Nee dat was nu een religieuze moord.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar het was wel een politieke moord.
veel kinderen = eigen keuze = veel op straat = verwaarlozing = kindermishandeling.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef Fides het volgende:
[..]
Of ze worden uberhaupt te weinig in de gaten gehouden want veel kinderen+klein huis=veel buiten zijn = weinig supervisie.
Veel kinderen? Je weet echt niet waar je het over hebt als ik deze post aanschouw. Marokkaans-Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld 2,5 kinderen vandaag de dag. Dat is de laatste jaren al aanzienlijk minder geworden. Aantal jaren geleden stond dat nog op 3,2 kinderen. Autochtonen krijgen gemiddeld 1,8 kinderen. Wijs mij eens aan waar die mensen veel kinderen krijgen. Dat was de oude generatie die veel kinderen kreeg, maar dat is alweer zoveel jaren geleden. Nieuwe generatie krijgt 2/3 kinderen en dan houdt het bij de meesten op. Van veel kinderen is tegenwoordig geen sprake meer. Haal die duim maar uit je mond. Speeltijd is voorbij!quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:47 schreef stopnaald het volgende:
veel kinderen = eigen keuze = veel op straat = verwaarlozing = kindermishandeling.
Prinsjes zou ik ze niet noemen, want hun Nederlandse leeftijdsgenoten worden over het algemeen materialistisch meer in de watten gelegd. Kinderen van gastarbeiders en behoren veelal tot de onderklasse van de samenleving. Het is algemeen bekend dat de meeste straatcriminaliteit door mensen uit de onderklasse wordt gepleegd. Heeft weinig te maken met roots. Plaats een kind van een Marokkaanse gastarbeidersgezin in een rijkere buurt met ouders die bekend zijn het het land, met haar normen en waarden en het geld hebben om het kind te geven wat het nodig heeft en het zal een nette burger worden. Plaats daarentegen een kind uit een gegoede buurt al van jongs af aan in een arme buurt met achterstandswoningen en dito ouders en je hebt een grotere kans dat het zich op latere leeftijd gaat misdragen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het probleem met deze Berber-prinsjes is heel makkelijk op te lossen door ze naar opvoedingskampen te sturen. Laat ze maar eens leren wat discipline, normen en waarden inhoudt voordat ze weer terug de maatschappij in kunnen.
Beter keer je terug naar de tijd van de Numidiërs en verklaar je aan ons waarom deze jongeren zich in voornamelijk de Randstad stevig misdragen? Dude, dat is 300 a 400 jaar geleden. Iets met oude koeien. Iedereen kan het op deze manier spelen. Zullen we even tegenover elkaar zetten hoeveel Nederlanders er aan het Oostfront en in het verzet vochten en dat tegen elkaar afzetten. Best schrikbarende cijfers. Laat de Barbarijse zeerovers hier buiten, dan laat ik de recente geschiedenis van Nederland en haar mensen er buiten. Ook ik kan het heel smerig spelen. Zul je versteld van staan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:36 schreef ReplaR het volgende:
Nog een leuk stuk:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers
Heeft dus niets met Nederland te maken, ze stonden in de 17e eeuw! dus al bekend als de schrik van de middelandse zee.
Mja, de jongeren die nu 15-25 zijn, groeiden nog wel vaak in grotere gezinnen op, hè. Dat valt moeilijk te ontkennen IMO. Dat er de gezinnen nu kleiner worden zal er ontegenzeggelijk voor zorgen dat er minder problematiek ontstaat.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Veel kinderen? Je weet echt niet waar je het over hebt als ik deze post aanschouw. Marokkaans-Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld 2,5 kinderen vandaag de dag. Dat is de laatste jaren al aanzienlijk minder geworden. Aantal jaren geleden stond dat nog op 3,2 kinderen. Autochtonen krijgen gemiddeld 1,8 kinderen. Wijs mij eens aan waar die mensen veel kinderen krijgen. Dat was de oude generatie die veel kinderen kreeg, maar dat is alweer zoveel jaren geleden. Nieuwe generatie krijgt 2/3 kinderen en dan houdt het bij de meesten op. Van veel kinderen is tegenwoordig geen sprake meer. Haal die duim maar uit je mond. Speeltijd is voorbij!
Tevens is die leeftijd dat die vrouwen überhaupt in het huwelijksbootje stappen gestegen. Tegenwoordig zijn de meesten dan al de leeftijd van 25 jaar ontstegen. Dat schuift allemaal op. Je kunt wel uitspraken doen, maar doe geen uitspraken als je er totaal geen verstand van hebt. Wat het tuig doet staat van bepaalde onderwerpen zoals de gemiddelde geboortes per groep ver af. Je kunt niet alles op een hoopje gooien. Kortom schoenmaker blijf bij je leest.
Het is wel heel duidelijk waar de politieke wind vandaan komt waaien vanuit jouw kant. Totaal geen verstand van zaken en alles halen uit de media en denken dat je een soort van expert op dit gebied bent. Laat ik je uit die droom halen. Je weet weinig tot niks over deze groepen en ik ga je kennis ook niet vergroten. Verdiep je er eens in, maar dan buiten de media.
Marokkaanse vrouw krijgt gemiddeld 2,5 kinderen.
Zo simpel is het niet. Verbijsterend dat je daar nog nooit kennis van hebt genomen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb denk ik een stukje discussie gemist, maar ik snap niet echt het verband tussen de hoeveelheid kinderen die vrouwen baren en het feit dat grof geweld normaal wordt gevonden door jonge Marokkanen.
Of je nou 2 of 10 kinderen opvoedt, je hebt ze gewoon normen en waarden bij te brengen. Kennelijk slagen ouders daar niet in, vanwege onwil, onkunde of een combinatie van beide factoren.
Waar gaat het in jouw optiek mis dan? Enlighten me.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:49 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Verbijsterend dat je daar nog nooit kennis van hebt genomen.
Genoeg mensen met een keurige opvoeding die opgroeien tot iets anders dan de ouders voor ogen hadden.
Op zo'n grote schaal is het dan niet meer een normale afwijking...quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:49 schreef NomanIW het volgende:
Genoeg mensen met een keurige opvoeding die opgroeien tot iets anders dan de ouders voor ogen hadden.
Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de jongens die de kar op negatieve wijze trekken een persoonlijkheidsstoornis hebben doordat ze thuis en buiten huis te maken hebben met twee conflicterende wereldbeelden en zodoende geen normale karakterontwikkeling doormaken. Ga maar na, je kunt thuis niet praten over buiten en buiten niet over thuis.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar gaat het in jouw optiek mis dan? Enlighten me.
Zou kunnen. En om er meteen nog maar een ander taboe tegenaan te gooien: een grote groep betrokkenen heeft een nogal laag IQ.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:58 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de jongens die de kar op negatieve wijze trekken een persoonlijkheidsstoornis hebben doordat ze thuis en buiten huis te maken hebben met twee conflicterende wereldbeelden en zodoende geen normale karakterontwikkeling doormaken. Ga maar na, je kunt thuis niet praten over buiten en buiten niet over thuis.
Borderline bijvoorbeeld, past prima in het plaatje.
En ik vermoed dat deze jongens anderen meetrekken.
Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar gaat het in jouw optiek mis dan? Enlighten me.
Ook die zullen er tussen zitten, al moet ik zeggen dat ik me vaker heb verbaasd over de intelligentie van de niet al te zuivere Marokkanen die ik ken dan over hun stupiditeit. Maar wat je er vervolgens mee doet is een tweede.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zou kunnen. En om er meteen nog maar een ander taboe tegenaan te gooien: een grote groep betrokkenen heeft een nogal laag IQ.
Waarom zou je je niet mogen afzetten tegen de maatschappij?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verrotte subcultuur(zet zich af tegen maatschappij, crimineel, agressief, groepsdruk etc). Sommigen willen zelf bij die subcultuur horen, anderen worden die richting in geduwd.
Dat kan je van de gehele gevangenispopulatie zeggen natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zou kunnen. En om er meteen nog maar een ander taboe tegenaan te gooien: een grote groep betrokkenen heeft een nogal laag IQ.
Huidige gezinnen zijn naar Nederlandse maatstaven groot, maar dat is niet verwonderlijk omdat de ouders vers uit Marokko zijn ingevlogen. De generatie die hier geboren is, daar ligt het gemiddelde op 2,5 kinderen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:43 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, de jongeren die nu 15-25 zijn, groeiden nog wel vaak in grotere gezinnen op, hè. Dat valt moeilijk te ontkennen IMO. Dat er de gezinnen nu kleiner worden zal er ontegenzeggelijk voor zorgen dat er minder problematiek ontstaat.
Het is ook niet verwonderlijk, maar in de criminologie is het wel geaccepteerd dat gezinsgrootte een voorspellende variabele is wb crimineel gedrag in de puberteit.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Huidige gezinnen zijn naar Nederlandse maatstaven groot, maar dat is niet verwonderlijk omdat de ouders vers uit Marokko zijn ingevlogen. De generatie die hier geboren is, daar ligt het gemiddelde op 2,5 kinderen.
Je zou alleen uit je nek zwetsen. Genoeg intelligente criminelen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:22 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat kan je van de gehele gevangenispopulatie zeggen natuurlijk.
Maar dat is geen causale relatie. En dus geen antwoord.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:24 schreef Fides het volgende:
[..]
Het is ook niet verwonderlijk, maar in de criminologie is het wel geaccepteerd dat gezinsgrootte een voorspellende variabele is wb crimineel gedrag in de puberteit.
Mag, maar op welke manier? Anders kleden? Of ander eet en drinkgedrag? Slapen als een vleermuis? Prima. Maar het wordt een probleem wanneer de maatschappij er last van heeft. Onbeschoft gedrag bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet mogen afzetten tegen de maatschappij?
Ja, maar nog veel meer domme. Het idee in de gevangenispopulatie is overduidelijk lager als in de nomale populatie. Genoeg onderzoeken die aantonen dat (laag) IQ een goede voorspeller is voor crimineel gedrag, ook wanneer groepen gematcht zijn op achtergrond factoren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:24 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Je zou alleen uit je nek zwetsen. Genoeg intelligente criminelen.
Mwah, het maakt wel onderdeel van een proces (gezinsgrootte -> opvoeding/supervisie -> crimineel gedrag) waarin toevallig met een redelijke zekerheid causaliteit is vast te stellen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Maar dat is geen causale relatie. En dus geen antwoord.
Dat doen criminologen juist niet over het algemeen. En aangezien die variatie niet "doodgewoon" is (criminaliteit is namelijk niet evenredig verdeeld over (leef)tijd, ruimte, geslacht, etniciteit, etc.) en grote maatschappelijke gevolgen heeft is het verschijnsel natuurlijk wel het onderzoeken waard.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef NomanIW het volgende:
En zolang veel criminologen doen alsof crimineel gedrag een afwijking is in plaats van een doodgewone variatie, zou ik die tak van wetenschap met een flinke korrel zout nemen.
Genoeg prut over "the criminal mind" anders, daar doel.ik op.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:28 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat doen criminologen juist niet over het algemeen. En aangezien die variatie niet "doodgewoon" is (criminaliteit is namelijk niet evenredig verdeeld over (leef)tijd, ruimte, geslacht, etniciteit, etc.) en grote maatschappelijke gevolgen heeft is het verschijnsel natuurlijk wel het onderzoeken waard.
Het is een probleem omdat anderen menen mij privileges te moeten geven danwel ontnemen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mag, maar op welke manier? Anders kleden? Of ander eet en drinkgedrag? Slapen als een vleermuis? Prima. Maar het wordt een probleem wanneer de maatschappij er last van heeft. Onbeschoft gedrag bijvoorbeeld.
Afgezien van of deze filosofie klopt of niet, dit is niet hoe de gemiddelde 'bontkraag' het ziet. Het is heel simpel, het is stoer en tof om tegen de regels in te gaan, mensen lastigvallen, overvallen etc.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:50 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Het is een probleem omdat anderen menen mij privileges te moeten geven danwel ontnemen.
Helder bezien heb ik net zoveel recht wetten te overtreden als een ander heeft wetten te maken.
Het is maar net waar iemands hart ligt, maar mensenwetten zijn slechts dat.
Ja, de (neuro-)biologische theorieen zijn 1 van de vele paradigma's, maar geenszins de leidende/gangbare theorieën. Op congressen houdt misschien maar 1 op de 20 presentaties/sessies zich bezig met deze theorieën. Nu wel met een revival bezig door Adrian Raine, maar die erkent ook dat het leggen van causale relaties lastig is. Wel een interessant boek: A. Raine: The Anatomy of Violence: The Biological Roots of Crimequote:Op donderdag 4 juli 2013 16:48 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Genoeg prut over "the criminal mind" anders, daar doel.ik op.
Neurodiversiteit hoeft ook helemaal niet evenredig verdeeld te zijn. Geen idee hoe je daar bij komt.
En et spelen natuurlijk veel factoren mee in de uiteindelijke uitkomst. Dus dat is te makkelijk gezegd.
Ik ken heel wat delinquenten, en bontkraagjes zijn ook maar een groepje.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Afgezien van of deze filosofie klopt of niet, dit is niet hoe de gemiddelde 'bontkraag' het ziet. Het is heel simpel, het is stoer en tof om tegen de regels in te gaan, mensen lastigvallen, overvallen etc.
Uiteraard. Maar aangezien het politiek van het grootste belang is dat in de pas lopen de natuur is en er vanaf wijken een gevaarlijke afwijking, zullen dergelijke theorieen nog een tijd op de achtergrond blijven denk ik.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:53 schreef Fides het volgende:
[..]
Ja, de (neuro-)biologische theorieen zijn 1 van de vele paradigma's, maar geenszins de leidende/gangbare theorieën. Nu wel met een revival bezig door Adrian Raine, maar die erkent ook dat het leggen van causale relaties lastig is.
Heb je de marokkaanse gemeenschap al bedankt voor de schade die ze anderen hebben toegebracht?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef Schurkenstaat het volgende:
Marokkaanse jongeren zijn steeds vaker betrokken bij zeer gewelddadige criminaliteit, van liquidaties tot geweld op straat. Daarom luidt de Marokkaanse gemeenschap vanaf vandaag de noodklok. 'Geweld is gewoon aan het worden voor de jeugd', vertelt Ibrahim Wijbenga, veldwerker in Amsterdam Nieuw-West, in het AD.
'Geweld en wapens zijn gewoon aan het worden onder Marokkaanse jongeren. Dat heeft al zeker twaalf levens gekost en dat kan simpelweg niet,' zegt de zoon van een Nederlandse vader en een Marokkaanse moeder opgewonden.
Wijbenga en een groep andere invloedrijke Marokkanen (zoals imam Yassin el Forkani) gooien vanaf vandaag de knuppel in het hoenderhok. Ze willen met paneldiscussies en met hulp van imams in moskeeën, het onderwerp geweld op de agenda zetten.
'De angst en zorg in de Marokkaanse gemeenschap over het toenemend excessieve geweld en afrekeningen in het criminele circuit,' zo vatten ze het samen.
Hoe groot is dat probleem?
'Dat is behoorlijk. Een grove telling levert in het afgelopen jaar al twaalf doden op. Kijk ook naar de incidenten die het nieuws halen. Het excessieve geweld bij de dubbele liquidatie in de Staatsliedenbuurt in Amsterdam. Daar is met oorlogsmateriaal geschoten.'
Maar dat zijn geharde criminelen. Toch niet 'gewone jongeren'?
'Helaas beperkt dit zich niet tot criminelen. We zien ook steeds vaker Marokkaanse jongeren die je bijna 'gewoon' zou kunnen noemen. Die een baan hebben of een studie volgen, maar die in een ruzie op straat naar wapens grijpen. Vroeger losten ze het op met woorden of een klap, nu dragen ze een mes bij zich of een vuurwapen. Dit weekend nog in Eindhoven, waar een jongen is neergestoken. En dit speelt in heel Nederland. Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Amsterdam, dit is overal.'
Zijn dit 'alleen' Marokkanen?
'Zeker niet. Zij zeggen: de Antillianen gaan ook gewapend over straat. De woonwagenkampers ook. Dan moeten wij ook wel. Zo zien ze het, een wedloop. We moeten echter niet heen en weer wijzen, maar onze verantwoordelijkheid nemen. Daarom agenderen we dit. Wat voor Marokkanen wel in het bijzonder geldt, is dat dit het einde van de stijgende lijn is van 15 jaar overlast en criminaliteit. Eerst was er overlast van hangjongeren, daarna volgde kleine criminaliteit en nu is het openlijk geweld, liquidaties, ontvoeringen en ripdeals.'
De politie voorspelde 5 jaar geleden al dat de 'nieuwe Holleeder' een Marokkaan zou zijn. Of het nu de aanslag met een granaatwerper was op de rechtbank van Amsterdam, de zwaarbewapende overval op waardetransporteur Brinks, of liquidaties van Amsterdam tot Antwerpen: steeds hadden Marokkanen een rol.
Lees het interview met Ibrahum Wijbenga verder in het AD van vandaag.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geweld-normaal.dhtml
Al die Marokkanen lijken ook zo op elkaar. Zal wel inteelt zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:00 schreef Stezo het volgende:
Volgens mij heeft het meer met inteelt (van welke generatie dan ook) te maken dan met een laag iq of armoede. Alleen is daar weinig onderzoek naar gedaan en is het derhalve nogal controversieel.
Je ziet in ieder geval een vergelijkbare trend bij Roma-zigeuners.
Knap hoor dat je je erin herkent.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Al die Marokkanen lijken ook zo op elkaar. Zal wel inteelt zijn.
Kun jij trouwens niet eerst ff je excuses aanbieden aan alle slachtoffers van de rooms-katholieke kerk? Hebben we dat iig gehad.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je de marokkaanse gemeenschap al bedankt voor de schade die ze anderen hebben toegebracht?
En wanneer kan de westerste gemeenschap hun excuses aanhoren met de geleden schade door de jaren heen?
Nee daar ik niet in verzonnen personen geloof, niet kerkelijk en ook geen subsidieslurper ben en ook niet crimineel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun jij trouwens niet eerst ff je excuses aanbieden aan alle slachtoffers van de rooms-katholieke kerk? Hebben we dat iig gehad.
Ah, bedankt voor je bevestiging dat je inteelt bent. Had niet anders verwacht.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We hebben dezelfde moeder en zijn vader is weer mijn broertje. Dan krijg je dat.
Ben je ook zo bijtgraag in bed?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor je bevestiging dat je inteelt bent. Had niet anders verwacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |