abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129708303
Nepal het meest schokkende wat ik daar ooit mee gemaakt heb was dat ik tijdens een trekking gewoon bloeiende wiet in het wild aantrof en dit meegenomen heb om in het hotel in de tuin op te gaan roken. :P

Het verbranden van de overledenen in het openbaar daar vond ik ook wel redelijk heftig om mee te maken. Maar goed dat staat nog niet in verhouding tot heftigheid van de skyburials die men in tibet heeft.
pi_129708352
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Nepal het meest schokkende wat ik daar ooit mee gemaakt heb was dat ik tijdens een trekking gewoon bloeiende wiet in het wild aantrof en dit meegenomen heb om in het hotel in de tuin op te gaan roken. :P

Het verbranden van de overledenen in het openbaar daar vond ik ook wel redelijk heftig om mee te maken. Maar goed dat staat nog niet in verhouding tot heftigheid van de skyburials die men in tibet heeft.
Zo een sky burial is wel heftig lijkt me.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129709622
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:00 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Het ergste vind ik dat veel van die "criminelen" vaak nog niet eens hebben "gekozen" om zo te zijn. Als voorbeeld noem ik maar even een crackjunk die in de Bronx woont. Zijn moeder rookte crack en thuis werd hij verkracht en geslagen totdat zijn tanden door de lucht vlogen. Zie je zo iemand als account manager werken? Denk het niet. Het is, vind ik, de maatschappij van zo'n land of regio die die gasten helemaal opfucked. Nu wil ik niet zeggen dat helemaal niemand die keuze niet heeft, maar ik denk dat de vrouwen en de mannen die helemaal geen keuze hebben en bijv. geen opleiding hebben kunnen doen etc. niet de schuldigen zijn in dit verhaal. Het is alleen sneu dat mensen zoals jij, ik en anderen hier er "last" van hebben. Ik hoop voor degene die anderen dit aandoen dat er ooit voor hen een beter leven zal volgen en dat ze hulp krijgen......
Ben 't helemaal met je eens... eerste wat ik dacht, ik begrijp ze wel. Geen inkomsten/toekomst..je ziet een makkelijke prooi lopen...wat heb je te verliezen. Ben al lang blij dat het geen "normale" Afrikaans overval was, waarbij ik een mes tussen m'n ribben zou hebben gehad terwijl m'n vriendin zou worden verkracht.
pi_129718023
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 04:36 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb trouwens het boekje op bol.com besteld. Bedankt voor de tip (wie het ook zei). Dan nog maar een "vreemd moment":
Die 'was ik maag nooit van huis gegaan' boekjes?

Schitterend he :D Ik krijg van dat soort verhalen nou juist weer zin om dezelfde reizen te gaan maken, maar goed :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_129718297
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is prima te doen.
Maat van me is er onlangs geweest en had er hele goede verhalen over en heeft het er erg naar zijn zin gehad.
404 - Not Found
pi_129718472
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Maat van me is er onlangs geweest en had er hele goede verhalen over en heeft het er erg naar zijn zin gehad.
Oh ik zeg ook absoluut niet dat het een verkeerde bestemming is :D alleen had ik als het mijn eerste verre reis was een wat ander land gekozen denk ik. Maar ik zal me wel te druk maken hoor, je moet mijn comments nooit te zwaar opnemen :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_129718882
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:31 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

hoe is dat afgelopen? Ben altijd bang dat mij dat gebeurt :'(
Uiteindelijk kwam de bus gelukkig gewoon weer de parkeerplaats opgereden na een halfuurtje. Maar de stress zat er goed in met je backpack die nog mooi in de bus ligt...
pi_129736249
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook absoluut niet dat het een verkeerde bestemming is :D alleen had ik als het mijn eerste verre reis was een wat ander land gekozen denk ik. Maar ik zal me wel te druk maken hoor, je moet mijn comments nooit te zwaar opnemen :+
Het land is tegenwoordig redelijk stabiel, behoorlijk toeristisch en veel mensen spreken Engels. Ik ben nooit in een 'beginnersland' als Thailand geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat je je niet redt in Nepal als je niet naar al te afwijkende landsdelen afreist.
pi_131065470
Ik ga 'm ff schoppen! Niet heel bedreigend, maar wel maf
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131065577
Gekopieerd uit mijn reisblog van destijds:

Ik was in Vietnam, op een motor aan het rijden tussen Hue en Hanoi.

Het was rond 7 uur ’s avonds en het was al donker op de weg. Rijden in het donker, is niet prettig. Continu vliegjes die je ogen invliegen, amper straatverlichting dus je ziet niet heel veel, dus als logisch gevolg rijd je een stuk langzamer wat er dus voor zorgt dat je nog langer in het donker moet rijden.
Op een gegeven moment, viel mijn ipod uit mijn zak (de 2e, de 1e was vorige week al gecrasht). Dit keer was het een kleine zwarte shuffle touch ipod. Ongeveer even groot als 9cm2 en zwart. Ga er maar aanstaan om die terug te vinden op het zwarte asfalt in het donker. Ik de motor gestopt, licht op mijn telefoon aan en ik begon met zoeken. Op een gegeven moment stonden er 2-3 Vietnamezen om me heen die mee zochten, zonder dat ze een idee hadden waar ze naar op zoek waren. Ze keken gewoon met mij mee.
Naief als ik was gaf ik aan dat ik mijn kleine ipod zocht. Volgende moment staan er opeens 20 Vietnamezen heel ijverig naar mijn ipod op de grond te zoeken. Na een minuutje of 10 vruchteloos zoeken, was ik er wel wat klaar mee. Ik was moe, had 40 dode vliegjes in en rond mijn ogen, en wilde eigenlijk gewoon een douche en een bed. Dus ik dacht bekijk het maar, ik koop van de week wel ergens een goedkoop mp3 spelertje. Toen kwam de groep Vietnamezen om me heen staan en gaven ze aan dat ze mijn motor toch wel erg mooi vonden. Dus ik zeg Thank you. En zij: We wanna buy. Ik zeg: Not for sale. Zij weer: Yeah, but we wanna buy! We give you 80EUR (of de Vietnamese variant). Ik denk nu is het moment om rap weg te gaan, dus motor gestart en weggereden.

Minuutje of 5,6 later wordt ik ingehaald door 3 Vietnamezen op 2 scooters. Ze zwaaiden naar mij, met in 1 van hun handen mijn ipod! Ik dacht nog “ kijk, das nou sympathiek van ze!” maar toen ik dat dacht besefte ik al dat het waarschijnlijk niet zo makkelijk zou gaan. De jongen met mijn ipod in zijn hand, maakte met zijn vingers het gebaar van 2. Dus ik probeer het met: 2.000? (0,08) Nee, dat vond hij niks. 20.000? (0,80). Nee. 200.000? (8,-). Nee. Hij wilde 2 miljoen, ongeveer 80 euro. Nja dat was die niet eens waard, en ik had er, zoals al eerder gezegd, ook helemaal geen zin meer in. Wilde gewoon slapen. Dus ik kijk ze aan van joh veel plezier ermee ook, je kijkt maar wat je ermee doet, wellicht ga je Hazes nog waarderen, maar ik ga er vandoor. Dus ik start mijn motor en zet ‘m in de 1e versnelling. Op dat moment beseften hun dat ik echt weg wilde gaan, en vonden ze ineens 200.000 (8,-) toch wel een goede deal voor de ipod. Zo gebeurde het dus dat ik wegreed, en me besefte dat ik zojuist mijn eigen ipod had teruggekocht voor 8,-.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131090952
Ik meen mij te herinneren dat het 1972 was en wij zouden landen op het vliegveld van IJsland maar dat ging niet en het stormde en regende als een gek in de lucht en omdat een presidentieel vliegtuig voor ons was en dat betekende dat ons toestel maar wat rondjes moest blijven vliegen totdat het presidentieel vliegtuig geland was. Het heen en weer geschud van ons toestel i.c.m. het bar slechte weer en de bliksemschichten gaf een wat beangstigd gevoel toen.

De landing zelf was ook vrij ruw als in "hard neerkomen" op de landingsbaan. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2013 12:25:20 ]
pi_131093150
Niet echt heftig of zo, maar wij waren een keer op de bonnefooi naar Engeland gegaan vanuit het idee dat daar op elke hoek van de straat wel een B&B zit. Nou, niet in dat plaatsje waar wij waren dus.
We kwamen daar 's avonds laat aan en vonden dus helemaal niks waar we konden overnachten (beperkt budget toen ook nog, dus een hotel, als dat er was geweest, was ook geen optie).
Op een zeker moment waren we zo zat en moe van het lopen (zware bagage bij ons) en gingen we maar op zoek naar een bankje in het park om daar de nacht door te brengen, toen we een taxi zagen.
We hebben de chauffeur aangesproken en die zei dat B&B's in dat plaatsje idd zeer dun gezaaid waren, maar hij kende wel iemand. Dus wij ons schamele budget aangesproken voor een taxirit en naar een of andere verre buitenwijk gebracht. Daar was idd een B&B maar die was vol.

Nu komt er een onverwachte twist die leidt tot het sprookjesachtige einde van dit verhaal. O+

De eigenaar van de B&B zei tegen de taxichauffeur dat hij kon gaan. Wij stonden daar en begrepen het niet. Maar de eigenaar liep naar zijn garage en pakte zijn eigen auto. Hij zei, een taxi is toch veel te duur. Stap maar in. En hij reed ons naar zijn zoon, kilometers verderop in een heel ander dorp, die ook een B&B had. Daar was nog wel plek en het was er nog hartstikke leuk ook en goedkoop, en zijn vrouw was heel aardig en stond om 5 uur op om een Engels ontbijt voor ons te maken en toen we na drie dagen weer vertrokken, bracht die jongeman ons weer terug naar de stad waar we eerst waren en zette ons af bij het station. :)
pi_131094495
quote:
7s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

camper was 100m, was nog wel te halen dacht ik, zelfs als die beer volle snelheid zou halen. Maar hij zag me waarschijnlijk niet eens.
Beer op 50m, camper op 100m en beren kunnen tot 50 km per uur halen hmmm :) Door te gaan rennen toonde je prooigedrag en heb je de kans op een aanval behoorlijk vergroot.

Vorig jaar sprong er een grizzly beer op mij af toen hij paar meter voor ons uit de bosjes kwam lopen, hij landde een meter voor ons met klappende kaken. Gelukkig gebeurde dit op de enige plek in de wereld waar je redelijk veilig tussen beren kunt lopen (Brooks Falls, Katmai National Park, Alaska) omdat ze daar gewend zijn aan mensen, ze zien mensen niet als vijand/prooi daar.. Door simpel tegen de beer te praten (hey bear) stopte hij, keek ons even aan en liep toen verder.

Volgens een ranger die vlakbij stond en het had zien gebeuren was dit geen (bluf) aanval maar was het een beer die het niet zo op mensen had en dit was zijn manier om te zeggen aan de kant ik wil er langs. Was op zich wel een heftig momentje als je een grizzly op je af ziet springen, in totaal daar 4 moment met beren gehad die op een plek waar beren niet gewend zijn aan mensen mogelijk tot een aanval had kunnen leiden. Geweldige ervaring om daar te lopen.
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 14:44:08 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_131094942
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met de meest vreselijke reisverslagen? Verslagen van 2, 3 bladzijdes. Heel kort, en dan stonden er ik meen een stuk of 50 in? Wellicht engzins offtopic hoor, maar weet iemand van dat boekje?

Iemand enig idee? Ik zou het dolgraag nog eens open slaan.
De waarom?-reeks. Waarom ben ik vertrokken? Waarom vertrek ik weer? Dat soort titels.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_131095194
Een jaar of tien geleden waren we aan het rondtrekken door Oost Europa.
We waren in Slowakije, hadden al de hele dag gereden en waren op zoek naar een plek om te overnachten.
We reden langs een compleet uitgestorven park met vervallen huisjes in de buurt van Bratislava en besloten daar te blijven.
De eigenaar was een dikke man die de hele dag dronk en hij had een zoon die ons niet heel onopvallend de hele avond bespiede.
Nou goed wij moe dus slapen maar het wel vreemd vinden dat we helemaal alleen op dat 'park' zitten.
Maar om een uur of 12 is er ineens een komen en gaan van vrachtwagens, veel dronken lui, ruzie en een echte knokpartij in de huisjes om ons heen. Blijkt dat vrachtwagenchauffeurs prostituees uit Bratislava door mee naartoe nemen voor een leuke nacht.
Blijkbaar vonden ze die Hollanders ook wel interessant want er werd regelmatig om de deur gebonsd en geschreeuwd.
Ik was blij dat ochtend werd en weer rustig was. We hebben de auto gepakt en zijn zonder te betalen weg gegaan!
pi_131097140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:29 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Beer op 50m, camper op 100m en beren kunnen tot 50 km per uur halen hmmm :) Door te gaan rennen toonde je prooigedrag en heb je de kans op een aanval behoorlijk vergroot.

Mensen die de ranger gaan uithangen en denken dat ze de enige zijn met dat soort info :')
pi_131097803
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:02 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Mensen die de ranger gaan uithangen en denken dat ze de enige zijn met dat soort info :')
_O- nee hoor bijna iedereen die in die gebieden komt weet dit soort dingen... bijna iedereen ;)
pi_131100830
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:26 schreef mouzzer het volgende:

[..]

_O- nee hoor bijna iedereen die in die gebieden komt weet dit soort dingen... bijna iedereen ;)
Ik heb het ook niet over mensen in die gebieden, maar mensen die cool komen doen op een forum..
pi_131104920
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over mensen in die gebieden, maar mensen die cool komen doen op een forum..
haha waar kan je je druk over maken zeg, een paar simpele feitjes opnoemen over een situatie is opeens cool doen volgens degene die wel dacht sneller dan een beer te zijn in een topic over heftige dingen meemaken.. over cool doen gesproken zeg. Als je er niet tegen kan om geconfronteerd te worden met je verkeerde denken en handelen had je je verhaal niet op een forum moeten zetten ;)
pi_131117969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:11 schreef mouzzer het volgende:

[..]

haha waar kan je je druk over maken zeg, een paar simpele feitjes opnoemen over een situatie is opeens cool doen volgens degene die wel dacht sneller dan een beer te zijn in een topic over heftige dingen meemaken.. over cool doen gesproken zeg. Als je er niet tegen kan om geconfronteerd te worden met je verkeerde denken en handelen had je je verhaal niet op een forum moeten zetten ;)
Daar gaat dit topic toch over.. maar uiteraard weet je alles beter in te schatten vanachter je bureaublad op je zolderkamer.
pi_131145132
Na dagje door Bangkok en het platteland te hebben gefietst hadden wij honger. Dus wij naar een leuke Restaurant in of nabij Chinatown. We hadden er 1 via Tripadvisor en Yelp gevonden en liepen daar naar binnen, bleek het een "upscale" restaurant te zijn. En hier kwamen wij aanzetten in onze T-shirts en korte broeken. Ik begon meteen te blozen, maar de eigenaar zette ons meteen aan een tafel. we hebben hier heerlijk gegeten. Bij het verlaten van dit restaurant werden we direct door een Thai aangesproken en wilde een babbel maken en vroeg waar we naar toe gingen/wilde. Hij zei dat hij van het restaurant was. Maar gezien zijn kleding en houden had ik door dat hij ons in een Tuk Tuk wilde hebben (deze SCAM ken ik. helaas al mogen ervaren in Bangkok). Nog voor dat mijn partner iets kon zeggen bedankte ik hem en trok mijn partner mee een toerist steeg en hij was weg.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:45:01 #147
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_131172598
Vorig jaar was ik in m'n uppie in India (Varanasi), ik wist dat je geen foto's moest maken van de creamaties. Maar op grote afstand kon ik het niet laten om de rookwolken in de verte te fotograferen.

Een groepje jongens kwam meteen op me af, en ik moest van hun 200 dollar betalen of ze namen me mee naar het politiebureau. Ik koos voor het laatste en met een van die gasten liep ik richting het centrum. Voor het eerst in mijn leven heb ik overwogen om iemand neer te slaan en het op een lopen te zetten, maar tot mijn verbazing vroeg hij hoeveel geld ik bij me had. Ik zei dat ik twee dollar had, en stak zijn hand uit, pakte het geld aan en draaide zich om. :Y
pi_131189044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:45 schreef Cucumissativus het volgende:
creamaties.
Schitterend woord!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_131193051
Wakker worden terwijl de nachtbus op 2 wielen door de berm reed staat wel hoog op het lijstje..
  † In Memoriam † maandag 30 september 2013 @ 01:04:40 #150
88815 The_Emotion
98.3
pi_131698260
Ook heftig in de zin van gorigheid.

Ik was in China, bij het Shi Lin, oftewel het stenen woud.
Bij het inchecken bij het hotel, zag ik een grasveldje waar 2 koeien stonden te grazen, niets aan de hand zou je zeggen.
Na de wandeling door het stenen woud, kwam ik weer terug bij het hotel, maar toen stond er maar 1 koe... misschien zit die andere achter de bosjes ofzo dacht ik nog.
Kort daarna zocht ik een restaurantje op, maar moest door een dorpje heen om er te komen.
Daar zag ik dus die andere koe, aan een paaltje vastgebonden. Er begon al iets te dagen dat die koe de nacht niet zou halen.
De volgende ochtend ging ik weer op weg naar het restaurantje voor ontbijt, maar in het dorpje waar ik dus door moest lopen lag die koe helemaal uitgereten op straat in een plas bloed, onthoofd, terwijl een paar chinezen de darmen aan het uitspoelen waren.
Ik heb er nog een foto van genomen (anders gelooft niemand me), mocht iemand het willen zien dan plaats ik het in een spoiler.
Maar mijn eetlust was wel vergaan.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')