Meisje, toch. Stort het uit. Wat is de boodschap achter je relaas behalve dat je het bekijkt vanuit jouw Nederlandse ogen. Misschien een idee als je ook nog kijkt hoe die ouderen er in stonden en waar zij vandaan komen. Maakt het allemaal veelzijdiger en zorgt ook voor een stukje begrip aan beide kanten. De wereld is groter dan Nederland. Verdiep je ook eens in andere culturen, behalve dit random Nederlandse verhaaltje keer op keer over ons uit te storten. De eerstegeneratie Marokkanen is nu de grootste groep onder deze minderheid. Die minderheid zijn de huidige ouders en velen stapel fout op fout in Nederland. Vers ingevlogen vanuit Marokko. Heel kwalijk van die ouders, maar er zit een heel verhaal achter die fouten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Een heel verhaal waarin je tegen mij tekeer gaat, maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat IK die bewering helemaal niet heb gedaan. Ik reageerde slechts op Fides:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef Fides het volgende:
[..]
Of ze worden uberhaupt te weinig in de gaten gehouden want veel kinderen+klein huis=veel buiten zijn = weinig supervisie.
Mijn reactie op die bewering (waarbij ik dus in het midden laat wat het waarheidsgehalte daarvan is) was: veel kinderen = eigen keuze = veel op straat = verwaarlozing = kindermishandeling.
En los van afkomst of etniciteit, staat mijn reactie als een huis. Ik zal 'm nog eens stap voor stap met je doornemen:
1) Niemand wordt gedwongen om veel kinderen te nemen, DUS is de aanwezigheid van veel kinderen de eigen keuze.
2) Ook wordt niemand die klein(er) behuisd is gedwongen om een groter gezin te stichten dan zijn/haar huis aankan, DUS is het eventuele gevolg dat de kinderen veel op straat rondhangen, eveneens een gevolg van die eigen keuze.
3) Kinderen die veel op straat rondhangen (zeker als dat 's-avonds laat - zeg na 21.00 uur - of in de winter na zonsondergang) het geval is, kunnen dat niet doen zonder medeweten en/of medewerking van hun ouder(s), DUS opnieuw het gevolg van keuzes (zowel van kind zelf, als van de ouder(s)).
4) Noem mij maar ouderwets, maar kinderen horen in mijn optiek NIET veelvuldig of stelselmatig op straat rond te hangen. Dat betekent namelijk dat het kind geen veilig en prettig thuis heeft. Ouders die hier nalatig in zijn, maken zich DUS schuldig aan verwaarlozing. Want ouders zijn hun kinderen meer verplicht dan alleen maar voedsel en kleding. Een veilig thuis hoort zeker OOK bij de eerste levensbehoeften en DUS de basale zorgplicht die ouders hebben.
5) En aangezien verwaarlozing simpelweg valt onder de noemer kindermishandeling (zie ook de wet), maken deze ouders zich DUS schuldig aan kindermishandeling.
Heb ik het in dit hele relaas persé over marokkanen? Nee dus. Dit staat helemaal los van etniciteit. Het zou net zo goed op kunnen gaan voor kampers of tokkies of welke andere relatief arme en/of cultureel afwijkende groep, aangezien ik het gedrag en niet de afkomst centraal zet.
Kortom, jij beschuldigt mij van bias, terwijl jij je daar meer schuldig aan maakt dan mij. Dit deed je ook in een ander topic, waarbij ik op basis van gedrag, een vreemde zonder meer afwijs.
Een in onze buurt zit een welbekende groep kut-marokkanen, die behoorlijk crimineel zijn. O.a. vanwege drugsdealen, hennepplantages en andere ongein. Het IS nou eenmaal niet anders. En als daar een wildvreemde nieuwe jongen bijstaat, zelfs als jij dat bent, dan scheer ik die over dezelfde kam als de rest van het gezelschap. Al was het maar zolang hij in dat gezelschap IS.
Dit is geen discriminatie op basis van afkomst, waar jij steeds maar op wijst, maar op basis van gedrag. Ik ga uit principe niet om met criminelen. Ik wil helemaal niks met hen te maken hebben. Dat mag jij snobistisch en fout vinden, maar dit is in mijn optiek hoe fatsoenlijke mensen zich gedragen. Het gaat bij ons toevallig om een groep kut-marokkanen, het IS nou eenmaal niet anders, maar had in een andere plaats of buurt net zo goed een groep met een andere afkomst kunnen zijn.
Anders gezegd: iemand die een goede vriend van Holleeder is, kan nooit een kennis, laat staat vriend, van mij zijn!
Blijft een combinatie van eigen wil en vrije keuze. De ouders hebben onvoldoende opgevoed en geïnvesteerd in hun kind. En het kind neemt/krijgt teveel vrijheid om verkeerde keuzes te maken, zonder afdoende consequenties.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.
Afzetten mag wel (alternatieve kleding en zo), maar criminaliteit mag niet. Lijkt me nogal logisch. Jong zijn geeft je geen vrijbrief of zo.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet mogen afzetten tegen de maatschappij?
Slecht voorbeeld. Onbeschoft gedrag is ergerlijk en vervelend, maar NIET verboden/strafbaar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mag, maar op welke manier? Anders kleden? Of ander eet en drinkgedrag? Slapen als een vleermuis? Prima. Maar het wordt een probleem wanneer de maatschappij er last van heeft. Onbeschoft gedrag bijvoorbeeld.
Niet? Moet je een keer spugen terwijl er een agent naast je staat. Een prent kun je krijgen. Tegen onbeschoft gedrag wordt niet snel opgetreden, maar als je maanden en maanden voor overlast zorgt en buurtbewoners klagen keer op keer over je, kan men zo'n een gang maken naar de kantonrechter en weer een tijdje later is er een grote kans dat je met je boedel buiten staat. Kun je bij familie gaan overnachten en anders in de vrije sector gaan huren. Hoe je dat gaat regelen. Zal hun een worst wezen. Overnacht je buiten of ga je maar naar het Leger Des Heils voor een warm soepje.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Onbeschoft gedrag is ergerlijk en vervelend, maar NIET verboden/strafbaar.
Criminaliteit (maakt niet uit of het "klein" is) is dat dus wel en criminaliteit met (grof) geweld is al helemaal taboe (althans dat hoort het te zijn).
quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:03 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
moeten ze wel hem de leiding geven
[ afbeelding ]
Ach tuurlijk. En iedere Nederlander is een pedo en iedere bestuurder een graaier.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Goed initiatief van de Marokkanen om eens eindelijk te werken aan het foute gedrag van hun subvolk hier in Nederland. Helaas denk ik niet dat dit gaat lukken. De imaams zijn te veel bezig met hun islam en zien de niet-moslims als kwaadaardigen, dus veel goeds zullen ze niet doen verwacht ik.
Jij weet duidelijk niet hoe imaams denken. Ik probeer ze niet in een kwaad daglicht te zetten, maar het is nou eenmaal zo dat imaams niet vrijdenkend zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach tuurlijk. En iedere Nederlander is een pedo en iedere bestuurder een graaier.
Heb jij ooit met een Imaam een gesprek gehad om tot die conclusie te komen? Ben jij ooit in een moskee gestapt?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk niet hoe imaams denken. Ik probeer ze niet in een kwaad daglicht te zetten, maar het is nou eenmaal zo dat imaams niet vrijdenkend zijn.
De meeste bestuurders in de politiek zijn trouwens ook graaiers. Dus daar heb je een punt.
Ja, meerdere imaams en ja. Een voorbeeld: De vader van een jongen die ik ken is imaam.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Heb jij ooit met een Imaam een gesprek gehad om tot die conclusie te komen? Ben jij ooit in een moskee gestapt?
Ik kan je wel vertellen dat Imaams ook veel verschillen, want veel Imaams van deze generatie zijn personen die in Marokko zijn geboren en opgegroeid en daarom begrijpen zij ook niet hoe deze maatschappij in elkaar zit. Dat kan ook vaak de redenen zijn dat een Imaam in Nederland niet zo vrijdenkend zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, meerdere imaams en ja. Een voorbeeld: De vader van een jongen die ik ken is imaam.
Nee, hij is vermoord door de AIVD en een dierenrechtenactivist. Door echte Hollandse kazen dus, zo wit als de sneeuw in Siberië. Moslims hadden hier niets mee van doen.quote:
Over het algemeen klopt mijn beeld wel en dat weet jij denk ik ook. De oorzaken die jij aanhaalt zijn zeker factoren, maar de grootste factor is nog steeds de dedicatie naar de islam. Je leert nou eenmaal bepaalde dingen aan en krijgt een denkwijze mee als je jezelf gaat toewijden aan de islam.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:51 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat Imaams ook veel verschillen, want veel Imaams van deze generatie zijn personen die in Marokko zijn geboren en opgegroeid en daarom begrijpen zij ook niet hoe deze maatschappij in elkaar zit. Dat kan ook vaak de redenen zijn dat een Imaam in Nederland niet zo vrijdenkend zijn.
Denken mensen dit nog steeds? Sorry, maar dan heb je echt lang geen goed nieuws gekeken.quote:
Een imaam moet denken vanuit een Islamitisch perspectief, dat is zijn taak. Als dat bij jou bekrompen of niet vrijdenkend overkomt, tja dan hebben we een probleem. Een Rabbijn spreekt ook vanuit een Joods perspectief, en hoort ook vanuit die perspectief te denken en te spreken. Een Imaam ook, immers de Imaam geloofd dat de Islaam de waarheid is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Over het algemeen klopt mijn beeld wel en dat weet jij denk ik ook. De oorzaken die jij aanhaalt zijn zeker factoren, maar de grootste factor is nog steeds de dedicatie naar de islam. Je leert nou eenmaal bepaalde dingen aan en krijgt een denkwijze mee als je jezelf gaat toewijden aan de islam.
Precies. Vanuit zijn perspectief is dat ook juist, dat kan ik ook begrijpen. Het botst echter wel met de normen en waarden in Nederland/Europa.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:07 schreef De_Ilias het volgende:
en imaam moet denken vanuit een Islamitisch perspectief, dat is zijn taak.
Dat is nou eenmaal zo. De islam is een geloof met duidelijke regels. In zo een stricte religie is er niet veel ruimte vrij om vrij te denken. Ik wil wel opmerken dat stricte regels ook positief kunnen werken. Zo vind ik het goed aan de islam dat je de armen ook moet voeden.quote:Als dat bij jou bekrompen of niet vrijdenkend overkomt, tja dan hebben we een probleem
Precies. Die zijn net zo niet-vrij denkend. Er zijn echter maar weinig Rabbijnen in Nederland en zeer weinig prakisterende joden die uberhaupt iets zouden geven om wat de Rabbijn zegt of denkt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:07 schreef De_Ilias het volgende:
Een Rabbijn spreekt ook vanuit een Joods perspectief, en hoort ook vanuit die perspectief te denken en te spreken.
Een imaam dient vooral nu als een 'manager' in de moskee dus de jongeren die daar komen zullen ook veel oppakken van wat hij zegt. Imaams zijn nou eenmaal, zoals net aangehaald, strict gericht op het geloof en zien niet(of willen niet zien) wat er gebeurt in Nederland.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:07 schreef De_Ilias het volgende:
Een Imaam ook, immers de Imaam geloofd dat de Islaam de waarheid is.
Er wordt nu door marokkanen zelf onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en marokkanen, Tevens wordt een kenmerk gegeven aan marokkaanse jongeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Lees het interview met Ibrahum Wijbenga verder in het AD van vandaag.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geweld-normaal.dhtml
wanneer denk je zelfquote:Op vrijdag 5 juli 2013 03:09 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Er wordt nu door marokkanen zelf onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en marokkanen, Tevens wordt een kenmerk gegeven aan marokkaanse jongeren.
Als marokkanen dat al zelf doen, wanneer wordt dan de nederlandse Roverheid eindelijk wakker en wanneer pakt men dit probleem nou eens doortastend en efficiënt aan?
quote:
Perfect samengevat. Alsof de hier besproken onzin als cultuur, criminologie, inteelt of IQ van toepassing is op bontkragen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Afgezien van of deze filosofie klopt of niet, dit is niet hoe de gemiddelde 'bontkraag' het ziet. Het is heel simpel, het is stoer en tof om tegen de regels in te gaan, mensen lastigvallen, overvallen etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |