quote:Op maandag 24 juni 2013 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
te bekend?
Als Moser mag, mag Boasson ook toch?
Die 2 kun je toch vergelijken? Boasson Hagen heeft ten eerste al 3 Tours gereden, 2 etappes gewonnen en talloze ereplaatsen bijeengefietst. Voor de rest ook een Giro-rit, Gent-Wevelgem, Eneco Tour, 2e op het WK in Valkenburg vorig jaar. En dan vergeet ik nog een hoop.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
te bekend?
Als Moser mag, mag Boasson ook toch?
ja hoor!quote:
Okquote:
Gaat niet mee!quote:
Neenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:34 schreef TTTT2013 het volgende:
Ik ga voor Michal Kwiatkowski van OmegaPharma-Quickstep.
Primaquote:Op zondag 23 juni 2013 18:24 schreef Pino112 het volgende:
Baalmomentje
Soupe gaat niet mee.
Frank, ik wil dan voor Rudy Molard gaan. Zou je dit willen veranderen als je het er mee eens bent?
okidoquote:
De regels zijn vrij duidelijk, alleen wijzigen als een renner niet meegaat, dus helaasquote:Op zondag 23 juni 2013 22:33 schreef Steven184 het volgende:
Frank, ik wil graag Koren inruilen voor de Fransman Alexis Vuillermoz indien dat mag. (Snelle check leverde volgens mij niemand op die hem al had).
Reden: Ik had nooit kunnen bedenken dat er een renner aan de Tour mee zou doen die ik werkelijk nog nooit bewust heb zien rijden of een uitslag van heb opgezocht. Ik wist nauwelijks dat hij in het peloton meereed. Dat moet gevierd worden.
El Fares is akkoordquote:Op maandag 24 juni 2013 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julien El Farès of Jérémie GALLAND nog vrj dan? Ik dacht dat ik Pauriol op het lijstje van Saur had gezien!
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:45 schreef Mr_DG het volgende:
Ik ga nu voor Guillaume Levarlet van Cofidis. Volgens mij onbekend genoeg.
Amador is akkoordquote:Op maandag 24 juni 2013 13:17 schreef Panthera. het volgende:
Aangezien Jesus Herrada, ondanks het winnen van het Spaanse NK, definitief niet meegaat naar de Tour, kies ik voor Andrey Amador als adoptierenner, als dit geaccepteerd wordt door de leiding
Neefje mag!quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef Blik het volgende:
Gaudin gaat niet mee
Ik ruil hem in voor Jerome Cousin!
was dus al gekozenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:45 schreef Frankcofrank het volgende:
Hallo, ik zou graag een renner willen adopteren, en hij staat er ook niet bij het lijstje, dus ik ga er vanuit dat hij vrij is.
Wie ik wil adopteren is Anthony Delaplace. Anthony heeft 2x eerder meegedaan aan de tour, en heeft het niet verkeerd gedaan (a). in 2011 werd hij namelijk 135e en in 2012 heeft hij helaas moeten opgeven. Mocht ik hem kunnen adopteren, komt er binnenkort nog meer informatie over Delaplace bij.
Primaquote:Op maandag 24 juni 2013 15:59 schreef SanAnt het volgende:
Als hij onbekend genoeg is Imanol Erviti .
Voor de meeste hier wel denk ik
Nu niet meerquote:
Steve is akkoordquote:
Dat magquote:Op maandag 24 juni 2013 20:43 schreef Evertjan het volgende:
mag ik Alexis Vuillermoz als adoptie renner??
Grote naamquote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:26 schreef droommoord het volgende:
Dumoulin is toch wel een aardig grote naam, waarom mag die eigenlijk?
Fair enough, kende de regels eigenlijk nietquote:Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
De regels zijn vrij duidelijk, alleen wijzigen als een renner niet meegaat, dus helaas
Was in de war met samuel, haal die twee wel eens door elkaar. Excuusquote:Op dinsdag 25 juni 2013 04:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Grote naam
Gozer is 22, begint dit jaar door te breken en reed nog nooit de Tour. Schatte al voor het NK in dat dit wel het laatste jaar is dat we hem kunnen kiezen dus adopteerde ik deze aanstaande topper
Dat is al helemaal geen 'grote' naamquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:00 schreef droommoord het volgende:
[..]
Was in de war met samuel, haal die twee wel eens door elkaar. Excuus
Haha godverdomme. De prijs voor de beste introductie is een feit dames en heren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:01 schreef Panthera. het volgende:
Andrey Amador Bikkazakova (26 jaar)
[ afbeelding ]
Andrey Amador Bikkazakova is geen gemiddelde wielrenner, die in Europa geboren is, in wat jeugdteams gezeten heeft en nu vooraan rijdt om zijn kopman te beschermen. Integendeel. Amador is geboren in Costa Rica, zoon van een vader van Spaanse afkomst en een moeder van Russische afkomst. Zijn vader ging in Rusland studeren en nam zijn moeder mee terug naar San José, de hoofdstad van Costa Rica. Ondanks de afkomst van zijn ouders voelt Andrey zich 100% Costa Ricaan.
Andrey is een Russische naam, en ook in de naamgeving van zijn 5 jaar oudere broer zal zijn moeder een rol hebben gespeeld. Ivan Amador was de persoon die Andrey overhaalde om te gaan mountainbiken, en op zijn 12e zette Andrey zijn eerste stappen in de wielersport. Al snel bleek dat hij een talent was en hij begon zich op het wielrennen op de weg te richten. Na in zijn tienerjaren rondgereden te hebben in het nationale circuit, in de kleuren van ploegen als Pizza Hut, maakte hij op zijn 20e de overstap naar Europa. Dat klinkt makkelijk, maar is voor een Centraal - Amerikaanse wielrenner absoluut geen normale gang van zaken. De enige Centraal Amerikaan die in recente geschiedenis naam maakte was Julio Alberto Perez Cuapio, een Mexicaan die de bergtrui en drie etappes in de Giro wist te scoren.
Zover was Andrey nog lang niet. Hij begon zijn Europese avontuur bij Lizarte, een grote Baskische jeugdploeg. Dat hij niet voor niks naar Spanje gekomen was, bewees hij door in zijn eerste Baskische wedstrijd, één van de meest competitieve jeugdregios van de wereld, 3e te worden. Uiteraard bleef het daar niet bij en Amador groeide uit tot een veelbelovende belofterenner.
[ afbeelding ]
Zijn prestaties, ondermeer een etappezege en een 5e plaats in het eindklassement van de Tour de l'Avenir in 2008, leverden hem een profcontract op bij Caisse d'Epargne. In zijn eerste jaar moest hij zich vooral aanpassen, maar het sprookje van zijn wielercarriere leek nog lang niet over te zijn. Zijn eerste grote ronde reed hij in 2010. Het was voor hem een anonieme Giro, maar in de ongekend zware editie werd hij 41e, een teken dat we nog niet alles van deze sympathieke Costa Ricaan gehoord haddden.
De rechte lijn naar boven werd echter op een ruwe manier onderbroken. Amador trainde in de winter van 2011 in het aangename klimaat van Costa Rica, toen hij slachtoffer was van een roofoverval. Zijn fiets werd gestolen, Andrey zelf werd voor dood achtergelaten in de bedding van een rivier. 6 uur lang was hij buiten bewustzijn, en toen hij weer bijkwam kwam hij erachter dat zijn overvallers zijn mobiele telefoon niet hadden meegenomen. Hij belde zijn broer en de episode leek even met een sisser af te lopen, totdat Amador er de volgende dag achterkwam dat hij niet alleen wat oppervlaktewonden had overgehouden aan de overval: in het ziekenhuis bleek dat hij een beschadigde long en een verlamde nier had opgelopen. Niet de meest dagelijkse blessures, en een revalidatietraject volgde.
Onverwacht snel zat hij weer op de fiets, en zijn deelname aan de Giro van 2011 leek niet in gevaar te komen. Maar opnieuw kwam er tegenslag. Amador kwam in de ronde van Asturias ten van en brak zijn sleutelbeen.
[ afbeelding ]
Hij kon niet starten in de Giro en werd opgenomen in de Tourselectie van de Movistarploeg (de opvolger van Caisse d'Epargne). Het was echter niet zijn jaar: in de eerste etappe van de Tour verstuikte hij in een val zijn enkel, de diagnose van de dokter was dat hij die enkel 15 dagen niet kon bewegen. De meeste renners zouden opgeven, Amador zette door. Door de blessure stond hij lange tijd op de laatste plaats in het algemeen klassement, maar gelukkig kon hij in de laatste week wat flitsen van zijn klasse laten zien en de rode lantaarn doorgeven naar iemand anders. Zelf zou hij van de Tour zeggen dat vooral de eerste week een beproeving was, dat hij bijna niks kon en dat hij bijna constant aan opgeven dacht.
Uiteindelijk deed hij dat niet door de support van zijn land. Amador was de eerste Centraal - Amerikaan die de Tour startte en uitreed en zijn land stond volledig achter hem, ondanks of misschien wel dankzij zijn op het oog matige prestatie. Ze leefden met zijn lijdensweg mee en Amador was in één klap een sportheld in Costa Rica. Na afloop werd hij als een held onthaald in zijn land en mocht hij ondermeer op bezoek bij de president.
ANDREY AMADOR LE REGALÓ CAMISETA SUDADA CON LA CUAL COMPITIÓ EN EL TOUR DE FRANCIA A LA PRESIDENTA CHINCHILLA
2011 was het jaar van de pech, maar vooral het jaar waarin Andrey liet zien karakter te bezitten. Dat karakter zou hij opnieuw nodig hebben na het seizoen: in één van de laatste wedstrijden van het jaar, de ronde van Piemonte, viel hij opnieuw hard, met breuken in zijn hand, radius en sleutelbeen tot gevolg.
[ afbeelding ]
Vorig jaar startte Andrey opnieuw in de Giro. Hij zou zijn revanche halen na een seizoen vol pech en ongeluk. In de 14e etappe zat hij in een succesvolle ontsnapping. Hij hield zijn hoofd koel en won de etappe in een sprint van Jan Barta en Alessandro de Marchi, opnieuw de oorzaak van feest in Costa Rica.
Andrey Amador laat dit jaar zien in goede vorm te verkeren, met een top-10 klassering in de einduitslag van de Tirreno, en een 5e plaats in de bergtijdrit van de ronde van Zwitserland. Ondanks dat hij voor zijn 1m80 relatief zwaar is voor een wielrenner (73kg), moet hij het vooral hebben van geaccidenteerd terrein. Ik verwacht dat hij vooral in het middengebergte mooie dingen gaat laten zien, en hoop dat hij niet volledig in dienst van kopmannen Quintana en Valverde hoeft te rijden.
Deze sympathieke Costa Ricaan is zeer actief op twitter, we zijn dus niet slechts afhankelijk van de winnaarsinterviews om hem deze Tour te volgen! Ik houd jullie geinformeerd.
[ afbeelding ]
Die zit elke tour wel bij een ontsnapping en doet al 8 jaar achter elkaar mee ofzoquote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:18 schreef Mercurial het volgende:
Wel lachen die "onbekende namen" als Stannard, Amador, Dupont, Bakelandts, Nordhaug en Moser
Als ik een rondje ga doen bij familie en collega's die het wielrennen wel volgen, maar dan voornamelijk de grote wedstrijden zullen ze weinig van deze namen herkennen. Moser zou misschien nog een opmerking van "Die is toch al 30 jaar gestopt ! " opleveren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:55 schreef louweed het volgende:
Ik vind Gallopin en Moser veeeeel te bekend. Gallopin stond vorig jaar notabene in de top10 toen ie ziek werd. Moser winnaar ronde van polen en strade bianche.
Maar hij is 1 meter 48 ofzoquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:15 schreef droommoord het volgende:
[..]
Die zit elke tour wel bij een ontsnapping en doet al 8 jaar achter elkaar mee ofzo
Maakt em dat niet alleen maar bekender? zo'n dwerg op de fiets ?quote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Gijscoman het volgende:
Ik adopteer Kanstantsin Siutsou van Sky. Ook wel gespeld als Sivtsov of Канстанцін Сіўцоў.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Gijscoman het volgende:
Ik adopteer Kanstantsin Siutsou van Sky. Ook wel gespeld als Sivtsov of Канстанцін Сіўцоў
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |