wij gebruiken thuis foto's als picto's daar heeft Roy meer mee dan met picto's. en op school zijn ze nu begonnen met pecs http://www.kennispleingeh(...)erking-dmv-PECS.html ze gaan daar eerst kijken hoe Roy het daar oppakt en dan word het hier thuis geintroduceerd als het allemaal goed gaat.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:52 schreef Fee-nix het volgende:
Bar mooi bed! Je bokito
UD fijn dat de verhuizing goed ging! Maar met dat hete weer lijkt het me inderdaad een heel vervelend klusje... Fijn dat het ook weer goed gaat met je meisje. En die foto's zijn leuk! Vooral die op die trampoline inderdaad!
Frups wat naar dat ze eerst uit haar dak ging, maar heel goed dat ze daarna bij jou t vertrouwen vond en dat het toch gelukt is! Nu afwachten maar...
Met J gaat het nog steeds erg goed op de opvang. We zien nu al (na 5 keer!) vooruitgang. Op de opvang zijn ze erg bezig met 'eerst dit en dan dat'. En nu doet hij dat thuis ook steeds. Dan zegt hij: 'eerst eten, dan spelen' bijvoorbeeld. Om dit nog extra te stimuleren en hem hierbij te ondersteunen, willen we thuis beginnen met het gebruik van picto's. Ik heb er heel wat van de juf mee naar huis gekregen gisteren. Super!
Wel een vraagje daarover: hebben jullie tips wat handig is daarvoor, qua ophangen? Ik wil ze allemaal lamineren in ieder geval. En dan op een magneetbord? Ofzo? Maar dan heb je wel veel magneetjes nodig... En ik wil in ieder geval de dagen van de week standaard onder elkaar op dat bord hebben hangen dan. Met naast elke dag het symbool voor 'huis' of 'school'. En dan de rest van de symbolen per dag wisselend.
Wat een fijn nieuws!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:52 schreef Fee-nix het volgende:
Bar mooi bed! Je bokito
UD fijn dat de verhuizing goed ging! Maar met dat hete weer lijkt het me inderdaad een heel vervelend klusje... Fijn dat het ook weer goed gaat met je meisje. En die foto's zijn leuk! Vooral die op die trampoline inderdaad!
Frups wat naar dat ze eerst uit haar dak ging, maar heel goed dat ze daarna bij jou t vertrouwen vond en dat het toch gelukt is! Nu afwachten maar...
Met J gaat het nog steeds erg goed op de opvang. We zien nu al (na 5 keer!) vooruitgang. Op de opvang zijn ze erg bezig met 'eerst dit en dan dat'. En nu doet hij dat thuis ook steeds. Dan zegt hij: 'eerst eten, dan spelen' bijvoorbeeld. Om dit nog extra te stimuleren en hem hierbij te ondersteunen, willen we thuis beginnen met het gebruik van picto's. Ik heb er heel wat van de juf mee naar huis gekregen gisteren. Super!
Wel een vraagje daarover: hebben jullie tips wat handig is daarvoor, qua ophangen? Ik wil ze allemaal lamineren in ieder geval. En dan op een magneetbord? Ofzo? Maar dan heb je wel veel magneetjes nodig... En ik wil in ieder geval de dagen van de week standaard onder elkaar op dat bord hebben hangen dan. Met naast elke dag het symbool voor 'huis' of 'school'. En dan de rest van de symbolen per dag wisselend.
Ja, wij gaan het eerst met picto's proberen (dezelfde die ze op de opvang gebruiken), maar als ik merk dat hij dat nog niet snapt, stap ik over op foto'squote:Op dinsdag 3 september 2013 15:20 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
wij gebruiken thuis foto's als picto's daar heeft Roy meer mee dan met picto's. en op school zijn ze nu begonnen met pecs http://www.kennispleingeh(...)erking-dmv-PECS.html ze gaan daar eerst kijken hoe Roy het daar oppakt en dan word het hier thuis geintroduceerd als het allemaal goed gaat.
Wat een mooie foto's van je kinderen UD en fijn dat de verhuizing geslaagd is!
Wij gebruiken een touwtje met wasknijpers.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:56 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja, wij gaan het eerst met picto's proberen (dezelfde die ze op de opvang gebruiken), maar als ik merk dat hij dat nog niet snapt, stap ik over op foto's.
Dat PECS gebeuren klinkt ook wel interessant.
En Lamb en Loj bedankt voor de tips, inmiddels heb ik inderdaad al die Hema-tape in m'n bezit. Behoorlijk wat picto's zijn al klaar. Nu nog het bord ophangen!
we vinden het jammer maar we kunnen er weinig aan veranderen,dit is gekomen door de bezuinigingen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:22 schreef Lamb29 het volgende:
Hoe vinden jullie het zelf dat hij weer van groep wisselt? Snel zeg in zo'n korte tijd 2x wisselen..
En spelbegeleiding, wat goed! Dat hoor je niet veel meer omdat het overal wegbezuinigd wordt. Ik heb de opleiding gedaan maar helaas kan ik zelf geen begeleidingen meer geven (Op mijn oude werk gaf ik een halve dag per week spelbegeleiding)
plopsaland vond hij erg leuk,is in veel attracties geweest en ze hebben hem niet gehoord.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:21 schreef livelink het volgende:
Hoe vond hij het in Plopsaland, Bar?
En jammer inderdaad, al die bezuinigingen. Hopelijk is Roy er nu meer aan toe dan vorig jaar.
Oh, dat heb ik meteen even gedaanquote:Op vrijdag 6 september 2013 15:27 schreef Adnap het volgende:
https://www.facebook.com/(...)60332&type=1&theater
Sturen jullie ook een kaartje naar Faber, hij wordt 4 morgen en hij heeft een neuroblastoom. Vul de code in bij Greetz (na aanmelden en hij is gratis !)
Dat lijkt me best vervelend Bar! Ik kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe is het hier met de kinderen en hun ouders?
wij merken goed dat Roy weer naar een grotere groep gaat,hij is weer gaan gooien met van alles,erg druk weer,veel huilen en gillen weer.
vrijdag worden we gebeld door de orthopedagoog voor een afspraak om hier mee om te gaan. Want wij weten het soms echt niet meer...
gisteren nog een moeilijk moment,Roy was naar Dirk scheele geweest met zijn klas. Zo jammer dat we van Roy zelf niks horen hoe het was. Toen moest ik ook weer even huilen.volgens de juf heeft hij genoten in elk geval.
ach ach, die arme meid, weer ziek.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat lijkt me best vervelend Bar! Ik kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit.
Hier ging het even wat minder. Vanaf woensdagmiddag was meisje slecht te pas. Niet willen eten, drinken met pijn en moeite en dat werd steeds slechter. 's avonds was het helemaal mis, alles kwam eruit, meisje werd slap en passief. 's nachts niet in de ligorthese gelegd, maar lekker in d'r box. Drama-nacht van woensdag op donderdag, we zijn er elk uur wel uit geweest. Gistermorgen nar de Kinderarzt, die kon eigenlijk niet veel vinden. Misschien was maag gewoon van streek (ze had wel vis gegeten op de Kiga). Gistermiddag at ze weer wat fruit, heeft wat pap gehad en dronk flink water(voor haar doen). Vanochtend was weer redelijk de oude, afgezien van een verlept gezicht van al het kotsen.
Maandag gaan we naar Oldenburg naar de orthopeed. Haar sta-apparaat moet aangepast worden, ze moet nieuwe orthese hebben en ze moet speciale schoenen hebben. Ook heb ik het idee dat haar heupjes pijn doen, dus daar wil ik het ook nog even over hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |