abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:28:00 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128582427
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het probleem met deze Berber-prinsjes is heel makkelijk op te lossen door ze naar opvoedingskampen te sturen. Laat ze maar eens leren wat discipline, normen en waarden inhoudt voordat ze weer terug de maatschappij in kunnen.
Prinsjes zou ik ze niet noemen, want hun Nederlandse leeftijdsgenoten worden over het algemeen materialistisch meer in de watten gelegd. Kinderen van gastarbeiders en behoren veelal tot de onderklasse van de samenleving. Het is algemeen bekend dat de meeste straatcriminaliteit door mensen uit de onderklasse wordt gepleegd. Heeft weinig te maken met roots. Plaats een kind van een Marokkaanse gastarbeidersgezin in een rijkere buurt met ouders die bekend zijn het het land, met haar normen en waarden en het geld hebben om het kind te geven wat het nodig heeft en het zal een nette burger worden. Plaats daarentegen een kind uit een gegoede buurt al van jongs af aan in een arme buurt met achterstandswoningen en dito ouders en je hebt een grotere kans dat het zich op latere leeftijd gaat misdragen.
pi_128582469
Ik heb denk ik een stukje discussie gemist, maar ik snap niet echt het verband tussen de hoeveelheid kinderen die vrouwen baren en het feit dat grof geweld normaal wordt gevonden door jonge Marokkanen.

Of je nou 2 of 10 kinderen opvoedt, je hebt ze gewoon normen en waarden bij te brengen. Kennelijk slagen ouders daar niet in, vanwege onwil, onkunde of een combinatie van beide factoren.
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:40:48 #63
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128583057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:36 schreef ReplaR het volgende:
Nog een leuk stuk:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers

Heeft dus niets met Nederland te maken, ze stonden in de 17e eeuw! dus al bekend als de schrik van de middelandse zee.
Beter keer je terug naar de tijd van de Numidiërs en verklaar je aan ons waarom deze jongeren zich in voornamelijk de Randstad stevig misdragen? Dude, dat is 300 a 400 jaar geleden. Iets met oude koeien. Iedereen kan het op deze manier spelen. Zullen we even tegenover elkaar zetten hoeveel Nederlanders er aan het Oostfront en in het verzet vochten en dat tegen elkaar afzetten. Best schrikbarende cijfers. Laat de Barbarijse zeerovers hier buiten, dan laat ik de recente geschiedenis van Nederland en haar mensen er buiten. Ook ik kan het heel smerig spelen. Zul je versteld van staan.
pi_128583178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Pim Fortuyn :Y
Door wie werd pim vermoord? Volkert Al-graaf?
pi_128583202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Veel kinderen? Je weet echt niet waar je het over hebt als ik deze post aanschouw. Marokkaans-Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld 2,5 kinderen vandaag de dag. Dat is de laatste jaren al aanzienlijk minder geworden. Aantal jaren geleden stond dat nog op 3,2 kinderen. Autochtonen krijgen gemiddeld 1,8 kinderen. Wijs mij eens aan waar die mensen veel kinderen krijgen. Dat was de oude generatie die veel kinderen kreeg, maar dat is alweer zoveel jaren geleden. Nieuwe generatie krijgt 2/3 kinderen en dan houdt het bij de meesten op. Van veel kinderen is tegenwoordig geen sprake meer. Haal die duim maar uit je mond. Speeltijd is voorbij!

Tevens is die leeftijd dat die vrouwen überhaupt in het huwelijksbootje stappen gestegen. Tegenwoordig zijn de meesten dan al de leeftijd van 25 jaar ontstegen. Dat schuift allemaal op. Je kunt wel uitspraken doen, maar doe geen uitspraken als je er totaal geen verstand van hebt. Wat het tuig doet staat van bepaalde onderwerpen zoals de gemiddelde geboortes per groep ver af. Je kunt niet alles op een hoopje gooien. Kortom schoenmaker blijf bij je leest.

Het is wel heel duidelijk waar de politieke wind vandaan komt waaien vanuit jouw kant. Totaal geen verstand van zaken en alles halen uit de media en denken dat je een soort van expert op dit gebied bent. Laat ik je uit die droom halen. Je weet weinig tot niks over deze groepen en ik ga je kennis ook niet vergroten. Verdiep je er eens in, maar dan buiten de media.

Marokkaanse vrouw krijgt gemiddeld 2,5 kinderen.
Mja, de jongeren die nu 15-25 zijn, groeiden nog wel vaak in grotere gezinnen op, hè. Dat valt moeilijk te ontkennen IMO. Dat er de gezinnen nu kleiner worden zal er ontegenzeggelijk voor zorgen dat er minder problematiek ontstaat.
pi_128583305
Goed dat ze dit zelf naar voren brengen, geeft ze toch weer wat krediet vind ik. Hopelijk zullen ze ook kritisch naar zichzelf als groep kunnen kijken en kunnen ze daadwerkelijk dingen veranderen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128583478
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb denk ik een stukje discussie gemist, maar ik snap niet echt het verband tussen de hoeveelheid kinderen die vrouwen baren en het feit dat grof geweld normaal wordt gevonden door jonge Marokkanen.

Of je nou 2 of 10 kinderen opvoedt, je hebt ze gewoon normen en waarden bij te brengen. Kennelijk slagen ouders daar niet in, vanwege onwil, onkunde of een combinatie van beide factoren.
Zo simpel is het niet. Verbijsterend dat je daar nog nooit kennis van hebt genomen.

Genoeg mensen met een keurige opvoeding die opgroeien tot iets anders dan de ouders voor ogen hadden.
pi_128583589
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:49 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Verbijsterend dat je daar nog nooit kennis van hebt genomen.

Genoeg mensen met een keurige opvoeding die opgroeien tot iets anders dan de ouders voor ogen hadden.
Waar gaat het in jouw optiek mis dan? Enlighten me.
pi_128583591
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:49 schreef NomanIW het volgende:
Op zo'n grote schaal is het dan niet meer een normale afwijking...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128583791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de jongens die de kar op negatieve wijze trekken een persoonlijkheidsstoornis hebben doordat ze thuis en buiten huis te maken hebben met twee conflicterende wereldbeelden en zodoende geen normale karakterontwikkeling doormaken. Ga maar na, je kunt thuis niet praten over buiten en buiten niet over thuis.

Borderline bijvoorbeeld, past prima in het plaatje.

En ik vermoed dat deze jongens anderen meetrekken.
pi_128583876
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:58 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de jongens die de kar op negatieve wijze trekken een persoonlijkheidsstoornis hebben doordat ze thuis en buiten huis te maken hebben met twee conflicterende wereldbeelden en zodoende geen normale karakterontwikkeling doormaken. Ga maar na, je kunt thuis niet praten over buiten en buiten niet over thuis.

Zou kunnen. En om er meteen nog maar een ander taboe tegenaan te gooien: een grote groep betrokkenen heeft een nogal laag IQ.
pi_128583963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.
pi_128583994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou kunnen. En om er meteen nog maar een ander taboe tegenaan te gooien: een grote groep betrokkenen heeft een nogal laag IQ.
Ook die zullen er tussen zitten, al moet ik zeggen dat ik me vaker heb verbaasd over de intelligentie van de niet al te zuivere Marokkanen die ik ken dan over hun stupiditeit. Maar wat je er vervolgens mee doet is een tweede.

Maar domme mensen zullen idd makkelijker meegezogen worden door "kwaadwillenden".
pi_128584687
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.
Waarom zou je je niet mogen afzetten tegen de maatschappij?
pi_128584762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat kan je van de gehele gevangenispopulatie zeggen natuurlijk.
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:23:13 #76
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128584787
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Mja, de jongeren die nu 15-25 zijn, groeiden nog wel vaak in grotere gezinnen op, hè. Dat valt moeilijk te ontkennen IMO. Dat er de gezinnen nu kleiner worden zal er ontegenzeggelijk voor zorgen dat er minder problematiek ontstaat.
Huidige gezinnen zijn naar Nederlandse maatstaven groot, maar dat is niet verwonderlijk omdat de ouders vers uit Marokko zijn ingevlogen. De generatie die hier geboren is, daar ligt het gemiddelde op 2,5 kinderen.
pi_128584855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Huidige gezinnen zijn naar Nederlandse maatstaven groot, maar dat is niet verwonderlijk omdat de ouders vers uit Marokko zijn ingevlogen. De generatie die hier geboren is, daar ligt het gemiddelde op 2,5 kinderen.
Het is ook niet verwonderlijk, maar in de criminologie is het wel geaccepteerd dat gezinsgrootte een voorspellende variabele is wb crimineel gedrag in de puberteit.
pi_128584858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:22 schreef Fides het volgende:

[..]

Dat kan je van de gehele gevangenispopulatie zeggen natuurlijk.
Je zou alleen uit je nek zwetsen. Genoeg intelligente criminelen.
pi_128584876
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Het is ook niet verwonderlijk, maar in de criminologie is het wel geaccepteerd dat gezinsgrootte een voorspellende variabele is wb crimineel gedrag in de puberteit.
Maar dat is geen causale relatie. En dus geen antwoord.
pi_128584941
En zolang veel criminologen doen alsof crimineel gedrag een afwijking is in plaats van een doodgewone variatie, zou ik die tak van wetenschap met een flinke korrel zout nemen.
pi_128584979
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Mag, maar op welke manier? Anders kleden? Of ander eet en drinkgedrag? Slapen als een vleermuis? Prima. Maar het wordt een probleem wanneer de maatschappij er last van heeft. Onbeschoft gedrag bijvoorbeeld.
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:27:55 #82
322645 Voorschrift
See if I care
pi_128584987
Prima toch, weet het KLPD ook wat de oplossing is voor jonge Marokkanen die over de schreef gaan; grof geweld toepassen.

Ik zeg doen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_128584994
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:24 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Je zou alleen uit je nek zwetsen. Genoeg intelligente criminelen.
Ja, maar nog veel meer domme. Het idee in de gevangenispopulatie is overduidelijk lager als in de nomale populatie. Genoeg onderzoeken die aantonen dat (laag) IQ een goede voorspeller is voor crimineel gedrag, ook wanneer groepen gematcht zijn op achtergrond factoren.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Maar dat is geen causale relatie. En dus geen antwoord.
Mwah, het maakt wel onderdeel van een proces (gezinsgrootte -> opvoeding/supervisie -> crimineel gedrag) waarin toevallig met een redelijke zekerheid causaliteit is vast te stellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fides op 04-07-2013 16:34:28 ]
pi_128585022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef NomanIW het volgende:
En zolang veel criminologen doen alsof crimineel gedrag een afwijking is in plaats van een doodgewone variatie, zou ik die tak van wetenschap met een flinke korrel zout nemen.
Dat doen criminologen juist niet over het algemeen. En aangezien die variatie niet "doodgewoon" is (criminaliteit is namelijk niet evenredig verdeeld over (leef)tijd, ruimte, geslacht, etniciteit, etc.) en grote maatschappelijke gevolgen heeft is het verschijnsel natuurlijk wel het onderzoeken waard.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fides op 04-07-2013 16:39:40 ]
pi_128585860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:28 schreef Fides het volgende:

[..]

Dat doen criminologen juist niet over het algemeen. En aangezien die variatie niet "doodgewoon" is (criminaliteit is namelijk niet evenredig verdeeld over (leef)tijd, ruimte, geslacht, etniciteit, etc.) en grote maatschappelijke gevolgen heeft is het verschijnsel natuurlijk wel het onderzoeken waard.
Genoeg prut over "the criminal mind" anders, daar doel.ik op.

Neurodiversiteit hoeft ook helemaal niet evenredig verdeeld te zijn. Geen idee hoe je daar bij komt.

En et spelen natuurlijk veel factoren mee in de uiteindelijke uitkomst. Dus dat is te makkelijk gezegd.
pi_128585970
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Mag, maar op welke manier? Anders kleden? Of ander eet en drinkgedrag? Slapen als een vleermuis? Prima. Maar het wordt een probleem wanneer de maatschappij er last van heeft. Onbeschoft gedrag bijvoorbeeld.
Het is een probleem omdat anderen menen mij privileges te moeten geven danwel ontnemen.

Helder bezien heb ik net zoveel recht wetten te overtreden als een ander heeft wetten te maken.

Het is maar net waar iemands hart ligt, maar mensenwetten zijn slechts dat.
pi_128586094
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:50 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Het is een probleem omdat anderen menen mij privileges te moeten geven danwel ontnemen.

Helder bezien heb ik net zoveel recht wetten te overtreden als een ander heeft wetten te maken.

Het is maar net waar iemands hart ligt, maar mensenwetten zijn slechts dat.
Afgezien van of deze filosofie klopt of niet, dit is niet hoe de gemiddelde 'bontkraag' het ziet. Het is heel simpel, het is stoer en tof om tegen de regels in te gaan, mensen lastigvallen, overvallen etc.
pi_128586095
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:48 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Genoeg prut over "the criminal mind" anders, daar doel.ik op.

Neurodiversiteit hoeft ook helemaal niet evenredig verdeeld te zijn. Geen idee hoe je daar bij komt.

En et spelen natuurlijk veel factoren mee in de uiteindelijke uitkomst. Dus dat is te makkelijk gezegd.
Ja, de (neuro-)biologische theorieen zijn 1 van de vele paradigma's, maar geenszins de leidende/gangbare theorieën. Op congressen houdt misschien maar 1 op de 20 presentaties/sessies zich bezig met deze theorieën. Nu wel met een revival bezig door Adrian Raine, maar die erkent ook dat het leggen van causale relaties lastig is. Wel een interessant boek: A. Raine: The Anatomy of Violence: The Biological Roots of Crime
pi_128586281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Afgezien van of deze filosofie klopt of niet, dit is niet hoe de gemiddelde 'bontkraag' het ziet. Het is heel simpel, het is stoer en tof om tegen de regels in te gaan, mensen lastigvallen, overvallen etc.
Ik ken heel wat delinquenten, en bontkraagjes zijn ook maar een groepje.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef Fides het volgende:

[..]

Ja, de (neuro-)biologische theorieen zijn 1 van de vele paradigma's, maar geenszins de leidende/gangbare theorieën. Nu wel met een revival bezig door Adrian Raine, maar die erkent ook dat het leggen van causale relaties lastig is.
Uiteraard. Maar aangezien het politiek van het grootste belang is dat in de pas lopen de natuur is en er vanaf wijken een gevaarlijke afwijking, zullen dergelijke theorieen nog een tijd op de achtergrond blijven denk ik.
pi_128586374
Volgens mij heeft het meer met inteelt (van welke generatie dan ook) te maken dan met een laag iq of armoede. Alleen is daar weinig onderzoek naar gedaan en is het derhalve nogal controversieel.

Je ziet in ieder geval een vergelijkbare trend bij Roma-zigeuners.
pi_128587159
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:54 schreef GVU het volgende:

[..]

Hey een PVV-tokkie gesignaleerd.
Hey een marokkaanse straatterorrist gesignaleerd.
pi_128587493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Marokkaanse jongeren zijn steeds vaker betrokken bij zeer gewelddadige criminaliteit, van liquidaties tot geweld op straat. Daarom luidt de Marokkaanse gemeenschap vanaf vandaag de noodklok. 'Geweld is gewoon aan het worden voor de jeugd', vertelt Ibrahim Wijbenga, veldwerker in Amsterdam Nieuw-West, in het AD.

'Geweld en wapens zijn gewoon aan het worden onder Marokkaanse jongeren. Dat heeft al zeker twaalf levens gekost en dat kan simpelweg niet,' zegt de zoon van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder opgewonden.

Wijbenga en een groep andere invloedrijke Marokkanen (zoals imam Yassin el Forkani) gooien vanaf vandaag de knuppel in het hoenderhok. Ze willen met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten.

'De angst en zorg in de Marokkaanse gemeenschap over het toenemend excessieve geweld en afrekeningen in het criminele circuit,' zo vatten ze het samen.

Hoe groot is dat probleem?
'Dat is behoorlijk. Een grove telling levert in het afgelopen jaar al twaalf doden op. Kijk ook naar de incidenten die het nieuws halen. Het excessieve geweld bij de dubbele liquidatie in de Staatsliedenbuurt in Amsterdam. Daar is met oorlogsmateriaal geschoten.'

Maar dat zijn geharde criminelen. Toch niet 'gewone jongeren'?
'Helaas beperkt dit zich niet tot criminelen. We zien ook steeds vaker Marokkaanse jongeren die je bijna 'gewoon' zou kunnen noemen. Die een baan hebben of een studie volgen, maar die in een ruzie op straat naar wapens grijpen. Vroeger losten ze het op met woorden of een klap, nu dragen ze een mes bij zich of een vuurwapen. Dit weekend nog in Eindhoven, waar een jongen is neergestoken. En dit speelt in heel Nederland. Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Amsterdam, dit is overal.'

Zijn dit 'alleen' Marokkanen?
'Zeker niet. Zij zeggen: de Antillianen gaan ook gewapend over straat. De woonwagenkampers ook. Dan moeten wij ook wel. Zo zien ze het, een wedloop. We moeten echter niet heen en weer wijzen, maar onze verantwoordelijkheid nemen. Daarom agenderen we dit. Wat voor Marokkanen wel in het bijzonder geldt, is dat dit het einde van de stijgende lijn is van 15 jaar overlast en criminaliteit. Eerst was er overlast van hangjongeren, daarna volgde kleine criminaliteit en nu is het openlijk geweld, liquidaties, ontvoeringen en ripdeals.'

De politie voorspelde 5 jaar geleden al dat de 'nieuwe Holleeder' een Marokkaan zou zijn. Of het nu de aanslag met een granaatwerper was op de rechtbank van Amsterdam, de zwaarbewapende overval op waardetransporteur Brinks, of liquidaties van Amsterdam tot Antwerpen: steeds hadden Marokkanen een rol.

Lees het interview met Ibrahum Wijbenga verder in het AD van vandaag.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geweld-normaal.dhtml
Heb je de marokkaanse gemeenschap al bedankt voor de schade die ze anderen hebben toegebracht?

En wanneer kan de westerste gemeenschap hun excuses aanhoren met de geleden schade door de jaren heen?
pi_128587635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:00 schreef Stezo het volgende:
Volgens mij heeft het meer met inteelt (van welke generatie dan ook) te maken dan met een laag iq of armoede. Alleen is daar weinig onderzoek naar gedaan en is het derhalve nogal controversieel.

Je ziet in ieder geval een vergelijkbare trend bij Roma-zigeuners.
Al die Marokkanen lijken ook zo op elkaar. Zal wel inteelt zijn.
pi_128587693
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Al die Marokkanen lijken ook zo op elkaar. Zal wel inteelt zijn.
Knap hoor dat je je erin herkent.
pi_128587709
Marokkaanse jongeren die de criminaliteit betreden hard aanpakken, pak hun paspoort af, stuur ze terug naar Marokko zodat ze lekker kunnen rotten in de Marokkaanse gevangenis waar geen luxe te vinden is. Waarom deze laksheid O Nederland? Waarom deze achterlijkheid O Nederland?

Een bezorgde Marokkaan.....
pi_128587723
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb je de marokkaanse gemeenschap al bedankt voor de schade die ze anderen hebben toegebracht?

En wanneer kan de westerste gemeenschap hun excuses aanhoren met de geleden schade door de jaren heen?
Kun jij trouwens niet eerst ff je excuses aanbieden aan alle slachtoffers van de rooms-katholieke kerk? Hebben we dat iig gehad.
pi_128587904
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun jij trouwens niet eerst ff je excuses aanbieden aan alle slachtoffers van de rooms-katholieke kerk? Hebben we dat iig gehad.
Nee daar ik niet in verzonnen personen geloof, niet kerkelijk en ook geen subsidieslurper ben en ook niet crimineel.
pi_128587986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Knap hoor dat je je erin herkent.
We hebben dezelfde moeder en zijn vader is weer mijn broertje. Dan krijg je dat.
pi_128588044
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben dezelfde moeder en zijn vader is weer mijn broertje. Dan krijg je dat.
Ah, bedankt voor je bevestiging dat je inteelt bent. Had niet anders verwacht.
pi_128588126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, bedankt voor je bevestiging dat je inteelt bent. Had niet anders verwacht.
Ben je ook zo bijtgraag in bed?
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 17:42:10 #101
137949 Disana
pi_128588239
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D
pi_128588245
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoiets heeft Jan Smit ook, alleen is zijn zus ook zijn nicht.
pi_128588284
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Joh, ga lekker op het Tahirplein vrouwen aanranden of naar Syrie om je te offeren voor de sharia.
pi_128588374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Joh, ga lekker op het Tahirplein vrouwen aanranden of naar Syrie om je te offeren voor de sharia.
Dat was een ja hè? O+
pi_128588463
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zoiets heeft Jan Smit ook, alleen is zijn zus ook zijn nicht.
Zie je wel, daar krijg je dus al dat gezeik van.

En Dr. Nikita is de zus van de ex van Jan Smit toch? O+
pi_128588480
Dr. Chiquita bijt zo je ballen eraf.
pi_128588525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat was een ja hè? O+
Ah, je bent dus zo'n heldhaftige sissende hoerroeper als meisjes niet op je reageren.
pi_128588561
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:49 schreef Specularium het volgende:
Dr. Chiquita bijt zo je ballen eraf.
Dat heeft ie niet eens, alleen een grote bek.
pi_128588667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, je bent dus zo'n heldhaftige sissende hoerroeper als meisjes niet op je reageren.
Nee, erger nog. Zo'n gorilla die oergeluiden maakt en de tong uit z'n bek hangt bij het zien van iets schoons. Dat als je er naast staat je afvraagt of je nu op de metro in Blijdorp staat te wachten.
pi_128588716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat heeft ie niet eens, alleen een grote bek.
Jij kan het weten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:06:26 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_128588978
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Aardig correct omschreven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_128588996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, erger nog. Zo'n gorilla die oergeluiden maakt en de tong uit z'n bek hangt bij het zien van iets schoons. Dat als je er naast staat je afvraagt of je nu op de metro in Blijdorp staat te wachten.
_O-
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:38:25 #113
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_128594419
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef NomanIW het volgende:

[..]

dat mag altijd maar sommige weten niet dat het afzetten tegen de maatschappij ook zonder geweld kan.

maar de meeste mensen die kunnen alleen maar met geweld iets oplossen want als ze moeten praten dan houd het al snel op.
Want ze weten vaak niet eens waar , hoe of wat ...
Zijn dus snel geïrriteerd als iemand hen aanspreek , en dat maakt hun weer machteloos en grijpen ze naar geweld.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:55:10 #114
117098 Hathor
Effe niet
pi_128595124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat mag altijd maar sommige weten niet dat het afzetten tegen de maatschappij ook zonder geweld kan.

maar de meeste mensen die kunnen alleen maar met geweld iets oplossen want als ze moeten praten dan houd het al snel op.
Want ze weten vaak niet eens waar , hoe of wat ...
Zijn dus snel geïrriteerd als iemand hen aanspreek , en dat maakt hun weer machteloos en grijpen ze naar geweld.
Dat is dus niet bepaald machteloos.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:25:31 #115
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_128596513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is dus niet bepaald machteloos.
wel als het gaat op puur alleen het Woord te gebruiken dus zonder geweld.
Dat is waar ik op doelde , ze weten vaak niet eens zich te kunnen verweren zonder dat ze boos of agressief worden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:59:20 #116
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_128601772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hey een marokkaanse straatterorrist gesignaleerd.
Gewoon een Nederlander, tokkie.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_128603884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Veel kinderen? Je weet echt niet waar je het over hebt als ik deze post aanschouw. Marokkaans-Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld 2,5 kinderen vandaag de dag. Dat is de laatste jaren al aanzienlijk minder geworden. Aantal jaren geleden stond dat nog op 3,2 kinderen. Autochtonen krijgen gemiddeld 1,8 kinderen. Wijs mij eens aan waar die mensen veel kinderen krijgen. Dat was de oude generatie die veel kinderen kreeg, maar dat is alweer zoveel jaren geleden. Nieuwe generatie krijgt 2/3 kinderen en dan houdt het bij de meesten op. Van veel kinderen is tegenwoordig geen sprake meer. Haal die duim maar uit je mond. Speeltijd is voorbij!

Tevens is die leeftijd dat die vrouwen überhaupt in het huwelijksbootje stappen gestegen. Tegenwoordig zijn de meesten dan al de leeftijd van 25 jaar ontstegen. Dat schuift allemaal op. Je kunt wel uitspraken doen, maar doe geen uitspraken als je er totaal geen verstand van hebt. Wat het tuig doet staat van bepaalde onderwerpen zoals de gemiddelde geboortes per groep ver af. Je kunt niet alles op een hoopje gooien. Kortom schoenmaker blijf bij je leest.

Het is wel heel duidelijk waar de politieke wind vandaan komt waaien vanuit jouw kant. Totaal geen verstand van zaken en alles halen uit de media en denken dat je een soort van expert op dit gebied bent. Laat ik je uit die droom halen. Je weet weinig tot niks over deze groepen en ik ga je kennis ook niet vergroten. Verdiep je er eens in, maar dan buiten de media.

Marokkaanse vrouw krijgt gemiddeld 2,5 kinderen.
Een heel verhaal waarin je tegen mij tekeer gaat, maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat IK die bewering helemaal niet heb gedaan. Ik reageerde slechts op Fides:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Of ze worden uberhaupt te weinig in de gaten gehouden want veel kinderen+klein huis=veel buiten zijn = weinig supervisie.

Mijn reactie op die bewering (waarbij ik dus in het midden laat wat het waarheidsgehalte daarvan is) was: veel kinderen = eigen keuze = veel op straat = verwaarlozing = kindermishandeling.

En los van afkomst of etniciteit, staat mijn reactie als een huis. Ik zal 'm nog eens stap voor stap met je doornemen:

1) Niemand wordt gedwongen om veel kinderen te nemen, DUS is de aanwezigheid van veel kinderen de eigen keuze.
2) Ook wordt niemand die klein(er) behuisd is gedwongen om een groter gezin te stichten dan zijn/haar huis aankan, DUS is het eventuele gevolg dat de kinderen veel op straat rondhangen, eveneens een gevolg van die eigen keuze.
3) Kinderen die veel op straat rondhangen (zeker als dat 's-avonds laat - zeg na 21.00 uur - of in de winter na zonsondergang) het geval is, kunnen dat niet doen zonder medeweten en/of medewerking van hun ouder(s), DUS opnieuw het gevolg van keuzes (zowel van kind zelf, als van de ouder(s)).
4) Noem mij maar ouderwets, maar kinderen horen in mijn optiek NIET veelvuldig of stelselmatig op straat rond te hangen. Dat betekent namelijk dat het kind geen veilig en prettig thuis heeft. Ouders die hier nalatig in zijn, maken zich DUS schuldig aan verwaarlozing. Want ouders zijn hun kinderen meer verplicht dan alleen maar voedsel en kleding. Een veilig thuis hoort zeker OOK bij de eerste levensbehoeften en DUS de basale zorgplicht die ouders hebben.
5) En aangezien verwaarlozing simpelweg valt onder de noemer kindermishandeling (zie ook de wet), maken deze ouders zich DUS schuldig aan kindermishandeling.

Heb ik het in dit hele relaas persé over marokkanen? Nee dus. Dit staat helemaal los van etniciteit. Het zou net zo goed op kunnen gaan voor kampers of tokkies of welke andere relatief arme en/of cultureel afwijkende groep, aangezien ik het gedrag en niet de afkomst centraal zet.

Kortom, jij beschuldigt mij van bias, terwijl jij je daar meer schuldig aan maakt dan mij. Dit deed je ook in een ander topic, waarbij ik op basis van gedrag, een vreemde zonder meer afwijs.

Een in onze buurt zit een welbekende groep kut-marokkanen, die behoorlijk crimineel zijn. O.a. vanwege drugsdealen, hennepplantages en andere ongein. Het IS nou eenmaal niet anders. En als daar een wildvreemde nieuwe jongen bijstaat, zelfs als jij dat bent, dan scheer ik die over dezelfde kam als de rest van het gezelschap. Al was het maar zolang hij in dat gezelschap IS.

Dit is geen discriminatie op basis van afkomst, waar jij steeds maar op wijst, maar op basis van gedrag. Ik ga uit principe niet om met criminelen. Ik wil helemaal niks met hen te maken hebben. Dat mag jij snobistisch en fout vinden, maar dit is in mijn optiek hoe fatsoenlijke mensen zich gedragen. Het gaat bij ons toevallig om een groep kut-marokkanen, het IS nou eenmaal niet anders, maar had in een andere plaats of buurt net zo goed een groep met een andere afkomst kunnen zijn.

Anders gezegd: iemand die een goede vriend van Holleeder is, kan nooit een kennis, laat staat vriend, van mij zijn!
pi_128604877
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Prinsjes zou ik ze niet noemen, want hun Nederlandse leeftijdsgenoten worden over het algemeen materialistisch meer in de watten gelegd. Kinderen van gastarbeiders en behoren veelal tot de onderklasse van de samenleving. Het is algemeen bekend dat de meeste straatcriminaliteit door mensen uit de onderklasse wordt gepleegd. Heeft weinig te maken met roots. Plaats een kind van een Marokkaanse gastarbeidersgezin in een rijkere buurt met ouders die bekend zijn het het land, met haar normen en waarden en het geld hebben om het kind te geven wat het nodig heeft en het zal een nette burger worden. Plaats daarentegen een kind uit een gegoede buurt al van jongs af aan in een arme buurt met achterstandswoningen en dito ouders en je hebt een grotere kans dat het zich op latere leeftijd gaat misdragen.
Vet van mij. Heel verhaal, maar de kern is het vetgedrukte. Het gaat niet om geld, anders zou elke arm kind automatisch een crimineel worden en dat is gewoon onzin!

Wat veel belangrijker is, is dat de ouders betrokken zijn bij hun kinderen en hen allemaal geven wat zij nodig hebben. Dat zijn naast de basale zorg, ook een luisterend oor. Een veilig toevluchtsoord. Een in hun levensfase en wereld geïnteresseerde ouder, die voor zover mogelijk en passend is, ook actief meedoet en meeleeft. De ouder moet absoluut betrouwbaar - en dus consequent - zijn. En bereid zijn om zich ook in het kind te verplaatsen.

En als aller- aller- allerbelangrijkste (en tegelijk ook het aller- aller- allermoeilijkste): het goede voorbeeld geeft. Als jij niet wilt dat je kind liegt, mag jij ook niet liegen. Dat betekent dus nooit liegen. Ook geen kleine leugentjes. Ook niet tegen anderen. Helemaal nooit. En als je het wel doet, en je wordt betrapt: dan moet je door het stof, uitleggen waarom je gelogen hebt en je excuus aanbieden.

Al deze zaken kosten geen cent, althans, zijn niet in geld uit te drukken en liggen in principe bij iedereen in z'n macht. Het verschil zit 'm in de investering (smal pun intended) waartoe de ouder bereid is.
pi_128605467
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Elfletterig het volgende:

Normen en waarden bijbrengen is een verantwoordelijkheid van de ouders. Dat staat zonder meer vast. Er werd eerder gesteld dat veel kinderen = veel op straat = criminaliteit of zoiets. Ben het effe kwijt, was mijn stelling ook niet.

In het algemeen denk ik wel dat het hebben van meerdere kinderen cq een groot gezin, uiteraard zo zijn consequenties zal hebben vwb de woonruimte en/of welvaart. Dat is niet anders dan logisch, maar ook eigen keuze en dus eigen verantwoordelijkheid.

Een nicht van mij heeft 6 kinderen, ik heb er maar 1. Onze levens verschillen nogal van elkaar, maar zijn wel het gevolg van verschillende keuzes. Ik kan bijv. als ik iets leuks voor mijn dochter zie, dit in een opwelling meenemen of haar lekker te verwennen. Zij moet dan ook iets voor alle andere kinderen kopen (vind zijzelf dus) en zit dus met een 5x grotere kostenpost. Het gevolg is dat mijn dochter veel vaker een kleinigheidje krijgt dan haar kinderen. Het is niet anders en zo moet het ook zijn.
pi_128605584
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:58 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Kortom, dus toch geen goede opvoeding.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')