abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128292387
Jeetje Bar, ik kan me voorstellen dat je juist bij een ophoging van medicatie geen aanvallen verwacht. Ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft.
  woensdag 26 juni 2013 @ 20:46:26 #277
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128294721
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tinuviel het volgende:
Wat naar, dat hij door de verhoogde medicatie een aanval had. Kan me voorstellen, dat je dan schrikt. Mogen jullie toch meer medicatie geven of moet die nu weer omlaag?
nee hij blijft omhoog. Dit.ivm zijn gewicht die toeneemt. De neuroloog is bang dat zodra er weer een grote aanval komt dit alle vooruitgang teniet doet en dat.het dan weer lang duurd voor we weer op dit punt zijn.
Het duurd ongeveer 3weken voor roy zijn lichaam aan het verhoogde medicijn gewend is.
We hopen er maar het beste van en dat dit het weer was.vooralsnog gaat het goed,niks meer gezien,buiten dat roy vermoeiender is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:21:37 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128296685
Gatver Bar, wat naar weer! Hoop dat het snel gewend is en er geen aanvallen meer zullen volgen :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 27 juni 2013 @ 09:10:44 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128311136
hè Bar wat vervelend nou :( Hopen dat het bij die ene keer blijft!
pi_128311305
Oh Bar, dat is vervelend... hopelijk blijft het hierbij :*.
Fake it till you make it...
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:08:27 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128581499
Vanmorgen voor de laatste keer naar het cos geweest, een laatste onderzoek en gelijk het eindgesprek.
Dit keer geen grote schok of onduidelijkheden.
Het komt erop neer dat Roy wel heel goed vooruit gaat qua ontwikkeling, al moet zijn spraak nu echt op gang gaan komen, en daar gaan we nu dan ook met zijn allen aan werken.

Roy is qua ontwikkelingsniveau op 12 maand+ gezet zijn manier van doen, zijn spel, manier van communicatie,gedrag.
Verder ook autische spectrum kenmerken, daar hebben we nu een boek over mee naar huis gekregen.
Verder advies om opnieuw de thuishulp in te schakelen om zo samen te kijken hoe we beter met Roy zijn gedrag om kunnen gaan. en meer begeleiding op spelgebied.
En wat wij al tijden vermoeden qua adhd hun denken daar ook aan. al mogen ze dat nog niet in het verslag vastzetten omdat dat pas goed vastgesteld kan worden vanaf 6 jaar.

Maar bovenal veel lof, Roy doet het goed :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:19:03 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_128582009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:08 schreef _Bar_ het volgende:
Maar bovenal veel lof, Roy doet het goed :D
And that's all that matters! ^O^
pi_128582504
doet het goed, klinkt goed *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:43:50 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128585625
Fijn dat het zo goed gaat, Bar.
Maar ik kan me toch ook wel voorstellen dat je schrikt van het hele ontwikkelingsverhaal, autismespectrum en adhd. Dat is toch allemaal niet niks. Kennelijk waren jullie er al wel op voorbereid, omdat het niet tot een grote schok kwam.

Maar het belangrijkste is dat hij het momenteel gewoon lekker doet. Steek die complimenten maar lekker in je zak. Jullie hebben het verdiend!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128586416
Fijn dat Roy het zo goed doet! :*
pi_128591291
Bar wat fijn om te lezen dat Roy het goed doet. En ondanks dat je er natuurlijk liever helemaal niet mee te maken hebt lijkt het me wel fijn om te merken dat de artsen met jullie op een lijn zitten qua "diagnose". Ik hoop dat hij ook snel aan de opgehoogde medicatie is gewend zodat hij weer zijn eigen oude ik kan zijn. :*
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:06:14 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128593074
Tof Bar! ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128594415
Klinkt goed Bar.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:50:01 #289
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128739633
Heeft iemand van hier misschien tips hoe je een krijs/gil bui doorbreekt? Het zijn buien die hij krijgt als hij in zijn bed is, alles gaat goed, tot hij al 5 min in zijn bed ligt/staat en wij al weer beneden zijn.
De buien houden helaas ook lang aan, we halen hem nu telkens uit zijn bed wat iets helpt.

De leidsters hadden als tip zet hem in zijn wandelwagen voor de tv... maar dat vinden wij voor bedtijd niet handig en daarnaast zo overstuur krijg Roy amper in zijn wandelwagen :')
  maandag 8 juli 2013 @ 22:51:02 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128739689
Hallo Sandermans,

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat? en met jullie zoontje en met je vrouw?
  maandag 8 juli 2013 @ 23:21:24 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128741216
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:50 schreef _Bar_ het volgende:
Heeft iemand van hier misschien tips hoe je een krijs/gil bui doorbreekt? Het zijn buien die hij krijgt als hij in zijn bed is, alles gaat goed, tot hij al 5 min in zijn bed ligt/staat en wij al weer beneden zijn.
De buien houden helaas ook lang aan, we halen hem nu telkens uit zijn bed wat iets helpt.

De leidsters hadden als tip zet hem in zijn wandelwagen voor de tv... maar dat vinden wij voor bedtijd niet handig en daarnaast zo overstuur krijg Roy amper in zijn wandelwagen :')
Poeh, ik ken het probleem en heb niet echt hele goede tips.
Achteraf bleken het allemaal angsten te zijn, waar ik het toendertijd geinterpreteerd had als drifbuien. Het ging bij ons beter toen we Job en Katja samen op 1 kamer lieten slapen. De aanwezigheid van Katja hielp kennelijk tegen die angsten. En sinds dat hij niet meer in een ledikant slaapt en zelf uit zijn bed kan, gaat hij als hij 's nachts bang is zelf naar Katja toe of naar ons toe.

Maar ja, dat zijn tips die jou nu weinig helpen, sorry. En ik weet natuurlijk niet of het bij Roy ook om angst gaat. Maar als dat het wel is, dan is uit bed halen en bij jullie laten zijn ook het enige wat je kunt doen, volgens mij. Sterkte :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:24:00 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128747455
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:50 schreef _Bar_ het volgende:

Kun je niet bij hem gaan liggen op een matrasje naast zijn bed?
Dan hou je hem wel op zijn kamer/in zijn bed en leer je hem geen 'verkeerd' patroon, maar dan is er toch iemand bij hem voor zijn veiligheid/ter geruststelling.
Lampje/muziekje aan (projector?)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 juli 2013 @ 08:44:41 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128748206
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 07:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Kun je niet bij hem gaan liggen op een matrasje naast zijn bed?
Dan hou je hem wel op zijn kamer/in zijn bed en leer je hem geen 'verkeerd' patroon, maar dan is er toch iemand bij hem voor zijn veiligheid/ter geruststelling.
Lampje/muziekje aan (projector?)
of deur op een kier, en dan in de kamer op de grond een boek gaan zitten lezen in t licht van de gang?
dan ben je er wel maar niet meteen volle aandacht voor het kind?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128748453
Dat wat Ynske zegt deden wij ook. Ik ging in de deuropening zitten, op een gegeven moment was 1 been in de kamer voldoende en daarna ben ik boven wat gaan "rommelen" en zo stapje voor stapje afbouwen...
pi_128757762
Bar houdt Roy van muziek? Dan kan je ook overwegen om een cd aan te zetten in zijn kamer. Die stopt vanzelf en dan is Roy misschien al in slaap voor hij zijn kan driftbui krijgen. Misschien vindt hij de stilte gewoon vervelend.

Sommige kinderen hebben er ook baat bij om goed stevig ingepakt in bed te liggen. Dan voelen ze zich veiliger. Mijn zoontje deed dat zelf. Hij wikkelde het dekbed en zijn sneldrooghanddoek die hij als knuffellap gebruikte strak om zich heen. Dat was de enige manier waarop hij de prikkels kon uitsluiten. 's Nachts moest ik hem wel uitpellen, want dan was hij vaak nat van het zweet. Hij was toen wel wat ouder dan Roy nu is.

Wij hebben iig goed nieuws. Zoon (nu zoon, want baard in zijn keel haha) is met een supermooi rapport over en dochter is geslaagd!!!! Ik ben zo blij dat ze geslaagd is, want ze deed een hoop dingen gewoon niet, want dat was saaaiii.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:18:07 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128768464
Wauw lionessa, wat een goed nieuws!
Fijn! :Y
pi_128771212
Lionessa, fijn!!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:10:24 #298
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128778571
Wij mogen echt niet bij Roy op de kamer of in de buurt van zijn, dat werkt hier totaal averechts :{ Echt het enige wat nu helpt is Roy uit zijn bed halen en beneden nog even laten spelen.

Bij ons in bed gaat ook niet, dan breekt hij de hele slaapkamer af 8-)

Muziekje hebben we maar door het gekrijs hoort Roy dat niet :+

@Lionessa *O* heerlijke berichten *O*
pi_128785673
Jeetje Bar heftig allemaal.
Wat ik hier als tip heb is eigenlijk hetzelfde als Lionessa.
In het dekbed rollen of de dekbedhoes.
En een monotoom geluid in de kamer zoals een ventilator.

Hier is m'n zoon trouwens geslaagd voor zijn diploma en gaat nu Havo doen.
Heeft tegenwoordig een dinntje en bijbaantje.
Ben supertrots!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:17:20 #300
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129007690
Hoi allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik wil hier wel graag mijn verhaal doen. Ben bezig met wat dingetjes van me af te schrijven. Eerder al in 'Hoe gaat het met ons', maar volgens mij past dit verhaal beter hier. Het gaat over m'n zoontje van 3.

Ik denk dat ik alleen eerst even dit topic sluit... want ik zie dat er nog maar 2 posts over zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')