Zo een sky burial is wel heftig lijkt me.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Basp1 het volgende:
Nepal het meest schokkende wat ik daar ooit mee gemaakt heb was dat ik tijdens een trekking gewoon bloeiende wiet in het wild aantrof en dit meegenomen heb om in het hotel in de tuin op te gaan roken.![]()
Het verbranden van de overledenen in het openbaar daar vond ik ook wel redelijk heftig om mee te maken. Maar goed dat staat nog niet in verhouding tot heftigheid van de skyburials die men in tibet heeft.
Ben 't helemaal met je eens... eerste wat ik dacht, ik begrijp ze wel. Geen inkomsten/toekomst..je ziet een makkelijke prooi lopen...wat heb je te verliezen. Ben al lang blij dat het geen "normale" Afrikaans overval was, waarbij ik een mes tussen m'n ribben zou hebben gehad terwijl m'n vriendin zou worden verkracht.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:00 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat veel van die "criminelen" vaak nog niet eens hebben "gekozen" om zo te zijn. Als voorbeeld noem ik maar even een crackjunk die in de Bronx woont. Zijn moeder rookte crack en thuis werd hij verkracht en geslagen totdat zijn tanden door de lucht vlogen. Zie je zo iemand als account manager werken? Denk het niet. Het is, vind ik, de maatschappij van zo'n land of regio die die gasten helemaal opfucked. Nu wil ik niet zeggen dat helemaal niemand die keuze niet heeft, maar ik denk dat de vrouwen en de mannen die helemaal geen keuze hebben en bijv. geen opleiding hebben kunnen doen etc. niet de schuldigen zijn in dit verhaal. Het is alleen sneu dat mensen zoals jij, ik en anderen hier er "last" van hebben. Ik hoop voor degene die anderen dit aandoen dat er ooit voor hen een beter leven zal volgen en dat ze hulp krijgen......
Die 'was ik maag nooit van huis gegaan' boekjes?quote:Op maandag 5 augustus 2013 04:36 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb trouwens het boekje op bol.com besteld. Bedankt voor de tip (wie het ook zei). Dan nog maar een "vreemd moment":
Maat van me is er onlangs geweest en had er hele goede verhalen over en heeft het er erg naar zijn zin gehad.quote:
Oh ik zeg ook absoluut niet dat het een verkeerde bestemming isquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Maat van me is er onlangs geweest en had er hele goede verhalen over en heeft het er erg naar zijn zin gehad.
Uiteindelijk kwam de bus gelukkig gewoon weer de parkeerplaats opgereden na een halfuurtje. Maar de stress zat er goed in met je backpack die nog mooi in de bus ligt...quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:31 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
hoe is dat afgelopen? Ben altijd bang dat mij dat gebeurt
Het land is tegenwoordig redelijk stabiel, behoorlijk toeristisch en veel mensen spreken Engels. Ik ben nooit in een 'beginnersland' als Thailand geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat je je niet redt in Nepal als je niet naar al te afwijkende landsdelen afreist.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh ik zeg ook absoluut niet dat het een verkeerde bestemming isalleen had ik als het mijn eerste verre reis was een wat ander land gekozen denk ik. Maar ik zal me wel te druk maken hoor, je moet mijn comments nooit te zwaar opnemen
Beer op 50m, camper op 100m en beren kunnen tot 50 km per uur halen hmmmquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
camper was 100m, was nog wel te halen dacht ik, zelfs als die beer volle snelheid zou halen. Maar hij zag me waarschijnlijk niet eens.
De waarom?-reeks. Waarom ben ik vertrokken? Waarom vertrek ik weer? Dat soort titels.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met de meest vreselijke reisverslagen? Verslagen van 2, 3 bladzijdes. Heel kort, en dan stonden er ik meen een stuk of 50 in? Wellicht engzins offtopic hoor, maar weet iemand van dat boekje?
Iemand enig idee? Ik zou het dolgraag nog eens open slaan.
Mensen die de ranger gaan uithangen en denken dat ze de enige zijn met dat soort infoquote:Op donderdag 12 september 2013 14:29 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Beer op 50m, camper op 100m en beren kunnen tot 50 km per uur halen hmmmDoor te gaan rennen toonde je prooigedrag en heb je de kans op een aanval behoorlijk vergroot.
quote:Op donderdag 12 september 2013 16:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mensen die de ranger gaan uithangen en denken dat ze de enige zijn met dat soort info
Ik heb het ook niet over mensen in die gebieden, maar mensen die cool komen doen op een forum..quote:Op donderdag 12 september 2013 16:26 schreef mouzzer het volgende:
[..]nee hoor bijna iedereen die in die gebieden komt weet dit soort dingen... bijna iedereen
haha waar kan je je druk over maken zeg, een paar simpele feitjes opnoemen over een situatie is opeens cool doen volgens degene die wel dacht sneller dan een beer te zijn in een topic over heftige dingen meemaken.. over cool doen gesproken zeg. Als je er niet tegen kan om geconfronteerd te worden met je verkeerde denken en handelen had je je verhaal niet op een forum moeten zettenquote:Op donderdag 12 september 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over mensen in die gebieden, maar mensen die cool komen doen op een forum..
Daar gaat dit topic toch over.. maar uiteraard weet je alles beter in te schatten vanachter je bureaublad op je zolderkamer.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:11 schreef mouzzer het volgende:
[..]
haha waar kan je je druk over maken zeg, een paar simpele feitjes opnoemen over een situatie is opeens cool doen volgens degene die wel dacht sneller dan een beer te zijn in een topic over heftige dingen meemaken.. over cool doen gesproken zeg. Als je er niet tegen kan om geconfronteerd te worden met je verkeerde denken en handelen had je je verhaal niet op een forum moeten zetten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |