Ziek oogt ze niet, maar er speelt wel wat bij onze kleine meid (16 maanden). Ik heb besloten in dit topic er verder over te "praten" om niet het dreumes topic te overheersen en daar moet het ook leuk blijven natuurlijk.
Op 14 feb vertelt mijn zus dat ze bij Anouk onder haar middenrif een bultje heeft gevoeld. 15 feb heb ik het aangegeven bij het kdv en die belden mij 's middags of het niet beter was om naar de ha te gaan. Ook omdat ze niet goed at en wilde drinken. Dus die middag naar de ha, die vond het ook gek en heeft geregeld dat we 16 feb al bij de ka in het ziekenhuis terecht konden. Daar is die ochtend direct een echo gemaakt en waren dusdanig verontrust, dat zij onze gegevens hebben doorgestuurd naar het AMC.
Maandag werd ik eind van de ochtend gebeld dat wij 19 feb verwacht worden voor weer een echo en een gesprek met een kinderarts/oncoloog.
Uit de echo bleek dat er een gezwel in haar lever zit, de bloedwaardes gaven echter geen verhoging van een bepaalde stof waaruit zou blijken dat het kanker zou zijn. Dus op naar een mri.
Gisteren heeft de mri plaats gevonden, waarvan we vandaag de uitslag kregen; nog steeds geen duidelijkheid. De arts geeft aan een solide massa te zien, wat overeen zou komen met een kankergezwel, maar door die bloedwaardes word hij eigenlijk in de war gebracht.
De volgende stap is aankomende dinsdag een biopt. Dan zal ze weer onder narcose moeten, wat geen lolletje was. Arm kind, helemaal overstuur wakker. As vrijdag hebben we nog een gesprek met de arts.
Maar jeetje in wat voor achtbaan zitten we nu? Dit verwacht je niet als je op een vrijdag middag naar de ha gaat... gelukkig heeft ze zelf nergens last van (voor zover we weten uiteraard), het niet eten of drinken had er in elk geval niets mee te maken.