nar de Kinderarzt, die kon eigenlijk niet veel vinden. Misschien was maag gewoon van streek (ze had wel vis gegeten op de Kiga). Gistermiddag at ze weer wat fruit, heeft wat pap gehad en dronk flink water(voor haar doen). Vanochtend was weer redelijk de oude, afgezien van een verlept gezicht van al het kotsen.

Maandag gaan we naar Oldenburg naar de orthopeed. Haar sta-apparaat moet aangepast worden, ze moet nieuwe orthese hebben en ze moet speciale schoenen hebben. Ook heb ik het idee dat haar heupjes pijn doen, dus daar wil ik het ook nog even over hebben.
ach ach, die arme meid, weer ziek. :*
sterkte weer jullie allemaal.

hoe gaat het nu met staan? kan je merken dat ze het leuk vindt?
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2013 @ 12:22:54 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131614809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:10 schreef _Bar_ het volgende:

.

ach meid toch, dat is toch ook heel jammer. hebben ze misschien foto's of ander beeldmateriaal gemaakt?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:22:42 #102
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131736257
Zo gisteren in Oldenburg geweest. Meisje d'r heupjes staan goed, voor zover van "goed" gesproken kan worden. Ze krijgt nog onderbeenorthesen en aangepaste schoentjes. Ook al zal ze hoogstwaarschijnlijk nooit zelfstandig kunnen staan of lopen, we willen niet dat haar beentjes krom worden en haar voetjes schuin gaan staan. Dat doen ze nu namelijk wel, vandaar dat er ortheses voor komen. Haar scoliose lijkt stil te staan, het is niet erger geworden in ieder geval.
Als de ortheses klaar zijn moeten we weer heen om ze te laten zien.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:49:36 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_131762154
Is ze wel weer helemaal opgeknapt UD? succes met de ortheses!

@Lady-wrb helaas niet.

Eind van de maand gaat Roy 3 dagen op vakantie met zijn klas. Wij brengen hem weg de eerste dag en halen hem de laatste dag weer op. en tussendoor mocht er iets gebeuren ofzo maar daar gaan we niet vanuit.
Zal wel weer gek zijn Roy 3 dagen niet thuis, maar ook ergens "fijn"even rust in huis. Vanmiddag besloten om allebei ook de 3 dagen vrij proberen te krijgen. even allemaal bijkomen ;-)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:59:38 #104
265732 Keshet
pi_131965558
Long shot:
Is hier iemand die ervaring heeft met siliconen voetprotheses, liefst bij kinderen?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:26:29 #105
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132068360
Ik kan je niet helpen keshet
pi_132070255
Ik breek even in ;-) Is er hier iemand die ervaring heeft met het rekken van den kuitspier dmv loopgips/spalk?
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:53:24 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132070963
wat zeg je dat plechtig: van den kuitspier :)
maar hoe bedoel je ervaring? ik weet dat op mijn vrijwilligerswerk het wel eens gebeurd is bij een zwaar autistisch meisje, maar dat heeft maar kort resultaat gehad, ze loopt nu weer op haar tenen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:00:45 #108
386633 Adnap
I love Life !
pi_132071210
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:29 schreef Frups het volgende:
Ik breek even in ;-) Is er hier iemand die ervaring heeft met het rekken van den kuitspier dmv loopgips/spalk?
Ja ik, nou ja mijn zoon. Tenen loper door te korte kuitspieren en achillispees.
Opties van de orthopeed waren opereren of het eerst proberen met gips (na uitvoerige behandeling bij de fysio die niet hielp).
Drie keer 2 weken onderbeensgips aan beide benen. Hij kon er prima mee uit de voeten en door het rekken én het doorbreken van zijn tenenlooproutine loopt hij nu alleen nog op zijn tenen als hij moe is ! De zere voeten (met name hiel) is over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adnap op 12-10-2013 08:54:40 ]
I live life, i love life
pi_132189426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:00 schreef Adnap het volgende:

[..]

Ja ik, nou ja mijn zoon. Tenen loper door te korte kuitspieren en achillispees.
Opties van de orthopeed waren opereren of het eerst proberen met gips (na uitvoerige behandeling bij de fysio die niet hielp).
Drie keer 2 weken onderbeensgips aan beide benen. Hij kon er prima mee uit de voeten en door het rekken én het doorbreken van zijn tenenlooproutine loopt hij nu alleen nog op zijn tenen als hij moe is ! De zere voeten (met name hiel) is over.
Heeft hij heel erg veel pijn gehad toen hij in het gips zat? Het gaat bij D om het rekken van haar kuitspier en dan gaat het om 1 been
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:08:41 #110
386633 Adnap
I love Life !
pi_132190608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:35 schreef Frups het volgende:

[..]

Heeft hij heel erg veel pijn gehad toen hij in het gips zat? Het gaat bij D om het rekken van haar kuitspier en dan gaat het om 1 been
Elke keer waren dag 1 en nacht 1 niet fijn maar mocht hij paracetamol. Dit heeft hij niet genomen. Daarna was het weg/minder, hij voelde het wel (de bedoeling ook natuurlijk) maar hij vond het niet superpijnlijk. Moet ik er bij zeggen dat hij geen pieper is.
I live life, i love life
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:19:40 #111
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132196148
Ik meld me hier even. In ons k&w topic had ik al gemeld dat meisje in het ziekenhuis lag. Ze zou vandaag thuis komen maar vanochtend ging het helemaal mis. Lang verhaal, maar ze is tegen de middag geopereerd aan een gat is haar maagwand. Eerst dachten ze dat ze een gat in de darmen had, maar dat bleek 'gelukkig' niet zo te zijn. Ze ligt op de ic, aan de beademing en wordt in slaap gehouden. 41,7 koorts op het moment en een hartslag van 221. Ze vecht enorm! Een loodzware dag is dit en we hebben weer een enorme dreun gehad...echt te bizar voor woorden dit.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:20:46 #112
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_132196180
Oh bah sterkte :* Hopelijk knapt jullie meisje snel weer op..
Be happy with the little things in life
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:28:55 #113
386633 Adnap
I love Life !
pi_132196413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:19 schreef ueberduitser het volgende:
Ik meld me hier even. In ons k&w topic had ik al gemeld dat meisje in het ziekenhuis lag. Ze zou vandaag thuis komen maar vanochtend ging het helemaal mis. Lang verhaal, maar ze is tegen de middag geopereerd aan een gat is haar maagwand. Eerst dachten ze dat ze een gat in de darmen had, maar dat bleek 'gelukkig' niet zo te zijn. Ze ligt op de ic, aan de beademing en wordt in slaap gehouden. 41,7 koorts op het moment en een hartslag van 221. Ze vecht enorm! Een loodzware dag is dit en we hebben weer een enorme dreun gehad...echt te bizar voor woorden dit.
OMG.. wat vreselijk ! Ik ga gelijk een kaars voor haar aandoen om haar kracht te geven om door te vechten. Jullie heel veel kracht toegewenst :*
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:30:50 #114
13151 crew  Rewimo
pi_132196481
Och jeetje ud, er blijft haar toch ook niets bespaard hè? :{ Het arme ding... Heel veel sterkte en ik hoop dat ze er weer snel tegenop krabbelt :*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:35:30 #115
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_132196623
Och hemeltje UD :'(
Wat een zorgen voor jullie meisje!

