quote:Op maandag 24 juni 2013 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
te bekend?
Als Moser mag, mag Boasson ook toch?
Die 2 kun je toch vergelijken? Boasson Hagen heeft ten eerste al 3 Tours gereden, 2 etappes gewonnen en talloze ereplaatsen bijeengefietst. Voor de rest ook een Giro-rit, Gent-Wevelgem, Eneco Tour, 2e op het WK in Valkenburg vorig jaar. En dan vergeet ik nog een hoop.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
te bekend?
Als Moser mag, mag Boasson ook toch?
ja hoor!quote:
Okquote:
Gaat niet mee!quote:
Neenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:34 schreef TTTT2013 het volgende:
Ik ga voor Michal Kwiatkowski van OmegaPharma-Quickstep.
Primaquote:Op zondag 23 juni 2013 18:24 schreef Pino112 het volgende:
Baalmomentje
Soupe gaat niet mee.
Frank, ik wil dan voor Rudy Molard gaan. Zou je dit willen veranderen als je het er mee eens bent?
okidoquote:
De regels zijn vrij duidelijk, alleen wijzigen als een renner niet meegaat, dus helaasquote:Op zondag 23 juni 2013 22:33 schreef Steven184 het volgende:
Frank, ik wil graag Koren inruilen voor de Fransman Alexis Vuillermoz indien dat mag. (Snelle check leverde volgens mij niemand op die hem al had).
Reden: Ik had nooit kunnen bedenken dat er een renner aan de Tour mee zou doen die ik werkelijk nog nooit bewust heb zien rijden of een uitslag van heb opgezocht. Ik wist nauwelijks dat hij in het peloton meereed. Dat moet gevierd worden.
El Fares is akkoordquote:Op maandag 24 juni 2013 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julien El Farès of Jérémie GALLAND nog vrj dan? Ik dacht dat ik Pauriol op het lijstje van Saur had gezien!
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:45 schreef Mr_DG het volgende:
Ik ga nu voor Guillaume Levarlet van Cofidis. Volgens mij onbekend genoeg.
Amador is akkoordquote:Op maandag 24 juni 2013 13:17 schreef Panthera. het volgende:
Aangezien Jesus Herrada, ondanks het winnen van het Spaanse NK, definitief niet meegaat naar de Tour, kies ik voor Andrey Amador als adoptierenner, als dit geaccepteerd wordt door de leiding
Neefje mag!quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef Blik het volgende:
Gaudin gaat niet mee
Ik ruil hem in voor Jerome Cousin!
was dus al gekozenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:45 schreef Frankcofrank het volgende:
Hallo, ik zou graag een renner willen adopteren, en hij staat er ook niet bij het lijstje, dus ik ga er vanuit dat hij vrij is.
Wie ik wil adopteren is Anthony Delaplace. Anthony heeft 2x eerder meegedaan aan de tour, en heeft het niet verkeerd gedaan (a). in 2011 werd hij namelijk 135e en in 2012 heeft hij helaas moeten opgeven. Mocht ik hem kunnen adopteren, komt er binnenkort nog meer informatie over Delaplace bij.
Primaquote:Op maandag 24 juni 2013 15:59 schreef SanAnt het volgende:
Als hij onbekend genoeg is Imanol Erviti .
Voor de meeste hier wel denk ik
Nu niet meerquote:
Steve is akkoordquote:
Dat magquote:Op maandag 24 juni 2013 20:43 schreef Evertjan het volgende:
mag ik Alexis Vuillermoz als adoptie renner??
Grote naamquote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:26 schreef droommoord het volgende:
Dumoulin is toch wel een aardig grote naam, waarom mag die eigenlijk?
Fair enough, kende de regels eigenlijk nietquote:Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
De regels zijn vrij duidelijk, alleen wijzigen als een renner niet meegaat, dus helaas
Was in de war met samuel, haal die twee wel eens door elkaar. Excuusquote:Op dinsdag 25 juni 2013 04:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Grote naam
Gozer is 22, begint dit jaar door te breken en reed nog nooit de Tour. Schatte al voor het NK in dat dit wel het laatste jaar is dat we hem kunnen kiezen dus adopteerde ik deze aanstaande topper
Dat is al helemaal geen 'grote' naamquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:00 schreef droommoord het volgende:
[..]
Was in de war met samuel, haal die twee wel eens door elkaar. Excuus
Haha godverdomme. De prijs voor de beste introductie is een feit dames en heren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:01 schreef Panthera. het volgende:
Andrey Amador Bikkazakova (26 jaar)
[ afbeelding ]
Andrey Amador Bikkazakova is geen gemiddelde wielrenner, die in Europa geboren is, in wat jeugdteams gezeten heeft en nu vooraan rijdt om zijn kopman te beschermen. Integendeel. Amador is geboren in Costa Rica, zoon van een vader van Spaanse afkomst en een moeder van Russische afkomst. Zijn vader ging in Rusland studeren en nam zijn moeder mee terug naar San José, de hoofdstad van Costa Rica. Ondanks de afkomst van zijn ouders voelt Andrey zich 100% Costa Ricaan.
Andrey is een Russische naam, en ook in de naamgeving van zijn 5 jaar oudere broer zal zijn moeder een rol hebben gespeeld. Ivan Amador was de persoon die Andrey overhaalde om te gaan mountainbiken, en op zijn 12e zette Andrey zijn eerste stappen in de wielersport. Al snel bleek dat hij een talent was en hij begon zich op het wielrennen op de weg te richten. Na in zijn tienerjaren rondgereden te hebben in het nationale circuit, in de kleuren van ploegen als Pizza Hut, maakte hij op zijn 20e de overstap naar Europa. Dat klinkt makkelijk, maar is voor een Centraal - Amerikaanse wielrenner absoluut geen normale gang van zaken. De enige Centraal Amerikaan die in recente geschiedenis naam maakte was Julio Alberto Perez Cuapio, een Mexicaan die de bergtrui en drie etappes in de Giro wist te scoren.
Zover was Andrey nog lang niet. Hij begon zijn Europese avontuur bij Lizarte, een grote Baskische jeugdploeg. Dat hij niet voor niks naar Spanje gekomen was, bewees hij door in zijn eerste Baskische wedstrijd, één van de meest competitieve jeugdregios van de wereld, 3e te worden. Uiteraard bleef het daar niet bij en Amador groeide uit tot een veelbelovende belofterenner.
[ afbeelding ]
Zijn prestaties, ondermeer een etappezege en een 5e plaats in het eindklassement van de Tour de l'Avenir in 2008, leverden hem een profcontract op bij Caisse d'Epargne. In zijn eerste jaar moest hij zich vooral aanpassen, maar het sprookje van zijn wielercarriere leek nog lang niet over te zijn. Zijn eerste grote ronde reed hij in 2010. Het was voor hem een anonieme Giro, maar in de ongekend zware editie werd hij 41e, een teken dat we nog niet alles van deze sympathieke Costa Ricaan gehoord haddden.
De rechte lijn naar boven werd echter op een ruwe manier onderbroken. Amador trainde in de winter van 2011 in het aangename klimaat van Costa Rica, toen hij slachtoffer was van een roofoverval. Zijn fiets werd gestolen, Andrey zelf werd voor dood achtergelaten in de bedding van een rivier. 6 uur lang was hij buiten bewustzijn, en toen hij weer bijkwam kwam hij erachter dat zijn overvallers zijn mobiele telefoon niet hadden meegenomen. Hij belde zijn broer en de episode leek even met een sisser af te lopen, totdat Amador er de volgende dag achterkwam dat hij niet alleen wat oppervlaktewonden had overgehouden aan de overval: in het ziekenhuis bleek dat hij een beschadigde long en een verlamde nier had opgelopen. Niet de meest dagelijkse blessures, en een revalidatietraject volgde.
Onverwacht snel zat hij weer op de fiets, en zijn deelname aan de Giro van 2011 leek niet in gevaar te komen. Maar opnieuw kwam er tegenslag. Amador kwam in de ronde van Asturias ten van en brak zijn sleutelbeen.
[ afbeelding ]
Hij kon niet starten in de Giro en werd opgenomen in de Tourselectie van de Movistarploeg (de opvolger van Caisse d'Epargne). Het was echter niet zijn jaar: in de eerste etappe van de Tour verstuikte hij in een val zijn enkel, de diagnose van de dokter was dat hij die enkel 15 dagen niet kon bewegen. De meeste renners zouden opgeven, Amador zette door. Door de blessure stond hij lange tijd op de laatste plaats in het algemeen klassement, maar gelukkig kon hij in de laatste week wat flitsen van zijn klasse laten zien en de rode lantaarn doorgeven naar iemand anders. Zelf zou hij van de Tour zeggen dat vooral de eerste week een beproeving was, dat hij bijna niks kon en dat hij bijna constant aan opgeven dacht.
Uiteindelijk deed hij dat niet door de support van zijn land. Amador was de eerste Centraal - Amerikaan die de Tour startte en uitreed en zijn land stond volledig achter hem, ondanks of misschien wel dankzij zijn op het oog matige prestatie. Ze leefden met zijn lijdensweg mee en Amador was in één klap een sportheld in Costa Rica. Na afloop werd hij als een held onthaald in zijn land en mocht hij ondermeer op bezoek bij de president.
ANDREY AMADOR LE REGALÓ CAMISETA SUDADA CON LA CUAL COMPITIÓ EN EL TOUR DE FRANCIA A LA PRESIDENTA CHINCHILLA
2011 was het jaar van de pech, maar vooral het jaar waarin Andrey liet zien karakter te bezitten. Dat karakter zou hij opnieuw nodig hebben na het seizoen: in één van de laatste wedstrijden van het jaar, de ronde van Piemonte, viel hij opnieuw hard, met breuken in zijn hand, radius en sleutelbeen tot gevolg.
[ afbeelding ]
Vorig jaar startte Andrey opnieuw in de Giro. Hij zou zijn revanche halen na een seizoen vol pech en ongeluk. In de 14e etappe zat hij in een succesvolle ontsnapping. Hij hield zijn hoofd koel en won de etappe in een sprint van Jan Barta en Alessandro de Marchi, opnieuw de oorzaak van feest in Costa Rica.
Andrey Amador laat dit jaar zien in goede vorm te verkeren, met een top-10 klassering in de einduitslag van de Tirreno, en een 5e plaats in de bergtijdrit van de ronde van Zwitserland. Ondanks dat hij voor zijn 1m80 relatief zwaar is voor een wielrenner (73kg), moet hij het vooral hebben van geaccidenteerd terrein. Ik verwacht dat hij vooral in het middengebergte mooie dingen gaat laten zien, en hoop dat hij niet volledig in dienst van kopmannen Quintana en Valverde hoeft te rijden.
Deze sympathieke Costa Ricaan is zeer actief op twitter, we zijn dus niet slechts afhankelijk van de winnaarsinterviews om hem deze Tour te volgen! Ik houd jullie geinformeerd.
[ afbeelding ]
Die zit elke tour wel bij een ontsnapping en doet al 8 jaar achter elkaar mee ofzoquote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:18 schreef Mercurial het volgende:
Wel lachen die "onbekende namen" als Stannard, Amador, Dupont, Bakelandts, Nordhaug en Moser
Als ik een rondje ga doen bij familie en collega's die het wielrennen wel volgen, maar dan voornamelijk de grote wedstrijden zullen ze weinig van deze namen herkennen. Moser zou misschien nog een opmerking van "Die is toch al 30 jaar gestopt ! " opleveren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:55 schreef louweed het volgende:
Ik vind Gallopin en Moser veeeeel te bekend. Gallopin stond vorig jaar notabene in de top10 toen ie ziek werd. Moser winnaar ronde van polen en strade bianche.
Maar hij is 1 meter 48 ofzoquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:15 schreef droommoord het volgende:
[..]
Die zit elke tour wel bij een ontsnapping en doet al 8 jaar achter elkaar mee ofzo
Maakt em dat niet alleen maar bekender? zo'n dwerg op de fiets ?quote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Gijscoman het volgende:
Ik adopteer Kanstantsin Siutsou van Sky. Ook wel gespeld als Sivtsov of Канстанцін Сіўцоў.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Gijscoman het volgende:
Ik adopteer Kanstantsin Siutsou van Sky. Ook wel gespeld als Sivtsov of Канстанцін Сіўцоў
Ok, de naam kwam me ook al bekender voor toen ik de alternatieve spelling tegenkwam. Zal wel wat anders uitzoeken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat gaat je niet lukken, die is te bekend.
Wat een bruut!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:47 schreef baggerbaas het volgende:
Vanwege het niet starten van Bryan Coquardga ik voor de Brute Rus Pavel Brutt!!!
[ afbeelding ]
Deze is vrij accuraat en up to date: http://www.touretappe.nl/(...)tour-de-france-2013/.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:51 schreef lytsewiete het volgende:
Bono van Lampre of anders de Backer van Argos?
Geen idee waar ik een voerzicht heb wie er gaan.
Dat Serpa voor het eerst de Tour rijdt, maakt hem nog niet onbekend. Serpa is juist een grote Giro bekende. Sowieso is hij nu natuurlijk een cultheld met zijn snorquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef Gijscoman het volgende:
Alternatief voor Sivtsov: Jose Rodolfo Serpa Perez van Lampre.
Zulke renners zijn gewoon te bekend vanwege het baas zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 02:09 schreef wimderon het volgende:
Deze baas is nog vrij en volgens mij gaat ie mee.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:01 schreef Panthera. het volgende:
Andrey Amador Bikkazakova (26 jaar)
knip
Tsja als je die lijn aanhoudt, kun je de helft van het peloton nemen, omdat de gemiddelde Tour kijker die niet kent. De oorsprong van dit topic is toch juist, dat de onbekende en mindere goden in het zonnetje worden gezet?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
[..]
Als ik een rondje ga doen bij familie en collega's die het wielrennen wel volgen, maar dan voornamelijk de grote wedstrijden zullen ze weinig van deze namen herkennen. Moser zou misschien nog een opmerking van "Die is toch al 30 jaar gestopt ! " opleveren.
Die had ik al geadopteerd een aantal posts voor jequote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:41 schreef miep63 het volgende:
Ik wil Julien Simon van Soja-Sun wel adopteren. Hoop dat ie onbekend genoeg is?
Wow dit iddquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:14 schreef Keano het volgende:
[..]
Haha godverdomme. De prijs voor de beste introductie is een feit dames en heren.
Ik wil mij even verdedigen over wat je zegt. Ik ben geen echte kenner en ik had nog noooit gehoord van cameron meyer, ik wou alleen even wat achtergrond info zoeken over hem(want dan is het nog leuker om hem te volgen). Ik ben het wel met je eens, maar bij mij zitten de intenties anders.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
"Ik ga jullie nu voorstellen aan Cameron Meyer die een baas is, want hij won al <insert een hele rits grote overwinningen en ereplaatsen>. Ik snap niet zozeer wat de lol ervan is om een renner te nemen waarvan je al weet of minimaal kunt nalezen dat hij het goed gaat doen (pech voorbehouden). Het is toch veel leuker om een echte onbekende grootheid
Oké, dan kijk ik wel verder.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:15 schreef DeProf het volgende:
[..]
Die had ik al geadopteerd een aantal posts voor je
Alleen staat dit niet in de OPquote:Op maandag 17 juni 2013 22:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heradopteer mijn renner van vorig jaar, Julien Simon. Hij rijdt dit jaar veel slechter dan vorig jaar, dus is zeker niet bekender geworden.
Dat snap ik. Ik wil ook niet zeggen dat het voor iedereen geldt, maar het begint soms wel een beetje door te slaan naar renners niet kennen die toevallig alleen de Tour nog niet (opvallend) te hebben gereden. Maar uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk zelf wetenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:49 schreef droommoord het volgende:
[..]
Ik wil mij even verdedigen over wat je zegt. Ik ben geen echte kenner en ik had nog noooit gehoord van cameron meyer, ik wou alleen even wat achtergrond info zoeken over hem(want dan is het nog leuker om hem te volgen). Ik ben het wel met je eens, maar bij mij zitten de intenties anders.
okquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef Gijscoman het volgende:
Alternatief voor Sivtsov: Jose Rodolfo Serpa Perez van Lampre.
okquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:47 schreef baggerbaas het volgende:
Vanwege het niet starten van Bryan Coquardga ik voor de Brute Rus Pavel Brutt!!!
[ afbeelding ]
Primaquote:Op maandag 24 juni 2013 22:17 schreef Frankcofrank het volgende:
Oke, delaplace is dus al geadopteerd. maar dan zou ik graag voor Francesco Gavezzi gaan!
primaquote:Op maandag 24 juni 2013 23:38 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Had inderdaad al gezien dat Berhane niet meeging.
Mag Peter Kennaugh als vervanging?
ok!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:43 schreef regiliopeace het volgende:
Bij dezen wil ik graag intekenen voor niemand minder dan
Maxime Mederel van de inmiddels legendarische Sojasun-formatie.
Ik hoop dat jullie dit voorstel honoreren, ondanks dat de beste man in 2011 de 5e etappe in de ronde van Bretagne won
Die was dus blijkbaar al vergeven aan SaintOfKillers, vergeten aan de OP te addenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:25 schreef DeProf het volgende:
Ik wil me graag intekenen met: Julien Simon van Saur Sojasun, volgens mij is die nog niet geclaimd door iemand!
primaquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik adopteer Manuele Mori bij deze.
te bekendquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Gijscoman het volgende:
Ik adopteer Kanstantsin Siutsou van Sky. Ook wel gespeld als Sivtsov.
is okquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:52 schreef Redefine het volgende:
Aangezien Dominik Nerz niet is opgesteld door BMC, moest ik op zoek naar een andere renner. Helaas pas vandaag echt naar alle selecties kunnen kijken, waardoor ik naast de echte onbekende renners heb gegrepen.
Van de renners die over zijn vind ik Cyril Gautier de minst bekende (alhoewel ik hem zelf wel al ken, maar dat wordt anders lastig). Hij won dit jaar wel de Tour du Finistière.
Maar laat jullie licht er maar over schijnen
zal ik nog toevoegenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:48 schreef Gitank2 het volgende:
Klopt, SaintOfKillers was het eerst.
[..]
Alleen staat dit niet in de OP
dat mag nog!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:04 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Amaël Moinard, mocht deze nog vrij zijn.
okidoquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:52 schreef miep63 het volgende:
Hèhè, hopelijk heeft nog niemand ene Ramunas Navardauskas geadopteerd (moest wel een paar keer spieken hoe je z'n naam typt, zo onbekend is ie voor mij). Als Ramunas nog niet geadopteerd, dan is ie voor mij.
Ik sta nu als renner van SaintOfKillers in de OP!? Foutje, haha!quote:[b]Op woensdag 26 juni 2013 20:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Die was dus blijkbaar al vergeven aan SaintOfKillers, vergeten aan de OP te adden
quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:24 schreef DeProf het volgende:
[..]
Ik sta nu als renner van SaintOfKillers in de OP!? Foutje, haha!
Is al door iemand anders gekozen. In de eerste post kun je zien welke renners al zijn vergeven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:40 schreef robertino62 het volgende:
Is Gatis Smukulis nog beschikbaar? De nationaal kampioen tijdrijden van Letland biedt perspectief.
Ooit in de beginjaren van Leipheimer hem in de Vuelta als sukkel gekozen vanwege de naam. Alle punten die hij scoorde werden van mijn totaal afgehaald. Dat kostte toen veel punten. Mij daarna er nooit meer aan gewaagd. Maar wie weet van voor een prachtige carriere en voor Gatis door deze keuze nu in het verschiet ligt.
En als het niet mag, jammer voor zijn carriere kansen.
check en ok!quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:24 schreef DeProf het volgende:
[..]
Ik sta nu als renner van SaintOfKillers in de OP!? Foutje, haha!
Ik ga voor Brian Vandborg van Cannondale als nieuwe adoptierenner!
Heb wel een plaatje in de kast staan van hemquote:
Onder mijn hoede is Gatis anders wel voor de derde keer op rij Nationaal kampioen tijdrijden gewordenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:57 schreef robertino62 het volgende:
Dat is dan jammer voor Gatis. Dan gun ik een prachtige carriere aan Arnold Jeannesson. Die is dus nog wel beschikbaar? Ga hem dit nieuws direct melden
Het is dat Brown niet meedoetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:12 schreef 3rdRock het volgende:
mijn Ian Stannard heeft zijn eerste prijs al binnen! hij is met 83kg de zwaarste renner die van start gaat deze Tour. zo, dat nemen ze hem niet meer af. nu al trots
baas ben jijquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:21 schreef Lavenderr het volgende:
Mijn geadopteerde onbekende renner is derde geworden!
Danny van Poppel
Leuk, hé, gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:21 schreef Lavenderr het volgende:
Mijn geadopteerde onbekende renner is derde geworden!
Danny van Poppel
Dankje! Ja, hartstikke leukquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:30 schreef miep63 het volgende:
[..]
Leuk, hé, gefeliciteerd.![]()
Ik vrees dat mijn Ramunas Navardauskas wel betrokken is ben één van de valpartijen. Hij kwam als 123e binnen helaas.
twitter:AstanaTeam twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 18:24:04Kashechkin stays at front as Brajkovic, Lutsenko and Muravyev crash in wild ST1 #TDF finish http://t.co/J0fZ0aJlPA http://t.co/h4HB29wAGD reageer retweet
Wordt Alexey geadopteerdquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:40 schreef Aguero het volgende:
Alexey is gevallen, hopelijk valt de schade mee.twitter:AstanaTeam twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 18:24:04Kashechkin stays at front as Brajkovic, Lutsenko and Muravyev crash in wild ST1 #TDF finish http://t.co/J0fZ0aJlPA http://t.co/h4HB29wAGD reageer retweet
Alexey is pas 20?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wordt Alexey geadopteerdIn zijn vorige incarnatie was hij een begenadigd ronderenner.
Is dat nog familie van of zo?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:43 schreef Aguero het volgende:
[..]
Alexey is pas 20?
http://proteam-astana.com/en/team/roster#alexey-lutsenko
Ik lees nu op de website van Astana dat hij okay is.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:01 schreef baggerbaas het volgende:
Kijk eens aan.
39. PORTE Richie 6 SKY PROCYCLING 04h 56' 52'' + 00' 00''
40. BRUTT Pavel 102 KATUSHA TEAM 04h 56' 52'' + 00' 00''
41. FROOME Christopher 1 SKY PROCYCLING 04h 56' 52'' + 00' 00''
Pavel verliest zijn concurrenten geen moment uit het oog
Cyril Gautier heeft ook al watquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Egoitz is gelijk onderuit gegaan.
[ afbeelding ]
Met een beetje hulp van google translate kom ik uit op een wond op de linkerknie en linkerhand.
Geen genot.
Op een circuit kun je ook vallen:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gaat het eigenlijk nooit ophouden met valpartijen bijna ieder koers dat ik bekijk valt er iemand....
Misschien een idee om rondjes te draaien op een F1 piste?
Weet ik maar op een circuit heb je duidelijk minder kans.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Op een circuit kun je ook vallen:
Jep. En 0 kijkers.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Weet ik maar op een circuit heb je duidelijk minder kans.
wie zegt dat?quote:
Dat komt omdat er iedere koers wel renners vallen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gaat het eigenlijk nooit ophouden met valpartijen bijna ieder koers dat ik bekijk valt er iemand....
Misschien een idee om rondjes te draaien op een F1 piste?
Maar het is vreselijk boring.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Weet ik maar op een circuit heb je duidelijk minder kans.
En z'n naam is al verkeerd uitgesproken door Mart!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:01 schreef Spies het volgende:
Doordat Cavendish er vandaag bij ging liggen mocht Matteo Trentin voor zijn eigen kans gaan. Dit deed hij met verve wat resulteerde in een knappe vijfde plaats
Trantèhnquote:Op zondag 30 juni 2013 00:48 schreef Szura het volgende:
[..]
En z'n naam is al verkeerd uitgesproken door Mart!
Dan tel je pas mee in wielerlandquote:Op zondag 30 juni 2013 00:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Lol! ja zo kun je ook wel in een lijstje met knullige/vreemde sportblessures terechtkomenquote:Op zondag 30 juni 2013 00:11 schreef Redefine het volgende:
Overigens zou het wel heel typisch zijn als hij door deze blessure niet meer vooruit zou komen, want hij heeft die knieproblemen gekregen, omdat hij een bidon op zijn knie liet vallen bij de bevoorrading
Dan weet je dat je het gemaakt hebtquote:Op zondag 30 juni 2013 00:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Je weet wel dat hij de eerste aanvaller was van deze Tour en het rode rugnummer heeft?quote:
Oh lolquote:Op zondag 30 juni 2013 13:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Je weet wel dat hij de eerste aanvaller was van deze Tour en het rode rugnummer heeft?
Baasje dat neefjequote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:00 schreef 3rdRock het volgende:
Blik's adoptierenner Jerome Cousin is officieel de eerste aanvaller in deze Tour!
Solidequote:126. FRALEVARLET Guillaume 136 COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS 03h 55' 55'' + 12' 44''
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 juni 2013 17:34 schreef Gitank2 het volgende:
Rosarium - Jan Bakelants
En we hebben weer een winnende adoptierenner + gele trui (voor het eerst sinds 2008) in ons midden!![]()
Is toch netjes over de heuvels gekomen vandaagquote:94. DE MARCHI Alessandro 13 CANNONDALE 03h 44' 35'' + 01' 24
Oh dat is leuk! En ja, die verdient hij zekerquote:Op zondag 30 juni 2013 20:18 schreef Rosarium het volgende:
Jantje Bakelants wat een held! Baal wel een beetje dat hij hem al binnenheeft voordat ik een mooie bio heb kunnen schrijven. Dinsdag ga ik me daar alsnog aan wagen. Wellicht mosterd na de maaltijd maar Jan verdient er nu zeker één.
Hij kon tiende worden, maar herinnerde zich dat dat niet mag. Dus kneep hij net op tijd in de remmen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
Favilli is niet opgemerkt vandaag door Herbie en Ducrot (dat is op zich niet zo'n prestatie) en door zijn nette 11e plek komt hij nog steeds in aanmerking voor de meest onopvallende renner prijs.
José Serpa dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:34 schreef Gitank2 het volgende:
Daarbij is de ene al geadopteerd en de ander te bekend.
quote:Op maandag 1 juli 2013 15:04 schreef Gitank2 het volgende:
Hiermee komt mijn adoptiebalans op
4 renners die de Tour uitreden (Johan Tschopp, Chris Froome, Marco Bandiera en Julien Fouchard).
3 die Parijs niet haalden (Mathias Frank, Iban Velasco en Yoann Bagot).
Degene die uitvielen vielen ook telkens vroegtijdig uit, met als triestste hoogtepunt Mathias Frank die een paar honderd meter nadat ik hem in de proloog in Rotterdam aanmoedigde viel..
Dat denk ik ook!quote:
Ik denk dat je beter wat eerder kunt zijn..quote:Op maandag 1 juli 2013 15:13 schreef meneerfiets het volgende:
Mag ik nog Jean-Marc MARINO , van Sojasun adopteren?
Thanks ! ;-)
Wel ,als stannerd en moser mogen waarom dan niet Taraemee ?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:15 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter wat eerder kunt zijn..
En even Ctrl + F op de OP doen, waarbij je dan ziet dat hij al geadopteerd is.
Zet me er dan bij !!quote:
Taaramae is wel bekend.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:19 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Zet me er dan bij !!
Rein won nog nooit , en is niet super bekend, in zijn vorige Tour De France werd hij anoniem 36 ste .
Dus.. veel anoniemer dan bv. Clarke , etappewinnaar van de Vuelta
Dit jaar nog top-10 in de Giro.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Polen :Przemyslaw NIEMIEC ! Geen kat kent die renner !
Die neem ik dan ! Want anders kunnen jullie blijven afwijzenquote:Op maandag 1 juli 2013 15:25 schreef Felagund het volgende:
Had Franklop ook niet de regel dat je na de start geen renner meer mag adopteren? Anders nog een tip: Roberto Ferarri (Lampre) is volgens mij nog vrij, die is denk ik net onbekend genoeg.
Franklop moet het eerst goedkeuren.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:27 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Die neem ik dan ! Want anders kunnen jullie blijven afwijzen
Maak maar eerlijke uitzondering ! pleasequote:Op maandag 1 juli 2013 15:41 schreef franklop het volgende:
Gaat om het tijdstip, de Tour is al drie dagen onderweg
En vandaag 21ste, Eduard doet netjes mee in de voorste gelederen. Het echte werk voor Katusha moet nog komen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:47 schreef Ericr het volgende:
Eduard Vorganov werd vandaag verdienstelijk 20ste. Gewoon rustig meegereden met de voorste groep, iets wat bijna de helft van het totaal aantal rijders vandaag niet lukte.
Gatis zat ook in dit gezellige Oostblok:quote:Op maandag 1 juli 2013 17:26 schreef Aguero het volgende:
Alexey heeft vandaag samen met twee van zijn landgenoten rustig aan gedaan.
188. KAZMURAVYEV Dmitriy 69 ASTANA PRO TEAM 03h 50' 39'' + 09' 15''
189. KAZBAZAYEV Assan 62 ASTANA PRO TEAM 03h 50' 39'' + 09' 15''
191. KAZLUTSENKO Alexey 68 ASTANA PRO TEAM 03h 50' 39'' + 09' 15''
De stijgende lijn zet zich voortquote:33. FRALEVARLET Guillaume 136 COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS 03h 41' 24'' + 00' 00''
Talentvolle kerel die Julian Simonquote:Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Simon vandaag 9e. Nu 2e in het klassement. Dichter zal hij wel niet komen.
Was toch wel bekend dat hij talentvol sprintertje was?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:32 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Talentvolle kerel die Julian Simon
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Was toch wel bekend dat hij talentvol sprintertje was?
Heb je de hele familie geadopteerd?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:34 schreef Lavenderr het volgende:
Danny van Poppel gisteren 169.
In het Algemeen Klassement staat hij 176.
Broertje Boy gisteren 105 en algemeen klassement 127
Nee, nog niet, maar sta op het punt dat te doenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:36 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Heb je de hele familie geadopteerd?
Hij heeft nog een etappe in de Tirreno op zijn naam staan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Merk trouwens dat ik mijn kanjer Julien El Farès nog niet goed geintroduceerd heb...dus bij deze.
[ afbeelding ]
Als stagair begon hij bij Cofidis in 2006, en van 2008 tot 2011 als volwaardig renner in de kleuren van de kredietboer te bewonderen. Door een volslagen onbegrijpelijk gebrek aan inzicht lieten ze hem daarna gaan, maar hij vond onderdak bij het Diabetesteam Type I. Dit jaar is hij voor Sojasun al voor de derde maal in de Tour, in 2010 werd hij 26ste, en een jaar later 40ste!
Recentelijk werd hij nog 7de in de Ronde van Luxemburg, dus ik hoef verder niet uit te leggen dat ik minstens een plaats in de top 25 verwacht van deze sympathieke klasbak.
"Today torque well over 800 m are changing all the time and have to raise rates up to 4km / h did their work to be done!"twitter:GSmukulis twitterde op dinsdag 02-07-2013 om 18:01:05Shodien griezas labi mainas pa 800m un visu laiku nacas celt atrumu lidz pat 4km/h savu daramo izdariju! reageer retweet
quote:Morabito haalde Brescia met gebroken hand
De Zwitser Steve Morabito blijkt de Giro te hebben uitgereden met een gebroken handwortelbeentje. De BMC-coureur hield deze zware kwetsuur over aan een val in de zestiende etappe naar Ivrea. Dit vertelt de coureur aan Radsport News.
Een hoop support voor Ted op Twitter inderdaad #LetTedRidequote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Ted King zou buiten tijd binnen gekomen zijn. Logisch, want hij lag er meteen af.
Er is echter nog wat onduidelijkheid en op twitter is hij al een cultheld geworden.
#tedwatch is trending
7 seconden te laatquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Ted King zou buiten tijd binnen gekomen zijn. Logisch, want hij lag er meteen af.
Er is echter nog wat onduidelijkheid en op twitter is hij al een cultheld geworden.
#tedwatch is trending
twitter:ilmala1 twitterde op dinsdag 02-07-2013 om 17:40:35so proud that franklop will be rooting for me in #TDF2013 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat zoiets betekend als; niet een super test voor ons .... maar zo was het niet! je de bladzijde omslaan en denk aan de volgende
Blijkbaar viel het wel mee met de Sky problemen, vandaag gewoon netjes een 3e plek bij elkaar gefiets door Kennaugh en co.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
99. KENNAUGH Peter 3 SKY PROCYCLING 12h 30' 43'' + 09' 16''
Ik begin me zorgen te maken over de Sky trein. Voor de tour gaf Kennaugh nog aan dat hij graag het wit zou willen dragen, dus ik betwijfel of hij bewust heeft laten lopen vandaag. Nog verontrustender voor Sky is dat er maar 3 Sky-renners voor hem zijn gefinished...
Wat een baasquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:40 schreef Panthera. het volgende:
Andrey Amador scoring chicks, foto credits gaan naar Rojas.
[ afbeelding ]
Solide TTT verder, wellicht enigszins teleurstellend, maar Amador kwam bij de eersten over de streep en was dus één van de beteren van de ploeg.
quote:Six men on the attack
There is a group of six men that's 25" ahead of the peloton after two kilometres of racing in stage five. The riders involved are:
- Sicard (EUS)
- Arashiro and Reza (EUC)
- Lutsenko (AST)
- De Gendt (VCD)
- Delaplace (SOJ)
quote:Namen zijn soms net honden. Ze lijken op hun baasje. Neem Svein Tuft. Dat is geen naam voor een man die met een broodtrommel onder zijn arm naar kantoor gaat. Het is meer een naam voor een Noorse zeehondenknuppelaar of de zwijgzame kapitein van een ijsbreker - zo eentje die zijn tanden poetst met ruwe dieselolie.
Maar Tuft is geen zeehondenknuppelaar. Hij is wielrenner. Gisteren was hij de kapitein van het Australische GreenEdge-schip dat de ploegentijdrit won. Hij reed de halve tijdrit op kop, zo hard dat zijn ploeggenoten huilden in zijn wiel.
Tuft ziet eruit als een kruising tussen een grizzly en een pantserwagen. Hij heeft de schouderpartij van Hulk Hogan en een paar dijen die zo dik zijn dat hij met O-benen moet fietsen. Op zijn armen ligt een tapijt van rossig haar en ik heb wel eens gehoord dat hij zijn stoppelbaard trimt met een schuurmachine. Tuft is geen mens. Tuft is een beest.
Vijftien was Tuft toen hij wegliep van huis. Jarenlang fietste hij op een afgeragde mountainbike door Noord-Amerika, kriskras, zonder doel. Van Vancouver naar Toronto, van Alaska naar Mexico, en weer terug. In zijn aanhangwagentje zaten zijn bezittingen: een zak aardappelen en een hond die Bear heette. Die naam had hij niet voor niets: Bear moest de grizzly's op afstand houden als Tuft sliep.
Een plan had Tuft niet. Hij fietste en hij fietste en hij fietste met het verstand op nul - en hij zag wel waar hij kwam. Op zomaar een dag in zomaar een dorp zag hij dat er een wielerkoers werd georganiseerd, met een aantal Noord-Amerikaanse profs. Tuft loog tegen de wedstrijdorganisatie dat hij een licentie had en deed voor het eerst van zijn leven mee aan een koers. Hij werd vijfde en kreeg een profcontractje aangeboden.
En zo was Tuft ineens wielrenner. Hij verdiende de eerste jaren nauwelijks iets, maar dat maakte niet uit. Tuft had niks nodig. Hij woonde jarenlang in een caravan in de achtertuin van zijn ploegleider. In de wedstrijden reed hij zijn concurrenten aan puin; hij knuppelde ze één voor één dood met een versnelling waar een normaal mens zijn enkels op breekt. Aan tactiek deed hij niet. Hij sleurde gewoon net zo lang op kop totdat er niemand in zijn wiel meer zat.
36 is Tuft inmiddels, en hij debuteert dit jaar in de Tour. Maar hoeveel chaos en hectiek er ook om hem heen is: hij kijkt nergens van op. Niet toen er een bus vastzat onder een aankomstboog, niet toen het halve peloton op het asfalt lag, niet toen zijn ploeggenoot Simon Gerrans een rit won. Hij had gisteren ook niet veel te melden nadat GreenEdge de ploegentijdrit had gewonnen en Gerrans de gele trui had gepakt. Tuft haalde zijn schouders op en werkte een stokbrood met ham in één hap naar binnen.
Hij zal de komende dagen door Frankrijk fietsen en op kop sleuren voor Gerrans zoals hij door de bossen van Alaska sleurde. Het maakt hem geen lor uit of hij een zak aardappelen of de geletruidrager in zijn aanhangwagentje heeft.
Fietsen is fietsen.
Was wel te verwachten gezien zijn positie in het klassementquote:
quote:Maar in ieder geval in beeld geweest
Ja dat niet alleen, in je eentje tegen een peloton dat aast op een massasprint en dan ook nog die Mistral.. Niet te doenquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:12 schreef roos85 het volgende:
[..]
Was wel te verwachten gezien zijn positie in het klassement
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |