Ben je na de schipbreuk naar dat eiland gezwommen? Waren er meer aan boord?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef Impulse101 het volgende:
Ik ben niet zo snel onder de indruk, maar volwaardig schipbreuk lijden en nota bene eindigen op een onbewoond eiland spant wel de kroon (na een dag gered door vissers).
En een keer het (buiten)landelijk nieuws gehaald omdat ons vliegtuig uit de lucht kwam donderen in een storm. We konden de dakpannen tellen van de huizen waar we overheen doken (een 737 en het zal niet veel meer dan 10 meter boven de huizen uit geweest zijn voordat hij hem weer omhoog trok). Schijnt dat daarna alle luchthavens in de omgeving gesloten waren vanwege te gevaarlijk weer.
Welke boot was dat en welk vliegtuig was dat?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef Impulse101 het volgende:
Ik ben niet zo snel onder de indruk, maar volwaardig schipbreuk lijden en nota bene eindigen op een onbewoond eiland spant wel de kroon (na een dag gered door vissers).
En een keer het (buiten)landelijk nieuws gehaald omdat ons vliegtuig uit de lucht kwam donderen in een storm. We konden de dakpannen tellen van de huizen waar we overheen doken (een 737 en het zal niet veel meer dan 10 meter boven de huizen uit geweest zijn voordat hij hem weer omhoog trok). Schijnt dat daarna alle luchthavens in de omgeving gesloten waren vanwege te gevaarlijk weer.
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:25 schreef Blik het volgende:
Tijdens onze tweede nacht hoorden we wat tumult en geschreeuw, maar we dachten dat het die lompe Israëliers weer waren.
Zo zaten wij in de bus in Peru van Cusco, van waaruit we net Machu Picchu hadden bezocht, naar Puno en kregen te horen dat er mensen vastzaten bij Machu Picchu omdat de enige brug ernaar toe weggespoeld was. Daarna kwamen we nog allemaal mensen tegen die onderweg waren richting Machu Picchu, maar het niet konden bereiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:19 schreef raptorix het volgende:
-1 keer enorm goed weggekomen, we stonden op camping in frankrijk op een soort schiereiland van 50 meter breed, we waren nog geen dag weg of een enorme storm heeft alles van die camping weggevaagd.
Brug naar Machu Picchu? Spoorbrug?quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zo zaten wij in de bus in Peru van Cusco, van waaruit we net Machu Picchu hadden bezocht, naar Puno en kregen te horen dat er mensen vastzaten bij Machu Picchu omdat de enige brug ernaar toe weggespoeld was. Daarna kwamen we nog allemaal mensen tegen die onderweg waren richting Machu Picchu, maar het niet konden bereiken.
Ja, je kunt (buiten de helicopterquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:40 schreef Individual het volgende:
Brug naar Machu Picchu? Spoorbrug?
Toen ik er heen wilde op de laatste paar dagen in Peru stonden stakende boeren op het spoor en reden de treinen niet.. ik had al kaartjes!![]()
Dat was de enige mogelijkheid om het te zien. Erheen lopen had geen zin, er was geen weg naartoe en ze hebben er geen vliegveld.. Ik zou het missen.Totdat iemand zei dat ze wel een helipad hadden.. maar geen vluchten meer. En toen hadden ze wel een terugvlucht waar ik nog niets aan had tot ze opeens toch ook een heenvlucht hadden.
Van een heftige klotesituatie naar een hele mooie helikoptervlucht over de heilige vallei en een heel rustig Machu Picchu.
Ik ken mensen die 'm gelopen hebben, er mag maar een beperkt aantal mensen op de trail zijn per keer (ik meende 500), maar daar horen de Peruaanse sjouwers ook bij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:59 schreef Sloggi het volgende:
De Incatrail, dat schijnt één lange file te zijn.
Ieuw, dan hoop je dat je harder loopt dan die beestenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik in Palermo was en een keer langs een parkje liep werd er ineens een roedel wilde straathonden wakker die met z'n allen op mij afgelopen kwamen. Dat was wel eng. Eerste mogelijkheid die ik had ergens naar binnen gerend.
Da's pas een plottwis op het einde van zijn verhaal.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet mijn verhaal, maar dat van die FOK!kers op rampvakantie in Jordanië is er ook eentje die blijft hangen. Zal zo de link zoeken.
Edit:
Voilá: TRV / Rampvakantie: Syrie en (een klein beetje) Jordanie
Wow, Heftig. Ben benieuwd hoe het met hem gaat nuquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet mijn verhaal, maar dat van die FOK!kers op rampvakantie in Jordanië is er ook eentje die blijft hangen. Zal zo de link zoeken.
Edit:
Voilá: TRV / Rampvakantie: Syrie en (een klein beetje) Jordanie
Zo te zien was hij pasgeleden nog op FOK!.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:30 schreef Essiejj het volgende:
Wow, Heftig. Ben benieuwd hoe het met hem gaat nu
Op de een of andere manier is er altijd een dokter aan boord, bizar is datquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Een kennis van mij was een keer in miami, huurauto gehuurd, nachtje hotel gehad, waren alle 4 zijn wielen van de auto gejat.![]()
Ik ben wel eens in een onweersbui op miami aan komen vliegen en de piloot ging toch echt door recht er doorheen landen, het leek wel een achtbaan ook als je uit het raam keek kwam de ene keer de grond zomaar flink dichterbij en dan met net zo noodgang weer omhoog.
Een andere vlucht een hartaanval meegemaakt dan komen opeens de stewardessen door het vliegtuig of er nog een doctor in zit. Die zat er wel in maar die persoon was niet meer te redden dus hebben ze op een gegeven moment het lijk maar naar achter gesleept.
op zich niet gek als er 400 man in een vliegtuig zitten. De kans is dan best groot dat er iemand tussen zit die dokter isquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Op de een of andere manier is er altijd een dokter aan boord, bizar is dat![]()
Zelf, gelukkig, geen heftige dingen mee gemaakt op vakantie.Hopelijk blijft dat zo
Voor hartmassage hoef je tegenwoordig geen dokter meer te zijn, toch?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Op de een of andere manier is er altijd een dokter aan boord, bizar is dat![]()
Zelf, gelukkig, geen heftige dingen mee gemaakt op vakantie.Hopelijk blijft dat zo
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:39 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ben een keer getuige geweest van een heuse seks orgie op mijn hostelkamer, zo'n Amerikaans sletje die gewoon van bed naar bed hopte om seks te hebben met twee jongens. En het gekraak van de bedden ging de hele nacht door, ik heb geen oog dichtgedaan, en om maar te zwijgen over alle zuiggeluiden. Het was echt te belachelijk voor woorden.
Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:39 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ben een keer getuige geweest van een heuse seks orgie op mijn hostelkamer, zo'n Amerikaans sletje die gewoon van bed naar bed hopte om seks te hebben met twee jongens. En het gekraak van de bedden ging de hele nacht door, ik heb geen oog dichtgedaan, en om maar te zwijgen over alle zuiggeluiden. Het was echt te belachelijk voor woorden.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:39 schreef Asskicker14 het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook wel eens gehad. Maar dat was in Hong Kongquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:10 schreef Palomar het volgende:
[..].
Uiteindelijk geen spannend verhaal, maar kneep hem toch wel een beetje toen ik mee moest. Voor hetzelfde geld hebben ze drugs gevonden die in je tas is gestopt ofzo
Geen idee, wel eens een boek gelezen over een Nederlander die wat drugs mee nam naar Thailand. Was ook niet z'n beste vakantie geworden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met de meest vreselijke reisverslagen? Verslagen van 2, 3 bladzijdes. Heel kort, en dan stonden er ik meen een stuk of 50 in? Wellicht engzins offtopic hoor, maar weet iemand van dat boekje?
Ik heb er ooit eens in zitten bladeren. Het was van een Nederlander die ik ontmoette in het vliegtuig, van Hong Kong naar Singapore meen ik. Een klein, handzaam, Nederlandstalig boekje met de meeste verschrikkelijke gebeurtenissen erin, maar heel ludiek en luchtig verteld. Schitterend was dat.
Iemand enig idee? Ik zou het dolgraag nog eens open slaan.
Bedoel je deze? http://petermoore.net/books/no-shitting-in-the-toilet/quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met de meest vreselijke reisverslagen? Verslagen van 2, 3 bladzijdes. Heel kort, en dan stonden er ik meen een stuk of 50 in? Wellicht engzins offtopic hoor, maar weet iemand van dat boekje?
Nee, dat was hem niet. Maar dit is ook wel grappig denk ik. Eens kijken of ik daar aan kan komenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:54 schreef fishbeer het volgende:
[..]
Bedoel je deze? http://petermoore.net/books/no-shitting-in-the-toilet/
Nairobi staat er een beetje bekend om idd met Kibera, de grootste sloppenwijk van Afrika, waar je Masai krijgers kan huren voor beveiliging. Ik vond het een kutstad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:39 schreef 18konijn het volgende:
Overvallen in Nairobbery op klaarlichte dag, nét buiten de toeristenzone kennelijk. Vijf kansarme jongeren grepen mij en mijn vriendin van achteren vast, drukten ons tegen de grond en beroofden ons van een kettinkje en een horloge. Dit alles duurde nog geen tien seconden. Money belts en andere waardevolle spullen lagen in het hotel in de kluis gelukkig. "They don't want whites to come here", zei een van de buurtbewoners die zich over ons ontfermden. Geen trauma van opgelopen, wel het besef dat je op sommige plekken ogen in je achterhoofd moet hebben, 24 uur per dag.
Mooi dat het goed is afgelopen, maar dit had ook erg verkeerd kunnen gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef illusions het volgende:
Keertje in Turkije, liep dagelijks wel over Istiklal Cd. in Taksim aangezien ik daar m'n hotel had. Telkens als ik 's avonds daar liep, en alleen als ik alleen was, kwamen er mannen van mijn leeftijd (eind 20) vragen hoe laat het was. Ik dacht al dat het een of andere ronseltruc was dus ik reageerde er niet eens op, maar werd na een keer of 10 toch wel benieuwd wat het nu precies was. Toen ik de tijd gaf, was het natuurlijk "Toevallig, spreek je Engels joh?" wat je gelijk daarna hoorde. Gevolgd door een "Zin om wat te drinken?" en m'n zintuigen stonden op scherp.
Ik ben niet de moeilijkste, dus ik zeg "Prima, maar geen hoeren en ik heb maar geld voor 1 drankje bij me." Zo gezegd, zo gedaan - louche zijstraatje in, kom ik die tent binnen - zie ik toch wijven dansen aan een paal, hoerentent dus. Toch nog even een wodka-jus besteld en die gozer aan de cola. Komt er binnen 5 minuten een hoer bij ons zitten, en de manager vraagt of ze wat van me mag drinken. Ik weiger, en vraag gelijk om de rekening.
Toen werd ik afgevoerd naar een of ander hokje met een stel van die brede Turken on steroids om me heen, waar ik omgerekend 110¤ zou moeten betalen voor een wodka-jus en een cola. Ik zeg ik betaal die cola niet, en die van mij vind ik ook vrij duur, maargoed het was nogal bedreigend dus ik zeg loop maar mee naar m'n hotel, daar heb ik cash.
Sturen ze gelukkig de kleinste van de Daltons met me mee, ruim een kop kleiner dan mij en ook niet erg breed noch bedreigend. Ik loop dus expres helemaal verkeerd, en op het moment dat hij mij een sigaret aanbiedt en een vuurtje geeft met beide handen (1 eromheen, voor de wind) geef ik hem een mokerslag in z'n gezicht. Dit is in een straatje die open lag: dus waar een geul van 1 meter diep was, en aan weerszijden een berg van 1 meter met houten platen erop waar je dan over liep. Hij ging niet gelijk om maar ik kon hem zonder al teveel moeite in die geul duwen, en heb het daarna op een rennen gezet. Was vrij verdwaald, maar ben in een dolmus gestapt en die bracht me vlak bij m'n hotel.
Ze hadden die hotelsleutel gezien, dus gelijk even uitgecheckt en ingecheckt bij het hotel een straatje verder. Wist ik toch even mooi waarom al die mannen op Istiklal Cd. iets met me wilden drinken.
Lijkt me eigenlijk ook wel een leuk boek.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb er ooit eens in zitten bladeren. Het was van een Nederlander die ik ontmoette in het vliegtuig, van Hong Kong naar Singapore meen ik. Een klein, handzaam, Nederlandstalig boekje met de meeste verschrikkelijke gebeurtenissen erin, maar heel ludiek en luchtig verteld. Schitterend was dat.
Verhalen van het niveau ontvoeringen, verdwalen in het midden oosten, in een extreem gammele bus door overstroomd gebied, etcetera.
Held!quote:Op maandag 29 juli 2013 23:58 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk ook wel een leuk boek.
Edit: is dit of dit hem?
Laten we een FOK! editie uitbrengen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Held!![]()
Het was deze: https://m.bol.com/nl/p/wa(...)biel_product_product
Maar volgens mij zijn dat min of meer dezelfde boekjes. Echt een aanrader voor mensen die genieten van de verhalen in dit topic. Het zijn soortgelijke stukjes, iets langer en verteld met gezonde zelfspot en leedvermaak. Heerlijk om eens voor een tentje ergens te gaan zitten lezen.
Bij de boekhandel is mij verteld dat de uitgever failliet is, dus moet via bol.com oidquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Held!![]()
Het was deze: https://m.bol.com/nl/p/wa(...)biel_product_product
Maar volgens mij zijn dat min of meer dezelfde boekjes. Echt een aanrader voor mensen die genieten van de verhalen in dit topic. Het zijn soortgelijke stukjes, iets langer en verteld met gezonde zelfspot en leedvermaak. Heerlijk om eens voor een tentje ergens te gaan zitten lezen.
gewoon doen!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:49 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik wilde een verhaal gaan posten over een situatie op Deventer centraal, maar na het lezen van al die verwegistan verhalen laat ik het maar zitten.
Nee, ik laat het maar zo. Wel leuk om de verhalen te lezen trouwens!quote:
Voor bijvoorbeeld Amsterdammers is Deventer een heuse wereldreis dus schroom niet om wat leuks te schrijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:49 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik wilde een verhaal gaan posten over een situatie op Deventer centraal, maar na het lezen van al die verwegistan verhalen laat ik het maar zitten.
quote:Op maandag 29 juli 2013 17:30 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Mooi dat het goed is afgelopen, maar dit had ook erg verkeerd kunnen gaan.
Ze doen het inderdaad vaker, en in veel gevallen wordt het slachtoffer onder dwang naar een pinautomaat gebracht om al zijn geld op te pinnen .. sommigen houden ze enkele dagen vast, of nemen hem/haar onder bedreiging mee naar de bank om nóg meer geld op te nemen.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:36 schreef Igen het volgende:
O ja, Istiklal Caddesi in Istanbul
Bij mij is het daar gelukkig niet zo ver gekomen. Twee Turken begonnen ineens onverstaanbaar wat tegen me aan te lullen. Ik begreep daar natuurlijk niks van, en even later begonnen ze in het Engels uit te leggen zo van "Sorry, we dachten dat je uit het zuidoosten van Turkije kwam, dus vandaar.. Sorry sorry, wil je een biertje als excuses?" Ik antwoordde in alle eerlijkheid dat ik totaal geen zin had in bier maar Turks eten wel erg lekker vind, toen grapten zij nog dat je er alleen dik van wordt en gingen toen weer verder.
Pas even later had ik door dat het een trucje was (waar ik dus gelukkig niet in was getrapt).
quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:17 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb daar wel wat angstige momentjes gehad. Voor de grafity moesten we 28 dagen zitten en 300 Pond boete betalen.
Paar "leuke momentjes" in die periode: wanneer iemand 2 vingers opsteekt wil hij een halve sigaret. Ik werd ping-pong champ van de vleugel en ik heb 5 dagen niet gedoucht (denk aan Shawshank Redemtion).
En als je dat nu niet geeft?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:38 schreef illusions het volgende:
[..]![]()
Dat van die 2 vingers is trouwens in heel veel landen zo, niet alleen in de gevangenis. Het betekent "two's", ofwel "save me two's", en dan willen ze de rest van je sigaret inderdaad.
Ik weet niet welke gevangenis het was, maar veel gevangenissen stammen hier nog uit de Victoriaanse tijd, dus ergens in de 19e eeuw gebouwd. Was het zo eentje?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:17 schreef Spellmeista het volgende:
Nu komt ie: we hadden spray cans mee en we sprayden in een subway waar de camera's kapot waren onze megatag (Hallo Wereld). Toen kwamen er 6 bobbies de subway binnenrennen en arresteerden ons. We werden over Kings Cross gesleept en in een tijdelijke cel geplaatst. De volgende dag mocht ik mee in een geblindeerde bus en riepen ze, toen we er waren, "home sweet home". Ik was terecht gekomen bij de grootste gevangenis van Europa.
Feltham (jeugdgevangenis). Het was inderdaad een erg oude gevangenis.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik weet niet welke gevangenis het was, maar veel gevangenissen stammen hier nog uit de Victoriaanse tijd, dus ergens in de 19e eeuw gebouwd. Was het zo eentje?
En subway of tube? Heb je het krantenknipsel bewaard? Tegenwoordig met Banksy etc wordt (goede) graffiti meer gewaardeerd.
Geweeeeeldig boek!quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat was hem niet. Maar dit is ook wel grappig denk ik. Eens kijken of ik daar aan kan komen
Heb ik ook gehad op de ramblas. Ik had al het vermoeden dat ik in de gaten gehouden werd en werd al een meter of 50 gevolgd. ik hield hem in mn ooghoek in de gaten. toch niet goed genoeg, 2 tellen later voelde ik een soort van veeg over mn broekzak. portemonnee weg.... de zakkenroller maakte echter een fout door voor mij uit te rennen. een tegemoet komende engelsman zag het gebeuren en stak zijn poot uit. hierdoor struikelde de zakkenroller en viel met zn voortanden op de bestrating. met bebloede bek stond hij kreupel op en gooide mijn portemonnee met alles er nog in op straat. ik riep nog een paar nederlandse scheldwoordenquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:25 schreef Akilla het volgende:
En vorig jaar in barcelona, zat ik gewoon rustig in het park bij de dierentuin op een bankje, zie ik tot 5x toe dezelfde gasten lopen naar een stel dat ergens ligt, njah prima zou je denken.. totdat ik doorhad dat ze op de tassen van dat stel uit waren, je zag het er gewoon vanaf. Daarna liepen ze ook nog achter mij aan en "botste" die tegen me aan, en voelde ik dat die in mn zak zat(gelukkig de verkeerde) ik keek m aan en vroeg "Oeeh i like that" en hij rende keihard weg oke dat was meer grappig misschien.
Later nog achter gekomen waarom hij zo deed en aan je reisgenoten vertelt?quote:Op maandag 24 juni 2013 09:32 schreef Grutsk het volgende:
Ook maar even mijn eigen verhaal hier neerplempen:
Was in Marokko en daar viel ik natuurlijk wel op met mijn lange blonde haar.
We waren in een bus op weg naar de woestijn en we maakten een stop bij een uitzichtpunt.
Iedereen stapte het busje uit en ik was de laatste.
Toen iedereen om de hoek was, pakte de buschauffeur (zo'n bad guy als in films) mij zo hard bij mijn arm vast dat het zeer was en hij praatte nogal onverstaanbaar tegen mij, net alsof hij schold.
Ik kon niet mijn vrienden roepen want die waren al op weg naar dat uitzichtspunt.
Toen was ik wel even heel bang, maar gelukkig liet hij me los. Ik weet nog steeds niet waarom hij dat deed.
Oh ja, overigens was ik wel geheel bedekt gekleed dus daar lag het niet aan.
En jij ging dan gewoon engels teruglullen ofzo? No way dat ik dat ga doen op Schipholquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:17 schreef Straatklinker het volgende:
Op schiphol bij boarden kwamen er ineens douane in burger(zoals in films->rot kop en zo'n badge etc.) bij de laatste controle staan en die moesten duidelijk mij hebben. Ik werd meegenomen naar een kamertje, begonnen ze eerst te vragen wat ik ging doen en wanneer ik mijn ticket had gekocht etc.(alles ging in het Engels), dus na een paar minuten vroegen ze om m'n paspoort. Dan was het van 'oooooohhh je bent Nederlander' en ik mocht weer gaan.
Ik had mijn koffer opgevuld met potten jam dus dat had er waarschijnlijk wel grappig uitgezien op de scanner
Ik praat het zoveel dat het eigenlijk meer een automatische is jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:48 schreef polariteit het volgende:
[..]
En jij ging dan gewoon engels teruglullen ofzo? No way dat ik dat ga doen op Schiphol
Nee, geen idee. Volgens mij dacht hij dat ik iets met één met zijn vrienden had gedaan omdat ik daar 's ochtends in het hostel grappen mee stond te maken. Vanaf dat moment kreeg ik voortdurend boze blikken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Later nog achter gekomen waarom hij zo deed en aan je reisgenoten vertelt?
hoe is dat afgelopen? Ben altijd bang dat mij dat gebeurtquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:32 schreef Mr.West het volgende:
Bij een busrit van Bangkok naar Koh Samui werden we ergens afgezet om wat fasfood noedels naar binnen te werken. Na dit heerlijke diner met moeite te hebben gewerkt, kregen we bijna een hartaanval. De bus was weg. We waren de enige die in de stress zaten, aangezien de rest van de bus vol met locals zat. De bus was blijkbaar alleen even tanken, wat ook was gezegd maar natuurlijk alleen in het Thais
Nooit gaan rennen in de buurt van beren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:35 schreef andreas612 het volgende:
Was keertje in het noorden van canada, stond daar chill fotootje te maken van die houttrucks die met 100 voorbij denderen, stopt er opeens zo'n amerikaanse camper, vraagt ie of ik de beer gezien heb verderop.. ik zo: welke beer? hij: die zwarte, zo'n 50m, maar pas op ze zijn agressiever dan de grizzleys. Oh oke meneer, bedankt voor uw advies. Hij rijdt weg, ik met een noodgang terug rennen naar m'n camperVanuit de camper gekeken, toch blij dat ik niet 10 sec. later weg ben gegaan.
camper was 100m, was nog wel te halen dacht ik, zelfs als die beer volle snelheid zou halen. Maar hij zag me waarschijnlijk niet eens.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Nooit gaan rennen in de buurt van beren.
Heftig!quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:38 schreef Remqo het volgende:
zij werd dronken op mijn kosten en heb geen blowjob gehad
Dat kun je nou wel zeggen, maar het meest ontroerende dat ik gelezen heb in dit topic vind ik toch wel dit:quote:
quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:17 schreef Spellmeista het volgende:
Teruggekomen bij mijn cel waren mijn mars en snikker gejat.
Het ergste vind ik dat veel van die "criminelen" vaak nog niet eens hebben "gekozen" om zo te zijn. Als voorbeeld noem ik maar even een crackjunk die in de Bronx woont. Zijn moeder rookte crack en thuis werd hij verkracht en geslagen totdat zijn tanden door de lucht vlogen. Zie je zo iemand als account manager werken? Denk het niet. Het is, vind ik, de maatschappij van zo'n land of regio die die gasten helemaal opfucked. Nu wil ik niet zeggen dat helemaal niemand die keuze niet heeft, maar ik denk dat de vrouwen en de mannen die helemaal geen keuze hebben en bijv. geen opleiding hebben kunnen doen etc. niet de schuldigen zijn in dit verhaal. Het is alleen sneu dat mensen zoals jij, ik en anderen hier er "last" van hebben. Ik hoop voor degene die anderen dit aandoen dat er ooit voor hen een beter leven zal volgen en dat ze hulp krijgen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:31 schreef Haakaa het volgende:
Durban 2011.
Ik loop (1.85/normaal postuur) met mijn vriendin en nog een vriendin (1.65) door een (niet erg sfeervolle straat).
In mijn korte broek heb ik mijn portemonnee, autosleutels vd huurauto, paspoort en telefoon.
Wij lopen daar over straat en opeens (op dat moment gebeurde er helemaal niks) voel ik de sfeer omslaan. Daarom zorg ik dat de 2 dames voor mij lopen zodat ik hun in de gaten kan houden, 3 seconden later springt er een jongeman links uit het huis, 2 mannen komen van rechts en 2 van achteren die allemaal als een gek mij vasthouden en in m'n broekzakken proberen te komen. Ik had het geluk dat ik in mijn reflex mn handen in mn zakken had gestopt zodat ik alles naar beneden kon drukken en ze er moeilijk bij konden komen. Op een gegeven moment besloot ik te gaan schreeuwen waardoor de overvallers afgeschrikt werden door 2 mannen die op mijn geschreeuw afkwamen. Ik heb mn shirt weggegooid omdat ie onder het kwijl en/of zweet zat. Achteraf erg veel geluk gehad dat het zulke amateurs waren.
Nepal lijkt me dan ook niet echt het uitverkoren land voor de onervaren reizigerquote:Op maandag 5 augustus 2013 01:02 schreef Shodan het volgende:
In 2003 in Nepal geweest, eerste verre reis voor mij, net voordat het land een negatief reisadvies kreeg. Ik moet zeggen: het viel me mee, afgezien van de busritten waarbij een paar militairen ineens instapten en ik ineens tegen een kalashnikov aankeek, de uitgebrande bussen (vanwege bomaanslagen) en ongeplande binnenlandse vlucht omdat de Maoisten de wegen hadden afgesloten.
De rauwe kennismaking met de armoede in dat land en de harde realiteit, namelijk dat harde toeristencash voor de gids belangrijker zijn dan zijn gezin, is wel bij mij blijven hangen.
Het is prima te doen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nepal lijkt me dan ook niet echt het uitverkoren land voor de onervaren reiziger
Schijnt tegenwoordig enorm veel beter te zijn. Ik hoop er echt nog een keer naar toe te kunnen.
Zo een sky burial is wel heftig lijkt me.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Nepal het meest schokkende wat ik daar ooit mee gemaakt heb was dat ik tijdens een trekking gewoon bloeiende wiet in het wild aantrof en dit meegenomen heb om in het hotel in de tuin op te gaan roken.![]()
Het verbranden van de overledenen in het openbaar daar vond ik ook wel redelijk heftig om mee te maken. Maar goed dat staat nog niet in verhouding tot heftigheid van de skyburials die men in tibet heeft.
Ben 't helemaal met je eens... eerste wat ik dacht, ik begrijp ze wel. Geen inkomsten/toekomst..je ziet een makkelijke prooi lopen...wat heb je te verliezen. Ben al lang blij dat het geen "normale" Afrikaans overval was, waarbij ik een mes tussen m'n ribben zou hebben gehad terwijl m'n vriendin zou worden verkracht.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:00 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat veel van die "criminelen" vaak nog niet eens hebben "gekozen" om zo te zijn. Als voorbeeld noem ik maar even een crackjunk die in de Bronx woont. Zijn moeder rookte crack en thuis werd hij verkracht en geslagen totdat zijn tanden door de lucht vlogen. Zie je zo iemand als account manager werken? Denk het niet. Het is, vind ik, de maatschappij van zo'n land of regio die die gasten helemaal opfucked. Nu wil ik niet zeggen dat helemaal niemand die keuze niet heeft, maar ik denk dat de vrouwen en de mannen die helemaal geen keuze hebben en bijv. geen opleiding hebben kunnen doen etc. niet de schuldigen zijn in dit verhaal. Het is alleen sneu dat mensen zoals jij, ik en anderen hier er "last" van hebben. Ik hoop voor degene die anderen dit aandoen dat er ooit voor hen een beter leven zal volgen en dat ze hulp krijgen......
Die 'was ik maag nooit van huis gegaan' boekjes?quote:Op maandag 5 augustus 2013 04:36 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb trouwens het boekje op bol.com besteld. Bedankt voor de tip (wie het ook zei). Dan nog maar een "vreemd moment":
Maat van me is er onlangs geweest en had er hele goede verhalen over en heeft het er erg naar zijn zin gehad.quote:
Oh ik zeg ook absoluut niet dat het een verkeerde bestemming isquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Maat van me is er onlangs geweest en had er hele goede verhalen over en heeft het er erg naar zijn zin gehad.
Uiteindelijk kwam de bus gelukkig gewoon weer de parkeerplaats opgereden na een halfuurtje. Maar de stress zat er goed in met je backpack die nog mooi in de bus ligt...quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:31 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
hoe is dat afgelopen? Ben altijd bang dat mij dat gebeurt
Het land is tegenwoordig redelijk stabiel, behoorlijk toeristisch en veel mensen spreken Engels. Ik ben nooit in een 'beginnersland' als Thailand geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat je je niet redt in Nepal als je niet naar al te afwijkende landsdelen afreist.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh ik zeg ook absoluut niet dat het een verkeerde bestemming isalleen had ik als het mijn eerste verre reis was een wat ander land gekozen denk ik. Maar ik zal me wel te druk maken hoor, je moet mijn comments nooit te zwaar opnemen
Beer op 50m, camper op 100m en beren kunnen tot 50 km per uur halen hmmmquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
camper was 100m, was nog wel te halen dacht ik, zelfs als die beer volle snelheid zou halen. Maar hij zag me waarschijnlijk niet eens.
De waarom?-reeks. Waarom ben ik vertrokken? Waarom vertrek ik weer? Dat soort titels.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die de ranger gaan uithangen en denken dat ze de enige zijn met dat soort infoquote:Op donderdag 12 september 2013 14:29 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Beer op 50m, camper op 100m en beren kunnen tot 50 km per uur halen hmmmDoor te gaan rennen toonde je prooigedrag en heb je de kans op een aanval behoorlijk vergroot.
quote:Op donderdag 12 september 2013 16:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mensen die de ranger gaan uithangen en denken dat ze de enige zijn met dat soort info
Ik heb het ook niet over mensen in die gebieden, maar mensen die cool komen doen op een forum..quote:Op donderdag 12 september 2013 16:26 schreef mouzzer het volgende:
[..]nee hoor bijna iedereen die in die gebieden komt weet dit soort dingen... bijna iedereen
haha waar kan je je druk over maken zeg, een paar simpele feitjes opnoemen over een situatie is opeens cool doen volgens degene die wel dacht sneller dan een beer te zijn in een topic over heftige dingen meemaken.. over cool doen gesproken zeg. Als je er niet tegen kan om geconfronteerd te worden met je verkeerde denken en handelen had je je verhaal niet op een forum moeten zettenquote:Op donderdag 12 september 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over mensen in die gebieden, maar mensen die cool komen doen op een forum..
Daar gaat dit topic toch over.. maar uiteraard weet je alles beter in te schatten vanachter je bureaublad op je zolderkamer.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:11 schreef mouzzer het volgende:
[..]
haha waar kan je je druk over maken zeg, een paar simpele feitjes opnoemen over een situatie is opeens cool doen volgens degene die wel dacht sneller dan een beer te zijn in een topic over heftige dingen meemaken.. over cool doen gesproken zeg. Als je er niet tegen kan om geconfronteerd te worden met je verkeerde denken en handelen had je je verhaal niet op een forum moeten zetten
Kom maar op met die pics.quote:Op maandag 30 september 2013 01:04 schreef Remqo het volgende:
Ook heftig in de zin van gorigheid.
Ik was in China, bij het Shi Lin, oftewel het stenen woud.
Bij het inchecken bij het hotel, zag ik een grasveldje waar 2 koeien stonden te grazen, niets aan de hand zou je zeggen.
Na de wandeling door het stenen woud, kwam ik weer terug bij het hotel, maar toen stond er maar 1 koe... misschien zit die andere achter de bosjes ofzo dacht ik nog.
Kort daarna zocht ik een restaurantje op, maar moest door een dorpje heen om er te komen.
Daar zag ik dus die andere koe, aan een paaltje vastgebonden. Er begon al iets te dagen dat die koe de nacht niet zou halen.
De volgende ochtend ging ik weer op weg naar het restaurantje voor ontbijt, maar in het dorpje waar ik dus door moest lopen lag die koe helemaal uitgereten op straat in een plas bloed, onthoofd, terwijl een paar chinezen de darmen aan het uitspoelen waren.
Ik heb er nog een foto van genomen (anders gelooft niemand me), mocht iemand het willen zien dan plaats ik het in een spoiler.
Maar mijn eetlust was wel vergaan.
quote:Op maandag 30 september 2013 11:56 schreef Mr.No.One het volgende:
Toen ik mijn Havo diploma gehaal heb ben ik samen met een maat naar Nieuw Zeeland geweest. Ik heb daar ook familie wonen dus daar konden we direct na aankomst een weekje logeren. Daarna zouden we 2 weken de bossen in trekken. Zijn we net 3 dagen onder weg breekt mijn maat zijn enkel. Dat was een aardig probleem want het was ook weer 3 dagen lopen voor mobiel ontvangst en we hadden geen satelliet telefoon of hulp baken bij ons gelukkig was mijn maat niet toen nog niet zo groot 1:65 ongeveer en graat mager ik was gelukkig 1,92 en behoorlijk stevig. Dus hebben we zijn rugtas aan stukken geknipt en een draag frame gemaakt en heb ik hem 4 halve dagen op mijn rug naar huis getilt de rest van de dag haalde ik dan de spullen die we bij ons hadden weer op. de laatste dag ben ik alleen door gelopen ( ik kon hem niet meer baas een zelf kon hij ook niet lopen ook niet met een kruk omdat het terein te ruig was) om bereik met mijn telefoon te krijgen en hulp in te schakelen ik was zo uitgeput na dit uitstapje dat ik 3 kilo afgevallen was in 7 dagen. Nu kijk je er met plezier op terug maar toen had ik het idee dat ik dood zou gaan. Achter af gezien was het beter geweest dat ik hem alleen achter gelaaten had en zelf voor hulp was gaan lopen want 50 kilo op je rug is net iets te veel als je dat niet regelmatig doet. verder een fantastiche vakantie gehad op een enkel in het gips na dan
Iets soortgelijks heb ik samen met een paar maten ook eens meegemaakt in DC (2002). Ook vlakbij het Capitool. Zwervergehalte en dichtgetimmerde ramen werd ineens wel erg hoog en er kwamen er al een paar om ons heen zwermen en aandacht vragen.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:32 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik heb me wel eens bedreigd gevoel en zelfs op een plek waar je het niet zo snel zou verwachten: op een paar honderd meter van het Capitool in Washington. We sloegen bij het vallen van de avond nietsvermoedend een willekeurige straat in om er na een paar meter achter te komen het eigenlijk meer een steeg voor laden en lossen was die in de avonduren diende als slaapplek voor tientallen daklozen, die erg geïnteresseerd keken naar deze naïeve Hollandse toeristen met hun rugzakjes vol creditcards en dollars. We twijfelden nog of we om moesten draaien of door moesten lopen alsof er niks aan de hand was. We kozen de laatste optie en uiteindelijk is er niks gebeurd. Maar het overbruggen van die paar honderd meter leek een eeuwigheid te duren.
Ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ook daar in Washington.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:32 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik heb me wel eens bedreigd gevoel en zelfs op een plek waar je het niet zo snel zou verwachten: op een paar honderd meter van het Capitool in Washington. We sloegen bij het vallen van de avond nietsvermoedend een willekeurige straat in om er na een paar meter achter te komen het eigenlijk meer een steeg voor laden en lossen was die in de avonduren diende als slaapplek voor tientallen daklozen, die erg geïnteresseerd keken naar deze naïeve Hollandse toeristen met hun rugzakjes vol creditcards en dollars. We twijfelden nog of we om moesten draaien of door moesten lopen alsof er niks aan de hand was. We kozen de laatste optie en uiteindelijk is er niks gebeurd. Maar het overbruggen van die paar honderd meter leek een eeuwigheid te duren.
HOAX, alsof ze het niet door hebben als je terugpraat in het Engels in steenkolenaccent.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:17 schreef Straatklinker het volgende:
Op schiphol bij boarden kwamen er ineens douane in burger(zoals in films->rot kop en zo'n badge etc.) bij de laatste controle staan en die moesten duidelijk mij hebben. Ik werd meegenomen naar een kamertje, begonnen ze eerst te vragen wat ik ging doen en wanneer ik mijn ticket had gekocht etc.(alles ging in het Engels), dus na een paar minuten vroegen ze om m'n paspoort. Dan was het van 'oooooohhh je bent Nederlander' en ik mocht weer gaan.
Ik had mijn koffer opgevuld met potten jam dus dat had er waarschijnlijk wel grappig uitgezien op de scanner
Wat is daar zo heftig aan?quote:Op maandag 30 september 2013 01:04 schreef Remqo het volgende:
Ook heftig in de zin van gorigheid.
Ik was in China, bij het Shi Lin, oftewel het stenen woud.
Bij het inchecken bij het hotel, zag ik een grasveldje waar 2 koeien stonden te grazen, niets aan de hand zou je zeggen.
Na de wandeling door het stenen woud, kwam ik weer terug bij het hotel, maar toen stond er maar 1 koe... misschien zit die andere achter de bosjes ofzo dacht ik nog.
Kort daarna zocht ik een restaurantje op, maar moest door een dorpje heen om er te komen.
Daar zag ik dus die andere koe, aan een paaltje vastgebonden. Er begon al iets te dagen dat die koe de nacht niet zou halen.
De volgende ochtend ging ik weer op weg naar het restaurantje voor ontbijt, maar in het dorpje waar ik dus door moest lopen lag die koe helemaal uitgereten op straat in een plas bloed, onthoofd, terwijl een paar chinezen de darmen aan het uitspoelen waren.
Ik heb er nog een foto van genomen (anders gelooft niemand me), mocht iemand het willen zien dan plaats ik het in een spoiler.
Maar mijn eetlust was wel vergaan.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:12 schreef SeLang het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit echt heftige dingen meegemaakt op reis.
Wel een keer een motortje in de puin gereden op een eilandje in de Filipijnen. Hij reed nog wel, ondank dat alles krom was enzo en ik was niet op mijn hoofd gevallen dus ik heb gewoon zelf naar een ziekenhuis kunnen rijden waar ik hevig bloedend kwam binnenstrompelen en gehecht kon worden. Daarna een week niks kunnen doen want ik kon niet meer lopen en heb de hele week aan een strand in de schaduw gezeten want mijn schaafwonden mochten niet in de zon. Na mijn genezing de boot gepakt naar een ander eilandje en opnieuw een motortje gehuurd
En in India (Bikaner) aangevallen door een straathond. Hij had me gebeten en één van mijn broekspijpen afgescheurd dus ik liep daar compleet voor lul door de stad met maar één broekspijp. Daarna naar het ziekenhuis gelopen voor een anti-rabies prik.
En in Cambodja lag er een lijk bij de rivier. En in Varanasi (India) een schedel gevonden en diverse andere menselijke botten maar dat is normaal daar
Ow, en in Colombia (Cali) kwam de nachtreceptioniste van het hotel me s'nachts in bed opzoeken. Ik had bij inchecken een paar keer een praatje met haar gemaakt en toen ze vertelde dat ze gescheiden was en al twee jaar geen sex had gehad zei ik voor de grap zoiets van "nou je weet mijn kamer nummer" en dat had ze serieus genomen. Colombia
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |