abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 17:42:10 #101
137949 Disana
pi_128588239
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je ook zo bijtgraag in bed?
:D
pi_128588245
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben dezelfde moeder en zijn vader is weer mijn broertje. Dan krijg je dat.
Zoiets heeft Jan Smit ook, alleen is zijn zus ook zijn nicht.
pi_128588284
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je ook zo bijtgraag in bed?
Joh, ga lekker op het Tahirplein vrouwen aanranden of naar Syrie om je te offeren voor de sharia.
pi_128588374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Joh, ga lekker op het Tahirplein vrouwen aanranden of naar Syrie om je te offeren voor de sharia.
Dat was een ja hè? O+
pi_128588463
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zoiets heeft Jan Smit ook, alleen is zijn zus ook zijn nicht.
Zie je wel, daar krijg je dus al dat gezeik van.

En Dr. Nikita is de zus van de ex van Jan Smit toch? O+
pi_128588480
Dr. Chiquita bijt zo je ballen eraf.
pi_128588525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat was een ja hè? O+
Ah, je bent dus zo'n heldhaftige sissende hoerroeper als meisjes niet op je reageren.
pi_128588561
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:49 schreef Specularium het volgende:
Dr. Chiquita bijt zo je ballen eraf.
Dat heeft ie niet eens, alleen een grote bek.
pi_128588667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, je bent dus zo'n heldhaftige sissende hoerroeper als meisjes niet op je reageren.
Nee, erger nog. Zo'n gorilla die oergeluiden maakt en de tong uit z'n bek hangt bij het zien van iets schoons. Dat als je er naast staat je afvraagt of je nu op de metro in Blijdorp staat te wachten.
pi_128588716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat heeft ie niet eens, alleen een grote bek.
Jij kan het weten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:06:26 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_128588978
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.
Aardig correct omschreven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_128588996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, erger nog. Zo'n gorilla die oergeluiden maakt en de tong uit z'n bek hangt bij het zien van iets schoons. Dat als je er naast staat je afvraagt of je nu op de metro in Blijdorp staat te wachten.
_O-
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:38:25 #113
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_128594419
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Waarom zou je je niet mogen afzetten tegen de maatschappij?
dat mag altijd maar sommige weten niet dat het afzetten tegen de maatschappij ook zonder geweld kan.

maar de meeste mensen die kunnen alleen maar met geweld iets oplossen want als ze moeten praten dan houd het al snel op.
Want ze weten vaak niet eens waar , hoe of wat ...
Zijn dus snel geïrriteerd als iemand hen aanspreek , en dat maakt hun weer machteloos en grijpen ze naar geweld.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:55:10 #114
117098 Hathor
Effe niet
pi_128595124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat mag altijd maar sommige weten niet dat het afzetten tegen de maatschappij ook zonder geweld kan.

maar de meeste mensen die kunnen alleen maar met geweld iets oplossen want als ze moeten praten dan houd het al snel op.
Want ze weten vaak niet eens waar , hoe of wat ...
Zijn dus snel geïrriteerd als iemand hen aanspreek , en dat maakt hun weer machteloos en grijpen ze naar geweld.
Dat is dus niet bepaald machteloos.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:25:31 #115
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_128596513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is dus niet bepaald machteloos.
wel als het gaat op puur alleen het Woord te gebruiken dus zonder geweld.
Dat is waar ik op doelde , ze weten vaak niet eens zich te kunnen verweren zonder dat ze boos of agressief worden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:59:20 #116
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_128601772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hey een marokkaanse straatterorrist gesignaleerd.
Gewoon een Nederlander, tokkie.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_128603884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Veel kinderen? Je weet echt niet waar je het over hebt als ik deze post aanschouw. Marokkaans-Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld 2,5 kinderen vandaag de dag. Dat is de laatste jaren al aanzienlijk minder geworden. Aantal jaren geleden stond dat nog op 3,2 kinderen. Autochtonen krijgen gemiddeld 1,8 kinderen. Wijs mij eens aan waar die mensen veel kinderen krijgen. Dat was de oude generatie die veel kinderen kreeg, maar dat is alweer zoveel jaren geleden. Nieuwe generatie krijgt 2/3 kinderen en dan houdt het bij de meesten op. Van veel kinderen is tegenwoordig geen sprake meer. Haal die duim maar uit je mond. Speeltijd is voorbij!

Tevens is die leeftijd dat die vrouwen überhaupt in het huwelijksbootje stappen gestegen. Tegenwoordig zijn de meesten dan al de leeftijd van 25 jaar ontstegen. Dat schuift allemaal op. Je kunt wel uitspraken doen, maar doe geen uitspraken als je er totaal geen verstand van hebt. Wat het tuig doet staat van bepaalde onderwerpen zoals de gemiddelde geboortes per groep ver af. Je kunt niet alles op een hoopje gooien. Kortom schoenmaker blijf bij je leest.

Het is wel heel duidelijk waar de politieke wind vandaan komt waaien vanuit jouw kant. Totaal geen verstand van zaken en alles halen uit de media en denken dat je een soort van expert op dit gebied bent. Laat ik je uit die droom halen. Je weet weinig tot niks over deze groepen en ik ga je kennis ook niet vergroten. Verdiep je er eens in, maar dan buiten de media.

Marokkaanse vrouw krijgt gemiddeld 2,5 kinderen.
Een heel verhaal waarin je tegen mij tekeer gaat, maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat IK die bewering helemaal niet heb gedaan. Ik reageerde slechts op Fides:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Of ze worden uberhaupt te weinig in de gaten gehouden want veel kinderen+klein huis=veel buiten zijn = weinig supervisie.

Mijn reactie op die bewering (waarbij ik dus in het midden laat wat het waarheidsgehalte daarvan is) was: veel kinderen = eigen keuze = veel op straat = verwaarlozing = kindermishandeling.

En los van afkomst of etniciteit, staat mijn reactie als een huis. Ik zal 'm nog eens stap voor stap met je doornemen:

1) Niemand wordt gedwongen om veel kinderen te nemen, DUS is de aanwezigheid van veel kinderen de eigen keuze.
2) Ook wordt niemand die klein(er) behuisd is gedwongen om een groter gezin te stichten dan zijn/haar huis aankan, DUS is het eventuele gevolg dat de kinderen veel op straat rondhangen, eveneens een gevolg van die eigen keuze.
3) Kinderen die veel op straat rondhangen (zeker als dat 's-avonds laat - zeg na 21.00 uur - of in de winter na zonsondergang) het geval is, kunnen dat niet doen zonder medeweten en/of medewerking van hun ouder(s), DUS opnieuw het gevolg van keuzes (zowel van kind zelf, als van de ouder(s)).
4) Noem mij maar ouderwets, maar kinderen horen in mijn optiek NIET veelvuldig of stelselmatig op straat rond te hangen. Dat betekent namelijk dat het kind geen veilig en prettig thuis heeft. Ouders die hier nalatig in zijn, maken zich DUS schuldig aan verwaarlozing. Want ouders zijn hun kinderen meer verplicht dan alleen maar voedsel en kleding. Een veilig thuis hoort zeker OOK bij de eerste levensbehoeften en DUS de basale zorgplicht die ouders hebben.
5) En aangezien verwaarlozing simpelweg valt onder de noemer kindermishandeling (zie ook de wet), maken deze ouders zich DUS schuldig aan kindermishandeling.

Heb ik het in dit hele relaas persé over marokkanen? Nee dus. Dit staat helemaal los van etniciteit. Het zou net zo goed op kunnen gaan voor kampers of tokkies of welke andere relatief arme en/of cultureel afwijkende groep, aangezien ik het gedrag en niet de afkomst centraal zet.

Kortom, jij beschuldigt mij van bias, terwijl jij je daar meer schuldig aan maakt dan mij. Dit deed je ook in een ander topic, waarbij ik op basis van gedrag, een vreemde zonder meer afwijs.

Een in onze buurt zit een welbekende groep kut-marokkanen, die behoorlijk crimineel zijn. O.a. vanwege drugsdealen, hennepplantages en andere ongein. Het IS nou eenmaal niet anders. En als daar een wildvreemde nieuwe jongen bijstaat, zelfs als jij dat bent, dan scheer ik die over dezelfde kam als de rest van het gezelschap. Al was het maar zolang hij in dat gezelschap IS.

Dit is geen discriminatie op basis van afkomst, waar jij steeds maar op wijst, maar op basis van gedrag. Ik ga uit principe niet om met criminelen. Ik wil helemaal niks met hen te maken hebben. Dat mag jij snobistisch en fout vinden, maar dit is in mijn optiek hoe fatsoenlijke mensen zich gedragen. Het gaat bij ons toevallig om een groep kut-marokkanen, het IS nou eenmaal niet anders, maar had in een andere plaats of buurt net zo goed een groep met een andere afkomst kunnen zijn.

Anders gezegd: iemand die een goede vriend van Holleeder is, kan nooit een kennis, laat staat vriend, van mij zijn!
pi_128604877
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Prinsjes zou ik ze niet noemen, want hun Nederlandse leeftijdsgenoten worden over het algemeen materialistisch meer in de watten gelegd. Kinderen van gastarbeiders en behoren veelal tot de onderklasse van de samenleving. Het is algemeen bekend dat de meeste straatcriminaliteit door mensen uit de onderklasse wordt gepleegd. Heeft weinig te maken met roots. Plaats een kind van een Marokkaanse gastarbeidersgezin in een rijkere buurt met ouders die bekend zijn het het land, met haar normen en waarden en het geld hebben om het kind te geven wat het nodig heeft en het zal een nette burger worden. Plaats daarentegen een kind uit een gegoede buurt al van jongs af aan in een arme buurt met achterstandswoningen en dito ouders en je hebt een grotere kans dat het zich op latere leeftijd gaat misdragen.
Vet van mij. Heel verhaal, maar de kern is het vetgedrukte. Het gaat niet om geld, anders zou elke arm kind automatisch een crimineel worden en dat is gewoon onzin!

Wat veel belangrijker is, is dat de ouders betrokken zijn bij hun kinderen en hen allemaal geven wat zij nodig hebben. Dat zijn naast de basale zorg, ook een luisterend oor. Een veilig toevluchtsoord. Een in hun levensfase en wereld geïnteresseerde ouder, die voor zover mogelijk en passend is, ook actief meedoet en meeleeft. De ouder moet absoluut betrouwbaar - en dus consequent - zijn. En bereid zijn om zich ook in het kind te verplaatsen.

En als aller- aller- allerbelangrijkste (en tegelijk ook het aller- aller- allermoeilijkste): het goede voorbeeld geeft. Als jij niet wilt dat je kind liegt, mag jij ook niet liegen. Dat betekent dus nooit liegen. Ook geen kleine leugentjes. Ook niet tegen anderen. Helemaal nooit. En als je het wel doet, en je wordt betrapt: dan moet je door het stof, uitleggen waarom je gelogen hebt en je excuus aanbieden.

Al deze zaken kosten geen cent, althans, zijn niet in geld uit te drukken en liggen in principe bij iedereen in z'n macht. Het verschil zit 'm in de investering (smal pun intended) waartoe de ouder bereid is.
pi_128605467
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb denk ik een stukje discussie gemist, maar ik snap niet echt het verband tussen de hoeveelheid kinderen die vrouwen baren en het feit dat grof geweld normaal wordt gevonden door jonge Marokkanen.

Of je nou 2 of 10 kinderen opvoedt, je hebt ze gewoon normen en waarden bij te brengen. Kennelijk slagen ouders daar niet in, vanwege onwil, onkunde of een combinatie van beide factoren.
Normen en waarden bijbrengen is een verantwoordelijkheid van de ouders. Dat staat zonder meer vast. Er werd eerder gesteld dat veel kinderen = veel op straat = criminaliteit of zoiets. Ben het effe kwijt, was mijn stelling ook niet.

In het algemeen denk ik wel dat het hebben van meerdere kinderen cq een groot gezin, uiteraard zo zijn consequenties zal hebben vwb de woonruimte en/of welvaart. Dat is niet anders dan logisch, maar ook eigen keuze en dus eigen verantwoordelijkheid.

Een nicht van mij heeft 6 kinderen, ik heb er maar 1. Onze levens verschillen nogal van elkaar, maar zijn wel het gevolg van verschillende keuzes. Ik kan bijv. als ik iets leuks voor mijn dochter zie, dit in een opwelling meenemen of haar lekker te verwennen. Zij moet dan ook iets voor alle andere kinderen kopen (vind zijzelf dus) en zit dus met een 5x grotere kostenpost. Het gevolg is dat mijn dochter veel vaker een kleinigheidje krijgt dan haar kinderen. Het is niet anders en zo moet het ook zijn.
pi_128605584
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:58 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de jongens die de kar op negatieve wijze trekken een persoonlijkheidsstoornis hebben doordat ze thuis en buiten huis te maken hebben met twee conflicterende wereldbeelden en zodoende geen normale karakterontwikkeling doormaken. Ga maar na, je kunt thuis niet praten over buiten en buiten niet over thuis.

Borderline bijvoorbeeld, past prima in het plaatje.

En ik vermoed dat deze jongens anderen meetrekken.
Kortom, dus toch geen goede opvoeding.....
  vrijdag 5 juli 2013 @ 00:11:12 #121
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128605687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:33 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Een heel verhaal waarin je tegen mij tekeer gaat, maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat IK die bewering helemaal niet heb gedaan. Ik reageerde slechts op Fides:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Of ze worden uberhaupt te weinig in de gaten gehouden want veel kinderen+klein huis=veel buiten zijn = weinig supervisie.

Mijn reactie op die bewering (waarbij ik dus in het midden laat wat het waarheidsgehalte daarvan is) was: veel kinderen = eigen keuze = veel op straat = verwaarlozing = kindermishandeling.

En los van afkomst of etniciteit, staat mijn reactie als een huis. Ik zal 'm nog eens stap voor stap met je doornemen:

1) Niemand wordt gedwongen om veel kinderen te nemen, DUS is de aanwezigheid van veel kinderen de eigen keuze.
2) Ook wordt niemand die klein(er) behuisd is gedwongen om een groter gezin te stichten dan zijn/haar huis aankan, DUS is het eventuele gevolg dat de kinderen veel op straat rondhangen, eveneens een gevolg van die eigen keuze.
3) Kinderen die veel op straat rondhangen (zeker als dat 's-avonds laat - zeg na 21.00 uur - of in de winter na zonsondergang) het geval is, kunnen dat niet doen zonder medeweten en/of medewerking van hun ouder(s), DUS opnieuw het gevolg van keuzes (zowel van kind zelf, als van de ouder(s)).
4) Noem mij maar ouderwets, maar kinderen horen in mijn optiek NIET veelvuldig of stelselmatig op straat rond te hangen. Dat betekent namelijk dat het kind geen veilig en prettig thuis heeft. Ouders die hier nalatig in zijn, maken zich DUS schuldig aan verwaarlozing. Want ouders zijn hun kinderen meer verplicht dan alleen maar voedsel en kleding. Een veilig thuis hoort zeker OOK bij de eerste levensbehoeften en DUS de basale zorgplicht die ouders hebben.
5) En aangezien verwaarlozing simpelweg valt onder de noemer kindermishandeling (zie ook de wet), maken deze ouders zich DUS schuldig aan kindermishandeling.

Heb ik het in dit hele relaas persé over marokkanen? Nee dus. Dit staat helemaal los van etniciteit. Het zou net zo goed op kunnen gaan voor kampers of tokkies of welke andere relatief arme en/of cultureel afwijkende groep, aangezien ik het gedrag en niet de afkomst centraal zet.

Kortom, jij beschuldigt mij van bias, terwijl jij je daar meer schuldig aan maakt dan mij. Dit deed je ook in een ander topic, waarbij ik op basis van gedrag, een vreemde zonder meer afwijs.

Een in onze buurt zit een welbekende groep kut-marokkanen, die behoorlijk crimineel zijn. O.a. vanwege drugsdealen, hennepplantages en andere ongein. Het IS nou eenmaal niet anders. En als daar een wildvreemde nieuwe jongen bijstaat, zelfs als jij dat bent, dan scheer ik die over dezelfde kam als de rest van het gezelschap. Al was het maar zolang hij in dat gezelschap IS.

Dit is geen discriminatie op basis van afkomst, waar jij steeds maar op wijst, maar op basis van gedrag. Ik ga uit principe niet om met criminelen. Ik wil helemaal niks met hen te maken hebben. Dat mag jij snobistisch en fout vinden, maar dit is in mijn optiek hoe fatsoenlijke mensen zich gedragen. Het gaat bij ons toevallig om een groep kut-marokkanen, het IS nou eenmaal niet anders, maar had in een andere plaats of buurt net zo goed een groep met een andere afkomst kunnen zijn.

Anders gezegd: iemand die een goede vriend van Holleeder is, kan nooit een kennis, laat staat vriend, van mij zijn!
Meisje, toch. Stort het uit. Wat is de boodschap achter je relaas behalve dat je het bekijkt vanuit jouw Nederlandse ogen. Misschien een idee als je ook nog kijkt hoe die ouderen er in stonden en waar zij vandaan komen. Maakt het allemaal veelzijdiger en zorgt ook voor een stukje begrip aan beide kanten. De wereld is groter dan Nederland. Verdiep je ook eens in andere culturen, behalve dit random Nederlandse verhaaltje keer op keer over ons uit te storten. De eerstegeneratie Marokkanen is nu de grootste groep onder deze minderheid. Die minderheid zijn de huidige ouders en velen stapel fout op fout in Nederland. Vers ingevlogen vanuit Marokko. Heel kwalijk van die ouders, maar er zit een heel verhaal achter die fouten.

In Marokko was het normaal om veel kinderen te krijgen en daar had je ook de ruimte voor op het platteland, hier in Nederland zitten die ouders veelal in een eenvoudig rijtjeshuis. Aangezien de meesten zich goede zorg niet konden veroorloven en er geen sociale zekerheid was zoals in Nederland, bestond de sociale zekerheid van onze ouderen uit 'veel kinderen' krijgen. Had je kinderen dan was je verzekerd van zorg op je oude dag. Daarnaast gingen die ouders er vanuit dat hun kinderen zich over hun zorg zouden ontfermen op hun oude dag en was het een angst om in Nederlandse verzorgingstehuizen te belanden op latere leeftijd. Dat principe van 'zorg door kinderen' hebben de Marokkaanse ouderen meegenomen naar Nederland. Helaas komen die ouderen er langzaam achter dat ze door hun kinderen in verzorgingstehuizen worden gestopt omdat die mensen een baan hebben en de zorg van hun ouders niet op zich kunnen nemen. Mohamed Benzakour heeft daar een boek over geschreven met de titel 'Yemma'. De titel betekent 'Moeder' en hij wijdt daar uit over zijn moeder en haar zorg. Een tip om dat te gaan lezen. Zorgt voor een stukje waardevolle begrip en kennis.

Wat ook mee speelt voor die ouders was de sociale controle waardoor kinderen zich gedroegen. Deed je iets verkeerd dan wisten je ouders dat binnen een halve dag. Dat was heel effectief in Marokko. In Nederland wordt heel anders tegen die sociale controle en veel kinderen aangekeken. Veel kinderen wordt maatschappelijk gezien als 'not done' en iets wat voornamelijk voorkomt bij de onderlaag van de bevolking, terwijl die eerstegeneratie Marokkanen het ziet als een zekerheid voor zorg op latere leeftijd. Sociale controle wordt hier ervaren als sociale druk, terwijl het in Marokko een middel was om de jongeren in toom te houden, ze normen en waarden bij te brengen. Daar botst het al en aangezien die ouderen er pas vele jaren later achterkwamen hoe het er aan toe ging in Nederland, was het al te laat om zich echt gedegen aan te passen en was het kwaad al geschied. De meesten hebben geen controle meer over hun kinderen en de trieste gevolgen daarvan mogen we met zijn allen aanschouwen.

Ik wil daarmee niet de schuld geven aan Nederland of de overheid, helemaal niet, veel ouders hebben gefaald omdat ze in een heel andere wereld kwamen en hun kinderen niet op weg konden helpen in de Nederlandse maatschappij. Die kinderen hebben al lange tijd door dat hun ouders zwak staan in de Nederlandse maatschappij en maken daar ook misbruik van.

Wat ook niet klopt is dat die jongens een soort van 'prinsjes' zijn. Geen idee waar dat vandaan komt, behalve dat de media dat de wereld in heeft geholpen. In tegenstelling tot Nederlandse jongeren zijn veel van die 'prinsjes' totaal niet in de watten gelegd. Wat ze wel hebben gemist zijn ouders die ze konden sturen en ze bij brachten hoe het er in Nederland aan toe gaat. Velen ontdekken de Nederlandse normen en waarden pas op school. Vanuit huis krijgen ze normen en waarden mee vanuit het land van komaf.

Hoe kun je dat oplossen. Zoals het er nu naar uit ziet, zal het nog jaren zo door gaan. Ik zie geen enkele capabele bewindsvoerder die hier iets tegen kan doen. Het is veel diplomatiek en politiek gezever, maar verder komt men niet.

Dit is de waarheid. Ik kan makkelijk over dit onderwerp praten vanwege mijn 'Berberse' roots. Doe je voordeel er mee. Als je vragen hebt, dan stel ze gerust. Kan je meenemen in veel dingen. Mijn kennis over de Marokkaanse geschiedenis is redelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 05-07-2013 00:44:41 ]
pi_128605709
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.
Blijft een combinatie van eigen wil en vrije keuze. De ouders hebben onvoldoende opgevoed en geïnvesteerd in hun kind. En het kind neemt/krijgt teveel vrijheid om verkeerde keuzes te maken, zonder afdoende consequenties.
pi_128605775
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Waarom zou je je niet mogen afzetten tegen de maatschappij?
Afzetten mag wel (alternatieve kleding en zo), maar criminaliteit mag niet. Lijkt me nogal logisch. Jong zijn geeft je geen vrijbrief of zo.
pi_128605903
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Mag, maar op welke manier? Anders kleden? Of ander eet en drinkgedrag? Slapen als een vleermuis? Prima. Maar het wordt een probleem wanneer de maatschappij er last van heeft. Onbeschoft gedrag bijvoorbeeld.
Slecht voorbeeld. Onbeschoft gedrag is ergerlijk en vervelend, maar NIET verboden/strafbaar.
Criminaliteit (maakt niet uit of het "klein" is) is dat dus wel en criminaliteit met (grof) geweld is al helemaal taboe (althans dat hoort het te zijn).
  vrijdag 5 juli 2013 @ 00:51:47 #125
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128606861
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld. Onbeschoft gedrag is ergerlijk en vervelend, maar NIET verboden/strafbaar.
Criminaliteit (maakt niet uit of het "klein" is) is dat dus wel en criminaliteit met (grof) geweld is al helemaal taboe (althans dat hoort het te zijn).
Niet? Moet je een keer spugen terwijl er een agent naast je staat. Een prent kun je krijgen. Tegen onbeschoft gedrag wordt niet snel opgetreden, maar als je maanden en maanden voor overlast zorgt en buurtbewoners klagen keer op keer over je, kan men zo'n een gang maken naar de kantonrechter en weer een tijdje later is er een grote kans dat je met je boedel buiten staat. Kun je bij familie gaan overnachten en anders in de vrije sector gaan huren. Hoe je dat gaat regelen. Zal hun een worst wezen. Overnacht je buiten of ga je maar naar het Leger Des Heils voor een warm soepje.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 00:58:00 #126
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128607008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:03 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

moeten ze wel hem de leiding geven

[ afbeelding ]
:') Marokkaanse agenten. Schuif ze een tientje in hun handen en ze zijn opeens stekenblind. Corrupt als de pest, hoewel het formeel gesproken kleine visjes zijn in het systeem, maar dat terzijde. Slecht voorbeeld, kerel.
pi_128607504
Goed initiatief van de Marokkanen om eens eindelijk te werken aan het foute gedrag van hun subvolk hier in Nederland. Helaas denk ik niet dat dit gaat lukken. De imaams zijn te veel bezig met hun islam en zien de niet-moslims als kwaadaardigen, dus veel goeds zullen ze niet doen verwacht ik.

Bovendien, wie gaat al deze jongeren controleren? Papa en mama zitten thuis met Marokkaanse thee naar Marokkaanse zenders te kijken en de goedwillende imaam komt ook niet verder dan een preek in de moskee.

Wel goed dat er eindelijk initiatief wordt genomen.
#freefrederike
pi_128607603
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Goed initiatief van de Marokkanen om eens eindelijk te werken aan het foute gedrag van hun subvolk hier in Nederland. Helaas denk ik niet dat dit gaat lukken. De imaams zijn te veel bezig met hun islam en zien de niet-moslims als kwaadaardigen, dus veel goeds zullen ze niet doen verwacht ik.
Ach tuurlijk. En iedere Nederlander is een pedo en iedere bestuurder een graaier.
pi_128607781
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach tuurlijk. En iedere Nederlander is een pedo en iedere bestuurder een graaier.
Jij weet duidelijk niet hoe imaams denken. Ik probeer ze niet in een kwaad daglicht te zetten, maar het is nou eenmaal zo dat imaams niet vrijdenkend zijn.

De meeste bestuurders in de politiek zijn trouwens ook graaiers. Dus daar heb je een punt.
#freefrederike
pi_128607792
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk niet hoe imaams denken. Ik probeer ze niet in een kwaad daglicht te zetten, maar het is nou eenmaal zo dat imaams niet vrijdenkend zijn.

De meeste bestuurders in de politiek zijn trouwens ook graaiers. Dus daar heb je een punt.
Heb jij ooit met een Imaam een gesprek gehad om tot die conclusie te komen? Ben jij ooit in een moskee gestapt?
pi_128607828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:46 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Heb jij ooit met een Imaam een gesprek gehad om tot die conclusie te komen? Ben jij ooit in een moskee gestapt?
Ja, meerdere imaams en ja. Een voorbeeld: De vader van een jongen die ik ken is imaam.
#freefrederike
pi_128607854
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ja, meerdere imaams en ja. Een voorbeeld: De vader van een jongen die ik ken is imaam.
Ik kan je wel vertellen dat Imaams ook veel verschillen, want veel Imaams van deze generatie zijn personen die in Marokko zijn geboren en opgegroeid en daarom begrijpen zij ook niet hoe deze maatschappij in elkaar zit. Dat kan ook vaak de redenen zijn dat een Imaam in Nederland niet zo vrijdenkend zijn.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 01:56:39 #133
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_128607927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Pim Fortuyn :Y
Nee, hij is vermoord door de AIVD en een dierenrechtenactivist. Door echte Hollandse kazen dus, zo wit als de sneeuw in Siberië. Moslims hadden hier niets mee van doen.
pi_128607957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:51 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen dat Imaams ook veel verschillen, want veel Imaams van deze generatie zijn personen die in Marokko zijn geboren en opgegroeid en daarom begrijpen zij ook niet hoe deze maatschappij in elkaar zit. Dat kan ook vaak de redenen zijn dat een Imaam in Nederland niet zo vrijdenkend zijn.
Over het algemeen klopt mijn beeld wel en dat weet jij denk ik ook. De oorzaken die jij aanhaalt zijn zeker factoren, maar de grootste factor is nog steeds de dedicatie naar de islam. Je leert nou eenmaal bepaalde dingen aan en krijgt een denkwijze mee als je jezelf gaat toewijden aan de islam.
#freefrederike
pi_128607967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Pim Fortuyn :Y
Denken mensen dit nog steeds? Sorry, maar dan heb je echt lang geen goed nieuws gekeken.
#freefrederike
pi_128608064
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 01:58 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Over het algemeen klopt mijn beeld wel en dat weet jij denk ik ook. De oorzaken die jij aanhaalt zijn zeker factoren, maar de grootste factor is nog steeds de dedicatie naar de islam. Je leert nou eenmaal bepaalde dingen aan en krijgt een denkwijze mee als je jezelf gaat toewijden aan de islam.
Een imaam moet denken vanuit een Islamitisch perspectief, dat is zijn taak. Als dat bij jou bekrompen of niet vrijdenkend overkomt, tja dan hebben we een probleem. Een Rabbijn spreekt ook vanuit een Joods perspectief, en hoort ook vanuit die perspectief te denken en te spreken. Een Imaam ook, immers de Imaam geloofd dat de Islaam de waarheid is.
pi_128608246
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 02:07 schreef De_Ilias het volgende:
en imaam moet denken vanuit een Islamitisch perspectief, dat is zijn taak.
Precies. Vanuit zijn perspectief is dat ook juist, dat kan ik ook begrijpen. Het botst echter wel met de normen en waarden in Nederland/Europa.

quote:
Als dat bij jou bekrompen of niet vrijdenkend overkomt, tja dan hebben we een probleem
Dat is nou eenmaal zo. De islam is een geloof met duidelijke regels. In zo een stricte religie is er niet veel ruimte vrij om vrij te denken. Ik wil wel opmerken dat stricte regels ook positief kunnen werken. Zo vind ik het goed aan de islam dat je de armen ook moet voeden.

quote:
Een Rabbijn spreekt ook vanuit een Joods perspectief, en hoort ook vanuit die perspectief te denken en te spreken.
Precies. Die zijn net zo niet-vrij denkend. Er zijn echter maar weinig Rabbijnen in Nederland en zeer weinig prakisterende joden die uberhaupt iets zouden geven om wat de Rabbijn zegt of denkt.

quote:
Een Imaam ook, immers de Imaam geloofd dat de Islaam de waarheid is.
Een imaam dient vooral nu als een 'manager' in de moskee dus de jongeren die daar komen zullen ook veel oppakken van wat hij zegt. Imaams zijn nou eenmaal, zoals net aangehaald, strict gericht op het geloof en zien niet(of willen niet zien) wat er gebeurt in Nederland.
#freefrederike
pi_128608599
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:

Lees het interview met Ibrahum Wijbenga verder in het AD van vandaag.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geweld-normaal.dhtml
Er wordt nu door marokkanen zelf onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en marokkanen, Tevens wordt een kenmerk gegeven aan marokkaanse jongeren.

Als marokkanen dat al zelf doen, wanneer wordt dan de nederlandse Roverheid eindelijk wakker en wanneer pakt men dit probleem nou eens doortastend en efficiënt aan?
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128608604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 03:09 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Er wordt nu door marokkanen zelf onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en marokkanen, Tevens wordt een kenmerk gegeven aan marokkaanse jongeren.

Als marokkanen dat al zelf doen, wanneer wordt dan de nederlandse Roverheid eindelijk wakker en wanneer pakt men dit probleem nou eens doortastend en efficiënt aan?
wanneer denk je zelf
pi_128608624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 03:10 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

wanneer denk je zelf

:')

Maar even serieus, als dit zo doorgaat dan wordt er op een gegeven moment totaal geen onderscheid gemaakt tussen de slechte en de paar goede marokkanen. Hier hebben zij alleen maar zichzelf mee. Primitievelingen...
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128608761
[youtube][/youtube]
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Afgezien van of deze filosofie klopt of niet, dit is niet hoe de gemiddelde 'bontkraag' het ziet. Het is heel simpel, het is stoer en tof om tegen de regels in te gaan, mensen lastigvallen, overvallen etc.
Perfect samengevat. Alsof de hier besproken onzin als cultuur, criminologie, inteelt of IQ van toepassing is op bontkragen.

Het is gewoon simpel roven, dealen en neuken. Die kankerkazen doen toch niks, is de algemene opvatting.

Je wweet zelluf. Sisteem.
pi_128608771
woont je moeder daar in de straat ?
pi_128608787
Ik dacht even dat men een discussie wilde, maar had ik het toch fout. Dicht dus
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')