Ik wens jullie weer alle kracht die nodig is! :*

* Rijstebuiltje Neemt iedere keer een diepe hap lucht als je hier post UD ;(

[ Bericht 18% gewijzigd door Rijstebuiltje op 15-10-2013 19:35:53 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  † In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:40:56 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132196830
allemachtig wat erg! :o
heel veel sterkte voor jullie allemaal en dat ze maar snel wat beter wordt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:48:35 #117
13151 crew  Rewimo
pi_132197088
pi_132197493
heel veel sterkte UD :*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:04:13 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132197645
Kippenvel,ik ben er stil van...

ik heb geen woorden

alle kracht gaat naar jullie ud,mvr ud.
pi_132197815
Afschuwelijk UD ;( Heel veel sterkte en kracht toegewenst.
pi_132197859
Och Lenthe toch. Veel sterkte voor jullie allemaal!
pi_132198136
Wat afschuwelijk. Heel veel sterkte :*
E.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:19:04 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132198146
Van die berichten die je niet wil lezen.....
Heel veel sterkte voor jullie gewenst UD!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:19:18 #124
37150 livelink
pi_132198159
UD, ik wens jullie en jullie meisje alle kracht toe. Jullie meisje is al vaker een vechter gebleken. Hopelijk laat ze dat nu weer zien!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:19:46 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132198176
Sterkte UD!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:22:25 #126
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132198262
Verschrikkelijk nieuws weer.....

Sterkte UD ! :*
pi_132198318
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:04 schreef _Bar_ het volgende:
Kippenvel,ik ben er stil van...

ik heb geen woorden

alle kracht gaat naar jullie ud,mvr ud.
Precies dit...

Sterktee :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:33:32 #128
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_132198720
Heel veel sterkte UD, ook voor je vrouw en voor de grote broer van je meisje :*
pi_132198878
UD, wat een nieuws weer, pff wat moeten jullie toch veel ellende doorstaan met jullie meisje ;(
Heel veel sterkte en kracht toegewenst! :*
pi_132198889
Heel veel sterkte :{ :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132198939
Sterkte UD, vrouw en broer. Wat een ellende, arm meisje ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:38:08 #132
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132198945
Veel sterkte UD en gezin :*
pi_132199079
Sterkte UD!!
pi_132199249
Verschrikkelijk UD, heel veel sterkte!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:51:44 #135
274310 agenda
altijd vol!
pi_132199532
UD en gezien heel veel sterkte. Lenthe kom op meid!
pi_132199596
Wat een schrik, UD en familie, veel sterkte!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:54:46 #137
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132199647
Dank lieve mensen. Ik krijg er tranen van in m'n ogen... meisje zakt iets met de temperatuur. We gaan zo naar huis en komen morgenvroeg vroeg weer terug. Gaan ze proberen haar wakker te maken en te extuberen...
pi_132199699
Mag je er niet bij blijven vannacht ?
pi_132199935
Sterkte UD! Hopelijk laat jullie meisje haar vechtlust weer zien!
pi_132200014
Veel sterkte UD!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:10:49 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132200475
Poeh UD, wat een ellende weer, Hij mag jullie nu wel eens overslaan vind ik. Veel sterkte! :*
pi_132200807
Tjonge UD, jullie krijgen wel weer een berg op je bordje zo... Heel veel sterkte :*
pi_132200870
UD, heel veel sterkte en alle kracht van de wereld gewenst. Voor jullie allemaal.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:31:43 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_132201733
Wat ontzettend eng UD. En wat sta je dan machteloos :{

Heel veel kracht en sterkte toegewenst.
.... met gevoel voor drama....
pi_132201827
UD, een spannende nacht op komst voor jullie zeg. Veel sterkte toegewenst, en veel kracht voor jullie meisje!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:35:36 #146
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_132201939
Heel veel sterkte voor jou en je gezin! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_132202157
Heel veel sterkte ud
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:41:17 #148
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_132202280
Veel sterkte UD voor jou en je gezin.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_132202356
Heel veel sterkte UD
pi_132202444
Pff, heftig... heel veel sterkte voor jullie en het allerbeste voor jullie kanjertje.
pi_132202580
Heel veel sterkte UD!
pi_132202747
*ontlurkt*

UD, wat vreselijk. Heel veel sterkte voor jullie, en jullie prachtige meisje.
pi_132202799
Wat naar, arm meisje. Sterkte UD en familie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132202992
Och Lenthe..

Heel veel sterkte UD voor jullie!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:56:02 #155
265732 Keshet
pi_132203106
Heel veel sterkte voor jullie allemaal UD. Er wordt aan jullie gedacht. :*
pi_132203346
Jemig, wat heftig ineens UD. Veel sterkte voor jullie.
pi_132203353
Sterkte UD en gezin!
Home is where the O+ is...
pi_132203403
UD ik lees hier niet vaak, maar altijd ben jij er met een bericht waaruit blijkt hoe hard jullie vechten voor en met jullie meisje. Wat een schrik weer, sterkte :*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:05:58 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132203775
Wat een schrik UD. Ik wil jullie alle steun en warmte wensen. Sterkte de komende tijd.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:59:56 #160
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132207232
Snelle update voordat we plat gaan... Meisje is stabiel, net 41 graden koorts en is rustig. Vanaf een uurtje of 2 gaan ze het slaapmiddel afbouwen en haar langzaam wakker maken...
We bellen vannacht nog even en gaan morgenvroeg vroeg heen. Ik meld me morgenavond wel even weer. Liebe Grüße en alle dank voor de steun!!!
pi_132207549
UD en vrouw heel veel sterkte. wat een schrik zeg
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:26:00 #162
250838 Fee-nix
pi_132208747
Jemig wat een naar nieuws :'( . Sterkte voor het hele gezin en ik hoop dat meisje zich er weer doorheen slaat.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:39:27 #163
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_132209534
UD, ik spreek je niet zo vaak meer maar ken je nog van het helmpjestopic en schrik er heel erg van dat ik een kring voor Lenthe zie staan. Wat ontzettend vreselijk allemaal, alsof de grond onder je voeten wegslaat. Heel heel veel sterkte voor jullie en alle kracht van de wereld voor jullie meiske. Ik denk aan haar :*
3!
pi_132210511
Heel veel sterkte UD! :*
pi_132211221
Jeetje UD wat een schrik en wat een heftige tijd.
Ik wens jullie veel kracht en sterkte. Ik denk aan jullie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:19:19 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132211410
Tjee UD! Heel veel sterkte!
pi_132212238
UD, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte! :*
  woensdag 16 oktober 2013 @ 07:21:51 #168
265732 Keshet
pi_132216554
Hoe is de nacht en het extuberen gegaan UD?
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 08:09:16 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132216776
ud en familie, veel sterkte vandaag! en kleine meid, zet 'm op!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:24:15 #170
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132216869
Sterkte vandaag! Hebben jullie nog een klein beetje kunnen slapen?
is ze al weer wakker?

zet hem op Lenthe!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:58:26 #171
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_132217243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:24 schreef _Bar_ het volgende:
Sterkte vandaag! Hebben jullie nog een klein beetje kunnen slapen?
is ze al weer wakker?

zet hem op Lenthe!
Daar sluit ik me bij aan "Zet hem op Lenthe" !!!!

En een dikke :* voor UD, vrouw en broer van Lenthe
Rayen 2½ jaar!
pi_132220682
Sterkte UD.

Hopelijk heeft ze een goede nacht gehad.

Hoe gaat het nu? En met jullie?
pi_132223688
Van deze kant ook heel veel sterkte gewenst UD, frau UD en familie. Hier denken en leven we ook met jullie mee :*
pi_132224123
UD, heel veel sterkte voor jou en je gezin. Hopelijk komt er heel snel positief nieuws.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:49:06 #175
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_132224540
Heel veel sterkte en kracht gewenst UD! :*
pi_132224622
Heel veel sterkte en kracht voor Lenthe en jullie UD

Snel opknappen hoor meisje!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:16:33 #177
386633 Adnap
I love Life !
pi_132231660
Lenthe, UD en familie wij denken aan jullie ! Hopenlijk is alles vandaag goed gegaan met extuberen en wakker gaan worden
I live life, i love life
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:42:38 #178
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132238747
Poeh dat was een zware dag. Uiteraard loopt het niet volgens plan en meisje heeft het echt heeeeel zwaar gehad afgelopen nacht. De artsen hebben alles uit de kast moeten trekken om haar te stabiliseren en dat is gelukt.
Vanochtend toen wij kwamen was de apparatuur om haar heen verviervoudigd, dat was schrikken.
Infusen in beide armen, linker voet en een in de lies rechtstreeks naar haar hartje. In de loop van de dag ging het steeds beter met je en werd de medicatie terug geschroefd. Ze wordt nu vannacht weer voorbereid op wakker worden en poging tot extubatie. Ze krijgt nu een bloedtransfusie want ze is 1,5 liter verloren. Hopen dat ze de komende uren goed aansterkt dat het morgen goed gaat met extuberen en wakker worden. Ik ben persoonlijk erg bang voor de extubatie omdat dat al 2x eerder niet echt goed ging in andere ziekenhuizen.

Alle lof voor het personeel trouwens... Iedereen kent meisje al jaren en is enorm met ons begaan. De Oberarzt heeft een 24 uurs dienst voor haar gedraaid, de Chefarzt was er tor half vier vannacht en was er vanochtend vroeg ook al weer. Zusters van de andere afdeling die om een hoekje komen kijken of ons even aanschieten op de gang en vragen hoe het met meisje gaat. We worden ook overal bij betrokken en alles wordt super uitgelegd. Amicale gesprekjes en zelfs een dolletje met de Oberarzt...

goed. Zo naar bed en dan morgen weer vroeg op.

liebe grüße en nogmaals dank voor de steun!!!
pi_132239055
UD, klinkt beter dan gisteren. Of lees ik verkeerd ? Wel nog erg kritiek en spannend. Wat een vreselijke situatie. Kunnen wij (ik) je helpen ? Met een kaartje ? Sterkte :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 oktober 2013 @ 20:50:26 #180
13151 crew  Rewimo
pi_132239059
Fijn dat het een beetje beter gaat UD, wat eng allemaal joh. Ze is wel een vechtertje zeg O+ Geweldig dat ze allemaal zo meeleven in het ziekenhuis. Gaat het met jullie zelf een beetje? Jullie zijn vast ook helemaal gesloopt :{ Sterkte nogmaals en beterschap voor Lenthe :*
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:52:33 #181
37150 livelink
pi_132239156
Ik hoop dat het extuberen morgen goed gaat UD. Ik ga heel hard voor jullie duimen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:53:23 #182
386633 Adnap
I love Life !
pi_132239193
pffffff spannend allemaal, duimen draaien, kaarsje brandt voor kracht voor jullie en vechtlust voor Lenthe
I live life, i love life
pi_132239553
sterkte morgen ud! ik hoop dat het deze keer wel goed gaat :*
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:07:17 #184
250838 Fee-nix
pi_132239799
Wat een dag... Hoop dat het extuberen morgen lukt en dat het meevalt. Sterkte.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:09:34 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132239906
Nog even snel dan...

met ons gaat het echt goed hoor. We praten veel, met elkaar maar ook met de artsen en zusters. We zijn gelukkig wel wat gewend en weten dat meisje sterk is. We gaan 's middags buiten het ziekenhuis eten, slapen thuis dus we krijgen onze rust wel. We hebben het hierover ook met de chefarzt gehad en die heeft enorm veel respect voor ons. Hij zei dat de meeste ouders hier een voorbeeld aan konden nemen. Ik voel me vaak bezwaard als we bij meisje weg gaan, maar ik weet dat wij ook rust moeten hebben om haar zo te kunnen blijven steunen. De arts was er dan ook van overtuigd dat wij al lang ingestort waren als wij het anders deden...

nou is het schluss, weltrusten...
pi_132240385

ps. Maar mocht er iets acuuts zijn dan bellen ze jullie meteen en zijn jullie ubersnel terplaatse ?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:55:56 #187
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132242024
Ud jullie zitten in mijn gedachten al de hele dag.
wat is jullie Lenthe een vechtertje zeg! Op naar een goede nacht en een goede poging om te extuberen.

sterkte!!!
pi_132242505
UD, wat een knokkertje is jullie dametje zeg! Ik wens jullie en haar een goede nacht.
Het lijkt me lastig om weg te gaan, maar ze is in goede handen en ik denk dat goed voor jullie zelf zorgen in zulke situaties ook super belangrijk is, hoe moeilijk die keuze soms ook is :*.

Heel heel veel sterkte! Hier wordt aan jullie gedacht! En hopelijk morgen een goede poging tot extuberen!
Liefs!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 06:17:40 #189
95408 Incantrix
pi_132250098
UD, hier wordt vandaag heeeeel hard geduimd :*
3!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 07:03:18 #190
274310 agenda
altijd vol!
pi_132250238
UD mijn duimen draaien ook!
pi_132250755
Ud en mvr ud ook hier worden de duimen gedraaid.
pi_132250765
UD, wat een schik weer. Ik keek even niet op dit topic en dan weer zoiets heftigs. Heel veel sterkte. Mijn duimen draaien ook!
pi_132251856
Hier wordt ook hard duimen gedraaid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_132252200
Sterkte ud!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 oktober 2013 @ 11:13:32 #195
13151 crew  Rewimo
pi_132254323
Ik hoop dat ze een goede nacht heeft gehad en dat er verbetering in zit. Sterkte!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:45:55 #196
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132259320
Meisje is van de beademing af! Vanochtend hebben ze de dormicum verminderd en om 12:00 uur hebben ze haar geëxtubeerd. Dit ging volgens het boekje en ze maakt het nu goed. Krijgt nog een beetje zuurstof ter ondersteuning en ze slaapt nu lekker. Ik ga even naar m'n werk en daarna haal ik Sjakie op om even bij meisje te gaan kijken.
Er is nu een enorme last van me af gevallen. Ik heb barstende koppijn en ben kapot, maar dat maakt me allemaal niet uit. Niks krijgt me klein vandaag!

^O^ ^O^ ^O^
pi_132259357
oh, wat een heerlijk bericht ud!! *O* *O* *O*
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:48:26 #198
37150 livelink
pi_132259407
Super! Wel jammer van je hoofdpijn, geeft wel aan hoe erg de spanning is geweest :*
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:10 #199
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132259966
Wat fijn zeg! *O*
Met een meidenkwartet
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 oktober 2013 @ 14:21:24 #201
13151 crew  Rewimo
pi_132260641
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef ueberduitser het volgende:
Meisje is van de beademing af! Vanochtend hebben ze de dormicum verminderd en om 12:00 uur hebben ze haar geëxtubeerd. Dit ging volgens het boekje en ze maakt het nu goed. Krijgt nog een beetje zuurstof ter ondersteuning en ze slaapt nu lekker. Ik ga even naar m'n werk en daarna haal ik Sjakie op om even bij meisje te gaan kijken.
Er is nu een enorme last van me af gevallen. Ik heb barstende koppijn en ben kapot, maar dat maakt me allemaal niet uit. Niks krijgt me klein vandaag!

^O^ ^O^ ^O^
Super zeg *O* Klein knokkertje! O+
pi_132260958
Fijn! *O*
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:41:13 #203
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_132261349
Wat fijn UD! Wat een bewonderenswaardige positieve instelling hebben jullie toch... En je schrijft met zo veel liefde over Lenthe, ik krijg er (weer) een brok van in mijn keel.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:41:36 #204
386633 Adnap
I love Life !
pi_132261365
UD wat ontzettend goed nieuws !!
I live life, i love life
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:05:28 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_132262128
Fijn nieuws!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:08:39 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132262217
*O* voor UD-fam!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:16:00 #207
95408 Incantrix
pi_132262457
O+ *O*
3!
pi_132262738
Pwieuw, gelukkig! Fijn dat het een keer volgens het boekje kon.
pi_132262788
UD wat een fantastisch nieuws! Take care. :*
pi_132263453
Geweldig nieuws *O*
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:45:40 #211
265732 Keshet
pi_132263524
Wat een geweldig nieuws UD! O+
Dat ze maar weer snel aan mag sterken!
pi_132263676
Oh wat fijn zeg! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_132264424
Goed nieuws UD! minder van je hoofdpijn...pas goed op je zelf he!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132264558
Wat een goed nieuws UD! Wat een dapper vechtertje is jullie meisje.
pi_132264846
Lenthe, dapper dametje O+
pi_132264897
Topnieuws UD! ^O^
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:53:07 #217
274310 agenda
altijd vol!
pi_132266217
*O* Lenthe *O*
pi_132266785
Wat een goed nieuws!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:45:31 #219
250838 Fee-nix
pi_132271540
Goed nieuws! *O*
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:04:37 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132272364
Wat een fijn nieuws zeg! *O*
pi_132272614
Yes *O*
pi_132272721
Lenthe !!! Nu opknappen.

Ud,mvr Ud en gr man wat ben ik blij dit te lezen,wat een enorme opluchting moet dit zijn.
kom rustig bij. :*
pi_132272958
zucht *; *O*
pi_132279553
Wat een goed nieuws. En wat een vechtersbazinnetje O+
pi_132280171
Wat fijn!!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:43:38 #226
95408 Incantrix
pi_132285299
Is de nacht ook goed gegaan, UD?
3!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:07:53 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132285489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:43 schreef Incantrix het volgende:
Is de nacht ook goed gegaan, UD?
Jazeker, ze heeft goed geslapen en wordt zometeen lekker gewassen en krijgt wat fatsoenlijks aan.
Hele techniek om haar heen is wat afgebouwd, dat is ook wel prettig om te zien.
Gisteren nog met Sjakie bij haar geweest, dat was ook wel even fijn.

Ik ben al een paar uurtjes op m'n werk en ga vanmiddag mooi op tijd naar het ziekenhuis, hopelijk is ze dan even wakker.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:09:05 #228
274310 agenda
altijd vol!
pi_132285501
Fijn UD dat het de goede kant weer op gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door agenda op 18-10-2013 08:26:19 (spelfout) ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:15:09 #229
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_132285550
Wat fijn UD dat het met je meiske de goede kant op gaat
Be happy with the little things in life
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:16:20 #230
95408 Incantrix
pi_132285562
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Jazeker, ze heeft goed geslapen en wordt zometeen lekker gewassen en krijgt wat fatsoenlijks aan.
Hele techniek om haar heen is wat afgebouwd, dat is ook wel prettig om te zien.
Gisteren nog met Sjakie bij haar geweest, dat was ook wel even fijn.

Ik ben al een paar uurtjes op m'n werk en ga vanmiddag mooi op tijd naar het ziekenhuis, hopelijk is ze dan even wakker.
Wat super O+ *O* werk ze!
3!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:52:40 #231
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_132285921
Wat fijn UD! *O* O+ *O*
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:07:09 #232
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132307166
Meisje doet het goed hoor! Vandaag was ze veel wakker en knapt aardig op. Wel is ze chagrijnig en wat ontevreden, geef d'r eens ongelijk.
Als ze zo door gaat gaat ze maandag naar de normale afdeling om verder aan te sterken.
Dat zou fijn zijn een stapje dichter bij huis...
pi_132307592
Wow UD wat een goed nieuws na die spanning!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:24:31 #234
386633 Adnap
I love Life !
pi_132307964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef ueberduitser het volgende:
Meisje doet het goed hoor! Vandaag was ze veel wakker en knapt aardig op. Wel is ze chagrijnig en wat ontevreden, geef d'r eens ongelijk.
Als ze zo door gaat gaat ze maandag naar de normale afdeling om verder aan te sterken.
oh wauw wat een fijn nieuws !!
I live life, i love life
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:25:07 #235
190853 RockabeIIa
pi_132307989
Onwijs goed nieuws!
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:08:50 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132310268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef ueberduitser het volgende:
wat een goed nieuws *O*
en wat een opluchting voor jullie (denk ik) dat de ergste zorgen voorbij zijn
hoe houdt je zoon zich in deze situatie? ik kan me zo voorstellen dat hij nu een beetje 'ondersneeuwt' als je begrijpt wat ik bedoel (ik bedoel het iig niet rot, maar ik weet het even niet beter te omschrijven :@ )
pi_132310397
UD, wat fijn om te lezen!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:23:38 #238
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132311095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:08 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat een goed nieuws *O*
en wat een opluchting voor jullie (denk ik) dat de ergste zorgen voorbij zijn
hoe houdt je zoon zich in deze situatie? ik kan me zo voorstellen dat hij nu een beetje 'ondersneeuwt' als je begrijpt wat ik bedoel (ik bedoel het iig niet rot, maar ik weet het even niet beter te omschrijven :@ )
Hij is een paar dagen bij opa en oma geweest en heeft zich prima vermaakt. Gisteren ben ik even met hem bij meisje geweest en dat was wel even goed voor hem. Hij had een mooie tekening gemaakt voor haar en die heeft hij zelf aan d'r bed gehangen.
Hij is gelukkig wel wat gewend en is vrij gemakkelijk in logeren etc.
Als meisje weer thuis is plan ik weer een leuk uitje alleen met hem. Krijgt hij even weer alle aandacht.
pi_132311259
UD, wat een enorme veerkracht heeft je meisje! Fijn dat ze zo goed opknapt!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:49:47 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132324183
*O* go lenthe go *O*
pi_132372147
UD, gaat het nog steeds de goede kant op? Hopelijk morgen naar de normale afdeling zoals gepland..
pi_132374948
Fijn, dat het zoveel beter met haar gaat UD. Ik duim dat ze morgen naar de normale afdeling mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:56:50 #243
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132375805
Vandaag de hele dag bij haar geweest en wat heeft ze het zwaar. De zeurt en huilt de hele tijd. Ze heeft veel pijn en houdt nog veel vocht vast en ziet er dus niet uit. Heb het er echt moeilijk mee gehad vandaag, het is zo zielig. Ze krijgt van alles tegen de pijn naar het lijkt weinig te helpen.
De 2e drain is er vandaag uit gehaald. Catheter eruit en de maagsonde gaat er morgen uit. Vanmiddag heeft ze even in haar stoel gezeten en heeft ze een klein beetje yoghurt gehad.
Of ze morgen al naar de afdeling mag is nog niet zeker, moet ze de komende nacht en ochtend wel wat minder pijn hebben.
pi_132376175
Och, arm meiske.. Een pittig herstel voor haar zo.. Ik hoop dat het dan echt snel de goede kant op gaat..
  zondag 20 oktober 2013 @ 22:27:13 #245
37150 livelink
pi_132377333
Wat lijkt me dat vreselijk om je kind zo pijn te zien lijden. Ik hoop dat ze zich heel snel beter gaat voelen. Het is haar zo gegund. En jullie ook natuurlijk :*
  zondag 20 oktober 2013 @ 22:44:45 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132378184
Ach lieve Lenthe zoveel pijn,ik heb het zo met je te doen.

Ud en mvrud een dikke knuffel,machteloos toezien hoe jullie mooie lieve dochter zoveel pijn heeft,dat is vreselijk als ouder zijnde.
veel sterkte voor jullie en voor jullie kanjer!
pi_132378388
Heftig hoor, pfff je kind die zo'n pijn heeft. Hopelijk wordt de pijn gauw minder, dat verdient ze, de kanjer!
Veel sterkte :*
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 23:58:14 #248
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132380926
wat zielig voor haar en wat naar voor jullie als je ziet dat jullie kleine meid zo'n pijn heeft.
hopenlijk gaat het snel wat beter
veel sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 oktober 2013 @ 08:57:05 #249
13151 crew  Rewimo
pi_132384781
Och, dat arme meiske, wat naar dat ze zoveel pijn heeft -O- Het is ook niet niks wat er met haar gebeurd is. Ik hoop voor haar (en jullie) dat de pijn snel afneemt.
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:27:43 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132385176
Dank je en ik hoop het ook!

Deze foto dekt de lading wel zo'n beetje. :{
SPOILER
Voor de mensen die het interessant vinden, ik hou een blog over meisje bij. pm me maar voor het adres ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 oktober 2013 @ 09:44:33 #251
13151 crew  Rewimo
pi_132385405
Agossie, wat een zielig vogeltje zo :{
pi_132386688
Och meisje toch. De pijn, het niet lekker zijn, het zich zo ziek voelen straalt er inderdaad vanaf. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze zich heel snel beter gaat voelen, dat de pijnkillers gaan werken.

Misschien heb ik het gemist maar waar komt de pijn en het vocht vandaan?

Sterkte :)
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:22:16 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132387408
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:49 schreef syllys het volgende:

Misschien heb ik het gemist maar waar komt de pijn en het vocht vandaan?

Sterkte :)
dank.
Waar de pijn vandaan komt en waar ze pijn heeft is niet duidelijk. Meisje kan niet communiceren, dus het is gokwerk. Dat is ook het moeilijke ervan.
Ik denk dat je even een paar posts terug moet gaan lezen. In het kort: meisje heeft een maagzweer gehad die geknapt is, een gat in haar maag heeft veroorzaakt en is daaraan geopereerd.
Vocht komt omdat ze dit gewoon binnen krijgt via de infusen. Het lichaam verwerkt dit nog niet goed. Ze is al minder dik dan ze was, maar het is nog steeds niet op normaal niveau.
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:48:53 #254
386633 Adnap
I love Life !
pi_132388134
De juiste woorden komen even niet,maar wil wel even laten weten dat ik aan jullie denk. :*
I live life, i love life
pi_132388806
ach jeetje UD, die foto ;(

Ik denk aan jullie :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 14:16:44 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132392962
echt, ik ben er stil van :{
wat een hartverscheurend verdrietige foto.
ik hoop toch zo dat ze snel opknapt
pi_132392971
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

dank.
Waar de pijn vandaan komt en waar ze pijn heeft is niet duidelijk. Meisje kan niet communiceren, dus het is gokwerk. Dat is ook het moeilijke ervan.
Ik denk dat je even een paar posts terug moet gaan lezen. In het kort: meisje heeft een maagzweer gehad die geknapt is, een gat in haar maag heeft veroorzaakt en is daaraan geopereerd.
Vocht komt omdat ze dit gewoon binnen krijgt via de infusen. Het lichaam verwerkt dit nog niet goed. Ze is al minder dik dan ze was, maar het is nog steeds niet op normaal niveau.
Dank voor je antwoord :) , duidelijk. Ik kon het na veel nalezen van eerdere berichten er niet op uit maken, vandaar mijn vraag.

Ik lees hier al heel lang mee, wil niet slijmen of iemand tekort doen. Maar UD, de liefde en warmte voor je gezin, in hoe je alles beschrijft, komt heel luid en duidelijk over. Wat anderen ook al schreven: Pas ook goed op jezelf :*
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:43:23 #258
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_132402700
och arm meisje toch..

Ik zou veel meer willen tikken maar kom niet verder dan: Sterkte allemaal.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:55:36 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132403104
Jeetje UD, wat ontzettend naar voor haar allemaal. :* En ook voor jullie, is niet niks om jullie meisje daar zo te zien :*
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:52:45 #260
274310 agenda
altijd vol!
pi_132405478
UD veel sterkte voor jullie.
pi_132407620
Och moppie toch, :* voor jullie allemaal UD :*
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:15:00 #262
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132409700
Dank mensen!
Meisje was wat minder ontevreden vandaag en iets minder opgezet. Wel heeft ze nog een schimmelinfectie dus ze ligt nu in quarantaine. Resultaten van de monsters die waren genomen bij de operatie waren vanmiddag binnen. Nu nog in quarantaine, lekker op tijd!!!
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:19:28 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132410015
De tranen sprongen in mijn ogen bij het zien van Lenthe,arme meid zoveel pijn,zo afzien.
Ud mvr Ud wederom veel sterkte
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:27:26 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132410470
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:19 schreef _Bar_ het volgende:
De tranen sprongen in mijn ogen bij het zien van Lenthe,arme meid zoveel pijn,zo afzien.
Ud mvr Ud wederom veel sterkte
dank je! Gisteren werd het mij op een gegeven moment ook te veel hoor en als ik er nu aan denk wordt ik er ook niet vrolijker van. Zo sneu voor d'r, dit hoort gewoon niet en dit verdiend ze niet.
Ik heb nog wel een filmpje van gisteren, dat gaat je door merg en been. :(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:33:02 #265
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132464089
Langzaamaan gaat het wat beter. meisje eet steeds beter, het vocht in haar lichaam wordt wat minder dus ze is minder opgezwollen. Wel is ze nog steeds veel ontevreden. "Wir müssen noch ein bisschen Geduld haben", de misplaatste opmerking van gisteren die de toon zette.
50 weken ziekenhuis in 4,5 jaar. Het geduld is op!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:48:21 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_132464265
Wat fijn dat ze opknapt. Hopelijk de komende 4,5 jaar heel, heel veel minder ziekenhuis. 50 Weken is bijna een jaar!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_132466735
:* UD, dat is veel... sterkte en hopelijk kleine stapjes de goede kant op.
pi_132467124
Ach UD, wat zielig. Ik lees hier soms mee en wat iedereen al zegt: het is overduidelijk hoe gek jullie op die kleine meid zijn en hoeveel liefde er in jullie gezin is. Zo'n klein mupje hoort dit allemaal niet mee te maken. Hopelijk knapt ze snel op en komen er betere tijden aan :*
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:12:16 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132487258
Ud fijn om te lezen dat ze langzaamaan opknapt!

mag ik even enorm trots zitten wezen ik post maar hier omdat ik eigenlijk geen idee heb waar ik nu over Roy mee kan posten al de hele week word er samen gespeeld,echt samen met een bal naar elkaar rollen,idem met een autotje.of hand in hand samen hard rennen door de kamer. *)
en we merken dat er weer een stukje meer begrip bij komt O+
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:17:41 #270
274310 agenda
altijd vol!
pi_132487542
Wat fijn Bar *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2013 @ 20:22:09 #271
13151 crew  Rewimo
pi_132487765
Wat gaaf, Bar! :) Wat moet dat leuk zijn, echt sámen spelen! *O*
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:25:11 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132487917
Enorm leuk we genieten met zijn 3en enorm O+

vraag ik het hier ook nog maar even; het groot snoezelboek heeft iemand dat en zou ik dat mogen lenen,ik wil eerst kijken of het boek praktisch is en of wij er thuis wat mee kunnen. Voordat ik er zelf 1 aanschaf.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:45:34 #273
250838 Fee-nix
pi_132489023
UD goed te horen dat het langzaam beter gaat. Kan me voorstellen dat het geduld wel op is...

Bar dat zijn ook goede berichten! (Ik weet eigenlijk verder niks van de voorgeschiedenis van Roy, maar ben nu wel nieuwsgierig. Kun je misschien een korte samenvatting doen?)
Samen spelen is echt lief O+ .

Met J gaat het trouwens met ups en downs. Al een tijdje niks meer geschreven. (Ik weet ook niet waar ik anders over hem zou kunnen schrijven, dus blijf hier ook maar hangen).
De opvang vindt hij nog steeds leuk, voor zover ik dat kan beoordelen, maar het is wel erg vermoeiend voor hem. Dat merk ik doordat hij zich nog steeds vaak moet 'afreageren' als hij thuiskomt. Dan doet hij niet lief tegen zijn jongere broertje (slaan, duwen, afpakken) en blijft hij ook constant dingen doen die niet mogen. Ook vermoeiend voor mij dus :P.
Mijn moederhart brak laatst. Thuis was hij steeds op een erg irritante manier heel hard 'tikkie' aan het roepen tegen zijn broertje, waarbij hij hem ook te hard aan het 'tikken' was. Ik snapte niet waar dat vandaan kwam, tot ik hem wegbracht en zag dat de andere kindjes op het plein tikkertje gingen spelen. J stond langs de kant en keek ernaar. Hij kan nog niet goed rennen en is ook behoorlijk verlegen bij andere kindjes, dus meedoen durft hij niet. Maar bij mij viel ineens het kwartje dat hem dat waarschijnlijk dus wel erg leuk lijkt ;( . Bij zijn broertje voelt hij zich veilig en dan komt dat er dus ineens uit.
Tijdens het zwemmen (ze gaan eens in de 3 weken naar het zwembad, om de kids 'watervrij' te maken) is hij laatst onder water geduwd door een overenthousiast kind en tijdens het buitenspelen is er een ander kind tegen hem aangereden met een fietsje. Door die twee voorvallen is hij wel wat angstiger geworden op de opvang, jammer genoeg.
Het is belangrijk dat hij wat weerbaarder wordt en zich beter leert uiten, maar ik vind het echt moeilijk dat hij dat helemaal zelf moet doen en dat ik hem er (bijna) niet bij kan helpen. Behalve dan door er met hem over te praten natuurlijk. Ik heb wel het idee dat hij steeds beter begrijpt dat hij met woorden moet aangeven wat hij wel of niet wil. Thuis hebben we nu ook de 'regel' dat ik niet luister naar gillende kinderen. Soms vergeet hij dat nog, maar het gaat echt goed!
Inmiddels zijn we ook weer begonnen met fysio en logo. Dat gaat goed, maar het zorgde er wel voor dat hij het overzicht een beetje kwijt was. Maandag startte hij namelijk op de groep (buiten), dinsdag bij logo en donderdag bij fysio. Hij raakte daarvan in de war en ging huilen als we hem wegbrachten. Nu dus besproken dat ik hem altijd naar de groep breng en buiten afscheid neem (ze starten met buiten spelen). Daarna brengen zij hem waar hij moet zijn. Hoop dat dat hem wat rust in z'n koppie geeft.
Dus het is nog wel wat zoeken af en toe, maar er is zeker vooruitgang. Het praten lijkt nu eindelijk goed op gang te zijn. De hele dag is hij me aan het napraten. De uitspraak laat nog erg veel te wensen over, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat ook goed gaat komen. We doen twee keer in de week logopedie, dus er wordt hard aan gewerkt. Laatst gingen we eten en toen begon hij spontaan 'smakelijk eten' te zingen :o . Hij wist het hele liedje gewoon. Zo blijft hij ons verbazen, dat zijn heerlijke momenten O+ .
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:17:17 #274
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_132490828
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef Fee-nix het volgende:

Bar dat zijn ook goede berichten! (Ik weet eigenlijk verder niks van de voorgeschiedenis van Roy, maar ben nu wel nieuwsgierig. Kun je misschien een korte samenvatting doen?)
Samen spelen is echt lief O+ .

Roy heeft door een herpesbacterie in zijn hersenen een ontwikkelingsachterstand,epilepsie,verstandelijke beperking,en vertoont symtonen uit het autismespectrum stoornis.
hij kan nog niet praten,en is verstandelijk maar een jaar. Terwijl hij wel al 4 is.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 21:56:34 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132493223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:12 schreef _Bar_ het volgende:
Ud fijn om te lezen dat ze langzaamaan opknapt!

mag ik even enorm trots zitten wezen ik post maar hier omdat ik eigenlijk geen idee heb waar ik nu over Roy mee kan posten al de hele week word er samen gespeeld,echt samen met een bal naar elkaar rollen,idem met een autotje.of hand in hand samen hard rennen door de kamer. *)
en we merken dat er weer een stukje meer begrip bij komt O+
o wat heerlijk bar! wat is dat fijn om te lezen O+
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:49:56 #276
250838 Fee-nix
pi_132496611
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy heeft door een herpesbacterie in zijn hersenen een ontwikkelingsachterstand,epilepsie,verstandelijke beperking,en vertoont symtonen uit het autismespectrum stoornis.
hij kan nog niet praten,en is verstandelijk maar een jaar. Terwijl hij wel al 4 is.
Jemig wat heftig... ben er stil van...
Begrijp je trotse post nu nog beter. Even gewoon een :* .
  donderdag 24 oktober 2013 @ 00:09:59 #277
37150 livelink
pi_132500242
Bar, wat geweldig :Y
Ik kan me voorstellen dat je supertrots bent op Roy. En vooral ook fijn dat er meer begrip lijkt. Een sprongetje?

En Fee-Nix, dat tikkertje-verhaal :'(
Daar breekt je hart inderdaad van. Maar wel fijn dat er toch ook wel ups zijn en dat hij het op de opvang redt en dat ze daar meedenken.
pi_132503376
Ja dat vermoeden wij ook dat er een sprongetje heeft plaatsgevonden
  donderdag 24 oktober 2013 @ 07:15:12 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_132503586
wat goed zeg Bar! genieten!

en van die bacterie dat wist ik ook niet meer zo precies. Was dat nou iets dat al tijdens de zwangerschap moet zijn gebeurd of in een later stadium?
in de haak.
pi_132503647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:15 schreef trui het volgende:
wat goed zeg Bar! genieten!

en van die bacterie dat wist ik ook niet meer zo precies. Was dat nou iets dat al tijdens de zwangerschap moet zijn gebeurd of in een later stadium?
later december 2010/2011. Hij heeft toen 2weken in het ziekenhuis gelegen. We vonden hem in een epileptische aanval in zijn bed.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 07:44:23 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_132503727
ja, dat herinner ik me nog. Maar ik wist niet meer of dat dan misschien al veroorzaakt werd door iets dat al in eerdere aanleg van de hersenen gebeurd was.
in de haak.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 07:54:25 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132503778
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:25 schreef _Bar_ het volgende:
Enorm leuk we genieten met zijn 3en enorm O+
Dat zijn de goede berichten! ^O^

@Fee-nix...
Bij jullie zit er dus ook vooruitgang in, super! Nu de weerbaarheid en het zelfvertrouwen nog wat meer opbouwen en hij komt er wel!

Hier gaat het ook echt de goede kant op! ^O^
Meisje is na artsoverleg gisteren weer naar de normale afdeling gegaan en dus ook van quarantaine af. De rechtstreekse toegang tot het hart is eruit gehaald en ze heeft alleen in haar linkerarm nog een toegang voor de antibiotica. Ze wordt wat vrolijker en de zwelling neemt duidelijk af. Ze zit nu op 800 gram eten, maar als ze de 1200 haalt, geen koorts meer krijgt mag ze al over een paar dagen naar huis *O* *O* *O*
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 07:55:11 #283
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132503782
wat een fijn bericht ud! *O*
wat een topper is je meisje toch!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:08:19 #284
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132503881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:55 schreef lady-wrb het volgende:
wat een topper is je meisje toch!
Nou, ze is echt sterk :Y . Als je kijkt hoe ze een week geleden er bij lag, zou je dit echt niet verwachten.
pi_132503953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:44 schreef trui het volgende:
ja, dat herinner ik me nog. Maar ik wist niet meer of dat dan misschien al veroorzaakt werd door iets dat al in eerdere aanleg van de hersenen gebeurd was.
voor zover ze het nu kunnen zien,is dit echt gekomen door die bacterie.
pi_132503971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:54 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

@Fee-nix...
Bij jullie zit er dus ook vooruitgang in, super! Nu de weerbaarheid en het zelfvertrouwen nog wat meer opbouwen en hij komt er wel!

Meisje is na artsoverleg gisteren weer naar de normale afdeling gegaan en dus ook van quarantaine af. De rechtstreekse toegang tot het hart is eruit gehaald en ze heeft alleen in haar linkerarm nog een toegang voor de antibiotica. Ze wordt wat vrolijker en de zwelling neemt duidelijk af. Ze zit nu op 800 gram eten, maar als ze de 1200 haalt, geen koorts meer krijgt mag ze al over een paar dagen naar huis *O* *O* *O*
Super!!!
pi_132504027
Wat ben ik blij voor jullie UD. Wat een opluchting zeg.
Sterke meid, die dochter van jullie.
Met een meidenkwartet
pi_132504677
wat een goede berichten hier *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 oktober 2013 @ 09:28:32 #289
13151 crew  Rewimo
pi_132504840
UD, wat een goed nieuws *O* Wat een kanjer is je dochter! O+
pi_132508714
quote:

[..]

@Fee-nix...

Wat een GEWELDIG nieuws! :Y *O*
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:11:03 #291
386633 Adnap
I love Life !
pi_132508779
quote:

[..]

@Fee-nix...

*G* *G* *G* wat fijn nieuws !!
I live life, i love life
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:21:36 #292
274310 agenda
altijd vol!
pi_132516516
UD ^O^ *O*
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:20:47 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_132609233
Hoe is het met de kleine meid? Is er al zicht op haar thuiskomst?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:24:55 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132616796
Je houdt het niet voor mogelijk, maar meisje is sinds gisteren weer thuis. Ze doet het zo goed dat de artsen haar verder thuis willen laten opknappen. Ze is nog niet pijnvrij, maar eet en drinkt goed. Het gaat met de dag steeds beter, hopen dat ze over een paar weken weer helemaal de oude is. Morgen even naar de kinderarts voor controle en een rits recepten en dinsdag voor controle naar de chirurg. Vandaag lekker genieten van meisje...
pi_132616908
Wat ontzettend fijn UD!
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:23:34 #296
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132621202
Wat ontzettend fijn dat het de goede kant op gaat UD! *O*
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:25:17 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132621288
Wat super UD!
pi_132623408
UD wat ontzettend fijn. *O* Ik hoop dat jullie meisje snel weer haar vrolijke zelf is. :*
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:08:45 #299
274310 agenda
altijd vol!
pi_132624915
Fijn UD *O*
pi_132628107
Alweer geweldig nieuws over L. Goed gedaan wijffie :Y *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:39:22 #301
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132646025
Nou, het veranderd weer.... -O-
Vanochtend zeer vroeg was meisje ontevreden, huilen en uiteindelijk flink spugen.
Direct ziekenhuis opgebeld en meisje weer heen gebracht :{ . Kan een eenmalig iets geweest zijn, maar ze wordt voor de zekerheid opgenomen en wel even door de mangel gehaald.

Wie maakt er even een nieuw deeltje? Ik moet verder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')