Couchsurfen en liften staat garant voor leuke avonturen

Liften ging goed, leuke mensen ontmoet. Met 3 vrienden op pad, twee aan twee wedstrijdje doen wie het eerst aankomt op plek van bestemming, verliezers betalen een rondje

Eerste couchsurfplek in Hamburg was geweldig. Oudere kerel die de vetste staplocaties wist en ons wat toffe plekken liet zien.
Daarna door naar Kopenhagen. Naar een dude die 'rock on' zei te zijn op zijn profiel. Dreadlocks en een baard, en hij stelde voor om naar een feest in Christiania (soort gedoogd krakersbolwerk, halve stad) tijdens kerst.
Het andere duo was er veel eerder en hebben hem al ontmoet. Ze belden dat hij 'een beetje raar' was, maar wel tof.
Daar aangekomen was het gezellig. Veel mensen, bier en gratis eten. In een rooktent werden constant gratis joints uitgedeeld, overal werd wiet en hasj verkocht. Lekker vage boel.
Die kerel begon zich echter steeds vager te gedragen. Hij luisterde eigenlijk helemaal niet naar wat wij zeiden en had het constant over dat hij '14-jarige wijven wou neuken' en 'nodig coke moest halen'.
Oké, whatever dachten wij. Even later voelde een vriend van mij zich niet zo lekker en ging even naar buiten. Die gast gelijk 'fuck that guy, what kind of a friend is he, he's just fucking us' blablabla. Hij zat ook een andere vriend van ons, die met een meisje aan het praten was uit te maken voor rotte vis omdat hij 'zijn chicks afpakte'. We zeiden dat die vriend een vriendin had en dat het onzin was. Op dit punt namen we het maar voor lief. Het was onze host en we wilden ons niet als klootzakken gaan gedragen.
Wij, al een beetje aangeschoten gingen met hem de stad in naar een 'really hardcore club with good bitches', aldus die gast. "If I fuck a bitch, you can have her, I go first'. enz enz
We merkten allemaal op dat onze maat die 'zijn bitch afpakte' telkens verkapte beledigingen naar hem toe kreeg van deze dude. Ik sprak met hem en we besloten gewoon de stad in te gaan en te kijken wat de avond zou brengen. We hadden ten slotte wel zin om de stad in te gaan.
In die 'very hardcore club' hadden we een goeie avond, leuke mensen, goeie muziek. Na een tijdje was ik m'n vriend uit het oog verloren. Ik zag hem buiten een sigaretje roken. Hij zei dat onze host zich nog denigerender en agressiever begon te gedragen nu hij zijn coke had gesnoven. Ik had onze host al een tijdje niet gesproken en ik haalde hem over om gewoon bij hem te slapen en morgen 'm weer te smeren. Anders moesten we nu nog een hostel vinden die zo vroeg op de ochtend nog slapers aanneemt, bovendien woonde de host om de hoek. Als ik wist wat zou komen had ik het niet gedaan.
De club sloot (6:00 AM ofzo) en we waren weer bij elkaar. Het enige wat we wilden was even goed slapen. Onze host kwam naar buiten en begon te schreeuwen "AFTERPARTY AT MY HOUSE, AFTER PARTY AT MY HOUSE". We keken elkaar aan van, 'wtf? beter niet'.
Gelukkig ging niemand mee.
Bij hem thuis begon de echte ellende. "You, you, and you, you're okay. But YOU, (wijzend naar die vriend die hij al de hele avond vernederde). You fucked it up for everyone. You take our bitches, you act like a douche, you're no fun. Fuck it, anyone some coke?"
Wij begonnen ons te bemoeien en het op te nemen voor onze vriend. Vervolgens kon het ons ook ontgelden. Wij waren 'no fun', en waren nu ook schuldig voor het verneuken van zijn avond.
Een half uur discussie later (allemaal moe als wat) konden we eindelijk gaan slapen, op de grond in een slaapzak. Nog een uur of twee had hij veel te harde muziek opstaan terwijl hij zat te snuiven en blowen. Gelukkig hebben we nog wel wát slaap gehad.
Tot we rond een uur of twaalf wakker werd van mijn maat naast me. 'Hey, die douche zit gewoon een of ander wijf te neuken'. En verhip. Met 4 mensen in de kamer zat hij in zijn bed met een of andere wijf (we vermoeden nog steeds prostituee) te bonken. Zonder iets te zeggen pakte we onze spullen in en vertrokken. Ik kon het niet laten of nog ff een harde scheet te laten voor we de deur dichtdeden.
In het eerste de beste hostel hebben we ons aangemeld en konden we terecht voor de volgende nacht

. Verder nog een leuke tijd gehad in Kopenhagen. Maar deze avond, man man man.
Sindsdien ga ik niet meer couch surfen bij mensen die uitdrukkelijk zeggen dat ze hard willen feesten. Dan kom je dus bij dit soort flapdrollen uit.
....
Een een heel andere keer, een keer de laatste trein gemist en de volgende ging pas over 4/5 uur. Verderop hebben we op een of ander industrieterrein geslapen onder wat kleren van werkers. Gek genoeg heb ik heerlijk geslapen. Mijn maat wat minder, ik bleek te snurken. Het was ook heerlijk weer.