abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129602394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:17 schreef Straatklinker het volgende:
Op schiphol bij boarden kwamen er ineens douane in burger(zoals in films->rot kop en zo'n badge etc.) bij de laatste controle staan en die moesten duidelijk mij hebben. Ik werd meegenomen naar een kamertje, begonnen ze eerst te vragen wat ik ging doen en wanneer ik mijn ticket had gekocht etc.(alles ging in het Engels), dus na een paar minuten vroegen ze om m'n paspoort. Dan was het van 'oooooohhh je bent Nederlander' en ik mocht weer gaan :').

Ik had mijn koffer opgevuld met potten jam dus dat had er waarschijnlijk wel grappig uitgezien op de scanner :+
En jij ging dan gewoon engels teruglullen ofzo? No way dat ik dat ga doen op Schiphol :P
Voor wat foto's, kijk hier
pi_129610714
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:48 schreef polariteit het volgende:

[..]

En jij ging dan gewoon engels teruglullen ofzo? No way dat ik dat ga doen op Schiphol :P
Ik praat het zoveel dat het eigenlijk meer een automatische is ja :'). Helemaal begrijpen doe ik het niet want er is volgens mij geen verschil met tussen mij of een buitenlander. Ook dat ze niet wisten dat ik zogezegd geen Nederlander was vind ik vaag. Ze moesten namelijk echt mij hebben(ze hadden mij duidelijk ergens op camera beelden gezien dus). Ik denk dat ze gewoon wilden zien hoe ik zou reageren.
pi_129622089
Was keertje in het noorden van canada, stond daar chill fotootje te maken van die houttrucks die met 100 voorbij denderen, stopt er opeens zo'n amerikaanse camper, vraagt ie of ik de beer gezien heb verderop.. ik zo: welke beer? hij: die zwarte, zo'n 50m, maar pas op ze zijn agressiever dan de grizzleys. Oh oke meneer, bedankt voor uw advies. Hij rijdt weg, ik met een noodgang terug rennen naar m'n camper :') Vanuit de camper gekeken, toch blij dat ik niet 10 sec. later weg ben gegaan.
pi_129622174
Ik ben in Jordanië geweest. Het enige woord dat we kenden was Jalla Jalla! (gaan, gaan!)
Dus wij roepen dat in de taxi, waarop die taxichauffeur 140 gaat rijden waar hij 40 mag rijden. Uiteraard had de taxi geen gordels. Omdat we met een grotere groep waren gingen die chauffeurs tegen elkaar racen. Dicht op elkaar, links en rechts inhalen, en steeds kijken of er gaatjes waren om in te halen. Meest bizarre rit van mijn leven.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129626910
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Later nog achter gekomen waarom hij zo deed en aan je reisgenoten vertelt?

Nee, geen idee. Volgens mij dacht hij dat ik iets met één met zijn vrienden had gedaan omdat ik daar 's ochtends in het hostel grappen mee stond te maken. Vanaf dat moment kreeg ik voortdurend boze blikken.
Wel meteen aan mijn reisgenoten verteld want we waren met allemaal meiden en iedereen bleek hem eng te vinden. Gelukkig is het bij dat en wat vreemde opmerkingen en vragen gebleven.
pi_129655180
Poeh.

1) door de australische outback rijden in je metalen busje, geen boompje in de buurt, in een dikke onweersbui. De bliksem was al een keer 100m verderop ingeslagen, toen kneep ik 'm echt wel

2) Hiken op King's Canyon in Australie, enorme plensbui waardoor het allemaal 1 grote waterval werd. Op een punt moet je langs de rand van de klif, en daar was inmiddels een dikke waterval ontstaan. Daar doorheen moeten was wel creepy

3) zwemmen in de australische zee en dan ineens een giftige zeeslang tussen je benen door zien zwemmen. Of zo'n haaienvin net boven het water uit

4) nachtbus van Phnom Penh naar Saigon. Leuk voorin, wat een levensgevaarlijk uitzicht :') Die inhaalacties in het pikke-donker, ik ben op een gegeven moment maar gaan slapen zodat ik het niet hoefde te zien..

5) een trip van een klein eilandje in de Filippijnen plannen via Manilla, Taipei en Bangkok naar Koh Phi Phi. Het waren iets van 9 losse tripjes, en een uur vertraging zou ons al nekken. Gelukkig allemaal goed gegaan, maar alleen maar omdat we bij de vertraging op een van de vluchten godzijdank een vlucht eerder mee konden.

6) Manilla in zn algemeenheid. Ik heb me daar alleen overdag veilig gevoeld, en dan nog moet je opletten voor zakkenrollers etc. Heftige stad

7) door een floodway rijden in Australie, je busje licht voelen gaan drijven, en dat dan de motor afslaat. Kreeg m gelukkig wel meteen weer gestart

Gelukkig nooit beroofd, gewond geraakt of wat dan ook. Daar wordt je wel overmoedig van, das het nadeel. Ik ga nog wel een keer op mn bek..
pi_129658953
We zaten in Londen met een groepje in een bushokje fish&chips te eten. De bus stopt en blijkbaar hadden er twee mannen ruzie in de bus. Ze gingen met elkaar op de vuist en één van hen werd de bus uit getrapt. In een poging weer naar binnen te gaan kwam hij met zijn arm vast te zitten tussen de sluitende deuren.

De bus reed weg en begon vaart te maken, de man rende mee maar kon zich zelf niet loskrijgen, tot hij het niet meer bij kon houden, struikelde en in de goot rolde. Hij maakte een beste smakker en lag beduusd op de grond maar de bus bevond zich op dat moment nog naast hem.

Het beeld dat me het best is bij gebleven is dat de achterwielen van de bus niet zijn benen aan gort reden, maar wél over zijn broekspijp heen ging. Een beetje het idee van een autoband die langs een stoeprand gaat.

Ik schrok me de apelazerus want het scheelde verdorie niet veel en het gebeurde zo snel, ik was stom verbaasd.

Toen er mensen op hem af kwamen om te helpen krabbelde hij eigenhandig overeind en maakte gebaren dat het goed met hem ging, ondanks dat er bloed uit zijn kop kwam en verdween al strompelend de duisternis in.
pi_129660818
Bijna je vliegtuig missen doordat je nog 1 biertje wilt doen in Hanoi om het af te sluiten.
Natuurlijk wordt dat ene Bai Hoi er nogal wat meer. Uiteindelijk halfuurtje geslapen, nog net mn taxi gehaald en als laatste het vliegtuig in gekunnen:).

Bestolen van alle waardevolle dingen in een nachtbus.
Lag lekker te pitten in mn bedje met mn tas dicht tussen mn benen. Werd weer wakker, telefoon weg, camera weg en al het geld weg uit mn portemonnee. Gelukkig waren de dieven nog wel zo sociaal om mn paspoort en creditcard erin te laten zitten gelukkig!

Bij een busrit van Bangkok naar Koh Samui werden we ergens afgezet om wat fasfood noedels naar binnen te werken. Na dit heerlijke diner met moeite te hebben gewerkt, kregen we bijna een hartaanval. De bus was weg. We waren de enige die in de stress zaten, aangezien de rest van de bus vol met locals zat. De bus was blijkbaar alleen even tanken, wat ook was gezegd maar natuurlijk alleen in het Thais |:(

In Jakarta verdwaald. Was geen pretje...

Het verkeer in Egypte. Een grote chaos.

In een dronken bui wat wiet gekocht in Phnom Pehn. Geniaal idee.
pi_129665406
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:32 schreef Mr.West het volgende:
Bij een busrit van Bangkok naar Koh Samui werden we ergens afgezet om wat fasfood noedels naar binnen te werken. Na dit heerlijke diner met moeite te hebben gewerkt, kregen we bijna een hartaanval. De bus was weg. We waren de enige die in de stress zaten, aangezien de rest van de bus vol met locals zat. De bus was blijkbaar alleen even tanken, wat ook was gezegd maar natuurlijk alleen in het Thais
hoe is dat afgelopen? Ben altijd bang dat mij dat gebeurt :'(
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:44:05 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129665956
Na een excursie in Iguacu in Argentinie ging ik even een ijsje halen en de groep en reisleider kwijtgeraakt.. Nog een tijd rondgelopen om ze proberen te vinden, maar geen succes.

Kwam bij de uitgang aan en vroeg of zij ze misschien hadden gezien. Ja gezien en ze zijn al vertrokken. Godverdegodver! :( :( :( Dan maar vragen hoe ik weer terugkom.. Nou daar gaan de lokale bussen -> ..

Met een lokale bus terug naar het dorpje en nog uren rondgelopen totdat de zon onderging en maar teruggelopen naar het hotel. Uiteindelijk toch een leukere ervaring gehad dan met de aircondinioned toeristenbus direct naar het hotel. ^O^

Doe ik eens wat georganiseerds, gaat het fout! :D
reset
pi_129671019
Heftig was mijn avontuur vorig jaar op de Feria de las Flores in Medellín. Het heftigste wat ik ooit heb meegemaakt. Een nacht van drugskartels, een ziekenhuisbezoekje en uiteindelijk na 24 uur ongeschonden in de armen van mijn beste maat vallen 's avonds.

Niet een nacht die ik snel over zou doen, maar wat een avontuur.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 4 augustus 2013 @ 08:05:41 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_129671897
Wat was er precies gebeurd dan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129672351
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:35 schreef andreas612 het volgende:
Was keertje in het noorden van canada, stond daar chill fotootje te maken van die houttrucks die met 100 voorbij denderen, stopt er opeens zo'n amerikaanse camper, vraagt ie of ik de beer gezien heb verderop.. ik zo: welke beer? hij: die zwarte, zo'n 50m, maar pas op ze zijn agressiever dan de grizzleys. Oh oke meneer, bedankt voor uw advies. Hij rijdt weg, ik met een noodgang terug rennen naar m'n camper :') Vanuit de camper gekeken, toch blij dat ik niet 10 sec. later weg ben gegaan.
Nooit gaan rennen in de buurt van beren. :')
  † In Memoriam † zondag 4 augustus 2013 @ 10:38:11 #114
88815 The_Emotion
98.3
pi_129673030
In Mexico kwam ik terecht in een kroegje vol met tuig.
2 jongens spraken me aan, en het bleef bij een onschuldig koetjes-kalfjes gesprek.
Later schoof er ook een meisje aan.
Ook kwamen er wat vrienden bijzitten, allemaal tuig onder de tattoo's waarvan eentje al zei dat hij in de gevangenis had gezeten.
Ze stelden voor om ergens anders wat te gaan drinken, waarop ik zei, dat ik liever bij dat meisje blijf.
Nog voordat ze vertrokken brak er een vechtpartij uit waar de stoelen over en weer vlogen.
Zij en ik besloten maar naar een andere tent te gaan, waarbij ze vertelde dat die jongens bij een gevaarlijke bende zitten en mij alleen maar wilde beroven.

Hoe de avond verder afliep, zij werd dronken op mijn kosten en heb geen blowjob gehad ;(
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:34:45 #115
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129675566
Mijn verhaal steekt misschien wat magertjes af bij wat ik hier lees, maar wij hebben een keer in de slaaptrein naar Zuid-Frankrijk een verstekeling in onze couchette gehad. Het was bijna middernacht en we waren eigenlijk van plan zo'n beetje te gaan slapen. Even daarvoor waren we bij een station gestopt, en die kerel stapt zomaar onze coupé binnen en begint ons in Frans met een zwaar accent te bedreigen dat als we hem zouden aangeven of de aandacht van het personeel zouden trekken dat hij ons dan in elkaar zou timmeren.
Toen er na uren eindelijk een stel conducteurs op de gang naderde voor kaartcontrole (we konden hen al horen aankomen) is hij hem gelukkig gepeerd. Ik heb de rest van de nacht niet echt rustig meer geslapen.
pi_129675811
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Nooit gaan rennen in de buurt van beren. :')
camper was 100m, was nog wel te halen dacht ik, zelfs als die beer volle snelheid zou halen. Maar hij zag me waarschijnlijk niet eens.
  zondag 4 augustus 2013 @ 15:19:37 #117
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_129679701
Ik lees met veel plezier mee hier op Rodos!
pi_129701409
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:38 schreef Remqo het volgende:
zij werd dronken op mijn kosten en heb geen blowjob gehad
Heftig!
404 - Not Found
pi_129701474
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:28 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Heftig!
Dat kun je nou wel zeggen, maar het meest ontroerende dat ik gelezen heb in dit topic vind ik toch wel dit:

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:17 schreef Spellmeista het volgende:
Teruggekomen bij mijn cel waren mijn mars en snikker gejat.
;(
pi_129702577
In 2003 in Nepal geweest, eerste verre reis voor mij, net voordat het land een negatief reisadvies kreeg. Ik moet zeggen: het viel me mee, afgezien van de busritten waarbij een paar militairen ineens instapten en ik ineens tegen een kalashnikov aankeek, de uitgebrande bussen (vanwege bomaanslagen) en ongeplande binnenlandse vlucht omdat de Maoisten de wegen hadden afgesloten.

De rauwe kennismaking met de armoede in dat land en de harde realiteit, namelijk dat harde toeristencash voor de gids belangrijker zijn dan zijn gezin, is wel bij mij blijven hangen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 04:36:26 #121
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_129704782
Ik heb trouwens het boekje op bol.com besteld. Bedankt voor de tip (wie het ook zei). Dan nog maar een "vreemd moment":

Egypte, dec. jan. 2013, taxi's heb je daar overal en toevallig moesten wij elke avond 2x de taxi pakken (dat vergroot natuurlijk het "risico" aanzienlijk - 8 dagen Sharm el Sheijk) om in het centrum te eten. Ik ga er nooit meer heen iig. Sorry dat ik het zeg, maar wat een kutland is dat geworden. Anyway, hier komt het verhaal.

Taxi komt aanrijden achter ons dus ik wuif en er zit al iemand voorin dus wij gaan achterin zitten. Spreken prijs af (zoals gebruikelijk met taxi's) zegt de oetlul ineens dat hij meer wilt hebben onderweg! Hij is de hele tijd als een onbeschofte klootzak en pauperbitch keihard door zijn tel aan het schreeuwen zegt de zwerver (toen hij ons aan de kant heeft gezet) dat hij wil dat ik uitstap (wat een fuckin' dom ass!) Ik laat mijn vriendin dus echt niet alleen bij die straat rat dus ik zeg tegen haar dat ze moet uitstappen. De mongool snaait nog naar mijn portomonee met zijn criminele hoofd en ik ben echt de hele avond opgefokt door die droplul en het etentje was ook niet relaxed (omdat je daar dan zo mee bezig bent). Dit verhaal had veel anders af kunnen lopen, maar door adequaat handelen gelukkig goed. Ik zag namelijk in gedachten de taxieikel al wegrijden met mijn schatje en zijn dikke beschimmelde kaaslul bij haar naar binnen brengen en haar ergens laten liggen in een steegje in Sharm el Sheik met een trauma voor de rest van haar leven.
pi_129705665
Durban 2011.

Ik loop (1.85/normaal postuur) met mijn vriendin en nog een vriendin (1.65) door een (niet erg sfeervolle straat).
In mijn korte broek heb ik mijn portemonnee, autosleutels vd huurauto, paspoort en telefoon.
Wij lopen daar over straat en opeens (op dat moment gebeurde er helemaal niks) voel ik de sfeer omslaan. Daarom zorg ik dat de 2 dames voor mij lopen zodat ik hun in de gaten kan houden, 3 seconden later springt er een jongeman links uit het huis, 2 mannen komen van rechts en 2 van achteren die allemaal als een gek mij vasthouden en in m'n broekzakken proberen te komen. Ik had het geluk dat ik in mijn reflex mn handen in mn zakken had gestopt zodat ik alles naar beneden kon drukken en ze er moeilijk bij konden komen. Op een gegeven moment besloot ik te gaan schreeuwen waardoor de overvallers afgeschrikt werden door 2 mannen die op mijn geschreeuw afkwamen. Ik heb mn shirt weggegooid omdat ie onder het kwijl en/of zweet zat. Achteraf erg veel geluk gehad dat het zulke amateurs waren.
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:00:24 #123
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_129706039
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:31 schreef Haakaa het volgende:
Durban 2011.

Ik loop (1.85/normaal postuur) met mijn vriendin en nog een vriendin (1.65) door een (niet erg sfeervolle straat).
In mijn korte broek heb ik mijn portemonnee, autosleutels vd huurauto, paspoort en telefoon.
Wij lopen daar over straat en opeens (op dat moment gebeurde er helemaal niks) voel ik de sfeer omslaan. Daarom zorg ik dat de 2 dames voor mij lopen zodat ik hun in de gaten kan houden, 3 seconden later springt er een jongeman links uit het huis, 2 mannen komen van rechts en 2 van achteren die allemaal als een gek mij vasthouden en in m'n broekzakken proberen te komen. Ik had het geluk dat ik in mijn reflex mn handen in mn zakken had gestopt zodat ik alles naar beneden kon drukken en ze er moeilijk bij konden komen. Op een gegeven moment besloot ik te gaan schreeuwen waardoor de overvallers afgeschrikt werden door 2 mannen die op mijn geschreeuw afkwamen. Ik heb mn shirt weggegooid omdat ie onder het kwijl en/of zweet zat. Achteraf erg veel geluk gehad dat het zulke amateurs waren.
Het ergste vind ik dat veel van die "criminelen" vaak nog niet eens hebben "gekozen" om zo te zijn. Als voorbeeld noem ik maar even een crackjunk die in de Bronx woont. Zijn moeder rookte crack en thuis werd hij verkracht en geslagen totdat zijn tanden door de lucht vlogen. Zie je zo iemand als account manager werken? Denk het niet. Het is, vind ik, de maatschappij van zo'n land of regio die die gasten helemaal opfucked. Nu wil ik niet zeggen dat helemaal niemand die keuze niet heeft, maar ik denk dat de vrouwen en de mannen die helemaal geen keuze hebben en bijv. geen opleiding hebben kunnen doen etc. niet de schuldigen zijn in dit verhaal. Het is alleen sneu dat mensen zoals jij, ik en anderen hier er "last" van hebben. Ik hoop voor degene die anderen dit aandoen dat er ooit voor hen een beter leven zal volgen en dat ze hulp krijgen.

Wat ik hieraan nog wil toevoegen is dat ik nu in Griekenland zit (Rodos) en wanneer iemand je oplicht je zelf als dom wordt beschouwd(dan had je je maar niet moeten laten oplichten). Stelen is hier bijv. weer een "slechte zaak" volgens de cultuur (staat in een boekje over Rodos) dus misschien zijn sommige van deze zaken ook cultuurgebonden..
pi_129706863
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 01:02 schreef Shodan het volgende:
In 2003 in Nepal geweest, eerste verre reis voor mij, net voordat het land een negatief reisadvies kreeg. Ik moet zeggen: het viel me mee, afgezien van de busritten waarbij een paar militairen ineens instapten en ik ineens tegen een kalashnikov aankeek, de uitgebrande bussen (vanwege bomaanslagen) en ongeplande binnenlandse vlucht omdat de Maoisten de wegen hadden afgesloten.

De rauwe kennismaking met de armoede in dat land en de harde realiteit, namelijk dat harde toeristencash voor de gids belangrijker zijn dan zijn gezin, is wel bij mij blijven hangen.
Nepal lijkt me dan ook niet echt het uitverkoren land voor de onervaren reiziger :+

Schijnt tegenwoordig enorm veel beter te zijn. Ik hoop er echt nog een keer naar toe te kunnen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_129707515
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nepal lijkt me dan ook niet echt het uitverkoren land voor de onervaren reiziger :+

Schijnt tegenwoordig enorm veel beter te zijn. Ik hoop er echt nog een keer naar toe te kunnen.
Het is prima te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')